Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30
Ik zie dat er standaard een screenprotecter erop zit. Halen jullie die eraf? Vind het nogal een magneet voor afdrukken.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 09:56
Erik1805 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:36:
Ik zie dat er standaard een screenprotecter erop zit. Halen jullie die eraf? Vind het nogal een magneet voor afdrukken.
Ik heb zelf geen last van vingerafdrukken op deze protector, dus ik heb 'm lekker laten zitten. De achterkant daarentegen is wel echt een vingerafdruk magneet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Ik laat hem zitten. Op mijn oude toestel zit de originele ook nog na meer dan 2 jaar. Het ding trekt inderdaad wel all vingerafdrukken aan uit de ruimte waarin je je bevindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik denk dat de standaard screenprotector dezelfde functie heeft als de P10. En het is NIET de bedoelding dat die ervan wordt afgehaald.
But the screen protector itself is made of plastic film, and that's exactly what it feels like — nowhere near as nice as the glass beneath it. So for that reason, peeling off the screen protector is usually one of the first things we do when unboxing a new Huawei phone.

In the case of the Huawei P10, however, that's a very, very bad idea.
This is what awaits you if you take off the screen protector on the Huawei P10.
That's because there's no oleophobic coating on the actual display of the P10 — at least on the review devices we were given in Barcelona last week. An oleophobic coating may sound obscure and technical, but it's a staple feature of all but the cheapest smartphone screens. This nanocoating, usually applied to the glass during manufacturing, repels oils — like the kind on your face and fingers — and stops the display from looking like it's been used as a pizza slice after you've been tapping, swiping and calling.
Bron: AndroidCentral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

RobinR_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat de standaard screenprotector dezelfde functie heeft als de P10. En het is NIET de bedoelding dat die ervan wordt afgehaald.

[...]

Bron: AndroidCentral
Ik heb zelf nu een glass screen protector via AliExpress besteld, dan zou ik wel gewoon de standaard screen protector eraf kunnen halen en mijn eigen erop zetten? Dan maakt die coating ook niet meer uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Lees wel het onderstaande:

Huawei says that both the front and back glass have oleophobic coatings. P20 en P20 pro

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 18-04-2018 19:30 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03
Mijn screenprotector laat aan de zijkanten al los dus ik ga deze zometeen vervangen door een andere van tempered glass.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 15:14
Louw Post schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:21:
[...]

Ik heb zelf nu een glass screen protector via AliExpress besteld, dan zou ik wel gewoon de standaard screen protector eraf kunnen halen en mijn eigen erop zetten? Dan maakt die coating ook niet meer uit toch?
Zolang het scherm beschermd is zou alles goed moeten blijven. Een glass screen protector is een juiste bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Ik heb clear Plex erop een soort siliconen zit op de voor en achterkant. Gekocht bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
Weet iemand of je die mededelingen af kunt zetten? Sharpening photo, obscuring the lens etc. Erg storend vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
Ik heb die lelijke out of the box screen protector er gelijk afgehaald, dat was niets en voelt als goedkoop plastic. Nu al paar weken zonder screen protector en het probleem zoals bij de P10 is op de P20 Pro niet aanwezig, vingerafdrukken vallen mee en is zeker niet erger dan mn OP3. Tot op heden geen krasje op het scherm dus denk niet dat er een andere screen protector op komt, heb nog nooit screen protectors op mn telefoons gehad en altijd goed gegaan... Een hoesje met een rand die iets hoger dan het scherm komt is wel aan te raden dan.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
[Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic ;)

@tw_gotcha Over welke mededelingen heb je het?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
Ik heb Samsung Gear iconx 2018 oordoppen maar het geluid is erg zacht. Op andere telefoon komt er wel hard geluid uit.
Ik heb ook meerdere apps geprobeerd op het volume teboosten maar dat werkt ook niet zo heel lekker.

Meer mensen die zacht geluid over inears hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Heeft eigenlijk alleen met de foto app te maken, please hold still while sharpening en een heel scherm met de waarschuwing dat ik mijn vingers voor de lens houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Gebruiken jullie allemaal de standaard launcher of een andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
@Erik1805 Standaard. Tot mijn afgrijzen is het standaard een iPhone launcher, (alle iconen op de homescreen) maar in de instellingen kan je gelukkig een app launcher activeren. Toen @KleineAap dat vond maar weer teruggegaan naar de standaard launcher. Die voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
The_Worst schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:12:
@Erik1805 Standaard. Tot mijn afgrijzen is het standaard een iPhone launcher, (alle iconen op de homescreen) maar in de instellingen kan je gelukkig een app launcher activeren. Toen @KleineAap dat vond maar weer teruggegaan naar de standaard launcher. Die voldoet.
Ja ik ben ook weer terug naar de standaard launcher. Ik had de MS launcher maar die liep niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Hopelijk dat Google die Pixel launcher gewoon algemeen beschikbaar maakt, maar voor nu is de standaard EMUI launcher goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Update net via OTA binnen gekregen (700mb)

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1805 op 20-04-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Erik1805 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:
Gebruiken jullie allemaal de standaard launcher of een andere?
Nova Launcher Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Ik ook, al jaren, en vooral door allerlei extra features zoals knock off, aantal rijen iconen (kan ook bij emui), shortcuts, google search bar eruit gooien etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Standaard compas lijkt niet te werken, compas als onderdeel van de "gps test" app wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Na veel problemen met mijn OnePlus 3 en Android Auto dacht ik dat het eindelijk goed werkte op de P20 Pro, maar nadat ik de 107 update geïnstalleerd heb lukt het me niet meer om navigatie open te krijgen op de display in m'n auto. Ik kan zelfs niet meer kiezen tussen Waze of Google Maps, het beeld blijft dan donker. Spotify en Play Muziek werken wel gewoon raar genoeg.

Iemand anders met dit probleem of misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb wel het idee dat de accu wat minder is na de 107 update. Iemand ook dat gevoel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Erik1805 schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:28:
Ik heb wel het idee dat de accu wat minder is na de 107 update. Iemand ook dat gevoel ?
Hier hetzelfde gevoel. Kan niet echt zeggen of het door bepaald gebruik komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Louw Post Ik heb een soortgelijk probleem wanneer ik vanuit de kalender (van Google, geen idee of die Huawei app hetzelfde heeft) op een navigatie link klik. Navigatie opent niet en het scherm is even zwart. Lijkt ergens op wat jij ziet denk ik?

De 107 heeft voor mijn gevoel geen impact op de accu, heb zelfs het idee het juist wat langer uit te houden want het is me nog niet gelukt weer op het waarschuwingsniveau van 20% te komen in 1 dag. Sowieso trouwens vervelend dat dat 20% is en niet 14% zoals bij iedere andere telefoon die ik ooit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

KleineAap schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:13:
@Louw Post Ik heb een soortgelijk probleem wanneer ik vanuit de kalender (van Google, geen idee of die Huawei app hetzelfde heeft) op een navigatie link klik. Navigatie opent niet en het scherm is even zwart. Lijkt ergens op wat jij ziet denk ik?
Denk niet dat het helemaal gelijk is. Bij mij is het alleen als ik mijn telefoon verbonden heb met de auto (icm Android Auto), als ik dan op het display van mijn auto naar navigatie gedeelte ga (hieronder rood omcirkeld, screenshotje van de Android Auto website), dan blijft het beeld donker, normaal kan ik ook kiezen voor de dropdown om tussen Google Maps en Waze te kiezen, maar zelfs dat doet het niet.. Heel apart in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/10d6sr5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Hier heb ik ook het gevoel dat de batterijduur best wel gezakt is. Nog steeds ruim een dag maar dat waren er eerst twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Ik ben ook erg geïnteresseerd in dit toestel, echter vraag ik me af hoe jullie de trilmotor ervaren? Ik weet dat de nieuwste iPhone’s erg stille maar toch goed voelbare tikjes kunnen geven maar ik weet van voorgaande toestellen (iPhone 5s, 6) dat die erg onprettige trilmotoren hebben die een (te) hoorbaar geluid produceren en je hele tafel doen meetrillen als de telefoon op tafel ligt. Het is natuurlijk een detail maar ik las in de Tweakers review dat het geen heel prettige motor is, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
unreal0 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:41:
Ik ben ook erg geïnteresseerd in dit toestel, echter vraag ik me af hoe jullie de trilmotor ervaren? Ik weet dat de nieuwste iPhone’s erg stille maar toch goed voelbare tikjes kunnen geven maar ik weet van voorgaande toestellen (iPhone 5s, 6) dat die erg onprettige trilmotoren hebben die een (te) hoorbaar geluid produceren en je hele tafel doen meetrillen als de telefoon op tafel ligt. Het is natuurlijk een detail maar ik las in de Tweakers review dat het geen heel prettige motor is, wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind het zelf eigenlijk reuze meevallen maar misschien erger ik me wel minder aan dingen als dit. De iPhones die we hier op het werk hebben (SE) lijken meer herrie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
unreal0 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:41:
Ik heb zelf geen iPhone maar echt onprettig vind ik de P20 Pro niet qua trillen. Ik werd toevallig net gebeld maar de tafel trilde in ieder geval niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de P20 Pro.
Voornamelijk gekocht vanwege de camera's met Leica lens.
Wat ik echter wel heel vreemd vind is dat op afbeeldingen op internet en reclame op tv
er in de camera app naast de tekst Foto Portret Nacht staat.
Bij mij staat er geen nacht in dat rijtje. :(
De nachtmodusfunctie is er wel onder meer maar dus niet snel te selecteren in het standaard rijtje.

Heb ik een ander model gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:18:
Ik heb sinds gisteren de P20 Pro.
Voornamelijk gekocht vanwege de camera's met Leica lens.
Wat ik echter wel heel vreemd vind is dat op afbeeldingen op internet en reclame op tv
er in de camera app naast de tekst Foto Portret Nacht staat.
Bij mij staat er geen nacht in dat rijtje. :(
De nachtmodusfunctie is er wel onder meer maar dus niet snel te selecteren in het standaard rijtje.

Heb ik een ander model gekregen?
Bij mij staat nacht weldegelijk naast Portret en Foto. Kun je eens naar je instellingen - Systeem - over telefoon gaan?

Je zou dan CLT-L29 moeten hebben met buildnummer CLT-29 8.1.0.107(C432).
De 107 mag ook 106 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik probeer mijn JBL Pulse te koppelen maar hij vind niks, iemand ook issues hiermee?

Mijn bluetooth headset werkt wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 28-04-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelw1998 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:56:
[...]

Bij mij staat nacht weldegelijk naast Portret en Foto. Kun je eens naar je instellingen - Systeem - over telefoon gaan?

Je zou dan CLT-L29 moeten hebben met buildnummer CLT-29 8.1.0.107(C432).
De 107 mag ook 106 zijn.
Ik heb de CLT-29 met buildnummer CLT-29 8.1.0.106(C432).

Snap er niets van.
Heb inmiddels gebeld met het bedrijf waar de mobiel vandaan komt.
Zij gaan het uitzoeken en gaan mij terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebeurt dat niet automatisch, als je die paar keer gebruikt heb? --> AI

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het uitgeprobeerd maar na 10 foto's met nachtmodus gemaakt te hebben nog steeds geen nacht in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost.
Kreeg net een melding dat er een update was naar buildnummer 107.
Na de update staat nacht nu wel in het rijtje.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het geluid voor inkomende meldingen (berichten email, Whatsapp enz).zachter te zetten?
Ik kan bij instellingen geluid wel een geluid kiezen maar niet het volume aanpassen. Als ik via de volumeknop
het geluid zachter zet is dat ook voor telefoon oproepen en die wil ik juist wel hard laten staan.
Ik kan bij geluid wel via een Slider beltoon, media en alarmen van zacht naar hard schuiven maar niet van meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:53:
Waar is het geluid voor inkomende meldingen (berichten email, Whatsapp enz).zachter te zetten?
Ik kan bij instellingen geluid wel een geluid kiezen maar niet het volume aanpassen. Als ik via de volumeknop
het geluid zachter zet is dat ook voor telefoon oproepen en die wil ik juist wel hard laten staan.
Ik kan bij geluid wel via een Slider beltoon, media en alarmen van zacht naar hard schuiven maar niet van meldingen.
Misschien een ringtone zoeken die zacht is en die koppelen? Weet niet of dat bestaat, of ringtones een volume ingebakken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Heb echt het idee dat de laatste update de batterij niet ten goede komt. Is echt slechter.

Doen jullie na een update ook een Factory reset?

[ Voor 63% gewijzigd door Erik1805 op 30-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik las in de review van Tweakers dat deze telefoon nogal agressief is in het killen van apps. Nu lees ik via XDA dat je dit uit kon zetten:
You can set these up in the power settings - go to Settings / Battery / App Launch and change the setting for the app you want to run in the background etc.... It changes from automatically being managed to whatever you set it. You can also use this area to stop apps auto starting when you only use them infrequently - to save even more power.
Maar ik lees ook berichten dat dit niet weinig effect heeft.

Nu heb ik contact opgenomen met Huawei en zij zeggen hetvolgende:
Hi, je kunt het zeker uitzetten onder de optie 'ignore battery optimization'
Kan iemand me bevestigen in hoeverre dit nu echt een probleem is en of (een van) deze tweaks dit probleem oplossen?

Ik ben aan het twijfelen tussen deze telefoon, de Nokia 8 Sirocco en de Galaxy S9. Als de P20 pro te agressief apps blijkt te killen waardoor multitasken vrijwel niet mogelijk is, dan is dat wel echt een dealbreaker voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Screenprotector kun je er dus gewoon afhalen. Heeft volgens de onderstaande reviewer wel een Oleophobic coating

YouTube: P20 Pro: 48 Hours Later (Unboxing & Review)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

ACID-dude schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:22:
[...]

Je bevestigt mijn vraag dus hiermee? Alleen digitale videozoom? Ik snap daar helemaal niks van. Zoveel camerageweld en dan niet volledig gebruik maken van de sensor met de telelens. Die 4K zonder stabilisatie kan ik missen, 1080p doet het goed, maar dit vind ik onbegrijpelijk. Misschien een custom rom dan ooit.
Mezelf en anderen hier toch nog corrigeren. Vandaag een kwartiertje met de camera gespeeld in de Mediamarkt.

Bij 1080p video opnemen heb je wel optische zoom. Vanaf 3x schakelt de app bij voldoende licht over naar de sensor met tele-objectief. Dit heb ik vastgesteld door telkens een lens te blokkeren. Vanaf 5x of iets verder lijkt hij weer naar de 40 mp sensor te gaan, ik neem aan in verband met meer zoompixels beschikbaar daar.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
@soulcrusher Het is best wel een probleem. Zodra de telefoon een 'zware' app detecteert dan wordt deze direct afgesloten. Apps die Chromecast gebruiken worden gewoon afgesloten, OpenVPN is voor mij onbruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Vandaag deze telefoon ontvangen en eens even volledig ingericht. Ik kom echter iets geks tegen wanneer ik hem met een kabel aan mijn Ford Focus Sync 3 systeem hang. Ik zie heel even Android Auto verschijnen, waarna hij op mijn telefoon terugkeert naar de launcher en ook de Android Auto functie verdwijnt van mijn auto-navigatie-scherm.

Tijdens het aansluiten van de kabel vraagt de telefoon wel ELKE keer of ik alleen wil laden, foto's wil kunnen downloaden of nog een optie (even vergeten). Maar het werkt dus in zijn geheel hier niet. Nu kom ik op internet allerlei horror verhalen tegen dat de telefoons van Huawei helemaal niet Android Auto compatible zijn, maar dan ga ik er toch van uit dat ik er wel meer over gelezen zou hebben van te voren toch?

EDIT: Het sideloaden van de Android Auto app lost het probleem op. Het werkt eigenlijk perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door sorted.bits op 12-05-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

sorted.bits schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:27:
Vandaag deze telefoon ontvangen en eens even volledig ingericht. Ik kom echter iets geks tegen wanneer ik hem met een kabel aan mijn Ford Focus Sync 3 systeem hang. Ik zie heel even Android Auto verschijnen, waarna hij op mijn telefoon terugkeert naar de launcher en ook de Android Auto functie verdwijnt van mijn auto-navigatie-scherm.

Tijdens het aansluiten van de kabel vraagt de telefoon wel ELKE keer of ik alleen wil laden, foto's wil kunnen downloaden of nog een optie (even vergeten). Maar het werkt dus in zijn geheel hier niet. Nu kom ik op internet allerlei horror verhalen tegen dat de telefoons van Huawei helemaal niet Android Auto compatible zijn, maar dan ga ik er toch van uit dat ik er wel meer over gelezen zou hebben van te voren toch?

EDIT: Het sideloaden van de Android Auto app lost het probleem op. Het werkt eigenlijk perfect.
Bij mij werkte het ook best goed met de AA app geïnstalleerd, maar nu heb ik sinds de laatste update van de telefoon dat ik telkens het navigatie gedeelte niet kan starten in de auto. Ik klik op navigatie en dan blijft hij even donker en schiet hij weer naar het overzicht scherm van Android Auto op de display in m'n auto (Seat Ibiza). Heb jij (of iemand anders) hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Louw Post schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:32:
[...]

Bij mij werkte het ook best goed met de AA app geïnstalleerd, maar nu heb ik sinds de laatste update van de telefoon dat ik telkens het navigatie gedeelte niet kan starten in de auto. Ik klik op navigatie en dan blijft hij even donker en schiet hij weer naar het overzicht scherm van Android Auto op de display in m'n auto (Seat Ibiza). Heb jij (of iemand anders) hier ook last van?
Ik zal vandaag even testen. Hele weekend niet in de auto gezeten. Wel heb ik sinds een factory reset (jaja, was aan het rommelen) last van de "Google services are updating" berichten in alle apps die ook maar de map willen weergeven. Dit heb ik nog niet op kunnen lossen.

Ik zit op build CLT-L29 8.1.0.107(C432), schijnbaar is er al een nieuwere build, maar die heb ik nog niet gepushed gekregen.

Daarnaast kon ik direct na de factory reset de NPO en KPN app gewoon starten en gebruiken, maar na het updaten van alle apps op mijn telefoon (Google Store, etc) die apps niet meer opstarten. Ze crashen direct bij het openen. Is dit op 1 of andere manier ook te debuggen?

Daarnaast wil ik graag mijn Home Assistant bedienen via Google Assistant, maar dat heb ik ook nog niet voor elkaar (Home Control mist van mijn Google Home app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesmij
  • Laatst online: 10-09 19:00
Heb de twilight versie binnen, zaterdag besteld.
Laat hem alleen nog in de verpakking omdat je sinds vandaag een Bleu tooth headset erbij krijgt van 160 euro. Mobiel.nl is aan het kijken of het factuur aangepast kan worden naar vandaag. Kan bijna niet laten om de doos te openen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb de zwarte versie besteld. Hopelijk morgen binnen. Uiteraard deel ik mijn ervaringen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik vroeg mij af of er hier gebruikers zijn van de Ziggo Go app ? Ik kan sinds afgelopen weekend de app nieteens meer openen. Heeft alle tijd prima gewerkt maar ineens werken zowel de Ziggo Go app en Ziggo Sport totaal app niet meer.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Jeff[NL] schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
Ik vroeg mij af of er hier gebruikers zijn van de Ziggo Go app ? Ik kan sinds afgelopen weekend de app nieteens meer openen. Heeft alle tijd prima gewerkt maar ineens werken zowel de Ziggo Go app en Ziggo Sport totaal app niet meer.
Dit heb ik met de NPO en KPN app. Die crashen allebei direct na het opstarten. Ik heb even met catlog gekeken en er komt een rare exceptie naar voren. Wel toevallig dat jij het bij de Ziggo apps hebt, alles heeft met TV te maken.

Wat ook raar is, wanneer ik mijn telefoon een factory reset geef en niet alle updates doorvoer, kan ik hem gewoon gebruiken. Voer ik alle updates van de Play store door, dan doet hij het niet meer. Welke update het is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Ik heb weliswaar een P20 maar als je kijkt op het ziggo forum is het huawei gerelateerd. Ik heb zelf de kennis niet om er dieper in te duiken maar kan mij ook geen telefoon update herinneren afgelopen weekend. Apps daarintegen updaten geregeld automatisch.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Jeff[NL] schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:54:
Ik heb weliswaar een P20 maar als je kijkt op het ziggo forum is het huawei gerelateerd. Ik heb zelf de kennis niet om er dieper in te duiken maar kan mij ook geen telefoon update herinneren afgelopen weekend. Apps daarintegen updaten geregeld automatisch.
Ja, dat bedoel ik ook. Er is een update in de play store die volgens mij deze problemen veroorzaakt. Miscchien Huawei Mobile Services?

Heb je misschien een link naar dat topic op het Ziggo forum?

[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 15-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Jeff[NL] schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn P20 Pro, reinstall gedaan maar zonder succes.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of het Alway's-on-display kan inbranden?
Bij mijn ouwe S8+, note 8 en S9+ kon dat niet omdat het telkens een pixel verschoof..

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit bij de p20 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
sorted.bits schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:21:
[...]

Ik zit op build CLT-L29 8.1.0.107(C432), schijnbaar is er al een nieuwere build, maar die heb ik nog niet gepushed gekregen.
Je kunt de app downloaden uit de store "firmware finder for huawei" en dan kan je de officiële build downloaden.. Hoe dat precies zit, ik kom er zelf niet echt uit maar het moet niet lastig zijn volgens het internet.

Er is idd een nieuwe build, beveiligsupdate en camera verbeteringen.. Verder kleine dingetjes. +/- 523mb groot
versie 8.1.0.120 (C432)

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 16-05-2018 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
038Robijno schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:49:
[...]

Je kunt de app downloaden uit de store "firmware finder for huawei" en dan kan je de officiële build downloaden.. Hoe dat precies zit, ik kom er zelf niet echt uit maar het moet niet lastig zijn volgens het internet.

Er is idd een nieuwe build, beveiligsupdate en camera verbeteringen.. Verder kleine dingetjes. +/- 523mb groot
versie 8.1.0.120 (C432)
Iemand dit al geprobeerd, ik weet niet precies wat ik hier van vind (eerste Android telefoon en zo). Ik durf dit soort dingen niet gelijk door te voeren.
038Robijno schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:43:
Weet iemand of het Alway's-on-display kan inbranden?
Bij mijn ouwe S8+, note 8 en S9+ kon dat niet omdat het telkens een pixel verschoof..

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit bij de p20 Pro?
Dit verspringt inderdaad elke minuut.

[ Voor 21% gewijzigd door sorted.bits op 16-05-2018 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Er is een nieuwe build. Maar welke moet je downloaden? Staan er 4 in. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uaxnjGun8w2bDQRVUyTb78Hv/thumb.jpg

Update:

Geeft aan dat de firmware niet approved is voor mijn toestel

[ Voor 85% gewijzigd door Erik1805 op 16-05-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
sorted.bits schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:07:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook. Er is een update in de play store die volgens mij deze problemen veroorzaakt. Miscchien Huawei Mobile Services?

Heb je misschien een link naar dat topic op het Ziggo forum?
https://community.ziggo.n...eer-huawei-probleem-26732

Als ik het dus goed begrijp lopen een aantal updates out of sync. Huawei is denk ik aan het filtereren welke updates voor welke telefoon zijn o.i.d ??

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Jeff[NL] schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:47:
[...]

https://community.ziggo.n...eer-huawei-probleem-26732

Als ik het dus goed begrijp lopen een aantal updates out of sync. Huawei is denk ik aan het filtereren welke updates voor welke telefoon zijn o.i.d ??
Ok, ik was een ander probleem aan het oplossen, namelijk de "Google Play Services are updating" melding die ik kreeg in elke app die Google Maps gebruikte. Dit doe je door "Clear data" te doen op Google Play Services.

Dat probleem is nu opgelost, nu start ik de NPO app op en werkt die ook weer :).

EDIT: De KPN app ook trouwens. Misschien leuk om eens te testen met de Ziggo app.
Erik1805 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:38:
Er is een nieuwe build. Maar welke moet je downloaden? Staan er 4 in. Iemand een idee?

[afbeelding]

Update:

Geeft aan dat de firmware niet approved is voor mijn toestel
Die van mij is wel approved. Mijn toestel type is de CLT-L29C432, welke er tussen staat, maar moet ik die andere 2 ook downloaden (update.zip en update_data_public.zip) ?

[ Voor 65% gewijzigd door sorted.bits op 16-05-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
sorted.bits schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:06:
[...]

Die van mij is wel approved. Mijn toestel type is de CLT-L29C432, welke er tussen staat, maar moet ik die andere 2 ook downloaden (update.zip en update_data_public.zip) ?
Welke heb jij gedownload dan? Als ik gedownload heb en dan check firmware access zegt ie not approved

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KHWwJWVih9yXvEJ9kIqJBSDu/thumb.png

[ Voor 26% gewijzigd door Erik1805 op 16-05-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Erik1805 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:17:
[...]

Welke heb jij gedownload dan? Als ik gedownload heb en dan check firmware access zegt ie not approved

[afbeelding]
Deze heb ik gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LItB0ZTP1nR8T8WjYBUqMXNN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1N615Q4GznOn0ztZiJc8DIut/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik stop ermee. Blijft not approved geven. Wacht wel op de OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Erik1805 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:54:
Ik stop ermee. Blijft not approved geven. Wacht wel op de OTA
Bij mij geeft ie approved, maar ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid zo ver dat hij hem ook echt als update ziet. Ik heb alle methodes geprobeerd (proxy en auto-dns, handmatig DNS krijg ik hier niet voor elkaar). Ik stop er ook maar mee en hoop dat hij hem snel als OTA ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
sorted.bits schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:12:
[...]

Bij mij geeft ie approved, maar ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid zo ver dat hij hem ook echt als update ziet. Ik heb alle methodes geprobeerd (proxy en auto-dns, handmatig DNS krijg ik hier niet voor elkaar). Ik stop er ook maar mee en hoop dat hij hem snel als OTA ziet.
Had ook op xda gelezen dat het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
sorted.bits schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:21:
[...]

Ik zal vandaag even testen. Hele weekend niet in de auto gezeten. Wel heb ik sinds een factory reset (jaja, was aan het rommelen) last van de "Google services are updating" berichten in alle apps die ook maar de map willen weergeven. Dit heb ik nog niet op kunnen lossen.
Ooit met mijn Mate 8 ook last van gehad. Wat mogelijk kan helpen is:

instellingen > apps & meldingen > apps > google play-services > geheugen > ruimte beheren

Dan onderin tikken op alle gegevens wissen. Daarna evt. toestel even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Bizar...ineens werken beide apps weer.. Ik heb niets veranderd o.i.d

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Poesmij schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:06:
Heb de twilight versie binnen, zaterdag besteld.
Laat hem alleen nog in de verpakking omdat je sinds vandaag een Bleu tooth headset erbij krijgt van 160 euro. Mobiel.nl is aan het kijken of het factuur aangepast kan worden naar vandaag. Kan bijna niet laten om de doos te openen... :p
Is dat een actie van Huawei of van mobiel.nl? Klinkt zeer aantrekkelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Er komt bij mij nu een 562MB update binnen: CLT-L09 8.1.0.120 (C432)
Heeft iets met de camera en beveiliging te maken.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
deethan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:32:
Er komt bij mij nu een 562MB update binnen: CLT-L09 8.1.0.120 (C432)
Heeft iets met de camera en beveiliging te maken.
Deze heb ik ook binnen, wel fijn: Google Assistant doet het nu ook echt (samen met Home Assistant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik helaas nog niet 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
@Jeff[NL]

http://piunikaweb.com/201...all-huawei-honor-devices/

Had er zelf ook last van vandaag, met een Mate 9. Cast icoon mistte in non-google apps en Maps in andere apps werkte niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 16-05-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is toch wel erg jammer om de P20 Pro hier niet tussen te zien staan: https://developer.android.com/preview/devices/

Helemaal omdat de OnePlus 6 er wel tussen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Beekforel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:26:
Het is toch wel erg jammer om de P20 Pro hier niet tussen te zien staan: https://developer.android.com/preview/devices/

Helemaal omdat de OnePlus 6 er wel tussen staat...
Ja inderdaad. Zou met Project Treble dit niet uit moeten maken eigenlijk?

Over het Google Services probleem:
In collaboration with Huawei, Google engineers have identified the root cause of this issue as an unexpected change to the filesystem permissions. The issue can impact any Android app on a Huawei device which renders a Google map.

Our engineers are preparing a new version of Google Play Services which should resolve the problem. It will be targeted to devices running Android 7.0 Nougat, or higher. We will post another update with the status of the rollout.

Thanks for your patience.
Hier te vinden: https://issuetracker.google.com/issues/79405933#comment335

[ Voor 46% gewijzigd door sorted.bits op 17-05-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sorted.bits schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:54:
[...]

Deze heb ik ook binnen, wel fijn: Google Assistant doet het nu ook echt (samen met Home Assistant).
Update komt hier nu ook binnen.

Wat is er verbeterd in GA dan wat eerder niet goed ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
Beekforel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:45:
[...]

Update komt hier nu ook binnen.

Wat is er verbeterd in GA dan wat eerder niet goed ging?
Mijn Google Assistant settings crashte, maar nu denk ik dat dit misschien ook wel aan Google Play Services ligt. Hierdoor kon ik mijn Hass.io niet configureren met Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
unreal0 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:44:
[...]

Is dat een actie van Huawei of van mobiel.nl? Klinkt zeer aantrekkelijk _/-\o_
Volgens mij van Huawei, zag het bij meerdere voorbij komen namelijk.
Ik ben nog aan het uitvechten dat mijn factuur naar de 14e gezet word ipv de 13e :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Poesmij schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:52:
[...]

Volgens mij van Huawei, zag het bij meerdere voorbij komen namelijk.
Ik ben nog aan het uitvechten dat mijn factuur naar de 14e gezet word ipv de 13e :+ .
Ik heb het laten wijzigen van factuurdatum geprobeerd bij belsimpel maar helaas, enige optie was terug sturen :/ Daar had ik geen zin, en ik opzich heb ik ook al Bluetooth oordopjes maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Sinds gisteren de P20 pro in gebruik. Eerste indrukken zijn zeer goed. Nog wel een heel tijdrovend gebeuren met het installeren van alle apps, maar daar kan het toestel niks aan doen. Ik zal een uitgebreider verslag doen wanneer ik hem een tijdje in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Helaas nog geen update binnen. Nog even geduld dus..😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
GrandDestroyer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ik heb het laten wijzigen van factuurdatum geprobeerd bij belsimpel maar helaas, enige optie was terug sturen :/ Daar had ik geen zin, en ik opzich ook al Bluetooth oordopjes maar toch jammer.
Ik ook niet echt, de twilight variant is ook al niet meer voorradig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik las net dat Netflix op de P20 nu ook HDR ondersteund, vond het wel een screenshot waard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mRfelcIYEHbaBFiK3nDcl8rg/full.jpg

Ook is het Google Play Services probleem schijnbaar opgelost:
We are pleased to report that a beta version of Google Play Services is ready. We believe this version mitigates the issue on Huawei devices running Android 7.0 Nougat, or higher. An important caveat is that each time the device is rebooted, you will need to wait about one minute before launching the affected applications.

Starting today at midnight (Pacific Time), the beta will be rolled-out to a segment of the community that has signed-up for the Google Play Services Public Beta Program. It will ramp to increasing segments of the beta audience over the next few days. We invite you to join the beta program at https://developers.google.com/android/guides/beta-program to obtain an early release of this and future versions of Google Play Services. Once beta testing is complete it will be rolled out in stages to all users.

[ Voor 72% gewijzigd door sorted.bits op 18-05-2018 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb via de mail app het probleem dat mijn mail steeds de melding geeft: "Wachten op synchronisatie. Uw email wordt over enkele ogenblikken weergegeven". Soms blijft hij hierin hangen. Soms schiet hij door en kan ik mijn mail in en soms zegt hij dan: "Geen Email". Wanneer ik er dan wel in kan en ik ben een mail aan het lezen, dan schiet hij weer terug naar "wachten op synchronisatie".

Het is pushmail van mijn werk (Notes traveler, poort 443). Autosync staat aan. Mijn ziggo account heeft het probleem overigens niet (IMAP).

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
HellBeast schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:27:
Ik heb via de mail app het probleem dat mijn mail steeds de melding geeft: "Wachten op synchronisatie. Uw email wordt over enkele ogenblikken weergegeven". Soms blijft hij hierin hangen. Soms schiet hij door en kan ik mijn mail in en soms zegt hij dan: "Geen Email". Wanneer ik er dan wel in kan en ik ben een mail aan het lezen, dan schiet hij weer terug naar "wachten op synchronisatie".

Het is pushmail van mijn werk (Notes traveler, poort 443). Autosync staat aan. Mijn ziggo account heeft het probleem overigens niet (IMAP).

Iemand een idee?
Misschien kan je een andere mail client proberen? Bijvoorbeeld Outlook? Geen idee of die Notes Traveler ondersteund eigenlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

sorted.bits schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:13:
[...]

Misschien kan je een andere mail client proberen? Bijvoorbeeld Outlook? Geen idee of die Notes Traveler ondersteund eigenlijk).
De Outlook app heeft inderdaad nergens last van. Bedankt voor de uitstekende tip! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Update rolt net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nice, .120?

Ik heb me maar even aangemeld voor het Google Play Services beta programma. Hopelijk heb ik dan eerder een update binnen die het fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
sorted.bits schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:50:
[...]

Nice, .120?

Ik heb me maar even aangemeld voor het Google Play Services beta programma. Hopelijk heb ik dan eerder een update binnen die het fixt.
Ja de 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
Bij mij is er ineens een app opgezet wat ik niet zelf heb gedownload. Nog iemand die dit is opgevallen?
App is Amazon assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

wesk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:13:
Bij mij is er ineens een app opgezet wat ik niet zelf heb gedownload. Nog iemand die dit is opgevallen?
App is Amazon assistent
Klopt, had ik ook. Meteen weer weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik heb vanochtend de beta update van de Google Play Services ontvangen, versie 12.6.85. Deze lost bij mij (denk ik) de problemen op met apps die crashen en geen maps tonen.

Beetje een vreemde oplossing (geen idee of dit problemen gaat veroorzaken) is dat je na een reboot ongeveer een minuut moet wachten voor je 1 van de apps, die problemen geeft, kan gebruiken. Schijnbaar kan je de app wel afsluiten en opnieuw opstarten na die minuut.

Er is nog niet genoemd of deze snel gereleased gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nog 2 irritante problemen. De eerste is dat er continu gevraagd wordt om de setup af te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9gEtCsk0MZgsdvaFUB39Hv1h/full.jpg?nohitcount=1.

Wanneer je de Setup probeert te doorlopen, dan vraagt hij eerst of ik gegevens wil kopieren vanaf een IPhone. Wanneer ik dat oversla, dan wil hij een WiFi connectie maken. Daarna zegt hij "even geduld" en dan schiet hij weer naar het begin. Als ik de setup wil afbreken, dan vraagt hij mij wanneer hij mij hieraan moet herinneren. Er staat dan een optie "nooit" tussen, maar na een uurtje of 12 krijg ik hem weer gewoon. Heb al even gegoogled, maar kan geen oplossing vinden.

Het tweede euvel is Android Auto. Wanneer ik in mijn auto stap en Android Auto koppel, dan is er niks aan de hand. Alles lijkt te werken. Komt er iets tussendoor, bijvoorbeeld een telefoongesprek of gaat de Navigatie praten, dan verbreekt de Android Auto verbinding en krijg ik die met geen mogelijkheid meer werkend. Alleen de auto van het contact af en de telefoon opnieuw aansluiten werkt dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
HellBeast schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:51:
Ik heb nog 2 irritante problemen. De eerste is dat er continu gevraagd wordt om de setup af te maken:

[afbeelding].

Wanneer je de Setup probeert te doorlopen, dan vraagt hij eerst of ik gegevens wil kopieren vanaf een IPhone. Wanneer ik dat oversla, dan wil hij een WiFi connectie maken. Daarna zegt hij "even geduld" en dan schiet hij weer naar het begin. Als ik de setup wil afbreken, dan vraagt hij mij wanneer hij mij hieraan moet herinneren. Er staat dan een optie "nooit" tussen, maar na een uurtje of 12 krijg ik hem weer gewoon. Heb al even gegoogled, maar kan geen oplossing vinden.
Hmmm, dit probleem heb ik niet gehad. Is een factory reset een (lastige, ik snap het) oplossing?
Het tweede euvel is Android Auto. Wanneer ik in mijn auto stap en Android Auto koppel, dan is er niks aan de hand. Alles lijkt te werken. Komt er iets tussendoor, bijvoorbeeld een telefoongesprek of gaat de Navigatie praten, dan verbreekt de Android Auto verbinding en krijg ik die met geen mogelijkheid meer werkend. Alleen de auto van het contact af en de telefoon opnieuw aansluiten werkt dan nog.
Het je de Android Auto app ook op je telefoon staan? Ik heb dit probleem niet, maar ik heb wel het probleem dat wanneer ik iemand bel, dat Android Auto het gesprek niet laat zien en ik dus met geen mogelijkheid kan ophangen. Best lastig moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Een factory reset is echt mijn allerlaatste redmiddel. Ben 2 dagen bezig geweest om alles in te stellen. Ik heb inderdaad Android Auto als app geïnstalleerd. Ik ga nog maar even verder op fora zoeken. Mocht ik een oplossing van een van de twee problemen vinden, dan zal ik deze delen.

Edit: Ik heb de setup melding kunnen uitzetten door "Android Setup" de rechten te ontnemen op notificaties. Ik heb alleen geen idee of dat nog andere (nadelige) gevolgen gaat hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door HellBeast op 19-05-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Er is volgens mij weer een nieuwe update die eraan komt volgens de app Huawei firmware finder.. 8.1.0.128A.
Dit bevat de volgende update die is verschenen op 18-5 volgens de Huawei Firmware Finder,
Zal wel eerst in China zijn ofzo, maar komt vrij snel naar NL toe.

Deze update lost een probleem op waarbij de Vertaal-app stopte wanneer de camera werd geopend en integreert Google-securitypatches voor verbeterde systeembeveiliging.
[Apps]
Lost een probleem op waarbij de Vertaal-app stopte wanneer de camera werd geopend.
[Weergave]
Optimaliseert de weergave van de statusbalk in sommige scenario's.
[Optimalisaties]
Integreert Google-veiligheidspatches van maart 2018 voor verbeterde systeemveiligheid.
Opmerkingen bij deze update:
1. Deze update zal uw persoonlijke gegevens niet wissen. We raden u echter aan vóór de update een back-up van belangrijke gegevens te maken.
2. Als u tijdens de update problemen ondervindt, bel dan het Huawei-klantenservicenummer op de garantiekaart of bezoek een geautoriseerd Huawei-klantenservicepunt voor assistentie.

Draai sinds een kleine week de 8.1.0.120A
Die officieel gereleased was op 13-5.

Ze zijn goed bezig met updates!

[ Voor 72% gewijzigd door 038Robijno op 20-05-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
038Robijno schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:45:
Deze update lost een probleem op waarbij de
Integreert Google-veiligheidspatches van maart 2018 voor verbeterde systeemveiligheid.
Ik hoop toch niet dat ze deze update doorvoeren... Veiligheidspatch van maart :S

[ Voor 61% gewijzigd door michaelw1998 op 20-05-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
michaelw1998 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Ik hoop toch niet dat ze deze update doorvoeren... Veiligheidspatch van maart :S
Vooral omdat we al de updates voor april in .120 hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
michaelw1998 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Zal vast April of Mei moeten zijn ga ik vanuit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Heeft er iemand ervaring met een adaptertje zoals deze?
Zeker met lange tripjes in de auto wil ik zowel opladen als een 3.5mm kabel gebruiken voor aux in de auto. Navigatie lijkt toch best veel accu te verbruiken in een korte tijd.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en aanbiedingen: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic