Huawei heeft de P20 gepresenteerd. De Chinese fabrikant heeft op zijn duurste smartphone, de Pro-versie, drie camera's aan de achterkant gezet. De primaire camera heeft een resolutie van 40 megapixel. Die camera heeft pixels van 1 micron groot en Huawei claimt dat het gaat om een sensor van 1/1,7". Dat is een stuk groter dan gebruikelijk op telefoons. De software maakt bij normaal gebruik foto's met 10 megapixel, waarbij de camera-app informatie van vier pixels combineert in de foto. De lens heeft een diafragma van f/1.8. De secundaire camera heeft een maximale resolutie van 8 megapixel en een telelens, die dankzij het afwijkende brandpunt een equivalent van 3x optische zoom mogelijk maakt. De derde camera heeft een sensor voor zwart-witbeelden, zonder Bayer-filter, met een maximale resolutie van 20 megapixel en een lens met f/1.6-diafragma. De frontcamera heeft een maximale resolutie van 24 megapixel en een diafragma van f/2.0. Huawei maakt weinig details bekend over de gebruikte sensors. De primaire camera heeft in 35mm-equivalent een brandpunt van 27mm, bij de telelens is dat 80mm. Daardoor lijkt het erop dat de secundaire camera een sensor heeft van 1/5" of kleiner. De Huawei P20 Pro heeft een scherm met een verhouding van 18,63:9 en een resolutie van 2240x1080 pixels. Het gaat om een oledpaneel met een diagonaal van 6,1". Het scherm heeft de breedte van een 5,4"-scherm met 16:9-verhouding. De P20 Pro heeft in tegenstelling tot voorganger P10 Plus geen 3,5mm-jack voor headsets. Het toestel meet 155x73,9x7,8mm en weegt rond de 180 gram. De telefoon draait op de HiSilicon Kirin 970-soc. Dat is dezelfde soc als de Mate 10 Pro. Die heeft vier Cortex A73-kernen op 2,36GHz en vier A53-kernen op 1,6GHz met een Mali G72MP12. De P20 Pro heeft 6GB geheugen en een opslag van 128GB. Huawei specificeert niet om welk type geheugen en opslag het gaat.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Zal de gradiant effect variant in Nederland geleverd worden?
Interessant, ben benieuwd of de 3 camera's echt goede foto's op gaan leveren.
Dat zou haast wel moeten want dat is het unique sellingpoint van het toestel en wat mij betreft ook het enige wat deze prijs zou kunnen rechtvaardigen, want voor minder koop je een uitstekende Samsung S9 (of voor nog véél minder een nieuwe bijna net zo uitstekende S8).
Dat zou haast wel moeten want dat is het unique sellingpoint van het toestel en wat mij betreft ook het enige wat deze prijs zou kunnen rechtvaardigen, want voor minder koop je een uitstekende Samsung S9 (of voor nog véél minder een nieuwe bijna net zo uitstekende S8).
[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 28-03-2018 11:53 ]
Zal later nog wat meer posten:
Jammer wel, want die kleurstelling is pretty awesome:

Jammer wel, want die kleurstelling is pretty awesome:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Leuke functie die met het OLED-scherm nog wat beter uitkomt:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De notch is inderdaad helemaal niet zo storend als iedereen vind. De ruimte naast de notch wordt gebruikt voor de notificaties. Gevolg is dat de notificatiebalk iets omhoog schuift en je een groter scherm hebt.
@Ghostier, nee de Twilight komt niet naar Nederland. Vooralsnog niet in ieder geval.
@Ghostier, nee de Twilight komt niet naar Nederland. Vooralsnog niet in ieder geval.
[ Voor 17% gewijzigd door The_Worst op 29-03-2018 13:40 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik zit nu even naar de plaatjes te kijken, waarom doen ze onderaan het toestel ook geen notch om de FPR heen? Kan je die eventueel gebruiken voor on-screenknoppen ^^
Ik heb hier de onscreen knoppen uitgeschakeld, alles gaat via de vingerafdrukscanner. Korte tap is terug, ingedrukt houden is Home, zijwaarts vegen is de historie.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik vind de keuze van EN een notch, EN een chin een zeer vreemde.The_Worst schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:06:
Ik heb hier de onscreen knoppen uitgeschakeld, alles gaat via de vingerafdrukscanner. Korte tap is terug, ingedrukt houden is Home, zijwaarts vegen is de historie.
Verzin dan iets om de sensoren in de chin te verwerken.
Of plaats de vingerafdruksensor op de achterzijde en trek het scherm door naar beneden.
Nu blijf je met loze ruimte onderin zitten.
Blijkt fysiek nog niet zo heel goed te kunnen bij Androidsmartphones, zo stond gisteren op The Verge.Mole schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:30:
Nu blijf je met loze ruimte onderin zitten.
Heb het toestel even in handen gehad bij de Mediamarkt gisteren. Eerste keer dat ik uberhaupt een toestel met notch in het echt zag. Ik moet zeggen dat ik de ophef niet begrijp. Je kunt het 'uitzetten' wanneer het je hindert..
Al met al ziet het toestel er irl zeer goed uit en wat ik tot dusver heb kunnen testen even snel in de winkel, viel me niet tegen.
Al met al ziet het toestel er irl zeer goed uit en wat ik tot dusver heb kunnen testen even snel in de winkel, viel me niet tegen.
Ik vind nog steeds een slechte trend.
Echter, moet ik alles wel goed berekenen.
De P20 pro heet een 1080 x 2244p 18.7:9 scherm, zet je de notch uit, en hou je 1080 x 2160p 2:1 over, het zelfde als de Mate 10 Pro, maar de Mate heeft weer ruimte gereserveerd voor de status bar, de P20 niet.
Dus je hebt eigenlijk meer scherm vrij voor content, daarnaast is een fysieke k home button veel makkelijker te gebruiken dan de "navigation dock" dus ik zou de software navigatie knopen gewoon niet gebruiken.
-
Telefoon voelt goed in de hand.
Echter, moet ik alles wel goed berekenen.
De P20 pro heet een 1080 x 2244p 18.7:9 scherm, zet je de notch uit, en hou je 1080 x 2160p 2:1 over, het zelfde als de Mate 10 Pro, maar de Mate heeft weer ruimte gereserveerd voor de status bar, de P20 niet.
Dus je hebt eigenlijk meer scherm vrij voor content, daarnaast is een fysieke k home button veel makkelijker te gebruiken dan de "navigation dock" dus ik zou de software navigatie knopen gewoon niet gebruiken.
-
Telefoon voelt goed in de hand.
Ik kwam deze indrukwekkende foto gallerij tegen met foto`s gemaakt met de P20 Pro. Ik ben benieuwd wat jullie van de foto`s vinden
https://photos.google.com...CVzBKNXZFZkFBQmxDWWJKUFh3\\
https://photos.google.com...CVzBKNXZFZkFBQmxDWWJKUFh3\\
Als je alle reviews en s9+ vergelijkingen ziet schijnt er altijd een beetje beauty mode te zijn met smoothed gezichten, zelfs als die beautimode uitgezet wordt. Is dat alleen bij selfies of altijd? Weet iemand dat?
Er is op reddit een topic gaande over de beauty mode. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk of dat alleen bij selfies is of altijd?
https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
tw_gotcha schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:00:
Als je alle reviews en s9+ vergelijkingen ziet schijnt er altijd een beetje beauty mode te zijn met smoothed gezichten, zelfs als die beautimode uitgezet wordt. Is dat alleen bij selfies of altijd? Weet iemand dat?
dank voor de link. de smoothing staat dus altijd een beetje aan en is niet alleen maar voor de selfie mode. Voor zover ik het begrijp heb je alleen bij raw images het niet. Maar dat is natuurlijk niet te doen, alles in RAW. Ik ben benieuwd of dit ook is bij een andere camera app, ik vermoed van wel omdat het denk ik in de rom ingebakken zit?
Ik vnd de adaptive white balance of hoe je het ook noemt wel een mooie feature.
Die beautify filter is echt een ramp en de selfie camera is daardoor een stuk minder bruikbaar... Schaamteloze zelf promotie, maar zie ook het stukje erover in mijn review; productreview: Huawei P20 Pro Zwart review door KleineAaptw_gotcha schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:42:
dank voor de link. de smoothing staat dus altijd een beetje aan en is niet alleen maar voor de selfie mode. Voor zover ik het begrijp heb je alleen bij raw images het niet. Maar dat is natuurlijk niet te doen, alles in RAW. Ik ben benieuwd of dit ook is bij een andere camera app, ik vermoed van wel omdat het denk ik in de rom ingebakken zit?
Leuk, ga ik zeker lezen. Maar ik kreeg het idee dat de beauty filter ook bij de gewone camera aanstaat niet alleen bij de selfie? Of als je een portret foto maakt maar je zet hem van de auto stand af met auto gezichtsherkenning als dat kan, zou het dan niet gebeuren
Zodra de AI voor je beslist dat het een portret is gaat de hele trukendoos open qua nep bokeh en zachte huidjes... En dat krijg ik mijn telefoon niet afgeleerd behalve door telkens weer uit de portret modus te gaan...
Aanvulling: In pro mode blijven alle filters wel achterwegen en hoef je niet perse in Raw te schieten dus dat is altijd een optie. De camera app onthoud wel je keus voor modus.
Aanvulling: In pro mode blijven alle filters wel achterwegen en hoef je niet perse in Raw te schieten dus dat is altijd een optie. De camera app onthoud wel je keus voor modus.
[ Voor 29% gewijzigd door KleineAap op 01-04-2018 19:45 ]
Thanks voor de tip, om in pro mode te blijven als je niet de hele trukendoos wilt.
Hier is nog een review p20 vs iphone 10 van Supersaf, waar de p20 pro heel erg goed uitkomt
YouTube: Huawei P20 Pro vs iPhone X Camera Test Comparison
Hier is nog een review p20 vs iphone 10 van Supersaf, waar de p20 pro heel erg goed uitkomt
YouTube: Huawei P20 Pro vs iPhone X Camera Test Comparison
KleineAap schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:37:
Zodra de AI voor je beslist dat het een portret is gaat de hele trukendoos open qua nep bokeh en zachte huidjes... En dat krijg ik mijn telefoon niet afgeleerd behalve door telkens weer uit de portret modus te gaan...
@maurits187 Begrijp me niet verkeerd, de camera app van Huawei is echt heel goed! Je moet er even mee om leren gaan, maar de resultaten zijn vaak verbluffend. Alleen die beautify filters storen me. The Verge heeft een goed artikel met goede voorbeeld foto's waar ze de camera met de Pixel2 camera vergelijken, dat artikel slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop qua ervaringen die ik tot nu toe met de camera heb: https://www.theverge.com/...mera-comparison-low-light
Bedankt voor het artikel. Ik had de telefoon inmiddels al besteld. Ik ga er vanuit dat er vast wel een oplossing komt voor de beautyfilters, zodat je het helemaal uit kan zetten. Aangezien grote reviewers op Youtube erover praten, het op reddit staan en op XDA forum. Anders maar in pro modus gaan voor de selfies. Ik moet wel zeggen dat de p20 pro erg goede foto`s maakt in portretmodus, ik kwam een poosje geleden deze gallerij tegen en zag toen deze foto. https://photos.google.com...XZFZkFBQmxDWWJKUFh3&hl=nl
KleineAap schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:00:
@maurits187 Begrijp me niet verkeerd, de camera app van Huawei is echt heel goed! Je moet er even mee om leren gaan, maar de resultaten zijn vaak verbluffend. Alleen die beautify filters storen me. The Verge heeft een goed artikel met goede voorbeeld foto's waar ze de camera met de Pixel2 camera vergelijken, dat artikel slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop qua ervaringen die ik tot nu toe met de camera heb: https://www.theverge.com/...mera-comparison-low-light
@maurits187 Ja, de portretstand is ook niet perse verkeerd, maar mijn ervaring is dat het een beetje hit & miss is. Af en toe herkent hij een gezicht niet en blurred de telefoon iemand weg, omdat de telefoon nogal graag "bokeh" toevoegt bij een portret. Ik denk dat het een kwestie is van leren inschatten wanneer de telefoon de juiste beslissing gaat nemen en wanneer niet, dat lukt na 2 dagen nog niet zo goed :-)
De camera software zal vast, van tijd tot tijd nog wel beter worden. Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat met mijn spiegelreflexcamera ook regelmatig een foto mislukt. Ik kan niet wachten om met de p20 pro aan de gang te gaan. Ik heb hem besteld bij Coolblue en hij moet hem de 12e in huis hebben.
Hoe is trouwens de nachtmodus? Wil het scherm ook erg donker?
Er zijn wel functies voor blauw vermindering zag ik in de gauwigheid, maar weet niet hoe donker. Ik had hem even bij de mediamarkt in handen. Prachtig toestel. Ik heb hem via kpn besteld, was toevallig toe aan een nieuw toestel
[ Voor 17% gewijzigd door tw_gotcha op 03-04-2018 17:07 ]
De nachtmodus werkt goed. Het is volgens mij gewoon de standaard Android-functie dus je kan een timer instellen en de kleurtemperatuur.maurits187 schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:44:
Hoe is trouwens de nachtmodus? Wil het scherm ook erg donker?
Het scherm kan erg donker worden en ook erg fel. Lastig te omschrijven maar met mijn vorige telefoons had ik het scherm meestal op het donkerste staan, nu op ~15%.
Nu snap ik dat nog weinig mensen de telefoon hebben maar heeft iemand al ervaring met een VPN-verbinding? Ik weet niet of het de telefoon is of Android 8.1 maar OpenVPN wordt gekilled na een paar minuten en dan is er een verweesde VPN-verbinding die werkt totdat ik wissel van netwerk. OpenVPN vindt de verbinding niet terug en ik moet de telefoon herstarten voordat ik een nieuwe verbinding kan maken.
Spotify aansturen vanaf het lockscreen lukt mij ook niet als de telefoon locked is. Ik zie Spotify staan maar deze klapt pas uit na het unlocken.
[ Voor 7% gewijzigd door The_Worst op 04-04-2018 11:56 ]
@The_Worst Ik las ergens dat je de applicatie moet toestaan ook in de achtergrond actief te blijven in EMUI omdat anders connecties gekilled worden. Ik moest bijvoorbeeld FlitsMeister handmatig instellen dat deze zichzelf mag launchen als er Bluetooth is, dat werkt anders niet als je hem op automatisch managen laat staan... De VPN nog niet geprobeerd hier, zal het eens toevoegen. Spotify vanaf het lockscreen besturen werkt hier prima, misschien reinstall doen van de app?
[ Voor 24% gewijzigd door KleineAap op 04-04-2018 13:09 ]
Volgens mij bedoeld @maurits187 of het scherm in de donkerste stand 's avonds nog heel veel licht geeft, of dat het scherm donker genoeg kan om in het donker prettig van het scherm te kunnen lezen. Soms kunnen schermen niet donker genoeg en doet het pijn aan je ogen om het in het donker af te lezen.The_Worst schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:53:
[...]
De nachtmodus werkt goed. Het is volgens mij gewoon de standaard Android-functie dus je kan een timer instellen en de kleurtemperatuur.
Heeft iemand al eens Strava geprobeerd op deze P20? Op mijn P9 wil Strava nog al eens crashen op een lange rit. Dit heeft schijnbaar te maken met de GPS toegang/ontvangst.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nog geen Strava getest, maar FlitsMeister heeft geen probleem met een half uurtje aan staan, die gebruikt ook GPS. Zie wel m'n eerdere opmerking over handmatig moeten instellen dat de applicatie aan mag blijven staan (de P20 Pro geeft dan ook een melding over "Frequent Positioning" van de applicatie en dat deze meer stroom gebruikt dan normaal.

De instellingen voor FlitsMeister

De instellingen voor FlitsMeister
Klopt, dat bedoel ik idd
Het zou mooi zijn als het scherm erg donker wil om in het donker prettig naar het scherm te kijken.
Ik kwam vandaag een video tegen van iemand met de p20 pro, hij zei dat maps.google erg slecht werkt op de p20 pro. Het programma doet het wel, maar de laadtijden zijn verschrikkelijk lang. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Ik kwam vandaag een video tegen van iemand met de p20 pro, hij zei dat maps.google erg slecht werkt op de p20 pro. Het programma doet het wel, maar de laadtijden zijn verschrikkelijk lang. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
zonoskar schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:18:
[...]
Volgens mij bedoeld @maurits187 of het scherm in de donkerste stand 's avonds nog heel veel licht geeft, of dat het scherm donker genoeg kan om in het donker prettig van het scherm te kunnen lezen. Soms kunnen schermen niet donker genoeg en doet het pijn aan je ogen om het in het donker af te lezen.
Heeft iemand al eens Strava geprobeerd op deze P20? Op mijn P9 wil Strava nog al eens crashen op een lange rit. Dit heeft schijnbaar te maken met de GPS toegang/ontvangst.
[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 04-04-2018 14:18 ]
Ervaring mee gehad en totaal geen problemen. De telefoon heeft onmiddellijk een fix en kan een auto op de snelweg, of de thalys, gewoon volgen. Geen last gehad van lange laadtijden.maurits187 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:08:
[...]
Ik gebruik de telefoon regelmatig 's nachts en het scherm is niet te fel in een donkere kamer.
Mijn review: productreview: Huawei P20 Pro Zwart review door The_Worst
[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 04-04-2018 14:42 ]
hoe is het met battery life als je de GPS aan hebt en navigeert? Meestal is dat wel een flinke drain, maar dat hoeft niet aan Huawei te liggen, heb het nog bij alle merken gehad.The_Worst schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:37:
[...]
Ervaring mee gehad en totaal geen problemen. De telefoon heeft onmiddellijk een fix en kan een auto op de snelweg, of de thalys, gewoon volgen. Geen last gehad van lange laadtijden.
Ik gebruik de telefoon regelmatig 's nachts en het scherm is niet te fel in een donkere kamer.
Mijn review: productreview: Huawei P20 Pro Zwart review door The_Worst
@tw_gotcha GPS is een hele intensieve taak en daardoor sowieso heel zwaar voor een batterij. Ik navigeer eigenlijk bijna nooit maar toevallig vorige week wel. Toen heb ik 30 minuten genavigeerd en was ik volgens mij ~4% batterij kwijt.
Ik weet wel dat ik 24 uur later (van 7 tot 8 uur de volgende ochtend) nog 64% batterij over had. Dat is 2x navigeren, bellen whatsappen en 40 minuten serie kijken en een beetje internetten.
Ik zal kijken of ik binnenkort wat meer kan testen.
Ik weet wel dat ik 24 uur later (van 7 tot 8 uur de volgende ochtend) nog 64% batterij over had. Dat is 2x navigeren, bellen whatsappen en 40 minuten serie kijken en een beetje internetten.
Ik zal kijken of ik binnenkort wat meer kan testen.
Echt heel jammer dat Twilight kleur niet naar Nederland komt
Weet niet of ik er nu op moet wachten of dat die helemaal niet komt.
Ik kwam nog het volgende tegen op het xda forum:
"P20 Pro will get update to fix many things, because all this unit are preproduction, 4k without stabilization, pro mod with just 6400 ISO but they need to have 1020000 ISO and etc. The P20 Pro start to sell 6 April and we hope they will get update soon... So then we will see the reality of camera"
link
"P20 Pro will get update to fix many things, because all this unit are preproduction, 4k without stabilization, pro mod with just 6400 ISO but they need to have 1020000 ISO and etc. The P20 Pro start to sell 6 April and we hope they will get update soon... So then we will see the reality of camera"
link
Ook ARCore support zit nog niet in deze versie. Die zal ongetwijfeld binnenkort uitkomen, aangezien het toch een van de topfeatures was tijdens de aankondiging.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ik lees op Allaboutphones.nl dat de twilight kleur wel beschikbaar gaat zijn bij tmobile, zie dit alleen niet op de website. Weet iemand hier wat meer van?
Ik begrijp dat de P20 Pro geen foto's kan nemen met een beeldverhouding van 16:9. Klopt dat?
Dus alleen maar 4:3, 1:1 en 18:9?
Dat zou voor mij een deal-breaker zijbn aangezien dat het formaat is dat ik het meest gebruik.
Dus alleen maar 4:3, 1:1 en 18:9?
Dat zou voor mij een deal-breaker zijbn aangezien dat het formaat is dat ik het meest gebruik.
@kolbycool Klopt, standaard staat 16:9 niet in het rijtje. Je kan natuurlijk je 4:3 naar 16:9 croppen. Misschien is het een formaat wat ze met een update toe gaan voegen? Je kan ook een andere camera app gebruiken amar dan verlies je wel wat mogelijkheden.
klopt. T mobile geeft aan mij persoonlijk aan dat ze niet weten wanneer deze komt.Poesmij schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:59:
Ik lees op Allaboutphones.nl dat de twilight kleur wel beschikbaar gaat zijn bij tmobile, zie dit alleen niet op de website. Weet iemand hier wat meer van?
Ifixit heeft een teardown inmiddels van de P20 Pro; https://www.ifixit.com/Te...i+P20+Pro+Teardown/104605
Opvallend is dat alle drie (!) de camera's toch optische beeld stabilisatie lijken te hebben, al zegt Huawei met AI stabilisatie alleen software matige stabilisatie te doen op de non-telezoom camera's. Misschien dat de packages van de camera's alleen beschikbaar zijn met optische stabilisatie en dat Huawei het niet gebruikt, maar dat lijkt me sterk...
Verder lijkt Ifixit geen heat gun nodig te hebben voor de achterkant los te krijgen, alleen wat picks. Ben benieuwd hoe dat gaat met de waterdichtheid na verloop van tijd. Zoals in mijn review beschreven is mijn build niet bepaald perfect, dus misschien dat het een interressant experiment zou zijn om de achterkant te swappen met zo'n Twilight variant (zie foto https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/DFf1AILk2WPBhYIL.huge, alleen wat foam achtige plak)...
Opvallend is dat alle drie (!) de camera's toch optische beeld stabilisatie lijken te hebben, al zegt Huawei met AI stabilisatie alleen software matige stabilisatie te doen op de non-telezoom camera's. Misschien dat de packages van de camera's alleen beschikbaar zijn met optische stabilisatie en dat Huawei het niet gebruikt, maar dat lijkt me sterk...
Verder lijkt Ifixit geen heat gun nodig te hebben voor de achterkant los te krijgen, alleen wat picks. Ben benieuwd hoe dat gaat met de waterdichtheid na verloop van tijd. Zoals in mijn review beschreven is mijn build niet bepaald perfect, dus misschien dat het een interressant experiment zou zijn om de achterkant te swappen met zo'n Twilight variant (zie foto https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/DFf1AILk2WPBhYIL.huge, alleen wat foam achtige plak)...
Dan wacht ik nog even geduldig, ze hebben bij mij nog geen antwoord kunnen geven.P. vd Loo schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:53:
[...]
klopt. T mobile geeft aan mij persoonlijk aan dat ze niet weten wanneer deze komt.
Ik kan morgen mijn Abbo verlengen en ik twijfel tussen de Samsung 9, de Sony Xperia XZ2 en de Huawei P20 Pro maar ik neig toch meer voor de Huawei te gaan. Heb nu een Samsung Galaxy 6 Edge + maar daar ben ik echt niet tevreden mee. Dus miss eens tijd voor iets anders?
Belangrijkste voor mij is goed geluid en een goede camera. De rest is eigenlijk bijzaak voor mij. Wat raden jullie mij aan? De reviews van de P20 pro zijn veelbelovend iig.
Belangrijkste voor mij is goed geluid en een goede camera. De rest is eigenlijk bijzaak voor mij. Wat raden jullie mij aan? De reviews van de P20 pro zijn veelbelovend iig.
@GluonC Ik ben zeer tevreden met deze telefoon. Ik zou verschillende reviews gaan vergelijken aangezien waarschijnlijk niemand ervaring heeft met alle 3 de telefoons.
Also filmen belangrijk is dan is P20 niet de beste optie. S6 is niet te vergelijken met S9. Aan alledrie zul je geen miskoop hebben. Je moet kijken wat je de belangrijkste punten voor je zijn, ook op detail nivo.GluonC schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:18:
Ik kan morgen mijn Abbo verlengen en ik twijfel tussen de Samsung 9, de Sony Xperia XZ2 en de Huawei P20 Pro maar ik neig toch meer voor de Huawei te gaan. Heb nu een Samsung Galaxy 6 Edge + maar daar ben ik echt niet tevreden mee. Dus miss eens tijd voor iets anders?
De P20 nu een aantal dagen in bezit. Kom van de Nexus 6P. Het AMOLED scherm van de 6P vond ik een stuk mooier, verder wel tevreden!
Onderin zitten (zo lijkt het althans) 2 speakers. Uit de linker speaker komt bij mij geen geluid. Herkent iemand dit? Het volume wat uit de rechter komt is zeker voldoende. Dus wellicht wordt de linker speaker voor andere dingen gebruikt, of het zit er voor de sier?
Onderin zitten (zo lijkt het althans) 2 speakers. Uit de linker speaker komt bij mij geen geluid. Herkent iemand dit? Het volume wat uit de rechter komt is zeker voldoende. Dus wellicht wordt de linker speaker voor andere dingen gebruikt, of het zit er voor de sier?
Achter de linker speakergril zit een microphone .... de andere speaker zit boven aan de voorkant in de notch ...
.....
Kan iemand misschien verifieren dat tijdens (full hd) video opnamen en zoomen er geen (met geen mogelijkheid) gebruik gemaakt wordt van de 8mp telelens? Even afdekken of iets dergelijks. Via een franse reviewsite kwam ik er achter dat de kwaliteit volgens hen duidelijk verslechtert bij zoomen. Dit zou toch vrij zonde zijn..
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Pfff... Dankje!kolbycool schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:58:
Achter de linker speakergril zit een microphone .... de andere speaker zit boven aan de voorkant in de notch ........
Lees postieve ervaringen over de camara's van de Huawei P20 & P20 pro maar hoe scoort de Huawei op gebied van audio? Heb nu nog een HTC10 maar tot nu toe scoren alleen de HTC U11+ en Sony Xperia XZ2 goed.
Zeer tevreden over de audio kwaliteit.mveeten schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:36:
Lees postieve ervaringen over de camara's van de Huawei P20 & P20 pro maar hoe scoort de Huawei op gebied van audio? Heb nu nog een HTC10 maar tot nu toe scoren alleen de HTC U11+ en Sony Xperia XZ2 goed.
Vind het geluid beter dan dat van de iPhone X.
Ook de spraakkwaliteit met bellen is super.
Zeer tevreden hier dat ik de overstap van Samsung Note 8 heb gemaakt.
Hier ook. Met bellen is het geluid erg helder en mensen zijn dus goed te verstaan.krotwijk schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:44:
[...]
Zeer tevreden over de audio kwaliteit.
Ik heb net wat akoestische muziek geluisterd over de speakers en ik ben zeer onder de indruk. In vergelijking met de OnePlus 5 is het een voller en warmer geluid.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van dit toestel. Ik krijg Chrome echter niet correct werkend: Ik kan geen homepage instellen in Chrome. De home knop staat niet naast de adresbalk en de instelling is niet aanwezig. Heb de app (updates) al verwijderd en de app uitgeschakeld gehad, maar het helpt niet.
Googlen gaf mij ook niet de oplossing, want dat leidt me naar het instellingenmenu "Appearance" dat bij mij in Chrome simpelweg ontbreekt. Ik zie vast iets eenvoudigs over het hoofd.
Wie weet de oplossing?
Bedankt.
Googlen gaf mij ook niet de oplossing, want dat leidt me naar het instellingenmenu "Appearance" dat bij mij in Chrome simpelweg ontbreekt. Ik zie vast iets eenvoudigs over het hoofd.
Wie weet de oplossing?
Bedankt.
Heb je in de instellingen Homepage aangezet? Daaronder kan je de startpagina instellen.MAkS1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:21:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van dit toestel. Ik krijg Chrome echter niet correct werkend: Ik kan geen homepage instellen in Chrome. De home knop staat niet naast de adresbalk en de instelling is niet aanwezig. Heb de app (updates) al verwijderd en de app uitgeschakeld gehad, maar het helpt niet.
Wie weet de oplossing?
Bedankt.
Er schijnt ook een softwareupdate te zijn volgens @Ethnic. Welke versie draai jij nu? Ik heb hier nog 8.1.0.106 met de securityupdate van maart.
Bedankt, maar die instelling ontbreekt in het geheel.
Ik zit op dezelfde versie en geen update beschikbaar.
Ik zit op dezelfde versie en geen update beschikbaar.
Sinds gisteravond ook mijn P20 pro in bezit.
Nog niet heel veel tijd gehad om te testen maar zo op het eerste gezicht prima toestel.
Alles loopt soepel en een snelle camera test in het donker heft me enorm verrast.
Mijn softwareversie is net als hierboven 8.1.0.106 en geen update beschikbaar.
@MAkS1 Bij mij: Chrome openen > rechtsboven op de 3 puntjes klikken > Homepage.
Als hij daar niet staat zou jij een andere software versie hebben?
Nog niet heel veel tijd gehad om te testen maar zo op het eerste gezicht prima toestel.
Alles loopt soepel en een snelle camera test in het donker heft me enorm verrast.
Bedankt, maar de instelling homepage ontbreekt helaas in het geheel. Op mijn vrouw d'r s7 staat ie er wel en we hebben beide versie 65.0.3325.109 van Chrome. Ik begrijp er niets van..Gadgeteer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:33:
Sinds gisteravond ook mijn P20 pro in bezit.
wat was voor de jouw de motivatie om de note 8 in te ruilen voor deze?krotwijk schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:44:
[...]
Zeer tevreden over de audio kwaliteit.
De camera, batterijduur en een vlak scherm.P. vd Loo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:18:
[...]
wat was voor de jouw de motivatie om de note 8 in te ruilen voor deze?
dus geen edge meer
Ik heb de telefoon gewonnen bij Tweakers in ruil voor een review, dus ik ben druk bezig. Vind het tot nu toe echt een fijn toestel!
Enige dingetje is dat snapchat niet goed werkt met de resolutie, waardoor ik mijn tekstbalkje niet te zien krijg.
Verder heb ik een Bluetooth headset, op mijn vorige Oneplus waren het volume van headset en telefoon gelijk. Met de volume knoppen op telefoon en headset kon ik het geluid 'gelijk' aanpassen. Bij de Huawei staat het volume van de telefoon volledig open, maar moet ik alsnog het geluid harder zetten op de headset zelf.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Enige dingetje is dat snapchat niet goed werkt met de resolutie, waardoor ik mijn tekstbalkje niet te zien krijg.
Verder heb ik een Bluetooth headset, op mijn vorige Oneplus waren het volume van headset en telefoon gelijk. Met de volume knoppen op telefoon en headset kon ik het geluid 'gelijk' aanpassen. Bij de Huawei staat het volume van de telefoon volledig open, maar moet ik alsnog het geluid harder zetten op de headset zelf.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Sinds vandaag ook een P20 pro.. ben nu met de afstandsbediening app aan het spelen maar op mijn Ziggo horizonbox werkt die niet. Iemand die hem wel aan de praat heeft gekregen?
Op mijn lg tv werkt de afstandsbediening wel
De snelheid en vooral accuduur zijn uitstekend en meer dan flagship waardig. Het toestel is iets minder dik dan een S9+ maar de accu is toch groter. Hopelijk volgt de rest deze trend! De camera vind ik persoonlijk wel echt minder dan de S9+ en Pixel 2 XL, in ieder geval als point en shoot.
De foto's hebben vaak weinig detail doordat
er meer post processing over heen gaat dan nodig is. En dan hebben we het nog niet gehad over de beauty filter die niet uitgezet kan worden.
Ook voor video valt het tegen. Het zoomen is zoals hierboven ook al aangehaald wordt digitaal en niet optisch, wat bij de S9+ wel het geval is. Daarna is er geen 4K60 opname mogelijk en is er bij 4K30 geen stabilisatie. Jammer!
er meer post processing over heen gaat dan nodig is. En dan hebben we het nog niet gehad over de beauty filter die niet uitgezet kan worden.
Ook voor video valt het tegen. Het zoomen is zoals hierboven ook al aangehaald wordt digitaal en niet optisch, wat bij de S9+ wel het geval is. Daarna is er geen 4K60 opname mogelijk en is er bij 4K30 geen stabilisatie. Jammer!
Ik heb de P20 Pro ook binnen sinds eergisteren. Bevalt goed! Ik krijg echter de Ziggo Go app niet aan de praat; blijft hangen op een compleet zwart scherm ... Heeft iemand hetzelfde probleem dan wel een oplossing hiervoor?
Helaas... De app doet het bij mij, ook als ik een zender live ga kijken lijkt er niks aan de hand.kolbycool schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:40:
Ik heb de P20 Pro ook binnen sinds eergisteren. Bevalt goed! Ik krijg echter de Ziggo Go app niet aan de praat; blijft hangen op een compleet zwart scherm ... Heeft iemand hetzelfde probleem dan wel een oplossing hiervoor?
@kolbycool: Hier werkt het zonder problemen, keer reinstall? App cache en data clearen?
Geen ervaring met de pixel toestellen maar de camera minder da die van de S9+?? Die ervaring deel ik alvast niet (oke.. beautify is niet zo handig, op mijn Mate 8 is het een aparte functie die je aan kan zetten en uit en ook de hoeveelheid is daarop aanpasbaar)YoungStarDC schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:24:
De snelheid en vooral accuduur zijn uitstekend en meer dan flagship waardig. Het toestel is iets minder dik dan een S9+ maar de accu is toch groter. Hopelijk volgt de rest deze trend! De camera vind ik persoonlijk wel echt minder dan de S9+ en Pixel 2 XL, in ieder geval als point en shoot.
Uiteraard is het mijn persoonlijke mening!Gadgeteer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:34:
[...]
Geen ervaring met de pixel toestellen maar de camera minder da die van de S9+?? Die ervaring deel ik alvast niet (oke.. beautify is niet zo handig, op mijn Mate 8 is het een aparte functie die je aan kan zetten en uit en ook de hoeveelheid is daarop aanpasbaar)
Daarnaast vind ik de dynamic range van de S9 beter. In low light en met zoom is de P20 pro wel weer beter! De nachtmode mogen meer fabrikanten van mij overnemen
toch een aparte ervaring, juist omdat de p20pro zo goed scoort op DXOmark. Over de dynamic range, die jij minder vindt wordt zelfs gezegd: "Exposure is usually spot-on and the dynamic range is one of the widest we have measured on any smartphone".YoungStarDC schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:50:
[...]
Uiteraard is het mijn persoonlijke mening!De foto's vind ik te weinig details hebben (vooral duidelijk bij een beetje inzoomen) en nogmaals, er gaat nog meer processing over heen dan bij de S9 en Pixel. De mate waarin de S9 en Pixel het doen vind ik mooi, die van de P20 Pro gewoon iets te.
Daarnaast vind ik de dynamic range van de S9 beter. In low light en met zoom is de P20 pro wel weer beter! De nachtmode mogen meer fabrikanten van mij overnemen
DxO valt niet serieus te nemen vind ik. Als ik de samples daar bekijk vind ik de Pixel er eigenlijk altijd beter uit zien. Vooral bij de foto's van personen wordt er door de Pixel details behouden van het gezicht. Bij Huawei is dat niet het geval. Zoom bijvoorbeeld is in op het gezicht van de foto van de dame met de oranje sjaal.P. vd Loo schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:31:
[...]
toch een aparte ervaring, juist omdat de p20pro zo goed scoort op DXOmark. Over de dynamic range, die jij minder vindt wordt zelfs gezegd: "Exposure is usually spot-on and the dynamic range is one of the widest we have measured on any smartphone".
Bekijk daarna bijvoorbeeld eens deze vergelijking tussen de P20 Pro en de S9+: YouTube: Huawei P20 Pro vs Samsung Galaxy S9 Plus Camera Test Comparison
Dat de Huawei in video verslagen wordt was al duidelijk, maar ook in de meeste foto's vind ik de S9 er beter uit komen. Waar dat niet het geval is, zijn de verschillen minimaal, dus dat DxO 10 punten hoger scoort kan ik geen waarde aan hechten.
Nogmaals, dit is allemaal mijn mening en als jij het juist andersom ziet is dat prima!
Nog een kleine toevoeging: ik kijk enorm uit naar de nieuwe Mate. De extra power van de Kirin 980 zal ongetwijfeld zaken als 4K 60FPS met AIS brengen en hopelijk ook betere processing voor bijvoorbeeld 40mp foto's.
[ Voor 7% gewijzigd door YoungStarDC op 13-04-2018 16:22 . Reden: Toevoeging, typfouten ]
ik beperkte me even tot de mindere dynamic range die je meldt. Dat is echter niet persoonlijk maar meetbaar. Dxo heeft dit gemeten en die is gewoon enorm goed. Verder zie ik veel filmpjes op YouTube, de meesten zijn echter zeer positief over de p20 pro zoals Engaget, aar YouTube is een slechte bron voor beeldvergelijking. Daarom liever een zeer befaamde site als dxo.YoungStarDC schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:14:
[...]
DxO valt niet serieus te nemen vind ik. Als ik de samples daar bekijk vind ik de Pixel er eigenlijk altijd beter uit zien. Vooral bij de foto's van personen wordt er door de Pixel details behouden van het gezicht. Bij Huawei is dat niet het geval. Zoom bijvoorbeeld is in op het gezicht van de foto van de dame met de oranje sjaal.
Bekijk daarna bijvoorbeeld eens deze vergelijking tussen de P20 Pro en de S9+: YouTube: Huawei P20 Pro vs Samsung Galaxy S9 Plus Camera Test Comparison
Dat de Huawei in video verslagen wordt was al duidelijk, maar ook in de meeste foto's vind ik de S9 er beter uit komen. Waar dat niet het geval is, zijn de verschillen minimaal, dus dat DxO 10 punten hoger scoort kan ik geen waarde aan hechten.
Nogmaals, dit is allemaal mijn mening en als jij het juist andersom ziet is dat prima!Foto's zijn grotendeels persoonlijke voorkeur.
Nog een kleine toevoeging: ik kijk enorm uit naar de nieuwe Mate. De extra power van de Kirin 980 zal ongetwijfeld zaken als 4K 60FPS met AIS brengen en hopelijk ook betere processing voor bijvoorbeeld 40mp foto's.
[ Voor 3% gewijzigd door P. vd Loo op 13-04-2018 22:56 ]
Je bevestigt mijn vraag dus hiermee? Alleen digitale videozoom? Ik snap daar helemaal niks van. Zoveel camerageweld en dan niet volledig gebruik maken van de sensor met de telelens. Die 4K zonder stabilisatie kan ik missen, 1080p doet het goed, maar dit vind ik onbegrijpelijk. Misschien een custom rom dan ooit.YoungStarDC schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:24:
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
ik heb hem sinds gisteren en ben wat aan het spelen. Is het nodig om Huawei ID te gebruiken en in te loggen? Is dit nodig ipv google om een continue backup van de apps te hebben?
Nogmaals, aan DxO hecht ik geen waarde. Ook al geeft DxO ze 100 punten meer voor dynamic range, als ik de foto's zie vind ik die van de S9 en Pixel er echt beter uit zien, is het dus persoonlijkP. vd Loo schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:55:
[...]
ik beperkte me even tot de mindere dynamic range die je meldt. Dat is echter niet persoonlijk maar meetbaar. Dxo heeft dit gemeten en die is gewoon enorm goed. Verder zie ik veel filmpjes op YouTube, de meesten zijn echter zeer positief over de p20 pro zoals Engaget, aar YouTube is een slechte bron voor beeldvergelijking. Daarom liever een zeer befaamde site als dxo.
Verder zeg ik ook nergens dat dynamic range en andere aspecten niet goed zijn, ze zijn naar mijn mening alleen niet net zo goed als bij sommige concurrenten. Het is ook een uitstekende telefoon, dus dat Engadget en dergelijke (ik kijk/lees altijd zo'n beetje elke review die ik kan vinden) positief zijn wist ik al en verbaast mij niet!
[ Voor 20% gewijzigd door YoungStarDC op 14-04-2018 09:24 . Reden: Toevoeging ]
Uit het filmpje wat ik boven heb gelinkt alsook reacties op andere forums en natuurlijk mijn eigen ervaring lijkt het alleen digitale zoom. Waarom weet ik ook niet, maar het was een van de redenen dat ik voorlopig terug ben naar een S9+.ACID-dude schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:22:
[...]
Je bevestigt mijn vraag dus hiermee? Alleen digitale videozoom? Ik snap daar helemaal niks van. Zoveel camerageweld en dan niet volledig gebruik maken van de sensor met de telelens. Die 4K zonder stabilisatie kan ik missen, 1080p doet het goed, maar dit vind ik onbegrijpelijk. Misschien een custom rom dan ooit.
Ik zie de P20 Pro als een soort van beta betreffende de camera. Er is enorm veel potentie maar dat komt er net nog niet helemaal uit. Huawei's volgende generatie Kirin SOC zal waarschijnlijk zorgen voor grote verbetering
Was inderdaad ook al aangekondigd. Er ontbreken nog wat features in de huidige firmware.
Hopelijk finetunen ze de batterijbesparing ook een beetje want apps worden soms wel erg snel gekilled. Of in elk geval de optie geven dat apps mogen blijven draaien. Als ik OpenVPN heb draaien dan wordt de app gekilled en bij het wisselen van netwerk wordt de verbinding niet meer opnieuw opgebouwd met de VPN-server. De app vindt de verbinding niet terug en krijg dan pas weer internet als ik de telefoon opnieuw opstart.
Dit is dan ook de enige minpunt dat ik ervaar met deze telefoon.
Hopelijk finetunen ze de batterijbesparing ook een beetje want apps worden soms wel erg snel gekilled. Of in elk geval de optie geven dat apps mogen blijven draaien. Als ik OpenVPN heb draaien dan wordt de app gekilled en bij het wisselen van netwerk wordt de verbinding niet meer opnieuw opgebouwd met de VPN-server. De app vindt de verbinding niet terug en krijg dan pas weer internet als ik de telefoon opnieuw opstart.
Dit is dan ook de enige minpunt dat ik ervaar met deze telefoon.
het valt mij op dat sommige foto`s (in huis) gemaakt met mijn oude HTC u11 veel helderder zijn dan die van de p20 pro. Als ik de fotos van de p20 pro edit, zie ik haast geen verschil. Hopenlijk wordt de camera app ook geupdatet, want ik denk dat er nogal wat verbeter punten zijn.
De Ziggo HB heeft geen infrarood maar rf. Dus dat gaat helaas niet werken...!wesk schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:33:
Sinds vandaag ook een P20 pro.. ben nu met de afstandsbediening app aan het spelen maar op mijn Ziggo horizonbox werkt die niet. Iemand die hem wel aan de praat heeft gekregen?
Nu een week in bezit en zeer tevreden. Ik mis nog wel wat features in de launcher, misschien toch maar naar de Pixel launcher overstappen oid.
Vrijdag kwam de Bose 35 binnen (toestel in Dld gekocht hiervoor), dat was helemaal een feestje. Toestel en headphone werken perfect samen, heerlijk!
Gebruik zelf maar zelden een headset maar voor deze had ik waarschijnlijk wel een uitzondering gemaakt.. 😁Beekforel schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:03:
[...]
De Ziggo HB heeft geen infrarood maar rf. Dus dat gaat helaas niet werken...!
Nu een week in bezit en zeer tevreden. Ik mis nog wel wat features in de launcher, misschien toch maar naar de Pixel launcher overstappen oid.
Vrijdag kwam de Bose 35 binnen (toestel in Dld gekocht hiervoor), dat was helemaal een feestje. Toestel en headphone werken perfect samen, heerlijk!
De camera van de Nederlandse actie lijkt me verder ook prima voor de lol. Hoop dat ze hem snel versturen, altijd wel nieuwsgierig geweest of het een beetje te doen is met zo'n 3d camera.
Als je het volume aanpast met de knoppen op de Bose zie je dan op je scherm ook dat het (telefoon)volume wordt aangepast? Of werken de knoppen van telefoon en headset niet samen?Beekforel schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:03:
[...]
De Ziggo HB heeft geen infrarood maar rf. Dus dat gaat helaas niet werken...!
Links boven in staat ook mijn provider naam, bij me vorige Android toestellen kon ik dat weg halen.
Bij de P20 pro heb ik dit nog niet gevonden, iemand een idee hoe ik het weg kan halen?
Bij de P20 pro heb ik dit nog niet gevonden, iemand een idee hoe ik het weg kan halen?
@wesk Settings > Apps & Notifications > Notifications & Status bar
Daar had ik een een keer gekeken maar dus overheen gelezen. Bedankt!The_Worst schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:33:
@wesk Settings > Apps & Notifications > Notifications & Status bar
Interessant, die zijn inderdaad onafhankelijk van elkaar!michaelw1998 schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:05:
[...]
Als je het volume aanpast met de knoppen op de Bose zie je dan op je scherm ook dat het (telefoon)volume wordt aangepast? Of werken de knoppen van telefoon en headset niet samen?
Vooral vervelend als je vorige telefoon dat niet had.. Vind alleen nergens een optie om het te kunnen fixenBeekforel schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:11:
[...]
Interessant, die zijn inderdaad onafhankelijk van elkaar!
Denk over dit toestel, hoe is het met de updatebeleid van Huawei? Zal mijn eerste Huawei zijn
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Mijn oude Mate 8 (meer dan 2 jaar geleden gereleased) wordt nog geupdate naar Android 8, het updatebeleid voor high-end toestellen lijkt me daarmee prima. Security updates kreeg ik daarop ook regelmatig binnen, nu staat het toestel uit omdat ik de P20Pro inmiddels in gebruik hebErik1805 schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:09:
Denk over dit toestel, hoe is het met de updatebeleid van Huawei? Zal mijn eerste Huawei zijn
*Update 17-4: vanmorgen stond de reeds aangekondigde update klaar op mijn P20Pro.
[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 17-04-2018 08:05 ]
Ik heb net de p20 pro binnen. Nu heb ik overal een grijs rondje op het scherm staan waar je op kan drukken. Hoe krijg ik dat weg? Kan het nergens vinden
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Instellingen > systeem > systeem navigatie.Erik1805 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:13:
Ik heb net de p20 pro binnen. Nu heb ik overal een grijs rondje op het scherm staan waar je op kan drukken. Hoe krijg ik dat weg? Kan het nergens vinden
en als goed is heb je dan de onderste aanstaan, even een andere kiezen
Top dank je wel.wesk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:49:
[...]
Instellingen > systeem > systeem navigatie.
en als goed is heb je dan de onderste aanstaan, even een andere kiezen
Welke versie zit je nu op? .107(C432)?Gadgeteer schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:17:
[...]
*Update 17-4: vanmorgen stond de reeds aangekondigde update klaar op mijn P20Pro.
Die heb ik nog niet binnen. Toestel net gekregen. Komt vanzelf binnen
Weet iemand wat dit icoontje is in de notificatie balk?

[ Voor 38% gewijzigd door Erik1805 op 17-04-2018 20:12 ]
@Erik1805 Dat betekent dat het blauwlichtfilter aan is. Of Eyecomfort zoals het bij de Huawei heet.
Patchnotes voor 107(C432):
Patchnotes voor 107(C432):
Heb overigens maar via de HiSuite geüpdatet. Ik zat op 106(CS???) en nu gewoon weer op 107(C432). Updaten ging vlot en makkelijk en merk vooralsnog weinig veranderingen.This update fixes an issue where online themes were not updated in time in Themes.
[Themes]
Fixes an issue where online themes were not updated in time.
[Optimizations]
Integrates Google security patches released in Mar 2018 for improved system security.
Update notes:
1. This update will not erase your personal data, but we recommend that you back up any important data before updating.
2. If you experience any issues during the update, please call the Huawei customer service hotline in the warranty card or visit an authorized Huawei service center for assistance.
[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 18-04-2018 00:43 ]
@The_Worst Raar dat we nog niets van Huawei gehoord hebben hierover... Goede tip wel om gewoon HiSuite te gebruiken. Ik ben ook helemaal bij :-) Weinig verschil nog met de vorige, ook niets over eventuele camera app updates (dacht dat er wat fixes voor video zouden komen).
=KleineAap schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:31:
@The_Worst Raar dat we nog niets van Huawei gehoord hebben hierover... Goede tip wel om gewoon HiSuite te gebruiken. Ik ben ook helemaal bij :-) Weinig verschil nog met de vorige, ook niets over eventuele camera app updates (dacht dat er wat fixes voor video zouden komen).
Helaas via Hisuite vind ie ook geen update als ik controleer.
Vreemd
[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 18-04-2018 08:49 ]
Ze komen vaak niet bij iedereen gelijktijdig binnen. Soms zit er een aantal dagen verschil tussen. Gewoon zo nu en dan even proberen, bij mij stond er gewoon een OTA notificatie (geen HiSuite gebruikt)Erik1805 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:49:
[...]
=
Helaas via Hisuite vind ie ook geen update als ik controleer.
Vreemd
Er vond wel een imei-controle plaats dus ik denk dat wij al wel gedeblokkeerd zijn. Waarschijnlijk zijn wij te ongeduldig en hadden de update ergens de komende dagen wel gehad.KleineAap schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:31:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en aanbiedingen: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en aanbiedingen: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic