Het lijkt me logisch dat een publiek dat hier zit wat kritischer is en meer op de hoogte is van wat hij/zij koopt in vergelijking met een publiek dat zonder enige voorkennis de winkel binnen stapt. Ik ben iemand die niet over één nacht ijs gaat bij zo'n aankopen.
De mail-support liep erg vlot, maar ik kreeg 2 uur na mijn eerste mail al een 'case closed'-mail. Het komt er op neer dat ze het erkennen als een hardware-issue, maar dat ze er geen stappen gaan voor ondernemen. Ermee leren leven, of terug sturen.
Letterlijk klonk dit zo:
We are sorry to hear about your disappointment, but it's hardware issue and as remote technical support there's not much we can do.
If you've just read about the issue, but you do not experience it yourself and you have 30 days to return the device, you can use it for some time and decide for yourself, if you want to return it.
Dus het komt er inderdaad op neer dat ik een kritische zaag ben, de laatste zin vind ik zelfs op het randje van arrogant. In de huidige situatie kon ik vandaag in elke situatie mijn 7+ vlotjes lezen met een helderheid dat vast staat op 0%. Dit is niet normaal. Nu komt het net over of ik zit te klagen over iets dat er niet is.
En retourneren, om dan opnieuw te kopen bij bol.com, daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. De gewone '07'-voorraad zal daar ook wel eens uitgeput geraken. In hardwareland is het niet verstandig om een extreem grote stock op te doen, waarmee je een half jaar vooruit kan.
Ik zou het ook jammer vinden om Coolblue te moeten lastigvallen voor een eventuele reparatie, het is Nokia die hier een steek laat vallen. De doorslag was voor mij de grote batterij, maar ook de Xiaomi Mi A2 zal het niet slechter doen dan mijn Nexus 5X met versleten 2700 mAh-batterij. En dat voor 100 euro minder...