[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.066 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Tierelier schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:35:
... ik zit er aan te denken om de Philips hue bridge te kopen met innr lampen ik heb er nog twee vragen over ik plaats ze even hier. Ik neem aan dat dat juist is...

Innr heeft volgens mij geen GU10 spotjes die meerdere kleuren wit kunnen weergeven. klopt dat? Ik kan ze niet vinden in ieder geval. Als alternatief kan ik die van Philips kiezen maar die piepen bij sommige mensen en zijn vrij prijzig. Ik begreep uit een test dat de Philips en Innr -spots het meeste licht geven (en dat vind ik belangrijk).

Verder vind ik de bewegingssensoren van Philips eigenlijk te duur. Die van Xiaomi spreken mij veel meer aan. Qua prijs. En qua vormgeving veel logischer als je ze ergens ziet staan. Kan ik andere bewegingssensoren gebruiken dan die van Philips of moet ik dat dan echt via Homey doen? (wat ik nog zó niet van plan was, hahaha)

Thanks!
Sinds laatste software update voor de Philips Hue GU10 spotjes (van de laatste generatie), is het piepen opgelost, is hier door meerdere gebruikers gemeld. Dus dat hoeft geen redenen meer te zijn om niet voor Hue te kiezen.

Je kunt met Hue Bridge alleen Hue en Friends of Hue sensoren en schakkelaars/dimmers gebruiken, die van Xiaomi gaan dus niet werken. Persoonlijk vindt ik de meerprijs die je voor Hue betaald wel waard, sensoren zijn uitgebreid te gebruiken, al dan niet met een 3rd party app, mocht Hue App te kort schieten.

Voor verlichting is Hue gewoon het meest uitgebreide en volwassen systeem, met features zoals Hue Entertainment, maar ook de nieuwe features die telkens aan het systeem worden toegevoegd. Veder heeft de bridge een open API en zijn er honderden Apps te krijgen die door derden zijn ontwikkeld.

Met Homey heb ik geen ervaring, maar van wat ik weet gaat dat systeem verder dan alleen verlichting, maar de prijs is ook vrij hoog, 299 tot 399 voor de pro variant! Daar kun je heel wat Hue sensors voorkopen, voordat je dat met Xiami sensors hebt terug verdiend ;)

Vind overigens de vormgeving en afwerking van de Hue Sensor zeer goed, en kwalitatief een stuk beter dan de meeste concurrenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:41
Sinds kort heb ik een Muller Licht inbouwschakelaar gehaald. Nu kan ik de buitenlampen via de Hue app bedienen en bovendien de lampen automatisch aan laten gaan als de zon ondergaat.

Bij de inbouwschakelaar wil ik graag ook een push knop plaatsen. Nu wijkt het aansluitschema voor een push knop af van bijvoorbeeld iCasa.

Deze van Muller Licht (het gaat om de laatste afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_ZDcnO-Cui-H_LVrch3_eBQJjE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sV4pMSYsSbQyRYntbCMCh74S.png?f=user_large

En deze is van iCasa
Afbeeldingslocatie: https://d2x3xhvgiqkx42.cloudfront.net/9b274fec-5c76-4b9c-a090-af9f78ee361b/5facb4c1-ab7b-4834-b6cb-4b10cb7c06a2/2020/02/18/9ebbcc5d-9d25-481f-bf2a-994fa3fdec4d/3ec32ef0-b414-4c14-bb9c-b2949a171f45.png

Bij Muller zit de blauwe draad op 1 en 5.
Bij iCasa zit de blauwe draad alleen op 5.

Iemand ervaring hiermee? Of zal ik maar gewoon de Muller handleiding aanhouden? :+

Edit:
Iets langer naar de tekening gekeken. Volgens mij kan het beide. Bij de ene gebruik je de L draad en bij de andere de N draad bij de eerste poort. Ik denk dat ik mij meer kan vinden in het aansluitschema van iCasa, deze is in mijn ogen logischer (want in het aansluitschema zonder push button zet je ook de L, bruine draad, in de eerste poort volgens Muller).

[ Voor 27% gewijzigd door Unkie op 20-05-2020 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 10:33
... ik zit er aan te denken om de Philips hue bridge te kopen met innr lampen ik heb er nog twee vragen over ik plaats ze even hier. Ik neem aan dat dat juist is...

Innr heeft volgens mij geen GU10 spotjes die meerdere kleuren wit kunnen weergeven. klopt dat? Ik kan ze niet vinden in ieder geval. Als alternatief kan ik die van Philips kiezen maar die piepen bij sommige mensen en zijn vrij prijzig. Ik begreep uit een test dat de Philips en Innr -spots het meeste licht geven (en dat vind ik belangrijk).

Verder vind ik de bewegingssensoren van Philips eigenlijk te duur. Die van Xiaomi spreken mij veel meer aan. Qua prijs. En qua vormgeving veel logischer als je ze ergens ziet staan. Kan ik andere bewegingssensoren gebruiken dan die van Philips of moet ik dat dan echt via Homey doen? (wat ik nog zó niet van plan was, hahaha)

Thanks!
Wat Erik1971 ook al zei sluit ik me bij aan. Moet je niet willen alles van aparte merken te kopen tenzij je voor bv Homey kiest.

Innr of Ikea lampen zal je ook nooit kunnen updaten via een Hue bridge en vaak geven ze problemen tussen Hue lampen. Goedkoop is duurkoop, mijn advies is dan ook kies gewoon alles van Hue en omdat het idd vrij prijzig en ook verslavend is, bouw het ruimte voor ruimte op.. (ik startte januari 2019 met een beginners setje,dimmer, bridge en 3 colour lampen. Oktober 2019 was als laatste mijn achtertuin aan de beurt..nu geen enkele andere lamp meer in huis of omgeving huis schuur tuin..Hoezo verslavend?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Thanks voor je uitgebreide antwoord @Erik1971 . Het gaat mij inderdaad echt om de verlichting. Dus als jij zegt dat Hue daarin het meest volwassen is dan weegt dat wel voor mij. Top. Third party apps is zeker ook een bonus.

Ik wist niet dat Innr lampen tóch regelmatig problemen geven met een hue bridge @Birdy D En ik wist ook niet dat Hue lampen geupdate kunnen worden via de bridge. Dat lijkt mij best belangrijk omdat ledlampen hopelijk vrij lang meegaan... Misschien tóch voor all Hue gaan dan! Hahaha, verslavend..., alleen tijdens het orienteren en uitzoeken al merk ik inderdaad al dat ik steeds verder wil gaan. Je gaat er ook nog eens meer verlichting door willen in je huis. In de aanloop heb ik ook 6 extra lichtpunten in de huiskamer gemaakt zodat ik meer kan kopen straks hehehe

btw..., een innr smart stekker lijkt me sowieso geen problemen opleveren? Of zijn die van philips ook updatebaar? Best goeie vraag eigenlijk

[ Voor 29% gewijzigd door Tierelier op 20-05-2020 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
En ik wist ook niet dat Hue lampen geupdate kunnen worden via de bridge. Dat lijkt mij best belangrijk omdat ledlampen hopelijk vrij lang meegaan... Misschien tóch voor all Hue gaan dan!
Sterker nog, je krijgt een melding in de app als er een software update is van bridge, accessoires en/of lampen. je kan zelfs een tijd instellen (bv s'nachts) dat ie dat automatisch doet ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:36
Birdy D schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Wat Erik1971 ook al zei sluit ik me bij aan. Moet je niet willen alles van aparte merken te kopen tenzij je voor bv Homey kiest.

Innr of Ikea lampen zal je ook nooit kunnen updaten via een Hue bridge en vaak geven ze problemen tussen Hue lampen. Goedkoop is duurkoop, mijn advies is dan ook kies gewoon alles van Hue en omdat het idd vrij prijzig en ook verslavend is, bouw het ruimte voor ruimte op.. (ik startte januari 2019 met een beginners setje,dimmer, bridge en 3 colour lampen. Oktober 2019 was als laatste mijn achtertuin aan de beurt..nu geen enkele andere lamp meer in huis of omgeving huis schuur tuin..Hoezo verslavend?)
Hier ook gekozen alleen maar Hue, geen andere merken en eerlijk is eerlijk, het wekt als een zonnetje tot het heden. Well, ik heb een probleem, Zoals vele andere, en dat is de verslaving.....
Ik ben zo goed als klaar met lampen met er is nog ruimte voor sensoren en schakelaars 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Ik ben zo goed als klaar met lampen met er is nog ruimte voor sensoren en schakelaars 🤪
Liggen hier al klaar als reserve..of toch maar meer uitbreiden? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Birdy D schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Mwah, hoewel het klopt dat je geen updates kunt doen heb ik zelf eigenlijk nooit echt problemen ervaren met Innr, Osram en Ikea icm mijn hue installatie. Uiteindelijk heb ik mijn Ikea spotjes wel vervangen omdat ik ze te fel vond, maar dat was meer esthetisch dan technisch.

Verder heel herkenbaar. hier thuis zijn ondertussen alleen de lamp in de WC boven, de lamp boven de spiegel in de badkamer, de lamp in de kapstokkast en de panelen in de kelder niet te bedienen via de Hue app.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29

RammY

Dát!

Even een vraagje tussendoor :)
Nou ik flink aan het uitfaseren ben van de traditionele verlichting zit ik met een staande lamp met GU9 lampjes.
Deze zijn al vervangen voor LED.

Nou zit daar een voetdimmertje tussen.
Is dit in principe gewoon om te wisselen met een Hue compatible dimmer (en dan dacht ik aan een inbouwdimmer om die gewoon in een doosje er tussen te bouwen)?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Liggen hier al klaar als reserve..of toch maar meer uitbreiden? 8)7
Uitbreiden hoor✌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Tierelier schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:15:
Thanks voor je uitgebreide antwoord @Erik1971 . Het gaat mij inderdaad echt om de verlichting. Dus als jij zegt dat Hue daarin het meest volwassen is dan weegt dat wel voor mij. Top. Third party apps is zeker ook een bonus.

Ik wist niet dat Innr lampen tóch regelmatig problemen geven met een hue bridge @Birdy D En ik wist ook niet dat Hue lampen geupdate kunnen worden via de bridge. Dat lijkt mij best belangrijk omdat ledlampen hopelijk vrij lang meegaan... Misschien tóch voor all Hue gaan dan! Hahaha, verslavend..., alleen tijdens het orienteren en uitzoeken al merk ik inderdaad al dat ik steeds verder wil gaan. Je gaat er ook nog eens meer verlichting door willen in je huis. In de aanloop heb ik ook 6 extra lichtpunten in de huiskamer gemaakt zodat ik meer kan kopen straks hehehe

btw..., een innr smart stekker lijkt me sowieso geen problemen opleveren? Of zijn die van philips ook updatebaar? Best goeie vraag eigenlijk
Hue smart stekkers zijn ook updatebaar!

Nu kunnen ze alleen maar iets in of uit schakelen, dus echt spannende nieuwe features verwacht ik niet ;) tenzij ze stiekem de hardware hebben toegevoegd om stroomverbruik te kunnen meten en dat dit later middels software update activeren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 14:51
RammY schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:31:
Even een vraagje tussendoor :)
Nou ik flink aan het uitfaseren ben van de traditionele verlichting zit ik met een staande lamp met GU9 lampjes.
Deze zijn al vervangen voor LED.

Nou zit daar een voetdimmertje tussen.
Is dit in principe gewoon om te wisselen met een Hue compatible dimmer (en dan dacht ik aan een inbouwdimmer om die gewoon in een doosje er tussen te bouwen)?
Tot op heden zijn er nog geen Zigbee ZLL/HUE compatible snoerdimmers dus het wordt inderdaad zelf iets in elkaar knutselen.
Je kunt ook een [right]Zigbee dim actor[/right] nemen en deze in een lasdoosje tussen het snoer maken. Bediening doe je het best met een HUE smart button, HUE dimmer, FoH schakelaar, of alleen de HUE app. De Zigbee dim actor kun je ook bedienen door er een losse pulsschakelaar op aan te sluiten maar dat wordt er allemaal niet mooier op.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Theo74 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Tot op heden zijn er nog geen Zigbee ZLL/HUE compatible snoerdimmers dus het wordt inderdaad zelf iets in elkaar knutselen.
Je kunt ook een [right]Zigbee dim actor[/right] nemen en deze in een lasdoosje tussen het snoer maken. Bediening doe je het best met een HUE smart button, HUE dimmer, FoH schakelaar, of alleen de HUE app. De Zigbee dim actor kun je ook bedienen door er een losse pulsschakelaar op aan te sluiten maar dat wordt er allemaal niet mooier op.
Zat inderdaad te denken aan een dimmer van Robb met een doosje.
Maar de grote vraag is: kan die dimmer die 3 kleine LED lampjes dimmen, heeft hij niet meer ballast nodig?
Ik kon het in de documentatie nergens vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RammY schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Zat inderdaad te denken aan een dimmer van Robb met een doosje.
Maar de grote vraag is: kan die dimmer die 3 kleine LED lampjes dimmen, heeft hij niet meer ballast nodig?
Ik kon het in de documentatie nergens vinden iig.
LED dimmers zijn in tegenstelling tot conventionele dimmers in staat om hele lage vermogens de dimmen.
De meeste leddimmers hebben een dimspecificatie van 1-XXX Watt, ofwel praktisch geen echt minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Theo74 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:53:
[...]

LED dimmers zijn in tegenstelling tot conventionele dimmers in staat om hele lage vermogens de dimmen.
De meeste leddimmers hebben een dimspecificatie van 1-XXX Watt, ofwel praktisch geen echt minimum.
Ah dat wist ik niet.
Nah dat word knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-09 18:26
Hier deze week een Hue bridge en 2 plays aangeschaft om achter men PC monitor te hangen ism Huestacean.

Zijn er bepaalde sites e.d. die ik best even in de gaten houd voor promoties op Hue ?
Zou toch meer en meer willen uitbreiden (damn dit is verslavend)

Nog iemand andere tips/software ?

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
FragDAnvers schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:03:
Hier deze week een Hue bridge en 2 plays aangeschaft om achter men PC monitor te hangen ism Huestacean.

Zijn er bepaalde sites e.d. die ik best even in de gaten houd voor promoties op Hue ?

D'r zullen ongetwijfeld betere sites zijn qua korting, zelf kijk ik regelmatig bij beaumotica.nl en 50five.nl. Ook bol.com heeft soms verrassende acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
FragDAnvers schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:03:

Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is nu de volgorde die normaal wordt aangehouden, als je vier spotjes in een lamp draait?

Als ik de Hue app bekijk dan zie ik dit bij Woonkamer:
Huiskamer spot 3
Huiskamer spot 4
Huiskamer spot 1
Huiskamer spot 2

Als ik via de Hue Bridge API kijk, op een eigen gemaakte webpagina dan toont hij deze volgorde:
Huiskamer spot 1 - Extended color light (Hue color spot)
Huiskamer spot 2 - Extended color light (Hue color spot)
Huiskamer spot 4 - Extended color light (Hue color spot)
Huiskamer spot 3 - Extended color light (Hue color spot)

Kan je in de Hue app ook de volgorde aanpassen?
Met lang ingedrukt houden van een lamp heb ik geen mogelijkheid om te slepen.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 22-05-2020 15:20 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
s e k schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:38:
[...]

De meeste daarvan zijn vast de automatisch gegeneerde scenes.
Als je die niet gebruikt, kun je die sowieso weggooien.
Dat was het, veel scènes dat ik nooit gebruik, bijv. kleur scènes in zones met alleen maar witte lampen.
Ik heb het opgeruimd en nu zit ik rond de 80%, voorlopig geen tweede bridge nodig.
Bedankt voor de tip 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toen de Filament-lampen nieuw waren heb ik de Glove geprobeerd. Ik vond destijds dat de laagste dimstand voor ons nog altijd niet laag genoeg was. Daarnaast zag je de lamp knipperen.

Daar is ongetwijfeld niets aan veranderd? Ben op zoek naar een andere oplossing voor twee lampen die nu met KlikAanKlikUit verbonden zijn. Helaas nergens meer een 7W met ongeveer 25 lumen te vinden. :(

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Snippertje

Light up your life

Voor mensen met de sync box, ik kwam op reddit deze link tegen: https://hueblog.de/2020/0...t-dolby-vision-und-hdr10/

Blijkbaar komt er toch dolby vision ondersteuning en komt de beloofde spraakbesturing ook in een update binnenkort. Lost voor mij een hoop in ieder geval!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Kunnen Hue color lampen qua kleurtemperatuur (naadloos) meedoen met de white ambiance lampen? Of ga je dat merken? Stel dat ik van de 12 stuks GU10 spotjes er een paar in kleur koop omdat ik die goedkoper kan krijgen door een bepaald pakket te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Tierelier schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:19:
Kunnen Hue color lampen qua kleurtemperatuur (naadloos) meedoen met de white ambiance lampen? Of ga je dat merken? Stel dat ik van de 12 stuks GU10 spotjes er een paar in kleur koop omdat ik die goedkoper kan krijgen door een bepaald pakket te kiezen?
Volgens mij well maar ik ben benieuwd naar je pakket, normaal gesproken zijn kleur spotjes bijna 2 keer zo duur als de witte ambiance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
chulin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Volgens mij well maar ik ben benieuwd naar je pakket, normaal gesproken zijn kleur spotjes bijna 2 keer zo duur als de witte ambiance
Ja vreselijk... Ik kan een starterspakketje nemen bij Coolbue met de bridge erin en twee GU10 kleuren spots erbij. Dat kwam voor mij net uit. Omdat ik ook al 13 ambiance spots in een pakketje nodig heb én er maar twaalf (of 6) in een bundel zitten... Heel lang en ingewikkeld verhaal verder.

Hele verhaal wordt hem echter tóch niet want dat was bij Cool Blue en ik weet niet of de BlueTooth versie exact dezelfde bridge functionaliteit hebben als de uitsluitend zigbee variant. het lijkt of CoolBlue alleen de bluetooth versies verkoopt.... Kom ik tóch uit bij Beaumotica waarchijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Tierelier schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Ja vreselijk... Ik kan een starterspakketje nemen bij Coolbue met de bridge erin en twee GU10 kleuren spots erbij. Dat kwam voor mij net uit. Omdat ik ook al 13 ambiance spots in een pakketje nodig heb én er maar twaalf (of 6) in een bundel zitten... Heel lang en ingewikkeld verhaal verder.

Hele verhaal wordt hem echter tóch niet want dat was bij Cool Blue en ik weet niet of de BlueTooth versie exact dezelfde bridge functionaliteit hebben als de uitsluitend zigbee variant. het lijkt of CoolBlue alleen de bluetooth versies verkoopt.... Kom ik tóch uit bij Beaumotica waarchijnlijk
Met beaumotica heb ik goede ervaringen, top winkel, echter zoals ik al genoemd heb geduld is een schone zaak. Inmiddels heb ik rond de 30 spotjes (9 kleur en 10 witte ambiance) en meerderen accessoires en lampen en bijna helemaal in de aanbieding gekocht. Phillips hue is prachtig en verslavend maar iets te prijzig.
De Bluetooth variant is de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
chulin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Met beaumotica heb ik goede ervaringen, top winkel, echter zoals ik al genoemd heb geduld is een schone zaak. Inmiddels heb ik rond de 30 spotjes (9 kleur en 10 witte ambiance) en meerderen accessoires en lampen en bijna helemaal in de aanbieding gekocht. Phillips hue is prachtig en verslavend maar iets te prijzig.
De Bluetooth variant is de nieuwste.
Ja, de bluetooth is de nieuwste? Betekent dat ook dat hij dezelfde functionaliteit heeft? Bluetooth is slechts een extra nieuwtje? Ik las namelijk letterlijk dat de bluetooth variant een hoop dingen niet kan. Ook niet met de bridge. Maar ja, er wordt wel meer geschreven :(. Heb de bron helaas niet meer. Ik weet ook niet of er één eerdere versie van Hue bluetooth bestond waar ze het over hadden. Maar je kunt er alles mee volgens jou dus? Ff checken nog voor ik voor meer dan €500,- bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tierelier schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Ja, de bluetooth is de nieuwste? Betekent dat ook dat hij dezelfde functionaliteit heeft? Bluetooth is slechts een extra nieuwtje? Ik las namelijk letterlijk dat de bluetooth variant een hoop dingen niet kan. Ook niet met de bridge. Maar ja, er wordt wel meer geschreven :(. Heb de bron helaas niet meer. Ik weet ook niet of er één eerdere versie van Hue bluetooth bestond waar ze het over hadden. Maar je kunt er alles mee volgens jou dus? Ff checken nog voor ik voor meer dan €500,- bestel
Voor mij hoeft de BT variant ook niet, gebruik enkel de bridge.

Nu heb ik 2 nieuwe E27 moeten kopen en ondanks dat ik dacht geen BT te krijgen kreeg ik ze toch.

Gebruik ze nu een week maar zie geen verschil, enkel dat de kleuren ietsje anders zijn in vergelijk met mijn 1e en 2e generatie lampen.

Omdat ik de kleuren enkel echt gebruik samen met de Ambilight is dat geen probleem.

Ook lijken ze sneller te reageren en voelen ze lichter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:43
Bluetooth bij Hue is gewoon een extra op de nieuwste versie van de normale lampen. Als je die lampen via de Bridge gebruikt gaat de bluetooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Rallye schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:12:
Bluetooth bij Hue is gewoon een extra op de nieuwste versie van de normale lampen. Als je die lampen via de Bridge gebruikt gaat de bluetooth uit.
Ah top, dan kan ik die ook kiezen. Dank je wel voor de bevestiging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb eind 2019 alles vervangen door Hue lampen inclusief beweging, dimmer, tap accessoires

nu kon ik helaas niet meer verder omdat de hub vol zat met de resources rules en kon ik dus geen beweging of tap of dimmer meer toevoegen, want er waren nog maar 2 rules vrij

nu paste ik van de week een dimmer aan, toen zag ik dat deze in plaats van 15 nog maar 11 regels gebruikte, bij alle andere dimmers opnieuw op opslaan gedrukt en die gingen van 13 naar 11 regels, bij 1 van mijn taps ging van 10 naar 5 regels, dus ik heb nu opeens weer 29 regels vrij wat er dus voorheen nog maar 2 waren , genoeg om weer wat accessoires toe te kunnen voegen

was iemand anders dat al opgevallen ? het is denk ik door de nieuwe firmware of software gekomen in het laatste half jaar dat het anders opgeslagen wordt ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

barrymel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:02:
Ik heb eind 2019 alles vervangen door Hue lampen inclusief beweging, dimmer, tap accessoires

nu kon ik helaas niet meer verder omdat de hub vol zat met de resources rules en kon ik dus geen beweging of tap of dimmer meer toevoegen, want er waren nog maar 2 rules vrij

nu paste ik van de week een dimmer aan, toen zag ik dat deze in plaats van 15 nog maar 11 regels gebruikte, bij alle andere dimmers opnieuw op opslaan gedrukt en die gingen van 13 naar 11 regels, bij 1 van mijn taps ging van 10 naar 5 regels, dus ik heb nu opeens weer 29 regels vrij wat er dus voorheen nog maar 2 waren , genoeg om weer wat accessoires toe te kunnen voegen

was iemand anders dat al opgevallen ? het is denk ik door de nieuwe firmware of software gekomen in het laatste half jaar dat het anders opgeslagen wordt ?
Waar kan ik zien hoeveel "rules" er gebruikt cq. vrij zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
i2Paq schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik Hue essentials (apparaten, Hue bridge, bronnen) maar het kan ook via Hue labs, settings (rechts boven), kleine “I” bij de bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

i2Paq schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:00:
[...]

in de Hue app ga je naar Ontdek -> Hue Labs -> Rechts Boven Settings -> druk op de i rechts naast jou hub -> manage resources en dan krijg je dit te zien :

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/huemanagerecources.png

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hulp nodig!

Al jaren fan van Hue, inmiddels vandaag 2 Filament-lampen en een Smart Plug binnen. Om de situatie te schetsen:

Beneden de twee Filament lampen (en drie andere Hue-lampen) en boven 1 Smart Plug (en 2 andere Hue Lampen).

Ik wil inschakelen: 2 Filament-lampen en de Smart Plug. Dit zijn onze overdag-lampen. Staan eigenlijk altijd aan, ook al is er verder weinig verlichting nodig.

Krijg het niet voor elkaar i.c.m. Google Assistent. Wat ik wel heb kunnen doen is een nieuwe kamer aanmaken en ze daar in gooien. Dan kan ik gewoon zeggen: schakel Kamer X in.

Maar feitelijk wil ik ze gewoon in de Woonkamer en Eetkamer hebben en daar een Zone of Scene aan koppelen. Met Scene kom ik zover dat alleen de Woonkamer/Smart Plug aan gaat, Eetkamer blijft uit.

Zones schijnen nog niet te worden ondersteunt door Google Assistent? Ben al uren aan het pielen en het geduld raakt op. Iemand een idee? :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Unkie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:31:

Bij Muller zit de blauwe draad op 1 en 5.
Bij iCasa zit de blauwe draad alleen op 5.
Nee.

De nul-draad zit alleen op 5. Op poort 1 zit de lamp. En de lamp gaat weer naar de nul. Dat is op beide tekeningen het geval.

Ter info: poort 2 en 3 en poort 4 en 5 zijn gewoon met elkaar doorverbonden.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 25-05-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 22:37
Rallye schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:12:
Was het maar zo'n feest.... Althans, ik zie hier toch echt allerlei BT lampjes voorbij komen. Zonde van de stroom die het verbruikt en mogelijke interferentie die het oplevert....

Zover ik kan vinden is het geeneens een optie om BT uit te schakelen...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
@Thalaron : zijn dat JOUW lampen, of die van de buren zonder bridge?
Want ik heb 5 nieuwe GU10’s & bridge en IK zie niets...

En het zou mij niets verbazen als die lampen gewoon dezelfde antenne voor BT en Zigbee gebruiken om plaats/kosten te besparen, omdat het dezelfde frequentie-band is...

[ Voor 3% gewijzigd door jwhoogervorst op 25-05-2020 21:11 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@jwhoogervorst

Net nog even gekeken. Wat mij hierbij opviel is dat mijn telefoon inderdaad geen lampen zit, maar mijn PC dus wél.Tenzij onze buren zo'n 15 HUE lampen in gebruik heeft en niet heeft gekoppeld...

Wanneer ik alle lampen uitschakel, verdwijnen ze uit mijn overzicht.

Waarom mijn PC (Windows 10) de lampen wél ziet en mijn telefoon niet... :?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de hoop opgegeven en maar ingesteld zonder de drie aparte lampen door Google in en uit te kunnen schakelen.

Wat me wel opvalt: sinds de twee Filament en Smart Plug is de Hue app op iOS wat traag met in- en uitschakelen van lampen of scènes. Alsof ‘ie vastloopt.

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 20:55
De wondere wereld van Hue ...

Elke avond gaan er 4 lampen/kamers aan middels twee aangepaste routines, twee omdat je maximaal 3 kamers met een aangepaste routine kunt schakelen, beide routines schakelen op zonsondergang. Al tijden draait dat, ook gister nog, lampen/kamers gingen netjes aan.

Zo niet vandaag, half uur na zonsondergang zit ik in het donker. Huh? Toch maar even kijken, staan de routines, die bovenstaande regelen, 'ineens' op schakelen om 11.00u, bovendien schakelen ze om precies te zijn 0 kamers... Wtf???

Ook is er een standaard Avond routine spontaan ontstaan, ook kan die ineens 4 kamers schakelen ipv de maximaal 3, tot gister... Wtf???

Geen update geweest, niks veranderd, rara...

Onbetrouwbare rommel, dat is het 🤐

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:28

Thanks!
Kijk eens naar de GU10 spotjes van Ikea. Die zijn niet duur. Ze hebben verschillende typen. Ik heb er een paar gekoppeld aan de Hue Bridge via de Hue Essentials app.

Ik heb ook tien mini-spots van INNR gekoppeld aan mijn Hue bridge. Die hebben maar één kleur maar werken kei goed.

Overigens heb ik kortgeleden een Homey gekocht en heb net een hele berg Xiaomi Door- en Motion Sensors binnen gekregen van Ali. Druk bezig met koppelen en plaatsen en de sensors doen keurig hun werk. In het hele huis Ikea bulbs gekoppeld aan de Homey.

Verschillende Philips Hue en INNR lampen hangen allemaal aan de Hue bridge, de Ikea lampen (op enkele spots na) en Xiaomi sensors allemaal aan de Homey. Ik heb voor de zekerheid op elke verdieping ook nog Ikea Zibgee versterkers geplaatst.

Tot nog toe erg tevreden. Moet nog wel veel flows maken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

__Erik__ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:06:
De wondere wereld van Hue ...

Elke avond gaan er 4 lampen/kamers aan middels twee aangepaste routines, twee omdat je maximaal 3 kamers met een aangepaste routine kunt schakelen, beide routines schakelen op zonsondergang. Al tijden draait dat, ook gister nog, lampen/kamers gingen netjes aan.

Zo niet vandaag, half uur na zonsondergang zit ik in het donker. Huh? Toch maar even kijken, staan de routines, die bovenstaande regelen, 'ineens' op schakelen om 11.00u, bovendien schakelen ze om precies te zijn 0 kamers... Wtf???

Ook is er een standaard Avond routine spontaan ontstaan, ook kan die ineens 4 kamers schakelen ipv de maximaal 3, tot gister... Wtf???

Geen update geweest, niks veranderd, rara...
Hoe vaak is dat nu voorgekomen?
Als je auto 1x pech heeft, geldt dan het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
woekele schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Nee.

De nul-draad zit alleen op 5. Op poort 1 zit de lamp. En de lamp gaat weer naar de nul. Dat is op beide tekeningen het geval.

Ter info: poort 2 en 3 en poort 4 en 5 zijn gewoon met elkaar doorverbonden.
Ja, inderdaad. Verwarrend dat ze poort 1 (dat kleine stukje draad die naar de lamp gaat) ook zwart hebben getekend. Bij iCasa is deze bruin getekend en vanaf de lamp blauw.

Als de poorten onderling doorverbonden zijn, dan zijn het exact dezelfde aansluitschema's.

P.S. Heb je toevallig ervaring met de pulse drukker? Ik moet vrij hard drukken om de lamp uit/aan te zetten.

Bedankt voor het meekijken ;-)... De tekening van iCasa is wel iets duidelijker (persoonlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Unkie op 26-05-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
i2Paq schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Hoe vaak is dat nu voorgekomen?

[...]

Als je auto 1x pech heeft, geldt dan het zelfde?
Je hebt goed gezocht in dit topic, geen enkele probleemmelding van mij gevonden over Hue en vervolgens deze tekst getiept d:)b

Ter samenvatting: ik heb een beperkte verzameling Hue gecontroleerde lampen in het gehele huis, merken als Philips (sensoren/dimmers, schakelaars, pluggen, TL en pro-dimmers en lampen),Tadfri (lampen), Innr (lampen), Osram (TL) Sunricher dimmer, ROBBs dimmers zijn of waren daar onderdeel van.

Vanaf maart is de besturing middels de Philips sensoren/dimmers (deze besturen Osram/Philips TL,Sunricher dimmers,Philips pro-dimmers en Innr lampen), op zijn zachtst gezegd,sloppie te noemen. Op basis van advies heb ik Ikea eruit gehaald, ben ik van kanaal gewisseld (ja, heb alle beschikbare geprobeerd, dit ging pas sjiek nadat Ikea eruit was, dat zou met Ikea wel moeten gaan, maar werkt in de praktijk dus niet).

Omdat ik de Osram TL lampen verdacht, heb ik die vervangen door Philips pro-lampen met pro-dimmers en een sunricher inbouw dimmer, het effect was 0, de besturing middels de dimmers is en blijft sloppie.

Ook heb ik alle dimmers verwijderd, opnieuw aangemaakt via Hue Essentials, ook dat heeft zo z'n beperkingen, resultaat is en blijft hetzelfde, sloppie.

Om in jouw vergelijkingen te spreken, als mijn auto, wasmachine, koelkast, brommer of wat dan ook zo niet zou functioneren, zou ik ook zeggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

__Erik__ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Je hebt goed gezocht in dit topic, geen enkele probleemmelding van mij gevonden over Hue en vervolgens deze tekst getiept d:)b
Ik was één van de eersten in NL die een Hue set kocht.

Inmiddels is de hele benedenverdieping voorzien van Hue + het grootste gedeelte van de buitenverlichting is Hue.

Hue Dimmers, tabs, detectors en 3e partij accessoires etc.

Overgang van Bridge 1.0 naar Bridge 2.0.

Niet één enkel probleem in de afgelopen 7 jaar anders dan een Tab die een keer niet wilde of een Gen1 lamp die niet wilde.
*knip* zou ik ook zeggen:

Tja, dat vindt ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Unkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, inderdaad. Verwarrend dat ze poort 1 (dat kleine stukje draad die naar de lamp gaat) ook zwart hebben getekend. Bij iCasa is deze bruin getekend en vanaf de lamp blauw.

Als de poorten onderling doorverbonden zijn, dan zijn het exact dezelfde aansluitschema's.

P.S. Heb je toevallig ervaring met de pulse drukker? Ik moet vrij hard drukken om de lamp uit/aan te zetten.

Bedankt voor het meekijken ;-)... De tekening van iCasa is wel iets duidelijker (persoonlijk).
Inderdaad, de schema's zijn hetzelfde.

Ik heb puls-schakelaars van busch-jaeger en deze drukt gewoon soepel. Je kunt ook een normale schakelaar gebruiken en zelf een pulse faken door snel aan/uit te klikken trouwens :P Maar met een ingebouwd veertje is het toch makkelijker... Heb er ook nog een always-on oriëntatie-lampje ingebouwd trouwens. Zijn niet kant-en-klaar-leverbaar i.c.m. pulsschakelaar, maar kan dus wel gewoon ingebouwd worden. Gaat alleen niet uit als de lamp aan is, maar boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven123ab
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb thuis kleuren led lampen In de tuin die ik bedien met een controller ik zou ze graag slim maken is dat mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
__Erik__ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:26:
[...]Onbetrouwbare rommel, dat is het 🤐
Tikje overdreven maar ben het wel een beetje met je eens :-).

Het probleem zit zoals zovaak meestal in de software. Ik heb geen slechte ervaringen met de hardware, dat werkt eigenlijk altijd prima (laten we even de buzz van de G10 vergeten).

Maar de software is wel heel elementair en er lijken in het ontwerp toch soms wel heel discutabele keuzes te zijn gemaakt. Eigenlijk is mijn conclusie vooral dat het leuk is voor relatief beperkte omgevingen en liefst ook met niet teveel mengvormen van verschillende zaken.

Bijna alles Hue met een beperkt aantal lampen en sensoren lijtk weinig tot geen problemen op te leveren. Bij meer wordt het allemaal wat minder :-). Maarja, ondanks dat het nog steeds duur is voor wat je krijgt zijn alleen de veel duurdere alternatieven echt betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Geen idee hoe dit in 2 topics terecht is gekomen, met 1x melden...
Hier hoort ‘t niet thuis!

[ Voor 93% gewijzigd door jwhoogervorst op 26-05-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Het ziet ernaar uit dat Signify met een LED-strip komt waar de afgeknipte stukken weer aangezet kunnen worden, en met wat lampen:
https://www.iculture.nl/n...ipte-stukken-samenvoegen/

Als dit bericht wéér in het Hue kortingen-topic verschijnt, zit er iets mis bij tweakers.

Er zit dus iets mis bii tweakers, want ik tik dit toch echt in bij het Hue topic.

[ Voor 11% gewijzigd door jwhoogervorst op 26-05-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Yowzawood schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Tikje overdreven maar ben het wel een beetje met je eens :-).

Het probleem zit zoals zovaak meestal in de software. Ik heb geen slechte ervaringen met de hardware, dat werkt eigenlijk altijd prima (laten we even de buzz van de G10 vergeten).

Maar de software is wel heel elementair en er lijken in het ontwerp toch soms wel heel discutabele keuzes te zijn gemaakt. Eigenlijk is mijn conclusie vooral dat het leuk is voor relatief beperkte omgevingen en liefst ook met niet teveel mengvormen van verschillende zaken.

Bijna alles Hue met een beperkt aantal lampen en sensoren lijtk weinig tot geen problemen op te leveren. Bij meer wordt het allemaal wat minder :-). Maarja, ondanks dat het nog steeds duur is voor wat je krijgt zijn alleen de veel duurdere alternatieven echt betrouwbaar.
Hier schrik ik tóch een klein beetje van. Ik ben totaal nieuw wat betreft slimme verlichting. Goed ingelezen wel. Philips Hue kán en wil ik nog wel betalen en ik heb er (bijna) voor gekozen omdat ik geen gezeur wil met software eigenlijk. Ik heb een lichtplan gemaakt en wil in totaal zeker zo'n 30 lampen gaan schakelen (inclusief 12 stuks GU10 spotjes). Ik wil het puur Philps houden. Loop ik dan écht kans op probleempjes met mijn verlichting? Ik zou dat wel jammer vinden vooral als alle lampen in huis zowat op de Hue bridge draaien en je krijgt problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Tierelier schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Hier schrik ik tóch een klein beetje van. Ik ben totaal nieuw wat betreft slimme verlichting. Goed ingelezen wel. Philips Hue kán en wil ik nog wel betalen en ik heb er (bijna) voor gekozen omdat ik geen gezeur wil met software eigenlijk. Ik heb een lichtplan gemaakt en wil in totaal zeker zo'n 30 lampen gaan schakelen (inclusief 12 stuks GU10 spotjes). Ik wil het puur Philps houden. Loop ik dan écht kans op probleempjes met mijn verlichting? Ik zou dat wel jammer vinden vooral als alle lampen in huis zowat op de Hue bridge draaien en je krijgt problemen...
Imo het enige probleem met Philips Hue is de prijs 🤪
Ben ook redelijk nieuw in deze wereld maar tot dusver geen enkele probleem gehad, ik gebruik geen ingewikkelde routines of formules, alles wekt vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Eerste indruk van de FoH van Senic & Gira zijn goed! Koste we wat maar goed... wel een stuk handiger in gebruik (idioot proof) en het ziet er toch beter uit dan een hele rij schakelaars met ernaast nog HUE dimmers...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REvOR4ZV0t9nKXFJPrNR_vU0U7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMgWzqBYjsnAUc2Tkc30dFlx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
[...]Hier schrik ik tóch een klein beetje van. Ik ben totaal nieuw wat betreft slimme verlichting. Goed ingelezen wel. Philips Hue kán en wil ik nog wel betalen en ik heb er (bijna) voor gekozen omdat ik geen gezeur wil met software eigenlijk. Ik heb een lichtplan gemaakt en wil in totaal zeker zo'n 30 lampen gaan schakelen (inclusief 12 stuks GU10 spotjes). Ik wil het puur Philps houden. Loop ik dan écht kans op probleempjes met mijn verlichting? Ik zou dat wel jammer vinden vooral als alle lampen in huis zowat op de Hue bridge draaien en je krijgt problemen...
Als je het allemaal simpel houdt dan valt het wel mee... en betere alternatieven zijn er voor deze bedragen niet. Maar storingsvrij is het vaak ook net niet. En dat gedoe met sensoren die af en toe niet lekker werken is gewoon storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Het kan vast nog veel duurder, maar voor wat je krijgt vind ik het enorm aan de prijs. Dan moet het ook wel vrij vlekkeloos werken naar mijn mening. Maar goed. Niets is perfect. Aangezien het draadloos is ook nog. En er kan er altijd een bitje hier en daar dwars zitten, zal ik maar zeggen... Als de sensoren niet lekker werken lijkt mij dat óók wel storend ja. Dat zijn van die momenten dat je je bewust wordt van iets dat je eigenlijk als vanzelfsprekend, op de achtgergrond wil ervaren, zonder dat je het merkt. Maar ja, ik ben benieuwd... Over dat simpel houden daar ben ik wel wat sceptisch over, hahahaha. Het lijkt me wél iets waar je al gauw meer van wilt om tóch even net wat extra te automatiseren. Maar ja, dat is ook de lol! Echt Tweaken, wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Thalaron schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:53:
Eerste indruk van de FoH van Senic & Gira zijn goed!
Wat ik jammer vind is dat ik niet 2 kamers tegelijk kan inschakelen of uitschakelen. Voorbeeld: linksonder is woonkamer aan, rechtsonder is keuken aan. Druk je beide tegelijk in: gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
woekele schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Wat ik jammer vind is dat ik niet 2 kamers tegelijk kan inschakelen of uitschakelen. Voorbeeld: linksonder is woonkamer aan, rechtsonder is keuken aan. Druk je beide tegelijk in: gebeurt er niks.
Ik kan gewoon tot 3 "kamers" of 1 zone op 1 knop zetten? Of bedoel je gelijktijdig 2 schakelaars omzetten? Dat doe ik in de praktijk eigenlijk nooit in één druk dus voor mij veranderd er verder weinig. Indien je altijd meerdere kamers gelijktijdig schakelt kan dat gewoon onder één knop :)

[ Voor 24% gewijzigd door Thalaron op 26-05-2020 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
[...]

Weet je wat het is, als 't allemaal werkt, dan heb je er inderdaad geen omkijken naar. Als het niet werkt, om wat voor reden ook, ben je de sjaak, er zijn nauwelijks debug mogelijkheden, oid.

Ik doe zelf weinig ingewikkelde dingen, toch functioneert het geen dag zoals zou moeten, het is dat ik geen partner heb, maar ik weet zeker dat als die im frage zou zijn, ik echt de handen niet op elkaar zou krijgen om weer een paar 100euro uit te geven omdat ze met haar handen vol in een donkere garage staat, meerdere keren per dag, elke dag van de week...

Voorbeeld, ik heb 6 sensoren hangen: eentje in de hal, eentje in de toilet, eentje in garage, eentje in de hal op de 1e, eentje in de badkamer op de 1e, eentje in de hal op de 2e.

Sensor in de hal bgg schakelt de ganglamp (3x Philips GU10), tussen 7:30u en 22:30u 66% sterkte, als er te weinig licht is, tussen 22:30u en 7:30u schakelt ie nachtlampje aan, dit gaat altijd goed, afstand sensor naar de bridge is 1,5m.

In de eerste versie in de hal, hingen er 3x tradfri gu10, werkte afentoe, geen land mee te bezeilen. Aangezien tadfri alleen met tadfri mesh repeat en philips alleen met philips mesh repeat, krijg je in de rest van het huis, redelijk onvoorspelbare resultaten, sommige als gevolg van wifi interferentie, sommige als gevolg van maximale bereik van de lampen (dan denk je: er hangt toch iets tussen, helaas pindakaas, andere merk, dus repeat het signaal niet.

Sensor in de toilet bgg schakelt de toiletlamp (2x Innr rs225), ongeveer zelfde schakelschema, alleen overdag 100%, 's nachts ook nachtlampje, of de ene lamp gaat aan, of de andere, of allebei op halve sterkte of allebei niet, afstand van de sensor tot de bridge is ook 1,5m.

Wie het weet mag het zeggen, ja ik heb de bridge opgeschoond, terug naar fabriekinstelling, via de Hue app werken de sensoren sowieso niet of nauwelijks, dus alles opnieuw opgebouwd, met Hue Essentials, dat werkt beter, maar dan denk je op een moment ik wil hierna nog de reactie op de lichtsterkte aanpassen, niet doen, ook niet in Hue Essentials, gaat niet werken, eerst sensor weggooien, in alle apps en dan opnieuw koppelen via Hue Essentials. Ook alle kanalen geprobeerd, wifi 2,4ghz uitgezet, het maakt allemaal geen reet uit.

Tja, ik heb er behoorlijk wat knaken inzitten, in veel ruimtes meer dan een keer opnieuw begonnen, het maakt allemaal niks uit, ik hoop dat signify ooit een fatsoenlijke app gaat (laten) schrijven voor zowel de bridge als de telefoon, tot dan heb ik het opgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch ervoor gekozen de Hue Filament retour te sturen. Ik vind de kleur/kelvin te oranje. Jammer, want het blijft een mooi systeem.

Nu op zoek naar een vervangend E27-lampje met 2400 kelvin van zo’n 30 lumen. Een spelt in een hooiberg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb nogal last van een trage Hue-app.

Kan ik die verwijderen en opnieuw installeren zonder alle inhoud kwijt te raken? D.w.z. als ik opnieuw inlog, is alles er dan weer? Natuurlijk geen zin om alle routines en widgets weer opnieuw in te gaan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Thalaron schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Ik kan gewoon tot 3 "kamers" of 1 zone op 1 knop zetten? Of bedoel je gelijktijdig 2 schakelaars omzetten? Dat doe ik in de praktijk eigenlijk nooit in één druk dus voor mij veranderd er verder weinig. Indien je altijd meerdere kamers gelijktijdig schakelt kan dat gewoon onder één knop :)
Ja, gelijktijdig 2 knoppen op de schakelaar bedienen. Want ik wil niet altijd meerdere kamers tegelijk schakelen, maar soms wel. Gaat dus niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

__Erik__ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:44:
In de eerste versie in de hal, hingen er 3x tradfri gu10, werkte afentoe, geen land mee te bezeilen. Aangezien tadfri alleen met tadfri mesh repeat en philips alleen met philips mesh repeat,
Ik heb een beetje het zelfde maar dan met Osram smart+, werkt tijden goed en dan opeens niet meer. Altijd i.c.m. een sensor maar zodra het fout gaat reageert het ook niet goed meer op de dimmer switch. Ik heb verder alles alleen Hue, dat gaat altijd goed.

Ik vermoed dat het komt omdat Hue in 1 commando de kleur(temperatuur) én helderheid instelt terwijl de andere merken daar 2 commando's voor nodig hebben. Helaas bestaan er geen gu5.3 Hue spotjes anders had ik die al lang vervangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:55:
Ik heb nogal last van een trage Hue-app.
heb ik ook, ik gebruik nu voor het schakelen van lampen Hue essentials en gebruik de Hue app alleen nog om dingen aan te passen (dus niet voor dagelijks gebruik) want die app is echt bagger traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
[...]

Weet je wat het is, als 't allemaal werkt, dan heb je er inderdaad geen omkijken naar. Als het niet werkt, om wat voor reden ook, ben je de sjaak, er zijn nauwelijks debug mogelijkheden, oid.

Ik doe zelf weinig ingewikkelde dingen, toch functioneert het geen dag zoals zou moeten, het is dat ik geen partner heb, maar ik weet zeker dat als die im frage zou zijn, ik echt de handen niet op elkaar zou krijgen om weer een paar 100euro uit te geven omdat ze met haar handen vol in een donkere garage staat, meerdere keren per dag, elke dag van de week...

Voorbeeld, ik heb 6 sensoren hangen: eentje in de hal, eentje in de toilet, eentje in garage, eentje in de hal op de 1e, eentje in de badkamer op de 1e, eentje in de hal op de 2e.

Sensor in de hal bgg schakelt de ganglamp (3x Philips GU10), tussen 7:30u en 22:30u 66% sterkte, als er te weinig licht is, tussen 22:30u en 7:30u schakelt ie nachtlampje aan, dit gaat altijd goed, afstand sensor naar de bridge is 1,5m.

In de eerste versie in de hal, hingen er 3x tradfri gu10, werkte afentoe, geen land mee te bezeilen. Aangezien tadfri alleen met tadfri mesh repeat en philips alleen met philips mesh repeat, krijg je in de rest van het huis, redelijk onvoorspelbare resultaten, sommige als gevolg van wifi interferentie, sommige als gevolg van maximale bereik van de lampen (dan denk je: er hangt toch iets tussen, helaas pindakaas, andere merk, dus repeat het signaal niet.

Sensor in de toilet bgg schakelt de toiletlamp (2x Innr rs225), ongeveer zelfde schakelschema, alleen overdag 100%, 's nachts ook nachtlampje, of de ene lamp gaat aan, of de andere, of allebei op halve sterkte of allebei niet, afstand van de sensor tot de bridge is ook 1,5m.

Wie het weet mag het zeggen, ja ik heb de bridge opgeschoond, terug naar fabriekinstelling, via de Hue app werken de sensoren sowieso niet of nauwelijks, dus alles opnieuw opgebouwd, met Hue Essentials, dat werkt beter, maar dan denk je op een moment ik wil hierna nog de reactie op de lichtsterkte aanpassen, niet doen, ook niet in Hue Essentials, gaat niet werken, eerst sensor weggooien, in alle apps en dan opnieuw koppelen via Hue Essentials. Ook alle kanalen geprobeerd, wifi 2,4ghz uitgezet, het maakt allemaal geen reet uit.

Tja, ik heb er behoorlijk wat knaken inzitten, in veel ruimtes meer dan een keer opnieuw begonnen, het maakt allemaal niks uit, ik hoop dat signify ooit een fatsoenlijke app gaat (laten) schrijven voor zowel de bridge als de telefoon, tot dan heb ik het opgegeven ;)
Klinkt alsof je alles geprobeerd hebt! Ik kan mij voorstellen dat een huis met meerdere verdiepingen eerder problemen geeft ook, ondanks repeaters. Wat de oorzaken ook zijn (want het zullen er meerdere zijn); knap vervelend, lijkt me. Ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan. Weet weet inmiddels wél zeker dat ik alleen hue produkten in het netwerk ga opnmen. Dat scheelt iig. weer één mogelijke oorzaak..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Tierelier schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Klinkt alsof je alles geprobeerd hebt! Ik kan mij voorstellen dat een huis met meerdere verdiepingen eerder problemen geeft ook, ondanks repeaters. Wat de oorzaken ook zijn (want het zullen er meerdere zijn); knap vervelend, lijkt me. Ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan. Weet weet inmiddels wél zeker dat ik alleen hue produkten in het netwerk ga opnmen. Dat scheelt iig. weer één mogelijke oorzaak..
Werk hier met 2 bridges, af en toe, meestal na een update is er wel eens een kleinigheidje maar das ook weer snel hersteld. Heb om een voorbeeld te noemen, een buiten scene ingesteld en na een update gingen ze gewoon aan alleen in hele andere kleuren dan ik ingesteld had..soms idd ook de sensor maar dat gaat de laatste tijd prima!
Over het algemeen heel erg tevreden met mijn Hue lampen in Huis, Tuin en Schuur..plus accessoires natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de hue app en een nieuwe telefoon? Onze hue setup werkt prima (lamp of 20 en 2 sensors, hangt ook aan google home) maar ik heb een nieuwe telefoon.

Als ik de hue app start vindt hij de bridge maar dan wil hij meteen dat ik op die knop druk. Gaat dat goed? Hang ik dan mijn nieuwe telefoon in het bestaande hue systeem of heb ik dan die bridge gekoppeld aan een nieuwe app en mag ik dan opnieuw beginnen met de configuratie? De termen 'nieuwe' 'telefoon 'hue' en 'app' zijn nogal algemeen dus ik vond het lastig googlebaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jevus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:11
@Jheroun De nieuwe telefoon zal de configuratie uit de bridge overnemen. Als je de knop indrukt geeft de bridge een access token aan de app zodat de app de bridge mag bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Heb eergisteren icconecthue aangeschaft, na me op dit forum ingelezen te hebben. De algemene mening was het het veel meer instelmogelijkheden biedt, dus er maar ingedoken en aangeschaft.

De uitgebreide mogelijkheden kloppen inderdaad, maar in mijn optiek maakt het ook een hoop zo gecompliceerd dat ik er in ieder geval niet goed uitkom t.o.v. de eenvoud van de Hue app. Kan aan mij liggen uiteraard, maar tot nu toe vind ik nog erg lastig om mijn weg te vinden en merk ik nog niet positief te zijn over deze aankoop. Misschien kunnen jullie me op weg helpen.

Zo lukt het me bijvoorbeeld niet om het meest simpele in te stellen bij de motion sensor: bij onvoldoende licht, lampen in de woonkamer aan. En verder niks doen, totdat ik zelf een uit commando geef.

Heb hiervoor al meerdere instellingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Maar nu is de setting: on activity kleur of group, fade time 0.4 sec. (only react if groups are off=uit) On inactivity: waiting time 15:00, return group woonkamer to last state.
Maar gisteravond gingen ze niet aan bij beweging. Na handmatig aan, ging ineens bij beweging de lampen vol branden en merkte ik 's nachts dat de lampen 'ineens' aan stonden...
Terwijl dit zo eenvoudig is in te stellen in de hue app.

Daarnaast had ik het eigenlijk aangeschaft voor een scenario waar ik eigenlijk al lang naar op zoek ben:

Als het donker is tijdens schemer en er is beweging: lampen aan. Als er weer voldoende licht is (bijv door de zon): lampen uit. Dit blijkt dus niet te kunnen met iconnecthue? Of mis ik iets?

Ik mis ook de voorgeprogrammeerde scenes, zoals ontspannen, lezen, etc. Nu vond ik wel favourites, maar die lijkt soms een ander kleur en ook qua functies komt deze weer niet helemaal overeen. Klopt dit?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen om me wegwijs te maken.

Om wat terug te doen: de busch jaeger friends of hue knoppen zijn in de aanbieding bij wandelt elektro in Duitsland voor €57,91. Daar komt dan nog wel €9,90 verzendkosten bij (dus wordt interessanter als je er meer nodig hebt). Maar in NL kan ik hem met verzending ook niet onder de €75,- vinden, muv Amazon voor €69,-. (vandaag, want gisteren €72,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
djjvb schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:54:
Als het donker is tijdens schemer en er is beweging: lampen aan. Als er weer voldoende licht is (bijv door de zon): lampen uit. Dit blijkt dus niet te kunnen met iconnecthue? Of mis ik iets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_urUg4ZOuDBQr_cVFkyLoQwZGic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAGFVvJBeT8cWwla9YcCvKri.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16iNUA5QGDSm2KKWouX0EZK8qAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8QrQNKr5ePzSQbDPMmAEMjsY.png?f=fotoalbum_large

En in de settings heb ik Motion Sensor canceling voor de woonkamer aangevinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhnnAQN7PLAlKFBYmUHRRW2duIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22HLtBzHFZuB6ACid1vEGycp.png?f=fotoalbum_large

Dus zolang het niet echt donker wordt gaan er maar 2 lampen aan en na zonsondergang gaat alles gewoon aan.
Ik mis ook de voorgeprogrammeerde scenes, zoals ontspannen, lezen, etc. Nu vond ik wel favourites, maar die lijkt soms een ander kleur en ook qua functies komt deze weer niet helemaal overeen. Klopt dit?
Je kunt altijd een scene vanuit de Hue-app aanzetten en dan meteen daarna in iConnectHue bewaren als scene.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Als iets meer doorgewinterde HUE gebruiker loop ik tegen een probleempje aan wat ik niet zo snel kan oplossen:

Ik heb een FoH Scenic schakelaar voor Gira, zo'n Enocean klikschakelaar met twee wippers in een design verpakking.
Hier stuur ik een Gledopto RGB-CCT ledstrip controller mee aan waaraan 5 meter RGB-CCT ledstrip hangt.
Ik heb een van de 2 bovenste FoH schakel-wippers op deze ledstrip geconfigureerd als "Laatste aan-status". De onderliggende FoH schakel-wipper staat vanzelfsprekend geconfigureerd als "Uit".

Als ik de ledstrip middels de HUE app op 100% licht in bijvoorbeeld de kleur blauw zet en dan met de FoH schakelaar de ledstrip uitzet en daarna weer aan dan gaat de ledstrip aan in een lage dimstand in de kleur blauw en niet in 100% licht in de kleur blauw.
Wat is de oorzaak dat de ledstrip middels de FoH schakelaar niet op 100% aangaat maar in een dimstand?
De laatste aan-stand is immers 100% in de kleur blauw en niet iets van 10% dimstand in de kleur blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faradenza
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
woekele schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:21:
[...]

Ja, gelijktijdig 2 knoppen op de schakelaar bedienen. Want ik wil niet altijd meerdere kamers tegelijk schakelen, maar soms wel. Gaat dus niet :)
Volgensmij kun je een aparte actie aan het indrukken van 2 knoppen hangen. Als je die instelt om drie kamers te schakelen dan zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Theo74 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:59:
Als iets meer doorgewinterde HUE gebruiker loop ik tegen een probleempje aan wat ik niet zo snel kan oplossen:

Ik heb een FoH Scenic schakelaar voor Gira, zo'n Enocean klikschakelaar met twee wippers in een design verpakking.
Hier stuur ik een Gledopto RGB-CCT ledstrip controller mee aan waaraan 5 meter RGB-CCT ledstrip hangt.
Ik heb een van de 2 bovenste FoH schakel-wippers op deze ledstrip geconfigureerd als "Laatste aan-status". De onderliggende FoH schakel-wipper staat vanzelfsprekend geconfigureerd als "Uit".

Als ik de ledstrip middels de HUE app op 100% licht in bijvoorbeeld de kleur blauw zet en dan met de FoH schakelaar de ledstrip uitzet en daarna weer aan dan gaat de ledstrip aan in een lage dimstand in de kleur blauw en niet in 100% licht in de kleur blauw.
Wat is de oorzaak dat de ledstrip middels de FoH schakelaar niet op 100% aangaat maar in een dimstand?
De laatste aan-stand is immers 100% in de kleur blauw en niet iets van 10% dimstand in de kleur blauw...
Is waarschijnlijk een bug in de Gledopto RGB-CCT ledstrip, is iets wat vaker fout gaat, bij verschillende fabrikanten. Wat de Hue bridge doet bij uitzetten van de lampen, is een ZigBee commando sturen die de lamp zo gezegd uit dimt, dwz als dim level 0 word bereikt gaat lamp uit. Alleen was er vanuit de specificatie (ZCL) nooit duidelijk wat er moest gebeuren als je zo'n lamp aanzet, op de dim stand van voor het commando om lamp uit te dimmen of minimum dim level.... Dit is dus typisch zo'n interoperability issue, wat je kunt krijgen als je verschillende merken door elkaar gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Even wat feedback op je situatie, kan inderdaad lastig zijn om dit op te lossen, waar het fout gaat is dat je in je zigbee netwerk Ikea en Innr producten hebt zitten... Nu heb ik zelf geen Innr, en die gaan bij jou ook goed, dus dat is geen probleem. (het heeft dus niets met app te maken, dat deze beperkt is wat betreft mogelijkheden kan zijn, maar er zijn zoals je zelf aangeeft genoeg alternatieven, honderden apps beschikbaar en een open API zodat je zelfs rechtsreeksconfiguraties kunt maken, als je weet hoe ;) )

Maar ik heb zelf ook een aantal Ikea lampen in mijn Hue netwerk en die kunnen routing problemen opleveren, in jou geval betekend dit dat je Hue motion sensor niet met de bridge kan praten....

Het is niet zo dat Ikea lampen een eigen netwerk binnen Hue netwerk opbouwen, zoals je gesuggereerd, dat is technisch onmogelijk.
Maar het is een bekent fenomeen, met sommige ZigBee vendors, dat zij een matige ZigBee implementatie hebben en dat er routing loops kunnen optreden, dwz lamp 1 gaat via lamp 2 naar bridge, maar ipv dat lamp 2 naar bridge gaat, stuurt deze even leuk bericht terug naar lamp 1....

Oplossing is om dan de lampen (de 3 Ikea lampen in Garage) even van stroom te halen, en bij opstarten heb je kans dat het hersteld. Hoe meer Hue lampen in bereik hoe groter de kans dat het weer goed komt... Anders ben ik bang dat je beter de Ikea lampen kunt vervangen door lampen die wel goed met ZigBee overweg kunnen.... Namelijk als er maar 1 lamp (hop) tussen de 3 Ikea lampen en de rest van netwerk zit, zal de routing loop weer heel snel optreden, deze wordt namelijk getriggert doordat die hop lamp soms niet kan worden bereikt (zeker als signaal al zwak is door interference van Wifi).

Het is ook niet voor niets dat Ikea lampen kan verkopen voor 6,99, moet ergens vandaan komen, dus in dit geval een matige (lees waarschijnlijk 1 op 1 overgenomen van ZigBee vendor) ZigBee implementatie....

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 27-05-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Erik1971 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Is waarschijnlijk een bug in de Gledopto RGB-CCT ledstrip, is iets wat vaker fout gaat, bij verschillende fabrikanten. Wat de Hue bridge doet bij uitzetten van de lampen, is een ZigBee commando sturen die de lamp zo gezegd uit dimt, dwz als dim level 0 word bereikt gaat lamp uit. Alleen was er vanuit de specificatie (ZCL) nooit duidelijk wat er moest gebeuren als je zo'n lamp aanzet, op de dim stand van voor het commando om lamp uit te dimmen of minimum dim level.... Dit is dus typisch zo'n interoperability issue, wat je kunt krijgen als je verschillende merken door elkaar gebruikt...
Jouw verklaring klinkt heel plausibel, dank voor het meedenken en de verklaring zo ver. En meest mogelijk zal een Gledopto of andere fabrikant dit soort kleine hiaten tussen HUE materie niet snel fixen. Zij maken immers Zigbee ZLL hardware en geen pro HUE hardware.

Ik denk dat dit het beste op te lossen is door de knoppen een vaste scene te geven waarmee ze opstarten.
Natuurlijk heb je dan niet je laatste kleur/lichtsterkte instelling maar je hoeft niet steeds omhoog te dimmen.

Ik vraag mij af of dit bij de HUE ledstrips wel goed geregeld is en dat je in deze combinatie wel gewoon dezelfde lichtsterkte en kleur krijgt als je middels een FoH schakelaar en "Laatste aan-stand" schakelt.
Meest mogelijk een retorische vraag met een bevestigend antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Snippertje

Light up your life

De update voor de syncbox zou vandaag moeten uitkomen, zie: https://9to5mac.com/2020/...ox-adds-siri-integration/

Voegt spraakbesturing en Dolby Vision toe :)

Ah het staat zelfs op de frontpage: nieuws: Philips Hue Sync Box krijgt spraakbediening en Dolby Vision-ondersteu...

[ Voor 46% gewijzigd door Snippertje op 28-05-2020 09:48 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Faradenza schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Volgensmij kun je een aparte actie aan het indrukken van 2 knoppen hangen. Als je die instelt om drie kamers te schakelen dan zou het moeten lukken.
Niet in de Philips Hue app. Misschien in de Hue Essentials wel. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Erik1971 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:18:
[...]

Even wat feedback op je situatie, kan inderdaad lastig zijn om dit op te lossen, waar het fout gaat is dat je in je zigbee netwerk Ikea en Innr producten hebt zitten... Nu heb ik zelf geen Innr, en die gaan bij jou ook goed, dus dat is geen probleem. (het heeft dus niets met app te maken, dat deze beperkt is wat betreft mogelijkheden kan zijn, maar er zijn zoals je zelf aangeeft genoeg alternatieven, honderden apps beschikbaar en een open API zodat je zelfs rechtsreeksconfiguraties kunt maken, als je weet hoe ;) )

Maar ik heb zelf ook een aantal Ikea lampen in mijn Hue netwerk en die kunnen routing problemen opleveren, in jou geval betekend dit dat je Hue motion sensor niet met de bridge kan praten....

Het is niet zo dat Ikea lampen een eigen netwerk binnen Hue netwerk opbouwen, zoals je gesuggereerd, dat is technisch onmogelijk.
Maar het is een bekent fenomeen, met sommige ZigBee vendors, dat zij een matige ZigBee implementatie hebben en dat er routing loops kunnen optreden, dwz lamp 1 gaat via lamp 2 naar bridge, maar ipv dat lamp 2 naar bridge gaat, stuurt deze even leuk bericht terug naar lamp 1....

Oplossing is om dan de lampen (de 3 Ikea lampen in Garage) even van stroom te halen, en bij opstarten heb je kans dat het hersteld. Hoe meer Hue lampen in bereik hoe groter de kans dat het weer goed komt... Anders ben ik bang dat je beter de Ikea lampen kunt vervangen door lampen die wel goed met ZigBee overweg kunnen.... Namelijk als er maar 1 lamp (hop) tussen de 3 Ikea lampen en de rest van netwerk zit, zal de routing loop weer heel snel optreden, deze wordt namelijk getriggert doordat die hop lamp soms niet kan worden bereikt (zeker als signaal al zwak is door interference van Wifi).

Het is ook niet voor niets dat Ikea lampen kan verkopen voor 6,99, moet ergens vandaan komen, dus in dit geval een matige (lees waarschijnlijk 1 op 1 overgenomen van ZigBee vendor) ZigBee implementatie....
Hoi Erik, dank voor je uitgebreide feedback, echter:

Je spreekt over dat de Innr lampen bij mij goed gaan, dat heb ik niet geprobeerd te schrijven, wat ik wel heb geprobeerd te schrijven is dat de Innr lampen in de toilet regelmatig problemen opleveren, nl:
"Sensor in de toilet bgg schakelt de toiletlamp (2x Innr rs225), ongeveer zelfde schakelschema, alleen overdag 100%, 's nachts ook nachtlampje, of de ene lamp gaat aan, of de andere, of allebei op halve sterkte of allebei niet, afstand van de sensor tot de bridge is ook 1,5m"
Je spreekt over 3x Ikea lampen in de garage, die heb ik niet, nooit gehad ook, wat ik heb geprobeerd te schrijven is dat in een oude situatie er 3x Ikea lampen in de gang hingen, die zijn eind december uitgefaseerd op jouw eigen advies ;)

Je spreekt over dat het niet kan, dat er merk-eigen meshes opgebouwd worden binnen het Hue netwerk, ik heb dat geconcludeerd uit onze discussie eind december 2019 en aanvulling van Saven in dit topic:
Erik1971 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:01:
[...]

...knip...

Overigens met kanaal wisselen zouden je accessoires gewoon mee gaan (tenzij ze via Ikea lamp met netwerk praten), ...knip...

(komt door slechte ZigBee implementatie van de Ikea meuk).
Saven schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:07:
[...]

...knip...

Daarnaast heb ik ook gelezen dat merken hun eigen mesh netwerk maken. Dus dat Innr bijv. niet met Hue mesht. In jouw geval lijkt me dat een plausibele oorzaak gezien de verschillende merken die je hebt. Anders wellicht teveel storing op 2.4ghz band.
Dit is slechts een voorbeeld, ik kom het ook op andere sites wel tegen, ik weet dat niet alles waar is wat op internet staat, tweakers heb ik toch wel redelijk hoog ;)

Enfin, de Innr lampen worden in een volgende iteratie vervangen door Philips GU10s, voor de vervanging van de Sunricher dimmer, ga ik een Philips plug openzagen en ergens in een wanddoos in de garage freubelen :)

Je weet maar nooit of 't dan gaat werken, tot dat moment blijf ik het onbetrouwbare rommel vinden >:)

[ Voor 0% gewijzigd door __Erik__ op 28-05-2020 11:04 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb in het verleden ook behoorlijk wat betrouwbaarheidsissues ervaren met Hue.

In die tijd (ik spreek dan over ongeveer 2015-2017) hingen er nog geen sensoren in het netwerk, wel naast Hue ook een INNR e27 en GU10 lampje. Toen ook vaak random problemen, waarbij het meest irritante probleem was dat de Hue Dimmer Switch bij m'n vriendin aan het nachtkastje vaak haar nachtlampje niet wilde bedienen (erg irritant als je 's nachts naar de wc wil en een zacht lichtje aan wil doen).

Dit probleem trad op met zowel een Hue E14 white ambiance lampje, als een LivingWhites stekker van Philips met een dimbaar ledlampje. Uiteindelijk uit armoede heel lang die dimmerswitch en lampje maar uit het Hue netwerk verwijderd en direct aan elkaar gekoppeld.

Echter, ik werd die INNR lampjes sowieso een beetje zat (die E27 had heel mooi dim to warm, maar een vreselijke PWM flicker), en dus verwijderd. Inmiddels was er ook een bewegingssensor op de overloop gekomen met een lampje erbij, dat 's nachts maximaal gedimd aan gaat. En dat werkt ook altijd.

En sinds die INNR lampjes uit het netwerk weg zijn eigenlijk nooit meer problemen ervaren. Ook niet toen ik de Dimmerswitch van m'n vriendin en haar lampje weer in het netwerk opgenomen heb. Het werkt nu gewoon vlekkeloos.

Behalve: Er zijn sinds vorige zomer 2 INNR smart switches in het netwerk opgenomen. En sindsdien (tenminste, zo lang die INNR switches actief zijn) worden de 3 Philips LivingWhite stekkers die ik heb instabiel. Ze crashen naar verloop van tijd en worden onbereikbaar. 1 zo'n dimmer switch zit op een lastige plek achter een knieschot, en is dus ook lastig te 'power flippen'.

Ergo: Ik begin zo langzaamaan steeds meer het idee te krijgen dat het hebben van INNR spullen in het netwerk gewoon een recept is voor problemen. Met Ikea Tradfri verder weinig ervaring. Ik heb ooit één lamp uit die serie geprobeerd (degene die kleur kan), maar ook bij Tradfri is het PWM patroon voor mijn ogen niet te harden, dus ook die lamp ligt inmiddels stof te happen.

Ik houd het dus maar steeds meer op zo veel mogelijk Philips spul. Als Philips nou ook nog even met een dimmer plug komt, dan kunnen ook de (mogelijk wat gedateerde, qua Zigbee) living whites dimmerstekkers met pensioen.

Overigens, ik heb ook een tweetal Zigbee-inbouwdimmers (Sunricher ZG91015AC-HP / klonen daarvan) in het netwerk hangen. Die werken prima, ook in combinatie met het aangestuurd worden vanuit regels voor bv een buitensensor.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
[...]

Ik heb zelf sinds kort al mijn sensors in All4Hue geprogrammeerd. Aanpassen van lichtsterkte triggers kan zonder problemen.
Met name omdat ik de lampstatus als criteria voor wel of niet aanzetten kan gebruiken vind ik All4Hue fijn.
Als ik savonds het licht handmatig heb gedimd wil ik niet dat de sensor dat overruled als ik voorbij loop.
Dat werkt eigenlijk altijd goed sindsdien.
In mijn badkamer heb ik de INNR pucklights en die gaan nog wel soms op halve sterkte aan terwijl ze vol aan moeten gaan maar dat is echt heel soms.
Verder vergelijkbare situaties als bij jou maar wel alle lampen van Signify zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
__Erik__ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Hoi Erik, dank voor je uitgebreide feedback, echter:

Je spreekt over dat de Innr lampen bij mij goed gaan, dat heb ik niet geprobeerd te schrijven, wat ik wel heb geprobeerd te schrijven is dat de Innr lampen in de toilet regelmatig problemen opleveren, nl:

[...]

Je spreekt over 3x Ikea lampen in de garage, die heb ik niet, nooit gehad ook, wat ik heb geprobeerd te schrijven is dat in een oude situatie er 3x Ikea lampen in de gang hingen, die zijn eind december uitgefaseerd op jouw eigen advies ;)

Je spreekt over dat het niet kan, dat er merk-eigen meshes opgebouwd worden binnen het Hue netwerk, ik heb dat geconcludeerd uit onze discussie eind december 2019 en aanvulling van Saven in dit topic:

[...]

[...]

Dit is slechts een voorbeeld, ik kom het ook op andere sites wel tegen, ik weet dat niet alles waar is wat op internet staat, tweakers heb ik toch wel redelijk hoog ;)

Enfin, de Innr lampen worden in een volgende iteratie vervangen door Philips GU10s, voor de vervanging van de Sunricher dimmer, ga ik een Philips plug openzagen en ergens in een wanddoos in de garage freubelen :)

Je weet maar nooit of 't dan gaat werken, tot dat moment blijf ik het onbetrouwbare rommel vinden >:)
Okay had je verhaal niet goed begrepen dan ;)

Maar wat ik met Ikea situatie bedoelde in je qoute, is dat de Ikea lamp een bug heeft waardoor deze niet kan wisselen van kanaal zonder deze te powercyclen!

Zodra je een product aan bijvoorbeeld een hue bridge koppelt dan doet deze gewoon mee in dat netwerk!
Ik snap dat het verwarrend kan zijn ;) En ook verwarrend om uit te leggen :|

Vind onbetrouwbare rommel wel erg ver gaan, maar ZigBee is inderdaad complexer dan het lijkt en bij het mixen van producten van verschillende merken wordt de kans op problemen helaas groter...

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk maar weinig problemen ondervind, terwijl ik ook Ikea lampen en zelfs een Ikea on/off switch in mijn Hue eco systeem heb zitten! Heb wel meer dan 30 lampen, waarvan de meeste in elkaars bereik zitten, dat bevorderd de stabiliteit een hoop!

Voor de toekomst verwacht ik dat met update van ZigBee standaard er meer aandacht komt om problemen met mixen van producten van verschillende fabrikanten te voorkomen! Zeker omdat je ziet dat ecosystemen in de richting van grote fabrikanten zoals Google en Apple verschuiven!

En ik hoop dat onder druk van de EU het straks verplicht word om ook producten te voorzien van software updates die niet van dezelfde fabrikant zijn, technisch zou dit met weinig aanpassingen nu al kunnen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Is er eigenlijk een manier om ergens te zien (API call in de bridge?) hoe de huidige routering in het mesh netwerk is opgebouwd?

Ik weet dat dit met Z-wave wel kan met de meeste sticks, maar zou in dit soort gevallen voor Zigbee ook wel handig zijn.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
eymey schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:32:
Is er eigenlijk een manier om ergens te zien (API call in de bridge?) hoe de huidige routering in het mesh netwerk is opgebouwd?

Ik weet dat dit met Z-wave wel kan met de meeste sticks, maar zou in dit soort gevallen voor Zigbee ook wel handig zijn.....
Helaas niet, maar zou wel fijn zijn om problemen te kunnen analyseren of voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Erik1971 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Okay had je verhaal niet goed begrepen dan ;)

Maar wat ik met Ikea situatie bedoelde in je qoute, is dat de Ikea lamp een bug heeft waardoor deze niet kan wisselen van kanaal zonder deze te powercyclen!

Zodra je een product aan bijvoorbeeld een hue bridge koppelt dan doet deze gewoon mee in dat netwerk!
Ik snap dat het verwarrend kan zijn ;) En ook verwarrend om uit te leggen :|

Vind onbetrouwbare rommel wel erg ver gaan, maar ZigBee is inderdaad complexer dan het lijkt en bij het mixen van producten van verschillende merken wordt de kans op problemen helaas groter...

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk maar weinig problemen ondervind, terwijl ik ook Ikea lampen en zelfs een Ikea on/off switch in mijn Hue eco systeem heb zitten! Heb wel meer dan 30 lampen, waarvan de meeste in elkaars bereik zitten, dat bevorderd de stabiliteit een hoop!

Voor de toekomst verwacht ik dat met update van ZigBee standaard er meer aandacht komt om problemen met mixen van producten van verschillende fabrikanten te voorkomen! Zeker omdat je ziet dat ecosystemen in de richting van grote fabrikanten zoals Google en Apple verschuiven!

En ik hoop dat onder druk van de EU het straks verplicht word om ook producten te voorzien van software updates die niet van dezelfde fabrikant zijn, technisch zou dit met weinig aanpassingen nu al kunnen,
Dank voor je reactie!

Nog een paar bemerkingen: dat wisselen van kanaal met Ikea lampen gaat ook niet goed mét powercyclen, ik heb dat met zowel GU10 als E27 Ikea lampen geprobeerd, ik weet dat het zou moeten werken, maar werkt - bij mij - niet.

Zou je iets over de 30 lampen kunnen zeggen, die in elkaars bereik zitten, wat heb/hou je daar als afstand of richtlijn voor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
__Erik__ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Dank voor je reactie!

Nog een paar bemerkingen: dat wisselen van kanaal met Ikea lampen gaat ook niet goed mét powercyclen, ik heb dat met zowel GU10 als E27 Ikea lampen geprobeerd, ik weet dat het zou moeten werken, maar werkt - bij mij - niet.

Zou je iets over de 30 lampen kunnen zeggen, die in elkaars bereik zitten, wat heb/hou je daar als afstand of richtlijn voor aan?
Hmm je bent niet de eerste die meld dat powercyclen kanaal wissel niet oplost... Kan zijn dat je op oudere software zit?

Ik weet nog wel een truc om het mogelijk te fixen, maar moet je een Hue Dimmer hebben die niet via de bridge, maar rechtstreeks met netwerk communiceert, met deze Switch kun je de Ikea lamp die achter blijft touchlinken, in theorie zou de lamp dan op juiste kanaal rejoinen?!

Wat afstand betreft is meer gebaseerd op toeval en niet zo’n gigantisch huis hebben ;), maar de maximale afstand tussen verschillende lampen is 3 meter en de meeste zitten korter op elkaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mensen met een trage app: herinstalleren helpt absoluut. Had via Twitter hulp gevraagd, binnen een half uur antwoord. Alles blijft behouden, behalve widgets. Nu sneller dan ooit, wellicht ook door de update voor iOS die zojuist kwam. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
__Erik__ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:16:
Erik1971 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:44:
Hmm je bent niet de eerste die meld dat powercyclen kanaal wissel niet oplost... Kan zijn dat je op oudere software zit?

Ik weet nog wel een truc om het mogelijk te fixen, maar moet je een Hue Dimmer hebben die niet via de bridge, maar rechtstreeks met netwerk communiceert, met deze Switch kun je de Ikea lamp die achter blijft touchlinken, in theorie zou de lamp dan op juiste kanaal rejoinen?!
Ik heb hier vorige week ook een paar uur lopen klooien om mijn Tradfri lamp op een ander kanaal te krijgen. Is me niet gelukt, wat ik ook probeerde. Ik heb afgelopen november een OMLOPP Led-werkbladverlichting voor mijn keuken gekocht in combinatie met een Tradfri driver. Werkt altijd prima, je moet alleen niet proberen om een kanaal wissel uit te voeren. Uiteindelijk heb ik alles maar weer op het originele kanaal gezet.

@Erik1971 Welke dimmer bedoel je? De schakelaar die je in een starterspack vaak vindt? Kun je hier iets meer over vertellen? Ik heb maar 1 zo'n schakelaar maar die hangt aan de bridge. Dus als ik er daar nog 1 van ophaal dan zou ik die kanaalwissel misschien voor elkaar kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
renem schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:47:
[...]

[...]

Ik heb hier vorige week ook een paar uur lopen klooien om mijn Tradfri lamp op een ander kanaal te krijgen. Is me niet gelukt, wat ik ook probeerde. Ik heb afgelopen november een OMLOPP Led-werkbladverlichting voor mijn keuken gekocht in combinatie met een Tradfri driver. Werkt altijd prima, je moet alleen niet proberen om een kanaal wissel uit te voeren. Uiteindelijk heb ik alles maar weer op het originele kanaal gezet.

@Erik1971 Welke dimmer bedoel je? De schakelaar die je in een starterspack vaak vindt? Kun je hier iets meer over vertellen? Ik heb maar 1 zo'n schakelaar maar die hangt aan de bridge. Dus als ik er daar nog 1 van ophaal dan zou ik die kanaalwissel misschien voor elkaar kunnen krijgen?
Ik zal het eerst eens zelf proberen, was theorie zoals gezegd en ik heb een aantal omgebouwde Hue taps dus kost me ff wat voorbereiding (Hue taps moet je op juiste kanaal zetten door een van de 4 knoppen 10 seconden in te drukken), zal er dit weekend een vrij uurtje aan besteden!

Koppelen van Hue Dimmer Switch zonder tussenkomst bridge gaat op dezelfde manier als toevoegen LivingColors remote control, als je daar naar zoekt en dezelfde handelingen uitvoert moet het lukken! De Hue Dimmer Switch is dan niet zichtbaar in de bridge, maar bediend de lampen die je touchlinked rechtstreeks. Als lampen na touchlinken ook niet meer zichtbaar zijn is er iets fout gegaan met toevoegen Hue Dimmer Switch ;)

Reden om Hue Dimmer Switch rechtstreeks te koppelen met he Hue ZigBee netwerk en niet via de bridge is omdat in ‘bridge’ mode de touchlink functionaliteit van Hue Dimmer Switch wordt uitgezet door de Hue bridge!

Oja Hue Dimmer Switch zit bij de meeste starterkits, maar je kunt hem voor rond 20euro ook los kopen!

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1971 op 28-05-2020 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Erik1971 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Ik zal het eerst eens zelf proberen, was theorie zoals gezegd en ik heb een aantal omgebouwde Hue taps dus kost me ff wat voorbereiding (Hue taps moet je op juiste kanaal zetten door een van de 4 knoppen 10 seconden in te drukken), zal er dit weekend een vrij uurtje aan besteden!

Koppelen van Hue Dimmer Switch zonder tussenkomst bridge gaat op dezelfde manier als toevoegen LivingColors remote control, als je daar naar zoekt en dezelfde handelingen uitvoert moet het lukken! De Hue Dimmer Switch is dan niet zichtbaar in de bridge, maar bediend de lampen die je touchlinked rechtstreeks. Als lampen na touchlinken ook niet meer zichtbaar zijn is er iets fout gegaan met toevoegen Hue Dimmer Switch ;)

Reden om Hue Dimmer Switch rechtstreeks te koppelen met he Hue ZigBee netwerk en niet via de bridge is omdat in ‘bridge’ mode de touchlink functionaliteit van Hue Dimmer Switch wordt uitgezet door de Hue bridge!

Oja Hue Dimmer Switch zit bij de meeste starterkits, maar je kunt hem voor rond 20euro ook los kopen!
Klinkt allemaal nog best ingewikkeld. Ik zal de info over de remote control van de LivingColors even gaan nalezen. En ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als ik met 1 extra Hue Dimmer Switch deze problemen kan oplossen dan heb ik die 2 tientjes er graag voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
Erik1971 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:44:
[...]

...knip...
Ligt eraan welke software je bedoelt, maar Hue bridge, Hue lampen, etc en app heb ik altijd up-to-date, Ikea lampen zijn 2+ jaar oud en zitten nog op de toen gangbare versie, heb geen Ikea bridge, zelfde geldt voor de Innrs, hoewel de jongste van januari dit jaar zijn...

Ik heb 23 lampen verdeelt over 3 verdiepingen, waarvan dus nog 8x Innr, de overgangen van verdieping leveren geen problemen op, ondanks de wat grotere afstand (max 3m), de rest zit allemaal korter op elkaar...

[ Voor 5% gewijzigd door __Erik__ op 28-05-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo. Jullie mening nodig. Bezig met Phillips HUE led strips voor onder m’n “zwevende” TV meubel. Waar plaats ik deze het best? Waar hebben jullie ze (eventueel). Zo ver mogelijk naar de muur? (Plint zit daar wel op een gegeven moment tiental cm onder) in het midden van de onderkant van het tv meubel of ze veel mogelijk naar de lades toe? (Zie foto)

Mvg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqydn7dDhdXCssGILnMWytK83Tc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ir2atP45eCXXhO1Zipwq0rLj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Ik zit met de volgende uitdaging: ik heb een DAB waterpomp om mijn tuin te beregenen. Hierop zit een automatische verdeler aangesloten voor 6 sectoren. Om van sector te wisselen moet de druk 30 seconden wegvallen en dan roteert de verdeler. Druk wegvallen = pomp uit.

Alles is geschakeld via een smart plug. Dus dit betekent om automatisch te bewateren dat de pomp 30min aan, 30sec uit en dit 6 keer. Via de hue app is de formule maken erg omslachtig. Heeft iemand een idee in welke app of op welke manier dit wel handig is? In Hue labs is dit er ook niet geloof ik.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Charie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:56:
Hallo. Jullie mening nodig. Bezig met Phillips HUE led strips voor onder m’n “zwevende” TV meubel. Waar plaats ik deze het best? Waar hebben jullie ze (eventueel). Zo ver mogelijk naar de muur? (Plint zit daar wel op een gegeven moment tiental cm onder) in het midden van de onderkant van het tv meubel of ze veel mogelijk naar de lades toe? (Zie foto)

Mvg

[Afbeelding]
Als je ze tegen de muur oid aanplaatst kun je de individuele leds zien in de verlichting. Dus ik zou een stukje afstand houden tussen de strip en welke oppervlakte dan ook.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007

Mvg

[Afbeelding]
Ik heb mijn strip, geen Hue, maar dat maakt niet uit, tegen de voorzijde langs de rand geplakt. Geeft een heel mooi effect vind ik zelf. Als je het aan de achterkant plakt valt denkelijk het zwevende effect weg.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44

Mvg

[Afbeelding]
Ik heb mijn strip aan de onderkant van het meubel geplakt. Ongeveer 5cm vanaf de voorkant. Hierdoor zie je de strip niet zitten, maar geeft het wel het juiste effect :)
Ik heb er wel bochtjes in moeten maken, wat betekent dat er een gedeelte kantelt van de strip, maar dat is niet zo erg en valt alleen op als je "laag" (héél erg onderuit gezakt op de bank) naar het meubel kijkt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
woekele schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Inderdaad, de schema's zijn hetzelfde.

Ik heb puls-schakelaars van busch-jaeger en deze drukt gewoon soepel. Je kunt ook een normale schakelaar gebruiken en zelf een pulse faken door snel aan/uit te klikken trouwens :P Maar met een ingebouwd veertje is het toch makkelijker... Heb er ook nog een always-on oriëntatie-lampje ingebouwd trouwens. Zijn niet kant-en-klaar-leverbaar i.c.m. pulsschakelaar, maar kan dus wel gewoon ingebouwd worden. Gaat alleen niet uit als de lamp aan is, maar boeit me niet.
Welke heb je dan van BJ?
Ik heb de Busch Jaeger 2020 US-500 bij de Hornbach gekocht (2 stuks), maar bij beide moet ik in het midden hard drukken wil de schakelaar werken. Misschien toch maar eens andere proberen van BJ.
Weet je zo jouw productnummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:22

LDVC

Let's get it over with

Mvg

[Afbeelding]
Ik zou gewoon een paar testjes doen en je strip even met plakband provisorisch vastzetten voordat je 'echt' vastplakt op je definitieve plek

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mvg

[Afbeelding]
Denk ook even aan een diffuser, dat geeft een iets mooiere spreiding van het licht (vind ik).

[ Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 29-05-2020 11:08 . Reden: Pff, ligt ipv. licht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D

Mvg

[Afbeelding]
Stop hem in een aluminium profiel (zie je de leds sowieso niet) en gebruik idd een diffuser. Zou hem niet achter in plaatsen maar een kwart vanaf de voorkant zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hallo. Jullie mening nodig. Bezig met Phillips HUE led strips voor onder m’n “zwevende” TV meubel. Waar plaats ik deze het best?
Beste is om het gewoon zelf even te proberen. Meeste licht heb je vooraan maar mogelijk door directe reflectie op de vloer is dat niet zo prettig. Ik zelf heb hem in een wit plastic hoekprofieltje geplakt naar de muur gerucht. Zo werkt de muur als een soort diffuser en het witte plastic zelf ook. Het mooie is dat omdat het licht ook helemaal van achteren komt het 'zwevende' effect beter uitkomt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 89 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic