Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
harveydwijs2 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:51:
Het hoort hier niet, maar om speciaal een nieuw topic te openen lijkt me ook weer wat :p

Indien iemand geïnteresseerd is in de Mate 20/Mate 20 Pro... Hier is de live event: YouTube: Huawei live event | huawei live launch event | huawei live | huawei ...
Begint goed. Al minuten lang zwart scherm na een 20 seconden intro :D

Edit: Fixed. Heerlijk dat Engels xD

Executor16 wijzigde deze reactie 16-10-2018 15:10 (3%)

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 15:59
Executor16 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Begint goed. Al minuten lang zwart scherm na een 20 seconden intro :D

Edit: Fixed. Heerlijk dat Engels xD
Precies hahaha!

Versta er misschien 20 procent van, maar het is wel een onwijs sexy telefoon :9~

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
harveydwijs2 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Precies hahaha!

Versta er misschien 20 procent van, maar het is wel een onwijs sexy telefoon :9~
Ik ben ook om, ondanks de slechte presentatie wil ik er wel gelijk 1 :D

Wie bouwt even een Mate 20 Pro topic?

Executor16 wijzigde deze reactie 16-10-2018 15:35 (6%)

• JorianD96
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19-02 19:18
oNo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:46:
Nog steeds een tevreden gebruiker hier. Prachtig apparaat en ik vind de multi nav button / fingerprint echt heerlijk op die plek aan de voorzijde. Vooral op het werk (vaak unlocken vanwege 2 factor auth) en in de auto merk ik het.
De infrarood blaster gebruik is best vaak. Even de tv of stp bedienen als je de afstandsbediening even niet ziet. Of vanaf tafel het volume wat verlagen als de kinderen de tv wat te hard aan hebben staan :D

En over de Freebuds ben ik ook tevreden. Even pakken, in de oren stoppen en 2 keer tappen en spotify start.

MAAR, ik moet zeggen. Als ik de Galaxy S7 pak is dat ook nog steeds een heerlijk apparaat. Vooral qua formaat is dat prettiger imho. De S7 gebruik ik tijdens het sporten op de fiets (navigatie) of tijdens het suppen/vissen (display voor dieptemeter)
Welke app gebruik jij om de IR blaster te gebruiken?

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:34
Executor16 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Ik ben ook om, ondanks de slechte presentatie wil ik er wel gelijk 1 :D

Wie bouwt even een Mate 20 Pro topic?
Hierzo en ik mag hem de komende tijd vergelijken met de P20 Pro:)

Huawei Mate 20 Pro [Ervaringen & Discussie]

FR: Sortering terug op de FP.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

SuperKneus

SuperKneus was here

@Rammstein was jij vanavond toevallig bij Radar? Er kwam iemand langs met schade aan zijn Huawei

De groente en tot sinas

• Rammstein
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-02 12:58
SuperKneus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:57:
@Rammstein was jij vanavond toevallig bij Radar? Er kwam iemand langs met schade aan zijn Huawei
Ja dat was ik O-) :+

• Ernst Hartwich
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-02 12:52
Nieuwe update beschikbaar...

Versie CLT-L29 8.1.0.157(C432)

Website | ModelMayhem | Facebook | Twitter

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 18:24
Ernst Hartwich schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:48:
Nieuwe update beschikbaar...

Versie CLT-L29 8.1.0.157(C432)
Nog steeds een EMUI 9.... ;(

• Ernst Hartwich
Ja helaas nog even wachten dus

VoLTE zou nu moeten werken net als VoWiFi. Maar dat werkte toch al???

• JorianD96
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19-02 19:18
Hoe kunnen jullie nu die update krijgen. Ik zit nog op CLT-L29 8.1.0.152...

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kreeg vanmorgen een notificatie van update 8.1.0.157 en heb hem meteen geïnstalleerd. Installatie ging prima. Geen idee nog wat ze hebben aangepast of verbetert.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Ernst Hartwich

Ernst Hartwich wijzigde deze reactie 26-10-2018 11:42 (96%)
Reden: plaatje te groot

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik heb een aantal berichten verhuisd naar: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen.

• DanielC.
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-02 18:21
oNo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:46:
Nog steeds een tevreden gebruiker hier. Prachtig apparaat en ik vind de multi nav button / fingerprint echt heerlijk op die plek aan de voorzijde. Vooral op het werk (vaak unlocken vanwege 2 factor auth) en in de auto merk ik het.
De infrarood blaster gebruik is best vaak. Even de tv of stp bedienen als je de afstandsbediening even niet ziet. Of vanaf tafel het volume wat verlagen als de kinderen de tv wat te hard aan hebben staan :D

En over de Freebuds ben ik ook tevreden. Even pakken, in de oren stoppen en 2 keer tappen en spotify start.

MAAR, ik moet zeggen. Als ik de Galaxy S7 pak is dat ook nog steeds een heerlijk apparaat. Vooral qua formaat is dat prettiger imho. De S7 gebruik ik tijdens het sporten op de fiets (navigatie) of tijdens het suppen/vissen (display voor dieptemeter)
Haha zojuist de P20 Pro besteld hiero, en ik kom ook van de S7 af. Fingerprint scanner op voorkant was voor mij ook een must, nou eenmaal aan gewend en na een uurtje met andere telefoon gespeeld te hebben die dat ding op de achterkant hebben... ik vind het gewoon niet fijn.

Ben benieuwd, in de winkel lag hij lekker in de hand en een mooi groot scherm. Zal even wennen zijn aan het grotere formaat, maar dat komt vast goed. De batterij van mn S7 is echt een drama geworden en ook hier en daar wat burn-in in het scherm (vooral bovenin). Zodra de P20 Pro binnen is even alles overzetten en gaat mn S7 na bijna 2.5 jaar trouwe dienst de deur uit.

Nu nog even kijken voor een hoesje, zal waarschijnlijk weer de Spigen Rugged Armor worden.. die heb ik ook al jaren bij mn S7 en geeft goede bescherming en ligt lekker in de hand.

Ook nog een bluetooth headset bestellen. Ik heb goede oordopjes, maar wil voor op de fiets en in vliegtuig een over ear headset. Bij ING rentepuntenwinkel hebben ze een mooie van JBL voor 76 euro zonder Noise Cancellation en eentje voor 110 met Noise Cancellation.

DanielC. wijzigde deze reactie 29-10-2018 00:21 (14%)

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-02 16:13
Mijn Huawei is wel erg traag met updates. Enkelen zitten hier al een week op 157 en mijn telefoon geeft nogsteeds aan dat er geen updates zijn. Nu snap ik dat updates geleidelijk worden uitgerold, maar vergeleken met mijn vorige OnePlus gaat het een stuk trager.
Een app zoals Firmware Finder helpt helaas ook niet, want met de zip bestanden die deze download kun je helaas ook niet veel...

• DanielC.
Nou.... Dag 2 met mn nieuwe P20 Pro. Mijn bevindingen? Heerlijke camera, al veel mooie fotos mee kunnen maken in pro mode als auto modus. Wel AI uitgeschakeld, want dat vond ik niks.

Vandaag 1 dag de batterij goed getest. Vanmorgen 8 uur van de lader af en hij viel om 23:30 uit. Erg veel mee gedaan vandaag met hoge helderheid, om ook daar de batterij mee te testen. Bijna 7 uur SoT gehad, wat echt een veradening is tov mijn oude Galaxy S7!

Heb meteen Nova en Gboard geinstalleerd en natuurlijk mn standaard apps. Jammer dat het zo lastig en beperkt is om lockscreen aan te passen, maar gebruik lockscreen wel een stuk minder omdat het scherm nu al aangaat met een vingertoets.

Dubbeltap voor screenshot ben ik nu al fan van en ben ook zeer te spreken over de veeeeel andere opties in EMUI. De bloatware? Meh.. gebruik er niks van en heb ze verborgen.

Moet wel echt wennen aan hrt formaat. Met zn kleine s7 kon ik makkelijk met mn duim over het hele scherm heen zonder de telefoon ander vast te pakken. Dat lukt hier zeker niet😂

Al met al zeer tevreden!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-02 15:55
Ernst Hartwich schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:27:
[...]

Ja helaas nog even wachten dus

VoLTE zou nu moeten werken net als VoWiFi. Maar dat werkte toch al???
Heb je VOWI-FI ook in kunnen stellen? Ik kan het niet terug vinden in de settings..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Ernst Hartwich
keverjeroen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:21:
[...]

Heb je VOWI-FI ook in kunnen stellen? Ik kan het niet terug vinden in de settings..
Bij mij werkte het al voor de update. Instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiel netwerk -> oproepen via WiFi -> bellen via WiFi aan

Als het actief is krijg je in de statusbalk een icoontje, telefoon met WiFi symbool

• keverjeroen
Ernst Hartwich schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:49:
[...]

Bij mij werkte het al voor de update. Instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiel netwerk -> oproepen via WiFi -> bellen via WiFi aan

Als het actief is krijg je in de statusbalk een icoontje, telefoon met WiFi symbool
Ok.. Die optie heb ik er niet tussen, alleen VoLTE (via 4G) heb ik er tussen staan.. Ligt misschien aan provider?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Ernst Hartwich
keverjeroen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:59:
[...]

Ok.. Die optie heb ik er niet tussen, alleen VoLTE (via 4G) heb ik er tussen staan.. Ligt misschien aan provider?
Dat weet ik niet. Met vodafone werkt het al een tijdje. Tele2 en sinds kort ook KPN gebruiken ook vowifi, alleen werkt het op minder toestellen.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:37

Cerenas

I have to get out of here.

Zag deze op Reddit voorbij komen, Android 9 zou beginnen met uitrollen vanaf 10 november. Bron

Voor de volgende devices:
  • Huawei Mate 10
  • Huawei Mate 10 Pro
  • Huawei Mate 10 Porsche Design
  • Huawei Mate RS Porsche Design
  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro
  • Honor 10
  • Honor View 10
  • Honor Play

LinkedIn | Twitter | Steam

• DanielC.
Zojuist een update gehad naar 8.1.0.159

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

DanielC. schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:38:
#metoo

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Rotaderp2
  • Laatst online: 13-02 20:59
verkeerde topic....

Rotaderp2 wijzigde deze reactie 08-11-2018 10:44 (88%)

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:50
DanielC. schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:38:
hmm zit nog op 152, klopt er iets niet?

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb de meest recente update ook nog niet. Geduld is een schone zaak.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Poesmij
HellBeast schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:37:
Ik heb de meest recente update ook nog niet. Geduld is een schone zaak.
Ow maakt mij ook niet uit dat ik de update nog niet heb, maar zie al meer voorbij komen terwijl ik al even niks meer gehad heb.
Was daarom even benieuwd of dat normaal is. :)

• michaelw1998
Hmm, had mijn toestel van Tweakers gekregen in ruil voor een review. Heb nog geen updates ontvangen (zit op versie 152). Volgens Huawei Support komt dat omdat mijn toestel niet uit Europa zou komen maar 'Overseas'. Volgens de medewerker ontvang ik geen updates.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:33
Volgens mij zit er weinig logica in want ik zit op 157

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Poesmij
michaelw1998 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:38:
Hmm, had mijn toestel van Tweakers gekregen in ruil voor een review. Heb nog geen updates ontvangen (zit op versie 152). Volgens Huawei Support komt dat omdat mijn toestel niet uit Europa zou komen maar 'Overseas'. Volgens de medewerker ontvang ik geen updates.
Hmm dit zou dan bij mij ook het geval zijn. Waarom zou ik dan geen updates ontvangen, of komen deze dan gewoon later?

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:27
Ondertussen draai ik EMUI 9.0.0.108 en ik moet zeggen dat het erg snappy draait. Hij is nog wel in beta en dat kan je volgens mij ook merken aan het batterijgebruik.

Updaten heb ik via de bootloader unlock + rooten gedaan, wat op zich prima werkte, jammer dat hij nog niet officieel te gebruiken is :(

• DanielC.
depl0y schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:04:
Ondertussen draai ik EMUI 9.0.0.108 en ik moet zeggen dat het erg snappy draait. Hij is nog wel in beta en dat kan je volgens mij ook merken aan het batterijgebruik.

Updaten heb ik via de bootloader unlock + rooten gedaan, wat op zich prima werkte, jammer dat hij nog niet officieel te gebruiken is :(
Had je dan niet beter nog een week of 2 kunnen wachten? Gezien Huawei aangekondigd heeft 9.0 uit te gaan rollen vanaf 10 november enzo?

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-02 18:31
Als je bij update rechts boven op de 3 puntjes drukt en kiest voor "download nieuwste volledige pakket" kun je de 159 update alsnog gewoon forceren. De download is dan wel groter, omdat ie schijnbaar de volledige rom downloadt.

• depl0y
DanielC. schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:24:
[...]

Had je dan niet beter nog een week of 2 kunnen wachten? Gezien Huawei aangekondigd heeft 9.0 uit te gaan rollen vanaf 10 november enzo?
Heb je hem al draaien dan? We weten allemaal hoe snel de updates van Huawei doorkomen.

• Vo0di
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 31-01 13:07
Hebben meer mensen last van het niet goed scherpstellen van de camera? Met name wanneer ik foto's probeer te maken van bewegende objecten... Bijna allemaal zijn dan wazig. Dit had ik veel minder dan bij mijn S8

• Chantylosekoot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07-02 06:10
Ja ik heb hier ook last van.
Idd veel erger dan met de Samsung s8.
Bijna niet scherp te krijgen ook in slecht licht.

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:45
Staat AI dan aan in jullie camera instellingen? Nog op 8.1 of al op 9.x?

pepernooot

• Rotaderp2
heeft er iemand al een custom rom draaien toevallig ????
ik heb wat reviews gezien maar LineageOS zou echt lekker moeten draaien op de P20 Pro

• Chantylosekoot
dinkelover schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:06:
Staat AI dan aan in jullie camera instellingen? Nog op 8.1 of al op 9.x?
Ja die staat aan, hoe zie ik of het 8.1 of 9x is? 😬

• olson
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 22:54
clt-29 8.1.0.161 komt hier net binnen...
Security updates, verder niks spannends 8)

olson wijzigde deze reactie 14-11-2018 18:26 (35%)

Unifi AP-Pro, LR, Mesh, Airgateway, HP Microserver Gen8, Proxmox,

• dinkelover
Ja die staat aan, hoe zie ik of het 8.1 of 9x is? 😬
Telefoon - info neem ik aan. Betreft de Android versie, dat bedoelde ik. ;)

pepernooot

• Chantylosekoot
Oh de Android versie is 8.1
Ik vind het ook jammer dat de camera maar een resolutie van 7 mp heeft in full screen.

• Cerenas

Cerenas

Chantylosekoot schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:32:
Oh de Android versie is 8.1
Ik vind het ook jammer dat de camera maar een resolutie van 7 mp heeft in full screen.
Is bij alle telefoons zo dat de MP omlaag gaan als je widescreen gaat fotograferen. In 4:3 kan er natuurlijk meer oppervlakte van de camera sensor gebruikt worden. Je kan altijd in 4:3 gewoon een kleine panorama maken natuurlijk. :)

• michaelw1998
Zijn er eigenlijk mensen die hun P20 Pro geroot hebben?

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-01 09:18

CoolHead621

Enjoy every moment

michaelw1998 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:20:
Ik had hem geroot,
Uiteindelijk heb ik hem nu draaien met Android Pie Beta

Google Pixel 32GB / Samsung Galaxy S8 64GB+128GB

• michaelw1998
Edit: oeps verkeerde topic 8)7

michaelw1998 wijzigde deze reactie 15-11-2018 19:02 (88%)

• Ernst Hartwich
Update 161, veiligheidspatch, installing...

• depl0y
michaelw1998 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:20:
Same, maar vooral voor de Pie beta, release laat erg lang op zich wachten moet ik zeggen.

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16-02 09:13
@CoolHead621 IS het gemakkelijk de P20 Pro te rooten? Ik ben het niet per se van plan te gebruiken voor aangepaste firmware (kan natuurlijk toekomstig wel handig zijn) maar vooral voor het gebruiken van aangepaste software die root toegang gebruikt. Ik las enkele maanden terug dat Huawei het rooten van telefoons erg moeilijk maakte? Kan rooten kwaad? De updates van Huawei komen toch gewoon binnen met een geroot toestel?
En hoe kan ik het beste rooten?

Alvast bedankt voor het advise!

• Laughing_Freak
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 25-11-2018
Ik heb sinds een week de Huawei P20 Pro. Ik vind het een super fijn telefoon, heb totnutoe alleen één probleem mee. Elke keer als ik een melding krijg van bijvoorbeeld Whatsapp wordt mijn muziek of geluid van Youtube of Netflix zachter. Weet iemand hoe ik dat kan uitzetten. Ik wil namelijk wel de meldingen krijgen maar ik wil niet dat het geluid/muziek wordt onderbroken.

• wannes0808
  • Laatst online: 27-01 15:54
Is deze smartphone nog steeds de moeite waard voor aan te schaffen of ondertussen al een beetje verouderd? Ik zoek namelijk een nieuwe gsm in die prijsklasse of iets lager...

• Rotaderp2
ik heb hem op black friday voor 400 euro weten te bemachtigen met een abbo, miscchien kan het nog, is een top toestel voor dat geld

• Cerenas

Cerenas

wannes0808 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:06:
Is deze smartphone nog steeds de moeite waard voor aan te schaffen of ondertussen al een beetje verouderd? Ik zoek namelijk een nieuwe gsm in die prijsklasse of iets lager...
Geen idee wat je ermee wil doen, maar qua camera en batterijduur blijft het een top toestel, ondanks dat er misschien al snellere toestellen uit zijn (die vaak ook duurder zijn meteen). Ik ben er zelf nog altijd zeer tevreden mee en ik heb hem sinds release.

• olson
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 22:54
Het valt me op dat wifi aan blijft ondanks dat ik dit instel dat het uit mag gaan in slaap.
Wireless scanning staat ook uit in de locatie settings.. Blijkbaar is er iets dat perse wifi aan houdt? Iemand enig idee?

Unifi AP-Pro, LR, Mesh, Airgateway, HP Microserver Gen8, Proxmox,

• Rotaderp2
net binnen gekregen, wat een heerlijk toestel!
niet te groot, niet te klein, prachtig scherm
zeer snel ( fingerprint en/of face recognition merk je niet eens) en de cam natuurlijk 😍

Rotaderp2 wijzigde deze reactie 28-11-2018 14:45 (17%)

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:38
Ik heb ook sinds een klein weekje de P20 pro. Verkregen met een aantrekkelijk black friday deal bij T-mobile.

Tot nu toe zeer tevreden met het toestel. Eigenlijk heb ik altijd Samsung Galaxy S modellen gehad, met een kleine uitstap naar de Moto X. Omdat ik redelijk samsung moe was, nu toch eens Huawei geprobeerd.

Alles bevalt prima, maar 1 klein lullig dingetje mis ik enorm. Ik ben gewend aan een OLED display mye always on functie die weergeeft wat ik aan notificaties heb openstaan. De Huawei kan dit wel voor gemiste oproepen en SMSjes, maar niet voor Gmail en WhasApp.

Iemand tips hoe ik deze notificaties toch op het scherm kan krijgen?

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-02 21:31
@SuperKris Dat kan helaas (nog) niet met EMUI. Je hebt wel een app die dit kan (https://play.google.com/s...s.on.display.amoled&hl=en). Het is geloof ik echter niet mogelijk om dan te unlocken met je vingerafdruk.

Ik vind het zelf ook jammer, maar ben inmiddels al weer gewend geraakt aan de notificatieled die opzich prima werkt (zeker aangezien er meerdere kleuren gebruikt worden).

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:38
Greencap schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:40:
@SuperKris Dat kan helaas (nog) niet met EMUI. Je hebt wel een app die dit kan (https://play.google.com/s...s.on.display.amoled&hl=en). Het is geloof ik echter niet mogelijk om dan te unlocken met je vingerafdruk.

Ik vind het zelf ook jammer, maar ben inmiddels al weer gewend geraakt aan de notificatieled die opzich prima werkt (zeker aangezien er meerdere kleuren gebruikt worden).
Ik heb de app even geprobeerd, maar hij gaat inderdaad over het standaard scherm heen. Werkt niet heel erg lekker met ontgrendelen.

• Fox
  • Niet online
Iemand enig idee waneer Qmoji ook naar de P20 Pro komt? Vriendin was nogal teleurgesteld dat ze dat niet kon gebruiken op haar gloednieuwe P20 pro. Technisch gezien zou dat gewoon moeten kunnen en het zit zelfs op de meer budget telefoon Mate 20 lite. Qua software support valt mij dat toch wel tegen.

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-02 21:31
@Fox Denk na de update naar Android P (ergens in december als het goed is). Die functie zit geloof ik in EMUI9, dus daar moet je op wachten

• Cerenas

Cerenas

Uitrol is blijkbaar gestart voor de P20 en P20 Pro. Zie zelf nog niks, maar hopelijk is het in de komende weken dan beschikbaar.
http://www.huaweicentral....-getting-emui-9-0-update/

• M0ker
  • Laatst online: 13-02 17:50
Ik heb nu een paar maanden de P20 pro en ik irriteer mij eraan dan niet alle app meldingen doorkomen op het toestel. Van onder andere de volgende apps krijg ik geen meldingen meer: burgernet, marktplaats, etc. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Bij instellingen - apps & meldingen - meldingen beheer staan beide apps niet op geblokkeerd.

• ipje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 04:46
Instellingen - batterij - app opstart beheer. De genoemde apps op handmatig beheren zetten. Waarschijnlijk worden ze nu door energie beheer afgesloten als ze op de achtergrond draaien.
M0ker schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:45:
Ik heb nu een paar maanden de P20 pro en ik irriteer mij eraan dan niet alle app meldingen doorkomen op het toestel. Van onder andere de volgende apps krijg ik geen meldingen meer: burgernet, marktplaats, etc. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Bij instellingen - apps & meldingen - meldingen beheer staan beide apps niet op geblokkeerd.

• M0ker
  • Laatst online: 13-02 17:50
Thanks ik ga het proberen. Hopelijk is dat de oplossing

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 18:24
Nog steeds geen Android P / EMUI 9.x hier? :?

• smartje74
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 31-01 20:01

• Cerenas

Cerenas

Valt mij de laatste tijd op dat elke keer als er een update voor de Booking.com app (voorgeïnstalleerd door Huawei en ik gebruik het voor m'n vakanties) komt vanuit de Play Store er vanuit de AppGalleryer direct weer een minor update komt. Voorbeeld is dat de Play Store nu Booking.com een update gaf naar v16.7 en de AppGallery komt meteen daarna met een update naar v16.7.0.1. Nou is Huawei laatst vaak in het nieuws en of dat een beetje paranoïde is of niet vind ik het een beetje vreemd.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Al iemand de Android 9 update mogen ontvangen? zou vanaf vandaag beschikbaar moeten komen

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• icefire1971
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:12
Staat er net op. Eergisteren al ontvangen.
Geen problemen opgemerkt

• Riqy
Is er nog iets wat je kan doen om de update te "forceren" ?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• icefire1971
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:12
Geen flauw idee. Ik kreeg gewoon een melding als bij elke update. Ik ben in NL en heb Simyo als provider.
Riqy schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:01:
Is er nog iets wat je kan doen om de update te "forceren" ?

• keverjeroen
Ik heb 9.0.0.163 klaar staan om te installeren op m'n P20 pro, maar wacht denk ik even eerst wat ervaringen van anderen af..

• Ht87
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 16-02 13:41
Hmm zojuist android 9 geïnstalleerd, maar nu geeft het toestel bij elke notificatie vol in beeld de tekst 'swipe links of rechts om door covers te bladeren', met een instructieplaatje erboven. Dit lijkt eigenlijk bedoeld voor het beginscherm als je telefoon in lock staat.. Heel irritante bug!
Dit is ook als je het sneltoetsscherm activeert door bovenaan het scherm naar onder te swipen, meer mensen met dit probleem of met tips om dit op te lossen?

Update:
Reboot heeft 't opgelost, had ik uiteraard eerst moet proberen 8)7

Ht87 wijzigde deze reactie 27-12-2018 16:52 (8%)

• Flimovic
  • Laatst online: 09:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Android 9 draait hier ook, vooralsnog zonder problemen.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Cerenas

Cerenas

Hier nog steeds geen Android 9 beschikbaar via de update check. Is het nog steeds zo dat providers het toe moeten laten om te updaten of gaat het gewoon gefaseerd? Heb hier Vodafone als provider.

• ziconl
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09:50
Hier hetzelfde. P20 Pro Vodafone, nog geen update. Ook niet via Hicare app.
Cerenas schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:36:
Hier nog steeds geen Android 9 beschikbaar via de update check. Is het nog steeds zo dat providers het toe moeten laten om te updaten of gaat het gewoon gefaseerd? Heb hier Vodafone als provider.

• Seki
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-01 10:14
In België ook nog geen Update naar Pie voor P20Pro
Of is er goede manier om de Update te forceren..

• Drukkert
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-02 08:57
Wat heeft een provider (in mijn geval Vodafone) te maken met een update? Ik heb mijn telefoon niet via de provider, dan zou je dus sneller een update moeten krijgen?
Hier dus ook nog geen EMUI9...

• CoolGamer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 11:14

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb Vodafone in Nederland en ik heb de update gisteren ontvangen. Ik moet zeggen, de verschillen zijn niet zo heel groot. De task switcher ziet er beter uit en volgens mij gaat het tonen van de metadata van foto's een beetje makkelijker. Verder nog weinig gemerkt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• dinkelover
Iemand ook de ervaring dat via HiSuite (Win10) er een software update wordt aangeboden die idem is als de huidig geïnstalleerde versie? CLT-L29 8.1.0.161(C432) is geïnstalleerd en wordt aangeboden als zijnde nieuwe update.
Ik heb deze uiteindelijk paar dagen geleden maar gedaan (van CLT-L29 8.1.0.161(C432) naar CLT-L29 8.1.0.161(C432)), in de hoop dat er dan of de 9 of, geen update beschikbaar zou zijn. Helaas, nog steeds geeft HiSuite diezelfde aan en dat ik kan bijwerken. Kortom, die zit in een loop. OTA geeft geen updates beschikbaar. Geen root.

Mogelijke relevantie: wel kan ik sinds de 'update' naar dezelfde versie, niet meer VoLTE bellen; de optie is er wel en staat nog steeds aan, maar het werkt niet meer (schakelt terug naar 3G bij bellen sinds de update).
Vraag twee is eigenlijk, hebben jullie bij Voorkeursnetwerkmodus de optie erbij staan: 'Alleen 4G' ?

pepernooot

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Ik heb nu al een paar weken Android 9 draaien.
Merk weinig verschil eigenlijk.

Wie weet wat de Tmobile update inhoud?
Ik wil deze eigenlijk niet installeren ben bang voor bloatware.

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-02 12:36
Gisterenavond kreeg ik spontaan de update binnen. Merk niet echt verschil maar ik vind het witte (ipv zwarte) "snel instellingen" menu, de weergave van meldingen (berichten in groepschats van whatsapp staan bijvoorbeeld uitgebreid weergegeven met naam, persoonlijke foto én tekst ipv heel clean met alleen naam en tekst) en het open apps scherm (horizontaal ipv verticaal) tot nog toe vrij irritant.

• dinkelover
Joster schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:03:
Gisterenavond kreeg ik spontaan de update binnen. Merk niet echt verschil maar ik vind het witte (ipv zwarte) "snel instellingen" menu, ...
Ook niet als je een donker thema installeert/gebruikt? Dat moet toch aan te passen zijn (hoop ik ten zeerste). Je normale instellingen staan wel of niet op donker? (via batterij -> interface kleuren donkerder maken). In EMUI 8 wordt de achtergrond bepaalt door het ingestelde thema, als ik het goed heb.

pepernooot

• Joster
dinkelover schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:12:
[...]
Ook niet als je een donker thema installeert/gebruikt? Dat moet toch aan te passen zijn (hoop ik ten zeerste). Je normale instellingen staan wel of niet op donker? (via batterij -> interface kleuren donkerder maken). In EMUI 8 wordt de achtergrond bepaalt door het ingestelde thema, als ik het goed heb.
Je hebt helemaal gelijk! Het kan hier, door de interface kleuren donker te maken (kan me echter niet heugen dat ik dit voorheen zo had ingesteld, volgens mij was alleen dat snelmenu donker en de overige menu's waren gewoon licht):

https://tweakers.net/ext/f/8qt8TQJFbikZ9CCDr0WbcqSa/thumb.jpg

Edit: nee dat had ik sowieso niet, want nu zijn ook mijn agenda, telefoonboek etc donker. Volgens mij is dit pas een functie vanaf Android 9 sowieso?

Joster wijzigde deze reactie 30-12-2018 15:41 (8%)

• dinkelover
Nee, dit zit ook in emui 8. Maar al ik die licht zet, dan wordt instellingen, telefoonboek etc licht, maar mijn quick settings blijft donker. Daarom hoop ik dat door een thema installatie (iets anders dan die emui batterij setting) de quick settings ook donker zijn geworden. En dus ook bij emui 9 dan weer donker te maken zijn.

pepernooot

• Joster
dinkelover schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:19:
Nee, dit zit ook in emui 8. Maar al ik die licht zet, dan wordt instellingen, telefoonboek etc licht, maar mijn quick settings blijft donker. Daarom hoop ik dat door een thema installatie (iets anders dan die emui batterij setting) de quick settings ook donker zijn geworden. En dus ook bij emui 9 dan weer donker te maken zijn.
Dat heb ik niet kunnen vinden helaas.. Ik heb ook geen ander thema in gebruik dan in EMUI 8, dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt. Ach, ik gebruik Twitter en diverse andere apps ook donker, ga eens kijken of dit bevalt.

• Drukkert
Ik krijg zojuist de update binnen, na een handmatige check...
Ben benieuwd.

• whitesoxx
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-01 10:51
Hier ook (eindelijk) de update binnen net.

• Seki
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-01 10:14
In België nog altijd niet... Proximus

• Drukkert
Sinds de update krijg ik, als ik de telefoon ontgrendel, steeds weer de een melding van Wifi bellen.
Beetje irritant. Wanneer ik Wifi bellen uitschakel krijg ik dit niet.
Iemand enig idee hoe dit geluid uit te schakelen? Ik kan er in de instellingen niets over terug vinden.

• e2c
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-02 17:16
The OTA for P20pro P version start from 2018/12/18 till 2019/1/14.Please wait for few days .You will receive update for sure .

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:33
Heb de update draaien maar merk nog geen verschil behalve dat de volumebalk aan de zijkant verschijnt in plaats aan de bovenkant...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Joster
Joster schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:46:
[...]

Dat heb ik niet kunnen vinden helaas.. Ik heb ook geen ander thema in gebruik dan in EMUI 8, dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt. Ach, ik gebruik Twitter en diverse andere apps ook donker, ga eens kijken of dit bevalt.
Best rommelig nu :D Inbox, Agenda, Chrome, Whatsapp etc zijn niet donker, Instellingen, Contacten, App drawer, Standaard mail app (gebruik ik voor werk), Klok etc zijn wel donker.

In mijn standaard mail app is alleen iets raars aan de hand. De omgeving is donker maar zodra ik een mail open dan is het tekstvak van deze mail wit en de tekst gewon zwart, ziet er best wel nep en lelijk uit. Ligt dit aan de mail server of is dit op te lossen?

• CoolGamer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 11:14

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb de update nu paar dagen en een paar dingen vielen me op.
  • Wanneer je op de volume knop drukt, dan verander je altijd het mediavolume, niet het volume van de ringtone. In de praktijk wil je dit eigenlijk altijd, dus ik vind het een grote verbetering. Ook staat de volumeslider rechts in beeld i.p.v. boven. Mocht je toch het belvolume willen aanpassen, dan staat er een knop onder de slider waarmee je snel kan doorklikken naar het settingsscherm.
  • Ook is nu Digital balance beschikbaar in de settings. Je kan hierin zien hoe lang je bepaalde apps hebt gebruikt, hoe vaak je je telefoon unlockt en kan je tijdslimieten op apps zetten. Het plaatst wel een prominente notificatie in beeld wanneer een tijdslimiet instelt, maar verder is het handig.
  • De layout van de ingebouwde klokapp is aangepast. De app laat prominenter hoe lang het nog duurt voordat de eerste alarm afloopt, maar verder is er weinig veranderd.
  • De layout van task switcher is ook veranderd. Alle apps staan nu naast elkaar en switchen van apps gaat nu iets soepeler.
Ik ben verder tegen geen problemen aangelopen. Bij elkaar toch een paar mooie verbeteringen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Riqy
Ik heb de update nog steeds niet mogen ontvangen helaas, zou een provider hier nog iets in (moeten) doen?

Zit bij Vodafone...

My iRacing

• MarcHealthy
  • Laatst online: 19-02 16:24
Zijn er toevallig ook mensen vanaf samsung naar deze mobiel overgestapt ?. Heb nu een S8 en wil wat minder uitgeven dus mijn oog is gevallen op de Huawei 20 Pro voor de camera en batterij. Mag in februari verlengen.

Ga de reactie nog even lezen in dit topic, maar zijn er meer mensen vanaf samsung en hoe zijn de bevindingen ?

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• _deej_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:24
Ik kwam ook van de s7 Edge, batterij van de p20 pro is toch wel veel beter, qua camera ben ik geen pro dus zie het verschil met mijn huis-tuin-en-keuken gebruik niet echt. De ontbrekende edge is wel jammer maar dit is qua hoesje wel stevigers, mijn inziens. De ruimte op de telefoon is geweldig, bij 128 gb is geen wekelijks gezeur om de telefoon op te schonen :)

Ook hier is de OTA update nog niet ontvangen...

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge / Huawei P20 Pro and still going

• Ht87
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 16-02 13:41
@MarcHealthy
Ook hier vanaf de s7 edge afgekomen, had in eerste instantie gekozen voor de Sony xz3, maar die vanwege de minder fijne camera verkocht en de p20 pro gekocht. Heerlijk toestel, fijner dan Samsung wat mij betreft, vind de camera erg fijn en op de een of andere manier voelt alles wat intuïtiever en gestroomlijnder dan m'n Samsung. Zit natuurlijk ook 2 jaar ontwikkellingstijd tussen, maar toch!
Ik mis de edge eigenlijk niet, het scherm is groter dan de s7 edge in totaal aan scherm had. Wel slim om voor de p20 pro te gaan ipv de p20 of de p20 lite, het oledscherm zou ik niet inleveren!

• dinkelover
olson schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:25:
clt-29 8.1.0.161 komt hier net binnen...
Security updates, verder niks spannends 8)
Toevallig al android/emui 9 binnen? En zo niet, via HiSuite gecheckt wat die zegt bij updates?
Via Hisuite zit ik in een loop, blijft maar continu clt-29 8.1.0.161 aanbieden als update (terwijl die al draait). Heb hem één keer 'bijgewerkt,' maar sindsdien (zeer waarschijnlijk) problemen met mobiele verbinding; in de vorm van geen data downstream. Even mobiele data uit en aan verhelpt het meteen, maar vandaag had ik het in 1,5, uur OV, maar liefst 5 keer. Ben beetje bang dat er iets mis is en dat ik over een half jaar, nog in die update loop zit.

pepernooot

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True