Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:08
Sméagol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Maar ik ben gek op Lego minifigs! ;w

(ik heb al grotendeels wat toepasselijks als ik wat dingen jat van m'n huidige verzameling)
Er zijn meerdere mensen die juist Lego benutten voor de tabletop.
Een veelzijdiger systeem dan lego kan je niet bedenken om dugenons en gebouwen te maken ;)

Maar geef zelf de voorkeur aan spul wat ik kan printen en verven. :P
Alhoewel mijn pile of opportunity (formerly know as pile of shame) wel heel groot is. O-)
Vagax schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:57:
Ik ben overigens op zoek naar een leuke one-shot voor absolute beginners, het kan of een module zijn of gewoon een idee.
Als je avonturen zoekt, kan je ook per lvl zoeken op https://merricb.com/dungeons-dragons-5e-adventures-by-level/
Voornamelijk one shots, zowel de gratis als betaalde versies.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:11
Een andere optie dan printen of lego-figuren is flat mini's van acryl of papier. Er zijn versies die je in een houder stopt, zodat ze rechtop staan.

Maar ik ben ook wel gecharmeerd van de mini's in de kickstarter die momenteel loopt. Die zijn van bovenaf getekend, zodat ze plat op je battlemat liggen en ook de ruimte innemen die het figuur heeft. Ziet er goed uit en goedkoper dan printen.

https://www.kickstarter.c...ylic-minis-rpg-essentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 01:24

Vagax

Hehe

Bedankt voor de suggesties! Genoeg goede tips om te onderzoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Vagax schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:57:
Ik ben overigens op zoek naar een leuke one-shot voor absolute beginners, het kan of een module zijn of gewoon een idee.
Ik volg de suggestie van @MC Taz Man , The Delian Tomb is fantastisch! Ik heb het 2 keer gerund, eens met 5 spelers en eens met 7 spelers en beide keren was iedereen zeer enthousiast en tevreden. Sessies waren 3h30 lang met 5 spelers en 4h30 lang met 7 spelers.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:43
ElkeBxl schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:08:
[...]

Ik volg de suggestie van @MC Taz Man , The Delian Tomb is fantastisch! Ik heb het 2 keer gerund, eens met 5 spelers en eens met 7 spelers en beide keren was iedereen zeer enthousiast en tevreden. Sessies waren 3h30 lang met 5 spelers en 4h30 lang met 7 spelers.
Matt Colville heeft 'm perfect in elkaar gezet, helemaal als je de 3 video's gekeken hebt. Zit veel meer gedachte achter dan ik in eerste instantie vermoedde :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
Mocht iemand interesse hebben in Pathfinder 2E, Humble Bundle heeft de komende 20 dagen een interessant pakket:

https://www.humblebundle....ut-pathfinder-paizo-books

Een hele bundel digitale boeken, waaronder o.a. de Beginner Box en de Core Rulebook, maar ook de Abonation Vaults module voor FoundryVTT zit erin. En als je de beginner box uit deze bundel hebt zou je ook foundry versie met korting kunnen kopen bij Paizo.
Kortom prima deal als je Pathfinder eens zou willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 09:51
JulesvH schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:27:
Mocht iemand interesse hebben in Pathfinder 2E, Humble Bundle heeft de komende 20 dagen een interessant pakket:

Een hele bundel digitale boeken, waaronder o.a. de Beginner Box en de Core Rulebook, maar ook de Abonation Vaults module voor FoundryVTT zit erin. En als je de beginner box uit deze bundel hebt zou je ook foundry versie met korting kunnen kopen bij Paizo.
Hou er wel rekening mee dat je het voor de regels niet hoeft te doen. Die staan bij Pathfinder allemaal (legaal) online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je het voor de regels niet hoeft te doen. Die staan bij Pathfinder allemaal (legaal) online.
Ja, maar de artwork niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JulesvH schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:27:

Koopje dit, thanks voor de headsup! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Na jaren gedroomd te hebben van een touchscreen om mijn dungeons op te spelen heb ik er nu een. Hij werkt prima, maar in de praktijk gebruiken we hem niet. Te vaak iemand die op afstand aanhaakt, en de techniek voegt toch uiteindelijk niet genoeg toe. Zie hier als je dat gaaf lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyamGrMSfBveVtv3BpmeVAuL0UI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4iGQKjE3uydCFA1mYBwKfn9.jpg?f=fotoalbum_medium

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Milmoor schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:11:
Na jaren gedroomd te hebben van een touchscreen om mijn dungeons op te spelen heb ik er nu een. Hij werkt prima, maar in de praktijk gebruiken we hem niet. Te vaak iemand die op afstand aanhaakt, en de techniek voegt toch uiteindelijk niet genoeg toe. Zie hier als je dat gaaf lijkt.

[Afbeelding]
Dat lijkt me erg gaaf, maar moet je die dan op een laptop aansluiten, of zit er een eigen OS in? Kun je er ter plekke op tekenen?

Juist als iemand op afstand speelt, dan zou hij toch een digitaal poppetje kunnen besturen? Beetje zoals roll20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Persoonlijk zie ik niet de toegevoegde waarde.. Voor mij zou het alleen een afleiding zijn van mijn DM werkzaamheden.

Maar goed, you do you :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik draai er Fantasy Grounds op via mijn laptop, maar er zijn zeker andere goede alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
MCDM heeft MZ4250 toestemming gegeven om van de monsters van Flee! Mortals modellen te maken. Ik heb de Overmind alvast geprint:
YouTube: BambuLab X1Carbon MCDM's Overmind Timelapse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Anecdote / review / ...

Wij spelen Pathfinder. Toen er enkele geleden ophef was over de nieuwe licentie van WoTC heeft mijn party besloten om Paizo, de uitgever van Pathfinder, extra te steunen en wat nieuwe boeken te kopen.

Omdat we Pathfinder 1 redelijk compleet hebben is er besloten om Pathfinder 2e boeken te bestellen maar we hebben afgesproken om gewoon PF1 te blijven spelen want dat kennen we en vinden we leuk zoals het is. Diezelfde dag kregen we voor het eerst in jaren een TPK. Nu denk je vast dat het geen toeval is maar de hele party, inclusief DM, zegt dat het geen opzet was maar een onhandige blunder van ons spelers.
+
Niettemin hebben we het maar uitgelegd als een teken van de goden dat het de bedoeling is dat we met onze nieuwe boeken gaan spelen en dus hebben we besloten om over te stappen naar Pathfinder 2e. Door enige tegenslagen (trage postbode, corona) duurde het een tijdje voor we konden beginnen maar we hebben inmiddels twee sessies gespeeld.

Ons plan is om het Abominations Vault adventure path te spelen maar we zijn begonnen met de Beginnersbox en het meegeleverde avontuur "Menace Under Otari" dat makkelijk kan worden aangesloten op Abominations Vault (beide avonturen spelen in dezelfde stad).
Menace Under Otari is een tutorial avontuur voor beginnende spelers (en DMs) dat helemaal in detail is uitgewerkt en iedere worp met een dobbelsteen uitspelt. Ik ben voortaan de DM van de party en aangezien ik dat niet meer heb gedaan sinds AD&D is dat erg prettig om op gang te komen. Iedere kamer introduceert een nieuwe vaardigheid. Het enige nadeel is dat ze de regels een beetje hebben vereenvoudigd. Als je klaar bent ken je de regels dus nog steeds niet helemaal en het heeft al wat verwarring opgeleverd omdat mijn party fanatiek genoeg is dat ze de echte regels al kennen maar het is niet echt een probleem geweest. Het zit dicht genoeg bij elkaar dat de uitkomst toch wel hetzelfde is (voor zover er uberhaupt andere uitkomsten mogelijk zijn in deze tutorial).

Hierbij mijn eerste indrukkken van PF2.

De 3-actie-economie van PF2 werkt erg prettig. Het geeft meer flexibiliteit dan PF1 en toch voelt het makkelijker. Je hoeft alleen maar te weten hoeveel actiepunten iets kost en je hoeft dus niet na te denken over verschillende soorten acties.

De varieteit aan wapens, skills, traits, feats etc is enorm groot maar het is toch goed uitgedacht en heeft z'n plek. Bij PF1 werden veel wapens bv nauwelijks gebruikt omdat er een hand vol "optimale" wapens waren en een hoop dubbele en zwakkere varianten van hetzelfde. In PF2 heeft ieder wapen een unieke combinatie van eigenschappen waardoor ze allemaal een plek verdienen.

Behalve het grote aantal is het ook veel makkelijker om zelf combinaties te maken door (bv) eigenschappen van andere classes op te pikken. Dat is zo makkelijk dat er geen aparte "multi class" regels meer zijn. Als je het echt wil kun je iedere combinatie van eigenschappen of vaardigheden krijgen waarbij je level de enige echte beperking is.

Waar ik nog wat moeite mee heb is hoeveel geheime worpen er zijn. Alle worpen waarbij spelers informatie krijgen zijn geheim en worden door de DM gegooid. Het heeft het voordeel dat spelers niet weten of ze goede informatie hebben gekregen, of er meer informatie is of dat ze juist onjuiste informatie hebben gekregen. Dat voorkomt metagaming ("oh, ik heb slecht gegooid, ik probeer het net zo lang tot ik een 20 gooi") maar mijn party is volwassen genoeg om slechte worpen te accepteren en te spelen. Spelers die hun characters willens en wetens laten blunderen (want slecht gegooid) is een flinke bron van humor die ik nu mis.

Dusver mijn eerste indrukken van PF2.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:07:
Het enige nadeel is dat ze de regels een beetje hebben vereenvoudigd. Als je klaar bent ken je de regels dus nog steeds niet helemaal en het heeft al wat verwarring opgeleverd omdat mijn party fanatiek genoeg is dat ze de echte regels al kennen maar het is niet echt een probleem geweest.
Hier heb ik een hekel aan. Het maakt een beginner product voor mij gelijk zo goed als nutteloos. In de praktijk zullen de gehanteerde regels weinig verschillen van de daadwerkelijke regels, maar dat weet je enkel als je de regels toch al kent.
Waar ik nog wat moeite mee heb is hoeveel geheime worpen er zijn. Alle worpen waarbij spelers informatie krijgen zijn geheim en worden door de DM gegooid. Het heeft het voordeel dat spelers niet weten of ze goede informatie hebben gekregen, of er meer informatie is of dat ze juist onjuiste informatie hebben gekregen. Dat voorkomt metagaming ("oh, ik heb slecht gegooid, ik probeer het net zo lang tot ik een 20 gooi") maar mijn party is volwassen genoeg om slechte worpen te accepteren en te spelen. Spelers die hun characters willens en wetens laten blunderen (want slecht gegooid) is een flinke bron van humor die ik nu mis.
Ik vermoed dat wij dan iets verkeerd hebben gedaan toen we PF2 speelden :P

Verdere helemaal eens met je positieve punten. Ik vind vooral het 3-actie systeem elegant ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Het enorme nadeel wat ik vind aan het 3-actie systeem is dat bewegen daar één van is. Maw; als je 5 voet beweegt, aanvalt, nog een keer aanvalt, kan je niet de rest van je beweging gebruiken om ergens anders heen te gaan.

Maar goed, da's theorie. Nog geen tijd gehad om PF2 te spelen :D Ga ik op termijn wel ooit een keer doen, maar voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

MC Taz Man schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:43:
Het enorme nadeel wat ik vind aan het 3-actie systeem is dat bewegen daar één van is. Maw; als je 5 voet beweegt, aanvalt, nog een keer aanvalt, kan je niet de rest van je beweging gebruiken om ergens anders heen te gaan.
Dat kon in PF1 ook niet dus wat dat betreft is het geen verlies. In PF2 kun je move-attack-move doen en in PF1 was dat eigenlijk niet mogelijk. Het is momenteel zelfs mijn favoriete strategie. Een kobold sprint naar voren, hakt met z'n zwaard en rent weer terug achter cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Milmoor schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:11:

[Afbeelding]
Wat een ontzettend gaaf ding. Ik heb hier een tijd over gefantaseerd maar het is te onhandig om zo'n ding met het OV mee te slepen naar de locatie van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Dat kon in PF1 ook niet dus wat dat betreft is het geen verlies. In PF2 kun je move-attack-move doen en in PF1 was dat eigenlijk niet mogelijk. Het is momenteel zelfs mijn favoriete strategie. Een kobold sprint naar voren, hakt met z'n zwaard en rent weer terug achter cover.
Kost je wel 2 van je 3 acties. In D&D is bewegen gewoon te verdelen over je hele beurt. Dus bewegen, actie, bewegen, bonus-actie, bewegen. Allemaal geen enkel probleem, zolang je nog maar binnen je afstand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
MC Taz Man schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:28:
[...]

Kost je wel 2 van je 3 acties. In D&D is bewegen gewoon te verdelen over je hele beurt. Dus bewegen, actie, bewegen, bonus-actie, bewegen. Allemaal geen enkel probleem, zolang je nog maar binnen je afstand blijft.
Welk D&D bedoel je?
  • D&D
  • AD&D 1st
  • AD&D 2nd
  • AD&D 2nd Revised
  • D&D 3rd
  • D&D 3rd Revised (3.5)
  • D&D 4th
  • D&D 5th
  • One D&D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:40:
[...]
Wat een ontzettend gaaf ding. Ik heb hier een tijd over gefantaseerd maar het is te onhandig om zo'n ding met het OV mee te slepen naar de locatie van de dag.
Ik heb indertijd ook gekeken naar een short throw beamer met mobiel digitaal whiteboard. De whiteboard set was tweedehands zeer betaalbaar, maar de beamers waren toen nog heel prijzig. Pen en papier, maar dan de digitale variant. Ik heb nog wat kaarten liggen van mijn proefsessies. Nostalgie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MC Taz Man schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:28:
[...]

Mits je een bonus actie hebt, natuurlijk. ;)
De 3 action economy is een iets ingewikkelder beestje dat dat je nu voorschoteld. Ja je kunt het zo gebruiken, maar sommige acties kosten 2 of zelfs 3 eh acties dus dan worden je keuzes meer een tactische overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Milmoor schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Ik heb indertijd ook gekeken naar een short throw beamer met mobiel digitaal whiteboard. De whiteboard set was tweedehands zeer betaalbaar, maar de beamers waren toen nog heel prijzig. Pen en papier, maar dan de digitale variant. Ik heb nog wat kaarten liggen van mijn proefsessies. Nostalgie…
Ik heb het ook overwogen maar ben uiteindelijk toch voor papier gegaan. De Dungeon is nu 42 A1 vellen groot. Dat in kleur laten uitprinten kost ook een leuke cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Dronium schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Welk D&D bedoel je?
  • D&D
  • AD&D 1st
  • AD&D 2nd
  • AD&D 2nd Revised
  • D&D 3rd
  • D&D 3rd Revised (3.5)
  • D&D 4th
  • D&D 5th
  • One D&D
5e, maar wss ook 3.x & 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Mits je een bonus actie hebt, natuurlijk. ;)
De 3 action economy is een iets ingewikkelder beestje dat dat je nu voorschoteld. Ja je kunt het zo gebruiken, maar sommige acties kosten 2 of zelfs 3 eh acties dus dan worden je keuzes meer een tactische overweging.
Ja, dat snap ik voor alles, behalve bewegen. Dat vind ik gewoon een hele slechte keuze. Maar goed, da's enkel mijn mening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
In 3.x heb je een move action en standard action. Je kan niet lopen, actie doen en weer verder lopen. Een uitzondering is als je bepaalde feats hebt (bijv spring attack) en dan ben je enorm gelimiteerd wat voor actie je kan doen tijdens de move. In 3.x gaat je verhaal niet op...

Andere D&D versies weet ik niet, maar 3.x spelen we al ruim 20 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
pirke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:42:
[...]

In 3.x heb je een move action en standard action. Je kan niet lopen, actie doen en weer verder lopen. Een uitzondering is als je bepaalde feats hebt (bijv spring attack) en dan ben je enorm gelimiteerd wat voor actie je kan doen tijdens de move. In 3.x gaat je verhaal niet op...

Andere D&D versies weet ik niet, maar 3.x spelen we al ruim 20 jaar ;)
Met 4 weet ik redelijk zeker dat het werkt zoals in 5, van de Acq-Inc podcasts. Daar doet Perkins de mensen van Penny Arcade leren hoe 4e werkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morgen komt er ene leuk pakketje binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VgmCDk8qm2hC4DuxLSYL8WIgzk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/09Vi1m8uEqanseSG0CUfNpnh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Vandaag een PC vermoord... Maar goed, he had it coming :D :P Hij had ingegrepen in de executionar's run (ToA), moest dus zelf lopen, was te traag... Helaas :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sinds kort aan het D&D'en geslagen. Onze party bestaat uit een drow/tiefling rogue (ikke), een earth genasi paladin, een golem druid en een orc barbarian.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p99fpuK8TuWP8N8zzVDOfsPU2O4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j3bBpUojvG1o1DokDK1HJf4C.png?f=fotoalbum_large
(Drow/Tiefling Rogue)

Na twee sessies hangen we nog steeds rond in de buurt van Phalandin; we hebben tot nu toe een manticore verslagen, de vroedvrouw geholpen, en twee dwergen geholpen met het veilig maken van een geruineerde tempel. We zitten ondertussen op level 2, en bij 3 ben ik van plan om de swashbuckler kant op te gaan en ipv met twee daggers, met twee rapiers te gaan vechten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:07:
Spelers die hun characters willens en wetens laten blunderen (want slecht gegooid) is een flinke bron van humor die ik nu mis.
Wij spelen DND 5e maar ook met dergelijke geheime worpen door de DM, maar die laat soms ook wel doorschemeren of de worp hoog of laag was. Zoals gisteren, liep ik een shop binnen en keek eens rond en vroeg de DM om een worp voor me te doen om te zien of er iets interessants tussen zat (we hadden eerder informatie dat er recent een heel waardevolle levering was geweest bij die shop). DM: "Ummm... Je kijkt rond maar je ziet überhaupt niets wat te koop is." Ik: "In een winkel..." DM: "Ja. Raad maar wat ik gegooid heb." Ik: "Oh, een één haha. Maar wacht even... Ik ben een dief, dus al die spullen zijn sowieso niet te koop, die zijn allemaal te jatten!" (Paladin kijkt me fronsend aan...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ottooo

Vuurvlieg

Mx. Alba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:17:
Sinds kort aan het D&D'en geslagen. Onze party bestaat uit een drow/tiefling rogue (ikke), een earth genasi paladin, een golem druid en een orc barbarian.

[Afbeelding]
(Drow/Tiefling Rogue)

Na twee sessies hangen we nog steeds rond in de buurt van Phalandin; we hebben tot nu toe een manticore verslagen, de vroedvrouw geholpen, en twee dwergen geholpen met het veilig maken van een geruineerde tempel. We zitten ondertussen op level 2, en bij 3 ben ik van plan om de swashbuckler kant op te gaan en ipv met twee daggers, met twee rapiers te gaan vechten.
Ah, Hero Forge. Heel leuk om mee te knoeien en je character vorm te geven! 8)

Mijn human monk waarmee ik een oneshot heb gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7P-tsr90_Yfp5-1HGs80ZlYzEE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94Nt7f0xfjJi3TNOe5CeUYFR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ottooo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:19:
[...]

Ah, Hero Forge. Heel leuk om mee te knoeien en je character vorm te geven! 8)

Mijn human monk waarmee ik een oneshot heb gespeeld:

[Afbeelding]
Nice! Ja, Hero Forge is geweldig om een personage vorm te geven een een paar mooie screenshots te maken. Maar bestellen... Nope, veel te duur joh. _o-

Ik heb er ook alvast een eventueel volgend personage een beetje klaargezet... Een tabaxi - rogue of ranger of fighter of misschien monk? TBD...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQDmiP5bCbqGIqytgSIfXC_B1UA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4WDEsDl1q2QZkeGnQEBgQ1Tn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Mx. Alba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:23:
Nice! Ja, Hero Forge is geweldig om een personage vorm te geven een een paar mooie screenshots te maken. Maar bestellen... Nope, veel te duur joh. _o-
Lang geleden was er eens een Heroforge downloader waarmee je het STL bestand binnen kon halen om zelf de mini te printen, maar helaas werkt die al een hele tijd niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mx. Alba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:14:
Wij spelen DND 5e maar ook met dergelijke geheime worpen door de DM, maar die laat soms ook wel doorschemeren of de worp hoog of laag was. Zoals gisteren, liep ik een shop binnen en keek eens rond en vroeg de DM om een worp voor me te doen om te zien of er iets interessants tussen zat (we hadden eerder informatie dat er recent een heel waardevolle levering was geweest bij die shop). DM: "Ummm... Je kijkt rond maar je ziet überhaupt niets wat te koop is." Ik: "In een winkel..." DM: "Ja. Raad maar wat ik gegooid heb." Ik: "Oh, een één haha. Maar wacht even... Ik ben een dief, dus al die spullen zijn sowieso niet te koop, die zijn allemaal te jatten!" (Paladin kijkt me fronsend aan...)
Dat is eerlijk gezegd precies het omgekeerde van wat ik zelf zou willen zien. Jouw character compenseert zo voor een slechte worp. Dan is het eigenlijk geen slechte worp meer. Ondanks de slechte worp bereik je toch je doel. Sterker nog, door niet te betalen ben je misschien wel beter af (als je niet gepakt wordt ;) ).

Het ging overigens fout bij het antwoord van je DM. Die had nooit (alleen) moeten zeggen dat er niks te koop is in die winkel, dat is zo onwaarschijnlijk dat je het niet aannemelijk is dat iemand het ooit zou geloven. Zeker bji een dief die zich niks aantrekt van de verkoopprijs. Als het "gratis" is dan is alles interessant.

Wat je DM IMHO had moeten doen is een reden geven waarom je character denkt dat er niks interessants te koop is.

Een beter antwoord was bv geweest dat je niks ziet dat voor jouw character interessant is maar alleen veel te dure troep, of wapens waar jouw character toch niks mee kan, of je vertellen dat je oude schoenen van de verkoper aanziet voor waardevolle magische laarzen.

Daarmee bedoel ik niet dat jouw oplossing fout is, maar het laat wel zien waarom DM's er voor kiezen om geheim te houden wat er precies is gegooid. De meeste mensen willen het spelletje "winnen" en zetten alle middelen in om dat te bereiken. Daar is niks mis mee maar gewoon een keuze voor een bepaalde stijl.

Ik ken spelers die daar heel anders mee om zouden gaan. Als die weten dat ze laag hebben gegooid dan bedenken ze zelf hoe hun blunder er uit ziet. Die gaan dan onderhandelen over de juiste prijs voor de schoenen van de winkelier en casten "charm person" om hem te overtuigen om die schoenen te verkopen voor "slechts" 50gp.

Als DM kan ik dan veel lol hebben met het spelen van een verbaasde winkelier die niet snapt waarom die mafketels z'n oude schoenen willen hebben, maar ja, klant is koning en 20GP extra stelt hij geen moeilijke vragen ;)
Vervolgens zal de speler op zoek gaan naar de methode om de magische laarzen te activeren terwijl het hele dorp hem achter z'n rug om uitlacht. Als hij eindelijk een wizard heeft gevonden die hem vertelt dat de laarzen niet magisch zijn gaat hij terug naar de winkelier om verhaal te halen. De winkelier heeft echter nooit gezegd dat de laarzen magisch zijn maar wil ze uit coulance wel terugkopen... voor de helft van de prijs. Nog een 'charm person' verder heeft de speler eindelijk z'n eigen schoenen weer terug en is 20 gp armer.

Ik zeg niet dat het zo moet he, ieder heeft z'n eigen stijl. Een hoop spelers zouden bovenstaande interactie zonde van de tijd vinden en vooral contra-productief. Je bent een hele sessie kwijt, je character komt niet verder en het kost nog geld ook. Maar het was wél leuk.

Dat werkt echter alleen als de spelers daar zelf lol in hebben en vooral als zelf meebeslissen op welke manier het fout gaat. Als ik als DM beslis dat ze een hele sessie gaan verdoen met een stel oude schoenen die de het halve budget van de party gaan opsnoepen dan zou dat al snel als straf of pesterij worden gezien of een poging om hun geld af te pakken.
Waarschijnlijk zou het dan uitlopen op een strafexpeditie om die gemene winkelier een kopje kleiner te maken. Dat kan ook een leuk avontuur zijn maar wel heel anders.

Nogmaals, er is geen goed of fout maar persoonlijk vind ik het leuker als de spelers helpen een mooi verhaal te bouwen in plaats van alleen maar bezig zijn met winnen. Mijn eigen characters zijn bij voorkeur totale mafklappers die zichzelf voortdurend in de nesten werken. (De laatste was een in hyperbolen sprekende blaaskaak die over alles loog en bij iedere gelegenheid zichzelf naar voren schoof als de absolute expert, om vervolgens nog meer te moeten liegen om het uitblijven van resultaten te verklaren. Het hele character was gebouwd op prachtige leugens vertellen en er mee wegkomen. Gebaseerd op een zekere Amerikaanse president.).

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-04-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:57:
Nog een 'charm person' verder heeft de speler eindelijk z'n eigen schoenen weer terug en is 20 gp armer.
En bonus xp, een hero point of een onverwacht voor zijn class gunstig item in de schatkist van de eindbaas rijker natuurlijk ;)

wat uiteindelijk averechts werkt, want bij ons was iedereen altijd naar bonus xp aan het vissen en aan het vechten om de RP-momentjes, wat vaak van het avontuur afleidde en/of de puzzels als eerste proberen op te lossen

[ Voor 25% gewijzigd door FunkyTrip op 21-04-2023 14:40 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FunkyTrip schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:37:
[...]

En bonus xp, een hero point of een onverwacht voor zijn class gunstig item in de schatkist van de eindbaas rijker natuurlijk ;)

wat uiteindelijk averechts werkt, want bij ons was iedereen altijd naar bonus xp aan het vissen en aan het vechten om de RP-momentjes, wat vaak van het avontuur afleidde en/of de puzzels als eerste proberen op te lossen
Ja, daarom doen we ook niet aan XP, maar samen beslissen wanneer we ondertussen wel genoeg gedaan hebben om allemaal een leveltje vooruit te kunnen. We zijn nu nog maar twee sessies bezig, de eerste sessie op level 1, tweede sessie op level 2 maar niet genoeg gedaan om nog een level up te verdienen - na de volgende sessie misschien wel, wie weet.

@CAPSLOCK2000 Dat is inderdaad een geniale arc en ik hoop dat we dat soort dingen kunnen gaan doen! Maar zoals gezegd, we kennen elkaar nog maar net en komen nog maar net in het spel, met twee ervaren spelers en twee noobs (de orc en ik), dus er is nog genoeg ruimte voor groei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mx. Alba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:01:
[...]

Ja, daarom doen we ook niet aan XP, maar samen beslissen wanneer we ondertussen wel genoeg gedaan hebben om allemaal een leveltje vooruit te kunnen. We zijn nu nog maar twee sessies bezig, de eerste sessie op level 1, tweede sessie op level 2 maar niet genoeg gedaan om nog een level up te verdienen - na de volgende sessie misschien wel, wie weet.
Ik deed dat ook nooit in mijn DM periode. Gedoe allemaal. Gewoon eerste paar levels 1 level per sessie, daarna 3 sessies per level en niemand kan meer dan 1 level achterlopen op de rest, dus als je niet zo vaak kon, dan bleef je toch bij.

Aan het eind deelde ik hero points uit voor leuke acties / RP momenten. Je mocht er max 5 hebben ofzo en je kon ze inwisselen voor een reroll of een +2 bonus op een roll ofzo, weet het niet precies meer. We hadden een actie lijstje met de prijs.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FunkyTrip schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:33:
[...]

Ik deed dat ook nooit in mijn DM periode. Gedoe allemaal. Gewoon eerste paar levels 1 level per sessie, daarna 3 sessies per level en niemand kan meer dan 1 level achterlopen op de rest, dus als je niet zo vaak kon, dan bleef je toch bij.

Aan het eind deelde ik hero points uit voor leuke acties / RP momenten. Je mocht er max 5 hebben ofzo en je kon ze inwisselen voor een reroll of een +2 bonus op een roll ofzo, weet het niet precies meer. We hadden een actie lijstje met de prijs.
Ik heb er voor gekozen om wel met XP te werken om mijn spelers te motiveren om niet de kortste weg door de dungeon te zoeken maar ook de zijgantjes te controleren. Daarnaast is het de eerste keer dat we PF2 spelen en daarom willen we voorlopig zo dicht mogelijk bij de officiele regels blijven. Het avontuur dat we spelen geeft duidelijke richtlijnen over welk level je nodig hebt voor bepaalde encounters en dat haal je niet als je sidequests overslaat. Maar dat wil ik mijn spelers niet vertellen, vandaar dat XP een makkelijke manier is om altijd een goede reden te hebben om toch nog even achter die deur te kijken.

Mijn party is niet heel erg op winnen gericht maar XP vinden ze stiekem toch wel leuk. Zo houden ze de illussie dat ze er zelf voor kiezen om in de dungeon te blijven en niet omdat hun DM niks anders heeft voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:44:
[...]

Lang geleden was er eens een Heroforge downloader waarmee je het STL bestand binnen kon halen om zelf de mini te printen, maar helaas werkt die al een hele tijd niet meer.
Kan liggen aan dat ze de files verkopen en dat niet zo leuk vonden dan ;)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:45:
[...]

Moet zeggen dat ik ze vrij prijzig vindt... Maar goed, ik ben dan ook de kwaliteit van MZ4250 gewend, die verdomd dicht bij HF komt & gratis zijn modellen aanlevert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:56:
[...]

Moet zeggen dat ik ze vrij prijzig vindt... Maar goed, ik ben dan ook de kwaliteit van MZ4250 gewend, die verdomd dicht bij HF komt & gratis zijn modellen aanlevert :D
De kwaliteit is idd maar net wat je gewend bent.
Prijs tov gratis is altijd duur, maar iets van €4,- (tijdens sales) is an sich acceptabel lijkt me.
Ik print er in elk geval genoeg voor klanten. 😅

Persoonlijk vind ik heroforge niets omdat ik veel gedetaileerdere en meer realscale modellen gewend ben en sowieso veel te veel modellen heb dus kan altijd wel een passende mini vinden voor een character concept.

Maar als het gaat om specifieke samengestelde mini te maken, dan heb je alleen Heroforge en Desktophero. (Alhoewel ze een nieuwe naam hadden nu dacht ik)
Dus wat is dan duur?

MZ4250 maakt gratis modellen, maar heeft een patreon waar die meer dan genoeg geld op binnen krijgt om al zijn tijd eraan te kunnen besteden.
Ook staan er genoeg goede gratis modellen online als je zoekt.
Zoeken op iets als theminiindex.com en je vind er bakkem.

Ze zijn prima en voldoen, maar wil je meer gedetailleerd of uniekere poses e.d. kom je toch snel op de betaalde patreons, kickstarters of sites als myminifactory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:45:
[...]

Mogelijk vonden ze dat niet leuk nee :p

Eigenlijk ben ik vrij kieskeurig qua miniatures en gebruik ik vrijwel alleen Artisan Guild. MZ4250 heb ik wel laatst gebruikt voor een Devil's Ride in de Avernus campaign waar ik in speel. Gek genoeg heeft vrijwel niemand de voertuigen uit dat boek gemaakt.

Bij deze vind ik het vooral leuk dat ik de mini van mijn character er in kan zetten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUR0Khgc1sXnYE3Ag84zCRoUsN4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SYlnt0d7UHeQDbxQz9zAK0oW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:51:
[...]

Mogelijk vonden ze dat niet leuk nee :p

Eigenlijk ben ik vrij kieskeurig qua miniatures en gebruik ik vrijwel alleen Artisan Guild. MZ4250 heb ik wel laatst gebruikt voor een Devil's Ride in de Avernus campaign waar ik in speel. Gek genoeg heeft vrijwel niemand de voertuigen uit dat boek gemaakt.

Bij deze vind ik het vooral leuk dat ik de mini van mijn character er in kan zetten :)
[Afbeelding]
Heb dacht ik wel eens iets bij Archvillain games voor bij zien komen over Avernus, maar daar houd het wel op ja.

Artisan guild zijn ook een hero scale, dus als je alles in die stijl hebt past dat prima.

Heb nu zo veel variatie in modellen dat ik maar eens alles weg ga doen en overnieuw begin.
En dan alles op 32 mm true scale en refereren aan 1 basis model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:20:
[...]

De kwaliteit is idd maar net wat je gewend bent.
Prijs tov gratis is altijd duur, maar iets van €4,- (tijdens sales) is an sich acceptabel lijkt me.
Ik print er in elk geval genoeg voor klanten. 😅

Persoonlijk vind ik heroforge niets omdat ik veel gedetaileerdere en meer realscale modellen gewend ben en sowieso veel te veel modellen heb dus kan altijd wel een passende mini vinden voor een character concept.

Maar als het gaat om specifieke samengestelde mini te maken, dan heb je alleen Heroforge en Desktophero. (Alhoewel ze een nieuwe naam hadden nu dacht ik)
Dus wat is dan duur?

MZ4250 maakt gratis modellen, maar heeft een patreon waar die meer dan genoeg geld op binnen krijgt om al zijn tijd eraan te kunnen besteden.
Ook staan er genoeg goede gratis modellen online als je zoekt.
Zoeken op iets als theminiindex.com en je vind er bakkem.

Ze zijn prima en voldoen, maar wil je meer gedetailleerd of uniekere poses e.d. kom je toch snel op de betaalde patreons, kickstarters of sites als myminifactory.
4 euro vin'k een prima prijs voor wat ze leveren. Qua detail, etc. Echter vragen ze er 8 euro voor. Dat vind ik dan te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké ik ben nu officieel een dice goblin. _o-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHqhJg6uYHuKAZMWm-XrVXyXEgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/730zvQzdCxOs3IvKKnFOoP2X.png?f=fotoalbum_large

Ik had twee sets (de onderste twee) en besloot er nog twee te kopen for good measure (links boven en midden)... Kreeg ik bij een van die twee setjes gratis dat oranje setje bij. Koningsdagcadeautje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:47:
Oké ik ben nu officieel een dice goblin. _o-
oOo One of us! oOo One of us! oOo One of us! oOo

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:37:
[...]

4 euro vin'k een prima prijs voor wat ze leveren. Qua detail, etc. Echter vragen ze er 8 euro voor. Dat vind ik dan te duur.
Model opslaan en ff wachten tot een sale of dat ze kortingscodes sturen. ;)

De normale prijs is idd wel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren weer een leuke DND sessie gehad... Ik ben nu level 3 en heb Swashbuckler gekozen. Daarna hebben we tegen een mimic gevochten en heb ik meteen de Swashbuckler Slash 'n' Dash kunnen uitproberen. :D

Schijnt alleen niet te werken tegen eekhoorns...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBnOnQaeFe2bRO9h3-nA9HpiShY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qYR3eAaP5MMYh3P5FLKxVLwB.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vrijdag doe ik mijn eerste potje Pathfinder (1e). Ik ben benieuwd!

Vroeger speelden we met ons groepje D&D, maar we hebben de laatste 10 jaar ofzo voornamelijk White Wolf gespeeld. Dus heel veel Lovecraft enzo.

En nu dus weer D&D'ig. Ben benieuwd :)

Ik speel een druid met een battle ape :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9n3hZLHyxhRyMDI-GNJKTNpsPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqESXZzgnbd80FdYqSbhRaFT.jpg?f=fotoalbum_large

Generatieve AI is wel leuk hulpje voor roleplayen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
Iemand deze voorbij zien komen en gebacked?

https://www.backerkit.com.../The-Vault-of-Mini-Things

De man achter "printable heroes" heeft de ontwerpen aangeleverd. Spreekt me wel aan dat je zo een hele berg mini's en aankleding in een handig opbergsysteem hebt zitten, dus ik neig erna om te backen.

In het verleden wel eens printable heroes gebruikt tijdens wat gevechten met EZD6 als systeem met mijn kinderen en het werkt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JulesvH schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:49:
Iemand deze voorbij zien komen en gebacked?

https://www.backerkit.com.../The-Vault-of-Mini-Things

De man achter "printable heroes" heeft de ontwerpen aangeleverd. Spreekt me wel aan dat je zo een hele berg mini's en aankleding in een handig opbergsysteem hebt zitten, dus ik neig erna om te backen.

In het verleden wel eens printable heroes gebruikt tijdens wat gevechten met EZD6 als systeem met mijn kinderen en het werkt wel leuk.
Oh wow, wat een geweldige set is dat zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Voor mijn online groep, net ff https://www.voicemod.net gedownload... Ben benieuwd of het in de smaak gaat vallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Hoe was de ervaring met Voicemod @MC Taz Man ? Of nog niet gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ElkeBxl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:49:
Hoe was de ervaring met Voicemod @MC Taz Man ? Of nog niet gebruikt? :)
Idd wel gebruikt, was geen succes helaas. Op één stem na, was de rest (aldus de spelers) nauwelijks te verstaan...

Ah well, such is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ok! Dan blijf ik bij mijn absurd slechte accenten en stemmetjes die nooit hetzelfde klinken voor dezelfde NPC over meerdere sessies gezien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
Accents are overrated.
Alhoewel ik het nog steeds probeer, maar consequent zijn is lastig idd.

Wat wel makkelijker te onthouden is is een bepaalde houding of gedrag wat je kan doen zodra je als een bepaalde NPC speelt.
Iemand die constant zijn neus ophaalt, stottert met iets in zijn handen speelt oid..Of nog beter bepaalde stand van de mond, manier van zitten, dat soort gedoe.
Daarmee kom je direct "in character" simpelweg door die specifieke houding/tik aan te nemen. (En vreemd genoeg gaat dat accent dan in 1x ook makkelijker het zelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:18:
Accents are overrated.
Alhoewel ik het nog steeds probeer, maar consequent zijn is lastig idd.

Wat wel makkelijker te onthouden is is een bepaalde houding of gedrag wat je kan doen zodra je als een bepaalde NPC speelt.
Iemand die constant zijn neus ophaalt, stottert met iets in zijn handen speelt oid..Of nog beter bepaalde stand van de mond, manier van zitten, dat soort gedoe.
Daarmee kom je direct "in character" simpelweg door die specifieke houding/tik aan te nemen. (En vreemd genoeg gaat dat accent dan in 1x ook makkelijker het zelfde)
Eens. Daarom mijn zoektocht naar een stem-vervormer die het goed doet. Hebben de spelers wél het significante verschil & kan ik me concentreren op de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

MC Taz Man schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Eens. Daarom mijn zoektocht naar een stem-vervormer die het goed doet. Hebben de spelers wél het significante verschil & kan ik me concentreren op de inhoud.
https://www.nchsoftware.com/voicechanger/index.html Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

MC Taz Man schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Wellicht, ik ga het iig proberen :D
Vermeende wel dat een applicatie/programma wel actief de microfoon moet blijven gebruiken (dus niet echt push to talk mogelijk). Tijdje terug mee getest voor FiveM maar kreeg het daar niet goed aan de praat, in discord daarin tegen leek het gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Zou het super graag toepassen, maar in person komt het niet echt over zover ik de reviews heb gezien (hoor je de echte stem er nog steeds doorheen).

Atmoseeker op youtube had er een mooie topic over gemaakt.
En nog wel veel meer, qua belichting, rook, muziek etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Misschien heb ik een oepsje gedaan :')... Ben Strahd aan het DM'en en heb het verhaal flink aangepast. Nu is het mogelijk dat de spelers slim genoeg zijn om de eindconditie te halen, ver ver ver voor ik dat gepland had :')... Ah well, we zien wel waar het schip strandt.

De eind conditie is dat ze Sjaak's (Strahd) vloek verbreken. Aangezien de vloek afhankelijk is van het vampier zijn van Sjaak, is de enige manier om deze te verbreken door hem weer levend te maken.

Zariel wil dit niet, aangezien ze Sjaak niet in Avernus wil. Ze is bang dat hij de boel daar over gaat nemen. Zij is dus mijn BBEG.

Nu hebben ze al contact met de lvl20 Wizar Mordenkainen & hebben ze de hint gekregen (het eindigt wanneer het begint). Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Kan ze altijd daarna nog op nieuwe avonturen sturen, aangezien ze slechts level 10 zijn atm.

[edit - Hersengolf]
Mochten ze Sjaak bevrijden, flikker ik ze gewoon in Avernus & gaan we Descent into Avernus doen... :+

[ Voor 6% gewijzigd door MC Taz Man op 11-07-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

MC Taz Man schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:30:
De eind conditie is dat ze Sjaak's (Strahd) vloek verbreken. Aangezien de vloek afhankelijk is van het vampier zijn van Sjaak, is de enige manier om deze te verbreken door hem weer levend te maken.
Even hersengolf: stel dat ze dit "te vroeg" zouden proberen, waarom zou de Sjaak die ze kennen de echte Sjaak moeten zijn? Waarom geen doppelganger (eventueel wat homebrewd om hem krachtiger te maken) die eigenlijk een marionet is van de echte Sjaak?

Of andere hersengolf: dat de vloek beveiligd is met allerlei magic items die ook nog vernietigd moeten worden?

Dislaimer: ik ken de details niet van Curse of Strahd en weet eigenlijk niet wat Avernus is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ElkeBxl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Even hersengolf: stel dat ze dit "te vroeg" zouden proberen, waarom zou de Sjaak die ze kennen de echte Sjaak moeten zijn? Waarom geen doppelganger (eventueel wat homebrewd om hem krachtiger te maken) die eigenlijk een marionet is van de echte Sjaak?
Nah, dat voelt teveel als een "gotcha". Zó veel moeite doen en dan zo genaaid worden... Vind ik in films en series ook nooit leuk.
Of andere hersengolf: dat de vloek beveiligd is met allerlei magic items die ook nog vernietigd moeten worden?
Deze vind ik zeker leuk :D Ga ik over denken.
Dislaimer: ik ken de details niet van Curse of Strahd en weet eigenlijk niet wat Avernus is :+
Is gelukkig ook niet nodig in D&D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

MC Taz Man schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Deze vind ik zeker leuk :D Ga ik over denken.
Ik moest gewoon at random aan de ender dragon van Minecraft denken die energie trekt uit pilaren. Mss iets van connecties met magic items waar hij energie uit trekt? Of iets zoals horcruxes uit Harry Potter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
ElkeBxl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Ik moest gewoon at random aan de ender dragon van Minecraft denken die energie trekt uit pilaren. Mss iets van connecties met magic items waar hij energie uit trekt? Of iets zoals horcruxes uit Harry Potter?
Nee, dat kan niet... Sjaak helpt ze af en toe. Soort van "de vijand van mijn vijand..." situatie. Iedereen wil daar weg.

Maar het idee an sich is goed. Ik ga denken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MC Taz Man
Wanneer je Strahd vanaf het begin al de gebaande paden verlaten heeft....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTc1GqzZY-TV8gcYQrkqI1gRsvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/di4HBPNJ8h7fcvklcYfeJ0ko.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MC Taz Man schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:40:
Wanneer je Strahd vanaf het begin al de gebaande paden verlaten heeft....

[Afbeelding]
RIP party :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Nope, ging goed :D Nét, maar toch...

Heb in de sessie van gisteren Avernus als "final fight"-locatie gegeven... Descent Into Avernus incoming :+ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren ook weer een leuke D&D sessie gehad. Een mooie mix van rollenspel (onze goliath bard deed een geweldige performance op het dorpsplein, het hele dorp liep uit, en rogue's gonna rogue, ik rolde een 18 +8 sleight of hand terwijl ik het gebiologeerde publiek ontdeed van wat beurzen :D) en combat (in een dungeon een aantal megaspinnen dood gemaakt, een zeer interessant gevecht aangezien op een gegeven moment drie van de vier van de party in spinnenwebben gevangen waren met drie boze megaspinnen om ons heen).

Also, onze DM heeft een beetje frustratie omdat één van ons een passive perception van 16 heeft, en ik heb een passive stealth van 18, dus het lukt haar maar niet om de party te verrassen. _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Omdat ik verwacht dat mijn spelers in Avernus terecht gaan komen, wat zielen muntjes geprint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmGfCOClnYNGfONDuJthm6x5hEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tssYJmloq1dFluCMrl7JohyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOwzkLTF9BTxMTVotVA2MaJgce4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VFG6dxkhs4XIcGzN6yCi14n.jpg?f=fotoalbum_large

5cm doorsnede :+
Mx. Alba schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:43:
Gisteren ook weer een leuke D&D sessie gehad. Een mooie mix van rollenspel (onze goliath bard deed een geweldige performance op het dorpsplein, het hele dorp liep uit, en rogue's gonna rogue, ik rolde een 18 +8 sleight of hand terwijl ik het gebiologeerde publiek ontdeed van wat beurzen :D) en combat (in een dungeon een aantal megaspinnen dood gemaakt, een zeer interessant gevecht aangezien op een gegeven moment drie van de vier van de party in spinnenwebben gevangen waren met drie boze megaspinnen om ons heen).

Also, onze DM heeft een beetje frustratie omdat één van ons een passive perception van 16 heeft, en ik heb een passive stealth van 18, dus het lukt haar maar niet om de party te verrassen. _o-
Passives gebruik ik zelden, de situaties lenen zich daar niet voor in Barovia. Da's meer een actief opletten-ding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DM: "Een enorm monster verschijnt opeens in de dungeon terwijl jullie dachten dat jullie alle ondoden en spoken al vernietigd hadden... Gooi voor initiatief!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I_NAdRXB1aL1qB4My2bXTnJ3Y0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pIJlUbnDZBQozFyfZ0hMKdhu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Inmiddels hebben de meeste van jullie vast wel Baldur's Gate 3 even gespeeld. Ik heb de vraag eerder al op Reddit gesteld, maar ik ben benieuwd wat men er op Tweakers van vindt; Welke regels uit BG3 willen jullie gaan gebruiken of proberen in 5e?

Wij gaan het vrijdag voor het eerst proberen met het volgende:
  • Jumps kosten standaard 10 ft. movement, ongeacht hoever je springt.
  • Wapens wisselen is gratis, als je een shield unequiped heb je i.i.g. tot je volgende beurt die bonus niet.
  • Bonus Action shove.
  • Iedereen in een initiative "block" mag zijn acties in elke volgorde gebruiken.
  • Potions en poisons kan je als Bonus Action gebruiken. Iemand een potion voeren is nog steeds een actie.
  • Enkele spells krijgen de duration "until the next long rest". Denk aan Speak with Animals en dergelijke.
  • Alle wapens krijgen de special attacks per short rest die ze in BG3 hebben, waar nodig aangepast zodat het werkt zonder computer die alles bijhoudt.
  • Elke class kan spell scrolls gebruiken zolang ze een DC10+spell level Arcana check halen (Nature of Religion mag ook voor respectievelijk Druid/Ranger en Cleric/Paladin spells).
  • Short Rests duren 5 minuten, niet een uur.
Ik zal nog laten weten hoe het gaat en of er iets broken lijkt. Vermoedelijk krijgen de martials in ieder geval wat meer keuzes tijdens hun beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
BG3 (nog) niet gespeeld, maar per definitie zal ik geen van die regels in mijn spellen implementeren. Ik speel D&D, geen computerspel :P De regels in BG3 zijn aangepast omdat het een computerspel is en geen "echte" D&D, die regels in D&D implementeren maar van D&D (voor mij iig) teveel een computerspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:31:
BG3 (nog) niet gespeeld, maar per definitie zal ik geen van die regels in mijn spellen implementeren. Ik speel D&D, geen computerspel :P De regels in BG3 zijn aangepast omdat het een computerspel is en geen "echte" D&D, die regels in D&D implementeren maar van D&D (voor mij iig) teveel een computerspel.
Je hebt BG3 duidelijk nog niet gespeeld nee. Naast de veranderingen die zijn gemaakt omdat het een computerspel is zijn ook tientallen 5e regels die gewoon niet lekker werken aangepast. Zo zijn bijvoorbeeld ook complete classes herschreven (de Berserker Barbarian bijvoorbeeld). Veel van de wijzigingen in BG3 kan je 1-op-1 overnemen naar tabletop.

Uiteraard zijn er ook genoeg wijzigingen die alleen werken met een computer als DM, maar daar heb ik het nu niet over.

Ter verduidelijking - Alle mechanics in BG3 werken nog steeds met dice rolls en saves. Je speelt letterlijk digitaal D&D, een geen op D&D geïnspireerde videogame.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikT738 op 17-08-2023 09:57 ]

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Je hebt BG3 duidelijk nog niet gespeeld nee. Naast de veranderingen die zijn gemaakt omdat het een computerspel is zijn ook tientallen 5e regels die gewoon niet lekker werken aangepast. Zo zijn bijvoorbeeld ook complete classes herschreven (de Berserker Barbarian bijvoorbeeld). Veel van de wijzigingen in BG3 kan je 1-op-1 overnemen naar tabletop.

Uiteraard zijn er ook genoeg wijzigingen die alleen werken met een computer als DM, maar daar heb ik het nu niet over.
Die dingen "werken niet lekker" naar jouw mening ;). Ik ben slechts 1 klasse tegen gekomen die niet goed werkt imo & da's de hexblade warlock. De rest werkt gewoon goed, naar mijn mening.

Dus, nee. Voor mij blijven het 2 gescheiden entiteiten. Maar you do you Boo ;). Zolang je plezier hebt aan je tafel, speel je het spel op de juiste manier ;)

• ErikT738
MC Taz Man schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Die dingen "werken niet lekker" naar jouw mening ;). Ik ben slechts 1 klasse tegen gekomen die niet goed werkt imo & da's de hexblade warlock. De rest werkt gewoon goed, naar mijn mening.

Dus, nee. Voor mij blijven het 2 gescheiden entiteiten. Maar you do you Boo ;). Zolang je plezier hebt aan je tafel, speel je het spel op de juiste manier ;)
Het gaat me er niet om of je de mechanics nodig/leuk vindt of niet, het gaat me er om dat je het afkeurt omdat ze uit een videogame komen. Je moet gewoon D&D spelen zoals je het wilt, maar ik heb er een hekel aan als dingen niet op inherente kwaliteit maar op afkomst worden beoordeeld. Veel regels uit BG3 hadden zo in het originele PHB kunnen staan en niemand had ze gek of "video-gamey" gevonden.

Edit - Overigens is de core feature van de Berserker Barbarian in 5e letterlijk zo goed als onbruikbaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze class met plezier heeft gespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikT738 op 17-08-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ErikT738 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:33:
  • Wapens wisselen is gratis, als je een shield unequiped heb je i.i.g. tot je volgende beurt die bonus niet.
  • Bonus Action shove.
  • Iedereen in een initiative "block" mag zijn acties in elke volgorde gebruiken.
  • Potions en poisons kan je als Bonus Action gebruiken. Iemand een potion voeren is nog steeds een actie.
  • Enkele spells krijgen de duration "until the next long rest". Denk aan Speak with Animals en dergelijke.
  • Alle wapens krijgen de special attacks per short rest die ze in BG3 hebben, waar nodig aangepast zodat het werkt zonder computer die alles bijhoudt.
  • Elke class kan spell scrolls gebruiken zolang ze een DC10+spell level Arcana check halen (Nature of Religion mag ook voor respectievelijk Druid/Ranger en Cleric/Paladin spells).
Interessant lijstje! Die Bonus Action Shove en het gebruik van een initiative block lijkt me iets dat mijn spelers vast wel leuk zouden vinden, ik ga ze het eens voorstellen :) Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Verwijderd

ErikT738 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:33:
Inmiddels hebben de meeste van jullie vast wel Baldur's Gate 3 even gespeeld. Ik heb de vraag eerder al op Reddit gesteld, maar ik ben benieuwd wat men er op Tweakers van vindt; Welke regels uit BG3 willen jullie gaan gebruiken of proberen in 5e?

• Bonus Action shove.
Ik zal nog laten weten hoe het gaat en of er iets broken lijkt. Vermoedelijk krijgen de martials in ieder geval wat meer keuzes tijdens hun beurt.
Niet perse regels, maar mijn favoriete klasse is nu wel warlock 8)

• pirke
Aangezien de patch is teruggedraaid heb ik nu allemaal saves die incompatible zijn vanwege een nieuwere versie... enorm veel progress (heb tot bijna daglicht doorgespeeld...). Enig idee hoe ik die kan restoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

pirke schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:30:
Aangezien de patch is teruggedraaid heb ik nu allemaal saves die incompatible zijn vanwege een nieuwere versie... enorm veel progress (heb tot bijna daglicht doorgespeeld...). Enig idee hoe ik die kan restoren?
Is dat niet een vraag voor in een Baldur's Gate topic? Want in Dungeons & Dragons (een table top RPG) kan het wel gebeuren dat je "savegame" door de hond wordt opgegeten of per ongeluk bij het oud papier belandt maar dan heb je gewoon pech. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
pirke schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:30:
Het Baldur's Gate 3 topic.

Waarschijnlijk werken je saves gewoon weer bij de eerstvolgende hotfix, maar het is nog niet bekend wanneer deze uitkomt.

Het is onhandig, maar wel een mooi moment om andere classes en keuzes te proberen I guess. Tavern Brawler Strength Monk schijnt leuk en goed te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikT738 op 17-08-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
LOL verkeerde topic inderdaad, excuses :)

• MC Taz Man
Kwam net in m'n inbox... CR blijft bij D&D bevestigd? 3rd party content op dndbeyond bevestigd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phJhskrs3jy82OZ43sfIqTeN1P4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ehGGpxsIzlcGMRKFH5JaSbx.png?f=user_large

De link gaat naar: https://www.dndbeyond.com...i-campaign-setting-reborn

[ Voor 15% gewijzigd door MC Taz Man op 17-08-2023 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afgelopen donderdag met onze level 4 party een monster bedoeld voor level 6 verslagen. Het monster was onzichtbaar... Maar zowel ik (drow/tiefling rogue) als onze bard hebben Fairy Fire waarmee we het monster niet alleen zichtbaar maakten maar er ook advantage tegen kregen. De barbarian en de wizard gingen wel bijna dood maar we hebben het allemaal overleefd. En de enige schade die ik opliep kwam door een trap die ik over het hoofd had gezien - dat monster heeft mij niet één keer geraakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Zo, laatste 2 nieuwe 5e boeken besteld :D
Planescape: Adventures in the Multiverse
Deck of Many Things Alternate Cover

Hierna nog 2 boeken & 5e is zo compleet als ik het krijgen ga :D Helaas gaan RIck & Mory en Stranger Things wss nooit in mijn bezit komen, maar soit.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

MC Taz Man schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:34:
Helaas gaan RIck & Mory en Stranger Things wss nooit in mijn bezit komen, maar soit.
Oei, waarom niet?

• MC Taz Man
Zijn al tijden niet meer in productie en ik ga er geen achterlijk bedrag voor betalen ;). Meer dan 30 euro/stuk gaat het niet worden.

• JulesvH
Ik heb een late pledge voor Shadowdark RPG gedaan. Het is een "nieuw" systeem van The Arcane Library / Kelsey Dionne.
Die hebben ook veel 5E content uitgebracht, maar nu dus een eigen systeem onder een eigen OGL. Zoals ze zelf zeggen Old school gaming, modernized. Wat ik ervan zag ziet er goed uit.

Momenteel speel ik nu met de kinderen EZD6. Maar wellicht ga ik er Shadowdark naast draaien als ze wat ouder zijn.

https://www.kickstarter.c...-school-gaming-modernized

Verder zag ik hierboven nog de vraag of Critical Role bij D&D blijft. Dat blijft gissen, al zijn ze wel met een eigen systeem, gebaseerd op 2d12, bezig. Het gaat Daggerheart heten, uitgebracht door Darrington Press. Dus wellicht switchen ze naar dat systeem.

https://darringtonpress.com/daggerheart/

• MC Taz Man
Of CR bij D&D blijft, gaan gokken blijven. Taldorei Reborn is op dndbeyond verschenen, maar dat kan heel goed een oud contract zijn.

Denk persoonlijk dat ze gek zouden zijn als ze bij D&D blijven. Teveel controverse rondom WotC, WotC is té makkelijk te manipuleren via sociale media (zie AI, OGL & PC "controverses" van de laatste 12 maanden). Dat maakt de relatie met D&D behoorlijk volatiel.

• MC Taz Man
Mochten mensen nog interesse hebben in de D&D Adventure System bordspellen; WizKids heeft Ghosts of Saltmarsh, Temple of Elemental Evil, Dungeon of the Mad Mage en Tomb of Annihilation in backorder. Maw; je kan ze bestellen & ze worden ergens aan het eind van dit jaar geleverd:
https://www.dndmini.com

Zo'n 200 dollar verzendkosten naar Nederland, dus als iemand een wat lokalere optie heeft voor mij, hoor ik dat graag :D

• ErikT738
@MC Taz Man Het lijkt me ook sterk dat ze bij D&D blijven als ze met een eigen game komen. Zeker ook omdat ik me haast niet voor kan stellen dat OneD&D net zo'n groot succes wordt als 5e.

Ik had overigens geen idee dat die D&D Adventure System bordspellen nog populair genoeg waren. Ik ben na Mad Mage maar gestopt omdat ik de helft niet of nauwelijks heb gespeeld. Summoner.nl heeft nog de premium versie van Saltmarsh op voorraad. De rest kan je ook bestellen maar ik vermoed dat je die dan pas eind van het jaar krijgt. Het scheelt wel weer 200 dollar natuurlijk.

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:07:
@MC Taz Man Het lijkt me ook sterk dat ze bij D&D blijven als ze met een eigen game komen. Zeker ook omdat ik me haast niet voor kan stellen dat OneD&D net zo'n groot succes wordt als 5e.

Ik had overigens geen idee dat die D&D Adventure System bordspellen nog populair genoeg waren. Ik ben na Mad Mage maar gestopt omdat ik de helft niet of nauwelijks heb gespeeld. Summoner.nl heeft nog de premium versie van Saltmarsh op voorraad. De rest kan je ook bestellen maar ik vermoed dat je die dan pas eind van het jaar krijgt. Het scheelt wel weer 200 dollar natuurlijk.
Dank, ik ga daar kijken :D

Aanzienlijk goedkoper dan uit de VS laten komen *O*, nu nog met het thuisfront overleggen :+

[ Voor 6% gewijzigd door MC Taz Man op 31-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mede met dank aan @ErikT738 onze verzameling Adventure System bordspellen compleet gemaakt :D Eind november zou ik ze allemaal moeten hebben *O*

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Faeron
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo allemaal, Gisteren heb ik versie 3.0 van de gratis en open source Cauldron VTT uitgebracht. Het lijkt een beetje op Roll20, maar dan met een snellere en gebruiksvriendelijkere interface. Het heeft speciale opties voor Dungeons & Dragons 5e en Pathfinder, maar met het generieke dobbelsteen-systeem kun je het gebruiken voor elk RPG-regelsysteem. Het heeft drie soorten fog of war, dynamic lighting, in-game 3D-dobbelstenen, een handige combattracker, scripting om dingen gemakkelijker te maken voor de dungeon master, ondersteuning voor image en video battle maps, maar ook quick en dirty tekening op een lege grid map en nog veel meer. Alles gratis, geen vieze truukjes, programmeren is een hobby en het is mijn gift terug aan de RPG-community.

Cauldron VTT heeft ook een map market, met verschillende gratis kaarten die alles bevatten wat nodig is voor fog of war en zijn klaar om met een enkele klik in je avontuur te worden geïmporteerd. De adventure market heeft verschillende gratis one-shot avonturen, maar ook de Lost Mine of Phandelver en de Curse of Strahd!

Maak een gratis account aan op de Cauldron VTT website of download de broncode van GitLab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiuIF9r7vo-cDw7ofEZC0y72Toc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hxEVCoEqsdlfBFWAE6n4PjK5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:35
Vorige week weer sinds lange tijd D&D (5E) gespeeld. De pandemie, mensen druk, mensen ziek, mensen niet in het land, is niet handig voor regelmatig spelen, wat dat betreft mis ik wel de middelbare school tijd waarbij we allemaal op dezelfde school zaten en allemaal in de 'buurt' woonde.

Maar ja, we all grow up (apparently, I'm not sure!)... ;)

Aangezien er nog iemand van ons team aan de andere kant van de wereld zit hebben we besloten die in te 'bellen' via Discord audio/video op een iPad op tafel. Dit beviel eigenlijk zo goed dat we het na 35 jaar eindelijk eens online willen proberen met de groep... I know! Shocking! ;) Want dat maakt een sessie plannen en bijwonen zoveel makkelijker!

Ik had hier al eerder plannen voor en heb begin dit jaar al Foundry VTT gekocht, maar is op een veel te grote to-do list gekomen, een hoop gelazer deze zomer hielp daarbij niet. Maar na de sessie van vorige week zaterdag direct begonnen met een Foundry VTT server opzetten. Wat een rabbithole...

Setup:
Op een erg zuinige secondaire computer draai ik VMware Workstation Pro, daar draai ik een Linux Mint Mate VM op, daarop NodeJS met Foundry VTT geïnstalleerd. Via Cloudflared een tijdelijke tunnel om de boel te ontsluiten. Voor audio/video gebruiken we (voorlopig) Discord.

Een aantal spelers gebruiken een iPad, dus daarom TochVTT geinstalleerd, dat werkt niet helemaal soepel, maar werkbaar. Geluid vanuit Foundry VTT werkt echter niet naar de iPad, dus via Kenku FM pipe ik het browser geluid naar Discord zodat de spelers op een iPad nog steeds geluid kunnen horen uit Foundry VTT.

Maar simpel beginnen, een battlemap, tokens en eventueel virtuele dobbelstenen met een character sheet.

Voor maps heb ik DungeonDraft en Dungeon Alchemist gekocht (ik heb al Talespire en de ProFantasy range aan tools). Dungeon Alchemist werkt echt super, alleen nog erg beperkt. Ik wilde dus een ronde toren hebben van een groot formaat, dat werkt niet echt in DA, via workarounds kan je kleinere torens maken, maar niet via de manier waarom je juist DA heb aangeschaft... Dus een hele basic map gemaakt in DungeonDraft, weer effe wennen, maar goed genoeg om een demonstratie te geven van wat het kan en hoe het werkt.

Zaterdag aan een van onze groep een demonstratie gegeven via de iPad. Een big issue is als je een character probeert te verslepen via het touchscherm deze een dubbelklik registreert en je dus een character sheet op de voorgrond krijgt... De workaround is via touchpad of BT muis bedienen. Het beviel zeer goed, zeker om wat het allemaal uiteindelijk kan, maar waar we zeer zeker nog niet klaar voor zijn. Note: Ik ben momenteel speler, onze DM is wellicht nog niet helemaal klaar voor de complexiteiten van Foundry VTT. ;)

Een tijdje terug heb ik bij een Humble Bundle de "Pathfinder: Abomination Vaults" VTT set gekregen, deze ook meteen geïnstalleerd, ook al spelen we (nog?) geen PF2. Oh, wow! Mooie maps, prachtige journal entries, handige geluid setup, helemaal hoe je een adventure wil hebben in Foundry VTT! Ik zag ook al Kingmaker voorbijkomen als PF2E remake module, zeer interessant! Nog interessanter is dat ze bezig zijn met een boekversie voor Abomination Vaults 5E, wellicht dat ze de module ook omzetten naar 5E... Absoluut een aanrader om een van dit soort premium adventure modules te hebben zodat je kan zien waar je naartoe wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Cergorach schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:02:
Vorige week weer sinds lange tijd D&D (5E) gespeeld. De pandemie, mensen druk, mensen ziek, mensen niet in het land, is niet handig voor regelmatig spelen, wat dat betreft mis ik wel de middelbare school tijd waarbij we allemaal op dezelfde school zaten en allemaal in de 'buurt' woonde.

Maar ja, we all grow up (apparently, I'm not sure!)... ;)

Aangezien er nog iemand van ons team aan de andere kant van de wereld zit hebben we besloten die in te 'bellen' via Discord audio/video op een iPad op tafel. Dit beviel eigenlijk zo goed dat we het na 35 jaar eindelijk eens online willen proberen met de groep... I know! Shocking! ;) Want dat maakt een sessie plannen en bijwonen zoveel makkelijker!

Ik had hier al eerder plannen voor en heb begin dit jaar al Foundry VTT gekocht, maar is op een veel te grote to-do list gekomen, een hoop gelazer deze zomer hielp daarbij niet. Maar na de sessie van vorige week zaterdag direct begonnen met een Foundry VTT server opzetten. Wat een rabbithole...

Setup:
Op een erg zuinige secondaire computer draai ik VMware Workstation Pro, daar draai ik een Linux Mint Mate VM op, daarop NodeJS met Foundry VTT geïnstalleerd. Via Cloudflared een tijdelijke tunnel om de boel te ontsluiten. Voor audio/video gebruiken we (voorlopig) Discord.

Een aantal spelers gebruiken een iPad, dus daarom TochVTT geinstalleerd, dat werkt niet helemaal soepel, maar werkbaar. Geluid vanuit Foundry VTT werkt echter niet naar de iPad, dus via Kenku FM pipe ik het browser geluid naar Discord zodat de spelers op een iPad nog steeds geluid kunnen horen uit Foundry VTT.

Maar simpel beginnen, een battlemap, tokens en eventueel virtuele dobbelstenen met een character sheet.

Voor maps heb ik DungeonDraft en Dungeon Alchemist gekocht (ik heb al Talespire en de ProFantasy range aan tools). Dungeon Alchemist werkt echt super, alleen nog erg beperkt. Ik wilde dus een ronde toren hebben van een groot formaat, dat werkt niet echt in DA, via workarounds kan je kleinere torens maken, maar niet via de manier waarom je juist DA heb aangeschaft... Dus een hele basic map gemaakt in DungeonDraft, weer effe wennen, maar goed genoeg om een demonstratie te geven van wat het kan en hoe het werkt.

Zaterdag aan een van onze groep een demonstratie gegeven via de iPad. Een big issue is als je een character probeert te verslepen via het touchscherm deze een dubbelklik registreert en je dus een character sheet op de voorgrond krijgt... De workaround is via touchpad of BT muis bedienen. Het beviel zeer goed, zeker om wat het allemaal uiteindelijk kan, maar waar we zeer zeker nog niet klaar voor zijn. Note: Ik ben momenteel speler, onze DM is wellicht nog niet helemaal klaar voor de complexiteiten van Foundry VTT. ;)

Een tijdje terug heb ik bij een Humble Bundle de "Pathfinder: Abomination Vaults" VTT set gekregen, deze ook meteen geïnstalleerd, ook al spelen we (nog?) geen PF2. Oh, wow! Mooie maps, prachtige journal entries, handige geluid setup, helemaal hoe je een adventure wil hebben in Foundry VTT! Ik zag ook al Kingmaker voorbijkomen als PF2E remake module, zeer interessant! Nog interessanter is dat ze bezig zijn met een boekversie voor Kingmaker 5E, wellicht dat ze de module ook omzetten naar 5E... Absoluut een aanrader om een van dit soort premium adventure modules te hebben zodat je kan zien waar je naartoe wil werken.
Tip; Fopundry heeft idd de mogelijkheid voor geluid & video, maar imo werkt Discord (of een andere dedicated oplossing) daar veel beter voor. Scheelt ook een hoop CPU load op de Foundry machine.

Foundry op touchscreens is, vziw, verre van ideaal. Op de Foundry discord is daar vast meer info over te vinden: https://discord.gg/foundryvtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:35
MC Taz Man schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:24:
Tip; Fopundry heeft idd de mogelijkheid voor geluid & video, maar imo werkt Discord (of een andere dedicated oplossing) daar veel beter voor. Scheelt ook een hoop CPU load op de Foundry machine.
Ze hebben een of andere peer-to-peer architecture gekozen voor voice/video, het was mij al snel duidelijk dat dit geen optie is, helemaal als er iemand aan de andere kant van de wereld zit is p2p geen goed idee! Maar je heb ook een optie om het via Jitsi of een LiveKit server te doen. Ik wil dat wel een keer proberen, maar waarom moeilijk doen als integratie bijna geen voordelen bied en los juist veel meer opties openstelt?
Foundry op touchscreens is, vziw, verre van ideaal. Op de Foundry discord is daar vast meer info over te vinden: https://discord.gg/foundryvtt
Een hoop mensen gebruiken zelf geen PC meer, maar hebben iets van een iPad, dat maakt tablet/touchscreen ondersteuning dan ook essentieel voor zo een oplossing. Maar in theorie zou een BT muis voldoende moeten zijn (echter geen rechtermuisknop op ios).

Een ander groot issue is dat Dice So Nice! niet werkt met de Safari browser, je krijgt een gedeeltelijk zwart scherm. Totdat iemand 1x heeft gerold, daarna krijgen de iPad gebruikers telkens even een gedeeltelijk zwart scherm als iemand dobbelstenen gooit. Ik lees echter dat je het ook per user kan uitzetten... Alleen jammer dat ze dan niet m'n mooie 3D dobbelstenen zien! ;)

Ik wil in de toekomst eens gaan proberen hoe dit werkt op een Raspberry Pi 400, op een TV of de iPad als monitor gebruiken...
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ