MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:30:
Ook hier langzamerhand aan het overschakelen van alle hang en sluitwerk.
Op de benedenverdieping zoals ik schreef al vijf deuren. Gezien de sponning vrij dik is, liepen de oude schilden haast tegen de sponning aan. Ben deze langzamerhand aan het vervangen voor smalle schilden. Ziet er net iets beter uit. Enige nadeel is dat de blindplaten vaak SKG** zijn ipv ***.
Dan is de vraag; beter een ** blind plaat dan een *** normale plaat?
Stap over van normaal beslag naar kerntrekbeslag. Vooral om de afschrikkende werking.
Levert me momenteel wel een probleem op met de twee voordeuren, aangezien de DOM Diamant sleutels die ik daar heb niet door het kerntrekbeslag heen kunnen.
Dus dat wordt een drietrapsraket. Eerst de slotplaten beneden vervangen, dan de cilinders, daarna de rest van het huis.
Volgende stap is een nieuwe set cilinders en de twee bovendeuren afmaken.
Neig nu naar de M&C Condor. Vooral omdat ik een keersleutel prettig vind. Moet alleen even kijken hoe dat uitkomt met de lengte (2,5mm afwijking is wat onhandig). Geloof dat ze met de vorige montage ook niet al te kritisch geweest zijn, dus even goed kijken per deur waar ik op uit kom.
Alternatieven zouden kunnen zijn de M&C Matrix (geen keersleutel) of DOM ixTwinstar (heel erg aan de prijs, maar wel normale maten.
Ik zit in dezelfde situatie, ik heb drie deuren op de benedenverdieping die toegang geven tot de woning, een poort, en een schuur. Het liefst wil ik gelijksluitende sloten zodat ik ipv drie sleutels naar één kan.
Al mn beslag en cilinders wil ik vervangen, en ook ik kwam uit bij de M&C Condor ivm prijs/kwaliteit. Nu zat ik ook met die 2,5mm maar wat ik over vindt is een vorm van 't volgende bij deurbeslag:
Uitstekende lengte cilinder vanaf deur Minimaal 10 mm - maximaal 18 mm
Al mijn deuren zijn 40mm, standaard maat van de Condor is 32/32 65mm. Al mijn sloten zitten precies in het midden van de deur, dus dat steekt dan ~12mm uit, wat in de marge van het beslag zou moeten passen.
Enige waar ik écht niet uitkom is het geëmmer met schroefafstanden van het beslag. Elke deur heeft andere beslag (hooray), met verschillende sloten, en verschillende stijlen. Het liefst wil ik alles uniform hebben, maar ik weet niet of de 't slot (niet cilinder) van invloed is op welk beslag wel/niet past qua afstanden tussen alle onderdelen (los van PC-maat, maar de afstand tussen de drie schroeven).
Qua beveiliging wil ik nu 't volgende gaan doen:
5x M&C Condor, zeven sleutels
2x 'voordeur'-beslag met kerntrekbeveiliging (voordeur, poort)
3x 'achterdeur'-beslag met kerntrekbeveiliging
4x SecuStrip/Axa anti-inbraakstrips (poort niet nodig)
2x SecuStrip anti-inbraakstrips voor makkelijk te bereiken ramen 1e verdieping (uitbouw onder slaapkamerramen, kliko's staan naast uitbouw).
Wat ik nog graag zou willen is een manier om de ramen te beveiligen als ze op een kier staan. Er zitten ventilatieroosters in dus strikt noodzakelijk is het niet. Ze staan nu standaard op een kier, dan kun je met anti-inbraakstrips alsnog makkelijk met een koevoet er bij komen.
Licht voor en achter hebben we al, daar wil ik nog LED-verlichting met sensor in hebben zodat ik daar zelf 's avonds niet meer over na hoef te denken.