Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• VIC_TOR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:59
Ik zie hier en daar wat aanbiedingen voor wat lampen maar meestal zijn het bluetooth lampen. Als ik die lampen nou aan de bridge koppel krijg ik dan dezelfde mogelijkheden als de niet bluetooth lampen? Met andere worden hebben de bluetooth lampen iets niet wat de niet bluetooth lampen wel hebben? Ik zal die hele bluetooth functie niet willen gebruiken.

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:11
VIC_TOR schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:02:
Ik zie hier en daar wat aanbiedingen voor wat lampen maar meestal zijn het bluetooth lampen. Als ik die lampen nou aan de bridge koppel krijg ik dan dezelfde mogelijkheden als de niet bluetooth lampen? Met andere worden hebben de bluetooth lampen iets niet wat de niet bluetooth lampen wel hebben? Ik zal die hele bluetooth functie niet willen gebruiken.
Nee, de BT lampen zijn hetzelfde maar kunnen dus ook zonder bridge gebruikt worden.

PSN: Cappie85 (PS4)

• VIC_TOR
CappieL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:07:
[...]

Nee, de BT lampen zijn hetzelfde maar kunnen dus ook zonder bridge gebruikt worden.
duidelijk, dat is voor mij groen licht om even de komende dagen de acties in de gaten te houden.

• CappieL
Doe ik iets verkeerd? Ik heb een routine die elke ochtend om 7.00 lampen aandoet en om 8.30 weer uit. Maar elke keer nadat de routine klaar is, gaat het schuifje in de app op grijs (gedeactiveerd).

• CappieL
VIC_TOR schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:23:
[...]

duidelijk, dat is voor mij groen licht om even de komende dagen de acties in de gaten te houden.
Ik gebruik zelf 2 filament lampen van Innr. Ook mogelijk met BT, maar dan alleen met telefoon te bedienen. Maar ook via Zigbee en Hue bridge

• peter13579
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06:58
FranticDJ schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:48:
[...]

Hoe heb je dit uiteindelijk nog opgelost?

De Jung onderdelen welke eerder geopperd zijn in dit topic, zijn volgens eibmarkt niet meer leverbaar.
Mijn vrouw heeft de Hueficatie van ons huis op een laag pitje gezet, ik heb dit dus nog niet doorgevoerd. Volgens mij heb ik intussen wel de juiste oplossing gevonden voor Berker S1:
Wipper:

Art No. 24121189

EAN No. 4011334412632
https://www.eibmarkt.com/...earch?query=4011334412632

Module:

EnOcean radio wall-transmitter module KNX EnOcean

Art No. 24111200

EAN No. 4011334413165
https://www.eibmarkt.com/...r-Modul-KNX-24111200.html

Niet goedkoop, maar volgens mij wel de best beschikbare oplossing.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat ook graag (en ik ga ervan uit dat je dan wel de enocean module moet vervangen door die van de hue tap)

peter13579 wijzigde deze reactie 24-11-2019 08:23 (7%)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-01 20:53
CappieL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:01:
Doe ik iets verkeerd? Ik heb een routine die elke ochtend om 7.00 lampen aandoet en om 8.30 weer uit. Maar elke keer nadat de routine klaar is, gaat het schuifje in de app op grijs (gedeactiveerd).
Heb je hem wel geactiveerd voor elke dag? Dit zie je er dan in de Hue app bij staan. Daar ging ik nat, de dagen moeten allemaal aangeklikt worden. De routine is dus, by default, eenmalig.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CappieL
Arjan90 schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:21:
[...]
Heb je hem wel geactiveerd voor elke dag? Dit zie je er dan in de Hue app bij staan. Daar ging ik nat, de dagen moeten allemaal aangeklikt worden. De routine is dus, by default, eenmalig.
Dat was het! Bij andere routines heb ik dit mooi gedaan, bij deze blijkbaar niet.

• FranticDJ
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-01 01:13
peter13579 schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:18:
[...]

Mijn vrouw heeft de Hueficatie van ons huis op een laag pitje gezet, ik heb dit dus nog niet doorgevoerd. Volgens mij heb ik intussen wel de juiste oplossing gevonden voor Berker S1:
Wipper:

Art No. 24121189

EAN No. 4011334412632
https://www.eibmarkt.com/...earch?query=4011334412632

Module:

EnOcean radio wall-transmitter module KNX EnOcean

Art No. 24111200

EAN No. 4011334413165
https://www.eibmarkt.com/...r-Modul-KNX-24111200.html

Niet goedkoop, maar volgens mij wel de best beschikbare oplossing.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat ook graag (en ik ga ervan uit dat je dan wel de enocean module moet vervangen door die van de hue tap)
^O^ ja dat is mijn optie twee.. die wipper heb ik ook al besteld ondertussen.. En bij Conrad een Eltako FT55, dat schijnt volgens Google ook te moeten werken, we gaan het meemaken. En inderdaad de enocean module vervangen voor een hue tap. Niet goedkoop inderdaad, maar bij mij gaat het om slechts 1x toepassen in m'n woonkamer. Een losse tap aan de muur vind ik lelijk2

FranticDJ wijzigde deze reactie 24-11-2019 09:58 (8%)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
peter13579 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:51:
2. Het tweede onderdeel is inclusief de transmitter, deze wil ik uit de Hue Tap halen. Nu kost het onderdeel al snel 60 euro in Duitsland. Kan ik gewoon een ander merk houder pakken (is dit soort dingen universeel?)? Of is er een alternatief van Berker wat zonder module verkocht wordt?
@FranticDJ als je alleen de houder gebruikt, kun je die naar mijn idee van ieder merk toepassen. Bijvoorbeeld uit deze set: https://www.voltus.de/hau...bee-knx-rf-reinweiss.html

De wipper van Berker gebruiken en je bent voor zo'n €25 per schakelaar + de kosten van een Hue Tap klaar.

Zelf geen ervaring mee. Wel met de Voltudls set, niet met Berker materialen.

Xander wijzigde deze reactie 24-11-2019 10:04 (4%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FranticDJ
Goed om te weten :) De eltako is inmiddels al besteld, maar zal het in m'n achterhoofd houden.

als ik me verveel zal ik wel een 3d model van de EnOcean houder tekenen, zodat ik deze kan 3d printen

• peter13579
  • Laatst online: 06:58
Xander schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:03:
[...]

@FranticDJ als je alleen de houder gebruikt, kun je die naar mijn idee van ieder merk toepassen. Bijvoorbeeld uit deze set: https://www.voltus.de/hau...bee-knx-rf-reinweiss.html

De wipper van Berker gebruiken en je bent voor zo'n €25 per schakelaar + de kosten van een Hue Tap klaar.

Zelf geen ervaring mee. Wel met de Voltudls set, niet met Berker materialen.
In de omschrijving staat geen compatibiliteit met Berker/ Hager. Ik heb ergens gelezen dat met deze module de knoppen van Berker net niet goed werken.

Die Eltako heb ik ook ergens gelezen. Als je dat probeert hoor ik graag of het past met Berker S1

• Stalkert
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik heb nogal wat lampen nodig voor mijn nieuwe huis:

4x hue color gu10
30x hue white ambiance gu10
2x hue color e27
3x hue white ambiance e27

Hoeveel korting kan ik verwachten met blackfriday. Iemand een idee? Wat waren de kortingen bijvoorbeeld vorig jaar?

• Xfix
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:10
Stalkert schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:03:
Ik heb nogal wat lampen nodig voor mijn nieuwe huis:

4x hue color gu10
30x hue white ambiance gu10
2x hue color e27
3x hue white ambiance e27

Hoeveel korting kan ik verwachten met blackfriday. Iemand een idee? Wat waren de kortingen bijvoorbeeld vorig jaar?
Als je al Hue lampen hebt moet je waarsch ook een extra bridge, zit daar geen max van 50 lampen op?

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 18:49

charrel

@r1200r lc @hue addict

Xfix schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:52:
[...]

Als je al Hue lampen hebt moet je waarsch ook een extra bridge, zit daar geen max van 50 lampen op?
50 accessoires is de max ja. Inc schakelaars enz. Dat red ie toch?

• Xfix
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:10
charrel schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:55:
[...]

50 accessoires is de max ja. Inc schakelaars enz. Dat red ie toch?
Met lijstje derboven zeker. Daarom ook de vraag of hij al wat heeft ;)

• FranticDJ
Ah, ik ben niet de enige die wacht op BF om 22 GU10 spots aan te schaffen :7

• Stalkert
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Gaat denk ik net lukken met één bridge. Heb momenteel nog niets verder.

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Weet iemand of je met de Hue Button meerdere groepen kan bedienen binnen de Hue app?
Ik wil deze graag bij de voordeur plaatsen met 1 klik wil ik het licht in de gang kunnen schakelen en met een dubbelklik en/of lang ingedrukt houden de hele woning schakelen.

De beschrijving op de meethue site is erg summier wat betreft aangepaste functionaliteit.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Oceanview schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:08:
Weet iemand of je met de Hue Button meerdere groepen kan bedienen binnen de Hue app?
Ik wil deze graag bij de voordeur plaatsen met 1 klik wil ik het licht in de gang kunnen schakelen en met een dubbelklik en/of lang ingedrukt houden de hele woning schakelen.

De beschrijving op de meethue site is erg summier wat betreft aangepaste functionaliteit.
Ja, dat kan. Ik heb het zo ingesteld dat een long press de hele woning uitschakelt en een single press de woonkamer aan zet naar de vorige staat en een dubbel klik een standaard scene instelt.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
ACRNM schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:09:
Yep, de Senic switch is een S55 formaat, het afdekraam is echter wel in ''E2 stijl'' oftewel recht, plat en modernistisch. Afdekraam wisselen voor een ST55 schuin aflopend raam is geen probleem moet je alleen even los ergen oppikken dan. Ik zou gewoon bij Senic zelf bestellen trouwens...

Links Senic FOH double rocker, rechts Gira standaard wipschakelaar, gecombineerd in Gira E2 afdekraam:
[Afbeelding]
Hoe heb je de Senic schakelaars bevestigd aan je raam? Ik heb de oude schakelaar eruit gehaald maar vervolgens heb ik geen draagring om de Senic weer aan te bevestigen. Nu dus even noodgedwongen vastgezet met wat tape tot ik weet hoe ik dit moet aanpakken... had weinig zin de lasklem weer weg te halen en de oude schakelaar terug te zetten.

• DJD1972
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22-01 16:39
Vriend van mij heeft een aantal Living Colors lampen van de eerste generatie (dus met de ovalen afstandsbediening). Kan ik hem blij maken met mijn oude V1 bridge?

Edit: laat maar - ik lees nu al dat het niet gaat

DJD1972 wijzigde deze reactie 25-11-2019 12:40 (14%)

• boyhenkie
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Tsurany schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:13:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb het zo ingesteld dat een long press de hele woning uitschakelt en een single press de woonkamer aan zet naar de vorige staat en een dubbel klik een standaard scene instelt.
Hoe heb je dat gedaan..????

• Tsurany
  • Niet online
Kan je simpelweg met de app instellen. De woonkamer als kamer aangewezen, de Press op "scene cycle" gezet waarbij First Press op "Last on State" staat en elke andere op onze default woonkamer scene die ook door de sunset timer getriggered wordt. Vervolgens Press and hold op "All lights off" gezet.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:06
tozzke schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:48:
[...]

idem hier, IE wel, FF en Chrome niet meer sinds 1935144020
Het is inmiddels duidelijk dat het een bug is in de firmware: https://developers.meethu...idge-firmware-update/6260

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• robkrekel
  • Laatst online: 11:21
The Ultimate Warrior schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:31:
Hue Play White & Colour bij amazon.de voor 88 euro (bij gebruik coupon):
https://www.amazon.de/dp/B07FYDGD7R/
Ik zit er ook aan te denken. Maar zijn deze ook als bijverlichting te gebruiken? Ik zie vooral recensies over de combinatie met een sync box achter een scherm.

• FranticDJ
Tsurany schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:21:
[...]

Kan je simpelweg met de app instellen. De woonkamer als kamer aangewezen, de Press op "scene cycle" gezet waarbij First Press op "Last on State" staat en elke andere op onze default woonkamer scene die ook door de sunset timer getriggered wordt. Vervolgens Press and hold op "All lights off" gezet.
Dank _O_ Hier kan ik (ook) wat mee :)

Al ben ik de smart button nog nergens in een winkel tegen gekomen..

FranticDJ wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:16 (7%)

• boyhenkie
Tsurany schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:21:
[...]

Dank je voor je reactie _/-\o_ _/-\o_ ...........ga dit uitproberen . ;) ;) .

• ACRNM
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 26-01 22:15
Cartman! schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:04:
[...]

Hoe heb je de Senic schakelaars bevestigd aan je raam? Ik heb de oude schakelaar eruit gehaald maar vervolgens heb ik geen draagring om de Senic weer aan te bevestigen. Nu dus even noodgedwongen vastgezet met wat tape tot ik weet hoe ik dit moet aanpakken... had weinig zin de lasklem weer weg te halen en de oude schakelaar terug te zetten.
Ik begrijp het denk ik niet helemaal... bij het verwijderen van de oude schakelaar heb je de inbouwdoos in de muur toch laten zitten? Dan kan je toch gewoon de base plate van de Senic met schroeven vastzetten? Die is namelijk gelijk aan ‘normaal’ schakelmateriaal qua schroefpositionering. Daarna raamwerk eromheen en knoppen vastklikken. Maak anders even een foto’tje van hoe het zit, misschien heb je wel een hele exotische situatie thuis.

• Cartman!
  • Niet online
ACRNM schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:25:
[...]

Ik begrijp het denk ik niet helemaal... bij het verwijderen van de oude schakelaar heb je de inbouwdoos in de muur toch laten zitten? Dan kan je toch gewoon de base plate van de Senic met schroeven vastzetten? Die is namelijk gelijk aan ‘normaal’ schakelmateriaal qua schroefpositionering. Daarna raamwerk eromheen en knoppen vastklikken. Maak anders even een foto’tje van hoe het zit, misschien heb je wel een hele exotische situatie thuis.
De inbouwdoos zit er wel natuurlijk (daar zit nu de fase met een klem direct aan de schakeldraad). Ik heb de oude "klik" schakelaar van Gira eruit gehaald en dat is een metalen raamwerkje maar zover ik zag kon ik de Senic daar niet aan schroeven/bevestigen?

edit: Zal wel ff foto's maken vanavond :)

• ACRNM
De inbouwdoos heeft links en rechts (en onder en boven) schroefgaten zitten om schakelmateriaal te monteren:

Dus baseplate van Senic erop en die heeft overeenkomende openingen waar je dan dus links en rechts een schroefje in jast zodat de baseplate gemonteerd is op de inbouwdoos (recycle de schroefjes van het verwijderde schakelmateriaal).

Ik neem aan dat de originele wipschakelaar die je eraf hebt gehaald ook met een schroefje links en rechts vastzat op de inbouwdoos toch?

• Cartman!
  • Niet online
ACRNM schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:37:
De inbouwdoos heeft links en rechts (en onder en boven) schroefgaten zitten om schakelmateriaal te monteren:
[Afbeelding]

Dus baseplate van Senic erop en die heeft overeenkomende openingen waar je dan dus links en rechts een schroefje in jast zodat de baseplate gemonteerd is op de inbouwdoos (recycle de schroefjes van het verwijderde schakelmateriaal).

Ik neem aan dat de originele wipschakelaar die je eraf hebt gehaald ook met een schroefje links en rechts vastzat op de inbouwdoos toch?
De originele schakelaar zat vast met schroeven, daarover heen gaat het raampje en daarover de knoppen. Misschien had ik de volgorde verkeerd... zal ff kijken vanavond, dank tot zover :)

• Tsurany
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:40:
[...]

De originele schakelaar zat vast met schroeven, daarover heen gaat het raampje en daarover de knoppen. Misschien had ik de volgorde verkeerd... zal ff kijken vanavond, dank tot zover :)
Normaliter begin je met het raamwerk. In dat raamwerk plaats je de schakelaars die je vast schroeft in de inbouwdozen. Door het vastschroeven klem je het raamwerk vast. Dan klik je de knoppen vast op de schakelaars.

• Cartman!
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:02:
[...]

Normaliter begin je met het raamwerk. In dat raamwerk plaats je de schakelaars die je vast schroeft in de inbouwdozen. Door het vastschroeven klem je het raamwerk vast. Dan klik je de knoppen vast op de schakelaars.
Jep, zo zit het met de oude schakelaars ook maar ik zag nergens hoe dit bij de Senic vast te maken was in de inbouwdoos. Misschien nog ergens iets afklikken oid.

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-01 13:51
robkrekel schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:47:
[...]
Ik zit er ook aan te denken. Maar zijn deze ook als bijverlichting te gebruiken? Ik zie vooral recensies over de combinatie met een sync box achter een scherm.
Ja waarom niet? Vind ze alleen oerlelijk om als bij lamp te gebruiken..

• Tsurany
  • Niet online
Birdy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:33:
[...]

Ja waarom niet? Vind ze alleen oerlelijk om als bij lamp te gebruiken..
Zijn inderdaad niet erg aantrekkelijk als lamp. Wij hebben er een als bijverlichting die achter de tv staat. Verlicht mooi de hoek van de kamer zonder dat hij zichtbaar is.
Ook prima boven op een kast te leggen.

• Birdy D
Tsurany schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:40:
[...]

Zijn inderdaad niet erg aantrekkelijk als lamp. Wij hebben er een als bijverlichting die achter de tv staat. Verlicht mooi de hoek van de kamer zonder dat hij zichtbaar is.
Ook prima boven op een kast te leggen.
Ja, in dat geval prima! (uit het zicht) ;) :P

• robkrekel
Gisteren al besteld, maar gaan inderdaad uit het zicht komen. Nu ook weer €121, dus blij dat ik dat gister gedaan heb 8)

robkrekel wijzigde deze reactie 26-11-2019 08:46 (34%)

Ook ik heb, dankzij het aanbiedingen topic, die Play set voor de BF prijs (en couponkorting) kunnen kopen bij amazon.de .

Ik zat al een tijd op die set te azen, ook om de wand achter de TV en bookshelfspeakers aan te lichten .Er stond tot nu toe al heel lang een Living Colors Iris (gen 2) lamp uit 2012 tussen de TV en rechter speaker in, maar mooi was dat nooit in verband met schaduwwerking van de tv en z'n beugel.

Nou heeft die LivingColors lamp het kort geleden helaas begeven (denk ik, de voeding geeft op de multimeter wel gewoon nog 18 volt), dus deze aanbieding kwam als geroepen.

• VIC_TOR
Heb je voor die samenwerking met TV echt die sync module nodig of kan het softwarematig via een app?
Die play dingen bijvoorbeeld zijn voor gamers en een pc, maar als ik nou een htpc heb die verbonden is met mijn tv kan ik dan ook zoiets proberen. Het hoeft natuurlijk niet perfect te worden en ik snap ook wel dat het zonder die hdmi module nooit perfect zal worden.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
VIC_TOR schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:19:
Heb je voor die samenwerking met TV echt die sync module nodig of kan het softwarematig via een app?
Die play dingen bijvoorbeeld zijn voor gamers en een pc, maar als ik nou een htpc heb die verbonden is met mijn tv kan ik dan ook zoiets proberen. Het hoeft natuurlijk niet perfect te worden en ik snap ook wel dat het zonder die hdmi module nooit perfect zal worden.
Via de computer kan het met de Hue sync app, voor de TV heb je de Sync box á 200 euro nodig.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• VIC_TOR
rikadoo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:21:
[...]

Via de computer kan het met de Hue sync app, voor de TV heb je de Sync box á 200 euro nodig.
Dus als ik die app op mijn htpc zet en mijn tv als monitor gebruik dan moet ik bij het afspelen van een film via kodi enig resultaat zien? Alles gaat bij mij overigens via de htpc. Dan heb ik voor mijn TV geen sync box nodig of zal het niet zo makkelijk gaan

• kizke
  • Registratie: juni 2012
Dat zou moeten kunnen ja, hier vanuit laptop via HDMI naar TV, app op de achtergrond op laptop draaien en klaar.

• VIC_TOR
kizke schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:31:
Dat zou moeten kunnen ja, hier vanuit laptop via HDMI naar TV, app op de achtergrond op laptop draaien en klaar.
top, heb een setje hue strips in de bestelling en heb ook nog een zigbee setje van gledopto die compatible is met hue. philips op tv en die andere ergens achter op de tv meubel. Binnenkort even mee spelen.

• Cartman!
  • Niet online
ACRNM schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:37:
[Afbeelding]

Mysterie opgelost. Ik had de baseplate eraf gehaald en in de doos gedaan en daarna n beetje gaan spelen met dat ding. Toen ik het ging monteren had ik dus de baseplate niet en dan wordt t ineens lastig :X Baseplate gevonden en was een fluitje van een cent natuurlijk.

Enige nadeel vind ik de harde klik; is er al een hack om dat geluid te reduceren? Wat dat betreft had ik een batterij helemaal niet vervelend gevonden.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
VIC_TOR schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:43:
[...]

top, heb een setje hue strips in de bestelling en heb ook nog een zigbee setje van gledopto die compatible is met hue. philips op tv en die andere ergens achter op de tv meubel. Binnenkort even mee spelen.
De Gledopto werkt idd met HUE, maar niet met HUE Sync, daar heb je echt de HUE Color/Play/etc voor nodig van HUE zelf.

De HUE Sync app is alleen voor Windows geloof ik, dus een laptop met Windows en kodi zou idd moeten werken zoals hierboven al gezegd is.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• VIC_TOR
rikadoo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:54:
[...]

De Gledopto werkt idd met HUE, maar niet met HUE Sync, daar heb je echt de HUE Color/Play/etc voor nodig van HUE zelf.

De HUE Sync app is alleen voor Windows geloof ik, dus een laptop met Windows en kodi zou idd moeten werken zoals hierboven al gezegd is.
ah ok, duidelijk.

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:58
Hallo,

Ik wil in de wc ook een HUE lamp plaatsen maar de huidige lamp is momenteel geschakeld met de ventilator. Doet men de lamp aan dan gaat de ventilator ook aan.

Nu wil ik de HUE lamp laten aangaan met een HUE motion sensor maar gaat dit wel in combinatie met de ventilator? De lamp wordt toch rechtstreeks aangestuurd door de sensor maar dit staat toch los van de ventilator?

Is het dan zo dat de mensen apart de ventilator moeten aanzetten? Dit zullen veel mensen niet doen omdat de lamp al automatisch aanspringt denk ik.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
bruce the boss schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:32:
Hallo,

Ik wil in de wc ook een HUE lamp plaatsen maar de huidige lamp is momenteel geschakeld met de ventilator. Doet men de lamp aan dan gaat de ventilator ook aan.

Nu wil ik de HUE lamp laten aangaan met een HUE motion sensor maar gaat dit wel in combinatie met de ventilator? De lamp wordt toch rechtstreeks aangestuurd door de sensor maar dit staat toch los van de ventilator?
Neen en klopt helemaal!
Is het dan zo dat de mensen apart de ventilator moeten aanzetten? Dit zullen veel mensen niet doen omdat de lamp al automatisch aanspringt denk ik.
Ook dat klopt helemaal!

Have Fun Funske

• PJDW
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 26-01 01:35
bruce the boss schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:32:
Hallo,

De lamp moet altijd onder spanning staan (wat dus wil zeggen dat je ventilator altijd zal aanliggen) als je gebruik wil maken van Philips Hue.

• CappieL
PJDW schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:44:
[...]

De lamp moet altijd onder spanning staan (wat dus wil zeggen dat je ventilator altijd zal aanliggen) als je gebruik wil maken van Philips Hue.
Een Hue Smart Plug verwerken in de serie-schakeling van lamp en ventilator?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

CappieL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:48:
Een Hue Smart Plug verwerken in de serie-schakeling van lamp en ventilator?
Ik zou eerder gewoon de ventilatie middels een PIR schakelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CappieL
DukeBox schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:50:
[...]

Ik zou eerder gewoon de ventilatie middels een PIR schakelen.
PIR?
ben nog niet zo thuis in smart homes, domotica etc

CappieL wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:55 (14%)

• Tsurany
  • Niet online
CappieL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:54:
[...]

PIR?
ben nog niet zo thuis in smart homes, domotica etc
Passive InfraRed, het meet de infrarode straling en gebruikt de delta's om beweging te registeren. Dus een aparte sensor die lamp en ventilator schakelt.
Het zou leuk zijn dit met Hue regelt kan worden maar dat is denk ik net wat te complex aangezien je inderdaad een schakeling wilt die lamp en ventilator tegelijk aan zet en een bepaalde tijd aan laat staan en Hue daar geen goede producten voor heeft. En als je dan toch third party wilt gebruiken, waarom dan nog koppelen aan Hue? Ik zie niet snel dat je met een app je toilet verlichting wilt schakelen als je al een motion sensor hebt.

Dus wellicht is iets als dit interessant?

Tsurany wijzigde deze reactie 26-11-2019 12:15 (11%)

• patrick marcel
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 05-12-2019
Vraag over de GU10 Philips HUE Color versie.

Ik ben opzoek naar tuinspots waar dit type spot in past.
De maat van de GU10 is groter als een standaard Gu10 spot.

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden (dus de losse armatuur )

• ACRNM
Cartman! schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:51:
[...]

Mysterie opgelost. Ik had de baseplate eraf gehaald en in de doos gedaan en daarna n beetje gaan spelen met dat ding. Toen ik het ging monteren had ik dus de baseplate niet en dan wordt t ineens lastig :X Baseplate gevonden en was een fluitje van een vent natuurlijk.

Enige nadeel vind ik de harde klik; is er al een hack om dat geluid te reduceren? Wat dat betreft had ik een batterij helemaal niet vervelend gevonden.
Top! ik was bij het uit elkaar halen telkens bang dat ik het plastic zou breken. De onderdelen zitten goed vast maar die pinnetjes die de EnOcean Module op zijn plek houden zijn wel net ff lastig te bereiken om de delen zonder teveel kracht uit elkaar te halen (of ik ben te ongeduldig natuurlijk....waarschijnlijk...)

Die klik viel mij ook op inderdaad, had het in eerdere reviews al gelezen en het blijft natuurlijk exact dezelfde EnOcean module als in de Hue Taps en andere schakelaars dus het was ook wel weer ter verwachten. Zelf vind ik het ook wel weer plezierig, geen gebrek aan feedback zeg maar.
Zachter gaat 'em denk ik niet worden omdat juist de kracht van het indrukken en dus de klik, de energie genereert om het Zigbee Green signaal te versturen naar de bridge. Je hebt dus best wel wat push nodig om genoeg energie te krijgen (schijnbaar).
Ik heb nu nog ''normale'' wipschakelaar en Hue naast elkaar in sommige ruimtes maar de meeste ruimtes zijn al compleet over en dan weet je ook niet beter meer eigenlijk omdat er toch geen vergelijkingsmateriaal in huis is.

• Cartman!
  • Niet online
ACRNM schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:31:
Ik heb nu nog ''normale'' wipschakelaar en Hue naast elkaar in sommige ruimtes maar de meeste ruimtes zijn al compleet over en dan weet je ook niet beter meer eigenlijk omdat er toch geen vergelijkingsmateriaal in huis is.
Ja, het klik geluid is 1 maar lijk binnen een paar dagen al n paar keer gehad te hebben dat ik wel de klik hoor maar er niks gebeurt en ik dus nog een keer moet klikken... Herken je dat hij het soms niet in 1 keer pakt?

Twijfel sowieso of en zo ja hoeveel van die schakelaars ik nog moet kopen. Merk dat ik op de overlopen wat rules heb en heb de schakelaars al weken niet aangeraakt. Idem met de inloopkasten en toiletten die met motion sensoren werken.

Cartman! wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:34 (17%)

• boyhenkie
patrick marcel schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:22:
Vraag over de GU10 Philips HUE Color versie.

Ik ben opzoek naar tuinspots waar dit type spot in past.
De maat van de GU10 is groter als een standaard Gu10 spot.

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden (dus de losse armatuur )
Volgens mij zijn de G10 Color nieuwe generatie ( met BlueTooth) niet groter meer dan de standaard G10...de nieuwe zijn kleiner dan de oude en ik heb er nu 4 die wel passen in mijn inbouwspots ;) ;) ;)

• boyhenkie
FranticDJ schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:14:
[...]

Dank _O_ Hier kan ik (ook) wat mee :)

Al ben ik de smart button nog nergens in een winkel tegen gekomen..
Ik heb die ook nog in geen enkele winkel gezien dus maar op internet besteld bij MeetHue daar die de prijs van € 19,95 hanteert en niet zoals in meerdere webwinkels € 29,95....komt nog wel € 3.95 porto bij maar ik heb er toen 4 tegelijk besteld dus dan valt de meerprijs per stuk nog niet veel hoger uit.. :) :)

• FranticDJ
boyhenkie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:55:
[...]

Ik heb die ook nog in geen enkele winkel gezien dus maar op internet besteld bij MeetHue daar die de prijs van € 19,95 hanteert en niet zoals in meerdere webwinkels € 29,95....komt nog wel € 3.95 porto bij maar ik heb er toen 4 tegelijk besteld dus dan valt de meerprijs per stuk nog niet veel hoger uit.. :) :)
Ah, nja ik wacht nog even. Wellicht dat ik meer aan een Flic set heb. Eerst maar even wachten tot de rest van de GU10 lampen er zijn etc.

Hebben jullie al goede ervaringen met zones in de app? ik heb nog niet zo heel veel Hue lampen (2 op dit moment :7) maar zie er nog steeds Beta achter staan.

FranticDJ wijzigde deze reactie 26-11-2019 15:10 (12%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:54

Leoon.

waka waka hey hey

Vanwege dat de ambiance starterskit ook tot 6500k kan overweeg ik die aan te schaffen. Nu in die aanbieding in de pricewatch voor ongeveer 95 euro(pricewatch: Philips Hue White Ambiance Starterkit E27 v2 - 3 lampen Is dit daadwerkelijk een goeie aanbieding of zeggen jullie dit komt vaker voor, wacht de Black Friday even af

Leoon. wijzigde deze reactie 26-11-2019 19:23 (26%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Birdy D
FranticDJ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:09:
[...]

Ah, nja ik wacht nog even. Wellicht dat ik meer aan een Flic set heb. Eerst maar even wachten tot de rest van de GU10 lampen er zijn etc.

Hebben jullie al goede ervaringen met zones in de app? ik heb nog niet zo heel veel Hue lampen (2 op dit moment :7) maar zie er nog steeds Beta achter staan.
Zones werken prima, heb er 3 gemaakt. Boven, Beneden en Buiten.. Deel je kamers in in die zones en je kan dan bv alles in 1 keer aan of uitzetten maar ook in de routines gebruiken. Staat idd al een tijd op Beta nog maar werkt prima verder.

• Birdy D
Leoon. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:22:
Vanwege dat de ambiance starterskit ook tot 6500k kan overweeg ik die aan te schaffen. Nu in die aanbieding in de pricewatch voor ongeveer 95 euro(pricewatch: Philips Hue White Ambiance Starterkit E27 v2 - 3 lampen Is dit daadwerkelijk een goeie aanbieding of zeggen jullie dit komt vaker voor, wacht de Black Friday even af
Niet slecht maar kijk maar eens in de prijsontwikkeling onderaan in jou link..eind februari 2019 waren ze nog iets goedkoper.. Amzone.de heeft ze regelmatig in de aanbieding en doet na Black Friday juist vooral aan Cyber Monday (volgende week maandag). Sport is ze nog goedkoper te krijgen, kijk af en toe ook eens op Marktplaats waar deze setjes vaak nog nieuw in de doos ook aangeboden worden tegen goede prijzen.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Birdy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:38:
[...]

Zones werken prima, heb er 3 gemaakt. Boven, Beneden en Buiten.. Deel je kamers in in die zones en je kan dan bv alles in 1 keer aan of uitzetten maar ook in de routines gebruiken. Staat idd al een tijd op Beta nog maar werkt prima verder.
Bij mij werken de zones niet helemaal goed. Had regelmatig dat er sochtends 'beneden' nog een lamp aan stond, terwijl alle lampen dmv een routine gekoppeld aan de zone 'beneden' uit gezet hadden moeten worden.
Birdy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:45:
[...]

Niet slecht maar kijk maar eens in de prijsontwikkeling onderaan in jou link..eind februari 2019 waren ze nog iets goedkoper.. Amzone.de heeft ze regelmatig in de aanbieding en doet na Black Friday juist vooral aan Cyber Monday (volgende week maandag). Sport is ze nog goedkoper te krijgen, kijk af en toe ook eens op Marktplaats waar deze setjes vaak nog nieuw in de doos ook aangeboden worden tegen goede prijzen.
Volgende keer meerdere berichten in één reactie quoten ;) dat kan heel eenvoudig!

Nuevocasa wijzigde deze reactie 26-11-2019 19:55 (35%)

• FranticDJ
Birdy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:38:
[...]

Maar kan je ook een zone aanmaken binnen een kamer?

Op zich niet zo'n ramp als dat niet kan want dan deel ik mijn woonkamer op in 3 kamers en maak ik daar 1 zone van ofzo..

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Birdy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:45:
[...]

Grappig! Goeie tip. Heb met andere aankoop soort van threshold aangehouden. - - > onder dit bedrag dan aankoop. Merk dat ik heel hebberig wordt maar het ook gewoon 'wil' om 't huis weer wat leuker te maken. Zal het eens in de gaten houden

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Birdy D
Leoon. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:27:
[...]

Grappig! Goeie tip. Heb met andere aankoop soort van threshold aangehouden. - - > onder dit bedrag dan aankoop. Merk dat ik heel hebberig wordt maar het ook gewoon 'wil' om 't huis weer wat leuker te maken. Zal het eens in de gaten houden
Ken dat ja :O afgelopen januari 2019 begonnen met een starters setje, daarna langzaam aan uitgebreid tot letterlijk het hele huis.. daarna voordeur, achterdeur en schuur. last en gelukkig ook least vorige week ook de gehele tuin voorzien..hoe bedoel je verslavend en toch ook wel hebberig..?? :) :)

• Birdy D
FranticDJ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:58:
[...]

Maar kan je ook een zone aanmaken binnen een kamer?

Op zich niet zo'n ramp als dat niet kan want dan deel ik mijn woonkamer op in 3 kamers en maak ik daar 1 zone van ofzo..
Ja dat kan beide. In een zone moet je namelijk de lampen selecteren. Dus stel jij hebt als kamer: Woonkamer en je wilt een zone maken bv TV hoek. dan selecteer je de lampen in je zone die je zelf wilt..

• Cartman!
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze schakelaars: https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt ? Klinkt wel ideaal namelijk, los van de prijs dan ;)

edit: oh...wacht. Dit is het aansturen van een tradionele lamp waarbij je de dimmer zelf aanstuurt. Daar heb je niks aan met Hue lampen dus.

Cartman! wijzigde deze reactie 26-11-2019 21:34 (32%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

De lamp voor de eetkamer zit een trafo led en halogeen dimmer. Lees dat het niet bevorderlijk is, echter is die dimmer ook net nieuw. Hoe erg is 't echt voor die lampen? Iemand ervaring mee?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:37:
De lamp voor de eetkamer zit een trafo led en halogeen dimmer. Lees dat het niet bevorderlijk is, echter is die dimmer ook net nieuw. Hoe erg is 't echt voor die lampen? Iemand ervaring mee?
Zoals al eerder vermeld in dit topic, gewoon niet doen.
De dimmer moet altijd op max blijven staan. Dan nog kunnen slimme lampen gaan flikkeren en wordt hun levensduur ingekort.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

dragon2 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:41:
[...]

Zoals al eerder vermeld in dit topic, gewoon niet doen.
De dimmer moet altijd op max blijven staan. Dan nog kunnen slimme lampen gaan flikkeren en wordt hun levensduur ingekort.
Dat is niet wat ik horen wil natuurlijk. Geen zin om 't weer te moeten ombouwen afgezien van de extra kosten. Het is een led dimmer, hoop dat 't iets beter is.
Maar flikkeren is niet iets wat gewenst is. Misschien dan maar helemaal niet tot koop overgaan. -O-

• Ethirty
  • Laatst online: 08:49

Ethirty

Who...me?

Ik had laatst de Hue schakelaar meegepikt om eens mee te spelen, maar door tijdgebrek niet aan toegekomen. Dus ik wil vanavond beginnen met iets simpels: gewoon een timer die de lamp aan en uit zet.

Wat maakt Signify dat onmogelijk omslachtig zeg. :')
Timers kunnen alleen op kamers of zones, niet op een device. Prima, maak ik toch een zone met 1 device.

Vervolgens kan je alleen scenes kiezen als actie, maar daar zit aan of uit niet bij. Wel 3 scenes die niet voor een schakelaar te gebruiken zijn. Dus de scene "aan" moet je eerst handmatig aanmaken.

Een simpele schakelklok van een paar euro zit gebruiksvriendelijker in elkaar.

Binnenkort maar eens kijken of ik er met Hass wat onnodig slimme logica omheen kan bouwen. Als het dan toch omslachtig moet om een lampje aan en uit te zetten, dan maar goed doen. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:28:
Dus ik wil vanavond beginnen met iets simpels: gewoon een timer die de lamp aan en uit zet.
Toevallig laatst ook mee bezig geweest en liep tegen het zelfde probleem aan dat je hem niet 'uit' kan zetten. Via ITTT kan het wel maar wil het juist niet via de cloud laten lopen. Uiteindelijk maar een sonoff met inching gebruikt tot dat de power plugs (bedoel je dat met schakelaar ?) met hue native dat wel ondersteunen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja, de Smart Plug (LOM001). Heb nu even snel een test-timer gemaakt. Benieuwd of die vanzelf uit gaat straks.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Ethirty Ik had het ook via Hue Labs 'timed off' geprobeerd. Opzich werkt dit wel maar nadeel is dat ik betreffende dimmer switch bij een longpress ook een shortpress verzend. Dat is juist wat ik niet wilde anders had het een goede oplossing voor mij kunnen zijn.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met een timer die in 1 routine zowel mijn custom scene aanroept als uitschakelt werkt het op zich wel. Niet heel mooi, maar het werkt.

Helaas kan je aan een zonsondergang dan weer geen tijd, maar alleen zonsopkomst koppelen. Echt hè, ik ga iConnectHue erbij pakken. Volgens mij denkt die ontwikkelaar wel na voor hij iets maakt.

Edit: nope, ook nog geen fatsoenlijke support voor de Smart Plug.

Ethirty wijzigde deze reactie 26-11-2019 23:23 (10%)

#team_UTC+1

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Ik wil even wat dingen gaan onderzoeken om te kijken om alsnog de hue lampen te kopen.

Nu heb ik een dimmer en schakelaar die omgedraaid kunnen worden, maar die schakelaar is een hotelschakelaar. Is dat erg voor die hue lampen? En kan die dimmer op de plek van de hotelschakelaar? Boven in de gang is er ook een dimmer dus ergens denk ik dat dat wel zou moeten kunnen. De dimmer is deze: https://www.karwei.nl/ass...iYhK5IGvWtbgaAhRkEALw_wcB

• patrick marcel
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 05-12-2019
klopt helemaal ja , alleen heb ik er hier 20 van het oude type liggen, of ik moet iemand vinden die ze om wil ruilen :)
boyhenkie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:45:
[...]

Volgens mij zijn de G10 Color nieuwe generatie ( met BlueTooth) niet groter meer dan de standaard G10...de nieuwe zijn kleiner dan de oude en ik heb er nu 4 die wel passen in mijn inbouwspots ;) ;) ;)

• CappieL
Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:57:

Helaas kan je aan een zonsondergang dan weer geen tijd, maar alleen zonsopkomst koppelen. Echt hè, ik ga iConnectHue erbij pakken. Volgens mij denkt die ontwikkelaar wel na voor hij iets maakt.
Ik heb daarom als simpele timer 2 routines aangemaakt. 1 schakelt lampen aan bij zonsondergang (En heb niets ingesteld als eindtijd). 2 schakelt de lampen om 23.00 uit.

Jammer dat het niet gewoon in 1 routine past

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-01 19:09
CappieL schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:19:
[...]

Ik heb daarom als simpele timer 2 routines aangemaakt. 1 schakelt lampen aan bij zonsondergang (En heb niets ingesteld als eindtijd). 2 schakelt de lampen om 23.00 uit.

Jammer dat het niet gewoon in 1 routine past
Zijn vooral beperkingen van de App en niet van het systeem, je kunt ook 3rd party apps uit proberen of deze wel de gewenste functionaliteit bieden, of zelf aan de slag door routines rechtstreeks op de Bridge te programmeren middels de open API van Hue!

Mogelijkheden genoeg, maar idd jammer dat ze bij Philips Signify dit soort onhebbelijkheden in de App niet even fixen, ipv focussen op nieuwe features.

• water_escape
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:36
Busch Jaeger heeft een friends of hue schakelaar. Namelijk deze: https://www.dedomoticasto...-of-hue-smart-switch.html

Nu vraag ik mij af of iemand deze ook als losse onderdelen ergens heeft gezien. Ik ben namelijk op zoek naar de bevestigingsplaat en verloopplaat. Deze zijn kapot gegaan helaas.

Water-Escape [ www.bunkerbusterforum.com ]

• boyhenkie
patrick marcel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:18:
klopt helemaal ja , alleen heb ik er hier 20 van het oude type liggen, of ik moet iemand vinden die ze om wil ruilen :)

[...]
Dat had je in je eerdere post niet vermeld.. :P :P :P
Hopelijk vind je iemand die ze over wil nemen... :) :)

• jwhoogervorst
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-01 22:46
@water_escape : https://www.goedkopermets...-smart-switch-sokkel.html

Heeft diverse los te bestellen onderdelen, in diverse kleuren.

jwhoogervorst wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:21 (5%)

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Theo74
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:28:
Ik had laatst de Hue schakelaar meegepikt om eens mee te spelen, maar door tijdgebrek niet aan toegekomen. Dus ik wil vanavond beginnen met iets simpels: gewoon een timer die de lamp aan en uit zet.

Wat maakt Signify dat onmogelijk omslachtig zeg. :')
Timers kunnen alleen op kamers of zones, niet op een device. Prima, maak ik toch een zone met 1 device.

Vervolgens kan je alleen scenes kiezen als actie, maar daar zit aan of uit niet bij. Wel 3 scenes die niet voor een schakelaar te gebruiken zijn. Dus de scene "aan" moet je eerst handmatig aanmaken.

Een simpele schakelklok van een paar euro zit gebruiksvriendelijker in elkaar.

Binnenkort maar eens kijken of ik er met Hass wat onnodig slimme logica omheen kan bouwen. Als het dan toch omslachtig moet om een lampje aan en uit te zetten, dan maar goed doen. :+
De filosofie van HUE is dat je voor elke schakeling een routine kan maken. 1 schakeling is dus aan, of uit.

Je maakt bijvoorbeeld 1 routine om lamp 1-3 [AAN] te zetten volgens astronomische zonsondergang.
Je geeft vervolgens aan hoe de lamp aan moet, laatst gekozen stand, of een bepaalde scene.
Scenes kun je vervolgens aanpassen of zelf bijmaken in alle smaken en dimstanden die je zelf wilt.
Daarna maak je 1 routine om lamp 1-3 [UIT] te zetten volgens astronomische zonsopgang of op een bepaalde tijd.
Je geeft vervolgens aan hoe de lamp uit moet, gelijk, of geleidelijk in een transistie van 5-30 minuten.

Schakel je een HUE lamp dan heb je alle keuzes is scenes en transities, schakel je een HUE Smart Plug dan ben je beperkt tot aan/uit, meer niet.

Je kunt dit een omslagtige manier vinden maar gek genoeg werken de grotere merken in de verlichtingsautomatisering ook min of meer zo. Men wil klaarblijkelijk extra flexibiliteit geven.
Persoonlijk geniet dit wel mijn voorkeur en wil ik misschien nog wel meer wat HUE niet kan.

De HUE filosofie van kamers en zones gebruik ik niet op die manier omdat ik dit persoonlijk niet prettig vind.
Ik maak elke lamp aan als een 'kamer' en hiernoem deze als TV lamp, Eettafellamp, etc.
Vervolgens stop ik al deze lampen (kamers) in 1 Beta Zone genaamd Woonkamer, of Tuin, etc.
Op die manier kun je elke lamp heel precies en apart schakelen zoals jij dit wilt.
En wil je een hele kamer aan/uit/dimmen dan doe je dit via de Beta Zones. Dit werkt prima zo...
In de gekozen zone scene - bewerken kun je elke lamp apart 'tunen', op kleur en dimstand, zoals jij dit wilt.

Alleen bepaalde standaard scenes met meerdere kleuren of HUE Labs kleuren feesjes werkt op deze manier van programmeren niet helemaal zoals het zou moeten. Die moet je dan echt aanpassen aan jouw kamer/zone configuratie.

Theo74 wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:30 (19%)

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• water_escape
Klopt maar hier hebben ze alleen de sokkel en de schakelaar. niet de bevestigingsplaat en verloopplaat. zie deze ook niet 123 in china ergens. hoopte dat iemand anders dat hier al had gedaan misschien.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Theo74 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:22:
Ik maak elke lamp aan als een 'kamer' en hiernoem deze als TV lamp, Eettafellamp, etc.
Vervolgens stop ik al deze lampen (kamers) in 1 Beta Zone genaamd Woonkamer, of Tuin, etc.
Dat werkt alleen binnen de HUE omgeving. Zodra je met voice of andere dingen gaat koppelen gaat dat niet meer werken.

• Theo74
  • Nu online
DukeBox schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:37:
[...]

Dat werkt alleen binnen de HUE omgeving. Zodra je met voice of andere dingen gaat koppelen gaat dat niet meer werken.
Ik gebruik geen spraakgestuurde commando's maar ik begrijp dat HUE Beta Zones vooralsnog niet met spraak aan te sturen zijn. Misschien tegen de tijd dat het 'Beta' er afgehaald wordt door HUE.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Theo74 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:46:
Ik gebruik geen spraakgestuurde commando's maar ik begrijp dat HUE Beta Zones vooralsnog niet met spraak aan te sturen zijn. Misschien tegen de tijd dat het 'Beta' er afgehaald wordt door HUE.
Dat is niet eens het probleem. Devices worden per kamer gestuurd met voice. Doe je iedere lamp in een eigen kamer, dan moet je dus ook per lamp alles gaan aansturen wat niet bepaald praktisch is.

• Cartman!
  • Niet online
Iemand ervaring met de Lutron Aurora dimmer? Zoja, hoe heb je deze bevestigd?

@Thijsmans kun jij je ervaring nog delen?

Interessante blog post gevonden: https://hueblog.de/2019/1...dimmschalter-an-der-wand/ Dit moet te doen zijn :9 nu alleen nog kijken hoe ik t met importeren ga doen. Amazon is t simpelst maar de invoerkosten zijn tricky en de vervoerder telt er ook gerust 30 euro bij op (uit eerdere ervaring).

Cartman! wijzigde deze reactie 27-11-2019 12:01 (106%)

• Birdy D
Leoon. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:55:
[...]

Dat is niet wat ik horen wil natuurlijk. Geen zin om 't weer te moeten ombouwen afgezien van de extra kosten. Het is een led dimmer, hoop dat 't iets beter is.
Maar flikkeren is niet iets wat gewenst is. Misschien dan maar helemaal niet tot koop overgaan. -O-
Hue is er duidelijk mee dat je geen dimmers tussen de Hue lampen moet zetten, dus zou ik dat dan ook niet doen. Deze lampen horen op constante stroom te staan. Stroomstoring kan natuurlijk gebeuren maar stel dat je ze gaat schakelen via de ouderwetse aan/uit wandschakelaars zal dit ook uiteindelijk ten koste van de levensduur gaan

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 19:38
ik heb deze set aangeschaf:
link

Nu ben ik nog op zoek naar een bijpassende GU27 lamp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Kan iemand mij adviseren welke lamp hier het beste bij zou passen?

• water_escape
Misschien maakt dit het duidelijker:

in dit voorbeeld gaat het om de zwarte onderdelen.
water_escape schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:36:
[...]

Klopt maar hier hebben ze alleen de sokkel en de schakelaar. niet de bevestigingsplaat en verloopplaat. zie deze ook niet 123 in china ergens. hoopte dat iemand anders dat hier al had gedaan misschien.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06:50
@Theo74 Jij zegt: “De filosofie van HUE is dat je voor elke schakeling een routine kan maken. 1 schakeling is dus aan, of uit.”

Punt is nu juist dat Hue daar niet consequent in is en daardoor verwachtingen schept.
Ik heb bijvoorbeeld een “Andere routine” die heet “Terras aan”, waarbij “aan” wordt geschakeld via de zonsondergang. Daarbij kan ik aangeven bij “Kamer(s) uitschakelen om” dat ik uit wil schakelen bij zonsopkomst. Een tijd invullen kan aar helaas niet.
Ook heb ik een schakeling “Hal overloop terras aan ochtend”, waarbij ik een vast tijdstip heb om de lampen aan te laten gaan en kan kiezen om ze “Op een bepaald tijdstip” uit te laten gaan(of “Niets doen”); daar is zonsopkomst invullen weer niet mogelijk. . Bij mijn routine “Hal overloop uit avond wknd“ kan ik echter geen tweede actie kiezen.

Jouw stelling dat een routine of uit of aan is klopt dus niet altijd (sterker: meestal niet).

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2019
Beste allen

Ik merk op dat het inschakelgedrag van mijn lamp niet helemaal doet wat ik vraag. De lamp (tuin spot) staat zo ingesteld wanneer je ze aan zet dat ze volledige heldheid wit licht moet geven. Helaas doet ze bij aanzetten maar halve helderheid. Bekend probleem?

• Thijsmans
  • Laatst online: 26-01 22:37
Cartman! schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:08:
Iemand ervaring met de Lutron Aurora dimmer? Zoja, hoe heb je deze bevestigd?

@Thijsmans kun jij je ervaring nog delen?

Interessante blog post gevonden: https://hueblog.de/2019/1...dimmschalter-an-der-wand/ Dit moet te doen zijn :9 nu alleen nog kijken hoe ik t met importeren ga doen. Amazon is t simpelst maar de invoerkosten zijn tricky en de vervoerder telt er ook gerust 30 euro bij op (uit eerdere ervaring).
Ik ben vergevorderd met een Tweakblog hierover :) Teaser: koppelstukje gemaakt met 3d-printer.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• FranticDJ
water_escape schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:03:
Misschien maakt dit het duidelijker:

[Afbeelding]

in dit voorbeeld gaat het om de zwarte onderdelen.

[...]
Ik heb de Eltako bij Conrad aangeschaft om die reden.. Had ook al naar 3D print opties gezocht, maar niks gevonden.

Er werd eerder geopperd dat die onderdelen los van Jung in .de te bestellen waren. Heb ik vorige week geprobeerd maar daar zijn ze niet meer los te krijgen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

CaPsLoCkEr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:36:
Ik merk op dat het inschakelgedrag van mijn lamp niet helemaal doet wat ik vraag.
Bedoel je zodra de stroom op er op gezet wordt ?
Om welk model gaat het ?

• Fatal Mind
  • Niet online
Mensen hier die ervaring hebben met hoek aluminium profielen voor de hue lightstrip ? Kan wel een en ander vinden uiteraard, maar voor 35€ de meter mij wat te gortig. Ik zoek dus naar een goedkopere oplossing.

Bijvoorbeeld:
https://www.profielgigant.nl/product/led-profiel-xl-hoek

Fatal Mind wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:50 (15%)

• Cartman!
  • Niet online
Thijsmans schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:50:
[...]

Ik ben vergevorderd met een Tweakblog hierover :) Teaser: koppelstukje gemaakt met 3d-printer.
De optie van de schroef lijkt me ook vrij simpel; ik laat n collega er n paar meenemen komende week uit de US :)
Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True