Er zit een pieptoon van exact 5800hz (en de veelvouden daarvan) in al mijn audioapparaten die ik in elk stopcontact in mijn huis aansluit. Deze pieptoon valt één of twee keer per dag voor een paar minuten weg, waarna hij weer terugkomt voor een paar uur. Ik heb een filmpje bijgevoegd van een audio spectrum opname van mijn microfoon die naast een luidspreker ligt waarin je de piep ziet beginnen na 5 seconden. De piep zit zowel in mijn actief versterkte studioluidsprekers (rokit 5) als mijn oude versterker met normale luidsprekers en de piep is er niet als ik de luidsprekers in een ander huis aankoppel, het lijkt dus van het stroomnet te komen. De piep is er ook als er helemaal geen input (zelfs geen audiokabelkabel naar de luidsprekers gaat, dus puur aangekoppeld op netstroom)
Wat ik al heb geprobeerd:
Iemand enig idee wat ik hier verder nog aan kan doen? Iemand die 5800hz wat zegt?
Bij deze nog het filmpje:
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle stoppen uit de meterkast zodat alleen 1 groep overblijft waar alleen de luidspreker op zitten, piep blijft
- We hebben hier een 3 fase aansluiting, waar in huis 1 fase wordt gebruikt, andere fasen aangekoppeld, piep blijft
- Zonnepanelen zijn geheel afgesloten via werkschakelaar bij de panelen en de 3 stoppen in de meterkast,
piep blijft - Netbeheerder Liander heeft de meterkast vervangen, terug naar een 'domme' meterkast, piep blijft
- Dezelfde piep was ook te horen in de meterkast, leek uit de aardlekschakelaar te komen, die moesten toch worden vervangen omdat de aardlek er vaak uitspringt bij onweer, vervangen, piep blijft
- Liander wil verder geen onderzoek doen, want de dichtsbijzijnde elektriciteitskast zit 600 meter verderop
Iemand enig idee wat ik hier verder nog aan kan doen? Iemand die 5800hz wat zegt?
Bij deze nog het filmpje: