[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.320 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Erik1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:22:
[...]

Nee eerder gevalletje slechte meeting van batterijspanning ;), om dit snel op te lossen kun je op de dimmer even 3-4 knoppen te gelijk indrukken voor ongeveer 4 seconden, dan start de dimmer opnieuw op en wordt de gemeten batterijspanning gereset! (Groen oranje en rode led branden dan kort achter elkaar)

Heb ik al een paar keer gehad bij meeste Dimmer Switches die ik heb, 5 stuks!

Heb laatst na ruim 4 jaar eerste batterij van dimmer hoeven te vervangen, gaf wel al ruim een jaar aan dat deze leeg was, maar dat kun je gewoon negeren, gewoon doorgaan tot batterij echt leeg is ;)
Poging 2 is gelukt.
Eerste keer alle 4 de knoppen 4 seconden ingedrukt. Ledjes knipperen wat. Daarna nog steeds melding low battery.

Tweede poging hetzelfde gedaan maar gevolgd door een reset van de dimmer in de Hue app.

Daarna naar software updates en geeft nu aan downloading...

Ik ben weer happy :)

Edit: Waar kan je trouwens de batterij spanning aflezen? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door verzenden op 13-10-2019 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Tomba schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Verrek dat heb ik dus ook op mijn 3 oudste Dimmers :) Update beschikbaar maar batterij te laag (resp.3, 4 en 64%) om te installeren. Vooral de Dimmer die 64% aangeeft vind ik wel bijzonder dat ie die niet wil bijwerken... Een dimmer die op 67% batterij staat is wel bijgewerkt zie ik.

[...]

Wat bedoel je met 3-4?
3 knoppen te gelijk indrukken is voldoende ( maakt niet uit welke) maar alle 4 kan ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Erik1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

3 knoppen te gelijk indrukken is voldoende ( maakt niet uit welke) maar alle 4 kan ook!
Cool die kende ik niet! Voor mijn dimmer van 64% batterij maakt t helaas geen verschil.. (die andere 2 snap ik nog wel met 3 respectievelijk 4%...)
Ik was ongeduldig hij is de update nu aan t downloaden :)
verzenden schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Edit: Waar kan je trouwens de batterij spanning aflezen? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden.
Ik kan dat in de Philips app niet zien idd maar wel in iConnectHue.

Even snel gekeken wat deze update doet;
Improved communication with Hue Bridge
Performance and behavioral improvements
Redelijk generiek dus ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Tomba op 13-10-2019 16:47 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

EiT

Wij hebben in onze huidige woning Hue. Grootste probleem is nog altijd dat het natuurlijk niet werkt als iemand een lamp uitzet met de lichtschakelaar.

We hebben nu een stuk of 12 lampen, allen de LWB004 (white), een aantal dimmers en ik heb nog 9m led strip nieuw in verpakking. Nog steeds de V1 bridge, die zou sowieso vervangen moeten worden.

Voor onze nieuwe woning dacht ik ook weer Hue te gebruiken, omdat het zonde is om de lampen weg te gooien.

Nu begin ik wel te twijfelen of ik nog Hue moet blijven gebruiken, ik heb namelijk 2 opties:
1. Hue gebruiken, extra lampen kopen en alle schakelaars dicht stucen. Licht van een Hue blijft mooier dan een gemiddelde led lamp.
2. Ander demotica systeem en achter alle schakelaars (die dan toch vervangen moeten worden) een dimmer plaatsen die remote aan te sturen is.

Even snel geteld gaat het om 26 lampen en +/- 40m led strip.

Ik denk nu dat optie 2 mooier is, hoe kijken jullie hier naar?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je schakelaars dicht stucen? Zet er gewoon een blindplaat op, stuk goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

EiT schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:55:
Wij hebben in onze huidige woning Hue. Grootste probleem is nog altijd dat het natuurlijk niet werkt als iemand een lamp uitzet met de lichtschakelaar.

We hebben nu een stuk of 12 lampen, allen de LWB004 (white), een aantal dimmers en ik heb nog 9m led strip nieuw in verpakking. Nog steeds de V1 bridge, die zou sowieso vervangen moeten worden.

Voor onze nieuwe woning dacht ik ook weer Hue te gebruiken, omdat het zonde is om de lampen weg te gooien.

Nu begin ik wel te twijfelen of ik nog Hue moet blijven gebruiken, ik heb namelijk 2 opties:
1. Hue gebruiken, extra lampen kopen en alle schakelaars dicht stucen. Licht van een Hue blijft mooier dan een gemiddelde led lamp.
2. Ander demotica systeem en achter alle schakelaars (die dan toch vervangen moeten worden) een dimmer plaatsen die remote aan te sturen is.

Even snel geteld gaat het om 26 lampen en +/- 40m led strip.

Ik denk nu dat optie 2 mooier is, hoe kijken jullie hier naar?
Afhankelijk van je merk schakelmateriaal Friends of Hue of een Gira ombouwen (dat laatste heb ik gedaan tot mijn grote tevredenheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

Hue newbee dus maar bestaan er dan geen Hue schakelaars dan die wel werken of ze 'aan' of 'uit' staan?
Of gewoon geval, alles vervangen wordt te prijzig?

[ Voor 20% gewijzigd door The Chosen One op 13-10-2019 17:07 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

The Chosen One schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:06:
Hue newbee dus maar bestaan er dan geen Hue schakelaars dan die wel werken of ze 'aan' of 'uit' staan?
Of gewoon geval, alles vervangen wordt te prijzig?
Ik snap je vraag niet helemaal maar de Friends of Hue switches hebben in ieder geval geen stroom nodig. Om je Hue lampen te kunnen schakelen hebben ze altijd stroom nodig. Normale schakelaars halen de lamp van de stroom waarna de niet meer te gebruiken zijn in de app.

[Update]
Opvallend! De site van Hue vermeldt nu Gira wel als FoH (onder de naam Senic)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 13-10-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Maar heb je dan geen alternatieve Philips/Hue schakelaars waarbij dat wel kan? Zag net wel een dimmer en tap geval die draadloos waren.

@Tomba Ah je veranderde net je post met die link? :)
(of ik keek er overheen)

[ Voor 84% gewijzigd door The Chosen One op 13-10-2019 17:41 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

The Chosen One schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:38:
Maar heb je dan geen alternatieve Philips/Hue schakelaars waarbij dat wel kan? Zag net wel een dimmer en tap geval die draadloos waren.

@Tomba Ah je veranderde net je post met die link? :)
(of ik keek er overheen)
Heb idd de link toegevoegd naar de FoH switches die nu beschikbaar zijn om het je nog makkelijker te maken ;)

Maar nogmaals: de lampen moeten altijd stroom hebben anders werken deze switches ook niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 13-10-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Tsurany schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:59:
Waarom zou je schakelaars dicht stucen? Zet er gewoon een blindplaat op, stuk goedkoper.
Ik heb er 1 met 5 schakelaars naast elkaar.
Huis moet toch nog afgewerkt worden (nieuwbouw)

We krijgen Gira E2 schakelmateriaal. Nu boeit mij niet zo als dit vervangen moet worden voor Buch Jaeger of iets anders. Naar de Gira schakelaar had ik al gekeken.

Ik zoek overigens de beste oplossing en niet de goedkoopste. Al moet het natuurlijk niet 3x zo duur worden voor gelijkwaardige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 11:27
DukeBox schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:33:
@Birdy D Ja, armatuur (en stopcontact) maakt niet uit. Had de stekker ook al omgedraaid, dacht even dat dat hielp maar een uur later weer net zo.

Ik heb 2 dezelfde die andere is keurig stabiel.
Ik heb exact hetzelfde met 2 van de 3 filament globe lampen. Het gebeurt vooral als de lampen op gedimd zijn (onder de 20% lichtsterkte). Heb jij het probleem inmiddels opgelost? Als het een hardwareprobleem is zit ik er aan te denken om even een paar weken/maanden te wachten met omruilen. Wellicht dat in een volgende productierun dit soort kinderziektes eruit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

MikeL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:43:
Heb jij het probleem inmiddels opgelost?
Ja, door hem terug te sturen. Kreeg meteen een nieuwe die het probleemloos doet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EiT schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:17:
[...]

We krijgen Gira E2 schakelmateriaal. Nu boeit mij niet zo als dit vervangen moet worden voor Buch Jaeger of iets anders. Naar de Gira schakelaar had ik al gekeken.

Ik zoek overigens de beste oplossing en niet de goedkoopste. Al moet het natuurlijk niet 3x zo duur worden voor gelijkwaardige kwaliteit.
De beste oplossing voor mij zou gewoon Hue zijn met de standaard schakelaars. Het is altijd handig om een lamp te resetten of even snel aan te zetten door snel uit en weer aan te zetten. En als je eenmaal gewend bent aan een automatisch systeem gebruik je toch geen knoppen meer, maakt het dan uit dat ze er zitten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Heren en dames Hue enthousiastelingen :)

Vraag: ik heb een huis vol Hue lampen, fantastisch systeem. Nu wordt dinsdag onze nieuwe TV geleverd, met Ambilight. Nu vroeg ik me af omdat je je verlichting mee kan laten doen met Ambilight of het ook andersom mogelijk is. Dus om de Ambilight functionaliteit van de TV als Hue lamp te gebruiken? Dus zonder dat de TV aanstaat? Heb al gegoogled maar krijg niet echt een duidelijk antwoord.

Onder onze oude TV staat nu een Hue Go mooi te zijn maar dan kan ik die weer elders inzetten ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 11:27
DukeBox schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Ja, door hem terug te sturen. Kreeg meteen een nieuwe die het probleemloos doet.
Top, heb net een ticket aangemaakt. Heb jij het via Philips Lightning geregeld, of bij de verkopende partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DePaul schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:52:

Vraag: ik heb een huis vol Hue lampen, fantastisch systeem. Nu wordt dinsdag onze nieuwe TV geleverd, met Ambilight. Nu vroeg ik me af omdat je je verlichting mee kan laten doen met Ambilight of het ook andersom mogelijk is. Dus om de Ambilight functionaliteit van de TV als Hue lamp te gebruiken? Dus zonder dat de TV aanstaat? Heb al gegoogled maar krijg niet echt een duidelijk antwoord.

Onder onze oude TV staat nu een Hue Go mooi te zijn maar dan kan ik die weer elders inzetten ;)
Dat zal helaas niet gaan werken. Tenminste ik ken geen enkele mogelijkheid hiervoor. Bij mijn Philips OLED heb ik die koppeling van Ambilight met Hue lampen zelfs uitgezet, omdat ik het niet lekker vond werken.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

MikeL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:02:
Heb jij het via Philips Lightning geregeld, of bij de verkopende partij?
Via waar ik gem gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
DePaul schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:52:

Als je er 250 euro voor over hebt straks de hue play box. https://www.mediamarkt.nl...dmi-sync-box-1638408.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Bij mijn Philips TV doet de Hue verlichting mee met Ambilight.

Heb zelf verder niet in gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 13-10-2019 19:27 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan werken de Hue lampen met de tv Ambilight maar kan de Ambilight dan ook met de Hue samenwerken? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ambilight doet niets in Hue systeem. Hue lampen kunnen wel een toevoeging zijn aan het Ambilight systeem.

Hue box sync is voor tv's zonder Ambilight opties.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 13-10-2019 19:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Tsurany schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

De beste oplossing voor mij zou gewoon Hue zijn met de standaard schakelaars. Het is altijd handig om een lamp te resetten of even snel aan te zetten door snel uit en weer aan te zetten. En als je eenmaal gewend bent aan een automatisch systeem gebruik je toch geen knoppen meer, maakt het dan uit dat ze er zitten?
Mijn vrouw kan er niet mee omgaan, irritant is ook als de lamp automatisch uit gaat dat je hem
uit-aan-uit-aan moet zetten. Als je ze te snel uit/aan zet dan blijven ze nog steeds ‘uit’.

Ze vloekt op Hue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37
Tsurany schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:03:
Vraagje voor de Filament bezitters, ik wil een van deze lampen gaan gebruiken om mijn werkkamer te verlichten. Deze zou dan naast mijn monitoren op mijn bureau staan en moet het gehele bureau verlichten. Het hoeft geen werk licht te zijn maar moet een fijne sfeer creëren tijdens het gamen.

Denken jullie dat een enkele lamp genoeg licht zal geven? Met een gewone Hue E27 lamp zou ik er niet aan twijfelen maar de Filament lampen geven toch wat minder licht af.

Achter mij wil ik op een kast nog wat verlichting plaatsen maar dit zal voornamelijk bedoeld zijn om de ruimte te verlichten.
Ik denk het wel
Heb er zelf 5 (2x Edison en 3x Globe) boven de eettafel. En deze staan standaard op 20% want anders heb je een zonnebril nodig ;) .
Had er in het begin 3 hangen (fittingen waren niet allemaal binnengekomen) en toen stonden ze op 25%.
Hoe er wel rekening mee dat het heel warm (geel) licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Togi schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Ik denk het wel
Heb er zelf 5 (2x Edison en 3x Globe) boven de eettafel. En deze staan standaard op 20% want anders heb je een zonnebril nodig ;) .
Had er in het begin 3 hangen (fittingen waren niet allemaal binnengekomen) en toen stonden ze op 25%.
Hoe er wel rekening mee dat het heel warm (geel) licht is.
Klinkt goed! Warm licht is prima, heb altijd nog backup verlichting in het plafond zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Tsurany voor sfeer is de filament prima! Voor extra licht achter je zou je de normale kunnen overwegen. Zit er een kap overheen? Dan zou ik er geen filament in stoppen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@Quad @funske @Tsurany OK, dank voor de bevestiging :) Jammer, had me wel mooi geleken en zou nmi ook technisch niet al te moeilijk moeten zijn ook omdat je de Hue verlichting ook samen kan laten werken met de Ambilight. Zou de andere kant op ook moeten werken lijkt me, maar goed, het is niet anders

@Montaner Die Hue box kende ik al en is idd bestemd voor TV's zonder Ambilight

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:06:
[...]

Klinkt goed! Warm licht is prima, heb altijd nog backup verlichting in het plafond zitten.
Ik denk "ik zeg het er maar bij" want bij mij hangt er boven de salon tafel een hanglamp met kleine halogeen G4 lampjes en het kleur verschil was te groot voor de WAF. Maw boven de salon tafel heeft ze nu ook een lamp met 5x Filament (kleine bol) bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik heb vorig jaar mij ingelezen en zelf ook enkele HUE elementen aangeschaft. Toen was ik mij aan het orienteren op een slimme HUE dimmer, maar dat was toen nog niet helemaal top (qua ontwikkeling). Inmiddels bijgelezen maar ben er nog niet helemaal.

Situatie: draaidimmers in de woning, die elke 10 spotjes dimmen. Het betreft een 230v dimmer, afgemonteerd met Busch Jaeger materiaal. Naast elke draaidimmer zit nog een enkelvoudig WCD, samen in een 2-voudig raamwerk van BJ.

Gewenst: niet de ledjes vervangen maar de dimmer, door een HUE aan te sturen dimmer. Maar wel met behoud van de werking van de dimmer (kinderen in huis die dus de draaidimmer blijven gebruiken).

Ik ken de Robbsmart Zigbee dimmer. Maar ik heb geen blauwe draad. Kan je die aftappen van de enkelvoudige WCD (in het montagevak ernaast), of moet die blauwe draad langs elke led lamp lopen? Gaat toch enkel om de live voor de dimmer? En grote vraag, kan je de dimmer dan nog handmatig bedienen (naast de HUE aansturing).

Of zijn er andere suggesties om een dimmer slim te krijgen, met behoud van de originele hardware aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dagizmo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:58:
Gewenst: niet de ledjes vervangen maar de dimmer, door een HUE aan te sturen dimmer.
Van HUE zelf zijn die er (nog) niet.
Maar wel met behoud van de werking van de dimmer (kinderen in huis die dus de draaidimmer blijven gebruiken).
Dat is in wezen onmogelijk, als je fysiek de stroom aanvoer van een smart dimmer dimt dan gaat de smart dimmer niet meer goed werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:03
Deze is al eerder voorbij gekomen:

https://www.ecodim.nl/eco...ave-smart-led-dimmer.html

Is wellicht de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
DukeBox schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Van HUE zelf zijn die er (nog) niet.

[...]

Dat is in wezen onmogelijk, als je fysiek de stroom aanvoer van een smart dimmer dimt dan gaat de smart dimmer niet meer goed werken.
Maar met fysiek dimmen door een draaiknop, dim snijdt je de fase af maar blijft je dimmer zelf nog wel onder 230 staan toch? Door het dimmen snijdt je de uitvoer naar de lampen af, maar de aanvoer/live blijft onder spanning.

Vraag is dus of je de Robbsmart Zigbee dimmer achter je inbouwdoos kunt monteren, naast de bestaande dimmer. Of vervalt de gehele fysiek dimmer daarmee.

Of kan je enkel en alleen die Robbsmart inbouwdimmer gebruiken en daar een slimme schakelaar voor terug monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dagizmo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:18:
Maar met fysiek dimmen door een draaiknop, dim snijdt je de fase af maar blijft je dimmer zelf nog wel onder 230 staan toch? Door het dimmen snijdt je de uitvoer naar de lampen af, maar de aanvoer/live blijft onder spanning.
Mogelijk dat ik je niet begrijp maar wat ik bedoel, je kan niet 2 fysieke dimmers waarvan 1 smart achter elkaar plaatsen. Dat geld ook voor een fysieke dimmer met smart lampen er achter.

De hier boven genoemde eco-dim kan wel je fysieke dimmer vervangen én is ook smart aan te sturen echter heb ik er nog geen (zowel goede als slechte) ervaringen over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 02:28
EiT schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:17:
[...]

Je hebt ook veel knoppen/switches van Hue zelf, die werken allemaal pico bello. Wat je zou kunnen overwegen is dat de lampen altijd 'aan' staan (stroom hebben) en dat je het met die schakelaars bedient.

https://www2.meethue.com/en-us/accessories

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Ik wil graag iedereen even vertellen dat ik een van die Hue white bluetooth bulbs heb aangeschaft, dus niet de ronde maar die met dat hoedje als vorm.

Wat ik daarvan heel vervelend vind is dat ze niet rustig (fade) aangaan zoals de andere Hue white bulbs (die ronde). Deze springen echt aan van 0 > 1%.

Wat moet ik doen?

(Edit: volgens mij gaan die andere ook langzaam uit de handel, dus in de toekomst heb ik geen keus meer)

[ Voor 17% gewijzigd door jeantje op 14-10-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
[...]

Tenzij je huisgenoten hebt die niet van die knoppen af kunnen blijven en ze toch met de knop afzetten. Dan ben jij ze kwijt in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rallye schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Tenzij je huisgenoten hebt die niet van die knoppen af kunnen blijven en ze toch met de knop afzetten. Dan ben jij ze kwijt in de app.
Dan hebben we het doorgaans over partners en kinderen, die moet je kunnen opvoeden op dit gebied.

En dat werkt het beste met de juiste automatisering, lichten die op het juiste moment aan gaan en zeer eenvoudig uitgezet kunnen worden of zelfs 's avonds automatisch uit gaan.

Dan op praktische plekken afstandsbedieningen plaatsen, zodat er indien nodig bijgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 07:40:
[...]
Update : na deze acties is het probleem verholpen, dus iets binnen IFTTT (maar geen actieve recepten) of andere Cloud diensten aan Hue (voor meerdere instanties van mijn Philips TVs, androids apps) zorgde voor de overvloed aan requests.
Loont dus de moeite om te zien wat er allemaal toegang heeft tot je account op Meethue.com
Update: Na een dag kwam het probleem weer terug :(

Net nog even gezocht en vond een draadje op Reddit waar meer mensen klagen over dit gedrag sinds Firmware update in september. (soms met 40K request per uur).
Hopelijk wordt hier dus snel een firmware update voor uitgebracht.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
Nog meer mensen hier met een outdoor sensor die bang zijn dat dat ding wel heel makkelijk te stelen is?

In feite maar 1 klein schroefje, oftewel 1 flinke ruk. En dat dat ding fijn oplicht bij elke beweging is ook nog eens een leuke "kijk hier hang ik".

Bij mij is die eigenlijk niet goed bruikbaar. Staat op zeer lage gevoeligheid en pakt alsnog de stoep mee. Veel valse schakelingen dus.

Ah, nu ik dit typ... Ipv recht aan de muur richting oprit. Kan ik ook een hoekje maken en dan hoger aan de muur en naar beneden (45graden oid) laten richten. Dan pakt die echt puur de oprit.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-10-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
NeutraleTeun schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:36:
Nog meer mensen hier met een outdoor sensor die bang zijn dat dat ding wel heel makkelijk te stelen is?

In feite maar 1 klein schroefje, oftewel 1 flinke ruk. En dat dat ding fijn oplicht bij elke beweging is ook nog eens een leuke "kijk hier hang ik".

Bij mij is die eigenlijk niet goed bruikbaar. Staat op zeer lage gevoeligheid en pakt alsnog de stoep mee. Veel valse schakelingen dus.

Ah, nu ik dit typ... Ipv recht aan de muur richting oprit. Kan ik ook een hoekje maken en dan hoger aan de muur en naar beneden (45graden oid) laten richten. Dan pakt die echt puur de oprit.
Das hier ook zo, heb hem ook vrij hoog en schuin naar beneden gericht zodat zijn "kijkhoek" wat minder wordt. Stoep heb ik ook, maar van de straat ben ik hierdoor wel af gelukkig!

edit: alles valt te stelen, dus tja..bang? nee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
[...]

Probleem met het beschikbaar houden van de standaard wandschakelaars is de WAF, net zoals bij @EiT . Of wanneer er bezoek is.

Mensen die niet 'smartlight-aware' zijn blijven hardnekkig de traditionele schakelaars gebruiken. En nou kan je tegenwoordig ook bij Hue prima instellen in welke stand de lampen moeten verkeren op het moment dat ze na een power outage stroom krijgen.

Maar dat maakt het nog steeds niet per se gewenst. Op het moment dat een Hue lamp stroomloos gemaakt wordt verliest hij ook z'n 'repeater' functie voor de rest van het Zigbee mesh netwerk. Het maakt het netwerk er dus niet stabieler op.

Dus ik snap wel de wens om traditionele schakelaars er tussenuit te halen en te vervangen door Tap, Dimmer Switch, FoH spul, etc.

Overigens houd ik thuis wel bewust het aantal plafondlichtpunten dat ik van smart lighting voorzie beperkt. Zeker op de overloop, en in de slaapkamers blijf ik vasthouden aan 'traditionele' lampen, gewoon omdat dat áltijd werkt. Overloop en badkamer zijn wel voorzien van 'Sceneswitch' lampen van Philips, zodat de lichtsterkte wel aangepast kan worden op de situatie.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Kunnen we alsjeblieft het woord WAF niet meer gebruiken? Alsof vrouwen een stel nitwits zijn die alles anders willen.
Man man man, zo denigrerend…
Ik denk dat in mijn huis menig man er geen drol van snapt. Deze vrouw, ik dus, doet menig man hier iets voor.
Stop dus met zulke vrouwonvriendelijke opmerkingen!!! :(

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:39
Serena schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:37:
Kunnen we alsjeblieft het woord WAF niet meer gebruiken? Alsof vrouwen een stel nitwits zijn die alles anders willen.
Ik denk dat in mijn huis menig man er geen drol van snapt. Deze vrouw, ik dus, doet menig man hier iets voor.
Eens! Als man zijnde. Ik heb heel het huis voorzien van Nest / Xiaomi / Hue en wat niet al. Vrouwlief vind dit geen enkel probleem. Het is niet alsof de draden dwars door het huis lopen. Kwestie van elkaar wat gunnen. Zij een joekel van een inloopkast en snoezige kussens op de bank? Ik een robotstofzuiger, heel het huis vol Sonos en Hue. Everybody happy :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vrouw hier, en technischer dan menig man. Huis vol domotica. Was programmeur. Was skydiver. Word op bv dit forum ook standaard aangezien voor een 'hij'.
Maar kan me om die WAF term niet zo druk maken... Ik lees het altijd maar als Partner Acceptatie Factor.

Maar wat zou een vervanging kunnen zijn? FAF? Familie Acceptatie Factor, zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 10:06
dragon2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Vrouw hier, en technischer dan menig man. Huis vol domotica. Was programmeur. Was skydiver. Word op bv dit forum ook standaard aangezien voor een 'hij'.
Maar kan me om die WAF term niet zo druk maken... Ik lees het altijd maar als Partner Acceptatie Factor.

Maar wat zou een vervanging kunnen zijn? FAF? Familie Acceptatie Factor, zoiets?
nah, zat net te denken aan de term paf, partner approval factor. Maar het bekt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Iets al dan niet accepteren lijkt me weinig vrouwonvriendelijks aan, tis maar wat je wilt lezen denk ik ;) Het is juist misschien wel vrouwvriendelijk in de zin dat zij het moeten accorderen!
(Ik denk dat de term vooral ontstaan is omdat het gros van de vrouwen niet enthousiast wordt van smartlights , domotica of Lego voor mijn part. Denk dat je dat ook best weet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
Ik stel voor NNAF, Non Nerd Acceptance Factor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 10:23
Alsjeblieft zeg.. mag het ontopic gaan aub? Maak ff een TR aan als je hierover wilt drammen. Mijn TZF (topic zeur factor) slaat door.
Ik ben op zoek naar een wandschakelaar voor Gira inbouwmateriaal zoals de Senic / Goedkopermetschakelmateriaal / zelfbouw maar kom er niet echt achter qua beschikbaarheid/prijs/kwaliteit ik nu het beste voor kan gaan.
Zoek er wel eentje met hoge WAF als het kan :+ geintje natuurlijk

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
dragon2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Herkenbaar. Zette een afbeelding van mijn HomeKit op Reddit. Honderd keer, kijk 'hem'…

Moet het überhaupt vervangen worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 12:09

Saninl

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaande; Het lukt mij niet het aller lastigste om voor elkaar te krijgen, maar toch lukt het mij niet om het werkend te krijgen. Het is een lang verhaal, maar mogelijk kan er iemand tips geven over 1. het gebruik van verschillende apps, en 2. over hetgeen we willen qua automatisering in de tuin-omgeving...

Vanwege het lange verhaal even onder een spoiler;

spoiler:
Ter info; in ons huis en tuin hangen Hue lampen die zijn ingesteld via de Hue app van Philips. Vanwege het feit dat wij thuis in het Apple eco-systeem hangen, gebruiken we de Woning app van Apple ook voor het gebruik van de Hue lampen. Vanwege beperkte mogelijkheden in de Hue app met accessoires, heb ik iConnectHue aangeschaft. Op dit moment besturen wij thuis bijvoorbeeld dimmer switches die zijn ingesteld in iConnectHue en gaan alle lampen automatisch uit als alle ingestelde iPhones buitenshuis zijn (dmv de Woning app geregeld).

Om de bewegingsmelders en lampen in de tuin te automatiseren zit ik al een paar weken te kl*ten, en ik krijg het niet goed voor elkaar... Wat we (idealiter) willen:

[list]
• Overdag: alle lampen tuin uit, bij beweging bij melder 1 of 2; geen beweging
• In de late middag (nu vanaf een uur of 16u, in de zomer vanwege de latere zonsondergang vanaf een uur of 18u) alle lampen tuin aan, bij beweging bij melder 1 of 2: feller aan, na x-minuten terug naar vorige staat
• In de nacht (vanaf 23.30u oid tot een uur na zonsopkomst): alle lampen tuin uit, bij beweging lampen aan, na x-minuten terug naar vorige staat/uit
[/list]

Wat ook nog belangrijk is qua automatisering voor bovenstaande is denk ik:
- Via Hue-app routine gaan om 23.30u alle lampen in de tuin uit.
- Via Hue-app routine gaan 06.30u alle lampen tuin aan
- Via Hue-app routine gaan op zonsopkomst alle lampen tuin uit
- Via Hue-app routing gaan op zonsondergang alle lampen tuin aan

- Via Hue-app is één van de bewegingssensoren in de tuin via "Three Times is a Charm" ingesteld, zodat ik op drie tijdstippen kon instellen:
+ During day: motion = off | no motion = off
+ During evening: motion = licht aan | no motion = do nothing
+ During night: motion = licht aan | no motion = off
Hiernaast heb ik dan in die Hue Labs formule daylight en motion sensitivity op gemiddeld staan, want ik snap wel wat ze doen; maar weet in de praktijk niet waarom ik die preciezer wil instellen gezien mijn wensen?
En ik kan door het instellen van deze formule de formule "Sensor Couple" niet gebruiken, welke mij ook wenselijk lijkt zodat ongeacht welke bewegingssensor iets detecteert, dezelfde automatisering start?

- Via de Woning app gaan om 02:00u alle lampen uit (voor het geval we iets zijn vergeten in de avond)
- Via de Woning app ingesteld dat als de laatste persoon vertrekt, alle lampen uitgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Saninl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:30:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaande; Het lukt mij niet het aller lastigste om voor elkaar te krijgen, maar toch lukt het mij niet om het werkend te krijgen. Het is een lang verhaal, maar mogelijk kan er iemand tips geven over 1. het gebruik van verschillende apps, en 2. over hetgeen we willen qua automatisering in de tuin-omgeving...

Vanwege het lange verhaal even onder een spoiler;

spoiler:
Ter info; in ons huis en tuin hangen Hue lampen die zijn ingesteld via de Hue app van Philips. Vanwege het feit dat wij thuis in het Apple eco-systeem hangen, gebruiken we de Woning app van Apple ook voor het gebruik van de Hue lampen. Vanwege beperkte mogelijkheden in de Hue app met accessoires, heb ik iConnectHue aangeschaft. Op dit moment besturen wij thuis bijvoorbeeld dimmer switches die zijn ingesteld in iConnectHue en gaan alle lampen automatisch uit als alle ingestelde iPhones buitenshuis zijn (dmv de Woning app geregeld).

Om de bewegingsmelders en lampen in de tuin te automatiseren zit ik al een paar weken te kl*ten, en ik krijg het niet goed voor elkaar... Wat we (idealiter) willen:

[list]
• Overdag: alle lampen tuin uit, bij beweging bij melder 1 of 2; geen beweging
• In de late middag (nu vanaf een uur of 16u, in de zomer vanwege de latere zonsondergang vanaf een uur of 18u) alle lampen tuin aan, bij beweging bij melder 1 of 2: feller aan, na x-minuten terug naar vorige staat
• In de nacht (vanaf 23.30u oid tot een uur na zonsopkomst): alle lampen tuin uit, bij beweging lampen aan, na x-minuten terug naar vorige staat/uit
[/list]

Wat ook nog belangrijk is qua automatisering voor bovenstaande is denk ik:
- Via Hue-app routine gaan om 23.30u alle lampen in de tuin uit.
- Via Hue-app routine gaan 06.30u alle lampen tuin aan
- Via Hue-app routine gaan op zonsopkomst alle lampen tuin uit
- Via Hue-app routing gaan op zonsondergang alle lampen tuin aan

- Via Hue-app is één van de bewegingssensoren in de tuin via "Three Times is a Charm" ingesteld, zodat ik op drie tijdstippen kon instellen:
+ During day: motion = off | no motion = off
+ During evening: motion = licht aan | no motion = do nothing
+ During night: motion = licht aan | no motion = off
Hiernaast heb ik dan in die Hue Labs formule daylight en motion sensitivity op gemiddeld staan, want ik snap wel wat ze doen; maar weet in de praktijk niet waarom ik die preciezer wil instellen gezien mijn wensen?
En ik kan door het instellen van deze formule de formule "Sensor Couple" niet gebruiken, welke mij ook wenselijk lijkt zodat ongeacht welke bewegingssensor iets detecteert, dezelfde automatisering start?

- Via de Woning app gaan om 02:00u alle lampen uit (voor het geval we iets zijn vergeten in de avond)
- Via de Woning app ingesteld dat als de laatste persoon vertrekt, alle lampen uitgaan
Je bericht wordt er niet korter door hoor…
Waarom de dimmers in iConnectHue? Kan toch ook in Woning zelf? Kun je er nog meer aan koppelen.
Ik zou je routines/automatiseringen in 1 app houden. Dus mijns inziens alles in Woning. Daar is veel meer mogelijk.
Ik heb enkel de motion sensors in Hue geconfigureerd, verder helemaal niets.
Dan kan het ook niet met elkaar conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52
Serena schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:48:
[...]

Je bericht wordt er niet korter door hoor…
Waarom de dimmers in iConnectHue? Kan toch ook in Woning zelf? Kun je er nog meer aan koppelen.
Ik zou je routines/automatiseringen in 1 app houden. Dus mijns inziens alles in Woning. Daar is veel meer mogelijk.
Ik heb enkel de motion sensors in Hue geconfigureerd, verder helemaal niets.
Dan kan het ook niet met elkaar conflicteren.
Het jammere is dat je in de Home-app niet meerdere acties kan koppelen aan één button zoals in iConnectHue/Hue-app. Zowiezo kan je niet én hue motions én homekit acties hangen aan de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

Het jammere is dat je in de Home-app niet meerdere acties kan koppelen aan één button zoals in iConnectHue/Hue-app. Sowieso kan je niet én hue motions én homekit acties hangen aan de knoppen.
Maar wel acties aan alle knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Moest dit opzoeken, duidelijk niet woke genoeg dus... Ik ben een misantroop, geen misogyn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dezeppo
Was hier trouwens om eens te zien wat de ervaringen met de Sync Box waren, de mijne was vandaag binnen gekomen, maar zie verder nog niet veel hier... Eens trachten aan te sluiten vanavond, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
dezeppo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:36:
Was hier trouwens om eens te zien wat de ervaringen met de Sync Box waren, de mijne was vandaag binnen gekomen, maar zie verder nog niet veel hier... Eens trachten aan te sluiten vanavond, ben benieuwd...
Mooi dan ben jij straks de eerste met een review ;)

Heb zelf een Philips TV met drievoudig Ambilight, is heel mooi en ik heb met Hue sync lopen spelen met mijn laptop toen het net uit was en ik moet zeggen dat het effect niet onderdoet voor een TV met Ambilight!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Ik denk dat je het eerder als compliment kan opvatten. Wij mannen zijn (meestal) wat makkelijker mbt hoe dingen eruit zien (als het maar functioneert). Door de vrouw hier in huis ziet het er allemaal netter uit.
Maw ze vind het prima dat ik in huis loop aan te klooien zolang het er aan het einde maar goed en netjes (en begrijpelijk voor als bijv oma komt oppassen) eruitziet en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Erik1971 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:25:
[...]

Mooi dan ben jij straks de eerste met een review ;)

Heb zelf een Philips TV met drievoudig Ambilight, is heel mooi en ik heb met Hue sync lopen spelen met mijn laptop toen het net uit was en ik moet zeggen dat het effect niet onderdoet voor een TV met Ambilight!
Hier deden in eerste instantie nog een lamp rechts en links mee. Heel irritant dat die niet meteen terug gingen naar de oude stand als ik de tv uitzette. Was er na 2 weken al klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Togi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:54:
[...]

Ik denk dat je het eerder als compliment kan opvatten. Wij mannen zijn (meestal) wat makkelijker mbt hoe dingen eruit zien (als het maar functioneert). Door de vrouw hier in huis ziet het er allemaal netter uit.
Maw ze vind het prima dat ik in huis loop aan te klooien zolang het er aan het einde maar goed en netjes (en begrijpelijk voor als bijv oma komt oppassen) eruitziet en werkt.
Jij brengt het logisch, maar zo wordt het meestal niet gebruikt. Komt vaak op me over dat het WAF moet hebben omdat ze het anders niet snapt…
Jouw statement is prima overigens…
Hier, vrouw alleen, zijn ook knoppen en zo netjes weggewerkt. Je ziet hier alleen aan de slimme speakers en de iPad aan de muur dat het een smart huis is, verder is alles zo onopvallend mogelijk weggewerkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Zullen we bij deze de discussie over de WAF, PAF, FAF, DAF, etc stoppen? Dat is nogal offtopic in een Philips HUE Topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raan7
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07-2023
dezeppo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:36:
Vandaag idd binnengekregen.

Mijn korte ervaring met het kastje is tot nu toe positief als het gaat om HDMI switchen app en responstijden. Zit met 10 lampen momenteel Het maximale wat ondersteund wordt door de entertainment functie.

Probleem tot nu toe had ik dus door de box aan te sluiten tussen de AV RECEIVER en de TV. Geen geluid wel lichteffecten en een app die werkte naar behoren. Nu heb ik hem op een ingang op de receiver zitten werkt goed.

Ga van de week even met ultra HD aan de gang en de nodige filmscenes. Kan niet wachten op StarWars Episode II attack of the clones intro.

#Kudos voor Philips gezien de levering naar behoren en een bijna volledig werkend kastje en meteen een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Heeft iemand de smart button al bestelbaar gezien? Zou deze week beschikbaar komen, maar ik vind ze nog nergens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
Ik zag deze gisteren voorbij komen: https://youtu.be/BV_g8384qfY

Draadloze deurbel/intercom van Philips die je met HUE kunt integreren. b.v. lamp inschakelen als er iemand aanbelt.
In Q1 2020 te koop. Adviesprijs is 199,00

Opnames worden op een ingebouwde SD kaart geplaatst dus geen cloud koppeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oeh, strak dingetje, die Philips deurbel! Wel behoorlijk duur tov. andere deurbelcamera's.

Voor die prijs hoop ik wel dat, naast opnames op een SD kaartje, opnames ook gewoon op een NAS kunnen worden opgeslagen of, beter nog, ONVIF support.

Want 'openness' ontbreekt nu op ongeveer 99% van de markt voor deze dingen (alleen Doorbird ondersteunt ook ONVIF, maar dan heb jet helemáál over flinke prijzen)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik had de Play HDMI Sync Box online bij Mediamarkt besteld daar stond Pre-order nu , 16-10-19 direct thuisbezorgd (zelfs gister stond dat er nog)

ik had nog geen verzendmelding gehad dus net gebeld naar Mediamarkt en ze geven aan dat hij niet op voorraad is en ze weten ook niet wanneer dat wel is....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
eymey schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:57:
Oeh, strak dingetje, die Philips deurbel! Wel behoorlijk duur tov. andere deurbelcamera's.
199 euro is de adviesprijs dus mogelijk ligt hij dan voor 175 in de winkel.
Dat kost een vergelijkbare Ring 2 ook dus dan vind ik de prijs wel meevallen?

Plus dat je bij Ring minimaal 3 dollar per maand kwijt bent voor cloud opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Brr ik zou toch 'doodsbang' zijn om een bel van ~200 euro buiten te hangen. SD kaartje er nog bij in (hoeft geen 1TB kaart te zijn maar toch) :+

(en over 1-2 maand eigen 'huisje' waarbij de (1e) ingang meerdere deurbellen/langs komende mensen heeft)

ps. valt zo'n deurbel nog onder inboedelverzekering? Buitenhuis valt er soms ook onder maar dan is het vaak 'losse' spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bel zit vast aan het huis, valt het dan niet eerder onder de opstalverzekering?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Serena schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Hier deden in eerste instantie nog een lamp rechts en links mee. Heel irritant dat die niet meteen terug gingen naar de oude stand als ik de tv uitzette. Was er na 2 weken al klaar mee.
Zou gefixed moeten zijn met de laatste versie van HueSync, zelf nog niet getest of het zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
remmuz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:49:
Ik zag deze gisteren voorbij komen: https://youtu.be/BV_g8384qfY

Draadloze deurbel/intercom van Philips die je met HUE kunt integreren. b.v. lamp inschakelen als er iemand aanbelt.
In Q1 2020 te koop. Adviesprijs is 199,00

Opnames worden op een ingebouwde SD kaart geplaatst dus geen cloud koppeling nodig.
Mooi idd, heb nu zelfs een Ring 2 en, hoewel die bevalt, dat kan beter, was aan het wachten op de Eufy Deurbel maar deze zou zeker ook mee kunnen doen. Ligt er een beetje aan of ie zo dik is (letterlijk) als op het filmpje te zien is, kleiner is beter. De Eufy moet bedraad worden dus das altijd slanker, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dezeppo
Hue Sync Box bevalt tot nu toe prima, kwestie van even goed je entertainment ruimte inrichten met vooraal ook de juiste hoogtes. De verandering van sterkte/kleur lijkt soms wat hakkerig en het lijkt alsof sommige lampen wat achterlopen maar ja, dit is de manier om een (al dan niet wat mindere en op andere manier weer betere) vorm van ambilight te hebben achter een LG, de OLED van Philips vind ik toch net iets te duur (het is per slot van rekening hetzelfde paneel). Achter de TV hangen nu drie Play bars.

De Box had ik trouwens gekocht bij Hue zelf, als pre-order, vandaar misschien dat ie gister al binnen lag.

[ Voor 13% gewijzigd door dezeppo op 16-10-2019 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Erik1971 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Zou gefixed moeten zijn met de laatste versie van HueSync, zelf nog niet getest of het zo is ;)
Nog maar eens aangezet dan. Even proberen.

Edit: Ze gaan nu inderdaad mooi uit. Nog even ontdekken wat ze doen als ze eerst in een scene stonden.
Maar nu eerst werken!

[ Voor 19% gewijzigd door Serena op 16-10-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 18:43
The Chosen One schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:58:

ps. valt zo'n deurbel nog onder inboedelverzekering? Buitenhuis valt er soms ook onder maar dan is het vaak 'losse' spullen.
Ring heeft een diefstalgarantie: https://nl-nl.ring.com/pages/warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Hoe werkt de Hue-Sync-Box met content van de TV zelf (tv via ci+ module / netflix via TV etc) ? Ik vermoed van niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giancarlo_f schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:31:
Hoe werkt de Hue-Sync-Box met content van de TV zelf (tv via ci+ module / netflix via TV etc) ? Ik vermoed van niet ?
Niet, er is geen VRC (Video Return Channel) dus dit kan technisch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eymey schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:57:

Voor die prijs hoop ik wel dat, naast opnames op een SD kaartje, opnames ook gewoon op een NAS kunnen worden opgeslagen of, beter nog, ONVIF support.

Want 'openness' ontbreekt nu op ongeveer 99% van de markt voor deze dingen (alleen Doorbird ondersteunt ook ONVIF, maar dan heb jet helemáál over flinke prijzen)
Als je dat zoekt is deze wel een optie wellicht;

https://www.hikvision.com...i-Door-Bell/DS-KB6003-WIP
Ondersteunt gewoon ONVIF en heeft ook een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Tomba hmm, ziet er idd niet verkeerd uit! Kende ik nog niet. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eymey schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:27:
@Tomba hmm, ziet er idd niet verkeerd uit! Kende ik nog niet. Thanks.
Heb m zelf ook draaien thuis, werkt prima, is goedkoop (heb m 1.5 jaar terug gekocht voor iets onder de 100€) en is aan te sluiten via zelfde draden als je bestaande bel. Draait los daarvan mee op mijn NVR via ONVIF.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 16-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Help even svp...
Kennissen hebben een paar Hue lampen en hebben een routine voor zonsondergang. Maar als ze overdag de lampen aan en uit hebben gehad schakelt die routine niet meer. De routine is aangemaakt in de Hue app.
Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 22:48
Kom je terug van een week vakantie, werkt helemaal niks van de Hue meer. Bridge (v2) had een update nodig, maar zowel voor als na de update waren alle lampen en accessoires onbereikbaar.
Eerst de volledige boel een aantal minuten van de stroom afgehaald in de hoop dat het daarna terug zou werken. Zonder succes...
Uiteindelijk drastische maatregelen genomen en de bridge een reset gegeven middels de knop aan de onderzijde. Verwachting was dat ik dan opnieuw de lampen en accessoires zou moeten kunnen toevoegen, maar ook dit werkt niet. Zelfs met invoeren van een serienummer van een lamp, geeft de app aan dat er geen nieuwe lampen kunnen worden gevonden. Ik loop intussen zwaar gefrustreerd rond, want ik kom geen steek verder. Iemand hier een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 09:00
@LaborGardens : lampen powercycelen: ze zijn 30 minuten na een powercycle te koppelen met recente firmware.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
jwhoogervorst schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:27:
@LaborGardens : lampen powercycelen: ze zijn 30 minuten na een powercycle te koppelen met recente firmware.
Bedoel je dat ze minstens 30 minuten van de stroom af moeten zijn alvorens verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Luitjes, even een andere vraag: we hebben twee schatjes van konijntjes die af en toe los rond hupsen. Meestal houden we ze goed in de gaten icm met snoeren. In een onbewaakt ogenblik heeft er toch eentje het snoer te pakken gekregen van een Hue Go. Zie dat deze adapters los verkocht worden bij KNXgroothandel maar zou het zin hebben om dit te melden bij Signify? Iemand enig idee hoe coulant ze daar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb sinds gister 3 hue lampen en heb ingesteld dat als de stroom er af gaat hij weer naar de laatst onthouden instellingen gaat. Als ik de lichtschakelaar echter 2x aan en uit doe staat hij echter weer in de fabrieksstand. Bij een 3e keer is het weer zoals het "was" enzovoorts. Weet iemand welke instelling er fout staat? En onthoudt hij gewoon de instellingen als de wifi uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 09:00
LaborGardens schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Bedoel je dat ze minstens 30 minuten van de stroom af moeten zijn alvorens verder te gaan?
Nee, ik bedoel dat je nadat je ze ge powercycled hebt je 30 minuten de tijd hebt om ze te koppelen.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:56
DePaul schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:53:
Luitjes, even een andere vraag: we hebben twee schatjes van konijntjes die af en toe los rond hupsen. Meestal houden we ze goed in de gaten icm met snoeren. In een onbewaakt ogenblik heeft er toch eentje het snoer te pakken gekregen van een Hue Go. Zie dat deze adapters los verkocht worden bij KNXgroothandel maar zou het zin hebben om dit te melden bij Signify? Iemand enig idee hoe coulant ze daar zijn?
Ja, meestal wel coulant. De mijne was ook stuk gegaan, is kostenloos vervangen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
jwhoogervorst schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Nee, ik bedoel dat je nadat je ze ge powercycled hebt je 30 minuten de tijd hebt om ze te koppelen.
Wat bedoel je dan precies met powercyclen? Ik heb een lamp een minuut van de stroom gehaald en toen terug stekker erin gedaan. De lamp gaat branden, maar bij zoeken naar een lamp vind de Hue app niks. Zelfs niet met ingave van het serienummer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 09:51
Sebastiaan_2005 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:17:
Ik heb sinds gister 3 hue lampen en heb ingesteld dat als de stroom er af gaat hij weer naar de laatst onthouden instellingen gaat. Als ik de lichtschakelaar echter 2x aan en uit doe staat hij echter weer in de fabrieksstand. Bij een 3e keer is het weer zoals het "was" enzovoorts. Weet iemand welke instelling er fout staat? En onthoudt hij gewoon de instellingen als de wifi uit staat?
Bij tweemaal spanning zetten op de lamp binnen korte tijd gaat deze op de fabrieksstand. Dat is standaard gedrag.

Je instellingen worden op de bridge opgeslagen en dat heeft niets van doen met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Sebastiaan_2005 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:17:
Dat je met de lamp twee keer uit en weer aan zetten deze weer op 100% lichtsterkte zet is een feature. Dit zodat als er bv iets aan de hand is je de lampen alsnog snel op volle helderheid kunt laten branden zonder dat je afstandsbediening/telefoon/... nodig hebt.

Overigens is die feature weer nutteloos als je de schakelaar er tussenuit haalt en de lampen 24/7 van stroom voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@dezeppo Hoe moet de Sync nu worden aangesloten? Via de ARC? En is er dan een doorlus of zo mogelijk naar een soundbar? Is er een manual die je kunt delen (ik kan zo gauw via google niets vinden)?

Edit: dit is dan weer jammer.
“Is the Philips Hue Play HDMI Sync Box compatible with 3D, Dolby Vision, HDR+, and 8K?
No. Light sync mode does not support 3D, Dolby Vision, HDR+, or 8K. When you’re not syncing, these signals will pass through the sync box so you can still watch TV, but 8K will be downgraded to 4K. You can therefore connect any HDMI device to the sync box and your TV will still receive the signal, but you may not be able to use its highest video capability.” https://www2.meethue.com/...D_Dolby_Vision_HDR_and_8K

[ Voor 61% gewijzigd door Rallye op 17-10-2019 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Rallye schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:28:
@dezeppo Hoe moet de Sync nu worden aangesloten? Via de ARC? En is er dan een doorlus of zo mogelijk naar een soundbar? Is er een manual die je kunt delen (ik kan zo gauw via google niets vinden)?

Edit: dit is dan weer jammer.
“Is the Philips Hue Play HDMI Sync Box compatible with 3D, Dolby Vision, HDR+, and 8K?
No. Light sync mode does not support 3D, Dolby Vision, HDR+, or 8K. When you’re not syncing, these signals will pass through the sync box so you can still watch TV, but 8K will be downgraded to 4K. You can therefore connect any HDMI device to the sync box and your TV will still receive the signal, but you may not be able to use its highest video capability.” https://www2.meethue.com/...D_Dolby_Vision_HDR_and_8K
Nah, ik heb de HDMI van de ATV uit de TV getrokken, deze in de Hue box gestopt en vandaar met de HDMI out terug de TV in, voor zover ik weet heb ik maar één HDMI met ARC en deze zit in de Sonos beam. De manual is erg klein, acht pagina's met 100.000 talen, ik denk een zin of acht in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ritchie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Ja, meestal wel coulant. De mijne was ook stuk gegaan, is kostenloos vervangen.
Top! Gaan we dat even proberen :) Thanks. Scheelt toch weer 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@dezeppo Ik heb ook een Beam en had gelezen dat de Sync box per sé in de ARC moest - vandaar mijn vraag. Zegt de manual hier iets over? Uit jouw verhaal blijkt dat het ook zonder ARC kan, maar ik zou toch graag weten wat de manual zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:39
Rallye schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:52:
@dezeppo Ik heb ook een Beam en had gelezen dat de Sync box per sé in de ARC moest - vandaar mijn vraag. Zegt de manual hier iets over? Uit jouw verhaal blijkt dat het ook zonder ARC kan, maar ik zou toch graag weten wat de manual zegt.
Dit wil ik ook weten. Heb ook een Sonos Beam. Dus als de Hue Sync perse in de ARC moet houdt t op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Serena schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:42:
Help even svp...
Kennissen hebben een paar Hue lampen en hebben een routine voor zonsondergang. Maar als ze overdag de lampen aan en uit hebben gehad schakelt die routine niet meer. De routine is aangemaakt in de Hue app.
Raar toch?
Staat in de routine de instelling voor hoe de lampen aan moeten misschien op [terug keren naar vorrige status].
Die lamp setting zou je dan moeten wijzigen in een beschikbare scene zoals helder, gedimt, etc.
Immers, als men als laatste status de lampen handmatig heeft uitgeschakelt dan is de laatste status ook UIT.

Ik had iets gelijksoortigs met mijn buitensensor, stond ook op [terug keren naar vorrige status] waardoor mijn via een routine c.q. tijdgeschakelde tuinverlichting na x minuten uitging als ik door de sensor liep. Terwijl de sensor alleen buiten de routine c.q. tijdschakeling mag werken, als veiligheid/comfort schakeling voor de nacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo74 op 17-10-2019 09:07 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Theo74 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Staat in de routine de instelling voor hoe de lampen aan moeten misschien op [terug keren naar vorrige status].
Die lamp setting zou je dan moeten wijzigen in een beschikbare scene zoals helder, gedimt, etc.
Immers, als men als laatste status de lampen handmatig heeft uitgeschakelt dan is de laatste status ook UIT.

Ik had iets gelijksoortigs met mijn buitensensor, stond ook op [terug keren naar vorrige status] waardoor mijn via een routine c.q. tijdgeschakelde tuinverlichting na x minuten uitging als ik door de sensor liep. Terwijl de sensor alleen buiten de routine c.q. tijdschakeling mag werken, als veiligheid/comfort schakeling voor de nacht.
Dat is ook niet logisch. Als ze uit staan moet de routine ze toch gewoon aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
Rallye schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:52:
De handleiding zegt hier niets over, voor mij werkt het met een Beam icm de Hue Sync Box, ik zou wel een paar foto's willen maken van die handleiding, en ik zie net dat deze in mijn tas zit, en ik voeg ze toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a72wX4aj3ppS8Yzj4Qh3QDG4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nqcenW9x6d7sj8K38drUu9AZ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cz5YNNw6VHcdc908pYOBid0G/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dZWHHGpEFipOCR9RzPvYdXeY/thumb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door dezeppo op 17-10-2019 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Serena schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:15:
[...]

Dat is ook niet logisch. Als ze uit staan moet de routine ze toch gewoon aanzetten.
Kan zijn dat je in de App niet de dagen van de week hebt geselecteerd, dit moet je doen als je wil dat een routine dagelijks werkt, default is er niets gekozen en dan doet het maar 1 keer!

Na een paar keer nieuwe routines aanmaken vergeet je dit niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Erik1971 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Kan zijn dat je in de App niet de dagen van de week hebt geselecteerd, dit moet je doen als je wil dat een routine dagelijks werkt, default is er niets gekozen en dan doet het maar 1 keer!

Na een paar keer nieuwe routines aanmaken vergeet je dit niet meer :+
Ik zal er deze week eens naar kijken. Heb ik volgens mij wel gedaan, maar toch even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Serena schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Ik zal er deze week eens naar kijken. Heb ik volgens mij wel gedaan, maar toch even checken.
Ik heb er bv eentje voor de woonkamer. Andere routines, Zonsondergang elke dag, transitie 20 min. kamers geselecteerd, kamers uitschakelen Niets doen.

Zijn ook gekoppeld aan een Hue dimmer die wel dagelijks handmatig wordt gebruikt met aan/uit maar dit heeft nog nooit de routine zonsondergang verstoord..
Pagina: 1 ... 59 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic