[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.049 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:20

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Birdy D schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Stop hem in een aluminium profiel (zie je de leds sowieso niet) en gebruik idd een diffuser. Zou hem niet achter in plaatsen maar een kwart vanaf de voorkant zoiets.
Precies, en die diffuser zorgt er meestal al voor dat hij schuin gericht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 14:51
i2Paq schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Precies, en die diffuser zorgt er meestal al voor dat hij schuin gericht wordt.
Een aluminium ledstrip profiel met daarop een los wit opalen afdekstrip zorgt er voor dat de leds geen lichtvlekken op het belichte oppervlakte meer geven. Vanaf ca. 5cm is het lichtbeeld hierdoor al egaal.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
tzeunis schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:38:
Ik zit met de volgende uitdaging: ik heb een DAB waterpomp om mijn tuin te beregenen. Hierop zit een automatische verdeler aangesloten voor 6 sectoren. Om van sector te wisselen moet de druk 30 seconden wegvallen en dan roteert de verdeler. Druk wegvallen = pomp uit.

Alles is geschakeld via een smart plug. Dus dit betekent om automatisch te bewateren dat de pomp 30min aan, 30sec uit en dit 6 keer. Via de hue app is de formule maken erg omslachtig. Heeft iemand een idee in welke app of op welke manier dit wel handig is? In Hue labs is dit er ook niet geloof ik.
Waar jij tegenaan loopt is de 'verkeerde' toepassing voor HUE producten. Het werkt goed maar is het onhandig veel tijdschakelingen programmeren. Omdat HUE in de basis niet bedoeld is om dit soort besturingen te doen.
Je kunt een andere app proberen om te kijken of het hier prettiger mee programmeren is maar veel andere opties zijn er niet. Dan moet je echt van HUE afstappen voor deze toepassing en iets met RPi, etc. proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00

Quad

Doof

@tzeunis Dan ga je naar iets als Home Assistant toe icm een Zigbee ontvanger en passeer je de Hue Bridge.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Thanks voor de reactie. Hier had ik dus totaal niet aan gedacht (het hele profiel en diffuser verhaal). Misschien goede tips/ervaringen met bepaalde profielen in combinatie met diffuser en waar die te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:33
Charie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:30:
Thanks voor de reactie. Hier had ik dus totaal niet aan gedacht (het hele profiel en diffuser verhaal). Misschien goede tips/ervaringen met bepaalde profielen in combinatie met diffuser en waar die te kopen?
Ik ben ook benieuwd naar, foto’s zijn welkom 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
chulin schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar, foto’s zijn welkom 🙏
....ja..., zeker..., ik ook :-)
Vooral het precieze soort profiel, evt. merken waar mensen ervaringen mee hebben en welk diffuser materiaal erbij past. Zou heel welkom zijn allemaal. Foto zou helmaal tof zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik moeste even terug naar Topic deel 1 :)

https://www.ledstripkonin...et-inclusief-afdekkap-1m/

Ook in 1,5 meter te krijgen, welke ik ook gebruik.
https://www.ledstripkonin...t-inclusief-afdekkap-15m/

Hij is wat groter dan standaard profielen maar juist hierdoor, en het grotere oppervlakte diffuser, krijg je mooi egaal licht.
De ledstrip ligt verder naar achteren, hierdoor zie je veel minder de individuele leds als een soort puntbron.

[ Voor 13% gewijzigd door i2Paq op 29-05-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
met het posten van de linkjes is iets mis gegaan :). Thanks! Ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 10:33
Ik heb ze hier vandaan. Goed degelijk spul en past ook gewoon. makkelijk te installeren. Ik heb ze onder de vensterbanken met ongeveer om de 10 cm een goeie druppel kit bevestigd. Scheelt je ook weer boorwerk, Mochten ze ooit stuk gaan tik je ze met een beiteltje er van af.Afbeeldingslocatie: https://www.led-gigant.nl/led/led-strip-profielen/philips-hue-led-profielen/

[ Voor 6% gewijzigd door Birdy D op 29-05-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
renem schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Klinkt allemaal nog best ingewikkeld. Ik zal de info over de remote control van de LivingColors even gaan nalezen. En ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als ik met 1 extra Hue Dimmer Switch deze problemen kan oplossen dan heb ik die 2 tientjes er graag voor over.
Heb net aantal kanaal wissels uitgevoerd, maar helaas (of juist niet) gaan mijn 4 tradfri lampen nu wel netjes mee, dubbel gecheckt, maar geen problemen bij mij?!

Mijn Tradfri lampen hebben de volgende sw versies, e27 lamp met 1.2.214 en gu10 lampen met 2.1.022

Heb de allerlaatste Hue software voor lampen en bridge opstaan, update bridge was van 25 mei! Wellicht toch iets wat door Signify is opgelost? Bij mij werkte het voorheen ook niet en kon het toen met een power cycle van de Tradfri lampen fixen??

En nu werkt het perfect, mijn broek zakt er van af :|

Wellicht ff wachten tot de bridge update?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Ik heb ze hier vandaan. Goed degelijk spul en past ook gewoon. makkelijk te installeren. Ik heb ze onder de vensterbanken met ongeveer om de 10 cm een goeie druppel kit bevestigd. Scheelt je ook weer boorwerk, Mochten ze ooit stuk gaan tik je ze met een beiteltje er van af.[Afbeelding]
Hi Birdy, bedankt voor uw link 👌
Echter kom ik in een pagina met verschillende profielen, als ik vragen mag, welke hebt u in gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Hi Birdy, bedankt voor uw link 👌
Echter kom ik in een pagina met verschillende profielen, als ik vragen mag, welke hebt u in gebruik?
ja zeker, ik gebruik deze met opaal/melkwitte diffuser:https://www.led-gigant.nl...hue-2-meter-helder-zwart/

Die pagina waar je op kwam zijn allemaal geschikt voor Hue ledstrips vandaar..

[ Voor 13% gewijzigd door Birdy D op 29-05-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:59:
[...]

ja zeker, ik gebruik deze met opaal/melkwitte diffuser:https://www.led-gigant.nl...hue-2-meter-helder-zwart/

Die pagina waar je op kwam zijn allemaal geschikt voor Hue ledstrips vandaar..
Ok, bedankt, ik zal ff kijken ✌️
Wat anders....
Ik gebruik Hue naar alle tevredenheid, verder geen Dominica in het huis. Misschien een stomme vraag, is het mogelijk om bijv. mijn elektrische zonnescherm te bedienen met Hue via een inbouwmodule of zoiets?

[ Voor 22% gewijzigd door chulin op 30-05-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Wat anders....
Ik gebruik Hue naar alle tevredenheid, verder geen Dominica in het huis. Misschien een stomme vraag, is het mogelijk om bijv. mijn elektrische zonnescherm te bedienen met Hue via een inbouwmodule of zoiets?
Nee dat gaat hem niet worden, dan moet je een bv een app als Olisto of IFTTT gebruiken of een Homey aanschaffen als centraal bedieningspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Nee dat gaat hem niet worden, dan moet je een bv een app als Olisto of IFTTT gebruiken of een Homey aanschaffen als centraal bedieningspunt.
Dacht ik al na wat onderzoek op het internet, het was maar een idee dus lat ik zoals het is.....voorlopig 🤪
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tierelier schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:12:
met het posten van de linkjes is iets mis gegaan :). Thanks! Ben benieuwd
Ze werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Yes! Bedankt voor het posten. Ik ga ze zeker nog kopen. Ik wacht even tot de Hue ledstrips samengevoegd kunnen worden na het knippen (binnenkort hopelijk). Lijkt me een zinvolle toevoeging :)

Enneh...., ik heb inmiddels een heel pakket aan Hue liggen. Ben nog aan het installeren. Eerste ervaringen zijn positief... Vooral het kunnen dimmen en centraal kunnen regelen van je verlichting vin dik fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Erik1971 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Heb net aantal kanaal wissels uitgevoerd, maar helaas (of juist niet) gaan mijn 4 tradfri lampen nu wel netjes mee, dubbel gecheckt, maar geen problemen bij mij?!

Mijn Tradfri lampen hebben de volgende sw versies, e27 lamp met 1.2.214 en gu10 lampen met 2.1.022

Heb de allerlaatste Hue software voor lampen en bridge opstaan, update bridge was van 25 mei! Wellicht toch iets wat door Signify is opgelost? Bij mij werkte het voorheen ook niet en kon het toen met een power cycle van de Tradfri lampen fixen??

En nu werkt het perfect, mijn broek zakt er van af :|

Wellicht ff wachten tot de bridge update?!
Mijn (enige) Tradfri lamp heeft firmware versie 1.2.245 en mijn bridge is firmware is 1938112040 van 13 mei. Hoe kom jij dan aan een nieuwere bridge firmware? Volgens de app is dit de laatste.

Ik begrijp er ook niks meer van, ik zal het de komende dagen ook nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
renem schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Mijn (enige) Tradfri lamp heeft firmware versie 1.2.245 en mijn bridge is firmware is 1938112040 van 13 mei. Hoe kom jij dan aan een nieuwere bridge firmware? Volgens de app is dit de laatste.

Ik begrijp er ook niks meer van, ik zal het de komende dagen ook nog een keer proberen.
Mijne is gewoon later geupdate, datum in app, niet release notes ;)

Dus bridge is ook gelijk, dan zou het nog kunnen dat met 1.2.245 software (ZLL) een bug is geïntroduceerd ten op zichtte van mijn ouder SW versie lamp, 1.2.214 (ZLL).

Lampen met 2.x.x , zijn ZigBee 3.0 lampen, die zijn nog nieuwere, en vermoedelijk stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:32
Vanavond zat ik om 22u in het donker, huh, zon ging toch al eerder onder? Jah, om 21:45u, uhmmm? Welja, gewoon de Avond routine weg, gister deed ie 't nog...

Onbetrouwbare rommel, dat is het! :9

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
@Birdy D Thnx voor de link! Ik heb nog een LED strip liggen voor na de verbouwing en was nog naar iets dergelijks op zoek :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Gisteren toch maar weer ff wat aan de verzameling toegevoegd 🤣.

Vorige keer had ik twee lampen in onze trap/voorraadkast geplaatst inclusief een sensor, leek mij wel handig en lekker lui. Dit bevalt echt fantastisch, eerste instantie nog ff wennen dat je de schakelaar niet uit automatisme uitt drukt met het verlaten v.d. kast, maar dat is verleden tijd haha.

We hadden toen nog een lampje over, dus die kwam in de gang te hangen, want ja je moet toch overal onderhand HUE hebben haha. En jahoor, dan mis je het gemak van die verdraaide sensor 🤐.

Gisteren de boel dus uitgebreid met 2 White gu10's, 2 sensoren, en een extra dimmer voor in de keuken. (Die laatste miste ik wel eens omdat Google mij niet altijd direct begreep als ik schreeuwde vanuit de keuken: activeer concentreren in keuken!!!!!).

De twee gu10's White hangen nu op de overloop inclusief een sensor, lekker makkelijk als je naar boven loopt :) , de andere sensor uiteraard in de gang.

Tot overmaat van "ramp" liep ik nog langs de HUE Go lamp, toch wel een leuk dingetje die ik niet kon laten liggen (miste nog net dat beetje sfeerlicht aan 1 kant vh tv meubel.)

Volgende stap is de badkamer serie, (adore geloof ik) de drie spotter en evt de spiegel met lamp. Mensen hier al ervaring mee? Sowieso vroeg ik me af of de lampen zelf niet geschikt zijn voor de badkamer (vocht) gezien Philips een aparte badkamer lijn hiervoor hebben gemaakt.

Volgend jaar willen we de tuinverlichting van HUE gaan aanbrengen om het geheel compleet te maken (nu is het najaar 2020 ook niet uitgesloten hoor haha)

Al met al is het een zeer verslavend goedje, die HUE lampen. Met kerst 2019 zijn we begonnen, en inmiddels; 21 lampen, 3 sensoren, 3 dimmers en een bridge verder 😵

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik probeer via Siri Opdrachten de Hue app toe te voegen, maar deze staat er niet tussen.
Hierdoor kan ik geen spraakopdrachten voor Hue lampen maken.

Overal op internet lees ik dat je bij het maken van een nieuwe opdracht de Hue app kan selecteren, maar bij mij is dat niet het geval.

Heb overigens een iPad 2018 model met laatste iOS versie erop, maar ook op m'n iphone is Hue niet beschikbaar voor opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 19:12
Moet je dat niet via Scripten doen? Dan staat Hue wel in de lijst.

N.b. Ik heb zeer beperkt ervaring met Apple Homekit ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 31-05-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Unkie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:51:
[...]

Welke heb je dan van BJ?
Ik heb de Busch Jaeger 2020 US-500 bij de Hornbach gekocht (2 stuks), maar bij beide moet ik in het midden hard drukken wil de schakelaar werken. Misschien toch maar eens andere proberen van BJ.
Weet je zo jouw productnummer?
Ik heb dezelfde volgens mij: https://www.sandervunderi...hakelaar-2020-us-500.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:06
Tierelier schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:02:
[...]

Yes! Bedankt voor het posten. Ik ga ze zeker nog kopen. Ik wacht even tot de Hue ledstrips samengevoegd kunnen worden na het knippen (binnenkort hopelijk). Lijkt me een zinvolle toevoeging :)

Enneh...., ik heb inmiddels een heel pakket aan Hue liggen. Ben nog aan het installeren. Eerste ervaringen zijn positief... Vooral het kunnen dimmen en centraal kunnen regelen van je verlichting vin dik fijn.
Dit kan al! Gewoon zelf deze kopen; https://www.ledstripkonin...trip-solderen-niet-nodig/

in t midden van het soldeerpuntjes knippen. Dat zal straks ook met de nieuwe philips zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Rallye schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:20:
Moet je dat niet via Scripten doen? Dan staat Hue wel in de lijst.

N.b. Ik heb zeer beperkt ervaring met Apple Homekit ;-)
Scripten doe je volgens mij via de app “opdrachten” of zie ik dat verkeerd?

Dat is in ieder geval wat ik overal lees.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Charie
Thanks voor de tips dat profielen en diffuser het mooier maken. Besteld en vandaag geïnstalleerd! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyZISHroSgsgv4Ycm4wHk5qb0M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsmaHO2FGnOVT7V2TP0KsjF8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Charie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:57:
Thanks voor de tips dat profielen en diffuser het mooier maken. Besteld en vandaag geïnstalleerd! [Afbeelding]
Mooi gedaan 👌
Gebruikt u “originele “ Hue led strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Piet400 Klopt. Zo heb ik dat ingesteld voor een aantal zaken die ik gestart wil hebben met Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Flexiilex schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Dit kan al! Gewoon zelf deze kopen; https://www.ledstripkonin...trip-solderen-niet-nodig/

in t midden van het soldeerpuntjes knippen. Dat zal straks ook met de nieuwe philips zijn
Webwinkel Ali verkoopt exact deze koppelstukken voor een fractie van de prijs (en een flink langere levertijd).
Heb ze een aantal keren toegepast en ik moet zeggen dat de verbindingen redelijk goed zijn, mits je de ledstrip netjes haaks afknipt, goed onder de contacten schuift en de klemmende clip van het koppelstuk goed dichtklikt. Of het mooi staat is een andere vraag maar in de meeste gevallen wordt ledstrip toch uit het zicht gemonteerd.

HUE zou dit soort materie nu ook hebben voor hun nieuwe outdoor ledstrips. Ik hoop dat ze hierbij goed nagedacht hebben over de IP waarde (spatwaterdichtheid) en sowieso de kwaliteit van de verbinding an-zich. Er zijn immers tal van merken en type connectoren, verbindingen en kabeltjes voor buiten die lijken te voldoen en/of nieuw prima presteren maar met de jaren voor storingen gaan zorgen.
HUE is gelukkig geen ondermaats merk en scoort redelijk goed op (duur betaalde) kwaliteit dus laten we er vanuit gaan dat dit wel goed zit, voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:06
Theo74 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Webwinkel Ali verkoopt exact deze koppelstukken voor een fractie van de prijs (en een flink langere levertijd).
Heb ze een aantal keren toegepast en ik moet zeggen dat de verbindingen redelijk goed zijn, mits je de ledstrip netjes haaks afknipt, goed onder de contacten schuift en de klemmende clip van het koppelstuk goed dichtklikt. Of het mooi staat is een andere vraag maar in de meeste gevallen wordt ledstrip toch uit het zicht gemonteerd.

HUE zou dit soort materie nu ook hebben voor hun nieuwe outdoor ledstrips. Ik hoop dat ze hierbij goed nagedacht hebben over de IP waarde (spatwaterdichtheid) en sowieso de kwaliteit van de verbinding an-zich. Er zijn immers tal van merken en type connectoren, verbindingen en kabeltjes voor buiten die lijken te voldoen en/of nieuw prima presteren maar met de jaren voor storingen gaan zorgen.
HUE is gelukkig geen ondermaats merk en scoort redelijk goed op (duur betaalde) kwaliteit dus laten we er vanuit gaan dat dit wel goed zit, voor de prijs.
Klopt inderdaad! Ali express komt bijna alles vandaan wat ledkoning heeft maar bied wel gemak i.p.v. 3 weken wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charie
chulin schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Mooi gedaan 👌
Gebruikt u “originele “ Hue led strip?
Yes. Had een 2+1 meter LED strip gekocht en toen op maat geknipt (mijn TV Meubel is 2.4M breed) en de strip eronder met aluminium profiel en diffuser is nu 2.33M. De hele strip op de millimeter nauwkeurig ophangen/monteren in je eentje zonder extra handen was nog wel een ding 😅. Een uur op de grond gelegen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Rallye schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:14:
@Piet400 Klopt. Zo heb ik dat ingesteld voor een aantal zaken die ik gestart wil hebben met Apple CarPlay.
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik in de “opdrachten” app geen “Hue”.kan kiezen, wat volgens de berichten wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 19:30
Het zal ongetwijfeld al eens voorbij zijn gekomen maar ik loopt vast in de zoekopdrachten.

In mijn nieuwe woning heb ik Paul Neuhaus verlichting opgehangen. Met het oog op domotica de "slimme" variant genomen welke Zigbee gebruikt.
Inmiddels heb ik een Homey Pro staan om daadwerkelijk wat met domotica te gaan doen.
De lampen zijn direct te koppelen maar kunnen dan helaas alleen aa/uit geschakeld worden. De RGB en sterkte zijn niet te regelen. Nu zouden de afstandbedieningen van die lampen met de Hue Bridge gekoppeld kunnen worden om zo via flows ze te besturen vanaf de Homey. Hiervoor heb ik inmiddels een bridge 2 staan.

Maar nu komt het, tijdens de setup van de bridge krijg je de wizard voor het koppelen van een lamp. Deze is niet over te slaan. En de afstandbediening is een dimmerswitch.
Gezien ik verder geen Hue lampen heb wil ik dit dus overslaan om gewoon in een kale/lege omgeving te komen binnen de Hue.

Echter is dit uberhaupt mogelijk?

Ik heb me rot gezocht maar kan er geen oplossing voor vinden.
Kijk ik ergens overheen of moet je een Hue lampen hebben om die wizard door te komen?

-edit-
Inmiddels twee spot aangeschaft van Philips Hue. Daarmee kom ik de wizard door en kan ik ook verder.

[ Voor 4% gewijzigd door M.Koers op 01-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Piet400 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:35:
Ik probeer via Siri Opdrachten de Hue app toe te voegen, maar deze staat er niet tussen.
Hierdoor kan ik geen spraakopdrachten voor Hue lampen maken.

Overal op internet lees ik dat je bij het maken van een nieuwe opdracht de Hue app kan selecteren, maar bij mij is dat niet het geval.

Heb overigens een iPad 2018 model met laatste iOS versie erop, maar ook op m'n iphone is Hue niet beschikbaar voor opdrachten.
Je kan een Hue scene toevoegen naar Siri waarna je die scene kan gebruiken in de Shortcuts/Opdrachten app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No_-F4uL9NhTiJntcSzA9JDwuKE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/fF8zG1JHgigFCdHemt0qkUHw.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8KcWV0XTR-JbbcMvV1on9hwrjo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/P2mufe8YrXq2rFHQrhbzZE4D.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vnf9DCU-IkqlmWY0kz8BNytw7o=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/5ZpUJPCfHO0VQOReEdLdev3B.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 13:41
Op zolder heb ik twee langgerekte Philips spotjes hangen (exacte model onbekend) waar blijkbaar Philips Downlighter lampjes in gaan. Wel GU10, maar dan langer, een centimeter of 8.

Zie hier voor een plaatje en hier voor wat meer info.

Als ik dit zou willen vervangen door Hue, dan kan ik natuurlijk standaard GU10 spotjes kopen, maar die zijn nooit zo lang. Geen idee hoe dat er uit zien.

Heeft iemand een ander goed idee wat ik hier het beste zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Na een avondje verlichting aan bij zonsondergang, zat ik vanavond weer in het donker, huh, zon is toch al lang onder??? Ja hoor, routine weer automatisch verwijderd 🤐🤐🤐

Wie het weet mag het zeggen 🤘

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
__Erik__ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:35:
Na een avondje verlichting aan bij zonsondergang, zat ik vanavond weer in het donker, huh, zon is toch al lang onder??? Ja hoor, routine weer automatisch verwijderd 🤐🤐🤐

Ga je dit nou iedere dag vragen?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
__Erik__ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:35:

Zelf maak ik gebruik van HomeKit om dit in te regelen. Ik kan je hiermee niet helpen. Wellicht zijn er anderen waarbij het wel/niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Meer mensen last van een Hue Bridge 2.0 die verbinding met Philips Ambilight TV is verloren?
Zowel TV als Bridge software hebben in mei een update gehad zag ik, dus daar zou het euvel kunnen liggen.

Geprobeerd de Bridge opnieuw aan TV toe te voegen, maar toen kon hij hem helemaal niet meer vinden (functioneert wel gewoon goed in netwerk en op app enz.).
Daarna maar even de power eraf gehaald, vanavond opnieuw proberen, maar ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben gehad (en wellicht een oplossing :D )

Update:De andere Philips TV heeft hier geen last van, dus zal eerder aan de TV software update liggen dan Bridge. Ik probeer ze vanavond even opnieuw te koppelen.

Update 2:Firmware opnieuw geflashed (via USB, TV: 6703), daarna kon de Bridge wel gevonden worden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Canis Lupus op 04-06-2020 19:58 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
Incolumis schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Ga je dit nou iedere dag vragen?
Nope, alleen als die routine weer spontaan verdwijnt 🤐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
__Erik__ schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:27:
[...]

Stel je vraag eens aan Philips Hue op twitter of facebook, die antwoorden altijd vrij vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:06
Ik wil een schijnwerper in mijn achtertuin hebben om een oppervlakte van zo'n 15 meter bij 12 meter te kunnen verlichten. Hiervoor heeft Philips een Hue discover floodlight:

https://www2.meethue.com/...door-floodlight/1743530V7

's nachts wil ik hem gebruiken met een bewegingssensor om de hele tuin te verlichten. Wanneer we zelf in de tuin zijn dan wil ik hem op een "sfeerstandje" instellen (dimmen, kleurtje).

Ik kan hier echter geen goede gebruikerservaringen over vinden. De meeste reviews laten de unboxing/installatie van de lamp zien maar geen prestaties in het donker.

Is de lamp echt fel genoeg voor deze afmetingen van mijn tuin, of kan ik dan beter een (goedkopere) 20W verstraler bij de bouwmarkt kopen om 's nachts mijn tuin te verlichten bij beweging.

Is hier iemand die deze lamp in gebruik heeft?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:01
mede schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:29:
Ik wil een schijnwerper in mijn achtertuin hebben om een oppervlakte van zo'n 15 meter bij 12 meter te kunnen verlichten. Hiervoor heeft Philips een Hue discover floodlight:

's nachts wil ik hem gebruiken met een bewegingssensor om de hele tuin te verlichten. Wanneer we zelf in de tuin zijn dan wil ik hem op een "sfeerstandje" instellen (dimmen, kleurtje).

Ik kan hier echter geen goede gebruikerservaringen over vinden. De meeste reviews laten de unboxing/installatie van de lamp zien maar geen prestaties in het donker.

Is de lamp echt fel genoeg voor deze afmetingen van mijn tuin, of kan ik dan beter een (goedkopere) 20W verstraler bij de bouwmarkt kopen om 's nachts mijn tuin te verlichten bij beweging.

Ik heb deze hangen en vind de lichtopbrengst tegenvallen. M'n oude (halogeen) verstraler deed het veel beter. Dus als het je echt om fel licht is te doen zou ik voor een andere verstraler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faradenza
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Hi tweakers,

Wij willen ook graag de overstap naar Hue maken:
Raspberry PI + Home Assistant + Hue Bridge

Is het mogelijk de Hue bridge hierbij zonder cloud functie te gebruiken?
Kunnen de lampen/bridge nog wel handmatig geupdate worden als de cloud functie uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik heb een Philips Hue Lighstrip maar het witte snoertje tussen de 220v adapter en de lightstrip-adapter zit vast achter een keukenkastje en krijg ik niet meer los.
Kan ik die ergens los aanschaffen ?
Ik heb Philips Hue klantenservice al gemailed maar weet niet hoe snel die reageren op dit soort vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57
__Erik__ schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:27:

Ik heb hetzelfde probleem (nieuw aangemaakte routines die spontaan verdwijnen) en dit aangemeld bij de Signify helpdesk. Ik werd op Hemelvaartsdag gebeld door een medewerker van deze helpdesk die om meer informatie vroeg volgens mij om naar de inhoud van mijn bridge te kijken en het probleem te onderzoeken.
Het ticket zou doorgezet worden naar een hoger level om te onderzoeken. Dus wordt vervolgd in mijn geval.
Na het telefonisch contact heb ik overigens nog niets vernomen van de helpdesk.

[ Voor 4% gewijzigd door scubamichel op 03-06-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Twee jaar geleden via 1dayfly een aantal starterkits gekocht, waarvan er recentelijk twee defect zijn geraakt. Contact opgenomen met Philips CS want 1dayfly is ondertussen falliet. Echter, omdat de pakbon van 1dayfly geen datum heeft, weigert Philips garantie te verlenen. Orderbevestiging online (welke dus wel datum heeft) weigeren ze aan te nemen.

Iemand tip of truc om toch de garantie te ontvangen waar ik recht op heb?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Faradenza Wat versta jij onder “de cloudfunctie”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
scubamichel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (nieuw aangemaakte routines die spontaan verdwijnen) en dit aangemeld bij de Signify helpdesk. Ik werd op Hemelvaartsdag gebeld door een medewerker van deze helpdesk die om meer informatie vroeg volgens mij om naar de inhoud van mijn bridge te kijken en het probleem te onderzoeken.
Het ticket zou doorgezet worden naar een hoger level om te onderzoeken. Dus wordt vervolgd in mijn geval.
Na het telefonisch contact heb ik overigens nog niets vernomen van de helpdesk.
Ben inmiddels ook in contact met de helpdesk/servicedesk, ze geven aan, dat aan de verdwijnende routine niks mis is. Daarnaast raden ze aan een Hue Labs formule (sunset to sunrise) te gebruiken, ik ben nu aan het kijken of deze blijft of ook gaat 'verdwijnen'. Dit kost wel even tijd, routines tenderen ernaar om op maandag te verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
mede schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:29:

Ik zou voor een felle ledspot die ook nog in kleuren en dimstanden moet kunnen werken, voor een alternatief kiezen zoals deze 30W of 60W RGB-CCT spot, of de minder felle 10W RGB-CCT variant.

Net zo simpel aanmelden als een HUE lamp, geeft alle kleuren plus koel wit naar warm wit en is dimbaar.
Gledopto is een degelijk merk wat prima met HUE samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Faradenza schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:53:
Hi tweakers,

Wij willen ook graag de overstap naar Hue maken:
Raspberry PI + Home Assistant + Hue Bridge

Is het mogelijk de Hue bridge hierbij zonder cloud functie te gebruiken?
Kunnen de lampen/bridge nog wel handmatig geupdate worden als de cloud functie uit staat?
De HUE Bridge kent geen Cloud-fuinctie, alleen een netwerkaansluiting om over het internet zijn updates binnen te halen. Wat je binnen de HUE app programmeerd wordt alleen lokaal in de HUE Bridge opgeslagen.
Daarnaast gebruikt de HUE Bridge Wifi om contact te maken met de HUE app en het Zigbee ZLL protocol om met de HUE producten te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faradenza
Rallye schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:12:
@Faradenza Wat versta jij onder “de cloudfunctie”?
Ik dacht dat er gegevens bij je account opgeslagen zouden worden en dat er makkelijk van buitenaf gezien kan worden of er lampen aan zijn oid. We bedoelen er dus eigenlijk het tegenovergestelde van: dat het geheel lokaal en goed beveiligd/niet privacygevoelig werkt. Moeten hier nog extra acties voor verricht worden of is het plug-and-play veilig?
Theo74 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:30:
[...]

De HUE Bridge kent geen Cloud-fuinctie, alleen een netwerkaansluiting om over het internet zijn updates binnen te halen. Wat je binnen de HUE app programmeerd wordt alleen lokaal in de HUE Bridge opgeslagen.
Daarnaast gebruikt de HUE Bridge Wifi om contact te maken met de HUE app en het Zigbee ZLL protocol om met de HUE producten te communiceren.
Oke, duidelijk! Maar ik heb ergens gelezen dat het wel een 'ingang' kan zijn voor inbrekers op het netwerk. Hoe kan dit dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 09:23
Hallo allen,

Ik probeer Ikea Tradfri lampen aan te sluiten op mijn Hue bridge. Ondanks de verhalen dat dit heel makkelijk moet zijn krijg ik het nog niet aan de praat. De app blijft aangeven "Geen nieuwe lampen gevonden". Ik heb de stappen van onderstaande video gevolgd incl. het resetten van de bridge.

Is er hier nog iemand die hier ervaring mee heeft en voor mij een (gouden) tip heeft? :)

YouTube: Zo koppel je de Ikea Tradfri-lampen aan Philips Hue

alvast bedankt!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Het is al gelukt. De beste man op het filmpje gaf verkeerde instructies. Je moet de lamp niet uitzetten tussen het resetten en zoeken in.

[ Voor 18% gewijzigd door mrjobby op 03-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Erik__
mrjobby schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:14:
Hallo allen,

Ik probeer Ikea Tradfri lampen aan te sluiten op mijn Hue bridge. Ondanks de verhalen dat dit heel makkelijk moet zijn krijg ik het nog niet aan de praat. De app blijft aangeven "Geen nieuwe lampen gevonden". Ik heb de stappen van onderstaande video gevolgd incl. het resetten van de bridge.

Is er hier nog iemand die hier ervaring mee heeft en voor mij een (gouden) tip heeft? :)

YouTube: Zo koppel je de Ikea Tradfri-lampen aan Philips Hue

alvast bedankt!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Het is al gelukt. De beste man op het filmpje gaf verkeerde instructies. Je moet de lamp niet uitzetten tussen het resetten en zoeken in.
Die man heeft wel gelijk! Alleen ging dat op voor de lampen (hardware/software), die op dat moment relevant waren, daar werkte deze methode uitstekend voor. Dat is inmiddels allemaal/grotendeels veranderd, dus heb je ook andere manieren om te koppelen, is in dit topic van alles over te vinden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Faradenza schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:42:
Oke, duidelijk! Maar ik heb ergens gelezen dat het wel een 'ingang' kan zijn voor inbrekers op het netwerk. Hoe kan dit dan?
Enige maanden geleden zou er een veiligheidslek in de HUE Bridge zijn geweest wat gedicht is met een patch.

Maar je kunt de HUE Bridge ook zonder internetaansluiting gebruiken hoor. Puur lokaal via Wifi je HUE app gebruiken en verlichting bestuurd de HUE Bridge vervolgens via zijn Zigbee ZLL protocol.
Twee nadelen: je krijgt geen updates meer binnen en je kunt buitenshuis niets meer bekijken en bedienen.

[ Voor 30% gewijzigd door Theo74 op 04-06-2020 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Dus geen cloud, maar wel een (eventueel na ingebruikname te verbreken) verbinding met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faradenza
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Theo74 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:50:
[...]
Maar je kunt de HUE Bridge ook zonder internetaansluiting gebruiken hoor. Puur lokaal via Wifi je HUE app gebruiken en verlichting bestuurd de HUE Bridge vervolgens via zijn Zigbee ZLL protocol.
Twee nadelen: je krijgt geen updates meer binnen en je kunt buitenshuis niets meer bekijken en bedienen.
Als de stroom uitgevallen geweest is, kan de bridge de actuele tijd niet ophalen van internet, dus je timers zullen het niet meer doen. Of heb je daar een oplossing voor gevonden?

Verder werkt bij mij in de app het configuratiescherm voor de bewegingssensor niet, als de bridge geen internettoegang heeft (dat scherm doet het ook niet als je internettoegang te langzaam is, bijvoorbeeld bij GPRS).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincerr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-05 12:26
Ik heb een vraag over routines. Hoe kan ik een smart plug in via routines aan laten gaan bij zonsondergang en uit laten gaan op een bepaald tijdstip. In de Hue app lukt het mij wel om hem aan te laten gaan bij zonsondergang echter dan kan ik bij uitschakelen alleen weer zonsopgang selecteren. Dit wil ik dus niet. Wil hem uitschakelen om bijvoorbeeld 23:00. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
vincerr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:59:
Ik heb een vraag over routines. Hoe kan ik een smart plug in via routines aan laten gaan bij zonsondergang en uit laten gaan op een bepaald tijdstip. In de Hue app lukt het mij wel om hem aan te laten gaan bij zonsondergang echter dan kan ik bij uitschakelen alleen weer zonsopgang selecteren. Dit wil ik dus niet. Wil hem uitschakelen om bijvoorbeeld 23:00. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Vincent
Dit kun je met de Hue Labs formule (sunset to sunrise) wel instellen, daar kun je kiezen tussen handmatig, met zonsopgang of op een bepaalde tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincerr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-05 12:26
__Erik__ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Dit kun je met de Hue Labs formule (sunset to sunrise) wel instellen, daar kun je kiezen tussen handmatig, met zonsopgang of op een bepaalde tijd.
Top ga ik proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door vincerr op 05-06-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 18:31
Weet iemand hoe ik een Philips hue lamp (e27 White and color) in verbinding/koppel modus krijg zonder hue bridge en app?

Heb al geprobeerd door hem een aantal keer aan uit te zetten, maar heeft geen resultaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
rpcrobbie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:51:
Weet iemand hoe ik een Philips hue lamp (e27 White and color) in verbinding/koppel modus krijg zonder hue bridge en app?
Als je hem niet wil koppelen met Hue bridge en app, waarmee wil je hem dan wel koppelen?? :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:37

DukeBox

loves wheat smoothies

funske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:03:
Als je hem niet wil koppelen met Hue bridge en app, waarmee wil je hem dan wel koppelen?? :?
Bijv een Google/Nest Home Mini/Hub.. YouTube: Hoe stel je Philips Hue bluetooth lampen in op de Google Home app?

@rpcrobbie BT koppeling is alleen mogelijk binnen 1 meter afstand én binnen 30 minuten nadat de lamp is aangezet (lees: op 230V is aangesloten, niet het licht).
bron: https://twitter.com/tweethue/status/1214413076381999104

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 05-06-2020 15:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
Ik wil hem gaan koppelen op de ICS-2000 van KAKU.
Voorheen is het me gelukt. Echter nu de afstandbediening (ZYCT-202 van KAKU) ongewenst gereset is, en ik hem weer opnieuw gekoppeld heb, is de lamp ook volledig gereset. Lamp is nu wel gekoppeld op de afstandbediening, maar als ik hem in koppel modus breng (door de aan uit knop van de afstandbediening lang ingedrukt te houden) krijg ik hem wel in koppel modus en krijg ook de koppeling met de ICS-2000 tot stand, maar dan is hij weer ontkoppeld van de afstandbediening. Bljkbaar met de aan uit knop lang ingedrukt reste ik de lamp weer in zijn geheel. ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om enkel de lamp in koppel modus te krijgen en niet een volledige reset.

het betreft trouwens een verbinding middels Zigbee, dus geen BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
Met welke app is het mogelijk om iets conditioneel aan te sturen?

Op dit moment heb ik een paar buitenlampen die bij zonsondergang als nachtlampje aan gaan en om een bepaalde tijd uit. Wanneer er iemand langs mijn buitensensor loopt gaan de lampen helder branden, na enige tijd gaan ze terug naar de oude status (nachtlampstatus of uit). Dit werkt prima en wil ik het liefst zo laten.

Daarnaast gaan de lampen bij zonsopkomst aan en om een bepaalde tijd uit. Echter, ik zou liever hebben dat ik ze op een bepaald tijdstip aan kon laten gaan (ipv zonsopkomst) - tenzij er voldoende licht is. Kan ik dit op een of andere manier koppelen aan de buitensensor zonder het bovenstaande gedrag te verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Nooit geweten dat dit kan zonder Hue bridge! :N
Maar een kleine toelichting geven wat je nu precies wil lijkt mij dan wel op zijn plaats....... |:(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:37

DukeBox

loves wheat smoothies

funske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:10:
Maar een kleine toelichting geven wat je nu precies wil lijkt mij dan wel op zijn plaats....... |:(
Wat bedoel je ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Na een tijd meelezen in dit topic en het aanbieding topic heb ik vandaag eindelijk een duopack E14 White Ambiance aangeschaft. Ik had alleen gemist dat je daar niks mee kan zonder Bridge, en dat er nog geen bluetooth versie van beschikbaar is :X. Ik zie dat E14 White Bluetooth wel bestaat, maar E14 White Ambiance niet?

We hebben verschillende lampjes met E14 fitting die ik liever niet wil vervangen. Weet iemand of E14 White Ambiance binnenkort wel een versie krijgt met Bluetooth of kan ik beter met een adapter naar E27 gaan werken en er White Ambiance Bluetooth in stoppen? Ik ben bang dat dit geen gezicht is als de lampen er door de adapter een stuk bovenuit steken.

Een andere mogelijkheid is waarschijnlijk om een starterkit met bridge te halen (of losse bridge V2 op de kop te tikken), maar die zie ik eigenlijk ook nooit met E14 lampen.
Een overweging hierbij is dat ik ook op zoek ben naar een mesh systeem. De TP-Link M9 plus heeft ook zigbee ondersteuning. Zou ik die kunnen gebruiken in plaats van een Hue Bridge of alleen samen daarmee ?(@radicalEMT)

Wie helpt me een knoop door te hakken? Op het moment staat het duopack al op de nominatie om teruggebracht te worden naar de winkel, maar ik weet nog niet wat voor alternatief ik kan/wil halen.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 05-06-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Er zijn genoeg bridge’s te koop, iets van €20 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02
gwystyl schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:
Een overweging hierbij is dat ik ook op zoek ben naar een mesh systeem. De TP-Link M9 plus heeft ook zigbee ondersteuning. Zou ik die kunnen gebruiken in plaats van een Hue Bridge of alleen samen daarmee ?(@radicalEMT)
De TP-Link M9 plus werkt als een Zigbee repeater, je hebt dus een Hue bridge nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Het was bedoeld voor de vragensteller oftewel voor @rpcrobbie; hij had wel iets meer toelichting kunnen geven.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Hoi!

Inmiddels ook begonnen met Philips Hue en alles werkt naar behoren.

Nu wilt de vriendin graag de schakelaars bewaren, wat niet handig is met de lampen..

Hoe lossen jullie dit op? Ik zit te denken aan ombouwen met een zigbee module bijvoorbeeld, of afdekken en daar de dimmer overheen.

Als laatst: Hoe dit te doen met dit soort schakelaars icm stopcontact?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTlPdeJN1d2Lm0s4N-8HtZUEsjY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RgZtM6vGdHTtROHWrLHsLdJS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 20:18

d0s

sssst

Friends of hue schakelaars icm bijpassende ramen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24

rally

Deyterra Consultancy

Ik gebruik Gira Senic schakelaars (de oplettende kijker ziet dat ze in een Jung frame zitten 😉) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUGNplbnbV3Vq6c2UVevlX5PvaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryl01nWj61mMaDdbap8bxLmP.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Theo74 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:50:
[...]

Enige maanden geleden zou er een veiligheidslek in de HUE Bridge zijn geweest wat gedicht is met een patch.

Even wat beter toelichten, om je lampen via Wifi met telefoon app te kunnen bedienen, moet deze wel op een Wifi router zijn aangesloten!

En zodra Hue bridge is aangesloten op Wifi router zal deze altijd met netwerk en internet verbonden zijn!

Als je naast updates (welke zonder Hue account al werken) ook gebruik wilt maken van features zoals buitenhuis bediening, Google Home, Alexa, Homekit, goefencing en sunset/sunrise routines, dan moet je een Hue account aanmaken voor je Hue bridge!

Dus als je geen cloud diensten wil, om wat voor reden dan ook, kun je het beste gebruik maken van alleen de Hue Bluetooth lampen, maar dan ben je wel beperkt in functionaliteit!

De leaks die laatst waren gevonden met Hue, waren exploids die voor de meeste ZigBee apparaten gelden, omdat Hue de bekendste is en Signify Universiteiten ook aanmoedigt om security fouten te vinden, kwam dit zo in het nieuws. Alle exploids waren al lang, soms jaren, voor de publicatie al opgelost!

Dus als je daar zorgen over maakt, maar toch slimme lampen wilt dan zit je bij Hue het veiligst!

Het verhaal om via je Hue lampen je Wifi netwerk over te nemen, was vooral een theoretisch verhaal, in de praktijk zijn er veel makkelijkere manieren om dat te doen, maar je de digitale pers wil graag dat je op hun artikelen klikt en dan staat dat mooi als titel van een artikel!

Ik zou gewoon gebruik maken van Hue cloud diensten, anders mis je wel erg veel functionaliteit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
dChained schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:29:
Hoi!

Inmiddels ook begonnen met Philips Hue en alles werkt naar behoren.

Nu wilt de vriendin graag de schakelaars bewaren, wat niet handig is met de lampen..

Hoe lossen jullie dit op? Ik zit te denken aan ombouwen met een zigbee module bijvoorbeeld, of afdekken en daar de dimmer overheen.

Als laatst: Hoe dit te doen met dit soort schakelaars icm stopcontact?[Afbeelding]
Jouw huidige schakelmateriaal is van Peha, een merk wat wel Enocean modules voor eigen domotica toepassingen gebruikt maar gek genoeg geen Friends of HUE schakelaars kent.
Je zult het hele setje op de foto dus moeten vervangen voor een ander merk en type waarvoor wel Friends of HUE schakelaars beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
Theo74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Jouw huidige schakelmateriaal is van Peha, een merk wat wel Enocean modules voor eigen domotica toepassingen gebruikt maar gek genoeg geen Friends of HUE schakelaars kent.
Je zult het hele setje op de foto dus moeten vervangen voor een ander merk en type waarvoor wel Friends of HUE schakelaars beschikbaar zijn.
Bedankt voor je reactie!

Waarschijnlijk een domme vraag: weet jij welke normale frontjes samen gaan met Friends of Hue schakelaars? En wellicht welke schakelaars het beste zijn? Of is dat persoonlijke voorkeur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Iemand deze al geprint voor de Smart knop? : https://www.smartlights.d...erung-aus-dem-3d-drucker/

Je maakt van een stopcontact zo een mooie schakelaar voor je Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
dChained schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Waarschijnlijk een domme vraag: weet jij welke normale frontjes samen gaan met Friends of Hue schakelaars? En wellicht welke schakelaars het beste zijn? Of is dat persoonlijke voorkeur?
Ik heb toevallig mijn gehele schakelprogramma thuis vervangen met Gira E2 Antraciet i.c.m. FoH van Senic / Gira. Ik heb nu 6x een enkel raam als reserve liggen die exact dezelfde zijn; https://www.girashop.nl/g...-voudig-gira-e2-antraciet

Ofwel; Gira E2 = hetgeen wat je zoekt :)

Maar... Hij pas in elk voor systeem 55 geschikt raam. Maar ik vond de E2 serie wel mooi strak. Mocht je een schakelaar ergens los willen plaatsen in dezelfde ruimte dan scheelt het wel wat kosten natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 06-06-2020 00:36 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
funske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Het was bedoeld voor de vragensteller oftewel voor @rpcrobbie; hij had wel iets meer toelichting kunnen geven.
Nou... ik wil de Philips Hue lamp (E27 White and color) koppelen op de ics-2000 van KAKU.
Hoe krijg ik de Philips Hue lamp in de koppel/verbind modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@vincerr Je kunt ook in de de oorspronkelijke routine geen eind zetten en een aparte routine maken die de lamp enkel op een bepaalde tijd uit laat gaan.

@rpcrobbie Eerste half uur nadat je ze aan de stroom hebt gedaan zijn ze koppelbaar, toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 06-06-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
[...]

Bedankt voor je reactie!

Hier ook alles vervangen en voor Gira gekozen, we vinden het mooi strak maar is en blijft persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU4evnFygwUiGc4fqduIUKyEntA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YbSsEevAofOmC85NVJISlaEs.jpg?f=user_large

Links FoH van Gira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
chulin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Hier ook alles vervangen en voor Gira gekozen, we vinden het mooi strak maar is en blijft persoonlijk.

[Afbeelding]

Links FoH van Gira
Weet je toevallig of deze ook in een Busch jaeger frame passen of moet ik dat dan ook gelijk volledig vervangen? Zag namelijk dat de FOH schakelaars van Busch Jaeger een stuk duurder zijn dan Gira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mesque schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Weet je toevallig of deze ook in een Busch jaeger frame passen of moet ik dat dan ook gelijk volledig vervangen? Zag namelijk dat de FOH schakelaars van Busch Jaeger een stuk duurder zijn dan Gira.
Nee, ze passen niet.
Ik zie well af en toe de FoH schakelaar van busch jaeger in de aanbieding komen voor hetzelfde prima als de senic gira 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
chulin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Nee, ze passen niet.
Ik zie well af en toe de FoH schakelaar van busch jaeger in de aanbieding komen voor hetzelfde prima als de senic gira 😉
Thanks, via welke kanalen? Dan hou ik dat een beetje in de gaten, €80 voor een enkele schakelaar vind ik nog wel wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Gamma en karwei geven af en toe 30% korting, de Gira heb ik nog niet in de aanbieding gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
chulin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]

Links FoH van Gira
Zien er inderdaad netjes en strak uit! Maar eens gaan kijken wat ik allemaal nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
[...]

Bedankt voor je reactie!

Als je even (onder)zoekt wat er binnen het Friends of HUE segment te koop is aan merken en typen schakelmateriaal dan vind je de antwoorden wel.

Ps. Je ‘zou’ nog kunnen overwegen om een Peha Easyclick draadloze Enocean schakelaar uit de Standaard serie te kopen en het Enocean binnenwerk hierin om te wisselen met een Friends of HUE Enocean binnenwerk. Dan past dit mogelijk in jouw bestaande setje Peha schakelmateriaal en werkt het wel met HUE. Maar goed, dat is natuurlijk wel een duurdere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:27

EiT

Ik vind die Senic schakelaars niet zo fijn, je moet meestal meerdere keren drukken. Ik had er 6 gekocht tijdens black friday, heb er nu maar 1 in gebruik. Wij hebben Gira E2, vandaar de keuze.

Hue’s eigen dimmers werken wel prettig (ivm batterij) maar kan je niet netjes weg werken.
Nu vraag ik mij af of ik niet beter zo’n Hue dimmer kan slopen en achter een schakelaar weg kan werken.

Senic schakelmateriaal is ook nog vreselijk duur in verhouding met een nog geen 16 euro kostende Hue dimmer.

Ik vind het ook jammer dat de Hue sensor zo basic is. Ik wil daar bepaalde acties aan hangen maar er zijn maar 2 acties (3 met Labs) aan te hangen.
Wat ik bijvoorbeeld zou willen: Je komt de keuken binnen, buiten licht? Licht blijft uit. Buiten donker, licht wordt feller, mocht het licht al feller zijn dan de instelling: doe dan niets. Ga je weer weg, licht past zich aan na laatste instelling.

Met de sensor gaat hij dus niet terug naar zijn laatste setting of dimt hij juist als je naar binnen loopt. Je bent dus aan het koken, wil meer licht hebben, dan dimt de sensor hem continue terug naar zijn eigen instelling. Dit maakt de sensor alleen bruikbaar voor een trapkast ofzo.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EiT schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:05:
Ik vind die Senic schakelaars niet zo fijn, je moet meestal meerdere keren drukken. Ik had er 6 gekocht tijdens black friday, heb er nu maar 1 in gebruik. Wij hebben Gira E2, vandaar de keuze.

[..]
Geen idee wat t verschil is met die Senic Gira maar het EnOcean Gira 55 frame icm het binnenwerk van een Hue Tap werkt super en ziet er ook zeer strak uit. Heb er 6 in gebruik en hoef nooit vaker dan 1x te drukken.

Ik herken je verhaal over de motion sensor overigens ook niet maar wellicht komt dat omdat ik iConnectHue gebruik?

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 06-06-2020 13:16 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Tomba schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Geen idee wat t verschil is met die Senic Gira maar het EnOcean Gira 55 frame icm het binnenwerk van een Hue Tap werkt super en ziet er ook zeer strak uit. Heb er 6 in gebruik en hoef nooit vaker dan 1x te drukken.
Idd, ziet er super strak uit 👌, maar volgens mij kom je veel duurder uit of moet je goedkoop Hue tap kunnen vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 12:07
GodDamage schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:53:
Iemand deze al geprint voor de Smart knop? : https://www.smartlights.d...erung-aus-dem-3d-drucker/

Je maakt van een stopcontact zo een mooie schakelaar voor je Hue lampen.
dat ziet er wel goed uit! alleen ken ik geen 3d printer in de buurt :)
Wellicht een idee om te kijken of er nog meer gegadigden zijn, dan kunnen we ineens meerderen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcrobbie
rpcrobbie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Nou... ik wil de Philips Hue lamp (E27 White and color) koppelen op de ics-2000 van KAKU.
Hoe krijg ik de Philips Hue lamp in de koppel/verbind modus?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:27

EiT

Tomba schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Ik herken je verhaal over de motion sensor overigens ook niet maar wellicht komt dat omdat ik iConnectHue gebruik?
Mooie maar hele dure oplossing, dan zijn de Senic goedkoper. Systeem is namelijk hetzelfde, er zit geen batterij in dus afhankelijk hoe hard je drukt. Met de tap kon de vrouw ook al niet overweg. En ze is sowieso anti Hue. Blijft de schakelaars uitzetten...

Ik zal eens naar iConnectHue kijken, bedankt voor de tip.

Vandaag maar eens besloten om weer eens verder te gaan met dit Hue gebeuren ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

chulin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Idd, ziet er super strak uit 👌, maar volgens mij kom je veel duurder uit of moet je goedkoop Hue tap kunnen vinden
Door het frame in Duitsland te kopen en de Hue Taps tweedehands of in de aanbieding te komen zo’n 60€ per schakelaar. Niet goedkoop maar te doen ;)
EiT schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Mooie maar hele dure oplossing, dan zijn de Senic goedkoper. Systeem is namelijk hetzelfde, er zit geen batterij in dus afhankelijk hoe hard je drukt. Met de tap kon de vrouw ook al niet overweg. En ze is sowieso anti Hue. Blijft de schakelaars uitzetten...

Ik zal eens naar iConnectHue kijken, bedankt voor de tip.

Vandaag maar eens besloten om weer eens verder te gaan met dit Hue gebeuren ;)
Ik zie dat die Senic’s 69€ kosten dus prijs verschil is er niet (zie hierboven 60-65€ per stuk totaal betaald) De Tap is echt ruk (die mislukt vaak) maar in dit frame gaat t altijd goed, de WAF is hoog :p Ik heb geen gewone schakelaars meer op enkele uitzonderingen na waar geen Hue lampen hangen, dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Mijn vrouw is juist fan van Hue; een ‘nachtstand’ knop die alle lampen binnen uit doet en de buitenlampen op de nachtstand (meeste uit, enkele gedimd. Outdoor Motion Sensor die de floodlight en dergelijke weer activeert als er beweging is. Via Domoticz wordt de Toon thermostaat ook op nacht gezet overigens als bijkomend voordeel), via motion sensor de keuken lampen die automatisch aan en uitgaan en niet te vergeten de disco stand waar onze dochter gek op is :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 90 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic