ThinkPad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:57:
Nadat ik opnieuw last had van een M&C Condor cilinder die vanaf één zijde niet bediend kon worden heb ik nu een compleet nieuwe set (2 stk.) cilinders gekregen. Deze cilinders zien er iets anders uit, hebben aan de zijkant gaatjes zitten. Vorige keer draaide de cilinder eindeloos door aan één kant, nu was één kant juist niet rond te draaien en de andere kant wel.
Hopelijk nu voorgoed klaar. De cilinder die al eens eerder was omgeruild werkte sindsdien eigenlijk prima.
Kudo's voor
veiligheids-sloten.nl overigens. Het is een setje uit 2018, netjes dat ze daar 4 jaar later nog prima support op leveren. De vervangende set kwam overigens rechtstreeks als RMA vanaf M&C dus veel meer dan als tussenpersoon fungeren deden ze niet, maar toch

Ik quote deze post even een jaar later - omdat wij exact hetzelfde hebben, inclusief bij dezelfde (web)winkel, 3 gelijksluitende cilinders van M&C condor, die alle 3 (!) problemen hadden, 4 jaar na aanschaf.
Aanleiding om contact met ze op te nemen was dat bij 1 cilinder de sleutel er domweg niet eens meer in ging. Bij een andere ging dit moeizaam.
Ook hadden 2 van de 3 cilinders last van 'doordraaien', dus dat de sleutel er gewoon in gaat, en je de cilinder dan een willekeurig aantal keren tussen 2 en 7 o.i.d. kunt ronddraaien voordat hij "pakt" en de door openmaakt. Dat is natuurlijk ook niet bepaald geruststellend, vroeg of laat kom je dan je deur niet meer in (of uit).
Proces is al via hun website heel netjes geregeld, je moet aangeven wat het probleem is, fotootje en kort filmpje van het probleem uploaden (bewaar de keycard en factuur die je hebt gekregen bij levering!!), week later lag een compleet nieuw setje inclusief het juiste aantal sleutels in de bus.
De nieuwe hebben inderdaad meer gaatjes ingeboord, en ik begrijp dat het deel dat het doordraaien veroorzaakt (door slijtage) is vervangen door hardstaal, eerder in dit topic.
Ze vragen de oude terug te sturen (gratis) zodat ze zelf kunnen zien wat het probleem is, al vermoed ik dat ze het van die productiereeks inmiddels al wel weten
Ik hoop dat de nieuwe het langer doen!
En overigens, zou ik dus zeker weer bij deze winkel bestellen, ook als ze misschien niet de allergoedkoopste zijn - ze handelen het erg netjes af IMO.
[
Voor 3% gewijzigd door
Wilke op 30-06-2023 14:14
]