Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 70 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:27
darklord007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:02:
ik heb deze set aangeschaf:
link

Nu ben ik nog op zoek naar een bijpassende GU27 lamp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Kan iemand mij adviseren welke lamp hier het beste bij zou passen?
GU27 lamp? E27 of bedoel je armaturen voor je GU10 spots?

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 23:54
Birdy D schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:26:
[...]

GU27 lamp? E27 of bedoel je armaturen voor je GU10 spots?
E27, excuus voor het ontbreken van die info

• Birdy D
darklord007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:27:
[...]

E27, excuus voor het ontbreken van die info
Ligt er aan wat je wil, kleur? Hue White and Colour ambiance. Alle kleuren wit? Hue White ambiance. Of alleen wit? Hue White..

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

darklord007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:02:
ik heb deze set aangeschaf:
link

Nu ben ik nog op zoek naar een bijpassende GU27 lamp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Kan iemand mij adviseren welke lamp hier het beste bij zou passen?
Gewoon de standaard E27 white en color toch :?

Iemand ervaring met Hue lampen buiten gebruiken, specifiek in een open gevel lamp met volledige "overkapping" van de fitting en lamp?

Zoiets, maar dan zonder het glas.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Xfix
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-12 20:13
Zonder glas zal ik niet doen, de printplaat in je lamp zal dan waarsch wel gaan 'roesten' ;)

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 23:54
Ethirty schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:43:
[...]

Gewoon de standaard E27 white en color toch
Je hebt die bolle en die beetje afgeplatte, maar de hoofdvraag:

Als ik color combineer met white ambiance, zijn ze dan makkelijk in te stellen dat ze dezelfde kleur hebben?

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-12 17:36
Rallye schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:57:
@Theo74 Jij zegt: “De filosofie van HUE is dat je voor elke schakeling een routine kan maken. 1 schakeling is dus aan, of uit.”

Punt is nu juist dat Hue daar niet consequent in is en daardoor verwachtingen schept.
Ik heb bijvoorbeeld een “Andere routine” die heet “Terras aan”, waarbij “aan” wordt geschakeld via de zonsondergang. Daarbij kan ik aangeven bij “Kamer(s) uitschakelen om” dat ik uit wil schakelen bij zonsopkomst. Een tijd invullen kan aar helaas niet.
Ook heb ik een schakeling “Hal overloop terras aan ochtend”, waarbij ik een vast tijdstip heb om de lampen aan te laten gaan en kan kiezen om ze “Op een bepaald tijdstip” uit te laten gaan(of “Niets doen”); daar is zonsopkomst invullen weer niet mogelijk. . Bij mijn routine “Hal overloop uit avond wknd“ kan ik echter geen tweede actie kiezen.

Jouw stelling dat een routine of uit of aan is klopt dus niet altijd (sterker: meestal niet).
Probeer deze optie eens:

Routine 1: Terras AAN. Wanneer? Bij zonsondergang. Kamer(s) uitschakelen om: Niets doen.
Routine 2: Terras UIT, Wanneer? Op een bepaald tijdstip. Om XX:XX uur

Routine 3: Hal overloop terras AAN. Wanneer? Op een bepaald tijdstip. Om XX:XX uur.
Routine 4: Hal overloop terras UIT. Wanneer? Bij zonsopkomst. Hal overloop terras UIT.

Met 1 routine schakel je zo 1x lamp of zone AAN en met 1 routine schakel je zo 1x lamp of zone UIT.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Theo74
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:00:
[...]

Dat is niet eens het probleem. Devices worden per kamer gestuurd met voice. Doe je iedere lamp in een eigen kamer, dan moet je dus ook per lamp alles gaan aansturen wat niet bepaald praktisch is.
Ik snap je redenering, het is dus wachten op Beta Zones aansturen met een spraakcommando, of alle lampen benoemen die je wilt aanschakelen. Met 15 schemerlampjes en dunne muren kan de buurman dan zijn bedenkingen over je gesteldheid krijgen...
Omdat ik deze spraakmaterie niet gebruik ondervind ik geen nadeel aan mijn andere manier van programmeren

• Baddie09
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-12 09:40
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:35:
[...]

Bedoel je zodra de stroom op er op gezet wordt ?
Om welk model gaat het ?
Ik heb hetzelfde probleem, en ik kom er maar niet achter waar de crux zit. In mijn situatie heb ik Osram gardenpoles waarvoor ik een routine voor heb ingesteld dat deze bij zonsondergang aangaan en om middernacht uit.
Ik heb de transitieperiode al op 0 gezet, maar soms gaan de lampen aan op de zwakste stand en blijven ze zo totdat ik handmatig ze op de sterkste stand zet maar soms gaan ze wel op de sterkste stand aan.

ik zie geen optie om in de routine aan te geven dat ze op de sterkste stand moeten aangaan, dus vraag ik me af waar ik dit wel kan regelen.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Baddie09 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:59:
In mijn situatie heb ik Osram gardenpoles...
Osram ondersteund zover ik weet geen setting bij inschakelen. Misschien wel i.c.m. de osram bridge maar daar heb ik geen ervaring mee (en is ook het verkeerde topic).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:44
@Theo74 Ik denk dat ik jouw “kan” niet helemaal volgens je bedoeling geïnterpreteerd heb. Ik wilde juist weergeven dat je met beperkingen wel aan en uit in één routine kan zetten. Maar alleen aan of uit kan ook.

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 14:52
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:35:
[...]

Bedoel je zodra de stroom op er op gezet wordt ?
Om welk model gaat het ?
Neen, stroom staat er op. Het is wanneer ik via de hue app de lamp aan zet. Het gaat trouwens over een hue welcome spot.
Er zit ook een motion sensor aan gekoppeld. Deze is ingesteld om vol helder licht te bevelen gedurende 2 minuten na de beweging. Dit werkt, maar om 1 of andere reden dimmed die zichzelf na 1min45.

• DukeBox

DukeBox

@CaPsLoCkEr lijkt mij een instelling van je sensor bij geen beweging.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
CaPsLoCkEr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:27:
[...]

Neen, stroom staat er op. Het is wanneer ik via de hue app de lamp aan zet. Het gaat trouwens over een hue welcome spot.
Er zit ook een motion sensor aan gekoppeld. Deze is ingesteld om vol helder licht te bevelen gedurende 2 minuten na de beweging. Dit werkt, maar om 1 of andere reden dimmed die zichzelf na 1min45.
Is recent langsgekomen in dit topic, is een standaard feature. Een waarschuwing dat het licht zo uit gaat, zo heb ik het altijd opgevat. Kun je nog snel even naar de sensor zwaaien als je langer licht nodig hebt ;)

• CaPsLoCkEr
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:05:
@CaPsLoCkEr lijkt mij een instelling van je sensor bij geen beweging.
Bij geen beweging staat de spot geconfigureerd op 'niets doen'. Overigens met de sensor werkt alles goed. Enkel wanneer je manueel de lamp via de app aan doet, zet deze zich half gedimt. Maar ook niet altijd...

• DukeBox

DukeBox

CaPsLoCkEr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:19:
Bij geen beweging staat de spot geconfigureerd op 'niets doen'. Overigens met de sensor werkt alles goed. Enkel wanneer je manueel de lamp via de app aan doet, zet deze zich half gedimt. Maar ook niet altijd...
Hoe heb je dat geregeld dan want ik heb die optie niet.. kan alleen instellen naar 'voorgaande' instelling na xx minuten (1-60).

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:09

Donstil

Grab them by the 🐈.

Weet iemand hoe veel zones de Sync box kan meten?

Ik heb namelijk nu 4x Hue play (Ver links, links, ver rechts, rechts) en 4x light strip achter de tv (Links boven, rechtsboven, links onder en rechts onder).

De app doet dat best redelijk maar lang niet zo goed als Ambilight (uiteraard)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
De Hue switch is toch niet veranderd na de komst van de Bluetooth hue versies? Of is er nu een Hue Switch variant met bluetooth?

Heb zelf geen bluetooth ondersteuning nodig, maar ik kwam ze van de week namelijk tegen voor helft van de prijs.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:05

ChangeLife4Ever

owned by above

Zit met 't volgende. Alles netjes geïnstalleerd en werkend op LAN, maar als ik de Bridge wil koppelen aan mijn Philips Hue account, voor buitenhuis besturing, krijg ik de melding "Er zijn geen Bridges in je netwerk.
". Alle lampjes staan netjes aan op de bridge en de lampen krijgen hun updates ook. Geen idee of dit snel op te lossen is in dit topic of dat er ik er even een apart topic van moet maken.

remember your end, someone owns us

• Kid_Stevie
  • Niet online
ChangeLife4Ever schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:37:
Zit met 't volgende. Alles netjes geïnstalleerd en werkend op LAN, maar als ik de Bridge wil koppelen aan mijn Philips Hue account, voor buitenhuis besturing, krijg ik de melding "Er zijn geen Bridges in je netwerk.
". Alle lampjes staan netjes aan op de bridge en de lampen krijgen hun updates ook. Geen idee of dit snel op te lossen is in dit topic of dat er ik er even een apart topic van moet maken.
Ik moet even nadenken, had ook zoiets geloof ik, maar weet niet exact meer hoe ik dit heb opgelost.

Maar mijn eerste 2 gedachten zijn:
- heb je een 2,4 en 5ghz netwerk? Zo ja, waar zit je met je telefoon op?
- leeg de cache van de app en de browser, sluit de app ook helemaal af en probeer het opnieuw. Eventueel hetzelfde maar ook even de bridge van t stroom afhalen.

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Mijn bridge hangt aan mijn fritzbox, mijn iMac is via ethernet & switch verbonden met fritzbox. Dat zou dus goed moeten gaan :)

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-12 14:02
Fatal Mind schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:43:
Mensen hier die ervaring hebben met hoek aluminium profielen voor de hue lightstrip ? Kan wel een en ander vinden uiteraard, maar voor 35€ de meter mij wat te gortig. Ik zoek dus naar een goedkopere oplossing.

Bijvoorbeeld:
https://www.profielgigant.nl/product/led-profiel-xl-hoek
Veel te duur. Volgens mij heb ik deze: https://www.ledprofielgro...iel-2,5M-corner-30-x-30mm

• Kid_Stevie
  • Niet online
ChangeLife4Ever schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:53:
Mijn bridge hangt aan mijn fritzbox, mijn iMac is via ethernet & switch verbonden met fritzbox. Dat zou dus goed moeten gaan :)
Ehm ja, dat zou goed moeten gaan idd.

Ik weet niet hoe je de instellingen doet via de iMac. Maar je zou eventueel ook kunnen proberen met de Android/iOS app het in te stellen.

• Birdy D
darklord007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:28:
[...]

Je hebt die bolle en die beetje afgeplatte, maar de hoofdvraag:

Als ik color combineer met white ambiance, zijn ze dan makkelijk in te stellen dat ze dezelfde kleur hebben?
Die bolle zijn White lampen en de afgeplatte White ambiance of Colour and White Ambiance.

Combineren waarom? Zou dan allemaal Colours nemen. Combineren kan wel maar kan je alleen de kleuren wit gezamenlijk instellen.

• Birdy D
ChangeLife4Ever schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:37:
Dit moet je aanmaken op een device die in hetzelfde netwerk zit als je Bridge. Gebruik je bv 4G via je mobiel zal die geen Bridge kunnen vinden in je netwerk..

• pimmf
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-12 11:12
Beste Hue liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een leuke Hue-starterskit om mijn appartement te verlichten.

Nu las ik dat het mogelijk is middels Philips Hue Sync's music-functie om de verlichting op je muziek syncen. Welke set is hier voor gepast en wat is hier allemaal voor nodig? Hoor het graag! Ik heb reeds drie Sonos boxen, een met een Google Assistent geïntegreerd.

• dragon2
  • Niet online
Birdy D schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:29:
[...]

Die bolle zijn oude White lampen en de afgeplatte nieuwe White lampen of White ambiance of Colour and White Ambiance.

Combineren waarom? Zou dan allemaal Colours nemen. Combineren kan wel maar kan je alleen de kleuren wit gezamenlijk instellen.
FIFY ;)

• CaPsLoCkEr
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:31:
[...]

Hoe heb je dat geregeld dan want ik heb die optie niet.. kan alleen instellen naar 'voorgaande' instelling na xx minuten (1-60).
Gewoon bij accesoire configuratie ga je naar de motion sensor die buiten hangt, en daar bij "day behavior" de lamp selecteren en de optie "niets doen".

• DukeBox

DukeBox

CaPsLoCkEr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:03:
Gewoon bij accesoire configuratie ga je naar de motion sensor die buiten hangt, en daar bij "day behavior" de lamp selecteren en de optie "niets doen".
Dat is voor detectie. Niet om uit te gaan.

• CaPsLoCkEr
DukeBox schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:25:
[...]

Dat is voor detectie. Niet om uit te gaan.
Bij beweging tijdens de dag: niets doen (kan niet anders, moet iets selecteren)
bij beweging tijdens de nacht: vol licht

dat werkt allemaal.

enkel manueel inschakelen via de app geeft 1 keer op 3 halve helderheid ipv zoals bij inschakelgedrag volle helderheid staat.

• DukeBox

DukeBox

CaPsLoCkEr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:57:
ipv zoals bij inschakelgedrag volle helderheid staat.
Wat bedoel je dan precies met inschakel gedrag ? Dat heb je alleen voor als de stroom er af gaat.

• eltee
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 28-11 12:48
Ik heb een vraag die ik nog nergens beantwoord heb gezien.
Het gaat om de volgende situatie:
- in de woonkamer heb ik vijf lampen aan de muur, met elk twee GU10 hue lampjes (wit), gebundeld in 1 kamer: "Woonkamer muur".
- daarnaast heb ik drie losstaande hue lampen (kleur), gebundeld in de kamer "Woonkamer".
Aan de muur heb ik een hue dimmer schakelaar, waarmee ik de scenes in de verschillende kamers schakel.

Geen probleem zou je denken, maar: wat ik wil, is:
- met de eerste druk op de dimmer alleen de kamer "Woonkamer muur" aanzetten
- met de tweede druk op de dimmer zowel de kamer "Woonkamer muur" als "Woonkamer" aanzetten.
- met de overige drukken op de dimmer diverse dimvarianten van de tweede druk.

Dit lukt alleen niet, de optie "uit" is voor de dimmer switch niet te selecteren bij de schakelaar-instellingen onder Accessoireconfiguratie, alleen de standaard- en eigen scenes. En er is ook geen scene te maken dat alle lampen in een kamer uit staan, minstens 1 lamp moet aangezet worden om een scene te maken.
Zie ik iets over het hoofd of kan dit echt niet?

Dus kort de wens: bij een hue dimmer switch wil ik ook alle lampen in een kamer uit kunnen zetten met de "aan"-knop, HOE?

alvast bedankt!

• Baddie09
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:31:
[...]

Osram ondersteund zover ik weet geen setting bij inschakelen. Misschien wel i.c.m. de osram bridge maar daar heb ik geen ervaring mee (en is ook het verkeerde topic).
Klopt, maar volgens mij ligt het aan de app instellingen van Hue en niet aan de Osram lamp zelf, vandaar dat ik het in dit topic plaats.

• CaPsLoCkEr
DukeBox schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:11:
[...]

Wat bedoel je dan precies met inschakel gedrag ? Dat heb je alleen voor als de stroom er af gaat.
Wel, als je je lamp via de app aan zet. Ik dacht dat deze dan ook naar de kleur en helderheid van het inschakelgedrag gaat.

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-12 21:01
Donstil schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:25:
Weet iemand hoe veel zones de Sync box kan meten?

Ik heb namelijk nu 4x Hue play (Ver links, links, ver rechts, rechts) en 4x light strip achter de tv (Links boven, rechtsboven, links onder en rechts onder).

De app doet dat best redelijk maar lang niet zo goed als Ambilight (uiteraard)
Er kunnen maximaal 10 lampen/strips met Hue Entertainment worden aangesloten en de plaatsing is volledig vrij, is niet dat er zones zijn gedefinieerd voor plaatsing!

Je kunt lampen ook naast of achter je zit plaats plaatsen, en dan worden deze nog steeds mee genomen in de kleur effecten die door de sync box wordt berekend.

• Ethirty
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

Xfix schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:50:
Zonder glas zal ik niet doen, de printplaat in je lamp zal dan waarsch wel gaan 'roesten' ;)
Ja daar was ik ook al bang voor.

Ga er steeds meer aan denken om voor mijn use-case niet te slim te willen gaan. Kwam al wat lampen tegen met ingebouwde schemerschakelaar. Dat doet wat ik eigenlijk wil regelen en scheelt 10-tallen euro's.

Ik koop straks voor mijn eigen huis wel meer Hue spul erbij. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Erik1971 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:20:
[...]

Er kunnen maximaal 10 lampen/strips met Hue Entertainment worden aangesloten en de plaatsing is volledig vrij, is niet dat er zones zijn gedefinieerd voor plaatsing!

Je kunt lampen ook naast of achter je zit plaats plaatsen, en dan worden deze nog steeds mee genomen in de kleur effecten die door de sync box wordt berekend.
Ooh das dan echt gelijk aan de App dus. Mooi!

Dan koop ik er morgen eens een, kleine hoop en nog kleinere verwachting op een BlackFriday deal maar 1 dag extra wachten kan nog wel.

• DukeBox

DukeBox

CaPsLoCkEr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:07:
Wel, als je je lamp via de app aan zet. Ik dacht dat deze dan ook naar de kleur en helderheid van het inschakelgedrag gaat.
Nee, dan kiest deze default de laatst gekozen instelling. Waar jij het over hebt is voor de status van de lamp als de stroom er af is geweest. Dat werkt overigens niet met een Osram+ vanuit de HUE App.
Baddie09 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
Klopt, maar volgens mij ligt het aan de app instellingen van Hue en niet aan de Osram lamp zelf, vandaar dat ik het in dit topic plaats.
nee, het is wel degelijk hardware (via firmware) gerelateerd. De lamp moet immers weten welke stand deze moet hebben zonder dat er verbinding met een bridge is.

DukeBox wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:31 (32%)

• Baddie09
DukeBox schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:29:

[...]

nee, het is wel degelijk hardware (via firmware) gerelateerd. De lamp moet immers weten welke stand deze moet hebben zonder dat er verbinding met een bridge is.
OK dank voor deze info, dan ga ik op zoek naar een oplossing via Osram.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-12 10:59
Ik weet, dit is niet het juiste topic. Maar hebben mensen hier nog tips gevonden voor extra korting morgen of is Hue gewoon géén aanbieding artikel?
Ben op zoek naar 3 Milliskin White Ambiance

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ambi1961 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
Ik weet, dit is niet het juiste topic. Maar hebben mensen hier nog tips gevonden voor extra korting morgen of is Hue gewoon géén aanbieding artikel?
Hue is super vaak goedkoop(er) te krijgen op Amazon.de en Amazon.es. Heb nog nooit full Price voor Hue spullen betaald denk ik.

• kizke
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:19
Misschien een vreemde vraag, ik heb via HUE ingesteld dat ik mijn Bridge niet van buiten mijn wifi kan besturen. Tegelijkertijd heb ik mijn Bridge aan m'n google home gelinked. Nu kan ik dus via de HUE app niet m'n lichten aansturen zonder in het thuisnetwerk te zitten, maar via de google home app kan ik dit wel. Is er een manier om dit laatste alsnog te blokkeren?

• Kid_Stevie
  • Niet online
ambi1961 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
Check het hue aanbiedingen topic en black friday topic zou ik zeggen.

Maar Karwei heeft morgen 20% korting op 'alles', ook Hue.
Je kan ook in de winkel online reserveren of nu daar apart laten leggen en morgen ophalen.

Dit wilde ik vandaag doen met 2 filament globe bulbs, maar die konden ze nergens vinden. Maar ik kan nu morgen terug en dan bestellen ze ze voor de black friday prijs.

Ik vraag mij zelf nog steeds af of er van de Hue Switch een andere versie is, heb er nu 2 gekocht voor de helft van de prijs omdat er nieuwe variant zou zijn. Andere oudere producten (zonder Bluetooth) liggen bij de karwei voor 10% korting.

• Kid_Stevie
  • Niet online
kizke schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:34:
Misschien een vreemde vraag, ik heb via HUE ingesteld dat ik mijn Bridge niet van buiten mijn wifi kan besturen. Tegelijkertijd heb ik mijn Bridge aan m'n google home gelinked. Nu kan ik dus via de HUE app niet m'n lichten aansturen zonder in het thuisnetwerk te zitten, maar via de google home app kan ik dit wel. Is er een manier om dit laatste alsnog te blokkeren?
Ik denk dat dit meer een Google Assistant vraag is, maar zover ik weet maakt die geen onderscheid of je thuis bent of niet.

• DukeBox

DukeBox

kizke schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:34:
.. maar via de google home app kan ik dit wel. Is er een manier om dit laatste alsnog te blokkeren?
Google assistent is cloud only dus dat wordt lastig.

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:16
CaPsLoCkEr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:07:
[...]

Je kan een widget aanmaken met daarin de keuze van je eigen scene. Hoef je de app ook niet te openen.

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Kid_Stevie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:38:
[...]

Check het hue aanbiedingen topic en black friday topic zou ik zeggen.

Maar Karwei heeft morgen 20% korting op 'alles', ook Hue.
Je kan ook in de winkel online reserveren of nu daar apart laten leggen en morgen ophalen.

Dit wilde ik vandaag doen met 2 filament globe bulbs, maar die konden ze nergens vinden. Maar ik kan nu morgen terug en dan bestellen ze ze voor de black friday prijs.

Ik vraag mij zelf nog steeds af of er van de Hue Switch een andere versie is, heb er nu 2 gekocht voor de helft van de prijs omdat er nieuwe variant zou zijn. Andere oudere producten (zonder Bluetooth) liggen bij de karwei voor 10% korting.
@Kid_Stevie @ambi1961 ben daar niet zo zeker van:

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:16
eltee schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:27:
- in de woonkamer heb ik vijf lampen aan de muur, met elk twee GU10 hue lampjes (wit), gebundeld in 1 kamer: "Woonkamer muur".
- daarnaast heb ik drie losstaande hue lampen (kleur), gebundeld in de kamer "Woonkamer".
Aan de muur heb ik een hue dimmer schakelaar, waarmee ik de scenes in de verschillende kamers schakel.

- met de tweede druk op de dimmer zowel de kamer "Woonkamer muur" als "Woonkamer" aanzetten.

Dit lukt alleen niet, de optie "uit" is voor de dimmer switch niet te selecteren bij de schakelaar-instellingen onder Accessoireconfiguratie, alleen de standaard- en eigen scenes. En er is ook geen scene te maken dat alle lampen in een kamer uit staan, minstens 1 lamp moet aangezet worden om een scene te maken.

Dus kort de wens: bij een hue dimmer switch wil ik ook alle lampen in een kamer uit kunnen zetten met de "aan"-knop, HOE?

alvast bedankt!
Ik denk dat dit wel kan.
Voor de “woonkamer” kan je een scene maken waarbij alle lampen uit staan.
Deze scene kan je dan kiezen bij je schakelaar-instellingen.

• Theo74
Rallye schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:55:
@Theo74 Ik denk dat ik jouw “kan” niet helemaal volgens je bedoeling geïnterpreteerd heb. Ik wilde juist weergeven dat je met beperkingen wel aan en uit in één routine kan zetten. Maar alleen aan of uit kan ook.
Ik snap je redening en soms moet je een beetje creatief zijn met routines en schakelingen om te krijgen wat je wilt. HUE is nog te veel op 'leken gebruik' gebaseerd en daardoor soms wat bekrompen in de programmeermogelijkheden. Ik houd juist van modulair per item en schakeloptie opbouwen en geen voorgekouwde zoneschakelingen of Labs formules die een eigen leven leiden en hele instellingen wissen.

Zelf programmeer ik ook hoge segment lichtsturing als eNet en daar vind je wel meer flexibiliteit. En dit is op programmeerniveau echt geen rocket-scence. Alleen sluit HUE bepaalde opties dus uit, misschien om het hele concept laag drempelig en breed toegankelijk te houden.

Ik opteer al langer voor een HUE Pro app voor de gevorderde gebruiker. Maar ja, dat is roepen in de woestijn...
En natuurlijk zijn er alternatieven maar ik richt mij hier even op het kostbare HUE concept wat best beperkt is.

• Kid_Stevie
  • Niet online
Dat is zuur. Is de enige plek waar t expliciet zo staat. Was er al wel bang voor, maar was vandaag in de Karwei en toen zei die medewerker dat ook niet.

Naja ga het wel zien. De ervaring leert dat er redelijk veel mogelijk is bij de Karwei en anders heb ik pech en wacht ik nog wel even. Of ergens anders natuurlijk.

• Leoon.
  • Laatst online: 17:17

Leoon.

waka waka hey hey

Ging voor de white and ambiance maar die was nergens lager dan 99 euro. Toen kwam ik via Amazon: https://www.amazon.co.uk/...s%2Bhue&sr=1-1&th=1&psc=1 White and color ambiance tegen voor 70 pond. Deze heb ik nu gekocht en ga er van uit dat ik die ook van 2700k tot 6500 wit kan doen, klopt dat?

Ja dus! Heb een mooie foto gevonden op deze website. Wellicht wat voor ik de OP?

https://www.philipshue.nl...en-in-philips-hue-lampen/

Leoon. wijzigde deze reactie 29-11-2019 08:17 (46%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ambi1961

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-12 13:50

BramT

Rule #1

pimmf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:38:
Beste Hue liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een leuke Hue-starterskit om mijn appartement te verlichten.

Nu las ik dat het mogelijk is middels Philips Hue Sync's music-functie om de verlichting op je muziek syncen. Welke set is hier voor gepast en wat is hier allemaal voor nodig? Hoor het graag! Ik heb reeds drie Sonos boxen, een met een Google Assistent geïntegreerd.
De Hue Bridge en verder om het even welke lampen. Uiteraard werkt het met de colors veel beter/mooier. Waarmee je de muziek verder afspeelt is niet relevant, zolang het maar vanaf je PC/Mac gebeurt.

Ik gebruik zelf HueDynamic. Die heeft wat meer opties in visualisaties en kan b.v. ook de microfoon van je headset gebruiken zodat je muziek gewoon uit je normale muziekinstallatie kan laten komen (als mensen hard praten in de buurt van je headset dan 'zie' je dat dan natuurlijk ook).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:47
Modbreak:Voordat de Black Friday gekte losbarst: aanbiedingen/kortingen graag hierrrrrrrrrr:
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic en niet in dit topic :>

ThinkPad wijzigde deze reactie 29-11-2019 08:15 (4%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• boyhenkie
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:39
eltee schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:27:

alvast bedankt!
Met HUE Essentials kan je de knoppen van je dimmerschakelaar op diverse manieren programmeren. ;) ;)

• FranticDJ
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:06
Zo. Een tap ingebouwd met Berker schakelmateriaal:

Als basis een Eltako FT-55-rw

De tap EnOcean module in het eltako frame:

Het frame wat op de inbouwdoos moet je wat bewerken, het rondom ronde opstaande randje moet weg.

Mijn haastig dremel werk:

Resultaat:

Ik heb de volgende Berker S1 Polar Wit wippen gebruikt: 24121189

Tevreden?
Ja en nee, ja het ziet er strak uit enzulks. Maar ik vind het klik gevoel niet prettig. Wellicht dat ik er in de toekomst een friends with hue schakelaar in meubel (mits ik daar 1 op 1 deze wippen op kan zetten).

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:59

Ethiron

Advocatus diaboli

Snel vraagje: ik heb een Hue Lightstrip gekocht + uitbreiding van 1 meter.

De 2 meter heeft al een bestemming (past precies), en voor die overige 1 meter heb ik ook wel een plekje. Maar ik kan zo snel geen losse controllers/adapters vinden. Zijn die niet los te koop?

• Deurdouwer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03:52

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

bobjansen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:17:
[...]

Dat zou ik ook wel graag willen weten, die plastic basisplaat doet echt afbreuk aan het product...
Heb contact gehad met Niko en de universele sokkel is niet geschikt ter vervanging van de plastic sokkel bij de Hue schakelaar. Tevens is het ook niet mogelijk om de schakelaar zonder dekraam te kopen, wel is het mogelijk de knoppen in andere kleuren los te kopen.

Dat laatste is mij wel interessant, dan hoef ik niet meer de dure FoH white steel versie te kopen, maar kan ik gewoon de goedkoopste versie halen en de druktoetsen op juiste kleur los bestellen. Scheelt uiteindelijke toch bijna 20 euro per schakelaar.

Ik douw en kom er deur.

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ethiron schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:46:
Snel vraagje: ik heb een Hue Lightstrip gekocht + uitbreiding van 1 meter.

De 2 meter heeft al een bestemming (past precies), en voor die overige 1 meter heb ik ook wel een plekje. Maar ik kan zo snel geen losse controllers/adapters vinden. Zijn die niet los te koop?
Soms wel via MP.

Ik heb de mijne via een Tweaker uit dit topic :Y)

• ambi1961
i2Paq schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:28:
[...]

Soms wel via MP.

Ik heb de mijne via een Tweaker uit dit topic :Y)
Vrees dat hij bedoelt adapter om die losse meter aan te sluiten. Heb altijd begrepen dat die 1 meter alleen bedoelt is om aan die 2 meter te koppelen….

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

ambi1961 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:31:
[...]

Vrees dat hij bedoelt adapter om die losse meter aan te sluiten. Heb altijd begrepen dat die 1 meter alleen bedoelt is om aan die 2 meter te koppelen….
Dat bedoel ik inderdaad... Dat zou flink zuur zijn. Hoewel ik moet zeggen dat het een goede deal was, want ik heb op Amazon.de voor €49,- de basis van 2 meter én de uitbreiding van een meter. Dus die meter heeft me niks gekost. Maar het zou toch jammer zijn als die alleen als uitbreiding gebruikt kan worden.

Ps: linkje voor de geïnteresseerden: https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Ethiron wijzigde deze reactie 29-11-2019 14:44 (8%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ambi1961 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:31:
[...]

Dat bedoel ik ook.

Ik heb een Hue adapter gekoppeld aan een 1mtr verlengstuk.

• chulin
  • Nu online
Een vraag naar de “hue” experts hier op tweakers...
Nog steeds geen hue in het huis, om te beginnen dacht ik aan een starter kit met 3 gu10 spots en bridge.
Ik volg de BF aanbiedingen topic maar zie ik heel veel verschil in de prijzen, wellicht zijn andere uitvoering of zo, ik zie ieg het niet.

https://www.amazon.co.uk/...Colour/dp/B0152WXDOA?th=1

https://www.beaumotica.nl...rfect-fit-3-lampen-bridge

• Hyloba
  • Laatst online: 09-12 15:02
chulin schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:23:
Een vraag naar de “hue” experts hier op tweakers...
Nog steeds geen hue in het huis, om te beginnen dacht ik aan een starter kit met 3 gu10 spots en bridge.
Ik volg de BF aanbiedingen topic maar zie ik heel veel verschil in de prijzen, wellicht zijn andere uitvoering of zo, ik zie ieg het niet.

https://www.amazon.co.uk/...Colour/dp/B0152WXDOA?th=1

https://www.beaumotica.nl...rfect-fit-3-lampen-bridge
Ik twijfel om die van amazon ik te kopen wegens de andere stekker. Maar als ik die stekker ergens in de winkel hier kan kopen zou ik het direct doen.

• FranticDJ
Hyloba schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:09:
[...]

Ik twijfel om die van amazon ik te kopen wegens de andere stekker. Maar als ik die stekker ergens in de winkel hier kan kopen zou ik het direct doen.
Ik kreeg een EU & UK stekker bij m'n starterskit.

• chulin
  • Nu online
Stekker lijkt mij geen probleem, volgens mij kost een paar euro’s, maar zijn ze verder hetzelfde ?

• Hyloba
FranticDJ schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:11:
[...]

Ik kreeg een EU & UK stekker bij m'n starterskit.
Top, dan koop ik em direct!

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

i2Paq schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:00:
[...]

Dat bedoel ik ook.

Ik heb een Hue adapter gekoppeld aan een 1mtr verlengstuk.
Mag ik vragen hoe je aan die adapter bent gekomen? Kun je me een beetje op weg helpen hoe je dat gedaan hebt / wat je daar voor nodig had?

Heb veel Hue producten maar de light strip nog niet (wordt volgende week geleverd).

Ethiron wijzigde deze reactie 29-11-2019 17:42 (3%)

• chulin
  • Nu online
Hyloba schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:31:
[...]

Top, dan koop ik em direct!
I wilde ook kopen maar i kreeg een prijs van £109 😳

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:02
Heren & dames mede Hue liefhebbers :D

Even een andere vraag : ik heb mijn verlichting wat herschikt. Op een plek waar eerst een Hue White zit heb ik nu een Hue White ambiance in geprikt. Werkt prima, kan hem vanuit de app bedienen, en er wordt ook erkend dat het een Hue White ambiance is. Het enige waar ik echter tegenaan loop is dat ik alleen de drie standaard licht recepten tot mijn beschikking heb, dus gedimd, nachtlampje en helder.

Is de enige manier om ook recepten als de savanna zonsondergang te krijgen de lamp te resetten en opnieuw toe te voegen of kan een Hue White ambiance dat überhaupt niet?

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-12 21:01
DePaul schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:20:
Heren & dames mede Hue liefhebbers :D

Even een andere vraag : ik heb mijn verlichting wat herschikt. Op een plek waar eerst een Hue White zit heb ik nu een Hue White ambiance in geprikt. Werkt prima, kan hem vanuit de app bedienen, en er wordt ook erkend dat het een Hue White ambiance is. Het enige waar ik echter tegenaan loop is dat ik alleen de drie standaard licht recepten tot mijn beschikking heb, dus gedimd, nachtlampje en helder.

Is de enige manier om ook recepten als de savanna zonsondergang te krijgen de lamp te resetten en opnieuw toe te voegen of kan een Hue White ambiance dat überhaupt niet?
Is een “foutje” van de app, scènes worden alleen aangemaakt wanneer kamer wordt gecreëerd en deze scènes worden gemaakt op basis van meest uitgebreide lamp in de kamer!

Dus in jou geval waren dat Hue Whites en vandaar de beperkte scène set!

Oplossing is de kamer verwijderen en opnieuw aanmaken of zelf de ontbrekende scènes maken!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:02
@Erik1971 Yup, dat was de truc :D Thanks :)

• FranticDJ
Omdat ik niet tevreden ben over het klikt gevoel van de ingebouwde tap (je moet heel hard klikken). Weet er iemand modules die achter een pulsdrukker in te bouwen zijn welke rechtstreeks met de hue bridge kunnen communiceren om scenes te (de)activeren?

Klikken de friends of hue schakelaars wel prettig?

FranticDJ wijzigde deze reactie 29-11-2019 23:02 (9%)

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

FranticDJ schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:01:
Omdat ik niet tevreden ben over het klikt gevoel van de ingebouwde tap (je moet heel hard klikken). Weet er iemand modules die achter een pulsdrukker in te bouwen zijn welke rechtstreeks met de hue bridge kunnen communiceren om scenes te (de)activeren?

Klikken de friends of hue schakelaars wel prettig?
Die van Niko iig niet... ik heb er zelfs 2 geretourneerd om die reden.

Het ‘probleem’ zit hem (iig bij Niko) in het opwekken van kinetische energie via het indrukken van de knop. daarvoor is dusdanig veel kracht vereist dat het niet lekker meer klikt.

• Hyloba
Heb hier een vraagje. Heb gisteren de starterscursussen van hue besteld met 3 kleurlichten. Zou graag het merendeel van mijn lichten vervangen door een slimme variant. Dat zouden zo een 20 spots zijn. Ik twijfel tussen 20 spots van hue, die best prijzig zijn. Of 20 spots van ikea,die niet integreren in de Hue app, maar wel met homekit. Of 3 slimme licht schakelaars, die mogelijks wel te integreren zijn met de hue app. Heeft iemand zo een slimme lichtschakelaar?

• Birdy D
Hyloba schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 01:56:
Heb hier een vraagje. Heb gisteren de starterscursussen van hue besteld met 3 kleurlichten. Zou graag het merendeel van mijn lichten vervangen door een slimme variant. Dat zouden zo een 20 spots zijn. Ik twijfel tussen 20 spots van hue, die best prijzig zijn. Of 20 spots van ikea,die niet integreren in de Hue app, maar wel met homekit. Of 3 slimme licht schakelaars, die mogelijks wel te integreren zijn met de hue app. Heeft iemand zo een slimme lichtschakelaar?
Als je al je GU10 in kleur variant wilt hebben kost wel wat ja..Persoonlijk zou ik geen Ikea kiezen maar sommigen vinden dat geen probleem.

Is dit niks voor je? https://www.robbshop.nl/z...r-robb-smarrt?sqr=zigbee&

• ACRNM
  • Laatst online: 17:41
Ethiron schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:48:
[...]

Die van Niko iig niet... ik heb er zelfs 2 geretourneerd om die reden.

Het ‘probleem’ zit hem (iig bij Niko) in het opwekken van kinetische energie via het indrukken van de knop. daarvoor is dusdanig veel kracht vereist dat het niet lekker meer klikt.
Dat is niet merkgebonden, elke FoH schakelaar en Phillips schakelaar zal dat hebben omdat ze zonder uitzondering gebruik maken van dezelfde EnOcean module.

• FranticDJ
Hmm dan maar zoeken naar een Zigbee/Hue compatible zender om achter een pulsdrukker te bouwen :7

Als iemand tips heeft, houd ik me aanbevolen O-)

FranticDJ wijzigde deze reactie 30-11-2019 12:27 (26%)

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

@ACRNM balen... waarom niet gewoon een batterij erin. Heeft de originele Hue Dimmer Switch ook.

Heeft iemand anders nog een antwoord op mijn vraag om de 1 meter verlengkabel van de lightstrip te koppelen aan een adapter (zonder de 2 meter basisset)?

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:09
Zoals eerder toegezegd, hierbij het resultaat van wat tips op dit forum:

Je ziet:

Een Jung Zigbee wandzender
Een Jung Enocean module, omgebouwd met een Hue tap schakelaar

Je ziet niet:
Een icasa inbouwdimmer, ingebouwd achter de onderste schakelaar.

Dit alles middels de LS990 serie. Erg blij mee, want ziet er mooi uit. Maar, ben nog niet helemaal tevreden. De Zigbee zender werkt netjes samen met twee lampen (Tradfri via Hue, tevens gekoppeld aan de onderste schakelaar). Met de icasa inbouwdimmer niet. Jammer, want ik wil meerdere lampen/scenes schakelen. Heb van de helpdesk van icasa wat tips gekregen, dit weekend even testen, daarvoor moet de boel weer even uit elkaar.

• ACRNM
  • Laatst online: 17:41
FranticDJ schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:35:
Hmm dan maar zoeken naar een Zigbee/Hue compatible zender om achter een pulsdrukker te bouwen :7

Als iemand tips heeft, houd ik me aanbevolen O-)
Volgens mij kom je dan altijd uit bij die unit van iCasa, moet gewoon in een inbouwdoos passen ook als het goed is.
Ethiron schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:25:
@ACRNM balen... waarom niet gewoon een batterij erin. Heeft de originele Hue Dimmer Switch ook.

Heeft iemand anders nog een antwoord op mijn vraag om de 1 meter verlengkabel van de lightstrip te koppelen aan een adapter (zonder de 2 meter basisset)?
Tja...dit scheelt Philips een hoop gedoe natuurlijk. Makkelijker om producenten gewoon een off the shelf product te laten kopen en te ''certificeren'' (licentie op logo afgeven). Dan om zelf een reference framework te maken voor een batterij gestuurd product en dat dan zelf te moeten maken of te laten maken door een ander met alle QA randzaken die daarbij komen. Maar dat is speculatie :)
Persoonlijk stoor ik mij niet aan de klik, wat feedback zint mij wel. Maar ik kan wel begrijpen dat andere zich er aan storen. Zeker wanneer je nog oud en nieuw door elkaar gebruikt en dus dagelijks geconfronteerd wordt met het verschil tussen de 2.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wat is wijsheid voor op de slaapkamer? Het liefst wil ik aan het hoofdeind in het midden van het bed een smart button, zodat we makkelijk allebei vanuit bed de lamp aan/uit kunnen zetten. Maar ik wil ook bij binnenkomst/verlaten van de slaapkamer makkelijk het licht aan/uit kunnen zetten. Moet ik dan 2 smart buttons ophangen? Of zie ik nu iets over het hoofd waardoor het makkelijker kan?

• dragon2
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:19:
wat is wijsheid voor op de slaapkamer? Het liefst wil ik aan het hoofdeind in het midden van het bed een smart button, zodat we makkelijk allebei vanuit bed de lamp aan/uit kunnen zetten. Maar ik wil ook bij binnenkomst/verlaten van de slaapkamer makkelijk het licht aan/uit kunnen zetten. Moet ik dan 2 smart buttons ophangen? Of zie ik nu iets over het hoofd waardoor het makkelijker kan?
Dat, of via stem (google, alexa).

Wij hebben 2 dimmerswitches in ieder geval, plus stembesturing ;)

• Nicootje077
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07-12 13:49
Hallo Mede Tweakers,

Volgens de gebruiksaanwijzing op www2.Meetheu.com.nl zou je een Philips smart plug middels de zons op/onder routine in de Philips Heu app moeten kunnen instellen dat de op de smartplug aangesloten verbruiker AAN gaat bij zons opgang en UIT bij zonsondergang.

Echter kan ik alleen aan bij zons ondergang en uit bij zons opgang instellen, ik wil dus juist het omgekeerde hiervan.
Iemand een tip of truc? of lukt dit met de smart plug helemaal niet?

Overigens contact via de site van Meethue lukt niet, omdat volgens deze site alle data die je invult als aankoopdatum in de toekomst liggen, en zonder datum geen support.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-12 22:43

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...] zodat we makkelijk allebei vanuit bed de lamp aan/uit kunnen zetten. Maar ik wil ook bij binnenkomst/verlaten van de slaapkamer makkelijk het licht aan/uit kunnen zetten. [...]
Een bewegingssensor bij de ingang en op elk nachtkastje een smart button?

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik wil niet dat hij altijd aan gaat als er beweging is. En je hebt het alsnog over 2 smart buttons :)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:34
Je ontkomt dan inderdaad niet aan twee smart buttons of het gebruik van de Hue app, eigenlijk hetzelfde als met een gewone knop die je ook doorlust naar je bed (zoals je vroeger vaak een koordje had hangen bij het bed).

Immers, hoe kun je de lamp uitzetten vanaf je bed zonder een fysieke knop. Dan kom je enkel uit op de Hue app als alternatief om als je in bed ligt met je telefoon het licht uit te doen. De app kun je koppelen aan beide telefoons.

Arjan90 wijzigde deze reactie 01-12-2019 10:50 (8%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:50
2 smartbuttons kan, of 2 dimmers als je die netjes kan wegwerken. Of 1 dimmer en die bevestigen bij je deur en bij binnenkomst uit de houder halen en op je nachtkastje / hoofdeind leggen als afstandsbediening.

• !kk3
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Ik heb de dimmer in de gang een dubbele functie gegeven. Hij bedient normaal het ganglicht. Vie hue labs timed-off schakel ik middels een longpress op dezelfde dimmer de bedlampen en de voetverwarming aan. Die gaat na 1 uur automatisch weer uit. Bij het bed een schakelaar in het midden zodat we beiden het licht aan/uit/scènes kunnen schakelen.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-12 11:02
Ik word gek. Ik heb de AH actie Nest mini en Hue Bluetooth gekocht voor mijn vrouw. Installatie ging goed en ik kon met mijn stem de Hue bedienen. Iedereen blij en onder de indruk.

En toen was ik een idioot. Ik wilde ook de Hue app voor Bluetooth lampen. Die kon de lamp niet vinden. Logisch, want aan de Nest gekoppeld. Dus dacht ik laat ik dat ding loskoppelen en dan eerst op de Hue app installeren en dan op de Nest Mini

Nu is de Hue bulb nergens meer door te vinden. Hoe doe ik een factory reset? Ik heb al aan en uit gezet. Snel aan en uitzetten ook. Niks werkt. Ik heb geen bridge of dimmer. Kan iemand me helpen?

Ik beloof er daarna nooit meer aan te zitten

Raindeer wijzigde deze reactie 01-12-2019 15:17 (3%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RobB_W schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:36:

Je ziet niet:
Een icasa inbouwdimmer, ingebouwd achter de onderste schakelaar.
Adverteert deze zich als een "lamp" binnen Hue en niet als device?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ethiron schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:42:
[...]

Mag ik vragen hoe je aan die adapter bent gekomen? Kun je me een beetje op weg helpen hoe je dat gedaan hebt / wat je daar voor nodig had?

Heb veel Hue producten maar de light strip nog niet (wordt volgende week geleverd).
Iemand hier in dit topic had hem over van een 2mtr ledstrip.

Op MP heb ik gewoon een gezocht advertentie geplaatst, maar ben hem wel gaan ophalen.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:29
Raindeer schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:15:
Ik word gek. Ik heb de AH actie Nest mini en Hue Bluetooth gekocht voor mijn vrouw. Installatie ging goed en ik kon met mijn stem de Hue bedienen. Iedereen blij en onder de indruk.

En toen was ik een idioot. Ik wilde ook de Hue app voor Bluetooth lampen. Die kon de lamp niet vinden. Logisch, want aan de Nest gekoppeld. Dus dacht ik laat ik dat ding loskoppelen en dan eerst op de Hue app installeren en dan op de Nest Mini

Nu is de Hue bulb nergens meer door te vinden. Hoe doe ik een factory reset? Ik heb al aan en uit gezet. Snel aan en uitzetten ook. Niks werkt. Ik heb geen bridge of dimmer. Kan iemand me helpen?

Ik beloof er daarna nooit meer aan te zitten
Over de reset weet ik niks, maar weet je zeker dat je de goede Hue App hebt gedownload? Het is namelijk zo dat de lampen met bluetooth een andere app gebruiken dan de normale variant.
https://www2.meethue.com/nl-nl/app

Hier lijken ook antwoorden op je vragen te staan: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/bulbs

Pompi wijzigde deze reactie 01-12-2019 16:50 (5%)

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Kid_Stevie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:18:
[...]

Ehm ja, dat zou goed moeten gaan idd.

Ik weet niet hoe je de instellingen doet via de iMac. Maar je zou eventueel ook kunnen proberen met de Android/iOS app het in te stellen.
Via iPhone ook geen resultaat (kom je trouwens ook gewoon op dezelfde website uit ;)). Via de website http://ambieye.com kan ik m wel vinden als ik 't goede IP-adres invul. Kennelijk gaat er ergens bij mij / Philips iets mis zodat ik vanaf de Philips-site mijn bridge niet vind.

• bloedcel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een vreemd iets. Ik heb internet van T Mobile met de bijbehorende router. Ik wil graag een eigen router gebruiken, Archer C7.

Wanneer ik mijn eigen router gebruikt krijg ik om de x aantal minuten (variabel) de volgende error:

Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)

De lampen/bridge zijn dan niet bereikbaar (alle lampjes op de bridge blijven branden). Tussen de error meldingen geeft het geen probleem. Lampen en dergelijke zijn te schakelen.

Wanneer ik de TMobile router gebruikt werkt alles naar behoren en krijg ik geen error meldingen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

bloedcel wijzigde deze reactie 01-12-2019 17:00 (4%)

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-12 11:02
Pompi schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:48:
[...]

Over de reset weet ik niks, maar weet je zeker dat je de goede Hue App hebt gedownload? Het is namelijk zo dat de lampen met bluetooth een andere app gebruiken dan de normale variant.
https://www2.meethue.com/nl-nl/app

Hier lijken ook antwoorden op je vragen te staan: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/bulbs
Ja, ik heb de goede app. Maar goed, ik ben er nu achter... Het is 1 van twee dingen:

1. De Philips Hue Bluetooth is teleurstellend en is niet in staat om een lamp te vinden via Bluetooth van een Nokia 7 plus.
En ja, ik heb net een tweede set vernaggeld. Ik had de eerste set omgeruild. De tweede set wilde ik eerst via de Philips Hue app aansluiten. De app vond de lamp niet, maar mijn telefoon wel. Dus ik klik er op in het Nokia Bluetooth menu. Die verbinding is gemaakt, maar nog steeds kan de Philips Hue app er niet bij.

2. Op de een of andere manier horen de Nest Mini en de Philips Hue Bluetooth lamp bij elkaar. Als je de lamp niet als eerste via de Google Home app verbindt, dan gaat het stuk.

Wat het ook is... ik baal echt heftig. Het is toch niet onredelijk om te proberen die lamp via Bluetooth op de telefoon te besturen? en ik moet hem toch los kunnen maken van de ene Google Mini en dan via een ander apparaat te besturen?

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

i2Paq schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:08:
[...]

Iemand hier in dit topic had hem over van een 2mtr ledstrip.

Op MP heb ik gewoon een gezocht advertentie geplaatst, maar ben hem wel gaan ophalen.
Oke duidelijk, als ik het goed begrijp kan ik het 1 meter stuk dus gebruiken met de adapter van een 2 meter strip, zónder dat die 2m daar tussen zit? Ik hoor daar namelijk wisselende ervaringen over.

Dan hoef ik ‘alleen maar’ een adapter te fixen.

Ethiron wijzigde deze reactie 01-12-2019 18:34 (3%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ethiron schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:33:
[...]

Oke duidelijk, als ik het goed begrijp kan ik het 1 meter stuk dus gebruiken met de adapter van een 2 meter strip, zónder dat die 2m daar tussen zit? Ik hoor daar namelijk wisselende ervaringen over.

Dan hoef ik ‘alleen maar’ een adapter te fixen.
Klopt, die adapter kijkt niet naar een lange of korte strip.

Werkt hier al zo'n 2 jaar (ruim) zonder problemen.

• dragon2
  • Niet online
bloedcel schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:59:
Ik heb een vreemd iets. Ik heb internet van T Mobile met de bijbehorende router. Ik wil graag een eigen router gebruiken, Archer C7.

Wanneer ik mijn eigen router gebruikt krijg ik om de x aantal minuten (variabel) de volgende error:

Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)

De lampen/bridge zijn dan niet bereikbaar (alle lampjes op de bridge blijven branden). Tussen de error meldingen geeft het geen probleem. Lampen en dergelijke zijn te schakelen.

Wanneer ik de TMobile router gebruikt werkt alles naar behoren en krijg ik geen error meldingen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hang je die router van jezelf achter die van t-mobile? Heb je dan die t-mobile in bridge staan, of DMZ, of wat?

• bloedcel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:15
dragon2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:26:
[...]

Hang je die router van jezelf achter die van t-mobile? Heb je dan die t-mobile in bridge staan, of DMZ, of wat?
Nee , ik gebruik alleen mijn eigen router.

Alles werkt naar behoren. Alleen Hue geeft problemen.

In de tussentijd heb ik gevonden dat de router overvol kan raken van mqtt boodschappen (Domoticz). Ik heb bij de instellingen de optie in Hierarchical veranderd. Hopelijk helpt dit.

Stel dat het zo is, dan is het raar dat bij de T-Mobile router dit probleem er niet is.....

Helaas het probleem blijft :-(
Pagina: 1 ... 66 ... 70 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True