GillBates schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:04:
[...]
Sommige merken zoals EVVA en ABUS markeren dit standaard op de cilinders. Met een slagletter kun je dit zelf onleesbaar maken.
Was de set bij Sullus in jouw geval echt een stuk goedkoper? Als ik de EVVA ICS bij verschillende Nederlandse aanbieders vergelijk, valt het verschil namelijk mee.
Het grote verschil in de prijs zit niet in het slot, maar in de extra sleutels! In nederland betaalde ik voor 6 sleutels meer dan 120 euro, bij sullus betaalde ik 40 euro. Daarnaast was het slot zelf ook ongeveer 40 euro goedkoper. (dom twinstar, winkhaus x tra)
zunrob schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:52:
[...]
Gebruik gemaakt van deze tip voor een paar Evva ICS cilinders, bedankt! Wat me echter opvalt is dat aan het einde van de cilinder, aan elke kant, het slotnummer erin is gefreesd. Ik heb glazen deuren waar deze cilinders in komen, en ondanks dat ik de kortste variant (27mm aan beide zijden) heb gekozen steken de cilinders toch uit waardoor dit nummer zichtbaar is. Om eerlijk te zijn voelt dit niet heel relaxed en het ziet niet mooi uit. Nu kun je zonder de security card volgens mij niet zomaar sleutels laten maken, maar toch.
Overigens heb ik ook een 31-31 cilinder besteld, ook daar is het in gefreesd. Is dit standaard bij Evva ICS cilinders? Alle cilinders die ik tot nu toe tegen ben gekomen hebben dit niet namelijk...
Erg vervelend! Ik zie die markering ook bij mijn slot staan, maar dat zit wel op 3mm van de buitenzijde. Helaas ligt dit uiteindelijk meer aan de buitendeur dan aan het slot zelf

20-20 is echt een extreem smalle maat voor een buitendeur. Inderdaad zoals je zelf al zei kunnen deze sleutels niet zonder certificaat gemaakt worden. Misschien kan je een sleutelplaatje monteren als je er een kan vinden die goed past?
https://www.meubelbeslago...telplaat-zwart-rond-50-mm
-