Elektrisch veld in huis?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 35.890 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 15:14
Beste TS,

Het lijkt me na alle comments hier wel eens tijd om serieus hier naar te kijken.

Wat hebben we precies? Diagnoses die genoemd zijn:

1. (Over-)gevoeligheid voor electromagnetisch veld;
2. CO vergiftiging;
3. Effecten van klimaatbeheersing;
4. Lekstrom;
5. Placebo (in dit geval nocebo) klachten en;
6. Psychosomatische klachten.

Ik denk dat we daarmee ook wel een geode volgorde hebben van klachten waarop we wat diagnose los kunnen laten.

1. (Over)gevoeligheid voor electromagnetische velden is omstreden in de medische wetenschap. Dat wil niet zeggen dat deze diagnose meteen moet worden uitgesloten, maar goed onderzoek doen is wel belangrijk.

Ik denk dat dubbelblind onderzoek niet mogelijk is. Toch zou je een vriend kunnen vragen een protocol te doorlopen waarin hij één of meer groepen in de meterkast activeert, of allen juist deactiveert. Hij staat in de meterkast en roept na het schakelen een getal, waarna hij deze dertig seconden zo laat, gevolgd door, zeg, dertig seconden rust (=alles uit). Doe dat eens met tien verschillende settingen. Laat tussen de twee en vijf van de settings volledig uit zijn, maar spreek niet af hoeveel precies. Probeer ook buiten het gehoor van het klikken van de meterkast te blijven. Maak steeds aantekeningen of je wel of geen symptomen voelde.

Onafhankelijk (niet tegelijk) zou je kunnen vragen je vriendin het zelfde te doen.

Met een dergelijk protocol zou je kunnen kijken of je redelijkerwijs last hebt van EMS overgevoeligheid. Let wel: je zult zeker 8 van de 10 aan<-->uit goed moeten kunnen schatten (maar liefst allemaal) om vast te kunnen houden aan die diagnose. Als dat niet zo is, dan zul je deze toch echt moeten laten varen.

2. CO vergiftiging. Is makkelijk te bepalen met een paar CO meters op tactische plaatsen.

3. Klimaatbeheersing. Probeer op gezette tijden steeds te noteren wat de temperatuur en luchtvochtigheid van de ruimte(s) is. Noteer ook of, en zo ja, je klachten hebt. Geef ze een cijfer, voor makkelijke boekhouding. En probeer een relatie te vinden.

4. Als je er van overtuigd blijft dat de problemen de oorzaak zijn van een falend electriciteitnetwerk in je huis, vraag dan eens een electriciën. Uiteindelijk weten zij meer van electriciteit dan de meeste van ons. Als het een fysiek probleem betreft moeten andere mensen hier trouwens ook last van hebben. Vraag eens iemand anders, en doorloop desgewenst het protocol van punt 1.

5. en 6. Als dat ook faalt, ga dan eens langs bij de huisarts. Doe een goede omschrijving van je klachten, en je bevindingen (zoals hierboven).

Wat ik je nog mee wil geven is dit. Electriciteitsproblemen zijn electrisch. Medische problemen zijn medisch. En doormodderen op basis van eigengevonden literatuur en een Tweakersforum is... doormodderen.

Vraag bij echte problemen professionals :)

[ Voor 3% gewijzigd door Helixes op 08-05-2018 13:44 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:03
Harrie_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:29:
Het placebo-effect wordt hier meerdere malen geopperd; nu ben ik absoluut geen kenner op dit gebied en ik weet uit persoonlijke ervaring dat wanneer iemand aangeeft last van zijn ogen te krijgen bij te lang turen naar een monitor, ik plotseling begin te merken dat ik er ook last van krijg :+ Desalniettemin vind ik het toch wel frappant dat TS en zijn vriendin beiden meerdere symptomen ervaren; daarbij zijn de symptomen ook nog eens vrij specifiek en geen generieke placebo-effecten (hoofdpijn, buikpijn).

Ik vind het daarom wel erg kort door de bocht om e.e.a. af te doen als placebo-effect, neemt niet weg dat ik toch wel benieuwd ben naar (wat @corset ook zegt):
@gdeventer
• Is er gepraat met de buren? Wat is hun reactie? Merken zij iets?
• Merken gasten iets wanneer ze bij je over de vloer komen?
Edit - Harry wees mij erop dat ik over het stukje dat de klachten "niet generiek zijn" had heengelezen. Dat klopt en excuus maar ik ben alsnog van mening dat het Placebo effect vele vage klachten teweeg kan brengen, vooral als deze suggestief gebracht worden. /Edit

Het Placebo effect kan wel degelijk dit soort effecten teweeg brengen - en juist als mensen klagen over buikpijn / hoofdpijn kan dat 'overslaan' op andere mensen. Er zijn zat wetenschappelijke bronnen (ook een goede TED talk) te vinden over dit facinerende onderwerp. Ik probeer zelf in dit soort discussies geen anekdotes te geven maar ik heb zelf aan den lijve ondervonden hoe het Placebo effect vijftien gezonde mannen binnen een uur misselijk en ziek kan krijgen, want ik was er 1 van. (Olie platform waar iedereen als de dood is voor H2S; waterstof sulfide, iedereen wordt dood gegooid met waarschuwingen en trainingen, er kwam een boodschap dat we niet van het accomodatie platform afmochten, we zaten in de tv kamer en toen roken we het; ranzige rotte eieren lucht. We kregen geen boodschap van het hoofdplatform en toen begonnen mensen te klagen over vage klachten; toevallig allemaal van het lijstje welke we in de traings video hadden gezien; tranende ogen, hoofdpijn, buikpijn, overgeven. Bleek achteraf compleet loos alarm te zijn, er was een beetje onschadelijke zwavel vrijgekomen tijdens het veilig maken van een tank, en de lucht kwam binnen via the airco (airco heeft drie gas detectoren die niet afgingen). De reden waarom niemand het platform op mocht was totaal anders en had niks met de stank temaken. De combinatie van geen informatie, gespannen mensen die elkaar opjutten en een "echt / aanraakbaar" iets (de stank) was allemaal genoeg om flinke chaos te krijgen. De oplossing; iedereen werd alles uitgelegd of hoe en waarom, en iedereen moest geisoleerd naar ze'n hut om te douchen en rust te pakken, na 5 uur was ierdereen piekfijn in orde.

Even terug koppelen op het verhaal van de toppic starter, weinig kennis van stroom installaties (verkeerde aanname dat dit schade kan berokkenen) plus elkaar opjutten met vage symptomen, met een vleugje "echt aanraakbaar" iets, de bromtoon van 50Hz....

Bekijk het nogmaals eens objectief...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Butler op 08-05-2018 16:22 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou wat meer gaan ventileren en je mechanische ventilatie eens laten schoonmaken, grote kans dat daar een probleem zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Grappig om te lezen hoe iedereen met allerlei oorzaken komt aanzetten terwijl als je de startpost goed leest meteen weer afvallen. Ik kan alleen maar concluderen dat twee personen op een wonderlijke manier plotseling overgevoelig zijn geworden voor alleen hun eigen elektrische apparaten :+

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jef61 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:
Grappig om te lezen hoe iedereen met allerlei oorzaken komt aanzetten terwijl als je de startpost goed leest meteen weer afvallen. Ik kan alleen maar concluderen dat twee personen op een wonderlijke manier plotseling overgevoelig zijn geworden voor alleen hun eigen elektrische apparaten :+
Het probleem is dat die startpost niet betrouwbaar is en dat TS niet betrouwbaar is. Het enige wat je dan kan doen is kijken naar veelvoorkomende oorzaken van bepaalde symptomen die enkel binnenshuis ervaren worden. En dan kom je al snel op klimaat uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Techneut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Ik zou contact opnemen met de hoogspanningsafdeling van het netbedrijf. Zelfs al zou dat er op uit draaien dat het daar niet vandaan komt.
Maar wat zou je die dan vragen? Contact opnemen is makkelijk, maar je moet ook een concrete vraag voor ze hebben. Ze hebben immers geen 100kV op de aansluiting van TS per ongeluk gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 08:39
Aan de reacties te zien doet dit aardig wat stof opwaaien. En persoonlijk neig ik naar de Placebo kant, maar vooral omdat andere dingen mij onwaarschijnlijk lijken. Ook mis ik een volledig systematische aanpak van TS, ondanks dat er wel behoorlijk wat voorstellen zijn geweest.
Dus lieve TS, begin systematisch dingen af te strepen! hou de kachel een weekje uit, verander de ventilatie een weekje, laat je appartement proffecioneel deep cleanen (schimmel), installeer een CO meter. Mocht je dit hebben gedaan: deel de informatie and let the search continue!
p.s.: een 50 hz brom is 100 hz, en komt voornamelijk door DC componenten in je aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Theo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Eigen vriendin als levend bewijs. Zij heeft fybromiagie en volgens recente onderzoeken hebben personen met fybro een factor 10-30 meer zenuwbanen. Ik heb zelf geen bron, vriendin heeft recentelijk hier een medisch onderzoeksrapport van gezien online omdat er nog best wat onderzoek wordt gedaan naar fybro wereldwijd.
Tja, fibromyalgie.... Kan ik wel een boekje over open doen. Er worden een hoop onjuistheden aan fibromyalgie gekoppeld. Mijn vrouw had al jaren pijn, kon amper functioneren, rugpijn, ledematen etc etc...

Helemaal onderzocht, scans, foto's echo's je kunt het zo gek niet bedenken. Uiteindelijk werd de diagnose fibromyalgie. Ze nam hier geen genoegen mee en is blijven vechten voor een échte diagnose.

Lang (héél lang) verhaal kort. De radioloog had zitten slapen. Haar scan bestond uit 500+ foto's waarop bij 260 foto's een kwaadaardige tumor te zien was zo groot als een tennisbal die bijna haar hele nier had opgeslokt.

Tot aan het medisch tuchtcollege doorgevochten voor deze fout, maar dan merk je pas hoe corrupt zootje het is. Alles wordt ontkend, keiharde feiten worden onderuit gehaald, risico's worden gebagatelliseerd en afgedaan als niet te bewijzen. Als je je verhaal probeert te doen (wat emotioneel is) wordt je constant in de rede gevallen omdat je alleen over de juridische kant mag praten, waardoor ze helemaal niet goed haar verhaal kon doen. Eenmaal off the record in de lift naar beneden bekend de radioloog buiten het boekje dat hij enorm gefaald heeft en de foto's amper bekeken te hebben, maar bleef voor het college voor eigen lijfbehoud stug volhouden dat hij naar eer en geweten heeft gehandeld en hij dit als darminhoud bestempelde.

We mogen van geluk spreken dat ze nog leeft, want als ze niet zo door had gezet dan was deze tikkende tijdbom een keer afgegaan. Helaas heeft het lange uitstel van een diagnose wel tot gevolg gehad dat ze nog op zeer regelmatige basis naar een chiropractor moet en rugklachten zal blijven houden omdat je lichaam onder constante druk gewoon gaat vervormen/scheef groeien. Zij heeft dus ook in haar wervels een knikje zitten. Die zie je van buiten niet, maar een kundig persoon vind hem wel zo. PS. De nier is dus ook verloren gegaan (verwijderd). Hier kun je mee leven, maar geeft wel de nodige complicaties in het dagelijkse leven, je moet oppassen met je leefstijl en je andere nier ontzien.

Mijns inziens is fibromyalgie zeker wel een bestaande ziekte, maar wordt in veel te veel gevallen als label op iemand geplakt om er maar een diagnose aan te koppelen, waar de patiënt vervolgens niets meer mee kan.

-----

Ontopic. Een bromtoon in huis kan enorm ver reiken en zeker klachten teweeg brengen.
Ik heb van dichtbij mensen meegemaakt die gek werden in huis van een brom die mensen met een goed gehoor simpelweg niet konden waarnemen. Zij konden echter totaal niet meer slapen en werden constant door die brom geteisterd. Na lang zoeken bleek er een kilometer verderop bij een fabriek een machine te draaien waar iets niet aan deugde en deze trillingen via de grond verspreidden.

Zelf heb ik een aquarium in huis van 800 liter. 2 grote filterpompen, stromingspompen, etc etc. Daar heb ik een flinke uitdaging aan gehad om dat stil te krijgen, want ik werd daar in eerste instantie ook gek van. Uiteindelijk de bodem van het meubel moeten verwijderen en de pomp met zware demping op de vloer gezet om het meeste te onderdrukken. De binnenkant van het meubel helemaal volgeplakt met loodbitumen, wat je ook in autodeuren vind, akoestisch schuim en zware rubber matten.

Ik heb geen kant en klaar antwoord voor je, maar het is zeker een probleem wat bestaat. Je moet alleen proberen objectief te blijven. Een stroomgroep uitzetten en dan denken dat het minder wordt, dan wordt het ook minder.
Als ik thuis muziek ga luisteren en ik zet daarna alle stroomgroepen behalve audio uit, zou het best wel een beter kunnen klinken voor mijn gevoel, terwijl het in feite geen r**t uitmaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 08-05-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:58
Doe de groepen test door iemand de groepen uit/aan te laten zetten, ga zelf per keer volledig uit huis ( misschien zelfs 20 meter weg van je appartement ), dan kun je het testen zodat je 100% zeker weet dat je onbewust toch niet hoort of de groepen aan/uit zijn.

Het liefst door een volledig onafhankelijk iemand, die je tevens niet ziet bij binnenkomst ( body language of iets wat het weggeeft ) en zonder zintuigen ( geluid/visueel ). Indien je het echt voelt in je vullingen e.d. zou dit dan de test moeten zijn of je het in je lichaam voelt of niet lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door deagan1337 op 08-05-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:22

Theo

moederbord

Fairy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:23:
[...]
Mijns inziens is fibromyalgie zeker wel een bestaande ziekte, maar wordt in veel te veel gevallen als label op iemand geplakt om er maar een diagnose aan te koppelen, waar de patiënt vervolgens niets meer mee kan.
In veel gevallen is fybro een geval van "we kunnen niks vinden, dus is het fybro". Er zijn gelukkig in binnen en buitenland ook een paar artsen die wel weten waar ze het over hebben omtrent fybro die wel weten hoe het het moeten diagnosticeren.

Maar zolang de helft van de huisartsen fybro nog niet erkent en het voor "iets tussen de oren vindt" blijven er een heleboel personen rondlopen met een incorrect fybro labeltje. Dit ter nadeel van de echte patienten (die weer door een veelvoud van zenuwbanen overgevoelig zijn voor stroomvelden)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 20:33
Theo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:36:
[...]

In veel gevallen is fybro een geval van "we kunnen niks vinden, dus is het fybro". Er zijn gelukkig in binnen en buitenland ook een paar artsen die wel weten waar ze het over hebben omtrent fybro die wel weten hoe het het moeten diagnosticeren.

Maar zolang de helft van de huisartsen fybro nog niet erkent en het voor "iets tussen de oren vindt" blijven er een heleboel personen rondlopen met een incorrect fybro labeltje. Dit ter nadeel van de echte patienten (die weer door een veelvoud van zenuwbanen overgevoelig zijn voor stroomvelden)
Hou nou op over die zenuwbanen. Misschien kan je vriendin even naar zijn huis om te "voelen" waar zijn probleem zit :9.

Wat betreft het topic; volgens mij zijn er meer dan genoeg tips en actiepunten gegeven waar TS wel even zoet mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Theo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Er is eigenlijk altijd wel een onderliggende oorzaak, maar hoe ga je een patiënt die pijnklachten heeft en niet reageert op medicatie en scans met een bevredigend antwoord wegsturen?

Binnen de kortste keren loop je elke 2 weken een fibromyalgie praatgroep binnen vol met mensen die allemaal net niet dezelfde klachten hebben en zit je samen tips uit te wisselen die eigenlijk net niet werken.

Helaas word er soms een (ernstig) probleem over het hoofd gezien, wat in het geval van mijn vrouw dus kanker was. Artsen nemen met zulke diagnoses enorme risico's die ze niet kunnen overzien.

Maar we gaan inderdaad flink offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 08-05-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, maar je zegt dat je in een nieuwbouwappartement woont. Materialen in je huis stoten gassen uit. Het kan zijn dat er bepaalde gassen vanaf komen die jullie klachten veroorzaken. Het inschakelen van apparatuur kan misschien de emissie versnellen, waardoor de oorzaak 'electriciteit' lijkt te zijn. Wat me wel interessant lijkt is of jullie buren dezelfde klachten hebben. Hoeft natuurlijk niet als je overgevoelig voor iets bent, maar draagt wel bij aan het uitsluiten van een 'tussen de oren'-oorzaak. Daarnaast zijn er misschien bepaalde trillingen in huis die ook voor vage klachten kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

The_Butler schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:51:
[...]
Het Placebo effect kan wel degelijk dit soort effecten teweeg brengen - en juist als mensen klagen over buikpijn / hoofdpijn kan dat 'overslaan' op andere mensen.
[...]
Lees mijn post nog eens. De users die jouw reactie op mijn post plussen mogen ook nog een keer een lesje begrijpend lezen herhalen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:09:
Het probleem is dat die startpost niet betrouwbaar is en dat TS niet betrouwbaar is. Het enige wat je dan kan doen is kijken naar veelvoorkomende oorzaken van bepaalde symptomen die enkel binnenshuis ervaren worden. En dan kom je al snel op klimaat uit.
Als TS beweert dat alle klachten over zijn als hij de stroom afschakelt dan houden alle andere opties die niet van 'elektrische aard' zijn toch op lijkt mij? (op placebo effect na dan). Als TS hierin niet betrouwbaar is dan kan de hele discussie beter stoppen, heeft dan verder geen zin.

Persoon denk ik trouwens ook dat het 'tussen de oren' zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jef61 op 08-05-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jef61 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Als TS beweert dat alle klachten over zijn als hij de stroom afschakelt dan houden alle andere opties die niet van 'elektrische aard' zijn toch op lijkt mij? (op placebo effect na dan). Als TS hierin niet betrouwbaar is dan kan de hele discussie beter stoppen, heeft dan verder geen zin.

Persoon denk ik trouwens ook dat het 'tussen de oren' zit.
Het kan een probleem zijn dat niet van elektrische aard is maar dat het uitzetten van alle elektrische apparaten als placebo effect werkt.

Het lastige is dat TS vooral een bevestiging wilt van zijn eigen mening en niet constructief naar een oplossing toe wilt werken. Dan kan je enkel wat generieke suggesties doen in de hoop dat over een tijdje toch wat wanhoop ontstaat en hij het topic nog eens doorneemt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-05 20:33
Harrie_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:28:
[...]

Lees mijn post nog eens. De users die jouw reactie op mijn post plussen mogen ook nog een keer een lesje begrijpend lezen herhalen.
Ik kan het toch niet laten om te reageren. :)
Wat je zegt over 'specifieke symptomen' klopt niet. Hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid zijn zo ongeveer de meest generieke klachten die iemand kan hebben.
Deze klachten kunnen wel heel vervelend zijn natuurlijk.

----
Edit @Harrie_ Ik heb je verhaal nu nógmaals gelezen. Ik lees nog steeds niet in je oorspronkelijke post wat ik nu denkt dat je bedoelt. En ik was niet de enige...Komt denk ik ook omdat TS in de OP hoofdpijn en misselijkheid noemt.
Zie net jouw edit weer, fair enough :)

[ Voor 19% gewijzigd door alwinuzz op 08-05-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Het kan een probleem zijn dat niet van elektrische aard is maar dat het uitzetten van alle elektrische apparaten als placebo effect werkt.

Het lastige is dat TS vooral een bevestiging wilt van zijn eigen mening en niet constructief naar een oplossing toe wilt werken. Dan kan je enkel wat generieke suggesties doen in de hoop dat over een tijdje toch wat wanhoop ontstaat en hij het topic nog eens doorneemt.
Oke, ben het wel met je eens hoor :)
Het siert je wel dat je desondanks toch nog alternatieve oplossingen wil aandragen, ik kan dat dan niet meer opbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Maar wat zou je die dan vragen? Contact opnemen is makkelijk, maar je moet ook een concrete vraag voor ze hebben. Ze hebben immers geen 100kV op de aansluiting van TS per ongeluk gezet.
Wat je die zou moeten vragen mag volgens mij overduidelijk zijn. Het hele verhaal dat sterk aan hoogspanningsinvloed doet denken vertellen en dan vragen: "wat vindt u hiervan, is mijn vermoeden in die richting raar?".

Natuurlijk heeft niemand per ongeluk er zo'n hoge spanning opgezet, stel je voor. Maar dat is ook niet nodig, ergens een heel beroerde aardverbinding kan ook tot zeer vreemde verschijnselen leiden. En het is niet denkbeeldig dat zoiets plotseling ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ok, dan nog maar een keer:
alwinuzz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:27:
Wat je zegt over 'specifieke symptomen' klopt niet. Hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid zijn zo ongeveer de meest generieke klachten die iemand kan hebben.
Harrie_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:29:
Desalniettemin vind ik het toch wel frappant dat TS en zijn vriendin beiden meerdere symptomen ervaren; daarbij zijn de symptomen ook nog eens vrij specifiek en geen generieke placebo-effecten (hoofdpijn, buikpijn).
Nu mag je de twee onderstreepte zinsnedes zelf naast elkaar zetten :/

Edit:
Dit zijn dus de klachten:
spieren trekken samen, stroomgevoel in vullingen, steken in enkels, haartjes spelen op, hoofdpijn/misselijkheid
Ja ik begrijp ook wel dat hoofdpijn/misselijkheid een generieke klacht is die 1001 oorzaken kan hebben, maar ik blijf erbij dat 'stroomgevoel in vullingen' en 'steken in enkels' specifieke klachten zijn waarbij het erg frappant is dat TS en zijn vriendin die allebei ervaren.

[ Voor 24% gewijzigd door Harrie_ op 08-05-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Tens schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:45:
Hebben jullie dezelfde klachten als jullie bij boven/benedenburen in huis zijn, of hebben andere bewoners van het complex ook klachten?

je zou eens in de richting van 'laagfrequent geluid' kunnen zoeken
Hoe ver weg is de dichtstbijzijnde snelweg of brug? Zie ook de uitzending van de Monitor waar ze laten zien dat je op grote afstand van een snelweg nog meetbaar last kan hebben van zwaar verkeer, maar door interferentie is het slecht te voorspellen wie of waar er last van zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:47
Techneut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:32:
[...]... ergens een heel beroerde aardverbinding kan ook tot zeer vreemde verschijnselen leiden. En het is niet denkbeeldig dat zoiets plotseling ontstaat.
En waar denk jij dan aan?

Sowieso ligt de nul aan aarde vanaf het distributiepunt (wijk transformator), zeer kleine kans dat dat misgaat (plus dat dan veel meer klanten aan de lijn zouden hangen bij het energiebedrijf).

Zelfde geldt voor alle apparatuur in huis, nul aan aarde. Kortom, volgens mij is het enige risico een vervelende tik mocht je een zwevende aarde naar nul sluiten, als die situatie al eens kan bestaan.

Ik denk zelf dan ook dat de 'zeer vreemde verschijnselen' beperkt blijven tot wellicht wangedrag van apparatuur/aardlek, maar zeker geen hoogfrequente EM zender creëert krachtig genoeg om voelbaar/merkbaar te zijn voor de mens.

Ik blijf erbij dat dit geen elektrische oorzaak heeft.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
Toegegeven, ik heb niet alle reacties gelezen maar wel de zoekfunctie losgelaten op dit topic en die komt niet één keer het woord 'arts' of 'dokter' tegen. Dat lijken mij toch de eerste aangewezenen om je tot te richten met dergelijke klachten en ik denk dat zij er meer verstand van hebben dan de gemiddelde tweaker.

@Mschamp Ah, so much voor de zoekfunctie....

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 08-05-2018 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:26
@bszz Toch is het al vermeld:
Helixes schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:39:
Beste TS,

Het lijkt me na alle comments hier wel eens tijd om serieus hier naar te kijken.

Wat hebben we precies? Diagnoses die genoemd zijn:

...

5. en 6. Als dat ook faalt, ga dan eens langs bij de huisarts. Doe een goede omschrijving van je klachten, en je bevindingen (zoals hierboven).

Wat ik je nog mee wil geven is dit. Electriciteitsproblemen zijn electrisch. Medische problemen zijn medisch. En doormodderen op basis van eigengevonden literatuur en een Tweakersforum is... doormodderen.

Vraag bij echte problemen professionals :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
HK is een loket verder

[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 14-05-2018 15:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@LcsRaw TS komt hier met een serieus probleem en wat daar ook de oorzaak van is; daar kun je ook gewoon normaal op reageren, ookal trek je e.e.a in twijfel. Af en toe kan er best forst gereageerd worden links en rechts maar dat neemt niet weg dat iedereen hier gewoon serieus deelneemt aan de vraag/discussie die hier loopt.

Die opmerking van jou draagt werkelijk helemaal niets bij hier :/

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie_ op 08-05-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
Sissors schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:43:
[...]

Ik hoop dat TS uberhaupt nog reageert ;)

[...]

Wat denk jij precies dat een aardkabel doet? Hint: Het heeft de aardpotentiaal. Er staat zo goed als geen enkele spanning op die kabel. Er loopt zo goed als geen enkele stroom door die kabel, anders gaat de aardlek af. Het is alsof jij morgen een stuk kabel los in de grond begraaft, en dan ineens hoofdpijn krijgt.

En een 'goeroe', je bedoelt een wichelroede loper ofzo?
In heb geen flauw idee wat voor een goeroe dat geweest is , 1 of andere alternatieve genezer .
Uiteraard weet ik dat er niets door een aarding heen loopt echter als niets meer helpt kan je het altijd proberen .
Of het bij mevrouw geholpen heeft kan niemand zeggen maar misschien is bij haar het placebo effect daardoor vermindert en namen de klachten af .
Inderdaad de kabel lag gewoon los in de grond met 2 draadeindes een halve meter de grond in aan beide uiteinden.

On topic , de opmerking over de lijmen en kitten vond ik ook wel een goede !
Kunnen mensen behoorlijk last van krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 19:28
Ik zou TS negeren en verder niet meer aandacht geven dan hij verdient.

De beweringen in zijn OP:

Hij weet zeker dat een elektrische lading een verhoogde spierspanning veroorzaakt en merkbaar is in zijn vullingen en dit ook bij zijn partner speelt. Dit 'gevoel' is direct merkbaar door groepen in- of uit te schakelen. Een wasmachine verergerd het nog meer. Het doet zich alleen voor in hun appartement. Een installateur heeft geen problemen gevonden.

Bij mij gaat hier een belletje rinkelen; het troll-alert belletje.

Dit is waarschijnlijk iemand die zich verveeld. Heeft wellicht tijdens het random lezen wat reddit-posts besloten om zelf ook wat aandacht te vragen en dit topic te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Skyrunner schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:55:
[...]

En waar denk jij dan aan?

Sowieso ligt de nul aan aarde vanaf het distributiepunt (wijk transformator), zeer kleine kans dat dat misgaat (plus dat dan veel meer klanten aan de lijn zouden hangen bij het energiebedrijf).
Alleen dat laatste, dat veel meer mensen in de buurt er dan last van moeten hebben, zit ik ook mee. Maar die problemen die een brakke aardverbinding op de distributietransformator kan hebben zijn gewoon een feit. Die aarding is letterlijk van levensbelang, want de isolatie tussen primair en secundair, met andere woorden tussen hoog- en laagspanning, mag volmaakt in orde zijn, er ontstaat door capacitieve overdracht een rampzalig gevaarlijke situatie. De kans dat dit echt gebeurt is echter, dat geef ik volmondig toe, uiterst klein.

Toch neem ik voorlopig het verhaal van TS nog even serieus, gewoon omdat het een relaas is van twee personen. Het probleem is dat we op afstand onmogelijk kunnen zien wat er aan de hand is. Alles wat we kunnen bedenken is uiteindelijk raden. Maar lezen en herlezen leidt me toch telkens weer naar "iets" dat te maken heeft met hoogspanning. Tja, wat blijft er dan over? Waar vind je een dergelijke hoogspanning? In huis zou dat een heel oude crt-televisie kunnen zijn. Overigens nog nooit van zoiets gehoord daarbij. Buitenshuis denk ik aan een stokoude niet geaarde trafo voor neonreclame. Of ....... moet ik misschien toch aan een trol denken. Zou wel het gemakkelijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Het probleem is dat wij geen enkele stukje informatie kunnen verifiëren. Heeft hij een partner?

Ik neem iedere tweaker bij voorbaat serieus. Naar aanleiding van zijn OP ga ik echter al twijfelen.

Na zijn reactie(s) van op berichten van mede-tweakers die begripvol en informatief zijn is er voor mij eigenlijk weinig reden om nog verder te twijfelen.

Is het geen trol dan wel iemand met een mentale aandoening. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fornoo op 08-05-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Zullen we er voorlopig dan ook letterlijk een punt er achter zetten en het woord geven aan TS? Wie weet komt er dan toch iets leerzaams uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
FrankHe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:59:
Er even van uitgaande dat de correlatie is vastgesteld. Weet je welke techniek de wasdroger van je buurman heeft? Is het een moderne warmtepomp of een ouderwets verwarmingselement? De bromtoon (100 Hz) kan volgens mij veroorzaakt worden door reactief (blind) vermogen of door een DC-offset. Als het een warmtepompdroger betreft dan is het mogelijk dat er in de aansturing iets niet helemaal lekker zit. Misschien is een van de diodes van de bruggelijkrichter defect waardoor die maar op de helft van sinus stroom afneemt.
Zoals ik al eerder heb gezegd: Je wordt niet ziek van een bromtoon. Kan irritant zijn, maar verder niet!
Mogelijk is er recent in de buurt een telefoonmast of nieuwe antenne bijgekomen? Die dingen hebben een richtinggevoeligheid, zenden en ontvangen uitsluitend in het segment waarop ze gericht staan.
Zoals ik al eerder heb gezegd: Er is geen enkel bewijs dat dit soort antennes zorgen voor gezondheidsklachten. Er wordt al 100 jaar allerlei radiosignalen door de lucht geknald. Van een paar Khz tot vele Ghz. Die paar extra GSM/UMTS antennes gaan echt geen verschil maken. Ja, er zijn komen GSM/UMTS antennes bij. En Ja, er zijn mensen met gezondheidsklachten. Maar nee, er is geen enkel verband aangetoond tussen deze twee zaken.

Overigens wordt er hier in het topic ergens gesproken over kortegolf systemen en radar systemen met vele kilowatts aan zendvermogen. Ja, daarbij moet je niet je hoofd vlak voor de antenne houden. Net zoals je je hoofd niet in de magnetron moet steken. Maar gelukkig neemt de kracht van het elektromagnetisch veld exponentieel af met de afstand vanaf de antenne. Dus op een paar meter van die antennes is er al geen gevaar meer. Bij een GSM antenne die met een tiental watt uitzend is dat gevaar helemaal uitgesloten. Dan is je Wifi accesspoint "gevaarlijker" (want veel dichter bij!) .
Misschien zweeft het aardpotentiaal wel te veel. Heeft iemand kabels van de potentiaalvereffening van het gebouw losgetrokken en de kabels verkocht? Dit gebeurt nog wel eens.
Het wordt saai, maar zoals ik al eerder zei: Door aardproblemen krijg je geen gezondheidsklachten!
Techneut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:45:
[...]
Alleen dat laatste, dat veel meer mensen in de buurt er dan last van moeten hebben, zit ik ook mee. Maar die problemen die een brakke aardverbinding op de distributietransformator kan hebben zijn gewoon een feit. Die aarding is letterlijk van levensbelang, want de isolatie tussen primair en secundair, met andere woorden tussen hoog- en laagspanning, mag volmaakt in orde zijn, er ontstaat door capacitieve overdracht een rampzalig gevaarlijke situatie. De kans dat dit echt gebeurt is echter, dat geef ik volmondig toe, uiterst klein.
Er kunnen in theorie door zwevende nullen of slechte scheiding in een transformatorhuisje allerlei rampzalige situaties optreden die er toe leiden dat apparaten kapot gaan in je huis. Je krijgt er echter geen gezondheidsklachten van!
Toch neem ik voorlopig het verhaal van TS nog even serieus, gewoon omdat het een relaas is van twee personen. Het probleem is dat we op afstand onmogelijk kunnen zien wat er aan de hand is. Alles wat we kunnen bedenken is uiteindelijk raden. Maar lezen en herlezen leidt me toch telkens weer naar "iets" dat te maken heeft met hoogspanning. Tja, wat blijft er dan over? Waar vind je een dergelijke hoogspanning? In huis zou dat een heel oude crt-televisie kunnen zijn. Overigens nog nooit van zoiets gehoord daarbij. Buitenshuis denk ik aan een stokoude niet geaarde trafo voor neonreclame. Of ....... moet ik misschien toch aan een trol denken. Zou wel het gemakkelijkste zijn.
Ook hierbij geldt dat hoogspanning geen gezondheidsklachten geeft. Hoe veel mensen wonen er niet onder of vlak bij een hoogspanningsleiding. Je weet wel: Die grijze torens met kabels er aan in het landschap. Hoe veel mensen wonen er wel niet op een ondergrondse hoogspanningsleiding (en die mensen weten dat niet eens en hebben (dus) ook geen klachten :D).. Dit zijn vaak 110kv tot 380kv leidingen. Serieus hoge spanningen dus!
Nooit aangetoond dat mensen daar ziek van worden!

Een transformatorhuisje heeft 10kv of 6kv als ingangsspanning. Daar krijg je geen gezondheidsklachten van. Ja, als je hem openbreekt en aan een van de hoogspannings-polen gaat likken. :D

[ Voor 33% gewijzigd door FragDaddy op 08-05-2018 22:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:05

RoamingZombie

Watching the sheeple...

FragDaddy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:17:
[...]

Zoals ik al eerder heb gezegd: Je wordt niet ziek van een bromtoon. Kan irritant zijn, maar verder niet!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een subtiele toon kan als stressvol worden ervaren omdat je hersenen dat signaal toch proberen te verwerken. Hierdoor heb je minder rust wat tot stress kan leiden en stress kan zich uiten in fysieke problemen.

Wat betreft situatie OP, hun probleem is waarschijnlijk psychosomatisch maar dat komt niet omdat ze elektrische velden 'voelen'. Ik gok dus ook op placebo of eigenlijk nocebo mogelijk versterkt door kwaaltjes die een andere oorzaak hebben.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 21:40

rickysedai

Whoop whoop

In 2 dagen tijd zijn er 133 reacties geplaatst. Toch leeft het onderwerp gigantisch zo te zien. Het leest ook wel als een goed boek moet ik eerlijk zeggen. En ik moet @Juup gelijk geven, alle ideeen buiten de eigen theorie worden genegeerd.
Het doet me denken aan een lekkage die ik had in de keuken. Ik had een horizontale streep vocht over drie muren op 1 meter hoog. Meerdere experts zijn geweest, dak is vervangen, balustrade opnieuw gemetseld, leidingwerk vervangen, afvoeren nagekeken en vervangen, isolatie vervangen, maar niets hielp. Infraroodmetingen, warmtemetingen, endoscopie, waterkolom op het dak, alles ingepakt in plastic, condens, optrekkend vocht, niets niets niets. Heeft twee jaar geduurd, het leverde me bijna een burn-out op.

Totdat we het (rotte) raamkozijn vervingen voor kunststof. Bleek het kozijn lek te zijn. In combinatie met tot op een meter hoog ingezakte isolatie leverde dat ons vochtprobleem op. Ik dacht dat ik gek werd. 4 (of misschien wel 5?) “professionals” die allemaal wel even kwamen vertellen wat mijn probleem was en natuurlijk de hoofdprijs vroegen voor de oplossing.

Wat ik wil zeggen is:
1. Je bent niet gek. (Maar wordt het vanzelf als je zo doorgaat)
2. Een voor de hand liggend probleem belemmert je soms in het vinden van het echte probleem.
3. Blijf open staan voor out of the box ideeen die hier geopperd worden en sluit ze systematisch uit. (Ik had bijvoorbeeld meerdere vocht- en regenmeters die mij hielpen dingen uit te sluiten)

Heel veel sterkte, succes en wijsheid!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 18:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

gdeventer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:22:
De symptomen die het meest en het snelst optreden zijn en voor mij naar electra wijzen:
- spiersamentrekkingen en ontspanningen
- dat typische gevoel in je vullingen
- huidtinteling
Geen van die symptomen die je hier noemt lijken mij gerelateerd aan elektrische velden. Bij spiertrekkingen denk ik eerder aan (bijvoorbeeld) een magnesiumtekort. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "dat typische gevoel in je vullingen". Ik kan me geen typische gevoel in m'n vullingen voorstellen behalve dat wanneer ik net een nieuwe heb en het is gevoelig voor temperatuurverschillen...

Sissors schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Dat is iets wat niet bepaald hoort. Vraag is hoe dat komt, en als je in zijn algemeen een zo goed als onhoorbare brom hebt door je hele huis, of dat het zou kunnen verklaren.
100 Hz? Dat is prima hoorbaar hoor. 10 Hz zelfs ook nog wel, al gaat het dan eerder richting voelen dan horen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 01:01:
10 Hz zelfs ook nog wel, al gaat het dan eerder richting voelen dan horen.
10Hz hoor je inderdaad niet meer met je oren, maar meer met je buik/borst (mits voldoende volume).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
@rickysedai

Een lekkage is een probleem met een duidelijke oorzaak, namelijk een lek ergens in je woning.

Dat 5 professionals je niet eerder konden helpen, zegt weinig. Vanaf afstand is het namelijk moeilijk, zo niet onmogelijk te beoordelen wat voor professionals het waren. Hoe zij je kwestie precies hebben onderzocht. Wat jou rol exact is geweest. Kortom dit soort verhalen zijn moeilijk te verifiëren zonder het verhaal van iedere betrokken partij, uit eerste hand, te kennen.

Het probleem van TS wordt aardig omschreven in zijn eigen woorden in de OP.

Daarin wordt duidelijk een verband gelegd tussen het aanzetten van een wasmachine en het gevoel in zijn vullingen.

Iets wat op basis van meerdere mensen op tweakers is ontkracht als zijnde onmogelijk. Natuurlijk is ook die informatie lastig te verifiëren, maar lijkt mij die informatie aannemelijk. Aangezien ik zelf ook vaak onder een hoogspanningsmast ben gefietst en daar helemaal niets van merkte.

Daar worden vervolgens allerlei zaken bij gesleept, over hoogspanningskabels die mogelijk in zijn woning lopen en laag frequente trillingen. Maar als je strikt bij de info blijft die in de OP staat, is het 'probleem' toch vrij concreet omschreven. En hoogst onwaarschijnlijk. ;)

Daarnaast levert een goede trol inderdaad prima werk op. Het leest vaak lekker weg. Dit is eerder een bevestiging van mijn eerdere punt.

Mijn opmerking dat mogelijk een mentale beperking is, is wat gechargeerd. Een echte trol is vrij intelligent dunkt me, hij of zij moet het topic immers levend houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:15
gdeventer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:22:
De symptomen die het meest en het snelst optreden zijn:
- spiersamentrekkingen en ontspanningen
- dat typische gevoel in je vullingen
- huidtinteling
Is het een idee om, buiten de wil om dit zelf uit te dokteren, ook niet even lang een huisarts te gaan? Wie weet is er wel heel iets anders aan de hand...

Wat je nu noemt kan ook zomaar (noem eens wat...) onderdeel van een paniekaanval/stoornis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 01:01:
[...]

Geen van die symptomen die je hier noemt lijken mij gerelateerd aan elektrische velden. Bij spiertrekkingen denk ik eerder aan (bijvoorbeeld) een magnesiumtekort. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "dat typische gevoel in je vullingen". Ik kan me geen typische gevoel in m'n vullingen voorstellen behalve dat wanneer ik net een nieuwe heb en het is gevoelig voor temperatuurverschillen...

[...]

100 Hz? Dat is prima hoorbaar hoor. 10 Hz zelfs ook nog wel, al gaat het dan eerder richting voelen dan horen.
Ligt aan het volume, 100Hz zit in hoorbare bereik (10Hz niet, dus dat gaat puur naar voelen ipv horen). Maar als het een net wel, net niet, te horen toon is kan ik me voorstellen dat het op termijn effect heeft. Tegelijk ben ik daar absoluut geen expert in, van elektriciteit weet ik een hoop meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
RoamingZombie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een subtiele toon kan als stressvol worden ervaren omdat je hersenen dat signaal toch proberen te verwerken. Hierdoor heb je minder rust wat tot stress kan leiden en stress kan zich uiten in fysieke problemen.
Daar geef ik je gelijk in, maar dan gaat er dagen, zo niet weken, overheen voordat je fysiek ongemak krijgt.
Waarom ik dat bewust niet noem is omdat dat niet past bij de klachten van de TS. En ik wil de niet extra munitie geven om te denken dat zijn klachten toch uit de meterkast komen. Want daar helpen we hem niet mee om beter te worden!

De TS geeft aan dat zowel hij als zijn vriendin meteen fysieke klachten krijgen als ze de stroom in hun huis inschakelen. Tot aan opstaande haartjes en een elektrisch gevoel in de kiezen aan toe. Dat klopt gewoon niet met een (hoorbare) bromtoon.

Als er al iets is in huis wat direct klachten geeft dan is dat koolstofmonoxide (CO) vergiftiging of al bestaande luchtwegklachten/allergie in combinatie met een heel slecht leefklimaat door niet werkende ventilatie of door chemische stoffen in huis.
Wat betreft situatie OP, hun probleem is waarschijnlijk psychosomatisch maar dat komt niet omdat ze elektrische velden 'voelen'. Ik gok dus ook op placebo of eigenlijk nocebo mogelijk versterkt door kwaaltjes die een andere oorzaak hebben.
Ik ben het helemaal met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 21:40

rickysedai

Whoop whoop

@Fornoo

Ik geef je deels gelijk en ook deels bevestig je het punt wat ik probeerde te maken.
De gevolgtrekking vocht en dus lekkage is heel gemakkelijk gemaakt (en logisch) en heeft me vervolgens gruwelijk op het verkeerde been gezet. Want dat ‘ergens’ in de woning was dus uiteindelijk iets waar niemand aan gedacht had. Ik wil de uren niet tellen die ik vertwijfeld naar mijn dak heb staan staren.

En ik had “professionals” al bewust tussen aanhalingstekens gezet. 😉

TS zijn probleem is inderdaad concreet, het gevoel in de vullingen. De genoemde oorzaak is in mijn beleving onwaarschijnlijk. Een trol durf ik niet te zeggen.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
FragDaddy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:17:
[...]Overigens wordt er hier in het topic ergens gesproken over kortegolf systemen en radar systemen met vele kilowatts aan zendvermogen.

Dat was ik, lange- en middengolf-overigens. Ik haalde dat aan om de onwaarschijnlijkheid van de invloed van nabij gepositioneerde zendmasten e.d. te illustreren.

Ja, daarbij moet je niet je hoofd vlak voor de antenne houden. Net zoals je je hoofd niet in de magnetron moet steken.

Bij een radar durf ik dat best, immers: straling is niet ioniserend, plus gereduceerd naar enkele mW's/m2 bij verlaten array, maar duidelijk punt.

[...]

Het wordt saai, maar zoals ik al eerder zei: Door aardproblemen krijg je geen gezondheidsklachten!

[...]

Er kunnen in theorie door zwevende nullen of slechte scheiding in een transformatorhuisje allerlei rampzalige situaties optreden die er toe leiden dat apparaten kapot gaan in je huis. Je krijgt er echter geen gezondheidsklachten van!

Behalve van het online shoppen bij Coolblue wellicht :*)

[...]

Een transformatorhuisje heeft 10kv of 6kv als ingangsspanning. Daar krijg je geen gezondheidsklachten van. Ja, als je hem openbreekt en aan een van de hoogspannings-polen gaat likken. :D
Spannender dan een raketje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:16

Amphiebietje

In de blubber

Even ingaand op de akoestisch gemeten 50Hz/ 100Hz tonen: Dit klinkt nogal als een staande golf tussen twee wanden, zoals in dit Wikipedia artikel beschreven: https://en.wikipedia.org/wiki/Room_modes

Oplossing: Aanbrengen van een dempend akoestisch (bijv. heel zware Rockwool, geen polystyreen platen!) element op de plek waar je het geluid het sterkst hoort kan helpen, maar liever de bron van het geluid opsporen - apparaat dat direct in verbinding staat met het beton? Je woont niet toevallig in een gebouw met ingebouwd transformatorhuisje waar ze recent werk hebben verricht?

De bron hoeft overigens niet in de kamer zelf te zijn, maar kan bijv. ook in een aanpalend appartement zitten, waarbij het geluid via de muren/vloer/plafond wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zou zelf ook eerder in de richting van dat gemeten geluid denken dan aan een elektrisch probleem. Als het een elektrisch 'veld' zou zijn dan zouden jullie niet de enige in het complex moeten zijn die er last van hebben, allerlei vage complottheorieën daar gelaten natuurlijk.

Geluid wat net niet in het hoorbare bereik ligt (zoals het kabaal van een windturbine) kan op termijn heel storend zijn. Dus dat je last hebt van iets wat met 50 of 100 Hertz dag in, dag uit in je oor staat te zoemen lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Zou kunnen, maar dan moeten die problemen puur inbeelding zijn:
(spieren trekken samen, stroomgevoel in vullingen, steken in enkels, haartjes spelen op, hoofdpijn/misselijkheid). Want die verschijnselen passen niet bij alleen maar een bromtoon, al is die nog zo irritant.

Ondertussen blijft het muisstil van de kant van TS. Aan hem zou ik vragen of hij de symptomen die hij beschrijft misschien ergens heeft gelezen en dit vervolgens zo heeft ingebeeld dat hij het echt meende waar te nemen. Het kan wat hij beschrijft, maar het is uiterst onwaarschijnlijk. Dit zijn namelijk waarnemingen die passen bij de geïoniseerde lucht rond bovengrondse hoogspanningsleidingen, ook corona-effect genoemd. Denk b.v. een het geknetter dat daar te horen is bij mist. Prikkelingen die vogels voelen als ze in de buurt van zo'n draad komen en daardoor er uit de buurt blijven en hooguit op de bovenste geaarde draad gaan zitten.

TS, die 20db meer geluid dan normaal, heb je dat gemeten met een geluidsdrukmeter? Anders kun je die waarde nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

De fysieke verschijnselen die TS omschrijft kunnen als ze werkelijk een fysieke oorzaak hebben alleen het gevolg zijn van een bloot liggende hoogspanningsbron dichtbij zijn woning.

Als dat zo is dan zouden andere bewoners er ook last van moeten hebben, en dan zou de netbeheerder er al lang en breed van op de hoogte moeten zijn.

Dus ik heb een heel sterk vermoeden dat de oorzaak van de problemen van de TS zich ergens tussen het toetsenbord en de stoel bevinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Niemand gisteren rtl nieuws gezien?

https://www.rtlnieuws.nl/...ogspanning-onder-de-grond

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

TommyboyNL schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen.
Hoezo heeft @pjot1 het topic niet gelezen? In dit topic wordt meerdere malen geopperd dat het niet aan hoogspanning kan liggen tenzij hij bij wijze van spreken 'tussen de kabels hangt'. De bron van @pjot1 geeft toch aan dat uit allerlei onderzoeken blijkt dat hoogspanning op langere afstand zowel onder als boven de grond wel degelijk schadelijke effecten kan hebben; derhalve toch relevante info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Harrie_ schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:26:
[...]

De bron van @pjot1 geeft toch aan dat uit allerlei onderzoeken blijkt dat hoogspanning op langere afstand zowel onder als boven de grond wel degelijk schadelijke effecten kan hebben
Uit de "bron" als je wat verder door klikt.
Recent onderzoek bevestigt dat in Nederland één geval van kinderleukemie in de twee jaar mogelijk samenhangt met de nabijheid van hoogspanningslijnen. Hoewel niet bewezen is dat magnetische velden rond hoogspanningslijnen de oorzaak zijn, is het raadzaam een voorzorgsbeleid te blijven toepassen.
"mogelijk samenhangt" en "niet bewezen", tel uit je winst.

Één grote bangmakerij en voer voor de aluhoedjes.

<edit>
https://www.gezondheidsra...eel-i-kanker-bij-kinderen

In de conclusie.
Ook is niet uit te sluiten dat toeval een rol speelt
Fijn om af en toe te lezen dat "ons" belastinggeld goed besteed word.. :|

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 12-05-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:29
eric.1 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Is het een idee om, buiten de wil om dit zelf uit te dokteren, ook niet even lang een huisarts te gaan? Wie weet is er wel heel iets anders aan de hand...

Wat je nu noemt kan ook zomaar (noem eens wat...) onderdeel van een paniekaanval/stoornis zijn.
Lijkt mij een goed idee. Ik ken dezelfde symptomen uit de periode dat ik lichamelijk uitgeput was. Ik had destijds ook trucjes om mij beter te voelen. Ondenkbaar lijkt het me niet, dat er een placebo kan zijn bij het uitschakelen van de elektra.
Wat er echt aan de hand is bij OP? geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdeventer
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-12-2020
Dank allen voor meedenken en excuses dat ik niet op alle vragen antwoord kan geven in de snelheid van de reacties en mijn poging overzicht te houden. De afgelopen dagen was ik druk met vervangende huisvesting regelen.

Voor wat betreft het placebo/tussen-de-oren/gevoeligheid-effect

Vorige week hebben we een collega (woont bij ons in de straat) gevraagd ons appartement binnen te gaan en te omschrijven wat hij ervaarde. Hij wist alleen dat er bij ons iets speelde over gebrek aan nachtrust/geluid. Na nog geen 3 meter in de gang (net voorbij de meterkast) riep hij uit 'hier is iets helemaal niet goed, ik voel iets langs mijn armen omhoog komen, ik krijg druk op mijn hoofd, ik word beroerd. Doorgelopen naar de woonkamer ging hij door de door ons ervaren klachten uit zich zelf te beschrijven: week in de benen, gevoel van schrikdraad/telefoonbotje. Toen zijn we snel het huis weer uitgegaan. 10 minuten later in de buitenlucht was het voor hem nog steeds merkbaar dat hij aan 'iets dat elektrisch aanvoelt' was blootgesteld.

We hebben, mede op basis van jullie reacties, met verschillende mensen verder gepraat over wat er aan de hand kan zijn. Hierbij wordt door een aantal gewezen naar het fenomeen STATISCHE electriciteit die vastgehouden wordt door onze PVC-vloer. Hoe die statische electriciteit er in is gekomen, is nog onduidelijk. Wat i.e.g. niet meespeelt is dat de vloer geheel vrijligt (want zwevend dekvloer) van wanden en vloeren. Wat i.e.g. ook niet meespeelt is dat wij eigenlijk altijd op (kunststof) slippers lopen. Andere mogelijk gerelateerde factoren zijn (de stand van de) vloerverwarming (droogte vlak bij de vloer), vilt onder onze (kunststof) en de eenzijdige ventilatierichting.
De samenloop met electra erop zou zijn dat wij het potentiaal van de vloer pas opmerken als er een tegenpotentiaal is (de 230). Dat verklaart bv dat wij staand op een trapje minder ervaren dan zittend op onze hurken.

Wat biedt bovenstaand perspectief voor extra inzichten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
gdeventer schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:57:
<Lang verhaal>
Om heel hard te zijn: Geen. Er zijn in de eerste plaats geen metingen verricht, en jouw verhaal over statische elektriciteit in combinatie met de 230V snijdt ook geen hout. Je aarde is wel altijd aangesloten, en biedt een vergelijkbaar potentiaal ten opzichte van een hypothetisch statisch veld; op die vele kilovolts gaat die 230V geen verschil maken. Ook ruimt dit niet met het verschil in ervaring tussen staan op de vloer en hurken op een kruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vermoed eerder dat je ergens in huis een apparaat hebt staan die last heeft van coil whine. Dat apparaat hoeft dan niet eens aan te staan, standby is voldoende en soms nog het ergst.

Mijn ouders hebben jarenlang een Nokia 2700 classic gehad met een snellader. Zodra die telefoon vol was ging de snellader over op een luid schel gepiep op een frequentie die ik nog net kan horen en duurt het amper 5 minuten om er een erg raar gevoel van te krijgen. Eerste keer had ik het niet door, zit een uur in de keuken, voel me niet helemaal goed, ga even naar de wc, kom daarna terug en merk het verschil. Vervolgens zoeken en uiteindelijk dat ding gevonden.

Verder kunnen apparaten op een groep elkaar ook beïnvloeden. Ik heb een wekker die in de ene slaapkamer een lage bromtoon geeft en in de slaapkamer ernaast gewoon stil is.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 14-05-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
@gdeventer Heb je nou ook al een CO en CO2 meter/alarm aangeschaft en opgehangen? De eerste kost je 10 a 20 piek, de tweede misschien iets meer. Je kan daarmee echter wel heel snel twee hoofdverdachten uitsluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je al is aan een PUR (isolatie) allergie of andere opgelopen gevoeligheid voor giftige dampen gedacht?
en hangt er nu al een CO alarm? (zoals terecht al meerdere malen vermeld)

Als ik verder alles zo terug lees lijkt het me een beetje te gemakkelijk het op een placebo effect te gooien en is er echt wat aan de hand. Maar is het bij dit soort problemen vaak wel extreem lastig de juiste oorzaak en gevolg aan elkaar te koppelen.

En niet dat het je verder helpt maar er is wetenschappelijk gezien erg weinig onderbouwing om stroom of magnetisme als oorzaak aan te kunnen wijzen. Wat dat betreft snap ik de sceptische reacties van sommige tweakers dan ook wel. Dus zolang je geen zekerheid over de oorzaak hebt zou ik dan ook proberen de zoektocht zo open mogelijk te houden en niks uitsluiten.

Verder zou ik je willen aanraden naar de huisarts te gaan. Die heeft een stuk meer kennis en ervaring met lichamelijke klachten en mogelijkheden tot onderzoek daarvan dan wij hier via een draadje op tweakers.

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 14-05-2018 04:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
Wellicht is het een idee om een soort Tweakers m(e)eting te organiseren in het huis van TS, waar een aantal Tweakers met verstand van electra en aanverwante onderwerpen hun gang kunnen gaan met opsporing van het probleem? :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 08:23
Misschien kan de TS een parkiet of een hond oid van iemand lenen om te kijken of die normaal doet of niet. Het lijkt me dat die ook wel iets moeten kunnen merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 22:46
TommyboyNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:12:
@gdeventer Heb je nou ook al een CO en CO2 meter/alarm aangeschaft en opgehangen? De eerste kost je 10 a 20 piek, de tweede misschien iets meer. Je kan daarmee echter wel heel snel twee hoofdverdachten uitsluiten.
Indien nodig, stuur maar een PB ik zit in de gasdetectie sector. Kan je hem kosteloos gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:28
Dank allen voor meedenken en excuses dat ik niet op alle vragen antwoord kan geven in de snelheid van de reacties en mijn poging overzicht te houden. De afgelopen dagen was ik druk met vervangende huisvesting regelen.

Vorige week hebben we een collega (woont bij ons in de straat) gevraagd ons appartement binnen te gaan en te omschrijven wat hij ervaarde. Hij wist alleen dat er bij ons iets speelde over gebrek aan nachtrust/geluid. Na nog geen 3 meter in de gang (net voorbij de meterkast) riep hij uit 'hier is iets helemaal niet goed, ik voel iets langs mijn armen omhoog komen, ik krijg druk op mijn hoofd, ik word beroerd. Doorgelopen naar de woonkamer ging hij door de door ons ervaren klachten uit zich zelf te beschrijven: week in de benen, gevoel van schrikdraad/telefoonbotje. Toen zijn we snel het huis weer uitgegaan. 10 minuten later in de buitenlucht was het voor hem nog steeds merkbaar dat hij aan 'iets dat elektrisch aanvoelt' was blootgesteld.

We hebben, mede op basis van jullie reacties, met verschillende mensen verder gepraat over wat er aan de hand kan zijn. Hierbij wordt door een aantal gewezen naar het fenomeen STATISCHE electriciteit die vastgehouden wordt door onze PVC-vloer. Hoe die statische electriciteit er in is gekomen, is nog onduidelijk. Wat i.e.g. niet meespeelt is dat de vloer geheel vrijligt (want zwevend dekvloer) van wanden en vloeren. Wat i.e.g. ook niet meespeelt is dat wij eigenlijk altijd op (kunststof) slippers lopen. Andere mogelijk gerelateerde factoren zijn (de stand van de) vloerverwarming (droogte vlak bij de vloer), vilt onder onze (kunststof) en de eenzijdige ventilatierichting.
De samenloop met electra erop zou zijn dat wij het potentiaal van de vloer pas opmerken als er een tegenpotentiaal is (de 230). Dat verklaart bv dat wij staand op een trapje minder ervaren dan zittend op onze hurken.

Laatste poging..

Wat Is Er Veranderd

Begin daar nou eens.. Het is op dag X begonnen, wat is er veranderd? Wat is er voorgevallen. Beschrijf dat nou een keer. En "helemaal niks" is bijna (>80%) onmogelijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

je kunt je eigen installatie wel spanningsvrij maken, maar dan zit je nog met de leidingen van je benedenburen die in jouw vloer zitten en je leidingen van je buren links en rechts die in jouw wanden zitten. die wel spanning blijven voeren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:08

Ligone

Moeha!

Heeft er al eens iemand de spanning tussen de CV installatie"buizen" en de aarding? Dat moet namelijk ook geaard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Weer? Met wel 44 posts? :? Laat dit soort comments achterwege als je niks nuttigs te melden hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 15-05-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ligone schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:19:
Heeft er al eens iemand de spanning tussen de CV installatie"buizen" en de aarding? Dat moet namelijk ook geaard zijn!
Zoals hier al 100 keer aangekondigd is; Het is geen elektrisch issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Na nog geen 3 meter in de gang (net voorbij de meterkast) riep hij uit 'hier is iets helemaal niet goed, ik voel iets langs mijn armen omhoog komen, ik krijg druk op mijn hoofd, ik word beroerd. Doorgelopen naar de woonkamer ging hij door de door ons ervaren klachten uit zich zelf te beschrijven: week in de benen, gevoel van schrikdraad/telefoonbotje. Toen zijn we snel het huis weer uitgegaan. 10 minuten later in de buitenlucht was het voor hem nog steeds merkbaar dat hij aan 'iets dat elektrisch aanvoelt' was blootgesteld.

Ghostbusters bellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
FragDaddy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Dat is toch schandalig! Topicstarter, wat je ook doet blijf alsjeblieft VER uit de buurt van dit soort bedrijfjes!

Ze hebben een webshop. Zullen we met een groepje GoTTers zo'n apparaat bestellen en uit elkaar schroeven? Ik zou het bijna zelf doen, maar 2000+ euro is net iets te veel.
Kickstarter beginnen en naar BigClive sturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
dakka schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Kickstarter beginnen en naar BigClive sturen? :P
Ik geloof dat na wat doorklikken er foto's van de inhoud stonden. Het was niets anders dan een paar powerweerstanden (of spoelen, slecht te zien), en een Chinese RGB LED strip met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdeventer
metingen (ook CO) zijn in gang gezet
leidingen zijn verbonden met de aardleiding, dus daar is geen spanningsverschil
klachten zijn (uiteraard) ook medisch onderzocht, maar niet door medici te herleiden naar een oorzaak. Ze geven aan dat ze hier ook te weinig verstand van hebben
@TommyboyNL het is STAAND op een krukje en HURKEND op de vloer;m.a.w. in het ene geval zit je wel met je hoofd/romp tussen WCD's en PVC-vloer en in het tweede geval niet. De vloer ligt los van de aarde en is een sterke isolator; je opmerking over de relatieve kleine delta van 230V snap ik, maar is voor andere elektrotechnici nog geen reden de theorie af te wijzen.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Ligone schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:19:
hm, nieuwbouw, of in elk geval recent: wrs geen metalen cv leidingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corset
Ik geef het op... @gdeventer geeft alleen antwoord op wat in zijn straatje past, de rest wordt genegeerd, ook al is het alleen maar om meer info te krijgen...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdeventer
CV leidingen (=slangen door de dekvloer) zijn vanaf de verdeling idd kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:53

Fiets

A.K.A. Bambi

Om nog een andere mogelijkheid in de groep te gooien; laagfrequent geluid. Het zoemen van van alles en nog wat kan, zonder dat je het hoort, last geven.

https://www.laagfrequentgeluid.nl/html/informatie/info.html

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdeventer
Geluid (laag en hoog) is idd ook een oorzakelijke oorzaak die wij als optie open houden. Sterker nog: we hebben lang niet alleen electra gedacht omdat we dachten dat het langdurige blootstelling aan LFG zou zijn.

De klachten die wij de afgelopen 8 weken zijn gaan ervaren zijn naar onze informatie atypisch voor LFG. Hoog-frequent past iets beter. GEkeken wordt of dit meegenomen kan worden in de metingen die volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Ik ben wel benieuwd of de TS al een blinde test heeft gedaan: Met blinddoek op en dempende koptelefoon op (of oordopjes whatever), kan je dan vertellen wanneer iets aan of uit staat? Met zulke sterke klachten moet het toch direct merkbaar zijn als je in een kamer zit zoals boven omschreven en dat iemand even de hoofdschakelaar klik klak doet.

Of is er al iets aangetoond/bewezen dat de klachten geen placebo zijn?

Als er geen blinde test is gedaan ga ik er gewoon van uit dat het hier gaat om een psychisch probleem en niet om een lichamelijk probleem.

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2018 13:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 08:23
Misschien is het besmettelijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
gdeventer schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:04:
Geluid (laag en hoog) is idd ook een oorzakelijke oorzaak die wij als optie open houden. Sterker nog: we hebben lang niet alleen electra gedacht omdat we dachten dat het langdurige blootstelling aan LFG zou zijn.

De klachten die wij de afgelopen 8 weken zijn gaan ervaren zijn naar onze informatie atypisch voor LFG. Hoog-frequent past iets beter. GEkeken wordt of dit meegenomen kan worden in de metingen die volgen.
Welke van alle oorzaken die je hebt aangedragen zijn niet-oorzakelijke-oorzaken ?
Kunnen we die immers alvast doorstrepen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
corset schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:31:
Ik geef het op... @gdeventer geeft alleen antwoord op wat in zijn straatje past, de rest wordt genegeerd, ook al is het alleen maar om meer info te krijgen...
inderdaad, ik heb alles meegelezen omdat ik weleens benieuwd was of er deze keer wel resultaat uit zou komen ( wat me sterk lijkt ) Maar @gdeventer geeft geen antwoord op logische vragen maar kijkt alleen naar hetgeen hij gelooft en van overtuigd is wat het probleem is...

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012

Een groot gedeelte van de klachten lijkt wel sterk op Koolmonoxide vergiftiging.
https://www.ntvg.nl/artikelen/intoxicatie-met-koolmonoxide/volledig
Ik kan niet duidelijk krijgen uit de reaties van TS of er nu al goede meetingen zijn gedaan wat dat betreft.

Begin dit jaar was er nog een artikel bij de NOS over de foutieve diagnose omtrent CO-vergiftging. https://nos.nl/artikel/22...an-soms-de-plank-mis.html

*edit: Ik zie net dat het ntvg artikel een artikel uit 1991 is. Volgens mij nog steeds vrij behulpzaam

[ Voor 6% gewijzigd door LcsRaw op 14-05-2018 14:05 . Reden: verduidelijking van artikel + recente aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyrunner
In principe is het goed mogelijk dat jullie door met kunststof slippers over de PVC vloer te lopen beiden opladen. Dat weet je voor de slippers snel genoeg als je even de verwarming beetpakt en de bekende tik krijgt. Temperatuur en luchtvochtigheid zijn hierbij een belangrijke faktor, jullie zouden een luchtbevochtiger kunnen overwegen voor de drogere dagen.

Je zou (ook) eens kunnen kijken naar een antistatische coating van de vloer, of spray (wellicht slimmer om eerst te proberen). De vloer goed vochtig dweilen zou ook een verschil moeten maken.

In dit artikel vindt je wellicht een hoop nuttige informatie mbt ESD en de bestrijding ervan.

Met zwevend bedoel je, neem ik aan, ook dat de vloer geïsoleerd is, evt. statische lading kan dus nergens heen. Dit kan optreden na het plaatsen van een isolatievloer zoals ook wel gebruikt bij laminaat.

Onder de streep vindt ik de mogelijkheid van een geladen vloer vele malen aannemelijker dan "stralende stopcontacten" dan wel "hoogfrequente meterkasten", no pun intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:19
Met interesse dit hele epistel gelezen...

Ik wil me verder niet inhoudelijk mengen in de discussie over de geestelijke gesteldheid cq placebo waar de TS last van kan hebben. Ik vind de (eventuele) technische achtergrond en uitleg, veel interessanter.

Al in het begin van het topic, tiggerde een reactie van een medetweaker me of de vloer hier wellicht geen rol in speelt. Ik kan zo snel niet terugvinden welke reactie dat nou precies was..

Als dit werkelijk een oorzaak is, dan moeten je klachten in een natte ruimte zoals de badkamer of toilet toch direct weg zijn? Ik neem aan dat deze ruimtes niet voorzien zijn van hetzelfde PVC en daar betegeld is. Daarnaast heb je -neem ik aan- ook een douche of bad. Heb je de klachten ook wanneer je doucht of in bad ligt?

If so, dan zou ik de vloer (ondanks eventuele wetenschappelijke onderbouwingen) ook uitsluiten...

[ Voor 11% gewijzigd door ThAZiP op 14-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828713

Heeft er niemand gedacht aan de mogelijkheid dat één van de buren een wietplantage heeft gekregen en daarover natuurlijk angstvallend zijn mond houdt?

Daardoor ontstaat er niet alleen een mogelijke - nauwelijks meetbare - stankoverlast, maar ook een verhoogd energiegebruik rondom het appartement. Wellicht dat navraag bij de energieleverancier(s) op een hoog verbruik in één van de appartementen wijst.

Wel een boeiend topic overigens, want over de gevolgen van KV-lijnen en straling van zendmasten wordt in dit land veel opnder de pet gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdeventer
@lcsraw CO-metingen gaan deze week plaatsvinden; zie eerdere opmerkingen erover
@skyrunner: idd zwevend = liggend op 'piepschuim' isolatie en niet verbonden met muur en betonvloer. Dank voor de link. De tik is vooralsnog afwezig. De personen die naar lading in de vloer wijzen, kunnen uit de afwezigheid van die tik niets concluderen. Het kan bv ook zo zijn dat WIJ juist niet opgeladen worden door de isolerende werking van de slippers.
@thaZip: douchen heeft een weldadige werking op onze klachten (en iets als een prikkeling bij het eerste contact, maar daarvan is het lastig een harde systematische waarneming van te maken), Er gebeurt zoveel rond je zintuigen bij een douche. Wel is het zo dat - nog voordat de douche aangaat - hoe verder we van de deur af zijn, des te kleiner de klachten. En in donker minder last dan met lamp aan. Dit strookt i.e.g. met de theorie van dat onze aanwezigheid tussen een elektrapunt en de PVC-vloer de lichamelijke klachten triggert.

We wachten nu de metingen af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aragnut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:20:
Je meldt dat je een verschil merkt bij het uitzetten van alle groepen en het weer aanzetten van 1 willekeurige groep. Wellicht kun je iemand vragen om mee te helpen aan een dubbel blind test. De persoon zal dan de meterkast alles uitzetten en een groep wel/niet aanzetten (denk hierbij ook aan aarlek aan/uit zodat je niet op basis van de schakel geluiden al kan weten of het aan staat). Mogelijk kun je op die manier wat beter uitsluiten van welke groepen je het meeste last hebt.
Dat is geen dubbel blinde test. ;)

Wikipedia: Dubbelblind

Maar zoiets testen lijkt mij inderdaad geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 03-05 20:07
leecher schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:37:
Misschien kan de TS een parkiet of een hond oid van iemand lenen om te kijken of die normaal doet of niet. Het lijkt me dat die ook wel iets moeten kunnen merken.
Niet eens een slecht idee. Vroeger toen settlements gebouwd werden, bouwde men deze vaak waar de schapen/etc. gingen slapen (als ze op een geschikte locatie waren). Beesten slapen liever niet bij wateraders en andere dingen die straling afgeven. Een hond kan dit uiteraard ook voelen, maar verwacht niet dat deze meteen alarm slaat. Een goed experiment voor een weekje. Als hij daarna prikkelbaar is, onrustig, niet slaapt, slechte ontlasting heeft (op zelfde voer/bewegingsschema) weet je genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
@ThAZiP: Je stelt goede vragen, alleen is het jammer dat je ook meteen vermeldt welke conclusies er getrokken kunnen worden uit de resultaten daarvan. Daardoor zijn meteen de antwoorden van @gdeventer waardeloos omdat hij alleen maar hoeft te zeggen "Ja! Dit is PRECIES wat ik voel!".
Anoniem: 828713 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:55:
Wel een boeiend topic overigens, want over de gevolgen van KV-lijnen en straling van zendmasten wordt in dit land veel opnder de pet gehouden.
ixl85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:15:
Beesten slapen liever niet bij wateraders en andere dingen die straling afgeven.
Dit topic begint een hoog aluhoedjes en wichelroede gehalte te krijgen op deze manier.

@gdeventer Krijg je wel schokken/tikken als je op blote voeten door het huis loopt en dan een geaard object (bijvoorbeeld randaarde van een stopcontact) aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:19
TommyboyNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:21:
@ThAZiP: Je stelt goede vragen, alleen is het jammer dat je ook meteen vermeldt welke conclusies er getrokken kunnen worden uit de resultaten daarvan. Daardoor zijn meteen de antwoorden van @gdeventer waardeloos omdat hij alleen maar hoeft te zeggen "Ja! Dit is PRECIES wat ik voel!".
Ik snap wat je bedoeld, alleen heb ik er zelf op voorhand niet zo bij stilgestaan. Juist omdat -wat ik al aangaf- ik me niet zoveel wil concentreren op de zachte feiten... Ik snap natuurlijk dat dit een essentieel onderdeel is in deze hele kwestie, maar juist om de technische en praktische zaken te scheiden van de andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
gdeventer schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:56:

@skyrunner: idd zwevend = liggend op 'piepschuim' isolatie en niet verbonden met muur en betonvloer. Dank voor de link. De tik is vooralsnog afwezig. De personen die naar lading in de vloer wijzen, kunnen uit de afwezigheid van die tik niets concluderen. Het kan bv ook zo zijn dat WIJ juist niet opgeladen worden door de isolerende werking van de slippers.
Ehm, nee. Lading kan zich ophopen in zowel de vloer als de slippers, en het is juist de isolerende werking die deze ophoping veroorzaakt. Die ophoping is vervolgens voelbaar, houdt maar eens een ESD geladen ballon bij je gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn mening is dat er geen bewijs is dat EM velden die je normaal gesproken vind in een huis een dergelijke impact op mensen hebben. Vind het wel een heel interessant topic geworden en ben nu wel heel nieuwsgierig wat de oplossing is.

Ik zou beginnen met in de slaapkamer (ruimte waar je normaal gesproken de meeste tijd doorbrengt) geluid tussen 1Hz & 20kHz (misschien zelfs 40kHz al kan je dat niet horen) meten over ten minste een periode van 24 uur, liever nog een hele week. Kan waarschijnlijk gewoon met de PC.

Idem voor lucht samenstelling CO2, H2O, eventueel nog luxere metingen met deeltjes tellers enzo, evetueel giftige dampen van constructiematerialen/leidingen/lijmresten.

Idem voor temperatuur

Tja, een geiger muller teller is misschien overkill maarja, als dat speelt kun je wel flink ziek worden, geen idee wat de bron kan zijn anders dan begraven radioactief afval ofzo, iets met Radon in muren komt bij mij naar boven.

Bodemonderzoek laten doen

Kijk of je een GSM zendmast of iets dergelijks in de buurt hebt.

Hoop iig dat je de oplossing vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 14-05-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 15:28
Qua uitsluiten placebo effect zou je ook eens een (neutraal persoon (buurman / vriend) ) kunnen vragen om een blinde test:
- persoon komt aantal momenten langs en schakelt alle groepen in / uit en noteert wat hij wanneer doet. jullie komen niet meer in de meterkast en gebruiken verder geen electronische producten in die periode en noteren wat jullie ervaringen zijn in deze periodes.
Na afloop vergelijken van gegevens en kijken of er matches zitten en of er oorzaken aan te wijzen zijn.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens als die collega binnen tien minuten het huis uit rent, hoe deed die monteur het dan toen die langs kwam? Die moet toch wel geprikkeld (sorry :P ) zijn om te kijken waardoor het voelt alsof je geëlektrocuteerd wordt?

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 15-05-2018 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Na het doorlezen van dit topic heb ik zelf wel een aantal ervaringen te delen.

Een paar jaar geleden ben ik begonnen alles in huis te vervangen door spaarlampen en daarna door led lampen. Bij spaarlampen werd ik bij gebruik misselijk wanneer de deur naar de gang open stond. Wat bleek, door de spaarlamp in combinatie met een foute dimmer was er (niet door mij, maar een jonger iemand) een licht zoemend geluid hoorbaar. Ik zelf hoorde het niet, maar ik werd wel misselijk en had andere klachten. Andere dimmer en het probleem was weg.

Het zelfde had ik bij een gedimde halogeen transformator. Ik hoorde het niet, maar had last van misselijkheid hoofdpijn. Halogeen installatie van plafond af en probleem opgelost.

Tegenwoordig heb ik het met led lampen, ik koop alleen nog maar Philips en Ikea lampen, want daarbij heb ik geen last. Heb wel eens bij de Hornbach lampen gehaald en werd toen ook ziek en misselijk. Vervangen door een goede en probleem was opgelost.

Wat ik dus kan zeggen is dat, ondanks dat je het zelf niet kan horen of zien effecten zijn welke een negatieve impact op de zenuwen hebben. Het zelfde als ik had toen ik nog in Amsterdam werkte op 30 meter van een transformatorhuisje af, je zou er niks van mogen merken, maar ik werd misselijk en had constant last van migraine.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Iemand in de buurt van deventer die ts even wil helpen met een van de eerder geboemde testjes wellicht? ;)
Ik ben in ieder geval vrijwilliger voor omgeving gorinchem.
(Deventer is een aanname adhv username ts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 15-05 18:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Skyrunner schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:17:
In principe is het goed mogelijk dat jullie door met kunststof slippers over de PVC vloer te lopen beiden opladen. Dat weet je voor de slippers snel genoeg als je even de verwarming beetpakt en de bekende tik krijgt. Temperatuur en luchtvochtigheid zijn hierbij een belangrijke faktor, jullie zouden een luchtbevochtiger kunnen overwegen voor de drogere dagen.
Statisch elektriciteit zorgt dan wel voor schokken, maar verklaart op geen manier de klachten die TS ervaart.

Wim-Bart schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:20:
Een paar jaar geleden ben ik begonnen alles in huis te vervangen door spaarlampen en daarna door led lampen. Bij spaarlampen werd ik bij gebruik misselijk wanneer de deur naar de gang open stond. Wat bleek, door de spaarlamp in combinatie met een foute dimmer was er (niet door mij, maar een jonger iemand) een licht zoemend geluid hoorbaar. Ik zelf hoorde het niet, maar ik werd wel misselijk en had andere klachten. Andere dimmer en het probleem was weg.
Het licht zelf kan ook flikkeren bij slechte TL-lampen, vooral die met oude magnetische ballast. Diezelfde dingen maken inderdaad ook een hoog zoemend geluid. Niet iedereen merkt dit geflikker bewust op. Zelfde geldt voor gedimde (LED-)lampen. Was dat het niet gewoon?

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 14-05-2018 21:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
hollandnick schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:56:
[...]

inderdaad, ik heb alles meegelezen omdat ik weleens benieuwd was of er deze keer wel resultaat uit zou komen ( wat me sterk lijkt ) Maar @gdeventer geeft geen antwoord op logische vragen maar kijkt alleen naar hetgeen hij gelooft en van overtuigd is wat het probleem is...
Ik heb meer en meer het gevoel dat @gdeventer een troll is, en een hele goede. Alle inhoudelijke vragen worden genegeerd, alle meepratende mensen worden gequote.
Dat soort gedrag zie je vooral bij trolls, of mensen die bang zijn eerlijk antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Zo langzamerhand begint het daar wel op te lijken. Hij heeft zich beslist aardig op de hoogte gesteld van sommige aspecten. Maar met zijn laatste relaas gaat hij net iets te ver met die persoon die bijna onwel werd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Nu online
Vorige week hebben we een collega (woont bij ons in de straat) gevraagd ons appartement binnen te gaan en te omschrijven wat hij ervaarde. Hij wist alleen dat er bij ons iets speelde over gebrek aan nachtrust/geluid.
Als je iemand eerst informeert "er is wat aan de hand", dan gaat die persoon natuurlijk wat voelen! Dat is natuurlijk geen goede test.

Daarnaast nogmaals: Als iemand meteen beroerd wordt als hij de voordeur binnenkomt dan het dat NIETS met je elektrisch systeem te maken! Dat kan gewoon niet! Het enige wat ik dan nog kan verzinnen is CO vergiftiging. Of extreme vervuiling met chemische dampen. Maar zelfs dat lijkt me onzin.

Met andere woorden: Ik denk dat het onzin is dat iemand meteen in de gang al ziek wordt!
We hebben, mede op basis van jullie reacties, met verschillende mensen verder gepraat over wat er aan de hand kan zijn. Hierbij wordt door een aantal gewezen naar het fenomeen STATISCHE electriciteit die vastgehouden wordt door onze PVC-vloer.
Hoe die statische electriciteit er in is gekomen, is nog onduidelijk.
Het is kunststof, dus kan het statisch worden. Maar daar wordt je echt niet ziek van! Krijg je ook geen vage klachten van. Alleen een schokje als je de deurklink beetpakt of iets anders dat is 'geaard'.
WAT? tegenpotentiaal? trapje? WAT? Allemaal onzin! En al helemaal onzinnig als je bedenkt dat je eerder aangaf dat de transformator van de vloerverwarming of het uitzetten van groepen de klachten beïnvloede. Statische elektriciteit komt niet uit het lichtnet en heeft ook geen relatie met het lichtnet.
Skyrunner schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:29:
[...]
Ehm, nee. Lading kan zich ophopen in zowel de vloer als de slippers, en het is juist de isolerende werking die deze ophoping veroorzaakt. Die ophoping is vervolgens voelbaar, houdt maar eens een ESD geladen ballon bij je gezicht.
Das allemaal leuk en aardig en leuk voor kinderen met lang haar enzo, maar je wordt er niet ziek van! Iedereen is wel eens statisch geladen en weet hoe dat voelt toch? Of ontvlucht je dan ook je huis?

Nee, iets klopt er niet in het verhaal van de TS, en het is waarschijnlijk niet zijn huis.
Ryan1981 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:48:
Mijn mening is dat er geen bewijs is dat EM velden die je normaal gesproken vind in een huis een dergelijke impact op mensen hebben. Vind het wel een heel interessant topic geworden en ben nu wel heel nieuwsgierig wat de oplossing is.
Precies, daar is geen enkel bewijs van. En zeker niet dat je er zo acuut ziek van wordt als de TS aangeeft (als in: een willekeurig persoon loopt het huis binnen en is meteen beroerd!).

Dus we kunnen uitsluiten dat het probleem zit in elektromagnetische velden.
Ik zou beginnen met in de slaapkamer (ruimte waar je normaal gesproken de meeste tijd doorbrengt) geluid tussen 1Hz & 20kHz (misschien zelfs 40kHz al kan je dat niet horen) meten over ten minste een periode van 24 uur, liever nog een hele week. Kan waarschijnlijk gewoon met de PC.
Je wordt niet ziek van geluid. Het is irritant maar je wordt er niet fysiek ziek van. Daar is geen enkel bewijs van en er is (zoals ik al eerder aangaf) tot in de treuren mee geëxperimenteerd. Dus dit is ook niet van toepassing.
Idem voor lucht samenstelling CO2, H2O, eventueel nog luxere metingen met deeltjes tellers enzo, evetueel giftige dampen van constructiematerialen/leidingen/lijmresten.
Ook daarvan wordt je niet meteen ziek! Je kunt allerlei aandoeningen krijgen als je jaren in een slecht geventileerd huis woont, maar niet meteen als je de gang binnenstapt. Alleen van CO vergiftiging, maar dan moet de dosis zo hoog zijn dat er waarschijnlijk al mensen bewusteloos of overleden zouden zijn.
Idem voor temperatuur
We hebben allemaal wel eens in de kou gestaan of in de sauna gezeten. Daar kan ons lichaam prima tegen. Het is mogelijk ongemakkelijk, maar je weet heel goed of je het koud of warm hebt. Dus daar wordt je ook niet ziek van.
Tja, een geiger muller teller is misschien overkill maarja, als dat speelt kun je wel flink ziek worden, geen idee wat de bron kan zijn anders dan begraven radioactief afval ofzo, iets met Radon in muren komt bij mij naar boven.
ALLES is radioactief!

Koop een geigerteller (zelfs een goedkope!) en je hebt de hele dag lol. Bij bijna alles wat je meet slaat het ding uit!

Je betonnen nieuwbouwhuis of je voedsel is vaak prima meetbaar radioactief. Maar je wordt er niet ziek van, want de dosis is te laag en/of het is een straling die je lichaam niet binnendringt. Alle andere stralingsbronnen die zo veel straling opleveren dat je meteen fysiek ziek wordt als je er bij in de buurt komen hebben ook als gevolg dat je acute stralingsvergiftiging hebt met extreme klachten. Dan beland je in het ziekenhuis. Als de dosis laag genoeg is heb je helemaal geen klachten of pas klachten vele jaren later. Tenzij de TS het reactorvat van een kerncentrale als woonkamer heeft natuurlijk!

Er zijn maar een paar zaken wereldwijd waar onopzettelijke stralingsvergiftiging buiten de industrie is voorgekomen. En ik kan nu al garanderen dat dat niet bij de TS het geval is.
Bodemonderzoek laten doen
Onderzoek waar naar? Naar magneetvelden, onderaardse water-stroompjes, aardlijnen, of al die andere onzin? Wie ga je bellen? Een wichelroedeloper? kwakzalverij is het ! Dus dat is ook onzin!
Kijk of je een GSM zendmast of iets dergelijks in de buurt hebt.
Ook hierbij is nooit bewezen dat het schadelijk is. Al die onzin over UMTS masten. Daarnaast kun je er prima natuurkundig aan rekenen en ook bewijzen dat het niet schadelijk is. Het Wifi accespoint in de meterkast geeft meer "straling" op je lichaam dan de GSM/UMTS mast op 100mtr afstand! de "straling" neemt kwadratisch af met de afstand!

Wikipedia: Omgekeerde kwadratenwet
Hoop iig dat je de oplossing vind.
Ik hoop dat de TS met zijn vriendin een bezoek brengt aan de huisarts. Die kan waarschijnlijk beter helpen dan een techneut!
Wim-Bart schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:20:
Na het doorlezen van dit topic heb ik zelf wel een aantal ervaringen te delen.

Het zelfde had ik bij een gedimde halogeen transformator. Ik hoorde het niet, maar had last van misselijkheid hoofdpijn. Halogeen installatie van plafond af en probleem opgelost.

Tegenwoordig heb ik het met led lampen, ik koop alleen nog maar Philips en Ikea lampen, want daarbij heb ik geen last. Heb wel eens bij de Hornbach lampen gehaald en werd toen ook ziek en misselijk. Vervangen door een goede en probleem was opgelost.
Lang verhaal kort: Je had gewoon knipperende lampen. Net zoals je niet de hele dag in een stroboscoop kunt gaan zitten werken kun je dat ook niet in slecht functionerende TL/PL of LED lampen. Maar ook dat effect doet zich alleen voor als je langere tijd in dat licht zit. Niet als je de voordeur binnen komt lopen.
Het zelfde als ik had toen ik nog in Amsterdam werkte op 30 meter van een transformatorhuisje af, je zou er niks van mogen merken, maar ik werd misselijk en had constant last van migraine.
Ja je was misselijk en je had migraine en ja er stond een transformatorhuisje in de buurt. Dat zijn twee losse feiten en er is nooit enkel verband tussen die twee aangetoond.

Alleen mensen die roepen: Ik ben ziek dus dat is de schuld van -het transformatorhuisje, de hoogspanningsleidingen, de GSM/UMTS mast, de koelkast van de buurman, het onderaardse stroompje, het aard-magnetisch veld, etc. etc. Allemaal dingen die nooit wetenschappelijk aangetoond kunnen worden.

Ik bestrijd niet dat mensen klachten hebben, ik bestrijd alleen dat de oorzaak van hun (vage) klachten niet ergens in het bovengenoemde zit!

Het transformatorhuisje was niet de oorzaak van je klachten. Een slechte werkhouding, monitor, bril, verlichting, luchtkwaliteit, stress, werkzaamheden die je niet leuk vond, collega's die zeuren, of iets compleet anders. Maar niet dat transformatorhuisje!
ixl85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:15:
Een hond kan dit uiteraard ook voelen, maar verwacht niet dat deze meteen alarm slaat. Een goed experiment voor een weekje. Als hij daarna prikkelbaar is, onrustig, niet slaapt, slechte ontlasting heeft (op zelfde voer/bewegingsschema) weet je genoeg.
Als de hond vreemd gedrag vertoond is dat omdat hij moet wennen aan een andere omgeving of andere mensen om zich heen. Niet omdat hij slaapt op een waterstroompje of op grond die straling af geeft. Waar halen mensen die onzin toch vandaan. Alsof een schaap of hond een ingebouwde geigerteller en grondradar heeft.

De reden dat mijnbouwers vroeger kanaries meenamen de mijn in was niet omdat kanaries speciaal gevoel hadden. Dat was omdat een kanarie lichter is en daardoor eerder omvalt bij blootstelling aan giftige gassen. De dode kanarie is dan een waarschuwing voor de mijnbouwers om de ventilatie een standje hoger te zetten omdat ze anders zelf ook dood zijn. Tegenwoordig hebben ze een meetapparaatje mee om bijvoorbeeld methaan te meten en kan de kanarie gewoon thuis in blijven.

De fabels dat huisdieren op magische wijze een aardbeving aan voelen komen is ook onzin. Ze voelen gewoon eerder de (lichte) trillingen voorafgaande aan een aardbeving dan een mens en reageren daar op.
Een seismograaf had je dat ook verteld.

[ Voor 241% gewijzigd door FragDaddy op 15-05-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Je wordt niet ziek van geluid. Het is irritant maar je wordt er niet fysiek ziek van. Daar is geen enkel bewijs van en er is (zoals ik al eerder aangaf) tot in de treuren mee geëxperimenteerd. Dus dit is ook niet van toepassing.
Ik durf niet te zeggen of dit 100% waar is. Snelle google:
Why Do Some Sounds Make People Sick? ... Some studies have shown that at high intensities, infrasonic sounds can have extra-aural bioeffects, including nausea, headaches, and dizziness, but why? The short answer: bad vibrations. Sound is a wave of pressure traveling through a medium.
Waar ik echter op doelde is verstoorde nachtrust.
Ook daarvan wordt je niet meteen ziek! Je kunt allerlei aandoeningen krijgen als je jaren in een slecht geventileerd huis woont, maar niet meteen als je de gang binnenstapt. Alleen van CO vergiftiging, maar dan moet de dosis zo hoog zijn dat er waarschijnlijk al mensen bewusteloos of overleden zouden zijn.

[...]

We hebben allemaal wel eens in de kou gestaan of in de sauna gezeten. Daar kan ons lichaam prima tegen. Het is mogelijk ongemakkelijk, maar je weet heel goed of je het koud of warm hebt. Dus daar wordt je ook niet ziek van.

[...]

ALLES is radioactief!

Koop een geigerteller (zelfs een goedkope!) en je hebt de hele dag lol. Bij bijna alles wat je meet slaat het ding uit!

Je betonnen nieuwbouwhuis of je voedsel is vaak prima meetbaar radioactief. Maar je wordt er niet ziek van, want de dosis is te laag en/of het is een straling die je lichaam niet binnendringt. Alle andere stralingsbronnen die zo veel straling opleveren dat je meteen fysiek ziek wordt als je er bij in de buurt komen hebben ook als gevolg dat je acute stralingsvergiftiging hebt met extreme klachten. Dan beland je in het ziekenhuis. Als de dosis laag genoeg is heb je helemaal geen klachten of pas klachten vele jaren later. Tenzij de TS het reactorvat van een kerncentrale als woonkamer heeft natuurlijk!

Er zijn maar een paar zaken wereldwijd waar onopzettelijke stralingsvergiftiging buiten de industrie is voorgekomen. En ik kan nu al garanderen dat dat niet bij de TS het geval is.
Mee eens, ik opperde dit meer om grondig te zijn en alles uit te sluiten.
Onderzoek waar naar? Naar magneetvelden, onderaardse water-stroompjes, aardlijnen, of al die andere onzin? Wie ga je bellen? Een wichelroedeloper? kwakzalverij is het ! Dus dat is ook onzin!
Giftige stoffen, wederom suggestie om zo grondig mogelijk te zijn.
Ook hierbij is nooit bewezen dat het schadelijk is. Al die onzin over UMTS masten. Daarnaast kun je er prima natuurkundig aan rekenen en ook bewijzen dat het niet schadelijk is. Het Wifi accespoint in de meterkast geeft meer "straling" op je lichaam dan de GSM/UMTS mast op 100mtr afstand! de "straling" neemt kwadratisch af met de afstand!
Mee eens, wederom een suggestie om zo grondig mogelijk te zijn. En ja onder normale omstandigheden verwacht je geen schadelijke niveau's te krijgen, maar we weten natuurlijk niet wat de omstandigheden zijn hier.
Lang verhaal kort: Je had gewoon knipperende lampen. Net zoals je niet de hele dag in een stroboscoop kunt gaan zitten werken kun je dat ook niet in slecht functionerende TL/PL of LED lampen. Maar ook dat effect doet zich alleen voor als je langere tijd in dat licht zit. Niet als je de voordeur binnen komt lopen.
Licht is ook een interessante optie idd, ook controleren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 03-05 20:07
TommyboyNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:21:

Dit topic begint een hoog aluhoedjes en wichelroede gehalte te krijgen op deze manier.

@gdeventer Krijg je wel schokken/tikken als je op blote voeten door het huis loopt en dan een geaard object (bijvoorbeeld randaarde van een stopcontact) aanraakt?
Vind je? Ben je van mening dat dieren net zo veel voelen als mensen? Onze zintuigen zijn redelijk afgestomt, omdat we heel veel vertrouwen op onze ogen, duimen en hersenen. Een parkiet in een mijn is hier een extreem voorbeeld van. Maar wat denk je van paarden die kunnen voelen als ze ergens niet moeten lopen (onstabiele grond, gevaar wat er drijgt), honden die kankercellen kunnen ruiken, situaties aanvoelen.

Een test met een dier kan helpen. Je kan dit wezen niet vertellen hoe hij moet reageren. Als er niks uit een meting komt, maar TS voelt echt wat, zit het tussen de oren of niet? Reageert een dier hier ook op, kan je het 'tussen de oren' uitsluiten. Je moet dan uiteraard geen zenuwachtige chiwawa nemen voor je test.
FragDaddy schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:49:
[...]

Als de hond vreemd gedrag vertoond is dat omdat hij moet wennen aan een andere omgeving of andere mensen om zich heen. Niet omdat hij slaapt op een waterstroompje of op grond die straling af geeft. Waar halen mensen die onzin toch vandaan. Alsof een schaap of hond een ingebouwde geigerteller en grondradar heeft.

De reden dat mijnbouwers vroeger kanaries meenamen de mijn in was niet omdat kanaries speciaal gevoel hadden. Dat was omdat een kanarie lichter is en daardoor eerder omvalt bij blootstelling aan giftige gassen. De dode kanarie is dan een waarschuwing voor de mijnbouwers om de ventilatie een standje hoger te zetten omdat ze anders zelf ook dood zijn. Tegenwoordig hebben ze een meetapparaatje mee om bijvoorbeeld methaan te meten en kan de kanarie gewoon thuis in blijven.

De fabels dat huisdieren op magische wijze een aardbeving aan voelen komen is ook onzin. Ze voelen gewoon eerder de (lichte) trillingen voorafgaande aan een aardbeving dan een mens en reageren daar op.
Een seismograaf had je dat ook verteld.
Jij hebt duidelijk weinig ervaring met beesten. Niet elk beest gaat gek doen in een nieuwe omgeving. Daarom zei ik ook een week, geen dag. Als er iets van geluid, verontreining, whatever is, zal een beest met gevoelige zintuigen hier sneller op reageren. Kijk naar bepaalde kleine water organisme (naam is me ontschoten). Bij de minste vervuiling leggen die het loodje of verkassen ze. Dan weet je; hier moet ik niet drinken. Je kan ook zeggen: Fuck it, ik gooi er een waterzuiveraar door of zuiver het met een filter. Dat zijn oplossingen. Het feit blijft; beestje reageert op z'n omgeving. Ik zeg niet dat ze magisch zijn, echter voelen/ervaren ze de wereld anders.

Ik snap dat dit niet echt bij de 'tweaker' hoort. Maar mijn ervaring met beesten, natuur en bush crafting heeft me geleerd dat wij niet alles zien, horen, proeven en voelen. Dat zou wel moeten resoneren bij een tweaker. Want meten is weten, en een zintuig meet/neemt waar ;)

[ Voor 48% gewijzigd door ixl85 op 15-05-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
@ixl85: Ik doelde op het fenomeen "wateraders", wat vooral populair is onder de types die "helende edelstenen" verkopen, de ongespecificeerde soort straling die in diezelfde zin genoemd wordt, en het "de overheid verbergt schadelijke gevolgen van $bla" in de andere quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
ixl85 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Vind je? Ben je van mening dat dieren net zo veel voelen als mensen? Onze zintuigen zijn redelijk afgestomt, omdat we heel veel vertrouwen op onze ogen, duimen en hersenen. Een parkiet in een mijn is hier een extreem voorbeeld van. Maar wat denk je van paarden die kunnen voelen als ze ergens niet moeten lopen (onstabiele grond, gevaar wat er drijgt), honden die kankercellen kunnen ruiken, situaties aanvoelen.

Een test met een dier kan helpen. Je kan dit wezen niet vertellen hoe hij moet reageren. Als er niks uit een meting komt, maar TS voelt echt wat, zit het tussen de oren of niet? Reageert een dier hier ook op, kan je het 'tussen de oren' uitsluiten. Je moet dan uiteraard geen zenuwachtige chiwawa nemen voor je test.
Als je van mening bent dat een dier veel gevoeliger is dan zal deze ook aanvoelen dat TS denk dat er 'iets' is. Niet dubbelblind dus gaat niet werken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.