Nee precies, die 28mm F2 is degene die er het dichtst bij komt. Mist "maar" F0.3 (al neemt de complexiteit en dus formaat exponentieel toe naarmate je dichter bij de F1 komt).
Neig er nu nog het meest naar om mijn Sigma 24mm F2.0 om te ruilen voor of de F3.5 (die zo fijn dichtbij kan focussen) of de Sony F2.8 G, en dan vervolgens mijn 40mm F2.8 G om te ruilen voor de Sigma 35mm F2.0 (of de Sony 35mm F1.8, maar ben wel gewend/verslaafd geraakt aan diafragmaringen), zodat het op alle fronten (iets) kleiner wordt en mijn "snelste"lens verandert van 24mm naar 35mm.
Merkte op vakantie dat ik (buiten landschappen) meer met 24mm een selfie probeer, of zeg gebouwen (waar F2.8 genoeg voor is), dan dat ik de F2.0 gebruik voor bijvoorbeeld astro of bewegende mensen in het donker. Dan is de F2.0 toch best een zware toeter, en past een snellere 35mm en langzamere maar kleinere 24mm denk ik beter bij mijn gebruik.
En de 28mmF2.0 voelt toch (misschien ook vanwege de prijs, en heb hem ooit gehad en verkocht voor upgrades) als een stap terug tov. de Sigma C's en Sony compacte G's...(en ja ben daarnaast ook nog wel gevoelig voor bouwkwaliteit en lensfeatures

)