Hier ook vrijdag Pie installed via ADB. Moet zeggen dat ik hard onder de indruk ben. Oreo draaide best al goed op de N7+ maar Pie lijkt nog een stuk vlotter te lopen. Moeilijk uit te leggen, het voelt nog wat snappier aan.
Wind down ook geactiveerd, lijkt me wel nuttig te zijn. Nieuw multitask menu is goed, gesture navigatie ook OK maar ik hoop dat ze in Android 10 dit beter doortrekken en de back button er ook uit gooien. Gewoon 1 "gesture balk" onderaan oid, swipe je in die ruimte naar rechts krijg je multitask en naar links swipen (bijvoorbeeld, ik zeg maar iets) kan dan back zijn.
Geluidsregeling is nog even wennen. Volume up/down lijkt nu volledig gelinkt aan media volume en is niet meer contextgevoelig. Je krijgt in de volume pop-up dan nog een knopje voor call settings: ring > vibrate > mute . Kan werken maar moet ik nog wat verder gebruiken op die manier.
Met de veel uitgebreidere Do Not Disturb modus moet ik ook nog eens spelen
Er zit nog wel ergens een bug in die ik in enkele applicaties terug zie keren, maar denk ik gerelateerd zijn:
- in facebook, wanneer ik de comment threads onder posts open klik, begint de app soms zwart te flashen (vrij snel afwisselen app-zwart-app-zwart). Moet dan app in multitask wegswipen en opnieuw starten
- Yelo (app van Belgische telecomprovider) gaf zaterdag bij opstarten iets gelijkaardig (zwart scherm dat flashte, moest forceclosen)
Ik overweeg om toch even een factory reset te doen, want nu heb ik gewoon geïnstalleerd zonder dataverlies boven Oreo.
Al bij al wel een zeer geslaagde update.