Geschikte monitor PS4 Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 971087

Topicstarter
Hellllllllo,

Ik ben al dagen aan het rondneuzen op het internet voor een geschikte monitor voor mijn PS4 Pro. Inmiddels weet ik er aardig wat vanaf en heb ik ook verschillende opties voorbij zien komen. Echter, de meeste techsites geven monitoren weer van +/- 500 euro.

Graag zou ik een advies ontvangen welke monitor zou schikken aan mijn wensen of beter gezegd welke monitor "optimale" ondersteuning zal bieden aan mijn game ervaring.

Wensen:
IPS of VA paneel
4K (maar is waarschijnlijk niet mogelijk i.v.m. mijn budget, vandaar dat dit geen "harde" eis is)

En natuurlijk zou ik geen ghosting o.i.d. willen tijdens het gamen. Mijn budget ligt rond de 300 euro.

Het zou fijn zijn als jullie je kennis c.q. ervaringen willen delen :)

Alvast van harte bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vragen:

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je de Pricewatch gebruikt om tot een vergelijk te komen?
Moet het perse een monitor zijn, of mag een televisie ook?
Wat wil je nog meer op je monitor / televisie aansluiten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jorgen schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:48:
Vragen:

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je de Pricewatch gebruikt om tot een vergelijk te komen?
Moet het perse een monitor zijn, of mag een televisie ook?
Wat wil je nog meer op je monitor / televisie aansluiten?
Hi,

Dank voor je reactie.

Wat ik zelf al heb gevonden
Een voorbeeld van een monitor die mij ideaal leek was deze: https://www.bol.com/nl/p/...SABEgLrR_D_BwE#modal_open (hier kost het 370, maar als ik even doorzoek vind ik hem ook voor 300).

Echter, bij deze monitor heb je dit probleem:
YouTube: Samsung CFG70 24" Screen problem (en je hebt nog veel meer mensen die dit probleem ondervinden). Het schijnt dat het nieuwe model exact hetzelfde issue bevat.

Deze monitor heeft een VA paneel, 144hz (niet nodig bij een ps4) en 1ms.

Verder zijn er nog andere geschikte monitoren, zoals: https://www.amazon.de/Mon...DisplayPort/dp/B075CQ5Z8R. Echter, deze is niet verkrijgbaar bij een Nederlandse webshop (althans ik kon het niet vinden). Bovendien is het aan de prijzige kant.

Monitor of TV?
Het hoeft niet perse een monitor te zijn, maar ik denk niet dat een TV in mijn prijsklasse aan mijn voorwaarden voldoet.....?

Wat wil je nog meer aansluiten?
Een desktop en een playstation. De playstation is wel van primair belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
pricewatch: LG 27UD58 Zwart

Top monitor voor het geld. Dan heb je dus wel 4K en ah-ips. 144hz heb je niets aan. Maar 4k natuurlijk wel. Mijn vriendin heeft hem en ik ben er erg van onder de indruk voor het geld.

Zelf een 4K Samsung TN gehad, en dat waren echt belabberde kleuren. Dat zou ik dus in ieder geval niet doen. Uiteindelijk dus ook voor een LG 34" 3440x1440 gegaan curved, maar dat is een ander budget en enkel voor PC interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Wat ga je met je desktop doen? Ook gaming? Dat mag je best iets duidelijker aangeven :P ik begon me behoorlijk af te vragen waarom je een PS4 Pro had gekocht terwijl je geen 4K monitor wou.

Anyhow, 4K voor ongeveer 300 euro bestaat wel. De TN panelen die daarin zitten zijn van redelijk goede kwaliteit. Nee, het is geen IPS, maar het is echt niet slecht ofzoiets. Gezien je waarschijnlijk recht voor je monitor zit zou ik TN niet per se als dealbreaker zien.
Wel grappig, ik heb net als @Inverted_World hierboven ook een 4K Samsung TN gehad en heb nu ook een LG 34" curved ultrawide :P Ja, die laatstgenoemde heeft echt betere kleuren en is een veel beter scherm, maar belabberd wil ik de kleuren van dat Samsung scherm ook niet noemen. Voor gaming voldoende.

1440p is naar mijn persoonlijke mening de sweetspot voor pc gaming, productiviteit en ook nog eens voor een leuke prijs te krijgen. Maargoed, volgens mij gaat je PS4 Pro dan weer terugschalen naar 1080p en je monitor dat weer opschalen naar 1440p, right?

Ik zou die PS4 Pro gewoon omruilen voor een PS4 Slim en daar een mooiere monitor van halen :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Richh schreef op zondag 19 november 2017 @ 02:57:
Wat ga je met je desktop doen? Ook gaming? Dat mag je best iets duidelijker aangeven :P ik begon me behoorlijk af te vragen waarom je een PS4 Pro had gekocht terwijl je geen 4K monitor wou.

Anyhow, 4K voor ongeveer 300 euro bestaat wel. De TN panelen die daarin zitten zijn van redelijk goede kwaliteit. Nee, het is geen IPS, maar het is echt niet slecht ofzoiets. Gezien je waarschijnlijk recht voor je monitor zit zou ik TN niet per se als dealbreaker zien.
Wel grappig, ik heb net als @Inverted_World hierboven ook een 4K Samsung TN gehad en heb nu ook een LG 34" curved ultrawide :P Ja, die laatstgenoemde heeft echt betere kleuren en is een veel beter scherm, maar belabberd wil ik de kleuren van dat Samsung scherm ook niet noemen. Voor gaming voldoende.

1440p is naar mijn persoonlijke mening de sweetspot voor pc gaming, productiviteit en ook nog eens voor een leuke prijs te krijgen. Maargoed, volgens mij gaat je PS4 Pro dan weer terugschalen naar 1080p en je monitor dat weer opschalen naar 1440p, right?

Ik zou die PS4 Pro gewoon omruilen voor een PS4 Slim en daar een mooiere monitor van halen :+
Hi,

Ook dank voor je reactie.

De reden dat ik een Pro heb gehaald is omdat dat destijds 150 euro duurder was dan de normale PS4. Dat vond ik wel te overzien. Op dat moment had ik alleen niet de mogelijkheid om ook nog een 4k monitor aan te schaffen.

Die LG uit de vorige post (27UD58) bevalt mij wel. Het kost weliswaar 369 euro, maar het is niet anders :)

Ik snap je punt dat (goede) TN schermen geen ramp zijn. Echter, IPS heeft toch sterk mijn voorkeur.

Mijn desktop zal ik puur gebruiken voor internet en dergelijke. Niet voor gaming

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 971087 op 19-11-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen onder Harde Waren en niet onder Consumentenelektronica.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1