Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:15
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een monitor voor mijn PS4 slim. Ik had een Full HD TV'tje maar die is kapot gegaan dus heb ik een vervanging nodig.

Wat is je budget?
150 euro met 170 als absolute max

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het vrijwel alleen maar gebruiken voor mijn PS4 slim dus ik wil een 1080p monitor op 60hz want meer kan de PS4 toch niet, en ik wil een monitor die 24 inch groot is en een HDMI input heeft. Een snelle reactietijd/lage input lag lijkt mij dan ook heel handig? Speakers of audio passthrough heb ik niet nodig want ik gebruik mijn oordoppen via de controller voor het geluid.

Gamen (Call of Duty) is in ieder geval het hoofddoel.

Dit had ik al gevonden op basis van mijn voorkeuren en wat in de pricewatch populair is, waarbij de AOC 75hz is en de Iiyama 60hz.

pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Wat zijn dingen waar ik volgens jullie nog verder op moet letten of wat jullie mij aanraden?

[ Voor 3% gewijzigd door OB1 op 03-05-2017 16:09 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou hier voor kiezen:
pricewatch: Asus VC239H Zwart

Waarom IPS en geen TN? Details in kleur, het verschil tussen 1 of 5 ms is niet merkbaar maar een IPS paneel is in staat een veel beter kleurcontrast weer te geven waardoor je meer details kan zien, Detail in donkere hoekjes in games zijn eenvoudiger te zien omdat het niet simpelweg een zwarte vlek is, iets dat bij sommige games zeker van meerwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Dat is inderdaad een mooi ding ja, input lag heb ik opgezocht en is 10ms dus super laag, dat is mooi. Nu dat inderdaad geen probleem is en de kleuren beter zijn is dat eigenlijk een win-win situatie. Thanks voor je tip!

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Welke heb je gekocht en wat zijn jouw ervaringen qua gamen met de monitor?
Ik wil ook een budget monitor erbij voor het gamen. Normaal doe ik dat op mijn tv, dit is echt als erbij wanneer ik door mijn vrouw wordt verbannen.

Ik wil eigenlijk deze omdat deze meer toekomst bestendig lijkt en bovendien ook gewoon aan een pc gehangen kan worden voor lichte fotoshop werk en kantoor werkzaamheden algemeen:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
He @Kaizz, ik heb de Asus VC239H gekocht en ben er erg blij mee. Mooi schermpje, voldoende aansluitingen. Is niet verstelbaar verder en heeft geen audio out, maar verder weinig over te klagen.
Is ook vrij snel, lage input lag en geen ghosting oid.

Is een prima scherm voor die prijs!

Als je op een pc gamed kan je prima die Dell gebruiken, als je een console gebruikt hou dan rekening met het feit dat bijna geen enkele console 1440p uit kan sturen.