Netfilter? Wat moet je ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

Topicstarter
Heb het onderstaande van marktplaats geplukt. Onzin of niet?

"Menig muziekliefhebber kent het verschijnsel dat gedurende bepaalde tijden de geluidsinstallatie veel beter klinkt dan normaal. Meestal is dit 's avonds laat of in het weekend. Komt dit doordat er dan minder "stroomgebruikers" zijn, vraagt men zich af? Inderdaad, dat is de oorzaak. Elke elektrische gebruiker beinvloedt het lichtnet in negatieve zin. Het is mogelijk om dit probleem op te lossen en dus op elk moment van de dag van dezelfde geluidskwaliteit te kunnen genieten. Dit kan met het meest complete netfilter.

Beter als dit kan niet,dan een gewone filterstekkerdoos!geen gedoe met kabels door het kruipruimte naar de zekeringkast of dure netsnoeren of voor elke luistercomponent een filter.

EEN IS GENOEG voor al uw componenten.

Resultaat telt en dat doet deze sumblieme high end aparaat
veel beter geluidsbeeld,alles komt naar voren.
grijs gebied achter gaat zwart worden met een zeer goede gedailtieerde vormgeving,meer dynamic en de bassen gaan lager.

kortom,ga nu maar genieten van muziek !! gegevens 500 va,totaal gewicht 26 kilo.
aparaat word geclassificeerd cat 1300 euro."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Menig muziekliefhebber kent het verschijnsel dat gedurende bepaalde tijden de geluidsinstallatie veel beter klinkt dan normaal. Meestal is dit 's avonds laat of in het weekend
Nee, heb ik niet

1 wat willen ze filteren?
2 de stroom zou dus een negatieve instraling hebben door de andere gebruikers waardoor het van slechtere kwaliteit is en dus het geluid beinvloed :S?
3 waarom kost het 1300 euro? voor een beter geluidsbeeld en lagere bassen :S, die dingen worden niet echt beinvloed door stroom.

btw. de spelling is ook niet helemaal helemaal niet in orde

edit: Hum het kan dus wel: B&W Nautilus 804 op Surround receiver? maar of het verschil echt valt te merken is de vraag

[ Voor 51% gewijzigd door flashin op 13-02-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:56
Een netfilter is geen onzin. De effecten die beschreven worden kan ik uit ervaring bevestigen. Dat het 's avonds laat beter klinkt klopt. Ik zie het ook aan beeld van de monitor van mijn computer.

Het geluidsbeeld beeld wordt rustiger, minder scherp, wint aan definitie, details worden beter te horen. Bekkens, hi hats, kortom het hoog wordt schoner.

Wat het filter doet is HF stoorsignalen in differntial mode ,en indien geaard ook common mode, verminderen. Er komt dus minder ellende binnen in de eerste plaats. Door intermodulatie worden HF signalen omgezet in hoorbare signalen.

De troep van de andere gebruikers komt van swithced power supplies in voedingen van computers en video's bv. Dimmers. Thyristorregelingen in machines zijn een andere schuldige. Er is de afgelopen twee decennia beduidend meer HF vervuiling op het lichtnet gekomen.

Sommige power line conditioners hebben ook een cos phi compensatie (voor de hardcore elektrotechnici onder ons).

Enkel goede High End met switched power supplies (Linn, Mark Levinson en Chord schieten mij te binnen) hebben geen filter nodig (geen hoorbaar verschil). De standaard voedingsoplossing die in 99,9% van alle audio zit (helaas) wel. De switched power supplies voor audio zijn veel verder door ontwikkeld dan die in computers overigens.

Ik heb een netfilter van fl. 500,--. Ik ben benieuwd naar het ding wat wordt aangeboden. Ik ben geneigd te denken dat als je zo'n duur filter koopt je ook een navenante set up moet hebben. Ik vermoed dat het ding van 1300 euro in mijn setup uit de toon zou vallen. En ook uit de toon van mijn portomonee.

Geef even de link naar de site van Marktplaats dan kijk ik eens wat ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Netfilters om audio beter te laten klinken zijn onzin, als je tijdens zachte muziekpassages reuteltjes hoort is er waarschijnlijk iets erg mis met je stroomvoorziening of met je audioset..
Even je energieleverancier bellen of de zaak laten repareren dus.
Goede netfilters kosten 10 euro ofzo en houden HF uit je set maar in 90% van de gevallen is zoiets al standaard ingebouwd om aan de EMC normen te voldoen. De netspanning stabiliseren doen ze niet, daar heb je een netspanningsstabilisator voor nodig maar dan is er zoals gezegd iets erg mis met je netspanning.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelargnet.htm

Voor de mensen die het even willen staven op waarheid.....

Als je lichtnet niet werkt zoals het hoort bel je je stroom leverancier zodat die er wat aan kan doen, 1300€ voor een filter........ tsja je mag het ook wel gewoon aan mij geven.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reind schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:12:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelargnet.htm

Voor de mensen die het even willen staven op waarheid.....

Als je lichtnet niet werkt zoals het hoort bel je je stroom leverancier zodat die er wat aan kan doen, 1300€ voor een filter........ tsja je mag het ook wel gewoon aan mij geven.
met 1 bron van een toko die niemand kent denk jij iets als (on)waarheid opzij te kunnen schuiven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
HunterPro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:32:
[...]

met 1 bron van een toko die niemand kent denk jij iets als (on)waarheid opzij te kunnen schuiven? :)
Breem.nl kennen de meeste mensen wel hoor.

Gelukkig zijn er nog wel meer bronnen die hetzelfde beweren, echter vind ik de website van Breem.nl de meest complete en correcte die er is op dat gebied.

Menig Audiofiel zou die vent wel willen kielhalen omdat hij dus aan toont dat sommige dure zut wel erg dicht bij het "je laat jezelf" een poot uitdraaien idee komt.

Geloof wat je wil geloven en geef je geld uit aan iets waar jij het aan wil, zal mij verder een rotzorg zijn. Het zijn tenslotte mijn centen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

HunterPro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:32:
[...]

Ik denk dat je beter op de argumenten van de site in kan gaan als je vind dat het niet de waarheid is :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Overigens is een netfilter ook gewoon bij de conrad te koop voor een paar tientjes.

Ik heb zelf zo'n stekkerblok met overspannings beveiliging (daarom zit ie er ook tussen aangezien ik al een keer mee heb mogen maken dat de hele zooi geroosterd werd) en netfilter...... echter hoor ik geen ene reet verschil of ik hem nou rechtstreeks in de wand contact doos druk, in een ongeaard stopcontact, geaard, stekkerdoos met of zonder beveiliging.... maakt geen reet uit.

het enige waar ik last van had was een aardlus welke simpel op was te lossen door het schema wat ik op Breem.nl gevonden had en mezelf weer mooi een paar knaken bespaarde ;)

En ik zit nog wel op dezelde groep als de keuken van het restaurant hier beneden.

[sarcastic mode on] Maarja zulke dingen hoor je alleen als je een ontiegelijk audiofiele set hebt natuurlijk, die mensen horen namelijk alles..... of dachten ze dat nou maar? [sarcastic mode off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:54
Dat je muziek 's avonds en in het weekend beter klinkt dan tijdens de week, komt natuurlijk _niet_ doordat je dan rustiger bent, er minder omgevingsgeluid is, enz enz. Nee, de emotie die muziek oproept staat volledig los van je eigen gemoedstoestand. Troep die je via het net binnen krijgt, dàt is de boosdoener!

Kom op zeg. Luisteren naar muziek is zo'n subjectieve ervaring dat het gewoon veel lekkerder klinkt als je op je gemak in de zetel zit met een glaasje wijn. Daar heb je écht geen netfilter voor nodig, investeer die 1300 EUR maar in een leuke wijnkelder ;)

Het enige waar een netfilter nuttig voor kan zijn, is als je last hebt van "spikes" op je net. Als je regelmatig een "tik" of een "klak" door je speakers hoort op het moment dat een apparaat in/uitschakelt dus.

Verder helpt een goed netfilter ook om je apparatuur te beschermen, in combinatie met een overspanningsbeveiliging dan. Kan ook goed zijn voor je gemoedstoestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:27:
Een netfilter is geen onzin. De effecten die beschreven worden kan ik uit ervaring bevestigen. Dat het 's avonds laat beter klinkt klopt. Ik zie het ook aan beeld van de monitor van mijn computer.

Het geluidsbeeld beeld wordt rustiger, minder scherp, wint aan definitie, details worden beter te horen. Bekkens, hi hats, kortom het hoog wordt schoner.

Wat het filter doet is HF stoorsignalen in differntial mode ,en indien geaard ook common mode, verminderen. Er komt dus minder ellende binnen in de eerste plaats. Door intermodulatie worden HF signalen omgezet in hoorbare signalen.

De troep van de andere gebruikers komt van swithced power supplies in voedingen van computers en video's bv. Dimmers. Thyristorregelingen in machines zijn een andere schuldige. Er is de afgelopen twee decennia beduidend meer HF vervuiling op het lichtnet gekomen.

Sommige power line conditioners hebben ook een cos phi compensatie (voor de hardcore elektrotechnici onder ons).

Enkel goede High End met switched power supplies (Linn, Mark Levinson en Chord schieten mij te binnen) hebben geen filter nodig (geen hoorbaar verschil). De standaard voedingsoplossing die in 99,9% van alle audio zit (helaas) wel. De switched power supplies voor audio zijn veel verder door ontwikkeld dan die in computers overigens.

Ik heb een netfilter van fl. 500,--. Ik ben benieuwd naar het ding wat wordt aangeboden. Ik ben geneigd te denken dat als je zo'n duur filter koopt je ook een navenante set up moet hebben. Ik vermoed dat het ding van 1300 euro in mijn setup uit de toon zou vallen. En ook uit de toon van mijn portomonee.

Geef even de link naar de site van Marktplaats dan kijk ik eens wat ze aanbieden.
Wauw, ik heb wel een topicie aangeboord.... Je moet gewoon naar marktplaats gaan, punch in netfilter bij zoekfunctie > dan heb je de advertentie!

Ik gebruik zelf een aantal dimmers in huis. Ja, ik zou geneigd zijn het geluid beter te vinden omdat er minder omgevingsgeluid is en ik door de week mijn audio niet zo hard en dus minder expliciet heb aan staan en in het weekend wel. Mijn DM2a vreet stroom en is alleen echt lekker op redelijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zou zeggen, zet eens een 100 nF 400 volt condensatortje in je netsnoer en ga het verschil eens luisteren ;)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarschijnlijk is dat filter inderdaad gewoon een 1:1 transformator met evt een condensatortje erbij, 13 euro materiaalkosten 1300 euro verkoopprijs, damn ik ga die dingen ook verkopen!

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:10
[quote]subsonik schreef op zondag 13 februari 2005 @ 03:26:
Het enige waar een netfilter nuttig voor kan zijn, is als je last hebt van "spikes" op je net. Als je regelmatig een "tik" of een "klak" door je speakers hoort op het moment dat een apparaat in/uitschakelt dus.

Hier heb ik dus last van.....Dit en het feit dat mijn Harman Kartonnetje zijn rechterkanaaltje focked up doet, maar dat terzijde. Dit gebeurt tevens ook alleen bij die oude kl*te DVD speler van Harman Kardon. Dus het is te fixen met netfilters? Mij te duur :P Want om nou die tikken weg te halen en dan nog slecht rechts hebben is ook niet erg geweldig.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Stop eens met luisteren en probeer het te meten. Subsonic heeft gelijk in het weekend met een mooie meid op de bank en een fles wijn erbij klinkt alle muziek inderdaad mooier :)

Draai een cd of wat dan ook op een x moment en neem het via je versterker op middels een audiokaart.
Neem een goed merk zoals yamaha terratec of een betere als je dit niet goed genoeg vindt.
Doe hetzelfde op een moment dat je het slecht vindt klinken.
Neem uit beide opnames een zachte passage en synchroniseer beide in wavelab of zoiets.
Doe een crosscorrelatie en je ziet waarschijnlijk niets hooguit wat miniscule afwijkingen door temperatuurdrift (moet je maar geen klasse A versterker nemen :)). Misschien ook wat spikes veroorzaakt door lf detectie (gsm´s) die je niet met een netfilter oplost, de oplossing daarvoor is afgeschermde luidsprekerkabels of 100nF C´s over en ringkernen om de kabels.
Begrijp me goed niet alles wat audiofielen verkondigen is onzin alleen worden meningen meestal nauwelijks of niet technisch onderbouwd.

Voor phantom, misschien zijn de afvlakelco´s uit je voeding wel verdroogd, heb ik ook eens gehad, kijk daar eens naar

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

's avonds klinkt inderdaad alle muziek beter, ligt aan je oren en je hersenen (weet niet meer precies hoed het werkt) maar euri 1300 is wat gek ;)
Kan je dan niet alles beter op 24v gelijkstroon accu's aansluiten die je met een geit op een tredmolen laat opladen als je niet luistert om dan alle net invloeden buiten te sluiten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Je hebt ook netfilters van 3 euro, die doen het net zo goed om spikes te filteren, bijvoorbeeld van als je een lamp aan of uit zet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:54
coptician schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:18:
(...)
Hier heb ik dus last van.....Dit en het feit dat mijn Harman Kartonnetje zijn rechterkanaaltje focked up doet, maar dat terzijde. Dit gebeurt tevens ook alleen bij die oude kl*te DVD speler van Harman Kardon. Dus het is te fixen met netfilters? Mij te duur :P Want om nou die tikken weg te halen en dan nog slecht rechts hebben is ook niet erg geweldig.
Het _kan_ zijn dat je die tikken weghaalt met een netfilter, maar zeker is het niet. Er zijn namelijk wel nog andere manieren te bedenken waarop zo'n tik je apparatuur bereikt, niet via het net dan.

Trouwens, een goed netfilter zonder audiofiele verkoopspraatjes erbij kan je al voor zo'n 15 EUR krijgen. Probleem is dat de kwaliteit van veel "consumenten"-netfilters nogal bedenkelijk is, meestal is het basically niet meer dan een doosje met een lampje en een condensatortje, als het meezit ook nog een miezerig spoeltje erbij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb een gewone netfilter van minder dan een tientje aan m'n (zelfgebouwde) versterker aangesloten, nu hoor ik geen knallen meer als ik TL-lampen aan/uit doet.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 13-02-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Totaal gewicht: 26kg lijkt me ook iets meer dan een doosje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Laat maarrrr........

[ Voor 92% gewijzigd door zimbab op 13-02-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 19:12
flashin schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:21:
Totaal gewicht: 26kg lijkt me ook iets meer dan een doosje :p
paar bakstenen erbij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik ga nog steeds voor de 500va 1:1 transformator, dat verklaart in ieder geval 5kg van het gewicht en de eerste 50-100 euro.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dit is een plaatje van het interieur van een Kemp Netfilter:

Afbeeldingslocatie: http://www.kempelektroniks.nl/images/powersource2_klein.gif

Maar deze weegt "slechts" 13 kilo. Het kan trouwens ook dat het geheel in hars, epoxy, zand, beton of wat dan ook gegoten is.....dat gebeurt ook wel eens,

[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 13-02-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:26

sphere

Debian abuser

Iedereen zanikt maar door over die €1300, maar er staat toch echt in de advertentie dat "aparaat word geclassificeerd cat 1300 euro." Dat houdt in dat een of ander orakel dit voor ons, het gepeupel, heeft bepaald. Er staat nergens dat hij dat ding ook voor 1300 verkoopt. Als hij het er zelf aan uitgegeven heeft is-ie gewoon een idioot.

Geen merk, geen verifieerbare specs, letterlijk een blackbox (eigenlijk twee), 't lijkt me een miskoop.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

zimbab schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:49:
Dit is een plaatje van het interieur van een Kemp Netfilter:

[afbeelding]

Maar deze weegt "slechts" 13 kilo. Het kan trouwens ook dat het geheel in hars, epoxy, zand, beton of wat dan ook gegoten is.....dat gebeurt ook wel eens,
Da´s, als ik het schema op het doosje mag geloven, niet alleen een filter maar een complete scheidingstrafo met EM afscherming tussen de wikkelingen. Om de veiligheid bij experimenten in het lab te verhogen of als galvanische scheiding tussen meetapparatuur die elkaar niet mag beinvloeden best bruikbaar. Voor audio (zucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 21:38
Ik heb alles op 1 wandcontactdoos aangesloten. Als ik nu een spotlight aanzet in mijn ruimte gaat mn geluid 2 seconden uit (marantz 7400) werkt zo'n filter dit ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Abaddon1 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:03:
Ik heb alles op 1 wandcontactdoos aangesloten. Als ik nu een spotlight aanzet in mijn ruimte gaat mn geluid 2 seconden uit (marantz 7400) werkt zo'n filter dit ook weg?
Geen idee wat de dip van 2 sec veroorzaakt, mogelijk is de spanningsdip veel korter maar reset je versterker en gaat de inschakelvertraging weer werken. Mijn denon versterker wacht bijv 8 sec na het indrukken van de powertoets. Filter zal niet helpen, andere groep voor je lamp nemen, fikt de zekering in de meterkast er nooit uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
hier een pagina met een zelfbouw netfilter.http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html

Zo'n tik heb ik soms ook uit 1 speaker, in mijn geval ook de rechter.
Het is ook niet constant zo, en ook niet altijd als ik luister. Het ligt ook niet aan de speaker, want die heb ik ook al eens omgewisseld maar het bleef de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space29
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08-2022
Wat ik zelf wel een goed idee vindt voor het probleem van "vieze" netspanning is een UPS. Ooit heb ik eens iemand geholpen die in zijn vakantiehuisje maar één groep had wat nogal voor problemen zorgde voor zijn installatie. Hier zat dus de koelkast, vriezer en dergelijke ook op.

De meest eenvoudige ups van APC bleek toen de beste oplossing. Alles wordt gefilterd en spanningspieken en dippen ben je kwijt door de accu's in de UPS. Deze accu's zijn alleen om de drie jaar aan vervanging toe.

Apparaten met dezelfde functie kom je ook tegen in audioland alleen dan gaan ze een aantal keer over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:26

sphere

Debian abuser

Space29 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:47:
Wat ik zelf wel een goed idee vindt voor het probleem van "vieze" netspanning is een UPS. Ooit heb ik eens iemand geholpen die in zijn vakantiehuisje maar één groep had wat nogal voor problemen zorgde voor zijn installatie. Hier zat dus de koelkast, vriezer en dergelijke ook op.

De meest eenvoudige ups van APC bleek toen de beste oplossing. Alles wordt gefilterd en spanningspieken en dippen ben je kwijt door de accu's in de UPS. Deze accu's zijn alleen om de drie jaar aan vervanging toe.

Apparaten met dezelfde functie kom je ook tegen in audioland alleen dan gaan ze een aantal keer over de kop.
Volgens mij stond deze suggestie recentelijk nog ergens in een draad, en werd er toen expliciet gesteld dat je niet zomaar een willekeurige UPS kon nemen, maar eentje die een fijne sinus uitstuurde.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een topic waar gelijk een vraag van mij in past.

Ik zit hier in een studentenhuis, en de elektra is nou niet echt bepaald goed aangelegt.
Velvolgens heb ik ook last van dat mijn gitaar versterker bromt en ruist (wel geaard), en mjn tv speakers brommen.

Bij de tv is het vooral als ik coax kabel + andere scart in mijn tv heb zitten.

Een vriend van mijn had ongeveer hetzelfde probleem en heeft toen deze gekocht:
http://www.phonic.com/pro...ab=categoryTabAccessories

(is uiteraart ook zelf makkelijk te bouwen :P )

Nou vraag ik me af of dit dus bij mij ook zou helpen, of dat er andere dingen moeten gebeuren.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Opmerkelijk dat de duurste gadgets in audiofielenland vaak de gadgets zijn met de minst solide onderbouwing. Als je het hebt over "vervuiling" van een wisselspanning dan kun je toch op zijn minst laten zien hoe die vervuiling eruit ziet en wat het filter ermee doet. Vervolgens kun je laten zien wat die vervuiling met je geluidsweergave doet en wat het filter daaraan verbeterd.

Pas dan mag je volgens mij de vraag beantwoorden of je dit verschil hoort en of je het beter vindt klinken.

Ik hou het op audiofiele homeopathie. ;)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

B_FORCE schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:12:
een topic waar gelijk een vraag van mij in past.

Ik zit hier in een studentenhuis, en de elektra is nou niet echt bepaald goed aangelegt.
Velvolgens heb ik ook last van dat mijn gitaar versterker bromt en ruist (wel geaard), en mjn tv speakers brommen.

Bij de tv is het vooral als ik coax kabel + andere scart in mijn tv heb zitten.

Een vriend van mijn had ongeveer hetzelfde probleem en heeft toen deze gekocht:
http://www.phonic.com/pro...ab=categoryTabAccessories

(is uiteraart ook zelf makkelijk te bouwen :P )

Nou vraag ik me af of dit dus bij mij ook zou helpen, of dat er andere dingen moeten gebeuren.
Ik kan als kotstudent ook meespreken over TL-lampen die ervoor zorgen dat m'n versterker knalt. Voor de gewone consument is een netfilter van een tientje voldoende en dat helpt idd.

Die dure netfilter (zie link in quote) is nuttig voor fuif/party/dancing-installaties. Normaal gezien heb je 3 fasen elektriciteit om die zware installaties van stroom te voorzien. Bovendien zet je alle lichteffecten op een andere fase dan je versterkers/DJ-installaties. Want lichteffecten gooien graag rommel op hun fase, dus apart houden.

Er zijn natuurlijk ook dancing uitbaters die geen rekening ermee houden, dan komt de verkoper met een dure oplossing langs. De professionele netfilter, vanaf nu mag je domweg de stekker steken waar je wil (behalve: neus, oren, mond,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
rapture schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:42:
[...]

Ik kan als kotstudent ook meespreken over TL-lampen die ervoor zorgen dat m'n versterker knalt. Voor de gewone consument is een netfilter van een tientje voldoende en dat helpt idd.

Die dure netfilter (zie link in quote) is nuttig voor fuif/party/dancing-installaties. Normaal gezien heb je 3 fasen elektriciteit om die zware installaties van stroom te voorzien. Bovendien zet je alle lichteffecten op een andere fase dan je versterkers/DJ-installaties. Want lichteffecten gooien graag rommel op hun fase, dus apart houden.

Er zijn natuurlijk ook dancing uitbaters die geen rekening ermee houden, dan komt de verkoper met een dure oplossing langs. De professionele netfilter, vanaf nu mag je domweg de stekker steken waar je wil (behalve: neus, oren, mond,...).
Maar de filter van die link, heeft meerdere filters aan boord, zou een 'normale' filter van bv
http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html

ook helpen? met mijn probleem, of moet ik het verder zoeken?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik ben van mening dat je niet iets proberen te fixen wat je niet stoort. En ik ben niet iemand die op een paar centen kijkt, zeker niet. Maar dingewn die je niet merkt zijn niet aan vervanging toe. Merk je het, dan kan je ze vervangen, maar ga niet iets vervangen wat je niet stoort. Of je moet het over upgraden hebben, dat is natuurlijk weer wat anders.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

B_FORCE schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:44:
[...]

Maar de filter van die link, heeft meerdere filters aan boord, zou een 'normale' filter van bv
http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html

ook helpen? met mijn probleem, of moet ik het verder zoeken?
Meerdere filters in ideaal, als je dan een versterker en een lichteffect aansluit, dan kunnen ze elkaar niet storen. Als je een losse filter koopt, dan eentje voor de versterker om die storingvrij te houden. Ondertussen zit de lichteffect wel de rest van je huis/straat te storen, hiervoor een filter kopen is geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
rapture schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:49:
[...]

Meerdere filters in ideaal, als je dan een versterker en een lichteffect aansluit, dan kunnen ze elkaar niet storen. Als je een losse filter koopt, dan eentje voor de versterker om die storingvrij te houden. Ondertussen zit de lichteffect wel de rest van je huis/straat te storen, hiervoor een filter kopen is geen prioriteit.
jah, ok dat begreep ik net oo kal :), maar wat zou in mijn situatie handig zijn is de vraag.

Gewoon die DIY filter of dat hele (dure) apparaat.

Of ligt het helemaal niet aan een filter, maar aan wat anders.....?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

B_FORCE schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:53:
[...]

jah, ok dat begreep ik net oo kal :), maar wat zou in mijn situatie handig zijn is de vraag.

Gewoon die DIY filter of dat hele (dure) apparaat.

Of ligt het helemaal niet aan een filter, maar aan wat anders.....?
Is de ruis/brom afhankelijk van de stopcontact? Is er ook brom/ruis als je het thuis in de stopcontact steekt? Verandert de brom/ruis als de studenten apparaten aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
nee is op elk stopcontact hetzelfde....
En hij veranderd ook niet als andere mensen din gen aan zetten.
(dan heb ik het over mijn gitaarversterker)

Wat de tv betreft is gewoon een brom die gelijk loopt met de brom van de voeding, alleen hij wordt dus versterkt als ik mijn coax kabel erin doe.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48989

[knip] ...... Dat de audio installatie beter klinkt .... Meestal is dit 's avonds laat
Dat is idd correct, MAAR komt niet door "netvervuiling" waar tegen deze filter zou moeten helpen, maar doordat er gewoon minder omgevingslawaai is (auto's die voorbijrijden, spelende kinderen, vliegtuigen,...)

[Edit]
Verdorie, niet gezien dat dit punt al aangehaald was :(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 48989 op 14-02-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wordt er nu eentje voor 90 eurootjes aangeboden:

"High End Netfilter, in een mooie aluminiumbehuizing. Uitgevoerd met een 3 Ampere netfilter. Bij uitstek geschikt voor de cd-speler of dvd-speler. De klankverbetering die door de gefilterde stroomtoevoer ontstaat, is verbluffend. Met een rode led voor de spanningsindicatie. Het filter is helemaal nieuw en top afgewerkt.

Degene die het eerst 90 euro biedt, heeft het filter. Dat is echt mijn minimumprijs. Voor dat geld stuur ik hem ook nog op (normale verzending)."

Ik heb van die man 15 meter koperkabel gekocht. Prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 130117 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:38:
Wordt er nu eentje voor 90 eurootjes aangeboden:

"High End Netfilter, in een mooie aluminiumbehuizing. Uitgevoerd met een 3 Ampere netfilter. Bij uitstek geschikt voor de cd-speler of dvd-speler. De klankverbetering die door de gefilterde stroomtoevoer ontstaat, is verbluffend. Met een rode led voor de spanningsindicatie. Het filter is helemaal nieuw en top afgewerkt.

Degene die het eerst 90 euro biedt, heeft het filter. Dat is echt mijn minimumprijs. Voor dat geld stuur ik hem ook nog op (normale verzending)."

Ik heb van die man 15 meter koperkabel gekocht. Prima spul.
Ik maak liever voor 15 euro een zelf een netfilter. Is vast en zeker net zo goed. Daarnaast is 3A wat weinig voor mijn ampjes (is niet voor niets geschikt voor CD-speler e.d)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 20-02-2005 18:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218222

nabrandertje na gemeten hoge netspanning
Netfilters zijn niet perse onzin , goedkope schakelvoedingen genereren wel degelijk netstoring , dus netfilters hebben wel degelijk zin. Maar je koopt ze bij baco voor € 2,-.
€ 1300,- betalen voor een fraai kastje van € 25,- en vier van die dingen erin van € 2,- is inderdaad jezelf na***en. Een stabilisator lijkt idd onzin, maar door de alom aanwezige zonnepanelen ( ik heb er zelf ook 16 ) kan op een zonnige dag de netspanning aardig oplopen . Ik meet nog wel eens 250V + en dat vind mijn buizenversterker niet leuk , de buisjes gaan duidelijk feller gloeien.
De levensduur zal er niet op vooruit gaan. Een netspanningsstabilisator kan dan een oplossing zijn.
Maar die hoeft ook geen vele honderden euro's te kosten. Zie de diverse sites , voor een € 40,- heb je al iets met een autotrafo en een paar relais en voor € 200,- iets met een motorgestuurde variac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05

Polycom

Poes van goud

Bedankt dat je een topic van +14 jaar oud kickt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218222

Met al die PV-installaties tegenwoordig best wel weer actueel....
ook PV omvormers maken storing , sommige (goedkopere ) maken heel veel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Ooit eens een loopband voorzien van een Schaffner ontstoringsfilter van Conrad. Anders was het loopband aan, versterker bij de TV uit. Dat kostte ergens tussen de 20 en 30 euro.

Voor audio apparatuur zou een online UPS ook kunnen.
Bij de goedkopere is de uitgangsspanning niet volledig onafhankelijk van de ingang.

[ Voor 28% gewijzigd door bouwfraude op 03-06-2019 15:37 ]

Pagina: 1