Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:53
@N1ckk digitale oplossing lijkt leuk, maar werkt dat over 10 jaar ook nog? (kijk maar naar alle slimme thermostaten etc die ineens minder slim zijn omdat de stekker uit de servers getrokken werd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:11
nachtnet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:53:
@N1ckk digitale oplossing lijkt leuk, maar werkt dat over 10 jaar ook nog? (kijk maar naar alle slimme thermostaten etc die ineens minder slim zijn omdat de stekker uit de servers getrokken werd.)
Ik mag toch hopen dat voor sloten een locale oplossing bedacht is en niet dat het aan een externe server hangt.

Desalniettemin zou ik wel twijfelen aan de duurzaamheid van een digitale oplossing.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

N1ckk schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:50:
Ik gebruik een digitale oplossing, dat kan ik ook zeer aanraden. Vooral omdat je dan sleutels met rechten kan uitdelen. Nuki is een aanrader.
Dat lijkt inderdaad wel heel handig, maar ik ben toch wat benauwd of zo'n systeem niet misbruikt kan worden.
nachtnet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:53:
Daar dacht ik ook al even aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Anoniem: 258387 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:43:
Ik zie bijvoorbeeld Nemef, M&C en Mauer maar die laatste 2 zeggen mij dan weer niet zo heel veel.
Op Youtube heb je een kanaal van de LockPickingLawyer die al deze sloten weet te kraken, en de sloten vervolgens open maakt en laat zien wat de sterke/zwakke punten zijn :) zo weet je een stuk beter wat je koopt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:24
Misschien heb je iets aan mijn topic van twee jaar terug, ik had toen dezelfde vragen: Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Ik ben nog steeds tevreden met de M&C Condor cilinders. Het zijn wel wat forse sleutels, maar het profiel is glad en heeft geen scherpe randjes zoals bij traditionele sleutels. Scheelt beschadigingen aan m'n broekzakken :P

Vergeet ook je deurbeslag niet trouwens. Als dat nu verouderd is dan is dat nog steeds een zwak punt, zelfs als je er moderne cilinders in zet.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Als ik jou was zou ik even naar een speciaalzaak van sleutels en sloten. daar tref je over het algemeen de betere merken aan. zo uit mijn hoofd is Lips bijvoorbeeld een goede. Staar je niet blind op de keurmerken overigens. Het enige wat je kunt doen is proberen te vertragen, als men (inbrekers) binnen willen komen, dan komen ze binnen. neemt niet weg dat goed hang en sluitwerk wel belangrijk is. wat ik niet zo goed begrijp is dat we nog altijd het zelfde cilinder systeem hebben, dat alleen sterk is op het midden.. als iemand hiermee met een uniek totaal ander concept zou komen loop je binnen denk ik..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHYRWqTfjlmTADesCPNe3eYmaBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4Cm2igNmtM53nCeBVvguduh6.png?f=user_large

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind de EVVA ICS en 3ks/4ks die ik een paar jaar geleden gekocht had nog steeds prima. EVVA kan diverse modellen ook met bijvoorbeeld stalen cilinders leveren(veel lastiger om dat weg te frezen), maar ook een aantal andere fabrikanten heeft dergelijke modellen beschikbaar. EVVA heeft ook twee elektronische systemen meen ik, dat had ik wel even overwogen, maar heb me er uiteindelijk niet meer echt mee bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik lees ook even mee in dit topic, gezien we ons pas gekocht huis ook gaan voorzien van nieuwe cilinders,dit omdat we momenteel verschillende sleutels hebben voor verschillende deuren. Zoekacties resulteren in verschillende kwaliteiten/merken/prijzen en meningen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Mauer DT1+ (nog niet definitief), maar vind het wel ontzettend duur allemaal om 5cilinder sloten te vervangen. Moet alleen nog alles opmeten en hopen dat het na een (online) bestelling dan allemaal gaat passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 02-05 15:39
@Anoniem: 258387 Topics gemerged.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 02-05 15:39
Djampire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:01:
Als ik jou was zou ik even naar een speciaalzaak van sleutels en sloten. daar tref je over het algemeen de betere merken aan. zo uit mijn hoofd is Lips bijvoorbeeld een goede. Staar je niet blind op de keurmerken overigens. Het enige wat je kunt doen is proberen te vertragen, als men (inbrekers) binnen willen komen, dan komen ze binnen. neemt niet weg dat goed hang en sluitwerk wel belangrijk is. wat ik niet zo goed begrijp is dat we nog altijd het zelfde cilinder systeem hebben, dat alleen sterk is op het midden.. als iemand hiermee met een uniek totaal ander concept zou komen loop je binnen denk ik..
[Afbeelding]
Het is alleen maar vertraging. Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Señor Sjon schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Het is alleen maar vertraging. Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.
Dit dus. Een goed slot is precies dat. Gewoon een goed slot. Of die nu 50 of 100 euro kost. Als een inbreker binnen wil komen gaat niet op zijn gemakje proberen om jouw slot open te krijgen. Die sloopt gewoon de boel.
En slot is net zo goed als de zwakste plek in een deur, raam, whatever.

Een certificaat doet niets meer als voorkomen dat je sleutel zomaar nagemaakt kan worden. Dat heeft dus alleen zin als je bang bent om je sleutels te verliezen.

Zelf zou ik eerder kijken naar goed beslag dan een duur slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik heb het topic even doorgelezen en ben er wel uit. De M&C Condor besteld. :) Thanks @ThinkPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 21:22
Inmiddels nieuwe sloten besteld M&C Color.

Het beslag is inderdaad ook belangrijk, er zit nu hoppe kerntrek beslag op dus dat zit al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.
Een cilinder moet natuurlijk niet overbemeten zijn ten aanzien van de rest inderdaad, maar ramen zijn tegenwoordig ook oningooibaar te krijgen en ook deuren kunnen van gehard stalen wapening voorzien zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
begintmeta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Een cilinder moet natuurlijk niet overbemeten zijn ten aanzien van de rest inderdaad, maar ramen zijn tegenwoordig ook oningooibaar te krijgen en ook deuren kunnen van gehard stalen wapening voorzien zijn. >:)
Meestal gebruik je die om het onheil binnen te houden ipv buiten te houden ;)

Maargoed, je wilt gewoon een fatsoenlijk slot, sluitkom, cilinder en deurbeslag. Dan ben je de gelegenheidsdief die stilletjes komt binnensluipen al kwijt. Uiteraard kan je altijd nog een tegel door het raam gooien, maar dan heb je een ander soort dief, die is dan doelbewust naar jouw spullen op zoek, die houd je toch niet buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 14:10

Roy

Hobbies?

Aangezien er een van de huidige cilinders kapot gegaan is (draait door...) ook hier maar eens het spul vervangen. Nu zit er SKG** in, maar wil graag naar SKG*** met keersleutel, in totaal 4 cilinders.
Ik lees hier veel mensen die voor M&C gaan, en de Condor serie spreekt mij ook wel aan. Ook al lees je soms ook wel negatieve ervaringen met M&C (speling, en grote sleutels).

Ik kwam ook terecht bij een ABUS VELA 1000, iemand daar ervaring mee? Enige verschil met de M&C Condor lijkt me de hardstalen brug, en de Abus is wat voordeliger.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52
Roy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:03:
Ik kwam ook terecht bij een ABUS VELA 1000, iemand daar ervaring mee? Enige verschil met de M&C Condor lijkt me de hardstalen brug, en de Abus is wat voordeliger.
Zit ik ook aan te denken, ook net iets kleinere cilinder, wat voor mij wel handig is. En standaard 12 ipv 7 sleutels.

[ Voor 3% gewijzigd door pascoa341 op 15-07-2020 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23
Nadeel van de M&C Condor is dat je deze niet kan combineren met anti-kerntrekbeslag. Nee, technisch gezien niet nodig, want de cilinder is al beschermd van zichzelf, maar het zichtbare anti-kerntrekbeslag werkt afschrikwekkender, lijkt mij.

Edit: niet geheel correct wat ik schreef. Op de M&C website staat specifiek: "Cilinder past niet in combinatie met AXA & S2 kerntrekbeslag door dikte sleutel"

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 17-07-2020 12:04 . Reden: Correcter gespecificeerd wat wel&niet kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

vanaalten schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:55:
Nadeel van de M&C Condor is dat je deze niet kan combineren met anti-kerntrekbeslag. Nee, technisch gezien niet nodig, want de cilinder is al beschermd van zichzelf, maar het zichtbare anti-kerntrekbeslag werkt afschrikwekkender, lijkt mij.
Ja inderdaad, de cilinders zijn een paar mm groter dan gebruikelijk. Maar ik was niet van plan om m'n beslag te vervangen, dat voldoet nog prima. Een ander (klein) voordeelv van de Condor is de standaard paniekfunctie, nu is dat voor mij alleen maar nodig bij 1 cilinder.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Hebben ze dat nu niet opgelost met de M&C Move?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kerntrekken lukt volgens mij toch wel, als men echt wil, de norm voor kerntrekbeveiliging is >15kN, gereedschap om kern te trekken overtreft dat vaak redelijk makkelijk, dan is het van groot belang dat de cilinder goed bestand is tegen het inboren van bijvoorbeeld een trekschroef. Verder is elke extra laag denk ik wel tot op zekere hoogte zinvol, maar hoe bestand bijvoorbeeld mijn rvs-beslag is weet ik niet, wellicht is het gewoon een paar tellen wrikken en het is eruit (iets beter dan aluminiumbeslag zel het wel zijn denk ik). Een overslot zoals de Drumm Geminy is denk ik nog wel best effectief. Ook ongebruikelijkere beveiligingen, zoals een ontworpen breekpunt en de cilinder vergrendelen bij forceren zijn denk ik nog best zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:16

Theo

moederbord

[...]

Een gelegenheidsdief die stop je met een goed slot en raapjes die dicht zijn. Als ze echt binnen willen komen omdat het een gerichte inbraak is zullen ze een raam ingooien, een compleet sluitwerk uitboren (succes met een hardhouten deur met driepunsslot) of zelfs met koningswater aan de gang gaan. Maar dan heb je het over echte professionals, niet over een gewone inbreker. Enals dat niet lukt zullen ze met een gerichte kraak op een andere manier binnen komen (ze wachten je kinderen bij hun school op, wachten je bij je werk op met een mes, enz). Maar voor 99.99% van Nederland is een gerichte inbraak niet relevant. Of je moet toevallig tien kilo goud in huis hebben, een grote drugsdeal verkloot hebben of een topcrimineel het leven zuur gemaakt hebben.

Zolang er geen reden is zul je geen last hebben van een gerichte/geplande inbraak. Dan zal een gelegenheidsinbreker niet de moeite nemen om uren bij jou bezig te zijn terwijl ze ook het slot van je buren kunnen kerntrekken.
Met de M&C Color is hetzelfde probleem; het veiligheidsbeslag van AXA past gelukkig net wel!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
begintmeta schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Kerntrekken lukt volgens mij toch wel, als men echt wil, de norm voor kerntrekbeveiliging is >15kN, gereedschap om kern te trekken overtreft dat vaak redelijk makkelijk, dan is het van groot belang dat de cilinder goed bestand is tegen het inboren van bijvoorbeeld een trekschroef. Verder is elke extra laag denk ik wel tot op zekere hoogte zinvol, maar hoe bestand bijvoorbeeld mijn rvs-beslag is weet ik niet, wellicht is het gewoon een paar tellen wrikken en het is eruit (iets beter dan aluminiumbeslag zel het wel zijn denk ik). Een overslot zoals de Drumm Geminy is denk ik nog wel best effectief. Ook ongebruikelijkere beveiligingen, zoals een ontworpen breekpunt en de cilinder vergrendelen bij forceren zijn denk ik nog best zinvol.
Als je een cilinder hebt die bestand is tegen kerntrekken, dan zal je wel gelijk hebben dat het nog steeds kan met goed gereedschap. Maar mijn punt is: als je laat zien, d.m.v. speciaal beslag met maatregelen tegen kerntrekken (en wellicht andere dingen als secu-strip, politiekeurmerk-stickers en zo), dat je inbraakwerende maatregelen genomen hebt dan zal een gelegenheids-inbreker doorlopen naar een volgend huis. Niet omdat 'ie het niet kan, maar omdat het volgende huis makkelijker zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:23
Waar komt de stelling vandaan dat dat niet kan? Het zit er hier in, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat is op zich ook wel een goed punt. Afschrikkende werking van duidelijk zichtbare maatregelen zal er vast en zeker zijn inderdaad, en dat is op zich ook wel een zinvol criterium in de vraag of een maatregel zou lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

begintmeta schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Dat is op zich ook wel een goed punt. Afschrikkende werking van duidelijk zichtbare maatregelen zal er vast en zeker zijn inderdaad, en dat is op zich ook wel een zinvol criterium in de vraag of een maatregel zou lonen.
Dat is in mijn ogen ook het belangrijkste.
Dus als ik dan kijk naar het verschil tussen de ABUS Vela 1000 en M&C Condor zou ik eigenlijk gewoon voor de goedkoopste optie (ABUS) kunnen gaan, scheelt 12,50 euro per cilinder en qua beveiliging maakt het eigenlijk niets uit.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wilke schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Die cilinders zijn 2mm langer dan normaal (32 vs 30), dan past mogelijk het beslag met kerntrekbeveiliging er niet overheen.

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 17-07-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook de M&C Condor met veiligheidsbeslag van Nemef , zie hier voor mijn set.

Het anti-kerntrekplaatje van de Nemef kan wat in-/uitschuiven (by design), hierdoor past het prima met de Condor cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Yep hier ook Nemef voor het beslag, heb ik dan per ongeluk goed (passend) gekozen. Want eigenlijk uitgezocht op SKG3 + hoe het er uitzag (WAF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
[...]

Excuses, dat was inderdaad te algemeen gesteld door mij. De bewoording op de M&C website zelf is specifieker: "Cilinder past niet in combinatie met AXA & S2 kerntrekbeslag door dikte sleutel".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Vorige week ook nog een meerpuntssluiting laten monteren (€300 all-in via slotenmaker in de regio). Blij mee, deur sluit nu beter af qua tocht. Hij was ook wat krom, dat is ook weg/minder doordat er over bijna de volledige lengte nu een metalen strip zit van de meerpuntssluiting.

Vond nog een interessant filmpje, schrok er zelfs een beetje van hoe snel hij een veilig uitziende set open heeft:

Paar gaatjes boren en je hebt het beslag eraf. Tuurlijk maakt het wel lawaai, maar het is echt minutenwerk. Had ik niet verwacht, maarja aan de andere kant: het is ook maar aluminium en dus vrij zacht materiaal. Daarna met wat andere tools heeft hij de cilinder ook zo gesloopt en is hij binnen. Doe dit op een zaterdagmiddag bij een achterdeur als er mensen in de buurt toch aan het schuren/grasmaaien ofzo zijn en het valt echt niet op.

Die demonteerbare kruk aan de buitenkant is wel een beetje een beginnersfout, dat geeft hem toch wat voordeel qua tijd/minder geluid. Al is het misschien ook bewust gedaan vanuit veiligheid zodat je jezelf niet opsluit als je in de schuur bent en de kruk eraf trekt? Zoals het in dat filmpje zit kun je dan van binnen de kruk er weer in steken. Heb daar met schilderen van de binnendeuren bewust op gelet, dat de kruk met steel in de kamer zit, zodat je jezelf nooit kan opsluiten!

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25
ThinkPadd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:26:

Vond nog een interessant filmpje, schrok er zelfs een beetje van hoe snel hij een veilig uitziende set open heeft:
[YouTube: 😎Hafid expert slotenmaker 0627461393 | slot uitboren | Cilinder trekken |slot vervangen | flipperen]
Paar gaatjes boren en je hebt het beslag eraf. Tuurlijk maakt het wel lawaai, maar het is echt minutenwerk. Had ik niet verwacht, maarja aan de andere kant: het is ook maar aluminium en dus vrij zacht materiaal. Daarna met wat andere tools heeft hij de cilinder ook zo gesloopt en is hij binnen. Doe dit op een zaterdagmiddag bij een achterdeur als er mensen in de buurt toch aan het schuren/grasmaaien ofzo zijn en het valt echt niet op.
Bedankt om het filmpje te delen, deze informatie kan ik gebruiken voor mijn werk :).

Stelt ook niks voor zo veiligheidbeslag eigenlijk. .. Ik had verwacht dat het toch iets lastiger ging zijn om het open te breken. Het Veiligheidsbeslag heeft skg*** maar de vijf minuten weerstand haalt die niet (slotenmaker op filmpje doet nog rustig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:33
Kapotto schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Bedankt om het filmpje te delen, deze informatie kan ik gebruiken voor mijn werk :).

Stelt ook niks voor zo veiligheidbeslag eigenlijk. .. Ik had verwacht dat het toch iets lastiger ging zijn om het open te breken. Het Veiligheidsbeslag heeft skg*** maar de vijf minuten weerstand haalt die niet (slotenmaker op filmpje doet nog rustig aan).
Tja, normaal zit de sluiting van de deurkruk aan de binnenkant... Even met een slijptol doen...

Nog steeds kost dit veel meer moeite dan zonder beslag, waarbij vooral het geluid natuurlijk afschrikt. Als iemand je huis wil binnen komen dan lukt het toch wel, met een slijptol kan je ook gewoon door de deur heen zagen van boven naar beneden om binnen te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
President schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Tja, normaal zit de sluiting van de deurkruk aan de binnenkant... Even met een slijptol doen...

Nog steeds kost dit veel meer moeite dan zonder beslag, waarbij vooral het geluid natuurlijk afschrikt. Als iemand je huis wil binnen komen dan lukt het toch wel, met een slijptol kan je ook gewoon door de deur heen zagen van boven naar beneden om binnen te komen....
Bij goede profielcilinders is het ook een stuk minder makkelijk een trekschroef in te draaien dan in de verder natuurlijk erg illustratieve filmpjes, als die schroef er eenmaal inzit is het echter zoals ik al schreef vrijwel altijd mogelijk de boel kapot te trekken (ook als het een cilinder is die aan de hoge/hoogste normen voldoet) Er zijn natuurlijk ook wel weer ontwerpen die het vervolgens openen van de deur aanzienlijk minder makkelijk maken (aparte bevestiging van de helften, ontworpen breekpunten met beveiliging indien geforceerd...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
begintmeta schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Bij goede profielcilinders is het ook een stuk minder makkelijk een trekschroef in te draaien dan in de verder natuurlijk erg illustratieve filmpjes, als die schroef er eenmaal inzit is het echter zoals ik al schreef vrijwel altijd mogelijk de boel kapot te trekken (ook als het een cilinder is die aan de hoge/hoogste normen voldoet) Er zijn natuurlijk ook wel weer ontwerpen die het vervolgens openen van de deur aanzienlijk minder makkelijk maken (aparte bevestiging van de helften, ontworpen breekpunten met beveiliging...),
Klopt, maar dan slopen ze net zo makkelijk de ruit eruit... Of bellen ze 's avonds aan om binnen te komen...

Al met al blijf ik erbij: probeer jezelf beter te beveiligen dan je buren dan is de kans op een inbraak klein. Zeker met anti kerntrek beslag, stalen cilinders, etc. Maar laten we eerlijk zijn: een slotenmaker komt toch altijd wel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
President schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:58:...
...
dan slopen ze net zo makkelijk de ruit erui
...
Afhankelijk van de ruit is dat net zo moeilijk.
... Maar laten we eerlijk zijn: een slotenmaker komt toch altijd wel binnen!
Een slotenmaker misschien niet, maar iemand uiteindelijk wel (al duurt het eventueel uren/dagen(maar in zo’n beveiligde woning zou ik niet willen wonen, laat staan dat ik er bergen geld aan zou willen spenderen)). Afschrikken/relatief moeilijk zijn is wel een zinvolle doelstelling denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 12-08-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb nu iets vreemds met één van de M&C Condor cilinders aan de hand, de sleutel blijft aan één kant doordraaien en cilinder ontgrendelt de deur dan niet. Hebben al een aantal keren gehad dat we pas na lang proberen (verschillende keren linksom/rechtsom draaien) de deur open kregen :(

Heb de webshop maar even gevraagd of deze omgeruild kan worden. Ik zit al wel buiten de periode van twee jaar garantie (maart 2018 aangeschaft) maar van een setje cilinders mag je wel wat meer verwachten. Ben benieuwd.

Vreemde is dat er geen poging tot inbraak is geweest en verder ook geen gekke dingen mee gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het lijkt erop dat de koppeling onder een of andere reden niet aangrijpt zou ik zeggen. Je kan eens kijken of het met alle sleutels hetzelfde is, en ook de boel wat schoonspoelen met geschikt smeermiddel.

In ieder geval hoort dit na een paar jaar niet te gebeuren zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als ik de sleutels omwissel dan blijft het probleem aan die ene kant. Het is dus echt die kant van de cilinder die niet goed is.

Heb de boel al doorgespoten met slotspray (verder ook nooit WD40 of siliconenspray of andere troep gebruikt) maar dat helpt niet. Cilinder draait verder ook gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-04 22:20
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:51:
Als ik de sleutels omwissel dan blijft het probleem aan die ene kant. Het is dus echt die kant van de cilinder die niet goed is.

Heb de boel al doorgespoten met slotspray (verder ook nooit WD40 of siliconenspray of andere troep gebruikt) maar dat helpt niet. Cilinder draait verder ook gewoon soepel.
Ik heb precies dit probleem op het werk ook gehad. Cilinder omgewisselt van boven naar beneden, probleem verplaatst mee. Voornamelijk met kouder weer, was ook maar 1 van de 3 cilinders die het probleem had.
Aangezien wij nog in de garantie zaten (AXA) hebben wij hem op moeten sturen en is deze nagekeken.

Heb helaas niet te horen gekregen wat er mis mee was maar wel een nieuwe ontvangen.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
Men gaat een nieuwe cilinder opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
[...]

Je hebt M&C Condor cilinders i.c.m AXA deurbeslag met kerntrekbeveiliging?

Ik heb namelijk AXA Curve beslag, maar ik kan niet eenduidig vinden of dit nu wel of niet gaat met een Condor cilinder. Sommige webshops zeggen van niet, maar zowel de M&C website als die van AXA praten daar niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
pryth schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:25:

Ik heb namelijk AXA Curve beslag, maar ik kan niet eenduidig vinden of dit nu wel of niet gaat met een Condor cilinder. Sommige webshops zeggen van niet, maar zowel de M&C website als die van AXA praten daar niet over.
Nee, het beslag is van NEMEF (vonden we toevallig de mooiere), ik reageerde op een post die claimde dat het sowieso niet zou kunnen. Dus helaas, deze kan ik ook niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
BounceMeister schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Die cilinders zijn 2mm langer dan normaal (32 vs 30), dan past mogelijk het beslag met kerntrekbeveiliging er niet overheen.
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid profielcilinder die boven het deuroppervlak uitsteekt. Hoeveel dat mag zijn is te vinden in de specificaties van het beslag. Dus even uitrekenen en je weet of het gaat.

Net even gespiekt, voor de standaarduitvoering mag dat volgens de montagehandleiding 9-15mm zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 18-10-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

pryth schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Ik heb AXA Curve veiligheidsbeslag met daarin een M&C Color cilinder, en dat past. Al had de sleuf in het beslag voor de sleutel niet twee millimeter korter moeten zijn, want dan zou het mogelijk niet meer passen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik had afgelopen week wéér een M&C Condor cilinder die weigerde :( Ik kon de deur van buitenaf wel op slot/van slot doen, maar van binnenuit kon ik de sleutel maar een klein beetje (10 graden misschien) linksom of rechtsom bewegen, ronddraaien om de deur te ont-/vergrendelen lukte niet.

Heb de cilinder eruit gehaald en gesmeerd met slotspray. Hij doet het nu wel weer, maar vertrouwen in de M&C Condor cilinders is wel beetje weg. Heb het idee dat er in de batch waar mijn cilinders uitkomen een productiefout ofzo zit. De vervangende cilinder die ik in augustus ontving draait ook soepeler heb ik het idee. Dit betrof de andere cilinder uit mijn eerste bestelling, de vervangende cilinder die in augustus is opgestuurd werkt nog prima.

Vind het ook erg vreemd, de cilinder zit achter een kerntrekbeveiliging, dus heeft nauwelijks last van de weersomstandigheden. Hij zit ook gewoon vrij in de deur en niet heel strak of geklemd. Denk toch dat het met de temperatuur te maken heeft, gezien het kouder begint te worden. Ik houd het nog even in de gaten, zodra hij weer weigert schiet ik weer een melding in bij de webshop.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Met mijn M&C Color van de bouwmarkt is trouwens niks mis mee verder :) Ze hebben wel de paniekfunctie waarmee je het slot aan de buitenkant kunt openen/sluiten als de sleutel er aan de binnenzijde in zit ondaks dat M&C beweert van niet. Ik heb vanalles geprobeerd of er een sleutelpositie is waarbij dit niet mogelijk is, en deze is er niet. De sleutel binnen kan in het slot blijven en de sleutel buiten kan gewoon gebruikt worden (en vice versa) Volgens mij zijn de meeste M&C sloten ook gewoon hetzelfde, alleen is de marketing rondom de sloten en de kleur/vorm van het plastic van de sleutel anders waardoor de prijs anders is.
ThinkPadd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:26:
Vorige week ook nog een meerpuntssluiting laten monteren (€300 all-in via slotenmaker in de regio). Blij mee, deur sluit nu beter af qua tocht. Hij was ook wat krom, dat is ook weg/minder doordat er over bijna de volledige lengte nu een metalen strip zit van de meerpuntssluiting.

[YouTube: 😎Hafid expert slotenmaker 0627461393 | slot uitboren | Cilinder trekken |slot vervangen | flipperen]

Die demonteerbare kruk aan de buitenkant is wel een beetje een beginnersfout, dat geeft hem toch wat voordeel qua tijd/minder geluid. Al is het misschien ook bewust gedaan vanuit veiligheid zodat je jezelf niet opsluit als je in de schuur bent en de kruk eraf trekt? Zoals het in dat filmpje zit kun je dan van binnen de kruk er weer in steken. Heb daar met schilderen van de binnendeuren bewust op gelet, dat de kruk met steel in de kamer zit, zodat je jezelf nooit kan opsluiten!
Met dat slot is volgens mij wel meer mis dan enkel de positie van de deurkruk. De cilinder zelf stelt ook niet zo veel voor. Als dit een M&C was geweest (of gelijkwaardig) dan breek je niet zomaar de cilinder af om vervolgens binnen te komen; dan blijft de stalen brug achter.

Maar het was al bekend dat de schilden meer een schijnveiligheid dan echte veiligheid bieden. Met een kernbreker heb je de kerntrekbeveiliging ook met een paar seconde geruisloos weggebroken van het schild. Zo'n veiligheidsbeslag is meer een post-it waarop staat dat je de woning voorzien hebt van stevige sloten. Alleen dan geschreven in een taal die inbrekers lezen, en de gewone man niet. Het biedt verder geen enkele vorm van veiligheid verder; het beschermt de cilinder beter tegen regen dan tegen inbraak...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-04 21:25
Ik zie veel vragen over kerntrekbeslag i.c.m. de M&C Condor. Zie hier hoe breed de opening voor de sleutel minimaal moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-35SPOWFgKP9rJ4bF-y5Q4gjOIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bn4r0w4P2yM3GgYLOQ0PezYb.png?f=user_large

Hoe weet ik dit? Ik ben zelf een officiële dealer van M&C en verkoop via een webwinkel.

Andere vragen over M&C? Vraag maar raak :)

www.doorax.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GillBates
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:02:
Heb nu iets vreemds met één van de M&C Condor cilinders aan de hand, de sleutel blijft aan één kant doordraaien en cilinder ontgrendelt de deur dan niet. Hebben al een aantal keren gehad dat we pas na lang proberen (verschillende keren linksom/rechtsom draaien) de deur open kregen :(

[YouTube: Cilinder draait door (M&C Condor)]

Heb de webshop maar even gevraagd of deze omgeruild kan worden. Ik zit al wel buiten de periode van twee jaar garantie (maart 2018 aangeschaft) maar van een setje cilinders mag je wel wat meer verwachten. Ben benieuwd.

Vreemde is dat er geen poging tot inbraak is geweest en verder ook geen gekke dingen mee gebeurd.
Dit is iets wat bij leveringen uit 2017-2018 helaas wel eens voorkomt. Een messing onderdeel in de cilinder is dan afgebroken. Vanaf begin 2019 worden de cilinders geleverd met dit onderdeel in hardstaal. De fabrikant M&C lost dit netjes op door te repareren of een nieuwe cilinder onder garantie op te sturen.

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
Draicon schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:31:
M&C heeft de color pro verbeterd en de naam is aangepast naar color plus. Zo wordt er nu rvs gebruikt in de versie die zij via hun website verkopen. Is staal beter dan rvs voor een slot? Of is rvs beter dan staal? Onderstaande tekst is van hun website.

[...]
Let hier goed op, dit is dus niet de fabrikant zelf maar een dealer die zich voordoet als M&C. Hier zijn nog meerdere voorbeelden online van te vinden. Een stukje misleiding helaas.. >:)

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
Theo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:48:
En als je echt voorzichtig wil zijn; haal je cilinders vooral niet online maar gewoon bij de bouwmarkt. Je wil niet dat er ook maar ergens bekend is welke sleutel op welke voordeur gaat passen. Met het online kopen weet de verkoper jouw adres en kan hij een kopie van een sleutel maken (en later gebruiken). Ook in de slotenwereld zitten rotte appels....
Wat wij altijd adviseren is bestellen op een adres van vrienden/kennissen/werk en dan zelf het pakket afhalen bij een afhaalpunt. Je kunt eventueel nog een tijdelijk e-mail adres gebruiken als je je hier beter bij voelt. :P

www.doorax.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:14
GillBates schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:56:
[...]

Wat wij altijd adviseren is bestellen op een adres van vrienden/kennissen/werk en dan zelf het pakket afhalen bij een afhaalpunt. Je kunt eventueel nog een tijdelijk e-mail adres gebruiken als je je hier beter bij voelt. :P
Jullie kijken teveel films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Idee: een RTU5024 i.c.m. een (magnetisch) electric bolt lock aan de binnenkant van de deur. Meer iets voor wanneer je langere tijd weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Nu weet ik voor de meeste producten wel waar je het beste kunt bestellen, maar cilinders zijn weer een ander verhaal.

In het topic staan een aantal links, maar ik lees nergens echt een voorkeur of een goedkoopste aanbieder.
Ik zoek 7 SKG*** cilinders, aantal met een knop, verder niet heel spannend (heb geen voorkeur voor een merk). Gewoon handmatig alles aanbieders gaan vergelijken of weet iemand hier het perfecte adres?

Gaat ook puur om de cilinders, de andere punten zijn goed geregeld, betreft een nieuwbouw. En binnen komen ze toch wel als ze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
Anoniem: 224360 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:40:
Nu weet ik voor de meeste producten wel waar je het beste kunt bestellen, maar cilinders zijn weer een ander verhaal.

In het topic staan een aantal links, maar ik lees nergens echt een voorkeur of een goedkoopste aanbieder.
Ik zoek 7 SKG*** cilinders, aantal met een knop, verder niet heel spannend (heb geen voorkeur voor een merk). Gewoon handmatig alles aanbieders gaan vergelijken of weet iemand hier het perfecte adres?

Gaat ook puur om de cilinders, de andere punten zijn goed geregeld, betreft een nieuwbouw. En binnen komen ze toch wel als ze willen.
Ik heb overlaatst bij veiligheids-sloten.nl besteld voor een extra cilinderslot met knop (type K6). Het cilinderslot is een DOM ix Teco SKG *** met knop voor een prijs van 127 euro. Het is niet gelijk sluitend om dit niet nodig was voor die deur. Ik ben tevreden van de aanbieder, pakket was hier snel en was de juiste cilinder. Prijs ligt in lijn met de rest (relatief goedkoop).

Als je 7 van die cilinders (DOM ix Teco SKG***) koopt ben je 650 euro kwijt (zonder opties en standaardmaat 30/30). Bij extra opties (knop) en grotere maten, stijgt de prijs natuurlijk.
https://www.veiligheids-sloten.nl/dom-ixteco-7x-skg3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kapotto vergelijkbare cilinders bij andere merken zie je voor rond de 400. Waarom dan die extra euro's uitgeven voor Dom? Ik kan ook cilinders voor 950 vinden, maar zoek de beste prijs kwaliteit en de scherpste aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Anoniem: 224360 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:57:
@Kapotto vergelijkbare cilinders bij andere merken zie je voor rond de 400. Waarom dan die extra euro's uitgeven voor Dom? Ik kan ook cilinders voor 950 vinden, maar zoek de beste prijs kwaliteit en de scherpste aanbieder.
Koopjes jagen heb ik niet gedaan, ik wilde een degelijke cilinder met relatief nieuwe ontwikkelingen voor een oke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapotto schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:35:
[...]

Koopjes jagen heb ik niet gedaan, ik wilde een degelijke cilinder met relatief nieuwe ontwikkelingen voor een oke prijs.
https://www.slotenwereld....gelijksluitende-cilinders
Welke ontwikkelingen gaven de doorslag? Ik betaal graag naar waarde, maar dit topic doorgenomen te hebben wordt dat niet inzichtelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
Anoniem: 224360 schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:17:
[...]

https://www.slotenwereld....gelijksluitende-cilinders
Welke ontwikkelingen gaven de doorslag? Ik betaal graag naar waarde, maar dit topic doorgenomen te hebben wordt dat niet inzichtelijker.
Als ik mijn vorige cilinder DOM plura skg*** (30-40 euro ps) vergelijk met de DOM ix teco skg*** (90-100 euro) merk je het verschil (slot en sleutelkwaliteit & hardstalen brug). Ik heb met een half oog naar andere merken gekeken maar de Dom ix teco overtuigde mij het meest, mss wel een gevoelskwestie.

Je hebt in de prijsklasse tussen 40-90 euro nog tig merken die vergelijkbare bouwkwaliteit en beveiliging bieden en de ene heeft voorkeur voor merk A en de andere voor merk B. Als het puur een centenkwestie is, lijst de eigenschappen die jij wil hebben op en kies de meest economische cilinder. Check nog even op eventuele testen (let wel op elke cilinder is te openen binnen een bepaald aantal minuten) & reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapotto schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:41:
[...]

Als ik mijn vorige cilinder DOM plura skg*** (30-40 euro ps) vergelijk met de DOM ix teco skg*** (90-100 euro) merk je het verschil (slot en sleutelkwaliteit & hardstalen brug). Ik heb met een half oog naar andere merken gekeken maar de Dom ix teco overtuigde mij het meest, mss wel een gevoelskwestie.

Je hebt in de prijsklasse tussen 40-90 euro nog tig merken die vergelijkbare bouwkwaliteit en beveiliging bieden en de ene heeft voorkeur voor merk A en de andere voor merk B. Als het puur een centenkwestie is, lijst de eigenschappen die jij wil hebben op en kies de meest economische cilinder. Check nog even op eventuele testen (let wel op elke cilinder is te openen binnen een bepaald aantal minuten) & reviews.
Ik kan een ISEO vinden met skg***, hardstalen brug voor een basisprijs van 350, met extra lengtes, paniekfunctie en paar knoppen kom je al op 485. Ga je voor de grotere spelers zit je al gauw op 800-1000 euro. Dat tikt aan. De welbekende M&C's gaan hier niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:08
Chapeau voor dit topic, het heeft mij al aardig op weg geholpen. Voor mijn woning ben ik aan het kijken om de huidige cilinders te vervangen door een set met een knop aan de binnenzijde. Erg irritant om telkens met je huissleutel op zak te lopen.
Huidige cilinders zijn Ivana ** (47/32) met 'merk onbekend' SKG *** beslag incl. kerntrekbescherming (ruimte voldoende voor de M&C Condor sleutel). Deuren hebben een krukbediende meerpuntssluiting.

Wensen:
- keersleutel
- Knop
- SKG *** of ** indien i.c.m. het aanwezige beslag de kerntrekbeveiliging weinig meerwaarde bied.

Nu overweeg ik de volgende opties:
1. M&C Color +
2. M&C Condor
3. DOM ix Teco

Vragen:
Kunnen de sleutelkapjes van de M&C Color Pro er ook af?
Het is de meest voordelige keus die, volgens wat ik gevonden heb, voldoet aan mijn wensen.

Zijn keuze 2 en 3 de eventuele meerprijs waard?
Is natuurlijk subjectief. De DOM ziet er nog wel een stukje geavanceerder uit qua sleutel.

Andere tips/meningen zijn ook welkom. Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind EVVA ook wel wat sloten met interessante opties hebben. Maar niet altijd heel gunstig qua prijs, en veel is ook bij andere fabrikanten te vinden.

@maniac2003 misschien zijn de sloten in begintmeta in "Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden" nog steeds interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 23-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maniac2003 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:04:
Chapeau voor dit topic, het heeft mij al aardig op weg geholpen. Voor mijn woning ben ik aan het kijken om de huidige cilinders te vervangen door een set met een knop aan de binnenzijde. Erg irritant om telkens met je huissleutel op zak te lopen.
Huidige cilinders zijn Ivana ** (47/32) met 'merk onbekend' SKG *** beslag incl. kerntrekbescherming (ruimte voldoende voor de M&C Condor sleutel). Deuren hebben een krukbediende meerpuntssluiting.

Wensen:
- keersleutel
- Knop
- SKG *** of ** indien i.c.m. het aanwezige beslag de kerntrekbeveiliging weinig meerwaarde bied.

Nu overweeg ik de volgende opties:
1. M&C Color +
2. M&C Condor
3. DOM ix Teco

Vragen:
Kunnen de sleutelkapjes van de M&C Color Pro er ook af?
Het is de meest voordelige keus die, volgens wat ik gevonden heb, voldoet aan mijn wensen.

Zijn keuze 2 en 3 de eventuele meerprijs waard?
Is natuurlijk subjectief. De DOM ziet er nog wel een stukje geavanceerder uit qua sleutel.

Andere tips/meningen zijn ook welkom. Hoor graag van jullie!
Laat de Color+ lekker links liggen, daar zitten zulke derderangs sleutels bij, neem liever de Condor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
begintmeta schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:55:
Ik vind EVVA ook wel wat sloten met interessante opties hebben. Maar niet altijd heel gunstig qua prijs, en veel is ook bij andere fabrikanten te vinden.

@maniac2003 misschien zijn de sloten in begintmeta in "Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden" nog steeds interessant.
Die ga ik van het weekend eens even bekijken, bedankt!
Zaphara schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:13:
[...]

Laat de Color+ lekker links liggen, daar zitten zulke derderangs sleutels bij, neem liever de Condor.
Kan je aangeven wat er mis is met de sleutels van de Color+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:18:
[...]

Ik kan een ISEO vinden met skg***, hardstalen brug voor een basisprijs van 350, met extra lengtes, paniekfunctie en paar knoppen kom je al op 485. Ga je voor de grotere spelers zit je al gauw op 800-1000 euro. Dat tikt aan. De welbekende M&C's gaan hier niet passen.
Waarom zouden M&C cilinders niet passen? Een cilinder mag aan de buitenkant van een deurschild maximaal 3mm uitsteken. Indien er kerntrek beveiliging aanwezig is kun je dit vaak nog verstellen.

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
Zaphara schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:13:
[...]

De sleutels van de Color+ bestaan voor 30% uit plastic (het bovenste gedeelte met het kleurenkapje) en daardoor zijn ze wat gevoeliger. Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat ze daar afbreken. De Condor heeft inderdaad stevigere sleutels.

www.doorax.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
GillBates schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:15:
[...]

De sleutels van de Color+ bestaan voor 30% uit plastic (het bovenste gedeelte met het kleurenkapje) en daardoor zijn ze wat gevoeliger. Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat ze daar afbreken. De Condor heeft inderdaad stevigere sleutels.
Duidelijk, dat beantwoord mijn vraag en vermoeden.
Dan gaat het bijna zeker de Condor worden:
  • Betere sleutels
  • Maatvoering gelijk aan mijn huidige cilinders
  • SKG 3* / kerntrekbeveiliging
  • Recht op retour mocht het onverhoopt toch niet passen.
    Zie dat bij de webshops de DOM's zijn uitgesloten i.v.m. maatwerk.
  • Gunstig geprijst t.o.v. de concurrenten
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GillBates schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:13:
[...]

Waarom zouden M&C cilinders niet passen? Een cilinder mag aan de buitenkant van een deurschild maximaal 3mm uitsteken. Indien er kerntrek beveiliging aanwezig is kun je dit vaak nog verstellen.
Ze zouden waarschijnlijk op de meeste van de 7 sloten passen, alleen de voordeur heb ik geen speling. Dat is een aluminium deur, waar de voorzijde geen beslag heeft. Enkel een gaatje ter hoogte van de cilinder in de deur zelf, de rest van de deur is in zijn geheel beslag als het ware. De beschikbare ruimte daar is waar je het mee moet doen en die is 30mm aan die zijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
De Condors zitten in de deuren. Voor mij werkt het een stuk prettiger met een knop aan de binnenzijde.
Uiteindelijk een mooie deal kunnen sluiten met Doorax in Didam. Goede communicatie en super snel geleverd. Dus wat mij betreft zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
Ik heb nu 5 cilinderdeuren in en rond het huis (voor- en achterdeur, 2 deuren van de berging, poortdeur) en 5 verschillende sleutels. Die wil ik natuurlijk gelijksluitend hebben.

4 deuren hebben een standaard cilinder (30/30), de poortdeur is de enige met een afwijkende cilinder (20/20). De poortdeur wil ik ook graag gelijksluitend hebben. Ik heb begrepen dat je een afwijkende cilindermaat niet zo gemakkelijk gelijksluitend kan laten maken met de rest.

Nu dacht ik zelf om er gewoon 5 van 30/30 te bestellen (SKG ***) en dat de cilinder van de poort dan maar iets uitsteekt. Ik heb het even getest met een bestaande 30/30 cilinder en het werkt prima (zie foto voor het uitstekende deel).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3yC33HN/PXL-20210511-105138431.jpg

Mijn vraag aan jullie is of jullie nog andere ideeën hebben hoe de poortdeur gelijksluitend te krijgen? En voorzien jullie nog issues met een cilinder die aan weerszijden 10 mm uitsteekt?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@Yofresh cilinders die een cm uitsteken is nooit een goed idee (qua inbraak). Ik gebruik zelf altijd cilinders van EVVA en daar kan ik de meeste modellen gewoon gelijksluitend in verschillende lengtes bestellen.
Edit: die bestel ik dan niet bij EVVA rechtstreeks, maar bij Destil

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 11-05-2021 13:33 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
'officieel' mag een cilinder 3mm uitsteken. Op deze manier maak je het ze erg makkelijk om er een steeksleutel/tang/whatever op te zetten en de cilinder te breken.

20 is wel een erg kort slot, zal mogelijk ook minder pinnen hebben lijkt me en dan wordt gelijksluitend wel lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Yofresh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:25:
Mijn vraag aan jullie is of jullie nog andere ideeën hebben hoe de poortdeur gelijksluitend te krijgen? En voorzien jullie nog issues met een cilinder die aan weerszijden 10 mm uitsteekt?
In een deur naar binnen zou ik dat niet doen, deze is dan gemakkelijker af te breken. Je zou er nog een dik schild omheen kunnen maken, dan ziet het er beter uit en kun je de cilinder niet afbreken. Maar goed, poortdeur, je kunt er vast ook overheen klimmen als je naar binnen wilt dus w/e.

Er zijn trouwens wel degelijk gelijksluitende sloten te krijgen in verschillende afmetingen. Bv. M&C Condor kun je gewoon zo krijgen volgens mij, bij allerlei webshops te vinden.

Edit: hoewel 20 mm idd wel erg kort is zoals hierboven gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 11-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
Ik heb nu 5 cilinderdeuren in en rond het huis (voor- en achterdeur, 2 deuren van de berging, poortdeur) en 5 verschillende sleutels. Die wil ik natuurlijk gelijksluitend hebben.

4 deuren hebben een standaard cilinder (30/30), de poortdeur is de enige met een afwijkende cilinder (20/20). De poortdeur wil ik ook graag gelijksluitend hebben. Ik heb begrepen dat je een afwijkende cilindermaat niet zo gemakkelijk gelijksluitend kan laten maken met de rest.

Nu dacht ik zelf om er gewoon 5 van 30/30 te bestellen (SKG ***) en dat de cilinder van de poort dan maar iets uitsteekt. Ik heb het even getest met een bestaande 30/30 cilinder en het werkt prima (zie foto voor het uitstekende deel).

[Afbeelding]

Bij een poort ontkom je er eigenlijk niet aan dat die gaat uitsteken als je alles gelijksluitend wil hebben. *snip* werving*

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 18-08-2021 10:39 ]

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:05
Zijn er mensen met ervaringen met de M&C Matrix?
Ben aan het kijken voor een set van 4 gelijksluitende cilinders. Zie dat veel mensen hier gaan voor de Condor, sommige voor de Color + maar zie weinig over de Matrix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Sleutel ziet er best wel lang en scherp uit vind ik. Sneller kapotte broekzakken?

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2021 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GillBates
lampy25 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:26:
Zijn er mensen met ervaringen met de M&C Matrix?
Ben aan het kijken voor een set van 4 gelijksluitende cilinders. Zie dat veel mensen hier gaan voor de Condor, sommige voor de Color + maar zie weinig over de Matrix.
De M&C Matrix is ook een prima cilinder. Inderdaad wel wat scherpe sleutels waardoor je broekzakken sneller stuk gaan. Dit hebben de Condor en de Color+ niet. Qua veiligheid zit die precies tussen de Color+ en de Condor in.

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:47:
Sleutel ziet er best wel lang en scherp uit vind ik. Sneller kapotte broekzakken?
Inderdaad wat scherper. De Matrix kan gekozen worden in plastic of metalen sleutels. De plastic sleutel is even groot als die van de Color+. De metalen sleutel versie van de Matrix is een stuk kleiner.

www.doorax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

[Afbeelding]

Volgens mij kan je bijvoorbeeld in het KESO 4000S-systeem vanaf 14/14 gelijksluitende SKG*** sloten krijgen.

Trouwens kwam net een mij nog niet bekende sleutel tegen, wel aardig tegen simpel vanaf een foto of (simpele) afdruk kopieren beveiligd denk ik: https://urbanalps.com/

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2021 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:05
@ThinkPad @GillBates Bedankt! Uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt en de Condor besteld. Even doorbijten, maar kan je wel weer even vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen.

Wanneer je ramen, voordeur en achterdeur woning driepuntssluitingen hebben. Is een anti inbraakstrip nodig?
Ik merk dat in de wijk de laatste tijd veel inbraken zijn. Op mijn sloten heb ik kerntrekbeveiliging en deurbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Mezkeijou schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:53:
Ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen.

Wanneer je ramen, voordeur en achterdeur woning driepuntssluitingen hebben. Is een anti inbraakstrip nodig?
Ik merk dat in de wijk de laatste tijd veel inbraken zijn. Op mijn sloten heb ik kerntrekbeveiliging en deurbeslag.
Vraag gewoon even aan de wijkagent na op welke manier er wordt ingebroken :-). Is dat met een koevoet, raampje intikken, raam dat open staat of slot trekken?

Dan weet je wat nuttig is.

Zijn het inbraken in huizen of in schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
President schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:14:
[...]

Vraag gewoon even aan de wijkagent na op welke manier er wordt ingebroken :-). Is dat met een koevoet, raampje intikken, raam dat open staat of slot trekken?

Dan weet je wat nuttig is.

Zijn het inbraken in huizen of in schuren?
Nog nooit een wijkagent gezien in de wijk. Ik woon hier al 5 jaar.
Een anti inbraakstrip is wel inbraakwerend. Waarbij het zorgt dat ze geen poging onderneminen en dat je kozijnen heel blijven. Althans dat hoop ik. Net als het hebben van een kernbeslag bij een cilinder met kerntrekbeveiliging. Lijkt dubbel, maar kernbeslag is inbraakwerend.

Weet iemand of er lichtsystemen zijn die na x seconden aangaan wanneer iemand gedetecteerd is? Bijvoorbeeld dat iemand langer dan 15 seconden voor keukenraam staat. Dat dan een bak licht naar buitenschijnt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mezkeijou op 21-07-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@Mezkeijou je bedoelt een lamp met bewegingssensor? Ja, die zijn er in overvloed. Kwestie van de bouwmarkt binnenlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezkeijou
maniac2003 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:39:
@Mezkeijou je bedoelt een lamp met bewegingssensor? Ja, die zijn er in overvloed. Kwestie van de bouwmarkt binnenlopen.
Ik bedoel niet de standaard lamp met bewegingssensor.
Maar een lamp die gedurende 10 seconden beweging pas aangaat. Dus bijvoorbeeld als mensen bij je raam staan om met een schroevendraaier bezig te zijn. En het licht gaat dan aan na 10 seconden of zo. Net alsof je simuleert dat iemand binnen wat hoort en dan het licht aan gaat zetten om te kijken wat er buiten aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:57
Dat kan met een combinatie van een bewegingsmelder en een extern vertragingsrelais om daarmee de lamp aan te zetten (of de schakelaar van de normale lamp binnen te overbruggen).
Wel wat knutselwerk, maar ik ken ze niet als kant en klare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Weet iemand waar ik een schild met 2 schroeven kan kopen voor de loopdeur van de garage ?
Het is een 72mm slot
Ik heb iemand gezien met de zelfde deur als ik waar het is vervangen. (foto onderaan)

En is er wellicht een extra slot waarmee je zo'n loopdeur aan de binnenkant kan beveiligen ?
Ik wil geen grote horizontale balk, dat is te veel. Gewoon een pin of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c127c4XrFpDbGLdQhX33WnJ8LwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSgVB4b3xuXzeHfChBhbzmZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTAcSnZZ-ZyWTRUgNL8LlpAc0SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5AzjZpk1OMaknsPdwgmlHem.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSGibEEKImFty9d_aVBzHayfbHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rceAIQiPOwIcBf6kNoy9rcT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Hebben er hier mensen ervaring met een driepuntssluiting en een draai- of drukknop?

In de deuren met zo'n sluiting hier, kan/moet ik de klink omhoog draaien om de driepuntssluiting te activeren. Dan pas kan ik de sleutel omdraaien om de sluiting op z'n plaats te houden.

Ik neem aan dat zo'n knop gewoon 1 op 1 een vervanger is voor de sleutel en dat het (met mijn deuren) altijd zal werken toch?

Ik vraag het maar even want ik lees wel eens dat er wel wat moeilijkheden zijn met driepuntssloten en knoppen, maar dat is naar ik aanneem als die sluiting ook moet worden geïnitieerd en geactiveerd door de sleutel, ipv bij mij via de klink?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GillBates
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:40:
Hebben er hier mensen ervaring met een driepuntssluiting en een draai- of drukknop?

In de deuren met zo'n sluiting hier, kan/moet ik de klink omhoog draaien om de driepuntssluiting te activeren. Dan pas kan ik de sleutel omdraaien om de sluiting op z'n plaats te houden.

Ik neem aan dat zo'n knop gewoon 1 op 1 een vervanger is voor de sleutel en dat het (met mijn deuren) altijd zal werken toch?

Ik vraag het maar even want ik lees wel eens dat er wel wat moeilijkheden zijn met driepuntssloten en knoppen, maar dat is naar ik aanneem als die sluiting ook moet worden geïnitieerd en geactiveerd door de sleutel, ipv bij mij via de klink?
Klopt, een draaiknop is een vervanger van een sleutel. Zou dus geen probleem moeten geven.

www.doorax.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:40:

Als ik het goed begrijp dan is de driepuntssluiting dus krukbediend? Dat zou geen problemen moeten geven.
Bij mij heb ik de cilinders (Ivana, geen paniekfunctie) vervangen door M&C Condor met een draaiknop. Echt een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
maniac2003 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:00:
[...]

Als ik het goed begrijp dan is de driepuntssluiting dus krukbediend? Dat zou geen problemen moeten geven.
Bij mij heb ik de cilinders (Ivana, geen paniekfunctie) vervangen door M&C Condor met een draaiknop. Echt een stuk prettiger.
Ja sorry, krukbediend is de juiste term inderdaad. Daar kwam ik pas na een beetje verder zoeken achter.

Ik heb inmiddels ook M&C besteld, maar dan de relatief nieuwe Minos. De meesten ook met knop. Nu heb ik nog altijd overal sleutels op de deuren zitten. Of niet, want vaak stak ik dan een sleutel in mijn jaszak om mee te nemen als ik zonder auto (=enorme sleutel) op pad ging. Of dat ik de container buiten wilde zetten en ik zonder sleutel naar buiten liep, terwijl de deur achter de berging naar buiten toe nog gewoon op slot zat. En dan heb ik weer dat de sleutel nog in mijn jaszak zit en ik eerst weer die sleutel moet gaan zoeken om de deur te kunnen sluiten, of juist om hem te kunnen openen.

Nu heb ik nog W-3600(SKG**) van Wilka. Kan daar verder totaal niks over vinden, afgezien van de officiële informatie op de site. Is achtergelaten door de vorige eigenaar. Heel fijn dat alles gelijksluitend is, maar verder geen kern/cilindertrekbeveiliging.

Wat doen jullie met oude cilinders? Bewaren? Of verkopen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@HarmoniousVibe ik heb ze bewaard. Gaat in mijn geval maar om 2 cilinders. Overig spul hoeft van mij niet gelijksluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:54:
[...]

Ja sorry, krukbediend is de juiste term inderdaad. Daar kwam ik pas na een beetje verder zoeken achter.

Ik heb inmiddels ook M&C besteld, maar dan de relatief nieuwe Minos. De meesten ook met knop. Nu heb ik nog altijd overal sleutels op de deuren zitten. Of niet, want vaak stak ik dan een sleutel in mijn jaszak om mee te nemen als ik zonder auto (=enorme sleutel) op pad ging. Of dat ik de container buiten wilde zetten en ik zonder sleutel naar buiten liep, terwijl de deur achter de berging naar buiten toe nog gewoon op slot zat. En dan heb ik weer dat de sleutel nog in mijn jaszak zit en ik eerst weer die sleutel moet gaan zoeken om de deur te kunnen sluiten, of juist om hem te kunnen openen.

Nu heb ik nog W-3600(SKG**) van Wilka. Kan daar verder totaal niks over vinden, afgezien van de officiële informatie op de site. Is achtergelaten door de vorige eigenaar. Heel fijn dat alles gelijksluitend is, maar verder geen kern/cilindertrekbeveiliging.

Wat doen jullie met oude cilinders? Bewaren? Of verkopen?
Gelijksluitend is inderdaad ideaal.

Laatst alle cilinders preventief vervangen nadat mijn dochter haar sleutelbos bij de de bushalte aan haar fiets had laten hangen en de fiets verdwenen was ;w

Ik jouw geval weet je niet 100% zeker of er nog elders een sleutel in omloop is.
Misschien heb je nog een bestemming zoals een schuur of zomerhuisje maar anders zou ik ze op MP plaatsen of vrienden of familie er blij mee maken.

• HarmoniousVibe
nokiaan958GB schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:03:
[...]

Gelijksluitend is inderdaad ideaal.

Laatst alle cilinders preventief vervangen nadat mijn dochter haar sleutelbos bij de de bushalte aan haar fiets had laten hangen en de fiets verdwenen was ;w

Ik jouw geval weet je niet 100% zeker of er nog elders een sleutel in omloop is.
Misschien heb je nog een bestemming zoals een schuur of zomerhuisje maar anders zou ik ze op MP plaatsen of vrienden of familie er blij mee maken.
Ja inderdaad, alhoewel ik ook een beetje terughoudend ben om wat inmiddels toch wel inferieur hang- en sluitwerk is (geen kerntrekbeveiliging), aan vrienden of familie te geven. Aan de andere kant hebben die vrienden/familie waarschijnlijk toch al geen SKG-3, tenzij ze nieuwbouw hebben. En ik zeg het er sowieso wel bij natuurlijk.

Ai, een fiets met alle sleutels laten hangen klinkt niet heel handig :D. Ik overweeg om er voor €20 een verzekering bij te nemen waarmee je éénmalig al je cilinders en sleutels op kunt laten sturen en ze ze aan kunnen passen zodat de oude, verloren of gestolen sleutel meer werkt. Geen idee hoe ze dat dan, vooral qua sleutels, maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-12-2021 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zo, ik heb inmiddels de M&C Minos binnen. Volgens de verkoper is dit het nieuwste model met dezelfde internals als de Condor, maar dan met de extra stevige trekbeveiliging van de Move (volgens mij die hardstalen "trapshark" u-clip). De sleutels lijken zo op het oog hetzelfde. Ook met een rood "oogje". Hij raadde mij deze dus ook aan boven de Condor (ook al is de Condor iets duurder). Er is nog heel weinig informatie over de Minos te vinden, maar blijkbaar lanceert M&C ergens de komende weken een nieuwe site waar hij wel op komt te staan.

Nu heb ik ook bijna overal draaiknoppen en dit vind ik zelf echt heel fijn. Ik kan nu altijd gewoon de tuin/berging in zonder dat ik mijn sleutels bij me heb (waar had ik die ook alweer gelaten?). Of via achterom de container buiten zetten, ook zonder sleutels. Handig handig. In mijn geval ook veiliger, want ik deed de voordeur eigenlijk nooit op slot als ik zelf thuis was (of ik via achterom het huis verliet), omdat ik wel snel het huis wil kunnen verlaten in geval van brand.

Er staat wel een vage disclaimer op de doosjes met de cilinders met draaiknop:
LET OP: Deze cilinder behaalt uitsluitend de SKG-sterren classificatie in een Deurelement (inclusief
zijruit), waarbij ten minste P4A gelaagd glas is toegepast, OF in een deurelement zonder zicht op de knop.

Een houten deurelement (inclusief zijruit) met zicht op de "standaard" draaiknop, moet worden voorzien van een SKG (V) gecertificeerde anti-boor-/ manipulatie voorziening.
Wat wordt hiermee bedoeld? En dan het name het stukje over de zijruit? Wat is een zijruit in deze context? Wordt met de eerste zin bedoeld dat je op moet passen dat ze het glas in de voordeur in kunnen tikken als het niet sterk genoeg is, en dan aan de knop kunnen draaien om binnen te komen?

En de tweede zin betekent dat ze door een houten deur heen kunnen boren om zo bij de knop te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:59
Vraagje, ik heb een woning van >100 jaar oud waarin de originele voordeur nog zit. Uiteraard wil ik deze behouden maar graag zou ik deze ook van een 3 punts slot voorzien. Ik begrijp dat het hiervoor nodig is om een stuk aan de zijkant te frezen en het kozijn maar vraag me af of dat ook kan als de deur (licht) krom is. In mijn geval is daar sprake van aan de onderkant.

Daarnaast ben ik benieuwd wat voor kosten ik hiervoor mag verwachten en aan wie ik deze opdracht zou kunnen verstrekken. Want als ik google kom ik veelal op van die malafide ogende slotenmakers uit die binnen 24 uur langskomen en 80.000 euro vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
3-puntssluiting plaatsen was hier €300 all-in. Deur was lichtelijk krom, het is een beetje ter beoordeling van de slotenmaker of het kan of niet. Door de driepuntssluiting trok de deur hier juist weer wat recht.

Voor een betrouwbare slotenmaker: https://hetccv.nl/keurmer...vw-beveiligingsadviseurs/ en zie ook https://www.consumentenbo...lverzekering/slotenmakers
Ik kon WhatsAppen met de slotenmaker en heb foto's gestuurd met de vraag of het kon. Vooraf een prijs afgesproken.

[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:59
ThinkPadd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:05:
3-puntssluiting plaatsen was hier €300 all-in. Deur was lichtelijk krom, het is een beetje ter beoordeling van de slotenmaker of het kan of niet. Door de driepuntssluiting trok de deur hier juist weer wat recht.

Voor een betrouwbare slotenmaker: https://hetccv.nl/keurmer...vw-beveiligingsadviseurs/ en zie ook https://www.consumentenbo...lverzekering/slotenmakers
Ik kon WhatsAppen met de slotenmaker en heb foto's gestuurd met de vraag of het kon. Vooraf een prijs afgesproken.
Goede tips! Bedankt! Helemaal niet aan gedacht om het via een keurmerk te zoeken dus hier kan ik mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:46
@HarmoniousVibe een knopcilinder wordt altijd afgeraden als je die wil toepassen in een deur met bijvoorbeeld glas, of een ruitje er naast, brievenbus, …
Je verzekering kan ook lastig gaan doen, als iemand met een handige tool via de brievenbus ofzo de knop weet te draaien en de deur open krijgt.
Begrijp ik nou dat er op jou voordeur een krukbediende mps zit?
Ook bijzonder.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
hansie_k schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:46:
@HarmoniousVibe
Begrijp ik nou dat er op jou voordeur een krukbediende mps zit?
Ook bijzonder.
Bij mij ook, nieuwbouw 2018.
Dus het komt wel meer voor. Handig, mwah.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste