Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoneQ
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Nieuwe CV intermoduleerd op telefoon, tv, wifi, MV, thermostaat, lampen en radiator(leidingen).
Dit is een Intergas HRE met opentherm module.
Me mechanische ventilatie zender laat radiosignaal horen, me huistelefoon klinkt als een stoorzender op de radio terwijl hij op het basisstation staat. Ook me thermostaat geeft radiostoorsignalen af enz.
Ook komen er gillende keukenmeiden langs me openstaande ramen net voordat ik deze sluit. Playstations geven een elektrisch/magnetische veldsterkte door het hele huis, waarvan je een tintelende/dood gevoel in je benen krijgt als je met je voeten de grond raakt enz.
Elektricien, installateur, stedin kunnen niets vinden. Mijn vraag is of iemand weet of de verschillende RF module zenders/ontvangers kunnen inteheren met elkaar? En of iemand weet hoe je dit kunt oplossen?

Groet MoneQ.

[ Voor 89% gewijzigd door MoneQ op 22-01-2020 03:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56

BlueTooth76

Let the sun shine!

Wat moet ik me hierbij voorstellen?

En is het een vraag of een mededeling?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Storingen van apparaat naar apparaat kunnen komen door onvoldoende afscherming. Dat kan liggen aan zowel de zender (bijvoorbeeld een goedkope Chinese voedingsadapter) als de ontvanger, die kunnen beide te weinig afscherming hebben.

Een DAB+ (digitale) radio kan analoge radiostoringen oplossen.

Hebben de electricien, installateur en Stedin deze storingen ook geconstateerd?

Zeg verder tegen de gillende keukenmeiden dat ze stil moeten zijn. Tegen een tintelend gevoel kun je een hyperventilatiezakje voor je mond houden. Een dood gevoel in de benen bestrijd je met beweging. Ga elke dag een half uurtje wandelen om even uit te waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoneQ
Het is ontstaan na het verduurzamen van de woning. Renovatie met nieuwe CV installatie en zonnepanelen. Dat lijkt me geen goedkope chinese voedingsadapter. Wel zijn er zenders bij gekomen door de mechanische ventilatie.
Sindsdien bromde me stroommeter enorm. Deze laten vervangen.
Zelfs met hoofdschakelaar uit hoor ik nog gebrom. Deze brom hoor ik ook in het trafohuis die 25 meter verderop staat.
Ook andere bewoners van deze wijk hebben er last van, en hoor ik hetzelfde gebrom van in de elekra. Zelfs in een buurthuis hier in de omgeving hoor ik deze resonerende brom van de CV installatie flinke hard door de wijk fluiten.
Ik zit op de laatste aansluiting van het trafohuis, kan het daarmee te maken hebben?
Ook woon ik bij het spoor en daar vandaan hoor ik dag en nacht het resoneren van stroom. Zelfs de lantaarnpalen met led verlichting maken een hoog piepend geluid.
Kan het met vervuild stroom van de netbeheerder te maken hebben? En hoe kun je dit meten? Of komt dit door de antennes aan de UMTH mast langs het spoor hier vlakbij of schakel- regelkasten langs het spoor/emplacement en spoorwegovergang met 50 meter verderop een hoogspanningscentrale.

[ Voor 76% gewijzigd door MoneQ op 24-01-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ben je al eens bij de huisarts/kno arts geweest? Heb je last van stress? Misschien is je gehoor wel overgevoelig, als je overal de stroom hoort piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 14:29
Als andere mensen hier ook last van hebben zou ik inderdaad denken dat er flinke vervuiling op het net is.

Wanneer is stedin langs gekomen? Op het moment dat dingen stonden te piepen? Als ik dit zo aanhoor dan zou ik twee dingen kunnen bedenken:

1. iemand heeft een vrij grote omvormer op het net aangesloten die niet helemaal werkt zoals het hoort.
2. iemand is hele gekke dingen aan het doen bij jullie in de wijk.

edit:

Ik kan me niet voorstellen dat er een magnetisch veld in je huis staat wat zo sterk is dat je een dood gevoel in je voeten krijgt. Dan moet er zoveel energie zijn dat je hele huis zou gaan bewegen schat ik zo in

[ Voor 20% gewijzigd door LittleKiller op 24-01-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je verhaal heeft wel een een heel hoog “aluminiumhoedjes” gehalte qua aannames en belevenis, maar er zijn bedrijven en apparatuur die dit soort hoge frequenties kunnen meten en uitsluitsel geven. De situaties waar dit echte aantoonbaar voorkomt is echt minimaal en zeer zeldzaam. Meten = weten maar nogmaals hoogst uitzonderlijk

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
MoneQ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 03:04:
...Playstations geven een elektrisch/magnetische veldsterkte door het hele huis, waarvan je een tintelende/dood gevoel in je benen krijgt als je met je voeten de grond raakt...
Ik wil je niet beledigen, maar daar helpt alleen een psycholoog tegen. Technisch is dat onmogelijk.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoneQ
Op deze manier gaan we deze discussie niet voortzetten. negeer eventueel niet relevante reacties maar blijf wel gewoon netjes.

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 28-02-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
Hsb-3 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:04:
Ben je al eens bij de huisarts/kno arts geweest? Heb je last van stress? Misschien is je gehoor wel overgevoelig, als je overal de stroom hoort piepen.
Als het een geluid is wat je constant hoort dan zou het dit wel eens kunnen zijn. Dan hoor je het overal, dus ook buiten je wijk.

Zoek eens in Google op tinnitus.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat betreft zonnepanelen, kan het hiermee te maken hebben?
Radiostoring door microomvormers
Dat hoeft niet eens je eigen dak te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-02-2020 05:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Je bent niet alleen;
Brandende voeten in huis

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 28-02-2020 07:52 ]

Pagina: 1