[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.315 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand al de Smart Plug van Signify in gebruik?

Is deze dan ook met Siri te gebruiken bijvoorbeeld? En meet deze ook het stroomgebruik (niet nodig, wel leuk)? En werkt deze i.c.m. een motion sensor?
En hoe groot is deze? Blokkeert deze een volledig stopcontact? Uit de product foto's is het niet helemaal goed te zien nl.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
rally schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:30:
Heeft iemand al de Smart Plug van Signify in gebruik?

Is deze dan ook met Siri te gebruiken bijvoorbeeld? En meet deze ook het stroomgebruik (niet nodig, wel leuk)? En werkt deze i.c.m. een motion sensor?
En hoe groot is deze? Blokkeert deze een volledig stopcontact? Uit de product foto's is het niet helemaal goed te zien nl.
Ik heb een Hue Smart Plug in gebruik. Deze ziet de hue app als een lamp die aan/uit kan, je koppelt hem aan een kamer en neemt hem op in scenes. Het stroomgebruik wordt niet gemeten. Net als andere Hue lampen kun je hem ook aan/uit laten gaan op basis van een motion sensor, met Siri of in de Home app gebruiken etc. Hij is vrij groot, groter dan bijv de Innr pluggen, maar iets kleiner dan de Osram. Je kunt nog wel een (smalle) stekker in het stopcontact ernaast doen.

Edit: deze video laat Innr, Osram & Hue plug naast elkaar zien

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen11 op 23-10-2019 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is dan ook eigenlijk geen smart plug maar gewoon een schakelaar. Je kan er niets mee behalve iets aan of uit zetten.

Een smart plug zou op z'n minst verbruik moeten kunnen teruggeven, zowel huidig als over X dagen. En daar ook op kunnen acteren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Smart is een marketing term, die ook nog eens voor meerdere interpretaties open staat. Wat ik smart vind, kan jij nog dom vinden. Een smart device wil in de praktijk zeggen dat je met een app kunt bedienen, al dan niet als onderdeel van een domotica systeem. En daar voldoet deze plug aan, dus als je het mij vraagt, is hij 'redelijk smart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Theo74 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Wat Signify nog aan HUE hardware op de markt gaat brengen is grotendeels koffiedik kijken. Wel acht ik de kans meer dan aannemelijk dat hier nooit 24V verlichting bij zal komen.

Installeer 24 volt tuinverlichting naar wens en sluit de 230 volt kant van de gemeenschappelijke transformator aan op een Zigbee dimmer. Die wordt in de HUE app als een dimbare lamp gezien welk je kunt hernoemen als "Tuinverlichting". Desgewenst kun je i.p.v. de dimmer ook een schakelaar (aan/uit) variant nemen.
Huidige tuinverlichting, welke ik eigenlijk aan het vervangen ben, bestaat uit Gardenlights maar dat is 12V. Heb hier een Osram outdoorplug voor welke aan/uit schakelt..

Stopcontacten heb ik buiten zat dus zou het voorlopig kunnen combineren samen en kijken of er wellicht volgend jaar uitbreiding komt van 24V.. Zal eens kijken of ik die inbouw dimmer wellicht in de wandcontactdoos kan bouwen mits er leuke 24V armaturen te vinden zijn..
Dat Hue werkt zo verrekte verslavend :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 15:35

Rozz

I'm an Apogian!!

Hoi allemaal,

Hier ook een nieuwe HUE Sync Box HDMI gebruiker, zit tussen mn Denon X7200 (monitor 1 out) receiver en LG 4K OLED (HDMI 2 ARC)

Alle bronnen zitten op de Denon aangesloten ( KPN iTV 4K, Zidoo X10 Media Player, AppleTV) en maar 1 out naar de sync box dus.

Tot nu toe best tevreden met de kleur weergaves met 3x HUE Play Bar`s achter de TV
Enige min punt is dat erg vaak het beeld verdwijnt en dan alleen maar gekleurd ruis laat zien, lampen veranderen nog steeds wel en pas nadat ik met de app de box uit en weer aanzet komt het beeld weer terug, gebeurt wisselend tussen 2x- 8x per avond, hopelijk komt er binnenkort een update om dit te verhelpen, is mij nog niet gelukt om via CEC de box uit te laten schakelen als de Denon/LG uitgaan, maar hij gaat nu zelf na 20min geen ingangssignaal te hebben ontvangen uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
@Ritchie @Fruitschaal Nog even een terugkoppeling op mijn vraag over de kapotte adapter : krijg idd van Signify via de post een nieuwe opgestuurd :)

#blijmee

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Side by side 2

Side by side 2

Side by side van BJ en Niko.
sheane schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:47:
Ik heb de Busch Jaeger FoH switch binnen. Wat een verschil met de Niko switch! Voelt steviger en luxer aan. Druk verschil is voelbaar. BJ is soepeler. Prijsverschil 75e (BJ) Vs Niko (aanbieding 45e) is denk ik kwestie van smaak. Hier vooral een kwestie van wensen van de wederhelft ;-).

Ik heb nog wat foto's side by side maar weet zo gauw geen adres waar ik ze kan droppen. Als iemand nog tips heeft voeg ik ze toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

Aangezien de lampen invidueel redelijk prijzig zijn en combo packs (iets) goedkoper zijn, hoeveel en welke verdeling van lampen hebben jullie in huis? Zijn er bijv. nog mensen die alles met een GU10 fitting doen?

Vanochtend de (huur) huis sleutels gekregen, eerst nog de muren e.d. doen en dan later nog wel lampen en gedoe

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Chosen One schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:09:
Aangezien de lampen invidueel redelijk prijzig zijn en combo packs (iets) goedkoper zijn, hoeveel en welke verdeling van lampen hebben jullie in huis? Zijn er bijv. nog mensen die alles met een GU10 fitting doen?

Vanochtend de (huur) huis sleutels gekregen, eerst nog de muren e.d. doen en dan later nog wel lampen en gedoe
Voor mij is E27 voor ruimte verlichting en GU10 voor object verlichting. Dus spots in de keuken bij aanrecht en tafel, rest E27.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsurany schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:38:
[...]

Voor mij is E27 voor ruimte verlichting en GU10 voor object verlichting. Dus spots in de keuken bij aanrecht en tafel, rest E27.
Het verschilt per persoon. E27 associeer ik met de schemerlamp van mijn oma. (Ik ben 65). Wat een enorme knollen van lampen zijn dat. Daar kan je niets elegants mee.
Ik heb exact één E27 in huis. Op de vliering. Daar zit zelfs nog een gloeilamp in omdat dat ding eens in de 3 maanden 2 minuten brandt of zo. Het meeste is GU10. Niet alleen voor object verlichting.Op een muur gericht geeft het prachtig indirect licht precies daar waar je het wilt hebben. Ook nog een paar maal E14.
En een stuk of wat T8 als indirecte verlichting boven op een kast bv

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 23-10-2019 22:07 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Ik heb recent al onze halogeen spotjes vervangen door de nieuwe GU10 White ambiance van Philips hue. Mijn vrouw hoort echter een zeer hoge pieptoon als de spotjes uit staan (slim uit, wel stroom). Het is zo erg dat ze er in de slaapkamer niet van kan slapen. Ik heb er een aantal vervangen, maar ze lijken het allemaal te hebben. Als ik er met m'n oor naast hang hoor ik het ook, blijkbaar is haar gehoor beter als ze het van een paar meter afstand nog hoort :) Als ik het spotje uit de fitting haal blijft hij nog een seconde of 2 piepen waarna de piep wegvalt. Ik vermoed dat het iets met de condensatoren te maken heeft dit erin zitten.

Herkent iemand dit en is er een andere oplossing voor dan de fysieke stroomknop weer terug hangen?

EDIT

Zojuist heb ik even met een simpele sound analyzer app op m'n telefoon gekeken, en er zit een piek op 9khz en eentje op 18khz. Zelf hoor ik het niet meer op een paar meter afstand, maar m'n vrouw dus helaas wel :(

Morgen de andere lampen ook maar eens door meten. Zo'n app is niet het meest betrouwbaar, maar het werkt goed genoeg om een indicatie te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MZ4Mv9s.png

[ Voor 22% gewijzigd door pirke op 24-10-2019 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
The Chosen One schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:09:

Je kunt ook naar de verschillende armaturen van Philips Hue kijken, deze hebben grotere lichtopbrengst dan een enkele E27 of GU10 lamp, maar je hebt maar 1 licht bron (lees ZigBee router) in je netwerk.

Ze zijn wel aan de prijs (125-400 euro), maar voor een "domme" design armatuur betaal je in een special zaak meestal meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:46:
Ik heb recent al onze halogeen spotjes vervangen door de nieuwe GU10 White ambiance van Philips hue. Mijn vrouw hoort echter een zeer hoge pieptoon als de spotjes uit staan (slim uit, wel stroom). Het is zo erg dat ze er in de slaapkamer niet van kan slapen. Ik heb er een aantal vervangen, maar ze lijken het allemaal te hebben. Als ik er met m'n oor naast hang hoor ik het ook, blijkbaar is haar gehoor beter als ze het van een paar meter afstand nog hoort :) Als ik het spotje uit de fitting haal blijft hij nog een seconde of 2 piepen waarna de piep wegvalt. Ik vermoed dat het iets met de condensatoren te maken heeft dit erin zitten.

Herkent iemand dit en is er een andere oplossing voor dan de fysieke stroomknop weer terug hangen?

EDIT

Zojuist heb ik even met een simpele sound analyzer app op m'n telefoon gekeken, en er zit een piek op 9khz en eentje op 18khz. Zelf hoor ik het niet meer op een paar meter afstand, maar m'n vrouw dus helaas wel :(

Morgen de andere lampen ook maar eens door meten. Zo'n app is niet het meest betrouwbaar, maar het werkt goed genoeg om een indicatie te krijgen.

[Afbeelding]
De pieptoon welke sommige HUE lampen maken als zij uitgeschakeld zijn is vaker gemeld.
Ik zou Signify even benaderen met het verzoek om ze om te ruilen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Iemand bekend met een app of uitbreiding van hue/homekit waarmee ik de "power loss" "power gain" events kan afvangen en deze kan gebruiken voor een actie/automation. Ik wil gewoon met mijn bestaande domme schakelaars meerdere lampen/devices kunnen bedienen.

Ik snap dat je dan een paar "slimme domme" lampen hebt die op die betreffende schakelaars zitten maar dat heb ik er voor over.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Erik1971 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Je kunt ook naar de verschillende armaturen van Philips Hue kijken, deze hebben grotere lichtopbrengst dan een enkele E27 of GU10 lamp, maar je hebt maar 1 licht bron (lees ZigBee router) in je netwerk.

Ze zijn wel aan de prijs (125-400 euro), maar voor een "domme" design armatuur betaal je in een special zaak meestal meer!
Dus lamp met ingebouwde “lichtbron” bedoel je da n gewoon?
Lang meegaan vast wel maar Zijn die nog vervAngbaar?
Zal vanmiddag na werk eens bekijken. Eerst nog kijken voor de kleur op de muren, bepaald de lampen ook . ;p
En waar tv etc...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

De Smart knop is nu te bestellen zie ik :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

Beyond

Dussssss.......

Helaas 4,95 verzendkosten, op een bedrag van 19.95. Ik wacht even tot ze bij meerdere winkels te koop zijn.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het mogelijk om middels de motion sensor temperatuur mee te nemen als voorwaarde om iets aan of uit te zetten ? Bijvoorbeeld om (middels smart plug) verwarming aan te zetten bij beweging tenzij de temperatuur al >= x aantal graden is.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 24-10-2019 11:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:07
Niet via de Hue app zelf. Kan (volgens mij) wel via andere apps/smart home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
The Chosen One schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Dus lamp met ingebouwde “lichtbron” bedoel je da n gewoon?
Lang meegaan vast wel maar Zijn die nog vervAngbaar?
Zal vanmiddag na werk eens bekijken. Eerst nog kijken voor de kleur op de muren, bepaald de lampen ook . ;p
En waar tv etc...
Bij de meeste niet, sommige armaturen van Philips hebben 1 of meerder E27 of GU10 lampen (maar die telde ik niet mee, want die heb je al vanaf 50 euro).

De duurdere armaturen hebben geen vervangbare lichtbron, meestal zit er of een specifiek PCB met leds in verwerkt of een soort van led strip (van hoge kwaliteit en hoge licht opbrengst) samen met een "losse" voeding.

Ik zou me over de levensduur van deze producten niet zo druk maken, meestal bij een led lamp, is het de voeding die het begeeft voordat de leds kapot gaan! En bij deze armaturen zit er "losse", lees niet tot het uiterste ontworpen op formaat en kosten, voeding in en die gaan normaal gesproken veel langer mee!

Verder, na 8-10 jaar ben je meestal wel op het design van je armatuur uitgekeken en wil je wel weer iets anders, of verhuis je naar je volgende huis, dus veel langer 10 jaar hoeft zo'n armatuur niet mee te gaan >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:27
Gelijk twee besteld :)
Nu hopen dat ze inderdaad netjes ipv bestaande schakelaars zijn te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
Top, ik heb er zonet ook 3 besteld, ben erg benieuwd hoe deze knop aanvoelt en of deze ook binnen Homekit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook even twee besteld. Eentje past mooi in de keuken, de ander mooi in de slaapkamer als kill switch voor het hele huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen (en foto's ;-). Ik wacht nog even tot ze in de winkel liggen.
Heb laatst wel de Niko schakelaar gevoeld, maar daar werd ik niet vrolijk van. Liever een knop als deze met een batterijtje.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik moet zeggen dat de BJ FoH schakelaar, nu hij eenmaal aan de muur hangt, na een korte wen periode prima werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
't klinkt interessant maar ik zit me af te vragen of ik er een bestemming voor heb ... heb inmiddels alle domme schakelaars in huis vervangen door Hue dimmers, of door Hue motion sensors op te hangen dus ja, wat heb ik eraan?

Iemand nog een idee? ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DePaul schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:07:
't klinkt interessant maar ik zit me af te vragen of ik er een bestemming voor heb ... heb inmiddels alle domme schakelaars in huis vervangen door Hue dimmers, of door Hue motion sensors op te hangen dus ja, wat heb ik eraan?

Iemand nog een idee? ;)
.

Ik ga hem naast mijn bed gebruiken om de Hue Light Strip in te schakelen op de scene 'ontwaken'. Nu pak ik nog elke keer mijn iPhone en schakel ik het zo in.

Toch handiger met een knopje. Echter wacht ik wel even tot ze elders zonder verzendkosten leverbaar zijn. Ik zie ook geen levertijd bij die Philips Store.

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 24-10-2019 14:53 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Als de Hue Smart Button nu 10 euro of minder was, ipv 20 euro, zou ik al mijn schakelaars vervangen, maar nu heb ik Hue Dimmer Switches op plekken waar ik deze nodig had, dus ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:56
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de smart button ter vervanging van een Hue dimmer switch voor 2 Hue Smart plugs, maar wacht even af tot ie ergens anders te koop is.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Vandaag eindelijk twee buttons kunnen bestellen.
Ik zal even wat ervaringen delen zodra ze binnen zijn...

Ik ga iig proberen:

-bedieningknop voor powerview-luxaflex
-extra bedieningsknop voor koogeek-inwall-switch
-knop voor 1 of meerdere scenes (homekit)

Nog extra opties die jullie interessant vinden?

(Heb google home en homekit, veel hue en flink wat koogeek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:57:
Ik moet zeggen dat de BJ FoH schakelaar, nu hij eenmaal aan de muur hangt, na een korte wen periode prima werkt
Kan ik de sokkel die bij de BJ FoH schakelaar zit ook gebruiken met mijn bestaande "domme" BJ schakelaars? Is deze ook met homekit te configureren of enkel in de hue app?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Furfoot schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Kan ik de sokkel die bij de BJ FoH schakelaar zit ook gebruiken met mijn bestaande "domme" BJ schakelaars? Is deze ook met homekit te configureren of enkel in de hue app?
De sokkel is de schakelaar, je kan er een ander kleurtje knop op doen, maar dat was het. Hij past in veel soorten afdekramen van BJ, en het vakje ernaast kan natuurlijk wel een domme schakelaar zijn.

De schakelaar moet in de bridge geconfigureerd worden voor zover ik weet. Ik heb de "all 4 hue" app gebruikt en zelf m'n regels geschreven. Homekit heb ik geen ervaring mee, daar kan ik geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

iemand die winkels kent waar de filament lampen live te zien zijn? Ik ben een beetje huiverig dat ze op de minimale stand nog te fel zijn. Wil er 4 naast elkaar boven de eetkamertafel hangen.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Ik ben me aan het oriënteren welke Philips Hue starter set ik wil halen echter kan ik niet echt tot een keuze komen de color set of de ambiance set.
Misschien kan iemand me hier vertellen wanneer je een color set goed kan gebruiken want ik kan daar niet echt iets voor verzinnen, maar ben bang als ik de ambiance set haal dat ik later misschien als ik ergens iets lees of zie toch liever de color set had.

Iemand tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 11:35
Tusk schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:25:
iemand die winkels kent waar de filament lampen live te zien zijn? Ik ben een beetje huiverig dat ze op de minimale stand nog te fel zijn. Wil er 4 naast elkaar boven de eetkamertafel hangen.
Bij de Praxis (en Gamma dacht ik ook) hebben ze vaak wel een demo set staan, alleen soms zit de dimmer in de demo set en kun je de lampen niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 02-10 11:22
Woolfy681 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:29:
Ik ben me aan het oriënteren welke Philips Hue starter set ik wil halen echter kan ik niet echt tot een keuze komen de color set of de ambiance set.
Misschien kan iemand me hier vertellen wanneer je een color set goed kan gebruiken want ik kan daar niet echt iets voor verzinnen, maar ben bang als ik de ambiance set haal dat ik later misschien als ik ergens iets lees of zie toch liever de color set had.

Ik heb in eerste instantie ook de color starter set gekocht. Bleek dat ik die gekleurde lampen nooit gebruikte. Momenteel heb ik 14 Hue lampen in mijn huis, alleen nog maar Ambiance (en een enkele White). Gelukkig kon ik die color starter set destijds redelijk goedkoop kopen anders had ik er nu spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D

Gebruik in de woon en slaapkamer colors en voor de rest overal de white ambiance. Vind die gekleurde lampen heerlijk als sfeer verlichting bij oa tv kijken..geen spijt van mijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Same here ... sinds een week een Ambilight TV, Hue's die meedoen zijn echt een extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Furfoot schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Alle FoH schakelaars zijn met HomeKit te gebruiken, zoals ook met alle andere Hue accessoires!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik zelf color heel subtiel. Dus geen donkerblauw, neon groen of fel roze maar juist net wat extra tintjes. Zo hebben we wat zalm oranje op onze donker groene muur uit een play bar en wat gemixte accenten in onze booglamp boven de eettafel. Het geeft mij net iets meer sfeer dan enkel warm wit.

Maar het hangt ook van het huis af, mijn huis heeft vrijwel nergens een witte muur terwijl sommigen het hele huis strak RAL9010 schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 17:53

iMars

Full time prutser

Tusk schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:25:
Ik heb er een aangeschaft, omdat ik er twee in de slaapkamer wil voor op de nachtkastjes. Daar heb ik nu twee colors staan zodat je heel donker oranje/rood laat in de avond hebt. Maar ik vind de laagste stand nog te veel hiervoor. Ik gok dat dit voor een eettafel meevalt, maar 4 naast elkaar, dat is denk ik dan wel weer veel.

@Woolfy681 : Wat Tsurany zegt:
Tsurany schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Ik gebruik zelf color heel subtiel. Dus geen donkerblauw, neon groen of fel roze maar juist net wat extra tintjes. Zo hebben we wat zalm oranje op onze donker groene muur uit een play bar en wat gemixte accenten in onze booglamp boven de eettafel. Het geeft mij net iets meer sfeer dan enkel warm wit.

Maar het hangt ook van het huis af, mijn huis heeft vrijwel nergens een witte muur terwijl sommigen het hele huis strak RAL9010 schilderen.
Ik heb dus zo'n RAL9010 woonkamer en gebruik eigenlijk altijd wittinten die naar geel/oranje neigen. De warmwit van de ambi white vind ik soms net niet warm genoeg, of nog te fel.

[ Voor 38% gewijzigd door iMars op 25-10-2019 13:04 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik kies (ook) altijd voor Hue Ambiance. Ik vind de tint warm wit van de White Ambiance niet voldoende. Ik gebruik dus nooit de kleuren, maar het wel erg fijn dat het toch wat meer richting oranje kan.

Daarom altijd Hue Ambiance, in elke kamer. Zeker met een RAL9010 wat ik hierboven ook lees een aanrader.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:02
THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:44:
[...]Ik kies (ook) altijd voor Hue Ambiance. Ik vind de tint warm wit van de White Ambiance niet voldoende. Ik gebruik dus nooit de kleuren, maar het wel erg fijn dat het toch wat meer richting oranje kan.

Daarom altijd Hue Ambiance, in elke kamer. Zeker met een RAL9010 wat ik hierboven ook lees een aanrader.
Ik verwacht dat de termen wat door elkaar zijn gaan.
Ik denk dat je met "White Ambiance" eigenlijk "Hue White" bedoeld en met "Hue Ambiance" "Hue White Ambiance"

Voor de volledigheid, binnen Hue heb je tegenwoordig de volgende varianten:

Hue White = aan/uit + dimmen
Hue White Ambiance = aan/uit + dimmen + verschillende tinten wit (warm/koud)
Hue White and Color Ambiance = aan/uit + dimmen + verschillende tinten wit (warm/koud) + kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Furfoot schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:22:
Iemand bekend met een app of uitbreiding van hue/homekit waarmee ik de "power loss" "power gain" events kan afvangen en deze kan gebruiken voor een actie/automation. Ik wil gewoon met mijn bestaande domme schakelaars meerdere lampen/devices kunnen bedienen.

Ik snap dat je dan een paar "slimme domme" lampen hebt die op die betreffende schakelaars zitten maar dat heb ik er voor over.
Je kunt dit mogelijk proberen met de Domoticz software, daar is meer data inzichtelijk waarmee je bepaalde automatisering kan aansturen c.q. opdrachtregels kunt schrijven. Echter is dit wel iets diepgaander en ingewikkelder qua programmeren dan de HUE app voor consumeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Robsato schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Ik verwacht dat de termen wat door elkaar zijn gaan.
Ik denk dat je met "White Ambiance" eigenlijk "Hue White" bedoeld en met "Hue Ambiance" "Hue White Ambiance"

Voor de volledigheid, binnen Hue heb je tegenwoordig de volgende varianten:

Hue White = aan/uit + dimmen
Hue White Ambiance = aan/uit + dimmen + verschillende tinten wit (warm/koud)
Hue White and Color Ambiance = aan/uit + dimmen + verschillende tinten wit (warm/koud) + kleur
Ik gok dat @THE_BASE hier doelt op de White and Color Ambiance lampen. Die hebben koud-warm wit licht plus kleur. Waarbij het als enige lamp ook mogelijk is om voorbij het warm witte licht richting oranje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:57:
Is het mogelijk om middels de motion sensor temperatuur mee te nemen als voorwaarde om iets aan of uit te zetten ? Bijvoorbeeld om (middels smart plug) verwarming aan te zetten bij beweging tenzij de temperatuur al >= x aantal graden is.
Helaas is de HUE sensor beperkt tot waar hij voor gemaakt is en doet de HUE app vooralsnog niets met de losse data van de lichtsensor of de temperatuurssensor.
Persoonlijk zou ik niet alleen de mogelijkheid willen zien om apart op de temperatuur te schakelen maar ook apart op de lichtsterkte, zodat ik de HUE sensor ook als volwaardige schemerschakelaar kan gebruiken.
robkrekel schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:35:
Niet via de Hue app zelf. Kan (volgens mij) wel via andere apps/smart home
Klopt, o.a. in Donoticz kun je de losse data van sensoren gebruiken voor aparte automatiseringsopdrachten.
Helaas is dit niet heel erg makkelijk en vereist dit wel enige programeer skills na uren uitleg lezen en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

DePaul schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
Same here ... sinds een week een Ambilight TV, Hue's die meedoen zijn echt een extra :)
benieuwd of je er over een paar weken nog zo over denkt. Ik gebruik het iig al lang niet meer :) Het grootste minpunt is dat als het beeld zwart is je ambilight nog wat wit licht geeft en je hue lampen dus ook. Dus in donkere scenes is het veel te licht in je kamer.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Theo74 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Je kunt dit mogelijk proberen met de Domoticz software, daar is meer data inzichtelijk waarmee je bepaalde automatisering kan aansturen c.q. opdrachtregels kunt schrijven. Echter is dit wel iets diepgaander en ingewikkelder qua programmeren dan de HUE app voor consumeten.
Thanks gelijk geinstalleerd en hue eraan gekoppeld! Ik ga kijken hoe ver ik kom.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@Tusk Dat vonden we in eerste instantie ook, maar we hebben de lichtkracht van de Ambilight wat lager gezet dus nu is het een stuk minder. Maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Theo74 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:57:
.. maar ook apart op de lichtsterkte, zodat ik de HUE sensor ook als volwaardige schemerschakelaar kan gebruiken.
Middels labs kan dat laatste wel. En in principe gaat dat vanuit de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Voor de liefhebbers: de Hue smart button is weer op voorraad bij Signify zelf (www.meethue.com)

althans: er staat niet dat ie niet op voorraad is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Middels labs kan dat laatste wel. En in principe gaat dat vanuit de hue app.
Deze oplossing dragen meer members aan, echter claimt HUE Labs de hele sensor waardoor je eigen instellingen worden gewist en niet meer werken.
Ik zou graag zien dat in de HUE app onder de instellingen voor de sensor ook een optie komt om te schakelen op lichtsterkte en optioneel misschien ook temperatuur. Dus bovenop de normale sensorinstellingen voor schakelen bij beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Furfoot schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Thanks gelijk geinstalleerd en hue eraan gekoppeld! Ik ga kijken hoe ver ik kom.
Ik heb Domoticz op mijn NAS draaien waardoor de software altijd actief is zonder dat een PC permanent aan moet staan. Immers moet Domoticz voor de automatisering altijd actief zijn, net als de HUE Bridge dit is.
Je kunt hierdoor ook een verloopkabeltje bestellen voor tussen de slimme meter en de NAS, om je elektrische verbruik en gasverbruik middels grafieken in kaart te brengen met Domoticz.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 26-10-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Iemand de via meethue bestelde smart button al binnen?

Ik heb nog niet eens een verzendbevestiging...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
renem schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Ik heb in eerste instantie ook de color starter set gekocht. Bleek dat ik die gekleurde lampen nooit gebruikte. Momenteel heb ik 14 Hue lampen in mijn huis, alleen nog maar Ambiance (en een enkele White). Gelukkig kon ik die color starter set destijds redelijk goedkoop kopen anders had ik er nu spijt van.
Grappig. Ik heb dit juist steeds meer andersom. Ik gebruik verschillende kleuren niet vaak, maar de ambiance vind ik zelfs op de warmste witstand eigenlijk nog steeds te 'kil' voor sterk gedimd sfeerlicht. Met de color lampen kan ik nog veel beter sfeer krijgen

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Weet iemand of de combinatie van een smart button en lichtsensor goed werkt, bijvoorbeeld op de wc? Als ik het licht automatisch aan laat gaan en hem daarna uitzet met de smart button, gaat die dan niet direct weer aan omdat er weer beweging gedetecteerd wordt als je de deur dicht doet?

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
Die van mij zouden, volgens de mail, komende maandag 28-11-19 worden bezorgd; heb er 2 besteld.
Ben benieuwd.. :*) :*) :*)
boefje79 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:14:
Iemand de via meethue bestelde smart button al binnen?

Ik heb nog niet eens een verzendbevestiging...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@boyhenkie Dan 's avonds natuurlijk wel een ooggetuigeverslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
@boyhenkie Ik hoop dat je een typo maakte met 28-11, dat het 28-10 moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Theo74 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Ik heb via Ali deze controller en een 5 meter lange RGBCCT ledstrip gekocht. Ik nam wel de duurdere 24 volt RGBCCT ledstrip met echte RGB+White in een leds a €30,00 per 5 meter, plus een goede Mean Well 24V voeding.
Koste mij in totaal 50% van de prijs voor het HUE ledstrip origineel in 5 meter en werkt 100% net zo goed.
Heeft een strip met 96 leds per meter de voorkeur om een mooi diffuus licht te krijgen?

Ik ben er naar op zoek, maar kan nog geen geschikte versie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Helemaal gelijk....moet inderdaad 28-10 zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
CappieL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:50:
@boyhenkie Ik hoop dat je een typo maakte met 28-11, dat het 28-10 moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 17:32

Japie.G

Colour Classic

Werken de laatste ikea gu10’s niet meer met hue? Lampen zien er anders uit (niet meer wit, maar doorzichtig) en krijg ze niet gekoppeld aan mijn bridge, terwijl dat met de witte varianten geen probleem was?

edit, via touchlink gaat het wel :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 27-10-2019 22:32 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
DePaul schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
Hier ook net een ambilight gekocht, maar ik vind het maar irritant als ik mijn lampen mee laat doen. Maar dat kan ook aan de positionering van de lampen (boven de salontafel en een staande lamp in de hoek aan de andere kant van de tv) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Bij mij doen ook enkel de lamp onder de tv (Hue Go) en de lamp die op de vensterbank naast de TV staat mee. De anderen uiteraard niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
robkrekel schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:21:
[...]
Hier ook net een ambilight gekocht, maar ik vind het maar irritant als ik mijn lampen mee laat doen. Maar dat kan ook aan de positionering van de lampen (boven de salontafel en een staande lamp in de hoek aan de andere kant van de tv) liggen.
Heb het hier ook teruggebracht naar alleen de lampen die zich op max 0,5m van de tv bevinden.
Een ledstrip of hue play o.i.d. achter de tv is het mooiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Ach misschien weer een goed excuus om er weer eens wat bij te kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
dragon2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Heb het hier ook teruggebracht naar alleen de lampen die zich op max 0,5m van de tv bevinden.
Een ledstrip of hue play o.i.d. achter de tv is het mooiste.
Heb het vorige week ook weer eens geprobeerd, maar ik vind het eigenlijk ronduit irritant. Driezijdig is meer dan voldoende…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb een Ambilight TV en heb ook alleen de HUE lampen/ledstrip naast/achter mijn TV geconfigureerd voor gebruik.

Wel een paar extra geplaatst die alleen meedoen met de TV.

[ Voor 28% gewijzigd door i2Paq op 28-10-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Er is een specifiek aanbieding topic (maar geen discussie daar) maar met veel acties (winkels) is Hue vaak uitgesloten. Zijn er wel eens speciale acties of dagen dat Hue wel echt in de aanbieding is?

Was er in voorgaande jaren met Black Friday of kerst nog echt korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Theo74 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Is er gewoon hoor, alleen niet in de vorm van een dimbare Smart-Plug. Wel als een simpele module welke je tussen de ledstripvoeding en de ledstrip zelf zet. Mag (moet) continue onder spanning blijven staan, net zoals bij originele HUE lampen.

Voor normale ledstrip met 1 kleur neem je deze veel gekochte GLEDOPTO ledstripcontroller.
Je hangt hem aan de 12V of 24V voeding van je ledstrip en de uitgang van de module sluit je aan op je ledstrip. De contacten van deze modules zijn indruk contacten. Je moet hier met een pennetje op drukken, draadje invoeren, loslaten en vast.

Voor RGB plus wit ledstrip heb je deze variant.

Voor RGBCCT ofwel RGB plus koud- en warm wit licht neem je deze variant.

De versie met 1ID wordt in de HUE App als 1 Color and White ambiance lamp gezien. (Geadviseerd)
De versie met 2ID wordt in de HUE App als 2 lampen RGB en White gezien en zijn los te bedienen.

Op YouTube circuleren volop filmpjes hoe deze controller simpel aan te melden op de HUE app en hoe deze te gebruiken. Werkt in de HUE app 100% als een HUE Color and White ambiance lamp, of HUE ledstrip.

Ik heb via Ali deze controller en een 5 meter lange RGBCCT ledstrip gekocht. Ik nam wel de duurdere 24 volt RGBCCT ledstrip met echte RGB+White in een leds a €30,00 per 5 meter, plus een goede Mean Well 24V voeding.
Koste mij in totaal 50% van de prijs voor het HUE ledstrip origineel in 5 meter en werkt 100% net zo goed.
Hi,

Welke Brigde moet je halen om gebruik te kunnen maken voor de bediening middels die controllers?
Want ik lees dat je zigbee 3.0 moet hebben maar zijn dat die vierkante Brigdes die overal te koop staan?

Ik heb momenteel nog helemaal niks maar wil meerdere ledstrips bedienen middels telefoon en indien mogelijk met afstandsbediening.

Verder vroeg ik mij nog af, maar weet niet of jij of iemand anders dat weet.
Ik moet voor een ww ledstrip lengte totaal 15m 12v, 12m overbruggen voor stroom.
Maar de voeding daarvan komt aan het begin van de ledstroom kabel.
Op welke manier moet ik het aansluiten?

Voeding-stroomkabel 12m-controller-led
Voeding-controller-stroomkabel 12m-led

Stroomkabel had ik al na gerekend middels tools op het net en gebruik 2.5mm doorsnede.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
Vandaag 28-10-19 netjes op tijd 2 smartbuttons ontvangen...........uitgepakt en via "accessoires toevoegen" gekoppeld aan de bridge......binnen enkele seconden gepiept.........de buttons wijs je toe aan een kamer ( zones heb ik niet dus weet niet of dat gaat maar ik denk van wel ) .
Net als bij de dimmerswitch kun je per aanklikmoment ( 5 in totaal ) aangeven welke scene aangaat maar ook kun je voor bepaalde tijdsblokken aangeven hoe de lampen dan aan gaan c.q. welke scene wordt geactiveerd als je de lampen aanzet.......in ieder geval weer iets om mee te spelen en uitproberen.............tot nu toe best tevreden met deze smartbuttons en ik denk dat het niet bij deze 2 blijft...ik persoonlijk vind dit weer een aanwinst in het HUE assortiment en een aanrader.. :) :) :)
DePaul schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:04:
@boyhenkie Dan 's avonds natuurlijk wel een ooggetuigeverslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Hallo,

Ben in het bezit van 1 Philips Hue lamp en wil de rest van mijn huis nu ook gaan aanpassen.
Als eerste wil ik de drie spotjes boven mijn eettafel gaan aanpassen en deze vervangen door de Philips Hue White and Color GU10 lamp.

Er zitten nu drie spotjes in die worden aangestuurd door een dimmer maar hoe ga ik dit doen?
Kan ik de dimmer laten zitten maar deze heeft dan toch geen functie meer (alleen om de spotjes harder of achter te laten branden of vervalt dit nu helemaal?). Deze dimmer moet ik uiteraard vervangen door de Philips Hue Dimmer Switch.

Maar dit is een "losse" dimmer zo te zien en deze kan ik toch niet in de bestaande armaturen op de muur plaatsen?
Wie kan me hiermee adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
boyhenkie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:23:
Vandaag 28-10-19 netjes op tijd 2 smartbuttons ontvangen...........uitgepakt en via "accessoires toevoegen" gekoppeld aan de bridge......binnen enkele seconden gepiept.........de buttons wijs je toe aan een kamer ( zones heb ik niet dus weet niet of dat gaat maar ik denk van wel ) .
Net als bij de dimmerswitch kun je per aanklikmoment ( 5 in totaal ) aangeven welke scene aangaat maar ook kun je voor bepaalde tijdsblokken aangeven hoe de lampen dan aan gaan c.q. welke scene wordt geactiveerd als je de lampen aanzet.......in ieder geval weer iets om mee te spelen en uitproberen.............tot nu toe best tevreden met deze smartbuttons en ik denk dat het niet bij deze 2 blijft...ik persoonlijk vind dit weer een aanwinst in het HUE assortiment en een aanrader.. :) :) :)

[...]
@boyhenkie Dank voor de feedback ... brengt me toch weer wat dichter bij het #jamaardathebikechtnodiginhuismomentje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
marsclone schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:02:
[...]

Heeft een strip met 96 leds per meter de voorkeur om een mooi diffuus licht te krijgen?

Ik ben er naar op zoek, maar kan nog geen geschikte versie vinden?
Ledstrips bestaan als bekend uit meerdere leds, of dit nu 80 of 200 leds per meter zijn, ze geven bij korte projectie-afstand altijd lichtvlekken.
Om homogeen of egaal diffuus licht te krijgen moet je de afstand dus vergroten zodat de vlekwerking van het licht verdwijnt. Zit je redelijk vast aan een korte projectie-afstand dan kun je de ledstrip in een ledstripprofiel met melkwit deksel plakken. De melkwitte deksel breekt het licht alle kanten op waardoor het een stuk homogener wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

bruce the boss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:24:
Hallo,

Ben in het bezit van 1 Philips Hue lamp en wil de rest van mijn huis nu ook gaan aanpassen.
Als eerste wil ik de drie spotjes boven mijn eettafel gaan aanpassen en deze vervangen door de Philips Hue White and Color GU10 lamp.

Er zitten nu drie spotjes in die worden aangestuurd door een dimmer maar hoe ga ik dit doen?
Kan ik de dimmer laten zitten maar deze heeft dan toch geen functie meer (alleen om de spotjes harder of achter te laten branden of vervalt dit nu helemaal?). Deze dimmer moet ik uiteraard vervangen door de Philips Hue Dimmer Switch.

Maar dit is een "losse" dimmer zo te zien en deze kan ik toch niet in de bestaande armaturen op de muur plaatsen?
Lees de startpost eens. Daar staat het uitgelegd.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
michael3 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Hi,

Welke Brigde moet je halen om gebruik te kunnen maken voor de bediening middels die controllers?
Want ik lees dat je zigbee 3.0 moet hebben maar zijn dat die vierkante Brigdes die overal te koop staan?

Ik heb momenteel nog helemaal niks maar wil meerdere ledstrips bedienen middels telefoon en indien mogelijk met afstandsbediening.

Verder vroeg ik mij nog af, maar weet niet of jij of iemand anders dat weet.
Ik moet voor een ww ledstrip lengte totaal 15m 12v, 12m overbruggen voor stroom.
Maar de voeding daarvan komt aan het begin van de ledstroom kabel.
Op welke manier moet ik het aansluiten?

Voeding-stroomkabel 12m-controller-led
Voeding-controller-stroomkabel 12m-led

Stroomkabel had ik al na gerekend middels tools op het net en gebruik 2.5mm doorsnede.
De vierkante HUE Bridge modellen zijn prima te gebruiken voor Zigbee 3.0 hardware. Hier kun je de voorgestelde ledstrip controller modules prima op aanmelden.
De controllers worden gevonden als een dimbare ambiance (wit-warm wit) lamp, of een dimbare color ambiance (wit-warmwit +rgb) lamp. Al naar gelang het type controller die je op de Brigde aanmeldt.
Het aanmelden is praktsich het zelfde als met een HUE lamp: HUE app openen, lampen zoeken starten, ledstrip aanzetten, kleurt wit, gevonden-aanmelden, brandt groen. Op YouTube vind je tal van voorbeeldfilmpjes, kind kan de was doen.
Je kunt zondermeer meerdere controllers met ledstrips aansturen via de HUE app, geen probleem.
Ook bestaan er vaste Zigbee 3.0 controllers voor op- of in de muur. Als je zonder app de ledstrips wilt besturen. Ook weer simpel aanmelden op de HUE Bridge en klaar. Dit lijkt op het aanmelden van een HUE schakelaar maar dan een paar handelingen extra. Ook hiervan zijn weer tal van YouTube filmpjes om uit te leggen hoe dit moet.

De voeding en controller doe je altijd zo dicht mogelijk bij de ledstrip.
Dus voeding --- 12m kabel --- controller - ledstrip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo74
bruce the boss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:24:
Hallo,

Het lijkt er op dat je blind in dit topic bent gestapt zonder eerst een regel te lezen...
Op al jouw vragen en meer staan de antwoorden in dit topic ruimschoots uitgelegd.
Pak een pot koffie, neem een luie stoel en lees je rustig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
[@DePaul] bedenk wel dat je de lamp(en) aanzet en bij het langer indrukken de lamp(en) dimt....je kunt niet zoals bij de dimmerswitch, de lampen weer feller laten branden........ :) :)
DePaul schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:25:
[...]

@boyhenkie Dank voor de feedback ... brengt me toch weer wat dichter bij het #jamaardathebikechtnodiginhuismomentje _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanman
Smart buttons zijn binnen.
Gelijk getest natuurlijk.
Ze voelen solide aan, al had de magneet in de wandplaat wat sterker mogen zijn van mij.
Toevoegen ging makkelijk en snel.
Na het toevoegen kan je één kamer koppelen, en geen zones.
Daar zit dan ook gelijk het grootste pijnpunt in mijn situatie. Onze beneden verdieping heb ik in licht-groepen opgedeeld door middel van kamers.
Al deze kamers weer in een zone “beneden” gezet.
Bij de hoofdingang van de woonkamer heb ik nu een software defined schakeling zitten welke alle “kamers” in een keer aan of uit zet, afhankelijk van de tijd.
Helaas werkt deze schakeling af en toe niet, zodat je soms een paar keer moet drukken voor het goed gaat.
Hier dacht ik dus zo’n smart button voor te gaan gebruiken, maar dat gaat dus niet.

Jammer, gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik heb nog geen verzendbevestiging voor mijn buttons gehad, wel op zelfde dag besteld...order wel bevestigd en afgeschreven, dus maar even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen hier die kleurverschil hebben in de Light strips?

Ik heb een hue Lightstrip van 2 meter, en een setje van 2+1 meter. Die losse van 2 meter is iets warmer dan die van 3. Hoort dat zo? Versies allemaal gelijk aldus de Hue app.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
NeFoRcE schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:39:

Ik heb een hue Lightstrip van 2 meter, en een setje van 2+1 meter. Die losse van 2 meter is iets warmer dan die van 3. Hoort dat zo? Versies allemaal gelijk aldus de Hue app.
Ja.
De 2+1 meter krijgen de leds net iets minder vermogen dan de 1 meter.
Dezelfde trafo zal zijn vermogen over meer leds moeten verdelen, dus ga je een verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik niet, heb er 4 in huis op verschillende lengtes heb et nog nooit verschil in gezien.
Indien mogelijk kan je de uitbreiding omwisselen om kleurverschil uit te sluiten ?
Fanman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:52:
Dezelfde trafo zal zijn vermogen over meer leds moeten verdelen, dus ga je een verschil zien.
Ze kunnen tot 10 meter, lijkt mij stug dat met 1 uitbreiding je al tegen een vermogens probleem aanloopt. Ik heb er een van 5,5 en een van net geen 2 meter vlak bij elkaar. Ik zie daar geen enkel veschil. De anderen is mij ook niet opgevallen maar die zijn niet bij elkaar om dat uit te sluiten.

N.b. ik heb ze allemaal incl. uitbreiding tegelijk gekocht. Mogelijk dat verschillende batches anders zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DukeBox schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Ik niet, heb er 4 in huis op verschillende lengtes heb et nog nooit verschil in gezien.
Indien mogelijk kan je de uitbreiding omwisselen om kleurverschil uit te sluiten ?

[...]

Ze kunnen tot 10 meter, lijkt mij stug dat met 1 uitbreiding je al tegen een vermogens probleem aanloopt. Ik heb er een van 5,5 en een van net geen 2 meter vlak bij elkaar. Ik zie daar geen enkel veschil. De anderen is mij ook niet opgevallen maar die zijn niet bij elkaar om dat uit te sluiten.

N.b. ik heb ze allemaal incl. uitbreiding tegelijk gekocht. Mogelijk dat verschillende batches anders zijn ?
Batch zou kunnen, hier zat 2 weken tussen. Kan helaas niets omruilen omdat alles al strak onder de vensterbank zit. Ik stoor me er ook niet echt aan, 1 kijk ik tegen aan, de ander zit paar meter achter de bank.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Ook 2 strips gehad, absoluut geen kleurverschil. Lijkt me raar ook, wat dan als je meerdere strips hebt ...

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je hebt terugwoordig ook een Smart dimmer EcoBright die met spraak werkt. Maar dan heb je ook een controller nodig (staat er). En die kan je weer niet netjes wegwerken achter de dimmer. Hoe werkt dit? Ik heb een niet Hue plafond ledlamp en die zou ik graag willen dimmen met mijn stem. Of wordt met de controller de Hue Bridge bedoelt.

En waarom zou deze beter zijn dan een WiFi dimmer?

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 29-10-2019 10:09 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Theo74 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

De vierkante HUE Bridge modellen zijn prima te gebruiken voor Zigbee 3.0 hardware. Hier kun je de voorgestelde ledstrip controller modules prima op aanmelden.
De controllers worden gevonden als een dimbare ambiance (wit-warm wit) lamp, of een dimbare color ambiance (wit-warmwit +rgb) lamp. Al naar gelang het type controller die je op de Brigde aanmeldt.
Het aanmelden is praktsich het zelfde als met een HUE lamp: HUE app openen, lampen zoeken starten, ledstrip aanzetten, kleurt wit, gevonden-aanmelden, brandt groen. Op YouTube vind je tal van voorbeeldfilmpjes, kind kan de was doen.
Je kunt zondermeer meerdere controllers met ledstrips aansturen via de HUE app, geen probleem.
Ook bestaan er vaste Zigbee 3.0 controllers voor op- of in de muur. Als je zonder app de ledstrips wilt besturen. Ook weer simpel aanmelden op de HUE Bridge en klaar. Dit lijkt op het aanmelden van een HUE schakelaar maar dan een paar handelingen extra. Ook hiervan zijn weer tal van YouTube filmpjes om uit te leggen hoe dit moet.

De voeding en controller doe je altijd zo dicht mogelijk bij de ledstrip.
Dus voeding --- 12m kabel --- controller - ledstrip.
Nog bedankt voor je reactie.

Zit alleen nog met een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden.
Kan het kwaad als de controller zonder stroom zit, gaan dan de instellingen weg of blijven die bewaard?
Want ik doe namelijk altijd me stroom uit middels draadloze schakelaars voor de veiligheid en stroombesparing.

Kan je trouwens al afstandbedieningen met Zigbee 3.0 support gebruiken, ook die met acht zones?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023

Heb je de 2 verschillende strips in een kamer/zone staan?

Zo ja kijk dan goed of beide strips wel op dezelfde plek staan in de hue app. Dit doe je door op de kamer/zone te klikken en dan kleur kiezen, daar zie je dan alle lampen die in dezelfde zone zitten. Bij mij zaten die namelijk net niet goed op elkaar waardoor ik een klein kleurverschil had bij 2 lampen.

Wellicht dat dit je oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
michael3 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Nog bedankt voor je reactie.

Zit alleen nog met een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden.
Kan het kwaad als de controller zonder stroom zit, gaan dan de instellingen weg of blijven die bewaard?
Want ik doe namelijk altijd me stroom uit middels draadloze schakelaars voor de veiligheid en stroombesparing.

Kan je trouwens al afstandbedieningen met Zigbee 3.0 support gebruiken, ook die met acht zones?
Op zich kan het geen kwaad, maar je kunt dan de aangesloten lampen niet meer bedienen, ook niet met de aangesloten Hue Dimmers en dergelijke. Dus het is niet aan te raden om stroom er vanaf te halen en als je echt energie wilt besparen en geen standby power verbruik wilt, moet je sowieso niet aan smart lighting beginnen en gewoon domme schakelaars en led lampen blijven gebruiken!

Alleen Philips Hue en FoH (Friends of Hue) schakelaars werken met (lees via) Hue Bridge samen. Je kunt wel zo'n schakelaar middels touchlinken (zoek ff op forum of internet) toevoegen aan netwerk, zodat deze wel in het netwerk zit, maar rechtstreeks de lampen bediend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D

Ik ook niet, heb er 4 op verschillende lengtes waarvan er eentje ook 2+1 is met verlengkabel, eentje +/- 2.70m en 2 van 2meter.

ik zie hier totaal geen verschillen in (komen ook nog uit 3 verschillende landen#aanbiedingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij het opstarten wordt er aardig wat weggeschreven op de GD5F1GQ4U NAND flash, mogelijk ga je wel tegen issues aanlopen qua levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Bij het opstarten wordt er aardig wat weggeschreven op de GD5F1GQ4U NAND flash, mogelijk ga je wel tegen issues aanlopen qua levensduur.
Klopt, zal uiteindelijk levensduur inkorten, maar hoeveel is maar de vraag, ik vermoed dat de bridge eerder verouderd is omdat software updates niet meer worden uitgerold, dan dat de NAND flash overlijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Erik1971 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:08:
[...]

Op zich kan het geen kwaad, maar je kunt dan de aangesloten lampen niet meer bedienen, ook niet met de aangesloten Hue Dimmers en dergelijke. Dus het is niet aan te raden om stroom er vanaf te halen en als je echt energie wilt besparen en geen standby power verbruik wilt, moet je sowieso niet aan smart lighting beginnen en gewoon domme schakelaars en led lampen blijven gebruiken!

Alleen Philips Hue en FoH (Friends of Hue) schakelaars werken met (lees via) Hue Bridge samen. Je kunt wel zo'n schakelaar middels touchlinken (zoek ff op forum of internet) toevoegen aan netwerk, zodat deze wel in het netwerk zit, maar rechtstreeks de lampen bediend!
Smart verlichting ben ik niet perse naar opzoek, wil gewoon zo makkelijk mogelijk me ledstrippen bedienen middels afstandsbediening en App.
Het gaat om sfeer verlichting, dus de hoofdlampen blijven gewoon.

Als de stroom erweer opzet dan kan ik dus gewoon alles bedienen na zeg een minuut?

Je kan toch gewoon middels een Zigbee afstandsbediening bedienen toch of niet?
Dit is nu even verwarrend want ik lees tegenstrijdige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
michael3 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Smart verlichting ben ik niet perse naar opzoek, wil gewoon zo makkelijk mogelijk me ledstrippen bedienen middels afstandsbediening en App.
Het gaat om sfeer verlichting, dus de hoofdlampen blijven gewoon.

Als de stroom erweer opzet dan kan ik dus gewoon alles bedienen na zeg een minuut?

Je kan toch gewoon middels een Zigbee afstandsbediening bedienen toch of niet?
Dit is nu even verwarrend want ik lees tegenstrijdige dingen.
Weet niet of de Hue Lightstrip al met Bluetooth werkt, maar als die versie er is, dan heb je geen bridge nodig en kun je alles met je telefoon bedienen en ook met Google Home en Alexa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Erik1971 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

Weet niet of de Hue Lightstrip al met Bluetooth werkt, maar als die versie er is, dan heb je geen bridge nodig en kun je alles met je telefoon bedienen en ook met Google Home en Alexa!
Ledstrips is er voor een gedeelde en de rest komt aankomende maand.
Maar dat gaan normale 12v ledstrips worden.

Dus zoek echt alleen een manier om het te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:59
Goedenavond

Ik had een vraag
Als ik een led strip achter mijn tv plak van hue en deze zou toevoegen aan mijn nog te kopen synic box
Word er dan 1 kleur weer geven of bijvoorbeeld 3 kleuren voor het gras Links de muur recht en de lucht boven
Al vast bedankt voor het antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@mcp1990 De strip kan maar 1 kleur tegelijk weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
Fanman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:57:
Smart buttons zijn binnen.
Gelijk getest natuurlijk.
Ze voelen solide aan, al had de magneet in de wandplaat wat sterker mogen zijn van mij.
Toevoegen ging makkelijk en snel.
Na het toevoegen kan je één kamer koppelen, en geen zones.
Daar zit dan ook gelijk het grootste pijnpunt in mijn situatie. Onze beneden verdieping heb ik in licht-groepen opgedeeld door middel van kamers.
Al deze kamers weer in een zone “beneden” gezet.
Bij de hoofdingang van de woonkamer heb ik nu een software defined schakeling zitten welke alle “kamers” in een keer aan of uit zet, afhankelijk van de tijd.
Helaas werkt deze schakeling af en toe niet, zodat je soms een paar keer moet drukken voor het goed gaat.
Hier dacht ik dus zo’n smart button voor te gaan gebruiken, maar dat gaat dus niet.

Jammer, gemiste kans...
Hier vandaag ook de nieuwe Smart Knop binnengekregen.

De knop voelt degelijk en goed aan en de magneet werkt goed maar niet super sterk. Ik had gehoopt dat ik er ook individuele lampen mee zou kunnen bedienen, maar helaas kun je slechts scènes voor 1 kamer programmeren, dus geen zone inderdaad of een specifieke lamp. Daarnaast is de Smart Knop niet compatibel met Apple HomeKit en kan deze knop dus niet worden geconfigureerd in de Apple Home app. Dat is echt voor mij een flinke teleurstelling. Maar ik ga ze wel houden, en zet ze in als vervanger van domme schakelaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dafo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:56:
Ik had gehoopt dat ik er ook individuele lampen mee zou kunnen bedienen, maar helaas kun je slechts scènes voor 1 kamer programmeren
Eigenlijk is er dus maar 1 perfecte kamer voor, het toilet ;)

Pagina: 1 ... 61 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic