Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Good to hear! Ik wacht nog een weekje, just in case :)

Moet wel zeggen dat ik nog steeds enorm blij ben met de P20 Pro! Heerlijk scherm, geen edge onzin, camera nog steeds een champ (helemaal met Gcam wat voor natuurlijk fotos echt beter werkt), batterij werkt nog steeds top en ben ook blij met de fysieke fingerprint reader op voorkant.

Mn volgende telefoon gaat wellicht geen Huawei worden, ligt een beetje aan wat er gebeurd met Google/Android. Maar geen idee wat het welnzou moeten zijn, ga de Note 10 even in de gaten houden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Krijg zojuist update 311 binnen met Android 9.1

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Flimovic schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:48:
Krijg zojuist update 311 binnen met Android 9.1
Ik zojuist ook. Vanavond maar even downloaden als ik thuis ben. Om er 4.2gb van mn data aan te gebruiken, beetje overbodig enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Gisteren de 311 update geinstalleerd en mijn telefoon is traag en slecht responsive geworden. Iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05
@pprs Geef het een dag. Bij een update wordt de appcache geleegd en kan het even duren voordat deze weer is gevuld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net ook 311 en EMUI 9.1 op mijn P20 Pro gezet.

Allemaal soepel en probleemloos verlopen.

Met 4.02 GB. wel een flinke download.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
nog geen tekenen van nieuwe update ...wacht nog even rustig af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Draai de nieuwe update nu ook een dag of 4 en ben blij dat Android weer van de ronde iconen is afgestapt.

Verder draait de update erg soepel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ook positieve ervaringen met de nieuwe update. Mijn telefoon lijkt sneller en mijn batterij gaat merkbaar langer mee.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem hier. Draai nu 3 dagen op 9.1 met mijn P20 Pro, en moet zeggen dat alles aanzienlijk soepeler en vlotter lijkt te lopen. Vooral op grafische snelheid aardige verbeterming merkbaar.

En idd, weer vierkante iconntjes, maar gek genoeg niet alle apps hebben vierkante icoontjes. Heb nog steeds 3 apps met ronde icoontjes? :?

Enige minder vind ik dat de alarmklok er nu anders uit ziet, ik vond de oude toch net ff wat duidelijker. Maar daar wennen we ook wel weer aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Iemand ervaring met gebruik van de P20 pro in China? Werkt deze? En zo ja op welke netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

hmm, van de enige op de andere seconde werkt de vingerafdrukscanner van mijn P20 pro niet meer.
Alle functies van die knop werken niet meer, dus ook niet als home button.

Al gereboot etc, maar niets helpt .. :/

Ook als ik in Settings zoek naar "vingerprint", crashen meteen alle aangeklikte resultaten (bv "Vingerafdruk-id") terug naar het home screen :?
(moet zoeken, omdat alle vingerafdruk gerelateerde opties letterlijk verdwenen zijn uit de settings submenu's)

Iemand enig idee, of is er hardware-matig een onderdeeltje voortijdig overleden?

[ Voor 10% gewijzigd door bloody op 31-08-2019 18:58 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

bloody schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:55:
hmm, van de enige op de andere seconde werkt de vingerafdrukscanner van mijn P20 pro niet meer.
Alle functies van die knop werken niet meer, dus ook niet als home button.

Al gereboot etc, maar niets helpt .. :/

Ook als ik in Settings zoek naar "vingerprint", crashen meteen alle aangeklikte resultaten (bv "Vingerafdruk-id") terug naar het home screen :?
(moet zoeken, omdat alle vingerafdruk gerelateerde opties letterlijk verdwenen zijn uit de settings submenu's)

Iemand enig idee, of is er hardware-matig een onderdeeltje voortijdig overleden?
Factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Jazeker, helpt niet helaas...

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dan denk ik dat een Huawei servicepunt je enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

HellBeast schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:44:
Dan denk ik dat een Huawei servicepunt je enige optie is.
Ik zou juist contact opnemen met de verkopende partij, daar moet je garantie claimen, niet bij Huawei zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Flimovic schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:22:
[...]

Ik zou juist contact opnemen met de verkopende partij, daar moet je garantie claimen, niet bij Huawei zelf.
Toen ik een probleem had mijn mijn meegeleverde Freebuds ben ik gewoon een Huawei servicepunt binnengegaan. Ik ging toen de deur uit met een nieuw setje Freebuds. Gewoon zorgen dat je de aankoopbon bij je hebt. Of natuurlijk van te voren even bellen, dat is sowieso slimmer. De verkopende partij zal je ook doorverwijzen naar het servicepunt, of je toestel innemen en hem dan zelf doorsturen. Dan duurt het nog langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

HellBeast schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:28:
[...]

Toen ik een probleem had mijn mijn meegeleverde Freebuds ben ik gewoon een Huawei servicepunt binnengegaan. Ik ging toen de deur uit met een nieuw setje Freebuds. Gewoon zorgen dat je de aankoopbon bij je hebt. Of natuurlijk van te voren even bellen, dat is sowieso slimmer. De verkopende partij zal je ook doorverwijzen naar het servicepunt, of je toestel innemen en hem dan zelf doorsturen. Dan duurt het nog langer.
Kan waarschijnlijk ook wel, maar er is een koopovereenkomst met iemand anders dan met Huawei. Het zou misschien gezeur kunnen opleveren. Maar misschien ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Een telefoontje is snel gepleegd. Zou het wel adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Heb via winkel aankoop mijn telefoon retour gestuurd ter reparatie.
Adres blijkt het adres van de Huawei service center te zijn 😀
Dus even afwachten..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst Hartwich
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2020
Zojuist een melding voor update 270 gekregen en geïnstalleerd. Dat schiet lekker op zo :-( Zijn er meer mensen op het Vodafone netwerk die zo achter lopen?

Website | ModelMayhem | Facebook | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Ernst Hartwich schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:03:
Zojuist een melding voor update 270 gekregen en geïnstalleerd. Dat schiet lekker op zo :-( Zijn er meer mensen op het Vodafone netwerk die zo achter lopen?
Ik heb vodafone, maar zit nu op 9.1.0.311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Ik kreeg vannacht 9.1.0.328 (zit op T-mobile).

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Hier ook Vodafone. Net geupdatet naar 9.0.0.293. Merkwaardig.

• grmpf
oh interessant, 311 komt er nu alweer achteraan. Nou ja, dan ben ik weer bij :-)

• Joster
grmpf schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:09:
oh interessant, 311 komt er nu alweer achteraan. Nou ja, dan ben ik weer bij :-)
Maar wat is bij? Aangezien ik dus op 328 zit..

• grmpf
oh ja goed punt. Benieuwd wat nou precies de systematiek is achter die updates.

• Ernst Hartwich
Update 293 komt er nu vlak achteraan. Hebben ze bij Vodafone de updates tegengehouden of zo?

• The_Worst
Ik kan mij voorstellen dat Vodafone alle telefoons langs gaat en als er in kortere tijd meerdere updates uitgekomen zijn dat deze dan ook achter elkaar worden vrijgegeven.

Zit hier overigens ook op 311. Unbranded telefoon.

• Ernst Hartwich
grmpf schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:13:
oh ja goed punt. Benieuwd wat nou precies de systematiek is achter die updates.
Dat is mij ook een raadsel, zit nu op 311, de derde update in 2 dagen...

• Flimovic

Flimovic

Joster schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:11:
[...]

Maar wat is bij? Aangezien ik dus op 328 zit..
Hier ook 328

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Goedemorgen,

Vraag waarvan meer mensen hier misschien last van hebben gehad. Ik heb een Huawei P20 Pro waarvan de apps op sommige momenten compleet vast lopen. Telefoon geeft dan ook aan Camera app is gestopt vervolgens is de camera niet meer te openen en doet de telefoon vreemde dingen (Kan niet meer bellen camera kan niet meer gestart worden en in bijv WHatsapp verdwijnt het keyboard en blijft deze zwart) Ik heb het toestel inmiddels aangemeld bij de leverancier maar misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad

Gr
Michael

• Flimovic

Flimovic

michaeltjeh1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:53:
Goedemorgen,

Vraag waarvan meer mensen hier misschien last van hebben gehad. Ik heb een Huawei P20 Pro waarvan de apps op sommige momenten compleet vast lopen. Telefoon geeft dan ook aan Camera app is gestopt vervolgens is de camera niet meer te openen en doet de telefoon vreemde dingen (Kan niet meer bellen camera kan niet meer gestart worden en in bijv WHatsapp verdwijnt het keyboard en blijft deze zwart) Ik heb het toestel inmiddels aangemeld bij de leverancier maar misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad

Gr
Michael
Geen last van, maar heb je al een factory reset geprobeerd?

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ja factory reset al eens geprobeerd maakte niet veel verschil. Is er ook een mogelijkheid om de functies van het toestel zelf te controleren? Heb al even gegoogled en dan kom ik wel *#*#6130#*#* tegen maar wordt hier niet heel erg wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste lezers, ik heb een Huawei P20 Pro die nog steeds op Android 8 draait. De upgrade naar Android 9 nog steeds niet binnen. Kan dit kloppen? Met de app Rootchecker weet ik dat de telefoon niet is geroot. Maar hoe kan ik controleren dat de bootloader is gelocked of niet? Want met een ontgrendelde bootloader ontvangt het toestel geen updates. Ik heb de telefoon van iemand overgenomen. Ik heb zelfs aan Huawei gevraagd of ze de upgrade wilden pushen. Dat zouden ze doen, maar na 2 maanden nog steeds niets.
Ervaart iemand dit ook? Hoe kan ik checken of de bootloader nog is ontgrendeld? Het is overigens een telefoon uit Nederland.

Alvast bedankt.

Ik heb je bericht maar even verhuisd uit: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?. Aangezien het hier beter past.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 18-10-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:
Hallo beste lezers, ik heb een Huawei P20 Pro die nog steeds op Android 8 draait. De upgrade naar Android 9 nog steeds niet binnen. Kan dit kloppen? Met de app Rootchecker weet ik dat de telefoon niet is geroot. Maar hoe kan ik controleren dat de bootloader is gelocked of niet? Want met een ontgrendelde bootloader ontvangt het toestel geen updates. Ik heb de telefoon van iemand overgenomen. Ik heb zelfs aan Huawei gevraagd of ze de upgrade wilden pushen. Dat zouden ze doen, maar na 2 maanden nog steeds niets.
Ervaart iemand dit ook? Hoe kan ik checken of de bootloader nog is ontgrendeld? Het is overigens een telefoon uit Nederland.

Alvast bedankt.

[mbr]Ik heb je bericht maar even verhuisd uit: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?. Aangezien het hier beter past.[/]
Dit heeft nog niet te maken met de ban zover ik weet. De meeste mensen draaien hier al Android 9. Je zou eens kunnen proberen om zonder simkaart updates proberen op te halen (sommige providers lijken erg traag te zijn met updates doorvoeren om één of andere reden). De ban zelf geldt voor zover ik weet alleen voor de telefoons die na die ban uitgebracht zijn (Mate 30 serie alleen nog volgens mij?).

Zelf had ik ondertussen de security patch van september ondertussen al wel verwacht, het is alweer een tijdje oktober. Iemand die deze al gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Laatst online: 09-09 11:59
Zojuist de update gekregen naar 9.1.0, ongeveer 4 gb update!

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Louw Post schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Zelf had ik ondertussen de security patch van september ondertussen al wel verwacht, het is alweer een tijdje oktober. Iemand die deze al gehad heeft?
Zojuist de update van 9.1.0.328 naar 9.1.0.345 gehad, met o.a. de security updates van oktober.

Installatie van 4.1 GB, probleemloos verlopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Ik heb ook de 9.1.0.345 sinds vandaag. Ik merk dat ik de batterijstatus van m'n Bluetooth device niet meer zie. Dit zag ik voorheen wel.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:57
Russel88 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:41:
Ik heb ook de 9.1.0.345 sinds vandaag. Ik merk dat ik de batterijstatus van m'n Bluetooth device niet meer zie. Dit zag ik voorheen wel.
Meer mensen met dit probleem?
Deze zie ik nog wel.
Alleen heb ik nu regelmatig een bericht over google assistant in mijn oortjes die ik niet uitgezet krijg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Poesmij schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:51:
[...]

Deze zie ik nog wel.
Alleen heb ik nu regelmatig een bericht over google assistant in mijn oortjes die ik niet uitgezet krijg :+ .
Oorzaak van m'n probleem is gevonden. Gisteren had ik m'n Bluetooth device alleen aangemerkt als audio device, dat is de reden dat ik geen accu status zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De P20 Pro die de mrs gebruikt heeft wat rare kuren. Soort discoverlichting af en toe, zwart/wit knipperend scherm waarbij het wit niet schermvullend is maar bijvoorbeeld boven of onderkant of beide.

Ze geeft aan dat dit sinds de laatste update is die ze ergens vorige week heeft gekregen. Heb nog niet bekeken welke update dat dan is, maar wellicht mensen die dit probleem herkennen?

Wil komend weekend in elk geval even cache wipen en backup/restore oid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Klinkt meer als een hardwarematig defect dan softwarematig.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Beekforel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:05:
De P20 Pro die mrs freakstar gebruikt heeft wat rare kuren. Soort discoverlichting af en toe, zwart/wit knipperend scherm waarbij het wit niet schermvullend is maar bijvoorbeeld boven of onderkant of beide.

Ze geeft aan dat dit sinds de laatste update is die ze ergens vorige week heeft gekregen. Heb nog niet bekeken welke update dat dan is, maar wellicht mensen die dit probleem herkennen?

Wil komend weekend in elk geval even cache wipen en backup/restore oid testen.
Ik had een dikke battery drain, 20% per nacht of zo na de laatste update. Cache wipe heeft dat verholpen. Als androir 10 komt dan doe ik wel weer een full wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
De P20 Pro heeft geen mogelijkheid tot draadloos opladen.
Nu zijn er van die "pads" via de USB aansluiting te koop waardoor toch draadloos kan opladen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik vraag dit omdat een collega van die vrij handig is met electronica en ondervonden heeft dat dit soort pads het moeten omzetten naar 5V en dat dit niet altijd een juist vorm van de spanning oplevert. Niet iedere telefoon vind deze licht afwijkende vorm prettig (als die pad dat heeft). Waardoor het laden van via zo'n pad al relatief snel stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ga zo toch maar een hard reset doen, batterij valt weer tegen de 25% weg per nacht. Als ik een app open dan stort de batterij van 20% naar 7% in 1 minuut. Als ik dan de lader aansluit springt ie binnen 15 seconden weer terug naar 20% en als ik reboot met de lader aangesloten dan staat ie opeens op 48% vol......
Hopelijk is het iets software matig en niet de batterij die aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb dat mijn USB niet meer een connectie wil maken met een PC of mijn Android Auto sinds update 9.1.0.345. Ik heb al vele potentiële oplossingen geprobeerd, zoals USB debugging, Cache geleegd,drivers opnieuw installeren, meerdere PC's, meerdere kabels, poortje schoongemaakt met een sateprikker, handmatig op MTP gezet (schiet steeds terug naar "alleen laden" .

Overigens werkt desktop modus wel goed, dus mijn poortje lijkt niet het probleem. het is echt softwarematig.

Ergens denk ik dat het een permissions probleem is. Iemand nog een tip?

[ Voor 19% gewijzigd door HellBeast op 11-12-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GnP91yq/Screenshot-20191211-184849-com-huawei-systemmanager.jpg

Nou, dat was werk voor niks. Van 43 naar 13% in 15 minuten terwijl de telefoon werkloos op tafel lag.....
Dat wordt even een service center opzoeken denk ik.

Dit was die van vanochtend, na een reboot 3 minuten later opeens 24% extra.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QCjP4n9/Screenshot-20191211-074053-com-huawei-systemmanager.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 11-12-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Zojuist 9.1.0.370 geïnstalleerd, bevat de beveiligingsupdates voor november. Hopelijk is Android 10 de volgende update. Las op Reddit dat Android 10 al wel uitgerold wordt in China voor o.a. de P20 serie, hopelijk komen wij dan ook snel aan de beurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Louw Post schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:24:
Zojuist 9.1.0.370 geïnstalleerd, bevat de beveiligingsupdates voor november. Hopelijk is Android 10 de volgende update. Las op Reddit dat Android 10 al wel uitgerold wordt in China voor o.a. de P20 serie, hopelijk komen wij dan ook snel aan de beurt. :)
Als ik https://www.getdroidtips.com/huawei-emui-10/ mag geloven komt Android 10 in maart 2020 voor de P20 Pro uit.

Ik heb net ook die .370 update succesvol geinstalleerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Hier is de .370 update vannacht ook geïnstalleerd.

Vraag: op dit moment gebeurt dat bij mij automatisch 's nachts. Dit heeft alleen als gevolg dat mijn wekker app het niet meer doet 's ochtends waardoor ik mij verslaap. Wat gebeurt er als ik deze functie uit zet? Krijg je dan een melding als er een nieuwe update klaar staat? Of zie je alleen als er een update is als je dat handmatig checkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan krijg je inderdaad een melding als er een update klaarstaat. Je hoeft niet handmatig te controleren (kan natuurlijk wel, als je ongeduldig bent).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Flimovic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:24:
Hier is de .370 update vannacht ook geïnstalleerd.

Vraag: op dit moment gebeurt dat bij mij automatisch 's nachts. Dit heeft alleen als gevolg dat mijn wekker app het niet meer doet 's ochtends waardoor ik mij verslaap. Wat gebeurt er als ik deze functie uit zet? Krijg je dan een melding als er een nieuwe update klaar staat? Of zie je alleen als er een update is als je dat handmatig checkt?
Hmm appart, bij mij doet hij het ook altijd automatisch maar mijn wekker gaat altijd nog optijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Poesmij schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:07:
[...]

Hmm appart, bij mij doet hij het ook altijd automatisch maar mijn wekker gaat altijd nog optijd af.
Idem hier inderdaad, zo ook vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

wildhagen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:35:
Dan krijg je inderdaad een melding als er een update klaarstaat. Je hoeft niet handmatig te controleren (kan natuurlijk wel, als je ongeduldig bent).
Thanks, dan zet ik het maar snel uit.
Poesmij schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:07:
[...]

Ik heb een 3rd party wekker app, de standaard wekker zet ik te makkelijk per ongeluk uit en dan verslaap ik me. Heb nu zo'n app waarvoor ik eerst een sommetje moet oplossen voordat ik kan snoozen of de wekker uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Sinds de installatie van 9.1.0.370 had ik heel af en toe last van rare flikkeringen van het scherm, dat duurde heel even en dan kon ik het toestel gewoon weer gebruiken. Sinds gisteravond echter is het erger geworden lijkt het. Als ik de telefoon een tijdje niet gebruikt heb (misschien iets van 20/30 minuten gok ik), dan blijf het scherm zwart en krijg ik ook de rare flikkeringen (witte en blauwe flitsen door het scherm), maar daar kom ik niet meer uit. Blindelings lukt het me om het toestel opnieuw te starten en dan is het weer opgelost.

Vanochtend contact gehad met Huawei support en die suggereerden een cache wipe, dat had ik gedaan, maar dat lost het probleem niet op. Verder kreeg ik de suggestie fabrieksinstellingen terug te zetten of de telefoon op te sturen voor reparatie. In beide heb ik natuurlijk geen zin, omdat het voor de update nog allemaal prima werkte.

Is er toevallig iemand anders met hetzelfde probleem of iemand die misschien een makkelijkere oplossing weet? (of specifieker weet waardoor het komt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Ik heb nu een update voor december ontvangen, versie .371

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Hi Mede tweakers
Ik heb een p20 Pro liggen met versie van Android/ Emui - versie 8.1.0

De telefoon is een anderhalf jaar geleden gekocht maar er komen updates meer.

Voor mijn werk is outlook vanaf android versie 9.0 verreist dus ik kan mijn email app nu niet meer gebruiken...

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik las in dit topic dat hier meer mensen last van hebben.

Via Google heb ik ook al dingen opgezocht maar kon niet de reden vinden waarom de update niet bij mij beschikbaar zou zijn.

https://androidworld.nl/nieuws/huawei-p20-pro-emui-9-1/

[ Voor 26% gewijzigd door ninoxps op 18-01-2020 17:13 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kreeg net de .380 update aangeboden op mijn P20 Pro. Geen spannende update, alleen de security-patches van januari, verder niets.

Installatie was dan ook snel klaar en zo gepiept.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik ga afscheid nemen van mijn Huawei P20 Pro....

Tijdens mijn vakantie heb ik hem helaas laten vallen. Dit gebeurt wel vaker, en tot nu toe heeft hij dat prima overleeft. Bij deze val echter scheurde de achterkant (Twilight-kleur), waardoor die nu helemaal gescheurd en bekrast is.

Hij functioneert verder wel gewoon prima, maar het is geen fraai gezicht.

Toevallig kreeg ik deze week een mail van Tele2 dat ik mijn abonnement kon verlengen (is bijna 2 jaar oud). Dus dat kwam mooi uit.

Mijn Huawei P20 Pro, wordt hierbij omgeruild voor een Huawei P30 Pro. Ik blijf bewust bij Hauwei, omdat ik er gewoon heel goede ervaringen mee heb.

Hoef niks bij te betalen (behalve dan € 5.70 thuiskopieheffeing), en ga qua abonnementskosten per maand van 29 naar 33 euro. Maar daarvoor krijg ik wel 7 GB data ipv de huidige 2 GB, en 200 belminuten/SMS ipv de huidige 100. Geen slechte deal dus.

Hoop hem later deze week binnen te krijgen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:

Tijdens mijn vakantie heb ik hem helaas laten vallen. Dit gebeurt wel vaker, en tot nu toe heeft hij dat prima overleeft. Bij deze val echter scheurde de achterkant (Twilight-kleur), waardoor die nu helemaal gescheurd en bekrast is.

Toevallig kreeg ik deze week een mail van Tele2 dat ik mijn abonnement kon verlengen (is bijna 2 jaar oud). Dus dat kwam mooi uit.

Mijn Huawei P20 Pro, wordt hierbij omgeruild voor een Huawei P30 Pro. Ik blijf bewust bij Hauwei, omdat ik er gewoon heel goede ervaringen mee heb.

Hoef niks bij te betalen (behalve dan € 5.70 thuiskopieheffeing), en ga qua abonnementskosten per maand van 29 naar 33 euro. Maar daarvoor krijg ik wel 7 GB data ipv de huidige 2 GB, en 200 belminuten/SMS ipv de huidige 100. Geen slechte deal dus.

Een scheur aan de achterkant zie je niet als hij in een hoesje zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:

Ehm had zelf een abbo van 24 euro en heb daarbij 10gb internet en onbeperkt bellen en sms. Dus je zit zeker aan de duurrdere kant.

Maar waar heb je je abbo afgenomen dat je niks hoeft te betalen voor het toestel? Ik zou nog 25 euro per maand aan toestel kosten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HellBeast schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:01:
[...]

Een scheur aan de achterkant zie je niet als hij in een hoesje zit toch?
Zit niet in een hoesje, vind ik ondingen :)

De scheuren zitten ook over de hele lengte, dus voelde heel irritant aan bij vastpakken enzo.
Poesmij schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:17:
[...]

Ehm had zelf een abbo van 24 euro en heb daarbij 10gb internet en onbeperkt bellen en sms. Dus je zit zeker aan de duurrdere kant.

Maar waar heb je je abbo afgenomen dat je niks hoeft te betalen voor het toestel? Ik zou nog 25 euro per maand aan toestel kosten moeten betalen.
Direct bij Tele2, was een aanbieding, 72 euro korting. Moest je hem wel voor 2 jaar afsluiten, de korting gold niet als je met maandelijks opzegbaar wilde. Is voor mij geen probleem.

Voor de duidelijkheid: die 33 euro is all-in, dus inclusief de toestelkosten!

Bezorgafspraak voor de P30 Pro is inmiddels gemaakt, ze komen hem vrijdag tussen 12:00 en 17:00 brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 09:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12-09 19:34
Ik heb gisteren mijn P20 Pro laten vallen en het scherm is defect :( Het werd eerst langzaam helemaal blauw en nu is het gewoon zwart... Jammer want ik vind dit echt wel een fijn toestel en de batterij was ook nog OK. Een vervangscherm is best duur zie ik, dik 200 euro?? Iemand ervaring met herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Ik heb 2 vraagjes, hopelijk weet iemand dat:
- Hoe zou ik _alle_ vibraties kunnen uitzetten op mijn P20 pro? Ik heb alles in Settings langsgelopen en overal vibraties uitgezet, maar nog steeds krijg ik een tril-notificatie bij bv een Google Calendar reminder. Ook in die app staat trillen uit (Calender app / Instellingen / Algemeen / Agendameldingen / Trilling)

- is er een manier om het laagste volumeniveau nog iets verder te verlagen? Dit omdat dit nog steeds te hard klinkt in sommige gevallen.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Toevallig al mensen die EMUI 10 binnen hebben gekregen? Ik lees al van mensen uit 'de buurt' (in Europa) die hem al binnen gekregen hebben.

Kreeg zojuist wel een update voor systeeminstellingen, denk dat deze vanuit Vodafone komt, maar nog geen software update te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Louw Post schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:25:
Toevallig al mensen die EMUI 10 binnen hebben gekregen? Ik lees al van mensen uit 'de buurt' (in Europa) die hem al binnen gekregen hebben.

Kreeg zojuist wel een update voor systeeminstellingen, denk dat deze vanuit Vodafone komt, maar nog geen software update te zien.
Update systeeminstellingen hier ook ineens (herstart verplicht), maar KPN. Dus dat lijkt wel getriggered te worden door Huawei en niet door de provider (of die hebben dat wel heel erg tegelijk gedaan). Wellicht idd de voorbode voor EMUI (en Android) 10. Het hangt nog steeds in mijn achterhoofd dat die niet meer komt. Al ruim een jaar die sancties voor Huawei. Zou het niet eens heel vreemd meer vinden :X
Daarnaast, ben ik nog zo ontzettend tevreden met EMUI 9... Ik ben klein beetje angstig dat er ineens iets minder stabiel/buggy werkt na de update waarvan ik het wel belangrijk vind dat het perfect werkt (ook omdat je het nu gewend bent). Zit soms in die kleine dingen. :)

[ Voor 2% gewijzigd door dinkelover op 05-06-2020 17:37 . Reden: correcties ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Even een klein vraagje van mijn kant. Voor de P20Pro had ik een Sony Xperia, en daarbij zag je bij het fotograferen altijd of de GPS een fix had. Op de P20Pro zie ik dat niet. Hierdoor wacht ik veelal te kort, en krijg ik foto's met GPS-coordinaten die mijlenver naast de werkelijkheid liggen. Is er op de P20Pro een optie om bij het fotograferen te zien of de GPS al een nauwkeurige fix heeft?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

dinkelover schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:36:
[...]
Update systeeminstellingen hier ook ineens (herstart verplicht), maar KPN. Dus dat lijkt wel getriggered te worden door Huawei en niet door de provider (of die hebben dat wel heel erg tegelijk gedaan). Wellicht idd de voorbode voor EMUI (en Android) 10. Het hangt nog steeds in mijn achterhoofd dat die niet meer komt. Al ruim een jaar die sancties voor Huawei. Zou het niet eens heel vreemd meer vinden :X
Daarnaast, ben ik nog zo ontzettend tevreden met EMUI 9... Ik ben klein beetje angstig dat er ineens iets minder stabiel/buggy werkt na de update waarvan ik het wel belangrijk vind dat het perfect werkt (ook omdat je het nu gewend bent). Zit soms in die kleine dingen. :)
Ik heb mensen wel zien klagen over EMUI 10 bij de telefoons die hem al eerder gehad hebben, maar die hebben wel updates daarvoor gehad en hopelijk is het voor onze update in 1x goed. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik krijg Emui 10 nu OTA binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

MAkS1 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 06:27:
Ik krijg Emui 10 nu OTA binnen :)
Dat is mooi zeg. Ik heb net gecontroleerd, maar heb hem nog niet aangeboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:21
Heb je gekeken via Support ipv software update, want via software update app heb ik geen update en via Support wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Arjan Verhoef schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
Heb je gekeken via Support ipv software update, want via software update app heb ik geen update en via Support wel. 8)7
Inderdaad, hier ook! Staat een rood bolletje bij 'update'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Stomme vraag maar hoe kom ik bij support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:21
Flimovic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:51:
Dat is een app die je kunt downloaden uit de App gallery van Huawei, die heet support, dit is volgens mij de oude Hi Care app.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan Verhoef op 10-06-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hier niet via de update of via support, nog even geduld dus denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Flimovic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:51:
De update zit een beetje verstopt in de Huawei Support app onder Sneldiensten->Meer->Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb hem ook nu geïnstalleerd. Eerste indrukken zijn positief. Alles werkt nog. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
Helaas, hier nog steeds geen update.. Maar goed te horen dat het er dus blijkbaar aankomt (mag ook wel inmiddels als de Android 11 beta al rond gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Opvallende aanpassingen zijn het volte-logo in de statusbalk, weer uit te zetten, volgens mij iets grotere lettertypes, meer veiligheidsmeldingen, meldingen zijn wat uitgebreider, nog steeds moet je de automatische helderheid uitzetten na herstarten... verder nog iets gemist?

*edit 14-06: op het startscherm staat nu 'noodoproe' en op de volgende regel 'p', erg irritant, op te lossen??

[ Voor 17% gewijzigd door _deej_ op 14-06-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:38
Android 10 vannacht gearriveerd!
Standaard alles in dark mode.

Apart...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Hier ook Android 10 geinstalleers zojuist. Ziet er goed uit op eerste gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Kreeg hier ook een update binnen, was al blij, maar bleek er één van 25MB te zijn. Een fix voor issues met enkele 3rd party apps werd er aangegeven..

Nog maar weer wat meer geduld hebben voor Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb ondertussen de update een week geleden ontvangen. De iconen ogen wat groter, maar verder zijn de veranderingen erg beperkt. Handig dat je nu de locatiepermissies ook "alleen tijdens gebruik" kunt geven. De camera-app heeft een layout update gekregen, maar werkt zover ik kan zien nog steeds hetzelfde.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 12-09 23:21
Sinds maandag ben ik ook in het heugelijke bezit van een P20 Pro. Tweedehands weliswaar, maar in vrijwel mint staat. Geen krassen op het scherm of de achterkant. Er zit een siliconen hoesje bij, maar de standaard screenprotector zit er volgens mij niet meer op. Heb ik al een nieuwe voor besteld bij vriend Alie E.
Komende vaneen stokoude P8 een flinke vooruitgang.☺
Graag wat verwijzingen naar handige tips, vooral om de telefoon te ontlasten van onnodige apps of instellingen. Waardoor de accu ook langer mee kan.
Als hobby fotograaf ben ik al helemaal enthousiast over de camera's. 🤗😎

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Vulcan750 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:52:
Sinds maandag ben ik ook in het heugelijke bezit van een P20 Pro. Tweedehands weliswaar, maar in vrijwel mint staat. Geen krassen op het scherm of de achterkant. Er zit een siliconen hoesje bij, maar de standaard screenprotector zit er volgens mij niet meer op. Heb ik al een nieuwe voor besteld bij vriend Alie E.
Komende vaneen stokoude P8 een flinke vooruitgang.☺
Graag wat verwijzingen naar handige tips, vooral om de telefoon te ontlasten van onnodige apps of instellingen. Waardoor de accu ook langer mee kan.
Als hobby fotograaf ben ik al helemaal enthousiast over de camera's. 🤗😎
In principe hoef je weinig te doen naar mijn ervaring. 3rd party apps als Booking.com en Facebook zou je kunnen deactiveren als je deze niet gebruikt.

Als je EMUI 10 toevallig al hebt op het toestel dan zou je de dark mode van Android 10 kunnen activeren, dat helpt wel in batterijduur (en de dark mode van apps die dat ondersteunen).

Ik heb ook nog steeds de P20 Pro (sinds release) en ben er nog zeer tevreden mee. Batterijduur en de camera's zijn nog steeds erg goed te noemen. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 12-09 23:21
Bedankt voor je reactie Cerenas! Android 10/Emui 10 zat er al op.
Booking.com en nog een paar andere apps heb ik kunnen verwijderen of deactiveren. Facebook gebruik ik gewoon, twijfel over Facebook Lite...
Bij Instellingen heb ik bij app-opstartbeheer op "Alles automatisch beheren" staan. Is het zinvol hier in te tweaken?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Vulcan750 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:22:
Bedankt voor je reactie Cerenas! Android 10/Emui 10 zat er al op.
Booking.com en nog een paar andere apps heb ik kunnen verwijderen of deactiveren. Facebook gebruik ik gewoon, twijfel over Facebook Lite...
Bij Instellingen heb ik bij app-opstartbeheer op "Alles automatisch beheren" staan. Is het zinvol hier in te tweaken?
Hoeft niet per se. Als je het gevoel hebt dat sommige apps te agressief gesloten worden zou je het voor specifieke apps uit kunnen zetten, maar volgens mij werkt het prima.

Chinese telefoonmakers staan er volgens mij om bekend dat ze vrij agressief apps sluiten in vergelijking tot andere telefoons. Goed voor batterijduur, maar kan zijn dat soms push meldingen oid dan niet binnen komen. Bij WhatsApp heb ik dit in ieder geval niet gemerkt. Bij apps die ik minder vaak gebruik zoals PostNL merk ik het soms wel (of het ligt aan de app, maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

_deej_ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:30:
Opvallende aanpassingen zijn het volte-logo in de statusbalk, weer uit te zetten, volgens mij iets grotere lettertypes, meer veiligheidsmeldingen, meldingen zijn wat uitgebreider, nog steeds moet je de automatische helderheid uitzetten na herstarten... verder nog iets gemist?

*edit 14-06: op het startscherm staat nu 'noodoproe' en op de volgende regel 'p', erg irritant, op te lossen??
Hoe zet je het VolTE logo uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Door Volte uit te zetten bij Mobiele Data. Of zoek bij instellingen op Volte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Sinds de laatste grote update werkt mijn recent key niet meer. Daarmee bedoel ik de navigatieknop rechts van home waarmee je kunt wisselen tussen open apps.

Als ik er nu op druk gebeurt er helemaal niets meer. Iemand enig idee? In de settings en op Google heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
De juli-beveiligingsupdate is binnen, niet meer verwacht eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

_deej_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:30:
De juli-beveiligingsupdate is binnen, niet meer verwacht eigenlijk
Gister ook binnengekregen. Ik denk dat we nog een jaartje beveiligingsupdates krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Heeft iemand gemerkt dat na de EMUI 10 update het veel langer duurt om een goede GPS fix te krijgen? Alle navigatieapps laten me over de kaart springen en pas na een paar minuten lijken ze door te hebben waar ik echt ben. Of misschien is er wel een fix, maar duurt het langer voordat die 'preciezer' is.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

keverjeroen schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:27:
Heeft iemand gemerkt dat na de EMUI 10 update het veel langer duurt om een goede GPS fix te krijgen? Alle navigatieapps laten me over de kaart springen en pas na een paar minuten lijken ze door te hebben waar ik echt ben. Of misschien is er wel een fix, maar duurt het langer voordat die 'preciezer' is.
Ja hetzelfde hier, duurt geen minuten, maar wel langer dan ik gewend ben. Raar genoeg is mijn standaard locatie ook altijd bij Soest in de buurt, terwijl ik daar zo'n 50km vandaan woon. Het duurt dan even voordat hij mijn echte locatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Louw Post schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:42:
[...]

Ja hetzelfde hier, duurt geen minuten, maar wel langer dan ik gewend ben. Raar genoeg is mijn standaard locatie ook altijd bij Soest in de buurt, terwijl ik daar zo'n 50km vandaan woon. Het duurt dan even voordat hij mijn echte locatie heeft.
Heb ook al wat gezocht op internet en vind wel meer mensen die er last van hebben. Antwoord van Huawei is alleen maar reset naar factory defaults en neem contact op met je lokale support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

keverjeroen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:49:
[...]

Heb ook al wat gezocht op internet en vind wel meer mensen die er last van hebben. Antwoord van Huawei is alleen maar reset naar factory defaults en neem contact op met je lokale support.
Het lijkt al erger te worden. Soms duurt het inderdaad echt enkele minuten voordat ik een fix heb en zelfs dan is de fix niet heel accuraat (altijd blauwe cirkel in Waze en Google Maps).

Had in de tussentijd ook nog contact opgenomen met Huawei en inderdaad wordt er een factory reset aangeraden. Daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in.

Heb jij dat toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Louw Post schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Het lijkt al erger te worden. Soms duurt het inderdaad echt enkele minuten voordat ik een fix heb en zelfs dan is de fix niet heel accuraat (altijd blauwe cirkel in Waze en Google Maps).

Had in de tussentijd ook nog contact opgenomen met Huawei en inderdaad wordt er een factory reset aangeraden. Daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in.

Heb jij dat toevallig al geprobeerd?
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Vraag me ook af of het iets oplost. Ik zing het nog wel uit tot begin volgend jaar. Dan heb ik 3 jaar met deze telefoon gedaan, en dat is best een record voor me, en ga ik opzoek naar een nieuw model.

Ik zet nu vaak m'n navigatie alvast aan als ik richting de auto loop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

keverjeroen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Nee heb ik nog niet geprobeerd. Vraag me ook af of het iets oplost. Ik zing het nog wel uit tot begin volgend jaar. Dan heb ik 3 jaar met deze telefoon gedaan, en dat is best een record voor me, en ga ik opzoek naar een nieuw model.

Ik zet nu vaak m'n navigatie alvast aan als ik richting de auto loop..
Ah, oke! Zal hetzelfde hier zijn. Tot de GPS issues eigenlijk erg tevreden geweest met dit toestel, maar eind dit jaar of begin volgend jaar ga ik ook voor een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
g0tanks schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:09:
Sinds de laatste grote update werkt mijn recent key niet meer. Daarmee bedoel ik de navigatieknop rechts van home waarmee je kunt wisselen tussen open apps.

Als ik er nu op druk gebeurt er helemaal niets meer. Iemand enig idee? In de settings en op Google heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Mocht iemand hier nog ooit naar zoeken: uiteindelijk lag het aan het ontbreken van de Huawei stock launcher. Die had ik via adb verwijderd omdat ik Nova Launcher gebruik, maar in EMUI10 heb je die weer nodig voor bepaalde functionaliteit zoals de recent apps.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en aanbiedingen: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic