[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.312 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
dafo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:56:
[...]

Hier vandaag ook de nieuwe Smart Knop binnengekregen.

De knop voelt degelijk en goed aan en de magneet werkt goed maar niet super sterk. Ik had gehoopt dat ik er ook individuele lampen mee zou kunnen bedienen, maar helaas kun je slechts scènes voor 1 kamer programmeren, dus geen zone inderdaad of een specifieke lamp. Daarnaast is de Smart Knop niet compatibel met Apple HomeKit en kan deze knop dus niet worden geconfigureerd in de Apple Home app. Dat is echt voor mij een flinke teleurstelling. Maar ik ga ze wel houden, en zet ze in als vervanger van domme schakelaars.
Vreemd dat deze nog niet zichtbaar is met HomeKit, normaal heeft Signify dit al geregeld voordat er een nieuw product uitkomt?! Maar ik verwacht dat dit middels een software update alsnog wordt toegevoegd!

Dat je maar 1 kamer kunt configureren is ook raar, maar dat kan te maken hebben met het feit dat je het gedrag kunt configureren gebaseerd op tijd van de dag, zal ze anders te veel ruimte (lees rules en actions) kosten in de bridge. Maar ook dat kan nog worden opgelost, in de bridge, is eigenlijk raar dat ze dit probleem nog niet hebben opgelost (met gewone dimmer kun je maar 2 kamers configureren), is namelijk technisch best mogelijk!?

Zal eens kijken wat ik nog van Signify gedaan kan krijgen, is eigenlijk bullshit dat je beperkt bent tot 1 kamer, hoeft namelijk niet en is redelijk "eenvoudig" op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die smart knop is best matig eigenlijk. Je kan enkel kamers bedienen, geen scenes en je kan kiezen tussen time based verlichting of switchen tussen verschillende scenes, that's it.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 12:02

garrow

PSN: Garrow1978

hoi,

ik wil voor buiten onder onze overkapping ook met een Hue system beginnen.
Heb hiervoor de Impress muurlamp in gedachte. Echter waar ik nu niet achter kan komen is of deze alleen via een bridge te besturen zullen zijn, of ook rechtstreeks met een dimmer switch. Voor nu ben ik namelijk alleen opzoek naar een draadloze aan/uit en dimmer.

Sorry voor de mogelijk simple vraag, echter echt nog een beginner in het Hue gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
garrow schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:40:
hoi,

ik wil voor buiten onder onze overkapping ook met een Hue system beginnen.
Heb hiervoor de Impress muurlamp in gedachte. Echter waar ik nu niet achter kan komen is of deze alleen via een bridge te besturen zullen zijn, of ook rechtstreeks met een dimmer switch. Voor nu ben ik namelijk alleen opzoek naar een draadloze aan/uit en dimmer.

Sorry voor de mogelijk simple vraag, echter echt nog een beginner in het Hue gebeuren.
Hue Bridge vereist staat bij één van de eerste shops bij de Google resultaten...

Op Tweakers wordt verwacht dat je zelf wat moeite doet, met name juist dit soort simpele dingen...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:41

DukeBox

loves wheat smoothies

garrow schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:40:
Zoals hier boven al staat kom je dat inderdaad tegen op de product pagina: https://www2.meethue.com/...-buitenwandlamp/1742930P7

Eigenlijk is er best een simpele reden dat dit niet met een remote kan, het is een kleuren lamp en er zijn geen kleuren remotes ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik had 1 dimmer schakelaar die niet wilde updaten die bleef maar op downloaden staan al een week, dus de bridge uit en aan gezet en erna ging het wel goed

alleen werken in homekit nu mijn hue beweging sensor scenes niet meer

normaal als ik langs een beweging sensor ga dan werd een scene gestart maar dat gebeurd niet meer, ik heb ze al opnieuw aangemaakt in homekit maar dat helpt niet

je ziet in homekit wel dat de beweging gedetecteerd is

iemand een idee wat er aan de hand is ? wat ik zei alles werkte prima tot ik de bridge uit en aan heb gedaan

edit : als ik hem terug zet naar dat de hue app de verlichting bediend dan werkt het wel , erna weer ingesteld naar configureer met homekit maar dan nog werkt het niet....

edit 2 : als ik in homekit melding op mijn iphone aanzet voor de beweging sensor die melding kreeg ik wel gelijk binnen maar de scene werd niet geactiveerd, bridge nog een keer uit en aangezet en nu werkt opeens alles weer ? heel vreemd :-)

Opgelost dus

[ Voor 28% gewijzigd door barrymel op 30-10-2019 13:43 ]

BarryMel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
michael3 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Ledstrips is er voor een gedeelde en de rest komt aankomende maand.
Maar dat gaan normale 12v ledstrips worden.

Dus zoek echt alleen een manier om het te bedienen.
De GLEDOPTO leddrivers onthouden hun laatst gekozen instelling zoals de HUE lampen dit doen.

Als de je voeding voor de leddrivers+ledvoedingen compleet afschakeld met een normale aan/uit schakelaar dan kun je deze verlichting inderdaad niet meer bedienen zoals al werd aangegeven.
Zet de je spanning weer op de ledstrip installatie met de aan/uit schakelaar dan gaat deze vrijwel gelijk branden, in de laatst gekozen kleur en dimstand.

Als je Zigbee gebaseerde schakelaars gebruikt, HUE of ander merk, dan schakel je de spanning in de lamp of in de leddriver uit maar niet de primaire 230 volt voeding. Hierdoor blijft een deel van de Zigbee techniek 'online' waardoor deze nog steeds als 'verbonden' in de HUE app aanwezig blijven en te bedienen zijn.

Als je wilt weten hoe zo'n 4 of 8 voudige Zigbee schakelaar aan te melden is op de HUE Bridge dan moet je de filmpjes van Sunricher bijvoorbeeld even goed en helemaal bekijken. Zoals mijn voorbeeldfilmpje van een paar posts terug.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Tsurany schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:35:
Die smart knop is best matig eigenlijk. Je kan enkel kamers bedienen, geen scenes en je kan kiezen tussen time based verlichting of switchen tussen verschillende scenes, that's it.
Al lezende over de eerste ervaringen met de HUE Smart knop geloof ik dat je beter een Flic knop met Flic bridge kunt nemen. Als set wel iets duurder maar de mogelijkheden zijn legio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Vandaag mijn smart buttons ontvangen.

Ondanks melding in de hue-app dat configureren in andere app nog niet werkt (werkt niet met apple home) verschijnt de knop vervolgens wel in de homekit-app...

Ik kan de knop koppelen aan homekit-scene (luxaflex omlaag) en dat werkt.

Nog wel wat bugs:

1) In homekit kan je alleen knop 1 (eenmaal drukken) instellen, dus bv geen longpress voor andere scene

2) in homekit is logo van hue dimmer verandert in logo van smart button (dus nu in de betreffende kamer een dimmer en knop met zelfde tile-logo)

Die eerste is wel jammer, maar komt vast met een update, die 2e is verwarrend maar zal vast ook we gefixed worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds een tijdje werken mijn Living Color remote's niet meer zo best helaas. Nou heb ik recent wel een lamp toegevoegd aan de groep waarin ze werken, nu 4 stuks. Was er altijd wel blij mee, maar dit is wel frustrerend.

Dacht eerst nog aan de batterijen maar dat bleek valse hoop: waarschijnlijk door de batterijwissel hebben ze even (1 keer) gewerkt oid.

Nu maar proberen of we met een dimmer hetzelfde gemak kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Vraage, ik heb onder mijn corniche van het dak 8 led spots. Deze zou ik willen vervangen door HUE white spots.

Is het mogelijk om deze 8 spots in een sequentie te laten aangaan? (bijvoorbeeld, 2 middelste gaan direct aan, terwijl er telkens van links en rechts naar buitenkant de andere vertraagd aangaan om een mooi effect te creeren.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:07
@stekki
Kan, maar hangt er vanaf hoe je ze wil schakelen, en wat de tussenpozen van inschakelen moet zijn
Met alleen timers (vaste tijdstippen van inschakelen) kan je meerdere scenes maken en deze met tussenpozes inschakelen.
.
Scene 1 op tijstip x: Middelste 2 inschakelen
Scene 2 dus 5 minuten later. Of 1 minuut later: Middelste 4 inschakelen
Scene 3: Middelste 6 inschakelen
Scene 4: als laatste alles inschakelen.

Weet niet of het op secondes afgesteld kan worden, volgens mij niet standaard.

[ Voor 8% gewijzigd door robkrekel op 31-10-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:09:
Heb 2 Aurelle lampen die niet (goed) reageren op de ingebouwde scenes, de scenes dimmed, nightlight maar ook energize bijv gaan allen op 100% geel licht ipv de betreffende scene. Gewone Hue peertjes doen t wel goed. Bekend probleem?
Van Philips inmiddels de bevestiging dat er inderdaad een bug zit in deze lampen... er wordt gewerkt aan een fix maar ze konden niet vertellen wanneer deze uitkomt. Voor nu handmatig de betreffende scenes maar nagemaakt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
robkrekel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:17:
@stekki
Kan, maar hangt er vanaf hoe je ze wil schakelen, en wat de tussenpozen van inschakelen moet zijn
Met alleen timers (vaste tijdstippen van inschakelen) kan je meerdere scenes maken en deze met tussenpozes inschakelen.
.
Scene 1 op tijstip x: Middelste 2 inschakelen
Scene 2 dus 5 minuten later. Of 1 minuut later: Middelste 4 inschakelen
Scene 3: Middelste 6 inschakelen
Scene 4: als laatste alles inschakelen.

Weet niet of het op secondes afgesteld kan worden, volgens mij niet standaard.
@robkrekel idd, is een mogelijkheid, ik dacht echter op seconden niveau en dit vastzetten achter druk op knop of laten activeren bij beweging voordeur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hertog schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:
Lutron komt met een Friends of Hue dimmer die je over een (Amerikaans model) lichtschakelaar kunt plaatsen:
https://gizmodo.com/lutro...ne-of-the-most-1834891146
[Afbeelding]

Op zich gaat die plaatsing in Nederland niet werken, maar volgens mij de eerste (Friends of) Hue schakelaar die met een draaiknop werkt. Benieuwd of dat vervolg gaat krijgen.
Een post met een baard, maar ik heb 'm zojuist besteld vanuit de VS! De draaiknop heeft een diameter van 38mm, gelijk aan een dimmerknop hier in NL. Dus als ie binnen is:

1) Schakel- en fasedraad aan elkaar met een lasklem;
2) Dimmerplaat bij bouwmarkt halen;
3) Koppelstukje in de vorm van een US-schakelaar printen;
4) Aurora erop en gaan!

Ten opzichte van een Hue Smart-knop is het niet goedkoop (60 USD na verzending en invoerrechten, exclusief verdere materialen), maar het lijkt mij zoveel intuitiever...

* Thijsmans vindt dat de bediening erg gericht is op de Amerikaanse markt en dat de Europese-stijl schakelaars achterblijven...

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51B3-IMu5FL._SL1154_.jpg

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
stekki schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

@robkrekel idd, is een mogelijkheid, ik dacht echter op seconden niveau en dit vastzetten achter druk op knop of laten activeren bij beweging voordeur...
Het HUE concept is bedoeld voor (tijd)schakelingen in een woning en niet als DMX sturing voor een theater.
Je kunt schakeltijden aanmaken op minimaal minuut, niet sneller.
Theoretisch zou het wel kunnen want HUE kent programma's met verschillende snelle lichteffecten voor muziek en in deze tijd Haloween maar dus niet voor jouw toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:18
stekki schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:07:
Vraage, ik heb onder mijn corniche van het dak 8 led spots. Deze zou ik willen vervangen door HUE white spots.

Is het mogelijk om deze 8 spots in een sequentie te laten aangaan? (bijvoorbeeld, 2 middelste gaan direct aan, terwijl er telkens van links en rechts naar buitenkant de andere vertraagd aangaan om een mooi effect te creeren.

Iemand?
De standaard Hue app heeft er geen optie voor, maar op de API kan je in een scene aangeven wat de transitietijd van een lamp moet zijn. Dus wat je zou kunnen maken is een scene (of je past een bestaande aan) waar sommige lampen een korte transitietijd hebben, dus snel op volle sterkte zijn, en andere lampen waar de transitietijd langer is. Deze tijd is in te stellen in stappen van 100ms. Ik denk dat dit een aardig effect kan geven, maar is een heel gedoe om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Ik heb een vraagje. Ik heb een hue Motion Sensor die ik bedien via de Hue app. Hierop heb ik ingesteld dat bij beweging het WC licht voor 1 minuut aan moet gaan op 75%

Echter na 15-30seconden gaat het licht automatisch terug naar 25%

Waarom is dit? Ik heb dit nergens ingesteld zover ik weet. Zit er een standaard, niet uit te schakelen, transitie op ofzo?

Als ik de timer op 3-5 minuten zet doet die het ook, maar dan later, na 1,5 minuut ipv 30 seconden

[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 31-10-2019 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:51
Aschtra schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:52:
Ik heb een vraagje. Ik heb een hue Motion Sensor die ik bedien via de Hue app. Hierop heb ik ingesteld dat bij beweging het WC licht voor 1 minuut aan moet gaan op 75%

Waarom is dit? Ik heb dit nergens ingesteld zover ik weet. Zit er een standaard, niet uit te schakelen, transitie op ofzo?

Als ik de timer op 3-5 minuten zet doet die het ook, maar dan later, na 1,5 minuut ipv 30 seconden
Dat is standaard gedrag. De lampen gaan de laatste 30 sec (bij geen beweging) zachter branden voordat ze uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Thijsmans schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

Een post met een baard, maar ik heb 'm zojuist besteld vanuit de VS! De draaiknop heeft een diameter van 38mm, gelijk aan een dimmerknop hier in NL. Dus als ie binnen is:

1) Schakel- en fasedraad aan elkaar met een lasklem;
2) Dimmerplaat bij bouwmarkt halen;
3) Koppelstukje in de vorm van een US-schakelaar printen;
4) Aurora erop en gaan!

Ten opzichte van een Hue Smart-knop is het niet goedkoop (60 USD na verzending en invoerrechten, exclusief verdere materialen), maar het lijkt mij zoveel intuitiever...

* Thijsmans vindt dat de bediening erg gericht is op de Amerikaanse markt en dat de Europese-stijl schakelaars achterblijven...

[Afbeelding]
Zou je dit proces ook kunnen delen met wat foto's als je het voor elkaar hebt gekregen? Ben heel benieuwd! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 06:29
Hallo allen, vraag ivm bereik: Ik heb voor in de woning in de meterkast een Connectbox van ziggo, deze staat in Bridge. achter deze hangt een Asus ivm een veel beter wifi-bereik. Ik heb de Hue aan de Asus gekoppeld. Dit is wellicht negatief van invloed op het bereik van sommige devices. Als ik de Hue aan de Connectbox Koppel is dit dan van invloed op het bereik van Hue? Oftewel, zendt de Hue zelf uit of gaat dit via het network en dus via de Asus ( in mijn geval)?
Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ambi1961 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:44:
Hallo allen, vraag ivm bereik: Ik heb voor in de woning in de meterkast een Connectbox van ziggo, deze staat in Bridge. achter deze hangt een Asus ivm een veel beter wifi-bereik. Ik heb de Hue aan de Asus gekoppeld. Dit is wellicht negatief van invloed op het bereik van sommige devices. Als ik de Hue aan de Connectbox Koppel is dit dan van invloed op het bereik van Hue? Oftewel, zendt de Hue zelf uit of gaat dit via het network en dus via de Asus ( in mijn geval)?
Hue gebruikt geen WiFi maar Zigbee. Je Hue Bridge zend het Zigbee signaal uit :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
ambi1961 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:44:
Als jij hem gaat koppelen aan je Connectbox werkt je buitenhuisbesturing niet meer in je app in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
DennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:48:
[...]

Hue gebruikt geen WiFi maar Zigbee. Je Hue Bridge zend het Zigbee signaal uit :)
Oke, bedankt. Ik weet dat de verbinding van lamp naar lamp wordt doorgegeven. Blijft toch de vraag: wat is het bereik van de bridge tot de eerste lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Birdy D schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:02:
[...]

Als jij hem gaat koppelen aan je Connectbox werkt je buitenhuisbesturing niet meer in je app in elk geval
Oke, bedankt, maar dit lijkt mij niet het geval toch. Heb via de Connectbox gewoon tot internet. Aan de connectbox hant nu een kabel naar PC op verdieping en een kabel naar de Asus. Beide hebben internet. Dus heb nog 2 plekken over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
ambi1961 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:07:
[...]

Oke, bedankt, maar dit lijkt mij niet het geval toch. Heb via de Connectbox gewoon tot internet. Aan de connectbox hant nu een kabel naar PC op verdieping en een kabel naar de Asus. Beide hebben internet. Dus heb nog 2 plekken over!!
https://www.ziggo.nl/klan...dem/bridge-modus/#Overige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
[...]

De HUE Bridge benadere je vanuit de app via het Wifi signaal uit dezelfde router als waarop de HUE Bridge is aangesloten. Op deze manier vind de app gelijk de HUE Bridge en werkt dit vanzelfsprekend ook buitenshuis.

De Bridge maakt alleen gebruik van het Wifi netwerk om te communiceren met de app op smartphone of tablet.
De communicatie richting de verlichting verloopt via het Zigbee protocol op andere frequenties dan Wifi.

Theoretisch gesproken pakt de HUE lamp welke het dichtst bij de HUE Bridge hangt het Zigbee signaal van de HUE bridge op en zendt dit in zijn directe omgeving uit waardoor verderweg gelegen HUE devices dit Zigbee signaal oppakken en zelf ook weer kunnen uitzenden in hun omgeving. Op deze manier krijg je in en om de woning als het ware een meshed Zigbee netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
Hij zal zijn router dus niet in bridge modus hebben staan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:18:
[...]

Dat vermoeden had ik dus ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:18:
[...]

Heeft " hij" dus wel als hij inlogt op de router.
Maar komt blijkbaar vaker voor https://community.ziggo.n...n-via-192-168-100-1-42719
Ik check vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Birdy D schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:21:
[...]

Dat vermoeden had ik dus ook al..
Dan snap ik niet waarom je denkt dat de buitenhuisbesturing niet meer werkt als hij de Hue Bridge aansluit op de connectbox? Als deze laatste niet in bridge modus staat (wat jij dus denkt?) dan zijn gewoon alle 4 de poorten bruikbaar voor een verbinding naar internet. De buitenhuisbesturing zal dan ook prima werken.

Als de "Asus" ook een router is en geen accesspoint zit je mogelijk wel met dubbele NAT. Wellicht werkt dan de bediening binnenshuis niet meer vanaf telefoons die met de Asus zijn verbonden.
ambi1961 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:26:
[...]

Heeft " hij" dus wel als hij inlogt op de router.
Maar komt blijkbaar vaker voor https://community.ziggo.n...n-via-192-168-100-1-42719
Ik check vanavond ;)
Dus je connectbox staat in bridgemodus? Dan kan dit niet waar zijn:
Aan de connectbox hant nu een kabel naar PC op verdieping en een kabel naar de Asus. Beide hebben internet. Dus heb nog 2 plekken over!!
Dit verandert er in bridge-modus
De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
Je kunt eventueel gewoon de connectbox als router blijven gebruiken en de "Asus" inzetten als accesspoint. Als de Asus je alleen om beter wifi bereik te doen is kan dat prima. Dan maakt het qua intern netwerk niet uit in welk apparaat je dingen inprikt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 01-11-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:30:
[...]

Dan snap ik niet waarom je denkt dat de buitenhuisbesturing niet meer werkt als hij de Hue Bridge aansluit op de connectbox? Als deze laatste niet in bridge modus staat (wat jij dus denkt?) dan zijn gewoon alle 4 de poorten bruikbaar voor een verbinding naar internet. De buitenhuisbesturing zal dan ook prima werken.
Als je even terug leest...hij heeft het eerst over dat zijn connectbox in bridge mode staat waarop ik dat antwoord geef dat buitenshuisbesturing dan niet gaat werken, vervolgens zegt hij dat zijn pc er op aangesloten is plus ASUS router en internet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:30:
[...]

Als de "Asus" ook een router is en geen accesspoint zit je mogelijk wel met dubbele NAT. Wellicht werkt dan de bediening binnenshuis niet meer vanaf telefoons die met de Asus zijn verbonden.

Nou, bedankt voor al het meedenken hoor. Even reageren op laatste: Als ik inlog op de Connectbox zie ik dat deze in de Bridgemode staat. Dit heb ik zelf kunnen doen. De vraag is wellicht of deze wijziging wel effect heeft gehad. Zo te zien op verschillende site worstelen meer mensen met dit issue. Ten 2e. ik wist niet van die poort 3 en 4. Dus als die internet bieden zal de instelling Bridge niet zijn doorgevoerd. Daarnaas weer even terug naar oorspronkelijke reactive van mij. De Asus is een router die nu fungeert (dacht ik) als AP. Alle apparatuur die ik verbonden heb werken ook gewoon. De TV, de laptop, de Heos speaker, de iPhone en de android phone. en ook de Hue. Echterrrr, sinds de Hue geeft 1 van de telefoons vertraging. Internet werkt wel maar een appje via WhatsApp kan zomaar 4 minuten op eerste vinkje wachten. Dit was het oorspronkelijke issue _/-\o_

[...]

Dus je connectbox staat in bridgemodus? Dan kan dit niet waar zijn:

[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Dat van die connectbox kan kloppen ja dat heb ik ook gelezen.

Misschien de bridge een ander kanaal toewijzen als je problemen ondervind met een telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Birdy D schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:39:
[...]

Als je even terug leest...hij heeft het eerst over dat zijn connectbox in bridge mode staat
Right, dat detail had ik even gemist. :F

Als het ding correct in bridge staat doen de laatste 3 poorten helemaal niets meer trouwens. Dus inderdaad geen buitenshuisbediening, maar ook niet binnenshuis.
ambi1961 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:39:
Nou, bedankt voor al het meedenken hoor. Even reageren op laatste: Als ik inlog op de Connectbox zie ik dat deze in de Bridgemode staat. Dit heb ik zelf kunnen doen. De vraag is wellicht of deze wijziging wel effect heeft gehad. Zo te zien op verschillende site worstelen meer mensen met dit issue. Ten 2e. ik wist niet van die poort 3 en 4. Dus als die internet bieden zal de instelling Bridge niet zijn doorgevoerd. Daarnaas weer even terug naar oorspronkelijke reactive van mij. De Asus is een router die nu fungeert (dacht ik) als AP.
De connectbox instellen als bridge en er vervolgens een accesspoint op aansluiten gaat niet, je zult 1 apparaat moeten hebben wat als router fungeert. :)

Als je geen klachten hebt over de routerfunctionaliteit vam de connectbox zou ik bridgemodus vergeten en de Asus alleen als accesspoint gebruiken, om het wifi signaal te verbeteren dus.

Dan kan de kabel naar je PC ook blijven zitten en kun je de Hue bridge verplaatsen zoals je van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:46:
[...]

De connectbox instellen als bridge en er vervolgens een accesspoint op aansluiten gaat niet, je zult 1 apparaat moeten hebben wat als router fungeert. :)

Als je geen klachten hebt over de routerfunctionaliteit vam de connectbox zou ik bridgemodus vergeten en de Asus alleen als accesspoint gebruiken, om het wifi signaal te verbeteren dus.

Dan kan de kabel naar je PC ook blijven zitten en kun je de Hue bridge verplaatsen zoals je van plan was.
Ja, zo heb ik het hier ook. Boven een ASUS als accespoint ingesteld en verder vind ik de routerfuctionaliteit prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
@ambi1961 Hi even ter aanvulling op de discussie hierboven, zoals aangeven stuurt de bridge de lampen middels ZigBee aan, deze maakt gebruik van 2,4 Ghz band, dus je moet wel even opletten waar je je bridge plaatst ten opzichte van je Wifi Router!

Als je deze te dicht op elkaar zet en je gaat bijvoorbeeld een film streamen, dan zal de Hue Bridge geen ZigBee berichten meer ontvangen vanuit het netwerk (vooral vervelend als je Dimmers of Sensoren gebruikt)!

Advies is om minimaal 30cm, maar liever 50cm, afstand te houden tussen je Wifi-Routers en Hue Bridge (geld ook voor de Wifi Routers onderling, zelfde afstand aanhouden), dan heb je geen last meer van dit probleem, en ja ook als je een AC Router hebt, zal deze naast de 5Ghz band ook gebruik maken van de 2,4 Ghz band ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
Vraag over de Hue Smart Button: is het ook mogelijk om de knop aan één enkele Hue lamp te koppelen? Volgens de zeer beknopte handleiding plaatjes zou je iets moeten doen met de knop binnen 10 cm van de betreffende lamp. Maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand wat tips voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Ik heb een 30 procent korting link gehad voor de Hue White and Colour Ambiance Starter Kit voor wie interesse heeft :

*KNIP* Referral

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 04-11-2019 13:49 ]

BarryMel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 22:02
barrymel schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:45:
Ik heb een 30 procent korting link gehad voor de Hue White and Colour Ambiance Starter Kit voor wie interesse heeft :

*KNIP* Referral
Heb interesse, dankje!!

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 04-11-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
barrymel schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:45:

*KNIP* Referral
Persoonlijke links mag je niet delen hier op Tweakers. Heb de mail ook gehad, je krijgt dan zelf ook €10 tegoed.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 04-11-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Aschtra schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:52:

Als je de sensor via de Hue App insteld dan zal de lamp 30 seconden voordat deze echt uit gaat dimmen ter indicatie dat de lamp binnenkort uitgaat. Dit zorgt ervoor dat je niet ineens in het donker zit en geeft je eventueel de kans om een keer te zwaaien naar de sensor.
Dit gedrag is niet configureerbaar in de Hue App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
dafo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:11:
Vraag over de Hue Smart Button: is het ook mogelijk om de knop aan één enkele Hue lamp te koppelen? Volgens de zeer beknopte handleiding plaatjes zou je iets moeten doen met de knop binnen 10 cm van de betreffende lamp. Maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand wat tips voor mij?
Die instructies die je in de handleiding ziet zijn om een lamp direct te koppelen aan de knop zonder een bridge. Als dat is wat je wilt dan kan de de knop resetten met een paperclip en dan linken aan een lamp (10cm van een lamp houden en knop indrukken dacht ik). De lamp en knop zijn dan niet meer gekoppeld aan een bridge.

Via de Hue App kan je op dit moment alleen kamers instellen bij het gedrag van de Smart Button. Misschien dat andere apps meer opties bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
.

[ Voor 100% gewijzigd door Knul op 02-11-2019 19:35 . Reden: Voorzien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
snip, dit is niet de plek

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 05-11-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De smart button lijkt bij mij batterijen te vreten ?

[ Voor 175% gewijzigd door DukeBox op 02-11-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 13:37
Redshark schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:52:
[...]

Aangezien het zigbee dealtjes topic wat op zijn rug ligt, ik heb ook interesse in een bespaarcode, mag natuurlijk via DM
Helaas is het pakket van €200 uitverkocht (althans, de code doet het niet). Ik wil die eigenlijk wel, omdat er ook twee afstandsbedieningen bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Oei, dat is wat zonde. Ik had hetzelfde plan eigenlijk, toch maar voor een andere gaan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
DukeBox schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:56:
De smart button lijkt bij mij batterijen te vreten ?
Wel ja? Ik zou denken dat het gelijk zou moeten zijn als aan de Dimmer Switch...

Ik heb 2 buttons besteld daar ik nu 3 dimmers naast mijn reguliere schakelspul van 4 breed heb hangen... is mij te druk.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-02 10:42
Weet iemand of die hue-bluetoothlampen hun instelling (bv. dimwaarde) behouden als je ze in- en uitschakelt met een gewoon lichtknopje?

Edit: ik ben er al uit, als je de lamp uitschakelt wordt de dimmer instelling niet opgeslagen omdat er geen stroom meer op de lamp staat, net als bij gewone hue-lampen.

[ Voor 38% gewijzigd door sjepe op 03-11-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:23
Is er een manier om de hue sensors gegevens in een grafiek/overzicht te krijgen? Zag een oud draadje in tweakers maar kwam niet verder.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

utbone schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:52:
Is er een manier om de hue sensors gegevens in een grafiek/overzicht te krijgen? Zag een oud draadje in tweakers maar kwam niet verder.
Data is beschikbaar via een API dus je kan het zelf uitlezen en in een database stoppen om vervolgens uit te lezen en in een grafiek te plaatsen.

Ik gebruik Node-RED, InfluxDB en Grafana hiervoor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39
sjepe schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:27:
Weet iemand of die hue-bluetoothlampen hun instelling (bv. dimwaarde) behouden als je ze in- en uitschakelt met een gewoon lichtknopje?

Edit: ik ben er al uit, als je de lamp uitschakelt wordt de dimmer instelling niet opgeslagen omdat er geen stroom meer op de lamp staat, net als bij gewone hue-lampen.
Power loss recovery op “last used” zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
utbone schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:52:
Domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 17:22
baviaan schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Dat werkt niet meer, lees hier maar wat en hoe.
Iemand hier een idee of het nog op een andere manier op te lossen is? Het lijkt me zo makkelijk om dit aan de praat te krijgen. Eventueel via domoticz of homey? Heb voor en achtertuin nu een hue lamp en een nest camera en zou het graag zo willen koppelen voor de donkere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Robsato schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:53:
[...]
Als je de sensor via de Hue App insteld dan zal de lamp 30 seconden voordat deze echt uit gaat dimmen ter indicatie dat de lamp binnenkort uitgaat. Dit zorgt ervoor dat je niet ineens in het donker zit en geeft je eventueel de kans om een keer te zwaaien naar de sensor.
Dit gedrag is niet configureerbaar in de Hue App.
Dat vind ik beperkt werken. Wanneer er namelijk beweging geconstateerd is, en na die constatering constant beweging is wordt niet steeds de timer ‘gereset’ want hij wordt maar 1x echt getriggered.

Je moet verdomd stil op de wc zitten dan

Misschien moet ik met die beweging sensitiveit spelen

[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 03-11-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik heb een lamp (icasa dimmer) verwijderd in de app en een half jaar later weer teruggezet. Hoe kan ik zorgen dat de bridge deze weer herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

arjandijk162 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:54:
Ik heb een lamp (icasa dimmer) verwijderd in de app en een half jaar later weer teruggezet. Hoe kan ik zorgen dat de bridge deze weer herkend?
Gewoon opnieuw pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:12
Zijn er hier al ervaringen met de nieuwe Hue Go? (dus die met bluetooth).

Op halve sterkte houdt hij het hier 1 tot maximaal 2 uur vol. Is dat normaal of heb ik een slechte te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Dennisdn schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:34:

Op halve sterkte houdt hij het hier 1 tot maximaal 2 uur vol. Is dat normaal of heb ik een slechte te pakken?
op de Philips Hue site staat :

"Met de draadloze, draagbare Philips Hue Go tafellamp heb je altijd slimme verlichting bij de hand. De white and color ambiance LED-lamp geeft licht in 50.000 wittinten en 16 miljoen kleuren en brandt tot wel 3 uur op één acculading. Dus of je nu een kleuraccent zoekt op een vaste plaats, of gewoon de als sfeermaker op bijvoorbeeld de tuintafel, de Hue Go levert altijd de perfecte sfeer. En dat gaat heel gemakkelijk, met een knop op de tafellamp zelf of met de Philips Hue Bluetooth app op je smartphone of tablet. Via Bluetooth besturing dim of schakel je de lamp eenvoudig in- en uit. Als je hem verbindt met de Hue bridge geniet je van allerlei extra slimme verlichtingsmogelijkheden, zoals het personaliseren van lichtscènes, het instellen van timers en nog veel meer."

tot wel 3 uur ? maar dat zal wel zijn als hij gedimd is dan

kan je de Hue Go met je Hue app via de bridge bedienen en hem later mee nemen ergens heen en dan via de Hue Bluetooth app bedienen en dan erna thuis weer via de Hue Bridge app en later weer Bluetooth etc etc ?

of moet je hem dan elke keer koppelen en los koppelen van de bridge ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:12
barrymel schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:42:
[...]

op de Philips Hue site staat :

tot wel 3 uur op één acculading.

tot wel 3 uur ? maar dat zal wel zijn als hij gedimd is dan

kan je de Hue Go met je Hue app via de bridge bedienen en hem later mee nemen ergens heen en dan via de Hue Bluetooth app bedienen en dan erna thuis weer via de Hue Bridge app en later weer Bluetooth etc etc ?

of moet je hem dan elke keer koppelen en los koppelen van de bridge ?
In de reclameuitingen spreken ze over 18 uur "gezellig gedimpte" verlichting. Ik kom aan nog geen 3 uur....

Zelf gebruik ik hem alleen in huis gekoppeld met de bridge. Hoe het buiten met bluetooth gaat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:34:

Hier een jaar geleden zo’n Hue Go gehad. Deed dienst in de badkamer. Maar na een uur of twee leeg, dus retour. Was voor mij geen succes.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand een tool of methode om een log uit te lezen (als deze er überhaupt is).

Ik heb sinds een paar dagen dat het hele huis om 07:00 aan gaat (Lampen, slimme contact dozen, enz).

Heb het kunnen troubleshooten tot de Hue Bridge maar verder kom ik niet helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
@Donstil Haha, die vind ik dan wel humor (vooral om dat ze de verlichting slim blijven noemen). Ik neem aan dat je wil weten welke dienst nu je lampen om 07:00 aanstuurt?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Froggle schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:10:
@Donstil Haha, die vind ik dan wel humor (vooral om dat ze de verlichting slim blijven noemen). Ik neem aan dat je wil weten welke dienst nu je lampen om 07:00 aanstuurt?
Ja het moet een app zijn maar oid maar heb niets ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Beste allemaal,

Recent ben ik op vakantie geweest en had in mijn Hue een simpele routine aangemaakt die 's avonds de lampen in de huiskamer aan deed en tegen bedtijd weer uit.
Eenmaal thuis gekomen heb ik de routine weer gedeactiveerd.
Tot mijn verbazing bleef de routine gewoon werken (het licht ging 's avonds ongevraagd aan).
Ik heb de routine vervolgens helemaal verwijderd in de app en ook de scene die ik gebruikte verwijderd.
Echter blijft de routine zijn werk doen.

Weet iemand hoe ik de bridge duidelijk kan maken om te stoppen met de routine, c.q. deze helemaal weg te gooien ?

Thx
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Bridge resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Donstil schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:00:
Iemand een tool of methode om een log uit te lezen (als deze er überhaupt is).

Ik heb sinds een paar dagen dat het hele huis om 07:00 aan gaat (Lampen, slimme contact dozen, enz).

Heb het kunnen troubleshooten tot de Hue Bridge maar verder kom ik niet helaas.
Heb je al gekeken onder je Hue account? Ik zie daar al mijn gekoppelde onderdelen staan; diverse apps maar ook Domoticz bv. Je kunt daar ook zaken deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:57
Heeft iemand hier al de Hue Filament lijn geprobeerd?
Ik kon ze nog nergens vinden en heb daarom maar twee ikea TRÅDFRI lampen gehaald.
Mijn ervaring tot nu toe is prima, lamp kost 12 euro geloof ik en is makkelijk aan het HUE systeem te koppelen.
Wel valt het dimmen mij tegen, de ikea lampen zijn op 1% nog steeds tamelijk fel.
Weet iemand of dit bij de Filament lijn beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is ook een beetje mijn ervaring met Ikea lampen. Ik heb zelf een tijdje een paar spotjes aan een tradfri driver (Omlopp) en inderdaad op de laagste stand waren die me te vel. Ik heb ze nu vervangen door de pucks van Innr en dat bevalt me een heel stuk beter.

Qua filement lampen. Ik heb er zelf 1 in de slaapkamer en die bevalt uitstekend. Vrienden van mij hebben er meerdere in de woonkamer en eigenlijk het enige minpunt is dat ze soms een beetje flikkeren. Zij vonden dat niet vervelend omdat het een beetje een soort kaarslicht vibe gaf.

Dat je ze niet kunt vinden komt trouwens omdat je niet gezocht heb vermoed ik. Hier zijn ze gewoon op voorraad en dat is zo ongeveer de eerste hit wanneer ik in google zoek.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Als ik onder Routines van andere apps kijk dan zie ik daar 2x Woonkamer Smart Knop staan en achter beiden staat start ?

ik heb sinds vorige week die smart knop van Hue

iemand een idee waar dat voor is ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:57
Janoz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:52:
Dat is ook een beetje mijn ervaring met Ikea lampen. Ik heb zelf een tijdje een paar spotjes aan een tradfri driver (Omlopp) en inderdaad op de laagste stand waren die me te vel. Ik heb ze nu vervangen door de pucks van Innr en dat bevalt me een heel stuk beter.

Qua filement lampen. Ik heb er zelf 1 in de slaapkamer en die bevalt uitstekend. Vrienden van mij hebben er meerdere in de woonkamer en eigenlijk het enige minpunt is dat ze soms een beetje flikkeren. Zij vonden dat niet vervelend omdat het een beetje een soort kaarslicht vibe gaf.

Dat je ze niet kunt vinden komt trouwens omdat je niet gezocht heb vermoed ik. Hier zijn ze gewoon op voorraad en dat is zo ongeveer de eerste hit wanneer ik in google zoek.
Bedankt voor de info, ik ga toch maar voor de filement lampen denk ik.
Ik heb inderdaad niet online gezocht maar in fysieke winkels, dat doe ik normaal ook nooit maar was toevallig in de stad.
Overigens is het dus wel bijna dubbel zo veel betalen voor een beter dimbaar lampje, het is net wat je er voor over hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Zspirit schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:29:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga toch maar voor de filement lampen denk ik.
Ik heb inderdaad niet online gezocht maar in fysieke winkels, dat doe ik normaal ook nooit maar was toevallig in de stad.
Overigens is het dus wel bijna dubbel zo veel betalen voor een beter dimbaar lampje, het is net wat je er voor over hebt. :)
Mediamarkt hoofddorp heeft er iedere keer wel enkele gehad.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redshark schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:28:
[...]

Heb je al gekeken onder je Hue account? Ik zie daar al mijn gekoppelde onderdelen staan; diverse apps maar ook Domoticz bv. Je kunt daar ook zaken deactiveren.
Ja dat kan ik opzich wel doen maar dat is een beetje om het probleem heen werken. Althans gewoon in een log kunnen zien dat "schakelaar 1" "Lamp 5" heeft ingeschakeld om 07:00 zou fijner zijn.
Zspirit schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:36:
Heeft iemand hier al de Hue Filament lijn geprobeerd?
Ik kon ze nog nergens vinden
Bol heeft ze gewoon :)
Edit: Ik vind ze alleen nog niet echt mooi genoeg t.o.v. mijn Carbon wire lampen die ik nu boven de eetkamer heb. Vooral "Uit" vind ik ze erg lelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 05-11-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:07
Iemand enig idee hoe ver het bereik buiten is? Bedoeling: voor in de tuin staat reeds een Hue buitenlamp. Nu wil ik 30 meter verder in de tuin nog ééntje hangen. Is dit haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
@Troetelbeer
Resetten als in 'terug naar fabrieksinstellingen' ?
Ik neem aan dat ik dan ook al mijn scene's, routines en lampen kwijt ben ?
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06

ManiacsHouse

Scheisse!

Redshark schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:28:
[...]

Hue account? Bedoel je in de hue-app? Of ergens op de site van Philips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
pvkan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:03:
[...]

@Troetelbeer
Resetten als in 'terug naar fabrieksinstellingen' ?
Ik neem aan dat ik dan ook al mijn scene's, routines en lampen kwijt ben ?
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Peter
Stroom eens eraf halen...10 seconden wachten...Stroom erop...

Niet volledig resetten, dan ben je alles kwijt ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
ManiacsHouse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:07:
[...]

Hue account? Bedoel je in de hue-app? Of ergens op de site van Philips?
Ik heb een account gemaakt op meethue.com, daar kun je dat zien na het koppelen van je bridge (en daarvoor moet je dus de knop op je bridge indrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
Wat is de beste manier om het Hue-netwerk te versterken?
Ik heb afgelopen weekend 4 Ikea Tradfri-spotjes onder onze overkapping gemonteerd, die zijn gekoppeld aan de Hue-bridge (geen tradfri bridge want die werkt niet samen met ons Free@home systeem). Helaas kwam ik er achteraf pas achter dat de metalen armaturen een slechte invloed hebben op de lampen. Regelmatig zijn 1 of meerdere lampen niet beschikbaar volgens de app. Ik heb nu tijdelijk een losse Hue-lamp in de schuur liggen die als versterker fungeert, maar ook daarmee heb ik niet altijd 100% bereik. Ik overweg nu een Smart plug te gebruiken zodat ik ook onze reguliere tuinverlichting aan Hue kan koppelen, deze stekker fungeert ook als versterker, maar mogelijk zijn er nog andere betere versterkers?

Overigens heb ik de 4 spotjes in de Hue-app in een kamer geplaatst, het valt me op dat als ik de kamer in of uitschakel, ook de lampen die individueel op 'niet bereikbaar' staan in of uitgeschakeld staan, terwijl als ik ze individueel wil schakelen ze niet reageren. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:12
Paul! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:57:
Wat is de beste manier om het Hue-netwerk te versterken?
Overigens heb ik de 4 spotjes in de Hue-app in een kamer geplaatst, het valt me op dat als ik de kamer in of uitschakel, ook de lampen die individueel op 'niet bereikbaar' staan in of uitgeschakeld staan, terwijl als ik ze individueel wil schakelen ze niet reageren. Hoe kan dat?
Ik vermoed dat het verkeer dan in een richting niet werkt. Zigbee, het onderliggende protocol van Hue, ondersteund ook berichten in de vorm van "zet groep X uit". De lamp is geconfigureerd in groep X en pakt dat dus op en schakelt op basis daarvan. Dus als zo'n "broadcast" bericht bij de lamp uitkomt reageert die. Op het moment dat een individuele lamp op "Niet beschikbaar" staat zal de Hue Bridge waarschijnlijk ook geen bericht sturen om die lamp uit te zetten. Zo zou het dus kunnen dat die dus wel schakelt in de groep, maar niet individueel.

Maar als ik het goed begrijp is het dus ook zo dat je meerdere lampen hebt, en sommige wel bereikbaar zijn, en sommige niet? Terwijl er waarschijnlijk wel een relatief korte, line of sight, tussen de lampen is? Want als domgezegd "de eerste" lamp functioneert dan zou die ook als repeater werken voor de "tweede" lamp die op zijn beurt ook weer dienst kan doen als repeater voor de "derde" lamp etc. Beetje raar dat soms dus een of meerdere op "Niet beschikbaar" staan maar niet alle lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Vraagje voor de mensen met een (buiten) sensor van Hue:
Ik wil graag een buitensensor gebruiken om in de achtertuin, bij beweging, het licht aldaar aan te doen. Kan ik dezelfde buitensensor dan ook gebruiken om aan de voorkant het licht bij zonsondergang aan te laten gaan?

Ergo, is de sensor voor twee toepassingen in één te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45
RobertMe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
[...]

Ik vermoed dat het verkeer dan in een richting niet werkt. Zigbee, het onderliggende protocol van Hue, ondersteund ook berichten in de vorm van "zet groep X uit". De lamp is geconfigureerd in groep X en pakt dat dus op en schakelt op basis daarvan. Dus als zo'n "broadcast" bericht bij de lamp uitkomt reageert die. Op het moment dat een individuele lamp op "Niet beschikbaar" staat zal de Hue Bridge waarschijnlijk ook geen bericht sturen om die lamp uit te zetten. Zo zou het dus kunnen dat die dus wel schakelt in de groep, maar niet individueel.

Maar als ik het goed begrijp is het dus ook zo dat je meerdere lampen hebt, en sommige wel bereikbaar zijn, en sommige niet? Terwijl er waarschijnlijk wel een relatief korte, line of sight, tussen de lampen is? Want als domgezegd "de eerste" lamp functioneert dan zou die ook als repeater werken voor de "tweede" lamp die op zijn beurt ook weer dienst kan doen als repeater voor de "derde" lamp etc. Beetje raar dat soms dus een of meerdere op "Niet beschikbaar" staan maar niet alle lampen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb 9 hue ambiance spotjes in de tuin overkapping en elke keer staat een andere spot op niet bereikbaar. Ze gaan idd wel uit en aan als ik ze met de groep bedien.
Binnen op 2 meter afstand heb ik een hue go lamp staan en nog 2 spots. Dus je zou zeggen dat deze al genoeg moeten versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:13
Wrack schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:29:
Vraagje voor de mensen met een (buiten) sensor van Hue:
Ik wil graag een buitensensor gebruiken om in de achtertuin, bij beweging, het licht aldaar aan te doen. Kan ik dezelfde buitensensor dan ook gebruiken om aan de voorkant het licht bij zonsondergang aan te laten gaan?

Ergo, is de sensor voor twee toepassingen in één te gebruiken?
Sensor werkt niet als lichtsensor. Je kunt wel in de app instellen dat een lamp bij zonsondergang aangaat. Maar dat is dan op basis van tijd, niet op basis van de hoeveelheid licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
RobertMe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
[...]

Klopt, ben nu met Home Assistant bezig om de groep aan te sturen, dan werkt het wel goed. HA houdt ook bij hoe het gedrag van de lampen er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cvD34Fnm7qCMCXB3U6oLT3n/full.png

Zoals je ziet ben ik druk aan het experimenteren. Grijs is niet bereikbaar, Groen is aan, rood is uit. Sommige lampen zijn dus het ene moment wel bereikbaar en dan weer niet. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Meer mensen ervaring met onbereikbare lampen in bepaalde armaturen? Ik heb hier thuis ook 3 E14 Philips hue lampen (white ambiance) die in een armatuur met metaal, willekeurig onbereikbaar werden (met de bridge er op 2m naast). Zitten nu in een andere kamer, in een ander armatuur, daar geen problemen. Lijkt dat sommige metalen constructies het signaal blokken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wallie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:43:
Lijkt dat sommige metalen constructies het signaal blokken.
Wikipedia: Kooi van Faraday

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
@Paulus07 & @robkrekel
Ik had laatst ook soort gelijk probleem (en komt ook om de x tijd terug) en met lampen die voor 100% zekerheid in bereik van elkaar staan, mijn vermoeden is dat de routing van de berichten (nodig bij unicasten, of te wel lampen uniek aansturen) in de fout gaat, dat ze in een soort van eindeloze loop blijven hangen (lamp 1 naar lamp 2 en weer terug naar lamp 1, ivp van lamp 2 naar bridge).

Oplossing is om de niet Hue Lampen (Ikea lampen, maar ook oudere LivingColors/Whites lampen) even voor ongeveer 30 seconden van stroom te halen en dan weer aan te zetten, dit lost bij mij meestal het probleem weer op!

Group (Broad) casten, gaat inderdaad altijd goed, dit komt omdat deze berichten niet middels (door de routers onthouden) routes worden doorgestuurd, maar naar alle zigbee routers (lampen) in bereik worden doorgestuurd, dus als de route corrupt is komen deze berichten alsnog aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Paul! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:38:
[...]

Klopt, ben nu met Home Assistant bezig om de groep aan te sturen, dan werkt het wel goed. HA houdt ook bij hoe het gedrag van de lampen er uit ziet:
[Afbeelding]

Zoals je ziet ben ik druk aan het experimenteren. Grijs is niet bereikbaar, Groen is aan, rood is uit. Sommige lampen zijn dus het ene moment wel bereikbaar en dan weer niet. Heel apart.
Aha nu ik je gedetailleerde logging zie, is dit niet het routing probleem waar ik zelf wel eens last van heb, maar heb je last van interference, waarschijnlijk Wifi (van de buren meestal ;)), om dit op te lossen moet je het ZigBee kanaal wijzigen.

Dit kun je vanuit de Hue App bij instellingen doen, selecteer Bridge, druk op "i" om in Bridge menu te komen en onderaan staat optie om ZigBee kanaal te wijzigen!

Success!

UPDATE: Zie dat lampen met een erg korte interval worden gepolled? Voor Hue bridge duurt het even, afhankelijk van de hoeveelheid lampen die aangesloten zijn, voordat alle zijn gepolled, kan zijn dat je meeting een vertekend beeld geeft!

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1971 op 06-11-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Wallie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:43:
Meer mensen ervaring met onbereikbare lampen in bepaalde armaturen? Ik heb hier thuis ook 3 E14 Philips hue lampen (white ambiance) die in een armatuur met metaal, willekeurig onbereikbaar werden (met de bridge er op 2m naast). Zitten nu in een andere kamer, in een ander armatuur, daar geen problemen. Lijkt dat sommige metalen constructies het signaal blokken.
Klopt, meetaal en RF gaan niet lekker samen en inderdaad een metalen verf of coating kan al genoeg zijn!

Soms kan het helpen om de armatuur fysiek te verdraaien in de richting van een andere lamp of de bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
ZigBee kanaal wijzigen had ik al gedaan, heb alle opties geprobeerd en hij staat nu op degene met het beste bereik...

Dat van dat 'Group casten' ga ik onthouden voor het aansturen van de lampen :)

Als ik lampen van de stroom afhaal en weer opnieuw inplug gaat het wel even goed, maar na een tijdje gaat het weer mis.

Ik zat er ook al aan te denken een stuk uit het armatuur te boren/zagen, maar ik betwijfel of dat veel effect heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Paul! op 06-11-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Paul! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
ZigBee kanaal wijzigen had ik al gedaan, heb alle opties geprobeerd en hij staat nu op degene met het beste bereik...

Dat van dat 'Group casten' ga ik onthouden voor het aansturen van de lampen :)

Als ik lampen van de stroom afhaal en weer opnieuw inplug gaat het wel even goed, maar na een tijdje gaat het weer mis.
Gebruik je de Hue Bridge om de lampen aan te sturen of een andere meer directe aansturing, want als je te veel Unicast berichten uit stuurt, dan kun je het netwerk over belasten, interval iets hoger zetten (langere time out tussen berichten) kan het probleem al oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

DCNY schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:21:
[...]

Sensor werkt niet als lichtsensor. Je kunt wel in de app instellen dat een lamp bij zonsondergang aangaat. Maar dat is dan op basis van tijd, niet op basis van de hoeveelheid licht.
Ai, dat is erg jammer. Is er niet een truc door de gevoeligheid van de bewegingssensor heel hoog te zetten?
Want hij heeft wel een dag/nacht-sensor aan boord als ik de specificaties mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Erik1971 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:02:
[...]

Gebruik je de Hue Bridge om de lampen aan te sturen of een andere meer directe aansturing, want als je te veel Unicast berichten uit stuurt, dan kun je het netwerk over belasten, interval iets hoger zetten (langere time out tussen berichten) kan het probleem al oplossen!
Ik gebruikte (tijdelijk) de Hue app (Hue bridge) om een routine aan te maken. Inschakelen van de lampen doet hij wel, maar uitschakelen niet. Nu via Home Assistant een 'automation' er in gezet die de lampen (als group) via de hue bridge in- en uitschakelt, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Paul! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
Ik heb het zelfde met 3 osram gu5.3 spotjes. Na een tijdje gaan ze kuren geven, in het begin 1 die niet meegaat totdat op den duur niets meer lekker reageert. Een power cycle lost het dan weer op maar na een paar weken begint het weer. Als er een alternatief van philips zelf was geweest had ik dat al meteen gedaan maar helaas.
Het vervelende is dat je ook niet kan instellen wat het gedrag moet zijn bij het power cyclen, anders had ik er allang een tijdschakelaar tussen gezet o.i.d..

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 06-11-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit nog altijd te wachten op een Hue Smart Button, die zijn niet elders dan bij Philips te bestellen voor zover ik kan zien. Of toch wel?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Op amazon.de staan ze ook en heb ze ook in 2 verschillende kits al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Zijn daar wel veel duurder meen ik gezien te hebben...€ 29,95 i.p.v € 19,95.
Ik heb er een paar gekocht bij Karwei voor € 19,95....hadden er toevallig enkele in de winkel.
Wil er nog enkele maar in de fysieke winkels zijn ze nog nauwelijks te verkrijgen. Hornbach hier in Tilburg gaat ze niet opnemen in hun assortiment volgens een medewerkster Verlichting.
Hoop toch dat ze wat beter verkrijgbaar gaan worden... ;( ;( ;( ;(
DukeBox schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:49:
[...]

Op amazon.de staan ze ook en heb ze ook in 2 verschillende kits al gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:04
Wrack schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:36:
[...]

Ai, dat is erg jammer. Is er niet een truc door de gevoeligheid van de bewegingssensor heel hoog te zetten?
Want hij heeft wel een dag/nacht-sensor aan boord als ik de specificaties mag geloven.
Dat is niet waar wat gesteld wordt, dit is weldegelijk mogelijk. Als je in Hue Labs de formule 'Sunlight as a switch' neemt kun je de voortuin schakelen en de lichtsterkte van de sensor achter gebruiken als trigger.

Ik schakel zelf ook de verlichting van mijn woning binnen als de lichtsterkte gemeten door de buitensensor afneemt buiten. Bij slecht weer gaat het licht dan ook wat eerder aan binnen, en bij een strak blauwe lucht blijft het wat langer uit.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Pagina: 1 ... 62 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic