Aha, de dikte van de sleutel gaat het dus om, dan past hij niet goed door de sleuf van het kerntrekbeslag van AXA blijkbaar.
Dan is het wel weer een stuk duurder geworden in de afgelopen 4 jaar, ik was destijds €945 kwijt voor 8 M&C Move cilinders met 9 sleutels er bij.
Was voor mijn nieuwe huis en dan vallen dergelijke bedragen op dat moment op de een of andere manier mee en ging gewoon voor de beste, terwijl als je het later koopt het meer opvalt dat het duur is.

Maar als je de features niet nodig hebt dan is het wel fijn om flink te kunnen besparen
Kijkend naar dit vergelijkingsplaatje van mc-sloten.nl:
[Afbeelding]
De minos is sinds 2022 ongeveer dacht ik de "nieuwste" cylinder. Geen sluitplan echter en ook geen verhoogd profiel. Maar dat heb ik ook allemaal niet echt nodig

Met dat “verhoogd profiel” bedoelen ze blijkbaar de sleuteldikte en dat lijkt me dus eerder een nadeel aangezien het je beperkt in het kopen van bepaald kerntrekbeslag.

Is volgens M&C een veiliheidsfeature maar al hun sleutels hebben al een certificaat tegen ongeoorloofd kopiëren.
Bij de Condor is een stapje extra blijkbaar de dikte en bij de Move het beweegbare deel in de sleutel zelf.
De minos lijkt ook Nuki compatible te zijn als ik kijk naar de datasheet.
Uiteindelijk ga ik er voor de
https://axahomesecurity.c...ntrek/#technical_drawings
Edge Plus Smal kruk. het gaat bii mij om balkondeur en twee achterdeuren die ik met kruk wil bedienen.
@
Vliegvlug is jouw deur ook 38mm en heb je daarvoor dus ook de 32/32 Move gekocht? Ik vraag het want als je een dikkere deur hebt dan heb je misschien een 32/37 genomen om het cylinder te laten "verzinken" in de deur, immers mag je 3 mm uitsteken met je cylinder.
Net even voor je opgemeten en de deur is 39mm dik maar dat kan ook komen door de verflagen van de afgelopen 35 jaar
Ik weet eerlijk gezegd niet meer welke cilinder ik er nu in heb zitten, ik heb wel een 32/37 in de aankoopnota vermeld staan en meerdere 32/32 cilinders.
Zag wel dat de cilinder aan de binnenkant ruim 4mm voorbij het beslag uitsteekt dus mogelijk dat je daar wat aan hebt bij het bepalen van je maat.
Weet wel dat het kerntrekdeel van het AXA beslag een stukje uit kan schuiven zodat je niet precies uit hoeft te komen.