EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Excuus, dat wist ik niet!MeShell schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:12:
[...]
Dat is niet waar wat gesteld wordt, dit is weldegelijk mogelijk. Als je in Hue Labs de formule 'Sunlight as a switch' neemt kun je de voortuin schakelen en de lichtsterkte van de sensor achter gebruiken als trigger.
Ik schakel zelf ook de verlichting van mijn woning binnen als de lichtsterkte gemeten door de buitensensor afneemt buiten. Bij slecht weer gaat het licht dan ook wat eerder aan binnen, en bij een strak blauwe lucht blijft het wat langer uit.
-edit- Nou gaat ook inderdaad niet werken met de v1 bridge. Leuk dat dat nergens in de beschrijving vermeld wordt. De nieuwe startplug, filament lampen, alles werkt prima in de oude app met de oude bridge en deze niet.
[ Voor 42% gewijzigd door Proditor op 06-11-2019 19:01 ]
Dat was al ietwat langer bekend dat de ondersteuning voor de V1 stopte..https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/end-of-support-policyProditor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:07:
Iemand al de nieuwe smart button binnen? Ik heb 'm hier, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan mijn v1 bridge met bijbehorende v1 iOS app gekoppeld.
-edit- Nou gaat ook inderdaad niet werken met de v1 bridge. Leuk dat dat nergens in de beschrijving vermeld wordt. De nieuwe startplug, filament lampen, alles werkt prima in de oude app met de oude bridge en deze niet.
Dat klopt helemaal maar ik denk dat het veel handiger is als het gewoon op de product pagina en verpakking zou staat dat het alleen compatible is met de bridge 2.0 en 2.1. Nu moet je er aps klant zelf naar opzoek en dat is een beetje de omgekeerde wereld.Birdy D schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:02:
[...]
Dat was al ietwat langer bekend dat de ondersteuning voor de V1 stopte..https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/end-of-support-policy
Had idd gekund ja..crobo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:07:
[...]
Dat klopt helemaal maar ik denk dat het veel handiger is als het gewoon op de product pagina en verpakking zou staat dat het alleen compatible is met de bridge 2.0 en 2.1. Nu moet je er aps klant zelf naar opzoek en dat is een beetje de omgekeerde wereld.
Niet de duurste idd maar zeker niet de goedkoopste! Kijk ook eens op Amazon.de/nl bv, daar heb je regelmatig goeie acties wat best wat scheelt en verder de "koopjes" afwachten, allicht dat er op Black Friday wel ergens leuke Hue deals zijn..ambi1961 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:00:
Over Hornbach gesproken! Ben mijn Hue aan het opbouwen en uitbreiden en stel vast dat Hornbach zo'n beetje goedkoopste is qua prijs?
Ik heb van de duitse firma Senic (https://www.senic.com/en/friends-of-hue-smart-switch) hun Friends of Hue schakelaar mogen ontvangen.
Dit duurde wat lang omdat ik ingestapt was in de eerste productie-batch, en dit nam enkele weken in beslag. Het was voor de prijs gunstig, maar mijn geduld is heel erg op de proef gesteld. Echter is het zo ver en mocht ik van DHL mijn schakelaar in ontvangst nemen.
Ik heb specifiek voor deze schakelaar gekozen omdat deze in het systeem 55 schakelmateriaal van Gira past. Ik ben thuis over aan het gaan van het standaard Bush & Jeager bouwmarkt systeem naar een wat luxer materiaal. Deze door Senic geproduceerde schakelaar gaat mooi mee in deze transitie.
De schakelaar zit in een luxe verpakking. Alleen al de verpakking straat uit dat je met een kwaliteits-product te maken hebt. Het voelt solide en degelijk aan.
Tevens is er ook een drukknop te verkrijgen welke uit 1 geheel bestaat. Dan kun je slechts twee functies toewijzen ipv vier. Dit kan gewenst zijn om het zo simpel mogelijk te houden zodat ook je huisgenoten dit product kunnen waarderen.

Het schakelelement zelf is weinig verrassend als je eerder Zigbee schakelaars hebt gezien. Ook werk deze volgens het principe dat je door de kinetische energie die je in de drukknop stopt tijdens het bedienen er genoeg energie wordt opgewekt dat een batterij niet nodig is. Voor mij een goede reden om voor deze schakelaar te kiezen.

Hier de oude situatie zoals deze gesitueerd was in de keuken. Een schakelaar voor de buitenverlichting van de keukendeur. Twee dimmers waarvan een voor de verlichting boven de eettafel, en een tweede welke de verlichting boven het aanrecht schakelt. Inmiddels is alle verlichting in het hele huis reeds van Hue, dus ook alles in de keuken. Ook de buitenlamp bij de keukendeur is voorzien van 2 Hue GU10 spots. Deze schakelaar en dimmers werden dus al niet meer gebruikt. De bedrading was reeds eerder al doorverbonden tijdens de overgang naar Hue.

Zoals je ziet is er weinig spannend meer te vinden in de contactdozen. Voorheen zat er in elke doos nog een wandzender van KlikAanKlikUit. Maar sinds de overstap op het Hue Ecosysteem zijn de inbouwdozen een stuk leger achtergelaten op een enkel lasklemmetje na.

De montageplaten van het Gira systeem 55 geplaatst.

En het is afgemonteerd. We hebben destijds gekozen voor de Eprit Glas C serie van Gira. Een mooi afgewerkte lijn welke degelijkheid uitstraalt. Zeker ten opzichte van het standaard schakelmateriaal wat we hadden een upgrade!

Het aanmelden van de schakelaar in de Hue app was kinderspel. Selecteer bij het aanmelden van een nieuwe accessoire dat je een 'Friend of Hue' schakelaar aan wilt melden. Dan kies je uit de lijst de Senic schakelaar. Je volgt de stappen zoals aangegeven worden op het scherm en de schakelaar is klaar voor gebruik. Wel moet je direct opgeven wat je met de knoppen zou willen bedienen. Ik was daar niet helemaal op bedacht. Gelukkig kun je prima achteraf bij de schakelaar zelf in de app zelf nog prima instellen wat je met de bedien elementen wilt bedienen. Ook de mogelijkheid om de ruimtes de dimmen nadat je voor een bepaalde scene hebt gekozen werkt zeer goed! Even de keukenverlichting iets feller zetten zonder je telefoon weer te zoeken werk zeer fijn.

Al met al kan ik zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de algehele kwaliteit van het product, het gemak waarmee je de schakelaar opneemt in het ecosysteem en de uitstraling die het met zich mee brengt. Al direct is de meerwaarde van dit product duidelijk. Zonder af te wijken van de standaard in huis is het Hue systeem nu echt compleet. Inderdaad is het zo dat je met een Hue Tap of Dimmer ook deze zelfde functionaliteit kunt verkrijgen. Maar wat mij altijd tegen hield was dan toch dat je ergens op de muur een afwijkend (en lelijk) ding hebt geplakt, welke totaal niet in lijn is met je huidige schakelmateriaal. Daardoor ligt je de dimmer of tap altijd ergens los in een hoek of een lade en daarmee steef je in mijn ogen toch weer het doel van een smarthome voorbij. "Meer gemak in je huis, maar zonder dat je er op wat voor manier dan ook last van hebt."
Ik hoop dat ik met deze review wat inzicht heb gegeven in dit product en mijn bijdrage heb kunnen leveren wanneer je twijfel aan de aanschaf van een Friends of Hue schakelaar welke in je huidige ecosysteem van schakelmateriaal past.
Groet,
Michel van Eunen.
(Edit: Mogelijkheid tot een enkele drukplaat toegevoegd)
[ Voor 4% gewijzigd door MeShell op 07-11-2019 11:43 ]
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Strak hoor, zowel jouw post als het eindresultaatMeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:59:
Goedendag,
Ik heb van de duitse firma Senic (https://www.senic.com/en/friends-of-hue-smart-switch) hun Friends of Hue schakelaar mogen ontvangen.
Dit duurde wat lang omdat ik ingestapt was in de eerste productie-batch, en dit nam enkele weken in beslag. Het was voor de prijs gunstig, maar mijn geduld is heel erg op de proef gesteld. Echter is het zo ver en mocht ik van DHL mijn schakelaar in ontvangst nemen.
Ik heb specifiek voor deze schakelaar gekozen omdat deze in het systeem 55 schakelmateriaal van Gira past. Ik ben thuis over aan het gaan van het standaard Bush & Jeager bouwmarkt systeem naar een wat luxer materiaal. Deze door Senic geproduceerde schakelaar gaat mooi mee in deze transitie.
De schakelaar zit in een luxe verpakking. Alleen al de verpakking straat uit dat je met een kwaliteits product te maken hebt. Het voelt solide en degelijk aan.
[Afbeelding: 1]
Het schakelelement zelf is weinig verrassend als je eerder Zigbee schakelaars hebt gezien. Ook werk deze volgens het principe dat je door de kinetische energie die je in de drukknop stopt tijdens het bedienen er genoeg energie wordt opgewekt dat een batterij niet nodig is. Voor mij een goede reden om voor deze schakelaar te kiezen.
[Afbeelding: 2]
Hier de oude situatie zoals deze gesitueerd was in de keuken. Een schakelaar voor de buitenverlichting van de keukendeur. Twee dimmers waarvan een voor de verlichting boven de eettafel, en een tweede welke de verlichting boven het aanrecht schakelt. Inmiddels is alle verlichting in het hele huis reeds van Hue, dus ook alles in de keuken. Ook de buitenlamp bij de keukendeur is voorzien van 2 Hue GU10 spots. Deze schakelaar en dimmers werden dus al niet meer gebruikt. De bedrading was reeds eerder al doorverbonden tijdens de overgang naar Hue.
[Afbeelding: 3]
Zoals je ziet is er weinig spannend meer te vinden in de contactdozen. Voorheen zat er in elke doos nog een wandzender van KlikAanKlikUit. Maar sinds de overstap op het Hue Ecosysteem zijn de inbouwdozen een stuk leger achtergelaten op een enkel lasklemmetje na.
[Afbeelding: 4]
[Afbeelding: 5]
En het is afgemonteerd. We hebben destijds gekozen voor de Eprit Glas C serie van Gira. Een mooi afgewerkte lijn welke degelijkheid uitstraalt. Zeker ten opzichte van het standaard schakelmateriaal wat we hadden een upgrade!
[Afbeelding: 6]
[Afbeelding: 7]
Het aanmelden van de schakelaar in de Hue app was kinderspel. Selecteer bij het aanmelden van een nieuwe accessoire dat je een 'Friend of Hue' schakelaar aan wilt melden. Dan kies je uit de lijst de Senic schakelaar. Je volgt de stappen zoals aangegeven worden op het scherm en de schakelaar is klaar voor gebruik. Wel moet je direct opgeven wat je met de knoppen zou willen bedienen. Ik was daar niet helemaal op bedacht. Gelukkig kun je prima achteraf bij de schakelaar zelf in de app zelf nog prima instellen wat je met de bedien elementen wilt bedienen. Ook de mogelijkheid om de ruimtes de dimmen nadat je voor een bepaalde scene hebt gekozen werkt zeer goed! Even de keukenverlichting iets feller zetten zonder je telefoon weer te zoeken werk zeer fijn.
[Afbeelding: 8]
Al met al kan ik zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de algehele kwaliteit van het product, het gemak waarmee je de schakelaar opneemt in het ecosysteem en de uitstraling die het met zich mee brengt. Al direct is de meerwaarde van dit product duidelijk. Zonder af te wijken van de standaard in huis is het Hue systeem nu echt compleet. Inderdaad is het zo dat je met een Hue Tap of Dimmer ook deze zelfde functionaliteit kunt verkrijgen. Maar wat mij altijd tegen hield was dan toch dat je ergens op de muur een afwijkend (en lelijk) ding hebt geplakt, welke totaal niet in lijn is met je huidige schakelmateriaal. Daardoor ligt je de dimmer of tap altijd ergens los in een hoek of een lade en daarmee steef je in mijn ogen toch weer het doel van een smarthome voorbij. "Meer gemak in je huis, maar zonder dat je er op wat voor manier dan ook last van hebt."
Ik hoop dat ik met deze review wat inzicht heb gegeven in dit product en mijn bijdrage heb kunnen leveren wanneer je twijfel aan de aanschaf van een Friends of Hue schakelaar welke in je huidige ecosysteem van schakelmateriaal past.
Groet,
Michel van Eunen.
Dat ziet er strak uit, zoek dat eigenlijk oplossing zodat de extra afstandsbediening weg kan.
Je hebt nu dus twee blokken als een dummy aansluiting zeg maar, begrijp ik dat nu goed? Hoelang heb je op die batch moeten wachten trouwens?
Voor hele specifiek bedienwensen,zoals dat heel af en toe misschien een enkele lamp wat feller of een andere kleur wilt blijf je altijd de app nodig hebben op je telefoon. En in principe gaat bij mij thuis met een zon onder routine het licht vanzelf overal aan, en om een uur of twaalf overal benden weer uit. Maar als ik bijvoorbeeld in de nacht even in de keuken moet zijn voor iets voor de kleine, kan ik dus nu gewoon even makkelijk net als 'vroeger' het licht snel aan en weer uit zetten. Of als de kids naar school gaan en het nog donker is, kunnen we even makkelijk het licht aan zetten in huis zonder dat je weer op zoek moet naar je telefoon. Daar is dit vooral geschikt voor. Er komt er ook nog een in de hal bij de voordeur. Hiermee kun je dan het licht weer uitzetten als je 's morgens in de winter het huis verlaat.
Ik heb nu in het schakelmateriaal links inderdaad twee blind-plaatjes zitten nu. Wellicht kan ik er nog een Nul draad heen halen vanaf een lichtpunt, dan kan ik er ook nog eventueel een WCD van maken mocht ik dat willen in de toekomst.
Er heeft in totaal een week of zes gezeten tussen het moment dat ik betaald heb, en dat ik de schakelaar heb mogen ontvangen.
Wat @MeShell aangeeft werkt inderdaad, voor schakelen op lichtwaarde kun je de HUE Labs formule gebruiken, echter neemt de HUE Labs formule de hele sensor over waardoor het niet meer mogelijk is om zelf nog (andere) instellingen in de sensor te maken. Die worden als automatisch gewist door de HUE Labs formule.
Je kunt de sensor dus inderdaad gebruiken om via de HUE Labs formule het licht van de voortuin op schemerschakeling te schakelen maar daarnaast de sensor ook normaal gebruiken als 'Licht aan bij beweging achtertuin' dus niet.
Oplossing: een tweede buiten sensor voor Sinterklaas vragen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Maar dit is op te lossen door een mooie routine te ontwerpen in All4Hue. Dat gaat je wel wat tijd kosten om dit onder de knie te krijgen... Uiteraard kun je met Domoticz op je Pie of NAS dit ook oplossen
Of uiteraard een tweede buitensensor, dat gaat altijd werken. en is het minst complex, en gelukkig is het bijna Sinterklaas!
Resume: jouw advies werkt niet voor @DCNY en hij mag z'n schoen gaan zetten.MeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:52:
@Theo74
Maar dit is op te lossen door een mooie routine te ontwerpen in All4Hue. Dat gaat je wel wat tijd kosten om dit onder de knie te krijgen... Uiteraard kun je met Domoticz op je Pie of NAS dit ook oplossen
Of uiteraard een tweede buitensensor, dat gaat altijd werken. en is het minst complex, en gelukkig is het bijna Sinterklaas!
Dit is precies wat ik ook wil doen rond de kerst periode maar dan wel met de Bush & Jeager schakelaar aangezien al mijn stopcontacten en schakelaars hetzelfde design hebben.MeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:59:
Goedendag,
De schakelaar zit in een luxe verpakking. Alleen al de verpakking straat uit dat je met een kwaliteits-product te maken hebt. Het voelt solide en degelijk aan.
Tevens is er ook een drukknop te verkrijgen welke uit 1 geheel bestaat. Dan kun je slechts twee functies toewijzen ipv vier. Dit kan gewenst zijn om het zo simpel mogelijk te houden zodat ook je huisgenoten dit product kunnen waarderen.
Groet,
Michel van Eunen.
Enige maar, en tevens een hele grote voor mij, is de prijs van die schakelaars. Rond de 70eu voor 1 dubbele schakelaar volgens mij. Mocht ik dit door de hele woning willen doen dan ben ik zo 500eu kwijt, alleen al aan schakelaars. Het is een alles of niets kwestie voor mij, zonder deze schakelaars komt er geen 'smart' verlichting in huis. Voldoen anders niet aan WAF.
Wellicht dat ik dit probeer om de kosten te drukken. Goedkope 2e hands Philips Tap's proberen te vinden en dan ombouwen tot zoiets: YouTube: PHILIPS HUE Tap in Schalter einbauen || DIY Smart Home mit VOLTUS ||...
Voor mij een reden om de plafonieres van de overloop en 2 slaapkamers van een sceneswitchlamp te voorzien. Toch de keuze om met een gewone schakelaar toch fel en 2700k, minder fel en 2500k en gedimd met 2200k toe te kunnen passen.crobo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:55:
[...]Enige maar, en tevens een hele grote voor mij, is de prijs van die schakelaars. Rond de 70eu voor 1 dubbele schakelaar volgens mij. Mocht ik dit door de hele woning willen doen dan ben ik zo 500eu kwijt, alleen al aan schakelaars.
Gadgets FTW!
Zeker waar dat ze duur zijn. Maar dat vind ik van alles van het Hue ecosysteem.
Een 2e hands tap kost je snel 35 euro, het voltus setje 20. twee keer verzendkosten en je zit zo op de 65 euro. Dan is zo'n Friends of Hue schakelaar ineens niet zo heel gek veel duurder meer. Neemt niet weg dat het een dure hobby kan worden op deze manier.
Verwijderd
Direct met Niko contact opnemen?Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:20:
Wat ik vooral jammer vind is dat (in mijn geval Niko) de Friends of Hue schakelaar met dekraam wordt geleverd. Ik zou graag enkel het binnenwerk hebben want ik zorg zelf voor het meervoudig dekraam. Een pure white schakelaar is zo'n 85 euro, terwijl ik het dekraam (wat de grootste kost is) weggooi.
Ik heb weinig reden om op de website van een fabrikant te gaan kijken als ik een werkend product heb.Als er producten uitkomen die met een oudere versie van je bridge niet werken dan vermeld je dat toch bij de product eigenschappen? En daarnaast heb ik een hue account, met mail adres, en app. Waarom gebruikers van de oude bridge geen push bericht sturen.Birdy D schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:02:
[...]
Dat was al ietwat langer bekend dat de ondersteuning voor de V1 stopte..https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/end-of-support-policy
En sowieso vind ik het vreemd dat er opeens functionaliteit afgeroomd wordt van een perfect werkend product. Ik heb het ooit gekocht met de belofte dat ik altijd en overal mijn verlichting kon bedienen zolang ik een internet verbinding had. Dat gaat dus binnenkort niet meer op zonder een upgrade.
De stappen welke ik onderneem:
De lamp staat UIT (met stroom erop)
* aanmaken routines
* bij zonsondergang
* ik kies alle dagen
* transitie / onmiddellijk
* ik selecteer de desbetreffende kamer
* ik kies voor gedimd
* bij zonsopkomst weer uit
Ik sla de routine op maar de lamp blijft uit.
Als ik hetzelfde doe als de lamp aanstaat (maar de lamp dan vol open) werkt het ook niet want dan zou hij naar gedimd moeten gaan.
Als ik een routine aanmaak maar dan op basis van aan en uit op tijd dan werkt de routine wel (als ik deze instel met de lamp uit)
Wat doe ik fout?
Ja, je heb ingesteld dat bij zonsondergang de lamp aan gaat. En op het moment dat je de routine aanmaakte was de zon al onder en heb je het schakelmoment gemist.bruce the boss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:38:
Of gaan de routines pas de dag erna in?
Start routine is 17.00 uur maar ik heb de routine 's avonds aangemaakt.
Nu met de app de lamp aan zetten en als het goed is gaat hij morgenochtend wel uit (en morgenavond aan).
[ Voor 2% gewijzigd door wim-vdv op 07-11-2019 21:48 . Reden: laatste zin aangepast ]
Heb je het "schuifje" van de routine wel aangezet?bruce the boss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:41:
Het wil me niet lukken om een routine in te stellen voor een lamp die moet aangaan bij zonsondergang en uit moet bij zonsopkomst.
De stappen welke ik onderneem:
De lamp staat UIT (met stroom erop)
* aanmaken routines
* bij zonsondergang
* ik kies alle dagen
* transitie / onmiddellijk
* ik selecteer de desbetreffende kamer
* ik kies voor gedimd
* bij zonsopkomst weer uit
Ik sla de routine op maar de lamp blijft uit.
Als ik hetzelfde doe als de lamp aanstaat (maar de lamp dan vol open) werkt het ook niet want dan zou hij naar gedimd moeten gaan.
Als ik een routine aanmaak maar dan op basis van aan en uit op tijd dan werkt de routine wel (als ik deze instel met de lamp uit)
Wat doe ik fout?
Ik ben sinds afgelopen woensdag een Hue-gebruiker, en een lampje bleef de hele nacht aan omdat ik het "schuifje" "ga uit om 23.00" niet had aangezet.
Als je een routine zo instelt dat de verlichting aanmoet om 13:00 uur en het is nu 14:00 uur, dan gaat de verlichting pas aan als de klok 13:00 uur aangeeft. Dat het nu 14:00 uur is heeft die routine niks mee te maken.
Nee.rpcrobbie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:23:
Kan ik de Philips draadloze bewegingsmelder voor binnen koppelen op het ICS-2000 control station van KAKU?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat is jammer, ik vind die bewegingsmelder voor binnen van KAKU geen mooi design hebben...
So far, so good. Maar: mijn vrouw wilt graag onder deze module twee schakelaars om twee groepen lampen te bedienen:
1: een set spots in de keuken. Dit zijn geen Hue spots maar zullen geschakeld worden met deze Zigbee inbouw dimmer.
2: De lampen aan de eetkamertafel. Dit zijn twee Ikea Tradfri lampen, die zijn gepaired met Hue.
De eerste groep is makkelijk: de dimmer heeft mogelijkheid om via een pulsdrukker te worden aangestuurd. Als ik dus een dubbele pulsdrukker aanschaf, heb alvast de helft geregeld. Maar nu komt de hamvraag: hoe kan ik, middels de andere pulsdrukker, de lampen van de eetkamertafel aansturen? Ik weet het echt niet meer.
Enige optie die ik kan bedenken is de Hue tap hack, maar is deze uit te voeren met de LS 990 serie va Jung?
Snap je reactie, raar dat je niet op de hoogte was dat v1 end of life is, wordt herhaaldelijk aangegeven, tenminste zover ik me kan herinneren!Proditor schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:41:
[...]
Ik heb weinig reden om op de website van een fabrikant te gaan kijken als ik een werkend product heb.Als er producten uitkomen die met een oudere versie van je bridge niet werken dan vermeld je dat toch bij de product eigenschappen? En daarnaast heb ik een hue account, met mail adres, en app. Waarom gebruikers van de oude bridge geen push bericht sturen.
En sowieso vind ik het vreemd dat er opeens functionaliteit afgeroomd wordt van een perfect werkend product. Ik heb het ooit gekocht met de belofte dat ik altijd en overal mijn verlichting kon bedienen zolang ik een internet verbinding had. Dat gaat dus binnenkort niet meer op zonder een upgrade.
Heb je overigs ook met een 3rd party app geprobeerd om Hue Smart switch te configureren?
Veder snap ik Philips wel dat stoppen met V1 bridge, deze was al binnen twee jaar vervangen door V2 bridge, dus het aandeel V1 bridges dat nog actief gebruikt wordt zal wel minder dan 5% (wellicht minder dan 1%) zijn en dan is het wel erg duur om deze apart van de V2 door te ontwikkelen!
Verder kost een V2 bridge nu ook niet de hoofdprijs en op marktplaats heb je er al eentje voor 30 euro?
Ik heb begin 2013 de originele set gekocht met de 1e ronde bridge er bijProditor schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:41:
[...]
Ik heb weinig reden om op de website van een fabrikant te gaan kijken als ik een werkend product heb.Als er producten uitkomen die met een oudere versie van je bridge niet werken dan vermeld je dat toch bij de product eigenschappen? En daarnaast heb ik een hue account, met mail adres, en app. Waarom gebruikers van de oude bridge geen push bericht sturen.
2.5 jaar later heb ik deze mail gehad :

volgens mij kon je toen voor 19 euro upgraden naar de vierkante bridge
dus ze hebben naar iedere meethue.com gebruiker een mail hierover gestuurd, of jij moet na 2016 nog een oud model ergens gekocht hebben ?
BarryMel
Volgens de meegeleverde handleiding is het dieptebereik van deze sensor maar liefst 12 meter. Iemand van jullie suggesties hoe ik dat kan verkleinen?
Een routine die hem met zonsondergang aan zet combineren met een tweede routine die hem weer uit zet. Het hoeft niet met een enkele routine te gebeuren.bruce the boss schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:55:
Ik zou graag mijn buitenlamp met zonsondergang willen laten aangaan maar op een zelf gekozen tijd uit willen laten gaan. Ik zie dit niet niet terug in de Hue app of mis ik iets 🤔
Kan je hem niet schuin naar beneden monteren? Dat hij dus niet het voetpad kan zien.niwresixel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:10:
Volgens de meegeleverde handleiding is het dieptebereik van deze sensor maar liefst 12 meter. Iemand van jullie suggesties hoe ik dat kan verkleinen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb de Ikea On/Off (ja en die kan ook dimmen) switch van 6,99 met mijn Hue ecosysteem kunnen koppelen!
Ik heb deze namelijk eerst gekoppeld met mijn Hue Dimmer Switch, welke ik rechtstreeks aan netwerk heb gekoppeld en niet via de bridge, en daarna kon ik mijn Hue lampen aan de Ikea switch koppelen en met zowel Hue bridge als met Ikea switch bedienen!
Ik verwacht als je met Hue bridge de Ikea dimmer direct linked (touchlink optie van 3rd party app zoals HueEssential), dat het dan ook werkt!
Binnenkort nog een paar Ikea switches er bij halen, zijn nog een paar ruimtes waar wel al een Hue Dimmer Switch of Hue Tap hangt maar een extra schakelaar wenselijk is!
Opgelost! Waarom dit product niet in vele eerdere zoekopdrachten naar voren kwam, is mij een raadsel. Gelijk besteld.RobB_W schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:17:
Ik loop al een tijd te puzzelen om het juiste schakelmateriaal te kopen voor de woning die ik nu aan het verbouwen ben. Mijn voorkeur gaat uit naar JUNG LS990 materiaal, gecombineerd met de Zigbee light link module. Deze wil ik op een plek uitvoeren, waar ik verticaal twee inbouwdozen heb.
So far, so good. Maar: mijn vrouw wilt graag onder deze module twee schakelaars om twee groepen lampen te bedienen:
1: een set spots in de keuken. Dit zijn geen Hue spots maar zullen geschakeld worden met deze Zigbee inbouw dimmer.
2: De lampen aan de eetkamertafel. Dit zijn twee Ikea Tradfri lampen, die zijn gepaired met Hue.
De eerste groep is makkelijk: de dimmer heeft mogelijkheid om via een pulsdrukker te worden aangestuurd. Als ik dus een dubbele pulsdrukker aanschaf, heb alvast de helft geregeld. Maar nu komt de hamvraag: hoe kan ik, middels de andere pulsdrukker, de lampen van de eetkamertafel aansturen? Ik weet het echt niet meer.
Enige optie die ik kan bedenken is de Hue tap hack, maar is deze uit te voeren met de LS 990 serie va Jung?
[ Voor 4% gewijzigd door RobB_W op 10-11-2019 07:30 ]
Dan had je nog niet in dit topic gezocht zeker.RobB_W schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:29:
[...]
Opgelost! Waarom dit product niet in vele eerdere zoekopdrachten naar voren kwam, is mij een raadsel. Gelijk besteld.
Misschien dat je @Dr Pro blij kunt maken met foto's van het resultaat als het zo ver is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Niet alleen mij denk ikXander schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:14:
[...]
Dan had je nog niet in dit topic gezocht zeker.Ze zijn hier eerder ter sprake gekomen.
Misschien dat je @Dr Pro blij kunt maken met foto's van het resultaat als het zo ver is.
Iedereen wordt blij van resultaat-foto's toch?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dan zal de bevestiging aangepast moeten worden met een stukje op maat gemaakt RVS of iets dergelijks. De lens deels afplakken met wat zwarte tape levert in elk geval het gewenste resultaat ook niet op.Tsurany schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:59:
Kan je hem niet schuin naar beneden monteren? Dat hij dus niet het voetpad kan zien.
Zijn de lampen wel bereikbaar, als je de kamer selecteert in Hue app, dan staat het bij lampen erbij dat ze niet bereikbaar zijn, mocht dit het geval zijn?!Royz schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:31:
Is er ook ergens een log te vinden van wat er precies gebeurd binnen de bridge? Ik heb een sunset trigger gemaakt, elke dag staat aan, schuifje staat aan en toch gaan de lampen niet aan
En soms kan het helpen om routine nogmaals op te slaan.
Ik weet dat de color variant nu betere kleuren heeft maar van de ambiance kan ik niks vinden.
De routine weggooien en opnieuw aanmaken helpt niet. De lampen staan er wel gewoon in, ik kan ze ook aan doen met de accessoires. Alleen de trigger gaat niet afErik1971 schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:30:
[...]
Zijn de lampen wel bereikbaar, als je de kamer selecteert in Hue app, dan staat het bij lampen erbij dat ze niet bereikbaar zijn, mocht dit het geval zijn?!
En soms kan het helpen om routine nogmaals op te slaan.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De nieuwe generatie is toch ander formaat? Deze passen nu wel goed in een bestaande spot. Het gaat dan om de lengte van de lamp, tenminste dat is bij de color het geval.Marsman83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:10:
Weet iemand of er verschil zit qua licht tussen de huidige Hue gu10 white ambiance en de vorige generatie?
Ik weet dat de color variant nu betere kleuren heeft maar van de ambiance kan ik niks vinden.
Naar routines en dan naar andere routines gaan.bruce the boss schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:55:
Ik zou graag mijn buitenlamp met zonsondergang willen laten aangaan maar op een zelf gekozen tijd uit willen laten gaan. Ik zie dit niet niet terug in de Hue app of mis ik iets 🤔
Heb ik ook gedaan voor mijn buitenlamp.
[ Voor 0% gewijzigd door Grandisimo op 10-11-2019 21:28 . Reden: Autocorrect ]
[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 10-11-2019 21:37 ]
Dit heb ik met mijn 18 gu10's ambience niet en ben hier ook gevoelig voor. Ik had dit wel met een aantal gu10's van INNR, die heb ik destijds vervangen door Philips versies want ze hadden het allemaal.charrel schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:30:
Net 22 hue gu10 white en 8 ambiance gu10 opgehangen. Hoor alleen (als enige) een piep/fluittoon als ze uitstaan. Hebben meer mensen dit? Zodra ze aanstaan is het geluid weg.
Waarschijnlijk kun je ze bij Philips omruilen als je het meldt.
Wel met de nieuwe gehad, niet de oude serie (zonder bt)charrel schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:30:
Net 22 hue gu10 white en 8 ambiance gu10 opgehangen. Hoor alleen (als enige) een piep/fluittoon als ze uitstaan. Hebben meer mensen dit? Zodra ze aanstaan is het geluid weg.
Will do, thanks! Foto’s volgen. Volgende week alvast monteren en voorbereiden, de week er na verhuizen. Dus dan weet ik pas echt of alles werkt zoals verwacht.Xander schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:14:
[...]
Dan had je nog niet in dit topic gezocht zeker.Ze zijn hier eerder ter sprake gekomen.
Als je de zoekfunctie in dit topic had gebruikt, had je deze en die gevonden...charrel schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:30:
Gadgets FTW!
De GU10 niet color versie was al van een normaal formaat, en passen prima.ducolwd schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:32:
[...]
De nieuwe generatie is toch ander formaat? Deze passen nu wel goed in een bestaande spot. Het gaat dan om de lengte van de lamp, tenminste dat is bij de color het geval.
Leuke review en ik heb gisteren ook mijn eerste schakelaar van Senic geïnstalleerd (inmiddels al drie bijbesteld). Kan alleen maar beamen wat jij schrijft. Het is een mooi product, die prima past binnen het andere schakelmateriaal en ervoor zorgt dat iedereen weer begrijpt welke schakelaar ze moeten gebruiken.MeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:59:
Goedendag,
Groet,
Michel van Eunen.
Wel is het raar dat in de standaard Hue app ik geen scene kan toewijzen aan een long press op de rechter knoppen. Voor mij zou het mooiste zijn dat ik links aan en uit + dimmen kan bedienen en dan rechts 4 scenes kan instellen. Kan dat met All4Hue wel? Die app gebruik ik nu nog niet.
Ik heb mijn buitensensor op de minimale stand gezet zodat de katten deze niet triggeren in het passeren.niwresixel schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:21:
[...]
Dan zal de bevestiging aangepast moeten worden met een stukje op maat gemaakt RVS of iets dergelijks. De lens deels afplakken met wat zwarte tape levert in elk geval het gewenste resultaat ook niet op.
Pas als ik ca. 3-4 meter voor de sensor loop gaat de verlichting pas aan.
Weet je 100% zeker dat jouw sensor wel echt op het laagste detectiebereik staat? Ik vind dit vreemd...
Een PIR sensor afdekken met tape moet altijd werken, ook hier vind ik het vreemd dat dit bij jou niets uitmaakt.
Heb je het tape ook al eens bovenin of juist onderin de sensorkop geprobeerd te plakken, om dit te testen?
Gisteren deze schakelaar ook besteld..maar dan in de glanzend witte variant.
Ben benieuwd..geloof alleen dat de levering even duurt nu..
MeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:59:
Goedendag,
Groet,
Michel van Eunen.
Verwijderd
Oh ja: als je een lamp aansluit op een Smartplug en je vraagt Siri om de lampen aan/uit te zetten, dan slaat Siri deze over. Voor Siri is een Smartplug dus geen lamp ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 20:32 ]
Hieronder een ruwe schets, waarbij de rode lijn de detectiezone ongeveer weergeeft en de sensor dus linksonder in de rechte hoek geplaatst is. Het linkerdeel van de stoep wordt niet gedetecteerd, maar her rechterdeel (eigenlijk loodrecht op de sensor) wel. Volgens de handleiding is het dieptebereik recht voor de sensor 12 meter, dus dit zou wel kunnen kloppen. De gevoeligheid staat in de laagste stand, dat weet ik 100% zeker.Theo74 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:22:
[...]
Ik heb mijn buitensensor op de minimale stand gezet zodat de katten deze niet triggeren in het passeren.
Pas als ik ca. 3-4 meter voor de sensor loop gaat de verlichting pas aan.
Weet je 100% zeker dat jouw sensor wel echt op het laagste detectiebereik staat? Ik vind dit vreemd...
Een PIR sensor afdekken met tape moet altijd werken, ook hier vind ik het vreemd dat dit bij jou niets uitmaakt.
Heb je het tape ook al eens bovenin of juist onderin de sensorkop geprobeerd te plakken, om dit te testen?
Ik heb een aantal tests gedaan met afplaktape (onder tape, boven tape, onder en boven tape, links tape, rechts tape etc.), maar er is óf geen detectieverschil waar te nemen óf de sensor ziet je pas als je er met je neus boven op staat... Dat vind ik er juist ook vreemd aan.

Heb ze nooit gekoppeld, maar bedankt voor de tip. Ik ga eens checkendeeveej schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:43:
Je telefoon onthoudt ook bluetooth verbindingen uit het verleden, Ik heb ze daar verwijderd en zie ze niet meer terug.
Wat is afplaktape ? Gewoon PE tape gaat geen IR tegenhouden. Je kan testen met een stukje aluminium folie onder je tape maar je hebt ook speciale stiften om zogenaamde dead spots te maken (dit doe je aan de binnenkant van de spreader).niwresixel schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:33:
Ik heb een aantal tests gedaan met afplaktape..
[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 12-11-2019 09:30 ]
Als alle lampen en accessoires zijn gemigreerd van de V1 Bridge naar de V2 Bridge, en je hebt alle stappen in de App netjes gevolgd, dan heb je de V1 bridge nooit meer nodig!Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:20:
Hier al jaren een tevreden Hue gebruiker. Door een nieuwe plafondlamp (die vierkante) in de verbouwde hal ook kennis gemaakt met de nieuwe afstandbediening en is het pielen en rommelen met Hue weer een beetje opgestart. Wilde ook wel eens Apple Homekit proberen, dus gelijk de bridge maar een upgrade gegeven naar de V2 en een motionsensor gekocht. Allemaal prima, maar ik verbaasde mij wel over het feit dat ik een hoop moeite moest doen om de oude lampen aan de nieuwe bridge te koppelen. Uiteindelijk heb ik de oude bridge weer opnieuw moeten aansluiten en zo de oude lampen kunnen transferren. Maar wat nou als ik per ongeluk een oude lamp uit de nieuwe bridge verwijder? Moet ik dan eerst alle lampen opnieuw zoeken met de oude bridge en dan overzetten naar de nieuwe? Dus moet ik nu ‘voor eeuwig’ de oude bridge bewaren voor het geval dat? Of is er een andere methode?
Oh ja: als je een lamp aansluit op een Smartplug en je vraagt Siri om de lampen aan/uit te zetten, dan slaat Siri deze over. Voor Siri is een Smartplug dus geen lamp ;-)
Mooie review! ik heb er zelf ook 1 uit de eerste batch, ik heb alleen het probleem dat de knop links boven regelmatig niet goed reageert herken jij dat ook?MeShell schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:59:
Goedendag,
Groet,
Michel van Eunen.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ah goed om te weten, ik heb een support call aangemaakt...MeShell schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:14:
@Lief Adje Dat herken ik wel. Het lijkt mij erop dat er soms dan niet genoeg energie wordt opgewekt met het indrukken en er dan geen communicatie is. Het is altijd de knop linksboven inderdaad.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
Zeker weten? Stel ik verwijder per ongeluk een oude lamp uit de V2 bridge, hoe kan ik 'm dan ooit terughalen in de bridge? Op de lamp zit wel een sticker met allemaal cijfers en letters, maar niet de 6-cijferige code die ik moet invoeren in de app. Zonder code vindt mijn V2 bridge uberhaubt geen lampen; ook geen nieuwe...Erik1971 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:50:
[...]
Als alle lampen en accessoires zijn gemigreerd van de V1 Bridge naar de V2 Bridge, en je hebt alle stappen in de App netjes gevolgd, dan heb je de V1 bridge nooit meer nodig!
Nieuwe lampen uit de doos (die nog niet aan bridge zijn gekoppeld), zou je direct moeten vinden, zonder 6 cijferige code!Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]
Zeker weten? Stel ik verwijder per ongeluk een oude lamp uit de V2 bridge, hoe kan ik 'm dan ooit terughalen in de bridge? Op de lamp zit wel een sticker met allemaal cijfers en letters, maar niet de 6-cijferige code die ik moet invoeren in de app. Zonder code vindt mijn V2 bridge uberhaubt geen lampen; ook geen nieuwe...
Waar je wel op moet letten is dat de lampen alleen de eerste 30 minuten na aanzetten ( spanning er af halen en na 30 seconden wachten er weer op zetten), een ZigBee netwerk kunnen joinen!
Verder als je per ongeluk een lamp verwijderd met je Hue app, dan staat deze niet meer geregistreerd in de bridge maar zit deze nog steeds in het netwerk, om hem terug te vinden hoef je alleen naar nieuwe lampen te zoeken!
Verwijderd
Dank je. Het zou dus alleen een probleem zijn als bijvoorbeeld mijn V2 bridge kapot gaat en ik de oude lampen zonder 6-cijferige code aan een nieuwe V2 bridge moet koppelen. Maar volgens mij kan je daarvoor ook een (oude) afstandsbediening gebruiken...Erik1971 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:51:
[...]
Nieuwe lampen uit de doos (die nog niet aan bridge zijn gekoppeld), zou je direct moeten vinden, zonder 6 cijferige code!
Waar je wel op moet letten is dat de lampen alleen de eerste 30 minuten na aanzetten ( spanning er af halen en na 30 seconden wachten er weer op zetten), een ZigBee netwerk kunnen joinen!
Verder als je per ongeluk een lamp verwijderd met je Hue app, dan staat deze niet meer geregistreerd in de bridge maar zit deze nog steeds in het netwerk, om hem terug te vinden hoef je alleen naar nieuwe lampen te zoeken!
Ondertussen mijzelf blij gemaakt met een outdoor motion sensor...
Ja dat klopt, maar kan ook met Hue Dimmer Switch, je kunt hier mee altijd de lampen resetten (dan zijn ze niet meer met netwerk gekoppeld en gaan dan zoeken naar nieuw netwerk), door de I en 0 knop tegelijk in te drukken (minimaal een 10 seconden) en deze dan bij lamp te houden die moet worden gereset!Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:18:
[...]
Dank je. Het zou dus alleen een probleem zijn als bijvoorbeeld mijn V2 bridge kapot gaat en ik de oude lampen zonder 6-cijferige code aan een nieuwe V2 bridge moet koppelen. Maar volgens mij kan je daarvoor ook een (oude) afstandsbediening gebruiken...
Ondertussen mijzelf blij gemaakt met een outdoor motion sensor...
Probleem is als ik dag erna mijn “lichten aan” zet via Google Home, dan springen ze aan op laatste stand voor de lichten gedimd waren, dus nauwelijks enig licht gevend.
Ik dacht dat ik dit kon regelen bij “gedrag bij inschakelen”... maar dit blijkt het niet te doen.
Iemand tips?
Een antwoord op je vraag heb ik niet. Maar "gedrag bij inschakelen" gaat over wat er gebeurt na een stroomonderbreking, dus inderdaad niet over wat jij probeert te bereiken.jeroenconv schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:20:
Ik heb het volgende probleem bij mijn Hue installatie. Via een “gaan slapen” routine gaat elke dag mijn lichten uit om 12u00.
Probleem is als ik dag erna mijn “lichten aan” zet via Google Home, dan springen ze aan op laatste stand voor de lichten gedimd waren, dus nauwelijks enig licht gevend.
Ik dacht dat ik dit kon regelen bij “gedrag bij inschakelen”... maar dit blijkt het niet te doen.
Iemand tips?
1. Normale procedure
2. Reset ikea lamp, daarna normale procedure
3. Reset ikea lamp, daarna uit, start zoeken in hue app, lamp aan
4. Reboot hue bridge, daarna alle bovengenoemde acties
5. Touchlink via all 4 hue app
6. Start zoeken in hue app, daarna direct reset lamp.
Niks werkt. Iemand suggesties?
Update: betreft een tradfri filament lamp
[ Voor 4% gewijzigd door robvermeer op 12-11-2019 23:54 ]
Ik heb 3 van die sokkels en 2 wandlampen... allemaal hebben ze dit in meer of mindere mate.Birdy D schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:33:
Heb sinds een paar weken een Philips Hue Impress 24V sokkel. Nu is de gehele binnenkant beslagen lijkt me niet erg bevorderlijk voor de levensduur van de lamp..Is dit normaal bij IP44? meer mensen last van met outdoor lampen van Hue?
Ik heb een HUE Lightstrip Plus die al een tijdje achter mijn tv-meubel zit geplakt. Nu ga ik mijn tv-meubel veranderen en ophangen en wil ik de Lightstrip verplaatsen. Kan dat nog, plakt die nog wel of is na een tijdje de "sterkte" van de plak wel weg. Zo ja, wat kan je dan het beste doen?
Optie 3, is wat bij mij normaal altijd werkt! Ik had laatst met 3 nieuwe Tradfri GU10 lampen, waarbij de eerste meteen was toegevoegd met optie 3, de tweede pas na twee pogingen en de derde heb ik ook optie 3 tot en met 6 een aantal keren geprobeerd en uit eindelijk werd die lamp ook gevonden!robvermeer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:45:
Ik heb een Philips hue bridge, versie bsb002. Daarop probeer ik een recent gekochte ikea tradfri lamp aan te sluiten. Dit werkt niet. Heb het volgende geprobeerd:
1. Normale procedure
Maar kan zijn dat de Tradfri filament lamp een "bug" heeft, maar heb er nog niets over gelezen. Kan ook zijn dat de lamp defect is?!
Durf geen uitspraken te doen over of t nog goed gaat, maar in principe zou je gewoon vervangend 3M dubbelzijdige plakstrip erop kunnen plakken. Dat is t spul wat er normaliter ook op zit.Frid0 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:41:
Goedemorgen,
Ik heb een HUE Lightstrip Plus die al een tijdje achter mijn tv-meubel zit geplakt. Nu ga ik mijn tv-meubel veranderen en ophangen en wil ik de Lightstrip verplaatsen. Kan dat nog, plakt die nog wel of is na een tijdje de "sterkte" van de plak wel weg. Zo ja, wat kan je dan het beste doen?
XBO: Michaël#3318
Het beste kan je hem eenmalig in een metalen profielbuis plakken, beter voor de leds ook, en gebruik je ff nieuwe, goeie dubbelzijdige tape of je kit hem vast, ook nog een optie..Frid0 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:41:
Goedemorgen,
Ok, heb een mail naar Beaumotica gestuurd hierover. Verbaasd mij een beetje namelijk want vocht, ondanks 24 Volt lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de levensduur al heb ik het idee dat de leds zelf wel goed "verpakt" zitten maar het aan de buitenste glasrand ligt.MadDog2K schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:37:
[...]
Ik heb 3 van die sokkels en 2 wandlampen... allemaal hebben ze dit in meer of mindere mate.
Metalen profiel lijkt mij het beste. Ik heb de led strips van het tv-kastje afgehaald, verhuist en opnieuw geplakt met dubbelzijdige tape: een gedeelte van de ledstrip heeft nog maar een kleur ( waarschijnlijk door buigen van de strip) en de dubbelzijdige tape houdt niet goed. Geen aanrader dus @Frid0Birdy D schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:54:
[...]
Het beste kan je hem eenmalig in een metalen profielbuis plakken, beter voor de leds ook, en gebruik je ff nieuwe, goeie dubbelzijdige tape of je kit hem vast, ook nog een optie..
PSN: Fruitschaaltje
ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben want dit maakt me echt gek...
Ik gebruik al sinds geruime tijd een hele Hue set-up waar ik in combinatie met Alexa beplaade routines trigger d.m.v. de Hue bewegingssensoren.
De belangrijkste routine in de alexa app is "gaan slapen" en "opstaan" bij ons thuis, waar dat als de Hue bewegingsensor 's avonds tussen 21h en 23h een beweging detecteert in de nachthal, 2 minuten later alle lichten uitgaan, de rolluik sluit (klikaanklikuit) en de kalender voor de volgende dag wordt voorgelezen in de slaapkamer. Als er 's morgens tussen 05h en 07h beweging wordt gedetecteerd gaat er een scène "opstaan" afspelen die alle lichten beneden aandoet. Lekker handig...maar sinds 2 dagen werkt dit niet meer. Als ik onder "devices" kijk in de alexa app, zie ik dat de Hue bewegingsensor netjes beweging detecteert als ik voorbij loop maar de routine wordt niet gestart. Als ik een andere trigger voor dezelfde routine neem,bv een deurcontact van klikaanklikuit dan wordt de routine wel netjes gestart. Dit geld voor alle 6 andere Hue bewegingsensoren die ik in huis heb waar de routine niet wordt gestart, en bij alle andere sensoren die niet van Philips Hue zijn waarbij de routine WEL wordt gestart.
Routines verwijderen, bewegingssensoren verwijderen en opnieuw toevoegen, de skill even verwijderen en opnieuw toevoegen,.... ik denk dat ik alle mogelijke dingen al heb geprobeerd maar zonder resultaat.....
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de helpdesk van amazon en philips met de vraag of zij hier een verklaring voor hebben maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen, maar ik vrees dat ze mij hier ook niet gaan kunnen helpen, ze zullen het wel op elkaar steken.
Dus mjn vraag is of er iemand is die hier ook problemen mee heeft/heeft gehad en eventueel wat de oplossing is. Ik weet dat het een luxe probleem is maar de integratie van Hue bewegingssensoren die een routine kunnen starten is voor mij de grootste reden geweest waarom ik al mijn bestaande verlichting afgelopen jaar heb veranderd naar Hue (koste wel een bom geld zo alles in één keer).
Alvast bedankt.
ik heb het zelfde probleem maar dan met Apple HomeKit, ik had het eerst met de beweging sensor van mijn wc, werkt opeens niet meer, van alles geprobeerd , alles opnieuw aangemaakt, niets werkte, toen bridge uit en aan gezet en het werkte weer, nu heb ik het zelfde probleem bij mijn beweging sensor boven in de hal, maar bridge uit en aan helpt niet meer, ik krijg het niet meer werkende, als ik de instelling aanpas naar de Hue app , dus de instellingen daar van dan werkt het gewoon maar met HomeKit krijg ik het niet meer werkende..... ook al geeft homekit wel aan dat er beweging iskimvl83 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:33:
Beste forumleden,
ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben want dit maakt me echt gek...
Ik gebruik al sinds geruime tijd een hele Hue set-up waar ik in combinatie met Alexa beplaade routines trigger d.m.v. de Hue bewegingssensoren.
De belangrijkste routine in de alexa app is "gaan slapen" en "opstaan" bij ons thuis, waar dat als de Hue bewegingsensor 's avonds tussen 21h en 23h een beweging detecteert in de nachthal, 2 minuten later alle lichten uitgaan, de rolluik sluit (klikaanklikuit) en de kalender voor de volgende dag wordt voorgelezen in de slaapkamer. Als er 's morgens tussen 05h en 07h beweging wordt gedetecteerd gaat er een scène "opstaan" afspelen die alle lichten beneden aandoet. Lekker handig...maar sinds 2 dagen werkt dit niet meer. Als ik onder "devices" kijk in de alexa app, zie ik dat de Hue bewegingsensor netjes beweging detecteert als ik voorbij loop maar de routine wordt niet gestart. Als ik een andere trigger voor dezelfde routine neem,bv een deurcontact van klikaanklikuit dan wordt de routine wel netjes gestart. Dit geld voor alle 6 andere Hue bewegingsensoren die ik in huis heb waar de routine niet wordt gestart, en bij alle andere sensoren die niet van Philips Hue zijn waarbij de routine WEL wordt gestart.
Routines verwijderen, bewegingssensoren verwijderen en opnieuw toevoegen, de skill even verwijderen en opnieuw toevoegen,.... ik denk dat ik alle mogelijke dingen al heb geprobeerd maar zonder resultaat.....
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de helpdesk van amazon en philips met de vraag of zij hier een verklaring voor hebben maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen, maar ik vrees dat ze mij hier ook niet gaan kunnen helpen, ze zullen het wel op elkaar steken.
Dus mjn vraag is of er iemand is die hier ook problemen mee heeft/heeft gehad en eventueel wat de oplossing is. Ik weet dat het een luxe probleem is maar de integratie van Hue bewegingssensoren die een routine kunnen starten is voor mij de grootste reden geweest waarom ik al mijn bestaande verlichting afgelopen jaar heb veranderd naar Hue (koste wel een bom geld zo alles in één keer).
Alvast bedankt.
BarryMel
Hey goede tip,barrymel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:05:
[...]
ik heb het zelfde probleem maar dan met Apple HomeKit, ik had het eerst met de beweging sensor van mijn wc, werkt opeens niet meer, van alles geprobeerd , alles opnieuw aangemaakt, niets werkte, toen bridge uit en aan gezet en het werkte weer, nu heb ik het zelfde probleem bij mijn beweging sensor boven in de hal, maar bridge uit en aan helpt niet meer, ik krijg het niet meer werkende, als ik de instelling aanpas naar de Hue app , dus de instellingen daar van dan werkt het gewoon maar met HomeKit krijg ik het niet meer werkende..... ook al geeft homekit wel aan dat er beweging is
Ik heb m'n bridge even van de stroom gehaald en nu werken de routines terug weer wel.
Nu weet ik tenminste dat het probleem zich met de Hue bridge voordoet, wel snap ik niet goed wat het probleem was

Hopelijk krijg je het als dan nog werkend en blijven we allemaal wat gespaard van die onduidelijke "breakdowns" die mij alvast hoofdpijn bezorgen.
Als het goed is zijn deze dus compatibel, alleen vraag ik mij even af op wat voor manier. Kan ik de achterliggende houder/frame van de enocean module in een Jung raamwerk plaatsen en dan ook Jung wippen/knoppen erop zetten.
Of is het alleen het raamwerk en moet ik alsnog met de Eltako knoppen werken?
ChrisIsm
Als ik in mijn tuin recht op de sensor afloop dan schiet het licht echt pas aan bij 3-4 meter benadering dus ik kan jouw ervaring niet plaatsen. Tenzij de afstand "hoek in de muur" naar "trotoir" ook rond de 4 meter ligt, dan is dit nog te dichtbij om de sensor niet te triggeren.niwresixel schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:33:
[...]
Hieronder een ruwe schets, waarbij de rode lijn de detectiezone ongeveer weergeeft en de sensor dus linksonder in de rechte hoek geplaatst is. Het linkerdeel van de stoep wordt niet gedetecteerd, maar her rechterdeel (eigenlijk loodrecht op de sensor) wel. Volgens de handleiding is het dieptebereik recht voor de sensor 12 meter, dus dit zou wel kunnen kloppen. De gevoeligheid staat in de laagste stand, dat weet ik 100% zeker.
Ik heb een aantal tests gedaan met afplaktape (onder tape, boven tape, onder en boven tape, links tape, rechts tape etc.), maar er is óf geen detectieverschil waar te nemen óf de sensor ziet je pas als je er met je neus boven op staat... Dat vind ik er juist ook vreemd aan.
[Afbeelding]
En zoals eerder aangegeven werkt niet elk tape even goed. IR straling wordt door veel materialen gedempt tot compleet geblocked maar ik zou in dit geval ook even experimenteren met 2-3 lagen zwart PVC tape op elkaar, of inderdaad aluminium tape voor luchtkanalen. Heb je dit niet, neem dan een stukje aluminium folie en plak dit met tape over een deel van de sensor. Werkt dit goed dan kun je altijd nog aluminiumtape kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 13-11-2019 12:18 ]
Niet helemaal correct. Lampen worden wel uit het zigbee netwerk verwijderd als je de lamp via de app/api verwijderd (als de lamp ten minste aan staat tijdens het verwijderen zodat dat deze het bericht kan ontvangen dat hij het netwerk moet verlaten). De lamp wordt daardoor factory new waardoor je hem weer kan vinden (ook met andere bridges).Erik1971 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:51:
[...]Verder als je per ongeluk een lamp verwijderd met je Hue app, dan staat deze niet meer geregistreerd in de bridge maar zit deze nog steeds in het netwerk, om hem terug te vinden hoef je alleen naar nieuwe lampen te zoeken!
Apart dat je een lamp hebt zonder code. Alle lampen horen een code te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]Zeker weten? Stel ik verwijder per ongeluk een oude lamp uit de V2 bridge, hoe kan ik 'm dan ooit terughalen in de bridge? Op de lamp zit wel een sticker met allemaal cijfers en letters, maar niet de 6-cijferige code die ik moet invoeren in de app. Zonder code vindt mijn V2 bridge uberhaubt geen lampen; ook geen nieuwe...
Als het een armatuur is kan het zijn dat de code achter een klepje of in de behuizing zit (niet handig, maar ja...).
Of bij een lightstrip daar zit de code op een kastje in de kabel en niet op de voeding.
Dus misschien zit de code net op een plek waar je ze niet verwacht.
Wat voor lampmodel is het?
Dit al geprobeerd? Lamp aansluiten en 6x de schakelaar uit en aan doen. Als het goed is knippert je tradfi zachtjes eenmalig. Open je app en laat de app naar een nieuwe lamp zoeken met het licht uit. Terwijl je app zoekt naar de lamp zet je de lamp aan. Dat werkte hier in ieder geval. Als dat niet werkt bridge resetten en handeling herhalen.robvermeer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:45:
Ik heb een Philips hue bridge, versie bsb002. Daarop probeer ik een recent gekochte ikea tradfri lamp aan te sluiten. Dit werkt niet. Heb het volgende geprobeerd:
1. Normale procedure
Zou inderdaad kunnen dat dit gefixed is met nieuwere Lamp en Bridge software, maar in het begin was het niet mogelijk voor Hue om lampen te verwijderen en tevens te resetten naar factory new, lampen bleven gewoon in het netwerk zitten, network leave command werd niet uitgestuurd.Robsato schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:25:
[...]
Niet helemaal correct. Lampen worden wel uit het zigbee netwerk verwijderd als je de lamp via de app/api verwijderd (als de lamp ten minste aan staat tijdens het verwijderen zodat dat deze het bericht kan ontvangen dat hij het netwerk moet verlaten). De lamp wordt daardoor factory new waardoor je hem weer kan vinden (ook met andere bridges).
Maar ja dat was dan ook zo'n 3 jaar geleden, dat ik zeker weet dat dit nog wel het geval was en in de tussen tijd is hopelijk het een en ander opgelost
[ Voor 13% gewijzigd door Erik1971 op 13-11-2019 14:51 ]
Verwijderd
Bijvoorbeeld een LivingColors LLC001. Zit wel een stickertje op met allemaal cijfers en nummers, maar geen 6-cijferige die ik kan invoeren in de app...Robsato schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:33:
[...]
Apart dat je een lamp hebt zonder code. Alle lampen horen een code te hebben.
Als het een armatuur is kan het zijn dat de code achter een klepje of in de behuizing zit (niet handig, maar ja...).
Of bij een lightstrip daar zit de code op een kastje in de kabel en niet op de voeding.
Dus misschien zit de code net op een plek waar je ze niet verwacht.
Wat voor lampmodel is het?
De enige oplossing die ik kan bedenken is een enkele wip nemen en de palletjes die op de switches drukken die je niet wilt gebruiken verwijderen, maar ik weet niet of die compatible met elkaar zijnFurfoot schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:25:
Met de friends of hue schakelaars zou ik graag op sommige plekken een enkele wip willen gebruiken alleen lijkt dit niet mogelijk te zijn. Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 5% gewijzigd door bobjansen op 13-11-2019 16:39 ]
Dit heb ik gedaan alleen als ik tegelijk de twee knoppen indruk reageren ze niet dus dan ga ik er van uit dat een enkele wip monteren daar niets in zal veranderen.DukeBox schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:07:
@Furfoot je kan natuurlijk wel beide kanten gelijk configureren.
Dat is geen Hue lamp, is nog van voor het Hue tijdperk!Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:02:
[...]
Bijvoorbeeld een LivingColors LLC001. Zit wel een stickertje op met allemaal cijfers en nummers, maar geen 6-cijferige die ik kan invoeren in de app...
Dus heeft geen 6 digit ID, deze lamp kun je alleen via touchlinken met Philips LivingColorsn Remote of Hue Dimmer Switch!
[ Voor 15% gewijzigd door Erik1971 op 13-11-2019 18:13 ]
Zoals Erik1971 al aangeeft dit is een Living Colors lamp van voordat Hue bestond.Deze lampen werken met Hue omdat de techniek grotendeels gelijk is, maar ondersteunen niet alle features.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:02:
[...]Bijvoorbeeld een LivingColors LLC001. Zit wel een stickertje op met allemaal cijfers en nummers, maar geen 6-cijferige die ik kan invoeren in de app...
Een van de verschillen is dat de originele LivingColors lampen gemaakt zijn om met afstandbedieningen te werken en niet via de bridge (want die bestond nog niet) waardoor deze lampen ook niet de methode ondersteunen die de bridge normaal gebruikt om lampen toe te voegen. Je kan deze LivingColors lampen vaak (ligt aan de software versie van de LivingColors lamp) toevoegen aan een bridge door deze vanuit de bridge te touchlinken (zoals met een afstandbediening zou gebeuren). Dat touchlinken kan je aansturen met behulp van de API of met een app (weet zo even niet welke, maar misschien kan iemand anders daarmee helpen)
<edit>ah, Erik1971 heeft ondertussen zijn reaktie aangepast met extra info over touchlink. Je kan dit echter echter dus ook vanuit de bridge doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Robsato op 13-11-2019 18:25 ]
Klopt, vandaar dat hierboven al werd aangeven om van 1 kant de palletjes te verwijderen.Furfoot schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:18:
[...]
Dit heb ik gedaan alleen als ik tegelijk de twee knoppen indruk reageren ze niet dus dan ga ik er van uit dat een enkele wip monteren daar niets in zal veranderen.
Persoonlijk vind ik dit ook wel wennen sinds ik de normale schakelaar heb vervangen. Was een gewoonte om ‘s morgens bij binnenkomst woonkamer met 1 klap beide lampen (woonkamer en eetkamer) aan en uit te doen.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic