Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Net ff getest maar geen zwart scherm hier .

Wat mij wel nog steeds irriteert is het om de zoveel dagen pincode opnieuw invoeren .
Kan dat ergens uitgezet worden ?

En nog 1 ding nu we toch bezig zijn ..Ik heb voor mijn mail een apart geluid vanuit zedge maar deze is altijd loeihard zodra ik een whatsapp krijg is dat ergens zachter te zetten .
Ik bedoel dan dat het geluid van de app zachter gezet kan worden en niet al het mediageluid wat ik nu eigelijk doe .

Nadeel is dan dat mijn ringtone weer te zacht is .
quote:
ipje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:58:
Zijn er mensen die na de laatste update regelmatig last hebben zwart camera beeld bij het activeren van de camera? De camera app afsluiten en opnieuw opstarten is dan de enige oplossing.

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• wesk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-02 21:09
quote:
diquan2001 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:25:
Net ff getest maar geen zwart scherm hier .

Wat mij wel nog steeds irriteert is het om de zoveel dagen pincode opnieuw invoeren .
Kan dat ergens uitgezet worden ?

En nog 1 ding nu we toch bezig zijn ..Ik heb voor mijn mail een apart geluid vanuit zedge maar deze is altijd loeihard zodra ik een whatsapp krijg is dat ergens zachter te zetten .
Ik bedoel dan dat het geluid van de app zachter gezet kan worden en niet al het mediageluid wat ik nu eigelijk doe .

Nadeel is dan dat mijn ringtone weer te zacht is .

[...]
ik gebruik hier de app ringtone maker voor, daar kan je het geluidje inladen en dan het volume aanpassen. Zo heb ik gemaakt dat me beltoon van zacht naar hard gaat

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb net de freebuds binnen van de actie. Een zeer goed geluid, overtrof mijn verwachtingen. Ik kan maar 1 nadeel bedenken en dat is dat je via de freebuds geen nummer kan skippen. (Al zou dat via een firmware update misschien wel kunnen.) Voor de rest ben ik er heel blij mee. Telefoongesprekken gaan ook perfect.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Bornin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:48
quote:
HellBeast schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:10:
Ik heb net de freebuds binnen van de actie. Een zeer goed geluid, overtrof mijn verwachtingen. Ik kan maar 1 nadeel bedenken en dat is dat je via de freebuds geen nummer kan skippen. (Al zou dat via een firmware update misschien wel kunnen.) Voor de rest ben ik er heel blij mee. Telefoongesprekken gaan ook perfect.
Er is een app in playstore waarmee je ze kunt updaten.

Als iemand een manier weet om de functionaliteit om te draaien (pause/play op links) dan houdt ik me aanbevolen 😁

Non taken

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16-02 09:13
Ik heb mijn Freebuds ook binnen maar voldoen eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.. Het geluid is erg zuiver maar de bas vind ik echt zwaar ondermaats, zeker vergeleken met de bijgeleverde usb c oortjes. Er is gewoon te weinig bas aanwezig om de muziek goed te ervaren. Ook is er in emui nog steeds geen goed werkende equilizer om het zelf in te stellen. Met bedrade oortjes kan je nog via Dolby Atmos, optie muziek zelf een equilizer bedienen maar die mogelijkheid is er via BT niet. Bovendien vind ik dat de aanraakbesturing niet altijd goed reageert en als het reageert duurt het te lang voordat de muziek ook echt op pauze gaat/weer doorspeelt. Ook zijn ze niet aanpasbaar genoeg, je kunt niet instellen wat de aanrakingen doen en ik wil dat dit muziek pas op pauze gaat nadat ik alle 2 de oortjes uit heb.

Ook vind ik ze iets te fors, op een kussen liggen op je zij gaat bijna niet omdat het oortje dan erg op je oorschelp drukt.

En de grootste irritatie: ik kan voice control niet gebruiken. Met een dubbeltik op het linkeroortje met een ontgrendelde telefoon kan ik gewoon roepen: 'volgende nummer' maar met een vergrendelende telefoon krijg ik niets anders dan 'ik weet niet wat je bedoelt met.....'. Daarnaast sowieso vervelend dat volume verhogen uberhaupt niet mogelijk is via voice.

Edit: inmiddels laten testen door wat mensen in me omgeving maar eigenlijk krijg ik van iedereen dezelfde negatieve reacties. 'Huh die bas' en 'het klinkt helemaal niet goed zuiver'..

Edit 2: heb nu ook dopjes van andere oortjes erop gezet en idd, de bas is ineens beter, alhoewel voor mij als hiphop liefhebber nog ver van toereikend. Heb net update 1.9 binnengehaald wat verbeteringen aan de touch gevoeligheid aanbrengt en wat 'sound improvements' maar ik merk eigenlijk geen verbetering. Door de andere dopjes passen de oortjes ook niet meer goed in de case.

Joost124 wijzigde deze reactie 22-07-2018 13:38 (34%)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
Joost124 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:23:
Ik heb mijn Freebuds ook binnen maar voldoen eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.. Het geluid is erg zuiver maar de bas vind ik echt zwaar ondermaats, zeker vergeleken met de bijgeleverde usb c oortjes. Er is gewoon te weinig bas aanwezig om de muziek goed te ervaren. Ook is er in emui nog steeds geen goed werkende equilizer om het zelf in te stellen. Met bedrade oortjes kan je nog via Dolby Atmos, optie muziek zelf een equilizer bedienen maar die mogelijkheid is er via BT niet. Bovendien vind ik dat de aanraakbesturing niet altijd goed reageert en als het reageert duurt het te lang voordat de muziek ook echt op pauze gaat/weer doorspeelt. Ook zijn ze niet aanpasbaar genoeg, je kunt niet instellen wat de aanrakingen doen en ik wil dat dit muziek pas op pauze gaat nadat ik alle 2 de oortjes uit heb.

Ook vind ik ze iets te fors, op een kussen liggen op je zij gaat bijna niet omdat het oortje dan erg op je oorschelp drukt.

En de grootste irritatie: ik kan voice control niet gebruiken. Met een dubbeltik op het linkeroortje met een ontgrendelde telefoon kan ik gewoon roepen: 'volgende nummer' maar met een vergrendelende telefoon krijg ik niets anders dan 'ik weet niet wat je bedoelt met.....'. Daarnaast sowieso vervelend dat volume verhogen uberhaupt niet mogelijk is via voice.
Ik begrijp een hoop van je punten wel. Het klopt dat de bass minder aanwezig is dan voor veel mensen wenselijk zou zijn. Ik heb ook even naar Android equalizer apps gekeken, maar daardoor wordt het geluid flink slechter. Wat wel helpt is dat je de buds goed in je oor positioneert. Als ze niet goed erin zitten, dan heeft dat de meeste impact op de bass. Ook even experimenteren met de verschillende groottes rubberen dopjes. Ik heb nu de kleinste en dat scheelt flink, omdat hij nu wat beter in mijn oor past. Misschien komt Huawei nog wel met een eigen app. Ik weet eigenlijk niet of dit hun eerste oordopjes product is. Het is nog maar net op de markt natuurlijk.

Ik heb zelf een Huawei watch, dus volume en track skippen kan ik ook via mijn horloge doen, dus bij mij weegt dat niet zo zwaar als bij jou. Al ben ik het met je eens dat een nummer skippen best via een "tap" beweging moet kunnen. Het telefoneren gaat echter wel heel goed. Dat is voor mijn werk weer onwijs handig, omdat ik vaak 2 vrije handen nodig heb.

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:50
Ik heb idd ook de freebuds binnen. Heb alleen de bij behorende rubbeetjes vervangen door degene van mijn bedrade setje. Merk dat degene die erbij geleverd worden te klein zijn en hierdoor niet goed genoeg afsluiten waardoor je veel bass mist.

• ACID-dude
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-02 22:51

ACID-dude

Make More Music!

quote:
Poesmij schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:22:
Ik heb idd ook de freebuds binnen. Heb alleen de bij behorende rubbeetjes vervangen door degene van mijn bedrade setje. Merk dat degene die erbij geleverd worden te klein zijn en hierdoor niet goed genoeg afsluiten waardoor je veel bass mist.
Dit is een verschil van dag en nacht. Zowel qua zitcomfort als wat betreft basbeleving. Het doosje past bij mij alleen niet helemaal lekker meer dicht, jammer. Bij pairen de oordopjes ff aandrukken. Voor passende oordopjes kun je https://www.amazon.de/gp/...age_o07_s00?ie=UTF8&psc=1 bestellen. Die zijn op zichzelf ook niet slecht trouwens. Die passen in ieder geval.

Ik moet zeggen: echt niet slecht! Ben er blij mee. Kwijtraken zal ook niet vanzelf gaan, marktplaats staat er vol mee sinds vandaag, vanaf een euro of 80..

ACID-dude wijzigde deze reactie 21-07-2018 21:38 (21%)

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand de Google Assistant al werkend in het nederlands? Bij mij geeft hij aan dat nederlands nog niet supported is. Ik kan in Google Home ook geen nieuwe devices toevoegen, omdat ik de instelling "more settings" niet heb. :/

HellBeast wijzigde deze reactie 28-07-2018 11:58 (31%)

• diquan2001
  • Nu online
Zelfde hier was er gisteren toevallig mee aan het klooien maar niet werkend kunnen krijgen .
:)
quote:
HellBeast schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:57:
Heeft iemand de Google Assistant al werkend in het nederlands? Bij mij geeft hij aan dat nederlands nog niet supported is. Ik kan in Google Home ook geen nieuwe devices toevoegen, omdat ik de instelling "more settings" niet heb. :/

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
quote:
HellBeast schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:57:
Google Assistent wordt momenteel op mobiel in het Nederlands gefaseerd uitgerold, dit zou binnen een week voor iedereen beschikbaar moeten zijn.
Google Assistent/Home is nog niet in het Nederlands beschikbaar. Dat zijn twee losse zaken momenteel en helaas :)

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:27
Yup, Google Assistant hier in het Nederlands hoor.

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-02 08:44
quote:
depl0y schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:59:
Yup, Google Assistant hier in het Nederlands hoor.
Waar en hoe zet je nu zoiets aan, als ik vragen mag..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
quote:
038Robijno schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:07:
[...]

Waar en hoe zet je nu zoiets aan, als ik vragen mag..
Het heeft letterlijk 1 dag gewerkt, nu is het niet meer beschikbaar.

• 038Robijno
quote:
depl0y schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Het heeft letterlijk 1 dag gewerkt, nu is het niet meer beschikbaar.
Duurt wel lang zeg voordat het hier uitgerold wordt..

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 08:50

Nox

Noxiuz

Zijn er mensen die van Stock android komen naar de p20 pro? Ik heb altijd custom roms e.d. gedraaid en kom van een Nexus 5 en nu een OP3. Nu kan ik een P20 pro krijgen maar kan er niet een custom rom op zetten (laatste ervaring met lineage was niet positief, plus het is zakelijk dus wil geen gebrickte telefoon sinds ze geen unlock codes meer uitgeven).

Enige waar ik bang voor ben is de enorm agressieve skin die huawei erop zet. Nu zullen de optimalisaties in de background mij niet heel veel boeien (zolang mijn navigatie, flitsmeister e.d. maar niet zomaar gekilled worden :P) maar het is vooral de omgeving. Ik heb sowieso een andere launcher maar het instellingenmenu en icoontjes e.d. zijn iets wat vaak helemaal om zeep geholpen wordt. Nu vind ik alles wat anders is dan stock android kut, maar als er mogelijkheden zijn om het aan te passen wil ik wel de P20 pro overwegen. De grote accu, camera, scherm ed. zijn toch leuke gimmicks.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• oNo
  • Laatst online: 10:24
Is het een optie om EMUI gewoon even de kans te geven?

Voor de P20 Pro had ik een Sony XZ2 compact, Galaxy S7 (custom debloated Samsung based ROM) en Xiaomi Mi 5s (met LineageOS)

Je went aan de skin vind ik. Daarnaast heeft de fabrikant softwaretoevoegingen die beter gebruik van de hardware mogelijk maakt (bv camera)
Met een andere launcher en thema's krijg je al een hele andere indruk van EMUI.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 08:50

Nox

Noxiuz

quote:
oNo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:10:
Is het een optie om EMUI gewoon even de kans te geven?
Ja, maar het moet dan wel fijn zijn.
quote:
Voor de P20 Pro had ik een Sony XZ2 compact, Galaxy S7 (custom debloated Samsung based ROM) en Xiaomi Mi 5s (met LineageOS)
Ik heb ook een Sony en Samsung gehad zakelijk, beiden extreem kut. Gebruikte ze dan ook niet/nauwelijks.
quote:
Je went aan de skin vind ik. Daarnaast heeft de fabrikant softwaretoevoegingen die beter gebruik van de hardware mogelijk maakt (bv camera)
Met een andere launcher en thema's krijg je al een hele andere indruk van EMUI.
Nuttige toevoegingen zijn zeker niet verkeerd. Een andere camera-app is niks mis mee. Dat ze het hele instellingenmenu overhoop flikkeren met kleurtjes enzo... nee.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• Joost124
Nox, de argumentloze stelling dat Sony en Samsung 'extreem kut' zijn vind ik zo nonsens. Huawei's emui is een skin die stevig ingrijpt op 'stock' Android en als je daar vandaan komt zal het absoluut even wennen zijn. Maar je storen aan een 'overhoop geflikkert instellingenemenu' omdat je niets anders wilt dan je kent... komop zeg. Ja, het instellingenmenu van emui is anders dan die van stock android, maar daar ben je zo aan gewend.

Ik zelf vind emui op enkele stornissen na (zoals ik in dit topic al eerder hebt genoemd) een fantastisch systeem, maar ik raad jouw aan lekker een Google Pixel te kopen. Hoef je niet te kijken naar iets wat wat anders is dan je kent en heb je gewoon stock Android. Want emui is verre van stock.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb vele Samsung galaxy telefoons gehad en mijn vorige telefoon was een iPhone. Ik heb totaal geen probleem met EMUI. Snap de ophef dan ook niet. Alsof je de hele dag in je menustructuur zit te harken. Doen mensen dat echt?

• Mikki4321
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-08-2018
Hoi allen, ik heb sinds gisteren de Huawei P20 Pro. Ben niet onverdeeld enthousiast over de camera, maar is groot deel gewoon wennen denk ik, behalve dat ik nu 1 ding heb wat ik echt niet snap: gisteren heb ik alle features getest, waaronder de flits, en dat werkte allemaal. Maar nu kon ik opeens de flits niet meer activeren! Het knopje was grijs, alsof het niet geactiveerd zou kunnen worden, maar ik heb hem dus gisteren in dezelfde standen wel gebruikt. Ik snap niet wat er aan de hand is, heeft iemand anders dit ook gehad? Heb hem opnieuw opgestart en RAW modus aan en uit gezet om te kijken of dat uitmaakt, maar het lukte nog steeds niet. Vervolgens open ik de camera app een tijdje later weer, en toen kon het opeens wel. Snap er echt helemaal niks van 8)7

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-02 21:55
Even een vraag. Weet iemand op dit forum hoe ik het probleem kan verhelpen dat sinds kort mijn wifi waar dan ook spontaan uitgaat. Afgelopen drie maanden nergens last van gehad.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben nu op vakantie in Turkije. De P20 pro wordt na even gebruiken (in de schaduw) toch wel behoorlijk heet. Vorig jaar had ik een IPhone 6s en die had dit minder erg hier.

Voor de rest na 2 maanden gebruik zeer positief. Zeker geen spijt.

• 038Robijno
Er is een nieuwe update beschikbaar voor het volgende P20 pro firmware:

CLT-L09 8.1.0.152(C432)

Zoek voor meer info anders ff op google

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:05
quote:
038Robijno schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:12:

CLT-L09 8..0.152(C432)

Ik zit op CLT-L29 8.1.0.131(C432), maar nog geen update beschikbaar.

• 038Robijno
quote:
evdakker schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:29:
[...]

Ik zit op CLT-L29 8.1.0.131(C432), maar nog geen update beschikbaar.
Kamaraad van mij heeft dezelfde firmware als dat wat jij hebt.. Ook niks.

Mijne komt van de Mediamarkt en is bedoeld voor de Nederlandse markt.

Wellicht heb jij er 1 uit de grijze import...

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:37

Cerenas

I have to get out of here.

quote:
038Robijno schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:12:
[...]

Kamaraad van mij heeft dezelfde firmware als dat wat jij hebt.. Ook niks.

Mijne komt van de Mediamarkt en is bedoeld voor de Nederlandse markt.

Wellicht heb jij er 1 uit de grijze import...
Ik heb hem van Bol.com en ook hetzelfde probleem, zit nog op de CLT-L29 8.1.0.131(C432). Er staat wel Vodafone Settings and Apps bij, ik hoop dat dit geen invloed heeft op wanneer ik updates doorkrijg(?).

LinkedIn | Twitter | Steam

• 038Robijno
Ik heb de CLT-09 versie

Jij hebt de CLT-L29 versie.

Toch een verschil in firmware...

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:05
Is de CLT-09 niet de single-sim variant? En de CLT-29 dual sim? Mijn dual sim CLT-29 is geen grijze import (via Mobiel.nl), er zat een sticker op van Huawei Benelux.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 18:24
quote:
evdakker schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 06:33:
Is de CLT-09 niet de single-sim variant? En de CLT-29 dual sim? Mijn dual sim CLT-29 is geen grijze import (via Mobiel.nl), er zat een sticker op van Huawei Benelux.
Klopt! Beide in omloop in Benelux.

Als je via Google zoekt op de genoemde versie vind je ook dat hij voor beide is vrijgegeven en dat die GPU Turbo update er in zou zitten.

• oNo
quote:
038Robijno schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:12:

CLT-L09 8.1.0.152(C432)

Zoekende naar een changelog (had de melder van deze update best mogen posten!) is dat de update er voor zowel de single als dual sim aan komt.
https://www.huaweiblog.de...urbo-firmware-update-152/

Meest opvallende feature in de changelog is IMHO de gpu turbo.

• diquan2001
  • Nu online
Hier is hij eindelijk vandaag binnengekomen.

http://i68.tinypic.com/1214nc9.jpg

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-02 21:55
Wel een afbeelding downloaden en krijg vervolgens de melding dat het mislukt is omdat de opslaglocatie niet bekend is. Wie heeft daar ervaring mee?

• wesk
Ik heb de update ook binnen mijn model is een 29

• DaveCool
  • Laatst online: 08-02 21:51
Beste Huawei P20 Pro eigenaren,

Hierbij een vraag en verzoek hoe bij jullie de selfie camera presteert? Dat is dus de camera aan de voorkant, boven het scherm. Ik heb een aantal van jullie, die een review hadden geplaatst, al benaderd.

Deze vraag omdat ik in de vakantie bij mijn P20 Pro heb gemerkt dat ik geen goede selfie kan maken met andere personen erop, omdat iedereen die achter mij zit/staat niet scherp wordt vastgelegd en dus onscherp is. Hoe verder de afstand tot de selfie-camera, hoe onscherper. Zodoende is het met mijn exemplaar van de P20 Pro niet mogelijk om een selfie met een groep mensen of achtergrond te maken, omdat het resultaat dus onscherp is (alles, behalve degeen die de selfie maakt). Zo lukt het dus ook niet om een selfie (foto of video) te maken met de achtergrond waar ik ben. Bijvoorbeeld, als ik een stad bezoek is het wel eens leuk een selfie te maken met een mooie achtergrond van de stad. Maar die krijg je er dus niet scherp op. Hetzelfde geldt dus met de video; onscherpe achtergrond...
Geprobeerd heb ik:
  • Niet in portrait-modus, maar in foto-modus de selfie maken
  • Andere apps proberen
  • AI uitschakelen
-> Resultaat: nog steeds alles iets verder van mijzelf onscherp.
Ook heb ik vergeleken met bijv. de S9+ -> deze krijgt wel de volledige achtergrond (en dus personen/objecten) scherp op de foto.
Met wat Googlen zie ik ook resultaten en berichten van mensen die wel een (redelijk) scherpe achtergrond (en meerdere personen) krijgen. Ook lees ik dat de selfie-camera van de P20 Pro een 'fixed focus' lens heeft, en dus nooit een scherpe achtergrond kan vastleggen. De S9+ heeft dan wel een variabel/multi-focus lens op de voor-camera.

DUS: de vraag:
1. Hoe is dat bij jullie? Kan je met jouw selfie camera van de P20 Pro wel een scherpe achtergrond krijgen?
2. Verzoek: maak eens een 2-tal foto's met de front-camera van je P20 Pro:
  • 1 foto met een object dichtbij (+/- 40cm, zoals een selfie) en waarbij een paar objecten een beetje verder staan.
  • En een 2e foto met enkel de achtergrond, dus waarop dus geen object dichtbij voor de camera staat.
Kan je de 2 foto's hier posten, zodat we de resultaten kunnen vergelijken?

Bijgaand zie je mijn resultaten:
https://1drv.ms/f/s!Ak-I4jQ7ESLCkW5baZWyvRhMlr_8
  • Op de foto met de tafel zie je een meetlint en daarnaast een paar objecten. De gekleurde pot staat op 40cm, en het poppetje (afwasborstel) staat daar 30cm achter (op 70cm dus). Je ziet dat het poppetje al wazig wordt en niet meer scherp is. Alles nog verder weg (bijv. zeeppompje) wordt nog onscherper.
  • Bij de 2e foto van de tuin zie je dat eigenlijk de hele foto onscherp is. Zelfs de stoel vooraan, die op zo'n 80cm van de camera staat is al onscherp.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en resultaten.
Zijn er die toch wel een scherpe achtergrond bij de selfie krijgen, gemaakt met de voor-camera?

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 22:00
quote:
DaveCool schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:16:
Beste Huawei P20 Pro eigenaren,

Hierbij een vraag en verzoek hoe bij jullie de selfie camera presteert?
Ik heb kort mee gespeeld met de P20 pro, en heb voor lange tijd een Mate 10 pro gehad, andere selfie sensor maar toch vergelijkbare lens.

Het is softwarematig en hardwarematig zo ingesteld, de focus blijft op foreground, ook zet je AI en/of portret uit. Wat je nog zou kunnen proberen om de focus van je gezicht weg te halen is Beauty mode helemaal uit zetten, kijken als dat helpt in de post-processing.

Wat de Samsung betreft, zij hebben een andere (oude?!) filosofie voor de selfie camera, de lens is sowieso groothoekig juist met het idee in gedachten om meer random en achter jou op te nemen.

Maar toch een vraag, en misschien zag je dat wel aankomen... Met Z'n goede sensor en lens achter je telefoon, waarom ga je de selfie camera gebruiken? Vooral tijdens reizen? Met een paar keer trainen weet je hoe je zelf met de achter camera te fotograferen, wereld van verschil.

• diquan2001
  • Nu online
Hallo mede P20 pro gebruikers.

Ik gebruik nu een tijd de P20 pro met veel plezier.

Nu valt mij op sinds ik de nu. Nl app gebruik mijn P20 pro warm word zodra ik deze app aan laat op de background.

Zijn er anderen hier die dit ook hebben?

Als ik de app uitzet dan word mijn P20 pro weer koeler.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-02 16:13
quote:
diquan2001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:56:
Hallo mede P20 pro gebruikers.

Ik gebruik nu een tijd de P20 pro met veel plezier.

Nu valt mij op sinds ik de nu. Nl app gebruik mijn P20 pro warm word zodra ik deze app aan laat op de background.

Zijn er anderen hier die dit ook hebben?

Als ik de app uitzet dan word mijn P20 pro weer koeler.
Ik heb hier geen last van, heb zowel nu.nl als een boel andere apps momenteel op de achtergrond staan, maar de telefoon wordt niet warm.

Merk je ook dat de telefoon meer batterij verbruikt als deze warm wordt?

• sretlow
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07-02 22:05
Ik heb ineens problemen met mijn wifi. Krijg ineens de melding "toegang tot netwerk ontzegd". Heb dit toestel nu een half jaar en tot nu toe geen problemen gehad. Aan mijn wifi is niets veranderd en andere toestellen hebben dit probleem thuis niet. Reset van router en opnieuw opstarten van de telefoon heeft niet geholpen. Draai op laatste firmware c432. Hij pakt wel mijn andere snellere (5gHz) netwerk wifi. Maar daar is bereik slecht van.

• diquan2001
  • Nu online
Heb je al netwerk vergeten geprobeerd?
Of je wifi op een andere kanaal zetten
quote:
sretlow schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:34:
Ik heb ineens problemen met mijn wifi. Krijg ineens de melding "toegang tot netwerk ontzegd". Heb dit toestel nu een half jaar en tot nu toe geen problemen gehad. Aan mijn wifi is niets veranderd en andere toestellen hebben dit probleem thuis niet. Reset van router en opnieuw opstarten van de telefoon heeft niet geholpen. Draai op laatste firmware c432. Hij pakt wel mijn andere snellere (5gHz) netwerk wifi. Maar daar is bereik slecht van.

• Rammstein
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-02 12:58
Hoi,

Wat mij is gebeurd op vakantie. Ik heb sinds eind maart de P20. Gebruik hem met veel plezier. Ben er hartstikke zuinig mee. Geen krasje, geen deukje. Paar dagen geleden was ik met m'n kids in het zwembad op camping en ik zat in het bubbelbad. M'n jongste zegt kun je niet eens een onderwater foto maken, waarop ik denk oh ja dat is inderdaad ook mogelijk met die p20, want hij is waterdicht. Daar werd zelfs nog mee geadverteerd door de fabrikant. Voor de zekerheid nog even opgezocht en ja hoor IP67 waterdicht tot 1 meter.
Ik denk nou leuk maak een leuke selfie onder water. Ik hou het toestel dus een paar keer onder het wateroppervlak ik denk net geen 10 cm. Alles bij elkaar heb ik 6 foto's gemaakt in een tijdsbestek van 2 minuten. Op een gegeven moment begint het Touchscreen deel van het scherm te flippen. Dus ik stap uit het bad om hem af te drogen met mijn handdoek. Zal wel door de druppels komen denk ik nog. Toestel gedroogd daarna touchscreen functie dood. Shit. Ok dan maar even uit en aan zetten maarja dat gaat niet. Je kan door de knop ingedrukt houden alleen herstarten. Ook dit had geen nut. Om het nog erger te maken. Na 10 minuten verschijnt er een felle streep over het scherm in de lengte. En niet lang daarna zwart scherm.
Daarna zie ik vocht onder de lens van de frontcamera.

Oftewel dood..

Dit kan toch niet waar zijn. In hoeverre sta ik sterk in mijn schoenen bij een claim. Dat ding is nog geen 5 maanden oud en heeft dus keihard gefaald in iets wat door de fabrikant beloofd is :(

• diquan2001
  • Nu online
P20 OF P20 PRO?

Ik heb met mijn P20 pro ook onderwater shots gemaakt en hier geen problemen.
Was juist blij dat ik gewoon in het zwembad foto's kon maken zelfs onder water.

P20 is niet waterdicht p20 pro wel.
quote:
Rammstein schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:12:
Hoi,

Wat mij is gebeurd op vakantie. Ik heb sinds eind maart de P20. Gebruik hem met veel plezier. Ben er hartstikke zuinig mee. Geen krasje, geen deukje. Paar dagen geleden was ik met m'n kids in het zwembad op camping en ik zat in het bubbelbad. M'n jongste zegt kun je niet eens een onderwater foto maken, waarop ik denk oh ja dat is inderdaad ook mogelijk met die p20, want hij is waterdicht. Daar werd zelfs nog mee geadverteerd door de fabrikant. Voor de zekerheid nog even opgezocht en ja hoor IP67 waterdicht tot 1 meter.
Ik denk nou leuk maak een leuke selfie onder water. Ik hou het toestel dus een paar keer onder het wateroppervlak ik denk net geen 10 cm. Alles bij elkaar heb ik 6 foto's gemaakt in een tijdsbestek van 2 minuten. Op een gegeven moment begint het Touchscreen deel van het scherm te flippen. Dus ik stap uit het bad om hem af te drogen met mijn handdoek. Zal wel door de druppels komen denk ik nog. Toestel gedroogd daarna touchscreen functie dood. Shit. Ok dan maar even uit en aan zetten maarja dat gaat niet. Je kan door de knop ingedrukt houden alleen herstarten. Ook dit had geen nut. Om het nog erger te maken. Na 10 minuten verschijnt er een felle streep over het scherm in de lengte. En niet lang daarna zwart scherm.

Oftewel dood..

Dit kan toch niet waar zijn. In hoeverre sta ik sterk in mijn schoenen bij een claim. Dat ding is nog geen 5 maanden oud en heeft dus keihard gefaald in iets wat door de fabrikant beloofd is :(

• sretlow
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07-02 22:05
quote:
diquan2001 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:12:
Heb je al netwerk vergeten geprobeerd?
Of je wifi op een andere kanaal zetten
[...]
Ja, helaas wel. Ik lees wel veel problemen met dit onderwerp in relatie tot Huawei. Echter nergens de "echte" oplossing.

• Rammstein
Ja ik bedoel de Pro :)

Nou bij mij ging het dus heel anders. Even paar keer onder water en einde oefening.
Heb al contact gehad met Huawei die gooien het erop dat alle toestellen conform blabla getest worden op waterdichtheid en op het moment dat ze de fabriek verlaten kan waterdichtheid al niet meer gegarandeerd worden door dagelijks gebruik. Oftewel garantie tot de deur gooien ze het op.

Ga het er echt niet bij laten zitten. Toestel 5 maanden oud van bijna 800 euro waar ze zelf trots mee adverteren dat hij waterdicht en stofdicht is. :(
quote:
diquan2001 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:17:
P20 OF P20 PRO?

Ik heb met mijn P20 pro ook onderwater shots gemaakt en hier geen problemen.
Was juist blij dat ik gewoon in het zwembad foto's kon maken zelfs onder water.

P20 is niet waterdicht p20 pro wel.

[...]

Rammstein wijzigde deze reactie 27-08-2018 14:45 (41%)

• oNo
Zo heb ik ooit eens m'n Xperia Z2 om zeep geholpen. En niet eens echt onder water, alleen onder m'n wetsuit gehad tijdens het windsurfen.

Ik doe het niet meer. Een IP rating is mooi. Mooi om te weten dat een buitje tijdens de fietsrit met de smartphone in een zak van het shirt geen kwaad kan. Of wat Spetters tijdens een SUP tochtje.

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
quote:
Rammstein schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:40:
Ga het er echt niet bij laten zitten. Toestel 5 maanden oud van bijna 800 euro waar ze zelf trots mee adverteren dat hij waterdicht en stofdicht is. :(
[...]
Daar zou ik werk van maken. Ook vreemd dat op YouTube diverse filmpjes te vinden zijn waarbij het water geen enkele schade toebrengt. Lijkt in jou geval meer op een constructiefout. Zou dit rechtstreeks met Huawai uitzoeken.

PSN: SAND3R-83

• Luinwethion
quote:
Rammstein schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:40:
Ja ik bedoel de Pro :)

Nou bij mij ging het dus heel anders. Even paar keer onder water en einde oefening.
Heb al contact gehad met Huawei die gooien het erop dat alle toestellen conform blabla getest worden op waterdichtheid en op het moment dat ze de fabriek verlaten kan waterdichtheid al niet meer gegarandeerd worden door dagelijks gebruik. Oftewel garantie tot de deur gooien ze het op.

[...]
Ik zou even bij de verkoper aankloppen, ze adverteren wel met IP67.

Maar, (ik heb smartohones met IP certificering sinds 2013, dus ben al wat ingedraaid in dit topic), fabrikanten adviseren niet voor niks om contact met water te vermijden.

IPx7 zegt dat X aantal toestellen gekeurd zijn onder de beschreven omstandigheden, dat is bij X7 half uur met een waterdrukte die simuleert 1meter onderwater voor half uur.

Wordt niet getest op beweging, indrukken van knoppen en etc.

De IP tabel is ook niet cumulatief, dus een toestel die IPX7 gecertificeerd is, kan misschien gewoon dood gaan onder een kraan die wat meer drukte heeft, mensen denken dat een toestel die IPX7 is automatisch de omstandigheden van IPX6 moeten overleven, en dat is niet zo, verschillende niveaus worden apart vermeld, daarom zie je bij Sony toestellen zowel IP67 als IPX5, de toestellen van Sony zijn dus ook getest onder waterstralen van lage drukte.

Als je met je toestel gaat zwemmen, zet je meer druk op je toestel, daarnaast hebben zwembaden die waterstralen afkomstig van de pomp, dat is ook doodelijk.

Behalve dat, elke minuscuul deukje, buiging of gewoon je telefoon te lang in een warmte plek gehouden (zoals als navigatie van auto gebruiken) kan de waterdichtheid beïnvloeden.

Ik heb in totaal 2 dode Xperia Z, 1 Z2 en een S7 edge gehad, nooit gelukt met garantie, de eerste Xperia Z was totaal KO, de andere toestellen heb ik zelf aan het leven terug gebracht.

• Rammstein
Nou tijd dat misschien dan aan de kaak gesteld wordt via een consument belangen behartiger. Is je reinste misleiding dus. Ze mogen er dan helemaal niet mee adverteren, als ze zoiets constructief niet waar kunnen maken.

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 15:59
quote:
Rammstein schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:51:
Nou tijd dat misschien dan aan de kaak gesteld wordt via een consument belangen behartiger. Is je reinste misleiding dus. Ze mogen er dan helemaal niet mee adverteren, als ze zoiets constructief niet waar kunnen maken.
Volgens mij testen alle youtubers het via kraanwater o.i.d.

In een zwembad zit chloor en dat kan ook de reden zijn dat de rubbertjes in het toestel de geest hebben gegeven.

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:50
Precies, zoon rating krijgen ze in perfecte omstandigheden, waar het toestel niet gebruikt is.
Zodra iemand een toestel in gebruik neemt kan een bedrijf waterdichtheid niet garanderen, omdat deze niet weet hoe deze gebruikt word. Volgens mij adverteren ze er ook niet mee dat je ermee het zwembad moet gaan spelen, maar meer als het feit dat een telefoon niet gelijk kapot gaat als je een keer door de regen moet.

Bij sony kreeg ik deze melding toen mijn z3 overleden was aan water. Had toen wel het geluk dat ik een nieuwe kreeg, maar van 90% van de verhalen toen der tijd hoorde ik wat anders.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Vraagje, hoe kan het dat de Huawei P20 Pro met haar amoled scherm als je de notch uitzet (softwarematig) minder zwart is dan de normale P20 (grotere zwart waarde)?
Had dit getest in de winkel en viel me wel erg op.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 30-08-2018 18:09 (13%)

• Joost124
quote:

Oftewel dood..
Tja. Dit is natuurlijk heel erg balen. Ik kan het me goed voorstellen. Mijn P20 Pro heeft diverse vallen in een bad met zeep/heet water overleefd en ook heb ik onderwater in een zwembadje gefilmd. Hier heb ik geen problemen na ervaren. Ik denk dus dat het echt een constructiefout is, wat natuurlijk erg balen is. Toch is de grootste les dat je niet blind kunt uitgaan van een IP certificering. Je hebt de telefoon in een zwembad gehouden en die omstandigheid is bij voorbaad al een stuk zwaarder dan dat je de telefoon in kraanwater onderdompel. Je hebt te maken met (sterke) stroming in het water, veroorzaakt door zwemmers maar ook door de pompen die het water rondpompen. Ook zit er in een zwembad natuurlijk veel chloor wat erg bijtend op de rubbertjes of andere materialen kan zijn. Het is geen gerustelling voor je, maar mijn vader heeft sinds een maand een hagelnieuwe iPhone X (wat al helemaal een onbetaalbaar toestel is..) en die wou ook eens kijken hoe het onderwater filmen eruit zag. Dus hij stopte ze telefoon hooguit enkele centimeters onder water in een badje in de tuin (helder, puur koel kraanwater) en raad eens? Enkele minuten later startte de telefoon niet meer op. De dag daarna wou hij na een harde reset via iTunes toch weer starten, maar Face ID en de camera's functioneerden allemaal niet meer (vocht). Een week later werd zijn toestel onaanraakbaar heet, viel uit en heeft nooit meer willen opstarten. (Is gloeiend heet gebleven tot op het moment van aflevering voor retour bij de MM). En raad eens? Apple vergoed geen waterschade. Zit je dan met je dik 1200+ iPhone.

Het is natuurlijk ronduit slecht te noemen dat je telefoon een stukje onderwater in een zwembad niet heeft overleefd. Voor jouw natuurlijk ook nooit meer een Huawei op deze manier. Toch kan er niks anders geconcludeerd worden dan dat je erg veel pech had, en misschien zelf ook een beetje schuldig bent omdat je telefoon in een zwembad meenemen om de hierboven genoemde redenen gewoon niet verstandig is. Het is misschien ook wel een verstandige les, gebruik een IP certificering 'voor het geval dat..' het mis gaat en denk niet dat een IP certificering betekent dat je je telefoon in een zwembad kan gebruiken. Ik hoop ten zeerste dat Huawei je schade wilt vergoeden, want het is anders een zeer dure grap..
quote:
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:08:
Vraagje, hoe kan het dat de Huawei P20 Pro met haar amoled scherm als je de notch uitzet (softwarematig) minder zwart is dan de normale P20 (grotere zwart waarde)?
Had dit getest in de winkel en viel me wel erg op.
Ik weet niet of de lampen in de winkel net ongunstig gericht stonden op de telefoons, bij mij is het zwart naast de notch ook echt donker ;)
quote:
DaveCool schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:16:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en resultaten.
Zijn er die toch wel een scherpe achtergrond bij de selfie krijgen, gemaakt met de voor-camera?
Ik heb even getest en alhoewel het me nog niet eerder was opgevallen, denk ik wel dat je gelijk hebt. De frontcamera is tot woonkamergrootte scherp maar daarbuiten (waar ik heb getest in de bergen) kan je niet focussen in de verte. Ahoewel ik me afvraag hoe dat gaat bij andere telefoons, want je kan toch nooit de voorgrond en achtergrond tegelijk scherp hebben bij een selfiecamera? Is immers maar een enkele cam.

Joost124 wijzigde deze reactie 01-09-2018 13:42 (14%)

• Luinwethion
Voor iedereen die geïnteresseerd is om de Pie beta te draaien, die is beschikbaar, ik weet niet als Nederland in de beta programa in zit,

Kunnen jullie testen, of anders via funky installeren.
https://consumer.huawei.com/en/support/fut/

Meer info:
https://www.xda-developer...android-pie-huawei-honor/

• martinh123
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04-10-2018
quote:
oNo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Zoekende naar een changelog (had de melder van deze update best mogen posten!) is dat de update er voor zowel de single als dual sim aan komt.
https://www.huaweiblog.de...urbo-firmware-update-152/

Meest opvallende feature in de changelog is IMHO de gpu turbo.
Net even op mijn huawei P20 Pro gekeken; versie: CLT-L29 8.1.0.152(636) GPU Turbo

• depl0y
quote:
Luinwethion schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:43:
Voor iedereen die geïnteresseerd is om de Pie beta te draaien, die is beschikbaar, ik weet niet als Nederland in de beta programa in zit,

Kunnen jullie testen, of anders via funky installeren.
https://consumer.huawei.com/en/support/fut/

Meer info:
https://www.xda-developer...android-pie-huawei-honor/
Hier krijg ik te zien dat mijn telefoon geen beschikbare beta projecten heeft, helaas.

• Rammstein
quote:
Joost124 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:35:
[...]

En raad eens? Apple vergoed geen waterschade. Zit je dan met je dik 1200+ iPhone.
[...]
Balen. Tevens vind ik het echt slecht dat fabrikanten ermee weg komen. Een toestel als waterdicht adverteren, maar niet garant willen staan als het dan wel fout gaat. Maarja als consumenten hun krachten niet bundelen dan komen ze er helaas mee weg ook ;w

• DaveCool
  • Laatst online: 08-02 21:51
quote:
Hoi,

Wat mij is gebeurd op vakantie.
...
Ik denk nou leuk maak een leuke selfie onder water. Ik hou het toestel dus een paar keer onder het wateroppervlak ik denk net geen 10 cm. Alles bij elkaar heb ik 6 foto's gemaakt in een tijdsbestek van 2 minuten.
....

Volgens mij is dit ook al eens een onderwerp geweest bij Sony of Samsung en zelfs een rechtzaak over geweest; hij is wel waterdicht, maar niet bedoelt om onder water te gebruiken. Dat is een belangrijk verschil.
Die waterdichtheid is meer bedoelt dat als hij per ongeluk in het water valt (een toilet wordt vaak als voorbeeld aangehouden), dat wanneer je hem er dan direct uitvist, dat er dan geen schade aan het toestel is.
Verder denk ik inderdaad ook dat warm chloorwater en ook nog eens bubbels wel een flink ruige omgeving zijn voor een 'waterdichte'-telefoon...

• oNo
Ja maar dan is de IP-6x rating niet goed genoeg voor de actie in het watervallen. Op deze manier is de impact op het apparaat veel groter dan rustig onderdompelen. Of in de broekzak hebben tijdens een enorme plensbui.

• Rammstein
Nou 245 euro is de schade. Alleen het scherm is overleden. Deze betaal ik dus uit eigen zak, maar alsnog zal ik mijn ongenoegen uiten bij Consuwijzer en Radar :P

• diquan2001
  • Nu online
Echt heel vervelend om te lezen dat jou P20 pro waterschade heeft opgelopen.

Nogmaals ik denk niet dat ze structureel problemen hebben met water hoor.

De mijne heeft serieus zeewater en zwembad water overleeft.
Ik heb ook niks gemerkt van problemen met het onderdompelen in het zwembad.

Mijn vriendin heeft een S8 plus en bij haar toestel had ze wel het probleem dat de usb-c aansluiting moelijk deed bij het opladen omdat er vocht zou zitten.

Gelukkig voor jou is hij nog wel te repareren.
Succes nog. :(:)
quote:
Rammstein schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:22:
Nou 245 euro is de schade. Alleen het scherm is overleden. Deze betaal ik dus uit eigen zak, maar alsnog zal ik mijn ongenoegen uiten bij Consuwijzer en Radar :P

• _deej_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:24
Ik ben sinds vorige week ook gelukkige eigenaar van de P20 Pro en kom van de Samsung S7 Edge af. Nova Launcher heb ik al jaren dus meteen erop gezet. Wel wat standaard statusbalk icoontjes zoals NFC via adb laten verdwijnen en zoals altijd even moeten zoeken voor diverse verstopte instellingen (patroonbeveiliging ipv pin, meldingen op het scherm). Heerlijk die gezichtsherkenning, ook in het donker en met en zonder bril. Nog geen negatieve puntjes gevonden.

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge / Huawei P20 Pro and still going

• Hazar
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13-09-2018
Hallo allemaal, ik heb een vraag, mijn linker freebuds werkt het niet meer, komt er geen geluid, rechter doet het goed, heeft iemand een tip of ervaring

• wesk
quote:
Hazar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:11:
Hallo allemaal, ik heb een vraag, mijn linker freebuds werkt het niet meer, komt er geen geluid, rechter doet het goed, heeft iemand een tip of ervaring
Heb je de app Freebuds assistent al? Daar kan je ze updaten Misschien dat dat helpt

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
Hazar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:11:
Ik heb hetzelfde. Huawei support zegt dat ik naar hun servicecenter moet in A'dam.

• Rammstein
quote:
diquan2001 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:17:
Echt heel vervelend om te lezen dat jou P20 pro waterschade heeft opgelopen.

Nogmaals ik denk niet dat ze structureel problemen hebben met water hoor.

De mijne heeft serieus zeewater en zwembad water overleeft.
Ik heb ook niks gemerkt van problemen met het onderdompelen in het zwembad.

Mijn vriendin heeft een S8 plus en bij haar toestel had ze wel het probleem dat de usb-c aansluiting moelijk deed bij het opladen omdat er vocht zou zitten.

Gelukkig voor jou is hij nog wel te repareren.
Succes nog. :(:)

[...]
Ach laten we het positief zien. Ik heb nu na een half jaar ook weer een splinternieuwe batterij :D

• Elzjan
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01-01 18:36
Klein vraagje omdat ik de aanschaf van de P20 pro overweeg.

Is bij de Nederlandse/Belgische variant HD en HDR beschikbaar in Netflix?

Bij de variant van mijn Mate 10 pro is, ondanks de vermelding op de website van Netflix, de HD en HDR functie nog altijd niet beschikbaar. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• michaelw1998
Elzjan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:59:
Klein vraagje omdat ik de aanschaf van de P20 pro overweeg.

Is bij de Nederlandse/Belgische variant HD en HDR beschikbaar in Netflix?

Bij de variant van mijn Mate 10 pro is, ondanks de vermelding op de website van Netflix, de HD en HDR functie nog altijd niet beschikbaar. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
In de zoekfunctie kun je "test patterns" intypen waardoor je een speciaal soort video kunt zien waarbij rechtsboven de resolutie wordt weergegeven. HD is beschikbaar en werkt naar behoren. Ik durf alleen niet te zeggen of het HDR is want ik heb geen idee hoe ik dat kan zien :/

• diquan2001
  • Nu online
Nooit eerder aan gedacht eigenlijk .
Ik heb ook een UHD Netflix abbo maar zie niets waar ik kan kiezen op welke formaat ik kan kijken op me P20 pro.
Net geprobeerd paar filmpjes te kijken bvb bbc nature enz maar ik weet nou niet in welk formaat het word afgespeeld.
michaelw1998 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:50:
[...]

In de zoekfunctie kun je "test patterns" intypen waardoor je een speciaal soort video kunt zien waarbij rechtsboven de resolutie wordt weergegeven. HD is beschikbaar en werkt naar behoren. Ik durf alleen niet te zeggen of het HDR is want ik heb geen idee hoe ik dat kan zien :/

• michaelw1998
diquan2001 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:54:
Nooit eerder aan gedacht eigenlijk .
Ik heb ook een UHD Netflix abbo maar zie niets waar ik kan kiezen op welke formaat ik kan kijken op me P20 pro.
Net geprobeerd paar filmpjes te kijken bvb bbc nature enz maar ik weet nou niet in welk formaat het word afgespeeld.

[...]
Daarvoor heb je dus de test patterns. Klik bijvoorbeeld die van 4K aan. De resolutie zal eerst laag beginnen i.v.m. bufferen etc, maar daarna scaled deze omhoog. Rechtsboven zie je dus de resolutie.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-02 15:55
Vraagje. Maakt jullie oplader (de originele supercharge lader) ook geluid tijdens het laden? Het valt me op dat die van mij zo'n elektronisch zoemetje geeft als ik de telefoon er aan hang.

p.s. het viel me pas nu op (nu ik andere laders probeerde) dat de telefoon op 3 manieren kan opladen:
- normaal (oude usb lader)
- quick charge (een Quick Charge (3.0 of 4.0?) lader)
- super charge (originele P20 lader)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-02 21:32

Dreanor

Joene

Ik heb een vraagje over de agressieve software van Huawei die apps zeer snel force closed. Dat was een behoorlijk probleem en voor zover ik kan vinden is dat misschien wel opgelost met firmware update 120?

Hoe staat het met dit probleem van dit toestel? Dit is voor mij namelijk een behoorlijk dealbreaker als Huawei nog steeds agressief allerlei achtergrond apps afsluit zonder je toestemming en zonder een optie om dit uit te zetten.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Luinwethion
Dreanor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:11:
Ik heb een vraagje over de agressieve software van Huawei die apps zeer snel force closed. Dat was een behoorlijk probleem en voor zover ik kan vinden is dat misschien wel opgelost met firmware update 120?

Hoe staat het met dit probleem van dit toestel? Dit is voor mij namelijk een behoorlijk dealbreaker als Huawei nog steeds agressief allerlei achtergrond apps afsluit zonder je toestemming en zonder een optie om dit uit te zetten.
Je kunt dat bij meeste apps bypassen door "automaic launch" uit te zetten en kiezen voor handmatig launch en alles op allow zetten.
Hier een voorbeeld met de VLC app... Je kunt dat ook in bulk doen alle apps te gelijk.
YouTube: Bypass Huawei EMUI aggressive battery management for VLC and other a...

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:37

Cerenas

I have to get out of here.

keverjeroen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:01:
Vraagje. Maakt jullie oplader (de originele supercharge lader) ook geluid tijdens het laden? Het valt me op dat die van mij zo'n elektronisch zoemetje geeft als ik de telefoon er aan hang.

p.s. het viel me pas nu op (nu ik andere laders probeerde) dat de telefoon op 3 manieren kan opladen:
- normaal (oude usb lader)
- quick charge (een Quick Charge (3.0 of 4.0?) lader)
- super charge (originele P20 lader)
Quick charge werkt op de P20 Pro? :o

LinkedIn | Twitter | Steam

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-02 15:55
Cerenas schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:29:
[...]

Quick charge werkt op de P20 Pro? :o
Als ik hem aan een autolader hang (Ugreen met Quick Charge 3) dan geeft hij op het scherm 'snel opladen'. Hang ik hem aan een oude lader, dan zegt hij 'opladen' en aan de originele lader zegt hij (even uit m'n hoofd) iets als super snel opladen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Paulusdb68
  • Laatst online: 16-09-2018
Als ik mijn foto's wil bekijken die gemaakt zijn met de camera staan ze niet zichtbaar in de gallery.
Ik kan de gemaakte foto's alleen bekijken als ik de camera open en zo door de foto's blader, wie weet wat ik kan doen.

• diquan2001
  • Nu online
Soms staan de foto's bij mij helemaal onderaan het rijtje.
Paulusdb68 schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:21:
Als ik mijn foto's wil bekijken die gemaakt zijn met de camera staan ze niet zichtbaar in de gallery.
Ik kan de gemaakte foto's alleen bekijken als ik de camera open en zo door de foto's blader, wie weet wat ik kan doen.

• Paulusdb68
  • Laatst online: 16-09-2018
Nee daar staan ze ook niet, zelf de map is niet verborgen. Ik zie alleen de foto's via de foto app zelf.

• atillicious
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-02 20:54
Ben van plan om over te stappen van een Galaxy S7 naar een P20 Pro. Was van plan om naar een OnePlus 6 over te stappen maar nadat ik een P20 Pro in mijn hadden heb gehad ben ik verkocht.
Zijn er mensen hier die hem in desktop mode hebben geprobeerd en ermee gegamed hebben?
Of überhaupt alleen desktop mode hebben geprobeerd, wat zijn jullie ervaringen ermee?

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

Only

Psn = MrMagicTomTom

atillicious schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:26:
Ben van plan om over te stappen van een Galaxy S7 naar een P20 Pro. Was van plan om naar een OnePlus 6 over te stappen maar nadat ik een P20 Pro in mijn hadden heb gehad ben ik verkocht.
Zijn er mensen hier die hem in desktop mode hebben geprobeerd en ermee gegamed hebben?
Of überhaupt alleen desktop mode hebben geprobeerd, wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik heb een Mate 10 Pro met Desktop mode (zelfde 970 chip) en daar hoef je het zeker niet voor te doen.
Sowieso heb je een tv/monitor met speakers nodig aangezien het verplicht geluid over HDMI word zodra je inplugt, verder werken een hoop apps niet fullscreen en je batterij slurpt aardig vlot leeg, dus heb je weer een dongle nodig welke ook met een lader overweg kan.
Ik had hoge verwachtingen, maar ik vind het niet fantastisch, zolang je geen hoge verwachtingen heb zit je wel goed denk ik.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• atillicious
Only schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:16:
[...]

Ik heb een Mate 10 Pro met Desktop mode (zelfde 970 chip) en daar hoef je het zeker niet voor te doen.
Sowieso heb je een tv/monitor met speakers nodig aangezien het verplicht geluid over HDMI word zodra je inplugt, verder werken een hoop apps niet fullscreen en je batterij slurpt aardig vlot leeg, dus heb je weer een dongle nodig welke ook met een lader overweg kan.
Ik had hoge verwachtingen, maar ik vind het niet fantastisch, zolang je geen hoge verwachtingen heb zit je wel goed denk ik.
Ah, cool om te horen. Ik wilde het ook gebruiken om mijn scherm te 'casten' naar de tv, via screen mirroring degradeert de kwaliteit van mijn iptv app zo erg dat ik net zo goed niet kan kijken.

Voor de rest spreekt de accuduur me ook aan, ik moet nu twee keer per dag opladen om de dag door te komen.

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

Only

Psn = MrMagicTomTom

atillicious schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:19:
[...]

Ah, cool om te horen. Ik wilde het ook gebruiken om mijn scherm te 'casten' naar de tv, via screen mirroring degradeert de kwaliteit van mijn iptv app zo erg dat ik net zo goed niet kan kijken.

Voor de rest spreekt de accuduur me ook aan, ik moet nu twee keer per dag opladen om de dag door te komen.
Als ik de Ziggo app gebruik in Desktop mode dan krijg ik sowieso de melding dat het niet is toegestaan, omdat je het beeld verplaatst naar een 2e scherm, ik moet dan naar de website gaan en de webplayer starten, die werkt dan overigens wel prima (mits er dus ook speakers in zitten).
Ik heb niet veel games op me telefoon staan, maar bijv. Fortnite krijg ik niet eens vergroot (meeste apps kunnen niet fullscreen maar wel vergroot met window).
Als je een hubje zou willen gebruiken, let dan ook goed op welke je koopt want ze kunnen niet allemaal even goed opladen bij gebruik..die van mij is ook maar mehh :+, ik geloof dat als je er eentje neemt met PD op de USB-C dat hij het dan wel doet.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• atillicious
Only schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:03:
[...]

Als ik de Ziggo app gebruik in Desktop mode dan krijg ik sowieso de melding dat het niet is toegestaan, omdat je het beeld verplaatst naar een 2e scherm, ik moet dan naar de website gaan en de webplayer starten, die werkt dan overigens wel prima (mits er dus ook speakers in zitten).
Ik heb niet veel games op me telefoon staan, maar bijv. Fortnite krijg ik niet eens vergroot (meeste apps kunnen niet fullscreen maar wel vergroot met window).
Als je een hubje zou willen gebruiken, let dan ook goed op welke je koopt want ze kunnen niet allemaal even goed opladen bij gebruik..die van mij is ook maar mehh :+, ik geloof dat als je er eentje neemt met PD op de USB-C dat hij het dan wel doet.
Ik heb er een van Ugreen gekocht op AliExpress, met pd charging, en onder de 22 euro limiet https://s.click.aliexpress.com/e/bBuE5Fte
Verder zie ik wel of ie het doet of niet. Via de cast functie met VLC player doet ie het wel beter dan de screen mirroring die ik op mijn huidige S7 heb.
Mocht de hub binnenkomen vertel ik hier uiteraard wat mijn bevindingen zijn.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:33
Kreeg warempel een update aangeboden normaliter ben ik een week later dan de rest.

Versie: CLT-129 8.1.0.156 (C432patch02)

Google security patch is weer bijgewerkt (augustus)
Master AI bij foto's nu niet langer meer automatisch ingeschakeld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wisten jullie trouwens dat er zowel een single sim als een dual sim Huawei P20 Pro was? Ik ben er door schade en schande achter gekomen. Ik kreeg namelijk een single sim geleverd. Terug moeten sturen en een dual sim moeten aanschaffen :-(

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• JorianD96
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19-02 19:18
Flimovic schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:37:
Wisten jullie trouwens dat er zowel een single sim als een dual sim Huawei P20 Pro was? Ik ben er door schade en schande achter gekomen. Ik kreeg namelijk een single sim geleverd. Terug moeten sturen en een dual sim moeten aanschaffen :-(
Ik heb de dual sim versie! zit wel nog op de juli security patch...

• Flimovic

Flimovic

JorianD96 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Ik heb de dual sim versie! zit wel nog op de juli security patch...
Ik heb ondertussen ook de dual sim. Stuk handiger ivm werk simkaart

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:09
Iedereeen hier nog tevreden over zijn p20 pro

Ik zit ook te twijfelen om deze te kopen ik kom vanaf een Nokia 7 plus en de reden dat ik ik wil upgraden is
Accuduur
Camera
Snelheid
Accessoires

Raden jullie hiervoor de p20 pro aan? Of zou de stap te klein zijn

• Flimovic

Flimovic

Ruudox schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:10:
Iedereeen hier nog tevreden over zijn p20 pro

Ik zit ook te twijfelen om deze te kopen ik kom vanaf een Nokia 7 plus en de reden dat ik ik wil upgraden is
Accuduur
Camera
Snelheid
Accessoires

Raden jullie hiervoor de p20 pro aan? Of zou de stap te klein zijn
Ik kan alleen zeggen dat de p20 pro uitblinkt qua accuduur en camerakwaliteit. De snelheid is ook dik in orde. Accessoires durf ik zo niet te zeggen. Of het geld het je waard is, is een persoonlijke keuze. Het zal zeker een dikke upgrade zijn.

• nuc8
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

Na prima ervaringen met de Mate 8, P9 en P10, en een minder goede ervaring met de Pixel 2 XL, overweeg ik nu weer een Huawei te kopen. Waarschijnlijk de P20 of P20 Pro.

Mijn vorige Huawei's kocht ik echter telkens in China, en vraag me nu af of de Nederlandse versie wel over dezelfde extra's beschikt. Dan heb ik het vooral over SkyTone en Twin App.

Die laatste zie ik hier en daar wel genoemd op westerse forums (ook hier), maar SkyTone eigenlijk niet. Betekend dat dat het ontbreekt?

Mocht iemand ervaring hebben met zowel een Chinees als Nederlands exemplaar, zijn er nog andere verschillen waar ik rekening mee moet houden?

• Flimovic

Flimovic

nuc8 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:59:
Na prima ervaringen met de Mate 8, P9 en P10, en een minder goede ervaring met de Pixel 2 XL, overweeg ik nu weer een Huawei te kopen. Waarschijnlijk de P20 of P20 Pro.

Mijn vorige Huawei's kocht ik echter telkens in China, en vraag me nu af of de Nederlandse versie wel over dezelfde extra's beschikt. Dan heb ik het vooral over SkyTone en Twin App.

Die laatste zie ik hier en daar wel genoemd op westerse forums (ook hier), maar SkyTone eigenlijk niet. Betekend dat dat het ontbreekt?

Mocht iemand ervaring hebben met zowel een Chinees als Nederlands exemplaar, zijn er nog andere verschillen waar ik rekening mee moet houden?
App Twin staat gewoon op de P20 Pro (het is anders dan de naam doet vemoeden geen app, maar een instellingenmenu). SkyTone kan ik niks over vinden in mijn telefoon. Wat doet dat precies?

• nuc8
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

Flimovic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:33:
[...]
App Twin staat gewoon op de P20 Pro (het is anders dan de naam doet vemoeden geen app, maar een instellingenmenu). SkyTone kan ik niks over vinden in mijn telefoon. Wat doet dat precies?
SkyTone is een app waar je data mee kan kopen in het buitenland. Meestal goedkoper dan roamen met je Nederlandse SIM (buiten de EU in elk geval), en eenvoudiger dan een lokale SIM kopen.

• Flimovic

Flimovic

nuc8 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:17:
[...]

SkyTone is een app waar je data mee kan kopen in het buitenland. Meestal goedkoper dan roamen met je Nederlandse SIM (buiten de EU in elk geval), en eenvoudiger dan een lokale SIM kopen.
Valt het niet op te lossen door middel van een custom rom oid?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben nog steeds blij met mijn P20 pro. Het enige punt dat ruk is aan het toestel is de selfie camera. En laat ik dat nou net nooit gebruiken. Dat is voor een ander wellicht een compleet ander verhaal.

• _deej_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:24
Alsof de duivel ermee speelt, zojuist een camera update ontvangen 😉

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge / Huawei P20 Pro and still going

• oNo
Nog steeds een tevreden gebruiker hier. Prachtig apparaat en ik vind de multi nav button / fingerprint echt heerlijk op die plek aan de voorzijde. Vooral op het werk (vaak unlocken vanwege 2 factor auth) en in de auto merk ik het.
De infrarood blaster gebruik is best vaak. Even de tv of stp bedienen als je de afstandsbediening even niet ziet. Of vanaf tafel het volume wat verlagen als de kinderen de tv wat te hard aan hebben staan :D

En over de Freebuds ben ik ook tevreden. Even pakken, in de oren stoppen en 2 keer tappen en spotify start.

MAAR, ik moet zeggen. Als ik de Galaxy S7 pak is dat ook nog steeds een heerlijk apparaat. Vooral qua formaat is dat prettiger imho. De S7 gebruik ik tijdens het sporten op de fiets (navigatie) of tijdens het suppen/vissen (display voor dieptemeter)

• JorianD96
Ik zit met de dual sim variant nog op de Juli patch.

Al mensen die wel een update hebben ontvangen?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

JorianD96 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:05:
Ik zit met de dual sim variant nog op de Juli patch.

Al mensen die wel een update hebben ontvangen?
Jep, al een week of 3 terug ofzo, toen kreeg ik de augustus-patches. Begin deze week ook nog een losse hotfix gekregen ivm een of ander probleem met de camera.

Beiden zijn probleemloos geinstalleerd.

De september-patches zullen binnen een week of 2 ook wel gaan volgen.

Virussen? Scan ze hier!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 18:24
wildhagen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Jep, al een week of 3 terug ofzo, toen kreeg ik de augustus-patches. Begin deze week ook nog een losse hotfix gekregen ivm een of ander probleem met de camera.

Beiden zijn probleemloos geinstalleerd.

De september-patches zullen binnen een week of 2 ook wel gaan volgen.
Zou de september patch met Android P en emui 9 zijn?

• JorianD96
Wat vreemd, ik heb nog nog helemaal niks sinds de juli patch. Ik zit op CLT-L29 8.1.0.152

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 15:59
Het hoort hier niet, maar om speciaal een nieuw topic te openen lijkt me ook weer wat :p

Indien iemand geïnteresseerd is in de Mate 20/Mate 20 Pro... Hier is de live event: YouTube: Huawei live event | huawei live launch event | huawei live | huawei ...
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True