8 miljoen huizen in Nederland hebben pur isolatie...LcsRaw schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:56:
https://www.rtvoost.nl/ni...ar-nieuwe-toekomst-gezet#
Toevallig Pur isolatie in je huis?
Nou, 8 miljoen? Laten we echter niet discussiëren over aantallen, het zijn er gewoon veel. En in de meeste daarvan ondervindt men helemaal inderdaad geen klachten. Maar blijkbaar zijn er wel verschillende fabricaten, bedoeld zal dan ook zijn de meerdere berichten van nog niet zo lang geleden over pur-schuim dat heel nare fysieke klachten veroorzaakte. Dus zo gek is die vraag niet lijkt me.
Wat bedoel je met het spectrum? Gemeten is op 50Hzjeroen3 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:39:
[...]
Kun je het meetrapport delen? Met name het spectrum is belangrijk.
In dat geval heb je dus geen flikker aan die meting. Als dat het probleem geweest zou zijn, zou iedereen aan dezelfde wijktrafo identieke ellende hebben gehad.gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:15:
[...]
Wat bedoel je met het spectrum? Gemeten is op 50Hz
Edit: Je vergeet nog een stuk of 100 andere vragen te beantwoorden. Wat is er uit de lucht/atmosfeer metingen komen rollen?
[ Voor 15% gewijzigd door TommyboyNL op 12-07-2018 14:23 ]
Ik heb een groot deja Vu en ga stoppen met deze thread.
Het gros van de reacties betreft het ter discussie stellen van van alles, vaak voortbouwend op aannames of vragen waarvan eerder in de thread al veel over gezegd is en wat tot op heden niets nieuws was.
Ondertussen krijg ik geen antwoord op die ene voor mij relevante vraag: welke fenomenen kunnen ervoor zorgen dat rond de elektrische bedrading/lichtpunten in onze woning opvallend sterkere elektrische velden worden gemeten dan ceteris paribus in andere woningen.
Het sneue is dat er tussen de vele posts ook een paar mensen serieuze vragen stellen of dingen stellen die mij triggeren om vragen terug te stellen, maar in het bos van scepsis lukt het niet daar aandacht aan te besteden.
Jammer...
Het gros van de reacties betreft het ter discussie stellen van van alles, vaak voortbouwend op aannames of vragen waarvan eerder in de thread al veel over gezegd is en wat tot op heden niets nieuws was.
Ondertussen krijg ik geen antwoord op die ene voor mij relevante vraag: welke fenomenen kunnen ervoor zorgen dat rond de elektrische bedrading/lichtpunten in onze woning opvallend sterkere elektrische velden worden gemeten dan ceteris paribus in andere woningen.
Het sneue is dat er tussen de vele posts ook een paar mensen serieuze vragen stellen of dingen stellen die mij triggeren om vragen terug te stellen, maar in het bos van scepsis lukt het niet daar aandacht aan te besteden.
Jammer...
De vraag over lucht/atmosfeermeting heb ik volgens mij al beantwoord: geen afwijkingenTommyboyNL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:22:
[...]
In dat geval heb je dus geen flikker aan die meting. Als dat het probleem geweest zou zijn, zou iedereen aan dezelfde wijktrafo identieke ellende hebben gehad.
Edit: Je vergeet nog een stuk of 100 andere vragen te beantwoorden. Wat is er uit de lucht/atmosfeer metingen komen rollen?
Nogmaals: mijn vraag gaat over laagfrequente elektrische velden, niet over wat er allemaal nog meer aan de hand kan zijn.
Ik hoor wel graag je toelichting op je stelling dat we geen flikker aan die meting hebben en je eerdere vraag naar het spectrum?
Nope, die had je niet beantwoord, laat staan dat je met meetwaarden over de brug bent gekomen. Wat is er exact allemaal gecheckt?gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:32:
[...]
De vraag over lucht/atmosfeermeting heb ik volgens mij al beantwoord: geen afwijkingen
Nogmaals: mijn vraag gaat over laagfrequente elektrische velden, niet over wat er allemaal nog meer aan de hand kan zijn.
Ik hoor wel graag je toelichting op je stelling dat we geen flikker aan die meting hebben en je eerdere vraag naar het spectrum?
Verder je hebt nu blind de aanname gedaan dat het hypothetische veld waar je last van hebt op 50Hz zit. Daar is echter geen enkele aanleiding voor.TommyboyNL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:22:
Als dat het probleem geweest zou zijn, zou iedereen aan dezelfde wijktrafo identieke ellende hebben gehad.
Ook zijn metingen niks waard zonder referentiewaardes (zoals bijvoorbeeld metingen in het huis van je buren, of in je huidige tijdelijk onderkomen).
Tot nu toe ben je echter niet met bewijs gekomen dat dit daadwerkelijk het geval is. Verder wil je advies en antwoorden van experts, maar als die vervolgens hun kennis, ervaring, en feitelijkheden delen negeer je die compleet, omdat niet eht antwoord is dat je wilt hebben.gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:27:
Op t.net denkt men graag in oplossingen, in plaats van het bevestigen van mensen hun waanideeen. Voor dat laatste kan je beter naar niburu o.i.d.
Elektrisch veld is zoals je hebt gezien in V/m, oftewel Volt per meter. Het is niks anders dan als jij 230V op een draadje hebt staan, en een aarde draad op 1m afstand is, dan heb je daartussen een veld van 230 Volt per meter.gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:27:
En daar heb je meteen het hele probleem: Hoe kan je een hoger elektrisch veld krijgen? Meer spanning of een kortere afstand. Nu neem ik aan dat je niet een aarde draad aan ene kant, en 230V aan andere kant naast je hoofd hebt bungelen (en zelfs als dat het geval was is er nog weinig aan de hand, behalve de vervelende schok die je krijgt als je het draad aanraakt), dus de enige andere optie is dat er meer dan 230V op staat. Heel veel meer. Gezien je apparaten niet exploderen, kan dat simpelweg niet het geval zijn.
En daarom willen mensen hier naar andere oorzaken zoeken, ook al weiger jij dat te accepteren. Er zijn twee opties: A. We hebben een compleet nieuw fenomeen ontdekt en krijgen een Nobel prijs hiervoor, of B. Het is iets anders.
Dit is het probleem. Je weet al welk antwoord je wilt en je zoekt er een verklaring bij.gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:32:
Als je maar lang genoeg zoekt ga je die ook vinden.
Ook ga je "experts" vinden die het met je eens zijn of die hier een verklaring voor hebben.
Zie Wikipedia: Confirmation bias
[ Voor 9% gewijzigd door Juup op 12-07-2018 17:59 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Nope, de enige relevante vraag is: Waar precies heb je last van.gdeventer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:27:
Zo lang je dat niet wilt weten kom je bij mensen terecht die je precies vertellen wat jij wilt horen, tegen een redelijke vergoeding natuurlijk.
Jij hebt zonder kennis van zaken een schuldige aangewezen en probeert daar bewijzen ( of eigenlijk 'bewijzen') bij te zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 12-07-2018 18:58 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Op 50 Hz een veldmeting gaan uitvoeren is ongeveer hetzelfde als bij een zwembad gaan kijken of de lucht vochtig is.
Elk huis met elektra heeft een 50 Hz elektrisch veld, overal. En in Amerika is het 60 Hz.
Als je de multimeter op AC zet, kun je eenvoudig de frequentie van het sterkste veld meten.
Oorzaken van een sterker veld zijn hogere spanningen. En dat moet een apparaat doen.
Puur bedrading in de muur kan dat niet. Ook je schemerlamp kan dat niet.
Maar meer in de richting van een plasma bal, of een CRT televisie.
Er is hier een ander topic over iemand die verstoring in zij net had. Wellicht heb je daar wel last van? Maar dat weet je nu niet, omdat je een onvolledige meting hebt laten uitvoeren.
Edit:Je zegt ook dat je meting hebt laten doen op de lucht. Heb je daar dan een rapport van?
Meestal testen ze dat met een chromatograaf, en dan kun je precies zien hoeveel ppm van elke stof aanwezig is.
Elk huis met elektra heeft een 50 Hz elektrisch veld, overal. En in Amerika is het 60 Hz.
Als je de multimeter op AC zet, kun je eenvoudig de frequentie van het sterkste veld meten.
Oorzaken van een sterker veld zijn hogere spanningen. En dat moet een apparaat doen.
Puur bedrading in de muur kan dat niet. Ook je schemerlamp kan dat niet.
Maar meer in de richting van een plasma bal, of een CRT televisie.
Er is hier een ander topic over iemand die verstoring in zij net had. Wellicht heb je daar wel last van? Maar dat weet je nu niet, omdat je een onvolledige meting hebt laten uitvoeren.
Edit:Je zegt ook dat je meting hebt laten doen op de lucht. Heb je daar dan een rapport van?
Meestal testen ze dat met een chromatograaf, en dan kun je precies zien hoeveel ppm van elke stof aanwezig is.
[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 12-07-2018 21:36 ]
Kwam laatst deze tegen:
http://laagfrequentgeluid.nl/html/verhalen/verh.html
Misschien van toepassing.
http://laagfrequentgeluid.nl/html/verhalen/verh.html
Misschien van toepassing.
Hier precies hetzelfde probleem.
En zeer herkenhaar na plaatsing CV ketel en thermostaat tijdens een verduurzamingsrenovatie in de wijk.
Een brom door me huisinstallatie naar de WCD's door heel me huis.
Alle lampen en apparaten ontkoppelen als daluren beginnen zo wie zo.
Fijn een 0 op de meter woning, maar niet heus. Ziekmakend dit.
En inderdaad als buren hun buitenlamp bijv. aan hebben hoor ik dat door al mijn WCD's.
Met apparaten aangesloten en zonder. En ik ben hier in mijn wijk niet de enige met dit probleem. Je huis is bijna onbewoonbaar geworden.
Alle electriciëns en installateurs kunnen niets vinden. Ook Stedin niet. Tenminste dat zeggen ze. Maar waar komt de pompende trilling onder me vloer vandaan bijvoorbeeld?
En de brom uit me WDC's ?
Hoe kunnen mensen hier nu suggereren dat dit niet stroom gerelateerd is vanachter hun scherm? Zo redeneren alle Stedin monteurs en elektriciëns en installateurs helaas, zonder meetapparatuur. Of meting op grondkabelschade. Geen een die dat onderzoekt.
Maar ondertussen gaan mensen echt hier aan onderdoor. 1 en 1 is 2.
Me huisinstallatie bromde paar weken na plaatsing zonnepanelen, opeens me meterkast uit. Was dezelfde brom als uit de WDC's komt overigens. Nieuwe stroommeter maakte de
meterkast redelijk stil, alleen de rest van de woning niet.
Nu kom ik erachter dat alle "slimme" rf-chips o.a. in de automatische BBA groepschakelaars een RF wifi zender ingebouwd hebben. En waarvoor?
Ook de slimme meter en cv thermostaat zijn bijna een antennemast.
Dit is straling over straling over straling, zodat wijken bijna onwoonbaar worden.
Hele straten hebben kanker door alle straling in wijken.
Wat is de bedoeling van deze waanzinnige zender idioterie, als mensen dit niet overleven?
En zeer herkenhaar na plaatsing CV ketel en thermostaat tijdens een verduurzamingsrenovatie in de wijk.
En inderdaad als buren hun buitenlamp bijv. aan hebben hoor ik dat door al mijn WCD's.
Met apparaten aangesloten en zonder. En ik ben hier in mijn wijk niet de enige met dit probleem. Je huis is bijna onbewoonbaar geworden.
Alle electriciëns en installateurs kunnen niets vinden. Ook Stedin niet. Tenminste dat zeggen ze. Maar waar komt de pompende trilling onder me vloer vandaan bijvoorbeeld?
Hoe kunnen mensen hier nu suggereren dat dit niet stroom gerelateerd is vanachter hun scherm? Zo redeneren alle Stedin monteurs en elektriciëns en installateurs helaas, zonder meetapparatuur. Of meting op grondkabelschade. Geen een die dat onderzoekt.
Me huisinstallatie bromde paar weken na plaatsing zonnepanelen, opeens me meterkast uit. Was dezelfde brom als uit de WDC's komt overigens. Nieuwe stroommeter maakte de
Nu kom ik erachter dat alle "slimme" rf-chips o.a. in de automatische BBA groepschakelaars een RF wifi zender ingebouwd hebben. En waarvoor?
Dit is straling over straling over straling, zodat wijken bijna onwoonbaar worden.
Wat is de bedoeling van deze waanzinnige zender idioterie, als mensen dit niet overleven?
Hou je maar rustig, de mannen in witte pakken komen je binnenkort halen. Hoop ik dan.MoneQ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:59:
Hypocrites must die
Ongegrond en ongefundeerde nonsens naar mijn mening. Welk wetenschappelijk onderzoek heb jij uitgevoerd om te kunnen stellen dat de 'zender' in je thermostaat een hele zendmast is en in staat is je ziek te maken?? Diezelfde zender die in een hele dag ongeveer evenveel signaal verstuurt dan een laptop-wifi in 2 seconden.MoneQ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:59:
Hoe kun jij beweren dat kanker wordt veroorzaakt door deze home automation? Heb je cijfers die dat staven? Of je drijft de spot er mee of je bent aan het trollen. Jammer.
ik herken wel wat in je verhaal. somige mensen zijn gewoon verhuisd er zat een 50 hz brom in de tuin.
(rijdende rechter) maar men heeft niet voldoende uitgezocht waar die van afkomstig was. het kan zo zjin dat je stopconatcen net wat beter geluid doorgeven dan de rest van je muur. bij stopcontact is namelijk de muur wat dunner.
de rest ? dan verwijder je je draadloze thermostaat. en neem je een bedraade.
voor je meterkast kan je aflezen op afstandt uit laten schakelen.
je zonnetraffo welke bromt op trillensankers hangen.
dat zou weleens het probleem kunnen zijn ook hier is een rijdende rechter aflevering over.
maar ook een breuk in een grondtkabel bijv geeft klachten. (er is serieus een topic over)
toe doe zoek eerst dat ene topic maar eens op welke een breuk in de grondkabel heeft.
bekijk de aflevringen van de rijdende rechter. hang je zonne trafo op aan trillings ankers.
laat je gehoor tresten of je gevoelig bent voor lage geluiden. en maak even een seriues topic aan.
(rijdende rechter) maar men heeft niet voldoende uitgezocht waar die van afkomstig was. het kan zo zjin dat je stopconatcen net wat beter geluid doorgeven dan de rest van je muur. bij stopcontact is namelijk de muur wat dunner.
de rest ? dan verwijder je je draadloze thermostaat. en neem je een bedraade.
voor je meterkast kan je aflezen op afstandt uit laten schakelen.
je zonnetraffo welke bromt op trillensankers hangen.
dat zou weleens het probleem kunnen zijn ook hier is een rijdende rechter aflevering over.
maar ook een breuk in een grondtkabel bijv geeft klachten. (er is serieus een topic over)
toe doe zoek eerst dat ene topic maar eens op welke een breuk in de grondkabel heeft.
bekijk de aflevringen van de rijdende rechter. hang je zonne trafo op aan trillings ankers.
laat je gehoor tresten of je gevoelig bent voor lage geluiden. en maak even een seriues topic aan.
[ Voor 18% gewijzigd door miciel op 23-05-2020 20:27 ]
We hebben serieus een thumbs-down feature nodig voor forumreacties.
Hypocrites must die
Twitter ook, komt er een droevig nieuwsbericht binnen en het enige wat je kan doen is likenHelgie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:31:

In dit geval zou ik dat niet zo snel af willen wimpelen. De beste kerel (of vrouw) heeft daadwerkelijk meetbare klachten. Dat oorzaak, gevolg en derhalve causaliteit door elkaar gehaald worden of begrippen zijn die wat lastig zijn, is een heel ander subject.Helgie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:31:
Dat de klachten veroorzaakt of versterkt worden door een vorm van causaliteit is al heel vaak onderzocht en aangetoond. Zo ook met hypersensititeit met electromagnetische straling. Zie deze peer-review bijvoorbeeld.
Echter is het downvoten of afdoen als ongefundeerde onzin een bijzonder slecht idee. Wijs de mensen op serieus onderzoek en peer-reviews. Leg het uit en licht het toe, keer op keer. Zonder gefundeerde argumentatie is jouw bewijslast exact even zwaar wegend als de bewijslast van MoneQ en is de kans groot dat de mening over straling niet zal veranderen, maar alleen maar aansterken.
Dit zorgt er vervolgens voor dat er serieuze vertragingen zijn in nieuwe technieken en er onnodig veel onderzoeksgeld gespendeerd wordt aan onderwerpen die geen additioneel onderzoek vereisen.
Ik doe het af als ongefundeerde onzin omdat er simpelweg een berg onzin in staat. Ik weet waar ik over praat. Mijn ouders hebben het meegemaakt, een brom om gek van te worden, echter een jong persoon als ik (destijdsM2M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:44:
[...]
In dit geval zou ik dat niet zo snel af willen wimpelen. De beste kerel (of vrouw) heeft daadwerkelijk meetbare klachten. Dat oorzaak, gevolg en derhalve causaliteit door elkaar gehaald worden of begrippen zijn die wat lastig zijn, is een heel ander subject.
Dat de klachten veroorzaakt of versterkt worden door een vorm van causaliteit is al heel vaak onderzocht en aangetoond. Zo ook met hypersensititeit met electromagnetische straling. Zie deze peer-review bijvoorbeeld.
Echter is het downvoten of afdoen als ongefundeerde onzin een bijzonder slecht idee. Wijs de mensen op serieus onderzoek en peer-reviews. Leg het uit en licht het toe, keer op keer. Zonder gefundeerde argumentatie is jouw bewijslast exact even zwaar wegend als de bewijslast van MoneQ en is de kans groot dat de mening over straling niet zal veranderen, maar alleen maar aansterken.
Dit zorgt er vervolgens voor dat er serieuze vertragingen zijn in nieuwe technieken en er onnodig veel onderzoeksgeld gespendeerd wordt aan onderwerpen die geen additioneel onderzoek vereisen.
Bij mijn ouders is het nooit 100% zeker vastgesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dit een grote pomp geweest in de buurt van een viaduct die bijna 2km van hun huis af staat. Uiteindelijk is het gestopt. Vooral mijn vader werd er knettergek van. Het is heel frustrerend en ook daarom heb ik er wat moeite mee als iemand met complete nonsens aan komt zetten. Als je het antwoord niet weet, ga dat dan zoeken maar doe geen onzinuitspraken, dat was een beetje het idee
Ik ben het grotendeels met je eens. Een 50 Hz horende brom kan wel veroorzaakt worden door een bijzonder slechte voeding bijvoorbeeld, maar het uiteind van een stopcontact niet nee.Fairy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:51:
[...]
Ik doe het af als ongefundeerde onzin omdat er simpelweg een berg onzin in staat. Ik weet waar ik over praat. Mijn ouders hebben het meegemaakt, een brom om gek van te worden, echter een jong persoon als ik, met goed gehoor, die hoort het niet. Echter als je begint over brommende stopcontacten dan ga je echt een stapje te ver. Zoiets is prima meetbaar en een stopcontact is niets meer of minder dan het uiteinde van een stroomkabel, die bromt niet, gebruikt ook meetbaar geen stroom die dit kan veroorzaken.
Bij mijn ouders is het nooit 100% zeker vastgesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dit een grote pomp geweest in de buurt van een viaduct die bijna 2km van hun huis af staat. Uiteindelijk is het gestopt. Vooral mijn vader werd er knettergek van. Het is heel frustrerend en ook daarom heb ik er wat moeite mee als iemand met complete nonsens aan komt zetten. Als je het antwoord niet weet, ga dat dan zoeken maar doe geen onzinuitspraken, dat was een beetje het idee
Maargoed, uitspraken doen op het internet is eenvoudig. De komst van het internet en de eenvoud van het bereiken van een significante club mensen, waarvan velen volgzaam zijn, is natuurlijk een recept voor misinformatie en grootmoederswijsheden claims. Dat aangevuld met een fancy algoritme dat ervoor zorgt dat jij dezelfde context blijft zien en de mogelijkheid om je te verbinden aan outlets met hetzelfde gedachtengoed, zorgt ervoor dat de eventuele (waan)ideeen alleen maar versterkt wordt. Naar mate de tijd vordert zal het steeds lastiger worden om iemand van gedachten te laten veranderen, ook al is er overweldigend bewijs tegen een bepaald standpunt.
Op een gegeven moment wordt het geen groepje mensen meer die eenzelfde gedachtengoed heeft, maar een hechte groep die een wij tegen hun principe er op na houden. Gesterkt door het groepsgevoel in combinatie met iets geloven of 'weten' dat 99% van de bevolking negeert of niet weet maakt dat zo iemand zich ook nog eens bijzonder voelt. Samen met de rest van dat clubje mensen.
En dan wordt het nagenoeg onmogelijk om er nog een serieus, volwassen en wetenschappelijk bewijsvoerende discussie mee te voeren.
Vergeet niet dat dit van aller tijden is, maar vroeger hadden de meeste mensen die bijzonder gedachtengoed erop na hielden veel minder bereik. Thanks Internets
Anoniem: 224360
Mensen die me en mijn niet uit elkaar kunnen houden wijzen op serieus onderzoek en peer-reviews lijkt me totaal nutteloos.......M2M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:44:
[...]
In dit geval zou ik dat niet zo snel af willen wimpelen. De beste kerel (of vrouw) heeft daadwerkelijk meetbare klachten. Dat oorzaak, gevolg en derhalve causaliteit door elkaar gehaald worden of begrippen zijn die wat lastig zijn, is een heel ander subject.
Helemaal mee eens, maar als je bullshit gaat roepen als "hele straten hebben kanker door alle straling in wijken" dan ben ik er vrij snel klaar mee. Dat is ongefundeerde onzin en mensen die dat uitkramen valt meestal niet al te best mee te discussiëren.M2M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:44:
[...]
[...]
Echter is het downvoten of afdoen als ongefundeerde onzin een bijzonder slecht idee.
[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 23-05-2020 21:16 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Op een gegeven moment ben je zo zelfverzekerd van je eigen overtuiging dat niets of niemand je meer tot een ander gedachtengoed kan brengen. Best eng eigenlijk.Fairy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:03:
Beetje net als met audiofielen die verschil horen tussen koper en koper
En dan worden legio audiofielen uitgenodigd voor blinde tests tussen apparatuur en blijkt het toch bijzonder lastig te zijn om de goldplated kabel van de niet zo goldplated kabel te onderscheiden.
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:13:
[...]
Mensen die me en mijn niet uit elkaar kunnen houden wijzen op serieus onderzoek en peer-reviews lijkt me totaal nutteloos.......
Yep, ongefundeerde bagger... of niet? De beste poster heeft een probleem en een mening. Blijkbaar is die sterk genoeg om in ietwat slecht Nederlands, toch een forumpost op t.net te maken. En die mensen hebben een uitgesproken mening en als dat hard genoeg opgepakt wordt door wat mainstream media, wordt die mening breed verkondigt in een praatprogramma op TV. Of zijn we misschien The Green Happiness vergeten? Als er maar genoeg volgers zijn, wordt onzin vanzelf... zinCompizfox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:13:
[...]
Helemaal mee eens, maar als je bullshit gaat roepen als "hele straten hebben kanker door alle straling in wijken" dan ben ik er vrij snel klaar mee. Dat is ongefundeerde onzin en mensen die dat uitkramen valt meestal niet al te best mee te discussiëren.
Echt fantastisch! om een oude-koeien topic uit de sloot te halen voor jouw ervaringen...Dan kan ik hier mijn 50 centjes er ook even bijleggen, want zoveel meuk over 'straling' in 1 lap tekst mag niet onbeantwoord blijven natuurlijk. En misschien geeft mijn verhaal nog een beetje significantie aan dit topic:MoneQ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:59:
...
Mijn persoonlijke ervaring:
Ik was eens in een oude woning de afwas aan het doen voor een ouder persoon. Elke keer als ik mijn hand onder de lopende kraan hield, voelde ik een tinteling. Eerst kon ik het niet thuisbrengen, maar mij viel op dat als ik met mijn buik tegen het metalen aanrecht aanstond, ik een tinteling voelde in het water van de lopende kraan, maar als ik wat verder van het aanrecht stond, er geen tinteling was...
dus: ik voelde tintelingen (van ongeveer 50 hz) in mijn hand en onderarm, geen straling of magnetische velden, hoewel ik niet gecontrolleerd heb in de spiegel of mijn haren overeind stonden...
Na even nadenken, dacht ik: ik zal eens die waterkoker op het aanrecht eens uit het stopcontact halen...en warempel: de tintelingen waren weg.
Om een lang verhaal kort te maken:
Blijkbaar maakte de oude waterkoker contact met het metalen aanrechtblad en lekte er een kleine lekstroom via mij naar de aarde via het lopende water van de kraan.
De oudere bewoonster erover ingelicht dat ze een nieuwe waterkoker moest kopen en moest laten checken of de aardlekschakelaar het nog wel goed deed in de oude woning.
Eind goed, al goed....Geen overleden personen door straling.
Fijn weekend allemaal.
Nou ja, tot in hoeverre zijn die klachten meetbaar en tot in hoeverre verklaart het nocebo-effect wat iemand voelt of denkt te voelen?M2M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:44:
[...]
Heeft geen zin. Totdat iemand de fundamenten van natuurkunde begrijpt en wil (!) begrijpen kom je nergens met uitleg omdat één van de feiten uit redeneert en de ander niet.Dat de klachten veroorzaakt of versterkt worden door een vorm van causaliteit is al heel vaak onderzocht en aangetoond. Zo ook met hypersensititeit met electromagnetische straling. Zie deze peer-review bijvoorbeeld.
An sich wil ik best discussieren met iemand, maar alleen als er ook over iets substantieels te discussieren valt. Zelfs ik, als iemand die slecht was in natuurkunde op de middelbare school en er verder nooit meer iets mee gedaan heeft, begrijpt het volgende:Dit zorgt er vervolgens voor dat er serieuze vertragingen zijn in nieuwe technieken en er onnodig veel onderzoeksgeld gespendeerd wordt aan onderwerpen die geen additioneel onderzoek vereisen.
Elektromagnetische straling ( ofwel, een wisselend elektromagnetisch veld) beslaat een extreem breed spectrum. Licht, Wi-Fi, magnetron, FM, AM, ULF, VLF, en noem ze allemaal maar op, zijn allemaal elektromagnetische straling, zij het op verschillende golflengtes. Hoe hoger de frequentie, hoe minder het penetreert en hoe meer energie het overbrengt ( over het algemeen.)
Onder bepaalde drempelwaarden (van concentratie van elektromagnetische energie per inhoud) kan straling simpelweg niets doen met het menselijk lichaam, omdat het niet genoeg energie heeft om een verandering aan te brengen in een atoom/ molecuul. Punt. That's it. Ingewikkelder of moeilijker dan dat is het simpelweg niet.
En laat het nu net zo zijn dat men, met het vaststellen van de standaard voor 5g om maar iets te noemen, daar rekening mee heeft gehouden. Idem met magnetrons, Wi-Fi, en alle andere vormen van elektromagnetische straling die wij bewust uitzenden.
'Elektromagnetische straling' of 'straling' wordt als term in het wilde weg rond gegooid zonder dat deze mensen daadwerkelijk weten waar ze het nu over hebben.
Zonder dat ze beseffen dat, die zon waar ze zo graag in zitten 'want dat is natuurlijk' net zo kankerverwekkend kan zijn als de zonnebrand waar ze zo bang voor zijn 'omdat de overheid er allemaal chemicalien in stopt die kanker veroorzaken ( dit alles zeggen ze natuurlijk zonder te weten wat het woordt 'chemicalien' daadwerkelijk inhoudt; het is vrij betekenisloos als woord, maar het klinkt lekker eng als je niet weet waar het over gaat)'.
Zonder dat ze beseffen dat er een achtergrondstraling is die altijd aanwezig is.
Zonder dat ze beseffen dat corona, een virus, effectief een zeer ingewikkelde moleculaire machine, absoluut niets van doen kan hebben met 5g, omdat 5g simpelweg geen mechanisme heeft om te interacteren met een virus.
Zonder dat ze beseffen dat de naam '5g' absoluut niets betekent, dat de manier van moduleren/ AM/ FM/ digitaal/ analoog er absoluut niet toe doet, en dat de frequentie en de sterkte van de elektromagnetische straling het enige is wat telt als het je gaat om je gezondheid.
En zo kan ik nog wel een uurtje door gaan.
En dat is dus m'n punt. Ik wil best discussieren of mensen serieus nemen, maar een discussie kan alleen maar zin hebben als we op de hoogte zijn van dezelfde basale feiten en kennis. Feiten die vast liggen, meetbaar zijn, berekenbaar zijn en niet veranderen. We moeten dezelfde definities hebben en hetzelfde begrip van die definities, anders dan kom je simpelweg nergens. Het is geen magie, het is natuurkunde.
Als mensen dan aankomen met dingen als;
- '5G veroorzaakt corona' ( Hoe exact dan? )
- ''Straling' geeft mij hoofpijn' ( Welk soort straling? Op welke frequentie? Met welke energie? Hoe interacteert het met jouw lichaam en hoe veroorzaakt dat jouw hoofdpijn?)
-'De anderhalvemetersamenleving is er zodat ze ons in de gaten kunnen houden met satellieten' ( Wrong, in de jaren '70 kon men al details zien van 20CM met satellieten, plus het feit dat jij niet interessant genoeg bent om in de gaten te houden.)
En noem de rest maar op. Je kent de opmerkingen die ik bedoel waarschijnlijk wel.
Kijk, en dan heeft het dus geen enkele zin om te reageren. Als iemand zo'n compleet gebrek heeft aan zelfs maar het meest basale begrip van de meest fundamentele krachten die dit universum bevat, dan zal je nooit ergens komen.
Maar, ik zal de reactie van @MoneQ er even bij pakken.
Een brom? Hoe brom, wat brom? Hoor je het, voel je het? Is het geluid? Heb je het kunnen meten, en zo ja waar, hoe, waarmee, en wanneer?MoneQ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:59:
Het is sowieso, en mijn in plaats van me. Ik ben geen taalnazi en ga echt niet op elke slak zout leggen, maar een beetje erop letten kan wel toch?Alle lampen en apparaten ontkoppelen als daluren beginnen zo wie zo.
Hoe exact is de buitenlamp van je buren relevant voor jouw WCD's? Hoe 'hoor' je dat hij aan staat? Welk mechanisme veroorzaakt dit? Wie heeft er nog meer last van, en weet je wel zeker dat je wat zij hebben gezegd niet verkeerd geinterpreteerd hebt omdat je graag iets wilde horen en eigenlijk je conclusie al getrokken had?En inderdaad als buren hun buitenlamp bijv. aan hebben hoor ik dat door al mijn WCD's.
Hoe kan het stukje plastic dat jouw WCD is op enige manier dan ook reageren op het feit dat de buren een buitenlamp aanzetten? Welk mechanisme zorgt daarvoor?
Kan je het fenomeen omschrijven, meten of opnemen? Dan weet je in elk geval wat je nu exact denkt te horen.Alle electriciëns en installateurs kunnen niets vinden. Ook Stedin niet. Tenminste dat zeggen ze. Maar waar komt de pompende trilling onder me vloer vandaan bijvoorbeeld?
Mensen kunnen dit suggereren omdat je geen enkele meting, bewijs, duidelijke omschrijving of logische redenatie aandraagt. Waarom redeneer jij dat dit wel gerelateerd is aan het lichtnet?Hoe kunnen mensen hier nu suggereren dat dit niet stroom gerelateerd is vanachter hun scherm? Zo redeneren alle Stedin monteurs en elektriciëns en installateurs helaas, zonder meetapparatuur. Of meting op grondkabelschade. Geen een die dat onderzoekt.
En zo simpel is het dus gewoon niet.Maar ondertussen gaan mensen echt hier aan onderdoor. 1 en 1 is 2.
'Slimme' is een betekenisloze marketingterm. RF staat voor Radio Frequency, Wi-Fi is per definitie een draadloos ( elektromagnetisch) protocol voor draadloze dataoverdracht en 'RF wifi' is dus redundant. Daarbij hebben zo'n beetje alle apparaten tegenwoordig, van je koelkast tot je telefoon tot je wasmachine tot je router tot je auto tegenwoordig een Wi-Fi IC erin gebouwd. Waarom? Omdat bedrijven winst willen maken. Als er geen nieuw apparaat uit komt met meer features voelen wij niet de noodzaak om het te kopen. Als bedrijf stop je dus dan extra features in je apparaten zodat mensen het kopen. In dit geval voegen ze die features toe door middel van Wi-FI. Overigens zenden die chips niet alleen maar ontvangen ze ook. Dat heet ook wel een transmitter.Me huisinstallatie bromde paar weken na plaatsing zonnepanelen, opeens me meterkast uit. Was dezelfde brom als uit de WDC's komt overigens. Nieuwe stroommeter maakte de
PS. het toevoegen van draadloze verbindingen aan apparaten begon al decennia geleden. Niets nieuws.
Heb je dat gemeten ( retorische vraag, ik weet het antwoord al.) Ook, wat is jouw definitie van een antennemast?Ook de slimme meter en cv thermostaat zijn bijna een antennemast.
Welke soort straling, op welke frequentie en op welk energieniveau? Hoe is dit causaal verbonden met het onbewoonbaar worden van wijken volgens jou?Dit is straling over straling over straling, zodat wijken bijna onwoonbaar worden.
Waar hebben hele straten kanker?
Wat bedoel je exact met 'waanzinnige zender idioterie'? Welke mensen overleven dit niet, waar komt dit voor, waar wordt een causaal verband aangetoond tussen welk fenomeen je hier ook een poging doet te omschrijven en het 'niet overleven' van mensen?
En dan ben ik nog verre van een wetenschapper of hoogopgeleid. Kun je nagaan.
En dit is dus de reden dat er met deze mensen niet te praten valt. Eerst moeten we alle definities duidelijk hebben, de claims duidelijk hebben, de onderwerpen waarover we het nu exact hebben, en moeten we een gelijk of vergelijkbaar kennisniveau rond het onderwerp hebben.
Zo, ik heb m'n vitriool weer van me afgeschreven. Ik pak nog een sigaret, op m'n gezondheid. Cheers.
Snelle edit: kijk anders ook deze video om meer te leren over de basisprincipes waar we het hier over hebben:
[ Voor 3% gewijzigd door Helgie op 23-05-2020 22:13 ]
Hypocrites must die
Het zal mij niets verbazen als MoneQ een clone account is van iemand die zich op zaterdagavond zit te vervelen en de tweakers aan het trollen is.
Ik gok ook dat er de komende maanden geen reactie meer komt van deze persoon.
Lang verhaal kort: Don't feed the trolls.
Ik gok ook dat er de komende maanden geen reactie meer komt van deze persoon.
Lang verhaal kort: Don't feed the trolls.
Wel een leuk filmpje! ThanksHelgie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:07:
Snelle edit: kijk anders ook deze video om meer te leren over de basisprincipes waar we het hier over hebben:
[YouTube: Is 5G Spelling Our DOOM?! How EM Waves Can Hurt]
[ Voor 40% gewijzigd door Hennie-M op 23-05-2020 22:42 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:04
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
CV intermoduleerd op telefoon, tv, wifi
1 topic was laatst wel genoeg, geen reden om oude koeien uit de sloot te halen voor dit.
1 topic was laatst wel genoeg, geen reden om oude koeien uit de sloot te halen voor dit.
Dit topic is gesloten.