Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-07 16:21
@N1ckk digitale oplossing lijkt leuk, maar werkt dat over 10 jaar ook nog? (kijk maar naar alle slimme thermostaten etc die ineens minder slim zijn omdat de stekker uit de servers getrokken werd.)

nachtnet zonder hoofdletter

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:22
nachtnet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:53:
@N1ckk digitale oplossing lijkt leuk, maar werkt dat over 10 jaar ook nog? (kijk maar naar alle slimme thermostaten etc die ineens minder slim zijn omdat de stekker uit de servers getrokken werd.)
Ik mag toch hopen dat voor sloten een locale oplossing bedacht is en niet dat het aan een externe server hangt.

Desalniettemin zou ik wel twijfelen aan de duurzaamheid van een digitale oplossing.

Without magic smoke, it ain't broken!

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-07 19:50

MrBubbles

Ik mis je

N1ckk schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:50:
Ik gebruik een digitale oplossing, dat kan ik ook zeer aanraden. Vooral omdat je dan sleutels met rechten kan uitdelen. Nuki is een aanrader.
Dat lijkt inderdaad wel heel handig, maar ik ben toch wat benauwd of zo'n systeem niet misbruikt kan worden.
nachtnet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:53:
Daar dacht ik ook al even aan. :)

I didn't ask for this, I was chosen.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
MrBubbles schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:43:
Ik zie bijvoorbeeld Nemef, M&C en Mauer maar die laatste 2 zeggen mij dan weer niet zo heel veel.
Op Youtube heb je een kanaal van de LockPickingLawyer die al deze sloten weet te kraken, en de sloten vervolgens open maakt en laat zien wat de sterke/zwakke punten zijn :) zo weet je een stuk beter wat je koopt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Topicstarter
Misschien heb je iets aan mijn topic van twee jaar terug, ik had toen dezelfde vragen: Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Ik ben nog steeds tevreden met de M&C Condor cilinders. Het zijn wel wat forse sleutels, maar het profiel is glad en heeft geen scherpe randjes zoals bij traditionele sleutels. Scheelt beschadigingen aan m'n broekzakken :P

Vergeet ook je deurbeslag niet trouwens. Als dat nu verouderd is dan is dat nog steeds een zwak punt, zelfs als je er moderne cilinders in zet.

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2020 13:02]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:46
Als ik jou was zou ik even naar een speciaalzaak van sleutels en sloten. daar tref je over het algemeen de betere merken aan. zo uit mijn hoofd is Lips bijvoorbeeld een goede. Staar je niet blind op de keurmerken overigens. Het enige wat je kunt doen is proberen te vertragen, als men (inbrekers) binnen willen komen, dan komen ze binnen. neemt niet weg dat goed hang en sluitwerk wel belangrijk is. wat ik niet zo goed begrijp is dat we nog altijd het zelfde cilinder systeem hebben, dat alleen sterk is op het midden.. als iemand hiermee met een uniek totaal ander concept zou komen loop je binnen denk ik..

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik vind de EVVA ICS en 3ks/4ks die ik een paar jaar geleden gekocht had nog steeds prima. EVVA kan diverse modellen ook met bijvoorbeeld stalen cilinders leveren(veel lastiger om dat weg te frezen), maar ook een aantal andere fabrikanten heeft dergelijke modellen beschikbaar. EVVA heeft ook twee elektronische systemen meen ik, dat had ik wel even overwogen, maar heb me er uiteindelijk niet meer echt mee bezig gehouden.

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik lees ook even mee in dit topic, gezien we ons pas gekocht huis ook gaan voorzien van nieuwe cilinders,dit omdat we momenteel verschillende sleutels hebben voor verschillende deuren. Zoekacties resulteren in verschillende kwaliteiten/merken/prijzen en meningen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Mauer DT1+ (nog niet definitief), maar vind het wel ontzettend duur allemaal om 5cilinder sloten te vervangen. Moet alleen nog alles opmeten en hopen dat het na een (online) bestelling dan allemaal gaat passen...

• Señor Sjon
  • Laatst online: 10:33

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@MrBubbles Topics gemerged.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 10:33

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Djampire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:01:
Als ik jou was zou ik even naar een speciaalzaak van sleutels en sloten. daar tref je over het algemeen de betere merken aan. zo uit mijn hoofd is Lips bijvoorbeeld een goede. Staar je niet blind op de keurmerken overigens. Het enige wat je kunt doen is proberen te vertragen, als men (inbrekers) binnen willen komen, dan komen ze binnen. neemt niet weg dat goed hang en sluitwerk wel belangrijk is. wat ik niet zo goed begrijp is dat we nog altijd het zelfde cilinder systeem hebben, dat alleen sterk is op het midden.. als iemand hiermee met een uniek totaal ander concept zou komen loop je binnen denk ik..
[Afbeelding]
Het is alleen maar vertraging. Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Señor Sjon schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Het is alleen maar vertraging. Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.
Dit dus. Een goed slot is precies dat. Gewoon een goed slot. Of die nu 50 of 100 euro kost. Als een inbreker binnen wil komen gaat niet op zijn gemakje proberen om jouw slot open te krijgen. Die sloopt gewoon de boel.
En slot is net zo goed als de zwakste plek in een deur, raam, whatever.

Een certificaat doet niets meer als voorkomen dat je sleutel zomaar nagemaakt kan worden. Dat heeft dus alleen zin als je bang bent om je sleutels te verliezen.

Zelf zou ik eerder kijken naar goed beslag dan een duur slot.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-07 19:50

MrBubbles

Ik mis je

Ik heb het topic even doorgelezen en ben er wel uit. De M&C Condor besteld. :) Thanks @ThinkPad

I didn't ask for this, I was chosen.

• Jacko01
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07:44
Inmiddels nieuwe sloten besteld M&C Color.

Het beslag is inderdaad ook belangrijk, er zit nu hoppe kerntrek beslag op dus dat zit al goed.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:33:
... Met steeds capabeler accugereedschap kan men rustig om het slot heen met een multitool. Of ze gooien gewoon een raampje in.
Een cilinder moet natuurlijk niet overbemeten zijn ten aanzien van de rest inderdaad, maar ramen zijn tegenwoordig ook oningooibaar te krijgen en ook deuren kunnen van gehard stalen wapening voorzien zijn. >:)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
begintmeta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Een cilinder moet natuurlijk niet overbemeten zijn ten aanzien van de rest inderdaad, maar ramen zijn tegenwoordig ook oningooibaar te krijgen en ook deuren kunnen van gehard stalen wapening voorzien zijn. >:)
Meestal gebruik je die om het onheil binnen te houden ipv buiten te houden ;)

Maargoed, je wilt gewoon een fatsoenlijk slot, sluitkom, cilinder en deurbeslag. Dan ben je de gelegenheidsdief die stilletjes komt binnensluipen al kwijt. Uiteraard kan je altijd nog een tegel door het raam gooien, maar dan heb je een ander soort dief, die is dan doelbewust naar jouw spullen op zoek, die houd je toch niet buiten.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True