Welke monitor voor ps4??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059399

Topicstarter
Mijn vraag

Wat is nu eigenlijk een goede monitor voor een ps4? Ik ben al een paar dagen opzoek naar een nieuwe monitor maar ik heb er eigenlijk niet echt veel verstand van. Ik ben zeer geïnteresseerd in de monitor van MSI Optix MAG27CQ maar ik weet nu niet ofdat nu deze is bedoeld voor ps4 of pc? Kan iemand mij hier mee helpen of een goede suggestie geven. Mijn budget voor een monitor is 500euro. Ik hoop snel op een antwoord merci :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Ik mis trouwens van jouw kant een heleboel eisen waar de monitor volgens jou aan moet voldoen. Denk aan afmeting, prijs resolutie, of meer technische zaken als welk type paneel e.d.

[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Br00ky,

Ja blijkbaar wel ik heb gwn 5min geleden mij acc hier aangemaakt mijn excuses hiervoor. Maar afmetingen of resolutie of welke paneel weet ik allemaal niet zoals daarjuist uitgelegd ken ik niets van monitoren. Ik wil gewoon de beste onder de 500euro en vraag gewoon enkele suggesties, want ik zit al de hele week naar monitoren te kijken en er is er maar 1 die aanspreekt (MSI Optix MAG27CQ) maar ik weet niet ofdat deze ook geschikt is voor ps4 want ik game alleen maar op ps4 en wil daarvoor ook de beste monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De laatste weken zijn er vergelijkbare topics geweest op GoT omtrent het aanschaffen van een monitor voor de PS4 en in enkelen heb ik ook suggesties gegeven.

Aangezien de jaren een beetje beginnen te tellen, adviseer ik je om even de zoekfunctie in te schakelen hiervoor. Volgens mij kan je voor dat geld best een nette monitor aanschaffen.

Let je wel op dat je je geluid aftapt (naar losse speakers) ofzo? Monitoren geven vaak stereo-geluid; dat is wel zonde bij een moderne console.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste MAXX3400,

Mij maakt dat niets uit ofdat er speaker in zitten of niet, ik heb een hele home installatie dus veel gebruik ik deze speakers niet en voor te gamen heb ik ook de astor a40.

Mvg
Arnec012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 1059399 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
Maar afmetingen of resolutie of welke paneel weet ik allemaal niet zoals daarjuist uitgelegd ken ik niets van monitoren. Ik wil gewoon de beste onder de 500euro en vraag gewoon enkele suggesties,
Dat kan wel zijn, maar dit is geen afhaalchinees. We vragen altijd ook input van jouw kant. Anders krijg je ook maar halfbakken advies, en dat wil jij ook niet.
want ik zit al de hele week naar monitoren te kijken en er is er maar 1 die aanspreekt (MSI Optix MAG27CQ)
Begin eerst eens te vertellen waarom deze jou aanspreekt. Dan komen daar ook neem ik aan je wensen uit :).
Anoniem: 1059399 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:01:
Beste MAXX3400,

Mij maakt dat niets uit ofdat er speaker in zitten of niet, ik heb een hele home installatie dus veel gebruik ik deze speakers niet en voor te gamen heb ik ook de astor a40.

Mvg
Arnec012
En dat soort zaken geef je dus normaal gesproken allemaal aan in je startpost ;).

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even wat oudere topics:
Gaming Monitor PS4 onder €300,-
Geschikte monitor PS4 Pro
Monitor voor ps4
Monitor voor PS4 Pro
Monitor PS4 Pro
Monitor voor ps4
PC en PS4 monitor
monitor voor ps4 max. €300
Monitor voor PS4
27 of 28 inch monitor voor PS4 gaming?
Welke monitor met PS4?

Maar, hoe ver zit je van je monitor/TV vandaan dan? De monitor waar nu je oog op is gevallen, is te gebruiken tot ongeveer een meter kijkafstand en daarna is jouw oog niet meer goed genoeg om afzonderlijke details op beeld waar te nemen. Dat is best zonde bij een goede console; misschien als je verder dan 1 meter wil zitten, dat je allicht kan bekijken of een 32" TV niet een betere keuze zou zijn.

/edit: had je https://pc4u.org/best-gaming-monitor/ trouwens al gelezen? Veel meningen en monitoren met voor & nadelen. Niet elke monitor is in NL leverbaar maar de keuze en afweging zou je allicht kunnen vergroten/veranderen :)

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 03-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Br00ky,

Oh ja ik heb de laatste tijd veel opgezocht en er zijn eer veel die zeggen dat een goede game monitor toch aan een bepaalde voorwaarden moeten voldoen zoals: lage reactietijd van max 2ms en hoge Beeldverversing en daarboven op heeft deze ook nog een hoge resolutie en heb nog nooit op een curved gespeeld vandaar deze mij nogal aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste MAX3400,

Ik zit redelijk dicht bij de monitor maar is dat dan een goede monitor voor op een ps4 of voor een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is redelijk dichtbij? Je hebt namelijk nergens genoemd wat je huidige scherm is. Zoals eerder al gezegd, wees zo specifiek mogelijk. De afstand tot een 4K scherm van van 55 inch is anders dan een 24 inch FHD schermpje. Concreter, beneden op de bank game ik op een andere afstand (want 55 inch 4K tv) dan boven (24 inch 1920x1200).

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716775

Hoger dan 1080p gamen met een PS4 wordt het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:53
br00ky schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:01:

Dat kan wel zijn, maar dit is geen afhaalchinees.
lol

Anyway, als we uitgaan van een monitor zoals je die van een PC gewend bent (dus, je zit er dichtbij), wil je over het algemeen het volgende hebben bij een PS4:

- 1080p (1920x1080), niet meer, niet minder (tenzij je een PS4 Pro hebt?)
- < 5ms reactietijd is bijna een vereiste, maar 1-3ms is optimaal

Schermgrootte is een kwestie van smaak; 21,5" tot zo'n 27" is waarschijnlijk het beste, waarbij 27" zelfs al een beetje groot is op 1080p (ivm lage pixeldichtheid, onscherp beeld)

Succes met je keuze!

Edit: De monitor die je zelf gevonden had (MSI Optix MAG27CQ) heeft een resolutie van 2560x1440 en is dus niet ideaal voor een PS4, omdat die slechts 1920x1080 als output geeft. Het aansluiten van een PS4 op dit beeld zorgt voor een onscherp en soms vervormd beeld.

[ Voor 18% gewijzigd door nieksvd op 06-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@nieksvd vorige keer gaf ik aan dat kijkafstand zeer duidelijk moet zijn voor dit soort "kleine" schermen. Blijkbaar heb je de hint ook niet begrepen want diagonaal is geen kwestie van smaak maar een meetbaar feit. En daardoor is je uitspraak over (on)scherpte ook incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:07:
@nieksvd vorige keer gaf ik aan dat kijkafstand zeer duidelijk moet zijn voor dit soort "kleine" schermen. Blijkbaar heb je de hint ook niet begrepen want diagonaal is geen kwestie van smaak maar een meetbaar feit. En daardoor is je uitspraak over (on)scherpte ook incorrect.
Ik ging hier uit van een gemiddelde zitafstand tot een computerscherm, daar kun je vast wel een voorstelling bij maken. Schermdiagonaal is overigens wel degelijk een kwestie van smaak; sommige mensen vinden 21,5" heerlijk waar anderen zweren bij 27". Mijn persoonlijke ervaring leert dat 1080p op 27" niet zo scherp is, maar wederom, dit gaat om wat TS ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

nieksvd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:11:
[...]

Ik ging hier uit van een gemiddelde zitafstand tot een computerscherm, daar kun je vast wel een voorstelling bij maken. Schermdiagonaal is overigens wel degelijk een kwestie van smaak; sommige mensen vinden 21,5" heerlijk waar anderen zweren bij 27". Mijn persoonlijke ervaring leert dat 1080p op 27" niet zo scherp is, maar wederom, dit gaat om wat TS ervan vindt.
Ik ben van mening dat dat dus niet zo is. Net als een gewone tv, waarbij afmeting rechtevenredig is met de kijkafstand, geldt dat ook voor monitoren. Het is geen smaak, het is hoe je oog gebouwd is en details kan onderscheiden, namelijk de booghoek die uitmaakt welke pixel je wel/niet kan zien bij ppi X op afstand Y.

Dit is simpele natuurkunde / biologie & wiskunde waarin smaak & voorkeur geen rekenfactor zijn.

Just my 2 cents; als iemand een scherm ergens voor wil en er optimaal van wil genieten, zal je een correcte afmeting moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:18:
[...]

Ik ben van mening dat dat dus niet zo is. Net als een gewone tv, waarbij afmeting rechtevenredig is met de kijkafstand, geldt dat ook voor monitoren. Het is geen smaak, het is hoe je oog gebouwd is en details kan onderscheiden, namelijk de booghoek die uitmaakt welke pixel je wel/niet kan zien bij ppi X op afstand Y.

Dit is simpele natuurkunde / biologie & wiskunde waarin smaak & voorkeur geen rekenfactor zijn.

Just my 2 cents; als iemand een scherm ergens voor wil en er optimaal van wil genieten, zal je een correcte afmeting moeten kopen.
Ben je dan ook van mening dat er bij een bepaalde kijkafstand en resolutie maar 1 (te berekenen) schermgrootte bijhoort? Dat is natuurlijk alles behalve het hele verhaal. Je kunt hoogstens adviseren om schermgrootte X te kiezen.
Pagina: 1