GPStimmermc schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Jazeker, meerdere malen zelfs. Ik probeer deze namiddag nog eens de 'weg van huis' functie, werkt het niet dan eventjes de app opnieuw installeren. Je weet maar nooit...
Edit: Weet iemand hoe die locatieservice precies werkt van de Hue app, op GPS of op GSM toren connectie.
Ik heb zelf deze als nachtlamp met e14 Hue erin https://www.amazon.de/Pau...gel&qid=1570443774&sr=8-1posttoast schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:43:
Leuke aanbieding voor de Hue Go hier. Ik gebruik op dit moment een E27 peertje in een Ikea Fado als nachtlampje voor de kinderen. 's nachts is ie rood, zodra ze er 's ochtends uit mogen wordt ie groen. Werkt super.
Enig nadeel: de E27 geeft al vrij veel licht in de meest gedimde stand, eigenlijk zou ik hem nét even wat minder fel willen. Misschien is de Hue Go een goeie optie, maar ik kan nergens vinden wat de minimale hoeveelheid lumen is die dat ding geeft (de maximale hoeveelheid wel, maar die vind ik in deze context dus niet zo interessant). Heeft iemand hier enig idee?
Misschien een optie?
Ja, dat zou het alternatief zijn inderdaaddragon2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:24:
[...]
Ik heb zelf deze als nachtlamp met e14 Hue erin https://www.amazon.de/Pau...gel&qid=1570443774&sr=8-1
Misschien een optie?
Zou er een stukje wit opaal glas of plastic intern overheen doenposttoast schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:43:
eigenlijk zou ik hem nét even wat minder fel willen.Heeft iemand hier enig idee?
Hue 3.30 app, voor de mensen die dit nog niet door hebbenSerena schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:00:
Mooie update voor de Motion Sensors. Gaan nu terug naar de vorige stand als er geen beweging meer wordt waargenomen en hebben dag en nacht instellingen.
Ik zie het nergens terug, maar je hebt wel een Hue account aangemaakt?timmermc schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:29:
Nieuwe Hue bridge:
Vanmorgen nog maar eens alles onderzocht met die 'thuis en weg' instelling problemen op de app.
Android 6.0.1 telefoon staat netjes op geen optimalisatie, Locatie services ingeschakeld en netjes op mijn thuislocatie geconfigureerd in de app, Hue app instellingen zijn goed geconfigureerd, de Hue bridge is goed bereikbaar mobiel van op afstand.
Geen firewall in de kabel modem, alle poorten open, bridge zit netjes rechtstreeks op een vrije lanpoort van de modem...
En toch lukt het me niet om bij het verlaten van de wonng die rot lichtjes automatisch te laten uitgaan of aansteken bij het binnenkomen.
Heb intussen al de Hue twitter account bevraagd wat er mis kan gaan, en deze geven me net dezelfde uitleg als eerder hierboven in de topic...
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Prima update voor de Bewegingsmelder in de Hue app.
Bij geen beweging terugkeren vorige staat.
Das handig.
Geen Hue labs meer nodig nu.
Das handig.
Die app "All 4 Hue" had ik al. Klopt het dat je voor die FoH switch functies een in-app aankoop moet doen? Extension "Friends of Hue' €2,99pirke schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:47:
Ik ben erachter dat de FoH switch (net als alle andere accessoires) veel uitgebreider te configureren is, alleen niet via de officiële hue app. Ik heb nu de all 4 hue app en daar kun je alles mee. Ik heb nu een scène geconfigureerd op een long press van een knop. Maar ook kleurtemperatuur "dimmen" of nog veel complexere zaken. Het is niet super gebruikersvriendelijk, je krijgt rechtstreeks toegang tot de regels en de condities die de bridge gebruikt, maar daardoor kun je wel alles instellen wat je wilt.
Martino's | Google is your friend...
Dit was de No Motion No Fuss formule toch?Ronvgs schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:06:
Prima update voor de Bewegingsmelder in de Hue app.
Das handig.
Straks thuis maar ff de formule wissen en de sensor opnieuw instellen!
Daarmee unlock je alleen de wizard om het automatisch te doen, je hebt ook het volledige package nodig om regels te uploaden.Martino-s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:29:
[...]
Die app "All 4 Hue" had ik al. Klopt het dat je voor die FoH switch functies een in-app aankoop moet doen? Extension "Friends of Hue' €2,99
Uiteindelijk heb ik de wizard niet gebruikt, maar bestaande regels aangepast. Dat is (bijna) net zo makkelijk als de wizard gebruiken.
Oké en wat bedoel je met 'het volledige package'?pirke schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:39:
[...]
Daarmee unlock je alleen de wizard om het automatisch te doen, je hebt ook het volledige package nodig om regels te uploaden.
Uiteindelijk heb ik de wizard niet gebruikt, maar bestaande regels aangepast. Dat is (bijna) net zo makkelijk als de wizard gebruiken.
Is dit Package "Main Program": €5,99 ?
Ja, ik kon geen regels uploaden zonder die uitbreiding.Martino-s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:41:
[...]
Oké en wat bedoel je met 'het volledige package'?
Is dit Package "Main Program": €5,99 ?
Oei, oke, dus dan ben je op 2 cent na €9 verder... Bedankt. Waar gebruik jij de app nog meer voor?pirke schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Ja, ik kon geen regels uploaden zonder die uitbreiding.
Want voor alleen een paar extra functies op de FoH schakelaars vind ik het wat veel geld.
Aangezien die schakelaars 70 euro kosten en ik er een zooi wil hebben, vond ik die 9 euro nog wel meevallenMartino-s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:48:
[...]
Oei, oke, dus dan ben je op 2 cent na €9 verder... Bedankt. Waar gebruik jij de app nog meer voor?
Want voor alleen een paar extra functies op de FoH schakelaars vind ik het wat veel geld.
All4Hue vond ik ook de aankoop waard. Met iConnectHue kan ik niet wat ik met All4Hue wel kan (button short released en het instellen van een lichtnivo op een groep/zone werkt voor alle kamers ongeacht of de lampen aan staan. Als ik de kamer dan ook aan zet, zijn ze dezelfde intensiteit als die gene die al aan staan). Dat wordt het al snel als ik iets meer wil dan alleen aan, uit, dimmen en door scenes wandelen.
Gadgets FTW!
Ik zelf voor het programmeren van alle accessoires. M'n dimmer switches krijgen extra functies. De FoH zijn voorzien van extra functionaliteiten. En de motion sensors konden al tijden voor de update doen wat ze nu eindelijk zelf kunnen :-).Martino-s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:48:
[...]
Oei, oke, dus dan ben je op 2 cent na €9 verder... Bedankt. Waar gebruik jij de app nog meer voor?
Ook gebruik ik de functie van een kamer toevoegen. Ik heb ze in de Hue app onder 1 kamer, maar kan via een extra groep apart 1 lamp aansturen via de aangepaste motion sensor regels.
Heb 2 Aurelle lampen die niet (goed) reageren op de ingebouwde scenes, de scenes dimmed, nightlight maar ook energize bijv gaan allen op 100% geel licht ipv de betreffende scene. Gewone Hue peertjes doen t wel goed. Bekend probleem?
@Cartman! Ik heb dat toevallig ook met een nieuwe Flourish plafondlamp. Hij dimt wel bij "Dimmed" en "Nightlight" maar de kleur is altijd 2700K. Geen verschil tussen "Read", "Concentrate" en "Energize" dus.
Andere scènes (waaronder standaard kleur scènes) werken prima. Bij het bedienen van enkel de lamp (dus niet de kamer) werken de verschillende wit "recepten" wel.
Geen last van met een andere Flourish die ik al een tijdje in een andere kamer heb hangen. Denk dat ik de kamer eens opnieuw toe moet voegen, zie alleen een beetje op tegen het opnieuw configureren van de accessoires.
Een andere manier om de standaard scenes opnieuw aan te maken is er volgens mij niet.
Andere scènes (waaronder standaard kleur scènes) werken prima. Bij het bedienen van enkel de lamp (dus niet de kamer) werken de verschillende wit "recepten" wel.
Geen last van met een andere Flourish die ik al een tijdje in een andere kamer heb hangen. Denk dat ik de kamer eens opnieuw toe moet voegen, zie alleen een beetje op tegen het opnieuw configureren van de accessoires.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Hue Bridge:
Gisteren nog eens alleen die functie 'Thuis en weg' geprobeerd met een negatieve uitslag, om helemaal zeker te zijn dat de thuislocatie mij niet oppikte heb ik me op één km verwijderd van de Bridge.
Daarna de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en een nieuwe test gemaakt. Deze keer werkte de 'Weg van huis' functie. Er moet dus iets misgegaan zijn bij de eerste installatie van de app op de telefoon.
Daarna diverse malen opnieuw de test gemaakt met sukses.
Maar het valt me op dat de app een niet echt betrouwbare monitoring functie toont. Hoewel nu steeds de lichten iedere keer mooi gedooft zijn wanneer ik terug binnenkom, toont de app na connecteren met de 'Cloud' soms dat de lichten nog aan staan en blijft dit hardnekkig volhouden zelfs na meerdere keren opnieuw connecteren.
Ik twijfel nu of de app daadwerkelijk zich iets van die gps thuislocatie aantrekt, of dat de app zich eerder op een switch naar een andere antenne baseert. Het is raar dat wanneer je je een goede honderd meter verwijderd van de Bridge er eigenlijk niks gebeurd. Naar mijn gevoel zijn er weinig woningen die een gebied van 100 meter bestrijken.
De 'Weg van thuis' functie werkt nu in elk geval en ik heb geen probleem of je je één kilometer van huis moet verwijderen of op een andere antenne overgaan, zolang de lichten maar doven.
Maar of ik nu het Hue systeem ga uitbreiden? Voor wat het kost lijkt het me toch een erg 'crappy' systeem te zijn. Handig voor binnenhuis gebruik, maar of je echt kunt betrouwen op een goede functie bij afwezigheid, daar twijfel ik aan.
Ik bedank in ieder geval iedereen hier die mij heeft geholpen.
Gisteren nog eens alleen die functie 'Thuis en weg' geprobeerd met een negatieve uitslag, om helemaal zeker te zijn dat de thuislocatie mij niet oppikte heb ik me op één km verwijderd van de Bridge.
Daarna de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en een nieuwe test gemaakt. Deze keer werkte de 'Weg van huis' functie. Er moet dus iets misgegaan zijn bij de eerste installatie van de app op de telefoon.
Daarna diverse malen opnieuw de test gemaakt met sukses.
Maar het valt me op dat de app een niet echt betrouwbare monitoring functie toont. Hoewel nu steeds de lichten iedere keer mooi gedooft zijn wanneer ik terug binnenkom, toont de app na connecteren met de 'Cloud' soms dat de lichten nog aan staan en blijft dit hardnekkig volhouden zelfs na meerdere keren opnieuw connecteren.
Ik twijfel nu of de app daadwerkelijk zich iets van die gps thuislocatie aantrekt, of dat de app zich eerder op een switch naar een andere antenne baseert. Het is raar dat wanneer je je een goede honderd meter verwijderd van de Bridge er eigenlijk niks gebeurd. Naar mijn gevoel zijn er weinig woningen die een gebied van 100 meter bestrijken.
De 'Weg van thuis' functie werkt nu in elk geval en ik heb geen probleem of je je één kilometer van huis moet verwijderen of op een andere antenne overgaan, zolang de lichten maar doven.
Maar of ik nu het Hue systeem ga uitbreiden? Voor wat het kost lijkt het me toch een erg 'crappy' systeem te zijn. Handig voor binnenhuis gebruik, maar of je echt kunt betrouwen op een goede functie bij afwezigheid, daar twijfel ik aan.
Ik bedank in ieder geval iedereen hier die mij heeft geholpen.
Geen verschil bij Read, Concentrate en Energize heb ik ook; die blijven allemaal op 100% warm licht staan (of gaan erheen) en dus idem bij Dimmer en Nightlight.Xander schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:24:
@Cartman! Ik heb dat toevallig ook met een nieuwe Flourish plafondlamp. Hij dimt wel bij "Dimmed" en "Nightlight" maar de kleur is altijd 2700K. Geen verschil tussen "Read", "Concentrate" en "Energize" dus.
Die doen het weer wel (behalve dat t geen kleurenlamp is).Andere scènes (waaronder standaard kleur scènes) werken prima. Bij het bedienen van enkel de lamp (dus niet de kamer) werken de verschillende wit "recepten" wel.
Zal ze maar eens bellen... heb al gecheckt of er updates zijn maar die lampen hebben de nieuwste firmware.
Weet iemand of je een T connector voor de Low Volt buitenverlichtingen ook los kan kopen ergens? Of zitten deze alleen maar bij de uitbreidingslampen?
wat als je tussendoor de status al veranderd?iAR schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:36:
[...]
Dit was de No Motion No Fuss formule toch?
Straks thuis maar ff de formule wissen en de sensor opnieuw instellen!
lamp is uit
bewegingsmelder ziet beweging.
je geeft zelf daarna commando lamp aan..
waar gaat de lamp dan na toe als de beweging weg is ?
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Waarom zou je dat doen? Op het moment dat het ding je ziet gaat hij toch al aan?patjuh1 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Wat als je tussendoor de status al verandert?
Lamp is uit
Bewegingsmelder ziet beweging.
Je geeft zelf daarna commando lamp aan..
Waar gaat de lamp dan naar toe als de beweging weg is?
Dan moet je wel heel snel kunnen praten.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat gebeurt bij ons wel eens inderdaad. Dan gaat de gedimde variant als er beweging is. Maar dat komt amper voor.patjuh1 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:17:
wat als je tussendoor de status al veranderd?
lamp is uit
bewegingsmelder ziet beweging.
je geeft zelf daarna commando lamp aan..
waar gaat de lamp dan na toe als de beweging weg is ?
betervoorbeeldSerena schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:52:
[...]
Waarom zou je dat doen? Op het moment dat het ding je ziet gaat hij toch al aan?
Dan moet je wel heel snel kunnen praten.
Lamp is uit
bewegingsmelder 1 zet hem aan (hangt bij de poort)
bewegingsmelder 2 zet hem ook aan (hangt bij de achterdeur)
Bewegingsmelder 1 zet hem terug naar.....? (vorige stand)
Beregingsmelder 2 zet je terug naar .....? (vorige stand)
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Kun je dan niet beter die twee bewegingsmelders aan elkaar koppelen via een formula?patjuh1 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:34:
betervoorbeeld
Lamp is uit
bewegingsmelder 1 zet hem aan (hangt bij de poort)
bewegingsmelder 2 zet hem ook aan (hangt bij de achterdeur)
Bewegingsmelder 1 zet hem terug naar.....? (vorige stand)
Beregingsmelder 2 zet je terug naar .....? (vorige stand)
Dag iedereen,
Ik ben zopas overgeschakeld van één bridge naar een tweede bridge, omdat mijn eerste bridge tegen zijn limiet van 50 lampen aan het aanlopen was. Ik heb nu alle lampen en accessoires van de benedenverdieping op de eerste bridge staan, en alles van de bovenverdieping staat nu op de tweede brigde. So far so good.
Echter, ik heb boven op mijn slaapkamer een Niko FoH schakelaar die ik gebruik om 's avonds als ik ga slapen alle lampen met 1 druk op de knop uit te doen. Deze schakelaar is uiteraard gekoppeld aan de tweede bridge (die dus alle lampen van boven bevat). Als ik nu de schakelaar wil programeren om 'alles uit' te doen zoals voorheen, dan kan ik enkel de lampen van de bovenverdieping selecteren. De lampen van beneden (die dus op mijn andere bridge zitten) kan ik niet selecteren. Ik heb zowel de officiele Hue app geprobeerd, alsook iConnectHue en zelfs All4Hue. In geen enkele app kan ik blijkbaar ervoor zorgen dat zowel mijn lampen boven als mijn lampen beneden uitgaan. En technisch moet het nochtans mogelijk zijn, want de ingebouwde 'Master switch' in iConnectHue schakelt wel mooi alles uit, zowel boven als beneden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik ben zopas overgeschakeld van één bridge naar een tweede bridge, omdat mijn eerste bridge tegen zijn limiet van 50 lampen aan het aanlopen was. Ik heb nu alle lampen en accessoires van de benedenverdieping op de eerste bridge staan, en alles van de bovenverdieping staat nu op de tweede brigde. So far so good.
Echter, ik heb boven op mijn slaapkamer een Niko FoH schakelaar die ik gebruik om 's avonds als ik ga slapen alle lampen met 1 druk op de knop uit te doen. Deze schakelaar is uiteraard gekoppeld aan de tweede bridge (die dus alle lampen van boven bevat). Als ik nu de schakelaar wil programeren om 'alles uit' te doen zoals voorheen, dan kan ik enkel de lampen van de bovenverdieping selecteren. De lampen van beneden (die dus op mijn andere bridge zitten) kan ik niet selecteren. Ik heb zowel de officiele Hue app geprobeerd, alsook iConnectHue en zelfs All4Hue. In geen enkele app kan ik blijkbaar ervoor zorgen dat zowel mijn lampen boven als mijn lampen beneden uitgaan. En technisch moet het nochtans mogelijk zijn, want de ingebouwde 'Master switch' in iConnectHue schakelt wel mooi alles uit, zowel boven als beneden.
@Turbotrent: gezien het feit dat je iConnectHue gebruikt: dat kan als je Apple HomeKit gebruikt.
Zo heb ik dat tenminste opgelost met een dimmerswitch.
Als je beide bridges aan HomeKit koppelt kan je van beide de lampen koppelen aan een knop.
Ik ga ervan uit dat het ook zo werkt met FoH.
Als je beide bridges aan HomeKit koppelt kan je van beide de lampen koppelen aan een knop.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Limiet is overigens 63 (devices)Turbotrent schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:32:
.. omdat mijn eerste bridge tegen zijn limiet van 50 lampen aan het aanlopen was. ..
Binnen het Hue eco system kan je geen devices cross-bridge met elkaar laten communiceren. Iedere bridge met zijn devices heeft een eigen encryptie key en evt. ook een eigen kanaal.Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Je zou het wel kunnen doen middels bijv. IFTTT, hier kan je beide bridges koppelen en daar een event van de ene door geven aan de andere.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met advies bij het volgende:
De verlichting van mijn afzuigkap is kapot gegaan. Niet de lampjes, de trafo.
Gezien het feit dat een nieuwe afzuigkap 300 euri kost, kwam ik op het idee om de trafo te vervangen. Echter kost dit ook 60-70 euro en flink wat werk.
Dus heb ik het volgende idee: De spots vervangen door GU10 spots, Philips Hue lampen er in, en deze gewoon vast op 220v aansluiten (ik heb nog een stroompunt vrij in de koof van de afzuigkap.
Qua diameter moet een gu10 inbouw spot wel passen, eventueel met het nodige dremel/ducttape werk
echter..
- kan ik problemen verwachten met temperatuur/vocht?
- zou ik er een soort van afdekglaasje voor moeten plaatsen of kan een LED lamp wel tegen damp/vet?
- iets anders dat ik vergeet?
Gezien het feit dat een nieuwe afzuigkap 300 euri kost, kwam ik op het idee om de trafo te vervangen. Echter kost dit ook 60-70 euro en flink wat werk.
Dus heb ik het volgende idee: De spots vervangen door GU10 spots, Philips Hue lampen er in, en deze gewoon vast op 220v aansluiten (ik heb nog een stroompunt vrij in de koof van de afzuigkap.
Qua diameter moet een gu10 inbouw spot wel passen, eventueel met het nodige dremel/ducttape werk
echter..
- zou ik er een soort van afdekglaasje voor moeten plaatsen of kan een LED lamp wel tegen damp/vet?
Laten we lekker link gaan doen...
Ik had ook zoiets, heb er gewoon een hue ledstrip opgeplakt, helemaal achteraan tegen de muur. Ook onder de keukenkastjes door, gezien de lengte van de ledstrip dus meteen 'onderkastverlichting'.PM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:03:
Gaat nog steeds goed, lijkt geen last te hebben van hitte enzo.
Ik heb al 2 jaar tradfri e14 lampen in mijn afzuigkap zonder aanpassing of iets. Nog nooit issues gehad.PM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:03:
echter..
cool, dat lijkt dat dus geen probleem. Ik weet dat (oude) halogeen verlichting altijd heel gevoelig was voor vet en damp, vandaar de glaasjes ervoor, maar die worden ook echt veel warmer dan LED natuurlijk.
Anyway, ik heb net de afzuigkap van de muur gehaald, trafo is inderdaad dood. Maar wat blijkt (opzich logisch) de schakelaar van de kap schakelt gewoon de 220 die in de trafo ging. Dus trafo eraf gehaald, nieuwe leiding naar de spots getrokken en zometeen maar eens naar de Gamma om een passende GU10 spot te scoren.
keep you posted
Anyway, ik heb net de afzuigkap van de muur gehaald, trafo is inderdaad dood. Maar wat blijkt (opzich logisch) de schakelaar van de kap schakelt gewoon de 220 die in de trafo ging. Dus trafo eraf gehaald, nieuwe leiding naar de spots getrokken en zometeen maar eens naar de Gamma om een passende GU10 spot te scoren.
keep you posted
Laten we lekker link gaan doen...
Reguliere verlichting voor een afzuigkap is zo ontwikkeld dat deze bestand zijn tegen trillingen van de motor van de afzuigkap. Als je een motorloze kap heb dan is dit uiteraard niet van toepassing.
Ik heb zelf dit setje gekocht:PM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:03:
echter..
https://www.beaumotica.nl...-led-puck-set-van-5-spots
Deze heb ik in tot nu toe al in 2 afzuigkappen ingebouwd (ben een keer verhuisd). De tweede keer heb ik de kapjes met een spuitbus ook zilverkleurig gespoten.
Helaas hebben we nu een nieuwe afzuigkap waar vierkante lampjes in zitten en kan ik ze dus niet, zonder uitgebreid breekwerk, vervangen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Bedankt, hier had ik nog niet aan gedacht. Echter, om een dimmerswitch (of FoH) te programmeren via Homekit heb ik een Woninghub nodig (Apple TV, Homepod of iPad) en dat heb ik niet. Jammer maar helaas dus.jwhoogervorst schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:58:
@Turbotrent: gezien het feit dat je iConnectHue gebruikt: dat kan als je Apple HomeKit gebruikt.
Het aantal devices waren het probleem dan ook (nog) niet, maar wel de rules en de scenes die 'vol' zaten. Bij het toevoegen van een nieuwe lamp kon ik bijvoorbeeld geen nieuwe scenes meer aanmaken omdat de bridge 'vol' zat. En aangezien ik nog heel mijn tuin met Hue wil uitrusten, was een nieuwe Bridge noodzakelijk gewordenDukeBox schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:36:
[...]
Limiet is overigens 63 (devices)
[...]
Binnen het Hue eco system kan je geen devices cross-bridge met elkaar laten communiceren. Iedere bridge met zijn devices heeft een eigen encryptie key en evt. ook een eigen kanaal.
Je zou het wel kunnen doen middels bijv. IFTTT, hier kan je beide bridges koppelen en daar een event van de ene door geven aan de andere.
Bedankt, ik ga eens met IFTTT experimenteren! Het enige 'nadeel' ervan vind ik dat dat meestal nogal traag reageert. We zullen zien
Heb je dan zoveel scenes ? Ik heb alle standaard scenes met kleur weggegooid en alleen een paar logische gehouden en/of aangepast.Turbotrent schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:24:
.. maar wel de rules en de scenes die 'vol' zaten.
Is dat lampen , schakelaars en beweging melders bij elkaar of 63 lampen en dan nog de accessoires ?
In het eerste bericht van dit topic staat : De Hue Bridge kan officieel maximaal 50 lampen aansturen, maar in de praktijk lijkt dit hoger te liggen (200+)
Weet iemand wat het nu precies is ?
BarryMel
Er is geen harde limiet, het hangt van heel veel factoren af.barrymel schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:18:
Weet iemand wat het nu precies is ?
Officieel kan het niet wat je vraagt, alleen via HomeKit, Google Home, enz, maar onofficieel weet ik toevallig nog een truc dat je kunt uit halen!Turbotrent schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:32:
Dag iedereen,
Sinds je een FoH Niko schakelaar hebt, kun je deze aan twee Hue Bridges koppelen, dit omdat deze schakelaar gebruik maakt van ZigBee Greenpower en daardoor onafhankelijk is van het ZigBee netwerk van je Bridge.
Garantie dat het gaat werken is er niet, ligt aan bereik tot je bridge of lampen op andere netwerk, maar wat je moet doen is het volgende;
1. Zet de bridge van beneden op zelfde Zigbee kanaal als bridge boven, waar je FoH switch aanhang!
2. Open Hue app en selecteer bridge van beneden en ga naar settings
3. Kies optie om FoH schakelaar toe te voegen en volg de instructies
4. Als het gelukt is om FoH schakelaar toe te voegen, dan zal deze op beide bridges werken!
Succes en laat weten of het gelukt is, is nogal theoretisch verhaal, hoewel ik zelf onbedoeld al een aantal keren voor elkaar heb gekregen dat de Hue Tap (ook ZigBee greenpower) aan meerdere bridges gekoppeld was
Heeft er iemand ervaring met de Hue outdoor sensor? Heb deze vorige week nieuw aangeschaft en gisteravond geprobeerd. Ik moet echt 2 meter voor/onder de sensor staan voor deze aangaat. De gevoeligheid staat op maximaal. Dit lijkt me niet in orde..?
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Heb er zelf een buiten hangen, vanaf meter of 15 reageert de sensor al (ook met gevoeligheid op gemiddeld).NRJ020 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:35:
Heeft er iemand ervaring met de Hue outdoor sensor? Heb deze vorige week nieuw aangeschaft en gisteravond geprobeerd. Ik moet echt 2 meter voor/onder de sensor staan voor deze aangaat. De gevoeligheid staat op maximaal. Dit lijkt me niet in orde..?
Het is wel zaak dat je de sensor onder de goede hoek hebt hangen (hoewel deze erg grote "kijkhoek" heeft, dus zou zelden probleem moeten zijn).
Volgens de specificaties: Detectiebereik: 12 meterNRJ020 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:35:
Horizontale kijkhoek: 160 graden
Verticale kijkhoek: 80 graden
Heb er zelf eentje bij de voordeur schuin geplaatst zodat ie ook de oprit meepakt. Deze is een meter of 12 verder maar pakt ie ook gewoon.
Softwareversie 6.11.27575 er op? Niet te schuin naar beneden geplaatst?
Super, dat ga ik straks zeker eens proberen! Bedankt voor de tip!Erik1971 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:42:
[...]
Officieel kan het niet wat je vraagt, alleen via HomeKit, Google Home, enz, maar onofficieel weet ik toevallig nog een truc dat je kunt uit halen!
Sinds je een FoH Niko schakelaar hebt, kun je deze aan twee Hue Bridges koppelen, dit omdat deze schakelaar gebruik maakt van ZigBee Greenpower en daardoor onafhankelijk is van het ZigBee netwerk van je Bridge.
Garantie dat het gaat werken is er niet, ligt aan bereik tot je bridge of lampen op andere netwerk, maar wat je moet doen is het volgende;
1. Zet de bridge van beneden op zelfde Zigbee kanaal als bridge boven, waar je FoH switch aanhang!
4. Als het gelukt is om FoH schakelaar toe te voegen, dan zal deze op beide bridges werken!
Succes en laat weten of het gelukt is, is nogal theoretisch verhaal, hoewel ik zelf onbedoeld al een aantal keren voor elkaar heb gekregen dat de Hue Tap (ook ZigBee greenpower) aan meerdere bridges gekoppeld was
Ik ben weer terug naar Hue labs met Dont disturb my scène.
De standaard nieuwe bewegingsmelder instellingen zijn niet bruikbaar voor mij.
Ik heb in de woonkamer een bewegingsmelder en bij weinig licht en in de nacht gaat in de woonkamer het licht aan.
Zit je avonds tv te kijken met te Hue scène tv-kijken en er is geen beweging gaat hij eerst bijna uit en dan weer naar de scène tv-kijken.
Dat is bij Hue labs dont disturb my scène beter in te stellen.
Hier is duidelijk niet goed over nagedacht.
Ik heb in de woonkamer een bewegingsmelder en bij weinig licht en in de nacht gaat in de woonkamer het licht aan.
Zit je avonds tv te kijken met te Hue scène tv-kijken en er is geen beweging gaat hij eerst bijna uit en dan weer naar de scène tv-kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ronvgs op 09-10-2019 11:12 ]
Haha ik heb het ook getest met 1 sensor maar ga ook weer terug. DnD my scene is veel rustiger.Ronvgs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:10:
Ik ben weer terug naar Hue labs met Dont disturb my scène.
@Beekforel had jij ook dezelfde ervaringen?
@Ronvgs Ja, ik bemerkte ook meer "geknipper". Maar DnD my scene is eigenlijk ook anders dan wat deze functionaliteit doet natuurlijk.
Ik heb echter geen ruimtes waar dit van toepassing is.
Ik heb echter geen ruimtes waar dit van toepassing is.
Zelf een ander probleem met een (indoor) bewegingssensor en een lamp (filament bulb)
De sensor is ingesteld dat deze de lamp op een bepaalde scene aanzet en bij geen beweging (na 10 minuten) wordt de lamp weer terug zet naar de laatste gebruikte stand.
Nu werkt het inschakelen prima, bij beweging gaat de lamp aan op de gekozen scene. Echter wordt de lamp na 10 minuten, ondanks dat ik in de ruimte ben en beweeg, gedimd (de stand
voordat deze uitschakelt). De lamp blijft een tijd op deze stand staan. Pas na enige tijd lijkt de bewegingssensor beweging op te pakken en gaat de lamp weer op de juiste stand aan.
De lamp/sensor gedraagt zich dus alsof er in de 10 minuten geen beweging is en pas als hij de lamp zou uitschakelen wordt er weer beweging waargenomen.
Heeft iemand een oplossing? Opnieuw instellen, lamp verwijderen en toevoegen e.d. lijkt niet te werken...
De sensor is ingesteld dat deze de lamp op een bepaalde scene aanzet en bij geen beweging (na 10 minuten) wordt de lamp weer terug zet naar de laatste gebruikte stand.
Nu werkt het inschakelen prima, bij beweging gaat de lamp aan op de gekozen scene. Echter wordt de lamp na 10 minuten, ondanks dat ik in de ruimte ben en beweeg, gedimd (de stand
voordat deze uitschakelt). De lamp blijft een tijd op deze stand staan. Pas na enige tijd lijkt de bewegingssensor beweging op te pakken en gaat de lamp weer op de juiste stand aan.
De lamp/sensor gedraagt zich dus alsof er in de 10 minuten geen beweging is en pas als hij de lamp zou uitschakelen wordt er weer beweging waargenomen.
Heeft iemand een oplossing? Opnieuw instellen, lamp verwijderen en toevoegen e.d. lijkt niet te werken...
Het moet natuurlijk altijd zo zijn dat een scène de bewegingsmelder overruled.
De bewegingsmelder moet alleen werken als er geen scènes actief zijn lijkt mij.
Hoe bedoel je? Het moet toch niet zo zijn dat de bewegingsmelder de scene activeert en vervolgens niets doet, totdat de scene weer uit gaat. Zolang er beweging is moet de scene geactiveerd blijven en pas na 10 minuten GEEN beweging moet de boel weer uit...Ronvgs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:48:
Het moet natuurlijk altijd zo zijn dat een scène de bewegingsmelder overruled.
Ja maar dan gaat na 10 minuten tv kijken waarbij ik niet beweeg het licht hier uit.
als we in de nacht even door de kamer lopen gaat door de bewegingsmelder het licht aan en dan na bv 10 mijn weer uit.
Als er in de avond een scene actief is hoeft de melder niets te doen.
als we in de nacht even door de kamer lopen gaat door de bewegingsmelder het licht aan en dan na bv 10 mijn weer uit.
Als er in de avond een scene actief is hoeft de melder niets te doen.
En dan doet de lamp niet meer wat ik wil, ik wil niet dat de lamp uitgaat bij geen beweging. Ik wil dat de lamp bij beweging op scene X gaat (ongeacht of deze uit staat of op een andere scene) en dat de lamp na 10 minuten geen beweging weer terug naar de vorige stand (dat kan zowel "uit" zijn of "scene Y"). Zolang er beweging is, moet scene X geactiveerd blijven. DitRonvgs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:54:
@DarkFly probeer de Dont disturb my scene in Hue labs.
Ik heb hetzelfde probleem.
Eerder werkte de bewegingssensor/lamp ook prima, maar sinds week dus niet meer en gedraagt die zich als eerder omschreven. De lamp gaat bij beweging naar scene X, schakelt na 10 minuten uit/naar scene Y en pas op dat moment doet de bewegingssensor het weer. Na inschakeling op scene X lijkt de bewegingssensor gewoon niets te doen, terwijl deze wel beweging zou moeten constateren in die tijd (en dus niet na 10 minuten de lamp moeten uitschakelen).
Hopelijk is het probleem zo een beetje duidelijk...
[ Voor 26% gewijzigd door DarkFly op 09-10-2019 12:03 ]
Weet iemand waar je de Niki FoH schakelaars in het echt kan zien? We hebben thuis nu de Jung LS990 Alpine Wit serie en wil graag weten welke Niko-kleur daar het beste bij past. Aan de hand van de plaatjes zou ik Pure White Steel zeggen, maar ik wil het graag zeker weten 
edit; liefst omgeving Lelystad/Almere
edit2; een alternatief aanbieden is natuurlijk ook prima
[ Voor 15% gewijzigd door Dr Pro op 09-10-2019 15:13 ]
Je kunt ook gewoon Niko schakelmateriaal kopen. Als dit in de buurt niet te koop is, bijvoorbeeld online bij Elektrototaalmarkt.nl.Dr Pro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:12:
Weet iemand waar je de Niki FoH schakelaars in het echt kan zien? We hebben thuis nu de Jung LS990 Alpine Wit serie en wil graag weten welke Niko-kleur daar het beste bij past. Aan de hand van de plaatjes zou ik Pure White Steel zeggen, maar ik wil het graag zeker weten
De kleur is Niko Alpinwit. Hiervan kan je dus bijv. het afdekraam Niko Intense Alpinwit of de schakelaar Niko Original Alpinwit nemen.
En je kunt alles weer terugsturen als je het niet meer hoeft.
We hebben hier thuis ovale inbouwdozen, de zeer platte LS990 van Jung staat dus echt heel mooi.Martino-s schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:19:
[...]
Je kunt ook gewoon Niko schakelmateriaal kopen. Als dit in de buurt niet te koop is, bijvoorbeeld online bij Elektrototaalmarkt.nl.
De kleur is Niko Alpinwit. Hiervan kan je dus bijv. het afdekraam Niko Intense Alpinwit of de schakelaar Niko Original Alpinwit nemen.
En je kunt alles weer terugsturen als je het niet meer hoeft.
Ik zal Elektrototaalmarkt eens bekijken, thanks voor de tip
Ik neem aan dat je deze kunt kopen: https://www.eibmarkt.com/...device-ENO-LS-995-WW.html en het binnenwerk daar uit kunt vervangen door het binnenwerk van een Hue Tap. Heel mooi dan maar je bent wel €110 per schakelaar verder.Dr Pro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:12:
Misschien zijn ook ergens de losse onderdelen van die Jung schakelaar te koop (draagring, wippen) zonder EnOcean module, dan lukt het goedkoper.
Ook een goeie optie. Ik ga er over nadenken.Xander schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
[...]
Ik neem aan dat je deze kunt kopen: https://www.eibmarkt.com/...device-ENO-LS-995-WW.html en het binnenwerk daar uit kunt vervangen door het binnenwerk van een Hue Tap. Heel mooi dan maar je bent wel €110 per schakelaar verder.
Misschien zijn ook ergens de losse onderdelen van die Jung schakelaar te koop (draagring, wippen) zonder EnOcean module, dan lukt het goedkoper.
Tot nu toe neig ik toch het meest naar de Pure White Steel van Niko, die komt het meest dichtbij RAL9016 volgens de Niko website. De intense white is meer 9010, wat toch iets creme-achtig is. De Alpine Wit van Jung is ook meer 9016 dan 9010.
@Dr Pro ik vind dat Niko spul er alleen niet uitzien... Als je dat LS990 schakelmateriaal met hele grote wippen en inzetplaten en hele smalle afdekramen mooi vindt dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je blij wordt van Niko.
Daar heb je een punt.Xander schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:47:
@Dr Pro ik vind dat Niko spul er alleen niet uitzien... Als je dat LS990 schakelmateriaal met hele grote wippen en inzetplaten en hele smalle afdekramen mooi vindt dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je blij wordt van Niko.
Btw, ik lees net op de Jung website dat Alpinewit toch meer 9010, dus dan zou de intense white van Niko prima zijn.
Maar die randen inderdaad...
Ik ga eens verder op zoek naar die Jung ENO-LS-995-WW!
Als dat LS990 jouw smaak is dan zou ik denken dat je blijer wordt van de Busch Jaeger FoH schakelaars. Maar ja, ook die zijn anders natuurlijk.Dr Pro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:55:
[...]
Daar heb je een punt.
Btw, ik lees net op de Jung website dat Alpinewit toch meer 9010, dus dan zou de intense white van Niko prima zijn.
Maar die randen inderdaad...
Ik heb geen ervaring met dat product of überhaupt met LS990 schakelmateriaal, maar van veel merken / series schakelmateriaal is zo'n EnOcean module te verbouwen tot Hue module door het binnenwerk te wisselen met dat van een Hue Tap.Ik ga eens verder op zoek naar die Jung ENO-LS-995-WW!
Ik vond deze nog met google: https://www.google.com/am...on_the_wall_switches_hue/
Misschien is bovenstaande discussie ook leuk voor jou.BrcBas schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:39:
Na veel gelezen te hebben, heb ik nog geen duidelijke conclusie gevonden. Zijn er al mensen die een Hue tap enocean module werkend hebben gekregen binnen de Jung LS990 serie?
Ik ben afgestapt van de Fibaro 2 oplossing van schakelen met Domoticz, maar wil wel een gepaste oplossing hebben binnen het Hue systeem.
Ik zag de Voltus oplossing, maar ik weet niet of deze past op de LS990, ik heb dit momenteel nagevraagd bij Voltus. Ook dacht ik eraan om de Friends of Hue BJ module aan te passen voor Jung.
Iemand ervaring met één van deze oplossingen?
mensen hier nog tips om een hue go op te hangen aan de muur, want ik heb nog een wandlamp nodig en ik heb nog een hue go.
ik dacht ik kan wel een plankje maken waar ik het opzet maar dat is niet zo mooi
ik dacht ik kan wel een plankje maken waar ik het opzet maar dat is niet zo mooi
Vreemd dat hij het eerst wel deed, maar sinds een week niet meer.DarkFly schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
En dan doet de lamp niet meer wat ik wil, ik wil niet dat de lamp uitgaat bij geen beweging. Ik wil dat de lamp bij beweging op scene X gaat (ongeacht of deze uit staat of op een andere scene) en dat de lamp na 10 minuten geen beweging weer terug naar de vorige stand (dat kan zowel "uit" zijn of "scene Y"). Zolang er beweging is, moet scene X geactiveerd blijven. Dit
Eerder werkte de bewegingssensor/lamp ook prima, maar sinds week dus niet meer en gedraagt die zich als eerder omschreven. De lamp gaat bij beweging naar scene X, schakelt na 10 minuten uit/naar scene Y en pas op dat moment doet de bewegingssensor het weer. Na inschakeling op scene X lijkt de bewegingssensor gewoon niets te doen, terwijl deze wel beweging zou moeten constateren in die tijd (en dus niet na 10 minuten de lamp moeten uitschakelen).
Hopelijk is het probleem zo een beetje duidelijk...
Normaal is de routine zo, dat een timer (10 minuten) wordt gestart als er geen beweging wordt gedetecteerd. Als er beweging wordt waargenomen, wordt die timer gestopt.
Het lijkt erop dat het stoppen van die timer nu niet meer gebeurt, daar zou je eens naar kunnen kijken.
Die conclusie had ik ook getrokken, timer wordt niet gestopt/gereset. Heb alles al opnieuw ingesteld, maar niets lijkt te werken... In ergste geval ga ik hele systeem resetten, maar goed, hopelijk heeft iemand nog een ultieme tip om het op te lossen!wim-vdv schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Vreemd dat hij het eerst wel deed, maar sinds een week niet meer.
Normaal is de routine zo, dat een timer (10 minuten) wordt gestart als er geen beweging wordt gedetecteerd. Als er beweging wordt waargenomen, wordt die timer gestopt.
Het lijkt erop dat het stoppen van die timer nu niet meer gebeurt, daar zou je eens naar kunnen kijken.
Vraagje: ik wil mn account op de naam van m'n vrouw overzetten ivm scheiding. Zij houdt de hue spullen en ik start opnieuw. Cd van jou, cd van mij....
Zoals ik het kan Zien moet je dan je hele account verwijderen en alle lampen opnieuw koppelen in het nieuwe account. Kan er weinig over vinden iig. Wie weet raad?
Zoals ik het kan Zien moet je dan je hele account verwijderen en alle lampen opnieuw koppelen in het nieuwe account. Kan er weinig over vinden iig. Wie weet raad?
Heb ze wel eens buiten zien hangen in een soort van voetbal netje..misstond zeker niet.Ruudox schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:46:
mensen hier nog tips om een hue go op te hangen aan de muur, want ik heb nog een wandlamp nodig en ik heb nog een hue go.
Bestaande accounts verwijderen, nieuwe aanmaken voor (ex) vrouw en daar de bridge aan koppelen. Instellingen blijven staan dus volgens mij hoef je niks meer opnieuw te koppelen..chrisvdbeek schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:19:
Vraagje: ik wil mn account op de naam van m'n vrouw overzetten ivm scheiding. Zij houdt de hue spullen en ik start opnieuw. Cd van jou, cd van mij....![]()
Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en...het werkt!Erik1971 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:42:
[...]
Officieel kan het niet wat je vraagt, alleen via HomeKit, Google Home, enz, maar onofficieel weet ik toevallig nog een truc dat je kunt uit halen!
Mijn FoH schakelaar is nu dus gekoppeld aan beide bridges en met 1 druk op de knop worden zowel boven als beneden alle lampen uitgeschakeld. Het enige waar ik mij een beetje 'zorgen' over maak is dat beide bridges nu op hetzelfde Zigbee kanaal zitten. Ik lees her en der dat dit eigenlijk niet hoort en dat dit interferentie kan geven. Tot nu toe heb ik hier echter nog niets van gemerkt en werkt alles naar behoren. Duimen dat het zo blijft. Maar in ieder geval nogmaals bedankt voor de tip!
Kan geen kwaad om twee bridges op hetzelfde kanaal te hebben! Heb tot zeker 4 ZigBee netwerken op zelfde kanaal gehad met veel routers en veel verkeer zonder noemenswaardige problemen, meeste last zul je hebben van de WiFi van je burenTurbotrent schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en...het werkt!![]()
Mijn FoH schakelaar is nu dus gekoppeld aan beide bridges en met 1 druk op de knop worden zowel boven als beneden alle lampen uitgeschakeld. Het enige waar ik mij een beetje 'zorgen' over maak is dat beide bridges nu op hetzelfde Zigbee kanaal zitten. Ik lees her en der dat dit eigenlijk niet hoort en dat dit interferentie kan geven. Tot nu toe heb ik hier echter nog niets van gemerkt en werkt alles naar behoren. Duimen dat het zo blijft. Maar in ieder geval nogmaals bedankt voor de tip!
Maar fijn dat het werkt!
Vraag van startende Hue-er : Deze spot wordt bij Lamp123.nl als Nieuw aangeboden, dus nieuw model. Weten de kenners hier of dit ook daadwerkelijk het laatste model is? --> Inbouwspot Philips Hue White ambiance Adore - Set van 3 - 3407511P7
https://www.lamp123.nl/me...et-van-3---3407511p7.html
https://www.lamp123.nl/me...et-van-3---3407511p7.html
[ Voor 22% gewijzigd door ambi1961 op 11-10-2019 12:47 ]
Ik heb van BJ gewoon 11 afdekramen van verschillende series en kleuren besteld. Kun je thuis rustig kijken wat je wilt hebben en de andere 10 weer teruggestuurd. Daarna een nieuwe bestelling met tig afdekramen en knoppen om alles beneden te vervangen in de nieuwe stijl.Dr Pro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:12:
Leuk dat er een forum is over de Hue lampen.
Zouden jullie mij kunnen helpen met het instellen van mijn Philips 8700 televisie, Ambilight icm hue bridge (versie 1) met verlichting in de woonkamer? Ik wil de scenes op tv laten overlopen van Ambilight tot lamp(en).
Ik heb de New Anbilight+ hue app, op mijn mobiel (android) al gedownload, bij instellen hiermee herkend hij de brigde wel maar de televisie niet.
Moet ik een andere app gebruiken voor dit 'truckje'? of doe ik iets verkeerd.
Zouden jullie mij kunnen helpen met het instellen van mijn Philips 8700 televisie, Ambilight icm hue bridge (versie 1) met verlichting in de woonkamer? Ik wil de scenes op tv laten overlopen van Ambilight tot lamp(en).
Ik heb de New Anbilight+ hue app, op mijn mobiel (android) al gedownload, bij instellen hiermee herkend hij de brigde wel maar de televisie niet.
Moet ik een andere app gebruiken voor dit 'truckje'? of doe ik iets verkeerd.

Twee bridges op hetzelfde kanaal... Heb je dan wel twee gescheiden mesh netwerken?Turbotrent schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en...het werkt!![]()
En hoe stel je het kanaal van een bridge in?
Ja je hebt dan nog steed twee gescheiden mesh netwerken, ieder netwerk heeft namelijk zijn eigen netwerk sleutel.pirke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Twee bridges op hetzelfde kanaal... Heb je dan wel twee gescheiden mesh netwerken?
En hoe stel je het kanaal van een bridge in?
In de Hue App, bij instellingen, selecteer de bridge en als op je op de "i" drukt kom je in de bridge settings menu en helemaal onderaan staat de optie om kanaal te wisselen!
Kan je met V1 dan wel een entertainment group maken ?Bierkrat69 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:12:
Leuk dat er een forum is over de Hue lampen.
Zouden jullie mij kunnen helpen met het instellen van mijn Philips 8700 televisie, Ambilight icm hue bridge (versie 1) met verlichting in de woonkamer?
edit, volgens mij kan dat niet: https://www2.meethue.com/...th-bridge-v1-round-shaped
[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 11-10-2019 13:28 ]
Ik zou een V2 moet kopen om mijn ambilight te kunnen koppelen op mijn bridge?DukeBox schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:27:
[...]
Kan je met V1 dan wel een entertainment group maken ?
edit, volgens mij kan dat niet: https://www2.meethue.com/...th-bridge-v1-round-shaped
Ik kweet niet hoe het met jouw tv zit maar ik moest een entertainment group maken en deze kon ik toen koppelen in mijn tv.Bierkrat69 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35:
Ik zou een V2 moet kopen om mijn ambilight te kunnen koppelen op mijn bridge?
Heb jij daar een beschrijving van? Dan probeer ik het uit.DukeBox schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Ik kweet niet hoe het met jouw tv zit maar ik moest een entertainment group maken en deze kon ik toen koppelen in mijn tv.
Het lukt mij duidelijk niet via de search mode van de app ondanks dat Hue aanstaat op mijn televisie.
Bierkrat69 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Heb jij daar een beschrijving van? Dan probeer ik het uit.
Het lukt mij duidelijk niet via de search mode van de app ondanks dat Hue aanstaat op mijn televisie.
Geen idee of het werkt, maar misschien heb je hier nog wat aan:Bierkrat69 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35:
[...]
Ik zou een V2 moet kopen om mijn ambilight te kunnen koppelen op mijn bridge?
http://philips-tvconsumer.../nl/Faq/55PUS8700/12/1645
https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/1645
Geen idee overigens of wat jij wil wel/niet met de V1 kan, maar gelet op de toekomst zou ik de V2 zeker aanrader...
Het is me geloof ik gelukt, ik ga het vanavond testen. Bedankt!DarkFly schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:41:
[...]
[...]
Geen idee of het werkt, maar misschien heb je hier nog wat aan:
http://philips-tvconsumer.../nl/Faq/55PUS8700/12/1645
https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/1645
Geen idee overigens of wat jij wil wel/niet met de V1 kan, maar gelet op de toekomst zou ik de V2 zeker aanrader...
Ik heb zelf een Tradfri lamp nu in gebruik, is het verschil met de Hue lamp noemenswaardig?
Vooraf heb ik de Bridge versies niet echt bekeken, heb er niet heel veel geld aan uitgegeven maar ik dacht dat het puur om stembediening ging.
koppeling met ambilight gaat niet via Hue entertainment, dus V2 bridge is niet nodig.DukeBox schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Ik kweet niet hoe het met jouw tv zit maar ik moest een entertainment group maken en deze kon ik toen koppelen in mijn tv.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Blij met de update met uitbreiding voor functionaliteit van de indoor motion sensor. Nu kan ik hem serieus gebruiken!
Bij mij wel, de android app werkt alleen met entertainment groepen.LDVC schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:07:
koppeling met ambilight gaat niet via Hue entertainment, dus V2 bridge is niet nodig.
Vraag je : Ik heb een LG TV en een Denon receiver en zit te kijken naar die Hue Play HDMI Box, maar gaat dat goed met HDMI Handshakes/4K/Dolby Atmos etc als ik die tussen mijn TV en m'n receiver zet?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb sinds een paar dagen Philips hue en ook een motion sensor. De sensor was perfect ingesteld, maar viel gisteren opeens uit.
Ik kan deze sensor nu niet verwijderen uit m'n app of opnieuw instellen. Er gebeurt gewoon niets.
Als ik de reset knop ingedrukt houd om het oranje lampje te laten knipperen kan de app em niet vinden.
Wat gaat er mis?
Ik kan deze sensor nu niet verwijderen uit m'n app of opnieuw instellen. Er gebeurt gewoon niets.
Als ik de reset knop ingedrukt houd om het oranje lampje te laten knipperen kan de app em niet vinden.
Wat gaat er mis?
Geen antwoord, maar een extra vraag: ik las dat hij op de ARC zou moeten. Hoe gaat het dan met het apparaat dat daar nu op zit (bij mij de Sonos Beam).DennusB schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:12:
Vraag je : Ik heb een LG TV en een Denon receiver en zit te kijken naar die Hue Play HDMI Box, maar gaat dat goed met HDMI Handshakes/4K/Dolby Atmos etc als ik die tussen mijn TV en m'n receiver zet?
Batterijen (2x AAA) vervangen misschien?Speculaes schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:38:
Ik heb sinds een paar dagen Philips hue en ook een motion sensor. De sensor was perfect ingesteld, maar viel gisteren opeens uit.
Wat gaat er mis?
Sinds 6 maanden gebruik ik Hue. Nu rapporteert de Hue app dat de batterij van één van mijn Hue dimmer switches laag is. De switch wordt gemiddeld slechts 2x per dag ingedrukt.
Op internet lees ik dat de batterij ongeveer 3 jaar zou moeten meegaan of 50.000 kliks. Bij mij is de batterij dus na +/- 360 keer indrukken leeg.
Hebben meer hier last van of is dit een gevalletje pech?
Op internet lees ik dat de batterij ongeveer 3 jaar zou moeten meegaan of 50.000 kliks. Bij mij is de batterij dus na +/- 360 keer indrukken leeg.
Gebeurt bij mij regelmatig bij mijn beide sensors.Speculaes schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:38:
Wat gaat er mis?
Ik druk een seconde op reset, oranje lampje gaat knipperen, in de app zoeken naar nieuwe sensors (zonder sensor te verwijderen) en na een paar seconden brandt de sensor groen en na nog een paar seconden werkt het weer...
Hier heb ik ondertussen ook al batterijen vervangen bij een aantal dimmer switches. Ik weer niet meer hoe oud de batterijen waren maar in ieder geval geen drie jaar. Dat we bij de 50k clicks waren geloof ik niet.verzenden schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:14:
Sinds 6 maanden gebruik ik Hue. Nu rapporteert de Hue app dat de batterij van één van mijn Hue dimmer switches laag is. De switch wordt gemiddeld slechts 2x per dag ingedrukt.
50k clicks zijn er 45 per dag drie jaar lang.
[ Voor 3% gewijzigd door s e k op 13-10-2019 09:19 . Reden: Berekening toegevoegd ]
Ik heb 6 Hue Dimmers hangen, de oudste is iets ouder dan 3,5 jaar nu (30-3-2016 gekocht) en die heeft nu 3% batterij. Hij doet t wel nog gewoon al wordt t lampje oranje ipv groen bij indrukken. De motion sensor die ik in december 2016 heb gekocht heeft nog 35% batterij zie ik.verzenden schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:14:
Ik heb hier een gen3 hue color e27 lamp die ik in mijn oude huis gekopeld had aan een bridge.
Nu wil ik de lamp opnieuw gebruiken, maar ik krijg hem gewoon niet gekoppeld aan een bridge (ik heb er nu 2).
Geprobeerd (allemaal meermaals):
Serienummer invullen
De lamp tig keer aan/uit
Met een hue dimmer switch ernaast een reset van de lamp gedaan
De hele bridge resetten is me echt teveel werk.
Heeft iemand nog andere tips?
Nu wil ik de lamp opnieuw gebruiken, maar ik krijg hem gewoon niet gekoppeld aan een bridge (ik heb er nu 2).
Geprobeerd (allemaal meermaals):
Serienummer invullen
De lamp tig keer aan/uit
Met een hue dimmer switch ernaast een reset van de lamp gedaan
De hele bridge resetten is me echt teveel werk.
Heeft iemand nog andere tips?
nomar109 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:07:
[...]
Batterijen (2x AAA) vervangen misschien?
Dat resetten werkte dus niet. Ik heb nu de hele bridge gereset en alle lampen opnieuw gedaan. Nu werkt het wel.klaas.roelofs schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:22:
[...]
Gebeurt bij mij regelmatig bij mijn beide sensors.
Ik druk een seconde op reset, oranje lampje gaat knipperen, in de app zoeken naar nieuwe sensors (zonder sensor te verwijderen) en na een paar seconden brandt de sensor groen en na nog een paar seconden werkt het weer...
Loop nu weer tegen het volgende aan...
Ik kan mijn Hue Bridge buitenhuisbesturing niet inschakelen...
Ik heb de Bridge verwijderd op meethue.com, alle accounts daar weggehaald, om te kijken of dat de oplossing was. Niet dus.
Buitenhuisbesturing staat even op 'inschakelen...', maar blijft uiteindelijk op uitgeschakeld staan. Gaat wel lekker zo met die app in de eerste paar dagen zeg.
Update:
Ik wil een routine toevoegen: 'Je Hue Bridge is vol. Probeer enkele routines of scenes te verwijderen.'
Ik heb nog helemaal geen routines of scenes toegevoegd?

[ Voor 7% gewijzigd door Speculaes op 13-10-2019 10:51 ]
Hier ook pas met de update gaf ie aan dat ik bij 1 dimmer batterij moest vervangen, dus deze deed geen update de overige 7 wel..Wist al zeker dat die batterij nooit leeg kon zijn, heb de batterij verwijderd en er opnieuw ingestopt, resetten en toen ging die alsnog updaten..en..geeft ie weer 100% aan..verzenden schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:14:
Vraagje voor de Filament bezitters, ik wil een van deze lampen gaan gebruiken om mijn werkkamer te verlichten. Deze zou dan naast mijn monitoren op mijn bureau staan en moet het gehele bureau verlichten. Het hoeft geen werk licht te zijn maar moet een fijne sfeer creëren tijdens het gamen.
Denken jullie dat een enkele lamp genoeg licht zal geven? Met een gewone Hue E27 lamp zou ik er niet aan twijfelen maar de Filament lampen geven toch wat minder licht af.
Achter mij wil ik op een kast nog wat verlichting plaatsen maar dit zal voornamelijk bedoeld zijn om de ruimte te verlichten.
Denken jullie dat een enkele lamp genoeg licht zal geven? Met een gewone Hue E27 lamp zou ik er niet aan twijfelen maar de Filament lampen geven toch wat minder licht af.
Achter mij wil ik op een kast nog wat verlichting plaatsen maar dit zal voornamelijk bedoeld zijn om de ruimte te verlichten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee eerder gevalletje slechte meeting van batterijspanningverzenden schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:14:
Heb ik al een paar keer gehad bij meeste Dimmer Switches die ik heb, 5 stuks!
Heb laatst na ruim 4 jaar eerste batterij van dimmer hoeven te vervangen, gaf wel al ruim een jaar aan dat deze leeg was, maar dat kun je gewoon negeren, gewoon doorgaan tot batterij echt leeg is
Ben bang dat je batterijen nog niet leeg waren, volgende keer dimmer switch rebooten door 3-4 tegelijkertijd in te drukken voor ongeveer 4 seconden, is waarschijnlijk batterij meeting die een keer fout is gegaan.... Hopelijk is dit opgelost met nieuwe software van dimmer switch!s e k schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:16:
[...]
Hier heb ik ondertussen ook al batterijen vervangen bij een aantal dimmer switches. Ik weer niet meer hoe oud de batterijen waren maar in ieder geval geen drie jaar. Dat we bij de 50k clicks waren geloof ik niet.
50k clicks zijn er 45 per dag drie jaar lang.
Zit in het oosten van het land maar zijn er nog bepaalde winkels aan te raden om Hue te bekijken/ervaren etc?
Die meer demo apparatuur of iets dergelijks hebben?
Die meer demo apparatuur of iets dergelijks hebben?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Verrek dat heb ik dus ook op mijn 3 oudste DimmersBirdy D schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Hier ook pas met de update gaf ie aan dat ik bij 1 dimmer batterij moest vervangen, dus deze deed geen update de overige 7 wel..Wist al zeker dat die batterij nooit leeg kon zijn, heb de batterij verwijderd en er opnieuw ingestopt, resetten en toen ging die alsnog updaten..en..geeft ie weer 100% aan..
Wat bedoel je met 3-4?Erik1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:27:
[...]
Ben bang dat je batterijen nog niet leeg waren, volgende keer dimmer switch rebooten door 3-4 tegelijkertijd in te drukken voor ongeveer 4 seconden, [..]
[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 13-10-2019 16:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic