Cilindersloten, welk merk heeft een lange levensduur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:06
Wij willen onze cilindersloten vervangen van 3 deuren in huis.

Wat we nu hebben is van het merk DOM en ze zijn na 12 jaar alledrie mankementen gaan vertonen. Dit vonden we niet acceptabel en we zijn dan ook gaan kijken naar een alternatief.

Nu zijn er meerdere merken die aangeraden worden als je veel slotenmakerssites leest:
- Nemef
- ABUS
- M&C

En wat minder vaak:
- Noxxa
- DOM
- Pfaffenhain (ABUS zustermerk)
- AXA
- Iseo

De M&C Condor lijkt ons wel een goede, dat is nu onze eerste keuze.

Nu kun je natuurlijk de keurmerken gewoon vinden, maar zijn er ook betere merken qua levensduur? Dat is iets wat je niet kunt nalezen in een review of keurmerk.

Ervaringen? Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

Honesty

kattenneus!

Wij hadden ook DOM sloten, 1 ging er kapot en wij kregen van de slotenmaker te horen dat DOM Plura ook gewoon goed was en dat een upgrade niet nodig was. Achteraf wel spijt van had liever wel een upgrade gehad of zelfs met een chip erin.
het vervangen is fluitje cent en het kost allemaal ook niet de wereld en voor die paar tientjes meer is een fancy sleutel in je broekzak ook wel de moeite waard

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 20:47
Heb M&C in mijn laatste 4 woningen gebruikt, naar volle tevredenheid. Ik zeg doen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik zweer al jaren bij EVVA sinds ik hier bijna 20 jaar geleden mee werkte toen ik nog in de bouw werkzaam was. Neem nu al 3 verhuizingen op rij dezelfde gelijk sluitendecilinders mee en heb inmiddels 2 keer dezelfde cilinders nog bijbesteld. Niet kapot te krijgen, SKG***, betaalbaar en na 20 jaar nog steeds gewoon leverbaar in dezelfde serie.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
Wat voor mankementen hebben we het hier over?
Zijn de sleutels niet versleten? Dat is maar messing en die willen nog wel eens de scherpe puntjes kwijtraken.
Had in mijn vorige woning een Lips cilinder. Na 25 jaar werkte dat nog prima.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:26
Let wel die M&C condor sleutels zijn enorm groot.
Dik en zwaar.
Sloten werken tot nu toe prima (jaar in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
JukeboxBill schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:55:
Wat voor mankementen hebben we het hier over?
Zijn de sleutels niet versleten? Dat is maar messing en die willen nog wel eens de scherpe puntjes kwijtraken.
Had in mijn vorige woning een Lips cilinder. Na 25 jaar werkte dat nog prima.
Eentje draait door tenzij je draait en duwt tegelijk, met alle sleutels, ook de nooit gebruike reserves. En een andere cilinder erin om te testen deed t wel. Een ander gaat soms stroef, en de ene sleutel meer dan de andere, maar heeft wel met meerdere sleutels problemen. De derde cilinder weet ik niet wat er precies mankeert, en of t niet het beslag is, maar er zit iets los en ik wil toch alles gelijk sluitend dus ook die vervangen we.

[ Voor 3% gewijzigd door A Lurker op 19-07-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:51
Gebruik al een paar jaar mc condor sloten, werkt prima en nooit problemen mee.

Wat ik ook kan aanraden is een draaiknop. Mijn vrouw is notoire met haar sleutel ergens hebben liggen. Aan de achterdeur heb ik een draaiknop slot zodat je die altijd open kan maken in geval van nood en er zit een kinderbeveiliging op. (Drukken en dan draaien)

[ Voor 63% gewijzigd door Cardinal op 19-07-2024 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:02
Ik gebruik nu sinds een jaar of 5 8 (blijkbaar al) de Nemef NF4, vooral omdat die sleutel omkeerbaar is en ik dus niet zit te hannessen met een sleutel die andersom in het slot zit. Mijn vrouw vond dat ik me aanstelde maar de winst is hetzelfde als USB-A of USB-C. Eenmaal de nieuwe gebruikt is de oude onbruikbaar voor je :9

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 19-07-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Justin schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:37:
Heb M&C in mijn laatste 4 woningen gebruikt, naar volle tevredenheid. Ik zeg doen :-)
Hier ook al jaren M&C. Superdegelijk en de sleutels zijn mooi degelijk ten opzichte van de megadunne sleutel die m'n ouders bijvoorbeeld hebben. Dus ik ben ook niet bang om 'm ooit af te breken. Topspul.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:23
Ik koop altijd Lips of Nemef, niet de goedkoopste maar het werkt gewoon zoals het hoort, en het doet dat vele jaren en dat vindt ik veel belangrijker dan wat geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53

JME

zeg maar Jamie

Zit er naast duurzaamheid nog verschil in inbraakveiligheid tussen je opties? Kan ook handig zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

FreakNL

Well do ya punk?

lolgast schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:07:
Ik gebruik nu sinds een jaar of 5 8 (blijkbaar al) de Nemef NF4, vooral omdat die sleutel omkeerbaar is en ik dus niet zit te hannessen met een sleutel die andersom in het slot zit. Mijn vrouw vond dat ik me aanstelde maar de winst is hetzelfde als USB-A of USB-C. Eenmaal de nieuwe gebruikt is de oude onbruikbaar voor je :9
Heb ook al sinds 2014 Nemef NF4. Draait ook gewoon als er aan de binnenkant een sleutel zit, nog een voordeel.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 19-07-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
JME schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:33:
Zit er naast duurzaamheid nog verschil in inbraakveiligheid tussen je opties? Kan ook handig zijn.. :)
Elke merk heeft zijn eigen setje van goed tot beter, is vooral een kwestie van wat je er aan uit wil geven.

Ik was met dit topic puur geïnteresseerd in ervaringen met langdurig gebruik. Daar rept geen enkele youtuber of review over. Tis vooral oplepelen van specs, of niet eens dat.

Maar om alsnog antwoord te geven op je vraag, ik heb mijn eisen al helder. Uiteindelijk wil ik een SKG*** met goede cilindertrekbeveiliging en algehele hoogwaardige beveiliging.

Ik denk dat het de mc condor wordt, of de nemef nf4, die lijkt goed te bevallen en de vindbaarheid bij nederlandse webshops is prima.

[ Voor 5% gewijzigd door A Lurker op 19-07-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier hebben we reeds een mooi topic voor, met heel veel tips :) :

Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Harrie_ Leuk dat die serie nog steeds te koop is, het wisselen van serie heeft alles te maken met het profiel van de cilinder en het alleen recht (wat beperkt is) om dat profiel sleutel te maken. Zeker voor een gecertificeerd slot van belang anders is deze op iedere hoek van de straat na te maken.
Het probleem van @A Lurker lijkt mij eerder een slot probleem dan de cilinder.
Verder gelijksluitend is gewoon top minder sleutels is beter.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Frogmen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:35:
[...]
Het probleem van @A Lurker lijkt mij eerder een slot probleem dan de cilinder.
Verder gelijksluitend is gewoon top minder sleutels is beter.
Zeker, maar ik wilde maar @A Lurker vroeg om (langdurige) ervaringen, en ik wilde het maar noemen als een pré omdat je je vaak nu niet realiseert dat je wellicht over 10 jaar nog een extra gelijksluitende cilinder wil hebben en dat het dan wel handig is als die nog verkrijgbaar is op de lange termijn...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50

Bever!

3

Heb nu een jaar of 8 Dom diamant, en die doen het nog zonder problemen. En daarnaast extreem inbraakwerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ook team condor hier, grote sleutel, wat weer voordelen heeft bij het openen van een 3 puntssluiting welke niet met de kruk word geopend (voordeur) . maar het is een groot ding aan je sleutelbos. inmiddels enkele jaren in gebruik. past overegens ook niet met al het antikerntrek sluitwerk dan is de sleutel te dik (of het gleufje te smal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:59

StarWing

Huh ?!?

EVVA, al meer dan 14j hier zonder enig probleem.
3 cilinders met 1 sleutel

Page intentionally left blank.

Pagina: 1