michael3 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Hi,
Welke Brigde moet je halen om gebruik te kunnen maken voor de bediening middels die controllers?
Want ik lees dat je zigbee 3.0 moet hebben maar zijn dat die vierkante Brigdes die overal te koop staan?
Ik heb momenteel nog helemaal niks maar wil meerdere ledstrips bedienen middels telefoon en indien mogelijk met afstandsbediening.
Verder vroeg ik mij nog af, maar weet niet of jij of iemand anders dat weet.
Ik moet voor een ww ledstrip lengte totaal 15m 12v, 12m overbruggen voor stroom.
Maar de voeding daarvan komt aan het begin van de ledstroom kabel.
Op welke manier moet ik het aansluiten?
Voeding-stroomkabel 12m-controller-led
Voeding-controller-stroomkabel 12m-led
Stroomkabel had ik al na gerekend middels tools op het net en gebruik 2.5mm doorsnede.
De vierkante HUE Bridge modellen zijn prima te gebruiken voor Zigbee 3.0 hardware. Hier kun je de voorgestelde ledstrip controller modules prima op aanmelden.
De controllers worden gevonden als een dimbare ambiance (wit-warm wit) lamp, of een dimbare color ambiance (wit-warmwit +rgb) lamp. Al naar gelang het type controller die je op de Brigde aanmeldt.
Het aanmelden is praktsich het zelfde als met een HUE lamp: HUE app openen, lampen zoeken starten, ledstrip aanzetten, kleurt wit, gevonden-aanmelden, brandt groen. Op YouTube vind je tal van voorbeeldfilmpjes, kind kan de was doen.
Je kunt zondermeer meerdere controllers met ledstrips aansturen via de HUE app, geen probleem.
Ook bestaan er
vaste Zigbee 3.0 controllers voor op- of in de muur. Als je zonder app de ledstrips wilt besturen. Ook weer simpel aanmelden op de HUE Bridge en klaar. Dit lijkt op het aanmelden van een HUE schakelaar maar dan een paar handelingen extra. Ook hiervan zijn weer tal van
YouTube filmpjes om uit te leggen hoe dit moet.
De voeding en controller doe je altijd zo dicht mogelijk bij de ledstrip.
Dus voeding --- 12m kabel --- controller - ledstrip.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.