[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.320 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raan7 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:24:
[...]

Probleem tot nu toe had ik dus door de box aan te sluiten tussen de AV RECEIVER en de TV. Geen geluid wel lichteffecten en een app die werkte naar behoren. Nu heb ik hem op een ingang op de receiver zitten werkt goed.

Ga van de week even met ultra HD aan de gang en de nodige filmscenes. Kan niet wachten op StarWars Episode II attack of the clones intro.

#Kudos voor Philips gezien de levering naar behoren en een bijna volledig werkend kastje en meteen een update.
Hoe bedoel je dat? Wat heb je nu precies waarop aangesloten?
Ik heb een LG OLED met een Denon Receiver. Vanaf de receiver naar de LG TV loopt er maar 1 HDMI kabel nu.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:38:
Ik had de Play HDMI Sync Box online bij Mediamarkt besteld daar stond Pre-order nu , 16-10-19 direct thuisbezorgd (zelfs gister stond dat er nog)

ik had nog geen verzendmelding gehad dus net gebeld naar Mediamarkt en ze geven aan dat hij niet op voorraad is en ze weten ook niet wanneer dat wel is....
lekker zooitje bij de mediamarkt, er staat nu dat ze op voorraad zijn, voor 23:30 besteld morgen in huis, ik mediamarkt weer gebeld of ik hem dan morgen in huis heb , nee er klopt iets niet op de site , de voorraad is min 60 dus het kan nog wel even duren

handig zo'n preorder bij hun

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
barrymel schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

lekker zooitje bij de mediamarkt, er staat nu dat ze op voorraad zijn, voor 23:30 besteld morgen in huis, ik mediamarkt weer gebeld of ik hem dan morgen in huis heb , nee er klopt iets niet op de site , de voorraad is min 60 dus het kan nog wel even duren

handig zo'n preorder bij hun
met pre-order heb ik daar ook wel eens gedonder gehad :(

zag gister in het filiaal Zwolle dat die box (zeker 3) gewoon in de schappen stond, dus ze hebben 'm wel.
Heel de hue voorraad werd aangevuld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:59

mucuracat

YES

Serena schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:42:
Help even svp...
Kennissen hebben een paar Hue lampen en hebben een routine voor zonsondergang. Maar als ze overdag de lampen aan en uit hebben gehad schakelt die routine niet meer. De routine is aangemaakt in de Hue app.
Raar toch?
Hoe aan en uit? Met schakelaar waar je stroom afhaalt? Dan gaan ze niet aan.
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Dat je met de lamp twee keer uit en weer aan zetten deze weer op 100% lichtsterkte zet is een feature. Dit zodat als er bv iets aan de hand is je de lampen alsnog snel op volle helderheid kunt laten branden zonder dat je afstandsbediening/telefoon/... nodig hebt.

Overigens is die feature weer nutteloos als je de schakelaar er tussenuit haalt en de lampen 24/7 van stroom voorziet.
Feature is ook in het leven geroepen door mensen die klaagden dat; na een eventuele stroomuitval, alle lampen aan gingen. En als je dan een week weg bent, blijft alles branden.
Dus een stroom storinkje zet nu niet alle lampen op volle sterkte aan. (of moet 2 keer achter elkaar kink in de kabel zitten :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
mucuracat schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Hoe aan en uit? Met schakelaar waar je stroom afhaalt? Dan gaan ze niet aan.
Duh!!! Tuurlijk niet met de schakelaar… 8)7
Gewoon met de Google Home.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nog een vraagje voor de mensen die de Sync box al hebben : Kan je de lampen die je er aan koppelt ook nog gewoon als normale Hue lamp gebruiken? Bijv als je TV uit staat of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DennusB schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:47:
Nog een vraagje voor de mensen die de Sync box al hebben : Kan je de lampen die je er aan koppelt ook nog gewoon als normale Hue lamp gebruiken? Bijv als je TV uit staat of zo?
Ja hoor geen probleem

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
DePaul schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:53:
Luitjes, even een andere vraag: we hebben twee schatjes van konijntjes die af en toe los rond hupsen. Meestal houden we ze goed in de gaten icm met snoeren. In een onbewaakt ogenblik heeft er toch eentje het snoer te pakken gekregen van een Hue Go. Zie dat deze adapters los verkocht worden bij KNXgroothandel maar zou het zin hebben om dit te melden bij Signify? Iemand enig idee hoe coulant ze daar zijn?
Bij mij zat er los contact in. Via de site kun je aan de hand van het serienummer achter een servicerequest doen.. Een weekje later had ik gratis per post een nieuwe adapter.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raan7
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07-2023
Hue Sync Box

2de poging:

Onkyo NR676 receiver > HDMI > Hue Sync Box > Philips TV. Miraculeus werkt dit in tegenstelling tot mijn eerdere poging.

Ik moet even erbij vermelden dat ik met de eerste poging een XO platinum 2.x kabel heb gebruikt tussen de receiver en de Hue Sync Box. Ik had deze direct uit de TV getrokken en in een HDMI input (1) gedaan en het kabeltje gebruikt van Philips/Signify tussen de Hue Sync Box en de TV. Vreemd genoeg heb ik dan geen geluid op geen één input. Ook niet op verschillende poorten van de TV. Vreemd want deze zijn allemaal voorzien ARC. Met de bypass functie kwam ik ook niet verder dan een blit screen.

Bekabeling is nu als volgt:

Chromecast (eigen voeding) > receiver
Receiver > Hue Sync Box (eigen voeding + één Hue Play lightbar + Philips bijgeleverde kabel)
Hue Sync Box > Philips Android TV (XO platinum HDMI 2.x kabel.

De Receiver is nu in staat ook inputs en online services te gebruiken (tevens werkt g.u.i).
Ik ben een tevreden gebruiker voor nu! Yeeehaaa!

Nu nog een PlayStation 5.

Het is wachten totdat Google Home hier wegwijs mee is. Maar goed. Wat me opvalt is dat apparaten vaak aan en uit gezet moeten worden en men vaak de app moet raadplegen om te kunnen switchen als apparaten al gauw aanstaan. Jammer dit weer. Wie weet in de nabije toekomst.

Met Google home gaat het redelijk icm de Logitech Harmony hub om de nodige inputs en outputs te verwissel icm een niet eerder genoemde beamer. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Raan7 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:53:
Hue Sync Box

2de poging:

Onkyo NR676 receiver > HDMI > Hue Sync Box > Philips TV. Miraculeus werkt dit in tegenstelling tot mijn eerdere poging.

Ik moet even erbij vermelden dat ik met de eerste poging een XO platinum 2.x kabel heb gebruikt tussen de receiver en de Hue Sync Box. Ik had deze direct uit de TV getrokken en in een HDMI input (1) gedaan en het kabeltje gebruikt van Philips/Signify tussen de Hue Sync Box en de TV. Vreemd genoeg heb ik dan geen geluid op geen één input. Ook niet op verschillende poorten van de TV. Vreemd want deze zijn allemaal voorzien ARC. Met de bypass functie kwam ik ook niet verder dan een blit screen.

Receiver > Hue Sync Box (eigen voeding + één Hue Play lightbar + Philips bijgeleverde kabel)

De Receiver is nu in staat ook inputs en online services te gebruiken (tevens werkt g.u.i).

Het is wachten totdat Google Home hier wegwijs mee is. Maar goed. Wat me opvalt is dat apparaten vaak aan en uit gezet moeten worden en men vaak de app moet raadplegen om te kunnen switchen als apparaten al gauw aanstaan. Jammer dit weer. Wie weet in de nabije toekomst.

Met Google home gaat het redelijk icm de Logitech Harmony hub om de nodige inputs en outputs te verwissel icm een niet eerder genoemde beamer. Maar dat terzijde.
Cool, thanks voor je geposte update ! Geen problemen als je op je Receiver een input switcht of zo? De Hue Box gaat daar niet van over de zeik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
boefje79 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:10:
Heeft iemand de smart button al bestelbaar gezien? Zou deze week beschikbaar komen, maar ik vind ze nog nergens...
Helaas vandaag (17/10/2019) ook nog steeds niet, wel is de MeetHue webpagina nu actief voor de Smart Button Knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm is eindelijk die Sync box uit (Ik gebruik nu de App op een MacMini) heeft alleen MediaMarkt heb.
Komt dat ding later ook gewoon naar Bol en Coolblue enz?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 19:27
Misschien een vreemde vraag, maar zijn er nu al single switches. Welke onderdeel van het friends with hue systeem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
@dezeppo Bedankt! Foto 4 lijkt de foto met de aansluitingen te zijn. Ik kan het net niet goed zien, maar op het plaatje lijkt geen ARC te staan of iets dergelijks, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
LaborGardens schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:19:
Kom je terug van een week vakantie, werkt helemaal niks van de Hue meer. Bridge (v2) had een update nodig, maar zowel voor als na de update waren alle lampen en accessoires onbereikbaar.
Eerst de volledige boel een aantal minuten van de stroom afgehaald in de hoop dat het daarna terug zou werken. Zonder succes...
Uiteindelijk drastische maatregelen genomen en de bridge een reset gegeven middels de knop aan de onderzijde. Verwachting was dat ik dan opnieuw de lampen en accessoires zou moeten kunnen toevoegen, maar ook dit werkt niet. Zelfs met invoeren van een serienummer van een lamp, geeft de app aan dat er geen nieuwe lampen kunnen worden gevonden. Ik loop intussen zwaar gefrustreerd rond, want ik kom geen steek verder. Iemand hier een idee?
Update: de bridge losgekoppeld en in een andere poort van de router geplugd. Daarna kon ik alles weer toevoegen en werkt inmiddels weer naar behoren. Het apparaat dat op diezelfde oude routerpoort is aangesloten, werkt ook gewoon zoals zou moeten. Vreemd, maar het werkt weer dus ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:42
Ik kreeg vanmiddag ineens een email terwijl ik niet thuis was: uw bridge is gereset naar fabrieksinstellingen...

Nu staat er een update in de app klaar, maar de bridge update gewoon niet. Het balkje van de update loopt vol en ik moet keer op keer authenticeren, maar daarna blijft staan dat de software verouderd is.... Ik word helemaal gek van Hue, heb het een week, maar instellingen worden constant vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:09:
Mm is eindelijk die Sync box uit (Ik gebruik nu de App op een MacMini) heeft alleen MediaMarkt heb.
Komt dat ding later ook gewoon naar Bol en Coolblue enz?
Meethue zelf verkoopt m ook.

https://www2.meethue.com/...mi-sync-box/8718699704803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah ja dat had ik gezien maar heb nog bol bonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Ah ja dat had ik gezien maar heb nog bol bonnen :)
Kun je niet gebruiken bij Meethue, ik begreep dat MM de exclusieve verkoop had, hoe lang heb ik niet gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dezeppo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:23:
Kun je niet gebruiken bij Meethue,
Nee daarom wil ik dus bol 8)7
dezeppo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:23:
Ik begreep dat MM de exclusieve verkoop had, hoe lang heb ik niet gelezen.
Echt? Fuck nou dan moet ik toch maar even naar een MediaMarkt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raan7
Geen problemen als je op je Receiver een input switcht of zo? De Hue Box gaat daar niet van over de zeik?
Nee het switchen gebeurd correct. Wat ik nog even wil vermelden is dat ik het momenteel zo heb aangesloten:

RECEIVER INPUTS > CHROMECAST + RASPBERRY PI + 2x PC

RECEIVER > HUE SYNC BOX

HUE SYNC BOX > Philips Android TV

Dus ik gebruik nu 1 connectie van de HUE SYNC BOX, omdat de ARC Bypass functie maar 1 connectie ondersteund volgens de app, ik moet dit nog testen maar in ieder geval werkt de ARC Bypass functie op moment dat ik dus apps en content afspeel die gebaseerd is vanuit de TV als Source/bron. Als ik de functie weg laat, heb ik dus geen geluid vanuit bronnen die vanuit de TV retour gestuurd worden.

Ik kan er vrij weinig over vinden in combinatie met vergelijkbare setups in mijn geval.
Wat ik dus kan aanraden als je geen geluid hebt met TV als BRON op je receiver. Is dat je de ARC Bypass functie moet gebruiken hierdoor heb je dus wel volledige functionaliteit en kwalileit van de bron achter de HUE SYNC BOX > terug naar de RECEIVER. Dit was dus mijn initiele probleem omdat ik benieuwd was of die effect van de HUE SYNC BOX ook zouden werken op moment dat het signaal weer terug gestuurd werd (de andere kant op zeg maar) maar dit is dus niet het geval, de INPUTS op de HUE SYNC BOX wekken alleen die effecten op en het ziet er naar uit dat dit ook de insteek is en dat een retour signaal niet wordt ondersteun en ook niet ondersteund gaat worden, ondanks sommige berichten. Wat je dus wel kunt doen is een "AV Receiver/Switch/In ieder geval een HDMI apparaat met meerdere ingangen" ervoor zetten en dan genieten van nog meer inputs. In mijn geval is dit dan ook de solutie icm de ARC Bypass waardoor ik dus geen functionaliteit mis op andere/gebruikte apparatuur.

Over de HUE verlichting ben ik zeer te spreken hoe de transitie van de HUE SYNC BOX naar HUE Scenes of Laatste Statussen werkt in mijn geval.

Tot nu toe zover....

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik wil graag om mee te beginnen vier ledstrips aansturen, één rgb(w) en drie witte, in de toekomst komt er vast wel meer bij.
stel ik haal een Hue Brigde en dan vier Zigbee controllers dan kan ik die toch mooi bedienen met de tel en eventueel afstandbediening?
Want ik las dat de nieuwste Hue Brigde Zigbee 3.0 ondersteund?

Of zijn er goedkopere en vooral goede oplossingen, want ik zat eerst naar Milight te kijken en alleen daar lees ik ook weer nadelen en zie op foras dat ze juist overstappen naar Hue, dus dan liever in een keer goed.

Ik heb momenteel nog helemaal niks.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raan7
Ik wil graag om mee te beginnen vier ledstrips aansturen, één rgb(w) en drie witte, in de toekomst komt er vast wel meer bij.
Neem de GLEDOPTO controllers deze zijn er in meerdere configuraties te vinden en kosten wel wat meer maar dan heb je ook iets wat redelijk/zo niet zeer goed werkt met de HUE app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Raan7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Neem de GLEDOPTO controllers deze zijn er in meerdere configuraties te vinden en kosten wel wat meer maar dan heb je ook iets wat redelijk/zo niet zeer goed werkt met de HUE app.
Thx, waar kan je die het goedkoopste halen?
Zie op Ali prijzen van rond 21 euro p/s, ze zijn nog best wel prijzig.
Met Brigde kom je dan uit op zo een 119 euro minimaal, mits de brigde voor 35 te verkrijgen is via MP.

Wordt wel erg duur.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Raan7 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:53:
Hue Sync Box

2de poging:

Ik heb gelezen (https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1568799840) dat de Hue Sync Box (nog?) geen HDR door kan geven naar je TV. Heb je hier al iets van gemerkt?

Quote:"However, the box has a major limitation that will make it basically useless with any HDR-compatible TV as it will not be able to produce any light effects with HDR or Dolby Vision sources. This will affect all source devices, including Apple TV 4K, UHD Blu-ray players, and game consoles."

Elders lees ik dat HDR10 wel wordt ondersteund maar bijvoorbeeld HDR10+ en Dolby Vision weer niet :(
(https://www.homecinemamag...ert-hue-lampen-met-je-tv/)

Hopelijk kunnen ze dit met een firmwareupdate verhelpen anders niks voor mij hoewel ik de Hue Play lampen al een tijd in huis heb.

[ Voor 18% gewijzigd door lowo op 18-10-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
lowo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Ik heb gelezen (https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1568799840) dat de Hue Sync Box (nog?) geen HDR door kan geven naar je TV. Heb je hier al iets van gemerkt?

Quote:"However, the box has a major limitation that will make it basically useless with any HDR-compatible TV as it will not be able to produce any light effects with HDR or Dolby Vision sources. This will affect all source devices, including Apple TV 4K, UHD Blu-ray players, and game consoles."
Ik meen dat hier langs kwam dat HDR+ en Dolby Vision niet ondersteund worden om de "effecten" uit te halen. Dus 1. HDR+ zou dan niet werken, maar HDR / HDR10 wel (en dat is nog het meest voorkomende), 2. HDR+ en Dolby Vision worden wel doorgegeven, dus als je een van die apparaten aansluit op de Hue Sync Box kun je wel Dolby Vision beelden bekijken, in Dolby Vision kwaliteit. Alleen doen de lampen dan niet mee.

Dat het niet werkt met de "betere" HDR standaarden is dan wel nadelig, zeker als je juist voor die films de Sync Box wil hebben (want je zult het willen gebruiken voor een betere totale ervaring, en de Hue lampen hoeven bij wijze van niet mee te doen als je het 8 uur journaal aan het kijken bent). Maar het is niet zo dat je helemaal geen HDR kunt kijken, hoogstens dat bij sommige HDR standaarden de Hue verlichting "niet mee doet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Ik meen dat hier langs kwam dat HDR+ en Dolby Vision niet ondersteund worden om de "effecten" uit te halen. Dus 1. HDR+ zou dan niet werken, maar HDR / HDR10 wel (en dat is nog het meest voorkomende), 2. HDR+ en Dolby Vision worden wel doorgegeven, dus als je een van die apparaten aansluit op de Hue Sync Box kun je wel Dolby Vision beelden bekijken, in Dolby Vision kwaliteit. Alleen doen de lampen dan niet mee.

Dat het niet werkt met de "betere" HDR standaarden is dan wel nadelig, zeker als je juist voor die films de Sync Box wil hebben (want je zult het willen gebruiken voor een betere totale ervaring, en de Hue lampen hoeven bij wijze van niet mee te doen als je het 8 uur journaal aan het kijken bent). Maar het is niet zo dat je helemaal geen HDR kunt kijken, hoogstens dat bij sommige HDR standaarden de Hue verlichting "niet mee doet".
Klopt! Toen ik verder speurde zag ik dit ook en heb mijn text aangevuld.
Jammer blijft toch dat de laatste HDR standaarden niet ondersteund worden.
Maar zoals ik al schreef; hopelijk komt er een firmwareupdate die dit verhelpt en dat dan alle standaarden gewoon worden ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
lowo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Elders lees ik dat HDR10 wel wordt ondersteund maar bijvoorbeeld HDR10+ en Dolby Vision weer niet :(
(https://www.homecinemamag...ert-hue-lampen-met-je-tv/)

Hopelijk kunnen ze dit met een firmwareupdate verhelpen anders niks voor mij hoewel ik de Hue Play lampen al een tijd in huis heb.
Goed lezen, Hue Sync werkt niet op alle HDR signalen, alleen op HDR10, beeld wordt wel doorgegeven! Heb ergens anders gelezen dat ze (Signify) wel bezig zijn om andere formaten middels updates te supporten, maar wanneer en welke formaten wilden ze niets over zeggen!

Update: zie nu dat er al meer mensen met zeflde reactie hebben gereageerd, moet zelf ook goed lezen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 18-10-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:19
Na gisteren een Stephen King verfilming te hebben gekeken, dachten wij even dat wij gek werden.
Daar wij niet echt grote zonden hebben (zover ik weet), worden wij hier dus ook niet door achtervolgd.
Voor het gemak ga ik dus maar even uit van een technisch probleem. :)

Maar op weg naar de slaapkamer leek onze nieuwste Philips Hue lamp toch echt te flikkeren. Het gaat om een Philips Hue Filament Edison. Het is niet dat de lamp helemaal uitgaat tijdens het flikkeren, maar de lichtopbrengst blijft dus echt niet constant.

Nu meen ik er wel eens ergens iets over te hebben gelezen, ik dacht dit topic. Maar meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
michael3 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Thx, waar kan je die het goedkoopste halen?
Zie op Ali prijzen van rond 21 euro p/s, ze zijn nog best wel prijzig.
Met Brigde kom je dan uit op zo een 119 euro minimaal, mits de brigde voor 35 te verkrijgen is via MP.

Wordt wel erg duur.
Met alle respect, maar als je 21 euro voor een controller duur vind, dan kun je beter niet aan Hue beginnen.
Kijk eens bij de Action, die verkopen tegenwoordig ook lampen, ledstrips, enz met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb 9 oktober de Philips Hue HDMI Sync Box besteld in de preorder bij MediaMarkt op de website waarbij stond dat deze woensdag 16 oktober geleverd zou worden

16 oktober geen Hue HDMI Sync Box ontvangen , contact met de klantenservice gehad , hun gaven aan niet op voorraad en geen idee wanneer deze geleverd gaat worden dat kan wel even gaan duren

17 oktober zie ik dat ze wel op voorraad zijn in de winkels , ik weer de klantenservice bellen en gevraagd wat de status van mijn bestelling was , ze gaven aan ze staan min -60 in voorraad , geen idee wanneer ze leverbaar zijn , dus toen heb ik gevraagd of ik mijn bestelling in de winkel op kan halen omdat ze daar wel op voorraad zijn , dat is geen probleem , voor de zekerheid dacht ik , ik bel ook mediamarkt Rotterdam centrum nog een keer om bevestiging , ik kreeg de zelfde klanten service aan de lijn , wel een ander persoon maar deze bevestigde dit nogmaals maar gaf aan om even een printje van het betaal bewijs mee te nemen

Toen ben ik naar de mediamarkt Rotterdam centrum gegaan , ik pak daar een HDMI syncbox en ga naar de kassa , ik wordt doorgestuurd naar de online pickup balie en hun geven aan dat kan , ik zei ja de klanten service zegt van wel , ik nogmaals daar de klanten service bellen , die gingen het verder uitzoeken , nee dat kan toch niet niet (terwijl ik er in de ochtend 2 keer er voor gebeld had waar van 1 keer ter bevestiging) , ze kunnen de bestelling wel voor mij annuleren en dan krijg ik met een paar dagen het geld terug en kunt u nu nogmaals het product daar kopen, dat heb ik dus gedaan

Hue SyncBox geïnstalleerd en werkt goed

2 uur later heb ik nog geen bevestiging van de annulering gehad, ik nogmaals bellen met de klanten service en ze gaven aan dat het inderdaad verkeerd was gegaan en dat het nu geregeld zou worden en ze zou mij een mail hier van ter bevestiging sturen, ik kreeg even later een mail van het Mediamarkt team met een incident nummer en daar in “Met deze e-mail wil ik je graag laten weten dat ik het verzoek heb doorgezet naar de juiste afdeling. Ik streef ernaar je zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.”

Nu krijg ik vandaag 18 oktober als nog een hue sync box geleverd , even later krijg ik een mailtje van het Mediamarkt team met dat zelfde incident nummer van gister met daar in de tekst “Ik zie dat je bestelling inmiddels is bezorgd en wens je dan ook veel plezier van je aankoop.”

Ik heb daar op gereageerd met de vraag of ze uit een paas ei komen en dat ik nu 2 van die dingen heb waar ik voor beiden betaald heb en dat er 1 terug moet en dat ik mijn geld van 1 terug wil hebben……

Als ik had geweten had dat hij vandaag met de post zou komen dan was ik gister niet naar de Mediamarkt Rotterdam Centrum gegaan om hem daar te halen

ik ben wel klaar met MediaMarkt na dit

Maar goed, de Hue SyncBox werkt

Er mag nog wel een update komen want je kan kiezen of een lamp op de grond, tv hoogte of plafond hoogte staat/hangt , maar het maakt niet uit wat je aangeeft want de lampen geven op elke hoogte maar 1 kleur, je ziet alleen verschil tussen de kleuren van links, rechts, boven en beneden van het scherm dus links is 1 kleur, boven is 1 kleur, rechts 1 kleur en onder 1 kleur, ik hoop dat dit snel aangepast wordt

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
remmuz schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Met alle respect, maar als je 21 euro voor een controller duur vind, dan kun je beter niet aan Hue beginnen.
Kijk eens bij de Action, die verkopen tegenwoordig ook lampen, ledstrips, enz met afstandsbediening.
Het gaat om een Zigbee controller en vraag me af of dat niet goedkoper kan, zo een gekke vraag is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
@michael3

Hoe lang worden je led strips en hoe ga je ze gebruiken?

Ik heb nu deze besteld om mijn custom made pc behuizing van led licht te voorzien(onderkant van de behuizing(staat op wielen): https://www.banggood.com/...-Echo-Plus-p-1553800.html

2m RGB CCT met controller(usb aansluiting) voor rond de 16 euro...

Echter, wil je langer/meer etc. dan kom je gewoon logischer wijs uit bij een beetje duurdere fatsoenlijke controller(ook van Gledopto)...Het blijft nog altijd goedkoper dan een led strip van Hue zelf...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
@Raan7 Ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Moet de Sync box toch over ARC? En werkt een evt. soundbar dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Troetelbeer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:06:
@michael3

Hoe lang worden je led strips en hoe ga je ze gebruiken?

Ik heb nu deze besteld om mijn custom made pc behuizing van led licht te voorzien(onderkant van de behuizing(staat op wielen): https://www.banggood.com/...-Echo-Plus-p-1553800.html

2m RGB CCT met controller(usb aansluiting) voor rond de 16 euro...

Echter, wil je langer/meer etc. dan kom je gewoon logischer wijs uit bij een beetje duurdere fatsoenlijke controller(ook van Gledopto)...Het blijft nog altijd goedkoper dan een led strip van Hue zelf...
Dit zou wel een mooie oplossing kunnen zijn voor twee van de strips, bedankt.
Eentje is al aangebracht circa 3.8m dubbel gevoed en de andere komt in een kast te zitten 15m lang totaal met voedingkabels om de 1.5m ongeveer.

En deze werkt gewoon met een Hue Brigde?
Ik heb de Brigde trouwens nog niet, dus ik zou ook nog voor een andere systeem kunnen gaan, maar lees dat dit wel de fijnste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Zijn er meer ervaringen met filament lampen die fllikkeren? Ik heb er 2 gekocht waarvan 1 beneden een bepaalde percentage flikkert.

@Dave1989 heb jij de bolle of de langwerpige? Ik heb de bolle die flikkert.

[ Voor 23% gewijzigd door Deef_K op 19-10-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
michael3 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:28:
[...]

Dit zou wel een mooie oplossing kunnen zijn voor twee van de strips, bedankt.
Eentje is al aangebracht circa 3.8m dubbel gevoed en de andere komt in een kast te zitten 15m lang totaal met voedingkabels om de 1.5m ongeveer.

En deze werkt gewoon met een Hue Brigde?
Ik heb de Brigde trouwens nog niet, dus ik zou ook nog voor een andere systeem kunnen gaan, maar lees dat dit wel de fijnste manier is.
Ik moet de strip nog binnen krijgen, maar normaal gezien zou Gledopto prima moeten werken met de Hue Bridge. Daarom heb ik die besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Deef_K schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:42:
Zijn er meer ervaringen met filament lampen die fllikkeren? Ik heb er 2 gekocht waarvan 1 beneden een bepaalde percentage flikkert.

Heb zelf geen filament lampen, maar heb deze problemen wel al veel gelezen en bij alle merken. De lamp omruilen is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
DukeBox schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:25:
[...]

Mogelijk dat ik je niet begrijp maar wat ik bedoel, je kan niet 2 fysieke dimmers waarvan 1 smart achter elkaar plaatsen. Dat geld ook voor een fysieke dimmer met smart lampen er achter.

De hier boven genoemde eco-dim kan wel je fysieke dimmer vervangen én is ook smart aan te sturen echter heb ik er nog geen (zowel goede als slechte) ervaringen over gelezen.
Update: ik heb het nu werkend met de Robbsmart dimmer, in de inbouwdoos. De draaidimmer is vervangen door een pulseschakelaar. Daarmee kan je én handmatig dimmen (schakelaar ingedrukt houden), én handmatig aan/uit doen én alles werkt via de Hue Bridge (die ook de wijzigingen van de pulsedrukker ziet).

Ideaal product, alleen erg lastig in te bouwen in de inbouwdoos omdat de module niet bepaald klein is.
En let op: je hebt een blauwe draad nodig dus als je die niet hebt, zul je wel ergens de blauwe draad vandaan moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Iemand toevallig ervaring met een lightstrip bovenaan een kledingkast gemonteerd of dit voldoende licht geeft? Ik twijfel tussen de lightstrip of van die aparte kledingkast lampjes aangestuurd met een hue ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
ebk71 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:42:
Iemand toevallig ervaring met een lightstrip bovenaan een kledingkast gemonteerd of dit voldoende licht geeft? Ik twijfel tussen de lightstrip of van die aparte kledingkast lampjes aangestuurd met een hue ontvanger.
Lightstrip (Hue) heeft een totale lichtopbrengst van 1600 lumen (dikke 100Watt) denk dus meer als zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Heb zelf geen filament lampen, maar heb deze problemen wel al veel gelezen en bij alle merken. De lamp omruilen is de oplossing.
Ik was een van de eerste melders. Was toen nog onbekend. Inmiddels twee andere Filaments geprobeerd, hebben het ook.

Kan zomaar zijn dat alleenik dit zie, mijn partner ziet het vrijwel niet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond een start pakket besteld. Nu wil ik dus uiteindelijk mijn schakelaars vervangen voor een Senic schakelaar. Klopt het dat je met 1 zo'n schakelaar 2 zones/euintes kan bedienen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:12:
Klopt het dat je met 1 zo'n schakelaar 2 zones/euintes kan bedienen?
Je kan links en rechts opsplitsen ja.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Die Hue box leek me wel wat, maar als je gewoon tv lijkt met een ci+ module werkt het zeker niet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
JoeZuCK schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:31:
Die Hue box leek me wel wat, maar als je gewoon tv lijkt met een ci+ module werkt het zeker niet.
Correct.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Ik was een van de eerste melders. Was toen nog onbekend. Inmiddels twee andere Filaments geprobeerd, hebben het ook.

Kan zomaar zijn dat alleenik dit zie, mijn partner ziet het vrijwel niet.
Ik geloof dat ik nog steeds heel blij ben met mijn osram smartplugs en LivingWhites Plugs... Ik kan iedere 'domme' mooie ledlamp gebruiken die ik wil. Via de osram kun je niet dimmen dus ik gebruik daar 2 tot 4W. Met de livingwhites is iedere dimbare mooie ledlamp te gebruiken die ik wil, dus ook in modellen/vormen die hue zelf niet heeft.

Ik zat wel te kijken om de plugs+lampen te vervangen door de nieuwe filamentlampen, maar flikkeren heb ik geen zin in en wat ik nu hebt werkt eigenlijk prima.

Ik snap niet dat hue niet met een dimmable plug komt... Hoop er nog steeds een heeeeel klein beetje op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37

Welk percentage?
Ik heb ze meestal tussen de 20 en 25% staan en daarbij geen last (heb alle 3 de vormen hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Togi schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Welk percentage?
Ik heb ze meestal tussen de 20 en 25% staan en daarbij geen last (heb alle 3 de vormen hangen)
Ik had de lampen op de laagste stand (wat ik overigens nog steeds te hoog vond). Op die stand flikkerde het duidelijk.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dragon2 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:01:
Ik snap niet dat hue niet met een dimmable plug komt... Hoop er nog steeds een heeeeel klein beetje op :+
Lijkt me wel een risico. Zal je zien dat mensen die plug overal gaan gebruiken, per ongeluk dimmen en dan hun elektrische apparaten slopen omdat ze consistent te weinig stroom krijgen.

Hier nu drie filament lampen, vind het mooie dingetjes. Twee in het kantoor en eentje op de overloop. Eindelijk ook mijn motion sensor op de overloop bevestigd waardoor het licht daar ook automatisch aangaat, net als in de hal beneden.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 21-10-2019 10:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
Tsurany schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Lijkt me wel een risico. Zal je zien dat mensen die plug overal gaan gebruiken, per ongeluk dimmen en dan hun elektrische apparaten slopen omdat ze consistent te weinig stroom krijgen.

Hier nu drie filament lampen, vind het mooie dingetjes. Twee in het kantoor en eentje op de overloop. Eindelijk ook mijn motion sensor op de overloop bevestigd waardoor het licht daar ook automatisch aangaat, net als in de hal beneden.
Bij de Living Whites plug kan je maar een beperkt vermogen (max 300 Watt meen ik mij te herinneren) schakelen of dimmen.
Er zit zelfs een schakelaar op de achterkant om ofwel te schakelen ofwel te dimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raan7
Er mag nog wel een update komen want je kan kiezen of een lamp op de grond, tv hoogte of plafond hoogte staat/hangt , maar het maakt niet uit wat je aangeeft want de lampen geven op elke hoogte maar 1 kleur, je ziet alleen verschil tussen de kleuren van links, rechts, boven en beneden van het scherm dus links is 1 kleur, boven is 1 kleur, rechts 1 kleur en onder 1 kleur, ik hoop dat dit snel aangepast wordt
Hoe bedoel je dat?

Volgens mij is de bedoeling dat de hoogte wordt aangegeven ivm een bepaalde response van de lampen!? bij mij werkt dat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik overweeg deze set van 3 strips te kopen: https://www.coolblue.nl/p...strip-plus-2m-2-x-1m.html. Kunnen deze strips op dezelfde voeding worden aangesloten of zit er standaard aan elke strip een eigen stekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
joblamie schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:19:
Ik overweeg deze set van 3 strips te kopen: https://www.coolblue.nl/p...strip-plus-2m-2-x-1m.html. Kunnen deze strips op dezelfde voeding worden aangesloten of zit er standaard aan elke strip een eigen stekker?
Ja je kan deze op dezelfde voeding aansluiten, zoals ook in de beschrijving staat:
De Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter + 2 x 1 meter biedt je flexibele verlichting in 16 miljoen kleuren en alle tinten wit. Met deze combinatie in huis heb je direct tot 4 meter licht. Knip de led strip op maat als je minder nodig hebt of breid hem juist nog verder uit. Je monteert de strip met de plakstrip aan de achterzijde. Boren en schroeven is dus niet nodig. Gebruik de strips als sfeerverlichting onder de bar in de keuken of juist met wat feller licht tijdens het lezen. Alle lichtwensen personaliseer je via de app op je smart device. Synchroniseer de strip bijvoorbeeld met je tv, muziek of game en je beleeft alles nog intenser. De strip verleng je tot maximaal 10 meter. Kies voor extra extensies als je deze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dit is een (basis) strip met twee extensions. Die extensions sluit je dus aan op het uiteinde van de vorige strip. Alleen de "basis" is dus aangesloten op de controller / voeding. Dus het enige wat je hiermee kunt is één strip maken die vier meter lang is. En dus niet bv 2 of 3 losse strips.

Houd er overigens ook rekening mee dat als je de strip langer maakt de licht intensiteit afneemt. De totale ledstrip geeft een vaste hoeveelheid licht af, en als je de strip langer maakt is de lichtintensiteit per meter dus minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Dit is een (basis) strip met twee extensions. Die extensions sluit je dus aan op het uiteinde van de vorige strip. Alleen de "basis" is dus aangesloten op de controller / voeding. Dus het enige wat je hiermee kunt is één strip maken die vier meter lang is. En dus niet bv 2 of 3 losse strips.

Houd er overigens ook rekening mee dat als je de strip langer maakt de licht intensiteit afneemt. De totale ledstrip geeft een vaste hoeveelheid licht af, en als je de strip langer maakt is de lichtintensiteit per meter dus minder.
Dankjewel voor je reactie, goed dat je me dit vertelt, want dit is dan totaal niet wat ik nodig heb. Ik ging ervan uit dat het een voordelige set was van 3 losse strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

Trebbors

Failure is no option!

Toch spijtig dat de officiële HUE app nog steeds buggy aan voelt. Gisteren zitten spelen met het instellen van routines op basis van zones in combinatie met zons-ondergang of opkomst. De ene keer is er wel een scene te kiezen, de andere keer is de enige optie uit en niet aan te passen.

Daarnaast heb ik bij de accessoires de instellingen van de motionsensors aangepast. Het valt me op dat de laatste detectiedatum nu niet meer inzichtelijk is. Dit is jammer gezien er een sensor buiten staat. Laatste tijdstippen van de afstandsbedieningen staan er wel.

Powercycle bridge done.

[ Voor 11% gewijzigd door Trebbors op 21-10-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31
Hi iedereen, ik heb een tijd mijn nest account gekoppeld via nest meets hue
https://nest.meethue.com/

echter sinds de migratie vanaf nest naar mijn google account kan ik niet meer inloggen.
heeft iemand ervaring hiermee? ik wil graag dat mijn lampen aangaan als mijn buitencamera's een persoon detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
dragon2 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:01:
[...]
Ik snap het wel, zo'n plug ontwikkelen, maar ook om te produceren zou te kostbaar zijn en dan heb je nog steeds de kans dat deze maar met de helft van de dimbare leds werkt!

Ik denk als je nu een LivingWhites dimmer als Hue zou ontwikkelen en verkopen, dat de vraagprijs dan zo rond de 60 euro zal liggen en dan zit ik nog aan de lage kant.

Met andere woorden het zou te duur worden voor de meesten mensen, zeker omdat ze deze dan met aan/uit plugs van 10 euro gaan vergelijken.

En eigenlijk zou je zo'n dimbare plug moeten vergelijken met een goede inbouw dimmer voor led lampen met ZigBee en die kosten rond de 60-90 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

theorganiser schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:09:

echter sinds de migratie vanaf nest naar mijn google account kan ik niet meer inloggen.
heeft iemand ervaring hiermee? ik wil graag dat mijn lampen aangaan als mijn buitencamera's een persoon detecteren.
Hier kan ik nu inloggen (Firefox niet, Chrome wel?!), maar met het koppelen met Nest krijg ik deze error bij het "Toestaan"
Oeps! We hebben een fout ontdekt. Probeer het opnieuw.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
Erik1971 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Ik snap het wel, zo'n plug ontwikkelen, maar ook om te produceren zou te kostbaar zijn en dat heb je nog steeds de kans dat deze maar met de helft van de dimbare leds werkt!

Ik denk als je nu een LivingWhites dimmer als Hue zou ontwikkelen en verkopen, dat de vraagprijs dan zo rond de 60 euro zal liggen en dan zit ik nog aan de lage kant.

Met andere woorden het zou te duur worden voor de meesten mensen, zeker omdat ze deze dan met aan/uit plugs van 10 euro gaan vergelijken.

En eigenlijk zou je zo'n dimbare plug moeten vergelijken met een goede inbouw dimmer voor led lampen met ZigBee en die kosten rond de 60-90 euro!
Philips heeft jaren lang een dimmable plug verkocht die je met Hue kon koppelen.
Ze hoeven helemaal niks te ontwikkelen, alleen maar de produktie weer te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
remmuz schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Philips heeft jaren lang een dimmable plug verkocht die je met Hue kon koppelen.
Ze hoeven helemaal niks te ontwikkelen, alleen maar de produktie weer te starten.
Diezelfde plug zal wel niet meer voldoen aan de huidige eisen vermoed ik zo .

Fabrikanten schudden niet zo maar even een nieuw produkt uit de mouw en hebben vaak wel een geldige reden om dat niet te doen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
remmuz schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Was het maar zo simpel, sowieso zit men inmiddels op nieuwere generatie ZigBee chips, en moet deze onder andere software update en Bluetooth ondersteunen.

En esthetisch is zo’n n grote lompe plug niet de mooiste, dus wil je die ook in een compacter formaat, enz. Met gevolg dat je het vanaf niets weer mag gaan ontwerpen, met alle kosten die daarbij komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

theorganiser schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:09:

Dat werkt niet meer, lees hier maar wat en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Lengte max. 10 meter. https://www.dmlights.nl/philips-hue-productvragen.l
76,94 euro op amazon.de voor 3meter, 97,84 voor 4 meter.. Gratis verzenden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 21-10-2019 17:05 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Marselaar schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Dank je, heb hem gebookmarkt, maar nog niet verwerkt.

Bedankt allen voor de aanvullingen. Dit is de huidige stand van zaken:

ModelNaamFittingGen
HBL001Hue Beyond Table 2n/a2
HBL002Hue Beyond Pendant 4n/a4
HBL003Hue Beyond Ceiling 4n/a4
HEL001Hue Entity Table 2n/a2
HEL002Hue Entity Pendant 2n/a2
HIL001Hue Impulse Table 2n/a2
HIL002Hue Impulse Pendant 2n/a2
HML001Hue Phoenix Centerpiece 3n/a3
HML002Hue Phoenix Ceiling 3n/a3
HML003Hue Phoenix Pendant 2n/a2
HML004Hue Phoenix Wall 1n/a1
HML005Hue Phoenix Table 1n/a1
HML006Hue Phoenix Downlight 1n/a1
LCT001Hue ColorE271
LCT002Hue Ambiance CeilingE272
LCT003Hue ColorGU102
LCT007Hue ColorE272
LCT010Hue ColorE273
LCT011Hue ColorE273
LCT012Hue ColorE143
LCT014Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE274
LCT021Hue Flourishn/a
LCT024Hue Play Barn/a
LDD001Hue white tablen/a1
LDD002Hue white floorn/a1
LDF001Hue white ceilingn/a1
LDF002Hue white wall washern/a1
LDT001Hue ambiance downlightn/a1
LFF001Hue ambiance floorn/a1
LLC005Living Colors Bloomn/a3
LLC006Living Colors Irisn/a3
LLC007Living Colors Bloom v2n/a3
LLC010Hue Living Colors Irisn/a1
LLC011Hue Living Colors Bloomn/a1
LLC012Hue Living Colors Bloom v2n/a1
LLC014Living Colors Bloom v3n/a1
LLC020Hue Gon/a
LST001Hue Lightstrip Colorn/a1
LST002Ledstrip Plusn/a
LST003Hue Lightstrip Outdoor 2mn/a
LTC001Hue ambiance ceilingn/a1
LTC002Hue ambiance ceilingn/a1
LTC003Hue ambiance ceilingn/a1
LTC004Hue ambiance ceilingn/a1
LTC011Hue ambiance ceilingn/a1
LTC012Hue ambiance ceilingn/a1
LTD001Hue ambiance ceilingn/a1
LTD002Hue ambiance ceilingn/a1
LTD003Hue ambiance pendantn/a1
LTF001Hue ambiance ceilingn/a1
LTF002Hue ambiance ceilingn/a1
LTP001Hue ambiance pendantn/a1
LTP002Hue ambiance pendantn/a1
LTP003Hue ambiance pendantn/a1
LTP004Hue ambiance pendantn/a1
LTP005Hue ambiance pendantn/a1
LTT001Hue ambiance tablen/a1
LTW001AmbianceE271
LTW004Ambiance White*E272
LTW011Ambiance White*E271
LTW013White and AmbianceGU10
LTW014Ambiance White*GU101
LTW015Ambiance White* v2E271
LWB004Hue Lux WhiteE272
LWB006Hue WhiteE272
LWB010Hue White
LWL001Living whites plug
LWT013AmbianceGU10
MWM001Hue white 1-10Vn/a1
RWL021Hue Dimmer Switch
SML001Hue bewegingssensor (indoor)
1743430P7Hue Outdoor Impress Sokkel (24V/low-voltage)
Heb weer een nieuwe; 1743530P7 is de Hue Welcome Outdoor Floodlight.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

https://www.amazon.de/dp/...s+hue%2Caps%2C153&sr=1-20

Ik lees veel (op de pagina, (pre)review sites)over 2 draadloos/2batterijren e.d. maar kun je die buitenlamp ook nog WEL op stroom aansluiten i.p.v. batterijen.

En zijn er nog andere winkels die speciale (combo)packs aanbieden?

Denk ik aan; https://www.coolblue.nl/p...u10-bluetooth-8-pack.html
8 keer kleurlampen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Terugkomende op mijn eerdere post, is bij jullie de last trigger time van de motion sensor nog inzichtelijk in de officiële hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Trebbors schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:33:
Terugkomende op mijn eerdere post, is bij jullie de last trigger time van de motion sensor nog inzichtelijk in de officiële hue app?
Bij mij staat er:
back door sensor
21/10 17:34 - Motion detected
Bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Zantingh
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05-2021
Trebbors schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:33:
Werkt ook bij mij nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

The Chosen One schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:28:
https://www.amazon.de/dp/...s+hue%2Caps%2C153&sr=1-20

Ik lees veel (op de pagina, (pre)review sites)over 2 draadloos/2batterijren e.d. maar kun je die buitenlamp ook nog WEL op stroom aansluiten i.p.v. batterijen.
wat bedoel je? Deze outdoor sensor heeft 2 Aa batterijen maar is geen lamp. De lampen van Hue (de Go uitgezonderd hebben) hebben allemaal 220V nodig.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Lamp sensor geval ding dan :+, dan is er in theorie nog wel de mogelijkheid om er stroom op aan te sluiten i.p.v. altijd met batterijen te werken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

dragon2 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:47:
[...]

Bij mij staat er:
back door sensor
21/10 17:34 - Motion detected
Bedoel je dat?
Ja, die bedoel ik. Krijg het met geen mogelijkheid meer getoond. Sensors functioneren wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Trebbors schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

Ja, die bedoel ik. Krijg het met geen mogelijkheid meer getoond. Sensors functioneren wel.
Van de drie sensors welke ik heb , zie ik het ook maar bij één de andere twee geven het ook niet aan maar werken wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Trebbors schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

Hier ook, alle 5 niks meer op te zien maar functioneren wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 06:29
Hallo, vraag: ik wil de lamp op de overloop vervangen voor een Hue. Deze lamp wordt eigenlijk dagelijks meerdere keren aan en uit geschakeld via de hotelschakeling bij de trap. Ik wil deze schakeling in takt laten en de Hue alleen inzetten bij afwezigheid (weekeinde). Vraag is nu, blijft de zogenaamde Power-on (laatste instelling) in takt iedere keer als de lamp wordt aangeschakeld? Dus brightness? En? blijft de lamp ook gewoon zichtbaar in de Hue-app? of moet ik dezxe ieder weekeinde opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ambi1961 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:21:
Hallo, vraag: ik wil de lamp op de overloop vervangen voor een Hue. Deze lamp wordt eigenlijk dagelijks meerdere keren aan en uit geschakeld via de hotelschakeling bij de trap. Ik wil deze schakeling in takt laten en de Hue alleen inzetten bij afwezigheid (weekeinde). Vraag is nu, blijft de zogenaamde Power-on (laatste instelling) in takt iedere keer als de lamp wordt aangeschakeld? Dus brightness? En? blijft de lamp ook gewoon zichtbaar in de Hue-app? of moet ik dezxe ieder weekeinde opnieuw koppelen.
De lamp gaat terug naar de laatste instelling en blijft zichtbaar in de app zolang deze aan staat.

Ik vraag me enkel af wat je hier wilt bereiken, juist het handmatig schakelen zou je met Hue eigenlijk niet moeten willen. Kan je niet strategisch een motion sensor plaatsen? Dat heb ik hier in de gang en overloop gedaan, licht gaat aan zodra beweging van een mens gedetecteerd wordt en gaat na een minuut geen beweging weer uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

De lamp gaat terug naar de laatste instelling en blijft zichtbaar in de app zolang deze aan staat.

Ik vraag me enkel af wat je hier wilt bereiken, juist het handmatig schakelen zou je met Hue eigenlijk niet moeten willen. Kan je niet strategisch een motion sensor plaatsen? Dat heb ik hier in de gang en overloop gedaan, licht gaat aan zodra beweging van een mens gedetecteerd wordt en gaat na een minuut geen beweging weer uit.
Klopt, goed punt. Maar zit in de opstartfase. En verbouwing. Over maandje nieuwe kasten waar Hue in moet. Ben mij nog beetje aan het orienteren. Daarna de keuken waar strips in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee:

Ik heb in de woonkamer twee lampen, die zitten in een groep, dus de lampen kan ik alleen maar samen op het juiste niveau zetten.

Ik kan ze in de Hue-app los trekken, instellen en bewaren. Maar het blijft als groep staan. Ook in Woning app in iOS gekeken, ze blijven gegroepeerd, kan dus niet los het niveau instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ambi1961 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Klopt, goed punt. Maar zit in de opstartfase. En verbouwing. Over maandje nieuwe kasten waar Hue in moet. Ben mij nog beetje aan het orienteren. Daarna de keuken waar strips in moeten.
Dan zou ik persoonlijk deze stap nu even overslaan. Ik zie weinig nut in een Hue lamp op de overloop zonder motion sensor of automatisch aan gaan bij zonsondergang.

Het kan wel maar lijkt me gewoon verre van praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Dan zou ik persoonlijk deze stap nu even overslaan. Ik zie weinig nut in een Hue lamp op de overloop zonder motion sensor of automatisch aan gaan bij zonsondergang.

Bednakt voor de reactie, en ik bewaar de tip ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
ambi1961 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:21:
Is het niet mogelijk om op de plekken waar je nu je fysieke schakelaars hebt zitten een Friends of Hue schakelaar te plaatsen? Of kun je daar subtiel een dimmer of de nieuwe smart button plaatsen? Continu een Hue lamp schakelen met een normale schakelaar zou ik zoals hierboven gezegd niet doen.
Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Ik snap juist de meerwaarde van een motion sensor niet zo goed, idem automatisch aan/uit op basis van zonsondergang. Fysieke schakelaars die goed geplaatst zijn vind ik zelf altijd handiger.
Misschien zijn mijn wensen vrij a-typisch, maar ik wil soms de lamp gewoon aan terwijl het volledig donker is, soms wel aan maar maximaal gedimd en soms aan op volle (of deels) sterkte. Ik zou niet weten hoe ik dat automatisch zou kunnen I regelen omdat het niet simpelweg afhankelijk is van alleen beweging en/of tijdstip, dus dan schakel ik liever gewoon alles zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wekko306 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:05:
Ik snap juist de meerwaarde van een motion sensor niet zo goed, idem automatisch aan/uit op basis van zonsondergang. Fysieke schakelaars die goed geplaatst zijn vind ik zelf altijd handiger.
Misschien zijn mijn wensen vrij a-typisch, maar ik wil soms de lamp gewoon aan terwijl het volledig donker is, soms wel aan maar maximaal gedimd en soms aan op volle (of deels) sterkte. Ik zou niet weten hoe ik dat automatisch zou kunnen I regelen omdat het niet simpelweg afhankelijk is van alleen beweging en/of tijdstip, dus dan schakel ik liever gewoon alles zelf.
Ik had het specifiek over de hal en de overloop, dat zijn voor mij nu net plekken waarbij mijn enige wens is dat er voldoende licht is zodra ik die ruimte betreed. Welke sterkte dat licht heeft en welke kleur het heeft interesseert me niets. Ik moet in die ruimte zijn om naar een andere ruimte te lopen of om bijvoorbeeld mijn jas en schoenen aan te doen.
En dit is nou net ideaal te regelen met een motion sensor, licht wanneer je het nodig hebt zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wekko306 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Hier: automatisch amp aan bij beweging bij achterdeur/voordeur (ook anti-inbraak) plus lampen aan in halletje, overloop en ledstrip langs de trap zodat ik niet naar beneden stuiter als ik naar het toilet moet.

Verder heb ik enkele motionsensor lampen in de tuin zodat ik in het donker naar de vuilnisbak kan bv, dit zijn geen hue lampen overigens maar van die solar lampjes.

Mijn ouders hebben altijd enkele kleine lampjes die aangaan bij zonsondergang, altijd al gehad eigenlijk (op tijdschakelaars dan vroeger). Voor de sfeer en 's nachts altijd net genoeg licht om naar toilet te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Ik had het specifiek over de hal en de overloop, dat zijn voor mij nu net plekken waarbij mijn enige wens is dat er voldoende licht is zodra ik die ruimte betreed. Welke sterkte dat licht heeft en welke kleur het heeft interesseert me niets. Ik moet in die ruimte zijn om naar een andere ruimte te lopen of om bijvoorbeeld mijn jas en schoenen aan te doen.
En dit is nou net ideaal te regelen met een motion sensor, licht wanneer je het nodig hebt zonder gedoe.
Gang en overloop heb ik ook de motion sensor. Die lampen springen aan voordat ik maar aan een lichtknop heb kunnen denken. Werkt goed. Ik heb wel een open trap, dus dat scheelt wel met naar beneden lopen.

Ik heb ze tevens zo ingesteld dat ze alleen aanspringen beneden een bepaalde hoeveelheid omgevingslicht. En dan 's avonds eerst wat feller, maar na 22:30 een stuk minder fel. En dit bevalt me erg goed.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Laatst online: 02-10 16:19

Ik heb de langwerpige. Vervelend probleem wel, heb het eigenlijk na die ene keer niet meer gehad.
Hopelijk blijft het weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Als je de groep aanklikt kom je in een vervolgscherm; in dit scherm zie je rechtsboven een aantal icoontjes waaronder een met puntjes met streepjes ernaast;als je hierop klikt zie je de lampen in de groep c.q. kamer
klik op een van de lampen en deze gaat aan ( als ze nog niet aanstaan ) en vervolgens kun je elke lamp op een bepaald niveau zetten.
Volgens mij blijven ze het niveau vasthouden als je ze met de HUE app uitzet
THE_BASE schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:50:
Iemand een idee:

Ik heb in de woonkamer twee lampen, die zitten in een groep, dus de lampen kan ik alleen maar samen op het juiste niveau zetten.

Ik kan ze in de Hue-app los trekken, instellen en bewaren. Maar het blijft als groep staan. Ook in Woning app in iOS gekeken, ze blijven gegroepeerd, kan dus niet los het niveau instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
Inmiddels door m'n 3e CR2450 batterij heen van m'n Hue dimmer, binnen 4 weken.

Ongeveer een maand geleden was de dimmer op (rood ledje bij indrukken knop en later niets meer). Dus vervangen met een Varta batterij. Deze was na 3 dagen op, wat ik raar vond.
Dag 1 & 2 werkte hij nog, maar zag het groene lampje wel rood worden na verloop van tijd.

Vervangen door een tweede CR2450 die in hetzelfde setje zat. Ook binnen 3 dagen leeg.

Ik had nog hoop dat het aan het setje batterijen zou liggen, dus een Duracell Long life gehaald. Deze was OOK binnen 3 dagen leeg.
Ook hier was die op dag 1 nog groen wanneer je een knopje in drukte. Al snel werd die ook rood en uit.

Geen idee waar dit aan kan liggen. Het lijkt wel of de dimmer continu de batterij leeg trekt om er 'iets' mee te doen. Ik zou niet weten wat, aangezien de dimmer nog steeds op dezelfde plaats ligt als altijd.

Iemand hier nog ideeën? Het is een beetje een dure hobby om 2 CR2450 batterijen per week te moeten gebruiken. Een andere dimmer kopen is ook nog een optie, maar op zich is er niets mis met deze, behalve dan dat deze de batterijen leeg trekt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:28
Jan_V schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:00:

Ongeveer een maand geleden was de dimmer op (rood ledje bij indrukken knop en later niets meer). Dus vervangen met een Varta batterij. Deze was na 3 dagen op, wat ik raar vond.
Dag 1 & 2 werkte hij nog, maar zag het groene lampje wel rood worden na verloop van tijd.

Vervangen door een tweede CR2450 die in hetzelfde setje zat. Ook binnen 3 dagen leeg.

Ik had nog hoop dat het aan het setje batterijen zou liggen, dus een Duracell Long life gehaald. Deze was OOK binnen 3 dagen leeg.
Ook hier was die op dag 1 nog groen wanneer je een knopje in drukte. Al snel werd die ook rood en uit.

Geen idee waar dit aan kan liggen. Het lijkt wel of de dimmer continu de batterij leeg trekt om er 'iets' mee te doen. Ik zou niet weten wat, aangezien de dimmer nog steeds op dezelfde plaats ligt als altijd.

Iemand hier nog ideeën? Het is een beetje een dure hobby om 2 CR2450 batterijen per week te moeten gebruiken. Een andere dimmer kopen is ook nog een optie, maar op zich is er niets mis met deze, behalve dan dat deze de batterijen leeg trekt.
Verwijderen uit de app, opnieuw pairen geen optie? https://www2.meethue.com/...oting-a-hue-dimmer-switch

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Anders Hue support ff aanhaken? Misschien is ie gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Worth a shot, zou geen kwaad moeten kunnen.

Eerst even nieuwe batterijen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
The Chosen One schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:27:
Lamp sensor geval ding dan :+, dan is er in theorie nog wel de mogelijkheid om er stroom op aan te sluiten i.p.v. altijd met batterijen te werken.
Waarom zou je? De batterijen in de motion sensor gaan heel erg lang mee. Hoewel ik moet zeggen dat ik nog niet echt ervaring heb m.b.t. de buitensensor. Maar een binnensensor die we in het trappenhuis hebben hangen voor een nachtlampje op de overloop en als we de trap op komen, hebben we al sinds eind 2016 hangen. En nu, bijna eind 2019, heeft dat ding nog steeds 60% van z'n batterij over. Als dat ding lineair leeg loopt, is de batterij misschien een keer in 2023-2024 aan vervanging toe :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wil gewoon zo min mogelijk dingen op batterijen hebben. Die sensor, die afstandbediening, die controller, die X melder etc. tikt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Tsja.... valt an sich wat voor te zeggen. Maar met dergelijke lange batterijlevensduren is het voor mij de moeite niet waard om het anders te doen.

Je zal hoe dan ook moeten gaan modificeren om dit voor elkaar te krijgen. En het, in het geval van een buitensensor, dan ook nog op een waterdichte manier.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
The Chosen One schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:10:
Wil gewoon zo min mogelijk dingen op batterijen hebben. Die sensor, die afstandbediening, die controller, die X melder etc. tikt aan.
Sorry maar ik denk niet dat je kosten voor modificatie en stroom verliezen transformator ooit gaat terug verdienen, onder normale omstandigheden gaat batterij voor de motion sensor zeker 3 tot 4 jaar mee!

En voor de dimmers zou je de Hue Tap of de Friend of Hue varianten kunnen gebruiken, die hebben geen batterijen of stroom aansluiting nodig, druk van knop wekt de benodigde energie op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

Hoe gebruik je de dimmer? Normaal gesproken gaan batterijen zeker 4 jaar mee, heb eerste batterij pas na 4,5 jaar hoeven te vervangen....

De Hue dimmer zou zelfs robust moeten zijn met situaties waar er geen ZigBee router in bereik is, na x aantal pogingen om te reconnecten zal deze in stand-by moeten gaan!

Kan zijn dat je dimmer kapot is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Zouden er nog low volt (24V) wandarmaturen komen op korte termijn? Tuin aan het renoveren en nieuwe schutting geplaatst. Heb een outdoor lichtstrip (Hue) en 3 Calla lampen (worden hoogstwaarschijnlijk nog uitgebreid naar 4 of 5). Nou zoek ik wat voor op mijn schutting in low volt (24V)...leg liever geen 230V bekabeling door, boven of onder mijn schutting..De Lily kan je eventueel ook op schutting schroeven zag ik maar vind dit toch niet zo mooi als een wandlampje..Lily's in de grond, op de schutting gericht geen optie gezien het hoofdzakelijk aarde is en dus vaak geharkt moet worden..iemand suggesties/tips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Erik1971 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:15:
[...]

Hoe gebruik je de dimmer? Normaal gesproken gaan batterijen zeker 4 jaar mee, heb eerste batterij pas na 4,5 jaar hoeven te vervangen....

De Hue dimmer zou zelfs robust moeten zijn met situaties waar er geen ZigBee router in bereik is, na x aantal pogingen om te reconnecten zal deze in stand-by moeten gaan!

Kan zijn dat je dimmer kapot is!
De dimmer wordt alleen 's ochtends en 's avonds gebruikt om licht aan/uit te zetten.
Vaak dus 1 tikje.

Hij gaat inderdaad al een tijdje mee, wellicht zelfs 4 jaar, waardoor ik het ook raar vond dat deze nu ineens begint met batterijen te verslinden.

Zodra ik een nieuwe batterij heb zal ik kijken of een reset & opnieuw joinen helpt. Zo niet, dan maar een nieuwe halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Jan_V schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

De dimmer wordt alleen 's ochtends en 's avonds gebruikt om licht aan/uit te zetten.
Vaak dus 1 tikje.

Hij gaat inderdaad al een tijdje mee, wellicht zelfs 4 jaar, waardoor ik het ook raar vond dat deze nu ineens begint met batterijen te verslinden.

Zodra ik een nieuwe batterij heb zal ik kijken of een reset & opnieuw joinen helpt. Zo niet, dan maar een nieuwe halen.
Zit nu ineens te denken, plaats je wel de juiste type CR batterij? Voor de Hue Dimmer Switch moet je de CR2450 gebruiken, deze heeft van de CR batterijen de hoogste capaciteit!

Kan me voorstellen als je een versie gebruik met een lagere capaciteit, dat dan de meeting van de Dimmer niet juist meer is en dan idd na 3 uur aangeeft dat deze leeg is!

Verder zou je voordat je de batterij vervangt de dimmer kunnen reboten, door minimaal 3 knoppen tegelijk in te drukken voor zo'n 8 to 10 seconden! Als Dimmer reboot gaan de ledjeds rood groen oranje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Birdy D schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:52:
Zouden er nog low volt (24V) wandarmaturen komen op korte termijn? Tuin aan het renoveren en nieuwe schutting geplaatst. Heb een outdoor lichtstrip (Hue) en 3 Calla lampen (worden hoogstwaarschijnlijk nog uitgebreid naar 4 of 5). Nou zoek ik wat voor op mijn schutting in low volt (24V)...leg liever geen 230V bekabeling door, boven of onder mijn schutting..De Lily kan je eventueel ook op schutting schroeven zag ik maar vind dit toch niet zo mooi als een wandlampje..Lily's in de grond, op de schutting gericht geen optie gezien het hoofdzakelijk aarde is en dus vaak geharkt moet worden..iemand suggesties/tips toevallig?
Wat Signify nog aan HUE hardware op de markt gaat brengen is grotendeels koffiedik kijken. Wel acht ik de kans meer dan aannemelijk dat hier nooit 24V verlichting bij zal komen.

Installeer 24 volt tuinverlichting naar wens en sluit de 230 volt kant van de gemeenschappelijke transformator aan op een Zigbee dimmer. Die wordt in de HUE app als een dimbare lamp gezien welk je kunt hernoemen als "Tuinverlichting". Desgewenst kun je i.p.v. de dimmer ook een schakelaar (aan/uit) variant nemen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Pagina: 1 ... 60 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic