[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 285 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.141 views

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:39:
[...]

Weet niet echt wat ik er van moet vinden zoals het nu gaat. Beetje vreemde pump tot nu toe zonder door te zetten.
Idd. Normaal gesproken is het een afwijzing op 6800 of er doorheen knallen zoals op 27 augustus.

Is 'ie nou een bull pennant aan het vormen?

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
Die whales houden het wel spannend he :P

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Daar lijkt het wel op @ggj87 (imo), maar zoals gezegd lijken we een beetje de speelbal van de walvissen te zijn afgelopen dagen.. Met manipulatie kan een grafiekje lijken op wat deze vissen willen..

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
XRP doet heel raar nu.
Het was een korte Aziatische pumpje.

[ Voor 46% gewijzigd door New Yorker op 22-09-2018 07:16 ]

Weg

Verwijderd

Marthusiast schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 03:03:
Daar lijkt het wel op @ggj87 (imo), maar zoals gezegd lijken we een beetje de speelbal van de walvissen te zijn afgelopen dagen.. Met manipulatie kan een grafiekje lijken op wat deze vissen zoogdieren willen..
FTFY

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-01 15:37

Bornin1972

Bornclean

The weekend sell off has begun?

Bornclean

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
is bij mij al 7 maanden aan de gang :O

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Ugh. Ok. Die 30 verschillende shitcoins? Ik heb net verlies gemaakt :( nou ja, nog maar even afwachten.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
Btc terug naar 6500 - 6550 mooi inkoop momentje om volgende week door de 7 K te knallen.
Dit weekend is de laatste kans om onder de 7 K te kopen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Adarkar schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:49:
Btc terug naar 6500 - 6550 mooi inkoop momentje om volgende week door de 7 K te knallen.
Ik hoop het, maar we kunnen nog altijd naar de $3200 - $3600

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Van waar die stelligheid?
Eerste aanval op 6.8k is afgeslagen, zoveel is duidelijk

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-01 08:07
Heel gek , maar zo,n gevoel heb ik er ook bij , als je naar het jaargrafiek van btc kijkt , dan zitten we bijna op een moment , dat het zich stabiliseert en omhoog zou moeten gaan , of btc door z,n hoeven gaat .....

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 14:47
Is de correctie voor XRP er al of nog steeds niet? kan het maar niet opmaken uit de grafiek. Ben heel benieuwd naar hoe de koers er morgenavond voor staat.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Vandaag is de kaartverkoop gestart van Jochem Myjer via GUTS en het verloopt toch vrij dramatisch. ER zijn enorme wachttijden van meer dan 5 uur voor mensen die een kaartje willen bemachtigen, ook al hold ik geen GET, vind ik het wel jammer dat het niet smooth verloopt. Vraag me af hoe dit mogelijk is.... Doordat ETH traag is? Doordat de website niet veel bezoekers aan kan in 1 keer?

Ik vind het iedergeval wel cool dat GET voor echte use cases gebruikt wordt alleen moet de uitvoering nog veel beter.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44

Bever!

3

Tominatie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:32:
Vandaag is de kaartverkoop gestart van Jochem Myjer via GUTS en het verloopt toch vrij dramatisch. ER zijn enorme wachttijden van meer dan 5 uur voor mensen die een kaartje willen bemachtigen, ook al hold ik geen GET, vind ik het wel jammer dat het niet smooth verloopt. Vraag me af hoe dit mogelijk is.... Doordat ETH traag is? Doordat de website niet veel bezoekers aan kan in 1 keer?

Ik vind het iedergeval wel cool dat GET voor echte use cases gebruikt wordt alleen moet de uitvoering nog veel beter.
Eth is gewoon onbruikbaar voor enige real world applicatie

• Tominatie
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:36:
[...]

Eth is gewoon onbruikbaar voor enige real world applicatie
Ik weet niet of het aan ETH ligt. Ik hoop snel officiële updates te horen van het team.Ben wel benieuwd namelijk :D

Want als ik die tweet lees:
Het is érg druk op onze site waardoor we een aantal processen hebben moeten pauzeren. Dit betekent in sommige gevallen dat het wat langer duurt om kaarten te kopen dan verwacht.
lijkt het toch gewoon aan de capaciteit van de site te liggen, dat zou best wel slecht zijn.... Als ticket-bedrijf moet je je toch maximaal voorbereiden op hevige drukte in korte tijd. Mja, niet alles kan gelijk goed gaan natuurlijk. Vind het idee achter GET nog steeds mooi.

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Wat denken jullie zal xrp nog flink dalen?
Ik denk persoonlijk dat de pump te hard ging en dat we gewoon de komende dagen weer langzaam steeds verder afzakken naar iets boven de pump.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
cursquidHome schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:45:
Ik denk persoonlijk dat de pump te hard ging en dat we gewoon de komende dagen weer langzaam steeds verder afzakken naar iets boven de pump.
Ik heb er inmiddels weer een aantal ingeslagen, samen met ADA en ONT.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• mugenmarco
cursquidHome schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:45:
Ik denk dat hij dus ook redelijk erg zal dalen, maar als ik op dit moment naar de koers kijk (+2,5% en de overige bekende coins allemaal in de min) is het lastig om te zeggen.

• Taro
  • Niet online

Taro

mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat hij dus ook redelijk erg zal dalen, maar als ik op dit moment naar de koers kijk (+2,5% en de overige bekende coins allemaal in de min) is het lastig om te zeggen.
Ik denk dat de fomo bij XRP voor erg veel mensen nog aanwezig is, een kleine stijging kan dus al snel weer tot een grote stijging leiden omdat niemand die boot wil missen. En net als bij een aantal andere pumps de afgelopen tijd gebeurt dat vaak 2x, de 3e keer hou je veel bagholders over.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ggj87 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:49:
[...]

Idd. Normaal gesproken is het een afwijzing op 6800 of er doorheen knallen zoals op 27 augustus.

Is 'ie nou een bull pennant aan het vormen?
Blijkbaar toch omlaag dus, alleen op een wat vreemde manier door eerst door de 6.8k te gaan.

• TomTorquay
PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:02:
[...]

Blijkbaar toch omlaag dus, alleen op een wat vreemde manier door eerst door de 6.8k te gaan.
Fake out volgens mij. Wat longers vangen door te doen alsof je de weerstand van 6800 hebt gebroken. Daarom is het altijd gevaarlijk om net boven een weerstand in te stappen. Ik neem liever wat meer speling.

• PilatuS
  • Niet online
TomTorquay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:36:
[...]

Fake out volgens mij. Wat longers vangen door te doen alsof je de weerstand van 6800 hebt gebroken. Daarom is het altijd gevaarlijk om net boven een weerstand in te stappen. Ik neem liever wat meer speling.
Mee eens. Dacht gisteren dat we omlaag zouden gaan, maar toen toch boven de 6.8k gekomen. Dat gaf wat twijfel, maar gelukkig wel even gewacht met kopen. Toen ie vrij snel weer onder de 6.8k kwam lekker gaan slapen. Had er geen vertrouwen in dat de boel verder omhoog zou gaan. Dat bleek gelukkig de juiste beslissing.

Zulke dingen maken een automatische buy op iets van 6820 ook erg link. Dan wordt je dus met een aardig verlies wakker.

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:41:
[...]

Mee eens. Dacht gisteren dat we omlaag zouden gaan, maar toen toch boven de 6.8k gekomen. Dat gaf wat twijfel, maar gelukkig wel even gewacht met kopen. Toen ie vrij snel weer onder de 6.8k kwam lekker gaan slapen. Had er geen vertrouwen in dat de boel verder omhoog zou gaan. Dat bleek gelukkig de juiste beslissing.

Zulke dingen maken een automatische buy op iets van 6820 ook erg link. Dan wordt je dus met een aardig verlies wakker.
De vraag blijft, verwachten jullie short term een breakout naar omhoog of zouden we toch eerst de 6k regio nogmaals testen vooraleer we weer omhoog gaan? Andere altcoins lijken nu een reversal te tonen, zou BTC dan niet volgen?

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:23
Is er een betaalverzoekenapplicatie waar de crediteur met iDeal kan betalen en ik het equivalent in BTC ontvang?

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018

Ik lees in de Telegram groep, al is die misschien wat gekleurd natuurlijk, alleen maar positieve berichten. Er zijn wel wat klachten, maar klachten lees je en goede berichten worden nergens geplaatst natuurlijk.

• Tominatie
  • Niet online
FireFox1980 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:52:
[...]

Ik lees in de Telegram groep, al is die misschien wat gekleurd natuurlijk, alleen maar positieve berichten. Er zijn wel wat klachten, maar klachten lees je en goede berichten worden nergens geplaatst natuurlijk.
Ja, ik geloof dat er uiteindelijk wat meer gang in de zaak is gekomen, de tickets zijn nu ook uitverkocht. Toch een mooie achievement voor GET. Er zijn natuurlijk verbeterpunten (zoals de uitgelopen wachttijden) maar al met al kun je toch redelijk tevreden zijn denk ik. Ik zag namelijk allemaal screens voorbijkomen met 5 tot 40 uur wachttijd, twitter stond er ook vol van.

https://www.at5.nl/artike...pt-op-tot-ruim-dertig-uur

Maar er zijn blijkbaar enorm veel Jochem Myjer fans want er zijn 140.000 unieke bezoekers op de site van Guts gekomen in een paar uurtjes.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:23

Niks met ETH te maken: ETH is gewoon net zo snel als altijd en nog gewoon betaalbaar ( ethgasstation.info ). Jammer dat het verkoopsysteem het laat afweten vandaag want het GET-protocol is gewoon een nuttige methode om veilig tickets te beheren.

Overigens die 5 uur enz. wachttijden waren indicaties die voorkwamen nadat GUTS tijdelijk het aantal bestellingen per minuut terugschroefde. Dat resulteert natuurlijk in een lange verwachte wachttijd want die schatting houdt geen rekening met wijzigingen van tijdelijke aard. Niks aan de hand dus. (Minder bestellingen per minuut = meer minuten per bestelling).

Disclaimer: ik bezig geen GET.

• PilatuS
  • Niet online
dabla schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:
[...]

De vraag blijft, verwachten jullie short term een breakout naar omhoog of zouden we toch eerst de 6k regio nogmaals testen vooraleer we weer omhoog gaan? Andere altcoins lijken nu een reversal te tonen, zou BTC dan niet volgen?
Vind het op dit moment lastig te zeggen. Ik wacht het nu wel even af tot ik iets zie wat mij bevalt :)

• TomTorquay
Idem, we zitten op een beslissingspunt, afwachten wat wordt...

Verwijderd

Weer in de prijzen op kucoin. Ik wordt rijk!!!!!

[Edit:] wat zullen we eens invullen als high in USDT voor morgen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2018 14:37 ]

• Tominatie
  • Niet online
TomTorquay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:28:
Inderdaad, er gebeurt echt weinig. De markt zit vol spanning af te wachten! :)

Hoe langer we stabiel blijven, hoe groter de kans op een uitbraak naar boven denk ik. Genoeg spanning/momentum opbouwen en dan BOEM PATS BOEM weer rejected bij 6.8k :+

Om dan even later weer precies hetzelfde te doen. Hopelijk gaan we gewoon vol door de 6.8k maar we hebben dit al meerdere keren gehad dit jaar en de 6.8k hield altijd minimaal 5 tot 10 maal stand 8)7

Ik hou het iedergeval in de gaten en maak ondertussen mijn programmeer opdrachtjes. Helaas moet ik wel werken om 5 uur dus dan mis ik waarschijnlijk weer alle actie. Daarna heb ik feesie dus ik word morgen hopelijk blij wakker met een (>6.8k), dat zou de eventuele kater wel compenseren.

Morgen ook de topper PSV - Ajax, pfoe nu al zin in.

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Gisteren mijn hoofd gestoten aan XLM en XRP. Ik wilde toch nog wat meepakken, maar de daling zette fors in. Redelijk op tijd er uit gestapt, zodat er gelukkig nog winst over bleef. Toch weer die €&€!@ Greed!

Vandaag grotendeels in BTC. Ff rustig aan 🙂

• PilatuS
  • Niet online
Bastrianos schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:41:
Gisteren mijn hoofd gestoten aan XLM en XRP. Ik wilde toch nog wat meepakken, maar de daling zette fors in. Redelijk op tijd er uit gestapt, zodat er gelukkig nog winst over bleef. Toch weer die €&€!@ Greed!

Vandaag grotendeels in BTC. Ff rustig aan 🙂
Minder winst is ook winst :)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

TomTorquay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:28:
van maandag tm donderdag

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

De Tweet bekijken van @gethoneyminer: https://twitter.com/getho.../1042849284096516096?s=09

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Er waren wat problemen vandaag bij de payment provider van guts waardoor mensen problemen hadden met afrekenen, en dus de wachttijden op de app als giga werden aangegeven. Het is uiteindelijk opgelost en de 36 shows van in totaal 50k tickets in 3,5 uur verkocht. Dus een het was een succes klanten zijn blij:Jochem, Hekwerk, Theater Carre, media als nu.nl rtlz en radio2 berichten van een groot succes. Dat er veel klachten zijn op twitter en facebook komt alleen al doordat er gewoonweg veel meer vraag dan aanbod is. En dus mensen sowieso teleurgesteld zijn. 140k bezoekers op de website x minimaal 2 kaarten pp = 280k versus 50 k beschikbaar. (lees ook veel van mensen die er 4 of 6 willen dus denk dat de berekening nog conservatief is)
Wat betaal problemen zorgde voor wat extra frustratie. Next stop eerste buy-back van 30k euro aan GET op 30 sept. Dus niet uit de schatkist van guts maar door de klant.

[ Voor 16% gewijzigd door tias86 op 23-09-2018 16:27 ]

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Ha, grootste deel van mijn eerdere verlies op die 30 shitcoins is inmiddels weer goedgemaakt.... nu nog ff gaat stijgen!

• A87
  • Niet online

A87

Iedereen wachten wat de whales doe,n of hard omlaag rammen naar 5K of omhoog en iedereen mee trekken tm. Anita en Jan alleman.
Ik kan zelfs nog wel een beetje investeren als de markt helemaal kapot wordt gemaakt dus weer een verlaging van 50% ofso op de alts, dan wil ik nog wel een laatste keer investeren dit jaar, moet wel een hele goede reden zijn..... :|

[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 22-09-2018 15:54 ]

Verwijderd

tias86 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:28:
Er waren wat problemen vandaag bij de payment provider van guts waardoor mensen problemen hadden met afrekenen, en dus de wachttijden op de app als giga werden aangegeven. Het is uiteindelijk opgelost en de 36 shows van in totaal 50k tickets in 3,5 uur verkocht. Dus een het was een succes klanten zijn blij:Jochem, Hekwerk, Theater Carre, media als nu.nl rtlz en radio2 berichten van een groot succes. Dat er veel klachten zijn op twitter en facebook komt alleen al doordat er gewoonweg veel meer vraag dan aanbod is. Wat betaal problemen zorgde voor wat extra frustratie. Next stop eerste buy-back van 30k euro aan GET op 30 sept. Dus niet uit de schatkist van guts maar door de klant.
Wel kut dit. Daar gaat mijn handeltje in nepkaartjes.

• A87
  • Niet online

A87

[YouTube: Vitalik Trashes EOS]Vitalik neemt EOS in de zeik

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-01 12:07

raq

Iemand een idee wat er met PRL gebeurd? Ineens +75% in m’n pf.
Nou heeft PRL ook wel een paar 100% goed te maken...

De tijd leert of het tij keert

• Tominatie
  • Niet online
raq schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:20:
Iemand een idee wat er met PRL gebeurd? Ineens +75% in m’n pf.
Nou heeft PRL ook wel een paar 100% goed te maken...
Dat is een foutje van coinmarketcap/jouw portfolio app. Hij is niet zoveel gestegen.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-01 12:07

raq

Tominatie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:23:
[...]

Dat is een foutje van coinmarketcap/jouw portfolio app. Hij is niet zoveel gestegen.
Ja, zie het net. Helaas pindakaas

De tijd leert of het tij keert

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Iemand een mening over en/of ervaring met briqchain?
https://vastgoedjournaal....-sparen-volgens-briqchain

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Chris.nl
  • Niet online
Zoals ik het lees is het een ICO die een huisjesmelker woningbouwcoöperatie financieel in het zadel helpt, die vervolgens een rendament van 4% op de tokens wil garanderen. Deze 4% krijg je als fiat of als extra tokens, wat je zelf wil. Daarnaast kan je de tokens eventueel zelf verhandelen. Alles transparant op de blockchain waarmee ze een alternatief voor banksparen willen zijn. Het liefst krijgen ze bijvoorbeeld jaren lang maandelijks honderden euro's van ZZP'ers gestort die hiermee hun pension opbouwen.

Ik zou adviseren het sceptisch te onderzoeken voordat je er je pensioen in mikt.

• mugenmarco
Voor de mensen die het nog niet weten....

De reden van de enorme Ripple (XRP) prijsstijging:

De reden van de eerste prijsstijging, 3 dagen geleden was de aankondiging van het Ripple-team om het platform XRapid spoedig te gaan lanceren. xRapid is een realtime betalingsplatform dat is ontworpen om internationale betalingen te versnellen. Tot nu toe was het platform alleen geschikt voor business-to-business. Nu het platform commercieel wordt ingezet kan iedereen hier gebruik van maken.

Maar er is meer nieuws. Gisteren kondigde één van de grootste Amerikaanse banken genaamd PNC aan dat het de internationale betalingen van al haar klanten gaat verwerken via het RippleNet.

Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat de XRP koers ineens enorm gaat zakken (hoewel dat in de cryptocurrency wereld nooit zeker is). De correctie is zo te zien ook geweest of nog bezig, hoop niet al te laag.

[ Voor 4% gewijzigd door mugenmarco op 22-09-2018 17:18 ]

• tias86
mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:

De reden van de eerste prijsstijging, 3 dagen geleden was de aankondiging van het Ripple-team om het platform XRapid spoedig te gaan lanceren. xRapid is een realtime betalingsplatform dat is ontworpen om internationale betalingen te versnellen. Tot nu toe was het platform alleen geschikt voor business-to-business. Nu het platform commercieel wordt ingezet kan iedereen hier gebruik van maken.

Maar er is meer nieuws. Gisteren kondigde één van de grootste Amerikaanse banken genaamd PNC aan dat het de internationale betalingen van al haar klanten gaat verwerken via het RippleNet.

Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat de XRP koers ineens enorm gaat zakken (hoewel dat in de cryptocurrency wereld nooit zeker is). De correctie is zo te zien ook geweest of nog bezig, hoop niet al te laag.
Ze gaan xCurrent gebruiken van ripple en dat is niet dezelfde technologie als xrp

https://www.coindesk.com/...o-adopt-ripples-xcurrent/

[ Voor 3% gewijzigd door tias86 op 22-09-2018 17:25 ]

• mugenmarco
tias86 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:23:
[...]

Ze gaan xCurrent gebruiken van ripple en dat is niet dezelfde technologie als xrp
Het artikel praat over xRapid?

Edit: nvm ik ga mij even verdiepen hierin

https://steemit.com/crypt...ripple-xrapid-vs-xcurrent

[ Voor 20% gewijzigd door mugenmarco op 22-09-2018 17:25 ]

• A87
  • Niet online

A87

Lijkt wel of zelfs de shorters niet uitgaan van een weekend dip. Twijfelaars shorters en longers.,
Wel weer triest dat whales nu de richting gaan bepalen

[ Voor 43% gewijzigd door A87 op 22-09-2018 17:50 ]

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:

Had je dit niet wat eerder kunnen posten, zeg maar een dag of 3 geleden ofzo.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hebben jullie dit gezien? Iemand er van gehoord? Vorige week is er een "kritieke" bug gevonden in Bitcoin. Deze bug heet "“CVE-2018–17144”"

It is een van de ergste bugs ooit die in Bitcoin gevonden is, en iedereen binnen Bitcoin is binnen de 12 uur in actie gesproken. Heel veel telefoontjes tussen de Bitcoin developers en de operatoren van de grote Bitcoin mining pools. Deze bug zin in heel erg veel Bitcoin software. Bitcoin Core, Bitcoin Cash, Litecoin, Dash en nog vele andere coins.

Gelukkig, is er niks mis gegaan (nog niet in ieder geval)

Hier zijn 7 weetjes over de bug:

1) De bug is bijna 2 jaar lang ongedetecteerd geweest.

Yep. Deze bug heeft zich goed verstopt, diep in de schaduw. Het is allemaal begonnen met een paar lijntjes code die verandert zijn in 2016 door BTC ontwikkelaar Matt "BlueMatt" Corallo. Hij dacht dat het een goed idee zou zijn om een validatie check te verwijderen om zo een paar microseconde tijd te winnen in het process om een Bitcoin block te verwerken.

2) De bug is gevonden door een Bitcoin Cash ontwikkelaar

Serieus? Nee?? Ik dat dat BCH alleen maar Donald Duck ontwikkelaars had? Ik dacht dat Bitcoin BTC honderden vrijwilligers heeft en de beste software engineers in de wereld. Wat gebeurd er hier nu? Blijkt dat BCH een hele zeik talentvolle mensen heeft, die aan het project werken. En deze ontwikkelaar had genoeg integriteit om deze bug op een verantwoordelijk manier meteen te melden

3) Donatie beloningen zijn aan het binnenstromen.

De ontwikkelaar die de bug heeft gevonden en gerapporteerd heeft een donatie address doorgeven en heeft momenteel al meer dan 35 BCH ontvangen (14 000 euro) in BCH ontvangen. En 0.03 BTC (170 euro)

4) De bug zou er voor gezorgt kunnen hebben dat er extra Bitcoin gemined zou zijn.

De voorspelbare voorraad van Bitcoin en de harde limiet van 21M Bitcoin is een heilig onderdeel van Bitcoin voor vele. Maar deze bug zou de heiligheid van de voorraad overtreden. Als de bug geactiveerd geweest zou zijn, zouden vele dromen van lambo's uit elkaar gevallen zijn. En dit is zo een akelige gedachte, laten we daar maar niet over na denken.

5) The Ethische vraagstuk "Code is Wet" is opnieuw in vraag gesteld.

Vermits er extreme dingen gebeurd zouden kunnen zijn, is de vraag: Wat zouden we gedaan hebben wanneer het zou zijn misgegaan? Zouden we dan de blockchain terug hebben gezet naar een eerdere status? Dit is ooit bij Ethereum gebeurd na de DAO hack. Dezelfde mensen die toen Ethereum belachelijk gemaakt hebben zouden nu hetzelfde mee gemaakt kunnen hebben op hun chain.

6) /r/bitcoin heeft toegelaten om er een discussie over te voeren.

De subreddit die gefocust is op BTC, infamous voor hun bans en censuur, geeft toch toegelaten dat de bug besproken kon worden. Ook al zet het de BTC (en hun core devs) in een slecht daglicht. Maar goed, dit is dan ook wel zoiets groots dat je het niet echt kunt verstoppen. Toch?

7) Ze je alu hoedje maar lekker op, het is mogelijk dat deze bug opzettelijk in Bitcoin is geplaatst als een soort van tikkende tijdbom.

Hier is geen bewijs voor, gewoon een gedacht. Maar aan de andere kant, het is niet alleen mogelijk, maar ligt zelfs voor de hand. De dev die de bug heeft gevonden heeft hier ook op gewezen: de beste manier om Bitcoin dood te maken is een inflatie bug. En de beste manier om dat voor elkaar te krijgen? 2 verschillende wijzigen die los van elkaar niks vreemd doen. Maar wanneer je bij elkaar optelt ... hmmmmmm

vertaald naar het Nederlands van https://coinspice.io/news...t-the-recent-bitcoin-bug/

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Taro
  • Niet online

Taro

Toch mooi he, hoe je verkapt weer tig keer reclame kunt maken. Je zou ook gewoon alleen kunnen melden dat er een bug in de code is gevonden, zonder ondertussen iets anders te promoten, dat zou je sieren.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44

Bever!

3

mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:24:
[...]

Het artikel praat over xRapid?

Edit: nvm ik ga mij even verdiepen hierin

https://steemit.com/crypt...ripple-xrapid-vs-xcurrent
Ben je er al achter dat de token nutteloos is?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:40

gws24

Thinking is hard!

Echt waar, hoe krijg je dit toch steeds weer voor elkaar? Ja er is een bug gevonden en ja deze keer is dat in core maar kom op zeg, meld gewoon dat de bug er was en opgelost is en laat aub volgende keer de alu-hoedjes achterwege. Wat ik nog steeds niet snap is dat je mensen probeert te overtuigen dat bcash de echte bitcoin is maar dat je nog steeds niet inziet dat je eigen manier van communiceren juist het tegenovergestelde bereikt 8)7

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:13:
Toch mooi he, hoe je verkapt weer tig keer reclame kunt maken. Je zou ook gewoon alleen kunnen melden dat er een bug in de code is gevonden, zonder ondertussen iets anders te promoten, dat zou je sieren.
Kom op zeg. Core devs maken Bitcoin Cash ontwikkelaars al jaren belachelijk. Van Gavin Andressen tot Mike Hearn to Jef Garzik tot Amuary tot zelfs @tomz_ hier. Toen er onlangs een bug gevonden was in ABC software door een core dev werd er opnieuw weer het nieuws verspreid dat Bitcoin Cash ontwikkelaar sukkeltjes zijn die niet kunnen coden.

Nu is er een bug bevonden, die wanneer een kwaadwillige heb te pakken had gekregen, er voor had kunne zorgen dat er meer dan 21 miljoen Bitcoin zouden zijn. Als zo iemand dan eerst een zooi BTC short en dan vervolgens de bug exploiteert had ie goed kunnen profiteren.

Awemany geeft zelf ook aan dat hij er eventjes over heeft nagedacht om het te doen. Het zou een ideale manier zijn om van BTC af te komen, het had zulke grote problemen kunnen opleveren, dat marktwaarde van BTC flink naar beneden had kunnen donderen. Dat is goed voor BCH, want zodra BCH een hogere marktpijs heeft, zal het een hogere hashrate hebben en zal het zelfs door @.oisyn als Bitcoin beschouwt worden.

Vele binnen de Bitcoin community zijn de abuse nu echt wel zat aan het worden. Hier zit er ook eentje die zijn machts misbruikt en posts van mij die hij niet leuk vind gewoon verwijdert.

Je zou ons dankbaar moeten zijn. Daarbij heb ik het bovenstaande helemaal niet zelf geschreven. Alleen maar naar het Nederlands vertaald. Van hier --> https://coinspice.io/news...t-the-recent-bitcoin-bug/

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk, hey een goede post over iets belangrijks. Helaas, weer Bcash spam.

• Kain_niaK

Kain_niaK

gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:18:
[...]

Echt waar, hoe krijg je dit toch steeds weer voor elkaar? Ja er is een bug gevonden en ja deze keer is dat in core maar kom op zeg, meld gewoon dat de bug er was en opgelost is en laat aub volgende keer de alu-hoedjes achterwege. Wat ik nog steeds niet snap is dat je mensen probeert te overtuigen dat bcash de echte bitcoin is maar dat je nog steeds niet inziet dat je eigen manier van communiceren juist het tegenovergestelde bereikt 8)7
Bitcoin= BTC+BCH

Tot er een van de twee verdwijnt. Schrodingers Bitcoin, als het ware. Ik heb nooit geclaimed dat BTC geen Bitcoin is. Jij kunt maar niet accepteren dat de Bitcoin gemeenschap verdeeld is geraakt en dat er een fork en een split is gekomen. En dat beide kampen volledig het recht hebben om zichzelf Bitcoin te noemen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik zou je dankbaar zijn als jij de bug had gevonden, die had gemeld en deze bug niet had misbruikt om een andere coin te promoten.

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:22:
[...]

Kom op zeg. Core devs maken Bitcoin Cash ontwikkelaars al jaren belachelijk.
En wat doe jij dan ? Je doet iedere keer weer precies hetzelfde waar je het andere kamp van beschuldigd. Iedereen zit fout behalve jij. Wij hebben het allemaal fout en alleen jij hebt gelijk. Al wordt het 13.521 keer verteld aan je op welke manier dan ook, het komt nooit door.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:26:
[...]

Ik zou je dankbaar zijn als jij de bug had gevonden, die had gemeld en deze bug niet had misbruikt om een andere coin te promoten.
De bug is gevonden in ABC, dus niet in een andere coin.

• Taro
  • Niet online

Taro

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:27:
[...]

En wat doe jij dan ? Je doet iedere keer weer precies hetzelfde waar je het andere kamp van beschuldigd. Iedereen zit fout behalve jij. Wij hebben het allemaal fout en alleen jij hebt gelijk. Al wordt het 13.521 keer verteld aan je op welke manier dan ook, het komt nooit door.
Ik heb in het Bitcoin topic de bug als eerste vermeld, zonder ook maar de melding te maken over BCH.
De eerste persoon die er op reageert begint meteen over BCH. Dat is volgens @.oisyn offtopic.
Word zijn reactie verwijdert? Nee. Mijn reactie op zijn reactie word verwijdert.

Waarom? omdat ik het aandurfde om over graphene en xtin te beginnen. Dat zijn optimalisaties die niet in Bitcoin Core zitten.

Dat werd verwijdert omdat het bch geschil zou zijn. Terwijl Gavin Andresen notabene in de Bitcoin topic start vermeld staat als de lead ontwikkelaar van Core en ook de uitvinder van graphene is.

Ik kan echt helemaal absoluut NIKS over Bitcoin zeggen, want je kunt niks over Bitcoin zeggen zonder het toch niet ergens over BCH te hebben.

Als ik over graphene een technische discussie zou willen hebben, dan zou @.oisyn het gewoon verwijderen omdat het over bch gaat.

Terwijl dat bullshit is natuurlijk, want het zijn gewoon technieken die ook in Core toegepast kunnen worden.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik stel voor om de lokale dorpsgek van dit forum deze keer lekker te negeren met z'n allen. :)

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:25:
[...]

Bitcoin= BTC+BCH

Tot er een van de twee verdwijnt. Schrodingers Bitcoin, als het ware. Ik heb nooit geclaimed dat BTC geen Bitcoin is. Jij kunt maar niet accepteren dat de Bitcoin gemeenschap verdeeld is geraakt en dat er een fork en een split is gekomen. En dat beide kampen volledig het recht hebben om zichzelf Bitcoin te noemen.
Ho, wacht even! Jij kent mij niet en voor zover ik weet hebben wij nooit echt de degens gekruisd ;) . Ik kan prima accepteren dat de bitcoin gemeenschap verdeeld is geraakt en ik vind het bewonderingswaardig hoe jij gelooft in jou ideaal. Ik heb persoonlijk geen moeite met het bestaan van bcash, bitcoin gold of wat voor andere fork dan ook, de toekomst zal uitwijzen wie er overwint. Waar ik wel moeite mee heb is jouw drammerige toon en constante slachtoffer rol die je aanneemt. Ga nou eens uit van je eigen kracht en zorg dat bch op zijn eigen overwint :>

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• PilatuS
  • Niet online
Precies wat ik zeg in de post die je quote dus. Iedereen is tegen je en dat komt op geen enkele manier door jou, maar allemaal door ons. Jij hebt gelijk en de 100 mensen die vinden dat je ongelijk hebt zitten allemaal fout. Wat er ook gezegt wordt je blijft stug en blind doorgaan, want het ligt allemaal aan ons en niet aan jou. Ik hou er ook maar weer over op want het is compleet nutteloos om de discussie te voeren. Je kan er gewoon niet aan dat jij iets fout doet en niet andere mensen.

• New Yorker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ANQiynQ.jpg

Weg

• Taro
  • Niet online

Taro

PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:35:
[...]

Precies wat ik zeg in de post die je quote dus. Iedereen is tegen je en dat komt op geen enkele manier door jou, maar allemaal door ons. Jij hebt gelijk en de 100 mensen die vinden dat je ongelijk hebt zitten allemaal fout. Wat er ook gezegt wordt je blijft stug en blind doorgaan, want het ligt allemaal aan ons en niet aan jou. Ik hou er ook maar weer over op want het is compleet nutteloos om de discussie te voeren. Je kan er gewoon niet aan dat jij iets fout doet en niet andere mensen.
@Kain_niaK lees even https://www.encyclo.nl/begrip/sarcasme voordat je het gevoel hebt gekregen dat je gelijk hebt.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:32:
[...]

Ik heb in het Bitcoin topic de bug als eerste vermeld, zonder ook maar de melding te maken over BCH.
De eerste persoon die er op reageert begint meteen over BCH. Dat is volgens @.oisyn offtopic.
Word zijn reactie verwijdert? Nee. Mijn reactie op zijn reactie word verwijdert.
Ik neem aan dat je mij daar mee bedoeld? Ja, ik noemde bch maar ook bv litecoin die ook deze bug bevatte. Leek me namelijk nogal belangrijke informatie. Hoe ik het zie is dat jij dacht even lekker bitcoin (core) te bashen en heel 'toevallig' vergat te vermelden dat bitcoinabc daar ook vatbaar voor was (ter info, meeste node op bch draaien abc). Voor de rest is je andere post in dat topic verwijdert omdat 95% niet over de bug ging maar weer een typische post van jou was over van alles en nog wat behalve over de bug.

• Kain_niaK

Kain_niaK

gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:34:
[...]

Ho, wacht even! Jij kent mij niet en voor zover ik weet hebben wij nooit echt de degens gekruisd ;) . Ik kan prima accepteren dat de bitcoin gemeenschap verdeeld is geraakt en ik vind het bewonderingswaardig hoe jij gelooft in jou ideaal. Ik heb persoonlijk geen moeite met het bestaan van bcash, bitcoin gold of wat voor andere fork dan ook, de toekomst zal uitwijzen wie er overwint. Waar ik wel moeite mee heb is jouw drammerige toon en constante slachtoffer rol die je aanneemt. Ga nou eens uit van je eigen kracht en zorg dat bch op zijn eigen overwint :>
@.oisyn verwijdert reacties van mij, onterecht. Daar ben ik slachtoffer van. Dat is machtsmisbruik. Daar reageer ik op. Snap je dat niet?

Wat ik ook doe of wat ik ook zeg, het is altijd -->bcash spam.

Jij bent degene die over BCH was begonnen nadat ik de bug had vermeld. Jij zei: De bug zit trouwens ook in BCH.

Ik antwoorde dat het dan beter is voor een decentrale coin om ook een decentralse ontwikkeling te hebben.
En die reactie werd verwijdert door @.oisyn

Terwijl jij over BCH begon.

• mugenmarco
pfff wat een drama hier. Als men vind dat die kerel alleen maar dom zit te lullen en niks aan neemt van wat anderen zeggen, prima toch. gewoon negeren (Y) zitten wel meer mensen hier dingen te posten waar niemand wat aan heeft, ook negeren haha.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:42:
[...]

Ik neem aan dat je mij daar mee bedoeld? Ja, ik noemde bch maar ook bv litecoin die ook deze bug bevatte. Leek me namelijk nogal belangrijke informatie. Hoe ik het zie is dat jij dacht even lekker bitcoin (core) te bashen en heel 'toevallig' vergat te vermelden dat bitcoinabc daar ook vatbaar voor was (ter info, meeste node op bch draaien abc). Voor de rest is je andere post in dat topic verwijdert omdat 95% niet over de bug ging maar weer een typische post van jou was over van alles en nog wat behalve over de bug.
^^^^ Dit dus. BCH was gewoon relevant informatie, maar je (Kain) kon het weereens niet laten om er allemaal andere zaken bij te halen die niet echt terzake deden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:48:
pfff wat een drama hier. Als men vind dat die kerel alleen maar dom zit te lullen en niks aan neemt van wat anderen zeggen, prima toch. gewoon negeren (Y) zitten wel meer mensen hier dingen te posten waar niemand wat aan heeft, ook negeren haha.
ik zeg altijd zinnige dingen :X

• Taro
  • Niet online

Taro

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:45:
[...]

@.oisyn verwijdert reacties van mij, onterecht. Daar ben ik slachtoffer van. Dat is machtsmisbruik. Daar reageer ik op. Snap je dat niet?

Wat ik ook doe of wat ik ook zeg, het is altijd -->bcash spam.

Jij bent degene die over BCH was begonnen nadat ik de bug had vermeld. Jij zei: De bug zit trouwens ook in BCH.

Ik antwoorde dat het dan beter is voor een decentrale coin om ook een decentralse ontwikkeling te hebben.
En die reactie werd verwijdert door @.oisyn

Terwijl jij over BCH begon.
Als je dit had gezegd:

Beste medetweakers, er is een bug in de code van Bitcoin ontdekt die [...] tot gevolg had kunnen hebben. Gelukkig is deze tijdig gevonden en opgelost, we zijn dus nu allemaal behoed voor een enorm probleem!

Dan had iedereen je hier op handen gedragen, de polonaise met je gelopen, je naam gescandeerd, je was positief ontvangen. Maar omdat je ondertussen weer BCH moest promoten krijg je dergelijke reacties. Wanneer leer je dat nou eens? Niemand is tegen jou als persoon, maar door je constante BCH geshill ten koste van andere coins krijg je wel iedere keer de volle laag. En omdat je dat iedere keer weer voor elkaar krijgt gaat iedereen zich zo gedragen jegens jou. De oplossing hiervoor ligt niet bij anderen, maar bij jezelf. Je bent erg slim, maar stop met je als slachtoffer te gedragen, want je veroorzaakt dit toch echt iedere keer helemaal zelf. Lees eens wat mensen tegen je zeggen, het is geen aanval, het is feedback die je ter harte moet nemen, kijk kritisch naar jezelf en probeer het de volgende keer nou eens anders te brengen.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb zin om dingen te zeggen waar m'n moeder verdrietig van zou worden.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Chris.nl schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:54:
Ik heb zin om dingen te zeggen waar m'n moeder verdrietig van zou worden.
Vermogensrendementsheffing? Chloorfluorkoolwaterstofverbinding?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Kain_niaK

Kain_niaK

.oisyn schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:49:
[...]

^^^^ Dit dus. BCH was gewoon relevant informatie, maar je (Kain) kon het weereens niet laten om er allemaal andere zaken bij te halen die niet echt terzake deden.
Natuurlijk deden die terzake. Het is namelijk nogal een verschil of je bug in 99,9% van de mining pools terecht komt of maar 70%. 99,9% van de mining pool draaien voor BTC, Core of een eigen fork van Core.

Voor BCH is dat 70% van de hashpower achter ABC en de rest achter BU.

Daarom dat er binnen de Bitcoin community al jaren gehamerd wordt, dat er meerdere implementaties moeten zijn voor Bitcoin. Bitcoin Knots bijvoorbeeld had de bug niet.

In 2015 is ongeveer 20% van het netwerk naast Core, ook BU gaan draaien. Wat is er toen gebeurd geweest? BU nodes zijn van het netwerk af geDDOST.

Dit soort dingen spelen allemaal mee. De absolute control die Core over Bitcoin wilt houden is een grote zwakheid aan het worden. En dan is allemaal revelant met hoeveel schade zo een bug kan aanrichten.

Wat ook super revelant was, was dat de bugs niet alleen nodes kon laten crashen maar er dus ook voor had kunnen zorgen dat er meer dan 21M coins zouden onstaan.

Dat nodes crashes is niet het ergste. Dat er een invalide blok (omdat het dezelfde transactie meerdere keren heeft) als valide gezien word kan er toe leiden dat je dus opeens meerde coins binnen de blockchain hebt,

Dat zou echt een gigantisch probleem zijn voor BTC en kan nog altijd gebeuren als een miner besluit om te proberen de bug te exploiten. Nu dat alle miningpools gepatched zijn is die kans erg klein.

Laat ook weer zien dat non mining nodes echt niks uitmaken. De meeste daarvan zullen nooit geupdate worden. Maar boeien of die dingen nu crashen of niet. Zolang je tx maar goed genoeg doorgeveven worden, voor de rest heb je niks aan none minining nodes

Dit waren allemaal relevante dingen. De bug kon ABC en Core nodes laten crashen maar geen double spends in the chain krijgen op ABC, alleen op Core.

Dat had ik allemaal uitgeschreven in die reactie, die jij verwijdert hebt met als leugen dat het offtopic zou zijn.

Of je doet het expres of je hebt gewoon geen idee waar ik het over heb en waarom het relevant is.

• mugenmarco
.oisyn schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:57:
[...]

Vermogensrendementsheffing? Chloorfluorkoolwaterstofverbinding?
haha leuke woorden als je galgje speelt ;p

of dit woord: rioolwaterzuiveringsinrichting

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:53:
[...]

Als je dit had gezegd:

Beste medetweakers, er is een bug in de code van Bitcoin ontdekt die [...] tot gevolg had kunnen hebben. Gelukkig is deze tijdig gevonden en opgelost, we zijn dus nu allemaal behoed voor een enorm probleem!

Dan had iedereen je hier op handen gedragen, de polonaise met je gelopen, je naam gescandeerd, je was positief ontvangen. Maar omdat je ondertussen weer BCH moest promoten krijg je dergelijke reacties. Wanneer leer je dat nou eens? Niemand is tegen jou als persoon, maar door je constante BCH geshill ten koste van andere coins krijg je wel iedere keer de volle laag. En omdat je dat iedere keer weer voor elkaar krijgt gaat iedereen zich zo gedragen jegens jou. De oplossing hiervoor ligt niet bij anderen, maar bij jezelf. Je bent erg slim, maar stop met je als slachtoffer te gedragen, want je veroorzaakt dit toch echt iedere keer helemaal zelf. Lees eens wat mensen tegen je zeggen, het is geen aanval, het is feedback die je ter harte moet nemen, kijk kritisch naar jezelf en probeer het de volgende keer nou eens anders te brengen.
Dat heb ik ook gedaan, zie dan zelf --> https://gathering.tweaker...update_message/56514455/1
Bch is trouwens ook niet helemaal ontsnapt hier aan want ook bitcoinabc was vatbaar voor deze bug, nieuwe release hier: https://download.bitcoinabc.org/0.18.2/. Voor zover ik kan nagaan zijn unlimited en XT niet vatbaar.
Daar heb ik op gereageerd dat BCH er wel aan onstapt is. En mijn redenatie daar voor is gewoon door @.oisyn verwijdert geweest.

• tias86
Is bcash nou beter of nie

• TomTorquay
BTC is 7,3% beter dan BCH

• New Yorker
  • Niet online
Ze zijn te traag.

Weg

• Kain_niaK

Kain_niaK

Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat BTC devs aan BCH code werken en BCH devs aan BTC code werken. Dat miners beide coins minen, en dat de twee coins op elk niveau met elkaar verstrengeld zijn.

Daar gaat het om. Pas als dat hier geaccepteerd word, dan kan ik gewoon weer rustig over Bitcoin lullen zonder dat er dan de hele tijd mensen mij beginnen aan te vallen.

Ik ben nooit begonnen met "bcore" of om te zeggen dat BTC geen Bitcoin zou zijn.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:00:
[...]

Dat had ik allemaal uitgeschreven in die reactie, die jij verwijdert hebt met als leugen dat het offtopic zou zijn.

Of je doet het expres of je hebt gewoon geen idee waar ik het over heb en waarom het relevant is.
Jouw reactie is niet meer te zien door ons maar ik heb het toen wel gelezen. Het was een a4'tje vol over van alles en nog wat. Het ging onder andere over sharding en volgens mij xthin en weet ik veel meer wat echt compleet niks te maken had met de bug maar alleen bedoeld was om te laten zien hoeveel beter bcash is ten opzichte van bitcoin (core). Feit is dat 95% gewoon niet over de bug ging en het gewoon weer een typische @Kain_niaK post was over hoe geweldig bcash wel niet is.

Ik zou bijna vragen aan @.oisyn om die post uit de prullenbak te halen en hier te posten zodat iedereen kan zien dat het compleet niet over de bug ging.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 22-09-2018 19:31 ]

• mugenmarco
*pakt popcorn*

• Kain_niaK

Kain_niaK

gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:19:
[...]

Jouw reactie is niet meer te zien door ons maar ik heb het toen wel gelezen. Het was een a4'tje vol over van alles en nog wat. Het ging onder andere over sharding en volgens mij xthin en weet ik veel meer wat echt compleet niks te maken had met de bug maar alleen bedoeld was om te laten zien hoeveel beter bcash is ten opzichte van bitcoin (core). Feit is dat 95% gewoon niet over de bug ging en het gewoon weer een typische @kian_niaK post was over hoe geweldig bcash wel niet is.

Ik zou bijna vragen aan @.oisyn om die post uit de prullenbak te halen en hier te posten zodat iedereen kan zien dat het compleet niet over de bug ging.
Het ging erover hoe gevaarlijk het is dat Core alles doet (tot het ddosen van andere implementaties) om hun controle over the BTC chain te behouden. Devs die goede commits doen voor Core en vervolgens hun commits nooit terug zien, of erger nog die gebanned en geblokt worden. Of voor idioten worden uitgemaakt. Or die weg gezet worden als "verraders" of wat dan ook. Wel die gaan waarschijnlijk niet veel zin meer hebben om nog voor Core te deven.

Graphene is daar een voorbeeld van. Nadat Gavin weggepest is geweest door Core. En ik snap nog altijd niet waarom Gavin nog gewoon in de Bitcoin topic start vermeld staat. Nadat Gavin is weggepest is hij gewoon door blijven devven.

Daarom dat echte innovatie, die helpt met het schalen van Bitcoin. Niet meer in Core terecht komt. En ik zou graag over die innovaties willen praten. Graphene en xthin uitleggen (xthin zit wel in Core denk ik)

Uitleggen waarom BCH devs bezig zijn om een nieuwe consensus rule aan te maken die vereist dat transacties in een blok volgens tx id geordend moeten worden.

Die innovaties kunnen ook BTC helpen om te schalen. Immers vele van de bezwaren die Core had tegen het groter maken van de maximal blocksize worden er mee opgelost.

Nou, en daar kan ik niet over praten in het Bitcoin topic. Tenzij ik eerst een topic over Bitcoin Cash aan maak. En dat is gigantisch veel werk. Dat kun je ook zien aan het feit dat de Bitcoin topic start gigantisch verouderd is. Als niemand het werk gaat doen, en ik het risico loopt dat mijn werk weer gewoon verwijdert gaat worden. Waarom zou ik het dan doen?

Verwijderd

Luitjes, ETN doet biem.

Pak je kwartjes en maak wat procentjes.

• DJ-Promo
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:39:
Luitjes, ETN doet biem.

Al mijn ETN al weg gedaan.

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-01 08:07
Luitjes, ETN doet biem.

Zie het , denk dat ie zo boem doet :)

Verwijderd

cryptore schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:45:
[...]

Zie het , denk dat ie zo boem doet :)
Is inmiddels al de 3e run in 3 dagen. Nu ben ik geen fan van ETN ofzo...

Maar procenten zijn procenten.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:35:
[...]

Het ging erover hoe gevaarlijk het is dat Core alles doet (tot het ddosen van andere implementaties) om hun controle over the BTC chain te behouden. Devs die goede commits doen voor Core en vervolgens hun commits nooit terug zien, of erger nog die gebanned en geblokt worden. Of voor idioten worden uitgemaakt. Or die weg gezet worden als "verraders" of wat dan ook. Wel die gaan waarschijnlijk niet veel zin meer hebben om nog voor Core te deven.

Graphene is daar een voorbeeld van. Nadat Gavin weggepest is geweest door Core. En ik snap nog altijd niet waarom Gavin nog gewoon in de Bitcoin topic start vermeld staat. Nadat Gavin is weggepest is hij gewoon door blijven devven.

Daarom dat echte innovatie, die helpt met het schalen van Bitcoin. Niet meer in Core terecht komt. En ik zou graag over die innovaties willen praten. Graphene en xthin uitleggen (xthin zit wel in Core denk ik)

Uitleggen waarom BCH devs bezig zijn om een nieuwe consensus rule aan te maken die vereist dat transacties in een blok volgens tx id geordend moeten worden.

Die innovaties kunnen ook BTC helpen om te schalen. Immers vele van de bezwaren die Core had tegen het groter maken van de maximal blocksize worden er mee opgelost.

Nou, en daar kan ik niet over praten in het Bitcoin topic. Tenzij ik eerst een topic over Bitcoin Cash aan maak. En dat is gigantisch veel werk. Dat kun je ook zien aan het feit dat de Bitcoin topic start gigantisch verouderd is. Als niemand het werk gaat doen, en ik het risico loopt dat mijn werk weer gewoon verwijdert gaat worden. Waarom zou ik het dan doen?
Sigh, zie je nou zelf niet dat deze reactie van je compleet niet gaat over de bug of mijn reactie? Het heeft 0,0 te maken met de bug en dit doe je continu. Hou het gewoon bij het onderwerp waar het over gaat en je zal echt wel gewone reacties krijgen. Haal er niet tig andere dingen bij en het komt echt goed ;)

• PilatuS
  • Niet online
mugenmarco schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:00:
[...]

haha leuke woorden als je galgje speelt ;p

of dit woord: rioolwaterzuiveringsinrichting
YouTube: 19 letterwoorden Lingo

• Kain_niaK

Kain_niaK

gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:46:
[...]

Sigh, zie je nou zelf niet dat deze reactie van je compleet niet gaat over de bug of mijn reactie? Het heeft 0,0 te maken met de bug en dit doe je continu. Hou het gewoon bij het onderwerp waar het over gaat en je zal echt wel gewone reacties krijgen. Haal er niet tig andere dingen bij en het komt echt goed ;)
Natuurlijk heeft het met de bug te maken. De ontwikkelaar die het geen goed idee vond is het laantje uit gestuurd en de commit is er alsnog door heen gekomen. Natuurlijk heeft het met de bug te maken als de bug maar in 60% (edit, 60% inderdaad) van de software versus 99% van de sofware zit.

Hoe kun je in hemelsnaam beweren dat dit allemaal niks met de bug te maken heeft?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:56:
[...]

Natuurlijk heeft het met de bug te maken. De ontwikkelaar die het geen goed idee vond is het laantje uit gestuurd en de commit is er alsnog door heen gekomen. Natuurlijk heeft het met de bug te maken als de bug maar in 30% 60% van de software versus 99% van de sofware zit.

Hoe kun je in hemelsnaam beweren dat dit allemaal niks met de bug te maken heeft?
FTFY

edit: en voor de rest ben ik wel klaar met jou. Nog 1 maal het advies om eens goed te kijken naar je eigen manier van reageren want je doet er jezelf en bcash geen plezier mee.

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 22-09-2018 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:46:
[...]

Is inmiddels al de 3e run in 3 dagen. Nu ben ik geen fan van ETN ofzo...

Maar procenten zijn procenten.
Mijn mobile app toont al dagen de melding' we are currently migrating your wallet to the new instant payments system' is dat de reden van de stijging? En wanneer kan ik terug aan mijn coins... :X

• TomTorquay
Luitjes, ETN doet biem.

Thnx voor de verwittiging man! Ik had nog een bijeengemined fortuin aan ETN op Kucoin staan en heb ze nu ingewisseld in harde cash _/-\o_ d:)b

• PilatuS
  • Niet online
De 6.8k breken ? De 6.7k is al moeilijk genoeg :P

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

TomTorquay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:06:
[...]

Thnx voor de verwittiging man! Ik had nog een bijeengemined fortuin aan ETN op Kucoin staan en heb ze nu ingewisseld in harde cash _/-\o_ d:)b
Heb je dat cpu of gpu gedaan, en hoelang.

Prepare for the next ATH

• Kain_niaK

Kain_niaK

gws24 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:58:
[...]
FTFY

edit: en voor de rest ben ik wel klaar met jou. Nog 1 maal het advies om eens goed te kijken naar je eigen manier van reageren want je doet er jezelf en bcash geen plezier mee.
En weer iemand die de discussie niet wil aangaan.

(met als excuus dat ik mij vergist heb.) Ik bedoelde inderdaad 60%, niet 30%.

En het succes van Bitcoin Cash hangt gelukkig niet af van mij dus het maakt echt niks uit wat ik er wel over zeg of wat ik er niet over zeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 22-09-2018 20:15 ]

• TomTorquay
sourcecode schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:12:
Heb je dat cpu of gpu gedaan, en hoelang.
In een app op de smartphone ;)
En het fortuin aan ETN bedroeg slechts €5 hoor :)

Pagina: 1 ... 285 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!