Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MarcHealthy
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-02 16:24
Ht87 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:06:
@MarcHealthy
Ook hier vanaf de s7 edge afgekomen, had in eerste instantie gekozen voor de Sony xz3, maar die vanwege de minder fijne camera verkocht en de p20 pro gekocht. Heerlijk toestel, fijner dan Samsung wat mij betreft, vind de camera erg fijn en op de een of andere manier voelt alles wat intuïtiever en gestroomlijnder dan m'n Samsung. Zit natuurlijk ook 2 jaar ontwikkellingstijd tussen, maar toch!
Ik mis de edge eigenlijk niet, het scherm is groter dan de s7 edge in totaal aan scherm had. Wel slim om voor de p20 pro te gaan ipv de p20 of de p20 lite, het oledscherm zou ik niet inleveren!
Top bedankt!, ga snel even in de winkel kijken hoe hij in de hand ligt. Kom zelf vanaf de Samsung S8, hij is 5mm langer en 20gram zwaarder, dus dat lijkt wel mee te vallen, even kijken in de winkel voordat ik hem bestel :). Blij dat hij bevalt!.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-02 21:31
@MarcHealthy De S9 is goedkoper dan de P20 Pro. Bij T-Mobile is de S9 nu echt heel goedkoop (want je krijgt ook nog 100 euro cashback van Samsung). Dan moet je natuurlijk wel bij T-Mobile zitten of willen overstappen, maar eigenlijk zijn er overal betere deals met de S9 dan de P20 Pro.

Wat de telefoon betreft, ik heb de P20 Pro en mijn vrouw de S9. Het zijn beide fijne telefoons. Het (goed) kunnen zoomen en de nachtmodus op de P20 pro is erg fijn en heeft voor mij wel meerwaarde t.o.v. de S9, maar als je dat niet gebruikt vind ik de foto's van de S9 net iets mooier. Qua software zit er niet zo heel veel verschil tussen. Ze hebben beide op hun eigen manier een vergelijkbaar sausje over stock android geplaatst. Ik ben vooral blij dat ik Bixby (of iets vergelijkbaars) niet door mijn strot gedrukt krijg bij Huawei (hoewel dit er ook aan lijkt te komen bij hun toekomstige toestellen).

• olson
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 22:54
dinkelover schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:36:
[...]
Toevallig al android/emui 9 binnen? En zo niet, via HiSuite gecheckt wat die zegt bij updates?
Via Hisuite zit ik in een loop, blijft maar continu clt-29 8.1.0.161 aanbieden als update (terwijl die al draait). Heb hem één keer 'bijgewerkt,' maar sindsdien (zeer waarschijnlijk) problemen met mobiele verbinding; in de vorm van geen data downstream. Even mobiele data uit en aan verhelpt het meteen, maar vandaag had ik het in 1,5, uur OV, maar liefst 5 keer. Ben beetje bang dat er iets mis is en dat ik over een half jaar, nog in die update loop zit.
ja 9.0 sinds 2 jan. Heb tot nu toe 2 updates gehad 8.x en 9.0 die ik beide binnen kreeg via het downloaden van het volledige package.

Unifi AP-Pro, LR, Mesh, Airgateway, HP Microserver Gen8, Proxmox,

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had iets vaags toen ik nog op EMUI8 zat. Mijn foto's werden opeens een stuk minder mooi. Al een paar keer een reset gedaan van de instellingen, maar dat had geen invloed. De EMUI 9 upgrade gehad en de foto's zijn weer helemaal goed. Best raar, zou wel willen weten wat het geweest was.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16-02 09:13
Heb de update hier nog steeds niet binnen…...

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:37

Cerenas

I have to get out of here.

Joost124 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:02:
Heb de update hier nog steeds niet binnen…...
Hier ook nog steeds niet. Ben aardig ongeduldig aan het worden, ondanks dat ik het natuurlijk niet per se nodig heb. Kan begrijpen dat ze het niet op 1 dag naar iedereen uitrollen, maar laat dan op zijn minst de mogelijkheid open voor mensen die handmatig al willen updaten.

LinkedIn | Twitter | Steam

• Graft
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-01 11:41
Hi all! Benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen en/of een oplossing weten voor mijn probleem. Afgaande op de posts hier lijk ik de enige te zijn..

Ik heb sinds een tijdje last van het feit dat mijn 4G internet wegvalt. Het toestel geeft nog wel aan dat ik 4G internet heb maar doet feitelijk niks. Via m'n snelknop "Mobiele gegevens" aan en uitzetten verhelpt 't probleem direct. Dit probleem lijkt zich vaker voor te doen in de trein.

Heb 't toestel pas een maandje en hij is nog nooit gevallen oid. Iemand die weet waardoor dit mogelijk zou kunnen komen?

Bij voorbaat dank!

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:50
Bij de voorgaande updates kreeg ik ze heel erg laat binnen. Met 9 kreeg ik hem in de eerste ronde. Denk dat het een beetje geluk hebben is of je hem snel krijgt of niet.

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:45
Graft schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:26:
Hi all! Benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen en/of een oplossing weten voor mijn probleem. Afgaande op de posts hier lijk ik de enige te zijn..

Ik heb sinds een tijdje last van het feit dat mijn 4G internet wegvalt. Het toestel geeft nog wel aan dat ik 4G internet heb maar doet feitelijk niks. Via m'n snelknop "Mobiele gegevens" aan en uitzetten verhelpt 't probleem direct. Dit probleem lijkt zich vaker voor te doen in de trein.

Heb 't toestel pas een maandje en hij is nog nooit gevallen oid. Iemand die weet waardoor dit mogelijk zou kunnen komen?

Bij voorbaat dank!
Idem probleem hier. 10 januari meldde ik dat in iets andere bewoordingen. ;) Op welke emui versie zit je? Ik wacht op 9, en als dat niet helpt, hard reset ik het toestel.

Ik merk het ook vooral in het OV, maar ja, ik gebruik mobiele data nergens anders (door wifi) in die mate.

pepernooot

• MarcHealthy
Greencap schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:42:
@MarcHealthy De S9 is goedkoper dan de P20 Pro. Bij T-Mobile is de S9 nu echt heel goedkoop (want je krijgt ook nog 100 euro cashback van Samsung). Dan moet je natuurlijk wel bij T-Mobile zitten of willen overstappen, maar eigenlijk zijn er overal betere deals met de S9 dan de P20 Pro.

Wat de telefoon betreft, ik heb de P20 Pro en mijn vrouw de S9. Het zijn beide fijne telefoons. Het (goed) kunnen zoomen en de nachtmodus op de P20 pro is erg fijn en heeft voor mij wel meerwaarde t.o.v. de S9, maar als je dat niet gebruikt vind ik de foto's van de S9 net iets mooier. Qua software zit er niet zo heel veel verschil tussen. Ze hebben beide op hun eigen manier een vergelijkbaar sausje over stock android geplaatst. Ik ben vooral blij dat ik Bixby (of iets vergelijkbaars) niet door mijn strot gedrukt krijg bij Huawei (hoewel dit er ook aan lijkt te komen bij hun toekomstige toestellen).
Zie mezelf nog niet echt van een S8 naar een S9 gaan, dan kan ik gevoelsmatig net zo goed nog een jaartje bijvoorbeeld de S8 blijven. De P20 Pro voelt weer verfrissend aan, Ik ga nog even rustig kijken. Voordeel is wel dat ik voor de S8 nu nog een bedrag krijg wat ik vervoglens voor de P20 pro kan uitgeven door geen BKR te krijgen :)

• Graft
  • Laatst online: 25-01 11:41
dinkelover schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:10:
[...]
Idem probleem hier. 10 januari meldde ik dat in iets andere bewoordingen. ;) Op welke emui versie zit je? Ik wacht op 9, en als dat niet helpt, hard reset ik het toestel.

Ik merk het ook vooral in het OV, maar ja, ik gebruik mobiele data nergens anders (door wifi) in die mate.
Thanks voor je reactie! Ik zit inmiddels op EMUI 9.. Het heeft niet geholpen.

Zou dit een garantie issue kunnen zijn? Ik ga over 3 weken voor 4 maanden naar Zuid Amerika en dan is 't fijn als m'n telefoon goed werkt. Specifiek dit toestel met z'n batterijduur daarvoor gekocht. :)

Iemand bekend met 't omruil beleid van Huawei?

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05:42
Van het weekend heb ik de p20 pro gekocht. Wat een vreselijk mooie foto's maakt dit toestel toch.
Het is niet m'n eerste Android telefoon, maar wat zit er toch ontiegelijk veel Google bloatware op de Android toestellen tegenwoordig. Gelukkig Google assistant uit kunnen zetten.
Even gekeken helaas heeft lineage niet de originele stock camera. Prachtig toestel.

• MarcHealthy
Russel88 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:37:
Van het weekend heb ik de p20 pro gekocht. Wat een vreselijk mooie foto's maakt dit toestel toch.
Het is niet m'n eerste Android telefoon, maar wat zit er toch ontiegelijk veel Google bloatware op de Android toestellen tegenwoordig. Gelukkig Google assistant uit kunnen zetten.
Even gekeken helaas heeft lineage niet de originele stock camera. Prachtig toestel.
Goed om te horen!, ik mag 1 februari verlengen en dan ga ik hem ook bestellen in kleur twilight. Zin in! :). De reviews zijn echt allemaal positief dus ben erg benieuwd naar de fotos en de betere batterijduur. Jij alvast veel plezier met het toestel :)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Heb een Honor 10, maar wel EMUI 9. Zijn er hier ook mensen die, zodra ze een andere launcher installeren, een blauwe achtergrond hebben bij het bekijken van de recente apps?

• _deej_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:24
Ik heb de update net gehad en geen blauwe achtergrond bij het bekijken van recente apps, ik gebruik nova launcher.

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge / Huawei P20 Pro and still going

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Pff, heb nog steeds geen update gehad voor mijn P20 Pro, zit op 8.1 nog steeds :(

Weet iemand wanneer de laatste P20 Pro's eindelijk eens de upgrade kaan krijgen?

Virussen? Scan ze hier!

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:45
wildhagen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:24:
Pff, heb nog steeds geen update gehad voor mijn P20 Pro, zit op 8.1 nog steeds :(

Weet iemand wanneer de laatste P20 Pro's eindelijk eens de upgrade kaan krijgen?
Dank, je noodkreet zorgde eindelijk voor de updatemelding bij mij zojuist. Lang wachten, hoop dat ie dan ook zo komt bij je. Op facebook Huawei had ik ergens gelezen dat het tot 14 januari kon duren... + paar dagen kennelijk.

Niemand anders naast mij en Graft met het probleem dat, uitsluitend tijdens reizen, de mobiele data ermee stopt? (wisselen van mast zal ermee te maken hebben dunkt me) Soms wel elke 10minuten een keer. 5 keer in anderhalf uur, best storend.

pepernooot

• Cerenas

Cerenas

Ik de update begin van de avond eindelijk gekregen. Zie in principe weinig verschil, behalve het taakbeheer (van open apps), vind het zo minder overzichtelijk.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

dinkelover schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:19:
[...]
Dank, je noodkreet zorgde eindelijk voor de updatemelding bij mij zojuist. Lang wachten, hoop dat ie dan ook zo komt bij je.
Net ff gechecked, helaas nog steeds geen update hier....

Vraag me af of ik hem ooit nog ga krijgen. Misschien krijg ik 9.0 op het moment dat ze beginnen met de uitrol van 10.0 ofzo.... :(

Virussen? Scan ze hier!

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-02 18:31
wildhagen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 03:31:
[...]

[Afbeelding]

Vraag me af of ik hem ooit nog ga krijgen. Misschien krijg ik 9.0 op het moment dat ze beginnen met de uitrol van 10.0 ofzo.... :(
Je bent niet de enige, mijn vrouw en ik hebben em allebei ook nog niet :(

• Cerenas

Cerenas

Zie nu ook dat de Booking.com en Facebook apps eindelijk te verwijderen zijn in de Android 9 update. Voor Facebook bleven er nog wel 2 "services" onder de geïnstalleerde apps over in de instellingen menu die alleen uitschakelbaar zijn.

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:27
wildhagen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 03:31:
[...]

[Afbeelding]

Ik had mijn telefoon geroot en daarna naar 9 geupdate, dit heb ik vorige week terug gedraaid en opnieuw 8.1 geinstalleerd, met een factory reset. Daarna kreeg ik direct na het booten al de melding dat er een update naar 9.0 is.

Misschien eens een backup draaien, factory reset en kijken wat er gebeurt? Best veel werk om te kijken of je kan updaten, maar je weet maar nooit.

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16-02 09:13
@depl0y Hoe heb jij je p20 geroot? Dit wast toch niet meer mogelijk sinds de bootloader vergrendeld is?

Ook ik ben nog steeds aan het wachten op emui 9... Gewoon vervelend om hier te lezen dat een aantal mensen vinden dat er niet zo veel veranderd is, want ik loop al maanden met smart te wachten op al die kleine maar zeer nuttige aanpassingen aan het OS. :) Ach ja, het geduld maar behouden.. Wel waardeloos dat een update zo gefasseerd wordt uitgerold.. (en het voelt een beetje lullig, maar ja :D)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jeuh, eindelijk versie 9 gekregen, staat nu te installeren.

Kreeg hulp van @e2c , iemand die bij Huawei werkt. Hij moest mijn IMEI-nummer hebben en heeft de update voor me vrijgegeven. En na een nieuwe check zag hij hem idd wel. Is nu aan het installen :)

Virussen? Scan ze hier!

• e2c
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-02 17:16
wildhagen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:00:
Jeuh, eindelijk versie 9 gekregen, staat nu te installeren.

Kreeg hulp van @e2c , iemand die bij Huawei werkt. Hij moest mijn IMEI-nummer hebben en heeft de update voor me vrijgegeven. En na een nieuwe check zag hij hem idd wel. Is nu aan het installen :)
You are always welcome :) ,actually the orginal update plan was till 14th of Jan ,it is delayed due to feedback from the other user who received 9.X earlier in the world . Just want to make sure ,the update has zero risk for all users .
Thank you for the help, but this is a Dutch forum, so we expect our users to write in Dutch. English in private messages is no problem of course.

l3art wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:40 (11%)

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:27
Joost124 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:12:
@depl0y Hoe heb jij je p20 geroot? Dit wast toch niet meer mogelijk sinds de bootloader vergrendeld is?

Ook ik ben nog steeds aan het wachten op emui 9... Gewoon vervelend om hier te lezen dat een aantal mensen vinden dat er niet zo veel veranderd is, want ik loop al maanden met smart te wachten op al die kleine maar zeer nuttige aanpassingen aan het OS. :) Ach ja, het geduld maar behouden.. Wel waardeloos dat een update zo gefasseerd wordt uitgerold.. (en het voelt een beetje lullig, maar ja :D)
Ik heb de unlock code van Huawei ontvangen, toen ik mijn telefoon kocht. Ik heb hem namelijk op dat moment gelijk aangevraagd.

• Poesmij
Meer mensen die hebben dat automatische scherm helderheid de hele tijd terug aan springt?

Wil dit uit hebben staan, maar de volgende dag staat het gewoon weer aan :p.

• _deej_
  • Laatst online: 07:24
Dat klopt, is altijd al geweest en met de update helaas niet weg gegaan... misschien iemand een workaround via adb of zo?

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge / Huawei P20 Pro and still going

• Hoiz
  • Laatst online: 20-02 00:23
Sinds de update schakelt hij steeds bluetooth voor media audio uit sporadisch bij mijn airpods. Vroeger had ik dit nooit, nu moet ik om het even helemaal mijn bluetooth settings in duiken. Iemand anders ervaring hiermee?

Screenshot met wat ik bedoel: https://i.imgur.com/TWW1hsp.jpg

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

charrel

ok ok, met motor@moment

Vandaag mijn p20 pro binnen gehad als vervanger van mijn 3 jaar oude nexus 6p. De schil emui is even wennen na stock android. Maar ik ervaar het totaal niet als vervelend. Hij is weer lekker vlot vergeleken bij de 6p.
Update voor Pie kwam gelijk binnen, iemand nog tips met betrekking tot het toestel?

• rbyptr
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-02 12:29
wat is jullie ervaring met de p20 pro wat betreft customroms? is de community een beetje bezig?

ik twijfel tussen de mi 8 128gb voor 400euro en de p20pro(ook 400euro na cashback)
de cameras lijken me allebei goed 24mp vs 20mp front, achter zal de p20 de mi8 verslaan maar ze zullen beide wel mooie fotos nemen lijkt me.rest van de specs komen ook wel overeen. mischien iemand die met beide ervaring heeft?
kom nu van een s8 af die het na een jaar gaat begeven

• The_Worst
  • Laatst online: 10:33
Huawei kan je niet meer ontgrendelen. Huawei heeft halverwege vorig jaar het aanvragen van unlockcodes onmogelijk gemaakt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09:21
Dag allemaal, sinds vrijdag in het bezit van de P20 Pro dus gelijk maar even een vraag.
Vrijdag kreeg ik gelijk de update naar 9.0, maar heb nu een probleem bij de notificaties op de lockscreen. Het lukt me niet meer om deze uit te klappen (bijv. meerdere berichten op WhatsApp of Netflix bediening via Chromecast). Nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

• The_Worst
@klaps Ik ervaar hetzelfde.

Ik krijg overigens überhaupt geen notificaties meer van WhatsApp op mijn lockscreen. Zelfs als gevoelige informatie verbergen uit staat wordt er niks getoond.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11:27
De p20 pro heeft 125 euro cashback op het moment, waardoor hij effectief voor 400 euro los te halen is. Dat is een aantrekkelijke prijs. Zit eraan te denken er eentje voor mijn vriendin te kopen. Ik heb een tijd geleden in de winkel de telefoon geprobeerd en ik werd wel een beetje moe van die Chinese beautymodus die we maar niet uit konden schakelen, ook al zetten we hem op 20%.

Is dat nog steeds een probleem?

Daarnaast, is de Twilight kleur aan te raden? Vind het een beetje lastig inschatten hoe dat nou precies eruit ziet als je hem hebt.

Grotbewoner wijzigde deze reactie 28-01-2019 23:24 (13%)

• Cerenas

Cerenas

Grotbewoner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:22:
De p20 pro heeft 125 euro cashback op het moment, waardoor hij effectief voor 400 euro los te halen is. Dat is een aantrekkelijke prijs. Zit eraan te denken er eentje voor mijn vriendin te kopen. Ik heb een tijd geleden in de winkel de telefoon geprobeerd en ik werd wel een beetje moe van die Chinese beautymodus die we maar niet uit konden schakelen, ook al zetten we hem op 20%.

Daarnaast, is de Twilight kleur aan te raden? Vind het een beetje lastig inschatten hoe dat nou precies eruit ziet als je hem hebt.
Net even de selfie modus gecheckt, "beautymodus" stond standaard op 3 van de 5, maar ik kon het op 0 zetten en het leek nog wel een beetje aanwezig te zijn, maar niet storend. Ging mij vooral om de main cameras en die bevallen mij erg goed. Ook voor de batterijduur kan ik hem zeker aanraden.

Ondanks ik zelf de zwarte versie heb, vind ik de twilight versie persoonlijk erg mooi, maar die was bij release helaas erg slecht te krijgen. Er zijn best wel wat 'echte' foto's van op Google te vinden. Denk dat het echt persoonlijke voorkeur zal zijn.

Als je een telefoonwinkel of Media Markt in de buurt hebt kun je hem daar vaak wel even hands-on bekijken. :)

• MarcHealthy

Ik heb de twilight laatst gezien en vond hem erg erg mooi uitzien, ik mag komende vrijdag verlengen en ga dan ook uiteraard de twiligt bestellen. Gisteren mijn orchid grey S8 verkocht en die had ook een paarse gloed die ik erg mooi vond. En erg leuke Cashback actie inderdaad :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik heb ook de Twilight versie, en ik vind het zeker een fraai ding om te zien.

Levertijd was destijds wel fors langer dan de zwarte versie, was extreem populair toen waardoor ik uiteindelijk een week of 3 heb moeten wachten.

Maar imho is de Twilight dus zeker een aanrader!

Virussen? Scan ze hier!

• Jeffryy_vV
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-02 21:52
Ik ben al een tijdje aan het lezen over de P20 Pro en alles klinkt naar mij idee wel goed.
Alleen heb ik nu de Oneplus 6 met 6gb ram, en ik vroeg me af of ik deze beter kan houden of de P20 pro nemen?
Wat is jullie advies?

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Wat is je motivatie om de P20 pro te willen kopen?
Jeffryy_vV schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:34:
Ik ben al een tijdje aan het lezen over de P20 Pro en alles klinkt naar mij idee wel goed.
Alleen heb ik nu de Oneplus 6 met 6gb ram, en ik vroeg me af of ik deze beter kan houden of de P20 pro nemen?
Wat is jullie advies?

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Jeffryy_vV
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-02 21:52
diquan2001 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:38:
Wat is je motivatie om de P20 pro te willen kopen?

[...]
Dat is vooral omdat de Oneplus niet zo'n beste klantenservice heeft, en ik een paar problemen heb met filmen.
En de camera is beter bij de pro.
Dat vooral, maar als dat het enige pluspunt is heeft het natuurlijk niet veel zin.
Daarom de vraag wat jullie advies is!

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Nou de foto camera vond ik erg goed.
Point and shoot mooie foto's.
Night mode super.

Maar wil je gaan opnemen op uhd dan zou ik dit niet aanraden.
Schokkerig beeld geen stabilisatie.
Zet je de video stand iets lager 1080p dan is het wel acceptabel.

Ik vond het wel fijn dat ik foto's en video's kon maken in en onder water.
Was erg handig op onze zomer vakantie.

Accu ging bij mij de hele dag mee met intensief gebruik.
Jeffryy_vV schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:45:
[...]

Dat is vooral omdat de Oneplus niet zo'n beste klantenservice heeft, en ik een paar problemen heb met filmen.
En de camera is beter bij de pro.
Dat vooral, maar als dat het enige pluspunt is heeft het natuurlijk niet veel zin.
Daarom de vraag wat jullie advies is!

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Gadgeteer
  • Laatst online: 20-02 16:49
Camera's in de P20pro zijn idd super.

Gebruik er zelf zo'n telefoon statiefje bij (pak m beet 30 euro bij mediamarkt met zo'n bluetooth remote). De foto's met een langere sluitertijd worden zo nog aanzienlijk beter (blijkbaar heb ik niet zo'n vaste hand ;))

• charrel

charrel

ok ok, met motor@moment

Leuk dat je dat net aanhaalt, was net deze aan het bekijken:
https://nl.banggood.com/B...arehouse=CN#jsReviewsWrap
Statief met bluetooth knopje, zo maar is bestellen!

• MarcHealthy
charrel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:45:
Leuk dat je dat net aanhaalt, was net deze aan het bekijken:
https://nl.banggood.com/B...arehouse=CN#jsReviewsWrap
Statief met bluetooth knopje, zo maar is bestellen!
Super grappig!, die heb ik al een paar maanden in het bezet en het werkt echt super makkelijk!. Is zijn geld echt waard aangezien je hem overal kunt vast zetten. Hier film ik mijn trainingen of maak ik makkelijk selfies zonder dat ik iemand nodig heb :). En morgen komt de P20 Pro binnen dus dat is helemaal leuk.

• Gadgeteer
  • Laatst online: 20-02 16:49
Ik gebruik zelf deze (maar dan gekocht bij de Mediamarkt):

https://www.kamera-expres...3BkQDEEAQYAiABEgJCsfD_BwE

Ook ideaal voor gebruik met de 360 graden camera accessoire die als pre-order bonus werd gegeven

• MarcHealthy
Heb hem gistermiddag ontvangen, met clone alles overgezet vanaf mijn oude telefoon en vervolgens nova launcer erover heen en hij ziet er werkt precies hetzeflde als mijn S8 eigenlijk. Dus ook al sinds gistermiddag in gebruik.

Hij is heerlijk snel en de eerste fotos zijn al gemaakt. mooie kwaliteit inderdaad!.

- Had alleen met sportschool fotos dat hij hem op portret gooide en toen bewoog ik teveel om een scherpe foto te maken, dus die zet ik dan niet op de automatische stand.

- Op whatsapp krijg ik het sluiter geluid niet uit als ik een foto maak terwijl de camera wel op stil staat, hebben meer mensen dat probleem ?

- Weten jullie of nova launcer net zo zuinig werkt of moet ik dat eigenlijk niet erop zetten, vind het een heerlijke launcer.

Tot nu toe erg blij!, ook bevalt de kleur twilight erg goed ondanks dat er een cover omzit en de kleur iets meer verdwijnt :)

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

MarcHealthy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:44:

- Weten jullie of nova launcer net zo zuinig werkt of moet ik dat eigenlijk niet erop zetten, vind het een heerlijke launcer.
Volgens mij gebruikt Nova niet zo veel. Sowieso zit er een Dijk van een accu in, dus je zal het niet of nauwelijks merken :)

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Poesmij
MarcHealthy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:44:

Merk geen verschil in accutijd met nova launcher in gebruik. Gezien de standaard launcher niet aan staat op de achtergrond denkik dat dit geen verschil moet maken.

• MarcHealthy
Poesmij schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Merk geen verschil in accutijd met nova launcher in gebruik. Gezien de standaard launcher niet aan staat op de achtergrond denkik dat dit geen verschil moet maken.
Gelukkig!, blijft ik lekker de nova Launcher gebruiken, ben hem zo gewend sinds mijn S8.

• Lubberss
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13-02 23:05
Ik heb deze telefoon gekozen als opvolger van mijn Nokia 950xl vanwege de lovende opmerkingen over zijn camera/foto kwaliteiten. Teleurstellend dat de camera in mijn 3 jaar ! oude telefoon in veel opzichten beter is dan de p20 pro. Daarnaast is het erg vreemd dat je eenmaal genomen foto's maar een heel klein beetje kan inzoomen op het scherm (zeker in 18:9 format - wat eigenlijk het mooiste formaat is maar met 7MP erg laag is in resolutie), erg gek of is dat een instelling? Zelfs de oude samsung van mijn vrouw doet dit inzoomen on screen (op al eerder gemaakte foto's) veel beter.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:50
Je kan ook foto's maken met 40 megapixel. Dan kan je lekker zoomen als je dat wilt, maar zou niet weten waarom. Als je wilt zoomen kan je beter de Mate 20 (pro) nemen, die heeft een optische zoom lens. Dan behoudt je tenminste nog kwaliteit.

• Lubberss
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13-02 23:05
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet het zoomen bij het maken van foto’s maar het (digitaal) inzoomen op een al eerder gemaakte foto. Het lijkt er trouwens op dat na een aantal update’s van de P20 dit euvel verholpen is.

• The_Worst
Software update 9.0.0.195 is beschikbaar.

De Januari veiligheidsupdate zit erin en 'improves operation prompts on several screens'.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

The_Worst schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:20:
Software update 9.0.0.195 is beschikbaar.

De Januari veiligheidsupdate zit erin en 'improves operation prompts on several screens'.
Krijg hem net ook gepushed idd.

Bij mij staan die securitty updates er niet in het changelog, alleen die laatste opmerking... zijn die securiry-patches teruggetrokken oid?

Virussen? Scan ze hier!

• The_Worst
@wildhagen Je kan het tekstblok uitklappen en dan krijg je ook nog te zien dat de belervaring in bepaalde omstandigheden is verbeterd.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

The_Worst schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:17:
@wildhagen Je kan het tekstblok uitklappen en dan krijg je ook nog te zien dat de belervaring in bepaalde omstandigheden is verbeterd.
Ah ik zie het, je moet er idd op klikken. Dan zie ik de rest idd ook.

In 8.1 zag je dan een pijltje naar beneden als er meer info was, dat is in 9.0 blijkbaar niet meer het geval, dit zorgde bij mij dus idd voor verwarring

Anyway, hij is succesvol geinstalleerd weer :)

Virussen? Scan ze hier!

• The_Worst
Pijltje staat er ook nog steeds. ;)

• Poesmij
Na de laatste update, als ik van beneden het scherm naar boven sleep, zoals voor het openen van de applade, komt er regelmatig een witte cirkel onderin in beeld.
Wat is dit nu dan weer :+ irritant in ieder geval.

Poesmij wijzigde deze reactie 15-02-2019 12:19 (5%)

• The_Worst
@Poesmij Is dat niet gewoon de Google assistent?

• Poesmij
The_Worst schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:42:
@Poesmij Is dat niet gewoon de Google assistent?
Idd! Had ik uitgeschakeld staan, maar door de update kwerd de omlijning wel weer zichtbaar. Even opnieuw aan en uit zetten loste het op.

• charrel

charrel

ok ok, met motor@moment

Ze zijn niet zo snel met die updates, zit hier nog te wachten.
We zitten nu in Zwitserland, wat maakt ie toch een mooie plaatjes zeg!

• hjw-001
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:42
Iemand met zijn P20 Pro problemen met NFC (mobiel betalen; nfc betalen; google pay)? Ik heb zelfs na een factory reset gewoon geen interactie met de Betaalterminal. Voor zowel de Rabo Wallet als Bunq Mobiele pas.

Met NFC Tools kan ik wel gewoon een NFC tag uitlezen.

Any suggestions?

EMUI 9.0; Dual SIM Vodafone;Vodafone;

hjw-001 wijzigde deze reactie 17-02-2019 16:04 (16%)

• Ernst Hartwich
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-02 12:52
Dat gaat inderdaad niet altijd even soepel. Moet soms een paar pogingen doen. Vodafone sim en ING. Het is wel een stuk beter geworden met EMUI 9.0.

Als je 2 sims gebruikt die alletwee geschikt zijn voor mobiel betalen werkt het dan wel?
hjw-001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:56:
Iemand met zijn P20 Pro problemen met NFC (mobiel betalen; nfc betalen; google pay)? Ik heb zelfs na een factory reset gewoon geen interactie met de Betaalterminal. Voor zowel de Rabo Wallet als Bunq Mobiele pas.

Met NFC Tools kan ik wel gewoon een NFC tag uitlezen.

Any suggestions?

EMUI 9.0; Dual SIM Vodafone;Vodafone;

Website | ModelMayhem | Facebook | Twitter

• MarcHealthy
3 vraagjes, ik geniet onderhand kleine 2 weken van het toestel en ben erg tevreden.

1. Sinds kort als ik mijn fotos zoom met 2 vingers dan gaat er soort van Bixby scan overheen en komt hij met zoekresultaten van die foto. Hoe kan je dit uitzetten ?. Kan me niet herinneringen dit te hebben aangezet. Dit gebeurd op instagram als ik een foto groter of kleiner aan het maken ben.

2. Wat is nu slim met de camera, zag dat hij al 2 weken op 10MP stond, ik maak voornamelijk fotos van eten en sportschool fotos. Moet ik dan 10MP hanteren of naar 40MP zetten ? waar staat hij mij jullie op ?

3. Heb soms een beetje last van het rondje onderaan, dan klik ik er per ongeluk op met het typen en dan kom ik op de homescreen en moet ik weer terug, Hebben jullie dat veranderd of zo gelaten ?

• Poesmij
MarcHealthy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:07:
3 vraagjes, ik geniet onderhand kleine 2 weken van het toestel en ben erg tevreden.

1. Sinds kort als ik mijn fotos zoom met 2 vingers dan gaat er soort van Bixby scan overheen en komt hij met zoekresultaten van die foto. Hoe kan je dit uitzetten ?. Kan me niet herinneringen dit te hebben aangezet. Dit gebeurd op instagram als ik een foto groter of kleiner aan het maken ben.

2. Wat is nu slim met de camera, zag dat hij al 2 weken op 10MP stond, ik maak voornamelijk fotos van eten en sportschool fotos. Moet ik dan 10MP hanteren of naar 40MP zetten ? waar staat hij mij jullie op ?

3. Heb soms een beetje last van het rondje onderaan, dan klik ik er per ongeluk op met het typen en dan kom ik op de homescreen en moet ik weer terug, Hebben jullie dat veranderd of zo gelaten ?
1. Heb ik niet, weet alleen even niet welke app je hiervoor uit moet zetten.

2. Geen foto's maken in de sportschool is de beste oplossing :+ (voor je medemens)
Anders gewoon de 10 MP functie gebruiken, hij gebruikt de overige MP om deze te verscherpen.

3. Google assistant uitschakelen? Als dat het rondje is wat je bedoelt.

• MarcHealthy
Poesmij schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:02:
[...]

1. Heb ik niet, weet alleen even niet welke app je hiervoor uit moet zetten.

2. Geen foto's maken in de sportschool is de beste oplossing :+ (voor je medemens)
Anders gewoon de 10 MP functie gebruiken, hij gebruikt de overige MP om deze te verscherpen.

3. Google assistant uitschakelen? Als dat het rondje is wat je bedoelt.
Haha, dank!. sport om 07:00 dus dan is er nog niemand in de sportschool, houd ik netjes rekening met de medemens ;). Dank voor de 10 MP tip. 40 MP is zeker meer voor vakanties ?

• Poesmij
MarcHealthy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Haha, dank!. sport om 07:00 dus dan is er nog niemand in de sportschool, houd ik netjes rekening met de medemens ;). Dank voor de 10 MP tip. 40 MP is zeker meer voor vakanties ?
Is trouwens punt 1 van je bericth niet de Hitouch? Kun je vinder onder instellingen - slimme assistentie.

De beste situaties zijn dat je in pro mode, in goede lichtomstandigheden een mooi plaatje wilt schieten waar je achteraf nog mee wil gaan editen :) .
Kwa gewoon gebruik, merk ik persoonlijk geen meerwaarde om de 40 MP functie te gebruiken.

Een mooiere beschrijving hoe de camera de 40MP lens gebruikt bij 10MP foto's:
"Now, you don't actually want to take 40MP pictures. Tap that image size in the settings menu and you won't get access to the other lenses. Instead, you want to leave it on the 10MP setting. This doesn't retire the 40MP lens. Here, it will oversample the picture and make it the best it can be when it's squeezed down to the lower, 10MP resolution. It also lends a hand when zooming beyond 3x. The 8MP camera takes great detailed images at that range, but bump it up to 5x and hybrid zoom will mix in the feed from the 40MP sensor to help improve overall clarity."

• MarcHealthy
Poesmij schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Is trouwens punt 1 van je bericth niet de Hitouch? Kun je vinder onder instellingen - slimme assistentie.

De beste situaties zijn dat je in pro mode, in goede lichtomstandigheden een mooi plaatje wilt schieten waar je achteraf nog mee wil gaan editen :) .
Kwa gewoon gebruik, merk ik persoonlijk geen meerwaarde om de 40 MP functie te gebruiken.

Een mooiere beschrijving hoe de camera de 40MP lens gebruikt bij 10MP foto's:
"Now, you don't actually want to take 40MP pictures. Tap that image size in the settings menu and you won't get access to the other lenses. Instead, you want to leave it on the 10MP setting. This doesn't retire the 40MP lens. Here, it will oversample the picture and make it the best it can be when it's squeezed down to the lower, 10MP resolution. It also lends a hand when zooming beyond 3x. The 8MP camera takes great detailed images at that range, but bump it up to 5x and hybrid zoom will mix in the feed from the 40MP sensor to help improve overall clarity."
Top dank!. Het was inderdaad Hitouch, lekker uitgezet nu. Maak er toch geen gebruik van.

Blijf ik lekker op de 10MP, dat is een duidelijke uitleg, weer wat geleerd :). Kan ik weer verder genieten van deze mobiel _/-\o_ :)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True