[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.016 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
Birdy D schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:46:
Even een vraagje waar ik 1,2,3 niet zo uit kom.. Heeft iemand ervaring met deze schakelaar https://www.leddirect.nl/...dbediening-zigbee-4-zones . In de handleiding staat namelijk dat je ze per lamp moet koppelen maar als je een bridge hebt, kan je ze dan niet gewoon per groep toewijzen in de app? Heb dus 4 ruimtes en sommige ruimtes hebben meerdere lampen.. Staat wel dat je hem moet zoeken als Hue dimmer dus lijkt me dan dat je er gewoon een kamer aan de 4 knoppen kan toewijzen toch?
Jung en/of Gira hebben ook zo'n Zigbee schakelaar. Maar Zigbee is geen 100% HUE ZLL.
Deze schakelaar moet je handmatig aan een lamp koppelen en doet niets met de HUE Bridge of HUE app.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
passat_v5 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:19:
Eventjes een vraagje, zit met het volgende probleem. Ik heb een Somfy Tahoma box, en ik heb Philips Hue lampen hangen. Nu heb ik de Hue Bridge toegevoegd aan de Tahoma box, maar het probleem is dat ie maar 4 lampen ziet, terwijl er veel meer aan hangen. Wat doe ik verkeerd, waarom ziet ie niet alle lampen? t. alvast bedankt. Mvg
Zijn alle lampen 100% Signify HUE, of zitten er ook HUE compatible lampen tussen?

Je hebt dit ook met de HomeKit van Appleen HUE. Bepaalde items ziet de HUE app wel allemaal maar de HomeKit app niet. Dit is een stukje betaalde certificering waar niet alle (Chinezen) aan mee (mogen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:40
Ik heb onlangs mijn led spotjes in de badkamer slim gemaakt doormiddel van een inbouw dimmer van robshop. Deze is combatible met Philips hue, nu heb ik een beweging sensor van hue erachter ha ngen zodat de lampen aangaan als ik naar binnen loop.

Echter snachts wil ik dat de lampen zo min mogelijk helderheid hebben. Nu moet ik echter eerst de lampen op half helderheid zetten en dan de helderheid verlagen, anders gaan de lampen helemaal niet aan. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

theorganiser schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:07:
Echter snachts wil ik dat de lampen zo min mogelijk helderheid hebben. Nu moet ik echter eerst de lampen op half helderheid zetten en dan de helderheid verlagen, anders gaan de lampen helemaal niet aan.
In plaats van alle spotjes te dimmen, kan je natuurlijk ook zorgen dat ze niet allemaal aan gaan.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:27
Ik heb onlangs mijn led spotjes in de badkamer slim gemaakt doormiddel van een inbouw dimmer van robshop. Deze is combatible met Philips hue, nu heb ik een beweging sensor van hue erachter ha ngen zodat de lampen aangaan als ik naar binnen loop.

Echter snachts wil ik dat de lampen zo min mogelijk helderheid hebben. Nu moet ik echter eerst de lampen op half helderheid zetten en dan de helderheid verlagen, anders gaan de lampen helemaal niet aan. Iemand een idee
Heb ik precies zo, ik configureer mijn sensors alleen met Hue Essentials (anders krijg ik geen betrouwbare schakelingen), bij beweging zet ik tussen de 7u en 23u de helderheid van de lamp (dus NIET de ruimte) op 100%, en tussen 23u en 7u de helderheid van de lamp op 30% (ongeveer nachtlampje stand), bij geen beweging schakel ik de lamp (dus NIET de ruimte) uit, werkt hier zeer betrouwbaar (en ik ben een ontzettende zeikerd) 8)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Theo74 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Zijn alle lampen 100% Signify HUE, of zitten er ook HUE compatible lampen tussen?

Je hebt dit ook met de HomeKit van Appleen HUE. Bepaalde items ziet de HUE app wel allemaal maar de HomeKit app niet. Dit is een stukje betaalde certificering waar niet alle (Chinezen) aan mee (mogen) doen.
hoi, het zijn allemaal originele hue lampen van philips, degene die hij ziet zijn de ledstrip en de GO V2 lampen 2x, de lampen aan het plavond, buitenlampen die ziet hij niet. Alles is gewoon via de brdige geschakeld, alles werkt 100% met zowel google als philips Hue app. Alle apparaten staan er ook netjes in, dat is het probleem niet, alleen met toevoegen via tahoma blijft ie er maar 3 zien. Meerdere keren herhaald, maar blijven er 3.

[ Voor 18% gewijzigd door passat_v5 op 27-08-2020 06:09 ]

• Theo74
passat_v5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 06:05:
[...]

hoi, het zijn allemaal originele hue lampen van philips, degene die hij ziet zijn de ledstrip en de GO V2 lampen 2x, de lampen aan het plavond, buitenlampen die ziet hij niet. Alles is gewoon via de brdige geschakeld, alles werkt 100% met zowel google als philips Hue app. Alle apparaten staan er ook netjes in, dat is het probleem niet, alleen met toevoegen via tahoma blijft ie er maar 3 zien. Meerdere keren herhaald, maar blijven er 3.
Zitten de missende HUE lampen mogelijk in een aparte ruimte of zone geprogrammeerd in de HUE app?

• Theo74

Het probleem is dat de 'analoge' verlichting te weinig sturing van de Robbshop dimmer krijgt om te werken.
Dit kun je ook met een normale dimmer hebben, je stelt hem op minimale dimstand in, zet hem uit en weer aan en de lampen gaan niet in de laatste minimale dimstand aan. Pas als je de dimmer even opendraait en weer terugdraait dan krijg je de lampen weer in minimale dimstand. Alsof ze een zetje nodig hebben.

Wat je als eerste moet doen is de dimmermodule van Robbshop op minimale dimstand afregelen via het daarvoor bedoelde kleine knopje op de dimmermodule. Hoe dit moet lees je in de bijgeleverde manual.
Als dit gelukt is dan moet je met de dimmerstand gaan spelen en kijken bij welke minimale dimstand de verlichting wel terug aan gaat. Het kan uiteindelijk zo zijn dat de oudere verlichtingsset een net iets hogere minimale dimstand nodig heeft om van uit naar terug aan te gaan. Dit kun je oplossen door in de HUE app de sensor een aangepaste scene te laten activeren waarbij de dimstand niet op "nachtlampje 5%" staat maar een zelf gemaakte scene met bijvoorbeeld 10% dimstand.

De originele HUE lampen hebben hier geen last van, die kunnen heel diep gedimd aan gaan. Maar goed, die zijn volledig afgestemd op het HUE ecosysteem. Dit zijn geen oudere lampjes op een Zigbee dimmer.

• passat_v5
Theo74 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:13:
[...]

Zitten de missende HUE lampen mogelijk in een aparte ruimte of zone geprogrammeerd in de HUE app?
Ik heb de 3 die wel werken onder woonkamer staan, en hier zitten meerdere lampen, waaronder ook 2 plafond lampen, maar die ziet ie niet. Ook de andere ruimtes, waaronder de slaapkamers, hal, garage, achtertuin enz. ziet ie helemaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door passat_v5 op 27-08-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Vandaag zes Hidden Sockets laten installeren thuis. De boel moest toch geaard worden, dus toen was het wel de moeite waard om een paar extra draadjes te trekken. Installatie gaat fijn, even wennen aan hoe hard je moet klikken in vergelijking met de 'standaard' switches. En natuurlijk gaaf om zo achter je schakelaar een stopcontact te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 16:51

giu

In ons nieuwe huis wil ik graag wandlampen ophangen die er uit zien zoals deze: https://cdn.lampen24.nl/i...udkleurig-9620716-34.webp
https://cdn.webshopapp.co...dlamp-sola-zwart-goud.jpg

Alleen vind ik nergens dit type wandlamp die geschikt zijn voor Philips Hue lampen (juiste fitting etc). Is iemand deze al ergens tegengekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
giu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:46:
In ons nieuwe huis wil ik graag wandlampen ophangen die er uit zien zoals deze: https://cdn.lampen24.nl/i...udkleurig-9620716-34.webp

Alleen vind ik nergens dit type wandlamp die geschikt zijn voor Philips Hue lampen (juiste fitting etc). Is iemand deze al ergens tegengekomen? :)
Zoiets? https://www.fonq.nl/produ...resonate-wandlamp/487380/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 16:51

giu

Thanks! Deze had ik gevonden ja, maar zijn iets te hoog naar mijn smaak :) Zoek een iets meer vierkant model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
passat_v5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Ik heb de 3 die wel werken onder woonkamer staan, en hier zitten meerdere lampen, waaronder ook 2 plafond lampen, maar die ziet ie niet. Ook de andere ruimtes, waaronder de slaapkamers, hal, garage, achtertuin enz. ziet ie helemaal niet.
Vaag probleem. Ik zou toch eens verder zoeken op een Somfy forum, of Somfy zelf bellen voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
giu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Thanks! Deze had ik gevonden ja, maar zijn iets te hoog naar mijn smaak :) Zoek een iets meer vierkant model!
Gewoon de armaturen met gewenste dimbare lichtbron kopen een aansluiten op een Zigbee/HUE compatible druk/draai dimmer, of inbouw dimmermodule. Laat je niet altijd beperken door de HUE lampen, tenzij je echt alle kleuren wilt kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:04
Ik ben op zoek naar een Din-rail schakelaar, met zigbee protocol.
Ik wil middels deze module in mijn hue app de buitenverlichting kunnen schakelen.

Iemand een suggestie voor een Dinrail zigbee schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:38

Quad

Doof

giu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:46:

Meeste is dimbaar led.
Je kan dan beter een smart inbouwdimmer gebruiken en de wandspotjes naar eigen smaak uitzoeken. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Iets dergerlijks inderdaad, is wel een suggestie.
Alleen zou 400w wel iets mer mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Jeoh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:47:
Vandaag zes Hidden Sockets laten installeren thuis. De boel moest toch geaard worden, dus toen was het wel de moeite waard om een paar extra draadjes te trekken. Installatie gaat fijn, even wennen aan hoe hard je moet klikken in vergelijking met de 'standaard' switches. En natuurlijk gaaf om zo achter je schakelaar een stopcontact te hebben.
Wat bedoel je precies met deze hidden sockets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Kvn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Gisteren de nieuwe 'foh' schakelaars van Robbshop getest.
Zijn uitgerust met een batterij (8 jaar) itt de kinetische oplossing van enocean.

Prima knop, bevalt prima, de module is zelfs te plaatsen in ht mooiere materiaal van bijvoorbeeld NIKO.

[ Voor 19% gewijzigd door Obelixxx op 28-08-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Hehe had hem al in google geplakt, alleen geen hue erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Obelixxx schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:22:
Gisteren de nieuwe 'foh' schakelaars van Robbshop getest.
Zijn uitgerust met een batterij (8 jaar) itt de kinetische oplossing van enocean.

Prima knop, bevalt prima, de module is zelfs te plaatsen in ht mooiere materiaal van bijvoorbeeld NIKO.
Welke foh schakelaar bedoel je?

--

Dit weekend ga ik verhuizen, er liggen 5 GU10 spots, 1 ledstrip, 1 E27 en 3x Hue Impress Small te wachten om na de verhuizing gekoppeld te worden ter uitbreiding :9~

De Hue Impress heb ik nog voor een mooie prijs weten te scoren via Hornbach..
Gemiddeld gaan deze voor € 105-110.-, Coolblue verkoopt hem voor € 95 en Hornbach haalt daar nog 10% van af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
ro3lie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Welke foh schakelaar bedoel je?

--

Dit weekend ga ik verhuizen, er liggen 5 GU10 spots, 1 ledstrip, 1 E27 en 3x Hue Impress Small te wachten om na de verhuizing gekoppeld te worden ter uitbreiding :9~

De Hue Impress heb ik nog voor een mooie prijs weten te scoren via Hornbach..
Gemiddeld gaan deze voor € 105-110.-, Coolblue verkoopt hem voor € 95 en Hornbach haalt daar nog 10% van af :P
Deze :
https://www.robbshop.nl/d...der-zigbee-friends-of-hue
Geheel in te stellen als andere friends of hue schakelaars.
Ietsjes goedkoper, maar niet de harde klik.
En iedere 8 jaar een batterij vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
Theo74 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Vaag probleem. Ik zou toch eens verder zoeken op een Somfy forum, of Somfy zelf bellen voor support.
Had vorige week al somfy bericht over mijn probleem, gister antwoord gehad, ik heb een serie van philips hue lampen, de discover, de argenta (2,3, en 4 spots ), en de resonate buitenlampen. deze lampen ziet ie allemaal niet. Hun antwoord was dat deze lampen niet ondersteunt worden. Degene met een stekker eraan, die ik heb zoals de GO v2, en de ledstrip, die ziet ie wel, dus of daar nu het probleem zit? Degene die rechtstreeks aan de stroomnet hangen zeg maar, die ziet ie niet. Best vaag, inderdaad, maar zijn er mensen die wel bovengenoemde lampen, de argenta, discover, en de resonate lampen werkend hebben op de somfy Tahoma box?

Best grappig want op de somfy site zelf staat het volgende...

https://s-group.force.com...iew.addArticleViewCount=1

[ Voor 34% gewijzigd door passat_v5 op 29-08-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Iemand een oplossing?

Ik heb een aantal hue sensoren in huis die het licht bedienen. Soms weigert deze. Dit gebeurd oa als het licht net uit is gegaan... Nog meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:24
Hier 2 sensoren en nog steeds geen problemen, misschien mee te maken met de gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donblondie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
__Erik__ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Heb ik precies zo, ik configureer mijn sensors alleen met Hue Essentials (anders krijg ik geen betrouwbare schakelingen), bij beweging zet ik tussen de 7u en 23u de helderheid van de lamp (dus NIET de ruimte) op 100%, en tussen 23u en 7u de helderheid van de lamp op 30% (ongeveer nachtlampje stand), bij geen beweging schakel ik de lamp (dus NIET de ruimte) uit, werkt hier zeer betrouwbaar (en ik ben een ontzettende zeikerd) 8)
Hier ook een zeikerd _/-\o_

Ik heb jaren zonder problemen een bewegingssensor bij de voordeur gehad ( binnen ) als er iemand binnen kwam ging het licht aan, dit wilde ik ook op de overloop boven.
Ook hier een bewegingssensor voor aangeschaft en gekoppeld aan de hue lamp boven. sinds dien heb ik problemen.
soms gaat de lamp beneden niet aan, kan zwaaien wat ik wil maar gebeurd niets. als die al aan is geweest moet ik een tijd wachten voor hij weer aan kan. geen idee.
ontkoppel ik de bewegingssensor boven uit hue is er niets aan de hand. hellup? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donblondie
rudyhattem schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:50:
Iemand een oplossing?

Ik heb een aantal hue sensoren in huis die het licht bedienen. Soms weigert deze. Dit gebeurd oa als het licht net uit is gegaan... Nog meer mensen deze ervaring?
exact het zelfde probleem hier. heel vervelend. @chulin hoe heb jij je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Niks bijzonder, gewoon met de originele Hue app, hoog beweginsgevoeligheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een oplossing?

Bekend probleem, de motion sensoren updaten de lichtintensiteit niet snel genoeg richting de Hub waardoor de Hub wel de motion detecteert maar denkt dat het nog licht genoeg is. Enige oplossing is om ze aan te laten gaan ongeacht de hoeveelheid licht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donblondie
Tsurany schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Bekend probleem, de motion sensoren updaten de lichtintensiteit niet snel genoeg richting de Hub waardoor de Hub wel de motion detecteert maar denkt dat het nog licht genoeg is. Enige oplossing is om ze aan te laten gaan ongeacht de hoeveelheid licht.
dus licht de lichtgevoeligheid zo hoog mogelijk laten? zal er vanavond eens mee experimenteren, ben benieuwd of het wat oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
donblondie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Hier ook een zeikerd _/-\o_

Ik heb jaren zonder problemen een bewegingssensor bij de voordeur gehad ( binnen ) als er iemand binnen kwam ging het licht aan, dit wilde ik ook op de overloop boven.
Ook hier een bewegingssensor voor aangeschaft en gekoppeld aan de hue lamp boven. sinds dien heb ik problemen.
soms gaat de lamp beneden niet aan, kan zwaaien wat ik wil maar gebeurd niets. als die al aan is geweest moet ik een tijd wachten voor hij weer aan kan. geen idee.
ontkoppel ik de bewegingssensor boven uit hue is er niets aan de hand. hellup? |:(
@rudyhattem
Hier precies hetzelfde, is veroorzaakt door een update eerder dit jaar. In april heb ik hier ook al melding van gemaakt, daarvoor werkte het prima. Ik meen toen gelezen te hebben dat ze ervan op de hoogte waren en het gingen oplossen, daar zie ik, tot nu toe, verrekte weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Birdy D schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:46:
Even een vraagje waar ik 1,2,3 niet zo uit kom.. Heeft iemand ervaring met deze schakelaar https://www.leddirect.nl/...dbediening-zigbee-4-zones . In de handleiding staat namelijk dat je ze per lamp moet koppelen maar als je een bridge hebt, kan je ze dan niet gewoon per groep toewijzen in de app? Heb dus 4 ruimtes en sommige ruimtes hebben meerdere lampen.. Staat wel dat je hem moet zoeken als Hue dimmer dus lijkt me dan dat je er gewoon een kamer aan de 4 knoppen kan toewijzen toch?
ik zou dit spul niet echt aanraden vanwege het lastige programmeren, zoek friends of Hue en je kunt het via de app instellen en je hebt veel meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 10:33
arjandijk162 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

ik zou dit spul niet echt aanraden vanwege het lastige programmeren, zoek friends of Hue en je kunt het via de app instellen en je hebt veel meer mogelijkheden
Al gelukt, gaat eigenlijk vrij simpel alleen moet je elke lamp afzonderlijk koppelen maar werkt voor de rest prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

joskuiper

PapaCooper

Ik ben nieuw in de Hue wereld, heb één en ander aangeschaft en ben van plan alles langzaamaan te implementeren.

Nu heb ik het volgende in gedachten:

- Lamp (fillament) bij de voordeur
- Bridge werkt, lamp toegevoegd etc.
- Ik wil graag het volgende:

* Lamp aan op 'nachtlampje' stand als het donker begint te worden
* Lamp weer compleet uit als het licht is
* Als er beweging word gedecteerd (dus iemand komt aan de deur) dan licht helemaal aan en na paar minuten weer uit.

Nu lukt me dat niet.
Kan wel tijden instellen, maar kan nergens instellen dat hij aan gaat bij bepaalde lichtsterkte voor zover ik kan vinden...

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
joskuiper schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:26:
Ik ben nieuw in de Hue wereld, heb één en ander aangeschaft en ben van plan alles langzaamaan te implementeren.

Nu heb ik het volgende in gedachten:

- Lamp (fillament) bij de voordeur
- Bridge werkt, lamp toegevoegd etc.
- Ik wil graag het volgende:

* Lamp aan op 'nachtlampje' stand als het donker begint te worden
* Lamp weer compleet uit als het licht is
* Als er beweging word gedecteerd (dus iemand komt aan de deur) dan licht helemaal aan en na paar minuten weer uit.

Nu lukt me dat niet.
Kan wel tijden instellen, maar kan nergens instellen dat hij aan gaat bij bepaalde lichtsterkte voor zover ik kan vinden...
Kijk eens naar HueLabs. Daar staan wat formules die je kunt gebruiken. Bijvoorbeeld No motion, no fuss, die heb ik ook voor bovenstaande gebruikt.

Voor lichtsterkte heb je een Hue Motion nodig. Maar je kunt ook gewoon met de zonsondergangtijden werken

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 30-08-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hier of er toevallig al een bracket beschikbaar is om de originele philips dimmers op de plakken die wel goed over de inbouwdozen past?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:47:
Weet iemand hier of er toevallig al een bracket beschikbaar is om de originele philips dimmers op de plakken die wel goed over de inbouwdozen past?
Er staan er genoeg op thingiverse in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door dragon2 op 31-08-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dragon2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Er staan er genoeg op thingiverse in ieder geval.
Maar dat is toch super lelijk. Ik wil juist een vervanger voor de te smalle onderplaat. Niet een bredere plaat waar je de smalle op monteert.

Ik vind wel hele dikke die over de amerikaanse schakelaars vallen. Ook lelijk 😂

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 31-08-2020 12:00 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Tylen schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:47:
Ik heb deze als tet gekocht, ziet er wel leuk uit. (als je de standaard Hue dimmer switch wil gebruiken)
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort Hue maar krijg bepaalde dingen niet onder de knie.
Ik heb de Impress Breed buitenlamp en de Outdoor sensor.
Wellicht kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg;
-als de buitenlamp aanspringt via de sensor wil ik graag dat hij op 100% aanspringt, is dit mogelijk?
-als de sensor snachts de tuinlamp aan laat gaan zou ik ook graag bepaalde lampen binnen voor 15 minuten aan laten gaan, zodat wij of de kids na het stappen niet in een donker huis binnen komen, is dit mogelijk?

Ik gebruik de iConnectHue app, maar kom er helaas niet uit, graag wat hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
golfgti5 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:37:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort Hue maar krijg bepaalde dingen niet onder de knie.
Ik heb de Impress Breed buitenlamp en de Outdoor sensor.
Wellicht kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg;
-als de buitenlamp aanspringt via de sensor wil ik graag dat hij op 100% aanspringt, is dit mogelijk?
-als de sensor snachts de tuinlamp aan laat gaan zou ik ook graag bepaalde lampen binnen voor 15 minuten aan laten gaan, zodat wij of de kids na het stappen niet in een donker huis binnen komen, is dit mogelijk?

Ik gebruik de iConnectHue app, maar kom er helaas niet uit, graag wat hulp.
Ik heb geen Outdoor Sensor, maar ik denk dat deze de zelfde mogelijkheden heeft als de gewone Sensor.
Bij "On activity" splits je de tijd mogelijkheden (onderaan) in een tijdsspanne of Sunset
Maak een scene aan voor de buitenlamp die 100% aangaat en een scene die de binnenlampen aan laat gaan (die jij graag wil) en kies deze 2 scenes als actie bij de "On activity".
Bij de "On inactivity" maak je dezelfde tijd splitsing en zet je de "Waiting time" op 15 minuten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
funske schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb geen Outdoor Sensor, maar ik denk dat deze de zelfde mogelijkheden heeft als de gewone Sensor.
Bij "On activity" splits je de tijd mogelijkheden (onderaan) in een tijdsspanne of Sunset
Maak een scene aan voor de buitenlamp die 100% aangaat en een scene die de binnenlampen aan laat gaan (die jij graag wil) en kies deze 2 scenes als actie bij de "On activity".
Bij de "On inactivity" maak je dezelfde tijd splitsing en zet je de "Waiting time" op 15 minuten.
Bedankt voor je antwoord!
Het ligt volledig aan mij, maar ik zie nergens in iConnectHue waar ik die 2 scene’s kan aanmaken😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
@golfgti5 Onder elke group/room staat een groep iconen onderaan. De 3e een onderbroken cirkel is de omgeving waar je scenes creëert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
golfgti5 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Het ligt volledig aan mij, maar ik zie nergens in iConnectHue waar ik die 2 scene’s kan aanmaken😓
Ga in het menu naar "Groups" en kies dan tuin of buiten, hoe het ook heet bij jou.
Dubbelklik op de Impress Breed buitenlamp (hij staat dan aan) en klik daarna nog 1 keer op de lamp en pas de lichthoeveelheid aan naar rechts (100%), dan klik je weer ergens op dat plaatje en dan verdwijnt het. instelschermpje.
Klik daarna op het middelste rondje onderin en klik daarna op "Add as new scene". Klaar!!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golfgti5
funske schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:51:
[...]

Ga in het menu naar "Groups" en kies dan tuin of buiten, hoe het ook heet bij jou.
Dubbelklik op de Impress Breed buitenlamp (hij staat dan aan) en klik daarna nog 1 keer op de lamp en pas de lichthoeveelheid aan naar rechts (100%), dan klik je weer ergens op dat plaatje en dan verdwijnt het. instelschermpje.
Klik daarna op het middelste rondje onderin en klik daarna op "Add as new scene". Klaar!!
Gevonden!!
Bedankt.

Nu nog instellen dat bepaalde lampen in huis aan gaan als snachts de buitenlamp aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Iemand een oplossing?

Jazeker. Ik heb 4 sensoren thuis en bijna dagelijks komt het voor dat één of meerdere sensoren de bijbehorende lamp niet aanschakelen. Ik ben hierover al enkele maanden "in gesprek" met Hue. Het contact loopt uiteen van het uitproberen van opties, het toesturen van de configuratie tot het laten uitlezen van de bridge. Af en toe telefonisch contact. Tot op heden nog geen oplossing voor het probleem al lijkt het er op dat de suggestie van Tsurany wel 'ns in de goede richting zou kunnen zijn. Zet de daglichtgevoelligheid 'ns op maximaal, d.w.z. dat de lampen ongeacht de hoeveel omgevingslicht altijd aangaan. In mijn geval lijkt het probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golfgti5
[...]

Het is inmiddels donker en het werkt als een speer!
Dank voor je hulp👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28

L23

Ik heb al een tijdje Livingcolors en Hue lampen. Deze zijn aangesloten op de Hue V1 bridge, maar worden ook direct aangestuurd met een Livingcolors remote. Tot nu toe werkten alle Hue lampen met de Livingcolors remote, ook de recente Hue Filament lampen. De Livingcolors remote blijf ik erg handig vinden vanwege de 2 a 3 scene knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LYSwIJ-YVFj2Ww5XLOxNFjpXIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aus96rAgkCK3xlYS9bzZ1eeN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik een eigen ledlamp gemaakt en deze wordt aangestuurd met een Gledopto Dimmer controller. Werkt prima met de Hue bridge. Al ga ik de Gledopto vervangen met een Iluminize Zigbee 3.0 Led-controller omdat de Gledopto controller niet om kan gaan met transition time, de lamp dimt altijd in 3 seconden.

De Livingcolors remotes werken helaas niet met de Gledopto controller. Werken de Livingcolors remotes enkel met Livingscolors en Hue lampen? Of zijn er ook andere merken Zigbee lampen/controllers die met de Livingcolors Remote werken?
Of zijn er (mooie) Zigbee afstandsbedieningen met scene knoppen waarmee ik alle lampen direct kan aansturen en ook een paar favoriete scenes kan opslaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 13:16
Nieuwe lightstrip, speciaal voor televisies.. nu wordt het interessant !

YouTube: New to Philips Hue: Play gradient lightstrip

- NAC Breda -

• Virtual Reality
  • Laatst online: 22:06
Ritchie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:58:

Zag het ook, zeer interessant! Heb zelf een Ambilight TV beneden maar lijkt me ook ideaal voor desktop PC's en dergelijke. Denk dat dit een grote hit gaat worden!

• Birdy D
Virtual Reality schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:37:
[...]

Zag het ook, zeer interessant! Heb zelf een Ambilight TV beneden maar lijkt me ook ideaal voor desktop PC's en dergelijke. Denk dat dit een grote hit gaat worden!
Ja vette hit! Dure strip en de sync box, daar heb je al een Philips Ambi tv voor :? >:)

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 15:32
The gradient lightstrip will be available in lengths meant to fit TVs from 55 to 85 inches and sell for $200 to $240. It’ll go on sale on October 16th in the US.

Komt er nog ruim 200 euro bij voor de sync box. Dan moet je wel heeel veel van Ambilight houden

• rudyhattem
Celf11 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:34:
[...]

Jazeker. Ik heb 4 sensoren thuis en bijna dagelijks komt het voor dat één of meerdere sensoren de bijbehorende lamp niet aanschakelen. Ik ben hierover al enkele maanden "in gesprek" met Hue. Het contact loopt uiteen van het uitproberen van opties, het toesturen van de configuratie tot het laten uitlezen van de bridge. Af en toe telefonisch contact. Tot op heden nog geen oplossing voor het probleem al lijkt het er op dat de suggestie van Tsurany wel 'ns in de goede richting zou kunnen zijn. Zet de daglichtgevoelligheid 'ns op maximaal, d.w.z. dat de lampen ongeacht de hoeveel omgevingslicht altijd aangaan. In mijn geval lijkt het probleem verholpen.
Dat begrijp ik, maar dan heb ik tegelijk weer een ander probleem... Ik hoef de lampen overdag niet aan te hebben. En gezien de seizoensinvloeden heb ik ook geen zin om elke keer de tijd in te stellen... Voor zo'n duur merk zou je toch verwachten dat er een goede oplossing komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 10:26

LDVC

Let's get it over with

Birdy D schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:12:
[...]

Ja vette hit! Dure strip en de sync box, daar heb je al een Philips Ambi tv voor :? >:)
Philips verkoopt geen ambilight in USA, dus wellicht dat er daar wel een (kleine) markt voor is. Maar wel een duur geintje inderdaad.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
L23 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:06:
Ik heb al een tijdje Livingcolors en Hue lampen. Deze zijn aangesloten op de Hue V1 bridge, maar worden ook direct aangestuurd met een Livingcolors remote. Tot nu toe werkten alle Hue lampen met de Livingcolors remote, ook de recente Hue Filament lampen. De Livingcolors remote blijf ik erg handig vinden vanwege de 2 a 3 scene knoppen.

[Afbeelding]

Nu heb ik een eigen ledlamp gemaakt en deze wordt aangestuurd met een Gledopto Dimmer controller. Werkt prima met de Hue bridge. Al ga ik de Gledopto vervangen met een Iluminize Zigbee 3.0 Led-controller omdat de Gledopto controller niet om kan gaan met transition time, de lamp dimt altijd in 3 seconden.

De Livingcolors remotes werken helaas niet met de Gledopto controller. Werken de Livingcolors remotes enkel met Livingscolors en Hue lampen? Of zijn er ook andere merken Zigbee lampen/controllers die met de Livingcolors Remote werken?
Of zijn er (mooie) Zigbee afstandsbedieningen met scene knoppen waarmee ik alle lampen direct kan aansturen en ook een paar favoriete scenes kan opslaan?
De LivingColors producten, remotes en lampen, maken gebruik van Philips specifieke variant van ZigBee (voorloper ZLL) en werkt alleen samen met Philips Hue producten, welke backwards compatibel zijn met de oudere LivingColors en LivingLight producten (SmartLink)!

Werkt dus niet samen met producten van andere fabrikanten!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:16
Ritchie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:58:

Zelf nu 2 playbars Aan m’n tv die werken middels de hue sync app.
Kan alleen nog niet uithalen of deze strip daar ook mee werkt, dan is het een mooie vervanger.
Heb alleen een 50” dus hopen dat de kleinste variant wel past😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28

L23

Erik1971 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:49:
[...]

De LivingColors producten, remotes en lampen, maken gebruik van Philips specifieke variant van ZigBee (voorloper ZLL) en werkt alleen samen met Philips Hue producten, welke backwards compatibel zijn met de oudere LivingColors en LivingLight producten (SmartLink)!

Werkt dus niet samen met producten van andere fabrikanten!
Daar was ik al bang voor. De Hue ledstrip werkt nog wel met de Livingcolors remote begrijp ik, maar was in dit geval geen optie. Jammer dat het nut van de livingcolors remote weg valt door dat 1 lamp niet samen werkt.

Ik heb even zitten zoeken naar Zigbee scene remotes en de enige die ik simpel en mooi vind is de Megaman Ingenium ZB Smart Scene Controller. Aan/uit knop en 3 scene knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksO-aD1Cy225V3hWvwxvJtSxOjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Sof51ymMSTcffz5ILZTA9VV.jpg?f=user_large

Maar deze is enkel in de UK te bestellen, denk prijzig qua verzendkosten.

Ik ga eerst maar weer de Hue Dimmer Switch aan de bridge koppelen. En doormiddel van rules scenes aan de Aan knop koppelen afhankelijk van de tijd. Wellicht ook een prima oplossing. Al gaat mijn voorkeur naar lampen direct aansturen inplaats van via de bridge.

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
rudyhattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:00:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan heb ik tegelijk weer een ander probleem... Ik hoef de lampen overdag niet aan te hebben. En gezien de seizoensinvloeden heb ik ook geen zin om elke keer de tijd in te stellen... Voor zo'n duur merk zou je toch verwachten dat er een goede oplossing komt...
Helemaal mee eens. Dat is ook de achterliggende reden dat ik nog steeds aan het klagen ben bij Hue (al sinds februari van dit jaar!)

Ik weet niet of je toevallig een iPhone hebt, het programma iConnecthue heeft voor mij het probleem ook opgelost. Ergens anders in deze discussie is ook wat te lezen over een gelijksoortig programma voor Android.
Klopt het dat het enige verschil tussen de drie Hue filament lampen (G93 Globe, A60 en ST64 Edison) het uiterlijk is?
https://tweakers.net/pric.../1457108;1457104;1457106/
Ze hebben alle hetzelfde aantal lumen.
Is door de vorm van de lamp de sfeer helemaal anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:21
meesje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:15:
Klopt het dat het enige verschil tussen de drie Hue filament lampen (G93 Globe, A60 en ST64 Edison) het uiterlijk is?
https://tweakers.net/pric.../1457108;1457104;1457106/
Ze hebben alle hetzelfde aantal lumen.
Is door de vorm van de lamp de sfeer helemaal anders?
Niet perse de sfeer die anders is, maar deze lampen worden vaak wat meer zichtbaar geplaatst en smaken verschillen. Ik persoonlijk vind de Edison vorm erg mooi, maar andere mensen vinden een ronde lamp misschien mooier. Of het past beter bij armatuur waar het in moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@meesje Ik heb de A60 en G93 maar vind er eigenlijk geen verschil tussen zitten qua hoeveelheid en kleur licht. Beide vind ik ze wel te geel voor bijvoorbeeld boven een eettafel. Ben nog aan het wachten tot daar een wat minder gele versie van komt met dezelfde uitstraling en Hue mogelijkheden. De lampen van Innr zouden daar een optie voor kunnen zijn, bijvoorbeeld deze.
@Robsato @Verwijderd De Hue filament lampen moeten in deze lamp komen: https://www.praxis.nl/ver...0YKAR_EAQYEiABEgKAEfD_BwE
Ik denk dat ik de G93 Globe lamp het mooist er bij vind passen. De lamp komt overigens boven de salontafel te hangen en zal deze ik niet heel vaak zijn.

Edit: ik twijfel nu of filament überhaupt wel mooi staat tussen de twee staande lampen en één muurlampje (normaal warm licht), want wellicht te geel?

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 03-09-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Celf11 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet of je toevallig een iPhone hebt, het programma iConnecthue heeft voor mij het probleem ook opgelost. Ergens anders in deze discussie is ook wat te lezen over een gelijksoortig programma voor Android.
Hue Essentials (Android)

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:56
In dit topic heb ik al vele uren gelezen, dank voor alle jullie input.

Graag jullie checkup:

Ik zou graag een friends of hue schakelaar willen plaatsen op de plek van een “normale” schakelaar. De normale schakelaar is van Busch Jaeger Balance SI. Voor zover ik heb begrepen is er geen FoH schakelaar in deze lijn.
Kan ik de “normale” schakelaar verwijderen, de bruin en zwarte draad verbinden met een lasdop en Busch Jaeger FoH future linear set kopen zoals bijvoorbeeld:

https://www.dedomoticasto...-of-hue-smart-switch.html

Mogelijk heb ik het gemist in de forumgeschiedenis. Zo ja, excuses.

Alvast bedankt 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
bedevir schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:31:

Graag jullie checkup:

Ik zou graag een friends of hue schakelaar willen plaatsen op de plek van een “normale” schakelaar. De normale schakelaar is van Busch Jaeger Balance SI. Voor zover ik heb begrepen is er geen FoH schakelaar in deze lijn.
Kan ik de “normale” schakelaar verwijderen, de bruin en zwarte draad verbinden met een lasdop en Busch Jaeger FoH future linear set kopen zoals bijvoorbeeld:

Alvast bedankt 🙂
Inderdaad de draden van de bestaande schakelaar permanent verbinden voor Hue.

Heb hier een vergelijkbare situatie. Ik heb alleen vooral Enocean modules uit Hue Taps gehaald en deze in Eltako FT55R schakelmateriaal geplaatst, waar ook een Reflex SI variant van is, zodat alle schakelaars in huis er gelijk uitzien. Je zit dan wel met de overbodige (niet-Zigbee) Enocean modules uit de Eltako, maar die kun je in een (niet-Zigbee) Enocean netwerk eventueel nog gebruiken.

Ik heb onlangs mijn eerste FoH module gekocht om te testen en dat werkt ook icm de FT55R, dan kun je ook dimmen (dat kan niet met de module uit de Tap). Als je het geen probleem vindt om een ander uiterlijk schakelaar te hebben dan werkt het met de Future Linear zoals je beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:40:
Edit: ik twijfel nu of filament überhaupt wel mooi staat tussen de twee staande lampen en één muurlampje (normaal warm licht), want wellicht te geel?
Wanneer je normaal warm licht hebt zou ik in dezelfde ruimte niet zo snel een filament lamp van Hue erbij doen. Die zijn echt behoorlijk oranje en erg warm qua licht. Het zijn echt flame lampen van 2100k. Voor een sfeerlamp is het prima, maar functioneel licht aan het plafond vind ik het zoals eerder gezegd te oranje. Het eten op je bord wordt er iig niet aantrekkelijker van :P

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:56
jeroen11 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:43:
[...]

Inderdaad de draden van de bestaande schakelaar permanent verbinden voor Hue.

Heb hier een vergelijkbare situatie. Ik heb alleen vooral Enocean modules uit Hue Taps gehaald en deze in Eltako FT55R schakelmateriaal geplaatst, waar ook een Reflex SI variant van is, zodat alle schakelaars in huis er gelijk uitzien. Je zit dan wel met de overbodige (niet-Zigbee) Enocean modules uit de Eltako, maar die kun je in een (niet-Zigbee) Enocean netwerk eventueel nog gebruiken.

Ik heb onlangs mijn eerste FoH module gekocht om te testen en dat werkt ook icm de FT55R, dan kun je ook dimmen (dat kan niet met de module uit de Tap). Als je het geen probleem vindt om een ander uiterlijk schakelaar te hebben dan werkt het met de Future Linear zoals je beschrijft.
Heel fijn! Bedankt voor je antwoord, zal me eens in de FT55R verdiepen.

• golfgti5
[...]

Nog 1 vraagje; in onze woonkamer hebben wij 4 lampen die in 1 Group zitten.
Hoe maak ik nou een scene aan met maar 1 lamp uit die groep die dan ‘s-nachts via de Outdoor Sensor aangaat, of moet dan de hele woonkamer aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
@golfgti5
Ga in iConnectHue naar die woonkamer group. Zet alleen de desbetreffende lamp aan in een bepaalde kleur / licht sterkte. Maak hierna een scene aan door onder op 3e icoon te drukken en hierna op "add as new scene"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
golfgti5 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:40:
Nog 1 vraagje; in onze woonkamer hebben wij 4 lampen die in 1 Group zitten.
Hoe maak ik nou een scene aan met maar 1 lamp uit die groep die dan ‘s-nachts via de Outdoor Sensor aangaat, of moet dan de hele woonkamer aan?
De beschrijving die @Scidd0w geeft klopt helemaal!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Danno88 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:10:
[...]

Zelf nu 2 playbars Aan m’n tv die werken middels de hue sync app.
Kan alleen nog niet uithalen of deze strip daar ook mee werkt, dan is het een mooie vervanger.
Heb alleen een 50” dus hopen dat de kleinste variant wel past😅
De nieuwe strip werkt met sync box en sync app en in de app in te stellen in je entertainment center .
Het mooie is dat de app de strip als 1 lamp ziet dus je kan inderdaad combineren met andere hue lampen (zoals playbar)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:12
rudyhattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:00:
[...]

Je kan contact opnemen met support: support.philipslightingbenelux@signify.com
Hoe meer mensen dit melden, hoe meer prio (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Pfff routines verdwijnen weer sinds app/bridge update. Mooi product maar door dit soort terugkerende issues en geen enkele logging uit te lezen zelf :-( Het ging een paar maanden goed.
Alles in het verleden al eens opnieuw ingericht vanaf clean.

Zit je dan in de ochtend ineens in het donker, direct maar gekeken en de bridge had die nacht een update gekregen. Jammer...

Not geen releasenotes.

[ Voor 51% gewijzigd door Trebbors op 04-09-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:39:
Pfff routines verdwijnen weer sinds app/bridge update. Mooi product maar door dit soort terugkerende issues en geen enkele logging uit te lezen zelf :-( Het ging een paar maanden goed.
Alles in het verleden al eens opnieuw ingericht vanaf clean.

Zit je dan in de ochtend ineens in het donker, direct maar gekeken en de bridge had die nacht een update gekregen. Jammer...

Not geen releasenotes.
Waarom stel je de update dan niet in op overdag, dan kun je nog wat regelen ipv 's ochtends in het donker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Hulliee schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:00:
[...]

Waarom stel je de update dan niet in op overdag, dan kun je nog wat regelen ipv 's ochtends in het donker. :)
Eens, maar na iedere update de zelf aangemaakte routines nalopen zou niet nodig moeten zijn.

Na het aanmaken verdwijnen ze weer. Dus kan ze nu niet opnieuw aanmaken. Herinner me dat iemand anders hetzelfde issue heeft gehad hier ook bij een eerdere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:20:
[...]

Eens, maar na iedere update de zelf aangemaakte routines nalopen zou niet nodig moeten zijn.

Na het aanmaken verdwijnen ze weer. Dus kan ze nu niet opnieuw aanmaken. Herinner me dat iemand anders hetzelfde issue heeft gehad hier ook bij een eerdere versie.
Nee dat zou niet nodig moeten zijn. Bij mij gaat dat gewoon goed. Als ze weer verdwenen zijn, zou je de bridge eens kunnen resetten (als je niet te veel lampen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@Trebbors Zijn de routines echt weg of doen ze het alleen de eerste keer na de update niet? Het tweede herken ik namelijk (gebeurt bij mij soms ook), maar het eerste niet.

Uit het aanbiedingentopic (Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic):
dutchgio schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:25:
Het blijft opmerkelijk dat er geen update komt waarin je bluetooth uit kan zetten. Of kan dat straks pas in een nieuwe lin-up...
@dutchgio @Unstable Element Als je een Hue-lamp met bluetooth aanmeldt bij een Bridge dan gaat de bluetooth toch uit? Ik zie mijn op een Bridge aangesloten lampen niet meer in de bluetoothlijst op mijn telefoon terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 04-09-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
bedevir schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:31:

Graag jullie checkup:

Alvast bedankt 🙂
Ik heb met onderstaande knop getest, en ga deze ook gebruiken. Is helaas nog niet gecertificeerd.
Maar voordeel/nadeel is dat hij met batterij is (8-10 jr) itt zelf stroom opwekkend.
hierdoor schakelt de knop lekkerder, en stiller.

https://www.robbshop.nl/d...e?sqr=friends%20of%20hue&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Obelixxx schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb met onderstaande knop getest, en ga deze ook gebruiken. Is helaas nog niet gecertificeerd.
Maar voordeel/nadeel is dat hij met batterij is (8-10 jr) itt zelf stroom opwekkend.
hierdoor schakelt de knop lekkerder, en stiller.

https://www.robbshop.nl/d...e?sqr=friends%20of%20hue&
Top, bedankt, werkt hetzelfde als de Gira maar toch stuk goedkoper 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben ook van plan deze te halen voor ons nieuwbouwhuis. Hoe uit zich het niet-gecertificeerd zijn in de gebruikservaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Ik zie nog geen verschillen met de echte enocean module. (In de app)

Fysiek klikken ze niet zo hard, en moet je ze minder diep indrukken. Ze staan gewoon in de lijst bij software updates.
Of ze uiteindelijk ook updates krijgen is op dit moment niet te zien, dat zal ik zien wanneer er een update komt voor de enocean knoppen.

Ik ga ze inderdaad ook bestellen voo mijn nieuwbouw.
Ik heb ze op Ali ook gevonden, wacht alleen nog op een prijsvoorstel.
Leuk zou zijn wanneer ze ook zonder de ombouw bestelbaar zouden zijn, ik ga ze wel in een andere ombouw zetten. Waarschijnlijk die van Niko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Rallye schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:14:
@Trebbors Zijn de routines echt weg of doen ze het alleen de eerste keer na de update niet? Het tweede herken ik namelijk (gebeurt bij mij soms ook), maar het eerste niet.
April:
Trebbors schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:32:
[...]
Gisterenavond de tijden handmatig geprogrammeerd, dus geen zonsondergang en -opgang meer. Toch vanochtend de routine weer foetsie.
scubamichel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:24:
[...]

Ik heb op het moment precies hetzelfde bij mijn Hue installatie d.w.z. elke routine die ik nieuw aanmaak verdwijnt spontaan na een of meerdere dagen. De routine die ik dan aangemaakt had was een aan / uit routine op een bepaald tijdstip. Ik dacht eerst dat het alleen in combinatie was met een Smart Plug maar het is ook zo met gewone lampen. Heb het probleem aangemeld bij Signify maar op het moment nog niet verder gekomen dan dat er in die bridge niets uit zichzelf verwijderd kan worden en de suggestie om de bridge op te schonen en de app opnieuw te installeren.

Dus op dit moment heb ik het maar even opgelost door met een bash script op een Raspberry PI op tijd wat lampen aan/uit te zetten.
Ik heb dit issue terug, jij ook?

[ Voor 24% gewijzigd door Trebbors op 04-09-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:53
Trebbors schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:52:
[...]

April:

[...]

[...]

Ik heb dit issue terug, jij ook?
Ja ik heb het nog steeds. Volgens Signify lag het aan mijn Smartplug die wilden ze dan ook omruilen. Nu had ik er zelf nog een liggen dus die omgeruild. Maar nog steeds verdwijnen de routines voor de Smartplug. In de Android app helemaal niet meer zichtbaar maar in de iPad app is deze nog zichtbaar maar niet helemaal goed meer. Ik heb het uiteindelijk maar met IFTTT opgelost omdat mijn Raspberry PI gecrasht was. Ik had ook nog een Smartplug van OSRAM uit mijn configuratie gehaald omdat het enige niet van Hue zelf was. Maar dat was ook niet de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

scubamichel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:10:
[...]

Ja ik heb het nog steeds. Volgens Signify lag het aan mijn Smartplug die wilden ze dan ook omruilen. Nu had ik er zelf nog een liggen dus die omgeruild. Maar nog steeds verdwijnen de routines voor de Smartplug. In de Android app helemaal niet meer zichtbaar maar in de iPad app is deze nog zichtbaar maar niet helemaal goed meer. Ik heb het uiteindelijk maar met IFTTT opgelost omdat mijn Raspberry PI gecrasht was. Ik had ook nog een Smartplug van OSRAM uit mijn configuratie gehaald omdat het enige niet van Hue zelf was. Maar dat was ook niet de oplossing.
Bedankt voor je reactie. Bij mij gaat het niet om een plug maar om doodnormale hue GU10 spotjes.
Niets werkt, opschonen van de bridge ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Voor de geinteresseerden een unbox , montage en demo video van de Philips Hue Gradient Lightstrip van een duitse website .
De strip heeft in totaal 7 lichtzones (2 aan elke zijde en 3 aan de bovenkant)
De demo in de video heeft 2 playbars (verticaal) achter het tv meubel staan en in het midden onder de tv verlichting ter ondersteuning .

Ook is er nog een demo te zien van de Philips Hue Iris 2020 op deze link YouTube: Philips Hue Iris 2020: Vergleich mit dem Vorgänger-Modell

[ Voor 49% gewijzigd door leekers op 05-09-2020 06:02 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:07

Oekol

waka waka hey hey

leekers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 05:50:
Voor de geinteresseerden een unbox , montage en demo video van de Philips Hue Gradient Lightstrip van een duitse website .
De strip heeft in totaal 7 lichtzones (2 aan elke zijde en 3 aan de bovenkant)
De demo in de video heeft 2 playbars (verticaal) achter het tv meubel staan en in het midden onder de tv verlichting ter ondersteuning .

[YouTube: Philips Hue Play Gradient LightStrip: Eine erste Demo]

Ook is er nog een demo te zien van de Philips Hue Iris 2020 op deze link YouTube: Philips Hue Iris 2020: Vergleich mit dem Vorgänger-Modell
Die verbouwde iris ziet er top uit. Straalt luxe uit in vergelijking met die witte 1e versie wat mij betreft.

De lichtstrip was een Instabuy geweest als je niet nog die dure box er bij zou moeten kopen. Wat een duur product wordt het dan ineens zeg.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Obelixxx schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:24:
Ik zie nog geen verschillen met de echte enocean module. (In de app)

Fysiek klikken ze niet zo hard, en moet je ze minder diep indrukken. Ze staan gewoon in de lijst bij software updates.
Of ze uiteindelijk ook updates krijgen is op dit moment niet te zien, dat zal ik zien wanneer er een update komt voor de enocean knoppen.

Ik ga ze inderdaad ook bestellen voo mijn nieuwbouw.
Ik heb ze op Ali ook gevonden, wacht alleen nog op een prijsvoorstel.
Leuk zou zijn wanneer ze ook zonder de ombouw bestelbaar zouden zijn, ik ga ze wel in een andere ombouw zetten. Waarschijnlijk die van Niko
Ali link....please 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Scidd0w schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat dit zeker gaat lukken aangezien de modules hetzelfde design hebben. Ik heb de mijne los besteld bij, https://www.goedkopermets...-smart-switch-sokkel.html

[Afbeelding]

[...]
Zoals @cingero al aan geeft is het grote voordeel van de FoH module ten opzichte van die van de hue tab dat deze ook "indruk" en "loslaat" events door geeft. Je kan hier dus mee dimmen bijvoorbeeld.

Ik heb aan mijn ingebouwde FoH schakelaar met dubbele wip nu 12 vershillende acties gekoppeld:
linker knop (boven/onder): buiten verlichting aan/uit
linker knop ingedrukt (boven/onder): buiten verlichting dimmen
rechter knop (boven/onder): keuken verlichting aan/uit
rechter knop ingedrukt (boven/onder): keuken verlichting dimmen
beiden knoppen tegelijk (boven/onder): woonkamer verlichting aan/uit
beiden knoppen tegelijk ingedrukt (boven/onder): woonkamer verlichting dimmen
[Afbeelding]
Voor de mensen die dit ook willen: ik kan bevestigen dat het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
funske schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:58:
[...]

De beschrijving die @Scidd0w geeft klopt helemaal!!
Ik loop tegen een klein probleempje aan, zal ongetwijfeld een fout instelling zijn.
Ik laat in de woonkamer waar 4 Heu lampen zijn er eentje aangaan als de senor wat registreerd zodat de kids niet in het donker thuis komen.
Maar als nu alle 4 de lampen branden in de woonkamer en er iemand door de sensor loopt gaan er dus 3 van de 4 lampen uit, behalve die ene die dus aan moet gaan als er iemand laat thuis komt, enig idee wat er fout kan staan?
Dat ene lampje moet bijvoorbeeld eigenlijk pas aangaan via de sensor als er na 00.00u iemand thuis komt.
Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door golfgti5 op 05-09-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dan zul je een splitsing in tijd moeten maken in de instellingen van de sensor. Ik heb dit beschreven in mijn reactie van 2 september.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyC604
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben opzoek naar een Hue compatible schakelaar. Deze zou ik willen gebruiken samen met mijn alarmcentrale. Bij alarm gaat er een spanningsloos contact sluiten en dit contact wil ik koppelen om een hue contact aan te sturen om bvb al mijn lampen aan te sturen.Nog beter zou zijn een module met verschillende input contacten en elk input contact zou een routine moeten kunnen aansturen.Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
funske schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:28:
Dan zul je een splitsing in tijd moeten maken in de instellingen van de sensor. Ik heb dit beschreven in mijn reactie van 2 september.
Klopt, dank daarvoot.
Werkte als een trein tot ik dat tafellampje toevoegde.
Eigenlijk zo die lamp binnen aan moeten gaan via de sensor/tuinlamp als er iemand tussen 00.00-05.00u thuis komt.
Welke tijdsinstellingen kan ik dan het beste toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Wij willen in ons nieuwe huis voor alle schakelaars Philips Hue Smart Buttons. Ik kom uit om +/- 30 lichtknopjes (verdeeld over drie verdiepingen). Nu las ik ergens dat je maar twaalf buttons per bridge aan kan sluiten. Dat zou ik wel onhandig (en duur) vinden. Ik vraag me af of
- het systeem eigenlijk niet bedoeld is voor zo een opstelling en er een andere logischere oplossing is of
- ik dit gewoon moet accepteren of
- mijn info niet klopt en dit best past op één bridge

Bedankt alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De begane grond is voorzien van Hue lampen en Tradfri stekkers. Nu wil ik langzaam naar boven bewegen. Als eerste is de overloop aan de beurt; dit is maar één lamp. Deze wordt bediend middels hotelschakeling: beneden bij de trap een schakelaar en boven op de overloop een schakelaar. Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Zowel beneden als boven een Hue schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
golfgti5 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:15:
[...]

Klopt, dank daarvoot.
Werkte als een trein tot ik dat tafellampje toevoegde.
Eigenlijk zo die lamp binnen aan moeten gaan via de sensor/tuinlamp als er iemand tussen 00.00-05.00u thuis komt.
Welke tijdsinstellingen kan ik dan het beste toepassen?
Eerst bij de sensor een tijdsplitsing maken van bijv. 05:00 - 00:00, dan krijg je vanzelf een andere tijdsetting van 00:00 - 05:00.
Daarnaast moet je als je een lamp toevoegt, ook alle scenes aanpassen waarbij deze lamp ook bij moet branden. Dus de scene aanzetten, het tafellampje aanzetten en deze aangepaste scene opslaan. Daarna een nieuwe scene maken met alleen het tafellampje en deze scene kies je als actie bij de sensor met de tijdsinstelling 00:00 - 05:00

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
funske schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:39:
[...]

Eerst bij de sensor een tijdsplitsing maken van bijv. 05:00 - 00:00, dan krijg je vanzelf een andere tijdsetting van 00:00 - 05:00.
Daarnaast moet je als je een lamp toevoegt, ook alle scenes aanpassen waarbij deze lamp ook bij moet branden. Dus de scene aanzetten, het tafellampje aanzetten en deze aangepaste scene opslaan. Daarna een nieuwe scene maken met alleen het tafellampje en deze scene kies je als actie bij de sensor met de tijdsinstelling 00:00 - 05:00
Juist, gaan we weer proberen, bedankt!

Ik had het tafellampje in zowel 00.00-0700 en in tijdszo e 07.00-00.00 staan.
Heb hem nu alleen in de 00.00-05.00 gezet, dan is sowiezo de rest van de woonkamer uit, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Celf11 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:00:
[...]

Helemaal mee eens. Dat is ook de achterliggende reden dat ik nog steeds aan het klagen ben bij Hue (al sinds februari van dit jaar!)

Heb ik... Ga ik eens proberen. Tnx.
Pagina: 1 ... 97 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic