Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 5 - GP van Spanje + Testdagen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:
  • 71.154 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:58
quote:
Crashhill schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Hoe lang heeft Olav het alleen gedaan? Volgens mij al vanaf dat ik geboren was. Dus snap dat hij er wel aan moet wennen. vd Garde mag wel wat meer aanwezig zijn. Verder was het prima. Alleen nog niet echt goede discussies. Niet dat ze die eindeloos moeten voeren. Maar het leek erop dat ze nogal, hoe zeg je dat, elkaar vooral niet wilden corrigeren.

Sowieso vind ik dat 2 altijd beter is als 1.
Ben ik ook helemaal met je eens hoor, vind het alleen maar logisch dat het ook voor Olav wennen is / lichtelijk voelt als een inbreuk op "zijn" positie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
YakuzA schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:24:
[...]
Max zit er wel heel scherp op idd.

Je ziet dat het bord in de achtergrond net op groen springt als hij Stroll raakt.
VSC was dus al afgelopen.
Niet dat het verder wat uitmaakt voor de uitslag, maar het licht knipperde nog geel nadat ie hem al had geraakt.
Het e.e.a. is a.h.v. de videobeelden simpel te controleren.

A smile a day....

Acties:
  • +11Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:16
Waarom is iedereen zo aan het hameren dat Max al gas geeft voordat er groen valt? Dit mag gewoon!

Tijdens de VSC hoef je alleen maar te zorgen dat je gemiddeld 40% minder pace hebt. Als je de hele VSC periode nog meer dan 40% hebt ingeleverd mag je tijdens de laatste paar seconden dus gewoon alvast gaan gas geven. De laatste 5 sec (ofzo) zit je dan meer richting normale pace, maar gemiddeld voldoe je nog netjes aan de regel. Het voordeel is dan dat je zodra het groen is al meteen op race pace zit en niet nog moet beginnen met versnellen.

Volgens mij deed Max dit dus gewoon goed, hij krijgt een soort van countdown en gaat al iets eerder op het gas om meteen op pace te zijn. Het is totaal niet tegen de regels om tijdens de VSC te versnellen??? Dus waarom zou Max dit verkeerd gedaan hebben? Volgens mij deed hij het prima.

In racen moet je kunnen vertrouwen dat de andere auto's niet iets onvoorspelbaar doen. Niet gas geven uit een bocht is net zo onvoorspelbaar (en net zo gevaarlijk) als ineens midden op een recht stuk op de rem trappen. Beiden kun je niet verwachten en ik vind dan ook niet dat Max iets verkeerd deed. Hij verwacht dat iedereen gaat versnellen, komt een bocht uit, en Stroll laat gewoon z'n gas los...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:11
quote:
hardware-lover schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Niet dat het verder wat uitmaakt voor de uitslag, maar het licht knipperde nog geel nadat ie hem al had geraakt.

[afbeelding]
Als ik het goed begreep kreeg Max een groen lampje op zijn stuur en ging daarna direct op het gas. Het zou niet moeten mogen, maar wellicht lopen de lampen en het signaal in de auto niet sync.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-06 15:34

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
hardware-lover schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:03:
[...]

[afbeelding]
Ik heb van het weekend gezien dat het inderdaad geel was langs de baan, maar dat hij op zijn stuur (het systeem dat ook bij de FIA vandaan komt) wel groen gaf en hij daarom gas gaf. Het lijtk er dus op dat de beide systemen (stuur en langs de baan) niet tegelijkertijd groen gaven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NickThissen
Groen lampje op het stuur betekend waarschijnlijk "VSC is bijna ten einde, je kan nu alvast gaan versnellen". Staat dus los van lampen naast de baan die pas op groen gaan als de VSC daadwerkelijk afgelopen is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:55
quote:
DJTimo schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:12:
[...]
Als ik het goed begreep kreeg Max een groen lampje op zijn stuur en ging daarna direct op het gas. Het zou niet moeten mogen, maar wellicht lopen de lampen en het signaal in de auto niet sync.
quote:
demo31051987 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb van het weekend gezien dat het inderdaad geel was langs de baan, maar dat hij op zijn stuur (het systeem dat ook bij de FIA vandaan komt) wel groen gaf en hij daarom gas gaf. Het lijtk er dus op dat de beide systemen (stuur en langs de baan) niet tegelijkertijd groen gaven.
Ik meen in een shot wat meer uit de lucht gezien te hebben dat er bij die lampen ook een kastje is met een X aantal knoppen. Zouden deze nog handmatig bedient worden door een marshall :? Van een marshall met vlag kun je immers ook niet verwachten dat dat allemaal precies gelijk gaat, mogelijk dat deze panelen dus ook nog met de hand bedient worden en daardoor een vertraging erin zit?

Wat an zich dus wel slecht zou zijn, want zelfs op TV krijg je meteen automatisch te zien dat er ergens geel is als een auto buiten de baan gaat, terwijl dan zelfs die lampen die coureur moeten waarschuwen niet eens automatisch gaan. Maar tegelijkertijd wil je misschien weer false positives voorkomen, soms zie je maar heel kort geel van een auto die net wat te wijd gaat, wellicht dat daardoor juist weer de panelen met de hand worden bedient zodat er altijd een mens over oordeelt en niet puur sensoren op basis van langzamer rjiden/10cm buiten de baan/...

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 15:55
Gezien in Paddock Pass:

https://gph.is/2L0NsoYX8AfkaWSi05Jd73E

Guenther Steiner crashed met de deur, vast MAG zijn schuld :+

/post

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
[...]
@DJTimo dat zou idd een verklaring kunnen zijn maar als dat werkelijk het geval is dan is dat eigenlijk een slechte zaak, zeker tijdens een VSC periode waarbij je directe tegenstander nota bene zowat in je versnellingsbak hangt.

De regel die in beeld kwam, "driver must increase 40% in laptime", zal niet werkelijk zo bedoelt zijn. Voor de snelste en de langzaamste rijder op de baan is dit verschil in rondetijd wat ze mogen rijden dan wel aanzienlijk onder een VSC? Dus in de praktijk zullen de rondetijden die ze mogen rijden voor iedereen wel gelijk zijn verwacht (hoop) ik.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
hardware-lover schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:36:
De regel die in beeld kwam, "driver must increase 40% in laptime", zal niet werkelijk zo bedoelt zijn. Voor de snelste en de langzaamste rijder op de baan is dit verschil in rondetijd wat ze mogen rijden dan wel aanzienlijk onder een VSC? Dus in de praktijk zullen de rondetijden die ze mogen rijden voor iedereen wel gelijk zijn verwacht (hoop) ik.
Is al langs gekomen, ja, dit is 40% op basis van een bepaalde rondetijd. Pin me niet meer vast op basis waarvan precies, maar in ieder geval is het voor iedereen gelijk.

Zou anders ook wel gek zijn, dan hoeven er niet eens complottheorieën te zijn waarbij iemand die achteraan rijdt extra langzaam gaat rijden om de koplopers op te houden. Dan is het immers het gevolg van de regels dat die achteraan langzamer rijdt dan de kop van het veld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:35
@RobertMe Volgens mij is de handmatige bediening alleen bij falen van het automatische systeem.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:08

pinda powerrr

Slow down...

Er is op maandag altijd wat te discussiëren! :+

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
RobertMe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:39:
[...]
Is al langs gekomen, ja, dit is 40% op basis van een bepaalde rondetijd. Pin me niet meer vast op basis waarvan precies, maar in ieder geval is het voor iedereen gelijk.

Zou anders ook wel gek zijn, dan hoeven er niet eens complottheorieën te zijn waarbij iemand die achteraan rijdt extra langzaam gaat rijden om de koplopers op te houden. Dan is het immers het gevolg van de regels dat die achteraan langzamer rijdt dan de kop van het veld.
Deze link zal ook wel eerder gedeeld zijn verwacht ik, maar ik ga hem niet meer opzoeken in dit topic als je het niet al te vervelend vind?

https://www.formula1.com/..._and_resuming_a_race.html

Under the VSC, drivers must reduce their speed and stay above a minimum time set by the FIA at least once in each marshalling sector. Stewards can impose penalties for any transgressions.

Drivers must not drive unnecessarily slowly, erratically or in a manner that could be deemed potentially dangerous to other competitors. Drivers may not pit, unless it is to change tyres. They are also not permitted to overtake, except if another driver in front enters the pit lane or slows with an obvious problem.

When it is deemed safe to end the VSC procedure, teams will be notified via the official messaging system. At any time between 10 and 15 seconds later, the FIA light panels will change to green and drivers are free to resume racing. DRS is also re-enabled at this time.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-06 15:06

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Grimmie187 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:43:
Toch blijft het bijzonder dat Mercedes de banden ineens zo goed aan de praat krijgt nadat Pirelli ze op hun verzoek heeft aangepast voor deze race..

Ben heel benieuwd hoe dit zal gaan op Silverstone en Paul-Ricard.
Gewoon goed gereden van het Pirelli uh Mercedes team.

Veder wederom een ontzettend saaie race. Hoog tijd om afscheid te nemen van dit circuit.

Mazzeltje voor Max met dank aan het falen van Ferrari :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NickThissen
Hier goed te zien:

Twee lampjes op stuur = VSC is bijna ten einde (nog geel langs te baan)
Vier lampjes op stuur = VSC ten einde (nu ook groen langs de baan).

Max versnelt zodra de 2 lampjes aan gaan. Het duurt dan nog 1 sec ofzo voordat de track groen is maar het is volgens mij normaal dat je al daar voor begint met versnellen zodat je die tijd niet na de VSC nog verliest. Stroll was uberhaupt al de hele VSC veel te traag (Max verloor 4-5 sec op Bottas tijdens de VSC).
quote:
TommyGun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Volgens mij moest Vettel naar binnen wegens probleem met achterbanden, en z'n stop was ook nog eens zeer traag (een band ging er niet op). Normaal gezien was hij dus voor Max gekomen, dus de call voor de pitstop was niet zo slecht, gewoon pech.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:46

pro_6or

amateur_60r

quote:
Bansheeben schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Hij was allerminst de snelste man op de baan. Ja hij zet een paar keer de snelste ronde neer, maar hij heeft dan ook alle tijd om z'n accu's op te laden en in een keer leeg te halen voor een snel stel rondjes vanuit zijn kansloze positie voor ook maar iets. Dit is overall duidelijk niet de snelste strategie omdat zelfs toen Max per saldo nog op 'm uit liep (met kapotte voorvleugel wel te verstaan). Ricciardo heeft gewoon een slechte race gereden gisteren.
Jackson6 ik moet hier ook even op reageren. Ric was de hele race langzamer dan Max. Bij de start was Ric iets beter weg dan Max maar Max gooide de deur dicht en Ric trok zich netjes terug, precies hetzelfde als Ric en Max in baku bij bocht 1 (bij de start daar) alleen zat Ric daar toen voor en trok Max zich terug toen Ric de deur dichtgooide (maar met een mmuur naast de baan). Toen (nadat de grosjean brokstukken waren opgeruimd) zat Max vast achter Kimi (1,5 seconde erachter). Inhalen kan niet en dichterbij kost je je banden. Ric schoot toen in de achtergrond al even van de baan (hij verloor daar net geen positie, met alle geluk voor hem) maar toen kon Ric dus in een aantal rondes sneller zijn omdat Max nu eenmaal vast zat achter Kimi, Ric ging toen van 3,5 achter Max naar zelf ook 1,5 achter Max en toen zat hij dus zelf ook inhet Kimi treintje als laatste wagon. Hij mocht/ging toen geen inhaalpoging op max doen (dit zal RBR vantevoren besproken hebben), dat zou zinloos en zeer gevaarlijk zijn geweest. Ric kwam toen op de radio met "I feel I could be faster" dat klopte natuurlijk maar ook voor Max gold dit. Ik zat me toen af te vragen wat RBR zou doen met de pitstop, ik vreesde op een Monaco 2017 scenario waar Max als 1e naar binnen ging, Kimi mee ging en Ric op zijn warme en zachte startbanden dan een overcut zou kunnen doen. Dit kwam echter niet uit want Kimi's motor plofte. Max trok toen een gat van 9 seconden op Ricc (was ronde na ronde sneller) en toen kwam de Ocon VSC. Net na de VSC reed Max zijn voorvleugel kapot (Horner schatte dit op 0,2 tot 0,3 seconde tijdverlies per ronde) en Ricci spinde van de Baan, draaide toen een rondje en via de andere kant naast de baan kwam hij weer terug, 7 seconden extra verloren. Toen was de race voor Ricci klaar. Hij is toen (ik meen 2 keer maar las ergens 3 x) de snelste ronde gaan zetten (daar krijgen ze bij RBR 100.000 euro bonus voor) maar daarvoor moest hij telkens een aantal ronden harvesten en dan in 1 ronde full deployen. je hebt dan wel 2 (of 3) keer de snelste ronde maar het is minder efficient dan steeds iets deployen (en kost je dus tijd, Max liep in deze periode (ondanks de neus schade) dan ook nog 2 seconden uit op Ricci.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Echt al dat gedoe over de VSC. Zien jullie allemaal nu echt niet dat Max gewoon de aerodynamische reglementen voor 2019 heeft lopen testen? :+

De voorvleugels worden namelijk verbreed en versimpeld. Een van de hoofdzakelijke doelen is het aanpakken van de enorme luchtwervelingen die de endplates produceren. De endplates duwen lucht naar buiten, weg van de banden om luchtweerstand te verminderen. Omdat de endplate van Max zijn auto afbrak, kon deze niet meer de lucht van het voorwiel wegsturen. Laat dit nu een van de ergste bronnen van dirty air zijn. Het koste Max 0,2 a 0,3 seconden per rondje omdat hij nu meer luchtweerstand had over zijn linker voorband. Verder zal het zeker niet helpen met slijtage.

Dat plaatst ook in perspectief hoe slecht Renault, McLaren en Ferrari eigenlijk waren. Max lapte zowel Sainz als Alonso met dezelfde motor, en meer luchtweerstand door zijn beschadigde voorvleugel. Dat is een totale vernedering. Vettel viel ook behoorlijk tegen. Vettel was zijn achterbanden kennelijk aan het slopen waardoor hij vroeg moesten pitten. Ferrari en Mercedes stonden gewoon op een twee stop, RBR niet. Nee, die hebben hun zaakjes wel op orde als het om slijtage gaat en die konden een stop doen. Uiteindelijk zullen de twee VSC's Mercedes hebben geholpen om een een stop te doen. Had Ferrari ook kunnen doen, maar dat deden ze niet. Eigen fout dus.

Tweede was dat Max zijn auto snelheid verloor door de schade, en minder dirty air zal hebben geproduceerd. Alsnog kwam Vettel niet eens binnen DRS afstand. Dan ben je gewoon niet snel genoeg.

Als laatste dit. Als er een team was geweest dat het meeste benadeeld had kunnen worden door Pirreli, dan was het RBR geweest. Die hadden namelijk het meeste te verliezen. Die hadden in Shanghai al een enorm voordeel. In Baku waarschijnlijk de race uit kunnen rijden als ze niet hadden hoeven stoppen, of elkaar hadden uitgeschakeld. Hier liet zeker Max zien dat hij de halve race op softs kon rijden, ondanks dat de banden wat dunner zijn gemaakt. RBR heeft zijn zaakjes gewoon op orde, Ferrari en Mercedes komen niet eens in de buurt. Zijn ook niet alleen daarin. Renault heeft ook problemen met banden. STR lijkt ook niet ideaal te zijn en Williams is gewoon waardeloos met alles, inclusief banden, behalve snelle pitstops. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Laatst online: 00:24
quote:
[...]
Ik vermoed (lees: het zou me niet verbazen), aangezien de leds langs het circuit vrij traag knipperen, de leds een beetje dom geprogrammeerd zijn. Ze knipperen geel en bij de volgende knipper verandert de kleur pas... stel dus dat het licht 1 sec uit en 1 sec aan is en dat repeterend. En op 0.5 van de "aan-periode" wordt het sein "groen" gegegeven, dan duurt het nog 1.5 seconden voordat hij groen knippert, terwijl het al groen is. Vandaar dat het lampje op het stuur betrouwbaarder is.
nogmaals, "ik vermoed".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-06 22:07
Sky Driver Ratings voor het afgelopen weekend. Raar wat mij betreft dat Grosjean nog 5/10 krijgt... Dat is maar één puntje minder dan Gasly, Raikkonen, Hartley en het zelfde als Stoffel en Sirotkin...

Max krijgt een 8.5.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:57:
Hier goed te zien:

Twee lampjes op stuur = VSC is bijna ten einde (nog geel langs te baan)
Vier lampjes op stuur = VSC ten einde (nu ook groen langs de baan).

Max versnelt zodra de 2 lampjes aan gaan. Het duurt dan nog 1 sec ofzo voordat de track groen is maar het is volgens mij normaal dat je al daar voor begint met versnellen zodat je die tijd niet na de VSC nog verliest. Stroll was uberhaupt al de hele VSC veel te traag (Max verloor 4-5 sec op Bottas tijdens de VSC).

[...]

Volgens mij moest Vettel naar binnen wegens probleem met achterbanden, en z'n stop was ook nog eens zeer traag (een band ging er niet op). Normaal gezien was hij dus voor Max gekomen, dus de call voor de pitstop was niet zo slecht, gewoon pech.
Ik begreep (maar heb niet gezien) dat hij iets te laat gestopt is bij zijn pitstop, waardoor zijn crew dus niet direct recht voor de wielen zat. Dat kost tijd, maar zou zijn eigen schuld zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:20

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
ATS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:50:
Sky Driver Ratings voor het afgelopen weekend. Raar wat mij betreft dat Grosjean nog 5/10 krijgt... Dat is maar één puntje minder dan Gasly, Raikkonen, Hartley en het zelfde als Stoffel en Sirotkin...

Max krijgt een 8.5.
Mag scoort hoger dan Ver :+

Verder wel raar dat ze Hulk geen cijfer geven, maar Gasly dan weer wel.

YakuzA wijzigde deze reactie 14-05-2018 16:56 (7%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Los van de blunder van Ferrari, was het wel opvallend dat VET niet in de buurt kwam met zijn ietwat nieuwere banden. Haalt RBR zoveel in op Ferrari, of zijn het daar prutsers. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:27

mark-k

AKA markkNL

quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Los van de blunder van Ferrari, was het wel opvallend dat VET niet in de buurt kwam met zijn ietwat nieuwere banden. Haalt RBR zoveel in op Ferrari, of zijn het daar prutsers. 8)
Het is ook niet echt een inhaalcircuit. Je moet 1.5 seconden per ronde sneller zijn dan je voorganger om m fatsoenlijk in te halen, dus zelfs al was VET meer dan n seconde sneller dan nog komt hij er niet langs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:
mark-k schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Het is ook niet echt een inhaalcircuit. Je moet 1.5 seconden per ronde sneller zijn dan je voorganger om m fatsoenlijk in te halen, dus zelfs al was VET meer dan n seconde sneller dan nog komt hij er niet langs.
Dat kan wel zijn, maar hij kroop er zelfs bijna niet naar toe (met uitzondering van de laatste ronde, waar we helaas niets van gezien hebben door die "geweldige regie" dit weekend).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
[...]

... dus zelfs al was VET meer dan n seconde sneller dan nog komt hij er niet langs.
Zelfs dat was de Ferrari niet. Tekenend...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:42

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Scuderia Toro Rosso Honda:
Car 28: Gearbox / rear suspension assembly
ICE (new)
TC (new)
MGU-H (new)
MGU-K (new)
ES (new)
CE (new)
Rear wing assembly
Floor assembly
PAS
Steering column
Steering wheel
LHS front suspension assembly
Front wing / nose assembly
Engine cover
LHS and RHS sidepods
LHS and RHS cooling panels
Brake friction material
Hydraulic pack
Hydraulic controls
Chassis loom
ICE air intake system
Complete exhaust system
Parameters associated with car re-build
Die hebben het druk gehad :o

https://www.fia.com/event...eventtiming-information-3

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 23:29
quote:
YakuzA schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Verder wel raar dat ze Hulk geen cijfer geven, maar Gasly dan weer wel.
Komt dat niet omdat hulk heel het weekend nauwelijks heeft gereden door problemen. (denk aan qualy bv.)
En gasly veel meer heeft kunnen laten zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickThissen
Hij kwam wel degelijk 2 of 3 keer heel dichtbij toch? Van 2.5-3 s naar 1.1-1.2 sec. Steeds net geen DRS (een keer net wel dacht ik?) omdat detectiepunt na 4-5 bochten zit waar je juist veel verliest door dicht op iemand te zitten. En de laatste ronde inderdaad zelfs tot op 0.5 s eventjes. Dus volgens mij was Vettel wel degelijk veel sneller op het eind (logisch ook met banden) maar kwam hij steeds opnieuw in die "muur" vanaf ~1-1.5sec waar hij niet doorheen kwam.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:37
quote:
gewoon een nieuwe auto gebouwd basically

--

wellicht had max met z'n kapotte vleugel minder drag maar ook minder DF (outwash bij z'n voorwiel was weg, meer dirty air daar)

--

Sains en Alonso met de vlag

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:
ATS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Dat kan wel zijn, maar hij kroop er zelfs bijna niet naar toe (met uitzondering van de laatste ronde, waar we helaas niets van gezien hebben door die "geweldige regie" dit weekend).
Ik moet zeggen dat ik de regie deze race best wel prima vond. Ja oke, ze hadden die spin van RIC wel even mogen laten zien in een replay. Maar verder prima. Ik zag wel nog veel fouten in de scherm informatie

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:04:
Hij kwam wel degelijk 2 of 3 keer heel dichtbij toch? Van 2.5-3 s naar 1.1-1.2 sec.
Max kijkt in zijn spiegel en denkt kom maar joh. Als het krap wordt geef ik een poeppie bij en weg was Ferrari weer op een 2.5 sec. Ferrari kon gewoon niet in de buurt komen. Behalve de laatste rond toen Max al naar de fans aan het zwaaien was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NickThissen
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:07:
[...]

Max kijkt in zijn spiegel en denkt kom maar joh. Als het krap wordt geef ik een poeppie bij en weg was Ferrari weer op een 2.5 sec. Ferrari kon gewoon niet in de buurt komen. Behalve de laatste rond toen Max al naar de fans aan het zwaaien was.
Lijkt me waarschijnlijker dat die oscillatie gewoon het opladen / gebruiken van hybride systemen is. Paar rondjes sparen zodat de batterij vol is en je een ronde lang kan knallen, dan zit je zo op 1 sec. Kom je er dan niet meteen langs dan is je batterij leeg en moet je weer sparen. Zo gaat het letterlijk altijd.

Beetje onzin dat Ferrari niet in de buurt kon komen aangezien ze eigenlijk de hele tijd voor Max gereden hebben. Max zat vast achter Rai tot die uitviel en kwam niet dichterbij op Vettel tot die stopte.

Max heeft het podium zeker verdiend maar het is niet alsof hij Ferrari helemaal zoek gereden heeft :?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Krijg je dan eigenlijk vrijstelling van het wisselen omdat je geprakt bent door een faalactie van een debiel? (die ook bestraft is as such) Anders nogal lullig als je gridstraffen moet pakken omdat ze mensen laten rijden die eigenlijk alleen in een demolition derby thuis horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Lijkt me waarschijnlijker dat die oscillatie gewoon het opladen / gebruiken van hybride systemen is. Paar rondjes sparen zodat de batterij vol is en je een ronde lang kan knallen, dan zit je zo op 1 sec. Kom je er dan niet meteen langs dan is je batterij leeg en moet je weer sparen. Zo gaat het letterlijk altijd.
Per saldo zeg ik precies hetzelfde maar dan zonder technische uitleg. Ik noem het gewoon een poepie gas bij.

Ik zeg ook nergens dat hij , Max RBR, Ferrari heeft zoek gereden. Alleen dat Ferrari er niet op en over kon. En dat is winst voor RBR en verliess voor Ferrari in dit geval

210667 wijzigde deze reactie 14-05-2018 17:17 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
mark-k schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:12:
[...]

Krijg je dan eigenlijk vrijstelling van het wisselen omdat je geprakt bent door een faalactie van een debiel? (die ook bestraft is as such) Anders nogal lullig als je gridstraffen moet pakken omdat ze mensen laten rijden die eigenlijk alleen in een demolition derby thuis horen.
Ik mag toch aannemen dat die reparatie over de crash van Hartley gaat. En die zette hem zelf in de muur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
mark-k schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:12:
[...]

Car 28 is Hartley.

Maar geen idee hoe dat gaat bij Gasly/Hulkenberg als die nieuwe componenten nodig hebben... de regels zijn me daar te onduidelijk voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:08
quote:
[...]

Zo'n wetmatigheid daar geloof ik niet echt in. Je kunt altijd druk zetten en hopen op een foutje of hopen dat je tegenstander meer last van slijtage gaat krijgen dan jij. Dus ook als je niet veel sneller bent maar wel sneller, dan zie ik geen reden om het gat niet dicht te rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
Je krijgt geen dispensatie omdat iemand anders je auto beschadigd heeft. Diegene kan wel een straf krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
RobertMe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:17:
[...]

Ik mag toch aannemen dat die reparatie over de crash van Hartley gaat. En die zette hem zelf in de muur.
Ah idd dan gaat het hier sws niet op nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:46

pro_6or

amateur_60r

quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:04:
Hij kwam wel degelijk 2 of 3 keer heel dichtbij toch? Van 2.5-3 s naar 1.1-1.2 sec. Steeds net geen DRS (een keer net wel dacht ik?) omdat detectiepunt na 4-5 bochten zit waar je juist veel verliest door dicht op iemand te zitten. En de laatste ronde inderdaad zelfs tot op 0.5 s eventjes. Dus volgens mij was Vettel wel degelijk veel sneller op het eind (logisch ook met banden) maar kwam hij steeds opnieuw in die "muur" vanaf ~1-1.5sec waar hij niet doorheen kwam.
Nee joh, die paar keer dat hij wat inliep heeft hij extra geharvest om dan alles op alles te zetten in een ronde (duurde ook telkens een paar ronde) en dan nog kwam hij niet binnen DRS, dat hij de laatste ronde dan van die 2,4 naar 0,7 seconden kwam was puur omdat Max het gas los liet voor de eindstreep. max verloor met de kapotte voorvleugel volgens Horner 0,2 a 0,3 seconde per rondje (en Max zijn banden waren 8 rondes ouder) dus ik denk dat de RBR (zelfs tov van Vettel) gewoon wat meer race pace had, genuine.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:37
quote:
pro_6or schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:42:
[...]

Nee joh, die paar keer dat hij wat inliep heeft hij extra geharvest om dan alles op alles te zetten in een ronde (duurde ook telkens een paar ronde) en dan nog kwam hij niet binnen DRS, dat hij de laatste ronde dan van die 2,4 naar 0,7 seconden kwam was puur omdat Max het gas los liet voor de eindstreep. max verloor met de kapotte voorvleugel volgens Horner 0,2 a 0,3 seconde per rondje (en Max zijn banden waren 8 rondes ouder) dus ik denk dat de RBR (zelfs tov van Vettel) gewoon wat meer race pace had, genuine.
Mijn perceptie was inderdaad ook dat de RB een betere race pace had. Ver en RIC zaten duidelijk klem achter Kimi totdat deze uitviel. En zoals je zegt kwam Vettel niet echt serieus in de buurt op nieuwere banden terwijl VER ook nog wat schade had.

Ik denk dat RB zeker niet ontevreden mag zijn over de race pace, nu nog eens wat meer power in de Q.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Ik denk dat deze GP ook een GP was waarin de banden een rol speelden.
Dunnere compounds, moeilijk op temperatuur te krijgen, nieuw oppervlak (maar wel veel testing natuurlijk in de winter).
Monaco is ook een raar circuit voor de pace.
We gaan het zien in Canada denk ik waar vermogen en efficiente DF een rol spelen net als in China.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:35
quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
Groen lampje op het stuur betekend waarschijnlijk "VSC is bijna ten einde, je kan nu alvast gaan versnellen". Staat dus los van lampen naast de baan die pas op groen gaan als de VSC daadwerkelijk afgelopen is.
Heeft het team nog enige invloed op dat lampje in de cockpit? Of alleen de FIA.

In het eerste geval kunnen ze het namelijk zo geprogrammeerd hebben dat de coureur zeg een seconde of 5 voor het einde van de VSC langzamer gaat rijden, waarna het lampje op groen springt als hij vol gas kan geven zonder boven de VSC limieten uit te komen.

Op die manier heb je de maximale snelheid bij het einde van de VSC situatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Liberty Media laat het ook lekker gaan met Grosjean. Kennelijk is de nieuwe F1 standaard om elke fout tot in den treuren te herhalen.

In ieder geval geen gezeur meer over Max. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 14-05-2018 18:40 (9%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:15

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:30:
Liberty Media laat het ook lekker gaan met Grosjean. Kennelijk is de nieuwe F1 standaard om elke fout tot in den treuren te herhalen.

[video]

In ieder geval geen gezeur meer over Max. Het klootjesvolk wordt weer eens makkelijk bespeeld. :+
Dit is toch geweldig? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
alexbl69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:13:
[...]

Heeft het team nog enige invloed op dat lampje in de cockpit? Of alleen de FIA.

In het eerste geval kunnen ze het namelijk zo geprogrammeerd hebben dat de coureur zeg een seconde of 5 voor het einde van de VSC langzamer gaat rijden, waarna het lampje op groen springt als hij vol gas kan geven zonder boven de VSC limieten uit te komen.

Op die manier heb je de maximale snelheid bij het einde van de VSC situatie.
Zoals hier al ergens is langs gekomen geeft de FIA eerst een "VSC ending" bericht, en tussen de 10 en 15 seconden daarna wordt deze daadwerkelijk opgeheven. De teams weten dus ook niet precies wanneer de VSC wordt opgeheven, alleen dat dit 10 tot 15 seconden na het bericht is dat deze beëindigd gaat worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Topsnelheden. Als ik zo kijk dan heeft Max duidelijk voor meer downforce gekozen dan Ricciardo. Dat zou verklaren waarom zijn auto zo goed op de weg lag, zelfs nadat de voorvleugel kapot ging, terwijl Ricciardo aan het mopperen was. De andere twee die uitstekend gingen deze race, Hamilton en Bottas tja, die reden volgens mij ook veel downforce, maar Mercedes warp drive PU doesn't care...

Volgens mij hebben Max en Hamilton de hele race ook geen DRS gehad. Kijk naar het verschil in absolute topsnelheid. :|

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 14-05-2018 19:37 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
1, 3 en 4 km/h hardere top (eenmalig, geen gemiddelde) vind ik nou niet echt 'duidelijk minder DF" :P
in de Q3 lap analyse liep max juist uit in sector 1 en 2 (lange stukken) terwijl ricciardo in de laatste paar bochten (DF) weer dichterbij kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:48

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:36:
[afbeelding]

Topsnelheden. Als ik zo kijk dan heeft Max duidelijk voor meer downforce gekozen dan Ricciardo. Dat zou verklaren waarom zijn auto zo goed op de weg lag, zelfs nadat de voorvleugel kapot ging, terwijl Ricciardo aan het mopperen was. De andere twee die uitstekend gingen deze race, Hamilton en Bottas tja, die reden volgens mij ook veel downforce, maar Mercedes warp drive PU doesn't care...

Volgens mij hebben Max en Hamilton de hele race ook geen DRS gehad. Kijk naar het verschil in absolute topsnelheid. :|
Ik ben toch heel benieuwd wat de Honda motor in de Red Bull kan doen als ik zo kijk naar de topsnelheid van Hartly.

sjaool wijzigde deze reactie 14-05-2018 19:47 (3%)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:16
Hoe hebben ze de speed trap gemeten van de laatste 3? Die lagen er in de eerste ronde uit. Of is dan vanaf start tot bocht 1 gemeten?

Bwoah

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
sjaool schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:47:
[...]

Ik ben toch heel benieuwd wat de Honda motor in de Red Bull kan doen als ik zo kijk naar de topsnelheid van Hartly.
"Very frustrating" race masked Honda gains in Spain
https://www.motorsport.co...a-gains-in-spain-1037413/

Honda had blijkbaar wat ERS updates (software) meegenomen.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 14-05-2018 19:49 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Speed trap ligt ergens vlak voor T1 idd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Dat is toch precies wat hij bedoelt? Je kunt wel alle hybride zeilen bijzetten voor een veel snellere ronde, maar daarna zit je een ronde of 2 met compleet leeggereden batterijen. Heb je dus niks aan, want je bent vervolgens een sitting duck.
quote:
Beetje onzin dat Ferrari niet in de buurt kon komen aangezien ze eigenlijk de hele tijd voor Max gereden hebben. Max zat vast achter Rai tot die uitviel en kwam niet dichterbij op Vettel tot die stopte.
RBR leek sneller te zijn deze race, puur op race pace. In ieder geval sneller dan RAI, maar volgen is erg lastig. Ze vertrokken op identieke banden en Max heeft direct kunnen aanhaken bij RAI die op zijn beurt weer een gaatje liet vallen naar BOT, VET en HAM. Je weet niet hoe het was gegaan als VER voor RAI had gereden, had hij BOT kunnen volgen? We zullen het nooit weten. Aan het eind van de race ging dat dikke prima, maar toen waren de banden van BOT ook wel _heel_ oud.

Vettel kon Max ook niet passeren ondanks zijn 7 (?) ronden nieuwere mediums. Dus zo beredeneerd was RBR wel degelijk sneller dan Ferrari.
quote:
Max heeft het podium zeker verdiend maar het is niet alsof hij Ferrari helemaal zoek gereden heeft :?
Dat zegt ook niemand. Hij heeft het gat met VET echter wel gewoon gecontroleerd op ~2.5s gehouden. En dat met een beschadigde voorvleugel en oudere banden...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Line up piltotos en los test
Mercedes-Hamilton
Ferrari-Vettel
RedBull-Verstappen
ForceIndia-Lafiti
Renault-Sainz
Williams-Rowland
Haas-Grosjean
McLaren-Vandoorne
Sauber-Giovinazzi
ToroRosso-Gelael
McLaren (Pirelli)-Turvey
ForceIndia (Pirelli)-Russel
o.v.b. de line-up voor de 1e testdag. Via @MotorLAT

offtopic:
@DaniëlWW2 @AGee @crisp Waarom kan ik als (mede-)TS de topic start niet wijzigen? Niet lief genoeg geweest? O-) :+

nachtnet wijzigde deze reactie 14-05-2018 20:10 (16%)

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:35
quote:
[afbeelding]

Vind RAI het meest opvallend. De onderste 3 lagen er na 3 bochten al uit, maar daarna is de Fin het langzaamst. En niet zo'n klein beetje ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:46

Gynnad

* * *

quote:
Ari Gold schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Vind ik niet erg, verwacht dan wel een spektakel van een race.

[...]

Welke stand zit jij?
Had je post niet gezien, maar wij zaten op Stand I, de laatste bocht. Prima uitzicht over het rechte stuk en de laatste paar bochten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:
[afbeelding]

Grappig hoe dat verschilt met de speedtrap
Jasphur in "[F1 2018] Race 5 - GP van Spanje"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01:30
quote:
alexbl69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:51:
[...]

Vind RAI het meest opvallend. De onderste 3 lagen er na 3 bochten al uit, maar daarna is de Fin het langzaamst. En niet zo'n klein beetje ook.
Begin van de race is volle tank en dus zware auto, later in de race worden de auto's lichter en daarmee sneller maar toen reed Kimi niet meer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:06

crisp

Devver

Pixelated

quote:
nachtnet schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:08:
[...]

offtopic:
@DaniëlWW2 @AGee @crisp Waarom kan ik als (mede-)TS de topic start niet wijzigen? Niet lief genoeg geweest? O-) :+
offtopic:
Omdat hij gelocked stond... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En ze gaan nog even door op het Formula 1 YouTube-kanaal. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Ik zie die botsing tussen Max en Stroll nu ook eindelijk eens terug. Die idioot van een Stroll gaat echt gewoon remmen terwijl de VSC ten einde kwam. :')
quote:
crisp schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:32:
[...]

offtopic:
Omdat hij gelocked stond... ;)
Stomme auto lock functie. O-) :P
Waarom staat die standaard aan voor een topicstart waar ik zelf bij hoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:06
quote:
[afbeelding]

Ik denk dat Hamilton echt wel een keer DRS heeft gehad van een achterblijver. Die knalt er echt geen 340 uit zonder DRS met zijn race afstelling. Hij zat heel de tijd rond de 320/325 geloof ik.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-06 06:57
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:30:

[video]

In ieder geval geen gezeur meer over Max. :+
Ow maar dit is altijd al geweest hoor, alleen waren het ''vroeger'' voornamelijk slechte beelden die online gezet werden (slecht in de zin van kwaliteit). Uiteraard is dit ook logisch want het is ''spektakel'', iets waar de F1 toch wel om hoort te draaien.
Nu is het in ''360'', vroeger was het in ''pixels tellen'' kwaliteit, dus nee dit heeft niks met Liberty Media te maken maar met F1 zoals die altijd geweest is.
Persoonlijk zie ik dan ook liever dit soort kwaliteit video's dan dat iemand in het publiek dezelfde crash online zet via zijn aardappel telefoon.

Ikzelf vind het dan ook goed dat LM dit allemaal doet ipv dat alleen de fans het internet/youtube vol gooien met slechte kwaliteit video's.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:06

crisp

Devver

Pixelated

quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 01:46:
[...]
Stomme auto lock functie. O-) :P
Waarom staat die standaard aan voor een topicstart waar ik zelf bij hoor?
offtopic:
Ga ik fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ATS
Hier is de F1 live after race event op Twitter: https://twitter.com/F1/status/995609376303058944

Persoonlijk vond ik het niet geweldig, maar ach.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Ow maar dit is altijd al geweest hoor, alleen waren het ''vroeger'' voornamelijk slechte beelden die online gezet werden (slecht in de zin van kwaliteit). Uiteraard is dit ook logisch want het is ''spektakel'', iets waar de F1 toch wel om hoort te draaien.
Nu is het in ''360'', vroeger was het in ''pixels tellen'' kwaliteit, dus nee dit heeft niks met Liberty Media te maken maar met F1 zoals die altijd geweest is.
Persoonlijk zie ik dan ook liever dit soort kwaliteit video's dan dat iemand in het publiek dezelfde crash online zet via zijn aardappel telefoon.

Ikzelf vind het dan ook goed dat LM dit allemaal doet ipv dat alleen de fans het internet/youtube vol gooien met slechte kwaliteit video's.
Nee hoor, voor Liberty media werd er sporadisch een filmpje gepost, maar dat was lang niet de hoeveelheid van nu. Ook was bijvoorbeeld het twitter account van F1 niet, of nauwelijks actief. Mede ook omdat Bernie dat allemaal onzin vond.
Er is overduidelijk een omslag geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
@modjes: blijft dit topic open voor de tests?
Of was daar al antwoord op gegeven, 'k vind niks in de zoekresultaten.

Jasphur wijzigde deze reactie 15-05-2018 09:47 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat @Jasphur zegt, lijkt mij dat we dit topic openhouden. Dat was immers vorig jaar wel het geval. Kan alleen bij F1Today.Net nog een Live Ticker vinden van de testen, zie:

https://www.f1today.net/n...-de-eerste-in-season-test

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wel leuk zo'n testdag, bij Mercedes testen ze nu nieuwe remlichten. Nu ook in de vleugels signalering:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:57

Damian

Insane Obtrusion

quote:
Woudloper schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:41:
Wel leuk zo'n testdag, bij Mercedes testen ze nu nieuwe remlichten. Nu ook in de vleugels signalering:

[afbeelding]
Nieuwe remlichten? Die hadden ze nog niet hoor... Zijn dit echt remlichten of is het het achterlicht wat ze al hadden dat aangaf of ze aan het coasten/opladen waren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:24

Soggney

Zeekomkommer

@Damian hoewel ik ook issues heb met het zien of het idd remlichten of het oplaad licht is. Maar de twee smalle ledstrips aan de vleugels lijken me wel nieuw.

Ik begin meer en meer een futuristisch gevoel te krijgen bij de huidige F1. De wagens en de tracks en alles eromheen, beginnen meer als scenes uit een scifi film aan te voelen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Waarom zet haas niet eens een andere rijder in die auto bij het testen, dan blijft hij misschien een keer heel...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:47:
@modjes: blijft dit topic open voor de tests?
Of was daar al antwoord op gegeven, 'k vind niks in de zoekresultaten.
Goed punt. Deze blijft dus nog een aantal dagen open. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:57

Damian

Insane Obtrusion

quote:
Soggney schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:47:
@Damian hoewel ik ook issues heb met het zien of het idd remlichten of het oplaad licht is. Maar de twee smalle ledstrips aan de vleugels lijken me wel nieuw.

Ik begin meer en meer een futuristisch gevoel te krijgen bij de huidige F1. De wagens en de tracks en alles eromheen, beginnen meer als scenes uit een scifi film aan te voelen.
Dan moet je al helemaal geen Formula E gaan kijken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:57

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
mark-k schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:50:
[...]

Waarom zet haas niet eens een andere rijder in die auto bij het testen, dan blijft hij misschien een keer heel...
Gro rijdt toch? Die heeft de afgelopen races wel bewezen dat hij hem zelf kan crashen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
SnowDude schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:52:
[...]
Gro rijdt toch? Die heeft de afgelopen races wel bewezen dat hij hem zelf kan crashen
Dat zeg ik toch? Doe een andere rijder die hem niet als bouwpakket teruggeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:04

Vuvuzela

My spire is forming

quote:
mark-k schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:57:
[...]
Dat zeg ik toch? Doe een andere rijder die hem niet als bouwpakket teruggeeft.
Is GRO gecrasht dan? Die gozer rijdt al bijna 10 jaar F1.. je luistert te veel naar Olav.

In frankrijk vragen ze zich af waarom Max rijdt vandaag..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
Vuvuzela schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Is GRO gecrasht dan? Die gozer rijdt al bijna 10 jaar F1.. je luistert te veel naar Olav.

Als Nederlander die de Engelse taal niet al te machtig is zou het wel verwachten gezien de tweet van Haas. :+
quote:
23 laps wracked up already - 12 lap supersoft stint complete with a best lap of 1:20.132 for P2. #F1Testing
Onze stokbroodvreter heeft nu wel de snelste tijd neergezet (1:18.449). ;)

sjaool wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:14 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Dubbel

albino71 wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:16 (90%)

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Remlichten ivm de halo denk ik dan...
quote:

[afbeelding]

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Damian schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:51:
[...]

Dan moet je al helemaal geen Formula E gaan kijken ;)

[video]
200kW jonguh! 2.8sec, maar zeker nog een top van krap 200km/h? :P Nee, F-E is echt looks over power.

Nee, geef mij dan maar de Indiecar, voorkant wat simpel maar zeker die side-display is een leuke feature.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: december 2011
Van F1today
quote:
De problemen voor Stoffel Vandoorne lijken maar niet op te houden. De Belg heeft slechts 1 ronde gereden vanochtend, zijn wagen staat in de pitbox aangezien er vooralsnog onbekende problemen zijn.
Mag je tijdens het testen met twee autos rijden? Aangezien Norris nu rijdt voor Mclaren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

RAI toch geen nieuwe motor nodig, hij reed gewoon op 3 cylinders:
https://www.motorsport.co...ge-spain-failure-1037736/

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Hm, wiring problem. Hopelijk kunnen ze de motor redden en heeft ie geen schade opgelopen in het rondje terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:

[afbeelding]
Voor de avond race? Of zegt Liberty: "We need more lights! We need more bling!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Vuvuzela schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Bij GRO is het niet de vraag of hij crasht, maar wanneer hij crasht. Just a matter of time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
erik91 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:23:
Van F1today

[...]

Mag je tijdens het testen met twee autos rijden? Aangezien Norris nu rijdt voor Mclaren.
Hij test voor Pirelli dacht ik en niet voor McLaren, dus dat zal dan wel mogen.
quote:
iichel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:24:
Hm, wiring problem. Hopelijk kunnen ze de motor redden en heeft ie geen schade opgelopen in het rondje terug.
Zolang de olie gewoon rondgepompt is zal de schade wel meevallen

Edit: excuses, had mn vorige moeten editen voor dit.

mark-k wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:30 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 16:36
quote:
Van F1today

[...]

Voor zover ik weet mag dat niet maar dit geval is een uitzondering omdat Norris voor Pirelli banden testen uitvoert.

-=-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-06 15:20
Grosjean heeft het even moeilijk, maar Max had het ook moeilijk afgelopen races en kwam goed terug in Barcelona.

Beetje simpel om Grosjean nu af te schrijven, terwijl hij Magnussen goed aankon vorig jaar. Nadeel van Grosjean is dat hij alleen sterk rijdt wanneer de auto perfect naar z'n zin is. Beperkte working range. De 2018 auto's zijn over het algemeen wat onvoorspelbaarder, gezien ook de verschillende kleine en grotere spins / crashes van alle coureurs. Dit zal dus niet in Grosjean's voordeel zijn.. wellicht kunnen de engineers wat betekenen voor hem.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

quote:
Van F1today
[...]

Bij het testen mag je maar met 1 auto rijden, dit is om te voorkomen dat grote teams teveel voordeel hebben.

(uitzondering is als er 1 dedicated voor Pirelli extra rijd, maar deze mag geen aero dingen etc testen)

YakuzA wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:31 (14%)

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: december 2011
Oke duidelijk, weet iemand wat er bij FI getest wordt dan? Ook voor Pirelli? (Latifi en Russell rijden allebij in een FI)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
erik91 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:33:
Oke duidelijk, weet iemand wat er bij FI getest wordt dan? Ook voor Pirelli? (Latifi en Russell rijden allebij in een FI)
Er is door enkele teams (waaronder ook Mclaren dacht ik), de tweede auto beschikbaar gesteld, enkel voor de Pirelli testen (als ik dat goed heb gelezen gisteren).

Edit: McLaren and Force India are the only teams permitted to field two cars, with one apiece specifically being used for Pirelli tyre testing.

hardware-lover wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:43 (16%)

A smile a day....

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:12
Wel leuk voor Max dat hij eindelijk eens met z'n leeftijdsgenootjes kan buitenspelen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
HAM rijdt voor f1 met test regenlichten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Laatst online: 00:24
quote:
albino71 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:15:

[...]
een f1-auto heeft volgens mij geen remlichten

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:34
quote:
albino71 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:15:

[...]
Mercedes, fresh from their impressive one-two result on Sunday, caught the eye as they became the first team to trial additional rain lights on the car's rear-wing endplates, as the FIA looks at ways to improve visibility in wet conditions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:10:
[...]

Mercedes, fresh from their impressive one-two result on Sunday, caught the eye as they became the first team to trial additional rain lights on the car's rear-wing endplates, as the FIA looks at ways to improve visibility in wet conditions.
Maar zijn dit dan opzet stukjes of is het een volledig andere vleugel?

Hehe. Iemand voelt zich bedrogen
https://twitter.com/chris...s/996336157310050305?s=21

Jasphur wijzigde deze reactie 15-05-2018 12:56 (10%)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True