[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.320 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Theo74 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:59:
[...]

Dit is een vaker gehoorde reactie, alleen dit keer erg overtuigd met een "!" er bij.
Helaas moet ik je teleurstellen, dit is niet de oplossing.

De zonsopkomst en ondergang in de HUE app zijn astronomische tijden die vanzelfsprekend nooit van toepassing kunnen zijn op alle situaties. In de woning met weinig dachtlichtintreding is het immers sneller schemerig dan in het open veld. En visa versa.
Daarom wil @Marsman83 graag een schemerschakelaar oplossing die lokaal werkt. En de schemerschakelaar zit in de bewegingssensoren van HUE, echter is deze schemerfunctie niet apart in te stellen middels de HUE app. Je kunt middels de HUE app geen verlichting aan en uit schakelen op basis van het gemeten omgevingslicht zoals een reguliere schemerschakelaar dit doet. Dit is een terkortkoming vind ik zelf omdat het met bepaalde HUE apps van derden en Domoticz wel kan.
Je kunt vanuit de Hue app de off-set voor of na zonsondergang/opkomst configureren, dit heeft in mijn situatie geholpen, om de lampen op tijd aan te hebben. Heb tijd ruim voor zonsondergang gezet en dan de lampen met een trage transitie tijd aan laten gaan.

Dit lost niet het probleem op wanneer er een donkere wolk of regenbui voorbij komt, midden op de dag, dan zou je idd iets met de lichtsensor kunnen doen. Snap dat officiële Hue App dit niet ondersteund, want dat is niet de initiële toepassing van de Hue Motion Sensor en zou voor meeste gebruikers ook te verwarrend zijn. Verder is de sample rate van de licht sensor, zonder motion detection, vrij laag, 1 keer per 5 minuten wordt de gemeten lichtwaarde door gegeven. Vindt het ook wel erg ver gaan om dit een tekortkoming te noemen, maar ik snap je probleem.

Beter zou zijn als Hue hiervoor een specifiek bedoelde light sensor uitbrengt, die op een zeer nauwkeurige manier de omgeving meet, met wellicht meer dan 1 sensor, dan is de meeting ook betrouwbaarder! En daarvoor in de App een specifieke toepassing toevoegen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Erik1971 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:17:
Dit lost niet het probleem op wanneer er een donkere wolk of regenbui voorbij komt, midden op de dag, dan zou je idd iets met de lichtsensor kunnen doen. Snap dat officiële Hue App dit niet ondersteund, want dat is niet de initiële toepassing van de Hue Motion Sensor en zou voor meeste gebruikers ook te verwarrend zijn. Verder is de sample rate van de licht sensor, zonder motion detection, vrij laag, 1 keer per 5 minuten wordt de gemeten lichtwaarde door gegeven.
Dit werkt prima met mijn Home Assistant setup. Heb het zo ingesteld dat het licht aangaat als het licht onder een bepaald lichtniveau komt, en dit voor 3minuten aanhoud de opgeven lampen ingeschakeld worden. Mocht het lichtniveau weer hoger worden en dit duurt 3 minuten de verlichting weer uitgeschakeld word. En dit gebeurd ook nog eens vanaf zonsopgang en zonsondergang, daarbuiten gebeurt er niets want dan is het ook 99% van de tijd ook donker en word er een andere "automation" actief :)

En dit is niet mogelijk binnen de Hue app.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Van de Philips Hue Beyond is een 2e en 3e generatie staat er, hoe kan je het verschil zien aan deze 2e en 3e generatie ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:04
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een hele set Philips Hue lampen.

Hierbij heb ik een Hue Bridge starter set aangeschaft samen met een Philips Hue Ensis hanglamp en een Philips Hue Aurelle plafondlamp. Alles werkt zoals ik het zou verwachten en wens, op 1 ding na.

De plafondlamp (ja... ik KWAM licht tekort in de keuken :+ ), bevalt op zich prima en geeft meer dan voldoende licht en mogelijkheden.. echter; Wanneer ik deze lamp uitschakel via de remote/app, en vervolgens de schakelaar omzet, gaat de lamp niet aan zodra ik de lamp via de schakelaar weer "aan" wil zetten. De andere lampen kunnen op deze manier echter wel opnieuw aangezet worden.

Ik heb alle lampen up-to-date en diverse instellingen geprobeerd in de App (onder instellingen bij "Gedrag bij inschakelen" Ongeacht welke optie ik hier kies -> Softwarematig uit = en blijf uit.

Mogelijk dat dit een ouder type lamp is die dit niet kan, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Edit: @barber ik zie dat jij deze lamp ook hebt aangeschaft enige tijd terug. Mogelijk heb jij hetzelfde "probleem"?

[ Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 30-09-2019 23:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb een paar vragen over de friends of hue schakelaars van (bijvoorbeeld) BJ:

Als deze in een bestaande socket ingebouwd worden in een stevig (BJ Carat) afdekraam, is het dan een stevige "normale" schakelaar? Op youtube filmpjes vond ik hem er nogal zwak uitzien: je drukt 1 helft in en de andere helft beweegt ook wat mee.

Hoe zwaar is het om de knop in te drukken? Merk je dat je stroom opwekt of is het alsof je normaal een knop omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:30
Het 'indruk gevoel' is vergelijkbaar met de HUE Tap. (wat het eigenlijk ook is van binnen).
Beetje kwestie van smaak denk ik. Persoonlijk ben ik niet zo kapot van het gevoel en geluid en gebruik ik overal de Dimmer switch.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 01-10-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Thalaron schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:37:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een hele set Philips Hue lampen.

Hierbij heb ik een Hue Bridge starter set aangeschaft samen met een Philips Hue Ensis hanglamp en een Philips Hue Aurelle plafondlamp. Alles werkt zoals ik het zou verwachten en wens, op 1 ding na.

De plafondlamp (ja... ik KWAM licht tekort in de keuken :+ ), bevalt op zich prima en geeft meer dan voldoende licht en mogelijkheden.. echter; Wanneer ik deze lamp uitschakel via de remote/app, en vervolgens de schakelaar omzet, gaat de lamp niet aan zodra ik de lamp via de schakelaar weer "aan" wil zetten. De andere lampen kunnen op deze manier echter wel opnieuw aangezet worden.

Ik heb alle lampen up-to-date en diverse instellingen geprobeerd in de App (onder instellingen bij "Gedrag bij inschakelen" Ongeacht welke optie ik hier kies -> Softwarematig uit = en blijf uit.

Mogelijk dat dit een ouder type lamp is die dit niet kan, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Edit: @barber ik zie dat jij deze lamp ook hebt aangeschaft enige tijd terug. Mogelijk heb jij hetzelfde "probleem"?
Je moet hem bij optie "gedrag inschakelen" in setup menu, op Hue Standard zetten, het op start gedrag is dat deze altijd vol aangaan, of je kiest voor de optie aangepast, dan kun je zelf de kleur en dim level bepalen na het aanzetten met wandschakelaar.

Maar even serieus waarom schakel je sowieso je lampen uit met wandschakelaar, dan ga je aan het hele doel van slime verlichting voorbij en voor netwerk dekking ZigBee is het allerminst handig als je steeds je lampen fysiek uitzet, beter gewoon Hue Dimmer Switch of Friends of Hue schakelaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
pirke schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 03:15:
Ik heb een paar vragen over de friends of hue schakelaars van (bijvoorbeeld) BJ:

Als deze in een bestaande socket ingebouwd worden in een stevig (BJ Carat) afdekraam, is het dan een stevige "normale" schakelaar? Op youtube filmpjes vond ik hem er nogal zwak uitzien: je drukt 1 helft in en de andere helft beweegt ook wat mee.

Hoe zwaar is het om de knop in te drukken? Merk je dat je stroom opwekt of is het alsof je normaal een knop omzet?
Valt best mee, met de druk kracht die je nodig hebt, natuurlijk is er meer weerstand dan bij een micro switch op een Hue Dimmer Switch, maar dat is logisch, het indrukken van de knop moet juist voldoende energie genereren om een berichtje te kunnen zenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Marsman83 schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:12:

Mijn doel is echter dat alles automatisch gaat, nooit meer handmatig iets doen en toch altijd het gewenste licht op het juiste moment d:)b
Ga dan gebruik maken van domotica software zoals Domoticz of Home Assistant (ik gebruik HA). Hier is mijn verlichting volledig automatisch sinds enkele maanden, heb sindsdien geen lichtknop meer aangeraakt :9

[ Voor 40% gewijzigd door Troetelbeer op 01-10-2019 12:37 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Erik1971 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Je moet hem bij optie "gedrag inschakelen" in setup menu, op Hue Standard zetten, het op start gedrag is dat deze altijd vol aangaan, of je kiest voor de optie aangepast, dan kun je zelf de kleur en dim level bepalen na het aanzetten met wandschakelaar.
Dat werkt dus niet ;-). Bij de hanglamp en reguliere lampen wél maar niet bij de plafondlamp..
Maar even serieus waarom schakel je sowieso je lampen uit met wandschakelaar, dan ga je aan het hele doel van slime verlichting voorbij en voor netwerk dekking ZigBee is het allerminst handig als je steeds je lampen fysiek uitzet, beter gewoon Hue Dimmer Switch of Friends of Hue schakelaar plaatsen.
We gebruiken de Hue Dimmer switch in principe ook, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik het niet via de schakelaar wil kunnen doen.

De dimmers moet ik nog een keer ophangen maar ik weet nog niet waar ik ze exact wil hebben.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Thalaron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

We gebruiken de Hue Dimmer switch in principe ook, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik het niet via de schakelaar wil kunnen doen.
Maar wat is dan de reden dat je ze wilt uitschakelen? Heeft toch geen toegevoegde waarde tov de Hue dimmer?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Een half watt stroomverbruik in soft off.

Wij hebben zo'n 34 spotjes die ik slim wil maken, ik kan voor slimme spotjes gaan of domme spotjes met een slimme inbouw dimmer. 35 * 0,5 watt is toch 17 watt permanent verbruik.

Zo ook voor de tuin- en buitenverlichting (20 lampen), en dan nog de overige lampen in huis 10/15 ofzo). Stiekem telt dat best op allemaal.

30 watt permanent verbruik is 262kWh op jaarbasis = 52 euro per jaar om de lampen uit te laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Fruitschaal omdat mijn vrouw een mening heeft. Daarnaast snap ik niet waarom het niet werkt zoals dit wel werkt bij de hanglamp (nieuwsgierig).

En wat @pirke zegt, hoewel ik me daar niet zo druk over maak gezien ik veel minder lampen heb... maar alle beetjes helpen :)

Edit: opgelost! Ik was te snel met testen. Na circa 15 seconden van stroom af werkt het wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 01-10-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je hem terwijl hij gedimd is uitzet en direct weer aan gaat hij naar max licht inderdaad.

Dat is om te voorkomen dat je denkt dat de lamp stuk is ofzo: je blijft dan de schakelaar gebruiken waarmee hij schakelt van uit naar 0% naar uit naar 0%... Als hij merkt dat je blijkbaar licht wilt gaat hij naar max ongeacht de geprogrammeerde stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
pirke schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:30:

Wij hebben zo'n 34 spotjes die ik slim wil maken, ik kan voor slimme spotjes gaan of domme spotjes met een slimme inbouw dimmer. 35 * 0,5 watt is toch 17 watt permanent verbruik.

Zo ook voor de tuin- en buitenverlichting (20 lampen), en dan nog de overige lampen in huis 10/15 ofzo). Stiekem telt dat best op allemaal.

30 watt permanent verbruik is 262kWh op jaarbasis = 52 euro per jaar om de lampen uit te laten staan...
Klopt, maar dan kun je ook net zo goed goedkope led-spotjes van 3 euro plaatsen plus een simpele dimmer. Dan bespaar je nog meer.
34*20 = +/-€700
(34*3)+50 = +/-€150

Ik zie dan niet echt de meerwaarde van een Hue systeem of ander slim systeem. Maar dat is uiteraard voor iedereen verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Thalaron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:31:
@Fruitschaal omdat mijn vrouw een mening heeft. Daarnaast snap ik niet waarom het niet werkt zoals dit wel werkt bij de hanglamp (nieuwsgierig).

En wat @pirke zegt, hoewel ik me daar niet zo druk over maak gezien ik veel minder lampen heb... maar alle beetjes helpen :)

Edit: opgelost! Ik was te snel met testen. Na circa 15 seconden van stroom af werkt het wel.
Okay, je was te snel, ja dat klopt als je te snel toggled dan zou de lamp vol aan moeten gaan, is nog steeds vreemd dat de lamp dan bij jou uit blijft, zou niet moeten..... Wellicht dat je armatuur nog een update nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

Standby power is overigens 0,3 watt zover ik de specificaties nog kan herinneren, als een tech site het meet dan gebruiken ze vaak een meter met een nauwkeurigheid van 0.5 watt, maar het is 0,3, dus je berekening mag naar beneden worden bijgesteld.

Maar zoals eerder is vermeld, als standby power een issue is, waarom dan slimme verlichting gebruiken? Kun je beter voor domme spotjes gaan en een slimme dimmer! Dan heb je de voordelen van smart en maar 1 keer standby power.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Het 'flikkeren' van de filament lampen, is dat bij diegenen die er last van hebben dit : ?
[YouTube: https://youtu.be/Sq2uKaWOarM]

Een van de 6 lampen die ik heb vertoont dit wanneer deze tussen de 20% en 40% staat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
DukeBox schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:17:
Het 'flikkeren' van de filament lampen, is dat bij diegenen die er last van hebben dit : ?
[YouTube]

Een van de 6 lampen die ik heb vertoont dit wanneer deze tussen de 20% en 40% staat.
Lijkt in dat filmpje wel of er iets met die schakelaar niet goed zit. Dat mag de lamp nooit doen!
Heb je dat ook als je die lamp in een ander armatuur stopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Birdy D op 01-10-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Birdy D Ja, armatuur (en stopcontact) maakt niet uit. Had de stekker ook al omgedraaid, dacht even dat dat hielp maar een uur later weer net zo.

Ik heb 2 dezelfde die andere is keurig stabiel.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 01-10-2019 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:37:

Ik heb de Hue lampen niet achter een fysieke schakelaar zitten. Zijn zo goed als allemaal continue verbonden met het stroomnet. Dus helaas kan ik ook niet voor je testen wat het gedrag bij mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan koop je voor 150 euro per stuk 2 plafondlampen en dan zitten er niet eens plugjes en schroeven bij. Zelfs bij een IKEA lamp van 5 euro krijg je dat erbij... :{ Heb Philips gebeld en ze bevestigen dit want "er zijn zoveel manieren om de lamp op te hangen" terwijl de handleiding 4 opties toont en allemaal met dezelfde plug/schroef suggestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Cartman! schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:30:
Dan koop je voor 150 euro per stuk 2 plafondlampen en dan zitten er niet eens plugjes en schroeven bij. Zelfs bij een IKEA lamp van 5 euro krijg je dat erbij... :{
Zou het?

Heb nog nooit wand/plafond bevestigingsmateriaal gezien bij Ikea spullen... wat ik in de montagehandleidingen zo snel zie bevestigd dat.

Ik ben niet anders gewend. Beetje zeuren om niets dit, als je het mij vraagt.
Heb Philips gebeld en ze bevestigen dit want "er zijn zoveel manieren om de lamp op te hangen" terwijl de handleiding 4 opties toont en allemaal met dezelfde plug/schroef suggestie.
Staan er maten, types enzo bij dan?

Een generieke plug+schroef suggestie zegt natuurlijk niets over de ondergrond en het type materiaal wat je daar het beste bij gebruikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Xander op 01-10-2019 18:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb een mega doos met 6 mm pluggen en een doos met bijbehorende universele schroeven. 6 mm gat boren, plug erin, schroef erin, klaar. Alles hang ik er mee op. Kleiner kan vaak, maar ik heb geen SDS betonboor kleiner dan 5 mm, en 1 doos voor alles is wel het makkelijkst :) M'n 6 mm betonboor heeft ook veruit het grootste slijt gedrag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dan koop je voor 150 euro per stuk 2 plafondlampen en dan zitten er niet eens plugjes en schroeven bij. Zelfs bij een IKEA lamp van 5 euro krijg je dat erbij... :{ Heb Philips gebeld en ze bevestigen dit want "er zijn zoveel manieren om de lamp op te hangen" terwijl de handleiding 4 opties toont en allemaal met dezelfde plug/schroef suggestie.
Bij Ikea zitten die er ook niet bij hoor (toevallig vorige week nog een lamp van op gehangen :) )
Reden is simpel; ze kunnen niet zien of je in een beton muur, een gipsplaat of een tegel gaat boren en hoe diep bv je stuc op het plafond zit (waardoor je een langer plug/schroef nodig hebt)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:23

Saninl

Een aantal lampen van Philips buiten hangen met via de Woning-app geconfigureerd:

- Na zonsondergang tot 23u lampen op 50%
- Bij activatie motion sensor en voldoende donkere omgeving; lampen op 100% voor 10 minuten

Nu gaan, zoals verwacht, de lampen na activatie via motion sensor helemaal uit. Ook bijvoorbeeld om 20.00u, terwijl ik de lampen dan eigenlijk terug wil hebben naar 50%...

Is dit mogelijk binnen de Woning-app, Hue-app of iConnecthue-app (deze alledrie in gebruik namelijk). Hopelijk heeft iemand ervaring, want ik ga er eigenlijk vanuit dat ik de juiste instelling even niet kan vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Saninl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:09:
Een aantal lampen van Philips buiten hangen met via de Woning-app geconfigureerd:

- Na zonsondergang tot 23u lampen op 50%
- Bij activatie motion sensor en voldoende donkere omgeving; lampen op 100% voor 10 minuten

Nu gaan, zoals verwacht, de lampen na activatie via motion sensor helemaal uit. Ook bijvoorbeeld om 20.00u, terwijl ik de lampen dan eigenlijk terug wil hebben naar 50%...

Is dit mogelijk binnen de Woning-app, Hue-app of iConnecthue-app (deze alledrie in gebruik namelijk). Hopelijk heeft iemand ervaring, want ik ga er eigenlijk vanuit dat ik de juiste instelling even niet kan vinden...
Ik heb een buitensensor waarbij 2 lampen verbonden zijn. Mijn instelling is dat ik bij zonsondergang een routine gemaakt heb dat die beide lampen gedimd aan gaan, dan bij "kamers uitschakelen om" Niets doen instellen.

Vervolgens in de motionsensor instellen wat je nu ook hebt, dus bij activiteit de lampen op 100%. vervolgens stel je bij "Geen beweging na (in jou geval 10 minuten) in : Terugkeren naar vorige status. Dit kan je eventueel herhalen bij de nachtinstelling of kiezen voor uitzetten. Werkt perfect!
Edit: Even je nachttijd instellen om 23.00..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Sinds gisteravond maakt mijn Hue Bridge opeens heel vaak verbinding (7.000 tot 10.000 per 10 mins) met diagnostics.meethue.com. Andere mensen hier ook 'last' van?

Ik zie het omdat er opeens abnormale pieken in mijn Pi-Hole grafieken zitten. Zal eens kijken of ik hem kan herstarten (de Bridge).

NB. Ik zit te kijken, lijkt om de periode rond zonsonder- en opgang te gaan, vannacht en overdag was het rustig. Ik heb wel twee routines daar op lopen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik heb dat gedeeltelijk ondervangen door 5 spotjes in de keuken 'normale' spots in te drukkken, maar allen achter 1 iCasa inbouwdimmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Birdy D schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:39:
[...]

Ik heb een buitensensor waarbij 2 lampen verbonden zijn. Mijn instelling is dat ik bij zonsondergang een routine gemaakt heb dat die beide lampen gedimd aan gaan, dan bij "kamers uitschakelen om" Niets doen instellen.

Vervolgens in de motionsensor instellen wat je nu ook hebt, dus bij activiteit de lampen op 100%. vervolgens stel je bij "Geen beweging na (in jou geval 10 minuten) in : Terugkeren naar vorige status. Dit kan je eventueel herhalen bij de nachtinstelling of kiezen voor uitzetten. Werkt perfect!
Edit: Even je nachttijd instellen om 23.00..
Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik neem even aan dat je dit heb geconfigureerd in de Hue-app? Dit werkt voor mij goed met die routine, maar niet met de sensor. Ik kan niet kiezen voor 'terugkeren naar vorige status'. Onder 'wanneer er geen beweging is' kan ik enkel kiezen voor: uitzetten of niets doen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Saninl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:22:
[...]
Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik neem even aan dat je dit heb geconfigureerd in de Hue-app? Dit werkt voor mij goed met die routine, maar niet met de sensor. Ik kan niet kiezen voor 'terugkeren naar vorige status'. Onder 'wanneer er geen beweging is' kan ik enkel kiezen voor: uitzetten of niets doen :/
Dit is een optie die de buitensensor wel heeft en de binnen sensor niet, dat 'terugkeren naar vorige status'....en ja, in de officiële Hue app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Birdy D schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:27:
[...]

Dit is een optie die de buitensensor wel heeft en de binnen sensor niet, dat 'terugkeren naar vorige status'....en ja, in de officiële Hue app..
Aah, vandaar! Ik gebruik de 'oude' binnensensoren, dus daar zal het dan aan liggen inderdaad ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:04:
[...]

Zou het?

Heb nog nooit wand/plafond bevestigingsmateriaal gezien bij Ikea spullen... wat ik in de montagehandleidingen zo snel zie bevestigd dat.
Toen ik die lampen kocht een paar jaar terug wel iig, mogelijk nu niet meer dan.
Ik ben niet anders gewend. Beetje zeuren om niets dit, als je het mij vraagt.
Dat mag jij vinden.. ik vind dat hier wel aan gedacht mag worden bij een premium product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Saninl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Aah, vandaar! Ik gebruik de 'oude' binnensensoren, dus daar zal het dan aan liggen inderdaad ;-).
Klopt, vandaar..snap alleen niet dat die niet op de binnen sensor zit, kan ik ook wel gebruiken binnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Birdy D schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Klopt, vandaar..snap alleen niet dat die niet op de binnen sensor zit, kan ik ook wel gebruiken binnen!
Volgens mij kan je dat gedrag wel krijgen door gebruik te maken van Hue Labs.
Dit kan door in de Philips Hue app naar 'Ontdek' > 'Hue Labs' te gaan.
Volgens mij moet je de 'No motion, no fuss' hebben;
When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
DukeBox schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:17:
[YouTube]

Voor mij is het meer een soort 'stroboscoop effect'. Beetje zoals in dit filmpje getoond, ookal is het bij Hue niet zó heftig: YouTube: Ecosmart vs CREE vs Philips LED Lights Flickering

Maar zoals in jouw filmpje zou ik het ook wel irritant vinden ja.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

eymey schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:00:
Voor mij is het meer een soort 'stroboscoop effect'. Beetje zoals in dit filmpje getoond, ookal is het bij Hue niet zó heftig: YouTube: Ecosmart vs CREE vs Philips LED Lights Flickering
Nee, zo erg als die stroboscoop heb ik het niet. Heb samen met mijn vader zo'n 9 filament lampen in gebruik, dit is echt de enige die zo raar doet.

Ik ga hem dan maar defect aanmelden want dit idd niet echt fijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 17:19
Saninl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Met de Labs formule 'No Motion, No Fuss' kun je wel selecteren dat ze teruggaan naar de status voor de beweging. Ik heb een tweetal binnensensoren buiten in gebruik en dat werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BigSurf schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Met de Labs formule 'No Motion, No Fuss' kun je wel selecteren dat ze teruggaan naar de status voor de beweging. Ik heb een tweetal binnensensoren buiten in gebruik en dat werkt prima.
Met de Hue Labs formule 'three times a charm' kun je ook bijzonder uitgebreid programmeren tegen een bewegingssensor aan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik zag dat bol.com nu een actie heeft: 2+1 gratis. Heb meteen 18 duopacks van de nieuwe gu10 white ambience gekocht met effectief 33% korting :) Nouja, effectief maar 23% vergeleken met de 12 packs van Coolblue, maar dan nog.

[ Voor 21% gewijzigd door pirke op 02-10-2019 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:45:
Sinds gisteravond maakt mijn Hue Bridge opeens heel vaak verbinding (7.000 tot 10.000 per 10 mins) met diagnostics.meethue.com. Andere mensen hier ook 'last' van?

Ik zie het omdat er opeens abnormale pieken in mijn Pi-Hole grafieken zitten. Zal eens kijken of ik hem kan herstarten (de Bridge).
Niemand anders hier last van? Is nu 3e dag op rij, heb support al een mail gestuurd. Bridge doet 4 queries per seconde naar diagnostics.meethue.com.
Erg merkwaardig...

Dit is de laatste 24 uur...

Piek DNS

Hosts Hue

[ Voor 45% gewijzigd door Canis Lupus op 03-10-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Stroom eraf heeft niks geholpen?

[ Voor 65% gewijzigd door pirke op 03-10-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

pirke schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:26:
Stroom eraf heeft niks geholpen?
nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 11:56

Mitchell

Ondertitel

Canis Lupus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:14:
[...]

Niemand anders hier last van? Is nu 3e dag op rij, heb support al een mail gestuurd. Bridge doet 4 queries per seconde naar diagnostics.meethue.com.
Erg merkwaardig...
Heb toevallig net weer AdGuard aangezet, maar bij mij is hij redelijk stil. Hij deed er net 18 in 15 seconden, maar is nu al 10 minuten stil, dus dat kwam waarschijnlijk omdat ik de router had gereboot.

Ik zal mijn bridge in de gaten houden en als er iets aparts gebeurd hoor je het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Mitchell op 03-10-2019 08:45 ]

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Mitchell schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Heb toevallig net weer AdGuard aangezet, maar bij mij is hij redelijk stil. Hij deed er net 18 in 15 seconden, maar is nu al 10 minuten stil, dus dat kwam waarschijnlijk omdat ik de router had gereboot.

Ik zal mijn bridge in de gaten houden en als er iets aparts gebeurd hoor je het wel.
Het is bij mij ook maar 2 pieken per dag, maar wel heel intens. Het is rondom zonsopgang/ondergang, waar ik ook 2 routines om heb lopen, dat is een verband wat ik zie, maar lastig kan verklaren dat dit opeens optreedt... Als ik verandering zie of iets van Signify hoor post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Canis Lupus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:51:
[...]
Het is bij mij ook maar 2 pieken per dag, maar wel heel intens. Het is rondom zonsopgang/ondergang, waar ik ook 2 routines om heb lopen, dat is een verband wat ik zie, maar lastig kan verklaren dat dit opeens optreedt... Als ik verandering zie of iets van Signify hoor post ik het hier.
Hen je soms je Hue Bridge tweedehands gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 23-09 10:43
Canis Lupus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:51:
[...]
Heb je ook iets via IFTTT lopen?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:21
Ik zie iets vergelijkbaars in mijn trafficstats voor de afgelopen 24 uur. Ik draai simpele consumenten hardware (Google WiFi, come at me, privacywarriors :+ ) dus kan verder niet veel diagnosticeren, maar er zitten twee duidelijke pieken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qpBH5mJ.png
Kan het niet direct relateren aan Hue routines of andere integraties, er gebeurt hier om 4 uur 's nachts niets bijzonders qua licht. Mijn bridge is eerste hands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:21
Na veel gelezen te hebben, heb ik nog geen duidelijke conclusie gevonden. Zijn er al mensen die een Hue tap enocean module werkend hebben gekregen binnen de Jung LS990 serie?

Ik ben afgestapt van de Fibaro 2 oplossing van schakelen met Domoticz, maar wil wel een gepaste oplossing hebben binnen het Hue systeem.

Ik zag de Voltus oplossing, maar ik weet niet of deze past op de LS990, ik heb dit momenteel nagevraagd bij Voltus. Ook dacht ik eraan om de Friends of Hue BJ module aan te passen voor Jung.

Iemand ervaring met één van deze oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sensor en die staat ingesteld om pas vanaf een bepaald tijdstip te reageren op beweging. Om de zoveel weken moet ik echter dat tijdstip aanpassen. Ik weet dat je de lampen kunt koppelen aan zonsopgang, maar ik vraag mij af of je de sensor ook kunt koppelen aan zonsop- en zonsondergang.

Iemand enig idee of dit kan en hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 30-09 14:42
Weten jullie of de HUE E27 lampen in elke Plafonniere past? of heeft dat weer met de hoogte maken?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Njay schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:39:
Weten jullie of de HUE E27 lampen in elke Plafonniere past? of heeft dat weer met de hoogte maken?
In 'elke' weet ik natuurlijk niet, en er zijn ook meerdere 'maten' Hue e27 lampen. Bv de nieuwe bolvormige is best groot.

Zolang je een 'normale' maat e27 Hue lamp neemt heb je ze zeer grote kans dat het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dragon2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:30:
Zolang je een 'normale' maat e27 Hue lamp neemt heb je ze zeer grote kans dat het past.
Wat bedoel je daar precies mee ? Het oude 'peertje' bestaat namelijk niet meer in de huidige collectie.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
DukeBox schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee ? Het oude 'peertje' bestaat namelijk niet meer in de huidige collectie.
De "Peer" is de klassieke E27 gloeilamp. Als deze past past het moderne peer design van HUE zeker.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:35:
Ik heb een sensor en die staat ingesteld om pas vanaf een bepaald tijdstip te reageren op beweging. Om de zoveel weken moet ik echter dat tijdstip aanpassen. Ik weet dat je de lampen kunt koppelen aan zonsopgang, maar ik vraag mij af of je de sensor ook kunt koppelen aan zonsop- en zonsondergang.

Iemand enig idee of dit kan en hoe je dat doet?
De bewegingssensor heeft een interne schemerschakelaar welke je in kunt stellen op het lichtniveau waaronder hij moet gaan werken. Dit doe je onder de instellingen onderaan bij Daglicht gevoeligheid.
Is er meer licht aanwezig dan ingesteld dan zal de bewegingssensor dus niets doen.

Daar bovenop stel je primair tijden in waartussen de bewegingssensor uberhaupt mag schakelen, ook al is het lichtniveau bereikt waarop hij mag schakelen.Het ingestelde tijdslot bepaalt.

Samen heb je een prima oplossing om de beweginsmelder tussen vast ingestelde tijden en onder ingesteld lichtniveau te laten werken. Ongeacht het verschuiven van de zons op- of ondergang.

Ik heb een bewegginsmelder zo ingesteld dat hij onder schemerniveau mag schakelen. Dit alleen tussen de ingestelde tijden van 16:00 uur 's middags en 9:00 uur 's morgens.
In de praktijk gaat de zon 's zomers pas laat onder dus de interne schemerschakelaar van de bewegingssensor voorkomt dat licht wordt geschakelt bij beweging rond 17:00 uur 's middags.
In de winter is het om 17:00 uur 's middags wel donker dus de interne schemerschakelaar is actief en laat de verlichting dan wel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Net even gekeken:

Laatste week:
code:
1
2
3
4
 docker logs dns-bind9 --since 168h 2>&1 | grep diagnostics.meethue | wc -l
1706
docker logs dns-bind9 --since 168h 2>&1 | grep 192.168.x.x | wc -l
2768

Komt dus niet in de buurt van jouw aantallen.
Canis Lupus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:14:
[...]

Erg merkwaardig...

Dit is de laatste 24 uur...

[Afbeelding: Piek DNS]

[Afbeelding: Hosts Hue]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

Je kunt nog genoeg 'witte' hue lampen kopen in de vorm van het oude peertje hoor, maar ik bedoelde eigenlijk de spiksplinternieuwe hue filament lampen want daar zitten 2 modellen bij die waarschijnlijk te groot zijn voor een plafonniere..
Ook die zijn er trouwens in 'oude peer' vorm.

Anyway de 'normale' maat hue, dat wat meer 'driehoekige' model dus, en de 'peer' vorm gaan vast passen in het merendeel van alle (E27) plafonnieres.

[ Voor 21% gewijzigd door dragon2 op 03-10-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

• De Bridge is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.
  • IFTTT zit er geloof ik wel aan gekoppeld, zal ik eens ontkoppelen... (zaten geen actieve dingen meer aan volgens mij)
  • Ook even lijst met gekoppelde Apps en Cloud diensten op MeetHue.com flink opgeschoond.
Heb inmiddels reactie van Hue Support, die verwijzen naar een known issue met Homekit, maar dit gebruik ik niet (wel Google Assistent)
There is a known issue where the Homekit implementation is sending to many diagnostic messages to the cloud, we’re currently working on a fix which is expected to be released in the upcoming firmware update.

[ Voor 11% gewijzigd door Canis Lupus op 04-10-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb al gezocht op internet maar nog geen antwoord kunnen vinden, ik wil een hue smartplug gebruiken om op een stekkerdoos aan te sluiten waar de volgende apparatuur op zit , versterker , NUC , Playstation , Switch. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 18:43
Njay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:57:
Ik heb al gezocht op internet maar nog geen antwoord kunnen vinden, ik wil een hue smartplug gebruiken om op een stekkerdoos aan te sluiten waar de volgende apparatuur op zit , versterker , NUC , Playstation , Switch. Kan dit?
https://www.beaumotica.nl/philips-hue-smart-plug-eu

Hier staat:

Maximaal schakelbaar vermogen
- 2300W
- 10A

Blijf je daarbinnen dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Brobbel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Hier staat:

- 2300W
- 10A

Zou moeten lukken dus:

205W LG Oled
570W Onkyo
3,5W Netgear switch
143,9W ps4 onder load
65W Intel NUC
39W Switch Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
dragon2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Je kunt nog genoeg 'witte' hue lampen kopen in de vorm van het oude peertje hoor, maar ik bedoelde eigenlijk de spiksplinternieuwe hue filament lampen want daar zitten 2 modellen bij die waarschijnlijk te groot zijn voor een plafonniere..
Ook die zijn er trouwens in 'oude peer' vorm.

Anyway de 'normale' maat hue, dat wat meer 'driehoekige' model dus, en de 'peer' vorm gaan vast passen in het merendeel van alle (E27) plafonnieres.
Is het niet zonde om een filament designlamp als bedoeld om 'te zien' in een plafonniere te (ver)stoppen?
Ik zie voor mij zo'n klassiek half rond plafondarmatuur met opalen glas er overheen.
Als je hier zo'n filament lamp in stopt dan houd je alleen het oranje licht over wat door de losse filamenten ook nog een vrij vlekkerig lichtpatroon op het opaal glas zal geven.
Waarom neem je hiervoor geen normale HUE lamp, desnoods een color versie als je oranje licht wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:44

Quad

Doof

Njay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:57:
Jawel, dat lukt. De meeste HTK stekkerdozen gaan ook tot 2500W, de betere tot 3000W.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Quad schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Jawel, dat lukt. De meeste HTK stekkerdozen gaan ook tot 2500W, de betere tot 3000W.
Brobbel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Hier staat:

- 2300W
- 10A

Antwoord was al gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb de Busch Jaeger FoH switch binnen. Wat een verschil met de Niko switch! Voelt steviger en luxer aan. Druk verschil is voelbaar. BJ is soepeler. Prijsverschil 75e (BJ) Vs Niko (aanbieding 45e) is denk ik kwestie van smaak. Hier vooral een kwestie van wensen van de wederhelft ;-).

Ik heb nog wat foto's side by side maar weet zo gauw geen adres waar ik ze kan droppen. Als iemand nog tips heeft voeg ik ze toe.

[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 23-10-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb ook een BJ FoH switch om uit te proberen. Ik wilde 1 setje knoppen de lichtintensiteit laten regelen, dat was makkelijk. Het andere setje knoppen wilde ik de kleurtemperatuur laten doen, maar dat schijnt onmogelijk te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

pirke schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:25:
Ik heb ook een BJ FoH switch om uit te proberen. Ik wilde 1 setje knoppen de lichtintensiteit laten regelen, dat was makkelijk. Het andere setje knoppen wilde ik de kleurtemperatuur laten doen, maar dat schijnt onmogelijk te zijn?
Inderdaad denk ik niet dat dit kan. Maar je kan natuurlijk wel 3 scenes activeren achter 3 knoppen en de 4e knop gebruiken om alles uit te zetten.
Zelf gebruik ik nooit meer dan 3 lichtintensiteiten.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:28
Turbotrent schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Hier heb ik niets aan vrees ik. Ik zoek een manier waarbij de sensor mijn lampen afzet als er genoeg daglicht is, deze formule is om een bepaalde scene terug op te roepen als er geen beweging (meer) is, iets helemaal anders dus.

Ik ga eens wat experimenteren met 'Sunlight as a switch', zoals DukeBox heeft gesuggereerd.
Ik ben benieuwd of het je gelukt is. Ik heb exact dezelfde vraag: het licht moet automatisch uitgaan als er voldoende daglicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
Mensen met een smartplug achter een stekkerdoos voor de tv hoek.

Hoe ga je die schakelen?

Automatisch/routine is geen optie volgens mij. Want zul je zien blijf je net die ene avond langer op en springt je tv uit.

Via de app? Veel handelingen, dan is een Kaku makkelijker?

Een losse fysieke knop in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:44

Quad

Doof

Onze Osram heeft een extra knop op de smartplug, als je erbij kunt komen is dat prima te doen.

Je kan hem ook gewoon koppelen aan een slimme schakelaar / dimmer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 03-10 17:28
NeutraleTeun schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:02:

Hoe ga je die schakelen?

Automatisch/routine is geen optie volgens mij. Want zul je zien blijf je net die ene avond langer op en springt je tv uit.

Ik gebruik een losse dimmer switch om via een smartplug de stereoapparatuur aan/uit te zetten. 's Avonds heel laat schakelt hij wel automatisch uit, omdat alle apparatuur (meerdere versterkers, subwoofer) nog wel eens aan bleef staan en er zo veel onnodig stroom gebruikt werd.
Daarnaast kan het ook met een widget in de iphone (een keer drukken, alles aan/uit) en anders vraag ik het aan Siri, die doet het ook voor me.

[ Voor 9% gewijzigd door nomar109 op 05-10-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Hoe ga je die schakelen?

Logitech Harmony afstandsbediening? :)

Kun je vervolgens meteen je A/V apparatuur mee bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online

Hoe ga je die schakelen?

Inderdaad, met een kaku en deze als laatste in een activiteit via een logitech AB uit zetten. Met starten van een activiteit als eerste inschakelen via je ab.
Misschien dat dit met Hue ook werkt als je de start reeks aanpast. https://support.myharmony...perience-with-philips-hue

@NeutraleTeun lees: Scènes toewijzen aan de Home Control-knoppen op uw Harmony-afstandsbediening in de bijgevoegde link, hier kun je een knop/button reserveren op je ab voor je Hue plugs.
Voor kaku heb je een Lightmanager nodig, kan niet rechtstreeks in de logitech ab.

[ Voor 16% gewijzigd door BenEco op 05-10-2019 11:43 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb een Harmony Elite.
Alleen nog nergens gevonden hoe je daarmee Kaku kon schakelen (of een smart plug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
NeutraleTeun schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:59:
Ik heb een Harmony Elite.
Alleen nog nergens gevonden hoe je daarmee Kaku kon schakelen (of een smart plug).
De Elite kun je met Hue koppelen.

Heeft zelfs 6 toetsen onderaan speciaal voor dit doel. Waaronder twee toetsen met het symbool van een lamp en 2 toetsen met het symbool van een tussenstekker. Die laatste sluiten wel mooi aan bij jouw vraag toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Xander schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

De Elite kun je met Hue koppelen.

Heeft zelfs 6 toetsen onderaan speciaal voor dit doel. Waaronder twee toetsen met het symbool van een lamp en 2 toetsen met het symbool van een tussenstekker. Die laatste sluiten wel mooi aan bij jouw vraag toch? :+
Alleen niet vergeten dat je de Harmony Hub niet van de stroom mag halen.
Dat is mij gebeurd toen ik dacht mooi alles in de TV kast uit te schakelen met een Osram Smartplug via mijn Harmony bediening. Stond ik de volgende dag heel dom te kijken dat niks meer werkte :? 8)7 :?

btw: Die Osram pluggen ( compatible met Hue ) zijn vaak bij Amazon.de in de aanbieding. In mei dit jaar nog besteld voor minder dan 11 euro per stuk.
Heel wat goedkoper dan de Philips Hue kopie van deze Osram pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Xander ah ja, duhhh.
Ik heb die 4 toetsen al gekoppeld aan de lampen in de woonkamer, tv verlichting, eetkamer en spotjes schuifpui.
Wellicht daar eens mee spelen en verschuiven.

Heb zelf wel 2x Osram pluggen. Eigenlijk alleen gebruikt voor de kerstboomverlichting.

Zal daar eens wat dieper induiken.

Ik zal daardoor wel wat slimme features verliezen. Google home, cast op soundbar/shield. Nu kan dat direct. Anders moet ik eerst stroom erop zetten. En als het maar een paar tientjes scheelt op jaarbasis, dan kies ik voor gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb die Friends of Hue switch van BJ maar twijfel of ik hem moet houden. Ik stoor me aan het klik geluid.

Wat zou een goed alternatief zijn? Hij is wel makkelijk te configureren in tegenstelling tot afstandbedieningen die je rechtstreeks met de lampen moet verbinden. Daarnaast zoek ik iets dat lijkt op een normale lichtschakelaar wat de oude schakelaars kan vervangen. Hij mag dus stroom nodig hebben (liever dan batterijen vervangen).

De keuze in zwave wandschakelaars is een stuk groter, en ik heb een Homey, maar dat zou weer een bak configuratie werk worden... Iets simpels als "long press dimming" moet je dan zelf uitcoderen, per lamp/groep/kamer. Het voordeel is dan wel dat je ook dingen kan doen die Hue normaal niet ondersteund: met een long press de kleurtemperatuur veranderen enzo.

[ Voor 14% gewijzigd door pirke op 06-10-2019 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:50:
  • De Bridge is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.
  • IFTTT zit er geloof ik wel aan gekoppeld, zal ik eens ontkoppelen... (zaten geen actieve dingen meer aan volgens mij)
  • Ook even lijst met gekoppelde Apps en Cloud diensten op MeetHue.com flink opgeschoond.
Heb inmiddels reactie van Hue Support, die verwijzen naar een known issue met Homekit, maar dit gebruik ik niet (wel Google Assistent)

[...]
Update : na deze acties is het probleem verholpen, dus iets binnen IFTTT (maar geen actieve recepten) of andere Cloud diensten aan Hue (voor meerdere instanties van mijn Philips TVs, androids apps) zorgde voor de overvloed aan requests.
Loont dus de moeite om te zien wat er allemaal toegang heeft tot je account op Meethue.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmermc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb gisteren een Hue bridge aangesloten, maar krijg niet de 'Buitenhuisbesturing' werkend. Nochtans heb ik alles perfect ingevuld en de knop goed ingesteld op mijn locatie, onder de knop 'Thuis en weg' zoals beschreven.

Ik kan ook zonder problemen de Hue Bridge benaderen als ik verwijderd ban van de woning. Maar hoever ik me ook bevind, bij controle via de app zie ik de lampen nog steeds aanstaan...
Wanneer ik terug thuis ben en aut. connecteer met mijn netwerk, blijft alles donker...

Wat loopt of doe ik verkeerd in instellingen... Dit was nu net de hoofdreden van het binnenhalen van een Bridge, die automatisatie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
timmermc schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:02:
Ik heb gisteren een Hue bridge aangesloten, maar krijg niet de 'Buitenhuisbesturing' werkend. Nochtans heb ik alles perfect ingevuld en de knop goed ingesteld op mijn locatie, onder de knop 'Thuis en weg' zoals beschreven.

Ik kan ook zonder problemen de Hue Bridge benaderen als ik verwijderd ban van de woning. Maar hoever ik me ook bevind, bij controle via de app zie ik de lampen nog steeds aanstaan...
Wanneer ik terug thuis ben en aut. connecteer met mijn netwerk, blijft alles donker...

Wat loopt of doe ik verkeerd in instellingen... Dit was nu net de hoofdreden van het binnenhalen van een Bridge, die automatisatie... :(
Laat je telefoon de Hue app wel met rust/niet in slaapstand?
Je zegt niet welke telefoon je gebruikt en of je energie besparing daarop goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmermc
dragon2 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Laat je telefoon de Hue app wel met rust/niet in slaapstand?
Je zegt niet welke telefoon je gebruikt en of je energie besparing daarop goed staat.
Ik gebruik een Moto G3. Wat bedoel je precies met 'ruststand'?
Wat ik ook geprobeerd heb: als ik me verwijder van huis, daarna de telefoon helemaal uitzet, half uurtje wacht en binnenkom branden nog steeds de lampen zoals bij het verlaten...
Edit: eventjes gechecked onder 'apps', hier staat Hue onder de ingeschakelde apps. En telefoon staat ook niet op 'besparen'. Dus de Hue app blijft net als locatie altijd actief.

Of moet de Hue app altijd als 'geopend' blijven staan op de achtergrond in de telefoon. Nog uit te testen straks, ik heb nm de gewoonte om iedere app altijd te sluiten na gebruik ervan door deze te minimaliseren en weg te schuiven.

[ Voor 28% gewijzigd door timmermc op 06-10-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ben erachter dat de FoH switch (net als alle andere accessoires) veel uitgebreider te configureren is, alleen niet via de officiële hue app. Ik heb nu de all 4 hue app en daar kun je alles mee. Ik heb nu een scène geconfigureerd op een long press van een knop. Maar ook kleurtemperatuur "dimmen" of nog veel complexere zaken. Het is niet super gebruikersvriendelijk, je krijgt rechtstreeks toegang tot de regels en de condities die de bridge gebruikt, maar daardoor kun je wel alles instellen wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Njay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Zou moeten lukken dus:

205W LG Oled
570W Onkyo
3,5W Netgear switch
143,9W ps4 onder load
65W Intel NUC
39W Switch Dock
Niet voor het een of ander, maar ik zou mijn OLED echt niet op een SMART plug willen hebben.
De "reinigings routines" draaien vanaf stand-by namelijk, en beginnen na het uitschakelen en duren een X-aantal minuten,

ALs je alles op een smart plug hebt zitten, en ook nog met een harmony ingeregeld gaat m.i. de spanning te vroeg van je TV af. Staat ook in de handleiding vermeld.

Geen idee wat het gevolg gaat zijn, maar LG kan bij een defect wel moeilijk gaan doen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Mooie update voor de Motion Sensors. Gaan nu terug naar de vorige stand als er geen beweging meer wordt waargenomen en hebben dag en nacht instellingen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Serena schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:00:
Mooie update voor de Motion Sensors. Gaan nu terug naar de vorige stand als er geen beweging meer wordt waargenomen en hebben dag en nacht instellingen.
Zie je ergens de inhoud van de update terug? Of is het eigen ervaring opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Fruitschaal schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Zie je ergens de inhoud van de update terug? Of is het eigen ervaring opgemerkt?
Dat staat erbij als ik op updates klik op mijn iPhone.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Serena schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:00:
Lol.. heb ik net de outdoor gekocht om dat die dat wel kon en de normale niet.. nou ja, dan heb ik maar alvast een cadeautje voor mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DukeBox schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

Lol.. heb ik net de outdoor gekocht om dat die dat wel kon en de normale niet.. nou ja, dan heb ik maar alvast een cadeautje voor mijn vader.
Was wel te verwachten dat die update zou komen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Serena schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:06:
Was wel te verwachten dat die update zou komen toch?
Op zich wel maar ben niet zo heel geduldig en wil ook niet voor niets wachten.
offtopic:
Mooi voorbeeld is woonveilig waar al bijna 2 jaar staat dat het binnenkort met google assistent werkt.

offtopic:
[~Njay] schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:11:
Je hebt het over de routines van de tv zelf? ik wil een tv nooit op standby hebben dus ik heb deze altijd achter een stekkerdoos met aan uit switch zitten. Dit geeft dus ook issues?

Voor OLED is dat zeker niet aan te raden aangezien de routines on 'inbranden' e.d. lopen wanneer de tv op standby staat. Ik weet niet of het met alle merken het zelfde is maar in ieder geval met LG en Philips. Vermoedelijk bij alle schermen omdat er vrijwel altijd een LG OLED paneel inzit.

Het is dus aangewezen om je OLED tv uit te schakelen met de remote (zodat hij in standby staat). Vermijd de stekker uit trekken, en gebruik geen domotica schakelaar om de stroom volledig uit te schakelen. Zo belet je immers dat het ‘refresh’ proces automatisch uitgevoerd wordt.
https://www.homecinemamag...ar-op-inbranden-bij-oled/

[ Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 07-10-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Malignant schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Niet voor het een of ander, maar ik zou mijn OLED echt niet op een SMART plug willen hebben.
De "reinigings routines" draaien vanaf stand-by namelijk, en beginnen na het uitschakelen en duren een X-aantal minuten,

ALs je alles op een smart plug hebt zitten, en ook nog met een harmony ingeregeld gaat m.i. de spanning te vroeg van je TV af. Staat ook in de handleiding vermeld.

Geen idee wat het gevolg gaat zijn, maar LG kan bij een defect wel moeilijk gaan doen.
Je hebt het over de routines van de tv zelf? ik wil een tv nooit op standby hebben dus ik heb deze altijd achter een stekkerdoos met aan uit switch zitten. Dit geeft dus ook issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Serena schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

Dat staat erbij als ik op updates klik op mijn iPhone.
Wanneer zijn die van jou ge-update? Die van mij al niet meer sinds maart en ik heb automatische update aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Fruitschaal schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Wanneer zijn die van jou ge-update? Die van mij al niet meer sinds maart en ik heb automatische update aanstaan.
Niet het ding zelf, de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Njay schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

-Offtopic
Yup,

Een LG OLED TV heeft 2 cycles die uitgevoerd kunnen worden na een X aantal uur aan staan.
Deze zijn tegen het inbranden.

1. Na iedere 4 uur aangestaan te hebben zal het scherm een eenvoudige cycle doorlopen waar alle pixels "gewassen" worden om inbranden te voorkomen. Duurt ongeveer 5 minuten en zal beginnen als de TV in stand by gaat.

2. Na iedere 2000 uur zal er een uitgebreidere cycle plaats vinden welke ook tegen "stuck" pixels werkt etc.

Beide cycles zijn van cruciaal belang voor de levensduur van je OLED TV en in de handleiding word ook sterk aangeraden deze ALTIJD uit te laten voeren.

-Ontopic
Een stanby killer is in dit geval dus absoluut niet wenselijk, of je moet er een delay op kunnen zetten.
Weet niet of dat te programmeren is in de smart plug.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:14

RnB

Mijn Hue bridge is vanochtend uit zichzelf naar factory defaults gereset.
Voor wat ik kan vinden, dien je hiervoor een fysiek knopje meerdere seconden in te drukken, dus ik vind het maar een raar gebeuren.

Is dit bij iemand anders ook voor gevallen?

Ik ben buitenshuis, dus ik kan nu even niks fysieks doen of zien. Het kan geen connectie-issue zijn, de bridge is nog te zien op mijn switch en is pingable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Malignant schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

-Offtopic
Yup,

Een LG OLED TV heeft 2 cycles die uitgevoerd kunnen worden na een X aantal uur aan staan.
Deze zijn tegen het inbranden.

1. Na iedere 4 uur aangestaan te hebben zal het scherm een eenvoudige cycle doorlopen waar alle pixels "gewassen" worden om inbranden te voorkomen. Duurt ongeveer 5 minuten en zal beginnen als de TV in stand by gaat.

2. Na iedere 2000 uur zal er een uitgebreidere cycle plaats vinden welke ook tegen "stuck" pixels werkt etc.

Beide cycles zijn van cruciaal belang voor de levensduur van je OLED TV en in de handleiding word ook sterk aangeraden deze ALTIJD uit te laten voeren.

-Ontopic
Een stanby killer is in dit geval dus absoluut niet wenselijk, of je moet er een delay op kunnen zetten.
Weet niet of dat te programmeren is in de smart plug.
Dank voor de heldere uitleg dit wist ik dus niet, handleidingen? huh :P ik zal vanavond de tv direct in de altijd aan stekkerdoos plaatsen (waar ook de ziggo box op zit) dank ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmermc
Nieuwe Hue bridge:
Vanmorgen nog maar eens alles onderzocht met die 'thuis en weg' instelling problemen op de app.
Android 6.0.1 telefoon staat netjes op geen optimalisatie, Locatie services ingeschakeld en netjes op mijn thuislocatie geconfigureerd in de app, Hue app instellingen zijn goed geconfigureerd, de Hue bridge is goed bereikbaar mobiel van op afstand.

Geen firewall in de kabel modem, alle poorten open, bridge zit netjes rechtstreeks op een vrije lanpoort van de modem...

En toch lukt het me niet om bij het verlaten van de wonng die rot lichtjes automatisch te laten uitgaan of aansteken bij het binnenkomen.
Heb intussen al de Hue twitter account bevraagd wat er mis kan gaan, en deze geven me net dezelfde uitleg als eerder hierboven in de topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
timmermc schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:29:
Nieuwe Hue bridge:
Vanmorgen nog maar eens alles onderzocht met die 'thuis en weg' instelling problemen op de app.
Android 6.0.1 telefoon staat netjes op geen optimalisatie, Locatie services ingeschakeld en netjes op mijn thuislocatie geconfigureerd in de app, Hue app instellingen zijn goed geconfigureerd, de Hue bridge is goed bereikbaar mobiel van op afstand.

Geen firewall in de kabel modem, alle poorten open, bridge zit netjes rechtstreeks op een vrije lanpoort van de modem...

En toch lukt het me niet om bij het verlaten van de wonng die rot lichtjes automatisch te laten uitgaan of aansteken bij het binnenkomen.
Heb intussen al de Hue twitter account bevraagd wat er mis kan gaan, en deze geven me net dezelfde uitleg als eerder hierboven in de topic...
Al deze stappen doorlopen? Locatie wel opgeslagen met vinkje? (wordt nog al eens vergeten soms): https://www.onsslimmehuis...ue-thuislocatie-instellen

[ Voor 3% gewijzigd door Birdy D op 07-10-2019 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmermc
Birdy D schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Al deze stappen doorlopen? Locatie wel opgeslagen met vinkje? (wordt nog al eens vergeten soms): https://www.onsslimmehuis...ue-thuislocatie-instellen
Bedankt voor je antwoord.
Jazeker, meerdere malen zelfs. Ik probeer deze namiddag nog eens de 'weg van huis' functie, werkt het niet dan eventjes de app opnieuw installeren. Je weet maar nooit...

Edit: Weet iemand hoe die locatieservice precies werkt van de Hue app, op GPS of op GSM toren connectie.

[ Voor 9% gewijzigd door timmermc op 07-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:57
Leuke aanbieding voor de Hue Go hier. Ik gebruik op dit moment een E27 peertje in een Ikea Fado als nachtlampje voor de kinderen. 's nachts is ie rood, zodra ze er 's ochtends uit mogen wordt ie groen. Werkt super.

Enig nadeel: de E27 geeft al vrij veel licht in de meest gedimde stand, eigenlijk zou ik hem nét even wat minder fel willen. Misschien is de Hue Go een goeie optie, maar ik kan nergens vinden wat de minimale hoeveelheid lumen is die dat ding geeft (de maximale hoeveelheid wel, maar die vind ik in deze context dus niet zo interessant). Heeft iemand hier enig idee?

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 57 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic