Als ik vertrouwde plaatsen instel onder smartlock, dat betekent toch dat ik geen patroon meer hoef in te vullen om de telefoon te ontgrendelen?
JaIsane schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:59:
Als ik vertrouwde plaatsen instel onder smartlock, dat betekent toch dat ik geen patroon meer hoef in te vullen om de telefoon te ontgrendelen?
Oke. Alleen op de plekken waar ik het ingesteld heb (werk en thuis) werkt het niet...
GPS staat gewoon ingeschakeld.
Volgens de TD is er niets mis met het toestel. Bij terugkomst is hij nog slechter geworden. Het beeld bevriest veelvuldig, of blijft laden.. een hoe lang je ook wacht, er gebeurt niets. Opnieuw opstarten is de enige oplossing, maar is geen zekerheid dat het dan wel werkt. Bedroevend toestel, wat hen ik een spijt van deze aankoop.benbem1944 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:20:
[...]
Ik zou met dit toestel eens teruggaan als ik jou was. Ik gebruik het toestel nu ruim drie maanden veelvuldig en herken helemaal niets van bovenstaande klachten. Heb er onder andere mijn vakantie mee gefotografeerd en gefilmd zonder een enkele hapering en ook het scherm reageert normaal vlot net als bij mijn Samsung vroeger.
Je hebt denk ik gewoon pech, die van mij doet het nu goed. Ook ik heb gezeur gehad (scherm wat af en toe raar deed) en had hem opgestuurd naar zo'n reparatiedienst. Ik kreeg hem ook terug met de mededeling "probleem niet geconstateerd". Ik had hem via Mobiel.nl besteld en heb het probleem bij hun neergelegd. Uiteindelijk een nieuw toestel gekregen en de verzendkosten van de eerste keer versturen terug gekregen. Misschien kan jij dit ook proberen via de verkoper, of was dit al via de verkoper?JKforyou schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:19:
[...]
Volgens de TD is er niets mis met het toestel. Bij terugkomst is hij nog slechter geworden. Het beeld bevriest veelvuldig, of blijft laden.. een hoe lang je ook wacht, er gebeurt niets. Opnieuw opstarten is de enige oplossing, maar is geen zekerheid dat het dan wel werkt. Bedroevend toestel, wat hen ik een spijt van deze aankoop.
XBox Series X: BloodyB2121
Benieuwd of de UI performance in komende Android P is opgelost. Bij mij heb ik nog steeds veel last van haperingen in de UI
Ik heb sinds vorige week ook een Nokia 7 plus en ik ben er redelijk tevreden over. Echter wat mij opgevallen is, in vergelijking met mijn oude OnePlus One, is dat de minimale schermhelderheid belachelijk hoog ligt. In bed, in het donker, even naar het scherm kijken doet gewoon zeer aan je ogen.
Mijn collega twee bureaus verderop heeft ook de Nokia 7 plus en ik heb daarmee vergeleken en er zitten toch wel flinke verschillen in.
Met de S8 van een andere collega even het verschil gefotografeerd, bij deze de resultaten.
Minimale helderheid (linker is van mij):

Maximale helderheid (bovenste is van mij):

Dit lijkt toch wel heel erg te suggereren dat ze verschillende panelen gebruiken. Even een paar screenshot van de scherm-firmwares:
Mijne:

Zijne:

Ervaren meer mensen dat de minimale helderheid te hoog ligt?
Mijn collega twee bureaus verderop heeft ook de Nokia 7 plus en ik heb daarmee vergeleken en er zitten toch wel flinke verschillen in.
Met de S8 van een andere collega even het verschil gefotografeerd, bij deze de resultaten.

Maximale helderheid (bovenste is van mij):

Dit lijkt toch wel heel erg te suggereren dat ze verschillende panelen gebruiken. Even een paar screenshot van de scherm-firmwares:
Mijne:

Zijne:

Op zich is het niet ongebruikelijk dat fabrikanten verschillende hardware leveranciers gebruiken. Maar dat verschil is wel gigantisch
Heb het zelf even getest, maar op 0% helderheid kan ik het scherm bijna niet meer lezen. Dat scherm rechts in het plaatje is dus wat ik ook heb.

Bij het rechtertoestel staat de aanpasbare helderheid op 'aan'. Ik zeg niet dat het bij de Nokia 7+ ook zo is, maar bij veel toestellen kan het scherm dan nog donkerder / lichter.Ossi schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:50:
Ik heb sinds vorige week ook een Nokia 7 plus en ik ben er redelijk tevreden over. Echter wat mij opgevallen is, in vergelijking met mijn oude OnePlus One, is dat de minimale schermhelderheid belachelijk hoog ligt. In bed, in het donker, even naar het scherm kijken doet gewoon zeer aan je ogen.
[afbeelding]
Het enige wat dat doet is de helderheid instellen op basis van de hoeveelheid licht. Persoonlijk vind ik dat heel irritant, dat heb ik liever zelf onder controle. Ook nog even aangezet en gecheckt, maar het maakt helemaal niets uit.rens-br schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:59:
[...]
Bij het rechtertoestel staat de aanpasbare helderheid op 'aan'. Ik zeg niet dat het bij de Nokia 7+ ook zo is, maar bij veel toestellen kan het scherm dan nog donkerder / lichter.
Ik heb zojuist ook geconstateerd met de slider dan van grofweg 10% naar 0% helemaal niets doet in de achtergrondverlichting.
Het lijkt er inderdaad op dat er 2 (of misschien wel meer) verschillende schermen gebruikt worden.
Op mijn N7+ heb ik hetzelfde scherm als jouw collega en is deze bij minimale helderheid bijna niet meer te lezen.
Probeer je telefoon om te ruilen voor een andere, je hebt tenslotte 14 dagen bedenktijd.
Verder ben ik zeer tevreden over de N7+, komend van een Samsung S7
Op mijn N7+ heb ik hetzelfde scherm als jouw collega en is deze bij minimale helderheid bijna niet meer te lezen.
Probeer je telefoon om te ruilen voor een andere, je hebt tenslotte 14 dagen bedenktijd.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ja ik ga morgen ermee naar de winkel. Ben alleen bang dat ze zeggen: "We sturen m op voor reparatie.". Dan gaat het weken duren.speedme schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:05:
Het lijkt er inderdaad op dat er 2 (of misschien wel meer) verschillende schermen gebruikt worden.
Ik heb hetzelfde scherm als jij, die Novatek-V07 versie, maar ik vind dat die van mij aardig donker kan. Kan het nog wel makkelijk lezen, maar hij lijkt toch flink donkerder dan op jouw foto's, al is dat moeilijk te zien natuurlijk...
XBox Series X: BloodyB2121
Heb nog even een tijdje gegoogelt. Hetzelfde probleem kom ik niet tegen, wel het tegenovergestelde. Iemand die het scherm niet helderder, je ziet m ook de slider bedienen en die doet op een gegeven moment niets meer: YouTube: Nokia 7 Plus dim screen problem
Bij mij is dat dus hetzelfde, maar dan de andere kant op.
Bij mij is dat dus hetzelfde, maar dan de andere kant op.
Verrassing... Uiteraard krijg ik geen vervangend toestel en moet hij ter reparatie opgestuurd worden. Nu gaat ie dus naar Dynafix, kan alleen maar hopen dat ie heelhuids terugkomt en dat ze m überhaupt fixen. Geloof niet dat ik ooit een positief verhaal daarover heb gelezenOssi schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:34:
[...]
Ja ik ga morgen ermee naar de winkel. Ben alleen bang dat ze zeggen: "We sturen m op voor reparatie.". Dan gaat het weken duren.

Ik zou voor een telefoon die minder dan 2 weken geleden is aangeschaft geen genoegen nemen met een reparatie. Je hebt het recht om een nieuw toestel te krijgen, dus eis dit dan ook.Ossi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:23:
[...]
Verrassing... Uiteraard krijg ik geen vervangend toestel en moet hij ter reparatie opgestuurd worden. Nu gaat ie dus naar Dynafix, kan alleen maar hopen dat ie heelhuids terugkomt en dat ze m überhaupt fixen. Geloof niet dat ik ooit een positief verhaal daarover heb gelezen![]()
(check wel even de algemene voorwaarden van de winkel waar je de telefoon gekocht hebt).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ben ik helemaal met je eens, maar het is vechten tegen de bierkaai. Online via Tele2 website besteld, nu in de winkel geweest van Tele2. Ik kan wel weer weggaan en bellen met de helpdesk, dan krijg ik misschien mijn gelijk, misschien ook niet. Rechtsbijstand? Heb ik niet, maar ook daar ben je weken verder voordat je iets geregeld hebt. Als consument heb je genoeg rechten, maar ze krijgen is een heel ander verhaal.speedme schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:28:
[...]
Ik zou voor een telefoon die minder dan 2 weken geleden is aangeschaft geen genoegen nemen met een reparatie. Je hebt het recht om een nieuw toestel te krijgen, dus eis dit dan ook.
(check wel even de algemene voorwaarden van de winkel waar je de telefoon gekocht hebt).
Daarom koop ik altijd bij een Bol of een Coolblue, dan heb je 30 dagen bedenktermijn. Maar goed, daar heb je nu niks aan.
De vraag is natuurlijk of je scherm echt stuk is (lijkt me wel), of simpelweg niet lager in contrast kan vanwege het ander type paneel (is discutabel). Ik zou ook eens polsen bij Nokia support.
De vraag is natuurlijk of je scherm echt stuk is (lijkt me wel), of simpelweg niet lager in contrast kan vanwege het ander type paneel (is discutabel). Ik zou ook eens polsen bij Nokia support.
Mocht er niets aan gebeuren dan gaat ie gewoon marktplaats op en geef ik het op.XWB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:56:
Daarom koop ik altijd bij een Bol of een Coolblue, dan heb je 30 dagen bedenktermijn. Maar goed, daar heb je nu niks aan.
Choose your battles zeg maar
Misschien had ik toch maar de Xiaomi redmi note 5 moeten halen

Ben ik trouwens de enige die "last" heeft van de stotterende GUI? Ben echt teleur gesteld tot nu toe, voor me gevoel is deze telefoon niet sneller dan m'n moto G5 plus met android 7. Hopelijk gaan ze dit snel fixen want anders gaat deze in de verkoop en zoek ik wel wat anders...
Ik was ook niet bijzonder onder de indruk eigenlijk. Dus ik ben benieuwd hoe het is als ik mijn telefoon terug heb (of een nieuwe). Tot nu toe vind ik het scrollen wel een stuk soepeler dan op de OnePlus One met LineageOS. Maar regelmatig rare hickups inderdaad.b00ster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:46:
Ben ik trouwens de enige die "last" heeft van de stotterende GUI? Ben echt teleur gesteld tot nu toe, voor me gevoel is deze telefoon niet sneller dan m'n moto G5 plus met android 7. Hopelijk gaan ze dit snel fixen want anders gaat deze in de verkoop en zoek ik wel wat anders...
Hier ook veel last van systeem lag. Voor mij genoeg reden om volgende maand op zoek te gaan naar een nieuw toestel.Ossi schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:58:
[...]
Ik was ook niet bijzonder onder de indruk eigenlijk. Dus ik ben benieuwd hoe het is als ik mijn telefoon terug heb (of een nieuwe). Tot nu toe vind ik het scrollen wel een stuk soepeler dan op de OnePlus One met LineageOS. Maar regelmatig rare hickups inderdaad.
Hi All,
Ik heb nu een iPhone SE icm Vodafone, ik wil graag overstappen naar Android en dan naar de Nokia 7+. Ik vind het belangrijk om gebruik te blijven maken van VoLTE. Mijn broertje heeft een 7+ en Vodafone, maar geen VoLTE......Vodafone zelf states dat het mogelijk moet zijn en alles (weer) normaal werkt (na problemen met VoLTE en nummerweergave).
Alvorens ik zelf een toestel aanschaf;
Kan iemand van jullie de huidige status van VoLTE icm Vodafone (en nummerweergave) posten?
Alvast dank!
Groet David
Ik heb nu een iPhone SE icm Vodafone, ik wil graag overstappen naar Android en dan naar de Nokia 7+. Ik vind het belangrijk om gebruik te blijven maken van VoLTE. Mijn broertje heeft een 7+ en Vodafone, maar geen VoLTE......Vodafone zelf states dat het mogelijk moet zijn en alles (weer) normaal werkt (na problemen met VoLTE en nummerweergave).
Kan iemand van jullie de huidige status van VoLTE icm Vodafone (en nummerweergave) posten?
Alvast dank!
Groet David
Ik ben aan het twijfelen, wachten op android P of ook wat anders zoeken... Wel alternatief heb je in gedachten?karimski schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:33:
[...]
Hier ook veel last van systeem lag. Voor mij genoeg reden om volgende maand op zoek te gaan naar een nieuw toestel.
Ik zit juist te twijfelen om deze telefoon aan te schaffen. Zijn de problemen waar ik hier over lees structureel, of incidenteel? En is er videobeeld van de system lag?
Ik heb dit toestel bijna 4 maanden in bezit en nog geen lag ervaren. Opvallend dat er zoveel verschillende ervaringen zijn. Wellicht heeft dat met verschillende instellingen te maken: ik sta bijvoorbeeld niet toe dat apps in de achtergrond draaien (hier en daar een uitzondering), wat voor lager geheugengebruik zorgt.
Ik heb dit toestel nu meer als vier maanden via bol gekocht... en heb ook nergens last van.
Heb dan standaard alles...geen overbodige apps open staan etc.
Draai alleen Spotify heel de dag en beetje internet browser en dan nog tig aantal apps.
Hier nergens last van... enige was toetsenbord wat ik met me dikke vingers aan ergerde, dus SwiftKey genomen en Microsoft launcher etc.
Camera bevalt me ook, alleen zoom gebruik ik niet.
Heb geen dubbele sim en of externe geheugen crd er in.
Toestel bevalt me prima
Heb dan standaard alles...geen overbodige apps open staan etc.
Draai alleen Spotify heel de dag en beetje internet browser en dan nog tig aantal apps.
Hier nergens last van... enige was toetsenbord wat ik met me dikke vingers aan ergerde, dus SwiftKey genomen en Microsoft launcher etc.
Camera bevalt me ook, alleen zoom gebruik ik niet.
Heb geen dubbele sim en of externe geheugen crd er in.
Toestel bevalt me prima
Hier ook nog geen UI lag gezien, bijzonder tevreden met dit toestel, zeker de accu en de camera
Omelette du fromage!
Scherm laten vallen van ongeveer een meter van de grond (hout), scherm is kapot maar werkt nog wel.
weinig scherm reparatie aanbod op het internet en die het wel repareren vragen 200€+-.
weinig scherm reparatie aanbod op het internet en die het wel repareren vragen 200€+-.
Mogelijk de OnePlus 6. Snel toestel, zo goed als stock Android en tegenwoordig een knappe camera. En ook in het najaar de update naar Android Pie.b00ster schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
Ik ben aan het twijfelen, wachten op android P of ook wat anders zoeken... Wel alternatief heb je in gedachten?
heeft iemand bewijs dat de nokia 7 plus een ip54 rating heeft?
Ja! Ik:Ossi schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:50:
Naar aanleiding van jouw vergelijking meteen contact opgenomen met Nokia, die adviseerden me een app... Had ik al geprobeerd. Het probleem daarbij is dat het display een donkerdere overlay krijgt, maar de verlichting nog net zo fel blijft branden. Geen goede oplossing dus. Uiteindelijk verwees Nokia me door naar de verkoper.Paul! schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:03:
De minimale schermhelderheid is erg hoog. Kan die nog lager?
Had mijn telefoon bij Mobiel.nl besteld. Na wekenlang wachten (en slechte updates over een concrete leverdatum) had ik mijn telefoon. Ik had 31 dagen omruilgarantie, maar ik hem 'm blijkbaar nu al 10 dagen te lang. Ik kan 'm nu onder garantie opsturen, maar dan ben ik hem maximaal 15 dagen kwijt. Aangezien ik geen reservetelefoon meer heb en geen zin heb om weer twee keer mijn data te gaan overzetten vind ik nu opsturen geen optie.
In eerste instantie dacht ik dat het een producteigenschap was die wellicht met een update verholpen zou kunnen worden, maar n.a.v. de post van Ossi zie ik dat het ook anders kan. Jammer dat de webshop geen coulance biedt. Heb je een telefoon van een maand oud, zou je hem alweer een halve maand moeten missen. Nu maar hopen dat Nokia nog met een update komt die het probleem wellicht kan verhelpen...
Thanks voor je replyPaul! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:41:
[...]
Ja! Ik:
[...]
Naar aanleiding van jouw vergelijking meteen contact opgenomen met Nokia, die adviseerden me een app... Had ik al geprobeerd. Het probleem daarbij is dat het display een donkerdere overlay krijgt, maar de verlichting nog net zo fel blijft branden. Geen goede oplossing dus. Uiteindelijk verwees Nokia me door naar de verkoper.
Had mijn telefoon bij Mobiel.nl besteld. Na wekenlang wachten (en slechte updates over een concrete leverdatum) had ik mijn telefoon. Ik had 31 dagen omruilgarantie, maar ik hem 'm blijkbaar nu al 10 dagen te lang. Ik kan 'm nu onder garantie opsturen, maar dan ben ik hem maximaal 15 dagen kwijt. Aangezien ik geen reservetelefoon meer heb en geen zin heb om weer twee keer mijn data te gaan overzetten vind ik nu opsturen geen optie.
In eerste instantie dacht ik dat het een producteigenschap was die wellicht met een update verholpen zou kunnen worden, maar n.a.v. de post van Ossi zie ik dat het ook anders kan. Jammer dat de webshop geen coulance biedt. Heb je een telefoon van een maand oud, zou je hem alweer een halve maand moeten missen. Nu maar hopen dat Nokia nog met een update komt die het probleem wellicht kan verhelpen...
Heb jij ook dat je, grofweg onder de twintig procent, het scherm niet meer donkerder ziet worden? Bij mij is dat vanaf grofweg 16%
Ik heb inderdaad ook even een app geprobeerd, genaamd "Dimly". Het scherm wordt inderdaad minder fel, maar het werkt gewoon niet lekker om een app aan en uit te moeten zetten.
Ik heb de mijne dus gisteren ingeleverd in de winkel, maar hij wordt overmorgen pad opgehaald daar. Vroeger had ik echt engelengeduld, tegenwoordig is een dag wachten al lang
Ja, tot 15% verandert de intensiteit niet.
Ik wacht even jou bevindingen na de reparatie af en bepaal dan wat ik doe. Ben heel benieuwd. Kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn, maar vind er tot nu toe niks van terug op internet.
Ik wacht even jou bevindingen na de reparatie af en bepaal dan wat ik doe. Ben heel benieuwd. Kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn, maar vind er tot nu toe niks van terug op internet.
Nee, ik dus ook niet. Ik had er ook niet eerder een punt van gemaakt totdat ik het vergelijk met mijn collega deed. Eerder dacht ik nog: "fucking hell, waarom heb ik dit niet geweten?"Paul! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:18:
En ik mis een notificatie-LED op de voorkant, dat is iets wat ik echt heb gemist in het lezen van de specs.

Sinds dag van de release ingebruik blijft prima werken. Klein ding laatst opgevallen. Als ik filmpjes kijk bv in frame fok of Tweakers nieuws bericht dan flikkert mijn scherm onder of boven met een zwarte balk (soms) kijk ik via YouTube of vol beeld filmpje niks aan de hand. Ligt dat aan de opmaak van de site of een bug in het display. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik heb een paar dagen terug eentje via Vodafone geleverd gekregen (Novatek V-07) en hetzelfde probleem, minimale brightness is 16%, in een compleet donkere ruimte gaat hij op auto brightness zelf al niet lager. Handmatig naar 0% instellen maakt geen verschil. Overigens vind ik het scherm in het geheel niet bepaald gevoelig voor aanraken in vergelijking met mijn vorige telefoon (moto Z).Paul! schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:18:
[ Voor 5% gewijzigd door msx2 op 09-08-2018 08:24 ]
Nummerweergave werkt al een tijdje weer normaal.davidoffm schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:43:
Hi All,
Alvast dank!
Groet David
VolTE lijkt nog niet (weer) te werken.
Volgens Simyo test zou 4G icoon actief moeten zijn tijdens bellen, en die zie ik niet verschijnen. En bel kwaliteit is ook niet beter dan voorheen.
@Paul!, zou jij kunnen kijken welke display-firmwareversie je hebt?msx2 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:37:
[...]
Ik heb een paar dagen terug eentje via Vodafone geleverd gekregen (Novatek V-07) en hetzelfde probleem, minimale brightness is 16%, in een compleet donkere ruimte gaat hij op auto brightness zelf al niet lager. Handmatig naar 0% instellen maakt geen verschil. Overigens vind ik het scherm in het geheel niet bepaald gevoelig voor aanraken in vergelijking met mijn vorige telefoon (moto Z).
Nu ook msx2 dit probleem erkent, zou het dus mogelijk toch een issue kunnen zijn van dit type paneel, of hopelijk beter gezegd, de aansturing van dit type paneel.
Mocht ik een andere krijgen van Tele2 dan kan ik dus alleen maar hopen op een versie die wel het goede paneel heeft...
Display is:
Novatek-V07
Goodix-V1.017.16
Ben heel benieuwd naar de oplossing! Naar mijn idee zou het ook softwarematig op te lossen moeten zijn. Maar als de Nokia helpdesk al een 3th party app adviseert, hoeven we daar waarschijnlijk niet op te rekenen.
Novatek-V07
Goodix-V1.017.16
Ben heel benieuwd naar de oplossing! Naar mijn idee zou het ook softwarematig op te lossen moeten zijn. Maar als de Nokia helpdesk al een 3th party app adviseert, hoeven we daar waarschijnlijk niet op te rekenen.
Dan hier nog een "normale" V07 versie. Herken de genoemde problemen ook niet met het dimmen.
Zal dan denk ik wel een Novatek bugje zijn vrees ik voor diegene die dat type display hebben
Zal dan denk ik wel een Novatek bugje zijn vrees ik voor diegene die dat type display hebben
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ook hier geen problemen met display .
Heb 07...Goodix-V1-017-019 .
Vanmorgen toch maar over gegaan naar de android 9 beta 4 ..bevalt prima.
Heb 07...Goodix-V1-017-019 .
Vanmorgen toch maar over gegaan naar de android 9 beta 4 ..bevalt prima.
Goodix is de fingerprint-scanner fabrikantXWB schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:55:
Hier ook een Goodix (V1-017-016) zonder dim issues.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Ik had het gelezen er boven firmware versie touchscreenZertaxka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:04:
[...]
Goodix is de fingerprint-scanner fabrikant
Weer wat geleerd, al heb je in android (beta)9 versie 19 . Werkt weer allemaal wat lekkerder
[ Voor 13% gewijzigd door digiben op 10-08-2018 06:09 ]
Ik heb sinds een maand of twee dat af en toe (2 a 5 keer per dag) het scherm volledig vast loopt. Je kan dan niks meer doen. Enige oplossing is om dan een keer kort op de aanknop te klikken en vervolgens het toestel weer inschakelen door nogmaals op de aanknop te klikken (niet te snel, anders start je camera op). Dan werkt het toestel weer probleemloos.
Een collega van mij heeft exact het zelfde probleem met zijn toestel. Samen vermoeden we toch dat het een software probleem betreft, echter speelt het nu al erg lang. Hebben meer mensen dit probleem? Moet ik mijn toestel nu écht retour (heb daar echt geen zin in) gaan sturen?
Een collega van mij heeft exact het zelfde probleem met zijn toestel. Samen vermoeden we toch dat het een software probleem betreft, echter speelt het nu al erg lang. Hebben meer mensen dit probleem? Moet ik mijn toestel nu écht retour (heb daar echt geen zin in) gaan sturen?
IK heb dat probleem in de eerste week gehad en heb daardoor mijn toestel kunnen omruilen voor een ander exemplaar. Geen idee dus of dit te repareren is en hoe het dan gerepareerd zou moeten worden.Aurera schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:38:
Ik heb sinds een maand of twee dat af en toe (2 a 5 keer per dag) het scherm volledig vast loopt. Je kan dan niks meer doen. Enige oplossing is om dan een keer kort op de aanknop te klikken en vervolgens het toestel weer inschakelen door nogmaals op de aanknop te klikken (niet te snel, anders start je camera op). Dan werkt het toestel weer probleemloos.
Ik zou er zeker melding van maken bij de verkopende partij.
Klopt helemaal. Ik heb hetzelfde probleem met mijn OnePlus 5T. Ik heb altijd gewoon een tempered glass screen protector gebruikt maar dat valt nu gewoon af. Super vervelend. Die afgeronde kantjes zijn zelfs een "luxe" feature, hoewel het behoorlijk nutteloos is en erg lastig.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:25:
[...]
Deze gebruik ik nu,
https://www.knaldeals.com...stuks-transparant-1112203
Als er één goed sluitende tempered glass Protector uitkomt stap ik misschien weer over, maar eigenlijk zit deze perfect.
Het scherm heeft een beetje een ronding aan de zijkant vandaar dat de randen niet helemaal afsluiten met een tempered volgens mij.
De camera app is iets anders nu.
Ik ben van plan een nieuw toestel aan te kopen en ik twijfel tussen deze Nokia 7 plus of de Honor 10.
Na het volgen van dit topic blijken er toch wel veel kleine problemen te zijn met de Nokia 7 plus. Of vallen deze goed mee?
Wat raden jullie me aan? Beiden zeer goede toestellen voor hun prijs en vrij gelijk aan elkaar, Honor iets krachtiger, maar Nokia is beter naar updates toe.
Ik woon in België, en zit bij Orange, dus de probs verbonden aan een NL operator zijn niet van tel voor mij.
Na het volgen van dit topic blijken er toch wel veel kleine problemen te zijn met de Nokia 7 plus. Of vallen deze goed mee?
Wat raden jullie me aan? Beiden zeer goede toestellen voor hun prijs en vrij gelijk aan elkaar, Honor iets krachtiger, maar Nokia is beter naar updates toe.
Ik woon in België, en zit bij Orange, dus de probs verbonden aan een NL operator zijn niet van tel voor mij.
Ik geen enkel probleem met de telefoon en vind het heerlijk werken.
Top accu, makkelijk 2 dagen (speel geen spelletjes).
Via ali of wish zijn prima hoesjes te verkrijgen. Heb ook verschillende scherm beschermers geprobeerd, heb er nu 1 met een zwarte rand en die werkt prima. Wel zie ligt zon olievlek .
Top accu, makkelijk 2 dagen (speel geen spelletjes).
Via ali of wish zijn prima hoesjes te verkrijgen. Heb ook verschillende scherm beschermers geprobeerd, heb er nu 1 met een zwarte rand en die werkt prima. Wel zie ligt zon olievlek .
Moet zeggen dat ik mij in geen van bovenstaande problemen kan vinden, heb het toestel nu een maand of 4.Cool Cat schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:56:
Ik ben van plan een nieuw toestel aan te kopen en ik twijfel tussen deze Nokia 7 plus of de Honor 10.
Wat echt top is aan deze telefoon is:
•Updates (echt een verademing als je van Samsung komt)
•Accu, echt ongekend goed
•Bel kwaliteit en bereikbaarheid
•Snelheid
•Bouwkwaliteit
•stock Android, tegenwoordig heel volwassen en lekker in gebruik
Wat mij tegenvalt aan de Nokia:
•Camera, tweede camera voegt m.i. niks toe foto en film kwaliteit ondermaats. Zeker met kinderen mislukken veel foto's. Ozo audio bij filmen zorgt helaas vaker voor een slecht resultaat
•Scherm valt tegen bij veel licht. Buiten iets laten zien is eigenlijk een nogo.
Hopelijk helpt het in je afweging.
Heb je wel het beeld scherm open gezet dat schuifje boven in die balk ..als die op auto staat dan heb je soms kans dat je niet veel ziet in de zon 😂Chrisitan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
Moet zeggen dat ik mij in geen van bovenstaande problemen kan vinden, heb het toestel nu een maand of 4.
•Snelheid
•Bouwkwaliteit
•Camera, tweede camera voegt m.i. niks toe foto en film kwaliteit ondermaats. Zeker met kinderen mislukken veel foto's. Ozo audio bij filmen zorgt helaas vaker voor een slecht resultaat
•Scherm valt tegen bij veel licht. Buiten iets laten zien is eigenlijk een nogo.
Ik heb met kijken in volle zon geen last .
Ook camera vind ik wel mee vallen met dan wel zonder zoom .
Hartelijk dank!Chrisitan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
Moet zeggen dat ik mij in geen van bovenstaande problemen kan vinden, heb het toestel nu een maand of 4.
•Snelheid
•Bouwkwaliteit
De goede accu en updates zijn ook voor mij de grootste beweegredenen om deze te overwegen. Alleen jammer van de camera, al speelt dit minder een rol voor mij. Vooral een snelle en stabiele gsm. Die goed verstaanbaar is bij het telefoneren.
Tja, wat verwacht je voor antwoord? Mensen zonder problemen zijn er blij mee. Goede accu inderdaad.Cool Cat schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Hartelijk dank!
De goede accu en updates zijn ook voor mij de grootste beweegredenen om deze te overwegen. Alleen jammer van de camera, al speelt dit minder een rol voor mij. Vooral een snelle en stabiele gsm. Die goed verstaanbaar is bij het telefoneren.
De mensen met problemen krabben zich nog even achter de oren. Het lijkt erop dat er twee versies in omloop zijn. Afhankelijk van welke versie je krijgt heb je problemen of niet. Ik zou hier mijn vingers niet meer aan willen branden in ieder geval.
Maar ja, Huawei hebben voorgaande jaren hun klanten belazerd door telefoons te laten reviewen met snel geheugen en vervolgens de nieuwe klanten af te schepen met slomer oud geheugen.
Succes met de keuze
Haal hem gewoon in de winkel, en kijk of het scherm lager kan dan 15% helderheid. Zo niet, andere openmaken en meenemen.
Maar ik moet toegeven dat ik ondanks dat ik enorm tevreden ben over het toestel dat gedoe met het scherm wel erg treurig is, ze hebben echt B schermpjes gebruikt. De 'goede' is verkeerd gepolariseerd waardoor je scherm in portrait minder helder is dan in landscape (geen ramp, wel oliedom) en dat andere scherm is dus niet helder en niet dim te krijgen: faal.
Maargoed ik typ dit nu met een gepolariseerde bril op in de volle zon, met de tel in portrait, alles is nog steeds prima af te lezen. Dus zo groot is het probleem niet (bij de 7+ met goed scherm)
Maar ik moet toegeven dat ik ondanks dat ik enorm tevreden ben over het toestel dat gedoe met het scherm wel erg treurig is, ze hebben echt B schermpjes gebruikt. De 'goede' is verkeerd gepolariseerd waardoor je scherm in portrait minder helder is dan in landscape (geen ramp, wel oliedom) en dat andere scherm is dus niet helder en niet dim te krijgen: faal.
Maargoed ik typ dit nu met een gepolariseerde bril op in de volle zon, met de tel in portrait, alles is nog steeds prima af te lezen. Dus zo groot is het probleem niet (bij de 7+ met goed scherm)
Bestel hem gewoon bij een goede winkel waar je hem 30 dagen kunt uit proberen .
Zo heb ik altijd mijn telefoons bij bol gekocht .
Asus wat niks was 3 stuks ,iPhone , Samsungs , Huawei,HTC, Microsoft etc .
Heb zoveel troep gehad ,al werkte me note 4 gewoon goed ...maar me Nokia vind ik voor deze prijs het beste bevallen met updates etc .
Samsung ,iPhone, etc en vooral Asus zou ik nooit meer kopen ,,,volgende zou dan misschien natuurlijk Nokia 9 en of een google phone worden
en ik probeer nog oppo een keer uit
Zo heb ik altijd mijn telefoons bij bol gekocht .
Asus wat niks was 3 stuks ,iPhone , Samsungs , Huawei,HTC, Microsoft etc .
Heb zoveel troep gehad ,al werkte me note 4 gewoon goed ...maar me Nokia vind ik voor deze prijs het beste bevallen met updates etc .
Samsung ,iPhone, etc en vooral Asus zou ik nooit meer kopen ,,,volgende zou dan misschien natuurlijk Nokia 9 en of een google phone worden
[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 12-08-2018 10:09 ]
Weet je zeker dat je 'Aanpasbare helderheid' niet aan hebt staan? Als dat aan staat wordt het scherm nooit volledig donker en werkt inderdaad de laatste 15-20% niet (dat is immers de working range van aanpasbare helderheid). Dit is bij mijn Nexus 5X ook al jaren zo.jodeltje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:03:
Haal hem gewoon in de winkel, en kijk of het scherm lager kan dan 15% helderheid. Zo niet, andere openmaken en meenemen.
Als die setting uitstaat kun je wel per % instellen. Als de setting aanstaat kiest ie zelf wat in een range tot wel 20%. Tot helemaal 0 gaat 'ie zelden.
Sinds een paar weken ook een Nokia 7+ en erg tevreden. Ik heb alleen een raar software probleem dat Chrome geen cookies wilt opslaan. Dit betekent dus dat ik elke keer dat ik een website bezoek opnieuw moet inloggen en de privacy waarschuwing moet accepteren (ook bijvoorbeeld bij Tweakers). Site instellingen in Chrome staan goed (allow cookies). Iemand hier ervaring mee of ideeën om dit op te lossen?
Deïnstalleren en opnieuw installeren geprobeerd? Zo ja, factory reset gedaan? Dit lijkt mij compleet los te staan van hardware of OS.john5951 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:10:
Sinds een paar weken ook een Nokia 7+ en erg tevreden. Ik heb alleen een raar software probleem dat Chrome geen cookies wilt opslaan. Dit betekent dus dat ik elke keer dat ik een website bezoek opnieuw moet inloggen en de privacy waarschuwing moet accepteren (ook bijvoorbeeld bij Tweakers). Site instellingen in Chrome staan goed (allow cookies). Iemand hier ervaring mee of ideeën om dit op te lossen?
Heeft Chrome wel de 'Opslagruimte' machtiging?john5951 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:10:
Sinds een paar weken ook een Nokia 7+ en erg tevreden. Ik heb alleen een raar software probleem dat Chrome geen cookies wilt opslaan.
Zou er niet iedere maand een software-update moeten zijn? De laatste bij mij is van 1 juli.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
@SnoeiKoei Die updates volgen doorgaans ergens halverwege de maand.
De Android augustus update was ook pas de 6de vrijgegeven door Google:
https://source.android.com/security/bulletin/
De Android augustus update was ook pas de 6de vrijgegeven door Google:
https://source.android.com/security/bulletin/
Chrome staat standaard al geïnstalleerd. Geen idee hoe ik die machtiging kan geven.rens-br schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:44:
[...]
Heeft Chrome wel de 'Opslagruimte' machtiging?
Force stop en disable al eens geprobeerd. Factory reset nog niet. Dat probeerde ik te voorkomen maar zal ik eens proberen.Ossi schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:33:
[...]
Deïnstalleren en opnieuw installeren geprobeerd? Zo ja, factory reset gedaan? Dit lijkt mij compleet los te staan van hardware of OS.
Denk dat ze liever gelijk android 9 uit willen draaien .SnoeiKoei schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:01:
Zou er niet iedere maand een software-update moeten zijn? De laatste bij mij is van 1 juli.
Maar zal denk pas eind van de maand worden denk ik.
Heb zelf beta 9 er op en dat draait toch als een zonnetje...maar ook nog met juli security
Maar komt wel goed bij Nokia
Dan zal dat waarschijnlijk wel goed staan, maar controleer het voor de zekerheid toch nog even. Dit kan bij:john5951 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:26:
[...]
Chrome staat standaard al geïnstalleerd. Geen idee hoe ik die machtiging kan geven.
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> Chrome -> 'Machtigingen' -> 'Opslagruimte'
Net check for update gedaan en staat beveiligingspatch 2018-08 klaardigiben schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
Denk dat ze liever gelijk android 9 uit willen draaien .
Maar zal denk pas eind van de maand worden denk ik.
Heb zelf beta 9 er op en dat draait toch als een zonnetje...maar ook nog met juli security
Maar komt wel goed bij Nokia
Ik heb net de nieuwste update binnen, echte mijn layout van SwiftKey is belachelijk groot. Zelfs klein is nog net te groot. Reinstall helpt niet.
Hier hetzelfde, op zijn kleinst is ie bruikbaar, maar dat is omdat ik de Ui en Tekst op klein heb staan in de instellingen..c4coupe schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:07:
Ik heb net de nieuwste update binnen, echte mijn layout van SwiftKey is belachelijk groot. Zelfs klein is nog net te groot. Reinstall helpt niet.
Na de augustus security patch is bij mij de systemlag helemaal verdwenen. Voelt nu een stuk soepeler allemaal.
Hier hetzelfde. Gek probleem. Met interface van Swiftkey op z'n kleinst is het nog een beetje te doen, maar ik voel me opeens enorm een 80-plusser (no offence, opa's & oma's out there). Hopelijk is het iets dat Swiftkey zelf oplost in de app.c4coupe schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:07:
Het is niet voor het eerst dat dit gebeurt bij Swiftkey, trouwens.
https://support.swiftkey....-version-as-of-24-03-2017
https://support.swiftkey....uplicate-Keyboard-too-big
https://support.swiftkey....e-fixed-in-beta-6-6-0-19-
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Ik heb de PanzerGlass (Gorilla Glass) Screenprotector en die is perfect van rand tot rand.JackDaniel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:48:
[...]
Klopt helemaal. Ik heb hetzelfde probleem met mijn OnePlus 5T. Ik heb altijd gewoon een tempered glass screen protector gebruikt maar dat valt nu gewoon af. Super vervelend. Die afgeronde kantjes zijn zelfs een "luxe" feature, hoewel het behoorlijk nutteloos is en erg lastig.
Kost wel wat (24.95€ bij GSMPunt.nl) maar dat is de beste kwaliteit, en daar betaal je dan ook voor.
Verwijderd
Poos geleden een 7+ besteld ( 07 display) bevalt prima.
Vandaag nog een 7+ besteld voor een familielid (novatek-07 display). Dit scherm is ook minder te dimmen dan de eerdere versie. Ook merk ik een verschil in kleur, de novatek lijkt iets geler dan de normale 07. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Is dit gewoon een kwestie van een ander scherm dus iets andere kleur of een hardware fout? Het kleurverschil viel me pas op toen ik de 2 nokia's naast elkaar legde
Vandaag nog een 7+ besteld voor een familielid (novatek-07 display). Dit scherm is ook minder te dimmen dan de eerdere versie. Ook merk ik een verschil in kleur, de novatek lijkt iets geler dan de normale 07. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Is dit gewoon een kwestie van een ander scherm dus iets andere kleur of een hardware fout? Het kleurverschil viel me pas op toen ik de 2 nokia's naast elkaar legde
Klopt. Ook ik merk dat. Kijken of het na een paar dagen nog steeds zo is. Zat al te twijfelen om hem uiteindelijk toch maar weg te doen, maar die twijfel is meteen weg genomen.karimski schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:18:
Na de augustus security patch is bij mij de systemlag helemaal verdwenen. Voelt nu een stuk soepeler allemaal.
Edit: Zelfs de officiële speedtest.net app doet het nu zonder haperen op hoge snelheden. Vroeger haalde ik via WiFi nooit boven de 190 Mbps omdat de app dan ging stotteren terwijl mijn Nokia 6.1 die ik zakelijk gebruik hier nooit last van had. Haal nu netjes de volle 250 Mbps down.
[ Voor 26% gewijzigd door SebasFM op 14-08-2018 23:23 ]
Zie mijn post van vorige week maandag. Er zit inderdaad lichtelijk kleurverschil tussen de twee schermen. Dat is nog wel te overkomen. Het helderheidsverschil niet. Mijne ligt nu bij DynafixVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:41:
Poos geleden een 7+ besteld ( 07 display) bevalt prima.
De lag is hier ook weg!!SebasFM schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:18:
[...]
Klopt. Ook ik merk dat. Kijken of het na een paar dagen nog steeds zo is. Zat al te twijfelen om hem uiteindelijk toch maar weg te doen, maar die twijfel is meteen weg genomen.
Edit: Zelfs de officiële speedtest.net app doet het nu zonder haperen op hoge snelheden. Vroeger haalde ik via WiFi nooit boven de 190 Mbps omdat de app dan ging stotteren terwijl mijn Nokia 6.1 die ik zakelijk gebruik hier nooit last van had. Haal nu netjes de volle 250 Mbps down.
Helaas is dit zo'n screen protector met een plaksel alleen onder het zwarte gedeelte langs de randen. Op mijn OP5T vielen deze er telkens na een paar dagen af, maar dat kan liggen aan mijn techniek. Daarnaast heb je veel nadelen van het beetje lucht dat tussen het scherm en het glas gaat zitten, doordat er dus geen plaksel onder zit.M-67 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:52:
[...]
Ik heb de PanzerGlass (Gorilla Glass) Screenprotector en die is perfect van rand tot rand.
Kost wel wat (24.95€ bij GSMPunt.nl) maar dat is de beste kwaliteit, en daar betaal je dan ook voor.
Nog een keer herstarten, dan is het weer normaal
Inge Janse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:02:
[...]
Hier hetzelfde. Gek probleem. Met interface van Swiftkey op z'n kleinst is het nog een beetje te doen, maar ik voel me opeens enorm een 80-plusser (no offence, opa's & oma's out there). Hopelijk is het iets dat Swiftkey zelf oplost in de app.
erikjong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:34:
Nog een keer herstarten, dan is het weer normaal
[...]

Hier is 'ie na de update ook weer super snel en snappy!b00ster schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:30:
[...]
De lag is hier ook weg!!Toetsenbord reageert ook sneller (heb in iedergeval niet het gevoel van UI vertraging bij typen meer..). Wereld van verschil dit!
Ik leg net mijn iPhone SE weg en pak de 7 plus weer eens.
Het verschil in snelheid is eigenlijk bizar. Ze zijn even smooth, iPhone heeft ook best wat dropped frames. Maar de algemene snelheid van alles en het starten van apps die niet in het geheugen zijn geladen is echt 2 tot 5 keer zo snel als op de iPhone, had ik niet verwacht.
Blijft een hele fijne telefoon die 7 plus
Het verschil in snelheid is eigenlijk bizar. Ze zijn even smooth, iPhone heeft ook best wat dropped frames. Maar de algemene snelheid van alles en het starten van apps die niet in het geheugen zijn geladen is echt 2 tot 5 keer zo snel als op de iPhone, had ik niet verwacht.
Blijft een hele fijne telefoon die 7 plus
Inderdaad een langdurig swiftkey-probleem wat op veel toestellen voorkomt. Eerlijk gezegd s dat toetsenbord zo goed niet meer. GBoard is tegenwoordig mijn keuze. Dat werkt qua typen iets minder, maar het heeft iig minder issues.Inge Janse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:02:
[...]
Hier hetzelfde. Gek probleem. Met interface van Swiftkey op z'n kleinst is het nog een beetje te doen, maar ik voel me opeens enorm een 80-plusser (no offence, opa's & oma's out there). Hopelijk is het iets dat Swiftkey zelf oplost in de app.
Ik ben een enorme Google-fanboy en gebruik het liefst zoveel mogelijk van hun diensten. Maar Gboard heb ik nooit aan kunnen wennen. Gekke voorspellingen, onhandig spatie- en puntengebruik, het is alsof ik constant tegengewerkt word. Is er iets waarmee je me kunt overtuigen om het toch weer te proberen? Nogmaals: ik stap graag over, maar het lukt me structureel niet.Stoelpoot schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Inderdaad een langdurig swiftkey-probleem wat op veel toestellen voorkomt. Eerlijk gezegd s dat toetsenbord zo goed niet meer. GBoard is tegenwoordig mijn keuze. Dat werkt qua typen iets minder, maar het heeft iig minder issues.
Plus: dat herstarten van de telefoon loste het Swiftkey-probleem direct op. Dus ik heb geen directe aanleiding meer om op zoek te gaan naar een hoger honing. Maar ik laat me graag overtuigen!

Mijn overtuiging was dat in de tig jaar dat ik Swiftkey gebruikte de voorspellingen mij juist steeds meer tegen gingen werken. In het begin vond ik de voorspellingen perfect, maar later wilde Swiftkey me hele andere dingen laten zeggen dan ik van plan was. Dat icm het grote-toetsenbord probleem (wat na een herstart op mijn device destijds niet hielp) was het moment om over te stappen.Inge Janse schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Ik ben een enorme Google-fanboy en gebruik het liefst zoveel mogelijk van hun diensten. Maar Gboard heb ik nooit aan kunnen wennen. Gekke voorspellingen, onhandig spatie- en puntengebruik, het is alsof ik constant tegengewerkt word. Is er iets waarmee je me kunt overtuigen om het toch weer te proberen? Nogmaals: ik stap graag over, maar het lukt me structureel niet.
Plus: dat herstarten van de telefoon loste het Swiftkey-probleem direct op. Dus ik heb geen directe aanleiding meer om op zoek te gaan naar een hoger honing. Maar ik laat me graag overtuigen!
Hoewel ik het zeker met eens ben dat Swiftkey qua workflow net wat prettiger is, ja. Als jij er nog geen problemen mee hebt, zou ik het zeker blijven gebruiken. Misschien probeer ik het ook wel zodra ik m'n beslissing voor een nieuwe telefoon heb gemaakt (waarvan het topic-onderwerp de meest waarschijnlijke kandidaat is)
Edit: Ondertussen deze binnen, Swiftkey geprobeerd, en ik zie het probleem ook. Tweede telefoon al met het probleem. Blijkbaar zit die code dus gewoon niet op orde voor een gehele major version (in 6.x.x al aangegeven, schijnbaar "fixed" zelfs na meldingen van niet, ondertussen 7.x.x). Helaas dus gewoon GBoard.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoelpoot op 21-08-2018 09:26 ]
Verwijderd
Sinds vandaag ook een 7 Plus (Black&Copper) als demo device voor het bedrijf.
Hij "vervangt" mijn Samsung A8 2018 waar ik eigenlijk niet zo tevreden mee was.
Het scherm krast heel makkelijk, en de fingerprintscanner was van zeer matige kwaliteit.
De 7 Plus is wel een stuk groter, maar ook de batterij is dat, dus ik heb goede hoop!
Iets speciaals met de 7 Plus waar ik rekening mee zou moeten houden?
Het scherm krast heel makkelijk, en de fingerprintscanner was van zeer matige kwaliteit.
De 7 Plus is wel een stuk groter, maar ook de batterij is dat, dus ik heb goede hoop!
Check even welk scherm je hebt, kan je helderheid daadwerkelijk lager dan 16%, of houdt het daar op met donkerder worden? Zo ja, dan heb je gelukkig het goede model. Zo nee, brace yourselfVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:08:
Sinds vandaag ook een 7 Plus (Black&Copper) als demo device voor het bedrijf.

Verwijderd
Even getest, en van 15 naar 0% wordt 'ie nog steeds stapsgewijs donkerder. Dat zou goed moeten zitten dan.Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:46:
[...]
Check even welk scherm je hebt, kan je helderheid daadwerkelijk lager dan 16%, of houdt het daar op met donkerder worden? Zo ja, dan heb je gelukkig het goede model. Zo nee, brace yourself
Ik loop al tegen mijn eerste probleem aan: Video's op Facebook hebben enorm last van stutter, 1sec spelen 1sec stop enz.
Meer mensen hier last van?
Heb FB al gereset (de app) maar het mag niet baten.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2018 13:48 ]
Nu jij het zegt, heb ik het even getest bij mijn N7+.Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:46:
[...]
Check even welk scherm je hebt, kan je helderheid daadwerkelijk lager dan 16%, of houdt het daar op met donkerder worden? Zo ja, dan heb je gelukkig het goede model. Zo nee, brace yourself
Maar gelukkig kan ik het scherm helemaal tot nul draaien en is het scherm dan nagenoeg donker.
Pffoehh, heb ik even mazzel 😇
Maar ik heb de N7+ gekocht toen hij net de eerste dag uit kwam. Er kwamen net 2 doosjes binnen die dag bij de Mediamarkt, en toen heb ik er gelijk 1 gekocht.Dus ik heb er één van het eerste uur.😇
[ Voor 16% gewijzigd door Edwin Snoek op 16-08-2018 15:26 ]
De status van mijn telefoon bij Dynafix is "Wachten op onderdelen". Geen idee wat ze aan het doen zijn.
Zondag op vakantie, had graag mijn nieuwe telefoon mee gehad, maar dat gaat m niet meer worden.
Zondag op vakantie, had graag mijn nieuwe telefoon mee gehad, maar dat gaat m niet meer worden.
Ik heb ook net de Nokia 7 plus in huis. Mooi toestel! Grootte valt erg goed mee. Alles werkt ook smouth en snel.Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:46:
[...]
Ik heb helaas wel het 'slechte' schermtype'. Al vind ik de helderheid wel nog oke. Maar de laatste procenten kan ik idd niet nemen. En extreem donker wordt hij ook niet. Helder is geen probleem. Heb hem bij bol.com besteld. Vraag me af of retouren zinvol is, aangezien ik even goed weer hetzelfde type kan opgestuurd krijgen...
Update: net eens vergeleken met mijn oude Samsung J5, en eigenlijk valt het best goed mee. De Samsung is niet zoveel donkerder dan de N7+. De maximale helderheid scheelt wel iets, al is dat enkel te zien als ze beiden voor je neus op tafel liggen. Kijk je recht naar het scherm dan is de N7+ zelfs bijna helderder.
Denk dus dat ik het zo zal laten, want verder is het scherm wel tiptop.
[ Voor 20% gewijzigd door Cool Cat op 16-08-2018 18:53 ]
Ieder z'n voorkeuren natuurlijk. Als ik 's avonds in bed lig in het donker, dan wil ik geen zonnebril nodig hebbenCool Cat schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:35:
[...]
Ik heb ook net de Nokia 7 plus in huis. Mooi toestel! Grootte valt erg goed mee. Alles werkt ook smouth en snel.
Ik heb helaas wel het 'slechte' schermtype'. Al vind ik de helderheid wel nog oke. Maar de laatste procenten kan ik idd niet nemen. En extreem donker wordt hij ook niet. Helder is geen probleem. Heb hem bij bol.com besteld. Vraag me af of retouren zinvol is, aangezien ik even goed weer hetzelfde type kan opgestuurd krijgen...
Update: net eens vergeleken met mijn oude Samsung J5, en eigenlijk valt het best goed mee. De Samsung is niet zoveel donkerder dan de N7+. De maximale helderheid scheelt wel iets, al is dat enkel te zien als ze beiden voor je neus op tafel liggen. Kijk je recht naar het scherm dan is de N7+ zelfs bijna helderder.
Denk dus dat ik het zo zal laten, want verder is het scherm wel tiptop.
Maar begrijp ik nou dat je ook bij de maximale helderheid al eerder op de max zit? Dat heb ik bij mezelf ook niet goed getest.
Haha wees gerust, ik zal geen zonnebril nodig hebben s avonds ;-). Het is echt niet zo erg als bij sommige andere. Het is net leesbaar in het donker eigenlijk. Dus voor mij prima. Denk dat het bij mij bijlange zo slecht niet is al bij sommige anderen.Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:06:
[...]
Ieder z'n voorkeuren natuurlijk. Als ik 's avonds in bed lig in het donker, dan wil ik geen zonnebril nodig hebben
Maar begrijp ik nou dat je ook bij de maximale helderheid al eerder op de max zit? Dat heb ik bij mezelf ook niet goed getest.
Klopt, de laatste 5% (of bij sommigen dus meer) aan beide zijden van de schuiver. Maar eerlijk, ik testte het net nog eens en mijn ogen deden pijn als ik keek. Dus helder genoeg! Je merkt het vooral als hij plat ligt, dus bij een andere kijkhoek.
Heel tevreden dus ermee kan ik zeggen. Nu nog wat zoeken en verkennen. Vingerscanner ook heel vlot. Onmiddellijk ook alle updates binnengehad. Hoesje ook heel handig, maar ik bestel dan nog een case voor volledige bescherming.
Bijzonder. Ik heb zelf ook een dergelijk "slechter" novatek scherm maar ik vind de minimaal haalbare helderheid eigenlijk wel goed genoeg. Zit er dan ook nog verschil van kwaliteit tussen dit type schermen dan? Fijn toestel is het in ieder geval. Ik kwam van een Wileyfox Swift 2X en dit is duidelijk een stap vooruit, hoewel dat voor deze prijs ook wel te verwachten was.
Idempotent.
Geen idee of er kwaliteitsverschil in de schermen zitten. Wel een lichtelijk verschil in kleuren. Welke je mooier vindt is persoonlijk natuurlijk.
Verwijderd
Ik heb mijn Facebook problemen inmiddels opgelost door FB te verwijderen, herstarten, installeren, herstarten, inloggen, en nu werkt het.
Aangezien ik er verder niets over vind ga ik er maar even vanuit dat het veroorzaakt is door de android migratiewizard of hoe het ook mag heten die ik gebruikt heb om alles van de A8 naar de 7+ te verhuizen.
Aangezien ik er verder niets over vind ga ik er maar even vanuit dat het veroorzaakt is door de android migratiewizard of hoe het ook mag heten die ik gebruikt heb om alles van de A8 naar de 7+ te verhuizen.
Blijkbaar wel, want ook ik vind de minimale en maximale helderheid eigenlijk wel voldoende/goed.MainframeX schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:29:
Bijzonder. Ik heb zelf ook een dergelijk "slechter" novatek scherm maar ik vind de minimaal haalbare helderheid eigenlijk wel goed genoeg. Zit er dan ook nog verschil van kwaliteit tussen dit type schermen dan? Fijn toestel is het in ieder geval. Ik kwam van een Wileyfox Swift 2X en dit is duidelijk een stap vooruit, hoewel dat voor deze prijs ook wel te verwachten was.
Ben vooral benieuwd nog naar de accuduur.
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogt. Ik ben namelijk benieuwd of Dynafix dat scherm ook als defect zal herkennen.
Zal ik zeker doenXWB schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogt. Ik ben namelijk benieuwd of Dynafix dat scherm ook als defect zal herkennen.
De status is nu: "wachten op onderdelen". Dus ze zijn iets aan het doen, maar geen idee wat.
Verwijderd
mijn idee is dat ze dat bij Dynafix ook niet weten wat ze aan het doen zijn, gezien mijn ervaringen met dit bedrijf.
Iemand hier al Google assistent? Nederlands dan?
Ik heb deze nog steeds niet. Woon in België.
Verwijderd
Systeemtaal op NL(NL) zetten, ipv NL(Bel)c4coupe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 06:34:
Iemand hier al Google assistent? Nederlands dan?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires