Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:15:
[...]

Ik zal eens kijken wat Nokia er van zegt. Wie weet zijn ze wat gewilliger omdat dit toestellen zijn die ze ons bedrijf hebben toegestuurd als demo modellen om ons wellicht over te laten stappen van Samsung naar Nokia. :+
Dat lijkt me wel dan. Een val van 10-15cm zou in principe door ieder toestel met gemak overleefd moeten worden.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Nog bekend wanneer Android P officieel word gepusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:21
Kcetin1994 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:45:
Nog bekend wanneer Android P officieel word gepusht?
Ben ik ook benieuwd naar,
Er werd gezegd september.
Dus ga er vanuit dat wanneer normaal de beveiligingsupdate komt, we gratis taart erbij krijgen :+

Maar dit is meer dat ik het zelf hoop i.p.v. een bron ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
RvD86 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:50:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar,
Er werd gezegd september.
Dus ga er vanuit dat wanneer normaal de beveiligingsupdate komt, we gratis taart erbij krijgen :+

Maar dit is meer dat ik het zelf hoop i.p.v. een bron ofzo :P
CEO van Nokia zij begin september op een persconferentie als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik denk niet dat Nokia twee updates in één maand zal publiceren, dus ik verwacht Android 9 met de security update van september. Waarschijnlijk zal dat weer ergens halverwege de maand gebeuren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MainframeX schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:09:
[...]

Dat lijkt me wel dan. Een val van 10-15cm zou in principe door ieder toestel met gemak overleefd moeten worden.
Daar waren ze het blijkbaar mee eens, want sinds vanmorgen heb ik alweer een nieuwe Nokia 7 Plus op m'n buro liggen :+

Ben nu wel erg bang voor het scherm. Misschien toch die bijgeleverde rubber case maar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:31:
[...]

Daar waren ze het blijkbaar mee eens, want sinds vanmorgen heb ik alweer een nieuwe Nokia 7 Plus op m'n buro liggen :+

Ben nu wel erg bang voor het scherm. Misschien toch die bijgeleverde rubber case maar gebruiken.
Er zal teveel spanning op het scherm hebben gezeten. Ik zou er me niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Ik was even benieuwd of iemand de nokia 7+ bij belsimpel heeft gehaald en kan aangeven welke firmware van touchpaneel er op zat (met dank aan Ossi voor de review) Ik wil geen Novatek-V07 maar namelijk V07 ivm scherm issues :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rond april de 1e 7+ gehaald met V07, paar weken terug een 2e 7+ voor familie met de Novatek. Hangt denk ik meer af van de batch ipv winkel
umbrellavs schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:17:
Ik was even benieuwd of iemand de nokia 7+ bij belsimpel heeft gehaald en kan aangeven welke firmware van touchpaneel er op zat (met dank aan Ossi voor de review) Ik wil geen Novatek-V07 maar namelijk V07 ivm scherm issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanderh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 19:22
Heb de mijne de 31 augustus besteld bij Coolblue, ook daarin de novatek. Heb ook de helderheid problemen. Ook het gevoel dat het touchscreen niet altijd goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:33:
Rond april de 1e 7+ gehaald met V07, paar weken terug een 2e 7+ voor familie met de Novatek. Hangt denk ik meer af van de batch ipv winkel

[...]
De "V07" is van Novatek. Je bedoelt waarschijnlijk "07". Hoewel ik "07" ook wel een rare waarde vind inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dvanderh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:49:
Heb de mijne de 31 augustus besteld bij Coolblue, ook daarin de novatek. Heb ook de helderheid problemen. Ook het gevoel dat het touchscreen niet altijd goed reageert.
Ik zou de telefoon snel terugsturen, je zit namelijk nog binnen je bedenktijd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Ossi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:51:
[...]

De "V07" is van Novatek. Je bedoelt waarschijnlijk "07". Hoewel ik "07" ook wel een rare waarde vind inderdaad.
Klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
dvanderh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:49:
Eens met @XWB . Terugsturen!
Mijne voelde ook niet altijd even soepel. Nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de 50 euro cashback actie ook te maken hebben met een eventuele batch met schermissues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 18:43
Hoe kan je ontdekken welke versie je hebt?
Edit: gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door ducolwd op 05-09-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urshurak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 20:02
uFx schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:00:
Gebruikt iemand het transparante hoesje die je bij de Nokia 7+ kreeg? Ik vind het echt een fijn hoesje. Andere hoesjes gaan teveel over de rand van het scherm heen en deze doet dat niet. Nadeel is alleen dat hij erg geel is geworden. Hebben jullie dat ook?
Jup, maar ik rook, dat helpt niet echt om 'm transparant te houden, was bij het soortgelijke hoesje van vorige foon ook zo.

Ben wel benieuwd hoe snel de boel gaat krassen zonder dat hoesje, want het heeft een negatief effect op werking van vingerafdruksensor. Iemand ervaring mee?
umbrellavs schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:17:
Ja, 07 hier.
ducolwd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:12:
Hoe kan je ontdekken welke versie je hebt?
Edit: gevonden
Systeem>Over een telefoon> firmwareversie touchscherm

[ Voor 10% gewijzigd door Urshurak op 05-09-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:10:
Zou de 50 euro cashback actie ook te maken hebben met een eventuele batch met schermissues?
Huh, sinds wanneer dat? Altijd mooi als ik nog ergens 50 euro vandaan kan toveren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Ossi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:03:
[...]

Huh, sinds wanneer dat? Altijd mooi als ik nog ergens 50 euro vandaan kan toveren ^^
Voor iedereen die hem vanaf 1 september gekocht heeft. De cb loopt via Nokia zelf.
linkje: https://nokia.myactions.eu/action.php?lang=CBNOKIA7PLUS_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
De 7+ van mijn vrouw loopt vast tijdens het opstarten, komt niet verder dan het Nokia logo.

Voorafgaand aan dit probleem heeft het toestel een melding gegeven over dat het te warm werd en heeft zichzelf uitgeschakeld. De telefoon is vervolgens weer ingeschakeld door mijn vrouw, waarna hij wel is opgestart, maar de feedback (korte trilling bij gebruik onderste knoppen) deed het niet. In een poging dit te verhelpen heeft ze de telefoon opnieuw opgestart, wat dus niet is gelukt.

Ik heb geprobeerd een hard reset uit te voeren. Het is gelukt om in de recovery mode terecht te komen en een 'data wipe/factory reset' te doen, al geeft hij tijdens/na het uitvoeren daarvan aan:
--- Wiping data...
Formatting /data...
Data wipe complete.
E:failed to mount /logfs: Invalid argument
Echter, een 'reboot now' vanuit datzelfde menu resulteert niet in een andere situatie dan het hangen bij het Nokia logo. Het brengt me geen steek verder dus.

Iemand nog een briljant ingeving over wat ik kan proberen? Terug naar de winkel kan altijd natuurlijk, maar als het op een andere manier opgelost kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
vanputten80 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:40:
Valt me op dat ik soms heb dat mijn headset het geluid niet pakt na het inpluggen. Geluid blijft gaan over de speaker. Uit en aan zetten is de enige oplossing. Herkent iemand dit?
Ja heb ik ook. Is gebeurd na een update in de zomer. In het begin was het niet zo. Is ook al eerder over geklaagd in dit draadje

• dvanderh
  • Laatst online: 09-09 19:22
XWB schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:52:
[...]

Ik zou de telefoon snel terugsturen, je zit namelijk nog binnen je bedenktijd.
is al onderweg terug. Weet eigenlijk niet of ik wel weer een 7+ bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptos
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn Nokia 7+ ook eens gecontroleerd en inderdaad deze heeft ook de Novatek-V07 firmware en dimt ook niet verder dan 16%.
Dus ook maar eens een mail tegenaan gegooid richting Nokia met deze discussie er bij gelinkt en ook de XDA versie die je aan geslingerd hebt.
Ik hoop dat ze hiermee wat dieper in de materie gaan graven, lijkt er op dat de gehele Novatek-V07 batch dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook wederom Nokia gemaild. Vorige keer binnen een dag een standaard reply om te resetten, nu na twee dagen nog geen reactie. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redcap
  • Laatst online: 19:34
Ik heb helaas ook de Novatek-V07 en daarmee ook last van het probleem. Via de Ondersteuning app gechat met support en die komt er niet verder mee totdat ik de XDA post doorstuur. Daarna krijg ik meteen een link om hem te laten repareren. Twijfel nog of ik dat ga doen. Denk het haast wel, want ik vind het wit van de display niet wit genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Wat ik probeer te bereiken:
- als ik gebeld wordt moet de telefoon rinkelen
- alle notificaties (email, facebook, ... verzin het) moeten stil, maar wel trillen
-> dit moet via een uur/dag schema instelbaar zijn

Ik ben nu al ettelijke dagen op zoek, maar ik kan niet vinden hoe ik dit voor elkaar krijg. Vooral het wel trillen is een probleem om ingesteld te krijgen...
(als het niet native kan, ik heb de betaalde versie van tasker moest dat helpen om een oplossing te verzinnen)
Kan iemand mij de juiste manier aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Ik krijg nu een update binnen van 76,7 MB met de augustus patch (v2.22M), terwijl ik de augustus patch al had. Verder zijn er verbeteringen van de gebruikersinterface doorgevoerd en een verbeterde systeemstabiliteit. Meer mensen die deze update binnen krijgen na handmatig zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
SebasFM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:23:
Ik krijg nu een update binnen van 76,7 MB met de augustus patch (v2.22M), terwijl ik de augustus patch al had. Verder zijn er verbeteringen van de gebruikersinterface doorgevoerd en een verbeterde systeemstabiliteit. Meer mensen die deze update binnen krijgen na handmatig zoeken?
Hier krijg ik hem ook na handmatig controleren. Momenteel aan het installeren.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Check, ik ook. :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
SebasFM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:23:
Ik kreeg ineens de melding dat er een update was en dat ik moest herstarten (TA-1046 - Belgie).
Daarna merkte ik op "t eerste zicht niet veel, augustus patch die ik al had, enkel build nr. is aangepast.
De komende dagen zal ik wel merken of er inderdaad verbeteringen aan gebruikersinterface & systeemstabiliteit zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door M-67 op 07-09-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb hem ook binnen, de changelog die we te zien krijgen maakt niet echt veel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
MainframeX schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:35:
[...]

Hier krijg ik hem ook na handmatig controleren. Momenteel aan het installeren.
Ik heb hem ook binnen, maar dat downloaden en installeren duurt bij mij altijd heel lang.

Maar ik heb 'm.😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beethere
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 20:58
In het verleden op windows phone werd voor een grote upgrade(8??) eerst een tussen upgrade uitgerold, om de grote upgrade mogelijk te maken. Mogelijk is dit nu ook aan de gang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Is deze update misschien een voorbereiding op de Android P upgrade?

Wat hierboven dus inderdaad al werd gesuggereerd

[ Voor 31% gewijzigd door Jeffrey87 op 07-09-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Ik heb de Nokia 7+ nu een aantal maanden en ben erg tevreden over het toestel.
Was wel ff wennen na al mijn windows nokia's :)

Voor de veiligheid heb ik het verkeer via een openvpn verbinding lopen naar mijn eigen netwerk thuis.
In dat netwerk heb ik pihole draaien.

Dat werkte allemaal prima tot een paar weken terug (denk na een update).
Het verkeer loopt via de VPN , maar de advertenties worden niet meer geblokt door pihole.

Aan de pihole setup is niks veranderd, en als ik de data via de wifi thuis laat lopen zonder vpn werkt het allemaal prima.

Iemand een idee hoe ik weer al mijn verkeer via mijn vpn kan laten lopen via de 4G?
Als ik via 4G mijn ip afvraag is dat wel het thuis ip.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@BlaBla1973 Als ik me goed herinner werkt pi-hole als een dns forwarder die records naar adnetwerken "sloopt". Als eerste stap zou ik nakijken of ik het adres van de pi hole wel als dns server heb als openvpn ingeschakeld is. Je zou wellicht in openvpn kunnen instellen dat je dns instellingen gepushed krijgt.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen hebben sinds gisteren ook een Nokia 7 plus en dat bevalt prima alleen een vraagje ik krijg die nieuwe camera app update niet binnen blijf op de oude interface hangen.

Is die update teruggetrokken ofzo? Als ik via internet zoek en dan links naar de Playstore klik kom ik wel op de Nokia camera app pagina maar staat er dat de app niet compatibel is met uw toestel.

En ik ben geen fan van losse APK's installeren. Anders wacht ik de 9.0 update nog even af. Heb wel de laatste beveiligingsupdate etc erop staan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
MainframeX schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:37:
@BlaBla1973 Als ik me goed herinner werkt pi-hole als een dns forwarder die records naar adnetwerken "sloopt". Als eerste stap zou ik nakijken of ik het adres van de pi hole wel als dns server heb als openvpn ingeschakeld is. Je zou wellicht in openvpn kunnen instellen dat je dns instellingen gepushed krijgt.
Daar is niks aan gewijzigd en dat heb ik idd als eerste nagekeken.
Ik heb het idee dat de telefoon niet alle verbindingen over de VPN laat lopen na een telefoon update.

[ Voor 0% gewijzigd door BlaBla1973 op 09-09-2018 15:04 . Reden: Typo ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Net een update voor Developer preview ontvangen: V3.190 met september security patch.

Hopelijk de laatste voor de final release van Pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ThijsWa schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:08:
Net een update voor Developer preview ontvangen: V3.190 met september security patch.

Hopelijk de laatste voor de final release van Pie!
Flinke download. Wordt de telefoon gereset als je al op de beta zit?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
albino71 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:48:
[...]

Flinke download. Wordt de telefoon gereset als je al op de beta zit?
Jep foon wordt gereset...
Ook als je een update van Pie naar Pie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

etienne001 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:08:
[...]

Jep foon wordt gereset...
Ook als je een update van Pie naar Pie doet.
Handig...dat doen we dus maar niet dan. Bedankt!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Hier weer ook een de beta 9 update 1411 MB geloof ik met de september beveiliging.
Alles weer goed even wel opnieuw instellen ...maar dat is binnen 10 minuten gebeurt als je Google backup het laat doen ,staat alles bijna weer wat je had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 09:12
Ook de beta update geinstalleerd. Google backup werkt inderdaad goed. Alleen even alle bank apps enzo opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 00:33
Vandaag om 00.01u besteld bij Coolblue.be, 9 uurtjes later in huis.

Na weken twijfelen tussen de Nokia 7 Plus en de Xiaomi Mi A2 (en in mindere mate de Nokia 8, die even aan €299 stond) toch beslist om voor de Nokia te gaan.

Zaterdag nog het toonzaalmodel getest bij Vanden Borre en Mediamarkt, het display was oké (geen Novatek).
Ik twijfelde om die daar te kopen, omdat het toonzaalmodel ouder kan zijn en ik uiteindelijk toch met een 'probleemtoestel' naar huis kon gaan, zonder gemakkelijke manier om hem te retourneren.

Met die reden besteld bij Coolblue en je kan het al raden ... Novatek-V07 in mijn bezit.

Ik ben momenteel een poging aan het doen om te communiceren (blijkbaar alleen Engels) met Nokia zelf, maar in eerste instantie lijken zij dit probleem nog niet te erkennen.

Het zal wellicht een race tegen de klok worden, zonder de garantie dat er een fix komt. Momenteel lijkt mij de beste optie om die gewoon terug te sturen en voor de Xiaomi te gaan.

Gezien ik denk dat die bij Coolblue wel vlotjes over de toonbank schuiven, lijkt het er op dat dit probleem steeds frequenter zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Bard1982 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:20:
Ook de beta update geinstalleerd. Google backup werkt inderdaad goed. Alleen even alle bank apps enzo opnieuw koppelen.
Klopt heb ik hier ook... Voor de rest werkt alles super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Amazor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:53:

Na weken twijfelen tussen de Nokia 7 Plus en de Xiaomi Mi A2 (en in mindere mate de Nokia 8, die even aan €299 stond) toch beslist om voor de Nokia te gaan.

Zaterdag nog het toonzaalmodel getest bij Vanden Borre en Mediamarkt, het display was oké (geen Novatek).
Ik twijfelde om die daar te kopen, omdat het toonzaalmodel ouder kan zijn en ik uiteindelijk toch met een 'probleemtoestel' naar huis kon gaan, zonder gemakkelijke manier om hem te retourneren.

Met die reden besteld bij Coolblue en je kan het al raden ... Novatek-V07 in mijn bezit.

Ik ben momenteel een poging aan het doen om te communiceren (blijkbaar alleen Engels) met Nokia zelf, maar in eerste instantie lijken zij dit probleem nog niet te erkennen.

Het zal wellicht een race tegen de klok worden, zonder de garantie dat er een fix komt. Momenteel lijkt mij de beste optie om die gewoon terug te sturen en voor de Xiaomi te gaan.

Gezien ik denk dat die bij Coolblue wel vlotjes over de toonbank schuiven, lijkt het er op dat dit probleem steeds frequenter zal voorkomen.
Zou hem gewoon retour doen en bij bol.com bestellen.. Trouwens je kan hem dan nog gemakkelijk retour sturen gratis binnen de 30 dagen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi

Balen :-(
De Nokia 7 plus is echt een loterij geworden en zal m dus ook aan niemand aanraden tenzij je zeker weet dat je de goede versie krijgt. Mi A2 is ook een erg leuk toestel in ieder geval, helaas maar 3000mAh batterij. Ik verbaas mij echt over hoe lang mijn Nokia 7 plus mee gaat op de batterij, wat dat betreft echt een verademing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Ik vraag me dan eerlijk gezegd af of men hier op tweakers dan zo kritisch is, dat ze oprecht niet zoveel meldingen hebben gehad of dat ze gewoon hun kop in het zand steken. Ik hoop voor de mensen hier dat het met de nieuwe komende Pie release gefixed is. Ikzelf heb ook een Novatek toestel en stoor me er verder niet zo aan, het toestel werkt verder wel voortreffelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 11-09-2018 21:51 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazor
MainframeX schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:50:
[...]
Ik vraag me dan eerlijk gezegd af of men hier op tweakers dan zo kritisch is, dat ze oprecht niet zoveel meldingen hebben gehad of dat ze gewoon hun kop in het zand steken
Het lijkt me logisch dat een publiek dat hier zit wat kritischer is en meer op de hoogte is van wat hij/zij koopt in vergelijking met een publiek dat zonder enige voorkennis de winkel binnen stapt. Ik ben iemand die niet over één nacht ijs gaat bij zo'n aankopen.

De mail-support liep erg vlot, maar ik kreeg 2 uur na mijn eerste mail al een 'case closed'-mail. Het komt er op neer dat ze het erkennen als een hardware-issue, maar dat ze er geen stappen gaan voor ondernemen. Ermee leren leven, of terug sturen.

Letterlijk klonk dit zo: We are sorry to hear about your disappointment, but it's hardware issue and as remote technical support there's not much we can do.

If you've just read about the issue, but you do not experience it yourself and you have 30 days to return the device, you can use it for some time and decide for yourself, if you want to return it.

Dus het komt er inderdaad op neer dat ik een kritische zaag ben, de laatste zin vind ik zelfs op het randje van arrogant. In de huidige situatie kon ik vandaag in elke situatie mijn 7+ vlotjes lezen met een helderheid dat vast staat op 0%. Dit is niet normaal. Nu komt het net over of ik zit te klagen over iets dat er niet is.

En retourneren, om dan opnieuw te kopen bij bol.com, daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. De gewone '07'-voorraad zal daar ook wel eens uitgeput geraken. In hardwareland is het niet verstandig om een extreem grote stock op te doen, waarmee je een half jaar vooruit kan.

Ik zou het ook jammer vinden om Coolblue te moeten lastigvallen voor een eventuele reparatie, het is Nokia die hier een steek laat vallen. De doorslag was voor mij de grote batterij, maar ook de Xiaomi Mi A2 zal het niet slechter doen dan mijn Nexus 5X met versleten 2700 mAh-batterij. En dat voor 100 euro minder...

• digiben
Amazor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:58:
[...]

Het lijkt me logisch dat een publiek dat hier zit wat kritischer is en meer op de hoogte is van wat hij/zij koopt in vergelijking met een publiek dat zonder enige voorkennis de winkel binnen stapt. Ik ben iemand die niet over één nacht ijs gaat bij zo'n aankopen.

De mail-support liep erg vlot, maar ik kreeg 2 uur na mijn eerste mail al een 'case closed'-mail. Het komt er op neer dat ze het erkennen als een hardware-issue, maar dat ze er geen stappen gaan voor ondernemen. Ermee leren leven, of terug sturen.

Letterlijk klonk dit zo: We are sorry to hear about your disappointment, but it's hardware issue and as remote technical support there's not much we can do.

If you've just read about the issue, but you do not experience it yourself and you have 30 days to return the device, you can use it for some time and decide for yourself, if you want to return it.

Dus het komt er inderdaad op neer dat ik een kritische zaag ben, de laatste zin vind ik zelfs op het randje van arrogant. In de huidige situatie kon ik vandaag in elke situatie mijn 7+ vlotjes lezen met een helderheid dat vast staat op 0%. Dit is niet normaal. Nu komt het net over of ik zit te klagen over iets dat er niet is.

En retourneren, om dan opnieuw te kopen bij bol.com, daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. De gewone '07'-voorraad zal daar ook wel eens uitgeput geraken. In hardwareland is het niet verstandig om een extreem grote stock op te doen, waarmee je een half jaar vooruit kan.

Ik zou het ook jammer vinden om Coolblue te moeten lastigvallen voor een eventuele reparatie, het is Nokia die hier een steek laat vallen. De doorslag was voor mij de grote batterij, maar ook de Xiaomi Mi A2 zal het niet slechter doen dan mijn Nexus 5X met versleten 2700 mAh-batterij. En dat voor 100 euro minder...
Hoi,, maar die support in die app is een lachertje en niet echt behulpzaam.
Dat is een kritische ding nog bij nokia en eigenlijk alle fabrikanten... Jammer genoeg is verkoop belangrijker.
Ik heb wel het gevoel dat het aan het verbeteren is..
Maar een email naar nokia is beter en of een tweet op Twitter zat ik te lezen.
In die app moet je het nog met een korreltje zout nemen :)
Denk gewoon dat er een slechte partij tussen heeft gezeten,, en deze is te repareren zo ik gelezen hier heb tussen de verhalen door....

• digiben
@Amazor
Jammer trouwens dat je de laatste bèta 9 niet heb kunnen testen... ik denk toch dat er iets met beeld scherm (drivers) iets veranderd is zo ik gelezen heb en heb gemerkt 👍

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

digiben schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:27:
@Amazor
Jammer trouwens dat je de laatste bèta 9 niet heb kunnen testen... ik denk toch dat er iets met beeld scherm (drivers) iets veranderd is zo ik gelezen heb en heb gemerkt 👍
Waar gelezen en hoe gemerkt?

Te koop....

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dvanderh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:35:
[...]

is al onderweg terug. Weet eigenlijk niet of ik wel weer een 7+ bestel.
General Mobile heeft net een nieuwe smartphone met ongeveer dezelfde specificaties aangekondigd, wellicht zou je deze kunnen overwegen.

nieuws: General Mobile voorziet GM9 Pro van oledscherm en dubbele camera

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
sommige zijn hier op zoek naar een goede camera app. ik zie er net twee in de aanbieding staan in de play store. wees er snel bij. nog niet getest.

* https://play.google.com/s...s?id=com.toh.hdcamera.pro
* https://play.google.com/s...omedia.manual.camera.dslr

• digiben
albino71 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:45:
[...]

Waar gelezen en hoe gemerkt?
Volgens mij zag ik dat op het forum bij nokia eergisteren een paar keer voorbij komen..over drivers En hier bij iemand staan de beeld instellingen op 0a 10 met nova beeld scherm.👍

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

digiben schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:00:
[...]

Volgens mij zag ik dat op het forum bij nokia eergisteren een paar keer voorbij komen..over drivers En hier bij iemand staan de beeld instellingen op 0a 10 met nova beeld scherm.👍
Ik heb daar gezocht, maar niets kunnen vinden helaas.

Ben toch wel benieuwd waar je dit vandaan hebt. Kun je misschien je internetgeschiedenis raadplegen en een linkje plakken hier?

Te koop....

• digiben
albino71 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:15:
[...]

Ik heb daar gezocht, maar niets kunnen vinden helaas.

Ben toch wel benieuwd waar je dit vandaan hebt. Kun je misschien je internetgeschiedenis raadplegen en een linkje plakken hier?
Ik zat al te zoeken en waar ik het nu zag staan.... :(
Maar nog niks kunnen vinden, weet zeker dat ik het zag staan, twijfel alleen nog of het bij 7+ was rubriek.
Ga nog verder zoeken... zal je altijd zien wou ik het hier heen kopiëren 😄zie ik het niet 😇

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Amazor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:58:
[...]

Dit klopt eigenlijk niet. Coolblue laat hier een steek vallen door een non-conform product te verkopen. Zij hebben het niet gemaakt, maar ze zijn wel conform de Nederlandse wet verantwoordelijk voor de correcte werking van hun producten. Dat is het ondernemersrisico.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Heb de (geel wordende) standaard meegeleverde case vervangen voor een zwarte uit China van Wish voor €3 (incl. Verzendkosten). Stuk beter!
Prima case! Steviger en knoppen werken prima.

Verder nog steeds erg tevreden over dit toestel! Vanaf releasedatum bij MM gekocht, nooit bluetooth problemen gehad en ook niet het Novatek scherm met dimproblemen zoals veel besproken hier. Perfecte telefoon voor mij.
Ook de SD660 is vlot zat, speel wel eens Asphalt 9 wat toch 1 van de zwaarste Android games is van dit moment maar het draait zeer soepel en de tel word amper warmer. Tevreden gebruiker hier! 👌
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wgzhi05h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tdzfcnzs34.jpg

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
Heeft er iemand al de september update gekregen?

Volgens dit artikel op de NokiaMOB website is de uitrol gestart : http://nokiamob.net/2018/...ing-the-september-update/

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:25
M-67 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:57:
Heeft er iemand al de september update gekregen?

Volgens dit artikel op de NokiaMOB website is de uitrol gestart : http://nokiamob.net/2018/...ing-the-september-update/
Zal dat niet de 'first generation' zijn, dus de Nokia 7 ipv de plus? (hier nooit verschenen dacht ik?) Omdat ze het in de eerste regels expliciet over plus hebben en bij het zinnetje first generation Nokia Android smartphones – Nokia 5 (2017), 6 (2017), 7, and for the this year’s flagship, the Nokia 8 Sirocco niet.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Volgens HMD zelf is de sept patch update nog niet verkrijgbaar voor de 7plus
code:
1
2
3
4
5
6
00WW_2_13B_SP04 SP Only (Oreo 8.1) Aug-18 Tuesday, August 14, 2018 
00WW_2_22A_SP03 SP Only (Oreo 8.1) Aug-18 Tuesday, August 14, 2018 
00WW_2_13B_SP03 SP Only (Oreo 8.1) Jul-18 Thursday, July 12, 2018   
00WW_2_22A_SP02 SP Only (Oreo 8.1) Jul-18 Thursday, July 12, 2018   
00WW_2_13B_SP02 SP Only (Oreo 8.1) Jun-18 Wednesday, June 13, 2018  
00WW_2_22A_SP01 SP Only (Oreo 8.1) Jun-18 Wednesday, June 13, 2018

Volledige lijst kan je vinden op :
https://www.nokia.com/en_int/phones/security-updates

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ik heb wel gelezen dat de Pie update deze maand zou uitgerold worden. Misschien geeft men prioriteit aan deze update in plaats van de security update van september (die dan automatisch ook vervat zit in de Pie rollout?).

• digiben
Hier in beta 9 wel gelijk de september security ;)
Maar nog afwachten wanneer ze alles uit rollen!
Zou deze maand moeten gebeuren..

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
lionman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:24:
Heb de (geel wordende) standaard meegeleverde case vervangen voor een zwarte uit China van Wish voor €3 (incl. Verzendkosten). Stuk beter!
Prima case! Steviger en knoppen werken prima.

Verder nog steeds erg tevreden over dit toestel! Vanaf releasedatum bij MM gekocht, nooit bluetooth problemen gehad en ook niet het Novatek scherm met dimproblemen zoals veel besproken hier. Perfecte telefoon voor mij.
Ook de SD660 is vlot zat, speel wel eens Asphalt 9 wat toch 1 van de zwaarste Android games is van dit moment maar het draait zeer soepel en de tel word amper warmer. Tevreden gebruiker hier! 👌
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan het niet echt goed zien maar heeft deze een opstaande rand bij het scherm?
En heb je een linkje van Wish?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

GiLeX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:49:
Volgens HMD zelf is de sept patch update nog niet verkrijgbaar voor de 7plus
code:
1
2
3
4
5
6
00WW_2_13B_SP04 SP Only (Oreo 8.1) Aug-18 Tuesday, August 14, 2018 
00WW_2_22A_SP03 SP Only (Oreo 8.1) Aug-18 Tuesday, August 14, 2018 
00WW_2_13B_SP03 SP Only (Oreo 8.1) Jul-18 Thursday, July 12, 2018   
00WW_2_22A_SP02 SP Only (Oreo 8.1) Jul-18 Thursday, July 12, 2018   
00WW_2_13B_SP02 SP Only (Oreo 8.1) Jun-18 Wednesday, June 13, 2018  
00WW_2_22A_SP01 SP Only (Oreo 8.1) Jun-18 Wednesday, June 13, 2018

Volledige lijst kan je vinden op :
https://www.nokia.com/en_int/phones/security-updates
De vraag is alleen of 'Updated Aug 31, 2018' betekent dat er sindsdien ook niets veranderd is, of dat er wijzigingen kunnen plaatsvinden zonder dat https://www.nokia.com/en_int/phones/security-updates bijgewerkt wordt (ik vermoed dat er sinds 31 augustus updates zijn geweest, en dus dat deze pagina niet up to date is).

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
TechHunter schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:19:
[...]

Ik kan het niet echt goed zien maar heeft deze een opstaande rand bij het scherm?
En heb je een linkje van Wish?
Rand is ong. 0,5mm hoger dan het scherm. Vergelijkbaar met de transparante case.
Voelt verder iets steviger aan dan de meegeleverde. Pasvorm is perfect.
https://www.wish.com/sear.../5ab7cc071e520e6df3b0169f

Edit: Link werkt niet volgens mij maar als je zoekt op "Nokia 7 plus case" kom je hem vanzelf tegen. Kost €1 en verzendkosten €2,-

[ Voor 12% gewijzigd door lionman op 13-09-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nu Windows Phone stervende is, wordt het tijd voor een opvolger voor mijn Lumia 930. Wel jammer want Windows Phone vind ik nog steeds prima eigenlijk (jammer dat app-makers daar anders over denken). :P Door de cashback-actie is de 7 Plus een leuke opvolger, maar hoe weet je zeker dat je niet de crappy Novatek-versie thuis gestuurd krijgt? :X Iemand al ervaring met het recentelijk bestellen bij een webshop die wel de goede versie levert? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:45
Bart-Willem schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:52:
Nu Windows Phone stervende is, wordt het tijd voor een opvolger voor mijn Lumia 930. Wel jammer want Windows Phone vind ik nog steeds prima eigenlijk (jammer dat app-makers daar anders over denken). :P Door de cashback-actie is de 7 Plus een leuke opvolger, maar hoe weet je zeker dat je niet de crappy Novatek-versie thuis gestuurd krijgt? :X Iemand al ervaring met het recentelijk bestellen bij een webshop die wel de goede versie levert? :P
Ik heb de gok genomen, en een Novatek gekregen via Mediamarkt.. Dus die gaat retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Bart-Willem schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:52:
Ik heb hem via Belsimpel en kreeg een Novatek. Ik heb er eerlijk gezegd geen probleem mee. Als ik het hier niet had gelezen had ik niets gemerkt van het feit dat de helderheid niet zo ver naar beneden kon en was ik er ook tevreden mee geweest. Merk wel verschil met het Amoled van mijn 950XL, maar verder prima scherm. Ik houd hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jop en mijn telefoon laten vallen vandaag, 40cm hoog op de tegels, scherm kapot. Heb al voor velen hun iphone schermen zelf vervangen voor een habbekrats maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en kan geen losse schermen voor deze telefoon vinden :| :|

Weet iemand een adres? Ik kan echt niet tegen krassen of barsten, dan gaat ie er meteen uit, en daarom ook maar geen prijzige Samsung flagships meer voor mij want in 15 jaar dat ik met mobieltjes rondloop heb ik nu twee keer een gebarsten scherm gehad en allebei in het laatste jaar :( Ben nog niet eens aan android Pie toegekomen en hij is al naar de kutjes.

Als ze geen vervangende schermen verkopen moet ik zoeken naar een nieuwe tel die alles heeft wat deze telefoon heeft maar dan een kwart kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Dat Novatek-probleem, is dat alleen maar dat ie niet lager gaat dan 16% schermhelderheid? Pfff, spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:27
Ragger schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:40:
Dat Novatek-probleem, is dat alleen maar dat ie niet lager gaat dan 16% schermhelderheid? Pfff, spijkers op laag water zoeken.
Iets is goed of fout. Niet tot 0% kunnen is een fout.
Dat gezegd hebbende, ik vind weinig irritanter dan een bak licht als ik 's nachts even mijn telefoon pak voor de wekker/laatste mailtje of wat dan ook. Dus ook praktisch een bezwaar voor sommigen.
Ik ben blij voor je dat jij er geen moeite mee hebt, maar laat een ander dat ook voor zichzelf bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Pixal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:44:
Jop en mijn telefoon laten vallen vandaag, 40cm hoog op de tegels, scherm kapot. Heb al voor velen hun iphone schermen zelf vervangen voor een habbekrats maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en kan geen losse schermen voor deze telefoon vinden :| :|

Weet iemand een adres? Ik kan echt niet tegen krassen of barsten, dan gaat ie er meteen uit, en daarom ook maar geen prijzige Samsung flagships meer voor mij want in 15 jaar dat ik met mobieltjes rondloop heb ik nu twee keer een gebarsten scherm gehad en allebei in het laatste jaar :( Ben nog niet eens aan android Pie toegekomen en hij is al naar de kutjes.

Als ze geen vervangende schermen verkopen moet ik zoeken naar een nieuwe tel die alles heeft wat deze telefoon heeft maar dan een kwart kleiner.
https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Paulus73 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb hem via Belsimpel en kreeg een Novatek. Ik heb er eerlijk gezegd geen probleem mee. Als ik het hier niet had gelezen had ik niets gemerkt van het feit dat de helderheid niet zo ver naar beneden kon en was ik er ook tevreden mee geweest. Merk wel verschil met het Amoled van mijn 950XL, maar verder prima scherm. Ik houd hem gewoon.
Ik vind het zelf ook niet heel erg. Ik zal wel Coolblue bellen dit weekend om te kijken wat ze mogelijk kunnen doen, en hopen dat het mogelijk opgelost wordt in een update, maar uiteindelijk werkt de telefoon super en heb ik er toch elke ochtend spijt van als ik lang met m'n telefoon in bed lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ragger schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:40:
mathelicious schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:59:
[...]

Iets is goed of fout. Niet tot 0% kunnen is een fout.
Dat gezegd hebbende, ik vind weinig irritanter dan een bak licht als ik 's nachts even mijn telefoon pak voor de wekker/laatste mailtje of wat dan ook. Dus ook praktisch een bezwaar voor sommigen.
Ik ben blij voor je dat jij er geen moeite mee hebt, maar laat een ander dat ook voor zichzelf bepalen :)
Het is meest storende is inderdaad de niet lager dan 16% helderheid kunnen. Nu kan dit toestel niet heel erg fel, buiten aflezen in de zon blijft drama. Maar 's avonds in bed is 16% toch echt veel te fel.

Daarnaast had mijn Novatek V07 ook kleurverschillen in het beeld. Of dat je stoort of niet is persoonlijk natuurlijk, maar het oogde roder dan wat ik nu heb.

Ook had ik veel haperingen bij scrollen, maar mogelijk is dat ook in een gewone fix opgelost. In de 07 versie die ik nu heb werkt alles ontzettend soepel, met de Novatek V07 was dat verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Zojuist dit toestel voor mijzelf gekocht (mijn vriendin heeft hem ook) bij de mediamarkt voor €313,65 met de €50 cashback daar nog bij kostte deze slechts €263,65. Helaas bleek deze bij afhalen het Novatek V07 display te hebben. En deze is inderdaad niet om aan te gluren, lelijk blauwig wit en hoge minimale helderheid. Die gaat dus terug.

Is het al bekend waar men een toestel met het fatsoenlijke display kan krijgen? Ik wil namelijk nog gebruikmaken van de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lijkt wel alsof alleen de eerste batches geen Novatekdisplay hadden.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:49
Ook ik heb hem gekocht via MM en ook ik heb een Novatek scherm gekregen met de daarbij horende problemen. Heb contact gehad met de Nokia chat (wilde dat eerst proberen voordat ik ging mailen) maar werd daar uiterst vriendelijk geholpen en al snel zeiden ze dat dit inderdaad niet wenselijk was en dat ik via de reparatiewebsite hem moest aanmelden.

Ben hem wel even kwijt maar dat vind ik geen probleem want mijn oude (Lumia 925) doet het nog goed voor even alleen hoop niet dat ik straks een mededeling krijg dat er niks gevonden is. En daarbij... moet ik het misschien eerst via de MM afhandelen in de hoop dat ze daar een 7 plus hebben op voorraad met een goed scherm?

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
SnoeiKoei schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:06:
Lijkt wel alsof alleen de eerste batches geen Novatekdisplay hadden.
Hier zat ik ook al aan te denken.
Zelf heb ik mijn phone bij Belsimpel besteld en geleverd gekregen tijdens de Tele2 actie in juni.
Gelijk een .07 en gelukkig geen Novatek.

Ben zeer tevreden over deze phone

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kan ik wel bevestigen denk ik. Heb zowel bij bol.com als bij Coolblue als bij Belsimpel een Nokia 7 plus besteld en allen een novatek scherm.

Kwa kleur zat er 1 bij die vrij gelig was. Ik heb voor de rest geen last van storteringen etc allen het minimale helderheids probleem.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dameuk
  • Laatst online: 08-08-2024
Ook een 7+ besteld bij Belsimpel en ook Novatek. Ik ben nog aan het overwegen om 't toestel terugsturen voor 'reparatie'.

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Ik heb de N7+ sinds begin juli (via Tele2) en heb zo te zien ook de 'Novatek-V07'-versie. Ja, ik merk dat de helderheid van het scherm niet erg laag kan en dat is vervelend in het donker, maar verder vind ik het geen groot probleem. Dat is ook mijn enige minpunt bij deze telefoon. Ben de komende maanden niet in Nederland, dus een reparatie zou ook onmogelijk zijn 8)7. Hopelijk een software-fix dus...

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik hoor het al: je kan beter een Nokia 8 pakken, of voor wat meer geld een Oneplus pakken. :+ Ik denk dat ik het laatste doe, al vind ik het ontwerp van de Nokia's veel leuker (maar da's ook niet gek als je een hoop Lumia's gehad hebt). :P

Volvotips.com

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb sinds het begin al een probleem met deze telefoon en de koptelefoon aansluiting.

Voor mijn werk moet ik veel bellen en wil ik ondertussen mijn handen vrij hebben om door te werken, dus dan plug ik de headset in. Tot daar geen problemen.

Soms (maar niet altijd) als ik dan heb opgehangen en ergens die dag een nieuw gesprek begin of aanneem terwijl de headset nog is ingeplugd, kan de andere partij mij niet horen maar ik hun wel. Ik moet dan de headset eruit trekken en er weer in doen.

Dus tussen gesprekken in houdt de microfoon er mee op. Maar nooit tijdens een gesprek. Ook maakt t niet uit of ik gewoon bel of via Whatsapp. Verder gebruik ik de originele en Samsung headsets en heb ik alles up to date.

Dit levert best vaak verwarringen op en vaak collega's die ophangen omdat ze niets horen en ik al midden in mijn verhaal zit.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Pixal schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:53:
Ik heb sinds het begin al een probleem met deze telefoon en de koptelefoon aansluiting.

Voor mijn werk moet ik veel bellen en wil ik ondertussen mijn handen vrij hebben om door te werken, dus dan plug ik de headset in. Tot daar geen problemen.

Soms (maar niet altijd) als ik dan heb opgehangen en ergens die dag een nieuw gesprek begin of aanneem terwijl de headset nog is ingeplugd, kan de andere partij mij niet horen maar ik hun wel. Ik moet dan de headset eruit trekken en er weer in doen.

Dus tussen gesprekken in houdt de microfoon er mee op. Maar nooit tijdens een gesprek. Ook maakt t niet uit of ik gewoon bel of via Whatsapp. Verder gebruik ik de originele en Samsung headsets en heb ik alles up to date.

Dit levert best vaak verwarringen op en vaak collega's die ophangen omdat ze niets horen en ik al midden in mijn verhaal zit.
Dit probleem had ik ook met de stock firmware. Het probleem speelde zich ook af met youtube en games.
Nokia gaf aan dat ik het cache van de telefoon moet legen, dit hielp maar voor even.
Nu heb ik pie geïnstalleerd en niks geen problemen meer 😁😁

• digiben
schnumi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:24:
Kan ik wel bevestigen denk ik. Heb zowel bij bol.com als bij Coolblue als bij Belsimpel een Nokia 7 plus besteld en allen een novatek scherm.

Kwa kleur zat er 1 bij die vrij gelig was. Ik heb voor de rest geen last van storteringen etc allen het minimale helderheids probleem.
Wat je eens zou kunnen proberen of het werkt met de Android 9pie,, beta update.
Want ik heb gelezen op dat forum(dacht ik) dat het goed was met de laatste bèta?
Maar kan dat verhaal nergens vinden meer... 😇
En anders is het allen te fixen met reparatie...

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

digiben schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:13:
[...]

Wat je eens zou kunnen proberen of het werkt met de Android 9pie,, beta update.
Want ik heb gelezen op dat forum(dacht ik) dat het goed was met de laatste bèta?
Maar kan dat verhaal nergens vinden meer... 😇
En anders is het allen te fixen met reparatie...
Ik las het inderdaad, ik wacht op de gewone release van pie, ik neem aan dat die niet lang meer op zich laat wachten. Ik hoop dat ze het aanpakken want lijkt mij toch sterk dat dit een hardwareprobleem is lijkt mij eerder softwarematig.

En inderdaad ik zou hem kunnen opsturen naar vooralsnog stoor ik me nog niet zo erg eraan. Alleen als ik hem in bed pak dan is het scherm zichtbaar te helder inderdaad.

• Dameuk
  • Laatst online: 08-08-2024
Voor de mensen met Novatek en Android P beta, is het punt van de minimale helderheid verholpen?

• Ossi
Dameuk schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:53:
Voor de mensen met Novatek en Android P beta, is het punt van de minimale helderheid verholpen?
Ik hoop het voor ze, ben er ook wel benieuwd naar. Gelukkig voor mij niet meer relevant.

• Gubnet
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09-2022
Mijn scherm loopt soms vast. Deze reageert dan nergens meer op. Door op de twee keer op de power knop te drukken wordt het probleem opgelost. Dit is er hinderlijk. Ik heb er wel wat informatie over gevonden. https://www.google.nl/amp...ock-to-make-t3811725/amp/

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
Dameuk schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:53:
Met de laatste Android P beta gaat de helderheid wel geleidelijk omlaag. (ook de laatste 15%
Alleen is het laagste helderheidstand nog steeds te fel voor in het donker.
Probleem is dus nog niet verholpen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk ook 3 telefoons gehad met allen de Novatek versie. Uiteindelijk heb ik besloten om de laatste te houden omdat deze telefoon ondanks dit helderheid probleem naar mijn mening nog steeds het beste is wat je kunt krijgen voor deze prijs. Accuduur is fantastisch (gisteren meer dan 2 dagen!) en het toestel werkt gewoon soepel, zonder vertraging o.i.d.. Overigens ben ik ervan overtuigd dat het helderheidsprobleem softwarematig te verhelpen is: wanneer je gaat naar de klok/wekker app en je vinkt de optie nachtmodus aan in de instellingen dan zie je, wanneer je de screensaver start, dat de helderheid van het scherm ineens een stuk lager wordt dan de reguliere minimale helderheid. Ik blijf dus goede hoop houden in de toekomstige updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
ik hoorde een klein piepje:
Systeemupdate
Software upgrade Android 9 Pie V3.190
Updategrootte 1481,0 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:16:
Systeemupdate
Updategrootte 1481,0 MB
Zit je in het beta programma? Hier niks te zien na een paar keer refreshen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
Ik zie hem ook nog niet. Het kan dat ze de update rustig uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:45:
Overigens ben ik ervan overtuigd dat het helderheidsprobleem softwarematig te verhelpen is ... Ik blijf dus goede hoop houden in de toekomstige updates!
Het zou al een heel gedoe besparen als Nokia gewoon eerlijk zegt hoe de situatie is. Als het softwarematig te fixen valt en ze communiceren daarover, dan zou dat veel retourzendingen en "reparaties" kunnen besparen. In dat geval zou ik ook rustig afwachten en alles laten wat het is, maar momenteel ben ik er nog niet uit wat ik ermee ga doen. Qua batterij is het een topper, maar hoe Nokia (HMD Global) momenteel (niet) communiceert over dit probleem siert het hen niet.

In NL kost de N7+ nu vaak €369 -50 euro cashback, maar ik als Belg heb de volle 379 euro betaald, zonder cashbackmogelijkheid. In zo'n situatie begint de Pocophone F1 wel héél interessant te worden: Snapdragon 845 / 6GB RAM / UFS-opslag / 4000 mAh-accu voor 30 euro minder dan de Nokia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:16:
Systeemupdate
Updategrootte 1481,0 MB
Iedereen die dit bericht leest snel: instellingen>systeem>systeem update > controleren op updates> teleurstelling 😂

Pie v3.190 is nog de preview

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisitan op 16-09-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Binnen in een klein uurtje
Buildnummer = 00WW_3_190

ik zit/zat niet in het beta-programma, wel een behoorlijk aantal chat contacts gehad (met de nokia app)
over het Novatek V07 geklooi.
een vraag van mij was of dit via een update geregeld kon worden werd niet afwijzend gereageerd.
op een vraag van de Nokia chat, om mijn IMEI te geven heb ik in toegestemd.
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires