theorganiser schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:07:
Ik heb onlangs mijn led spotjes in de badkamer slim gemaakt doormiddel van een inbouw dimmer van robshop. Deze is combatible met Philips hue, nu heb ik een beweging sensor van hue erachter ha ngen zodat de lampen aangaan als ik naar binnen loop.
Echter snachts wil ik dat de lampen zo min mogelijk helderheid hebben. Nu moet ik echter eerst de lampen op half helderheid zetten en dan de helderheid verlagen, anders gaan de lampen helemaal niet aan. Iemand een idee
Het probleem is dat de 'analoge' verlichting te weinig sturing van de Robbshop dimmer krijgt om te werken.
Dit kun je ook met een normale dimmer hebben, je stelt hem op minimale dimstand in, zet hem uit en weer aan en de lampen gaan niet in de laatste minimale dimstand aan. Pas als je de dimmer even opendraait en weer terugdraait dan krijg je de lampen weer in minimale dimstand. Alsof ze een zetje nodig hebben.
Wat je als eerste moet doen is de dimmermodule van Robbshop op minimale dimstand afregelen via het daarvoor bedoelde kleine knopje op de dimmermodule. Hoe dit moet lees je in de bijgeleverde manual.
Als dit gelukt is dan moet je met de dimmerstand gaan spelen en kijken bij welke minimale dimstand de verlichting wel terug aan gaat. Het kan uiteindelijk zo zijn dat de oudere verlichtingsset een net iets hogere minimale dimstand nodig heeft om van uit naar terug aan te gaan. Dit kun je oplossen door in de HUE app de sensor een aangepaste scene te laten activeren waarbij de dimstand niet op "nachtlampje 5%" staat maar een zelf gemaakte scene met bijvoorbeeld 10% dimstand.
De originele HUE lampen hebben hier geen last van, die kunnen heel diep gedimd aan gaan. Maar goed, die zijn volledig afgestemd op het HUE ecosysteem. Dit zijn geen oudere lampjes op een Zigbee dimmer.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.