[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.294 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erik/Robsato: dank voor de reacties. Ik zal niet alle afstandsbedieningen wegdoen dan. Achteraf denk ik dat ik met de afstandbediening indertijd ook gekoppeld heb aan de V1 bridge. Het lijkt allemaal nog zo kort geleden, maar dat is het dus niet

• robvermeer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 17:32
Biatch schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:08:
[...]

Dit al geprobeerd? Lamp aansluiten en 6x de schakelaar uit en aan doen. Als het goed is knippert je tradfi zachtjes eenmalig. Open je app en laat de app naar een nieuwe lamp zoeken met het licht uit. Terwijl je app zoekt naar de lamp zet je de lamp aan. Dat werkte hier in ieder geval. Als dat niet werkt bridge resetten en handeling herhalen.
Thx voor het meedenken. Jep, dat is precies stap 3 en stap 4... Maar werkt helaas niet, ook bij herhaaldelijk proberen.

• robvermeer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 17:32
Erik1971 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:42:
[...]

Maar kan zijn dat de Tradfri filament lamp een "bug" heeft, maar heb er nog niets over gelezen. Kan ook zijn dat de lamp defect is?!
Thx. Ik ga even terug naar ikea om de lamp te laten testen idd.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
robvermeer schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:27:
[...]

Thx voor het meedenken. Jep, dat is precies stap 3 en stap 4... Maar werkt helaas niet, ook bij herhaaldelijk proberen.
Ik heb meer succes met het toevoegen van Tradfri lampen met de Hue Essentials app:
https://www.hueessentials.com/

Verder gewoon blijven proberen met uit en aan zettne, soms krijg je geen melding in de app maar staat hij er opeens wel :9

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waar zou je eigenlijk een soort feature requests kunnen doen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat er vraag is naar een soort bridge++. Een bridge met exact dezelfde mogelijkheden als de bestaande bridge, maar dan een iets hogere kloksnelheid en meer geheugen. Ideaal voor van die doorgeslagen types (zoals ik) die hun hele huis volplempen en tegen de limieten aanlopen van de bridge.

Het zou natuurlijk kunnen dat het de bridge niet de enige beperkende factor is, maar dat ook het netwerk te vol wordt met veel lampen, maar het bied iig wel de mogelijkheid om flink wat meer regels toe te voegen en daardoor niet zo afhankelijk wordt van externe services als OpenHAB of Home Assistant oid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:05
Zo! Ik ben met frisse moed en blijdschap ook gestart aan mijn Smarthome o.b.v. Hue (en Tradfri) Ik heb een aantal Tradfri GU-10 spots gekocht (verschillende batches, maandje terug 3 spots en nu weer drie)

De nieuwe GU-10 spots krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld, ik zie ze licht knipperen(6x aan/uit), toch kan ik ze niet vinden, in tegenstelling tot de eerste batch lampen. Volgende geprobeerd:

1. 6x aan/uit (zelfs als ik ze licht zie knipperen werkt het niet)
2. 7,8,9,10x aan/uit
3. Per stuk proberen te koppelen

Iemand andere ideeën ?

Betreft de 400 lumen GU-10 lamp - LED1650R5 ikea nummer 803.652.70

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
ExilaaHH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:46:
Zo! Ik ben met frisse moed en blijdschap ook gestart aan mijn Smarthome o.b.v. Hue (en Tradfri) Ik heb een aantal Tradfri GU-10 spots gekocht (verschillende batches, maandje terug 3 spots en nu weer drie)

De nieuwe GU-10 spots krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld, ik zie ze licht knipperen(6x aan/uit), toch kan ik ze niet vinden, in tegenstelling tot de eerste batch lampen. Volgende geprobeerd:

2. 7,8,9,10x aan/uit

Iemand andere ideeën ?

ik heb zelf gisteren 3 stuks gu-10 gehaald. Ik zal morgen even proberen om ze te koppelen aan mijn hue.
Heb je ook al de touchlink methode gebruikt op de hue essentials app?

• ExilaaHH
VIC_TOR schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:51:
[...]

ik heb zelf gisteren 3 stuks gu-10 gehaald. Ik zal morgen even proberen om ze te koppelen aan mijn hue.
Heb je ook al de touchlink methode gebruikt op de hue essentials app?
Touchlink nog niet geprobeerd. Maar effectief betekent dat ik mijn hue bridge tegen een spotje aan het plafond moet houden, een normale lamp lukt dat wel mee, maar zie je mij al staan met dat ding ? :P

• VIC_TOR
ExilaaHH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:54:
[...]

Touchlink nog niet geprobeerd. Maar effectief betekent dat ik mijn hue bridge tegen een spotje aan het plafond moet houden, een normale lamp lukt dat wel mee, maar zie je mij al staan met dat ding ? :P
ja daar heb je een goed punt, ik zal morgen dan ook de aan/uit methode proberen voordat ik eventueel de touchlink gebruik

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58

2. 7,8,9,10x aan/uit

Iemand andere ideeën ?

Dus met serienr invoeren lukt het koppelen niet?

• ExilaaHH
Nuevocasa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:30:
[...]

Dus met serienr invoeren lukt het koppelen niet?
Kan dit überhaupt met tradfri lampen?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
ExilaaHH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:13:
[...]

Excuses, geen idee. Had over 'Tradfri' heen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:06
Hoe configureren jullie je bewegingssensors? Gewoon met de standaard Philips Hue app of een andere app?
Ik heb er nu drie hangen maar krijg het met de mogelijkheden binnen de standaard app niet naar wens, met name in combinatie met handmatig bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
ExilaaHH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:13:
[...]

Nee dit is een Philips specifieke feature, is geen standaard ZigBee oplossing voor deze feature die een 6 digit serie nummer gebruik om lampen te vinden en deze vervolgens aan het juiste netwerk toevoegt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
PeterPan schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:06:
Hoe configureren jullie je bewegingssensors? Gewoon met de standaard Philips Hue app of een andere app?
Ik heb er nu drie hangen maar krijg het met de mogelijkheden binnen de standaard app niet naar wens, met name in combinatie met handmatig bedienen.
Heb je de Hue Labs al bekeken? Daarmee kan je vaak wel het gewenste resultaat berijken.
Ik gebuikt bijvoorbeeld Sensor Couple voor een ruimte met 2 sensors en Do Not Disturb my Scène zodat de sensor niet mijn vorige keuze overuled.
3 Times A Charm is ook een handige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:22
Ik gebruik alleen nog maar All4Hue, krijg ik alles mee gedaan wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
@Marsman83 & @renem bedankt voor de suggesties. Ik ga er vanavond eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:35
Ik ben opzoek naar een RGB(w) remote/schakelaar voor aan de muur die compatible is met HUE. Ik kan wel het e.e.a. vinden. O.a. van RunRicher, maar deze worden niet zichtbaar in de app. Je moet ze dan handmatig koppelen met lampen.

https://www.sunricher.com...oller-sr-zg9001t-cct.html
Afbeeldingslocatie: https://www.sunricher.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/z/g/zg-9002t-cct-eu-2_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
PROnline schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:11:
Ik ben opzoek naar een RGB(w) remote/schakelaar voor aan de muur die compatible is met HUE. Ik kan wel het e.e.a. vinden. O.a. van RunRicher, maar deze worden niet zichtbaar in de app. Je moet ze dan handmatig koppelen met lampen.
Dat bestaat niet. Officieel Hue heeft alleen de dimmer switch en de tap (en sinds kort die nieuwe knop, maar die heb ik nog niet kunnen proberen). Friends of Hue heeft een aantal Niko wandschakelaars maar die hebben niet de functionaliteit die jij wilt.

Er zijn wel alternatieven. Ik gebruik zelf een Living Colors afstandbediening. Die heeft functionaliteit voor kleuren en dimmen, maar wordt inderdaad niet zichtbaar in de app en moet handmatig aan de lampen worden gekoppeld. Het werkt verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik gebruik ook een Living Colors afstandbediening hiervoor, werkt goed maar je ziet deze idd niet in de Hue app je kunt dus verder niets instellen via de app. Wel kun je aan de twee voorkeursknopjes direct een scene koppelen.
Zie ook PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik gebruik iConnectHue op mijn iPhone / iPad en krijg hier ook ales mee gedaan!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR

2. 7,8,9,10x aan/uit

Iemand andere ideeën ?

Ik zou via de aan/uit methode hier nog op terugkomen. Ik heb zojuist 2 van diezelfde variant lampen zonder problemen kunnen koppelen. Beiden tegelijk erin, aan/uit knop gebruikt totdat ze reageerden. Vervolgens via hue essentials (had ook met andere app moeten werken) laten zoeken en 1 voor 1 werden ze beiden gevonden als "dimmable light". De verdere benaming in de app is dan: Tradfri bulb GU10 WW 400lm

Het moet dus werken ook met deze nieuwe spots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Hue schijnwerper geschikt als lamp voor naast de voordeur, of kan ik dan beter een andere lamp halen? Bijvoorbeeld de Fuzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:11:
Is die Hue schijnwerper geschikt als lamp voor naast de voordeur, of kan ik dan beter een andere lamp halen? Bijvoorbeeld de Fuzo?
De naam zegt het denk ik al? Schijnwerper, als je het als lamp naast de deur wil is het misschien wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:16:
[...]

De naam zegt het denk ik al? Schijnwerper, als je het als lamp naast de deur wil is het misschien wat overkill.
Ben ik ook bang voor ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:28

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:11:
Heb zelf de Lucca en bevalt prima! Naast de voordeur zeg je..hou er wel iets rekening mee dat de Fuzo aan de zijkant dicht is dus minder lichtval bij je deur..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

jeroenhorst1 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:30:
Omdat in de hoek waar de Philips Hue Bridge komt nog een vrije USB poort op de stekkerdoos heb, zou ik die willen gebruiken voor de Bridge. kan iemand mij vertellen welke usb kabel ik hiervoor moet kopen (welke diameter de plug moet hebben).
Ik heb vandaag deze ontvangen en het werkt goed (op een bridge versie 2.1):

https://www.ebay.nl/itm/163268484401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
woekele schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:51:
[...]

Ik heb vandaag deze ontvangen en het werkt goed (op een bridge versie 2.1):

https://www.ebay.nl/itm/163268484401
Die houd ik in mn achterhoofd.. de originele stekker van de 2.1 bridge is namelijk wel erg groot en voorkomt dat ik mijn tv meubel helemaal tegen de muur kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01-2024
Even een vraag, ik ben bezig met een beveiliging scène te maken in HomeKit
Echter is mijn vraag of het mogelijk is om met de hue lampen een lichteffect te maken van rood flikkerend licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat is op dit moment de beste keuze wanneer je schakelaar voor hue wilt integreren in de Busch Balance SI line?

few thoughts

- Busch-Jager FOH (6716 UJ-84) is niet beschikbaar voor Balance SI lilne
- Hue Tap "hack" i.c.m. Evotec mounting set: (https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/)
- Hue Tap "hack" i.c.m. Jung set: https://imgur.com/gallery/l8nFs
- Senic FOH schakelaar: https://www.amazon.de/Fri...3&creativeASIN=B07VRDKD8S
- Hue smart button? https://www2.meethue.com/...-smart-knop/8718699693985
- Hue smart button 'hack' https://hueblog.de/2019/1...chen-taster-anschliessen/

[ Voor 14% gewijzigd door FrankSpin op 17-11-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb onlangs een smart plug van Philips gekocht om te integreren in mijn Philips Hue set up. Ik gebruik deze plug om mijn koffiemachine (opwarmtijd 15-30 min) alvast aan te zetten als ik naar huis ga. Daarnaast heb ik er ook een koffiemaler op aangesloten.

Nou kwam ik er vannacht achter dat mijn koffiemaler om de 5 sec denkt stroom te krijgen maar dan direct weer uitgaat. Dit terwijl de smart plug uitgeschakeld staat.

Weet iemand of dit gebruikelijk is en zo ja, of dit schadelijk kan zijn voor de aangesloten apparaten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 14:16
Alexff schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:39:
Ik heb onlangs een smart plug van Philips gekocht om te integreren in mijn Philips Hue set up. Ik gebruik deze plug om mijn koffiemachine (opwarmtijd 15-30 min) alvast aan te zetten als ik naar huis ga. Daarnaast heb ik er ook een koffiemaler op aangesloten.

Nou kwam ik er vannacht achter dat mijn koffiemaler om de 5 sec denkt stroom te krijgen maar dan direct weer uitgaat. Dit terwijl de smart plug uitgeschakeld staat.

Weet iemand of dit gebruikelijk is en zo ja, of dit schadelijk kan zijn voor de aangesloten apparaten?

Thanks!
Zou vreemd zijn als er nog wat spanning op blijft staan; voor zover ik weet zit er een relais in de plug.

Ik vermoed dat het relais enkelpolig schakelt. het zou dus uit kunnen maken of dat in de fase of de nul gebeurd. Kijk eens of het over is als je de stekker naar je apparaten andersom in de plug te steekt

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 18-11-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
remmuz schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:50:
[...]

Ik vermoed dat het relais enkelpolig schakelt. het zou dus uit kunnen maken of dat in de fase of de nul gebeurd. Kijk eens of het over is als je de stekker naar je apparaten andersom in de plug te steekt
Het lijkt me sterk dat dit het probleem is, maar om dat te onderzoeken moet je natuurlijk de smartplug andersom in de contactdoos steken. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
FrankSpin schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:07:
Wat is op dit moment de beste keuze wanneer je schakelaar voor hue wilt integreren in de Busch Balance SI line?

few thoughts

- Busch-Jager FOH (6716 UJ-84) is niet beschikbaar voor Balance SI lilne
- Hue Tap "hack" i.c.m. Evotec mounting set: (https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/)
- Hue Tap "hack" i.c.m. Jung set: https://imgur.com/gallery/l8nFs
- Senic FOH schakelaar: https://www.amazon.de/Fri...3&creativeASIN=B07VRDKD8S
- Hue smart button? https://www2.meethue.com/...-smart-knop/8718699693985
- Hue smart button 'hack' https://hueblog.de/2019/1...chen-taster-anschliessen/
Ik heb zelf busch reflex schakelmateriaal en onlangs de Busch Friends of Hue geinstalleerd over de bestaande wanddoos. De bijgevelrde bevestigings plaat is wel te gebruiken met een Reflex afdekplaat (volgens mij dezelfde maat als Balance) alleen de bijgeleverde sokkel houder past weer niet.

Wat je dus nodig hebt is een sokkel houder en wip die past in het afdekraam van Balance/Reflex.

<edit: zie nu dat balance wel anders is dan de reflex>

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:20
FrankSpin schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:07:
Ik heb zelf de oplossing van Voltus gebruikt.

Zie Xander in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
remmuz schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:50:
[...]

Zou vreemd zijn als er nog wat spanning op blijft staan; voor zover ik weet zit er een relais in de plug.

Zojuist de stekker andersom in de stekkerdoos gestoken en het probleem is inderdaad verholpen! Heel erg bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb een Philips HUE bridge + lampen en net twee IKEA Tradfri lampen gekocht. Nu wil ik de Tradfri lampen koppelen aan de HUE bridge. Op internet lees ik dat ik de lamp >6x moet aan/uit schakelen, dan de bridge moet laten zoek, en dan nog even de lamp uit & aan.

Dit werkt bij 1 van de Tradfri lampen wel en bij de andere niet. Wat me opvalt is dat na de >6x aan/uit schakelen lamp die wel koppelt even knipperd en lamp die niet wil een soort dim-cycles doet voor 20 seconden. Is dit een andere generatie lamp en hoe kan ik die "dimmende" lamp koppelen. Moet deze geupdate worden met een IKEA bridge? Op het internet vind ik hier niks over, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb wel een en ander meegelezen, maar vroeg me het volgende af:

In de slaapkamer hebben we een Lightstrip. Die gaat elke avond om 22 uur aan en om 22.45 uur dimt het zodat we om 23 uur lekker kunnen gaan slapen.

Inschakelen doe ik nu nog via m'n iPhone. Wat ik liever heb, zou een knop zijn. Ik was aan het wachten op de Hue Smart Button, maar dat duurt nogal lang en tevens doet het niet wat ik wil: simpel aan- en uitzetten.

Ik kwam per toeval de IKEA Tradfri dimmer tegen, dit lijkt wel een knop om iets aan- of uit te zetten. Maar werkt dit wel met Hue middels de Hue-app of heb je een andere app nodig.

Anders kan ik overwegen een tweede Hue Dimmer te kopen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

THE_BASE schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:21:
Wat ik liever heb, zou een knop zijn. Ik was aan het wachten op de Hue Smart Button, maar dat duurt nogal lang en tevens doet het niet wat ik wil: simpel aan- en uitzetten.
Hij is gewoon verkrijgbaar en kan ook een lamp (scene) aan of uitzetten. Je kan hem ook ingedrukt houden om te dimmen. Dus wat bedoel je precies met dat hij iets niet kan ?

Hoe dan ook, buiten lampen (en sommige plugs) is er verder (nog) niets uitwisselbaar tussen de verschillende fabrikanten.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 18-11-2019 19:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBa007
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-08 06:47
DukeBox schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:37:
[...]

Hij is gewoon verkrijgbaar en kan ook een lamp (scene) aan of uitzetten. Je kan hem ook ingedrukt houden om te dimmen. Dus wat bedoel je precies met dat hij iets niet kan ?
Ik heb de smart button ook juist gekocht en wilde hem gebruiken om te switchen tussen scenes, en niet zozeer om de lampen aan of uit te zetten (dat doe ik met een dimmer switch), maar dat lukt dus niet. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:37:
[...]

Hoe dan ook, buiten lampen (en sommige plugs) is er verder (nog) niets uitwisselbaar tussen de verschillende fabrikanten.
Zeer beperkt leverbaar, via Amazon.de of Philips. Ik zoek gewoon een knop voor in- en uitschakelen, niet een scène.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

THE_BASE schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:19:
Zeer beperkt leverbaar, via Amazon.de of Philips. Ik zoek gewoon een knop voor in- en uitschakelen, niet een scène.
Beiden op voorraad maar dat terzijde. Als je een ruimte/scene maakt met daar in 1 lamp die aangaat of uitgaat dan ben je er toch ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:39:
[...]

Beiden op voorraad maar dat terzijde. Als je een ruimte/scene maakt met daar in 1 lamp die aangaat of uitgaat dan ben je er toch ?
Ik begreep dat één druk een scène is, daarna nog een druk een andere scène. Zoals bij de Hue Dimmer. Ik wist niet dat een druk ook aan en uit kon zijn. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:43

Quad

Doof

THE_BASE schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:11:
[...]

Ik begreep dat één druk een scène is, daarna nog een druk een andere scène. Zoals bij de Hue Dimmer. Ik wist niet dat een druk ook aan en uit kon zijn. Dank!
Hangt er vanaf hoever je wilt gaan. Je kan ook instellen dat vanaf tijd x de scène A wordt gebruikt en vanaf tijd y de scéne B.
(dat is wat ik er vanuit de informatie op maak.)

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 18-11-2019 22:16 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Ik loop hier tegen een probleempje aan. ik heb in de keuken een Aurelle hangen maar die kan ik niet tegelijk met de app en een dimmer switch bedienen, het is de één of de ander. maar in de woonkamer heb ik een Fair die ik wel kan bedienen zowel met de app als met de dimmer switch. Wat zou het probleem zijn met de Aurelle? Wat doe ik verkeerd of hoe los ik het op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Een van mijn twee bridges (v2/v2.1 hardware) geeft problemen. Nu voor de derde keer reageerde hij nergens meer op: hue taps, dimmers, Hue app (bridge niet vindbaar), Homekit. De lampjes op de bridge branden alle drie. Stroom eraf en weer erop en dan werkt het weer, dus hij is niet fysiek defect. De iOS Hue Inspector app laat niets vreemds zien, responstijd van de lampen is <100 msec (behalve 1 plug in de schuur, 370 msec).

Als het een Zigbee probleem was, zou de bridge nog bereikbaar zijn via LAN. Als het een LAN/router/DNS probleem zou zijn, zouden de taps/dimmers nog moeten werken. Mijn indruk is daarom dat de software in de bridge zo vastloopt, dat in ieder geval zowel LAN als Zigbee uitvallen. Wat zou ik kunnen proberen? Channel change? Clean up?

Verder zat ik te denken om een nieuwe bridge te halen, en de bestaande voor de zekerheid te vervangen. Is er een manier om de instellingen (met name de lampen en kamers, en de lampen zelf herkennen natuurlijk) van de ene op de andere bridge over te zetten? Ik zie hier geen mogelijkheid voor, deze was er wel voor migratie v1->v2, is er niet zoiets als je v2->v2 wilt gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen11 op 19-11-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:57
Alexff schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:36:
[...]

Zojuist de stekker andersom in de stekkerdoos gestoken en het probleem is inderdaad verholpen! Heel erg bedankt voor de tip!!
En hoe zit hij er nu in? Heb je een foto of kun je ons zeggen aan welke kant nu het knopje zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 14:16
Rallye schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:16:
[...]

En hoe zit hij er nu in? Heb je een foto of kun je ons zeggen aan welke kant nu het knopje zit?
Dat zegt niet zo veel, het hangt er vanaf hoe het stopcontact zelf aangesloten is.
Ik weet niet of het een officiële regel is, maar meestal zit links de fase (bruin) en rechts de nul (blauw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
@ the Base
"Ik was aan het wachten op de Hue Smart Button, maar dat duurt nogal lang en tevens doet het niet wat ik wil: simpel aan- en uitzetten."

De smart Button is juist voor het simpele aan- en uitzetten.
Tevens kun je de lampen in een kamer mee dimmen en andersom; tevens kun je verschillende scenes programmeren per drukmoment en kun je zelfs op bepaalde tijden bepaalde scenes activeren als je de lampen aanzet.
Ik heb er nu 4 ( gekocht bij Philips daar ze in de winkel nog nergens zijn te krijgen ( via Amazon en meerdere internetwinkels kosten ze € 29,95 en bij Philips zelf € 19,95 maar daar komt dan nog wel portokosten bij maar dan nog voordeliger dan bij Amazon e.d) en ze bevallen mij prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:09
Viva Vince schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:00:
Ik heb een Philips HUE bridge + lampen en net twee IKEA Tradfri lampen gekocht. Nu wil ik de Tradfri lampen koppelen aan de HUE bridge. Op internet lees ik dat ik de lamp >6x moet aan/uit schakelen, dan de bridge moet laten zoek, en dan nog even de lamp uit & aan.

Dit werkt bij 1 van de Tradfri lampen wel en bij de andere niet. Wat me opvalt is dat na de >6x aan/uit schakelen lamp die wel koppelt even knipperd en lamp die niet wil een soort dim-cycles doet voor 20 seconden. Is dit een andere generatie lamp en hoe kan ik die "dimmende" lamp koppelen. Moet deze geupdate worden met een IKEA bridge? Op het internet vind ik hier niks over, iemand tips?
Had 'n gelijksoortig probleem, wellicht heb je iets aan deze post: __Erik__ in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3" :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 10:06
Ik heb mijn hele huis Gira St55 Glanzend Wit, en ben aan het kijken naar een Senic FOH switch.
Echter wordt die standaard geleverd in een Gira E2 stijl, klopt het dat ik de schakelaar ook gewoon in een ST55 Afdekraam kan plaatsen?
En wat is het beste, bestellen via Amazon.de? of zijn er in NL nog betere alternatieven.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Yep, de Senic switch is een S55 formaat, het afdekraam is echter wel in ''E2 stijl'' oftewel recht, plat en modernistisch. Afdekraam wisselen voor een ST55 schuin aflopend raam is geen probleem moet je alleen even los ergen oppikken dan. Ik zou gewoon bij Senic zelf bestellen trouwens...

Links Senic FOH double rocker, rechts Gira standaard wipschakelaar, gecombineerd in Gira E2 afdekraam:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kJXn6gh/senicFOH.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ACRNM op 19-11-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 10:06
ACRNM schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:09:
Yep, de Senic switch is een S55 formaat, het afdekraam is echter wel in ''E2 stijl'' oftewel recht, plat en modernistisch. Afdekraam wisselen voor een ST55 schuin aflopend raam is geen probleem moet je alleen even los ergen oppikken dan. Ik zou gewoon bij Senic zelf bestellen trouwens...

Links Senic FOH double rocker, rechts Gira standaard wipschakelaar, gecombineerd in Gira E2 afdekraam:
[Afbeelding]
Thnx voor de info, leek mij ook het beste. Echter als ik hem bij amazon bestel zeggen ze dat ik hem overmorgen heb. en bij Senic zeggen ze 4-6 weeks. 8)7
Aangezien jij hem hebt, kun je met een long-press ook dimmen?
Want dat is iets waar ik me nog steeds over verbaas bij de kinetic energie dingen, de Hue tap heeft dat bijvoorbeeld niet dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door skai21 op 19-11-2019 13:17 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb ook 3x Senic FOH onderweg maar DHL geeft al een week geen update meer :{ Duur spul maar hoop dat t goed werkt. Het zou ook wel prettig zijn als ze ook "single rocker" versies zouden verkopen zodat ze 1 op 1 te vervangen zijn met m'n huidige lichtknoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:16:
[...]

Thnx voor de info, leek mij ook het beste. Echter als ik hem bij amazon bestel zeggen ze dat ik hem overmorgen heb. en bij Senic zeggen ze 4-6 weeks. 8)7
Aangezien jij hem hebt, kun je met een long-press ook dimmen?
Want dat is iets waar ik me nog steeds over verbaas bij de kinetic energie dingen, de Hue tap heeft dat bijvoorbeeld niet dacht ik.
Yep, long press dimming en brighting is geen probleem. Je krijgt in de standaard Hue app voor elk kwadrant een optie: ''press'' en een optie ''hold''. Elk kwadrant kan dus ook 2 gelijktijdige instellingen hebben. Zo hebben wij in de slaapkamer nog een double rocker zitten waarbij linksboven press voor scene met specifieke brightness zorgt en hold (longpress) op hetzelfde kwadrant voor brighten van de lamp/scene.

Ik heb toen direct bij pre-launch besteld via Senic en 8 weken moeten wachten. Die achterstand zou zo goed als ingehaald moeten zijn inmiddels. Maar je kan ze het beste even een berichtje sturen via de mail of de online chat. Ze reageren over het algemeen binnen een dag en misschien dat je nog een 10% kortingscode krijgt voor het ongemak ;)
Cartman! schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:32:
Heb ook 3x Senic FOH onderweg maar DHL geeft al een week geen update meer :{ Duur spul maar hoop dat t goed werkt. Het zou ook wel prettig zijn als ze ook "single rocker" versies zouden verkopen zodat ze 1 op 1 te vervangen zijn met m'n huidige lichtknoppen.
Senic levert standaard single rocker plates mee met de schakelaar zodat je zelf kan kiezen...
Setup moet altijd met de double rocker i.v.m. de koppelceremonie van Hue maar daarna kan je de double eraf klikken en de single erop klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door ACRNM op 19-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Birdy D schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:35:
[...]

Heb zelf de Lucca en bevalt prima! Naast de voordeur zeg je..hou er wel iets rekening mee dat de Fuzo aan de zijkant dicht is dus minder lichtval bij je deur..
Ik heb inmiddels de Fuzo tot volle tevredenheid hangen naast de voordeur. Inderdaad geen licht aan de zijkant, maar dat is in mijn geval niet zo'n issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ACRNM schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:51:
Senic levert standaard single rocker plates mee met de schakelaar zodat je zelf kan kiezen...
Setup moet altijd met de double rocker i.v.m. de koppelceremonie van Hue maar daarna kan je de double eraf klikken en de single erop klikken.
Wat goed, bedankt voor t delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
ACRNM schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:51:
[...]

[...]

Baal idd dat er blijkbaar geen single rocker beschikbaar is voor de Busch variant.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
THE_BASE schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:21:
Ik kwam per toeval de IKEA Tradfri dimmer tegen, dit lijkt wel een knop om iets aan- of uit te zetten. Maar werkt dit wel met Hue middels de Hue-app of heb je een andere app nodig.

Anders kan ik overwegen een tweede Hue Dimmer te kopen.
Ik heb de Ikea Tradfri on/off button switch van 6,99 (kan ook dimmen) aan mijn Hue netwerk kunnen toevoegen, maar zoals ik het heb gedaan is niet echt standaard! En de Ikea Tradfri on/off button switch werkt alleen rechtstreeks met de lampen die je er mee linkt, hij is namelijk niet zichtbaar in de bridge.

Ik heb hem toegevoegd door hem te linken met mijn Hue Dimmer Switch, die niet via de bridge werkt, maar ook rechtstreeks aan netwerk is toegevoegd. Zie volgende link hoe je dit doet, werkt voor Hue Dimmer Switch hetzelfde als voor LivingColors remote, https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

Maar in theorie (heb het zelf dus niet zo gedaan) zou je de Ikea Tradfri dimmer ook rechtstreeks met de Hue Bridge kunnen touchlinken, je moet dan wel gebruik maken van een App, zoals HueEssential (of hoe die dan ook mag heten), welke toe laat om met de bridge te kunnen touchlinken, de standaard Hue App ondersteund dit namelijk niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Erik1971 op 19-11-2019 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Hue Smart Button inmiddels binnen en geprobeerd. Werkt prima, mooie vormfactor, en eindelijk een euro montageplaat. Klikt wat luid. Voornaamste probleem is dat veel alternatieve software hem (nog) niet herkent, dus er komt wat handwerk bij kijken. Qua signalen ziet 'ie 4 presses, short, doubleclick, long en hold.

Met de standaard Hue app kan je 5 tijdzones configureren over de dag, met per zone een andere setting qua licht.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:08
Ik heb hier ook 2 Smart Buttons. Ik vind het toch wel een gemiste kans dat die afdekplaat niet gewoon IN een regulier afdekraam past. Maar goed, ik ben om die rede van plan om de kleine montageplaat te gebruiken. Ik weet alleen nog niet of ik die op een afdekplaat wil plaatsen of naast de reguliere schakelaars.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Ik blijf problemen houden met 1 van mijn 2 bridges en wil deze vervangen door een nieuwe om hardware issue uit te sluiten. Het blijkt helaas onmogelijk alles in 1x over te zetten via een backup. Om te voorkomen dat ik met een ladder 40 lampen moet resetten met remote of losschroeven om serienummers in te voeren vroeg ik me af of het mogelijk is of je ze via de app niet weer in koppel modus krijgt. Is het bijvoorbeeld zo dat als je een lamp delete op de oude bridge in de hue app, hij weer gevonden kan worden door een nieuwe bridge? Of is er een andere methode?

Iets anders, ik zag dat mijn goed werkende bridge inmiddels over firmware 1935144020 beschikt, maar hier zijn nog geen release notes over te vinden. De probleem bridge heeft 1935074050 uit oktober en dat is de laatste versie volgens de Hue site. De probleem hub kan ik verder niet updaten naar die nieuwe, niet gedocumenteerde versie. De app was laatst geupdate om beter met Homekit te werken, en ik heb ook veel last van storingen in de home app op iOS momenteel. Hebben jullie recent de update naar 193544020 gehad, en zo ja effect gemerkt in de betrouwbaarheid van de bridge en/of HomeKit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
jeroen11 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:04:
Ik blijf problemen houden met 1 van mijn 2 bridges en wil deze vervangen door een nieuwe om hardware issue uit te sluiten. Het blijkt helaas onmogelijk alles in 1x over te zetten via een backup. Om te voorkomen dat ik met een ladder 40 lampen moet resetten met remote of losschroeven om serienummers in te voeren vroeg ik me af of het mogelijk is of je ze via de app niet weer in koppel modus krijgt. Is het bijvoorbeeld zo dat als je een lamp delete op de oude bridge in de hue app, hij weer gevonden kan worden door een nieuwe bridge? Of is er een andere methode?

Iets anders, ik zag dat mijn goed werkende bridge inmiddels over firmware 1935144020 beschikt, maar hier zijn nog geen release notes over te vinden. De probleem bridge heeft 1935074050 uit oktober en dat is de laatste versie volgens de Hue site. De probleem hub kan ik verder niet updaten naar die nieuwe, niet gedocumenteerde versie. De app was laatst geupdate om beter met Homekit te werken, en ik heb ook veel last van storingen in de home app op iOS momenteel. Hebben jullie recent de update naar 193544020 gehad, en zo ja effect gemerkt in de betrouwbaarheid van de bridge en/of HomeKit?
Het kan ook zijn dat je last hebt van WiFi interferentie, kan zijn dat je bridge te dicht bij je WiFi router staat, advies is om minimaal 50cm afstand te houden en kan ook zijn dat je last hebt van een WiFi verstoring van buitenaf op ZigBee kanaal van je bridge, oplossing is om dan van ZigBee kanaal te wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:35:
Ik heb mijn hele huis Gira St55 Glanzend Wit, en ben aan het kijken naar een Senic FOH switch.
Echter wordt die standaard geleverd in een Gira E2 stijl, klopt het dat ik de schakelaar ook gewoon in een ST55 Afdekraam kan plaatsen?
En wat is het beste, bestellen via Amazon.de? of zijn er in NL nog betere alternatieven.
Ik heb vorige week de schakelaar bij senic zelf besteld..duurde een weekje voor ik hem in huis had. Echter via ene Abdallah van Senic veel contact gehad omdat ik de glanzend witte wilde, moest via site gewoon bestellen en dan ordernr mailen..ging hij zorg dragen voor een glanzende..helaas toch fout gegaan en nu de matte in huis.. :(

[ Voor 7% gewijzigd door tiesvts op 20-11-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Erik1971 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:55:
[...]
Het kan ook zijn dat je last hebt van WiFi interferentie, kan zijn dat je bridge te dicht bij je WiFi router staat, advies is om minimaal 50cm afstand te houden en kan ook zijn dat je last hebt van een WiFi verstoring van buitenaf op ZigBee kanaal van je bridge, oplossing is om dan van ZigBee kanaal te wisselen!
Dankjewel. Ik had inderdaad al verschillende plekken voor de bridge geprobeerd om Wifi storing door access point uit te sluiten, maar probleem. Heb net Zigbee kanaal veranderd (20 naar 25) eens kijken wat dat oplevert, fingers crossed.

Overigens wel vreemd dat, als probleem Zigbee kanaal was, je niet meer met de bridge kunt verbinden via de app, dit gaat immers via lokaal netwerk.

Edit/update: helaas is de bridge nu weer onbereikbaar, kan hem nog wel pingen maar zowel iPad als iPhone kunnen er niks meer mee tot ik hem herstart.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen11 op 20-11-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
tiesvts schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:34:
[...]

Ik heb vorige week de schakelaar bij senic zelf besteld..duurde een weekje voor ik hem in huis had. Echter via ene Abdallah van Senic veel contact gehad omdat ik de glanzend witte wilde, moest via site gewoon bestellen en dan ordernr mailen..ging hij zorg dragen voor een glanzende..helaas toch fout gegaan en nu de matte in huis.. :(
Niet eens bij stil gestaan. Ik heb ook glanzend witte vanuit de bouw en de Senic zijn mat. Nou vond ik mat eigenlijk toch mooier dus denk dat ik stukje bij beetje de boel dan maar ga "vermatten" ;)

Deze code geeft trouwens 10% korting: SENIC<3YOU

Wacht zelf vrijdag nog even af of er n betere aanbieding komt misschien. Heb er even snel gerekend eigenlijk nog n stuk of 15 nodig, duur geintje :{

Kun je die Lutron Aurora ook op een gewone blindplaat zetten of moet je iets hebben waar t zich aan vastklikt?

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 20-11-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
jeroen11 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:38:
[...]

Dankjewel. Ik had inderdaad al verschillende plekken voor de bridge geprobeerd om Wifi storing door access point uit te sluiten, maar probleem. Heb net Zigbee kanaal veranderd (20 naar 25) eens kijken wat dat oplevert, fingers crossed.

Overigens wel vreemd dat, als probleem Zigbee kanaal was, je niet meer met de bridge kunt verbinden via de app, dit gaat immers via lokaal netwerk.

Edit/update: helaas is de bridge nu weer onbereikbaar, kan hem nog wel pingen maar zowel iPad als iPhone kunnen er niks meer mee tot ik hem herstart.
Okay, had niet door dat verbinden met App met de bridge al fout gaat, kan zijn dat je bridge wellicht te "vol" zit, en daardoor blijft "hangen" in achtergrond taken, zoals het checken van ZigBee netwerk (pollen van de status van de lampen en wat er nog meer aan ZigBee onderhoudstaken worden uitgevoerd).

Als ik het goed begreep blijft de bridge met de problemen achter met software versie, ten opzichte van de bridge zonder problemen? Je zou ,als de app verbinding maakt, kunnen checken voor update, onder Software-update?! Kan zijn dat dit download van nieuwe software voor de bridge triggerd?!

Om op je vraag terug te komen of je bridge kunt backupen, dat kan helaas niet, er zijn in theorie nog wel wat tussen oplossingen te bedenken, maar ik vrees dat je beter af bent door inderdaad alle 6-digit codes op nieuw in te voeren in de nieuwe bridge (als het blijkt dat je bridge idd is overleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
Erik1971 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:46:
[...]
Okay, had niet door dat verbinden met App met de bridge al fout gaat, kan zijn dat je bridge wellicht te "vol" zit, en daardoor blijft "hangen" in achtergrond taken, zoals het checken van ZigBee netwerk (pollen van de status van de lampen en wat er nog meer aan ZigBee onderhoudstaken worden uitgevoerd).
Dank voor het meedenken! Met die suggestie zal ik voor ik de bridge afschrijf nog een clean up proberen, raak ik wel m'n hue scenes kwijt maar is er misschien genoeg ruimte om alles weer te verwerken. Als ik de inspector iOS app nu statistieken laat opvragen, rapporteert die 53 van de max 63 lights, 22/64 groups, 143/200 scenes, 18/64 sensors, 6/100 schedules, 118/250 rules en 12/100 whitelist users. De bridge zit dus aardig vol, maar niet kritisch zou je zeggen. Ik kan misschien nog 1 of 2 ruimtes naar m'n andere bridge overzetten, die is minder vol vooralsnog.
Als ik het goed begreep blijft de bridge met de problemen achter met software versie, ten opzichte van de bridge zonder problemen? Je zou ,als de app verbinding maakt, kunnen checken voor update, onder Software-update?! Kan zijn dat dit download van nieuwe software voor de bridge triggerd?!
Ja dat klopt, er lijkt in die bridge iets mis te gaan met het update proces en de problematische bridge zit nog op 1935074050 terwijl de goede bridge op (de ongedocumenteerde versie) 1935144020 zit. De app probeert de update te installeren, geeft vervolgens 'unable to connect' error tijdens update proces, en komt dan onverrichter zake uiteindelijk weer terug in hetzelfde menu, ik zie dan kort staan 'your software is out of date' dat binnen paar seconden wijzigt in 'no updates available'. Misschien is het dus (ook) het updateproces dat voor overbelasting van de bridge zorgt. Heb automatisch updaten net uitgezet maar zie nu onder m'n ogen de app weer verbinding verliezen, het is dus niet (alleen) de update die voor problemen zorgt.
Om op je vraag terug te komen of je bridge kunt backupen, dat kan helaas niet, er zijn in theorie nog wel wat tussen oplossingen te bedenken, maar ik vrees dat je beter af bent door inderdaad alle 6-digit codes op nieuw in te voeren in de nieuwe bridge (als het blijkt dat je bridge idd is overleden).
Dat is als clean up geen soelaas biedt m'n enige optie dan nog helaas, gaat me gezien de plek van sommige lampen zeker een halve dag en boel gedoe kosten. Teleurstellend van Philips/Signify dat ze geen backup & restore of migratie mogelijkheid bieden, terwijl er wel een migratie wizard was van een v1 naar de v2 bridge, dus de software is al geschreven.

Edit/update: clean up gestart, maar die loopt vast met melding 'Clean up failed. Please try again.'. Kan misschien nog proberen handmatig (via de inspector app) scenes e.d. te verwijderen en een tiental lampen en sensors naar de andere bridge te verplaatsen, kijken wat er gebeurt.

Update 2: clean up in tweede instantie wel gelukt, eens kijken wat er gebeurt nu

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen11 op 21-11-2019 09:51 ]

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
jeroen11 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:33:
[...]

Dank voor het meedenken! Met die suggestie zal ik voor ik de bridge afschrijf nog een clean up proberen, raak ik wel m'n hue scenes kwijt maar is er misschien genoeg ruimte om alles weer te verwerken. Als ik de inspector iOS app nu statistieken laat opvragen, rapporteert die 53 van de max 63 lights, 22/64 groups, 143/200 scenes, 18/64 sensors, 6/100 schedules, 118/250 rules en 12/100 whitelist users. De bridge zit dus aardig vol, maar niet kritisch zou je zeggen. Ik kan misschien nog 1 of 2 ruimtes naar m'n andere bridge overzetten, die is minder vol vooralsnog.

Daar zit het niet in, mijne is veel voller!

Update 2: clean up in tweede instantie wel gelukt, eens kijken wat er gebeurt nu

Hopelijk heb je geluk, lijkt dat de software op de bridge ergens een fout heeft zitten. Kweet niet of je een bridge ook kan flashen/updaten op een andere manier..?

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 09:00
@jeroen11: heb je de netwerkkabels van die 2 bridges al eens verwisseld?
Misschien is de netwerk-aansluiting niet helemaal OK.

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Sinds de laatste HUE update wederom al mijn routines plat, doen niets meer. Ik heb een aantal handmatig aangemaakte tijd-routines, al dan niet met- of zonder astronomische zons- op of ondergang en die doen zonder enige foutmelding niets meer sinds de update. En dit heb ik al 3 keer achtereen gehad na een update.

Alleen de routines op nieuw ingeven en de oude verwijderen is de oplossing. Iemand een idee, of dezelfde ervaring en hiervoor een oplossing?
Ik heb zelf customer care van HUE al een e-mail gestuurd want ik vind deze fout inmiddels hinderlijk worden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:43
Paul! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
ZigBee kanaal wijzigen had ik al gedaan, heb alle opties geprobeerd en hij staat nu op degene met het beste bereik...

Dat van dat 'Group casten' ga ik onthouden voor het aansturen van de lampen :)

Als ik lampen van de stroom afhaal en weer opnieuw inplug gaat het wel even goed, maar na een tijdje gaat het weer mis.

Ik zat er ook al aan te denken een stuk uit het armatuur te boren/zagen, maar ik betwijfel of dat veel effect heeft.
Om hier toch nog maar even op terug te komen voor andere mensen die ook problemen hebben met het bereik.. Heb onlangs de Hue Smart plug in de schuur geinstalleerd en daar onze reguliere (dumb) tuinverlichting aan gekoppeld. Nu is de ontvangst van de Tradfri-spotjes veel beter!
Ik heb de indruk dat de plug het Zigbee-signaal veel beter versterkt dan een Hue-lamp. Mijn probleem is er in elk geval mee opgelost. :)

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb een Samsung tv, Google Chromecast (via usb in de tv) en een Hue Smart Plug.

Mijn doel is om de tv om 20:15 uit te zetten en pas om 07:30 weer stroom te geven.

Probleem is, dat als om 07:30 de stroom er weer op gaat, dat de tv automatisch aan gaat en niet in stand-by blijft hangen. Anynet+ CEC staat uit.

Heeft iemand een idee om te zorgen dat als er weer stroom is, de tv niet automatisch aan gaat?

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Lekkerbek312 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:15:
Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb een Samsung tv, Google Chromecast (via usb in de tv) en een Hue Smart Plug.

Mijn doel is om de tv om 20:15 uit te zetten en pas om 07:30 weer stroom te geven.

Probleem is, dat als om 07:30 de stroom er weer op gaat, dat de tv automatisch aan gaat en niet in stand-by blijft hangen. Anynet+ CEC staat uit.

Heeft iemand een idee om te zorgen dat als er weer stroom is, de tv niet automatisch aan gaat?
In de HUE app onder Instellingen - Gedrag bij inschakelen. Of is dit niet wat je wilt?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Incolumis
  • Laatst online: 08-09 11:56

De tv uitzetten voordat de smart plug hem afschakelt.

I hide at work because good employees are hard to find.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 09:17
Zonder al te veel de history van dit topic te hebben doorgenomen.... ik hoorde een collega zeggen dat de nieuwe Philips Filament lampen eigenlijk alleen maar "wit" kunnen produceren. Dus niet vergelijkbaar met de normale "White ambiance" lampen, deze zijn namelijk "warmer" te zetten. Kan iemand dit bevestigen? Ik zou het namelijk wel ontzettend jammer vinden als deze filament niet dezelfde "warmte" kunnen uitstralen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:18:
Zonder al te veel de history van dit topic te hebben doorgenomen.... ik hoorde een collega zeggen dat de nieuwe Philips Filament lampen eigenlijk alleen maar "wit" kunnen produceren. Dus niet vergelijkbaar met de normale "White ambiance" lampen, deze zijn namelijk "warmer" te zetten. Kan iemand dit bevestigen? Ik zou het namelijk wel ontzettend jammer vinden als deze filament niet dezelfde "warmte" kunnen uitstralen.
Toevallig vanavond 2 Filament Globe lampen geïnstalleerd en je collega heeft gelijk. Er is maar 1 kleurstand. Wel is hij uiteraard dimbaar.

per aspera ad astra

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 09:17
LAD93 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:24:
[...]

Toevallig vanavond 2 Filament Globe lampen geïnstalleerd en je collega heeft gelijk. Er is maar 1 kleurstand. Wel is hij uiteraard dimbaar.
Aha! En hoe "sfeervol" is deze enige stand? Is het een beetje "geel/warm" of juist heel erg "wit/kil"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:27:
[...]

Aha! En hoe "sfeervol" is deze enige stand? Is het een beetje "geel/warm" of juist heel erg "wit/kil"?
Bij ons staan ze in twee houders op de nachtkastjes naast het bed en ik vind ze zeer sfeervol! Ze zijn aardig warm en voor ons zeer geschikt voor een gezellige sfeer.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971

Verkeerde forum, is probleem van Samsung TV, heeft niets met Hue te maken :O

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Heeft iemand onlangs de API nog gebruikt? Ik krijg hem met Chrome/Firefox niet meer uitgelezen, met IE werkt het nog wel.

Ik ga naar http://192.168.6.20/debug/clip.html vul daar /api/xxxxxxxxxapikeyxxxxxx/rules in en druk op 'GET'. Maar dan gebeurt er niks, iets anders dan 'rules' werkt ook niet. Ook ziet de pagina er wat basic uit, de CSS wordt niet geladen.

Chrome:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6oQkzhr2YTxKOjiwacGII72/full.jpg

Firefox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ss2VN79LyrvUZJlSp7cNaERb/full.jpg

Hoe los ik dit op? De bridge (V2) draait op 1935144020, gek genoeg staat deze niet in de release notes. Is op 19 november geïnstalleerd zie ik.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2019 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ThinkPadd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:01:
Heeft iemand onlangs de API nog gebruikt? Ik krijg hem met Chrome/Firefox niet meer uitgelezen, met IE werkt het nog wel.

Ik ga naar http://192.168.6.20/debug/clip.html vul daar /api/xxxxxxxxxapikeyxxxxxx/rules in en druk op 'GET'. Maar dan gebeurt er niks, iets anders dan 'rules' werkt ook niet. Ook ziet de pagina er wat basic uit, de CSS wordt niet geladen.

Chrome:
[Afbeelding]

Firefox:
[Afbeelding]

Hoe los ik dit op? De bridge (V2) draait op 1935144020, gek genoeg staat deze niet in de release notes. Is op 19 november geïnstalleerd zie ik.
idem hier, IE wel, FF en Chrome niet meer sinds 1935144020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

smeerbartje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:27:
[...]

Kun je zien aan de kleurtemperatuur. Hoe lager hie geler. Bij 1 van de 3 lampen is het 2100k dat best geel is.
Wat er normaal met warm wit wordt bedoeld is 2700 en sommigen zelfs een 3000k. 2700 k vind ik zelf een mooie kleur waarbij 3000 weer wat witter en energetischer is.

Zo'n filament lamp is met 2100k dus erg warm, richting kaarslicht.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 14:45
Wij hebben ze ook, inderdaad 1 kleur alleen dimbaar, wel een mooie oranje gele kleur. Ik vind het wel jammer dat ze niet heel ver dimmen, ze zijn best nog fel in de laagste stand. Ook doe ze niet aan dim in / uit bij in en uitschakelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 13:13
ThinkPadd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:01:
Je kan ipv de clip.html pagina een andere REST client gebruiken zoals bijv Postman. Dat heeft ook meteen andere handige features zoals een geschiedenis van recente commandos.

[ Voor 41% gewijzigd door Robsato op 22-11-2019 10:53 . Reden: Verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:57
Wellicht dat de vraag al gesteld is maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden.

Is er een verschil in lichtdistributie tussen e27 en g10?
Ik wil mijn muren uitlichten, ik heb muren van 4,5 meter hoog en vraag mij of het dan uitmaakt of ik g10 of e27 bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zspirit schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:20:
Wellicht dat de vraag al gesteld is maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden.

Is er een verschil in lichtdistributie tussen e27 en g10?
Ik wil mijn muren uitlichten, ik heb muren van 4,5 meter hoog en vraag mij of het dan uitmaakt of ik g10 of e27 bestel.
Je vraagt of er verschil is tussen een spotje en een peertje? Ehm, wat denk je zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:57
dragon2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:34:
[...]

Je vraagt of er verschil is tussen een spotje en een peertje? Ehm, wat denk je zelf..?
Ja eigenlijk wel ja, de lampen zullen van onder naar boven schijnen.
Sorry voor mij is dit allemaal nieuw woon op mijzelf sinds kort.
Als ik google zie ik voornamelijk info over de fitting maar niet over de eigenschappen van de lampen zelf.
Het is misschien een stomme vraag maar ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Laatst online: 08-09 11:56
Ik heb nu een schakelaar met dimmer voor 4 GU10 LED spotjes. Nou wil ik die eigenlijk met de telefoon bedienen. Ik bedien de rest van de lampen al grotendeels met de Hue Bridge. Welke dimmer raden jullie hiervoor aan?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Zspirit schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:36:
[...]

Ja eigenlijk wel ja, de lampen zullen van onder naar boven schijnen.
Sorry voor mij is dit allemaal nieuw woon op mijzelf sinds kort.
Als ik google zie ik voornamelijk info over de fitting maar niet over de eigenschappen van de lampen zelf.
Het is misschien een stomme vraag maar ik kan het zo snel niet vinden.
Een spot geeft éénrichtingslicht (een spot dus)...Een peertje/bol is omni, dus alle richtingen...Je kunt een peertje wel sturen door een reflector of kap...

Dus het is maar net wat je wilt...

Edit: je kunt eventueel ook een floodlight gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 22-11-2019 12:21 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:48
peter13579 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:51:
Intussen al een aantal keer voorbij gekomen in dit topic, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn Hue Tap inbouwen in een wandschakelaar (Berker S1). Ik heb daartoe de volgende artikelen gevonden:

Wipper: 4011334412632
Wall-transmitter module: 4011334413165

Daarbij twee problemen:
1. Ik kan niet vinden waar deze in NL te koop zijn, weet iemand waar ik kans maak?
2. Het tweede onderdeel is inclusief de transmitter, deze wil ik uit de Hue Tap halen. Nu kost het onderdeel al snel 60 euro in Duitsland. Kan ik gewoon een ander merk houder pakken (is dit soort dingen universeel?)? Of is er een alternatief van Berker wat zonder module verkocht wordt?

Ik heb niet veel ervaring met dit soort dingen, maar met het juiste materiaal lijkt deze klus te doen. Wel fijn als jullie mee kunnen denken welk materiaal ik kan gebruiken.
Vast dank!
Hoe heb je dit uiteindelijk nog opgelost?

De Jung onderdelen welke eerder geopperd zijn in dit topic, zijn volgens eibmarkt niet meer leverbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Frantic op 22-11-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de sokkel van de Niko FoH schakelaar te vervangen is door een Niko universele sokkel (170-68900) ? De sokkel van de FoH schakelaar is van plastic en heeft geen snaphaken, zou hier graag een metalen versie van willen zoals al het Niko schakelmateriaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:09:
Weet iemand of de sokkel van de Niko FoH schakelaar te vervangen is door een Niko universele sokkel (170-68900) ? De sokkel van de FoH schakelaar is van plastic en heeft geen snaphaken, zou hier graag een metalen versie van willen zoals al het Niko schakelmateriaal heeft.
Dat zou ik ook wel graag willen weten, die plastic basisplaat doet echt afbreuk aan het product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Met de eerste Black Friday aanbiedingen die online komen heb ik een project in gedachten - een projectie scherm (216x126cm) met LED strips omringen en aan Hue Play Sync koppelen. De voorbeelden die ik online zie plaatsen meestal twee lampen naast of achter de TV, aan de linker- en rechterzijde. Is het mogelijk er 4 te plaatsen, dus 1 strip links, 1 rechts, 1 boven en 1 onder het scherm? Of is 2 het maximum? Aan de hand daarvan kan ik dan het juiste aantal strips & extensies kiezen.

En nog een update voor wie mijn strubbelingen heeft gevolgd met een vastgelopen bridge - het lijkt opgelost te zijn, door combinatie van clean up en, na een paar keer proberen, succesvol updaten van de firmware naar de laatste versie. Geen vastlopers meer sindsdien, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
jeroen11 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:18:
Met de eerste Black Friday aanbiedingen die online komen heb ik een project in gedachten - een projectie scherm (216x126cm) met LED strips omringen en aan Hue Play Sync koppelen. De voorbeelden die ik online zie plaatsen meestal twee lampen naast of achter de TV, aan de linker- en rechterzijde. Is het mogelijk er 4 te plaatsen, dus 1 strip links, 1 rechts, 1 boven en 1 onder het scherm? Of is 2 het maximum? Aan de hand daarvan kan ik dan het juiste aantal strips & extensies kiezen.
Ik neem maar even aan dat je ze wil aansturen via hue entertainment centre?

Je kunt max 10 lampen koppelen in hue entertainment centre, per entertainment area.
Dat moeten dan wel (een combi van) 10 originele hue strips/hue play/andere hue colorlampen zijn.
(En een versie 2.x bridge).

Als je met extensies gaat werken dan geven ze wel allemaal dezelfde kleur, als je losse controllers hebt dan kun je ze wel apart aansturen. Dus of je wel extensies wil weet ik niet? Ik zou dan zelf eerder gaan voor 4 stuks losse strips, of 2x 2m strip en 2x hue play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
dragon2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:37:
[...]
Ik neem maar even aan dat je ze wil aansturen via hue entertainment centre?
Ja, via de nieuwe Hue Play HDMI Sync Box, zo heet-ie zie ik nu. Hopelijk nog ergens in prijs verlaagd de komende week.
Je kunt max 10 lampen koppelen in hue entertainment centre, per entertainment area.
Dat moeten dan wel (een combi van) 10 originele hue strips/hue play/andere hue colorlampen zijn.
(En een versie 2.x bridge).

Als je met extensies gaat werken dan geven ze wel allemaal dezelfde kleur, als je losse controllers hebt dan kun je ze wel apart aansturen. Dus of je wel extensies wil weet ik niet? Ik zou dan zelf eerder gaan voor 4 stuks losse strips, of 2x 2m strip en 2x hue play.
OK, denk dan aan 4 losse strips zodat die elk apart een kleur kunnen hebben. Maar is het dan zo dat de Sync Box slim genoeg is om passende kleuren naar elk van de 4 zijden te sturen, inclusief onder en boven, of maakt hij alleen onderscheid tussen 2 'zones', links en rechts (want dat is wat ik vooral zie bij de foto's/reviews online).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
jeroen11 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:45:
[...]

Ja, via de nieuwe Hue Play HDMI Sync Box, zo heet-ie zie ik nu. Hopelijk nog ergens in prijs verlaagd de komende week.

[...]

OK, denk dan aan 4 losse strips zodat die elk apart een kleur kunnen hebben. Maar is het dan zo dat de Sync Box slim genoeg is om passende kleuren naar elk van de 4 zijden te sturen, inclusief onder en boven, of maakt hij alleen onderscheid tussen 2 'zones', links en rechts (want dat is wat ik vooral zie bij de foto's/reviews online).
Geen idee, ik heb geen sync box.
Ik gebruik zelf Hue Stream op een nvidia shield, die lijkt de lampen wel apart aan te sturen (ik heb 3x play, links/rechts/boven, en 2x E14 linksonder en rechtsonder de TV).
Maar het is wel lastig te zien (ik heb 40") of er meer dan 2 kleuren tegelijk getoond worden zeg maar, en ik heb ook niet zo gauw een videobestand waar de kleuren echt zo verschillend zijn over links/rechts/boven en evt onder, dat ik duidelijk verschil kan zien.
edit:
Even een tekenfilm opgezet, ik zie in ieder geval 3 kleuren, links/rechts/boven. Dus met de app kan het in ieder geval.
Lijkt me dat zo'n duur ding het dan ook moet kunnen ??

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 22-11-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
jeroen11 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:18:

En nog een update voor wie mijn strubbelingen heeft gevolgd met een vastgelopen bridge - het lijkt opgelost te zijn, door combinatie van clean up en, na een paar keer proberen, succesvol updaten van de firmware naar de laatste versie. Geen vastlopers meer sindsdien, fingers crossed.
Je voorbeeld heeft sowieso al drie lampen...Links, rechts en boven...

Ik zou, net als hierboven wordt aangeraden, in ieder geval 4 verschillende strips gebruiken...In je voorbeeld zijn 3 verschillende kleuren te zien, dus dan ga ik er vanuit dat het dus zal werken(pin me er niet op vast)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer

Je Chromecast wel in de CEC hangen en die het in- en uitschakelen laten regelen. Zo doe ik het hier...

Pagina: 1 ... 64 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic