Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
michaelw1998 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:45:
Heeft er iemand ervaring met een adaptertje zoals deze?
Zeker met lange tripjes in de auto wil ik zowel opladen als een 3.5mm kabel gebruiken voor aux in de auto. Navigatie lijkt toch best veel accu te verbruiken in een korte tijd.
Gewoon bestellen En proberen.. Bevalt hij niet, stuur je hem gewoon makkelijk terug bij bol. Com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
ik had een systeem update maar dan van Vodafone.
Het zag er uit als een normale systeem update maar dan stond er dus wat Vodafone dingen bij.
Het is een sim lock vrije telefoon die niet bij Vodafone is gekocht, meer mensen die dit hebben gehad vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Hoe kun je dan zien of de batterij met quick charge wordt opgeladen? Ik kan wel een ampere meter downloaden maar die geeft alleen dat aan. Dat heeft toch niets te maken met quick charge? Ik had hiervoor een samsung alwaar je kon zien bij batterij of snellader actief was of gewoon reguliere snelheid. Het bleek dat bij sommige kavbel snelladen niet werkte. Hetzelfde denk ik nu ook bij de Huawei. Een bepaalde kabel met de orginele oplader. Kan ik zien dat ie toch snellaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Edit: nutteloze bijdrage

[ Voor 96% gewijzigd door unreal0 op 30-05-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
michaelw1998 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:45:
Heeft er iemand ervaring met een adaptertje zoals deze?
Zeker met lange tripjes in de auto wil ik zowel opladen als een 3.5mm kabel gebruiken voor aux in de auto. Navigatie lijkt toch best veel accu te verbruiken in een korte tijd.
Ik heb een soortgelijke bij Ali besteld en werkt prima. Telefoon laadt ook prima snel op in de auto terwijl ik muziek stream en navigatie aan heb staan :)
sretlow schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:13:
Hoe kun je dan zien of de batterij met quick charge wordt opgeladen? Ik kan wel een ampere meter downloaden maar die geeft alleen dat aan. Dat heeft toch niets te maken met quick charge? Ik had hiervoor een samsung alwaar je kon zien bij batterij of snellader actief was of gewoon reguliere snelheid. Het bleek dat bij sommige kavbel snelladen niet werkte. Hetzelfde denk ik nu ook bij de Huawei. Een bepaalde kabel met de orginele oplader. Kan ik zien dat ie toch snellaadt?
Dat zie je op het lockscreen, "bezig met snel opladen" vs "bezig met opladen", maar je kan het ook zien aan het symbool naast je batterij en eventueel percentage in de notificatiebalk. Een enkele bliksemschicht is normaal opladen, een dubbele is logischerwijs snel opladen.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

Wat opladen betreft vind ik het bij de P20 Pro best wel bedroevend, vooral als je een niet sneloplader gebruikt. Met mijn OnePlus 3 kon ik met een ritje naar m'n werk (40 minuten de batterij vol krijgen met mijn Blitzwolf 2,4A autolader vanaf een 40/50%, maar met m'n P20 Pro komt er maar 7% bij... (Met Bluetooth audio en Waze navigatie aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 09:56
FunkyBro schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:33:
[...]
Ik heb een soortgelijke bij Ali besteld en werkt prima. Telefoon laadt ook prima snel op in de auto terwijl ik muziek stream en navigatie aan heb staan :)
Hmm, heb ik er net een bij Bol besteld voor €10 terwijl het ook voor €1 kon 8)7

Naja, als het maar werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:00
Weet iemand wat dat hi-voice is?
Wil die meldingen uit hebben als ik volume omlaag druk terwijl de telefoon op standby staat.

Gevonden :+

[ Voor 16% gewijzigd door Poesmij op 24-05-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 04:01

KrazyJay

Dit toestel is plots voor veel Tweakers minder interessant geworden. Codes opvragen kan nog voor 60 dagen, daarna stopt het feestje. Dat wilt waarschijnlijk ook zeggen dan Developers van ROMs dit beestje zullen laten voor wat het is. :(

Afbeeldingslocatie: https://www1-lw.xda-cdn.com/files/2018/05/huawei-bootloader-1024x727.jpg
The announcement says they have stopped the unlock code application service to “provide better user experience and avoid issues caused by ROM flashing.” The service will be stopped in 60 days for devices released before today. That means old devices have about two months and new devices will never be eligible.

Obviously, this is a pretty big blow to the developer and modding community. Many considered Huawei to be one of the few developer-friendly OEMs. The bootloader unlock codes are what allow users to do things like install TWRP, use custom ROMs, and get root access. Not giving out unlock codes essentially makes the devices useless for developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
KrazyJay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:01:
Dit toestel is plots voor veel Tweakers minder interessant geworden. Codes opvragen kan nog voor 60 dagen, daarna stopt het feestje. Dat wilt waarschijnlijk ook zeggen dan Developers van ROMs dit beestje zullen laten voor wat het is. :(

[afbeelding]

[...]
Tbh tot nu voor Kirin 960/970 Zag je meestal alleen treble GSI zonder enkele optimalisaties voor Kirin SoCs, daarom alleen de treble Hal's werkte ook.

Zelfs voor de view 10, waar Honor 1000 toestellen aan developers heeft gegeven had je niet zo veel aan development, erg veel backlash in de view 10 forum waar devs en gebruikers vroegen Honor waar bleven de beloftes die ze gemaakt hebben... Ook de kernel source van Honor/Huawei lijkt erg onbruikbaar te zijn, niet goed gecomenteetd en half in het Chinees (de gehele soap mogen jullie zelf volgen in de View 10 forum op XDA).

Van het waarom, Huawei toestellen zijn blijkbaar erg makkelijk te bricken, vooral door mensen die rebranding willen doen (van single sim naar dual sim bijvoorbeeld), of mensen die een andere Recovery willen gaan flashen, en soms kom je daarna niet eens meer aan fastboot of erecovery, dan kun je ook niks meer doen.
Maar goed, ipv BL unlock moeilijker maken, kan Huawei ook kiezen om het systeem beter te maken en zorgen dat de erecovery altijd opgestart kan worden, ook maak je de andere partities kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zal wel niet goed kijken maar kan nergens een functie a la Samsung's "slim sluimeren" vinden?

Dus dat je scherm aanblijft zolang je ernaar kijkt...

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 14:32
Op zoek naar een nieuw toestel overweeg ik een P20 Pro , onder meer vanwege de goede camera.
Na het hele topic te hebben doorgenomen blijf ik echter met één vraag zitten :
Hoe gaat Huawei om met de lange termijn ondersteuning van hun toestellen voor wat betreft firmware? Ik hou mijn toestellen vrij lang (3 a 4 jaar) waardoor dit dus belangrijk is voor mij. Maar heb dus geen idee wat het track record is van Huawei alsook eventuele concrete beloftes voor dit toestel.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03
KrazyJay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:01:

[afbeelding]

[...]
Dat is best wel waardeloos. Zeker als de fabrikant stopt met updates is het vaak mogelijk door de community gemaakte updates te installeren. Zo heb ik nog 2 jaar lang LineageOs op de OnePlus 2 en 5 gedraaid. :|

P20 Pro mijn eerste Huawei en dan ook meteen de laatste. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door The_Worst op 24-05-2018 22:15 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 11-09 07:37
SurfHenk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:09:
Op zoek naar een nieuw toestel overweeg ik een P20 Pro , onder meer vanwege de goede camera.
Na het hele topic te hebben doorgenomen blijf ik echter met één vraag zitten :
Hoe gaat Huawei om met de lange termijn ondersteuning van hun toestellen voor wat betreft firmware? Ik hou mijn toestellen vrij lang (3 a 4 jaar) waardoor dit dus belangrijk is voor mij. Maar heb dus geen idee wat het track record is van Huawei alsook eventuele concrete beloftes voor dit toestel.
Alvast bedankt.
Huawei is goed bezig met de ondersteuning/updates voor hun high-end modellen. Ik heb zelf de Mate 8 gehad, na na bijna 2,5 jaar las ik dat die nog een update gaat krijgen naar Oreo. Ik heb hem zelf uiteindelijk weggedaan omdat ik de P20pro heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 12:58
Ook ik heb mijn P20 Pro gisteren mogen ontvangen na lang wikken en wegen tussen de P20 pro en de Pixel 2XL toch voor de Huawei gegaan .

Pixel vond ik net iets te duur voor de 128GB versie en oude Soc .

Ik heb de mijne via Ebay op de kop getikt uit Italie wel een andere versie dan ik gedacht had de CLT-L09 single sim variant .
Maar denk dat het verder niet zoveel uitmaakt met het andere model.

Maar goed na een tijdje spelen met de P20 Pro kwam ik in de ontwikkelaars menu optie Bluetooth audio tegen.

Kan iemand mij vertellen met welke instellingen ik het beste geluid via streaming uit mijn radio en headset kan halen ?

Of kan ik beter alles op standaard laten staan er zijn namelijk een heleboel optie's.

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/9var1us8b/Screenshot_20180526-085954.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door diquan2001 op 26-05-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
diquan2001 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:59:
Ook ik heb mijn P20 Pro gisteren mogen ontvangen na lang wikken en wegen tussen de P20 pro en de Pixel 2XL toch voor de Huawei gegaan .

Pixel vond ik net iets te duur voor de 128GB versie en oude Soc .

Ik heb de mijne via Ebay op de kop getikt uit Italie wel een andere versie dan ik gedacht had de CLT-L09 single sim variant .
Maar denk dat het verder niet zoveel uitmaakt met het andere model.

Maar goed na een tijdje spelen met de P20 Pro kwam ik in de ontwikkelaars menu optie Bluetooth audio tegen.

Kan iemand mij vertellen met welke instellingen ik het beste geluid via streaming uit mijn radio en headset kan halen ?

Of kan ik beter alles op standaard laten staan er zijn namelijk een heleboel optie's.

[afbeelding]
De systeem zou de beste codec kiezen elke keer, als je bluetooth ontvanger een APTX of LDAC ondersteunt dan val je terug op SBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ok dat is duidelijk ik laat het dan maar gewoon op standaard staan .

Maar nu een volgend probleem wat ik tegenkom .Als ik in de auto de eerste keer mijn bluetoothverbinding instel ,dan werkt alles prima goed geluid en stream loopt ook netjes door.

Maar dan als ik de auto uitmaak en weer opnieuw instap en de P20 pro moet weer opnieuw verbinden met mijn Sony dsxa410bt dan hapert het geluid heel erg en lijkt het alsof mijn telefoon geen goede verbinding kan krijgen met mijn sony .

Dit probleem had ik trouwens niet met mijn Mi Max2 .
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Luinwethion schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:55:
[...]

De systeem zou de beste codec kiezen elke keer, als je bluetooth ontvanger een APTX of LDAC ondersteunt dan val je terug op SBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
diquan2001 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:02:

Maar dan als ik de auto uitmaak en weer opnieuw instap en de P20 pro moet weer opnieuw verbinden met mijn Sony dsxa410bt dan hapert het geluid heel erg en lijkt het alsof mijn telefoon geen goede verbinding kan krijgen met mijn sony .
EMUI bug. Gebeurt soms het zelfde met mijn Mate 10 pro.

Ik heb een Jaybird X3, en soms bij overschakelen van de auto naar de oordopjes hoor ik die happering of soms skipt de telefoon de Jaybird direct en speelt geluid via de speakers.

Zover ik weet er is ook geen oplossing voor dat, ik had gehoopt dat dit opgelost zouden zijn met 8.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dat is wel een domper ik gebruik bluetooth audiostreaming dagelijks in de auto en als ik ga sporten .
Wel jammer dat ze bij Huawei dit nog niet opgelost hebben eigenlijk .

Bedankt voor je antwoord trouwens :)
Nu zit ik ook met het volgende irritatie ik heb een meldings geluid ingesteld maar ik krijg zomaar soms dat geluidje te horen terwijl ik helemaal geen melding krijg ?

Kan je ook instellen bvb dat mijn whatsapp melding wat zachter is dan bvb een andere app met hetzelfde geluidje ?

Is het trouwens ook niet mogelijk om een notificatie voorbeeld op het mijn vergrendelscherm te krijgen ?
Op mijn Mi Max 2 kon ik op mijn vergrendelscherm en boven in mijn statusbalk al te zien wat voor berichtje was binnengekomen mailtje of Whatsap enz .

Mijn notificatielampje brand of knipperd trouwens ook niet als ik een mailtje of berichtje krijg terwijl deze wel aanstaat.

Dacht dat hij stuk was maar heb het getest met light manager en dan doet hij het wel .
Ook een bug?
Luinwethion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 07:39:
[...]

EMUI bug. Gebeurt soms het zelfde met mijn Mate 10 pro.

Ik heb een Jaybird X3, en soms bij overschakelen van de auto naar de oordopjes hoor ik die happering of soms skipt de telefoon de Jaybird direct en speelt geluid via de speakers.

Zover ik weet er is ook geen oplossing voor dat, ik had gehoopt dat dit opgelost zouden zijn met 8.1 :(

[ Voor 4% gewijzigd door diquan2001 op 27-05-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
HellBeast schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:51:

Het tweede euvel is Android Auto. Wanneer ik in mijn auto stap en Android Auto koppel, dan is er niks aan de hand. Alles lijkt te werken. Komt er iets tussendoor, bijvoorbeeld een telefoongesprek of gaat de Navigatie praten, dan verbreekt de Android Auto verbinding en krijg ik die met geen mogelijkheid meer werkend. Alleen de auto van het contact af en de telefoon opnieuw aansluiten werkt dan nog.
Dat het überhaupt werkt.. Ik krijg de P20 Pro net ontvangen (prachttelefoon) maar ik krijg androidnauto bij mijn Ford Sync 3 met geen mogelijkheid werkend, het lukt mij zelfs niet audio in mijn auto via usb af te spelen. Als ik mijn telefoon inplug verschijnt alleen de knop om Android Auto te starten in beeld in Sync, en oAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PgzmIMLIzgiAgAdUhGxuarAK/full.jpgpent er op mijn telefoon het venster van Android Auto maar die wordt gelijk afgesloten en Android Auto verdwijnt ook van mijn Sync. Vervolgens zie ik mijn telefoon heel niet meer in Sync.

Iedere keer als ik inplug, Android Auto start en gelijk weer sluit zie ik deze optiesin beeld tevoorschijn komen:

Maar geen van de 5 opties doet eigenlijk überhaupt ult iets behalve opladen, behalve de optie bestandsoverdracht, maar dan hoor ik alleen geluid van een video die ik opgenomen heb. (ik zie de telefoon dan wel staan in Sync)
Maar dat is natuurlijk verder ook nutteloos. Ik ben in de ontwikkelaarsopties gedoken en daar zie je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vfnXfOozYWADU3EL6SsHJNzK/full.jpg
Maar ook hier doet geen van de opties wat. Als je op midi klik opent Android Auto maar sluit het ook weer gelijk af. De rest van de opties lijken naast alleen opladen uberhaupt niets te doen, als je er op klik en dan pijltje terug doe wordt de door jou gekozen instelling (audiobron om te testen bv)gelijk weer terug gezet naar opladen. Hoe krijg ik Android Auto werkend, en hoe kan ik uberhaupt via usb spotify luisteren in mijn auto??

[ Voor 6% gewijzigd door unreal0 op 27-05-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

unreal0 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Dat het überhaupt werkt.. Ik krijg de P20 Pro net ontvangen (prachttelefoon) maar ik krijg androidnauto bij mijn Ford Sync 3 met geen mogelijkheid werkend, het lukt mij zelfs niet audio in mijn auto via usb af te spelen. Als ik mijn telefoon inplug verschijnt alleen de knop om Android Auto te starten in beeld in Sync, en o[afbeelding]pent er op mijn telefoon het venster van Android Auto maar die wordt gelijk afgesloten en Android Auto verdwijnt ook van mijn Sync. Vervolgens zie ik mijn telefoon heel niet meer in Sync.

Iedere keer als ik inplug, Android Auto start en gelijk weer sluit zie ik deze optiesin beeld tevoorschijn komen:

Maar geen van de 5 opties doet eigenlijk überhaupt ult iets behalve opladen, behalve de optie bestandsoverdracht, maar dan hoor ik alleen geluid van een video die ik opgenomen heb. (ik zie de telefoon dan wel staan in Sync)
Maar dat is natuurlijk verder ook nutteloos. Ik ben in de ontwikkelaarsopties gedoken en daar zie je dit:
[afbeelding]
Maar ook hier doet geen van de opties wat. Als je op midi klik opent Android Auto maar sluit het ook weer gelijk af. De rest van de opties lijken naast alleen opladen uberhaupt niets te doen, als je er op klik en dan pijltje terug doe wordt de door jou gekozen instelling (audiobron om te testen bv)gelijk weer terug gezet naar opladen. Hoe krijg ik Android Auto werkend, en hoe kan ik uberhaupt via usb spotify luisteren in mijn auto??
Ik heb ongeveer dezelfde problemen met m'n Seat Ibiza. Twee updates terug ging het nog grotendeels vlekkeloos, dus ik verwacht dat het binnenkort ook wel weer gefikst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Louw Post schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:48:
[...]

Twee updates terug ging het nog grotendeels vlekkeloos
Waarom installeer je dan geen oudere versie via een APK?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

HellBeast schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:11:
[...]

Waarom installeer je dan geen oudere versie via een APK?
Twee versies terug van de Huawei updates bedoelde ik, was niet helemaal duidelijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de p20 in combi met een gimbal en 4k filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:40
Louw Post schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Twee versies terug van de Huawei updates bedoelde ik, was niet helemaal duidelijk. :p
unreal0 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Dat het überhaupt werkt.. Ik krijg de P20 Pro net ontvangen (prachttelefoon) maar ik krijg androidnauto bij mijn Ford Sync 3 met geen mogelijkheid werkend, het lukt mij zelfs niet audio in mijn auto via usb af te spelen. Als ik mijn telefoon inplug verschijnt alleen de knop om Android Auto te starten in beeld in Sync, en o[afbeelding]pent er op mijn telefoon het venster van Android Auto maar die wordt gelijk afgesloten en Android Auto verdwijnt ook van mijn Sync. Vervolgens zie ik mijn telefoon heel niet meer in Sync.
Dit heeft te maken (volgens mij) met de Google Play Services update die wat problemen veroorzaakt, dit is hier al eerder besproken. Met de laatste beta van die services werkt het allemaal vlekkeloos. Ik heb zelf ook een Ford met Sync 3 en dat loopt echt super. Ik heb alleen nog een probleem dat ik geen telefoongesprek kan beeindigen via Sync 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Sbakker1982 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:37:
Iemand ervaring met de p20 in combi met een gimbal en 4k filmen?
Het verschil tussen de camera's van de Mate 10 Pro en P20 Pro weet ik niet precies, maar met de 10 Pro schokte/ trilde het beeld af en toe op 1080P60FPS. Het leek net alsof de gimbal en de ingebouwde stabilisator elkaar tegenwerkten.
De videostabilisatie had ik uitgezet, weet niet hoe het werkt icm met 4K.
Misschien dat mijn ervaring je een bepaalde richting induwt waar je wat meer kan uitzoeken.
Dus de Mate 10 Pro icm met een Zhiyun Smooth Q verliep niet vlekkeloos in mijn geval, met mijn Galaxy S7 maak ik mooie, trillingsvrije video's.

[ Voor 0% gewijzigd door atillicious op 28-05-2018 00:24 . Reden: Lidwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

sorted.bits schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:56:
[...]

[...]

Dit heeft te maken (volgens mij) met de Google Play Services update die wat problemen veroorzaakt, dit is hier al eerder besproken. Met de laatste beta van die services werkt het allemaal vlekkeloos. Ik heb zelf ook een Ford met Sync 3 en dat loopt echt super. Ik heb alleen nog een probleem dat ik geen telefoongesprek kan beeindigen via Sync 3.
Thanks, ik zal het nog eens proberen. Had toevallig vorige week nog de beta van de services geïnstalleerd vanwege tests voor de KPN iTV app die ik moest doen op het werk, maar had eigenlijk sindsdien geen Android Auto meer geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Ik heb nu ook de laatste Google Play Services beta maar dit heeft helaas niets veranderd, bij het inpluggen van de telefoon wordt nog steeds gelijk geschakelt naar 'alleen opladen' zonder dat andere opties enig nut hebben. Android auto verschijnt op mijn telefoon en in Sync 3 wel heel even in beeld maar verdwijnt daarna gelijk weer doordat al het usb verkeer door dat 'alleen opladen' wordt geblokkeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door unreal0 op 29-05-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat is vervelend, Joost. Dan zal het misschien toch aan de combinatie van de telefoon en je autoradio zitten. Bij mij heb ik na de Google Play beta geen enkele keer meer een disconnect gehad.

Misschien even bij je garage een telefoontje doen? Misschien is er wel een update van je autoradio software mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

sorted.bits schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:56:
[...]

[...]

Als ik nu m'n telefoon koppel met Android Auto van m'n auto dan springt die pop-up omhoog van hoe je wil verbinden en die verdwijnt binnen een seconde weer en dit doet de telefoon dan constant achter elkaar door. Er valt dus helemaal geen verbinding te maken. 8)7

Heb al meerdere kabels geprobeerd en draai die Play Services beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nu een paar dagen de P20 Pro in gebruik en heb een paar dingen opgemerkt .

Ik kom van een Xiaomi Mi Max 2 een vrij grote telefoon met een vrij grote accu 5300mAh en Full hd scherm.

Wat mij tot nu toe is opgevallen is dat de P20 Pro heel mooie foto's en filmpjes maakt ik ben wel erg blij hiermee .

Accu is op moment van tikken 19% ik gebruik mijn P20 pro intensief hele dag door navigeren met Waze tussendoor Spotify aan Surfen youtube Instagram een beetje van alles eigenlijk .

Actief screen on tijd is nu 4.20 uur met 19% accu natuurlijk kan ik dit niet naast de Mi Max 2 leggen die heeft een veel grotere accu die was meestal rond deze tijd met hetzelfde gebruik rond de 55%.

Mijn vorige issue met het krakend geluid via bluetooth is opgelost na het opnieuw verbinden met mijn radio ik ben geen krakend geluid meer tegengekomen tot nu daar ben ik dus wel blij mee.

Irritatie punt 1 speakers van de P20 pro zijn matig geluid tijdens het navigeren via waze is echt wel zacht vergeleken met de dual speakers van de Mi Max 2 .

Irritatie punt 2 Wifi snelheid : Dit was op mijn Mi Max 2 op 5ghz wat ik zelf kon kiezen in het menu rond de 200mb .

Op de P20 Pro kom ik niet verder dan een 90Mb en ik heb geen keuze om alleen 5Ghz te selecteren in het menu (geen optie hiervoor )

Irritatie punt 3 : om de zoveel tijd word er Cloud Verifieer uw Huawei ID aan mij gevraagd maar als ik het aanklik komt er niets wat ik kan invullen (hoe krijg ik dit uit?)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1zvpp52.jpg

Dit zijn dus een paar -/+ punten tot nu die ik heb kunnen ervaren .

Ik ben al met al wel tevreden met de P20 Pro, maar denk wel als de camera niet zo goed zou zijn dat ik hem toch wel weer had verkocht voor nu hou ik hem nog wel even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

diquan2001 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:40:
Nu een paar dagen de P20 Pro in gebruik en heb een paar dingen opgemerkt .

Ik kom van een Xiaomi Mi Max 2 een vrij grote telefoon met een vrij grote accu 5300mAh en Full hd scherm.

Wat mij tot nu toe is opgevallen is dat de P20 Pro heel mooie foto's en filmpjes maakt ik ben wel erg blij hiermee .

Accu is op moment van tikken 19% ik gebruik mijn P20 pro intensief hele dag door navigeren met Waze tussendoor Spotify aan Surfen youtube Instagram een beetje van alles eigenlijk .

Actief screen on tijd is nu 4.20 uur met 19% accu natuurlijk kan ik dit niet naast de Mi Max 2 leggen die heeft een veel grotere accu die was meestal rond deze tijd met hetzelfde gebruik rond de 55%.

Mijn vorige issue met het krakend geluid via bluetooth is opgelost na het opnieuw verbinden met mijn radio ik ben geen krakend geluid meer tegengekomen tot nu daar ben ik dus wel blij mee.

Irritatie punt 1 speakers van de P20 pro zijn matig geluid tijdens het navigeren via waze is echt wel zacht vergeleken met de dual speakers van de Mi Max 2 .

Irritatie punt 2 Wifi snelheid : Dit was op mijn Mi Max 2 op 5ghz wat ik zelf kon kiezen in het menu rond de 200mb .

Op de P20 Pro kom ik niet verder dan een 90Mb en ik heb geen keuze om alleen 5Ghz te selecteren in het menu (geen optie hiervoor )

Irritatie punt 3 : om de zoveel tijd word er Cloud Verifieer uw Huawei ID aan mij gevraagd maar als ik het aanklik komt er niets wat ik kan invullen (hoe krijg ik dit uit?)

[afbeelding]

Dit zijn dus een paar -/+ punten tot nu die ik heb kunnen ervaren .

Ik ben al met al wel tevreden met de P20 Pro, maar denk wel als de camera niet zo goed zou zijn dat ik hem toch wel weer had verkocht voor nu hou ik hem nog wel even :-)
De meeste opmerkingen zijn natuurlijk observaties, maar wat betreft de wifi snelheid haal ik zelf 365Mbps down- en 469 upload op mijn 500/500 verbinding op de 5Ghz van mijn Ubiquiti AP-AC Lite. De wat lagere download komt meer door de access point.

Wat betreft de Cloud verificatie, onder Instellingen > Gebruikers & Accounts dan zou je daar Cloud eventueel uit kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Louw Post schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:00:
[...]

Wat betreft de Cloud verificatie, onder Instellingen > Gebruikers & Accounts dan zou je daar Cloud eventueel uit kunnen schakelen.
Dit werkt bij mij niet, krijg nog steeds de melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dacht echt dat ik iets fout deed maar gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem :)
Poesmij schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe telefoon en alhoewel ik sterk neig naar de S9+ had ik vanmiddag de P20 Pro in mijn handen en de camera interface alleen al was erg indrukwekkend. Ik had alleen het idee dat foto's achteraf nogal wat veel processing hadden. En filmen op 4K had sowieso geen beeldstabilisaties.

Ik vroeg mezelf dus af of er inmiddels wel al updates zijn geweest die verbeteringen hebben doorgevoerd, met name dan die image processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Kaap schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:25:

Ik vroeg mezelf dus af of er inmiddels wel al updates zijn geweest die verbeteringen hebben doorgevoerd, met name dan die image processing.
Ja, er is een update geweest wat ook de camera weer wat heeft verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Er is nu een nieuwe update beschikbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Nog geen update gezien hier voor mijn CLT-L09 komt ie via OTA binnen ?

Wou nog wel even een paar foto's laten zien die ik geschoten heb met de P20 Pro.

Ik ben echt wel onder de indruk van de camera's op dit toestel .

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wluj29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fdete9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/qpp3y1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/120l83q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28qucr4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2q9ib1y.jpg

Video kwaliteit is ok op 1080p maar op 4K mis je echt wel beeld stabilisatie.

Hoop dat Huawei hiermee aan de slag gaat met toekomstige update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Draai nu build-nummer: CLT-L09 8.1.0.128A (C423)

Net geüpdate na beveiligings patch Mei en is 523mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Die van mij vindt de update nog niet. Zit dus nog op 8.1.0.120 (en de security updates van april)

[ Voor 22% gewijzigd door HellBeast op 06-06-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Dat meegeleverde hoesje voldoet echt niet.

Pro viel van mijn schoot op de tegels en gelijk de achterkant aan diggels. Thank God voor de 3 maanden gratis verzekering :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
HellBeast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:13:
Dat is vervelend, Joost. Dan zal het misschien toch aan de combinatie van de telefoon en je autoradio zitten. Bij mij heb ik na de Google Play beta geen enkele keer meer een disconnect gehad.

Misschien even bij je garage een telefoontje doen? Misschien is er wel een update van je autoradio software mogelijk.
Dit lijkt me niet zo logisch, Sync 3 update namelijk gewoon via de wifi als hij op het pad staat en ik heb de meest recente versie. Het ligt toch aan de manier hoe Huawei met de usb poort omgaat, erg onhandig want het enige wat ze moeten doen is gewoon een optie ‘geen restricties’ toevoegen aan die opties. Het schijnt ook een probleem bij alle toestellen van Huawei te zijn, een google op 'Huawei'... 'Android Auto' leert dat het bij heel veel mensen gewoon niet werkt, net als dat audio via usb afspelen sws onmogelijk is in de auto. Iets wat ik als een van de grootste nadelen ervaar.
Als je even je vinger ingedrukt houd op de melding kan je hem dan niet gewoon uitschakelen?
Die van mij vindt de update nog niet. Zit dus nog op 8.1.0.120 (en de security updates van april)
Tip: kijk even onder ‘update’ bij de HiCare applicatie van Huawei. Hier vond hij hem bij mij ook sneller.
Dat meegeleverde hoesje voldoet echt niet.
Hmm, dan toch maar op zoek naar een goed hoesje + glazen screenprotector

En dan nog iets, ik heb het idee dat de camera in apps van derden veel slechter presteert dan in de camera app van Huawei zelf. Plaatjes in bijvoorbeeld Whatsapp of Snapchat zijn kwa scherpte en detail niet te vergelijken met de plaatjes die je schiet vanuit de camera app. Ook staat er bij mij erg vaak na het maken van een foto in de camera app het volgende in beeld: ‘Bezig met verscherpen.. houd uw camera stabiel’.

Zijn er meer mensen die ervaren dat de foto’s in apps van derden veel slechter zijn dan die van de camera app? Of heb ik dat alleen? En wat zou hier een mogelijke theorie voor kunnen zijn? Dat die apps geen gebruikmaken van de tweede (zwart/wit) camera?

En nog iets, zodra je in de camera app naar de binnencamera wisselt opent altijd de portret modus met bijhorende ‘schoonheid sterkte’, en nu kun je daarna weer terug schakelen naar de normale foto modus, maar ik heb het idee dat er dan alsnog ‘schoonheid’ wordt toegepast, wat zich bij mij vertaald in vooral veel te rood/roze lippen. Is er nou geen manier om dit helemaal uit te schakelen?

Mijn overige ervaringen zijn echt top met dit toestel. Wat een enorme verademing is Android toch, en zeker de Huawei skin met zijn vele instelmogelijkheden, ten op zichte van iOS waar ik vandaan kom. Ik merk ook dat veel van de mogelijkheden echt nut hebben en heb totaal niet het idee dat de software vol zit met ‘gimmicks’ die niet nuttig zijn. Het toestel is erg snel en ik heb nog geen lag ervaren in de software. De ontgrendeling is vliegensvlug wat ook erg lekker is. Minpuntje vind ik wel dat de bezel aan de bovenrand wat dikker is dan aan de zijranden, iets wat na verloop van tijd toch wel gaat storen. Ook is er natuurlijk geen 3’5 jack maar hier ben ik tot nu toe niet echt tegenaan gelopen. Al met al nog geen moment spijt gehad van deze (dure) aankoop!

[ Voor 68% gewijzigd door unreal0 op 07-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hoe heb je deze update binnen gekregen?

Via OT@ of Hisuite?
038Robijno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:47:
Draai nu build-nummer: CLT-L09 8.1.0.128A (C423)

Net geüpdate na beveiligings patch Mei en is 523mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
diquan2001 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:50:
Hoe heb je deze update binnen gekregen?

Via OT@ of Hisuite?

[...]
Via instellingen---systeem---systeem update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ok heb ik al een paar keer geprobeerd maar nog niets.
Ik zie wel wel een update in Hicare maar kan het nog niet downloaden optie kan ik niet aantikken.

Weet iemand trouwens of je ook kan uitzetten dat de telefoon om de 3 dagen om een pincode vraagt ter beveiliging.?
038Robijno schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Via instellingen---systeem---systeem update.

[ Voor 15% gewijzigd door diquan2001 op 07-06-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

diquan2001 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:19:
Ok heb ik al een paar keer geprobeerd maar nog niets.
Ik zie wel wel een update in Hicare maar kan het nog niet downloaden optie kan ik niet aantikken.

[...]
Hier precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 08:37
Ik heb update 8.1.0.128A (C423) voor de CLT-L29 gisteravond binnengehaald via Hisuite. Mij viel vanochtend op dat het batterijverbruik 's nachts flink minder is, was eerst ruim 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ik loop tegen het volgende issue aan.
Al mijn fotos heb ik van een S8 (SD-card) naar P20 pro gekopieerd.
Maar nu kom ik erachter dat al die fotos als jaartal dat ze genomen zijn 2038 hebben, maw als ik een nieuwe foto maak, dan komt die niet als eerste in mijn gallerij.

Ik kan alleen niet vinden hoe ik dit aanpas, als ik via de pc kijk in DCIM, dan zie ik alleen laatste bewerkte datum, en die is 2018. Op de telefoon zelf kan ik het niet aanpassen lijkt het.
Als ik google zie ik alleen oplossingen om het te voorkomen, niet om de "oude" aan te passen.

Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Raar dat probleem heb ik niet.

Ik heb mijn foto's van mijn Mi Max2 naar de P20 pro gekopieerd.

Maar bij mij staan de foto's wel op volgorde en alle nieuwe foto's komen boven in de rij te staan.
Sloebie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:57:
Ik loop tegen het volgende issue aan.
Al mijn fotos heb ik van een S8 (SD-card) naar P20 pro gekopieerd.
Maar nu kom ik erachter dat al die fotos als jaartal dat ze genomen zijn 2038 hebben, maw als ik een nieuwe foto maak, dan komt die niet als eerste in mijn gallerij.

Ik kan alleen niet vinden hoe ik dit aanpas, als ik via de pc kijk in DCIM, dan zie ik alleen laatste bewerkte datum, en die is 2018. Op de telefoon zelf kan ik het niet aanpassen lijkt het.
Als ik google zie ik alleen oplossingen om het te voorkomen, niet om de "oude" aan te passen.

Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb eindelijk de 128 FW binnen. Qua camera heb ik nog niet kunnen testen. Geen problemen met of na de installatie in ieder geval. Beauty mode op de selfie camera is nog steeds aanwezig, ook al zet je die uit. Dat blijft toch nog wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Laatst online: 21:31

oNo

Is er iemand die zijn P20 heeft vervangen voor een P20 Pro?

Was het het waard / zoals verwacht?
Is het grootteverschil merkbaar?

Ik ben erg tevreden over de P20 (design, foto's, snelheid, software) maar het kriebelt toch dat er een beter model is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
oNo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:28:
Is er iemand die zijn P20 heeft vervangen voor een P20 Pro?

Was het het waard / zoals verwacht?
Is het grootteverschil merkbaar?

Ik ben erg tevreden over de P20 (design, foto's, snelheid, software) maar het kriebelt toch dat er een beter model is :D
Nog betere camera, langste accu duur van alle smartphone's, oled scherm, grotere scherm, IP67 rating en 6gb ram.

Ik zeg doen!

[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 14-06-2018 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ook de 128 update geïnstalleerd en eindelijk werkt Android Auto weer fatsoenlijk in m'n Seat Ibiza. Ik heb gewoon ongestoord muziek kunnen luisteren en navigeren met Waze. Het is een wonder. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
is dit hier al voorbij gekomen?

https://www.gsmarena.com/...o_midrange-news-31649.php

wat verwachten jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
Vanmorgen de P20 Pro aangeschaft en direct één vraag, ik blijf maar stroom intensieve prompts krijgen over lastpass terwijl ik bij de batterij instellingen heb aangegeven dat dat niet hoeft voor deze app. Ook heb ik bij apps > instellingen > speciale toegang > batterij optimalisaties negeren de app van lastpass aangevinkt. Dit blijkt beide helaas geen resultaat te hebben, iemand nog ideeën want ik irriteer me gruwelijk aan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Kan je niet gewoon tijdens het wegvegen van de melding op het tandwieltje klikken en het uitzetten daar?
Ik heb zelf zo meerdere meldingen uit kunnen zetten.
Joster schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:00:
Vanmorgen de P20 Pro aangeschaft en direct één vraag, ik blijf maar stroom intensieve prompts krijgen over lastpass terwijl ik bij de batterij instellingen heb aangegeven dat dat niet hoeft voor deze app. Ook heb ik bij apps > instellingen > speciale toegang > batterij optimalisaties negeren de app van lastpass aangevinkt. Dit blijkt beide helaas geen resultaat te hebben, iemand nog ideeën want ik irriteer me gruwelijk aan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
diquan2001 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:56:
Kan je niet gewoon tijdens het wegvegen van de melding op het tandwieltje klikken en het uitzetten daar?
Ik heb zelf zo meerdere meldingen uit kunnen zetten.

[...]
Helaas niet, kan deze melding niet wegvegen dus krijg ook geen tandwieltje te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 15:23
Joster schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:19:
[...]
Helaas niet, kan deze melding niet wegvegen dus krijg ook geen tandwieltje te zien..
Probeer eens instellingen/batterij/app opstart beheer/LastPass op handmatig beheer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

wesk schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:55:
is dit hier al voorbij gekomen?

https://www.gsmarena.com/...o_midrange-news-31649.php

wat verwachten jullie hier van?
Hopelijk een nog wat langere batterijduur. Ik speel zelf geen spelletjes op mijn telefoon dus de performance boost zelf maakt me niet zo heel veel uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesk
Louw Post schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:50:
[...]

Hopelijk een nog wat langere batterijduur. Ik speel zelf geen spelletjes op mijn telefoon dus de performance boost zelf maakt me niet zo heel veel uit. :)
Zal je wat van de extra snelheid merken in gebruik? Of echt alleen bij gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er al mensen die de update 8.1.0.131 al hebben ontvangen?
Juni patch, camera verbeteringen en stabiliteit's verbeteringen en nog een aantal dingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
Hier nog niet. Ik krijg de patch meestal pas 1-2 weken nadat de eerste mensen de update krijgen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Via Hicare of Hisuite?
Ik heb heb nu nog niets gezien wat updates betreft ?
038Robijno schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:29:
Zijn er al mensen die de update 8.1.0.131 al hebben ontvangen?
Juni patch, camera verbeteringen en stabiliteit's verbeteringen en nog een aantal dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb de update ook nog niet, maar in Duitsland lijkt hij al te zijn vrijgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

wesk schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Zal je wat van de extra snelheid merken in gebruik? Of echt alleen bij gamen
Ik gok van niet. Misschien bij andere grafisch wat zwaardere apps ook, maar algemeen gebruik zou ik er niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik had een vrij irritant probleem, wanneer iemand mij belde in de auto kon ik netjes opnemen, maar Android Auto leek niet door te hebben dat ik aan het bellen was en toonde me geen interface voor het telefoongesprek. Hierdoor kon je niet ophangen, want soms best irritant is :).

Nu heb ik de Huawei dialer vervangen door de Google Phone app en heb ik de contacts app ook vervangen door de Google Contacts app. Nu werkt het dus helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

Heeft iemand al ervaring met de dual sim versie van de P20 Pro? Is het een volwaardige dual sim? Ik wil dus sim 1 voor bellen gebruiken en sim 2 voor data. Is dat mogelijk automatisch instelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Dat is geen probleem. Je kan de standaard data op sim 1 of 2 zetten, roaming per sim instellen en de netwerk types ook. Uiteraard kan je ook de standaard bel sim instellen. Je kan ook als je wilt een sim uit zetten zodat het lijkt alsof die telefoon uit staat (werk sim bijvoorbeeld als je zou willen).

Als je dan toch met de andere sim wilt bellen kan je lang drukken op de belknop, dan wisselt ie.

Enige nadeel tot zover is dat mijn versie (UK versie van provider 3 maar simvrij dus gebruik m met 2 vodafone sims) de C782 firmware krijgt en die loopt redelijk achterbij de gewone C432 versies.

[ Voor 19% gewijzigd door Sick Nick op 23-06-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er al mensen hier die de nieuwe update al hebben ontvangen? Ikzelf nog niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Net nog aan de Hisuite en Hicare gehangen maar niets van updates hier te zien hoor .
Denk dat we nog even geduld moeten hebben .
Is het al bekend wat de verbeteringen zouden zijn ?
038Robijno schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:16:
Zijn er al mensen hier die de nieuwe update al hebben ontvangen? Ikzelf nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Camera update, aantal aanpassingen..
Juni beveiligings patch en stabiliteits verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

sorted.bits schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:13:
Ik had een vrij irritant probleem, wanneer iemand mij belde in de auto kon ik netjes opnemen, maar Android Auto leek niet door te hebben dat ik aan het bellen was en toonde me geen interface voor het telefoongesprek. Hierdoor kon je niet ophangen, want soms best irritant is :).

Nu heb ik de Huawei dialer vervangen door de Google Phone app en heb ik de contacts app ook vervangen door de Google Contacts app. Nu werkt het dus helemaal :)
Had laatst dit probleem ook en moest meteen aan je post hier denken. Ik wil hetzelfde gaan doen, maar nu zie ik wel de Contacts app van Google in de Play Store en niet de Phone app. Mijn vraag is dus; hoe heb jij de Phone dialer van Google geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
Louw Post schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:59:
[...]

Had laatst dit probleem ook en moest meteen aan je post hier denken. Ik wil hetzelfde gaan doen, maar nu zie ik wel de Contacts app van Google in de Play Store en niet de Phone app. Mijn vraag is dus; hoe heb jij de Phone dialer van Google geïnstalleerd?
Ik heb de gepatchte versie van xda developers gebruikt.

https://forum.xda-develop...175904292-bubble-t3708218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb de nieuwe update inmiddels binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Hoe heb je deze binnen gehaald ?
Heb je ook de CLT-L09 ?

Merk je al wat de verbeteringen of veranderingen zijn ?

Vanochtend nog gekeken maar niets gezien via Hicare/Hisuite/OTA
038Robijno schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:48:
Ik heb de nieuwe update inmiddels binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
diquan2001 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:17:
Hoe heb je deze binnen gehaald ?
Heb je ook de CLT-L09 ?

Merk je al wat de verbeteringen of veranderingen zijn ?

Vanochtend nog gekeken maar niets gezien via Hicare/Hisuite/OTA

[...]
Via OTA.. kleine verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Iemand dit goede nieuws al gezien?

https://androidworld.nl/n...huawei-p20-huawei-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 10-09 19:51
Hoe is jullie accuduur? Nu mag ik niet klagen voor een 1 dag oude toestel, maar gemiddeld 5 uur sot en 4000mah vind ik vrij karig..

Geen mailsync, games etc.

Mijn oude Oneplus 6 en Google Pixel 2 XL hield het langer uit met hetzelfde gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik gebruik hem niet zeer intensief, maar meestal zit hij op 65% als ik ga slapen. Dan heb ik wel mailsync, bel ik er zakelijk mee, maak ik af en toe een foto en kijk ik af en toe facebook en internetpagina's.

[ Voor 14% gewijzigd door HellBeast op 06-07-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Ik speel regelmatig een spel en gebruik men telefoon redelijk wat op een dag. Meestal houd ik zoon 50 a 45% batterij over aan het einde van een dag. Net niet genoeg om 2 dagen door te kunnen. Maar dat is alleen als ik aardig wat clash royale speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Ik haal hier makkelijk 2 dagen met normaal gebruik: WhatsApp/Bellen/Internetten en ook nog 40 minuten video/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Update is nu overal in Nederland beschikbaar.. Ik draai hem al ruim een week.

Versie 8.1.0.131A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
038Robijno schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:12:
Update is nu overal in Nederland beschikbaar.. Ik draai hem al ruim een week.

Versie 8.1.0.131A
OTA niet in iedergeval... Zit nog op 128 en er zijn geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Knamix schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:34:
[...]

OTA niet in iedergeval... Zit nog op 128 en er zijn geen updates.
Dat is erg raar.. Wel een NL toestel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
038Robijno schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Dat is erg raar.. Wel een NL toestel dan?
Hier hetzelfde iig en wel een Nederlandse telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 09:56
Zelfde probleem, ook nog geen 131 te bekennen. Ook niet volgens HiSuite:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.michaelwijnands.nl/Screenshot-147b1400-71fe-4134-a7ef-61b471bd520c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Vaak worden updates niet gelijk aan iedereen uitgerold. Over een paar dagen zal de update waarschijnlijk vanzelf verschijnen. Bij mij kwam overigens vandaag 131 beschikbaar.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ook ik heb gisteren de update ontvangen :)

Gewoon geduld hebben komt vanzelf binnen .
Heb nog niet echt verschil gemerkt ;)
CoolGamer schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:29:
Vaak worden updates niet gelijk aan iedereen uitgerold. Over een paar dagen zal de update waarschijnlijk vanzelf verschijnen. Bij mij kwam overigens vandaag 131 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
diquan2001 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:33:
Ook ik heb gisteren de update ontvangen :)

Gewoon geduld hebben komt vanzelf binnen .
Heb nog niet echt verschil gemerkt ;)

[...]
Inderdaad, ik kreeg hem volgens mij woensdag ofzo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn nieuwe aanwinst, zojuist ontvangen en in gebruik genomen, een Huawei P20 Pro 128 GB Twilight Edition:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HqMkn7mXQ8KxsMj7EQzazCtv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4cMq0Etz8SmbzndTzh8rE5tR/full.jpg

Besteld via Tele2, is uiteindelijk 2 weken onderweg geweest.

Ik kom van een Microsoft Lumia 950XL af. Dat toestel voldeed zelf nog perfect na bijna 3 jaar (ook accuduur was nog top), maar het gebrek aan Windows 10 Mobile apps begon nu toch wel erg vervelend te worden. Heb dus mijn Tele2 abonnement maar verlengd en de P20 Pro uitgekozen als toestel.

Nu nog ff alle apps herinstalleren, contacten importeren van mijn oude 950XL (kan via Bluetooth zag ik), Huawei ID (tijdens first boot ingesteld) verder instellen etc etc. En natuurlijk zoveel mogelijk van de Google-spyware her en der nog ff uit gaan schakelen.

Moet zeggen dat hij tot nu toe niet tegenvalt. Android staat bekend als redelijk traag (ik werk wel vaker op andermans Android-toestel), maar deze P20 Pro doet het qua snelheid vergelijkbaar met mijn oude 950XL. Zeer goed dus.

Hij ligt nu te sabbelen aan de Supercharge-oplader, dus als hij vol is, ga ik er maar eens echt vol mee spelen.

Huidige versie van de telefoon is: CLT-L29 8.1.0.128(C432), en hij kan nog geen nieuwere update vinden. Maar die zal nog wel komen dan denk ik, afgaande op eerdere berichten in dit topic :)

Tot nu toe erg blij mee.

Vooralsnog zit er alleen mijn eigen SIM in, en is sim-slot 2 nog leeg. Hier ga ik wellicht later nog mijn zakelijke SIM in prikken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik krijg om de dag een melding van "Cloud" om mijn Huawei ID te verifiëren.. Nooit ingesteld en ik heb ook geen idee hoe ik dit uit kan schakelen.

Melding: Uw HUAWEI-ID instellingen zijn bijgewerkt. Verifieer die om toegang te krijgen tot cloud-diensten.

Iemand een idee? Een dergelijke app genaamd "Cloud" bestaat niet dus ik heb geen idee waar dit vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Knamix schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:06:
Ik krijg om de dag een melding van "Cloud" om mijn Huawei ID te verifiëren.. Nooit ingesteld en ik heb ook geen idee hoe ik dit uit kan schakelen.

Melding: Uw HUAWEI-ID instellingen zijn bijgewerkt. Verifieer die om toegang te krijgen tot cloud-diensten.

Iemand een idee? Een dergelijke app genaamd "Cloud" bestaat niet dus ik heb geen idee waar dit vandaan komt.
Ik heb precies hetzelfde, wanneer ik er op druk gebeurt er ook helemaal niets dus ik heb ook echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
[b]
Ik heb precies hetzelfde, wanneer ik er op druk gebeurt er ook helemaal niets dus ik heb ook echt geen idee.
Cloud is de cloud opslag van Huawei zelf, even naar instellingen. Dan bovenaan net onder "instellingen zoeken" kun je oa de cloud in of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ipje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:01:
[...]

Cloud is de cloud opslag van Huawei zelf, even naar instellingen. Dan bovenaan net onder "instellingen zoeken" kun je oa de cloud in of uitschakelen.
Die cloud stond al uitgeschakeld, heb me nu maar gewoon compleet afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bij mij stond Cloud ook uitgeschakeld. Zojuist weer een melding dat ik het moet verifiëren... Erg vervelend dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Bij mij is update 131 ook (eindelijk) binnengekomen gister, enkele kleine aanpassingen, zo is de zoomknop in de camera app nu vierkant ipv rond en is er ook een zoomslider aan de linkerkant van het scherm, en zijn de pincode cirkeltjes op het lockscreen nu rond ipv vierkant, en nog enkele zeer kleine uiterlijke aanpassingen. De leukste toevoeging aan 131 vind ik dat de 960fps slomo functie verbeterd is, er komt nu een kader in beeld die je op een voorwerp kan richten en op het moment dat dat voorwerp dan beweegt wordt er automatisch begonnen met filmen, iets wat de Samsung galaxy s9 vgm al langer kon.

Wel loop ik er nog steeds dagelijks tegenaan dat het niet mogelijk is notificaties uit te klappen op het notificatiescherm bij EMUI. Ik vind het erg irritant dat ik mijn sonos player niet kan uitklappen op mijn lockscreen maar ook is het niet mogelijk meerdere berichten van 1 persoon van bv. Whatsapp te bekijken en is het nog steeds niet mogelijk te reageren op berichten vanuit je lockscreen. Weet iemand of Huawei dit nog mogelijk gaat maken? Het is ongetwijfeld work by design dat het niet mogelijk is maar ik vind het een rare keuze. Net als dat de 'beauty mode' bij de camera nog steeds niet uit te schakelen is..
En zoals hieronder al wordt gezegd idd jammer dat er geen notificaties op het always-on display worden weergegeven, hierdoor verliest het toch zijn nut.

[qoute]
Moet zeggen dat hij tot nu toe niet tegenvalt. Android staat bekend als redelijk traag (ik werk wel vaker op andermans Android-toestel), maar deze P20 Pro doet het qua snelheid vergelijkbaar met mijn oude 950XL. Zeer goed dus.
[/qoute]

Je zult geen spijt krijgen :) 'Android' zegt natuurlijk helemaal niets he. Zoveel merken, zoveel verschillende versies, dat je een willekeurige telefoon van iemand in handen hebt zegt natuurlijk niets over hoe Android werkt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een Lumia 950 even snel was als dit toestel, maar mijn laatste ervaring met dat toestel is dan ook al een tijd terug :9 Iig veel plezier met dit toestel!

[ Voor 56% gewijzigd door unreal0 op 17-07-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
De uitbreiding van de slomo-functie is erg handig. Tot nu toe wist ik niet zo goed wanneer ik op de opnemen-knop moest drukken, omdat hij altijd eerder opnam, dan het moment van drukken..

Wat ik echt nog mis, zijn notificaties op het always-on-scherm. Dat deed mijn Galaxy S7 dan wel weer. Gewoon een logo van elke app die een notificatie open had staan.

Oh en dat de integratie met Lastpass er steeds mee stopt is ook erg vervelend.

Verder ben ik erg blij met de P20 pro overigens.. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 17-07-2018 16:03 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Joster schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:43:
[...]

Die cloud stond al uitgeschakeld, heb me nu maar gewoon compleet afgemeld.
Volgens mij heb ik het gevonden :)

Wanneer ik een melding van "Cloud" kreeg verscheen er een rondje/badge bij bestanden.
Via instellingen > Apps > Bestanden > Meldingingen uitgezet.

Tot op heden geen notificatie meer gehad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Laatst online: 21:31

oNo

Toch maar de P20 ingeruild voor een P20 Pro. Geen spijt int van. Man, man, die camera is erg leuk! En het OLED scherm is beter dan het demo model in de winkel.

Gisteren de 131 update gedaan. En toen ik zonet een dikke sprinkhaan zag zitten maar even de super slomo getest. Erg leuk, hier het filmpje:
https://www.dropbox.com/s..._20180718_104630.mp4?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Zijn er mensen die na de laatste update regelmatig last hebben zwart camera beeld bij het activeren van de camera? De camera app afsluiten en opnieuw opstarten is dan de enige oplossing.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en aanbiedingen: [Huawei P20 Pro] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [Huawei P20 Pro] Het grote Accessoires topic