Verkoop je ook shoarma?
[ Voor 128% gewijzigd door Grotman op 23-09-2018 14:05 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Het is zeker mogelijk dat we de 6800 doorbreken, mss niet vandaag door het te lage volume, maar mss wel komende dag(en)/uren. Zie hem max tot 7k gaan met piek mss iets hoger om erna terug te dalen. Waarom? Iedere keer we na een dip terug omhoog gingen was de top op 0.618 fib level. Deze bevindt zich nu net iets onder de 7k. Blijven we toch boven de 7k en wordt deze support, dan denk ik dat we van een reversal mogen beginnen spreken. My 5 cents...Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:56:
@Tominatie ben je nog steeds zo zeker van je zaak of begint het vertrouwen minder te worden? Ik heb nu 50/50 BTC en USDT, mijn vertrouwen neemt af...
Haha, ik heb nu ½ van mijn zak AMB verkocht. Toch een mooie +5% en ik zie nu dat ik het helemaal verkeerd heb gezien met AMB. Ik dacht dat het mainnet v2.0 in september was maar dat is pas in december.Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:56:
@Tominatie ben je nog steeds zo zeker van je zaak of begint het vertrouwen minder te worden? Ik heb nu 50/50 BTC en USDT, mijn vertrouwen neemt af...
ja gewoon je ogen dicht doenBever! schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:12:
Kan je posts van specifieke users onzichtbaar maken voor jezelf?
Zal vast een scriptje voor te maken/vinden zijn maar je kan ook natuurlijk gewoon door scrollen bij bepaalde berichten.Bever! schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:12:
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Of rapporteren als het reclame of spam ( in de ruime zin)Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:15:
[...]
Zal vast een scriptje voor te maken/vinden zijn maar je kan ook natuurlijk gewoon door scrollen bij bepaalde berichten.
Ik moet helaas weer werken vandaag tot 23u. Hierna 3 dagen vrij en dan kan ik in alle rust wat handelen. Wat verwacht je dat de koers gaat doen? Ik verwacht max een dip van ongeveer 3/8 cent midden in de week ergens en dan weer omhoog tot 60/70c range, misschien even pieken op 85.Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:45:
@Yub sta je stand-by om zo wat winst te pakken? Of ben je weer op je werk
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Mocht je in XLM of XRP zitten wel.A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:37:
Ik ga nu naar de gym, hopelijk pompt de prijs mee!
Misschien is dit een goed startpunt als je er werk van wil maken. Heb er zelf geen ervaring mee.Bever! schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:12:
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Prepare for the next ATH
Toch merk je dat de onzekerheid toeneemt. Alts dalen wat meestal een slecht teken is. Of iedergeval: men is wat voorzichtiger aangezien BTC toch wel op een beslissingspunt staat, naderen we de 6.7k zullen we er wel doorheen zakken aangezien mensen het dan niet vertrouwen.sourcecode schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:18:
nouy zeg hij mag echt niet onder de 6700 komen lijkt het wel.whales are watching
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Het is eerder triest dan cool dat je met zulk volk geassocieerd wilt worden.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:37:
Cool, mijn website is vermeld in de laatste video van Bitcoin.com
[YouTube: Why Switch From Bitcoin (BTC) To Bitcoin Cash? 31,000 Restaurants Using BCH & More Bitcoin Cash News]
In welke context moet je dit zien? Portfolio waarde is sinds januari 2018 dik afgenomen, maar sta t.o.v. originele inleg nog dik in de plus. Ik denk het eerste dus ook maar zodanig ingevuldKain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:55:
Poll: Hoeveel heb je gewonnen verloren sinds het begin van 2018?
• Ik sta ongeveer op break even.
• Ik heb minder dan 10 euro gewonnen
• Ik heb minder dan 10 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 gewonnen
• Ik heb meer dan 1000 euro verloren
• Ik heb meer dan 1000 euro gewonnen
• Ik heb meer dan 10 000 euro verloren
• Ik heb meer dan 10 000 euro gewonnen
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd
sourcecode schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:18:
nouy zeg hij mag echt niet onder de 6700 komen lijkt het wel.whales are watching

Sinds 1 jan dit jaar sta je hoeveel euro in de min of pluspaul-s83 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:58:
[...]
In welke context moet je dit zien? Portfolio waarde is sinds januari 2018 dik afgenomen, maar sta t.o.v. originele inleg nog dik in de plus. Ik denk het eerste dus ook maar zodanig ingevuld
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2018 15:09 ]
Met alle respect voor je interventie tussen Bcash en BCore maar laat je niet inpalmen door narcistische psychopaten zoals Roger Ver.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:37:
Cool, mijn website is vermeld in de laatste video van Bitcoin.com
[YouTube: Why Switch From Bitcoin (BTC) To Bitcoin Cash? 31,000 Restaurants Using BCH & More Bitcoin Cash News]
[ Voor 35% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 15:11 ]
Valt wel mee, er is een grote laster campagne tegen Roger Ver opgezet geweest. Ik vind het nog wel grappig dat de Ripple fans hier af en toe ook lekker mee doen met Roger af te kraken.Slux schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:46:
[...]
Het is eerder triest dan cool dat je met zulk volk geassocieerd wilt worden.
Snap niet dat ze bij tweakers je in bescherming nemen om je een ban te geven, want met alle respect je hebt echt hulp nodig als je blogs zoals dit maakt.
Kain_niaK en de output van zijn kop: "Zelfs God kan deze boot niet doen zinke...
En waarom denk jij dat over Roger? (ben jij pocketnl op reddit?)A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:07:
[...]
Met alle respect voor je interventie tussen Bcash en BCore maar laat je niet inpalmen door narcistische psychopaten zoals Roger Ver.
Factor 1 (primaire psychopathie)
Oppervlakkige charme en welbespraaktheid.
Gevoelens van grandiositeit.
Pathologisch liegen.
Manipulatief en sluw gedrag.
Gebrek aan berouw of schuld.
Ontbreken van emotionele diepgang (vluchtige emoties)
Kil en/of gebrek aan empathie.
Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
Dat staat dus voor Bitcoin Cash
Het is dat ik veel documentaires zie over psychopaten, dan komt Roger Ver goed overeen met zijn gedrag.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:53:
[...]
En waarom denk jij dat over Roger? (ben jij pocketnl op reddit?)
Welk psychopaat gedrag vertoon Roger dan? Ik heb helemaal niks gezien hoor, hij heeft keurig antwoord gegeven op al mijn vragen.A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:28:
[...]
Het is dat ik veel documentaires zie over psychopaten, dan komt Roger Ver goed overeen met zijn gedrag.
Dit wil niet zeggen dat psychopaten per definitie ;;moordenaars;; zijn oid.
Ik ben geen pocketNL op reddit
Wat je nu zegt zegt al genoeg wat betreft manipulatie, want het valt natuurlijk niet persee op voor iedereen.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:31:
[...]
Welk psychopaat gedrag vertoon Roger dan? Ik heb helemaal niks gezien hoor, hij heeft keurig antwoord gegeven op al mijn vragen.
Die kerel kan in een gesprek waar niemand hem tegenspreekt best normaal en vriendelijk overkomen. Zodra iemand hem gaat tegenspreken en hij boos wordt komt de ware aard naar boven.A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:42:
[...]
Wat je nu zegt zegt al genoeg wat betreft manipulatie, want het valt natuurlijk niet persee op voor iedereen.
wat zei je ?Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:18:
Ik ben net weer in de alts gestapt. Heb er vertrouwen in.
½ ADA
½ SNT
Prepare for the next ATH
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Omdat hij kwaad word omdat iemand hem aan het treiteren is? Dat maakt je geen psychopaat, dat maakt je een mens.PilatuS schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:34:
Dit filmpje zegt meer dan genoeg over hem en wat voor soort persoon hij is: YouTube: Roger Ver Rage Quit Interview
Wat een dikke onzin. Je moet dat hele filmpje maar een bekijken. Hij is de allereerste investeerder geweest, heeft in practisch elke start up geinvesteerd. Zelfs zijn lambo verkocht om meer Bitcoins mee te kopen.PilatuS schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:47:
[...]
Die kerel kan in een gesprek waar niemand hem tegenspreekt best normaal en vriendelijk overkomen. Zodra iemand hem gaat tegenspreken en hij boos wordt komt de ware aard naar boven.
Als dat het enige is dat je ziet en hoort dan mis je dus heel veel.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:10:
[...]
Omdat hij kwaad word omdat iemand hem aan het treiteren is? Dat maakt je geen psychopaat, dat maakt je een mens.
Ook hier dus weer hetzelfde verhaal als eerst. 10 mensen vinden A en jij vind B. 10 mensen zitten fout en jij zit goed. Overwegen dat de andere mensen misschien een punt hebben is er niet bij. Ik stop de discussie weer want tegen een muur praten heeft hetzelfde resultaat.
Ik weet niet of jij veel geld hebt verdient met Bitcoin door ze te verkopen rond de ATH, maar een groot deel van het succes van Bitcoin is aan Roger Ver te danken. Jij bent behoorlijk ondankbaar, en ik hoop dat je er ooit nog een keer achterkomt hoe goed de propaganda van Core je te grazen hebt genomen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat het je het niet opvalt wat die kerel allemaal uitspookt.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:10:
[...]
Omdat hij kwaad word omdat iemand hem aan het treiteren is? Dat maakt je geen psychopaat, dat maakt je een mens.
[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 17:17 ]
Dus of ik fout of goed zit heeft met de hoeveelheid mensen te maken die A of B vinden? Volgens mij heeft dat nog steeds met feiten te maken, en niet met meningen.PilatuS schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:15:
[...]
Als dat het enige is dat je ziet en hoort dan mis je dus heel veel.
[...]
Ook hier dus weer hetzelfde verhaal als eerst. 10 mensen vinden A en jij vind B. 10 mensen zitten fout en jij zit goed. Overwegen dat de andere mensen misschien een punt hebben is er niet bij. Ik stop de discussie weer want tegen een muur praten heeft hetzelfde resultaat.
Verwijderd
Dude, het is maar een crypto.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:16:
[...]
Dus of ik fout of goed zit heeft met de hoeveelheid mensen te maken die A of B vinden? Volgens mij heeft dat nog steeds met feiten te maken, en niet met meningen.
Ik vind het helemaal prachtig hoor, ik sta altijd klaar om Roger te verdedigen. Er lezen hier genoeg mensen mee en uiteindelijk gaat Core toch een keer volledig te mist in en dan komt het wel goed.
lolSahara schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:41:
Informatieve post over wat voor een figuur Roger Ver werkelijk is. https://steemit.com/bitco...your-usd-should-stay-away. Die kerel blijkt overigens 10 maanden in de gevangenis gezeten te hebben.
Verwijderd
Je kunt het allemaal rooskleurig vertellen. Crypto is en blijft een raar wereldje. Ik durf te wedden dat hoe dieper je erin duikt, hoe minder integriteit je vind. De hele bende kleeft aan elkaar van hebzucht, persoonlijke belangen, corruptie, en marktmanipulatie.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:04:
[...]
lol
- Roger heeft vuurwerk verkocht zonder licentie.
- Daar is ie voor veroordeelt geweest en buitengewoon zwaar gestraft in de USA. (had niks met het vuurwerk zelf te maken, in het vonnis gaat het alleen maar over de licentie)
- Hij heeft in een script voor gelezen dat MtGox genoeg geld om hun bank rekening had staat, en dat hadden ze ook. Het zijn hun Bitcoin die gestolen zijn geweest, niet hun fiat.
- Het Bitcoin.com domein heeft hij gewoon legaal gekocht. Als je mijn interview met hem bekijkt dan stel ik hem daar wat vragen over. Is dat een misdrijf, het kopen van een domeinnaam?
- Bitoin XT is door Mike Hearn gestart, Roger is een zakenman een geen programeur.
- Roger heeft niks met Bitcoin Classic te maken, dat is gestart door tweaker @tomz_
- Roger heeft ook niet Bitcoin geforkt, dat heeft Aumary Sechet gedaan samen met honderden andere mensen. Roger zat in het segwit 2x kamp, niet in het Bitocin Cash kamp. Pas nadat segwit 2x er niet gekomen is omdat de Core gasten weer eens hun beloofte hebben gebroken is ie naar het Bitcoin Cash kamp gegaan.
Tja, je moet niet alles geloven wat er op het internet staat. Misschien is een keer zelf wat onderzoek doen?
Roger that!Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:04:
[...]
lol
- Roger heeft vuurwerk verkocht zonder licentie.
- Daar is ie voor veroordeelt geweest en buitengewoon zwaar gestraft in de USA. (had niks met het vuurwerk zelf te maken, in het vonnis gaat het alleen maar over de licentie)
- Hij heeft in een script voor gelezen dat MtGox genoeg geld om hun bank rekening had staat, en dat hadden ze ook. Het zijn hun Bitcoin die gestolen zijn geweest, niet hun fiat.
- Het Bitcoin.com domein heeft hij gewoon legaal gekocht. Als je mijn interview met hem bekijkt dan stel ik hem daar wat vragen over. Is dat een misdrijf, het kopen van een domeinnaam?
- Bitoin XT is door Mike Hearn gestart, Roger is een zakenman een geen programeur.
- Roger heeft niks met Bitcoin Classic te maken, dat is gestart door tweaker @tomz_
- Roger heeft ook niet Bitcoin geforkt, dat heeft Aumary Sechet gedaan samen met honderden andere mensen. Roger zat in het segwit 2x kamp, niet in het Bitocin Cash kamp. Pas nadat segwit 2x er niet gekomen is omdat de Core gasten weer eens hun beloofte hebben gebroken is ie naar het Bitcoin Cash kamp gegaan.
Tja, je moet niet alles geloven wat er op het internet staat. Misschien is een keer zelf wat onderzoek doen?
[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 18:30 ]
"Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden."A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:30:
LOL op het Ark reddit kanaal kwam ineens een pump en dump group aankondigen dat er een pomp aankomt.
Weg
Ik initieer niets. Alles is een pump en dump van bitcoin tot wallstreet. Alles gaat omhoog en omlaag kijk XRP afgelopen dagenNew Yorker schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:31:
[...]
"Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden."
[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 18:33 ]
Of is gewoon een scam post maar ik vond het wel humor om te zien.New Yorker schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:33:
Stiekem wel.
[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 18:39 ]
Verwijderd
Crazy Altcoin ManVerwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:41:
Ik hou er niet van om ouwe koeien uit de sloot te halen maar wisten jullie dat Bcash een altcoin is?
Tevens is het mijn favoriete shitcoin, dus niet te veel negativeit aub.
Tsja, de meesten hier zijn die lange BCH shill teksten allang beu.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:41:
Ik hou er niet van om ouwe koeien uit de sloot te halen maar wisten jullie dat Bcash een altcoin is?
Tevens is het mijn favoriete shitcoin, dus niet te veel negativeit aub.
Die ellelange lappen tekst om Bcash door het slijk te halen begin ik ook beu te raken trouwens..
*ploink* *ploink* *ploink* *ploink*RaptorXS schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:59:
[...]
Tsja, de meesten hier zijn die lange BCH shill teksten allang beu.
Hier verder aub.
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Prepare for the next ATH
Ja, als je een abonnement hebt kan je zelf CSS toevoegen met daarin het gewenste user-id om te blokkeren. .oisyn heeft laatst de CSS daarvoor gepost.Bever! schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:12:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| div.message { opacity: 1; transition: opacity 500ms ease; } div.message[data-owner-id="user_id_van_gebruiker_1"]:not(:hover), div.message[data-owner-id="user_id_van_gebruiker_2"]:not(:hover) { max-height: 20px; opacity: 0.4; overflow: hidden; } |
[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 23-09-2018 20:08 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Prepare for the next ATH
Tjah, die miljoenen moeten ergens vandaan komen. Iedere portemonnee is op een gegeven moment toch echt leeg.sourcecode schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:42:
toch wel een vreemd gegeven, ze pompen wel vanaf 6200k naar 6600k, maar dan is het op, terwijl de 6800 een dike grens is......
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
mag van mijn wel door gaan kan ik ze een douw gevenDJ-Promo schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:41:
Navcoin blijft gaan. Voor de pomp de helft verkocht omdat ik juist dacht dat ie ging zakken.
Nou idd, had beter kunnen wachten
Het zou fijn zijn als de 6k nu finaal sneuvelt en daarna de 5k en dan BTC rondom 3000-4000 uitbodemt. Dan is de rest-lucht eruit en kan het na een tijdje weer langzaam in een multi Year bull market veranderen. Maar ja voor hetzelfde geld sukkelen we nog weken of maanden verder hier rondom de 6-7k.Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:44:
[...]
Tjah, die miljoenen moeten ergens vandaan komen. Iedere portemonnee is op een gegeven moment toch echt leeg.
Iedereen die nu coins bezit is erbij gebaat als we door de 6.800 knallen en de neerwaartse trend doorbreken. Alleen blijven veel mensen aan de zijlijn staan uit angst dat het niet lukt en daardoor lukt het ook niet. Het zou fijn zijn als iedereen gewoon naast de alts ook wat BTC aanschaft.
Dan zakken alts echt tot in de koeiendrekSahara schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:14:
[...]
Het zou fijn zijn als de 6k nu finaal sneuvelt en daarna de 5k en dan BTC rondom 3000-4000 uitbodemt. Dan is het rest-lucht eruit en kan het na een tijdje weer langzaam in een multi Year bull market veranderen. Maar ja voor hetzelfde geld sukkelen we nog weken of maanden verder hier rondom de 6-7k.
Ik heb mijn winst op XRP gepakt en kleine deel achtergelaten. Hierdoor is XLM nu mijn grootste bag.Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:22:
@New Yorker hoe is het eigenlijk gekomen dat je van fanatiek XRP holder opeens XLM holder bent geworden?
Weg
Laat mij raden @New Yorker. Ze beginnen beiden met een XTominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:22:
@New Yorker hoe is het eigenlijk gekomen dat je van fanatiek XRP holder opeens XLM holder bent geworden?
[ Voor 3% gewijzigd door Sahara op 23-09-2018 20:29 ]
Dus je bent gewoon een ordinarie winstpakker en trader ipv holder ?New Yorker schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:24:
[...]
Ik heb mijn winst op XRP gepakt en kleine deel achtergelaten. Hierdoor is XLM nu mijn grootste bag.
Nee nee. Ik niet, heb namelijk altijd een bag bitcoin op de ledger die ik hold!PilatuS schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:30:
[...]
Dus je bent gewoon een ordinarie winstpakker en trader ipv holder ? (Zoals de rest hier inclusief mijzelf)
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 24-09-2018 23:03 ]
Verwijderd
Interesse. Kan ik betalen met Bitcoin Cash?Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:43:
Mijn "BTC is de echte Bitcoin" plugin voor Chrome werkt inmiddels, ik heb hem zelf aan staan. Ik zoek 2-3 testers voordat ik de URL zal delen. Gelukkig is Chrome goed beschermd, installeren is niet lastig, maar vereist buiten de Chrome store om een paar simpele stappen.
Mocht je hem willen testen: PM mij even. Check eerst wel even of ik de early bird ronde al heb gesloten, dan zal ik deze post updaten.
Bitcoin Gold!Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:55:
[...]
Interesse. Kan ik betalen met Bitcoin Cash?
Al oud nieuws, had weinig met ddos attacks te maken en is gefixt
[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 23-09-2018 21:36 . Reden: typo ]
Gisteren al door iemand anders gepost (He Who Must Not Be Named), maar gelukkig opgelost voordat de bug misbruikt is.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Ik heb geen verstand van BCH en nog nooit gekocht ook.Acidrain schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:32:
Kijk Klaas heeft de ignore knop wel gevondenDie heeft de hele BCH ophemel en afzeik ronde volledig gemist
Nogmaals, oud nieuws en dat had je zelf kunnen zien:Klaas25 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:41:
[...]
Ik heb geen verstand van BCH en nog nooit gekocht ook.
Sep 19, 2018 at 20:01 UTC | Updated Sep 20, 2018 at 00:35 UTC
Klopt, het zat verstopt tussen BCH reclameTominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:49:
Blijkbaar heb ik dat nieuwtje ook gemist.
[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 23-09-2018 21:52 ]
Verwijderd
*kijkt paranoïde naar links en rechts, drukt op send voor 63.000.000 fake bitcoins naar binance*Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:49:
Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat zo'n ernstige bug pas nu is ontdekt. Stel dat er inderdaad misbruik van gemaakt zou zijn en er opeens allemaal fake-BTC's in de circulating supply waren gekomen.. Met een hard fork had dat opgelost kunnen worden waarschijnlijk (?) maar wel een gek idee. Hoe weten we eigenlijk of er geen misbruik van gemaakt is?
Iemand met meer info, ben nu wel benieuwd. Blijkbaar heb ik dat nieuwtje ook gemist.
Oh, dan is het goed mogelijk dat ik eroverheen heb gelezen
Lees oa dit maar even:Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:49:
Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat zo'n ernstige bug pas nu is ontdekt. Stel dat er inderdaad misbruik van gemaakt zou zijn en er opeens allemaal fake-BTC's in de circulating supply waren gekomen.. Met een hard fork had dat opgelost kunnen worden waarschijnlijk (?) maar wel een gek idee. Hoe weten we eigenlijk of er geen misbruik van gemaakt is?
Iemand met meer info, ben nu wel benieuwd. Blijkbaar heb ik dat nieuwtje ook gemist.
Bron: https://www.bitcoinspot.n...s-het-geheim-hielden.htmlKritieke Bitcoin bug was zó ernstig, dat ontwikkelaars het geheim hielden
on 22 September 2018.
Verwijderd
Wat mij eigenlijk nog het meest verbaasd is dat dit best wel een serieus dingetje is, en het totaal geen impact op de koers heeft gehad. Tenminste, zo lijkt het.Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:12:
@RaptorXS Bedankt. Mooi dat het is opgelost en er geen schade is gelopen. (voor zover wij weten).
Nou inderdaad! We mogen van geluk spreken dat deze bug is gevonden door een goedwillende gozert. Tis ook mooi dat hij wordt beloond met donaties van andere crypto liefhebbers. Hij heeft al iets van 38 BCH ontvangen en waarschijnlijk ook al wel wat BTC.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:16:
[...]
Wat mij eigenlijk nog het meest verbaasd is dat dit best wel een serieus dingetje is, en het totaal geen impact op de koers heeft gehad. Tenminste, zo lijkt het.
We hebben beroerdere weekenden gezien...
In 2010 was er dus ook een enorme fuck-upOn 8th August 2010 bitcoin developer Jeff Garzik wrote what could be mildly described as the biggest understatement since Apollo 13 told Houston: "We've had a problem here."
"The 'value out' in this block is quite strange," he wrote on bitcointalk.org, referring to a block that had somehow contained 92 billion BTC, which is precisely 91,979,000,000 more bitcoin than is ever supposed to exist.
CVE-2010-5139 (CVE meaning 'common vulnerability and exposures') was frighteningly simple and exploited to the point of farce by an unknown attacker. In technical language, the bug is known as a number overflow error.
So instead of the system counting up 98, 99, 100, 101, for example, it broke at 99 and went to zero (or -100) instead of 100. In layman's terms, someone found a way to flood the code and create a ridiculously large amount of bitcoin in the process.
The fix was the bitcoin equivalent of dying in a video game and restarting from the last save point. The community simply hit 'undo', jumping back to the point in the blockchain before the hack occurred and starting anew from there; all of the transactions made after the bug was exploited but before the fix was implemented were effectively cancelled.
How serious was it? Bitcoin's lead developer Wladimir Van Der Laan is pretty blunt about it, telling me: "It was the worst problem ever."
Perhaps, but bitcoiners have seemingly been trying to trump it ever since.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq