Ik gebruik uitsluitend dit model op het moment : https://www.dataio.nl/san...icro-sd-32gb-met-adapter/Wachten... schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:03:
Nou ik heb z`n vermoeden dat mijn SD kaart kapot is. Ik kan met geen mogelijkheid meer in de Pi komen en zie hem ook niet meer in het netwerk.
Ik ben bang dat ik alles maar helemaal opnieuw op moet![]()
Ik heb hier nog een Sandisk extreme liggen HC1 (precies onderstaande alleen dan 32 GB)
[Afbeelding]
Is dit een OK kaartje om te gebruiken, of zouden jullie wel echt de A2 kaartjes van tegenwoordig aanraden?
IMHO moet je Windows helemaal vergeten voor dat soort dingen en kan je beter aan de slag met een oude PC of Laptop waarop een leuke Linux distro draait of gewoon een Live CD/DVD/ISO/USB Stick bootendeHakkelaar schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:35:
@Wachten... , als goed is zie je op je Windhoos PC alleen 1 vd 2 partities.
De "/boot" partitie is gewoon leesbaar onder Windhoos omdat deze FAT32 geformateerd is.
De root partitie "/" (waar al je software huist) krijg je niet te zien omdat deze EXT4 geformateerd is en die kent M$ niet zonder extra software.
EDIT:
pi@ph5b:~ $ sudo parted -l Model: SD SC16G (sd/mmc) Disk /dev/mmcblk0: 15.9GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Disk Flags: Number Start End Size Type File system Flags 1 4194kB 273MB 268MB primary fat32 lba 2 273MB 15.9GB 15.7GB primary ext4
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||