Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51
Ik ontdek dit topic nu pas, leuk! Ik zit zelf in 2 DnD groepen momenteel. Eén volledig homebrew waar we al een paar jaar over doen (zo vaak en lang kunnen we niet afspreken, en voornamelijk online). De ander is een serie van hele korte campaigns, met ook beginnende DnD spelers in de party. Erg leuk.
ErikT738 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:33:
Inmiddels hebben de meeste van jullie vast wel Baldur's Gate 3 even gespeeld. Ik heb de vraag eerder al op Reddit gesteld, maar ik ben benieuwd wat men er op Tweakers van vindt; Welke regels uit BG3 willen jullie gaan gebruiken of proberen in 5e?

Wij gaan het vrijdag voor het eerst proberen met het volgende:
  • Jumps kosten standaard 10 ft. movement, ongeacht hoever je springt.
  • Wapens wisselen is gratis, als je een shield unequiped heb je i.i.g. tot je volgende beurt die bonus niet.
  • Bonus Action shove.
  • Iedereen in een initiative "block" mag zijn acties in elke volgorde gebruiken.
  • Potions en poisons kan je als Bonus Action gebruiken. Iemand een potion voeren is nog steeds een actie.
  • Enkele spells krijgen de duration "until the next long rest". Denk aan Speak with Animals en dergelijke.
  • Alle wapens krijgen de special attacks per short rest die ze in BG3 hebben, waar nodig aangepast zodat het werkt zonder computer die alles bijhoudt.
  • Elke class kan spell scrolls gebruiken zolang ze een DC10+spell level Arcana check halen (Nature of Religion mag ook voor respectievelijk Druid/Ranger en Cleric/Paladin spells).
  • Short Rests duren 5 minuten, niet een uur.
Ik zal nog laten weten hoe het gaat en of er iets broken lijkt. Vermoedelijk krijgen de martials in ieder geval wat meer keuzes tijdens hun beurt.
Interessant! Hoe bevalt het met deze regels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:13
Joop34 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:09:
Interessant! Hoe bevalt het met deze regels?
Deze bevallen prima. Vooral de korte short rests kan ik iedereen aanraden. Ze zorgen ervoor dat het verhaal lekker door blijft lopen. De "until long rest" duration scheelt ook veel boekhouding qua verstreken tijd wanneer de party onderweg is van A naar B.
- Jumps kosten standaard 10 ft. movement, ongeacht hoever je springt.
- Bonus Action shove.
- Enkele spells krijgen de duration "until the next long rest". Denk aan Speak with Animals en dergelijke.
- Short Rests duren 5 minuten, niet een uur.
- Potions en poisons kan je als Bonus Action gebruiken. Iemand een potion voeren is nog steeds een actie.
De onderstaande regels kan ik nog niet veel over zeggen. We spelen op tier 4, en dat zorgt ervoor dat een beurt al zodanig complex is dat niemand nog over deze regels na wil denken. We hebben ook een tier 1 one-shot gedaan en daar bevielen de special attacks wel.
- Wapens wisselen is gratis, als je een shield unequiped heb je i.i.g. tot je volgende beurt die bonus niet.
- Alle wapens krijgen de special attacks per short rest die ze in BG3 hebben, waar nodig aangepast zodat het werkt zonder computer die alles bijhoudt.
- Elke class kan spell scrolls gebruiken zolang ze een DC10+spell level Arcana check halen (Nature of Religion mag ook voor respectievelijk Druid/Ranger en Cleric/Paladin spells).
Deze houden we denk niet, omdat het beurten nodeloos complex maakt:
- Iedereen in een initiative "block" mag zijn acties in elke volgorde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren was onze tweewekelijkse D&D-avond maar twee van de vier spelers konden niet... Dus hebben we met de DM en twee spelers een one-shot opgezet. Een dungeon crawl met de andere speler die een evil goblin cleric was, en ik zijn tabaxi fighter meat shield. De back story was dat hij mij als kitten had gevonden en had opgevoed. Ik had unarmed fighting style gekozen (dus d8 slashing met mijn Cat's Claws, en van de d4 bludgeoning grappling damage hadden we d4 piercing "Love Bite" gemaakt) en echo knight (leek me wel handig als we maar met z'n tweeën een dungeon in gaan...) Waar we bij onze gebruikelijke sessies juist ons best doen om zo min mogelijk tegenstanders te doden, zijn we bij deze one-shot full murder hobo die dungeon in gerend. Uiteindelijk bij het laatste gevecht hebben we het maar net overleefd... De goblin was death saves aan het gooien en ik stond nog op 3 hitpoints. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNsWQhaemt8wp4w-mlUG-wIXH7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eO3MyoaTfCaJs6Ak6BR43GCA.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 03-11-2023 15:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:27
Altijd leuk even een full murder spree dungeon doen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
MCDM productions van onder andere Matthew Colville is via backerkit een crowdfunding gestart voor een nieuw RPG-systeem.

Matthew is bekend van de "Running the game" video's op YouTube en ze hebben al verschillende hoog gewaardeerde DnD-boeken uitgegeven.

Het nieuwe systeem is al een tijdje in ontwikkeling en gebaseerd op 2D6 plus modifier. Gevechten worden interessanter naarmate ze langer duren door het opsparen en inzetten van class-specifieke resources. Teamwork wordt ook nog meer aangenoedigd middels het systeem.
Klinkt interessant en de campagne loopt als een trein.

Meer info is hier te vinden, mocht je geïnteresseerd zijn.

https://www.backerkit.com...-productions/mcdm-rpg#top

YouTube: The MCDM RPG Crowd Funding has begun!

[ Voor 12% gewijzigd door JulesvH op 08-12-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyGuy
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
Spam is niet toegestaan.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 20-12-2023 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, coole sessie gehad vanavond...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGuS3SGk67MLGRdOlklNuL8Ixzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqIkI8QvuSOWUo5tGCYDcNIf.jpg?f=fotoalbum_large

Het was tijd om de BBEG aan te pakken. Een grote ijsdraak. Nadat die op een epic manier verslagen was, besloten we een feestmaal te maken met het hart en de lever van de draak.

Resultaat? Aberrant Dragonmark feat en 1d4 extra max hitpoints. (I rolled 4. Nice!)

Toen was het wel eens tijd om Idurru op Heroforge te updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AujqGjUUninn2UGPEllB044OfnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WtMKW4ntQbrTWqBXKgnGi3AM.png?f=fotoalbum_large

Nu met een magische dolk en een shortsword ipv de originele twee dolken, en ijsblauwe drakenogen door de Dragonmark ipv de originele infernal paarse ogen.

Als cantrip heb ik Frostbite gekozen en als level 1 spell Ice Knife. Twee mooie ranged attacks die goed passen bij de geconsumeerde ijsdraak waar ik ze aan te danken heb. En als nadeel heb ik 8 gerold, dus nachtmerries telkens nadat ik de Dragonmark heb gebruikt. I can live with that.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Leuk nieuw personage uitgedacht... Nu nog een campagne voor vinden. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmKApjulVbxWoNdIgASXhlknbHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RCnzGjeAdR0cxS8gUBzwpItn.png?f=user_large

Meet Amanita (vernoemd naar mijn eigen zwarte kat), een Tabaxi rogue/warlock. Ze sluipt ongezien door vriend en vijand door de schaduwen, slaat toe wanneer je dat het minst verwacht met giftige pijlen en dolken, en gebruikt Mage Hand om random dingen van planken en tafels af te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:58
Leuke mini! En leuk verhaal.

In mijn (korte) ervaring met het spelen van een rogue die ook met poison werkte zou ik kijken of er misschien andere regels mogelijk zijn binnen je (eventuele)
toekomstige campaign. Ik vond het effect + kosten om het te maken niet echt worth it. Helemaal qua scaling.

Maar misschien dat mensen hier daar ook al een workaround voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
Niet helemaal hetzelfde, maar in mijn party zit een rogue die een magic quiver heeft. Volgens mij homebrew, maar dat weet ik niet zeker. Daarmee kan ze een x aantal keer per dag als bonus action de damage type van van de arrows veranderen naar o.a. fire, poison, lightning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Voor wie het nog niet kende, komend weekend is Rincon.
Een beurs met allerlei live games en stands rondom TTRPG's.
Kaartjes moeten wel vooraf gekocht worden, volgens mij werd aan de deur niets verkocht.

https://rollinitiativecon.nl/

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:28:
Voor wie het nog niet kende, komend weekend is Rincon.
Een beurs met allerlei live games en stands rondom TTRPG's.
Kaartjes moeten wel vooraf gekocht worden, volgens mij werd aan de deur niets verkocht.

https://rollinitiativecon.nl/
Ziet er leuk uit, maar niet twee uur rijden leuk helaas. Voor iedereen die wel gaat, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
2 uur rijden is ook wel een eindje inderdaad.
Denk dat je effectief (als je nergens aan mee doet) het met een uurtje of 3 tot 4 allemaal wel gezien hebt.

Wordt pas interessant als bezoeker als je of in de buurt woont, of als je verder weg woont, je je inschrijft voor de games en wat van de talks / workshops mee kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Haha, arme DM.

Ik had aan onze DM aangegeven dat ik graag voor mijn nu level 7 drow/tiefling swashbucker rogue wou gaan multiclassen naar warlock, liefst met een genie (efreeti) patron. Dit zodat de DM de voorbereiding daarvoor in het verhaal kon bouwen.

En toen kwam de sessie afgelopen donderdag. Om de situatie te schetsen, de sessie daarvoor hadden we maar net een gevecht met vier ridders in full plate en vier longbowmen overleefd. Bij de start van deze sessie had ik 21HP, en de andere drie personages hadden onder de 10HP... We zagen een tiefling caster met een garde van vier berserkers - de caster was één voor één onschuldige dorpelingen aan het offeren die bewusteloos klaar lagen, dus een short rest was er niet bij want dan zouden alle dorpelingen al lang uitgemoord zijn...

Toen verscheen er in ons midden een duivel die ons een aanbod deed om ons te helpen, in ruil voor... tja, wat een duivel zoal vraagt. We sloegen dat aanbod af. We sloegen alle potions die we nog hadden achterover (de barbaar nam een PoH, de bard een PoGH, en ik nam een Potion of Invulnerability) en we gingen het gevecht aan. Wonder boven wonder overleefden we allemaal dat gevecht... Maar toen verschenen er twee water elementals die die caster had opgeroepen voordat die dood ging, en die begonnen de bewusteloze dorpsbewoners te doden... Dus weer zonder mogelijkheid om te rusten het volgende gevecht in.

Na een paar rondes zag het er echt slecht uit. De barbaar had nog 2HP over en zou de volgende klap door de ene water elemental niet overleven. De bard deed haar best om met healing words te strooien. De wizard was al lang door zijn spell slots heen en was met cantrips aan het strooien die nauwelijks effect hadden. En ik bevond mijzelf met nog maar 5HP over gegrappled opgeslokt in één van de water elementals...

En toen riep ik die duivel aan om ons te helpen. De duivel verscheen en stopte de tijd terwijl we onderhandelden. Lang verhaal kort, die duivel heeft de water elemental die mij had opgeslokt meteen dood gemaakt en de andere flink wat schade aangedaan waardoor we die met een paar rake klappen konden wegwerken (ik deelde de laatste klap uit), en die duivel wordt mijn patron. :D

En de DM kon dus haar voorbereidingen om het vinden van een efreeti de prullenbak in doen. :D

Achteraf out of character vertelde de DM dat die elemental die mij te grazen aan het nemen was nog krap 60HP over had, en de andere die op het punt stond de barbarian te doden nog ruim 80. De duivel had aan beiden 60HP schade gedaan. Zonder dat zouden we het nooit overleefd kunnen hebben. Dus yay voor de tiefling rogue die de party redt door diens ziel op te offeren! ;)

Cue Gorgug (Dimension 20: Fantasy High), de tiefling vraagt aan de duivel: "Ben jij mijn tante?" _o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Hey cool dat hier ook een D&D groep is! :D
Ik ben zelf een beginnende DM en run nu een campaign van Hoard of the Dragon Queen voor deels ervaren en deels onervaren spelers. Zijn er die deze campaign kennen en mij nog tips kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:46:
Hey cool dat hier ook een D&D groep is! :D
Ik ben zelf een beginnende DM en run nu een campaign van Hoard of the Dragon Queen voor deels ervaren en deels onervaren spelers. Zijn er die deze campaign kennen en mij nog tips kunnen geven?
Yep, ik ken 'm. Advies; Niet doen als beginnend DM. Heeeeeeeeel slecht geschreven boek.

Eén van de grootste problemen is de structuur van het verhaal zelf en het feit dat deze module level 1 spelers meteen tegenover een draak zet. Iets wat ze onmogelijk kunnen winnen. Ook zijn er stukken die niet lineair, maar gewoon op rails, te noemen zijn. Bijv. de achtervolging.

Als laatste is deze campagne geschreven vóór dat de 5e regels daadwerkelijk af waren. De Tyranny of Dragons versie van deze module is ietwat herschreven om hier rekening mee te houden. maar da's helaas niet heel goed gelukt.

Dat gezegd hebbend, als je het werk erin wil steken, kan het een hele leuke campagne worden. Ikzelf heb Rise of Tiamat geplakt aan een Lost Mine campagne, maar wel het boek sterk moeten aanpassen. Wees dus niet bang om het verhaal aan te passen, de encounters aan te passen en wanneer nodig alles overboord te gooien :D

Ik heb er veel plezier mee gehad, maar ook veel werk aan gehad (wat ik niet erg vind).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
Oh haha ze zitten inmiddels in episode 4 dus nu het boek het raam uitgooien is ook weer zo wat :D
ChatGPT raadde het aan als goede starter dus ben daar maar voor gegaan haha.

Heb wel wat dingetjes aangepast en gefreestyled trouwens hoor, maar moet zeggen dat ik deze episode wel wat lastiger vind. Is dat wat je bedoelt met de achtervolging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 12:17
Heb zelf Rincon bezocht. Was een erg leuke beurs, en zeker een auto rit van meerdere uren waard, al was het voor mij maar een half uurtje rijden ;-)

Tip voor mensen die wellicht volgend jaar willen gaan: schrijf je in voor live games. Je hebt de beurs weliswaar binnen een paar uur gezien, de leuke stands van de vendors zijn zeker de moeite waard, maar je kunt je voor de ochtend, middag en avond inschrijven op live games.

Heb zelf Starfinder als GM gedaan, en Delta Green en Way of the Madolorian (mutant year zero re-skin) als speler gedaan.

Daarnaast paar boeken gekocht voor Vaessen van Free League Publishing, dus zeker een geslaagde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Werken jullie trouwens veel met battlemaps? En hoe doen jullie dat dan met monsters enzo? Ik pak nu af en toe wat pawns van andere spellen wat een beetje lame is maar ik zit er ook niet op te wachten voor iedere sessie eerst een paar tientjes naar een webshop te moeten brengen voor de juiste miniatures enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:51:
Werken jullie trouwens veel met battlemaps? En hoe doen jullie dat dan met monsters enzo? Ik pak nu af en toe wat pawns van andere spellen wat een beetje lame is maar ik zit er ook niet op te wachten voor iedere sessie eerst een paar tientjes naar een webshop te moeten brengen voor de juiste miniatures enzo
Ali heeft veel mini's .. Maar anders kun je nog altijd de rabbithole van 3d printers induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wij spelen vrijwel altijd met battlemaps. De DM heeft zo'n mooie groote Chessex mat waar je het terrein op kan tekenen. Verder gebruiken we vrijwel nooit de juiste mini's, tenzij we ze toevallig hebben. De HeroQuest monsters uit de jaren tachtig komen nog het meeste op tafel als allerlei soorten humanoids.

Ik heb een 3D printer, maar zelfs wanneer ik de DM ben neem ik niet de moeite om alle correcte monsters te regelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 12:17
Je hebt natuurlijk geen minis nodig om met battlemaps te werken.

Paar praktische tips:

de battlemaps van Loke, zoveel waar voor je geld, dit zijn ringband battlemaps.

Pathfinder Pawns. Goedkope kartonnen mini's voor Pathfinder, ook prima te gebruiken, voor D&D.
Als je een basis setje hebt en je kijkt niet al te nauw, ben je eigenlijk al voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Millie-ano schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:54:
[...]

Ali heeft veel mini's .. Maar anders kun je nog altijd de rabbithole van 3d printers induiken
Het is best een leuk rabbithole om in te duiken, al gaat er wel een hoop tijd in zitten :P

Een alternatief is om te kijken of je de D&D bordspellen zoals Castle Ravenloft en Legend of Drizzt goedkoop kan vinden op Marktplaats. Dan heb je gelijk een behoorlijke voorraad mini's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Paper standees maken zou ook nog kunnen; beetje freubelen op een zondagmiddag.

Google search;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
Wij maken gebruik van een 40" TV met daarop de battlemap gemaakt in Dungeondraft. Op de TV ligt een plexiglas plaat waarop 3d printed mini's (en soms terrain pieces) geplaatst worden.

Daarvoor printte ik meestal de gemaakte maps uit en plakte deze aan elkaar _O- Daarop kwamen dan pionnen ed. van andere bordspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Hier lekker low budget: geprinte kaarten (wel op A1, A2 of A3 formaat dankzij plotter op het werk) en de DM heeft een gigantische Lego verzameling waar we de mini’s kunnen uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Arcalite schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:00:
[...]

Wij maken gebruik van een 40" TV met daarop de battlemap gemaakt in Dungeondraft. Op de TV ligt een plexiglas plaat waarop 3d printed mini's (en soms terrain pieces) geplaatst worden.
Dat klinkt best heftig? Dan heb je wel een mega tafel denk ik?
Wij hebben een tafel van zo', 2.20 x 1.00 meter en daar zitten we dan met zijn zessen aan. Ik merk dat ik als DM met mijn screen al best een stuk daarvan afbaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
En als je tegen een trol moet vechten kun je nog altijd een foto van je schoonmoeder op tafel zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
Ik denk dat mijn vrouw (die ook meedoet) daar een mening over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:31:
[...]

Dat klinkt best heftig? Dan heb je wel een mega tafel denk ik?
Wij hebben een tafel van zo', 2.20 x 1.00 meter en daar zitten we dan met zijn zessen aan. Ik merk dat ik als DM met mijn screen al best een stuk daarvan afbaken.
Dat valt reuze mee, we hebben lange tijd een tafel van 85x220 gebruikt.
Ben momenteel bezig met een simpele vergroting van de tafel dmv 2 houten platen waardoor de speeltafel uiteindelijk 250x150 word waarbij de TV mooi in het midden kan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh wauw hahaha ja dan pak je het best flink aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik ben ook beginnend DM, paar one-shots gedaan en ben nu Curse of Strahd aan het voorbereiden. Vrijwel allemaal nieuwe(re) spelers dus word een uitdaging maar is een hecht groepje geworden dus komt goed. Ben ook in de wereld van Terrein bouwen gedoken met een proxon hot wire tool en binnekort een paar weken een 3d printer te leen voor mini's. Super leuke en tijd intensieve hobby maar heel veel zin in COS.

Ben al wat gebouwen aan het maken voor de nieuwe campaign en de groep was al onder de indruk van wat modulaire dungeon tiles dus ik kan niet wachten voordat ze death house zien (compleet gebouwd en speelbaar intern). Nog 2 maanden voordat we aftrappen dus moet nog wel even doorbouwen haha!

Ook op Rincon geweest overigens en viel me reuze mee! Was een leuke dag en veel gekocht en inspiratie opgedaan. Helaas te laat voor de sessies om mee te spelen maar misschien volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Ben gewaarschuwd voor de 3d printing rabit hole.
Voor je het weet heb je 6 printers en een webshop 8)

Paper standins zijn super om te gebruiken als je net begint.
Pak een plaatje, mirror hem en printen maar.
Je kan ze ook kant en klaar vinden.

Heb zelf dus meerdere printers, en dan nog gebruik ik vaak de zelfde dingen.
Alleen voor speciale battles print ik wel eens specifieke monsters. (bv boss battles)
Terrein is vaak generiek / modulair spul. Zoals bomen, dungeon tiles etc.

Je kan het zo simpel of uitgebreid maken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Deurmat schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:55:
Ik ben ook beginnend DM, paar one-shots gedaan en ben nu Curse of Strahd aan het voorbereiden.
...
en binnekort een paar weken een 3d printer te leen voor mini's.
De Tytan Troll en Twin Goddess Patreons hebben volgens mij deze en/of vorige maand een heleboel Curse of Strahd sculpts uitgebracht. Wellicht is het de moeite waard daar even naar te kijken.

Krijg je een resin of FDM printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wij gebruiken meestal handgetekende battlemaps. De DM heeft grote vellen papier met vierkantjes en zij tekent daar de contouren van de battle op. Als enemy/NPC mini's gebruiken we wat er maar voorhanden is... Ongeschilderde mini's uit de voorraad van de DM of uit mijn voorraad, kartonnen standees, evt zelfs mini dice om minder belangrijke of kleinere NPC's aan te geven. Het belangrijkste is dat je als speler en als DM weet wat wat is. De mini's van de spelers zijn ook niet perfect. Mijn eigen drow/tiefling rogue met een magic dagger en een scimitar wordt gerepresenteerd door een mini van een tiefling rogue met twee scimitars... De orc barbarian met een hamer en schild gebruikt een half-orc fighter met een greataxe en een schild... De gnome wizard gebruikt een halfling monk mini... Meh, goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
ErikT738 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:20:
[...]

De Tytan Troll en Twin Goddess Patreons hebben volgens mij deze en/of vorige maand een heleboel Curse of Strahd sculpts uitgebracht. Wellicht is het de moeite waard daar even naar te kijken.

Krijg je een resin of FDM printer?
Ik zal eens kijken. Is een Resin printer (Mars 3) en heb de Resin (en uitleg van de eigenaar) al binnen maar met een beetje youtube zou ik er ook wel komen volgens hem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
3D printer 😃. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Deurmat schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:55:
Ik ben ook beginnend DM, paar one-shots gedaan en ben nu Curse of Strahd aan het voorbereiden. Vrijwel allemaal nieuwe(re) spelers dus word een uitdaging maar is een hecht groepje geworden dus komt goed. Ben ook in de wereld van Terrein bouwen gedoken met een proxon hot wire tool en binnekort een paar weken een 3d printer te leen voor mini's. Super leuke en tijd intensieve hobby maar heel veel zin in COS.

Ben al wat gebouwen aan het maken voor de nieuwe campaign en de groep was al onder de indruk van wat modulaire dungeon tiles dus ik kan niet wachten voordat ze death house zien (compleet gebouwd en speelbaar intern). Nog 2 maanden voordat we aftrappen dus moet nog wel even doorbouwen haha!

Ook op Rincon geweest overigens en viel me reuze mee! Was een leuke dag en veel gekocht en inspiratie opgedaan. Helaas te laat voor de sessies om mee te spelen maar misschien volgend jaar :)
Persoonlijk ben ik geen fan van hars ivm de chemicaliën. Vinden m’n longen niet grappig. Plus dat de 1-meter regel ook een ding is. M.a.w.; alle details die je van een meter niet ziet, zijn nutteloze details. FDM is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Deurmat schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:45:
[...]

Ik zal eens kijken. Is een Resin printer (Mars 3) en heb de Resin (en uitleg van de eigenaar) al binnen maar met een beetje youtube zou ik er ook wel komen volgens hem. :P
Als je ook de juiste bescherming hebt komt het wel goed denk, zeker met pre-supported files. Kijk ook eens in het Wargaming topic eventueel, daat komen wel eens wat geprinte minis langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:15:
[...]

Als je ook de juiste bescherming hebt komt het wel goed denk, zeker met pre-supported files. Kijk ook eens in het Wargaming topic eventueel, daat komen wel eens wat geprinte minis langs.
MZ4250 heeft nagenoeg alle D&D monsters in STL bestanden gemaakt. Gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:27:
[...]

MZ4250 heeft nagenoeg alle D&D monsters in STL bestanden gemaakt. Gratis.
Ik weet het, maar ik vind zijn poses en ontwerpen vaak wat te wensen overlaten. Het is prima voor gratis bestanden en ik heb ze hier en daar wel gebruikt, maar ik ga liever voor andere artiesten. Zelf gebruik ik vaak Artisan Guild of Vae Victis voor player characters. Monsters kunnen overal vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh haha ja ik heb geen 3D printer en die ga ik er ook niet voor aanschaffen nu zomaar. Leuk excuus misschien wel maar ik heb nog meer dure hobbies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:43:
Oh haha ja ik heb geen 3D printer en die ga ik er ook niet voor aanschaffen nu zomaar. Leuk excuus misschien wel maar ik heb nog meer dure hobbies :P
Ik heb 2á3 jaar geleden zoiets gekocht voor €40á50, er zit voldoende in voor de meeste adventures.

[ Voor 12% gewijzigd door Remy!!!! op 10-04-2024 17:14 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:43:
Zo'n standees doos van Paizo (sec gezien voor PF, maar soit), is natuurlijk een goede optie. Verder kan je natuurlijk ook gewoon een D&D bordspel komen als de Wrath of Ashardalan. Hebben veel mini's & zijn leuk om ook te spelen.

Maar da's allemaal betaal. Je kan natuurlijk ook gewoon ff op het internet zoeken naar printbare mini's. 2D bedoel ik dan. Krijg je vaak ook standees van, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van die afbeeldingen veel te wensen over laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
ErikT738 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:15:
[...]

Thanks zal het in de gaten houden. Ik heb een goed geventileerde ruimte en een garage ter beschikking. Ik leen ook een washer erbij. Het is te leen dus Resin of FDM maakt me voor nu eventjes niet uit. Mocht ik er zelf 1 kopen dan kan ik altijd nog uitzoeken wat beter is maar gratis is gratis.

Ik heb op reddit een complete lijst van gratis STL's gevonden voor elk monster in COS daar ga ik mee beginnen voor nu en uiteraard wat raampjes/rollers etc voor terrain building.

Thanks voor de tips en als het huis klaar is zal ik zeker een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Deurmat schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:38:
[...]

Thanks zal het in de gaten houden. Ik heb een goed geventileerde ruimte en een garage ter beschikking. Ik leen ook een washer erbij. Het is te leen dus Resin of FDM maakt me voor nu eventjes niet uit. Mocht ik er zelf 1 kopen dan kan ik altijd nog uitzoeken wat beter is maar gratis is gratis.

Ik heb op reddit een complete lijst van gratis STL's gevonden voor elk monster in COS daar ga ik mee beginnen voor nu en uiteraard wat raampjes/rollers etc voor terrain building.

Thanks voor de tips en als het huis klaar is zal ik zeker een foto posten.
Succes! Het supporten van bestanden is een kunst op zich, dus ik hoop dat je pre-supported bestanden hebt. Daarnaast is het wel handig als de daadwerkelijke eigenaar je een screenshot van zijn instellingen stuurt en dat je het juiste type handschoenen hebt (nitril, geen latex).

Mocht je alsnog bestanden zoeken; Op Thingiverse en Cults vindt je een groot aanbod van gratis sculpts. Check hier (of op de gratis patreon tier) bijvoorbeeld de samples van Artisan Guild. Bite the Bullet, Battle Yak en Tytan Troll hebben ook nog een aantal gratis pre-supported minis in hun store staan die je zou kunnen gebruiken.

offtopic:
Zoek vooral niet naar STL groepen op Telegram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Remy!!!! schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb 2á3 jaar geleden zoiets gekocht voor €40á50, er zit voldoende in voor de meeste adventures.
Het is mij niet helemaal duidelijk of ik dan een PDF krijg die ik zelf moet printen en knippen of dat het kant en klare standees zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Toren schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:40:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk of ik dan een PDF krijg die ik zelf moet printen en knippen of dat het kant en klare standees zijn?
De PDF kan je voor $9,99 kopen, geen idee wat je dan precies krijgt.
Als je de doos van $40a50 koopt, dan krijg je dus kartonnen "miniatures" met diverse bases om ze in te klemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik heb zelf ooit standees gemaakt voor D&D, kan je ze zelf printen en iets erin steken: https://www.printables.co...tandees-for-paper-enemies

Inclusief medium/large/huge/gargantuan/colossal sizes. De medium/large/huge zijn genummerd zodat je meerdere dezelfde vijanden makkelijk uit elkaar kan houden (je kan ze ook in meerdere kleuren printen).

Normaal papier dubbelgevouwen werkt perfect, gaat er makkelijk in en zit strak genoeg dat je hem aan het papier optilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik zag net dit artikel voorbij komen, geen idee of het echt een leuke deal is, want ik heb de prijzen nog niet vergeleken met andere webshops. Maar doe er eventueel je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Remy!!!! schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:36:
Ik zag net dit artikel voorbij komen, geen idee of het echt een leuke deal is, want ik heb de prijzen nog niet vergeleken met andere webshops. Maar doe er eventueel je voordeel mee :)
He goede tip dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Mijn vriendin liet vallen dat ze wel eens wilde proberen om te DM'en na altijd alleen maar speler te zijn. Wat zou een makkelijke campaign of oneshot kunnen zijn waar ze goed mee kan beginnen? Het lijkt me leuk om haar iets cadeau te geven, dus het liefst een fysiek boekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Joop34 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:14:
Mijn vriendin liet vallen dat ze wel eens wilde proberen om te DM'en na altijd alleen maar speler te zijn. Wat zou een makkelijke campaign of oneshot kunnen zijn waar ze goed mee kan beginnen? Het lijkt me leuk om haar iets cadeau te geven, dus het liefst een fysiek boekje.
Tales from the Yawning Portal of Ghosts of Saltmarsh misschien? Dat zijn collecties one-shots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC Taz Man
Joop34 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:14:
Delian Tomb van Matt Colvill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
Defiance in Phlan (5 losse, verbonden verhalen van ~1-1,5 uur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Toren schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:02:
Defiance in Phlan (5 losse, verbonden verhalen van ~1-1,5 uur)
Dat is een Adventurers League avontuur (het intro avontuur voor seizoen 1). Inmiddels zit AL in seizoen 14, en naar mijn weten is er voor elk seizoen een dergelijk intro avontuur met vijf korte verhalen beschikbaar. Daarnaast zijn er ook nog eens per seizoen meerdere losjes met elkaar verbonden avonturen beschikbaar voor de verschillende tiers of play die in 2 tot 4 uur te runnen zijn (in de praktijk vaak 4 tot 6 uur). AL avonturen zijn echt een goudmijn voor one-shots, al is het vaak lastig om te beoordelen of een avontuur goed is geschreven. Zelf heb ik erg genoten van de seizoen 2 avonturen in en om de stad Mulmaster en de seizoen 5 avonturen die zich op hetzelfde moment afspelen als Storm King's Thunder.

Je kan ook proberen de avonturen van het vreemde meisje Elisande en haar blinde geit te volgen, beginnend met Shadows over the Moonsea (een topper wat mij betreft, wel zeer dodelijk voor laag level parties). Deze avonturen lopen door verschillende seizoenen en locaties heen.

Deze zijn nog gratis beschikbaar op de site van WotC:
https://media.wizards.com...X11_Defiance_in_Phlan.pdf
https://media.wizards.com...Secrets_of_Sokol_Keep.pdf
https://media.wizards.com...dows_over_the_Moonsea.pdf
https://media.wizards.com...DDEX14_DuesfortheDead.pdf
https://media.wizards.com...X15_TheCourtingofFire.pdf
https://media.wizards.com...DDEX16_TheScrollThief.pdf
https://media.wizards.com...DDEX17DrumsintheMarsh.pdf
https://media.wizards.com.../DDEX18TalesTreesTell.pdf
https://media.wizards.com...EX19_OutlawsIronRoute.pdf
https://media.wizards.com...DEX110_TyrannyinPhlan.pdf
https://media.wizards.com...roductory%20Adventure.pdf
https://media.wizards.com...ragonQueen_Encounters.pdf
https://media.wizards.com...DRA23_WintersSplendor.pdf

Er zijn/waren er nog meer te vinden, maar volgens mij kan je nergens meer inzien wat er nog gratis op deze manier wordt aangeboden.

Edit - Meer avonturen is meer beter.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikT738 op 15-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Bedankt allen! Ik duik er eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh wauw dat zijn nog veel aanvullingen, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Laatst online: 12-09 15:28
Als battlemap gebruik ik een tweede scherm dat ik aangepast heb om plat op tafel te kunnen leggen, met een plexi plaat erboven zodat er mini's op geplaatst kunnen worden.

Mijn probleem is om dit zoals een "roll20" systeem te gebruiken, zodat ik op mijn laptopscherm "mijn" view heb, en op het tweede "battlemap" scherm de view voor de spelers.
Ik gebruikte hier "owlbear rodeo" voor, ingelogd in 2 browsers (browser op mijn laptopscherm als DM, deze op tweede scherm als player).
Dit werkte vrij goed, maar recent lijkt er zo extreem veel lag op te zitten, dat het niet meer spelbaar is, en ik terug moet vallen tot een simpele PDF van de battlemap weer te geven op het tweede scherm.

Heeft iemand hier ideeën of suggesties om dit op een meer gebruiksvriendelijke manier te gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
Anastanax schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:22:
Als battlemap gebruik ik een tweede scherm dat ik aangepast heb om plat op tafel te kunnen leggen, met een plexi plaat erboven zodat er mini's op geplaatst kunnen worden.

Mijn probleem is om dit zoals een "roll20" systeem te gebruiken, zodat ik op mijn laptopscherm "mijn" view heb, en op het tweede "battlemap" scherm de view voor de spelers.
Ik gebruikte hier "owlbear rodeo" voor, ingelogd in 2 browsers (browser op mijn laptopscherm als DM, deze op tweede scherm als player).
Dit werkte vrij goed, maar recent lijkt er zo extreem veel lag op te zitten, dat het niet meer spelbaar is, en ik terug moet vallen tot een simpele PDF van de battlemap weer te geven op het tweede scherm.

Heeft iemand hier ideeën of suggesties om dit op een meer gebruiksvriendelijke manier te gebruiken ?
Je kan eens kijken naar DMtools.
Ik ben deze ook recent zelf gaan gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Wauw dat zijn er veel thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Als basis gebruik ik de Chessex Megamat in combinatie met 3d minis uit onze eigen 3d printer en getekende maps + de tabletop tokens van https://geektankgames.com/collections/all-products om snel een bos of dorp etc. te maken (werkt super goed, tijdens de kickstarter heb ik al hun setjes gekocht).

Op dit moment DM ik Rime of the Frostmaiden. Voor de battles waarvan de adventure maps heeft, print ik deze uit via deze tool: https://posterazor.sourceforge.io/online/

Meestal houd je dan een map over die de hele tafel bedekt, super vet :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAwCCXiFocRTHsvE33I0FnELrQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cs4Juuo14NP4wETxYR8dCnLx.png?f=user_large

Legendary items be like :D

Ik heb ook een paar collega's die interesse hebben in een one-shot. Op zich wel interesse in maar moet er ook nog even inkomen :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Bapawe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Op dit moment DM ik Rime of the Frostmaiden. Voor de battles waarvan de adventure maps heeft, print ik deze uit via deze tool: https://posterazor.sourceforge.io/online/

Meestal houd je dan een map over die de hele tafel bedekt, super vet :)
Oh wauw handige tool dat! :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bapawe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po4jQQUKplQsFu9lWfJwbBoHtGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgZVm5QuuOFzMBs1PCie1is2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmAgglxVBIdk7FPu-92J-RKipmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w86eBtPNsjYTzLy28tciG84S.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbeeldjes, de onderste uitgeprinte map had helaas wat foutjes maar ik had toen geen zin meer om hem opnieuw uit te printen. Maar goed het geeft wel een beeld hoe het er uit kan zien ;)

Ook wel het vermelden waard denk ik. Voor het voorbereiden / uitwerken van mijn eigen campaign en de RotFM campaign gebruik ik Notion met een aangepaste versie van de ‘Lazy’ Notion D&D Campaign Template.

Ik vind Notion echt super fijn werken, daarnaast houd ik tijdens het DMen naast dat de players zelf een questlog hebben zelf ook session notes bij met alle belangrijke info die ik moet onthouden.

Deze gebruik ik ook om op de dag dat we gaan spelen een soort van recap / teaser in de whatsapp groep te plaatsen met een bijpassend plaatje om de groep hyped te krijgen voor de avond (succes gegarandeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Bapawe Die tokens op de kaart zien er wel heel goed uit zonder al te veel set-up nodig te hebben! Volgens mij heb ik nog wel iets vergelijkbaars van One Page Rules wat ik misschien eens in elkaar kan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Cool!
Ik zie dat je ook initiative trackers gebruikt. Is dat echt handig? Ik heb er wel eens mee gekloot maar die dingen vielen er vanaf. Had niet gedacht aan wasknijpers haha en nu schrijft ik het gewoon ff op mijn kladblok waar ik ook de HP enzo bijhou.
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Toren schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:30:
Cool!
Ik zie dat je ook initiative trackers gebruikt. Is dat echt handig? Ik heb er wel eens mee gekloot maar die dingen vielen er vanaf. Had niet gedacht aan wasknijpers haha en nu schrijft ik het gewoon ff op mijn kladblok waar ik ook de HP enzo bijhou.
Hoe doen jullie dat?
Wij gebruiken dit, maar dan een oudere versie. Meestal houdt één van de spelers initiative bij.
Afbeeldingslocatie: https://alteregocng.com/cdn/shop/products/pzo2203_900x.jpg?v=1651165749

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bapawe
Toren schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:30:
Cool!
Hoe doen jullie dat?
Voor de initiative trackers gebruik ik "Initiative-Cards-Mage-Productions.pdf". Als je die uit print kun je die over je DM screen hangen, de DM kant bevat info als Max HP / AC / passive perception etc.

Als iedereen initiative gegooid heeft hang ik de trackers op volgorde van links naar rechts en de wasknijper geeft aan wie er aan de beurd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh da's wel weer cool. Zoveel opties om je geld aan uit te geven, haha moneypit dat D&D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Die initiative cards waren gewoon gratis te downloaden toentertijd, de betreffende site (https://mageproductions.com/product/initiative-cards/) lijkt nu down te zijn. Wellicht dat je ze nog ergens kunt downloaden op je zoekt op Initiative-Cards-Mage-Productions.pdf.

Maar inderdaad er zijn genoeg leuke dingen om te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Bapawe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:08:
[...]
+ de tabletop tokens van https://geektankgames.com/collections/all-products om snel een bos of dorp etc. te maken.
Prima spul. Zo ben ik zelf in afwachting van deze:
https://www.backerkit.com...-Vault-of-Mini-Things#top

En ik heb daarvoor destijds getwijfeld om deze te backen:
https://www.kickstarter.c...ylic-minis-rpg-essentials

Toch spijt dat ik die laatste niet gebacked heb. Die werkt met top-down acrylic mini's ipv 2d mini's in een standee.

Maar goed, er is keer dan genoeg keuze. Dus wellicht hebben mensen aan mijn links ook iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Oh nice, die zien er ook goed uit inderdaad. 3d minis zijn natuurlijk super gaaf maar die tokens zijn een snelle en makkelijke vervanging die ik zeker zou gebruiken als we als party geen 3d printer hadden gekocht en ik zelf alles zou moeten printen en schilderen.

Gelukkig heb ik iemand in de party die dat voor me wil doen en het ook leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Persoonlijk ben ik van de battlemat icm mini's. Al dan niet geprint. Een Bambulab X1c, icm de 1 meter regel, werkt perfect :D Mijn spelers zijn iig onder de indruk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Wat is de 1 meter regel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 15:22

Thermomet3r

het is warm of koud

Als het er van 1 meter goed uit ziet, dan is het goed genoeg, je hoeft niet alle details perfect te hebben om een mooie miniatuur te hebben. :9

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Ook wel de tabletop ready omschrijving.
Je kijkt er naar van 0,5 - 1,5 m met vaak weinig / slecht licht. Oftewel al die details zie je niet eens.

Daarom werkt heroforge en bv warhammer zo goed, niet te veel details en dik aangezet zodat het goed te verven is en daarmee de herkenbaarheid omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Wat @Thermomet3r en @Morelleth inderdaad zeggen. Ik merk dat veel mensen in de 3D printer "community" die TTRPGs spelen nogal geobsedeerd zijn door hogere resoluties en meer details, maar dat is allemaal nutteloos als je die details toch niet ziet. Kost je alleen maar meer geld, tijd en moeite.

Aan de andere kant, als je daar gelukkig van wordt, ga je gang :D. Is iets waar ik ook "last" van heb. 0.1mm layer height zou voldoende zijn op de 1 meter regel, toch print ik op 0.08mm, want meer details :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
aaah zo thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:51:
[...]

Wat @Thermomet3r en @Morelleth inderdaad zeggen. Ik merk dat veel mensen in de 3D printer "community" die TTRPGs spelen nogal geobsedeerd zijn door hogere resoluties en meer details, maar dat is allemaal nutteloos als je die details toch niet ziet. Kost je alleen maar meer geld, tijd en moeite.

Aan de andere kant, als je daar gelukkig van wordt, ga je gang :D. Is iets waar ik ook "last" van heb. 0.1mm layer height zou voldoende zijn op de 1 meter regel, toch print ik op 0.08mm, want meer details :')
Ligt eraan wat je er mee doet idd.
Voor spelen ga ik niet verder dan een speedpaint, drybrush met contract oid. Resin prints standaard 0,05 en alles van gebouwen / terrein in PLA op 0,2. Meer dan voldoende.

Maar voor echt verven, is het hoog detail in 75mm of grotere scale. Of busts etc.
Maar nog steeds 0,05 resolutie, Want die komt er door een beetje goede plaatsing juist perfect uit. Primer eroverheen en geen layer line te zien.

Zo ben ik nu bezig met een "klein"projectje van een mammoet.
Voorste is het origineel van Lord of the Print / Rescale miniatures. Daarachter de 200% variant die ik voor op de beurzen op tafel wil zetten om aandacht te trekken. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ9mt70SbzVh8m45zsPawnncaMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jy4FWGyWm6JByzhd7tNFtqsa.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, mijn bureau is een zooitje. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Ligt eraan wat je er mee doet idd.
Voor spelen ga ik niet verder dan een speedpaint, drybrush met contract oid. Resin prints standaard 0,05 en alles van gebouwen / terrein in PLA op 0,2. Meer dan voldoende.

Maar voor echt verven, is het hoog detail in 75mm of grotere scale. Of busts etc.
Maar nog steeds 0,05 resolutie, Want die komt er door een beetje goede plaatsing juist perfect uit. Primer eroverheen en geen layer line te zien.

Zo ben ik nu bezig met een "klein"projectje van een mammoet.
Voorste is het origineel van Lord of the Print / Rescale miniatures. Daarachter de 200% variant die ik voor op de beurzen op tafel wil zetten om aandacht te trekken. :P

[Afbeelding]

En ja, mijn bureau is een zooitje. :|
Cool. Ikzelf verf helemaal niet :')... Als ik al meerdere kleuren wil, print ik in meerdere kleuren. Ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik een Bambulab met AMS heb.

Maar ik vind het altijd cool als anderen wél hun minis verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Cool. Ikzelf verf helemaal niet :')... Als ik al meerdere kleuren wil, print ik in meerdere kleuren. Ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik een Bambulab met AMS heb.

Maar ik vind het altijd cool als anderen wél hun minis verven.
Eerst volgende printer wordt ook iets met een AMS achtig systeem denk. (en die bambu labs zijn dan wel heel erg nice)
Staat hoog op het verlanglijstje. Maar ja, "nodig" is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Eerst volgende printer wordt ook iets met een AMS achtig systeem denk. (en die bambu labs zijn dan wel heel erg nice)
Staat hoog op het verlanglijstje. Maar ja, "nodig" is het niet.
Bambu Lab 3D Printers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
We hebben op dit moment 6 actieve printers staan en heb er al 3 versleten / weggedaan.
En print meer en meer in resin ipv PLA, dus tja...

Maar er staan op het moment weer dungeon tiles voor mijzelf aan. Moet voor komend weekend nog ff een dungeon boss fight in orde maken.
Wordt een tafel vol en kijken of ik nog wat leuke special effects toe kan voegen.

Een 75 mm boss zodat die ook goed intimiderend is. Paar extra guardians.
En natuurlijk alles nog van de week verven. :X
Heb er echt niet ruim de tijd voor gehad hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:56:
[...]

We hebben op dit moment 6 actieve printers staan en heb er al 3 versleten / weggedaan.
En print meer en meer in resin ipv PLA, dus tja...

Maar er staan op het moment weer dungeon tiles voor mijzelf aan. Moet voor komend weekend nog ff een dungeon boss fight in orde maken.
Wordt een tafel vol en kijken of ik nog wat leuke special effects toe kan voegen.

Een 75 mm boss zodat die ook goed intimiderend is. Paar extra guardians.
En natuurlijk alles nog van de week verven. :X
Heb er echt niet ruim de tijd voor gehad hoor...
Ik heb net https://www.kickstarter.c...lar/the-universal-dungeon "binnengekregen", nu ff wachten op de bestelde magneten & grijs filament... Dan, dungeons printen :D.

Maar sinds wanneer bestaat er zoiets als "genoeg printers"? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
Wauw dat is wel vet maar gaat me wel ver hoor... Ik besteed mijn tijd dan liever aan andere dingen.
Maar blijft wel vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb net https://www.kickstarter.c...lar/the-universal-dungeon "binnengekregen", nu ff wachten op de bestelde magneten & grijs filament... Dan, dungeons printen :D.

Maar sinds wanneer bestaat er zoiets als "genoeg printers"? :P
https://www.myminifactory.com/users/DeathxTiles
Ik ben maar voor deze gegaan.

Gecombineerd met https://www.kickstarter.c...s/kraken-fantasy-dungeons

En heb daarnaast toch al teveel files. Bijna alles van printable scenery. Alleen daarmee kan ik al complete steden en dungeons maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Ik ben van plan om echt alleen de paden te printen, geen muren, etc. Wss zelfs geen scenery, maar dat moet ik nog ff overwegen. Ik ben nl gemerkt dat dungeons heel leuk zijn, maar ook de aandacht afleidt van het spel & (met muren) het zicht op de situatie belemmeren.

Maar we gaan het zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Lage muren en/of open stukken werken inderdaad veel beter.
Gaat vooral om het idee in het hoofd van je spelers te kunnen planten..

En eerlijk is eerlijk, dat kan al met alleen een goede omschrijving.
Voeg er muziek aan toe en je krijgt een sfeer.
Voeg pen en papier toe en je geeft visuele handvaten voor ruimte / positiebepaling.

Doe dat met mini's, tiles en props en je kan het meer sturen in het totaal plaatje van dat idee.

Voor steden zet ik meestal een stuk of 6 generieke gebouwen neer.
Dungeons 2 tot 3 ruimtes die direct van invloed zijn op waar ze zijn.
Scenes in een bos, alleen een paar bomen op een groen veld.
Dat soort dingen.

Minimale omgeving, makkelijk inzetbaar.

Maar soms wil je wat uitgebreider en dan is het fijn dat te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
Ik heb nu wat generic tokens op stands en dat werkt wel leuk zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Ik was niet zo happig op OneD&D, maar het lijkt er op dat ze mijn meest gehate wijziging uit de playtest in ieder geval hebben teruggedraaid (Druids zouden alleen nog maar in templates kunnen wildshapen, en niet meer in Beasts). Stiekem ben ik toch wel benieuwd naar wat ze er van hebben gemaakt.

De Weapon Masteries klinken ook wel interessant, al vraag ik me af of het genoeg gaat zijn om Martials ook op hogere tiers met Casters te laten concurreren, en vooral of het ze interessanter maakt om te spelen.

De video over nieuwe feats en backgrounds heb ik nog niet gekeken, maar om de post compleet te maken post ik die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Wel weer typisch dat buiten de VS de bundle niet gekocht kan worden :')... Iig niet met dezelfde korting & add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mochten hier fans zijn van de The Gamers films, de kickstarter voor deel 4 loopt bijna af:
https://www.kickstarter.c...3/gamers-4-dorkness-falls

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmiddag Session Zero van een nieuwe D&D campagne met een nieuwe groep geleid door een professionele game designer. Zin in! De campagne speelt op aarde in het Midden-Oosten ten tijde van het Romeinse Rijk. Wel enigszins fantasy setting want er bestaan ook elven, dwergen etc, maar niet alle opties zijn beschikbaar. Zelf ga ik ten strijde trekken met een human variant (mobile) kensei monk, denk ik - details nog uit te werken vanmiddag. Zin in!

En in ander nieuws heb ik eens iets praktisch gehaakt... Een Bag of Holding waar hele legioenen NPC's in passen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1iCot4S9VkMfsX_B6YIUcY-Jac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uwkiLs5jIvMQHBruypzQ015.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BJ3TYbxNX15JS7Ur_5oMevnnA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwmifCNiSbxYTVDpfRWH2MoT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25
Wat gebeurt er als je AI ter beschikking hebt met unlimited tokenization >:)

Je bent een grot aan het bewonderen en plots zie je een kampvuur. Je kijkt verbaast want deze grot leek onbewoond. Op het moment dat je dichterbij het kampvuur komt hoor je "PEEK-A-BOO".
Achter je staat een grijnzende halfling met zwaard in hand. Hij heeft een litteken op zijn wang en geeft een akelige sfeer af. Wat doe je?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6Om6kY-G2oIKCa2l-66FOMjezY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjRcG3SWk0DiS8ecBPkcFVyJ.png?f=fotoalbum_large

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morgen een nieuwe campagne beginnen *O*. Specifiek Into the Fey van The DM Lair.

Net de laatste loodjes aan voorbereiding gedaan en heb er zin in :D ToA beviel me als DM toch niet. Geen idee waarom, maar het klikte absoluut niet voor mij. Heb die campagne uiteindelijk maar gestopt en deze beginnen we op level 1. Gaat uiteindelijk tot level 5 en hopelijk zijn de spelers langzaam genoeg dat we Escape from the Fey, het vervolg wat Luke nu aan het schrijven en playtesten is, er meteen achteraan kunnen spelen. Zo niet, moet ik maar iets verzinnen :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanavond een leuke eerste sessie gehad met een nieuwe D&D crew. In deze campagne speel ik een level 3 variant human kensei monk, met de Mobile feat. Ik begon als een bodyguard voor een koningin. Tijdens een feest werd de koningin opeens geraakt door twee magische pijlen en ze ging neer. Een andere PC had gezien uit welke richting de pijlen geschoten waren: vanaf een dak zo'n 1000 voet weg... Ik zette het meteen op een lopen in die richting. Eerst werd toen het gebeuren op het plein waar de koningin was afgehandeld, verschillende pogingen om haar leven te redden mochten niet baten, de magie van de pijlen was te sterk. Healing Word, Cure Wounds, Spare the Dying, medicine checks, alles is geprobeerd maar niets werkte en de koningin is overleden. Goed, toen naar mij...

"Oké, hoe ver kan je komen in 9 beurten?"

Hmmm... 3x 150ft (move + dash + step of the wind), dan zijn mijn ki points op en daarna dus nog 6x 100ft (move + dash). Totaal 1050ft. Genoeg om die 1000 voet te overbruggen naar waar die boogschutter zou moeten zitten. Plus, als ik dash heb ik geen last van difficult terrain dus ik kon zo een trap op stormen het dak op en daar stond de assassin...

Ik heb de assassin nog wel aangevallen maar ik had het gevoel dat die van een veel te hoog level was om in mijn eentje aan te kunnen. Toch heb in wel een paar hits op haar kunnen krijgen en toen verscheen er opeens een duivel die samen met de assassin weg teleporteerde...

Aan de hand van de pijlen, mijn beschrijving van de assassin en de duivel en een diepgaand onderzoek van de locatie van waar de daders weg teleporteerden hebben we goede aanknopingspunten om de daders van deze moord te gaan ontmaskeren. Op naar de volgende sessie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Remy!!!! schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:39:
De PDF kan je voor $9,99 kopen, geen idee wat je dan precies krijgt.
klemmen.
Je krijgt een PDF met afbeeldingen die je zelf kan je zelf printen en op karton plakken.

Je krijgt alles twee keer, een keer gewoon en een keer in spiegelbeeld.
Het is geformatteerd om direct op A4-formaat te printen (eigenlijk US Letter, maar dat maakt weinig uit).

Het netjes uitknippen kost mij veruit het meeste tijd maar in uurtje tijd kan ik tientallen pawns maken en daar kan ik dan maanden meer vooruit.. Als je wat pragmatische bent en rechthoekige kaartjes accepteert kun je met een papiersnijder honderden van die kaartjes maken in een middagje tijd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:58
Mx. Alba schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:10:
Vanavond een leuke eerste sessie gehad met een nieuwe D&D crew. In deze campagne speel ik een level 3 variant human kensei monk, met de Mobile feat. Ik begon als een bodyguard voor een koningin. Tijdens een feest werd de koningin opeens geraakt door twee magische pijlen en ze ging neer. Een andere PC had gezien uit welke richting de pijlen geschoten waren: vanaf een dak zo'n 1000 voet weg... Ik zette het meteen op een lopen in die richting. Eerst werd toen het gebeuren op het plein waar de koningin was afgehandeld, verschillende pogingen om haar leven te redden mochten niet baten, de magie van de pijlen was te sterk. Healing Word, Cure Wounds, Spare the Dying, medicine checks, alles is geprobeerd maar niets werkte en de koningin is overleden. Goed, toen naar mij...

"Oké, hoe ver kan je komen in 9 beurten?"

Hmmm... 3x 150ft (move + dash + step of the wind), dan zijn mijn ki points op en daarna dus nog 6x 100ft (move + dash). Totaal 1050ft. Genoeg om die 1000 voet te overbruggen naar waar die boogschutter zou moeten zitten. Plus, als ik dash heb ik geen last van difficult terrain dus ik kon zo een trap op stormen het dak op en daar stond de assassin...

Ik heb de assassin nog wel aangevallen maar ik had het gevoel dat die van een veel te hoog level was om in mijn eentje aan te kunnen. Toch heb in wel een paar hits op haar kunnen krijgen en toen verscheen er opeens een duivel die samen met de assassin weg teleporteerde...

Aan de hand van de pijlen, mijn beschrijving van de assassin en de duivel en een diepgaand onderzoek van de locatie van waar de daders weg teleporteerden hebben we goede aanknopingspunten om de daders van deze moord te gaan ontmaskeren. Op naar de volgende sessie!
Inmiddels al weer gespeeld? Klinkt als een interessante sessie in ieder geval!
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ