Volgens deze reviewer is het een fantastische lens, maar de AF schiet een beetje tekort. Met honden die met hoge snelheid op je af komen rennen zou de lens misschien tekort kunnen komen.ImLegenJerry schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:01:
Ik ben aan het kijken naar een 70-180//70-200 F2.8 lens. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Tamron 70-180 G2. Deze is lichter dan de Sigma en de Sony, en daarbij ook een stuk goedkoper. Qua scherpte zou hij erg goed moeten zijn. Ik zal de lens voornamelijk gebruiken voor evenementen en hondenfotografie. Eventueel ook nog voor auto's en portretten.
Is er een reden waarom ik beter voor de Sony zou gaan? Met mijn A7Cii schiet ik in ieder geval niet boven de 10fps.
YouTube: Sigma 70-200 2.8 DG DN vs Tamron 70-180 2.8 G2 REVIEW: Who Did It BE...
Met de Tamron en ook zo'n beetje elke Sigma die ik gebruikte verlies je focus zodra je aan de zoom ring draait en moet je de focus opnieuw vinden, met de Sony behoud je gewoon focus.
https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt
:strip_exif()/f/image/0uv0CLyC391O8gIah2MmK3N7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GWO766aPsj4rniT7UWhRjbIo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f4S9UIjB5DRABcplYxr3Zq2g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FE09ylL9E2TDlLCiXlp4U6JL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dNVloggCxS1XUKIK9inQdFDV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5pRsx7jHTUOzuS8v79be9q8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bIU74w6LhNyBuynPEQiA2iOC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ScfB4vn75N1JhKbKaBsiIzEo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jw85A9vISvFRb5RNgQiCWLgZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUAQeyIDyeqLHJmk17rYEq4y.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Zjb9ZGgSTgnj16YGhxAR3GfF.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/Bx8OJzJ6mxSK1hX7WwH4yrmY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxBkGYZzvfmEgtHrGqgLTsrQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UDg6BSbPfE1vjx3dmAQQvuWH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QvGSo75dLDLWkVDY1CahoVGD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1IG8f3AOI73zGWA4yrpChSKn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fybtMu9SkWWLppzhB5RtZ6tK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OUqTLhnXQa6RUFJqC2NRRAdC.jpg?f=fotoalbum_large)