Brent schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:48:
[...]
Het zou interessant zijn als een professor dit eens berekende. De enige reden dat we het zo doen, is dat we die berekening niet zien en we dus de kosten van dit belachelijke systeem afwentelen en we in fabeltjes over onze geweldige, eerlijke verzorgingsstaat kunnen blijven geloven.
.......
Het is slavernij, het heet alleen niet zo, en door er allerlei structuren en woorden omheen te wikkelen is het de hoop dat we dat allemaal niet doorhebben. De illusie van Nederland zorgland, neusje van de zalm mag immers niet gebroken worden.
Er zijn negatieve rapporten te over die over de bijstand, re-integratie en andere traject-flauwekul met florerende namen, jaar in jaar uit alleen de politiek doet er weinig of niets mee. Zeker met de VVD aan de top, Rutte meent zelfs dat wij een fantastische verzorgingsstaat hebben en vind het tevens raar dat mensen in de bijstand vakantiegeld krijgen (hij denkt waarschijnlijk dat de bijstand voelt als vakantie). De VVD heb ik nog nooit gehoord over de misstanden in de bijstand, de VVD heeft het liever over de economie dat niet iedereen z'n economie is en kan zijn. Rutte klopt zich op de schouder dat hij het zo goed doet alleen, dat het beter met de economie lijkt te gaan komt door de virtuele geldpomp van de ECB. Maar goed, dat is een andere verhaal.
Enfin, terug naar de rapporten en verslagen, iedere keer weer is het hetzelfde verhaal, het resultaat is 0 en kost klauwen met geld. Een voorbeeld, uit 2014 zie dit artikel en dat is er nog maar slechts één:
-
https://decorrespondent.n...dustrie/28987530-054a9ebb
(het is een ouder artikel maar is al jaren zo, ook vandaag nog, dit is echter wel een goed artikel)
Er zijn ook projecten voor 50+ers gestart (en nu alweer gestopt) onder leiding van Asscher die ontzettend veel geld hebben gekost en niets hebben opgeleverd. Ze hadden daar toen zelfs oud-voetballer John de Wolf voor gevraagd als ambassadeur ouderenwerkloosheid. Asscher had zijn hulp ingeroepen om vooroordelen tegen 50-plussers weg te nemen en meer ouderen aan het werk te helpen. Het heeft allemaal niet mogen baten. Er zijn ook 50+ ICT projecten geweest (zoek op Tweakers) die ook allemaal zijn mislukt. Ik zie dit echt als stuiptrekkingen van een systeem dat ten einde is. Reden is gewoonweg dat de arbeidsmarkt ze niet wil maar de politiek blijft volhouden dat iedereen betaald moet en kan werken.
Het blijkt overigens ook dat de werkloosheidscijfers niet kloppen, alleen de mensen met een uitkering worden geteld, en mensen die slechts één uur werken worden
niet geteld en andere werkzoekende zonder een uitkering worden niet geteld. Er zijn ook mensen die geen uitkering willen vanwege persoonlijke redenen of stellen waarbij de partner net teveel verdient en niet in aanmerking kunnen komen voor een uitkering maar wél een baan zoeken. Het lijkt allemaal niet zo erg maar dat is het dus wel, geloof de cijfers van het door de staat gesponsorde CBS totaal niet.
Er is dus informatie te over alleen wordt net gedaan alsof het niet bestaat, als je zoekt is het er wel degelijk.
Zie ook deze bijvoorbeeld, zoek dan bijvoorbeeld naar twee zaken, die van Arend en van Ruth:
https://demonitor.kro-ncrv.nl/onderzoeken/sociale-dienstBrent schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:48:
[...]
Het basisinkomen buiten dit topic houden beperkt de discussie, vrees ik, tot kleine incrementele lapmiddeltjes, of saaie protestantse werk-ethische discussies. Helaas heb ik de tijd en expertise niet, maar een berekening over wat het nu eigenlijk kost iemand zijn huis uit te zetten (en de toeslagen die die dan ineens kan krijgen ed), te laten spartelen om die uitkering maar te krijgen (met alle nutteloze cursusjes en werkopleidingen die niets nuttigs leren en bovendien gratis werk voor vage bedrijven geven). Ik geloof er niets van dat het stelsel dat we nu hebben geld oplevert voor de werkenden, het is evident dat het niets oplevert voor de werkloze, en ik zie veel meer ethische bezwaren bij dit verplicht vrijwilligerswerk ed dan iemand 'voor nop' (aangenomen dat bijna iedereen wel een bepaalde arbeidscarrière heeft of zal hebben, betaal je uiteindelijk zelf voor je uitkering!) een minimumloon toeschuiven zodat hij of zij in elk geval even rustig op adem kan komen en zich kan heroriënteren.
Mee eens. Nou ja, vage bedrijven, commerciële bedrijven doen ook vrolijk mee zoals PostNL hier bij mij in de gemeente. Mensen met een uitkering werken daar, voornamelijk in de avonduren, zogenaamd om werkervaring op te doen, ze hebben wel werk maar geen baan (en die krijgen ze ook nooit). Hoe krom is dat, wel eens bij een baas een paar maanden moeten inwerken voor noppes? Ik niet. Nog erger wordt het dat de mensen die er in dienstverband werken niet kunnen overwerken omdat de plaatsen worden bezet door mensen met een uitkering. Het mes snijdt ook nog eens aan twee kanten.
Maar ook in andere gemeenten gebeurd het, zie dit (jan 2017):
-
https://www.rtvnoord.nl/n...igeren-niet-meteen-gekort
Of een heel 'dossier', vooral de afbeelding spreekt boekdelen:
https://decorrespondent.n...rukken/511846478-8b9acc72
Dus bewijzen genoeg lijkt mij al hoor je er weinig over, het lijkt geen agendapunt te zijn voor vadertje verzorgingsstaat.
[
Voor 1% gewijzigd door
codebeat op 04-04-2018 00:03
. Reden: kleine toevoeging ]