Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Systeemtaal op NL(NL) zetten, ipv NL(Bel)
Zo simpel kan het soms zijn. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-03 12:27
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Systeemtaal op NL(NL) zetten, ipv NL(Bel)
Werkt bij mij, 7+, al een week of twee.

Probeer eens met de Google app of je hem (haar) aan de praat kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
benbem1944 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Werkt bij mij, 7+, al een week of twee.

Probeer eens met de Google app of je hem (haar) aan de praat kunt krijgen.
Taal aanpassen werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 15:53
Vraagje aan alle Nokia 7 plus gebruikers: m'n vriendin heeft sinds vanavond dit toestel, alles werkt prima op een ding na, namelijk bij bellen klinkt het geluid dat haar microfoon oppikt wat zwak, bijna alsof je door een doek heen praat. Gekke is dat bij video opnames het geluid helemaal goed is. Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik heb mijn toestel dit weekend ook binnen, nu neem ik een weekje voor wat tests en uitprobeersels zonder met m'n SIM en Whatsapp te klooien.

Hmm, ik zal vanavond ook eens kijken hoe het met m'n helderheid zit naast m'n oude Wileyfox Swift 2X. Hoewel het wat mij betreft wel goed leek te zitten op 't eerste gezicht.

Verder erg blij er mee tot nu toe, alleen ik vraag me wel af hoe mensen het apparaat vasthouden? Ik gebruik normaal m'n pink als steuntje aan de onderkant zodat ik het device niet tussen m'n vingers hoef te klemmen, maar bij de Nokia valt daardoor m'n vinger net in de charging port, die wat scherpere randjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Google had het over "ergens in de herfst", Nokia is er weer snel bij :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, feck. Ik dacht aan de hand daarvan even de Preview te installeren, maar die wiped je hele telefoon.

Daar heb ik effe geen zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:21
De camera app heeft bij mij net een flinke update gehad. (247 mb)
Google lens zit nu geintregeerd in de app.
Interface is ook iets anders.

Ben aan het werk heb dus verder niet echt kunnen kijken wat er nog meer veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 11:18
RvD86 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:44:
De camera app heeft bij mij net een flinke update gehad. (247 mb)
Google lens zit nu geintregeerd in de app.
Interface is ook iets anders.

Ben aan het werk heb dus verder niet echt kunnen kijken wat er nog meer veranderd is.
Nokia Camera app update brings AI stickers, redesigned UI, Google Lens & Motion integration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Laatst online: 02-03 12:27
Waarschijnlijk loop ik achter maar wat kun je me AI stickers?
Heb een beetje gegoogled maar lees niets over gebruik met een camera.
Kan iemand hierover iets mee vertellen? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn eerste indruk: de vernieuwde camera app reageert sneller, maar ook het schakelen naar de tweede camera met optische zoom gaat nu zonder delay.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
XWB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Mijn eerste indruk: de vernieuwde camera app reageert sneller, maar ook het schakelen naar de tweede camera met optische zoom gaat nu zonder delay.
Ze zijn wel 2 opties vergeten ;)

https://www.deskmodder.de...ate-wurde-zurueckgezogen/

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bokeh: boeie..
Pro mode: wat? Die mag toch niet missen in een camera app? De fuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Volgens mij missen Bokeh en Pro alleen bij de Nokia 8 als ik het goed begrijp. Ik heb ze ook wel beschikbaar op de 7+

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia 6.1 heeft ook de (grote) camera update gehad, maar Pro mode is gewoon aanwezig hier.

Nog steeds zijn de foto's gemaakt met Gcam een stuk scherper dan die van de vernieuwde Nokia camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb dit gecontroleerd op mijn toestel, maar de Pro mode is na de update nog steeds aanwezig op de 7+.

Het lijkt alleen voor de Nokia 8 "vergeten" te zijn, wat uiteraard gewoon slordig is. Of het nieuwsbericht is inaccuraat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

XWB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Ik heb dit gecontroleerd op mijn toestel, maar de Pro mode is na de update nog steeds aanwezig op de 7+.

Het lijkt alleen voor de Nokia 8 "vergeten" te zijn, wat uiteraard gewoon slordig is. Of het nieuwsbericht is inaccuraat.
Als ik de reacties op https://nokiapoweruser.co...-lens-motion-integration/ goed begrijp, dan heeft de 8 naast de software-update ook een firmware-update nodig om alles goed te laten werken. Blijkbaar moet die nog langskomen.

Update: foutje, bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Inge Janse op 22-08-2018 13:32 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Weet iemand of de Nokia 7 plus UHS-I class 3 micro-sd kaartjes ondersteunt?
Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Belisarius schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:49:
Weet iemand of de Nokia 7 plus UHS-I class 3 micro-sd kaartjes ondersteunt?
Ik kan het nergens vinden.
Hier heb ik er een Samsung Evo+ 64GB MicroSD class 10 UHS-I U3 in zitten en werkt gewoon in de beta android 9 .
Weet niet of je dit bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
jodeltje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Bokeh: boeie..
Pro mode: wat? Die mag toch niet missen in een camera app? De fuk
Zit er gewoon in hoor 👍
Werkt trouwens een stuk beter nu...zo ik snel even heb getest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
digiben schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:26:
[...]

Hier heb ik er een Samsung Evo+ 64GB MicroSD class 10 UHS-I U3 in zitten en werkt gewoon in de beta android 9 .
Weet niet of je dit bedoelt :)
Njah, het is backward compatible. Weet je wat je minimum snelheid is? Die van "class 10" is namelijk lager dan die van "UHS-I U3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
Pepperoni schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:15:
Vraagje aan alle Nokia 7 plus gebruikers: m'n vriendin heeft sinds vanavond dit toestel, alles werkt prima op een ding na, namelijk bij bellen klinkt het geluid dat haar microfoon oppikt wat zwak, bijna alsof je door een doek heen praat. Gekke is dat bij video opnames het geluid helemaal goed is. Weet iemand wat dit kan zijn?
1. Heb je al hem al eens gerestart?
2. zo ja, doe een soft reset (https://www.hardreset.inf...a/nokia-7-plus/softreset/)
3. indien nog niet goed, phone terug binnenbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Belisarius schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 02:21:
[...]

Njah, het is backward compatible. Weet je wat je minimum snelheid is? Die van "class 10" is namelijk lager dan die van "UHS-I U3".
Ooh ik let eigenlijk nooit op die snelheden eerlijk gezegd 😇
Doosje staat 100 -60 ...maar heb dat Kaartje er toen keer bij gekocht voor de pc(Linux)..en zag als ik er bestanden heen schreef dat die snelheden rond de 20 a 65m lagen... leesnelheid is sneller .
Maar nu ligt het weer aan usb verloop is dat weer wat trager ....;)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
XWB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Begrijp ik het goed dat je nu met 2 vingers moet 'zoomen' om over te schakelen naar de tweede camera? En daarna zoomed ie digitaal.

Ik vond het handiger om gewoon met een knop te switchen, en dat digitale zoom mag van mij helemaal uit :|

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Korte vraag, misschien dat meer mensen dit hebben. Ik merk dat soms de registratie van mijn locatie (via google tijdlijn en google fit, maar ook via Wikiloc, dat ik gebruik voor wandelroutes) afwezig is. Ik vermoed dat dit samenhangt met het uitstaan van mijn 4g (ik wil vaak geen mobiel internet hebben, om niet gestoord / verleid te worden) en het niet uitvoeren van activiteiten op mijn telefoon (bijvoorbeeld op de fiets, dan zit mijn telefoon gewoon in mijn broekzak en doe ik er niets actiefs mee, afgezien van muziek luisteren via Spotify, maar zonder het scherm te gebruiken).

Ik vind dat soms best irritant, omdat ik graag mijn locatie blijf registreren. In Wikiloc is het zelfs ronduit lastig, omdat mijn telefoon dan niet kan aangeven of ik de juiste route loop of niet.

Met mijn oude telefoon, een Sony Xperia Z5 Compact, heb ik dat probleem niet, dus ik vermoed dat het iets specifieks is voor deze telefoon.

Ik heb batterijbesparing niet aanstaan, dus het is niet zo dat ik softwarematig bepaalde functies laat uitschakelen (alvast niet bewust).

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of dit voorkomen kan worden?

(een gerelateerd issue, vermoed ik, is dat Spotify na 10 minuten stopt met spelen als ik mijn 4g uit heb staan en ik Spotify niet op offline modus heb ingesteld; blijkbaar denkt mijn telefoon dan ook dat het wel goed is en de dienst uitgeschakeld mag worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ossi schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Zal ik zeker doen :)
De status is nu: "wachten op onderdelen". Dus ze zijn iets aan het doen, maar geen idee wat.
De telefoon zou gerepareerd moeten zijn. Er is een boardswap gedaan. Ik neem aan dat ze daarmee het moederbord bedoelen. De telefoon is onderweg naar de winkel. Hopelijk maandag of dinsdag ophalen. Ik laat het weten hoe hij werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik heb nog gewoon de knop hoor.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ben bang dat ik naar mm moet en hem moet laten fixen of omruilen. Vanaf dag 1 bezitter alleen ik begin nogal wat mankementen te krijgen :(.

Krasje in het glas (geen idee waarvan)
Touch scherm drukt tegen het glas (witte vlekken)
Bellen ik kan mensen gewoon niet verstaan
Flikker beeld tijdens filmpjes kijken
Hotspot is aan maar op de laptop ben ik keer op keer de verbinding kwijt.
Vingerafdruk scanner herkent vinger vaak niet.

Na 3 jaar Nexus 5X had ik 0 problemen mee. Geen krasje op het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-08-2018 21:01 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
RobbyTown schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:59:
Ben bang dat ik naar mm moet en hem moet laten fixen of omruilen. Vanaf dag 1 bezitter alleen ik begin nogal wat mankementen te krijgen :(.

Bizar, ik heb echt nergens last van. Ik heb m ook al vrij vanaf t begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Blijkbaar is wifi bellen voor de 7+ nu ook geactiveerd bij Vodafone. Zie ineens icoontje daarvoor. En wordt nu ook op Vodafone forum vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
RobbyTown schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:59:

Dit hoort natuurlijk niet ! ( Of je moet hem laten vallen)
Lekker om ruilen voor een nieuwe ;)
Ik heb hem zelf nu bijna 5 maanden en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
erikjong schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:29:
Blijkbaar is wifi bellen voor de 7+ nu ook geactiveerd bij Vodafone. Zie ineens icoontje daarvoor. En wordt nu ook op Vodafone forum vermeld.
Moet je dat ergens instellen? En zo ja; waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
kosterj schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Moet je dat ergens instellen? En zo ja; waar?
Nee, niets voor hoeven doen. Icoon verschijnt zodra signaalsterkte daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ik heb nu die Google assistent aan de praat gekregen, echter "ok Google en hey Google" doen het niet. Ook staat die functie in het grijs en kan ik ze niet aanzetten. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

c4coupe schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:16:
Ik heb nu die Google assistent aan de praat gekregen, echter "ok Google en hey Google" doen het niet. Ook staat die functie in het grijs en kan ik ze niet aanzetten. Iemand een idee?
Voice match, vanaf lockscreen is nog niet beschikbaar in het Nederlands.
[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo :) Niet echt actief (meer) op GoT, maar ik wilde toch even het volgende delen: heb sinds enkele dagen de 7 Plus en ondanks ik wat huiverig was over de helderheid in de zon volgens een aantal reviews, moet ik zeggen: het scherm is veel beter afleesbaar in de zon dan mijn vorige telefoon, de Huawei Mate. Heb echt totaal geen problemen en vind hem zelfs redelijk fel in de zon.

Verder een heerlijk lange accuduur. Top toestel, het enige wat me stoort is het volgende: ik gebruikte altijd de screen on/off app om met een appje het scherm uit te schakelen, om de power-on knop te ontzien. Als ik die nu installeer, moet ik hem als "device admin" toekennen, waardoor de screen on/off te telefoon als device admin lockt. Daardoor kan ik hem vervolgens niet meer unlocken met mijn fingerprint :( Heel irritant. Al veel zitten Googlen hierover, maar er lijkt niet echt een oplossing.

Herkent iemand dit?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
El_Bandito schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:00:
Hallo :) Niet echt actief (meer) op GoT, maar ik wilde toch even het volgende delen: heb sinds enkele dagen de 7 Plus en ondanks ik wat huiverig was over de helderheid in de zon volgens een aantal reviews, moet ik zeggen: het scherm is veel beter afleesbaar in de zon dan mijn vorige telefoon, de Huawei Mate. Heb echt totaal geen problemen en vind hem zelfs redelijk fel in de zon.

Verder een heerlijk lange accuduur. Top toestel, het enige wat me stoort is het volgende: ik gebruikte altijd de screen on/off app om met een appje het scherm uit te schakelen, om de power-on knop te ontzien. Als ik die nu installeer, moet ik hem als "device admin" toekennen, waardoor de screen on/off te telefoon als device admin lockt. Daardoor kan ik hem vervolgens niet meer unlocken met mijn fingerprint :( Heel irritant. Al veel zitten Googlen hierover, maar er lijkt niet echt een oplossing.

Herkent iemand dit?
Waarom gebruik je die app als je de telefoon toch met vingerafdruk unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, hier hetzelfde, erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27

Herkent iemand dit?
Ik kan je niet helpen, maar de meerwaarde van deze app ontgaat mij echt volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong

Herkent iemand dit?
Nova Launcher kent dezelfde mogelijkheid. Dubbel tab to lock. Kan mij herrinneren dat daar in de documentatie iets staat over een vertraging die moest worden ingebouwd voordat toestel volledig locked. Scherm is dus wel uit, maar nog geen full lock.

Kan ook met Nova Launcher pas na 2 a 3 sec weer unlocken met fingerprint, maar het werkt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01
Sinds Android 7 is dit aangepast en kunnen 'device administrators' het apparaat niet locken zoals het 'systeem' dat kan. Ik heb hier ook last van met Nova Launcher en de enige manier in Nova om dit te laten werken op de 'normale' manier is Nova roottoegang geven.

Verder hebben ze zoals @erikjong aangeeft ook een workarround, maar die werkt hier niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
-ION- schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:10:
[...]

Waarom gebruik je die app als je de telefoon toch met vingerafdruk unlocked?
Hè? Begrijp je vraag je even niet. Ik unlock de telefoon met vingerafdruk ja. Maar wat heeft dat er mee te maken? Ik wil het scherm uitzetten zonder het power knopje op de telefoon fysiek aan te raken. Maar als ik vervolgens een "Screen on/off" app hiervoor installeer en hiermee het scherm lock, kan ik hem vervolgens niet meer met fingerprint unlocken. Er staat dan "device locked by admin". Dus ik moet dan alsnog m'n passcode invoeren, wat ik dus niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
rens-br schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Sinds Android 7 is dit aangepast en kunnen 'device administrators' het apparaat niet locken zoals het 'systeem' dat kan. Ik heb hier ook last van met Nova Launcher en de enige manier in Nova om dit te laten werken op de 'normale' manier is Nova roottoegang geven.

Verder hebben ze zoals @erikjong aangeeft ook een workarround, maar die werkt hier niet helemaal lekker.
Ik heb Nova Launcher geinstalleerd, en werkt prima bij mij! "Double tap to lock" ingesteld in Gestures, en kan daarna gewoon het scherm weer unlocken met fingerprint. THanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
El_Bandito schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Hè? Begrijp je vraag je even niet. Ik unlock de telefoon met vingerafdruk ja. Maar wat heeft dat er mee te maken? Ik wil het scherm uitzetten zonder het power knopje op de telefoon fysiek aan te raken. Maar als ik vervolgens een "Screen on/off" app hiervoor installeer en hiermee het scherm lock, kan ik hem vervolgens niet meer met fingerprint unlocken. Er staat dan "device locked by admin". Dus ik moet dan alsnog m'n passcode invoeren, wat ik dus niet wil.
Maar waarom wil je de power knop ontlasten? Die dingen zijn toch gemaakt om vaak ingedrukt te worden? Ik ken alleen verhalen van Apple telefoons waarvan een knop ermee stopte, maar dat is al een aantal jaren geleden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
-ION- schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Maar waarom wil je de power knop ontlasten? Die dingen zijn toch gemaakt om vaak ingedrukt te worden? Ik ken alleen verhalen van Apple telefoons waarvan een knop ermee stopte, maar dat is al een aantal jaren geleden geloof ik.
Heb al een keer mijn Experia moeten laten fixen omdat de power knop lam was, waardoor de telefoon steeds rebootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
El_Bandito schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Heb al een keer mijn Experia moeten laten fixen omdat de power knop lam was, waardoor de telefoon steeds rebootte.
Dan zou je de volume buttons ook al moeten softwarematig zetten, ze moesten maar eens blijven hangen.

Dient toch nog altijd om gebruikt te worden denk ik een gsm? En je hebt 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dat soort ervaringen hoor ik niet vaak, misschien is dat eerder uitzondering dan regel?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind het wel een hele vergezochte actie om de powerknop-klik dan maar, vrij onhandig, te vervangen.

Als ik dat nodig zou hebben zou het direct een dealbreaker voor mijn telefoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Vraagje, sinds een update of 2 terug (klein maandje) vermoed de 8.1 update valt mijn 4g signaal weg vanaf ik begin te bellen en komt meteen weer terug als het gesprek gedaan is. Nog mensen hiervan last, en enig idee wat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
El_Bandito schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Ik heb Nova Launcher geinstalleerd, en werkt prima bij mij! "Double tap to lock" ingesteld in Gestures, en kan daarna gewoon het scherm weer unlocken met fingerprint. THanks! _/-\o_
Ik kan met Nova inderdaad ook het scherm locken met dubbel tab, maar na het unlocken met de fingerprint scanner krijg ik ook de melding dat het scherm gelocked is door de beheerder en moet ik mijn veegpatroon ingeven.

Niet erg hoor, want verder werkt het echt prettig.
(komende van een Moto G5 waar locken m.b.v. de fingerprint scanner mogelijk is en ik altijd gebruikte.

UPDATE : In de instellingen van Nova Launcher, onder "geavanceerd" staat een optie "vergrendelings methode". Daarna de 5 seconden wachttijd instellen.

Het resultaat is dat er met dubbel klik (werkt trouwens alleen vanaf het home scherm) het scherm gelocked kan worden. Dan kan men 5 seconden niet het scherm unlocken met de fingerprint scanner. Na de 5 seconden is dat weer normaal mogelijk zonder dat er "scherm gelocked door beheerder" melding komt en er ook geen pin of veegpatroon ingegeven hoeft te worden.

[ Voor 27% gewijzigd door speedme op 29-08-2018 22:01 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Simon Verhoeven schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 06:14:
Vraagje, sinds een update of 2 terug (klein maandje) vermoed de 8.1 update valt mijn 4g signaal weg vanaf ik begin te bellen en komt meteen weer terug als het gesprek gedaan is. Nog mensen hiervan last, en enig idee wat de oplossing is?
Het bellen gaat bij jou dan niet via het 4G netwerk, maar via 3G. Staat er dan een 3G of een H symbool in beeld?

Het kan zijn dat bellen via 4G uitstaat bij je netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ossi schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:31:
[...]

De telefoon zou gerepareerd moeten zijn. Er is een boardswap gedaan. Ik neem aan dat ze daarmee het moederbord bedoelen. De telefoon is onderweg naar de winkel. Hopelijk maandag of dinsdag ophalen. Ik laat het weten hoe hij werkt. :)
Heb je 'm al terug?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
speedme schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:20:
[...]

Ik kan met Nova inderdaad ook het scherm locken met dubbel tab, maar na het unlocken met de fingerprint scanner krijg ik ook de melding dat het scherm gelocked is door de beheerder en moet ik mijn veegpatroon ingeven.

Niet erg hoor, want verder werkt het echt prettig.
(komende van een Moto G5 waar locken m.b.v. de fingerprint scanner mogelijk is en ik altijd gebruikte.
Je moet ergens iets aan of uitvinken zodat je scherm eigenlijk paar sec op zwart gaat. Daarna locked die.
Wat jij zegt had ik eerst ook. Het is ergens nog een instelling die ik nu even niet kan vinden voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 12-09 23:58
Goedemiddag mede-tweakers, mag ik een beroep doen op jullie meedenken? ;)

Ik heb enorm gehoopt dat de 6.1+ hierheen zou komen vanwege de specs en het formaat, maar de internationale versie mist B20 en die heb ik echt nodig.

Mijn overige eisen zijn Android One en dubbele SIM. Ik heb vanmiddag in de winkel de 6.1 en 7+ in de hand gehad. De 7+ is echt groot, maar qua breedte schelen ze nauwelijks iets, de 6.1 lag me denk ik net iets minder lekker in de hand.

Zijn er nog meer mensen die tussen deze twee toestellen hebben getwijfeld en uiteindelijk voor de 7+ hebben gekozen? Hoe beviel uiteindelijk het formaat?

Alvast bedankt voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Sinds vandaag zie ik het volgende icoontje bovenin het scherm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jHpJ2p.png

Het lijkt erop volgens https://lowdown.carphonew...-on-my-screen-mean/29341/ "Phone with Wi-Fi symbol coming out of it" dat ik dan kan bellen over WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Opvallend, dat icon heb ik nog niet gespot. Heb je ergens wat moeten instellen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
XWB schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:24:
Net ff gecheckt, het is inderdaad bellen over wifi. (Instellingen - netwerk en internet - mobiel netwerk - geavanceerd)

Ik heb als provider Vodafone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
probleem helderheid van 10-15%

gisteren contact gehad met support team (via Nokia chat) betreft het niet kunnen instellen van een minimale helderheid tss 0-15%. ik had hier op het forum al gelezen van het probleem nu beweert men dat deze met een software-update kan oplossen. Ik heb nog weinig ervaring met het Nokia chat maar ik vermoed dat dit enkel als eerste support dient waarbij iemand een draaiboek volgt om eventuele 'kleine' problemen op te lossen. ik weet niet goed dat mijn vraag nu bij de second-line experten komt die dat dan meepakken om mogelijks op te lossen. ik heb gisteren eens op het forum van Nokia gekeken en heb niet direct dit probleem gevonden. weet er iemand dat dit probleem al opgenomen is bij het support team met link waar ik een mogelijke oplossing kan volgen?

oplossen met software update zou dat kunnen? of toestellen retouren en hopen op en scherm dat wel volledig kan gedimd worden?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/chCVoU/chat_01.pngAfbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ga0Y8U/chat_02.pngAfbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cMi9hp/chat_03.pngAfbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fmw6TU/chat_04.png

ps: voor de rest is die chat-app wel iets handig. nu ga ik zelf meestal wel es googlen om iets op te lossen maar ik kan mij voorstellen dat dit heel handig is voor mensen die niet echt op de hoogte zijn van alle tips en tricks van Android/Nokia. nu denk ik spontaan aan mijn moeder want voor haar ben ik haar support team bij mogelijk problemen :P

[ Voor 214% gewijzigd door Boraprince op 30-08-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Toen ik het display helderheidsprobleem meldde in de Nokia chat kreeg ik ook te horen dat het mogelijk met een software update te verhelpen is. Maar wanneer die komt, dat is onbekend.

• erikjong
Isane schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

Net ff gecheckt, het is inderdaad bellen over wifi. (Instellingen - netwerk en internet - mobiel netwerk - geavanceerd)

Ik heb als provider Vodafone
Nee je hoeft niets in te stellen. Is sinds vorige week actief op Vodafone netwerk. Werkt bij mij super thuis en op werk locatie waar ik eerst brakke ontvangst had. Als telefoon overgaat zie je ook een WIFI icoontje ergens boven het nummer/naam van de beller.

Andere providers weet ik niet hoe het daar zit

[ Voor 7% gewijzigd door erikjong op 30-08-2018 11:09 ]

• pelt
  • Laatst online: 19:27
erikjong schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

[...]

Nee je hoeft niets in te stellen. Is sinds vorige week actief op Vodafone netwerk. Werkt bij mij super thuis en op werk locatie waar ik eerst brakke ontvangst had. Als telefoon overgaat zie je ook een WIFI icoontje ergens boven het nummer/naam van de beller.

Andere providers weet ik niet hoe het daar zit
Volgens mij alleen bij Vodafone Zakelijk toch? Ik heb het icoontje ook iig.

• erikjong
pelt schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Volgens mij alleen bij Vodafone Zakelijk toch? Ik heb het icoontje ook iig.
Heel Vodafone, niet alleen zakelijk

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Inderdaad, met mijn VF red essentials about heb ik het ook.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Ander probleem waar ik sinds een weekje tegenaan loop: bluetooth audio (zowel in de auto als thuis) stottert af en toe. Tijdens het luisten van podcasts valt het geluid regelmatig een seconde weg. Telefoon blijft op gelijke afstand van de parrot/receiver en het probleem doet zich pas sinds kort voor. Heb de telefoon al opnieuw gepaird met beide apparaten, maar het probleem blijft. Iemand een suggestie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ossi
Yes! Ik ga zo even uitgebreid verslag doen :)
Boraprince schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:28:
probleem helderheid van 10-15%

gisteren contact gehad met support team (via Nokia chat) betreft het niet kunnen instellen van een minimale helderheid tss 0-15%. ik had hier op het forum al gelezen van het probleem nu beweert men dat deze met een software-update kan oplossen. Ik heb nog weinig ervaring met het Nokia chat maar ik vermoed dat dit enkel als eerste support dient waarbij iemand een draaiboek volgt om eventuele 'kleine' problemen op te lossen. ik weet niet goed dat mijn vraag nu bij de second-line experten komt die dat dan meepakken om mogelijks op te lossen. ik heb gisteren eens op het forum van Nokia gekeken en heb niet direct dit probleem gevonden. weet er iemand dat dit probleem al opgenomen is bij het support team met link waar ik een mogelijke oplossing kan volgen?

oplossen met software update zou dat kunnen? of toestellen retouren en hopen op en scherm dat wel volledig kan gedimd worden?
Het zou mij niets verbazen dat het wel te fixen is met een software-update. Maar is dat over een maandje? Over een half jaar? Niemand die het antwoord kan geven...

***UPDATE Dynafix***

Ik geloof dat ik de eerste was in dit topic die meldde dat de minimale helderheid niet lager kon dan grofweg 16%. Nu heb ik een collega 2 tafels verderop die hetzelfde toestel heeft. Dus gelukkig had ik de mogelijkheid om makkelijk te kunnen vergelijken. Daarbij was ook te zien dat hij een andere touchpanel-firmware had. Nou weet ik niet zeker of dat gelijk staat aan het scherm.

Zie deze foto's:

Verschil van minimale helderheid. Linker is de mijne, de rechter is van de collega.
Nokia's 1

Verschil op maximale helderheid en kleurzweem. Bovenste is de mijne, de onderste is van de collega.
Nokia's 2

Dat lijkt te suggereren dat er verschillende schermen gebruikt zijn. In de instellingen werd echter duidelijk dat we verschillende versies van touchpaneel-firmware hadden.

Ik had Novatek-v07 en hij had 07. Tevens merkte ik dat het systeem niet altijd even lekker soepel liep. Wat happeringen en dergelijke. Dus besloten om naar de winkel te gaan in de ijdele hoop dat ik wel een nieuw toestel kon krijgen, want deze was defect. Dat is mij niet gelukt, want de telefoon moest naar Dynafix :'(
Vlak voor de vakantie helaas, maar goed. Zo gezegd zo gedaan. De telefoon is verstuurd. Het duurde een aantal dagen voordat hij opgepakt werd daar, maar toen dat gebeurde kwam er al vrij snel in de status te staan dat er gewacht werd op onderdelen. Geen idee welke onderdelen op dat moment.

Terwijl ik op vakantie was kreeg ik uiteindelijk bericht dat de telefoon klaar was. Er was een update gedaan en een boardswap. Hmm, een boardswap? Maar naar mijn idee lag het aan het scherm... Hopen dat ie niet weer terug moet, omdat het toch niet gefixt was. Maar ik was nog op vakantie en afgelopen zondag zou ik pas weer terugkomen.

Afgelopen maandag naar Groningen gereden om gauw het toestel weer op te halen. Aanzetten en kijken maar. En ja, hij kan nu weer donkerder dan 16%! De boardswap heeft het gefixt! (y)

Zie deze foto's voor het vergelijk met het toestel van mijn collega:

Minimale helderheid, linker is van mij, de rechter van mijn collega:
Minimale helderheid nieuw

Maximale helderheid, linker is van mij, de rechter van mijn collega:
Maximale helderheid nieuw

Ik zie geen verschil meer in de helderheidsstanden tussen beide toestellen. Daarnaast heb ik nu ook touchpanel-firmwareversie 07, ipv de novatek-v07. Het meest rare vind ik eigenlijk dat de rode kleurzweem nu ook verdwenen is. Ook voelt mijn telefoon nu ontzettend snappy aan. Geen rare haperingen meer etc.

Voor de mensen die twijfelen, als je m twee weken kan missen, dan zou ik m laten fixen. :)

*edit*
Thumnails aangepast naar linkjes voor groter voorbeeld. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ossi op 31-08-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goed zo, én een positieve Dynafix ervaring. Kunnen die zweetdruppels gelijk van je voorhoofd af :p

Kennelijk hebben ze het hele binnenwerk van je telefoon vervangen. Aangezien er meerdere mensen met dit probleem zijn vraag ik me af of HMD/Foxconn een slechte batch geproduceerd heeft dat ongemerkt door de quality control geslipt was.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
XWB schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:52:
Goed zo, én een positieve Dynafix ervaring. Kunnen die zweetdruppels gelijk van je voorhoofd af :p

Kennelijk hebben ze het hele binnenwerk van je telefoon vervangen. Aangezien er meerdere mensen met dit probleem zijn vraag ik me af of HMD/Foxconn een slechte batch geproduceerd heeft dat ongemerkt door de quality control geslipt was.
De telefoon kwam terug met een screenprotector op de voorkant. Niet een strakke om te gebruiken, maar meer een tijdelijk dingetje tegen krassen en dergelijke. Die protector was flink bekrast, dus echt heel zachtzinnig gaan ze niet om met de telefoons. Tevens zater er op de achterkant hele lelijke vlekken die heel erg leken op beschadigingen, maar dat gelukkig niet zijn. De aflevering mag best wat netter dus :)
Maar kudos voor het fixen natuurlijk.

Ik heb inderdaad het vermoeden ze het hele moederbord vervangen hebben van de telefoon. Of hoe zo'n ding ook maar heet in een telefoon. Ik had niet verwacht dat de aansturing van het scherm ook al kleurverschillen zou op kunnen leveren en dacht dus in eerste instantie dat ik ook een ander scherm had dan mijn collega. Je leest wel vaker over productieverschillen, meestal komt dat omdat ze onderdelen bij verschillende partijen laten maken.

Al met al geeft het nog wel een wrange nasmaak aan dit toestel. Maar voorlopig doet ie het goed. Enige nadeel is nu nog dat volgens mij de polarisatie van het scherm verkeerd is. Nu zie ik met een polariserende bril minder als het scherm verticaal is, dan wanneer je m horizontaal houdt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Ossi Heeft die van je collega ook het polarisatie probleem?

Bedankt voor alle feedback trouwens!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
Bezit sinds de release de Nokia 7+. Was er bijzonder tevreden over omdat de accuduur en software prima functioneert alleen zit ik nu sinds zo'n twee weken met het volgende probleem: Wanneer ik gewoon met mijn telefoon bezig ben loopt opeens het scherm vast. Wat ik dan ook doe, het scherm reageert nergens meer op. Op dit moment moet ik de telefoon eerst weer even op standby zetten en ontgrendelen alvorens het scherm weer reageert.

Ik ben een relatieve smartphone leek en dus heb ik geen idee hoe ik het probleem zou moeten verhelpen. Iemand een idee en/of ook ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
albino71 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:00:
@Ossi Heeft die van je collega ook het polarisatie probleem?

Bedankt voor alle feedback trouwens!
Graag gedaan :)

Ja, die ervaart hetzelfde met zijn telefoon. Mogelijk kunnen anderen dat hier ook nog bevestigen of ontkrachten. Nu heb ik geen idee of het uitmaakt wat voor soort polarisatie je gebruikt. Volgens mij gebruiken ze bij 3D-films verticale en horizontale polarisatie. Waardoor je dus met beide ogen wat anders ziet. Misschien dat zonnebrillen ook op verschillende manieren polariseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
twan1810 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:14:
Bezit sinds de release de Nokia 7+. Was er bijzonder tevreden over omdat de accuduur en software prima functioneert alleen zit ik nu sinds zo'n twee weken met het volgende probleem: Wanneer ik gewoon met mijn telefoon bezig ben loopt opeens het scherm vast. Wat ik dan ook doe, het scherm reageert nergens meer op. Op dit moment moet ik de telefoon eerst weer even op standby zetten en ontgrendelen alvorens het scherm weer reageert.

Ik ben een relatieve smartphone leek en dus heb ik geen idee hoe ik het probleem zou moeten verhelpen. Iemand een idee en/of ook ervaring mee gehad?
Aurera schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:38:
Ik heb sinds een maand of twee dat af en toe (2 a 5 keer per dag) het scherm volledig vast loopt. Je kan dan niks meer doen. Enige oplossing is om dan een keer kort op de aanknop te klikken en vervolgens het toestel weer inschakelen door nogmaals op de aanknop te klikken (niet te snel, anders start je camera op). Dan werkt het toestel weer probleemloos.

Een collega van mij heeft exact het zelfde probleem met zijn toestel. Samen vermoeden we toch dat het een software probleem betreft, echter speelt het nu al erg lang. Hebben meer mensen dit probleem? Moet ik mijn toestel nu écht retour (heb daar echt geen zin in) gaan sturen?
Ik heb exact dit probleem (zie mijn eerdere bericht). Het is wel een stuk minder geworden na afgelopen update(s). ik wacht Android 9 nog even af en doe, indien Andorid 9 dit niet op lost, nog een factory reset als laatste redmiddel. Als dit allemaal niet werkt, ga ik het toestel RMA aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Ossi tnx...

Net even getest met een rayban bril.

Verticaal veranderd er niets, horizontaal valt er het e.e.a. weg. Nog wel enigszins leesbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door albino71 op 17-09-2018 12:30 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 12-09 21:37

uFx

twan1810 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:14:

Hier heb ik ook last van, eigenlijk vanaf dag 1. Ik had gehoopt dat de softwareupdates het zouden verhelpen maar helaas tot nu toe bestaat het probleem nog steeds. Dit weekend doe ik een factory reset en daarna gaat hij in reparatie.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
albino71 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:59:
@Ossi tnx...

Net even getest op de mijne (novatek-v07 scherm, met het bekende issue) met een rayban bril.

Verticaal veranderd er niets, horizontaal valt er het e.e.a. weg. Nog wel enigszins leesbaar.
Ik heb een Polaroid bril, het zou natuurlijk kunnen dat Rayban en Polaroid verschillend polariseren.
Op mijn OnePlus One kan ik met mijn bril op de telefoon niet horizontaal houden, want dan zie ik gewoon een zwart scherm. Bij Nokia 7+ zie ik dus nog wel beeld, het heeft dan alleen wat rare kleureffecten en toch wat minder helder. Maar persoonlijk had ik dat liever bij horizontaal beeld gehad :P

Misschien maar een bijpassende zonnebril kopen dan, die het licht van mijn telefoon niet verpest :') }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
Ossi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
.....

Ik zie geen verschil meer in de helderheidsstanden tussen beide toestellen. Daarnaast heb ik nu ook touchpanel-firmwareversie 07, ipv de novatek-v07. Het meest rare vind ik eigenlijk dat de rode kleurzweem nu ook verdwenen is. Ook voelt mijn telefoon nu ontzettend snappy aan. Geen rare haperingen meer etc.

Voor de mensen die twijfelen, als je m twee weken kan missen, dan zou ik m laten fixen. :)
thx voor de feedback. de mijn gaat een van de dagen ook binnen ;w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Boraprince schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

thx voor de feedback. de mijn gaat een van de dagen ook binnen ;w :)
Je bedoelt dat je m in gaat leveren voor reparatie of dat je m terug gaat krijgen?

*Edit*
Laat maar, in je vorige bericht twijfelde je of je m wilde laten repareren of niet. Dus ik neem aan dat je m laat repareren.

[ Voor 19% gewijzigd door Ossi op 31-08-2018 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb maar een Tweakers-review geschreven voor de Nokia 7 plus.
productreview: Nokia 7 Plus Zwart review door Ossi

Hopelijk helpt het anderen bij het kunnen maken van een beslissing :)
Voor mij is dit toestel teveel een loterij om m nog aan te kunnen raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Ja, heb hetzelfde. Met zonnebril op en telefoon verticaal zie ik beduidend minder. Als telefoon horizontaal, dan vrij normaal beeld. Bij mijn vorige telefoon (Nexus 5X) was het andersom. Verticaal geen effect, horizontaal zag ik daar bijna niets. Heb overigens de firmware 07 (niet de Novatek)
Ossi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Graag gedaan :)

Ja, die ervaart hetzelfde met zijn telefoon. Mogelijk kunnen anderen dat hier ook nog bevestigen of ontkrachten. Nu heb ik geen idee of het uitmaakt wat voor soort polarisatie je gebruikt. Volgens mij gebruiken ze bij 3D-films verticale en horizontale polarisatie. Waardoor je dus met beide ogen wat anders ziet. Misschien dat zonnebrillen ook op verschillende manieren polariseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Was net van plan om dit toestel te gaan aanschaffen,
maar na alle bovenstaande te hebben gelezen begin ik toch wel te twijfelen, misschien nog even wachten om te lezen wat de 6.1 plus gaat doen. Deze zal zonder meer een topic hier gaan krijgen.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55
IJsselman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:49:
maar na alle bovenstaande te hebben gelezen begin ik toch wel te twijfelen, misschien nog even wachten om te lezen wat de 6.1 plus gaat doen. Deze zal zonder meer een topic hier gaan krijgen.
Bedankt voor de info
Exact mijn gedachte :)
Collega heeft de 7 plus, maar heeft toch ook de meeste problemen welke hier besproken worden in dit topic.
Ondanks dat het een mega prachtig toestel is, wacht ook ik op de 6.1+
Op youtube enkele video's bekeken, en ziet er mooi uit, en schijnt volgens de video's een prima telefoon te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
Valt me op dat ik soms heb dat mijn headset het geluid niet pakt na het inpluggen. Geluid blijft gaan over de speaker. Uit en aan zetten is de enige oplossing. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
vanputten80 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:40:
Valt me op dat ik soms heb dat mijn headset het geluid niet pakt na het inpluggen. Geluid blijft gaan over de speaker. Uit en aan zetten is de enige oplossing. Herkent iemand dit?
Ooit 1x gehad (na 100x dat t goed ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 12-09 23:58
IJsselman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:49:
Bedankt voor de info
Komt de 6.1+ ook nog officieel uit in EU/Benelux dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

vanputten80 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:40:
Dit heb ik ook gehad. Na een herstart was het opgelost.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Nog mensen waarvan de camera app van nokia zelf helemaal out of focus is? Ik kreeg dit daarstraks in de gaten. Totaal niet scherp, heb dan camera fv 5 geïnstalleerd, evenals de Google camera app. En deze zijn wel scherp. Foto's trekken ook op niks meer bij Nokia app. Bij die camera fv 5 zien ze er prima uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
uFx schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Hier heb ik ook last van, eigenlijk vanaf dag 1. Ik had gehoopt dat de softwareupdates het zouden verhelpen maar helaas tot nu toe bestaat het probleem nog steeds. Dit weekend doe ik een factory reset en daarna gaat hij in reparatie.
Het valt bij op dat wanneer ik in de zon zit, het probleem zich véél vaker (elke 2 minuten) voordoet dan wanneer ik in een koudere omgeving (binnen) ben (elke 60 minuten). Ik ben dus bang dat het toch hardware gerelateerd is :S

Kan je nog laten weten of een factory reset heeft geholpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Aurera en @uFx

Had mijn vrouw ook met die van haar.

Nu op de beta android 9 is dat opgelost.

Dus de beta er op, of nog even geduld tot de officiële komt.

Beta draait perfect trouwens...

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 03-09-2018 17:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Aurera schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:06:
[...]

Het valt bij op dat wanneer ik in de zon zit, het probleem zich véél vaker (elke 2 minuten) voordoet dan wanneer ik in een koudere omgeving (binnen) ben (elke 60 minuten). Ik ben dus bang dat het toch hardware gerelateerd is :S

Kan je nog laten weten of een factory reset heeft geholpen? Alvast bedankt!
Factory reset is gedaan maar probleem is er nog steeds. Wel minder dan eerst maar het lijkt heel variabel. Ik zal ook eens kijken of het iets met temperatuur/zon te maken heeft!

@albino71 Interessant, ik denk dat ik die update dan even afwacht! Ik krijg het idee dat het toch iets is met de software omdat net na de factory reset het probleem niet voor kwam. Pas later (na installatie apps en inrichting) leek het weer terug te komen. Heel vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Yes! Ik ga zo even uitgebreid verslag doen :)

[...]

Het zou mij niets verbazen dat het wel te fixen is met een software-update. Maar is dat over een maandje? Over een half jaar? Niemand die het antwoord kan geven...

***UPDATE Dynafix***

Ik geloof dat ik de eerste was in dit topic die meldde dat de minimale helderheid niet lager kon dan grofweg 16%. Nu heb ik een collega 2 tafels verderop die hetzelfde toestel heeft. Dus gelukkig had ik de mogelijkheid om makkelijk te kunnen vergelijken. Daarbij was ook te zien dat hij een andere touchpanel-firmware had. Nou weet ik niet zeker of dat gelijk staat aan het scherm.

Zie deze foto's:

Verschil van minimale helderheid. Linker is de mijne, de rechter is van de collega.
[afbeelding]

Verschil op maximale helderheid en kleurzweem. Bovenste is de mijne, de onderste is van de collega.
[afbeelding]

Dat lijkt te suggereren dat er verschillende schermen gebruikt zijn. In de instellingen werd echter duidelijk dat we verschillende versies van touchpaneel-firmware hadden.

Ik had Novatek-v07 en hij had 07. Tevens merkte ik dat het systeem niet altijd even lekker soepel liep. Wat happeringen en dergelijke. Dus besloten om naar de winkel te gaan in de ijdele hoop dat ik wel een nieuw toestel kon krijgen, want deze was defect. Dat is mij niet gelukt, want de telefoon moest naar Dynafix :'(
Vlak voor de vakantie helaas, maar goed. Zo gezegd zo gedaan. De telefoon is verstuurd. Het duurde een aantal dagen voordat hij opgepakt werd daar, maar toen dat gebeurde kwam er al vrij snel in de status te staan dat er gewacht werd op onderdelen. Geen idee welke onderdelen op dat moment.

Terwijl ik op vakantie was kreeg ik uiteindelijk bericht dat de telefoon klaar was. Er was een update gedaan en een boardswap. Hmm, een boardswap? Maar naar mijn idee lag het aan het scherm... Hopen dat ie niet weer terug moet, omdat het toch niet gefixt was. Maar ik was nog op vakantie en afgelopen zondag zou ik pas weer terugkomen.

Afgelopen maandag naar Groningen gereden om gauw het toestel weer op te halen. Aanzetten en kijken maar. En ja, hij kan nu weer donkerder dan 16%! De boardswap heeft het gefixt! (y)

Zie deze foto's voor het vergelijk met het toestel van mijn collega:

Minimale helderheid, linker is van mij, de rechter van mijn collega:
[afbeelding]

Maximale helderheid, linker is van mij, de rechter van mijn collega:
[afbeelding]

*edit*
Thumnails aangepast naar linkjes voor groter voorbeeld. :)
Helaas bij mijn net uitgepakte Nokia 7 plus hetzelfde probleem, dus die gaat retour. Zijn er hier mensen die dit toestel hebben gekocht en die dit probleem NIET hebben? Mag ik vragen waar jullie deze hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:12:
[...]

Helaas bij mijn net uitgepakte Nokia 7 plus hetzelfde probleem, dus die gaat retour. Zijn er hier mensen die dit toestel hebben gekocht en die dit probleem NIET hebben? Mag ik vragen waar jullie deze hebben gekocht?
Balen man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

[...]

Heb dit probleem niet. Zal bij de eerste lichting kopers bij Mediamarkt, nog voor de telefoon er was.

Net even gegoogeld trouwens, maar gek genoeg kom ik het probleem elders niet tegen (terwijl je toch zou verwachten dat half India, waar ze nogal hard gaan op deze telefoon, hierover zou klagen). Zou het een Europa/Nederland-specifiek probleem zijn?

Update: goed, alsnog 2 dingen gevonden, maar beide niet zo specifiek als het hier gemelde probleem.

https://forum.xda-develop...nimum-brightness-t3755596 (mannen die in bed XDA lezen en van tevoren willen weten of en in hoeverre hun vrouw gaat klagen over de minimale felheid van dit toestel)

YouTube: Nokia 7 Plus dim screen problem (da's eerder het omgekeerde probleem :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door Inge Janse op 03-09-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De mijne komt van bol.com en heeft dat probleem niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
[...]

Dat is zeker balen als je dat hebt 😇
Maar ik heb hem via bol com en nooit problemen... trouwens je hebt 30dagen omruil garantie en heb daar nooit problemen gehad als het apparaat niet bevalt en of als er wat mee was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn roze wolk rondom de Nokia 7 Plus is weer even over.

De nokia lag op een doosje, zo'n 10-15cm hoog, schoof er vanaf, en dat was 't dan.

Scherm over de LENGTE gebroken. Telefoon weggelegd, volgende morgen was hij ook nog van de top diagonaal rechts naar beneden gebroken.

Tuurlijk, de val was m'n eigen schuld, maar dit was wel HEEL erg zachtjes, en de nachtelijke extra barst doet me dan ook vermoeden dat er iets van spanning op het scherm stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:23:
Nou, mijn roze wolk rondom de Nokia 7 Plus is weer even over.

De nokia lag op een doosje, zo'n 10-15cm hoog, schoof er vanaf, en dat was 't dan.

Scherm over de LENGTE gebroken. Telefoon weggelegd, volgende morgen was hij ook nog van de top diagonaal rechts naar beneden gebroken.

Tuurlijk, de val was m'n eigen schuld, maar dit was wel HEEL erg zachtjes, en de nachtelijke extra barst doet me dan ook vermoeden dat er iets van spanning op het scherm stond.
Bizar. Ik heb mijn telefoon al een paar keer redelijk smerig op straat laten vallen. Er zitten wat grote butsen in het frame, maar het scherm houdt het wonderwel. Helemaal gestandaardiseerd lijken de telefoonschermen dus niet, zowel in bouwkwaliteit als hardwarematige aansturing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inge Janse schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:09:
[...]

Bizar. Ik heb mijn telefoon al een paar keer redelijk smerig op straat laten vallen. Er zitten wat grote butsen in het frame, maar het scherm houdt het wonderwel. Helemaal gestandaardiseerd lijken de telefoonschermen dus niet, zowel in bouwkwaliteit als hardwarematige aansturing.
Dat blijkt dan maar, want de rest van de telefoon is nog in nieuwstaat. Hij viel ook op een vlakke ondergrond, dus kan ook niet van "pech" spreken dat er iets scherps of puntigs in the scherm terecht kwam.

Ik zal eens kijken wat Nokia er van zegt. Wie weet zijn ze wat gewilliger omdat dit toestellen zijn die ze ons bedrijf hebben toegestuurd als demo modellen om ons wellicht over te laten stappen van Samsung naar Nokia. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Gebruikt iemand het transparante hoesje die je bij de Nokia 7+ kreeg? Ik vind het echt een fijn hoesje. Andere hoesjes gaan teveel over de rand van het scherm heen en deze doet dat niet. Nadeel is alleen dat hij erg geel is geworden. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik het transparante hoesje sinds april, maar heb nog geen gele kleuren kunnen spotten :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:43:
[...]
Update: goed, alsnog 2 dingen gevonden, maar beide niet zo specifiek als het hier gemelde probleem.

https://forum.xda-develop...nimum-brightness-t3755596 (mannen die in bed XDA lezen en van tevoren willen weten of en in hoeverre hun vrouw gaat klagen over de minimale felheid van dit toestel)

YouTube: Nokia 7 Plus dim screen problem (da's eerder het omgekeerde probleem :+ )
De eerste die je vond is een tweaker hier op het forum. Ik heb mijn verhaal er ook maar onder gezet :)
Ben benieuwd of er daar ook nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Als je geen vergelijk hebt, dan is het probleem lastig te vast te stellen. Meestal knal je wat heen en weer met die slider en dan heb je het dus niet zo door dat er onder de 16% geen verschil is. Pas wanneer je dat heel rustig doet merk je het.
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires