[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.013 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
jaspecram schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:45:
Wij willen in ons nieuwe huis voor alle schakelaars Philips Hue Smart Buttons. Ik kom uit om +/- 30 lichtknopjes (verdeeld over drie verdiepingen). Nu las ik ergens dat je maar twaalf buttons per bridge aan kan sluiten. Dat zou ik wel onhandig (en duur) vinden. Ik vraag me af of
- het systeem eigenlijk niet bedoeld is voor zo een opstelling en er een andere logischere oplossing is of
- ik dit gewoon moet accepteren of - mijn info niet klopt en dit best past op één bridge

Bedankt alvast voor het meedenken!
Het klopt dat aantal accessoires dat je via bridge kunt bedienen is beperkt tot 10-12 (10 volgens site, maar 12 heb ik ook voorbij zien komen), en heeft te maken met de hoeveelheid regels dat een bridge bij kan houden (om de accessoires te kunnen programmeren).

Maar ten eerste alle licht knoppen vervangen lijkt me een overkill, je zou moeten bekijken welke ruimtes nu echt een of meer Hue Buttons nodig hebben?! Je kunt namelijk ook al een hoop afvangen met de routines (zo bedien ik buiten verlichting en in de gang, nooit behoefte voor een schakelaar gehad).

Verder is er een workarround om het limiet van 10-12 te omzeilen, zover ik weet, werkt deze workarround alleen met Hue Dimmer Switch en de oude LivingColors/Whites remote controls (heb namelijk geen Hue Smart Buttons om te kunnen testen of het ook werkt met Hue Smart Button).

De workarround is om de Hue Dimmer Switch niet via de normale manier, via app aan bridge toe te voegen, maar rechtstreeks met het ZigBee netwerk te koppelen. Door middel van touchlink mechanisme, je kunt dan, nadat de Hue Dimmer Switch is toegevoegd aan je ZigBee netwerk, de lampen rechtstreeks bedienen, nadeel is dat je de Hue Dimmer Switch niet zichtbaar is in de bridge en dus ook niet te gebruiken is met bijvoorbeeld Apple HomeKit.

Om te weten hoe deze workarround werkt, ik en andere hebben dit meerdere keren uitgelegd op dit forum, zou je bij volgende site kunnen kijken daar staat ook een redelijk goede uitleg (is voor Philips Smart Link remote, maar werkt ook voor Hue Dimmer Switch, en reset knop zit in batterij compartiment), https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue

Verder is er nog een beperking, die normaal geen probleem is, maar sinds je 30 Hue Buttons/Dimmer Switches wilt toevoegen, is een ZigBee beperking, maar per ZigBee router (lamp/bridge) kunnen maximaal 8 ZigBee end devices (Dimmer Switch/Hue Smart Button) met rest van netwerk communiceren, dat wil zeggen dat als je 30 ZigBee Dimmeer/Buttons gebruikt je minimaal 4 lampen moet hebben, maar vermoed dat je wel voor meer lampen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:39:
Pfff routines verdwijnen weer sinds app/bridge update. Mooi product maar door dit soort terugkerende issues en geen enkele logging uit te lezen zelf :-( Het ging een paar maanden goed.
Alles in het verleden al eens opnieuw ingericht vanaf clean.

Zit je dan in de ochtend ineens in het donker, direct maar gekeken en de bridge had die nacht een update gekregen. Jammer...

Not geen releasenotes.
Heb ik geen last van sinds ik een jaar of zo geleden, via App de bridge gereset heb naar default (Opruimen optie in de A, Instellingen -> Hue Bridges -> i (icontje selecteren) -> Bridge configuratie menu is dan zichtbaar en optie opruimen staat ergens onderaan).

Je moet dan wel weer alle routines en configuraties van je accessoires weer goed zetten, maar daarna heb ik dit probleem niet meer gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
jaspecram schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:45:
Wij willen in ons nieuwe huis voor alle schakelaars Philips Hue Smart Buttons. Ik kom uit om +/- 30 lichtknopjes (verdeeld over drie verdiepingen). Nu las ik ergens dat je maar twaalf buttons per bridge aan kan sluiten. Dat zou ik wel onhandig (en duur) vinden. Ik vraag me af of
- het systeem eigenlijk niet bedoeld is voor zo een opstelling en er een andere logischere oplossing is of
- ik dit gewoon moet accepteren of
- mijn info niet klopt en dit best past op één bridge

Bedankt alvast voor het meedenken!
Jeetje, wat een hoop lichtknoppen! Waarom zitten er überhaupt zoveel? Heb je ook aparte lichtknoppen voor bijv. stekkers waar lampen op zijn aangesloten? Ik zou goed gaan nadenken over je lichtplan: welke lampen kun je nu onafhankelijk van elkaar aanzetten en in hoeverre is dat ook in de toekomst nog nodig? Daarnaast kun je "bewegingsruimtes" voorzien van de Motion Sensor. Ik had eerst ook het gevoel dat we veel meer Hue knoppen nodig hadden, maar de Smart Button was er nog niet toen ik het plan maakte. Die werd pas een paar weken later aangekondigd, daardoor had ik wel goed nagedacht over de baten en lasten van alles. In Hue scènes kun je bijv. instellen dat de sfeerverlichting aangaat, of dat de plafondlampen aangaan, of de stekkers aangaan, etc.

Even als voorbeeld:
- In onze woonkamer/keuken/eetkamer hebben we in totaal drie knoppen, voor elke ruimte één. In de praktijk gebruiken we lang niet alle knoppen heel veel omdat we ook veel aan de hand van het buitenlicht bepalen. Met de Smart Button kun je door scènes wisselen. Scènes kun je wat dat betreft heel veel trucjes mee uitvoeren (wij hebben bijv. met de Harmony afstandsbediening ingesteld dat de scène "TV kijken" aangaat, waardoor de lichten gedimd worden en het licht onder de TV kast wordt uitgezet).
- In de hal (begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping) gebruiken we bewegingssensoren, de knoppen gebruiken we daar dus al niet meer. Aan de hand van de tijd wordt vervolgens bepaald welke scène aangaat.
- In het toilet, in de bijkeuken en in het washok hebben we ook bewegingssensoren, omdat dit veelal "bewegingsruimtes" zijn. Dat gaat dus helemaal automatisch, ideaal.
- In alle slaapkamers hebben we een Smart button ingesteld. Met één uitzondering: de inloopkast bij onze eigen slaapkamer is voorzien van een bewegingssensor, dat is immers ook een "bewegingsruimte".
- Op zolder hebben we twee kamers zonder een Smart Button, simpelweg omdat het daar niet nodig was om Hue in te richten. Automatisering was niet nodig. Eventueel kun je met Philips SceneSwitch wel de mogelijkheid geven om te dimmen (door de knoppen meerdere keren te klikken kun je tussen drie standen wisselen).

De garage ga ik binnenkort inrichten (is net aangebouwd) met Hue: een bewegingssensor vooraan en daarnaast nog twee knoppen voor als we blijven licht nodig hebben (bijv. als we aan de fiets klussen). Overigens kun je het aantal "regels" via All4Hue wel verminderen per bijv. Smart Button, via de Hue App moet je vijf verschillende tijdsscènes instellen, maar als ik er bijv. maar 3 nodig heb maakt hij dus een paar regels teveel aan. Als je er wat handig in wordt, kun je met een app als All4Hue beter afstellen. Volgens mij is het niet zo dat de Bridge het niet toestaat om meer accessoires aan te sluiten, maar dat de regels op een gegeven moment gewoon vol zitten. Ik heb zo even geen idee hoeveel ruimte wij nog hebben daarin, trouwens.

Mocht je meer inhoudelijke vragen hebben mag je ook altijd even een PM sturen hoor.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 10:33
meesje schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:30:
De begane grond is voorzien van Hue lampen en Tradfri stekkers. Nu wil ik langzaam naar boven bewegen. Als eerste is de overloop aan de beurt; dit is maar één lamp. Deze wordt bediend middels hotelschakeling: beneden bij de trap een schakelaar en boven op de overloop een schakelaar. Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Zowel beneden als boven een Hue schakelaar?
Simpel, 2x Hue dimmerswitch en beiden toevoegen aan 1 kamer (overloop dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
meesje schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:30:
De begane grond is voorzien van Hue lampen en Tradfri stekkers. Nu wil ik langzaam naar boven bewegen. Als eerste is de overloop aan de beurt; dit is maar één lamp. Deze wordt bediend middels hotelschakeling: beneden bij de trap een schakelaar en boven op de overloop een schakelaar. Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Zowel beneden als boven een Hue schakelaar?
Bewegingssensor is voor dit soort verkeersruimtes ideaal. M.i. is er niet veel 'slims' aan een Hue systeem waarvoor je alsnog schakelaars moet bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Birdy D schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:17:
[...]

Simpel, 2x Hue dimmerswitch en beiden toevoegen aan 1 kamer (overloop dus)
Dat kan inderdaad, maar gezien de berichten hiervoor kun je wel vrij snel aan je max zitten qua Hue schakelaars.
Wally2002 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:35:
[...]

Bewegingssensor is voor dit soort verkeersruimtes ideaal. M.i. is er niet veel 'slims' aan een Hue systeem waarvoor je alsnog schakelaars moet bedienen.
Goed punt! De trapkast en het toilet heb ik al voorzien van Hue motion sensors. De overloop zou inderdaad ook voorzien kunnen worden van deze sensoren. Ik denk wel ik er dan twee moet plaatsen: eentje voor vanaf beneden naar boven en eentje voor als je uit je slaapkamer komt.

Ik ga straks maar eens alle kamers in een sheet zetten en kijken hoe deze lampen te bedienen. Bij de drie slaapkamers komen in ieder geval drie Hue buttons of dimmers.
De badkamer is wellicht ook een ruimte die voorzien kan worden van een motion sensor (wellicht twee).
Idem voor de garage. Deze laatste is voorzien van een Tradfri slimmer stekker, deze wil ik retourneren en vervangen door een Hue slimme stekker. Wel een stukje duurder, maar het liefst wil ik alles van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Celf11 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:00:
[...]

Helemaal mee eens. Dat is ook de achterliggende reden dat ik nog steeds aan het klagen ben bij Hue (al sinds februari van dit jaar!)

Ik weet niet of je toevallig een iPhone hebt, het programma iConnecthue heeft voor mij het probleem ook opgelost. Ergens anders in deze discussie is ook wat te lezen over een gelijksoortig programma voor Android.
Heb hem er op staan (was overigens 5 euro). Maar hoe lost dit precies het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
rudyhattem schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:43:
[...]

Heb hem er op staan (was overigens 5 euro). Maar hoe lost dit precies het probleem op?
Volgens de helpdesk van Hue gaat iConnecthue wat "agressiever" met de resources om. Ik ben geen techneut dat ik kan hier niets zinnigs over zeggen. Feit is, in mijn Hue setup, dat met iConnecthue het probleem met de sensors NIET is voorgekomen. Zodra ik weer overschakelde op de Hue app deed het probleem zich weer voor. Je moet iConnecthue dan wel gebruiken om de sensors en de lampen te schakelen. Je gebruikt de Hue app dan niet voor alle instellingen, enkel voor het aan- of uitzetten van lampen.

[ Voor 6% gewijzigd door Celf11 op 06-09-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@GoEV6 Hue op het toilet vind ik niet nodig. Scheelt ook weer en schakelaar. Hal en overloop gaan een half uur voor zonsondergang aan - geen knop nodig. Kun je een aantal schakelaars vervangen door voice (Googel Nest mini)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:58:
@GoEV6 Hue op het toilet vind ik niet nodig. Scheelt ook weer en schakelaar. Hal en overloop gaan een half uur voor zonsondergang aan - geen knop nodig. Kun je een aantal schakelaars vervangen door voice (Googel Nest mini)?
Hue lamp en motion sensor is een mooie combi voor een kleine ruimte zoals het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

Sinds kort ben ik ook een Hue gebruiker. Ik had al wat langer het idee om de lamp in het toilet te verbinden met een bewegingssensor. En uiteindelijk uitgekomen op de Hue sensor. Had al een Deconz USB stick gekocht i.v.m. home automation. Uit nieuwsgierigheid meteen een Hue starterspakket gekocht met een Google Mini. Dus nu heb ik het complete ecosysteem.

Eerste ervaring is dat Hue qua ecosysteem en gebruiksvriendelijkheid prima in elkaar zit. Maar dat de lampen niet onderdoen of beter zijn dan mijn bestaande Milight lampen. Zeker wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van Domoticz/Homey en je dus buiten het ecosysyeem van Hue begeeft.

In elk geval uit heb ik nu ook een Hue Lightstrip V4 gekocht. Dit voor verlichting onder de keukenkastjes boven het aanrecht. Maar de led strip valt behoorlijk tegen. Elk individuele lampje is te zien en het licht vloeit niet mooi in elkaar over. In geen enkele review lees ik hierover. Is het met ledstrips sowieso de bedoeling dat je gebruik maakt van een led profiel? (Hier heb ik nog niet eerder over gelezen)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiervoor lees ik dat er max 10 (of 12) schakelaars gekoppeld kunnen worden aan een bridge. Vallen motion sensors hier ook onder? Zo nee, wat is het max aantal motion sensors dat je kunt koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 09:22
aex351 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:38:

In elk geval uit heb ik nu ook een Hue Lightstrip V4 gekocht. Dit voor verlichting onder de keukenkastjes boven het aanrecht. Maar de led strip valt behoorlijk tegen. Elk individuele lampje is te zien en het licht vloeit niet mooi in elkaar over. In geen enkele review lees ik hierover. Is het met ledstrips sowieso de bedoeling dat je gebruik maakt van een led profiel? (Hier heb ik nog niet eerder over gelezen)
Wellicht is de outdoor strip een mooie oplossing? Is erg egaal door de diffuser eromheen en is ook nog waterdicht voor in de keuken ivm kookvocht/stoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:27
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:52:
[...]

April:

[...]

[...]

Ik heb dit issue terug, jij ook?
Hier was het ook weer bingo 8)7

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Helox-in-a-box schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:27:
[...]

Wellicht is de outdoor strip een mooie oplossing? Is erg egaal door de diffuser eromheen en is ook nog waterdicht voor in de keuken ivm kookvocht/stoom.
Helaas geen optie, want die kan je niet inkorten zo heb ik begrepen. Kortom, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen met de Hue Lightstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb nu veel lampen van HomeWizard in de Link. Echter hebben die geen filamemtlampen. Dus ik heb een Hue setje gekocht en ik ben erg tevreden over de lampen en kleuren.

Bij HomeWizard gebruikte de schakelaars die je nu al in de muren hebt zitten, daar komt een zendertje achter te zitten. Volgens mij heeft Hue 2 keuzes, de oude grote en nieuwe kleine zender. Kun je bij de nieuwe kleine zender ook makkelijk dimmen of kleur veranderen?

De app vind ik wat onoverzichtelijker, maar misschien is dat wennen.

Ik was gewend gebruik te maken van 4 presets: thuis, weg, slapen en vakantie.

Bij de installatie van een lamp vraagt hij of je de lamp in het donker aan wil hebben. Daarnaast stelde je een automatische slaapstand in (tussen 00:00 en 06:30). Een lamp ging dan tussen zonsondergang en 00:00 uur automatisch aan en ook tussen 06:30 en zonsopgang.

Dat laatste lukt mij nog niet echt met Hue, waar zitten dat soort instellingen?

Op termijn wil ik alle lampen gaan vervangen voor Hue, twee systemen naast elkaar is ook niets.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

@BlakHawk Hue heeft die instellingen wel, zitten in routines app van Hue.

Wellicht kan je beter overstappen naar Homeassistant? Heb je 1 aansturing waarbij het niet uitmaakt welk apparatuur je dan gebruikt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
BlakHawk schreef op maandag 7 september 2020 @ 06:33:
Bij HomeWizard gebruikte de schakelaars die je nu al in de muren hebt zitten, daar komt een zendertje achter te zitten. Volgens mij heeft Hue 2 keuzes, de oude grote en nieuwe kleine zender.
Zender? Wat bedoel je in hemelsnaam? Iets wat je achter je lichtschakelaar plaatst, een afstandsbediening?
Dat eerste heeft Hue niet, je lichtschakelaar moet ook ALTIJD op AAN staan.
Lichtknoppen/afstandsbedieningen zijn er van allerlei merken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Quad schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:15:
@BlakHawk Hue heeft die instellingen wel, zitten in routines app van Hue.

Wellicht kan je beter overstappen naar Homeassistant? Heb je 1 aansturing waarbij het niet uitmaakt welk apparatuur je dan gebruikt.
Nee de HomeWizard link blijft sowieso, ik vind het ene prettig systeem en het is écht plug&play.

Hue kan ook gewoon aan de HomeWizard Link worden toegevoegd.

Ik vind het daarbij niet uitmaken dat er vendor lock-in meekomt. Geen gedoe, plug&play staat bij mij hoger dan een eventuele vendor lock-in.

Daarnaast denk ik dat we in de toekomst alle automatisering om spraakassistenten gaan heen bouwen en niet om automatiseringssystemen. Maar goed, andere discussie.

Terug naar het punt dat ik de lampen niet met zonsopgang uit krijg binnen de hue app.

Ik zit bij ontwaken routine:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGSVfkbeIN68eHU2AfStmcdSe58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6OBTYdOMCQssGjRtRDamAC7i.png?f=user_large

Edit:
Zonsopkomst zit niet in de routine ontwaken, maar bij een handmatige routine kun je hem wel selecteren!

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 07-09-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Serena schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:29:
[...]

Zender? Wat bedoel je in hemelsnaam? Iets wat je achter je lichtschakelaar plaatst, een afstandsbediening?
Dat eerste heeft Hue niet, je lichtschakelaar moet ook ALTIJD op AAN staan.
Lichtknoppen/afstandsbedieningen zijn er van allerlei merken.
Ja je verbind de lamp met permanente stroom en sluit een zender aan op de lichtschakelaar.

Ik dacht al dat hue dat niet had, op zich geen probleem, maar die nieuwe kleine zender/schakelaar, kun je daar hetzelfde mee als de oude?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
BlakHawk schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:46:
[...]

Ja je verbindt de lamp met permanente stroom en sluit een zender aan op de lichtschakelaar.

Ik dacht al dat hue dat niet had, op zich geen probleem, maar die nieuwe kleine zender/schakelaar, kun je daar hetzelfde mee als de oude?
Lees dit even.

Er zijn overigens wel inbouwschakelaars, maar niet van Hue zelf.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:05
@aex351

Ik heb hem onder de keuken kastjes en ben er tevreden mee geeft goed werklicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
meesje schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:45:
Hiervoor lees ik dat er max 10 (of 12) schakelaars gekoppeld kunnen worden aan een bridge. Vallen motion sensors hier ook onder? Zo nee, wat is het max aantal motion sensors dat je kunt koppelen?
Motion sensors vallen onder "accessoires" daar kan je er tussen de 12 en 20 van aansluiten op je bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Birdy D schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:06:
[...]

Motion sensors vallen onder "accessoires" daar kan je er tussen de 12 en 20 van aansluiten op je bridge.
Thanks! Neem ik dat mee in mijn lichtplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

vonkkie schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:04:
@aex351

Ik heb hem onder de keuken kastjes en ben er tevreden mee geeft goed werklicht
Heb je het dan ook verwerkt in een led profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:05
Nee gewoon geplakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
meesje schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:08:
[...]

Thanks! Neem ik dat mee in mijn lichtplan.
O ja, vergeten te melden maar dat is wel het totale aantal accessoires die je kan aansluiten op 1 bridge (dus bv motion sensoren en dimmers etc. bij elkaar geteld
)

[ Voor 3% gewijzigd door Birdy D op 07-09-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
aex351 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:38:
Ik heb een Hue Lightstrip boven het aanrecht, in een (hoog) difuus LED profiel. Het wordt er beter van, maar je blijft individuele LEDs zien. Hoe hoger het profiel, hoe minder natuurlijk (want meer afstand tussen de LEDs en de diffuser). Maar helemaal weg krijg ik het niet.

Maar ik stoor me er niet echt aan. Heb de strip ook bewust ver naar achteren geplaatst, tegen de muur aan onder de bovenkastjes. Je moet bukken om het te zien. Het licht op het aanrecht is wel mooi egaal.

Hier staan foto's:
Xander in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Birdy D schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:49:
[...]

O ja, vergeten te melden maar dat is wel het totale aantal accessoires die je kan aansluiten op 1 bridge (dus bv motion sensoren en dimmers etc. bij elkaar geteld
)
Nogmaals dank! Neem ik mee.

Op dit moment maak ik naast Hue ook gebruik van een zestal Ikea Tradfri stekkers. Beide ondergebracht in HomeKit. Echt onderbouwen kan ik het, het is meer een gevoel: ik overweeg om deze stekkers te vervangen door Hue stekkers. Natuurlijk een stukje duurder dan die van Ikea (gelukkig kan Tradfri kosteloos retour).

Zijn er naast een gevoel ('leuk om alles van Hue te hebben') nog andere argumenten om te gaan voor Hue stekkers? Wellicht denkt menig tweaker van 'Die is gek!'. Dan geef ik geen ongelijk. ;)
Zelf vind ik het overigens fijn dat de Hue stekker een eigen aan/uit knop heeft. Daarnaast vind ik het koppelen van Hue apparatuur heel erg fijn werken. Ikea vind ik op dat vlak helemaal niks. Maar ja, dat is allemaal (hopelijk) eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Birdy D schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:49:
[...]

)
Nou, ik heb 13 devices (7 sensors, 4 dimmers en 2 smartbuttons) en heb nog geen problemen gehad.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toets
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 13:42
meesje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:08:
[...]

Op dit moment maak ik naast Hue ook gebruik van een zestal Ikea Tradfri stekkers. Beide ondergebracht in HomeKit. Echt onderbouwen kan ik het, het is meer een gevoel: ik overweeg om deze stekkers te vervangen door Hue stekkers. Natuurlijk een stukje duurder dan die van Ikea (gelukkig kan Tradfri kosteloos retour).

Zijn er naast een gevoel ('leuk om alles van Hue te hebben') nog andere argumenten om te gaan voor Hue stekkers? Wellicht denkt menig tweaker van 'Die is gek!'. Dan geef ik geen ongelijk. ;)
Zelf vind ik het overigens fijn dat de Hue stekker een eigen aan/uit knop heeft. Daarnaast vind ik het koppelen van Hue apparatuur heel erg fijn werken. Ikea vind ik op dat vlak helemaal niks. Maar ja, dat is allemaal (hopelijk) eenmalig.
Afgezien van de vorm en de knop doen beide mijn inziens precies het zelfde. Eenmaal aangemeld is aangemeld. Ik heb er zelf drie die prima functioneren. Lekker laten zitten zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
funske schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:15:
[...]

Nou, ik heb 13 devices (7 sensors, 4 dimmers en 2 smartbuttons) en heb nog geen problemen gehad.
Ik zei ook tussen de 12 en 20...
meesje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:08:
[...]

Mijn ervaring is (heb Osram en Innr gehad) dat ze toch net wat anders reageren of soms niet.. Maar feit blijft dat je Tradfri nooit via de Hue bridge kan updaten of je moet de Tradfri bridge hebben? Dat is voor mij een reden om uitsluitend bij Hue te blijven.

[ Voor 69% gewijzigd door Birdy D op 07-09-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb verscheidene Osrams en één Hue stekker. De Hue is veel betrouwbaarder dan de Osrams, die nog wel eens een opdracht missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Birdy D schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:24:
[...]
Mijn ervaring is (heb Osram en Innr gehad) dat ze toch net wat anders reageren of soms niet.. Maar feit blijft dat je Tradfri nooit via de Hue bridge kan updaten of je moet de Tradfri bridge hebben? Dat is voor mij een reden om uitsluitend bij Hue te blijven.
Ik heb inderdaad ook de Tradfri bridge (ooit voor 10 euro gekocht via MP). Daardoor is zowel Tradfri als Hue zichtbaar in Apple HomeKit (en later deze week ook in Google Home).

Naast een gevoel, heb ik ook een rationeel argument. Op dit moment heb ik in de garage een Tradfri stekker geplaatst welke er voor zorgt dat TL LED lamp aan/uit gaat. Ik zou echter de garage willen voorzien van een motion sensor, zodat de lamp alleen aan gaat bij beweging en bij een bepaald aantal lux (Hue: daglicht gevoeligheid) en daarbij kunnen instellen na hoeveel minuten weer uit. Volgens mij kan dit niet met Tradfri.

Sowieso vind ik wel fijn dat Hue apparaten alle zichtbaar zijn in HomeKit en zodoende bruikbaar voor de andere HK devices. Tradri sensoren/schakelaars werken alleen met Tradfri devices, toch?
Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:34:
Ik heb verscheidene Osrams en één Hue stekker. De Hue is veel betrouwbaarder dan de Osrams, die nog wel eens een opdracht missen.
De Tradfri stekkers werken bij mij stabiel, wel met hun eigen bridge. Dus niet gekoppeld aan de Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 18:34
Hoi,

Ik ben van plan 9x Hue White Ambiance GU10 lampen te kopen. Ik lees alleen her en der dat het bluetooth signaal permanent uitgezonden wordt, zelfs wanneer de lamp met bridge gekoppeld is. Is dit nog steeds de huidige situatie? Dat zou namelijk een behoorlijke afknapper zijn. Verder was ik benieuwd of de lampen tegenwoordig ook hun laatste dim/kleur stand behouden na een full power cycle. Ik ben namelijk van plan de lampen op een normale wisselschakelaar te gebruiken en verder gewoon via de telefoon te dimmen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Jeroen-B schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:25:
[...]
Verder was ik benieuwd of de lampen tegenwoordig ook hun laatste dim/kleur stand behouden na een full power cycle. Ik ben namelijk van plan de lampen op een normale wisselschakelaar te gebruiken en verder gewoon via de telefoon te dimmen indien nodig.
Ja dit is mogelijk. Je kan kiezen tussen, full on, last state, last color en color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Scidd0w schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:31:
[...]
Ja dit is mogelijk. Je kan kiezen tussen, full on, last state, last color en color.
Wel aan denken dat bij 2 keer kort achter elkaar uit/aan zetten de lamp altijd full on gaat ongeacht de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Jeroen-B Zoals hierboven al eens vermeld krijg ik de lampen niet meet te zien in mijn bluetooth-lijst nadat ze gekoppeld zijn met de Bridge. Voor mij een teken dat bluetooth uit staat.

In deze thread wordt het uitgelegd: https://www.reddit.com/r/...ble_to_disable_bluetooth/

De eerste dertig minuten nadat de lampen stroom krijgen staat bluetooth aan. Daarna gaat bluetooth uit. Normaal hebben je Hue-lampen die aan een Bridge hangen altijd stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:52:
@Jeroen-B Zoals hierboven al eens vermeld krijg ik de lampen niet meet te zien in mijn bluetooth-lijst nadat ze gekoppeld zijn met de Bridge. Voor mij een teken dat bluetooth uit staat.

In deze thread wordt het uitgelegd: https://www.reddit.com/r/...ble_to_disable_bluetooth/

De eerste dertig minuten nadat de lampen stroom krijgen staat bluetooth aan. Daarna gaat bluetooth uit. Normaal hebben je Hue-lampen die aan een Bridge hangen altijd stroom.
Wat ik daar lees: de eerste 30 minuten zijn ze te koppelen, daarna niet meer. Maar nog wel zichtbaar.

Dat is ook mijn ervaring:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5AgU38LXg_wguGV1qCOLEyGpRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4JpJsljHKHztlyM7XSAPj8M.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lampen zijn al ruim een jaar via Zigbee aan een Hue Bridge gekoppeld en al maanden niet spanningsloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
barber schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:05:
[...]

Wel aan denken dat bij 2 keer kort achter elkaar uit/aan zetten de lamp altijd full on gaat ongeacht de instelling.
Moet ik hierbij dan denken aan een snelle dubbele flick binnen 1-2s als vervanger van de oudere 'veiligheids stand- full brightness'?

@Rallye @Xander Dit is dus inderdaad het ding wat ik vaker zie. Ik kwam dus ook threads tegen op Reddit waarbij de een beweert geen lampen meer in bluetooth te zien terwijl de ander ze wel ziet. Gaat leuk werken als je dan weer een keer met een ander bt apparaat wilt verbinden en een hele waslijst aan devices daar hebt staan. Bijzonder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik was uitgegaan van het laatste bericht in de thread: “Bluetooth is activated for 30 min when you power on the bulb, then gets disabled.” Ik lees daarin dat bluetooth na 30 minuten aan de stroom (en gekoppeld met een Bridge) uit wordt gezet.

Ik zal nog eens kijken. Laatst gecheckt en geen lampen in mijn bt-lijst gezien. Zal eens dichter bij mijn 1600lm gaan staan - die hebben zeker bluetooth.

[ Voor 51% gewijzigd door Rallye op 07-09-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jeroen-B schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:34:
[...]

Moet ik hierbij dan denken aan een snelle dubbele flick binnen 1-2s als vervanger van de oudere 'veiligheids stand- full brightness'?
Ik bedoel als je de normale schakelaar actief houdt voor gebruik (en de stroom dus van de lampen haalt) en je (of je bezoek) doet het licht 2 keer achter elkaar uit en aan binnen 15 seconden dat deze dan altijd naar volledige brightness gaat ipv de ingestelde setting voor power on in de app.

Die 15 seconden is best lang en 2 keer aan en uit komt in de praktijk best wel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

L23 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:59:
[...]
<>
Ik ga eerst maar weer de Hue Dimmer Switch aan de bridge koppelen. En doormiddel van rules scenes aan de Aan knop koppelen afhankelijk van de tijd. Wellicht ook een prima oplossing. Al gaat mijn voorkeur naar lampen direct aansturen inplaats van via de bridge.
Vandaag een switch plus lamp gekocht, niet te koppelen aan de bridge. Ding staat nu weer in de doos om morgen retour bol te gaan, of heb jij nog tips?

De support website van Hue is echt wel een lachertje overigens, beschrijft alleen de happy flow maar nergens wat te doen als die niet werkt (zoals het resetten van de switch, wat dus niet werkt)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
Xander schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb een Hue Lightstrip boven het aanrecht, in een (hoog) difuus LED profiel. Het wordt er beter van, maar je blijft individuele LEDs zien. Hoe hoger het profiel, hoe minder natuurlijk (want meer afstand tussen de LEDs en de diffuser). Maar helemaal weg krijg ik het niet.

Maar ik stoor me er niet echt aan. Heb de strip ook bewust ver naar achteren geplaatst, tegen de muur aan onder de bovenkastjes. Je moet bukken om het te zien. Het licht op het aanrecht is wel mooi egaal.

Hier staan foto's:
Xander in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
Ik vind het heel mooi en ik heb het aan mijn vrouw getoond en zij vindt het ook heel mooi :-). Waar heb je dat led-frame gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Yarisken schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:38:
[...]

Ik vind het heel mooi en ik heb het aan mijn vrouw getoond en zij vindt het ook heel mooi :-). Waar heb je dat led-frame gehaald ?
Zie:
Xander schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:43:
Het zijn deze: https://www.profielgigant...ond-pn6-c4-2-meter-zwart/

Die shop heeft een hoop verschillende keuzes, ook een aparte categorie met profielen "geschikt voor Hue".

Denk aan de eindkapjes mocht je daar kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@franssie Beaumotica geeft ook goede uitleg. In principe zijn lamp en dimmer in de doos al gekoppeld, dus dan is alleen de lamp toevoegen genoeg.

Edit: volgens @Xander is het andersom. Zou kunnen, is alweer een tijdje geleden.

[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 07-09-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:49:
@franssie Beaumotica geeft ook goede uitleg. In principe zijn lamp en dimmer in de doos al gekoppeld, dus dan is alleen de lamp toevoegen genoeg.
En dan komt ie in de app? Dat is het enige wat ik niet geprobeerd heb.
Wow hoe leuk zou het zijn dat in de handleiding te vermelden ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:29:
[...]Vandaag een switch plus lamp gekocht, niet te koppelen aan de bridge. Ding staat nu weer in de doos om morgen retour bol te gaan, of heb jij nog tips?

De support website van Hue is echt wel een lachertje overigens, beschrijft alleen de happy flow maar nergens wat te doen als die niet werkt (zoals het resetten van de switch, wat dus niet werkt)
Robsato schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:48:
[...]

De lamp is aan de dimmerswitch gekoppeld en daarom kan de bridge de lamp niet vinden. De bridge kan alleen ongekoppelde lampen vinden.

Als je in de Hue app aangeeft dat je een _dimmerswitch_ wil koppelen aan je bridge dan krijg je de vraag of deze al gekoppeld is aan een lamp. Als je dan de instructies verder volgt dan zal de aan de dimmerswtich gekoppelde lamp automagisch mee "gekopieerd" worden van de dimmerswitch naar de bridge.

Als alternatief kan je lamp via serienummer koppelen (maar die nummers zitten meestal op een onhandige plek) en daarna alsnog de dimmerswitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:49:
Andersom juist, je koppelt de dimmer switch aan de bridge en dan komt de lamp vanzelf mee.
[...]

Vandaag een switch plus lamp gekocht, niet te koppelen aan de bridge. Ding staat nu weer in de doos om morgen retour bol te gaan, of heb jij nog tips?

Het is me niet duidelijk wat niet lukt. De switch koppelen? De lamp koppelen? Allebei niet? Lijkt me stug, tenzij ze allebei kapot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xander schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:24:
[...]

Het is me niet duidelijk wat niet lukt. De switch koppelen? De lamp koppelen? Allebei niet? Lijkt me stug, tenzij ze allebei kapot zijn...
De switch koppelen lukt niet, lamp niet geprobeerd (ik had een combi pakket gekocht voor de lamp als reserve) - pakket gaat terug en ik overweeg over te stappen op IKEA, lijkt toch betaalbaarder en betrouwbaarder. Sinds Living Whites dit spul gebruikt maar het gemak en de support gaan erg achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Xander schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:11:
[...]

Wat ik daar lees: de eerste 30 minuten zijn ze te koppelen, daarna niet meer. Maar nog wel zichtbaar.

Dat is ook mijn ervaring:
[Afbeelding]

Deze lampen zijn al ruim een jaar via Zigbee aan een Hue Bridge gekoppeld en al maanden niet spanningsloos geweest.
Bij mij ook allemaal al een jaar gekoppeld en zie ze ook nog gewoon in het BT menu van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
Hèhè, Philips heeft EINDELIJK release-notes;

August 31, 2020
Firmware 1940094000
This update improves performance and reliability of the Philips Hue system.

August 3, 2020
Firmware 1940042020
This update includes the following:
Updated time zones that match Daylight Saving Time changes
Improved performance and reliability of the system

Edit: ik had 3-8 over het hoofd gezien.

[ Voor 41% gewijzigd door jwhoogervorst op 07-09-2020 21:22 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:43:
[...]

De switch koppelen lukt niet
Waar loop je dan precies vast?

Weet niet wat je precies verwacht van handleidingen / support sites, maar de app leidt je toch prima door alle stappen heen inclusief "I need help" knopjes in iedere stap?
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:43:
pakket gaat terug en ik overweeg over te stappen op IKEA, lijkt toch betaalbaarder en betrouwbaarder. Sinds Living Whites dit spul gebruikt maar het gemak en de support gaan erg achteruit.
Oke, je komt hier dus niet voor een oplossing, maar alleen om te klagen. Helder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

jwhoogervorst schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:17:
August 31, 2020
Firmware 1940094000
This update improves performance and reliability of the Philips Hue system.
Maar sloopt wel dat color lampen in scenes standaard als ambiance staan en je ze eerst moet groeperen om ze weer kleur te krijgen.. dacht eerst dat het aan mij lag maar mijn ouders, schoonouders en andere woning hebben het allemaal.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het is vast een van de meer gehoorde vragen en toch kan ik nergens echt een goed antwoord vinden; het bedienen van Hue lampen met een ouderwetse schakelaar; hoe goed werkt dit nu echt en is dit op een of andere manier nadelig voor bv de levensduur van de lamp.

Het plan is om een enkele Hue lamp welke ook middels bluetooth bediend kan worden te schakelen middels de normale "ouderwetse" wandschakelaar welke je in elk huis vindt om vervolgens middels "power loss recovery mode" in te stellen dat de lamp altijd terug moet naar de laatst gekozen waarde. Dit het liefste zonder bridge.

Hoe snel gaat dit? Is dit echt instant of zie je de lamp toch nog van bv vol vermogen naar gedimd schakelen en hoe snel gaat de lamp daadwerkelijk aan op deze manier?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:58
@franssie

Dimmers zijn gevalletje aanhouder wint.

Als ik zo'n ding moet resetten ben ik ook een tijdje aan het klooien.

Zowat heel het huis en tuin hier op Hue. Geen probleem. Alleen die dimmers zijn klojo's (om te resetten).

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-09-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DukeBox schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:45:
[...]

Maar sloopt wel dat color lampen in scenes standaard als ambiance staan en je ze eerst moet groeperen om ze weer kleur te krijgen.. dacht eerst dat het aan mij lag maar mijn ouders, schoonouders en andere woning hebben het allemaal.
Ik snap even niet precies wat je zegt. Welk probleem zou ik nu moeten hebben met color lampen in scenes?

En hoe bedoel je "groeperen"? "Groups" ken ik alleen uit 3rd party apps, de officiële Hue app doet toch alleen aan "Rooms" en "Zones"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

@Xander Als je een scene hebt gemaakt en deze wilt aanpassen zijn niet alle color lampen zichtbaar in de 'kleuren cirkel' maar wel in de 'ambiance cirkel'. Omdat op te lossen moet ik hem in de ambiance slepen naar een groep (of een groep vormen met een lamp) welke wel bij kleur te zien is en vervolgens kan ik hem bij kleur er dan weer uitslepen om een andere kleur te geven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28

L23

@franssie Ik vind het koppelen altijd lastig, maar ja als het eenmaal werkt dan kijk je er een jaar niet meer naar om en dan ben je het de volgende keer weer vergeten :p Maar krijg het altijd aan de praat. Overstappen naar Ikea maakt niet uit. Het is allebei Zigbee. Handleiding/support van Tradfri is niet beter dan Hue.
Ik begrijp verder niet waar je tegen aan loopt, maar Beaumotica kan ik aanraden, heeft goede handleidingen op hun website staan.

@Bor Dit kan prima, mogelijk gaan de lampen zelfs langer mee omdat ze niet de hele tijd in standby staan. Het lijkt me in vedergeval niet slechter voor de lampen om de ouderwetse schakelaar te gebruiken.
Je kan inderdaad met de Hue bluetooth app instellen dat het terug gaat naar de laatst gekozen waarde. Dit is instant. Bridge is niet nodig, en voor jouw geval voegt dat ook niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DukeBox schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:33:
@Xander Als je een scene hebt gemaakt en deze wilt aanpassen zijn niet alle color lampen zichtbaar in de 'kleuren cirkel' maar wel in de 'ambiance cirkel'. Omdat op te lossen moet ik hem in de ambiance slepen naar een groep (of een groep vormen met een lamp) welke wel bij kleur te zien is en vervolgens kan ik hem bij kleur er dan weer uitslepen om een andere kleur te geven.
Geen last van hier. Als ik een bestaande scene (of een net aangemaakte scene) bewerk dan staat alles gewoon waar ik het verwacht. Random voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pJp2nHFHxA_aQC80R7JnAO90hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcxlrna9DXNkCUfe68ALYiG8.jpg?f=fotoalbum_large
Heb 12 lampen in deze zone, allemaal zichtbaar in de kleurencirkel.

Bridge firmware 1940094000 en de Android app 3.42.0 (7575).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xander schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:18:
[...]
<>
Oke, je komt hier dus niet voor een oplossing, maar alleen om te klagen. Helder. ;)
Nee - misschien wel om te waarschuwen voor aspirant kopers?

De hulp van de app is slecht (reset de schakelaar - dat werkt dus niet tot 15x toe) , die van de website (waar de app je notabene naar toe stuurt) is afwezig?

Wat vind jij een normale standaard dan van wat je mag verwachten aan support? Fijn dat het bij jou wel werkt maar IKEA heeft dat beter voor elkaar (wat vervelend is want dan kan ik de hele zooi weer omgooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nog een keer gekeken. Ik zie geen lamp in de bt-lijst, ook de 1600lm niet die ik pas geïnstalleerd heb en die zeker bluetooth hebben. Hebben jullie die lampen misschien eerder via bluetooth gekoppeld gehad?

Met gewone dimmers heb ik enkel wat updateproblemen (duurde een dag extra) gehad. Belangrijkste lastposten zijn bij mij toch echt de Osram stopcontacten. En ook daarvan weigert er één per week (drie in gebruik).

[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 07-09-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

@franssie Mogelijk heb je pech en is de dimmer switch stuk? Maar ik begrijp niet waar je op baseert dat Ikea het beter voor elkaar heeft? Zelf geen ervaring met Ikea, maar beide werken met Zigbee. Koppelen werkt bij beide systemen met dezelfde techniek. Ik heb alleen ervaring met de Tradfri Dimmer Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

L23 schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:00:
@franssie Mogelijk heb je pech en is de dimmer switch stuk? Maar ik begrijp niet waar je op baseert dat Ikea het beter voor elkaar heeft? Zelf geen ervaring met Ikea, maar beide werken met Zigbee. Koppelen werkt bij beide systemen met dezelfde techniek. <>
Ik gebruik Philips als sinds dat living white spul (toen nog zonder bridge) en ben meegegroeid. Ik merk dat het steeds minder intuïtief werkt, waar best IKEA rommelig begon maar de integratie steeds meer op orde krijgt (ik gebruik beide systemen en bridges).
Ik ga misschien nog een switch kopen om te weer proberen en anders staat er een leuke set op marktplaats binnenkort. Kleuren van Ikea zijn niet zo mooi maar dat gebruiken we eigenlijk toch nooit.
Ik heb alleen ervaring met de Tradfri Dimmer Switch.
Die heb je op Hue gekoppeld? Geinig.
Ik ben gewens aan de living whites dimmer, dus:
- aan / uit
- volume verlichting sliden
- 3 scenes

Dus zoiets zoek ik weer, zal er eens naar kijken want toch handig als ik overstap.

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 07-09-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:54:
De hulp van de app is slecht (reset de schakelaar - dat werkt dus niet tot 15x toe) , die van de website (waar de app je notabene naar toe stuurt) is afwezig?
Dus als je het resetknopje aan de achterkant 2s indrukt, gaat hij niet oranje knipperen?

Doet de schakelaar uberhaupt wel iets? Kan de batterij leeg zijn?

Of werkt het resetten an sich wel (met een oranje knipperende LED als resultaat) maar kan de app hem vervolgens niet vinden?

(Waarom denk ik hier nog inhoudelijk over na? Je ging hem toch al terugsturen. :P)
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:54:
Wat vind jij een normale standaard dan van wat je mag verwachten aan support?
Het is wel een beetje de huidige tendens om weinig handleidingen te schrijven, maar alles in een setup wizard of on screen display te stoppen. Bij een nieuwe TV krijg je ook alleen nog maar instructies hoe je de voet eronder schroeft en de netkabel erin moet steken, de rest legt de TV zelf wel uit. Welkom in 2020. :P

Ik heb nooit enige uitleg gemist bij Hue. Wel vervelend als het vervolgens niet werkt natuurlijk. Heb je de Philips helpdesk met dit probleem benaderd?
Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:56:
Nog een keer gekeken. Ik zie geen lamp in de bt-lijst, ook de 1600lm niet die ik pas geïnstalleerd heb en die zeker bluetooth hebben. Hebben jullie die lampen misschien eerder via bluetooth gekoppeld gehad?
Nee, nooit met BT gebruikt.

Het zijn 4 GU10 White & Color spots en een Flourish plafondlamp die ik zie. Mogelijk is de 1600lm lamp nieuwer / anders?

Ik heb volgens mij ook een nieuwere E27 lamp met BT in de tuin. Zal eens kijken wat die doet (in ieder geval niet zichtbaar vanuit huis maar ik nam aan dat dit aan het bereik lag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

@franssie over de laatste software van Hue kan ik niet mee praten, ik heb nog een V1 Hue bridge. Maar kan nog altijd nieuwe hardware zonder problemen toevoegen. Gezien het allebei Zigbee is zie ik niet wat een Tradfri bridge beter kan doen.

Je zou ook een Tradfri remote kunnen kopen. Met Touchlink de remote op hetzelfde kanaal zetten als de Hue bridge en lampen (dit kan met apps zoals Hue Essentials/Hue Lights). En vervolgens de lampen aan de Tradfri remote koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xander schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:13:
[...]

Dus als je het resetknopje aan de achterkant 2s indrukt, gaat hij niet oranje knipperen?
<>
Eh nee - ... Maar ergens heb ik het idee dat ik het meeste al verteld had.
Dus zegt app hulp nodig?
Kom ik op de support site uit waar niets wordt uitgelegd over dit probleem. Maar ergens heb ik het idee dat ik dat ook al wel verteld had.

Ook al stroom eraf gehad etc (accu eruit). Bij een nieuwe aankoop ga ik de spanning van de batterij niet nameten.

Het werkt niet, kost geld en support is afwezig (en ja ik ken beaumotica voor de leuke hacks) maar dan kwalificeer ik het als een slecht product. Mag toch? Voor een Ali schakelaar wil ik best een uurtje of wat aanklooien om het werkend te krijgen, bij Hue moet het wat mij betreft werken of ik stuur het terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:24:
[...]

Eh nee - ... Maar ergens heb ik het idee dat ik het meeste al verteld had.
Eh nee - je hebt nergens precies verteld wat je precies geprobeerd hebt en wat er wel of niet werkt.

Geen oranje knipperende LED dus. Oke. Brandt er uberhaupt wel een led als je op knoppen drukt?
Dus zegt app hulp nodig?
Kom ik op de support site uit waar niets wordt uitgelegd over dit probleem. Maar ergens heb ik het idee dat ik dat ook al wel verteld had.
Dan benader je de helpdesk, die schijnt best goed te zijn! :)
Ook al stroom eraf gehad etc (accu eruit). Bij een nieuwe aankoop ga ik de spanning van de batterij niet nameten.
Met wat ik nu hoor gok ik toch op een lege batterij.

Misschien heeft het wel heel lang op de plank gelegen bij de leverancier?
Het werkt niet, kost geld en support is afwezig (en ja ik ken beaumotica voor de leuke hacks) maar dan kwalificeer ik het als een slecht product.
Hoezo is support afwezig? Support is hier: https://www.philips-hue.com/nl-nl/support
Mag toch? Voor een Ali schakelaar wil ik best een uurtje of wat aanklooien om het werkend te krijgen, bij Hue moet het wat mij betreft werken of ik stuur het terug.
Sure. :) Je mag doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
@golfgti5 Is het allemaal gelukt??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Xander voor jou is het een soort religie lijkt het.
Prima - navigeer mij maar eens door die support link (dus klikkend) hoe ik een niet knipperend oranje lampje kan oplossen. De twee seconden truc gaf de app al.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:46:
@Xander voor jou is het een soort religie lijkt het.
Nee hoor, geen religie.

Maar jij komt toch naar dit topic met de vraag:
Of mocht alleen L23 daar op reageren?

Sorry, ik probeer je ook alleen maar te helpen met je probleem! Maar je geeft weinig bruikbare informatie. Tja, dit:
zoals het resetten van de switch, wat dus niet werkt
Maar dat is nogal open voor verschillende opvattingen, zoals:
- De Switch is niet te resetten
- De Switch resetten blijkt niet de oplossing

Pas met je vorige reactie werd me duidelijk waar het probleem zat...

Ik gok dat de batterij leeg is. Helemaal terecht dat je het daarvoor terugstuurt, dat hoort natuurlijk niet bij een nieuw product.
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:46:
Prima - navigeer mij maar eens door die support link (dus klikkend) hoe ik een niet knipperend oranje lampje kan oplossen. De twee seconden truc gaf de app al.

Ik ben benieuwd.
Ik heb volgens mij nergens beweerd dat je het antwoord dan kunt vinden. De wizard in de app werkt misschien 99 van de 100 keer, voor de uitzonderingen vind je bij Philips inderdaad weinig bruikbare informatie.

Wel een telefoonnummer wat je op werkdagen van 08:00 tot 20:00 kunt bereiken en een contactformulier. Roepen dat support ontbreekt als je die nog niet benaderd hebt vind ik een beetje zwak.

Je lijkt vanaf je eerste reactie je mening al klaar te hebben - de support is slecht en dat ding gaat terug. Ik krijg niet de indruk dat je er hulp mee wilt. Dat mag natuurlijk. Maar ik vraag me af of een forum dan de juiste plek voor je is, misschien kun je een productreview schrijven: https://tweakers.net/productreview/manager/schrijven/479865/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Xander Dank voor het meedenken. In mijn wereld was er maar één manier om dat kreng te resetten, dat geeft een ander beeld aan beide kanten denk ik. Wat een fatsoenlijk niveau van support online vwb documentatie is, daar moeten we het maar eens in een ander topic over hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 16:21
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:52:
[...]

April:

[...]

[...]

Ik heb dit issue terug, jij ook?
Idem hier. Eerder nooit last van gehad, sinds een week nu 1 handmatige routine die vanaf 22:30 verder dimt dan "Ontspannen" voor alle lampen in de woonkamer (8 + 1 strip) die nu al een aantal x spontaan foetsie is... 8)7
Ik had me nog niet gerealiseerd dat de bridge "toevallig" 31/08 van een update voorzien is.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24

Met gewone dimmers heb ik enkel wat updateproblemen (duurde een dag extra) gehad. Belangrijkste lastposten zijn bij mij toch echt de Osram stopcontacten. En ook daarvan weigert er één per week (drie in gebruik).
Ik heb ze ook nog nooit met BT gebruikt, ik gebruik verschillende soorten HUE lampen en vind alle 9 BT versies (die ik heb, de rest is ouder zonder BT) terug in het BT lijstje op mijn telefoon. Als ik erop klik krijg ik de melding "Pairing rejected by HUE lamp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-07 00:14
Jochemd13 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:40:
Het is niet mogelijk een instelling te maken waarbij de Hue lamp zijn laatste lichtsterkte weer zal gebruiken na de stroomonderbreking.

Bij Livingwhites lampen onthoudt de lamp wel de laatstgekozen instelling bij het inschakelen na stroomonderbreking. Dit betekend ook dat als de lamp via de bridge of remote is uitgeschakeld dat er door middel van de wandschakelaar het licht niet kan worden geactiveerd.
Kleine remark: sinds een tijdje kun je dit per lamp instellen onder Settings > Power-on behavior.
Keuze is dan uit:
-Default (Warm White, full brightness)
-Power loss recovery (Last used color and brightness)
-Custom (Choose color and brightness)

Wellicht goed om de startpost aan te passen voor mensen die deze nieuw lezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

goof. schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:35:
[...]

Idem hier. Eerder nooit last van gehad, sinds een week nu 1 handmatige routine die vanaf 22:30 verder dimt dan "Ontspannen" voor alle lampen in de woonkamer (8 + 1 strip) die nu al een aantal x spontaan foetsie is... 8)7
Ik had me nog niet gerealiseerd dat de bridge "toevallig" 31/08 van een update voorzien is.
Maar wachten op de volgende update waarin het hopelijk verholpen wordt. En dan hopen dat het definitief opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Vanwege het aantal lampen dat ik in mijn toekomstige Hue opstelling wil plaatsen, moet ik twee hubs gaan beheren. Omdat we buiten en binnen Hue gaan installeren, is dat een logische scheiding. Nu vraag ik me af wat wijs is: installeer ik beide hubs in de meterkast bij elkaar in de buurt? Of is het beter om de tweede hub bijvoorbeeld in de schuur te installeren? Heeft iemand ooit problemen gehad met het bereik van Zigbee van binnen naar buitenshuis vanwege driedubbel glas en goede isolatie?

De afstand tussen de meterkast en de eerste buitenland is maar enkele meters, dus als het signaal eenmaal buiten is maak ik me niet zo’n zorgen over de rest van de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
EdwinV schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:49:
Vanwege het aantal lampen dat ik in mijn toekomstige Hue opstelling wil plaatsen, moet ik twee hubs gaan beheren. Omdat we buiten en binnen Hue gaan installeren, is dat een logische scheiding.
Als je via de standaard Hue app gaat bedienen wel rekening houden dat je alleen van de geselecteerde hub de lampen ziet.
Een scheiding in een hub voor ruimtes/lampen die je frequent wilt bedienen/instellen enerzijds, en een hub voor de ruimtes/lampen die je eenmalig instelt en daarna niet meer naar omkijkt anderzijds kan dan handiger zijn.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn volgens mij 3th party apps die meerdere hubs wel combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 15:32
Vanwege het aantal lampen dat ik in mijn toekomstige Hue opstelling wil plaatsen, moet ik twee hubs gaan beheren. Omdat we buiten en binnen Hue gaan installeren, is dat een logische scheiding. Nu vraag ik me af wat wijs is: installeer ik beide hubs in de meterkast bij elkaar in de buurt? Of is het beter om de tweede hub bijvoorbeeld in de schuur te installeren? Heeft iemand ooit problemen gehad met het bereik van Zigbee van binnen naar buitenshuis vanwege driedubbel glas en goede isolatie?

De afstand tussen de meterkast en de eerste buitenland is maar enkele meters, dus als het signaal eenmaal buiten is maak ik me niet zo’n zorgen over de rest van de tuin.
Heb je een netwerkkabel in de schuur liggen dan? Die tweede hub moet je toch ook gewoon met UTP aansluiten?
Kan me niet voorstellen dat de eerste hub via Zigbee met de tweede gaat praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
remmuz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:43:
[...]

Heb je een netwerkkabel in de schuur liggen dan? Die tweede hub moet je toch ook gewoon met UTP aansluiten?
Kan me niet voorstellen dat de eerste hub via Zigbee met de tweede gaat praten?
Er ligt nog geen UTP naar de schuur, maar ik zit nu in een fase waarin dat nog wel te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 16:21
Trebbors schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:27:
[...]

Maar wachten op de volgende update waarin het hopelijk verholpen wordt. En dan hopen dat het definitief opgelost is.
Bridge nu opgeschoond, geen idee of het op de langere termijn helpt, maar voor nu is alles blijven (be)staan. Al te veel handmatige routines (die toch al verdwenen) of scenes had ik toch niet.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
EdwinV schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:57:
[...]

Er ligt nog geen UTP naar de schuur, maar ik zit nu in een fase waarin dat nog wel te realiseren is.
Sowieso doen. d:)b Maar voor de Hue Bridge lijkt het me niet nodig.

Netwerk in de schuur is natuurlijk wel altijd makkelijk. Wil je ooit een outdoor accesspoint voor de tuin? Een IP camera? Monitoring van zonnepanelen op de schuur? Het kan er maar vast liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D

Ik heb 2 hubs, beiden in de meterkast en staan vlak bij elkaar. Ook de scheiding binnen/buiten gemaakt. Enig probleempje waar ik tegen aan liep met de buiten hub was dat het alleen prima werkt op kanaal 25, bij de overige kanalen soms vertraging of dat ie bepaalde lampen niet zag. Heb het idee dat dit komt door mijn buitencamera/ slimme deurbel en weerstation die ook op de 2.4 Ghz zitten buiten. Zul je zeggen dit is toch Zigbee? Ja, maar kanaal 25 staat het verste weg van de Wifi 2.4 Ghz range. Heb trouwens beide bridges op kanaal 25 en stoort elkaar zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29

Ik heb een aantal Hue led strips (inclusief controller) in het verlaagd plafond buiten zitten. Deze kunnen prima communiceren met het Zigbee netwerk binnen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik ook driedubbel glas en goede isolatie heb en dat wifi signalen daar zo goed als niet doorgeraken. Vooral het glas is een probleem. Ik denk dus dat uw eerste Hue buitenlampen vrij dicht tegen het huis zullen moeten staan, en liefst zodanig dat het signaal niet door het driedubbel glas moet.

Alternatief is natuurlijk om inderdaad een bridge buiten te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik loop ineens tegen iets raars aan met een dimmer icm met een huelabs formula. Dimmer heb ik ruim een jaar lang gewoon als standaard ingesteld voor in de slaapkamer. Met als extra onder de uitknop (long press) dat het bedlampje op 'personal go to sleep'-formula start. E.e.a. gereset hier en prompt lukt dit dus niet meer. Dimmer ingesteld op slaapkamer, maar als ik de formula wil toewijzen aan de dimmer krijg ik doodleuk 'the following behavior will be overwritten' en flikkert hij de hele dimmer leeg behalve op de uitknop de formula... Is dit ergens veranderd pas geleden dat dit niet meer kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B

Oke thx voor het checken. Denk dat ik toch noodgedwongen moet Hue moet gaan als ik fatsoenlijk licht wil hebben. Lees van Ikea toch veel inconsistentie qua kleur en dat het allemaal wat minder lekker werkt. Geen idee of andere mensen hier ervaring hebben met het spul van ikea en hoe dat tegenwoordig werkt?

Ik vraag me ook af hoe mensen de voordelen van de White ambiance ervaren. Is het de meerprijs waard t.o.v. de all white variant of blijft de kleurentemparatuur toch vaak zat op 2700K staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
2700k is ronduit lelijk. Staat hier geen enkele lamp op. Verder brand ik m'n vingers niet aan het ikea spul maar dat komt ook omdat ik er teveel gemixte berichten over lees. Het lijkt mij een net niet product. Goedkoop duurkoop ergens. Ik spaar liever iets langer / wacht aanbiedingen van Hue wel af voor goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spokje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:10:
2700k is ronduit lelijk. Staat hier geen enkele lamp op. Verder brand ik m'n vingers niet aan het ikea spul maar dat komt ook omdat ik er teveel gemixte berichten over lees. Het lijkt mij een net niet product. Goedkoop duurkoop ergens. Ik spaar liever iets langer / wacht aanbiedingen van Hue wel af voor goed spul.
Waarschijnlijk bedoel je: 2700k vind ik ronduit lelijk. ;)

@Jeroen-B In onze woonkamer hebben we alleen Hue White lampen met ‘warm wit licht’ (2700k) en hier geen klachten. Ik zou ze overigens niet in een open armatuur plaatsen, de sfeer wordt ook bepaald door bv de gebruikte lampenkappen.
Als je overigens vroeger van flame lampen hield, dan moet je denken ik wel aan 2700k wennen. Flame was ik zelf nooit zo gecharmeerd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
meesje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:16:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je: 2700k vind ik ronduit lelijk. ;)
Haha, zeker. Is natuurlijk persoonlijk. En het ligt indd zeker ook aan je armaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
@meesje @spokje 3 gaan er hier in inbouw spot armatuur en 6 in 2x ronde trioplaat armatuur. IKEA nymane en hektar. Betekend dus wel dat de spot niet gediffused wordt door een kap of iets, gewoon direct zo uit de lamp de kamer in. Wat betreft IKEA, dat idee krijg ik dus ook. Teveel gemixte berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Weten jullie toevallig of er ook E14 filament lampen aankomen bij Hue?

• Birdy D
BlakHawk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:57:
Weten jullie toevallig of er ook E14 filament lampen aankomen bij Hue?
Voorlopig sowieso niet. https://nl.hardware.info/...n-grotere-filament-lampen

[ Voor 25% gewijzigd door Birdy D op 10-09-2020 11:11 ]

• BlakHawk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
BlakHawk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:
[...]

Jammer, die mis ik echt nog wel...
Je kan eventueel zoiets gebruiken: https://www.ledlichtdisco...cOxipnTPGuHRoCNWIQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Thnx!
Ga een kijken of dat niet al te veel afbreuk doet! Zit in het zicht, maar voor die paar euro het proberen waard!

Gisteren heb ik een Hue motion outdoor sensor binnen gekregen. De buitenlamp is op standaard hoogte net naast de voordeur bevestigd. Hebben jullie advies van waar je deze het beste aan de voorkant van een woning (tussenwoning) kunt bevestigen?

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@BlakHawk @Birdy D Van E27 naar E14 gaat zo'n ding wel maar andersom is dat echt geen gezicht als je de lamp ziet. Naast dat de meeste E27 lampen al te groot zijn (of er te groot uitzien) voor de meeste E14 fittingen.

• Birdy D
Septillion schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:01:
@BlakHawk @Birdy D Van E27 naar E14 gaat zo'n ding wel maar andersom is dat echt geen gezicht als je de lamp ziet. Naast dat de meeste E27 lampen al te groot zijn (of er te groot uitzien) voor de meeste E14 fittingen.
Ligt idd aan je armatuur, maar je hebt ook best hoge E14 armarturen en een wat smallere filament lamp zoals de Edison..
Pagina: 1 ... 98 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic