Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:35:
Binnen in een klein uurtje
Buildnummer = 00WW_3_190

ik zit/zat niet in het beta-programma, wel een behoorlijk aantal chat contacts gehad (met de nokia app)
over het Novatek V07 geklooi.
een vraag van mij was of dit via een update geregeld kon worden werd niet afwijzend gereageerd.
op een vraag van de Nokia chat, om mijn IMEI te geven heb ik in toegestemd.
ben benieuwd of het een oplossing biedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Heb nu even de tijd gehad om het een en ander weer een plaats te geven zoals ik dat gewenst was.
Je zoekt je weer een ongeluk in de instellingen.

Voorlopige Conclusie:
1. Zie / merk geen verschil mbt Novatek tussen Pie en Oreo
2. Persoonlijk is Pie sneller ( snelheid is relatief begrip, zoals we geleerd hebben).
3,. Android 9 is qua bestandsgrootte stukken kleiner ( voor wat het waard is ).

Hoe plaats je hier een screenshot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:33:
Fotoalbum kopen met Karma: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ of als dat nog niet gaat, afbeelding even uploaden naar een fotowebsite, bijv. imgur.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:33:
Heb nu even de tijd gehad om het een en ander weer een plaats te geven zoals ik dat gewenst was.
Je zoekt je weer een ongeluk in de instellingen.

Voorlopige Conclusie:
1. Zie / merk geen verschil mbt Novatek tussen Pie en Oreo
2. Persoonlijk is Pie sneller ( snelheid is relatief begrip, zoals we geleerd hebben).
3,. Android 9 is qua bestandsgrootte stukken kleiner ( voor wat het waard is ).

Dus het helderheidsprobleem is nog niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
# Ossi
Nee

https://imgur.com/a/wF2EFNx

screenshot geplaatst

[ Voor 71% gewijzigd door IJsselman op 17-09-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik weet niet goed wat je bedoelt met de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afschuwelijke kleurreproductie van die Novatek schermen erger vind dan het probleem met de minimale helderheid.

Foto'tje van reddit ter illustratie
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x66k1z4448l11.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door -ION- op 17-09-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
-ION- schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:54:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afschuwelijke kleurreproductie van die Novatek schermen erger vind dan het probleem met de minimale helderheid.

[Afbeelding]
Wat houdt je tegen om m te laten fixen? Het is het absoluut waard geweest voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:56:
[...]

Wat houdt je tegen om m te laten fixen? Het is het absoluut waard geweest voor mij.
Mijn vriendin heeft die van haar laten fixen door Dynafix omdat ie steeds uitviel en daar is echt iemand als een slager te werk gegaan. Hele frame getordeerd en het scherm wat als gevolg daarvan zichzelf uit de body drukt. Nee Dynafix is echt een dikke no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
-ION- schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:
[...]

Mijn vriendin heeft die van haar laten fixen door Dynafix omdat ie steeds uitviel en daar is echt iemand als een slager te werk gegaan. Hele frame getordeerd en het scherm wat als gevolg daarvan zichzelf uit de body drukt. Nee Dynafix is echt een dikke no-go voor mij.
Kak, welles-nietes-spelletje zeker daarna? Mijn telefoon is gelukkig goed gefixt. 1 mini dingetje aan het koperen randje. Maar hij zit toch in een hoesje.

Persoonlijk zou ik het alsnog gewoon doen. Foto's maken van de staat hoe hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:02:
[...]
Kak, welles-nietes-spelletje zeker daarna?
Jup, echt een verschrikking dat bedrijf. Eerdere ervaringen met dit bedrijf zijn ook om te janken.
Persoonlijk zou ik het alsnog gewoon doen. Foto's maken van de staat hoe hij nu is.
Ik breng hem denk ik gewoon terug, zit nog binnen de 14 dagen. Nu dan nog maar even doen met mijn Moto G5 Plus waarvan de beloofde 8.1 update nog steeds niet beschikbaar is (toestel zit nog op 7.0) :X
Uiteindelijke denk ik dat ik maar gewoon even wacht op de 7.1 Plus die er volgens de geruchten snel aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
-ION- schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:54:

[Afbeelding]
Maar is dit wel eerlijk deze foto?
Volgens mij zit het plastic er nog op en of niet dezelfde foto zo ik links boven kijk en rechts boven.. Bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
digiben schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:25:
[...]

Maar is dit wel eerlijk deze foto?
Volgens mij zit het plastic er nog op en of niet dezelfde foto zo ik links boven kijk en rechts boven.. Bewerkt?
Er zit daadwerkelijk kleurverschil in de Novatek-V07 en de 07-versie.

De bovenste is Novatek-V07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rwdf17DrDPN3sbM8Hqsm9bzS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:50:
[...]

Er zit daadwerkelijk kleurverschil in de Novatek-V07 en de 07-versie.

De bovenste is Novatek-V07
[Afbeelding]
Ooh ik zal niet twijfelen als jij dat zegd... Maar zie alleen dat je beide toestellen anders hebt staan en of ander besturing systeem.. 9 en 8
Nu zie ik ook verschil met instellingen.. auto helderheid ;)
Ps trouwens ik hoef me eigen niet druk te maken heb der twee van de 07 via bol com :)

[ Voor 8% gewijzigd door digiben op 17-09-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
IJsselman schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:35:
Binnen in een klein uurtje
Buildnummer = 00WW_3_190

ik zit/zat niet in het beta-programma, wel een behoorlijk aantal chat contacts gehad (met de nokia app)
over het Novatek V07 geklooi.
een vraag van mij was of dit via een update geregeld kon worden werd niet afwijzend gereageerd.
op een vraag van de Nokia chat, om mijn IMEI te geven heb ik in toegestemd.
Dit betreft wel de build voor de laatste beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
digiben schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:03:
[...]

Ooh ik zal niet twijfelen als jij dat zegd... Maar zie alleen dat je beide toestellen anders hebt staan en of ander besturing systeem.. 9 en 8
Nu zie ik ook verschil met instellingen.. auto helderheid ;)
Ps trouwens ik hoef me eigen niet druk te maken heb der twee van de 07 via bol com :)
Dat viel te verwachten. Deze discussie is al eerder langsgekomen. Auto-helderheid heeft geen effect op de kleur. Het enige wat het doet is de brightness aanpassen, maar die zijn op de foto al maximaal. Met en zonder geprobeerd, maar heeft geen effect. De kleurverschillen die je ziet is volledig door de aansturing van 07 en Novatek-V07. Nu ik ook op 07 zit, zijn onze schermen gelijk qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
boostie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:20:
Push notifcaties werken echt matig. Worden pas opgehaald als ik m'n scherm unlock. Iemand een fix?
Om mezelf nog maar eens te quoten. Tot op heden heb ik nog niet een fix kunnen vinden. Schijnbaar heeft het met GCM te maken. Fix als heartbeatfixer etc. bieden voor mij echter geen uitkomst. Iemand met een gelijke ervaring en/of tips of tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:34:
[...]

Dat viel te verwachten. Deze discussie is al eerder langsgekomen. Auto-helderheid heeft geen effect op de kleur. Het enige wat het doet is de brightness aanpassen, maar die zijn op de foto al maximaal. Met en zonder geprobeerd, maar heeft geen effect. De kleurverschillen die je ziet is volledig door de aansturing van 07 en Novatek-V07. Nu ik ook op 07 zit, zijn onze schermen gelijk qua kleur.
Ik geloof het best hoor en heb ook geen twijfels.
Alleen ben zelf wel eens nieuwsgierig wat en hoe... Zit zelf dan al te twijfelen om er één bij bol te bestellen en hopen dat ze de verkeerde Novatek07 op sturen, om hem te testen met bèta 9 etc naast de 07 :)
Maar dan denk ik laat maar ook.... volgende partij zal weer super zijn etc. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boostie schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:42:
[...]

Om mezelf nog maar eens te quoten. Tot op heden heb ik nog niet een fix kunnen vinden. Schijnbaar heeft het met GCM te maken. Fix als heartbeatfixer etc. bieden voor mij echter geen uitkomst. Iemand met een gelijke ervaring en/of tips of tricks?
Bij mij werken alle notificaties prima. Welke apps hebben bij jou problemen, of is t alles? Dan zou ik eens beginnen met een factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
digiben schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:27:
[...]

Ik geloof het best hoor en heb ook geen twijfels.
Alleen ben zelf wel eens nieuwsgierig wat en hoe... Zit zelf dan al te twijfelen om er één bij bol te bestellen en hopen dat ze de verkeerde Novatek07 op sturen, om hem te testen met bèta 9 etc naast de 07 :)
Maar dan denk ik laat maar ook.... volgende partij zal weer super zijn etc. 😉
Ik verklaar je voor gek als je het doet, maar ga vooral je gang :+
Wat zou je er mee willen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:24:
[...]

Ik verklaar je voor gek als je het doet, maar ga vooral je gang :+
Wat zou je er mee willen bereiken?
Toch wel eens willen weten of er echt zo'n slechte lading 7+ tussen zit.
Vind ik niet netjes van Nokia dan... En dit hoort dan door te worden gegeven via media en of het forum voor omruil garantie.
Al gaat het tegenwoordig bij elk merk wel zo.. jammer genoeg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
digiben schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:28:
[...]

Toch wel eens willen weten of er echt zo'n slechte lading 7+ tussen zit.
Vind ik niet netjes van Nokia dan... En dit hoort dan door te worden gegeven via media en of het forum voor omruil garantie.
Al gaat het tegenwoordig bij elk merk wel zo.. jammer genoeg 😉
Welk forum?
Ik zou daar mijn geld niet aan verspillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:37:
[...]

Welk forum?
Ik bedoel dat hoort toch vermeld te worden via de media en op het Nokia forum boven aan dat er een slechte partij geleverd is voor omruil garantie (en of komt nog?)
Maar zoals gezegd doen ze dat nergens... tot het er te veel worden!😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Iemand idee wanneer Android 9 komt voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Chrisitan schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:23:
[...]

Iedereen die dit bericht leest snel: instellingen>systeem>systeem update > controleren op updates> teleurstelling 😂

Pie v3.190 is nog de preview
Inderdaad...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/e0jEbe/2018_Sep_10_17_29_15.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Ossi schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:37:
[...]

Welk forum?
Was van plan om een 7+ aan te schaffen. Contact gehad met Nokia via chat over het issue met displays.
Men stelt dat het een issue was met een bepaalde partij en dat dit nu is verholpen.
Mocht je een toestel treffen met een slecht display dan kun je deze binnen de retourperiode terugbrengen.

"Yes, we're aware of this issue. Older 7 pluses have this issue"

Dus als ik vandaag bestel bij een webwinkel dan zou er geen issue meer mogen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
.NCK schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:27:
[...]

Dus als ik vandaag bestel bij een webwinkel dan zou er geen issue meer mogen zijn?
Tenzij die winkel nog oude voorraad heeft liggen.

Wel goed om te lezen dat Nokia het probleem met de Novatek displays erkent.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Zouden de witte toestellen deze problemen ook hebben? Zit te twijfelen of ik misschien de gok ga wagen met een wit toestel. Lijkt me sterk dat de slechte partij overal al verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

.NCK schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:27:
[...]

"Yes, we're aware of this issue. Older 7 pluses have this issue"
Ben heel benieuwd of hier ooit een formeel standpunt van Nokia over komt. Ik ben nog altijd boos dat Apple ooit een bekend probleem met ssd-schijven in de Macbook Air pas wilde erkennen nadat het probleem zich voordeed (lees: als je uit het niets opeens alles kwijt was, waarna je bij Jobs' gratie te horen kreeg van het reparatiecentrum dat dit inderdaad onder garantie viel). Het zou Nokia sieren als het de vlucht naar voren nam.

Ook gek: ik heb mijn toestel in de voorverkoop gekocht. Als er iemand een 'oudere' 7 plus heeft, dan ben ik het wel, maar hier zit het probleem niet in (ik heb de gewone 07). :?

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Inge Janse schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:59:
[...]

Ook gek: ik heb mijn toestel in de voorverkoop gekocht. Als er iemand een 'oudere' 7 plus heeft, dan ben ik het wel, maar hier zit het probleem niet in (ik heb de gewone 07). :?
Ik heb mijn N7+ ook al sinds begin mei, wat op zich ook nog bij de "vroege" hoort denk ik. Maar bij touch panel zie ik "07" staan, en dat betekent dan dat dit niet de Novatek is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:59:
[...]

Ben heel benieuwd of hier ooit een formeel standpunt van Nokia over komt. Ik ben nog altijd boos dat Apple ooit een bekend probleem met ssd-schijven in de Macbook Air pas wilde erkennen nadat het probleem zich voordeed (lees: als je uit het niets opeens alles kwijt was, waarna je bij Jobs' gratie te horen kreeg van het reparatiecentrum dat dit inderdaad onder garantie viel). Het zou Nokia sieren als het de vlucht naar voren nam.

Ik heb het ook maar gepost op het nokia-forum, maar dat moet eerst door een moderatieproces, zoals ze het noemen... Hopelijk geen censuratieproces :)

*edit* Voorlopig geen censuur :)
https://community.phones....ussions/topics/7000034534
MatthiasDS schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:21:
[...]

Ik heb mijn N7+ ook al sinds begin mei, wat op zich ook nog bij de "vroege" hoort denk ik. Maar bij touch panel zie ik "07" staan, en dat betekent dan dat dit niet de Novatek is?
Corrrect, dat is de "07", niet de "Novatek-V07".

Zie: Ossi in "[Nokia 7+] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Ossi op 18-09-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ossi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:27:
[...]

Ik heb het ook maar gepost op het nokia-forum, maar dat moet eerst door een moderatieproces, zoals ze het noemen... Hopelijk geen censuratieproces :)

*edit* Voorlopig geen censuur :)
https://community.phones....ussions/topics/7000034534

[...]
Heel benieuwd! Het lijkt zo'n duidelijk aanwijsbaar probleem (met een duidelijk uit te voeren diagnose), dat het niet te ontkennen valt. Ik had verwacht dat het meer stof deed opwaaien (zoals op nokiapoweruser of een andere dedicated site), maar blijkbaar zitten wij hier, in een hoekje van het bestaan, te bitchen en moanen.

I like :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:44:
[...]

Heel benieuwd! Het lijkt zo'n duidelijk aanwijsbaar probleem (met een duidelijk uit te voeren diagnose), dat het niet te ontkennen valt. Ik had verwacht dat het meer stof deed opwaaien (zoals op nokiapoweruser of een andere dedicated site), maar blijkbaar zitten wij hier, in een hoekje van het bestaan, te bitchen en moanen.

I like :)
Ja ik vind het ook raar. Ook op XDA amper tot geen reactie op de post van mij. Misschien is de Novatek-V07 alleen in Nederland uitgekomen, maar dat lijkt mij heel sterk. Schijnbaar zijn we gewoon kieskeuriger of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Beetje jammer dat een voor de rest uitstekende smartphone riskeert gemeden te worden wegens angst voor een bepaalde batch schermen :/

Voor mij blijft enkel het polarisatie issue dat mij bijna van in het begin was opgevallen. Maar op zich kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
coenox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:17:
Dan zou ik met die mededeling even naar Mediamarkt terug gaan. Is erg misleidend. Ik kan overigens op de site van de cashback partij nergens een lijst met deelnemende winkels vinden. En gewoon mailen gaat ook niet als je geen refentienummer hebt. Krijg een vreemde indruk van deze cashback partij.
Ik heb eerst om nadere uitleg gevraagd bij die afhandelende partij, met verwijzing naar de MediaMarkt site waarop specifiek met die cashback geadverteerd wordt. Wacht nog op hun reactie. Volgende stap zal inderdaad zijn om MM hierover te benaderen, hoewel ik daar weinig van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik overweeg ook deze telefoon, hoewel dat Novatek-schermgebeuren wel een minpunt is.

Maar vraagje: ik maak foto's graag in 16:9. Die optie is er toch vast wel in de camera-app? Waarschijnlijk tegen 9,zoveel megapixels?
Als iemand dat even wil checken? Bedankt.

[ Voor 48% gewijzigd door ecb1 op 18-09-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coiler
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Zijn er hier mensen die pogingen gedaan hebben tot reparatie?

Goede vriendin van me heeft na een val het glas van de camera kapot maar het lijkt echt onmogelijk om hier een vervanging voor te vinden. Ik heb vaak genoeg dingen vervangen op telefoons maar een systeem zo gesloten als Nokia waarbij geen enkele onderdelen te vinden zijn heb ik nog niet eerder gezien.

Zijn er hier misschien mensen die weten waar ik dit camera glas zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecb1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:51:
Ik overweeg ook deze telefoon, hoewel dat Novatek-schermgebeuren wel een minpunt is.

Maar vraagje: ik maak foto's graag in 16:9. Die optie is er toch vast wel in de camera-app? Waarschijnlijk tegen 9,zoveel megapixels?
16:9 opties:

8mp
4mp
0.9mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ecb1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:51:

16:9 is maximaal 8 MP.
En als iemand dan ook nog even het Widevine Level zou willen checken? Zou L1 moeten zijn en dus dan Netflix etc. in HD op je scherm.
Na te gaan via de app DRM Info.
Security level is L1 volgens de app.

[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 18-09-2018 15:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Beiden bedankt.

En als iemand dan ook nog even het Widevine Level zou willen checken? Zou L1 moeten zijn en dus dan Netflix etc. in HD op je scherm.
Na te gaan via de app DRM Info.

Edit: sorry, had de Widevine-vraag uit de vorige post verplaatst naar deze post.
L1 dus idd, mooi.

[ Voor 21% gewijzigd door ecb1 op 18-09-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Dan toch dit: ik ben bepaald geen 'veel-megapixels-freak' en daar is inmiddels ook al genoeg over gezegd, geschreven en ontkracht qua o.a. voor- en nadelen.
Maar zak ik bij deze Nokia met 8 megapixels bij 16:9 toch niet wat door de ondergrens? Ik bekijk de foto's ook altijd op mijn tv van 40 inch.
Ben buiten dus de bekende info daaromtrent verder geen expert hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
ecb1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:46:
Dan toch dit: ik ben bepaald geen 'veel-megapixels-freak' en daar is inmiddels ook al genoeg over gezegd, geschreven en ontkracht qua o.a. voor- en nadelen.
Maar zak ik bij deze Nokia met 8 megapixels bij 16:9 toch niet wat door de ondergrens? Ik bekijk de foto's ook altijd op mijn tv van 40 inch.
Ben buiten dus de bekende info daaromtrent verder geen expert hierin.
Wat is de resolutie van de TV? 1080p is namelijk nog geen 2,1 MP, 4K UHD is 8,1 MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
De tv is 4k (3840x2160).
Zou in principe ook geen probleem moeten zijn, maar toch.

[ Voor 96% gewijzigd door ecb1 op 18-09-2018 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:20
Zojuist een mailtje ontvangen van Nokia:

Hello Martijn,
Many thanks for being part of our very first Nokia phones Android™ 9 Pie developer preview program. With your valuable feedback, the release will soon be ready and available to millions of users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsWa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Same here!
marti28 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:42:
Zojuist een mailtje ontvangen van Nokia:

Hello Martijn,
Many thanks for being part of our very first Nokia phones Android™ 9 Pie developer preview program. With your valuable feedback, the release will soon be ready and available to millions of users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Mooi! Pie komt eraan!

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
c4coupe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:52:
Iemand idee wanneer Android 9 komt voor iedereen?
Ooh was al vermeld zie ik...
Dus even gewijzigd hier 😇

Dus nog even geduld 😉

[ Voor 88% gewijzigd door digiben op 18-09-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
-ION- schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:57:
Zouden de witte toestellen deze problemen ook hebben? Zit te twijfelen of ik misschien de gok ga wagen met een wit toestel. Lijkt me sterk dat de slechte partij overal al verkocht is.
Zojuist mijn witte Nokia 7 Plus ontvangen van de Mediamarkt en ik heb geluk, een 'gewone' 07 :*)
Mijn gok dat de witte variant bij de MM van een andere batch moet zijn dan de zwarte blijkt dus goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Afgelopen week een witte besteld bij Belsimpel en dat is ook een 07. Ben zeer tevreden met deze telefoon

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Weer kleine update van de camera
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xjqcla6.png

• Haay
-ION- schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:26:
Zojuist mijn witte Nokia 7 Plus ontvangen van de Mediamarkt en ik heb geluk, een 'gewone' 07 :*)
Mijn gok dat de witte variant bij de MM van een andere batch moet zijn dan de zwarte blijkt dus goed te zijn.
Ik had bij de MM de zwarte variant besteld. Die vandaag ontvangen, en die blijkt dus wel een Novatek scherm te hebben. :|

Is dit nou een geval van: pech gehad, mee leven, of valt dit onder garantie en kan het nog omgewisseld worden voor een andere met niet-Novatek scherm ?

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 08:21
Is de kwaliteit van de camera - foto's al iets verbeterd na enkele updates? Ik heb zojuist terug gelezen en er zijn heel wat posts over een bar slechte camera.
Ik moet verlengen en kom van een Iphone SE af, ga naar tele2 maandelijks opzegbaar en wil dan deze al tweede toestel erbij nemen. Vooral voor media consumeren, maar schiet zelf ook wel wat foto's.

hoor graag jullie (recente) ervaringen! Dank

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor de Pie users... De digital wellbeing beta werkt nu met de 7+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
Haay schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:20:
[...]

Ik had bij de MM de zwarte variant besteld. Die vandaag ontvangen, en die blijkt dus wel een Novatek scherm te hebben. :|

Is dit nou een geval van: pech gehad, mee leven, of valt dit onder garantie en kan het nog omgewisseld worden voor een andere met niet-Novatek scherm ?
Anderen hier hebben het toestel op mogen sturen naar dynafix voor reparatie dus als je dat geen probleem vind kun je dat proberen. Zelf had ik eerst de zwarte met novatek bij de Mediamarkt gehaald, ze konden deze voor mij niet omruilen voor een niet-novatek exemplaar, want daarvoor zouden ze doosjes open moeten trekken en toestellen aanzetten. Maar wat je misschien kunt proberen is deze omwisselen voor een wit toestel, deze bevatte bij mij het normale display. Ik heb hem zelf gewoon opnieuw besteld maar misschien dat omruilen naar de witte ook gaat.

• Haay
-ION- schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:07:
Anderen hier hebben het toestel op mogen sturen naar dynafix voor reparatie dus als je dat geen probleem vind kun je dat proberen. Zelf had ik eerst de zwarte met novatek bij de Mediamarkt gehaald, ze konden deze voor mij niet omruilen voor een niet-novatek exemplaar, want daarvoor zouden ze doosjes open moeten trekken en toestellen aanzetten. Maar wat je misschien kunt proberen is deze omwisselen voor een wit toestel, deze bevatte bij mij het normale display. Ik heb hem zelf gewoon opnieuw besteld maar misschien dat omruilen naar de witte ook gaat.
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem via de Webshop besteld, en via de Webshop support een ticket ingediend over het scherm van mijn Nokia 7+. Als het via Dynafix moet, dan is maar zo. Dit Novatek scherm is gewoon echt niet goed. Helemaal als ik het naast m'n huidige 'oude' Lenovo P2 met AMOLED scherm houd, dan is het echt heel goed te zien dat dit scherm gewoon niet goed is. Maar ook vergeleken met het LCD scherm van de Moto G6+ van mijn vrouw is het gewoon echt heel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Haay schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:47:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem via de Webshop besteld, en via de Webshop support een ticket ingediend over het scherm van mijn Nokia 7+. Als het via Dynafix moet, dan is maar zo. Dit Novatek scherm is gewoon echt niet goed. Helemaal als ik het naast m'n huidige 'oude' Lenovo P2 met AMOLED scherm houd, dan is het echt heel goed te zien dat dit scherm gewoon niet goed is. Maar ook vergeleken met het LCD scherm van de Moto G6+ van mijn vrouw is het gewoon echt heel duidelijk.
En wat zie je dan dat niet goed is? Helderheid? Kleurweergave? Contrast?

Volgens mij ben ik tot nu toe nog de enige die hem heeft laten fixen bij Dynafix. Ik ben nu een redelijk tevreden gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Jasperoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:51:
Is de kwaliteit van de camera - foto's al iets verbeterd na enkele updates? Ik heb zojuist terug gelezen en er zijn heel wat posts over een bar slechte camera.
Ik moet verlengen en kom van een Iphone SE af, ga naar tele2 maandelijks opzegbaar en wil dan deze al tweede toestel erbij nemen. Vooral voor media consumeren, maar schiet zelf ook wel wat foto's.

hoor graag jullie (recente) ervaringen! Dank
Ik ben tevreden over de camera, zeker als je de lage prijs van het toestel laat meerekenen. Maar ook zonder die afweging vind ik de resultaten prima. Ik ben geen pro, maar ik ben er echt oké mee.

Een paar recente voorbeelden

https://photos.app.goo.gl/yJUS8WxB6bicNXq67

https://photos.app.goo.gl/uQPwV9tDzsH5ikwy6

https://photos.app.goo.gl/aUhHmnj8WQb3YTwT8 (da's na een beetje kloten met de pro-settings, omdat het superdonker was)

https://photos.app.goo.gl/xK8EEU2SmcevDnuC9

• c4coupe
Hier ook wel tevreden van de camera.

Voor mij wel 1 heel groot minpunt, heel snel last van bewegingsonscberpte, iets dat ik bij mijn edge7 niet had. Bij deze erger ik me veel aan wazige foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Inge Janse schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:28:
[...]

Ik ben tevreden over de camera, zeker als je de lage prijs van het toestel laat meerekenen. Maar ook zonder die afweging vind ik de resultaten prima. Ik ben geen pro, maar ik ben er echt oké mee.

Een paar recente voorbeelden

https://photos.app.goo.gl/yJUS8WxB6bicNXq67

https://photos.app.goo.gl/uQPwV9tDzsH5ikwy6

https://photos.app.goo.gl/aUhHmnj8WQb3YTwT8 (da's na een beetje kloten met de pro-settings, omdat het superdonker was)

https://photos.app.goo.gl/xK8EEU2SmcevDnuC9
Ik vind je voorbeelden niet zo best eigenlijk. De eerste uitgezonderd.
Die in de donkere kamer is tamelijk slecht en de laatste foto lijkt op het eerste gezicht wel aardig maar zijn de gebouwen veel te donker.
Zelf gebruik ik alleen nog de Google Camera nadat ik heel lang vergeleek met de Nokia cam. Ik durf nu te stellen dat de foto's gemaakt met de Google cam in echt alle gevallen (soms veel) beter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
Meer dan tevreden met de camera. Onscherpte heb ik geen last van. De 2x optische zoom is een feature die ik vaak gebruik en ook uitstekend werkt.

https://photos.app.goo.gl/u59skFtbWtYm19MC6
https://photos.app.goo.gl/TJRqqipjbVLBmMY86
https://photos.app.goo.gl/g9PPWdA5vpae3Dsw7
https://photos.app.goo.gl/ihzBx3XMZE9nbvMy5

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

kosterj schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:08:
[...]

Ik vind je voorbeelden niet zo best eigenlijk. De eerste uitgezonderd.
Die in de donkere kamer is tamelijk slecht en de laatste foto lijkt op het eerste gezicht wel aardig maar zijn de gebouwen veel te donker.
Zelf gebruik ik alleen nog de Google Camera nadat ik heel lang vergeleek met de Nokia cam. Ik durf nu te stellen dat de foto's gemaakt met de Google cam in echt alle gevallen (soms veel) beter zijn.
Ha, handig om te horen! Je bedoelt gcmod5?

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

marti28 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:09:
Meer dan tevreden met de camera. Onscherpte heb ik geen last van. De 2x optische zoom is een feature die ik vaak gebruik en ook uitstekend werkt.

https://photos.app.goo.gl/u59skFtbWtYm19MC6
https://photos.app.goo.gl/TJRqqipjbVLBmMY86
https://photos.app.goo.gl/g9PPWdA5vpae3Dsw7
https://photos.app.goo.gl/ihzBx3XMZE9nbvMy5
Erg mooi! Ja, de camera werkt in ieder geval heel goed als er veel (natuurlijk) licht is. Je laatste (met weinig licht) vind ik ook mooi gelukt. Gewoon de normale Nokia-camera-app?

En ja, die 2x-camera gebruik ik ook best vaak, fijne optie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosterj
Inge Janse schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:23:
[...]

Ha, handig om te horen! Je bedoelt gcmod5?
Er zijn er vele die allemaal ongeveer dezelfde resultaten leveren. Gewoon proberen.

Ik vind dit bijvoorbeeld een (mij) overtuigend verschil. De eerste is gemaakt met de Nokia cam, de tweede met Google. Let vooral op de lucht.

https://photos.app.goo.gl/iajvjUE9CbUqyyyn7
https://photos.app.goo.gl/yN3VjtWYhNpb98hj8

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

kosterj schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:39:
[...]

Er zijn er vele die allemaal ongeveer dezelfde resultaten leveren. Gewoon proberen.

Ik vind dit bijvoorbeeld een (mij) overtuigend verschil. De eerste is gemaakt met de Nokia cam, de tweede met Google. Let vooral op de lucht.

https://photos.app.goo.gl/iajvjUE9CbUqyyyn7
https://photos.app.goo.gl/yN3VjtWYhNpb98hj8
Tering! Dat verschil! En dat is zonder instant HDR ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Lijkt mij hdr die onderste?

• marti28
Inge Janse schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:24:
[...]

Erg mooi! Ja, de camera werkt in ieder geval heel goed als er veel (natuurlijk) licht is. Je laatste (met weinig licht) vind ik ook mooi gelukt. Gewoon de normale Nokia-camera-app?

En ja, die 2x-camera gebruik ik ook best vaak, fijne optie!
Jup, alles is gewoon de Nokia camera app. Zwakke luchten en degelijke heb ik eigenlijk geen last van. Hebben jullie wel de auto hdr modus aanstaan?

• kosterj
Inge Janse schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:53:
[...]

Tering! Dat verschil! En dat is zonder instant HDR ofzo?
HDR heb ik aan. Bij beide foto's. Dat heb ik eigenlijk altijd standaard. Was het alweer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er lijkt een Nokia 7.1 Plus met Snapdragon 710 en Carl Zeiss cameralenzen aan te komen...

https://www.mysmartprice.com/gear/nokia-7-1-plus/

March of the Eagles

• Ossi
XWB schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:38:
Er lijkt een Nokia 7.1 Plus met Snapdragon 710 en Carl Zeiss cameralenzen aan te komen...

https://www.mysmartprice.com/gear/nokia-7-1-plus/
Ik ben juist voor dit toestel gegaan omdat ie geen notch heeft. Nokia gaat daar nu dus ook in mee :-(

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Was ergens wel te verwachten, de Nokia 5.1 Plus en 6.1 Plus kwamen ook al met een notch.

March of the Eagles

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Wat is de waarheid:
https://nokiapoweruser.co...-size-resolution-details/
https://nokiapoweruser.co...-without-hint-of-a-notch/

Hier wordt juist gezegd geen notch bij de X7/7.1plus
;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

marti28 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:59:
[...]

Jup, alles is gewoon de Nokia camera app. Zwakke luchten en degelijke heb ik eigenlijk geen last van. Hebben jullie wel de auto hdr modus aanstaan?
Heb jij die HDR altijd aan staan? Ik durf dat nooit, omdat ik bang ben dat dan al mijn foto's een grote kleurenkermis worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:46:
[...]

Heb jij die HDR altijd aan staan? Ik durf dat nooit, omdat ik bang ben dat dan al mijn foto's een grote kleurenkermis worden.
Dat is zijn tweede foto toch ook? Onrealistisch, maar dat kan een voorkeur zijn. :)

• marti28
Ossi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:04:
[...]

Dat is zijn tweede foto toch ook? Onrealistisch, maar dat kan een voorkeur zijn. :)
Die tweede heeft ook wel wat nabewerking gekregen, had ik er even bij moeten zetten. De laatste overigens niet. Maar zonder een hdr foto had ik 'm qua kleuren nooit zo kunnen krijgen. Dan was het altijd een beetje flets gebleven.

Anyhoe, mijn conclusie na jaren van high end smartphones met vaak dito camera's is dat die van de 7+ prima presteert. Casual foto's, wat simpele vakantieplaatjes die je na 5x toch niet meer bekijkt en hooguit in een fotoboekje plakt, dat soort dingen doet ie meer dan goed. Ben je een echte smartphone fotograaf en eis je er net wat meer van, koop dan een lumia 1020(volgens mij) of vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Gewoon afwachten tot die uit komt... en daarna weer de 7.5X ergens eind volgend jaar 😅
Ik ben wel benieuwd of ze een echte topper kunnen neer zetten met de 9 of x... want vind die Google pixel ook altijd aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
Ik heb een back-up gemaakt en daarna een hardreset gedaan. De back-up staat netjes op mijn Drive account, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om de back-up te herstellen. Chat helpdesk van Nokia weet van toeten nog blazen.

Edit: Toestel kwam net zelf met een pop up om de back-up te herstellen via Drive.

[ Voor 16% gewijzigd door boostie op 21-09-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ik lees net op XDA dat Nokia LDAC heeft toegevoegd in de Pie Developer Preview om deze vervolgens te verwijderen en aptX toe te voegen (beide ontbraken in Oreo).
https://forum.xda-develop...ort-t3780465/post77583970
Is iemand in staat om deze berichten te bevestigen of ontkrachten op zijn of haar toestel? Ik zit namelijk niet in het ontwikkelaarsprogramma van Nokia en ben aan het kijken naar een nieuwe koptelefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door -ION- op 21-09-2018 20:21 ]

• Haay
-ION- schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:26:
Helaas, blijkbaar zijn er toch ook witte variant Nokia 7 Plus met Novatek scherm. Ik heb vandaag bij de MediaMarkt winkel m'n zwarte N7+ met Novatek scherm omgeruild voor een witte variant. En na thuis mijn account toevoegen blijkt ook deze witte versie toch een Novatek scherm te hebben... :/

• -ION-
Haay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:51:
[...]

Helaas, blijkbaar zijn er toch ook witte variant Nokia 7 Plus met Novatek scherm. Ik heb vandaag bij de MediaMarkt winkel m'n zwarte N7+ met Novatek scherm omgeruild voor een witte variant. En na thuis mijn account toevoegen blijkt ook deze witte versie toch een Novatek scherm te hebben... :/
Jammer, dan heb ik gewoon geluk gehad.

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
leuk toestel, alleen koop ik nooit iets waar je ''geluk'' moet mee hebben, voor het geld wat je betaald moet gewoon iedereen hetzelfde scherm hebben imo en niet hopen dat je het ''goede'' krijgt.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Katmi schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:20:
leuk toestel, alleen koop ik nooit iets waar je ''geluk'' moet mee hebben, voor het geld wat je betaald moet gewoon iedereen hetzelfde scherm hebben imo en niet hopen dat je het ''goede'' krijgt.
Geluk is nauurlijk heel relatief. Elk product kan mankementen vertonen en sommige gebruikers ervaren dit mankement niet als zodanig ... Ook bij andere merken en productgroepen treden DOA’s op. In dit geval lost de leverancier of fabrikant het op als je dit of een ander euvel als mankement ervaart. Lijkt me niks mis mee ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Een mankement zoals een gare power button of dergelijke verwacht ik altijd wel als ik een nieuw toestel unbox want dat kan je altijd hebben maar ik vind dat heel Novatek gedoe toch al meer een lotterij dan een mankement, is gewoon 2 verschillende setups gebruiken en hopen dat de consument het niet merkt, en van op geposte screenshots is er toch duidelijk een verschil in hoe vivid de kleuren zijn.

Het is een leuk toestel maar door heel het Novatek gegok pas ik toch, ik zou me er teveel aan storen en een toestel dat ik net heb uitgepak wil ook al niet opsturen en een week kwijt zijn.
Kan natuurlijk altijd bij Bol bestellen en binnen 30 dagen terug sturen maarja moet je ook weer op een nieuwe wachten, en nogmaals hopen dat het geen novatek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:51:
[...]

Ja daar was ik al bang voor. Ik heb vandaag van Belsimpel mijn Nokia 7 Plus Zwart binnen en ook de Novatek-V07. Ik dacht meteen omruilen voor een witte maar wat als je dan weer een Novatek krijgt zit je met een kleur die je eigenlijk niet wilde hebben.

En ruilt Belsimpel wel makkelijk om als de verpakking open is geweest? Zijn ze behoorlijk onduidelijk over.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

Aan de andere kant is er buiten die brightness slider die onder 16% geen effect meer heeft niks mis mee. Ik heb ook geen groene waas of iets dergelijks waar anderen het over hebben. Wit is gewoon wit.

Heb ook nog een Nokia 6.1, als ik die ernaast leg zie je wel verschil, dat scherm is feller, maar kan dan ook weer zo fel dat het zeer aan je ogen doet. Of dat nou zo goed is kun je je ook afvragen.

Heb er net een tijdje met het toestel zitten spelen en vraag me af of het het wel waard is om hem hiervoor proberen te ruilen. Alles werkt perfect, geen dode pixels etc.

De Novatek is trouwens niet het display zelf maar een LCD driver chip voor tft LCD schermen. Dus lijkt mij dat Nokia nog het een en ander kan aanpassen via stuurprogramma updates.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2018 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:09:
[...]

Ja daar was ik al bang voor. Ik heb vandaag van Belsimpel mijn Nokia 7 Plus Zwart binnen en ook de Novatek-V07. Ik dacht meteen omruilen voor een witte maar wat als je dan weer een Novatek krijgt zit je met een kleur die je eigenlijk niet wilde hebben.

En ruilt Belsimpel wel makkelijk om als de verpakking open is geweest? Zijn ze behoorlijk onduidelijk over.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

Aan de andere kant is er buiten die brightness slider die onder 16% geen effect meer heeft niks mis mee. Ik heb ook geen groene waas of iets dergelijks waar anderen het over hebben. Wit is gewoon wit.

Heb ook nog een Nokia 6.1, als ik die ernaast leg zie je wel verschil, dat scherm is feller, maar kan dan ook weer zo fel dat het zeer aan je ogen doet. Of dat nou zo goed is kun je je ook afvragen.

Heb er net een tijdje met het toestel zitten spelen en vraag me af of het het wel waard is om hem hiervoor proberen te ruilen. Alles werkt perfect, geen dode pixels etc.

De Novatek is trouwens niet het display zelf maar een LCD driver chip voor tft LCD schermen. Dus lijkt mij dat Nokia nog het een en ander kan aanpassen via stuurprogramma updates.
Sluit ik me bij aan. Heb hem zelf wel om kunnen laten ruilen bij Belsimpel, deden ze totaal niet moeilijk over. Helaas wel zonder effect (Novatek bleef Novatek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:39:
[...]

Sluit ik me bij aan. Heb hem zelf wel om kunnen laten ruilen bij Belsimpel, deden ze totaal niet moeilijk over. Helaas wel zonder effect (Novatek bleef Novatek).
Is je nieuwe toestel de witte of zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
k ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Ik heb nu nu de Nokia 930 Windows phone.
Nu zit ik te twijfelen of het nu een goed keus is om nu nog de Nokia 8 te kopen of de 7 plus of toch nog maar even wachten op een nieuwe lichting van een Nokia?
Ja en zo als de meeste Nederlanders wil ik eigenlijk niet te veel uitgeven en toch wel graag een goed toestel.
Nu zag ik de Nokia 8 voorbij komen voor 299 euro toch wel aantrekkelijk.
Wie kan mij daar in helpen?

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:24:
[...]

Is je nieuwe toestel de witte of zwarte?
Een zwarte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gechat met Nokia over het Novatek probleem.Ze zeggen dat ze het probleem kennen en bezig zijn om dit te fixen met de volgende software update.

Het schijnt in ieder geval geen hardware defect te zijn.

heb ook een app Screen Balance erop gezet. Scherm was gelijk goede kleurtint en helderheid kun je instellen. Nu is het bijna hetzelfde als mijn Nokia 6.1.

Geeft toch meer hoop dat ze het inderdaad via software kunnen fixen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Laatst online: 12-09 12:49
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:12:
Heb net gechat met Nokia over het Novatek probleem.Ze zeggen dat ze het probleem kennen en bezig zijn om dit te fixen met de volgende software update.

heb ook een app Screen Balance erop gezet. Scherm was gelijk goede kleurtint en helderheid kun je instellen. Nu is het bijna hetzelfde als mijn Nokia 6.1.

Heb net ook gechat.... Ze zouden het gaan uitzoeken.

Welke settings heb je gebruikt in de App screen balance?

Stelt me toch onrust, dit probleem is al lange tijd bekend, had als het een software probleem was geweest, toch al lang gefixt moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 23-09-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeGerrit83 schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:30:
[...]

Heb net ook gechat.... Ze zouden het gaan uitzoeken.

Welke settings heb je gebruikt in de App screen balance?

Stelt me toch onrust, dit probleem is al lange tijd bekend, had als het een software probleem was geweest, toch al lang gefixt moeten zijn?
Tja ze zei het direct tegen me op de chat en vroeg ook of het dus echt via software opgelost kon worden waarop ze direct YES antwoordde.

Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds twijfel wat te doen, houden of omruilen, maar ja wat krijg je ervoor terug en Wit ben ik geen fan van. En van wit zijn er dus ook novatek modellen. Verder is niks defect aan het toestel.

in Screen balance heb ik eerst gewoon het knopje op on gezet en was al een hele verbetering, nu heb ik :

Daylight
white balance strength: 100%
Contrast 100%
brightness 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 00:33
Jammer dat er zo'n tijd over moet gaan om het probleem te erkennen.
Ik bezit hem nu bijna 2 weken en na de negatieve ervaring met de support via mail (hardwareprobleem, kunnen we niet oplossen, koop iets anders...) en bijna dagelijks fora af te schuimen in de hoop op enige vooruitgang over dit probleem heb ik vrijdag de Pocophone F1 besteld. Als ik met zekerheid kon weten dat ze dit softwarematig zouden fixen, was er voor mij niets aan de hand, maar nu is het too little, too late. Ik zag het probleem ook voorbij komen op Twitter, maar ook daar bleef de support zwijgen in alle talen.

Niet dat ze gaan jammeren omdat ze één gebruiker verliezen, maar dit had niet zo mogen aflopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Oh, dat is goed nieuws, als Nokia dit gaat oplossen middels een software update! Ik wacht het maar gewoon af dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Laatst online: 12-09 12:49
Daylight
white balance strength: 100%
Contrast 100%
brightness 100%
Als ik die settings toepas, wordt het helemaal een rommeltje... Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de Nokia 7 Plus Zwart met novatek gewoon gehouden. Is verder een fijne telefoon. Eigenlijk is het enigste dat het scherm een warmere tint heeft dan de andere. Nu na een dagje gebruiken en vanmiddag buiten in de zon ook prima leesbaar, merk je het eigenlijk niet eens meer.

Ze moeten in Android eigenlijk gewoon een functie inbouwen waarmee je zelf de tint en contrast en zo van het scherm kan instellen en niet alleen maar brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Laatst online: 08-09 23:41
Ik heb hem via bol.com en ja hoor, ook een Novatek-V07.
Als ik hem omwissel, kunnen ze dan op de één of andere manier er zeker van zijn dat de nieuwe een "goeie" 07 versie is? Batchnummer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RaPMaN schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:15:
Ik heb hem via bol.com en ja hoor, ook een Novatek-V07.
Als ik hem omwissel, kunnen ze dan op de één of andere manier er zeker van zijn dat de nieuwe een "goeie" 07 versie is? Batchnummer ofzo?
Dat is een vraag waar hooguit Nokia een antwoord op heeft.

Lijkt erop dat alle nieuwe toestellen Novatek zijn, erg knullig van Nokia dit. Hogelijk kunnen ze het gauw fixen met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik denk ook dat de nieuwere toestellen allemaal een Novatek-V07 hebben, want ik heb mijn telefoon sinds juni en heb een .07
Her en der lees ik in dit forum ook mensen met een oudere telefoon en ook zij hebben een .07

De reden waarom tegenwoordig de telefoon met een Novatek-V07 uitgeleverd worden, weet ik niet.
Ik hoop alleen niet dat er door Nokia problemen gevonden zijn met de "oude" .07

Wat ik begrepen heb, is dat de huidige problemen met de Novatek-V07 (helderheid niet tot onder 16% en gelere teint) opgelost zijn in Android Pie. Het lijkt een software/firmware gerelateerd probleem te zijn en daarom misschien beter wachten op de officiele release van Android Pie, die er aan zit te komen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
speedme schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:34:
Ik denk ook dat de nieuwere toestellen allemaal een Novatek-V07 hebben, want ik heb mijn telefoon sinds juni en heb een .07
Her en der lees ik in dit forum ook mensen met een oudere telefoon en ook zij hebben een .07

De reden waarom tegenwoordig de telefoon met een Novatek-V07 uitgeleverd worden, weet ik niet.
Ik hoop alleen niet dat er door Nokia problemen gevonden zijn met de "oude" .07

Wat ik begrepen heb, is dat de huidige problemen met de Novatek-V07 (helderheid niet tot onder 16% en gelere teint) opgelost zijn in Android Pie. Het lijkt een software/firmware gerelateerd probleem te zijn en daarom misschien beter wachten op de officiele release van Android Pie, die er aan zit te komen.
En waar heb je dat gelezen?
Want @IJsselman zegt juist het tegenovergestelde:

Zie reactie op mijn vraag:
Ossi in "[Nokia 7+] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
https://www.pocket-lint.c...plus-for-4-october-launch

Wellicht komt er een 7.1 én 7.1 Plus, dat zou de verschillende renders kunnen verklaren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ossi schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:48:
[...]

En waar heb je dat gelezen?
Want @IJsselman zegt juist het tegenovergestelde:

Zie reactie op mijn vraag:
Ossi in "[Nokia 7+] Ervaringen & Discussie"
Ik heb die post dan blijkbaar mist, al volg ik dit draadje al een tijd.
Het verschil is erg duidelijk en helaas met Pie dus nog niet opgelost.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires