Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 23:41
speedme schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:34:
Ik denk ook dat de nieuwere toestellen allemaal een Novatek-V07 hebben, want ik heb mijn telefoon sinds juni en heb een .07
Her en der lees ik in dit forum ook mensen met een oudere telefoon en ook zij hebben een .07
Dit zou wel kunnen kloppen, ik heb in mijn directe omgeving 3 andere N7+ eigenaars gevonden die allemaal ook heel recent een toestel gekocht hebben (tussen midden augustus en nu) en die hebben ook allemaal de Novatek-V07 aan boord. Aangekocht bij verschillende winkels.
Een collega die hem in mei aangekocht heeft, heeft wel de "07"...

Dus wisselen heeft weinig zin, aangezien je dan hoogstwaarschijnlijk weer terug een Novatek versie ontvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
De Android Pie update voor de Nokia 7 plus heeft vertraging, zo verklaart HMD Global.
't zal waarschijnlijk niet voor september zijn, dat we die update krijgen.

Meer info hier : https://nokiapoweruser.co...ins-the-delay-in-release/

in Nokia forum stelt men zich de vraag wat er gebeurt met de oktober beveiligsupdate als de Android Pie update in oktober uitgerold wordt, eerst de Android Pie update en dan de oktober update? of wordt de oktober update in de Android Pie update geimplementeerd?

Afwachten dus.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

M-67 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:50:
De Android Pie update voor de Nokia 7 plus heeft vertraging, zo verklaart HMD Global.

in Nokia forum stelt men zich de vraag wat er gebeurt met de oktober beveiligsupdate als de Android Pie update in oktober uitgerold wordt, eerst de Android Pie update en dan de oktober update? of wordt de oktober update in de Android Pie update geimplementeerd?

Afwachten dus.
Bedankt voor de info. Ik heb liever dit (vertraging & uitleg) in combinatie met stabiliteit, dan neurotisch deadlines halen en onnodig veel bugs meeleveren. Belangrijkste daarbij voor mij is transparantie, dus uitleg geven over wat er speelt. Dat duurde wat lang, maar het is er.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
RaPMaN schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:26:
[...]

Dit zou wel kunnen kloppen, ik heb in mijn directe omgeving 3 andere N7+ eigenaars gevonden die allemaal ook heel recent een toestel gekocht hebben (tussen midden augustus en nu) en die hebben ook allemaal de Novatek-V07 aan boord. Aangekocht bij verschillende winkels.
Een collega die hem in mei aangekocht heeft, heeft wel de "07"...

Dus wisselen heeft weinig zin, aangezien je dan hoogstwaarschijnlijk weer terug een Novatek versie ontvangt.
En wat zeiden zij toen ze het verschil zagen? Of heb je ze niet naast elkaar gehouden? >:)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
M-67 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:50:

Afwachten dus.
Dat verklaart dan ook de extra beta dat begin september was uitgebracht.

March of the Eagles

Verwijderd

Ik heb contact opgenomen met nokia via hun website. Heb 2 weken geleden de 7 plus gekocht bij mediamarkt en deze bleek ook een novatek-v07 scherm te hebben. De nokia medewerker vertelde me dat mijn 7 plus voor de belgische markt eigenlijk bedoeld was en dat deze daarom dit scherm had. De medewerker vertelde mij verder dat als ik een nokia 7 plus bij een provider koop, dat dit de goede versie moet zijn. Ik geloof hier echt geen hol van eigelijk, maar is er iemand die de telefoon in combinatie met abonnement heeft genomen of los bij een provider heeft gekocht die wel een goed scherm (07) heeft?

Btw, vind ik het ronduit schandalig dat dit vandaag de dag zo maar kan en mag. Een versie verkopen met een defect en er vervolgens niks aan doen of er een officiële reactie op geven. Nokia stelt echt zwaar teleur. Het helpt trouwens ook niet dat er geen nederlandse tak van nokia is waarmee je fatsoenlijk contact kunt opnemen. Het hoofdkantoor in hoofddorp heeft een telefoonnummer maar er wordt niet opgenomen. (Al meerdere keren geprobeerd te bellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:01:
Ik geloof hier echt geen hol van eigelijk, maar is er iemand die de telefoon in combinatie met abonnement heeft genomen of los bij een provider heeft gekocht die wel een goed scherm (07) heeft?
Een aantal maanden geleden bij een Tele2 actie. Ik heb een goed scherm (07 Goodix).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb contact opgenomen met nokia via hun website. Heb 2 weken geleden de 7 plus gekocht bij mediamarkt en deze bleek ook een novatek-v07 scherm te hebben. De nokia medewerker vertelde me dat mijn 7 plus voor de belgische markt eigenlijk bedoeld was en dat deze daarom dit scherm had. De medewerker vertelde mij verder dat als ik een nokia 7 plus bij een provider koop, dat dit de goede versie moet zijn. Ik geloof hier echt geen hol van eigelijk, maar is er iemand die de telefoon in combinatie met abonnement heeft genomen of los bij een provider heeft gekocht die wel een goed scherm (07) heeft?

Btw, vind ik het ronduit schandalig dat dit vandaag de dag zo maar kan en mag. Een versie verkopen met een defect en er vervolgens niks aan doen of er een officiële reactie op geven. Nokia stelt echt zwaar teleur. Het helpt trouwens ook niet dat er geen nederlandse tak van nokia is waarmee je fatsoenlijk contact kunt opnemen. Het hoofdkantoor in hoofddorp heeft een telefoonnummer maar er wordt niet opgenomen. (Al meerdere keren geprobeerd te bellen)
Ik heb hem gekocht via Vodafone en ook het Novatek scherm.

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 23:41

Lijkt me niet te kloppen, ik ken iemand die hem via Proximus gekocht heeft en die heeft ook een Novatek-V07.

De hamvraag blijft nog altijd, hoe je uiterlijk (op de doos van de smartphone) kan zien of er Novatek-V07 of een "07" aan boord is?

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
RaPMaN schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:57:
[...]

Lijkt me niet te kloppen, ik ken iemand die hem via Proximus gekocht heeft en die heeft ook een Novatek-V07.

De hamvraag blijft nog altijd, hoe je uiterlijk (op de doos van de smartphone) kan zien of er Novatek-V07 of een "07" aan boord is?
Zover ik weet is het niet te zien op de doos, kwestie van uit de doos halen en aanzetten.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
# Megapaul & RaPMaN

Dit had ik wel eerder willen weten
Het gaat over de SKU nummering wat op de zijkant van de verpakking staat

https://www.reddit.com/r/...cool_display_novatek_v07/

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:36
Einde van de maand nadert, iemand al wat gezien van een officiële release datum voor Android Pie voor onze telefoontjes?

Idempotent.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
IJsselman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:55:
# Megapaul & RaPMaN

Mijn 7+ heeft SKU 11B2NB01A09 en een .07 panel.
Gekocht bij Belsimpel in juni.
(Belsimpel staat wel bekend om hun grijze import, dus misschien niet eens een NL model)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn 7+ heeft SKU 11B2NW01A09 en een .07 panel.
Gekocht bij een fysieke Telfort winkel in mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

MainframeX schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:22:
Einde van de maand nadert, iemand al wat gezien van een officiële release datum voor Android Pie voor onze telefoontjes?
#Android Pie 🥧for #Nokia 7 plus met with a couple of tricky platform specific certification bugs. We've got them now and are running final round of tests for quality assurance. Apologies for the delay. Like you know from Beta Labs, stability is there #nokiamobile

Bron: Nokia CFO

I intend to live forever. So far, so good.

• Megapaul
Mijn 7+ heeft SKU 11B2NB01A09 en heeft een Novatek scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
speedme schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:47:
Mijn 7+ heeft SKU 11B2NB01A09 en een .07 panel.
[...]
Megapaul schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:27:
Mijn 7+ heeft SKU 11B2NB01A09 en heeft een Novatek scherm.
Dus ook dit zegt niks helaas

• Ossi

Wat een leugenaar dan, dat is ondertussen wel gebleken. Heb het "flauwe vermoeden" dat de helpdeskmedewerkers hier zelf ook geen antwoord op hebben.

Lijkt erop dat ze een nieuwe leverancier gevonden hebben, goedkoper waarschijnlijk. Gewoon opsturen ter reparatie lijkt mij de beste oplossing, of een ander toestel nemen en een slechte review schrijven. Zodat hopelijk anderen deze ellende bespaard blijven.

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
IJsselman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:55:
# Megapaul & RaPMaN

Bij staat er "07 - Goodix-V1.017.16"

• info-j
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-01-2022
De mijne vorige week maandag 17-09-2018 gekocht bij de MediaMarkt (fysieke winkel R'dam Zuid).

Toen ik kwam was er een kerel van Nokia bezig bij de schappen, hij was de Nokia voorraad aan het bijvullen en het één en ander aan het noteren
.
Dacht eerst dat het een verkoper was, maar hij zei dat hij van Nokia zelf was, vond het al vreemd, had ook gewoon een pak aan, geen verkopers tenue.

Gegevens op doosje:

Nokia 7 Plus TA-1046 DS 4/64
SKU: 11B2NB01A09
Black / Copper / Noir et Cuivre
EU12
Made in China

Kwam uit de doos met onderstaande:
Android versie 8.1.0 / Beveiligingspatch 1 april 2018

Firmware camera:
V100.0077.02
V010.0017.01

Firmwareversie Touchpaneel
07
Goodix-V1.017.14

-----------
Net geupdated, 1e, merk geen verschil, het enigste wat is veranderd, zie onderstaande:

Beveiligingspatch:
1 mei 2018

Firmware camera:
V100.0077.03
V010.0017.01

Build-nummer:
00WW_2_13B

Firmwareversie Touchpaneel
07
Goodix-V1.017.16
-----------

-----------
Wederom geupdated, 2e, merk geen verschil, het enigste wat is veranderd, zie onderstaande:

Beveiligingspatch:
1 juni 2018

Build-nummer:
00WW_2_22a_SP01
-----------

-----------
Wederom geupdated, 3e, merk geen verschil, het enigste wat is veranderd, zie onderstaande:

Beveiligingspatch:
1 juli 2018

Build-nummer:
00WW_2_22a_SP02
-----------

-----------
Wederom geupdated, 4e, merk geen verschil, het enigste wat is veranderd, zie onderstaande:

Beveiligingspatch:
1 augustus 2018

Build-nummer:
00WW_2_22a_SP03
-----------

-----------
Wederom geupdated, 5e, merk geen verschil, het enigste wat is veranderd, zie onderstaande:

Beveiligingspatch:
1 augustus 2018

Build-nummer:
00WW_2_22M
-----------

[ Voor 47% gewijzigd door info-j op 27-09-2018 13:20 . Reden: Update... ]

• Ossi
Oke, ondertussen ben ik echt helemaal klaar met de Nokia 7 plus.
Is dat ding 2 weken weggeweest voor een mainboard-swap om van die klote novatek-shit af te komen. Nu blijkt vandaag dat de koptelefoonuitgang het niet doet. Zou mij niets verbazen dat ze die vergeten zijn weer aan te sluiten. :(
Ik ben echt zwaar chagrijnig nu van dit klote apparaat.

Oke, iets te vroeg chagrijnig geweest. Na een reboot werkt het wel weer. Ik las op het Nokia-forum iets over issues die sommigen hebben en dacht laat ik ook maar eens rebooten.

[ Voor 21% gewijzigd door Ossi op 27-09-2018 15:25 ]

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
jodeltje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:34:
[...]

[...]
[...]

Dus ook dit zegt niks helaas
Klopt, dit was ook al bekend. Er is geen mogelijkheid om op het doosje te zien of je een novatek of een goede hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
Ossi schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:00:
[...]

Lijkt erop dat ze een nieuwe leverancier gevonden hebben, goedkoper waarschijnlijk.
Beetje een nutteloze uitspraak dit. Dit soort aannames voegen echt niks toe aan de discussie en is gewoon stemmingmakerij.

Ik zit er sowieso al aan te denken om niet meer in dit topic te kijken aangezien het alleen maar pagina's lang intensief geklaag over die novatek schermen is geworden. Ik weet het zo onderhand nu wel.

Idempotent.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Ik heb een JBO GO2, en ik merk dat de bluetooth verbinding best slecht is met WIFI aan. De speaker verbreekt af en toe gewoon de verbinding terwijl de telefoon binnen een halve meter ligt.

Merkt een van jullie dit soort dingen ook met andere bluetooth speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
MainframeX schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:54:
[...]

Beetje een nutteloze uitspraak dit. Dit soort aannames voegen echt niks toe aan de discussie en is gewoon stemmingmakerij.

Ik zit er sowieso al aan te denken om niet meer in dit topic te kijken aangezien het alleen maar pagina's lang intensief geklaag over die novatek schermen is geworden. Ik weet het zo onderhand nu wel.
Dat jij genoegen neemt met inferieure scherminstellingen dat is uiteraard helemaal prima. Dit bericht type ik in bed in het pikkedonker. Ik ben blij dat de mijne nu wel op 0% kan staan. Als ik m nu op 16% zet, dan word ik gek van de hoeveelheid licht die er af komt en dan heb ik de lelijke kleurzweem niet eens meer. Aangezien er verder ook niet zo gek veel over een, verder prima, toestel gezegd kan worden is niet onze schuld. Mij interesseert Android Pie geen bal, maar ik ga niet klagen over posts over Pie. Lekker overheen lezen. Start vooral een andere discussie trouwens, van mij mag het pagina's lang gaan over de knopjes of de vingerafdrukscanner.

Aangezien Nokia nog steeds niets heeft gezegd over het Novatek-probleem, lijkt het mij beter om nieuwe eventuele kopers te waarschuwen dan het maar dood te zwijgen. Had ik dit namelijk eerder geweten, dan had ik wel een heel ander toestel gekocht. Of was ik nog een tijdje verder gegaan met de OnePlus One.
Sterker nog, de helpdesk komt met leugens over de Belgische markt, terwijl velen m gewoon bij de provider gekocht hebben. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Ik doe met de N7+ mee aan het bèta programma van Android Pie, na een update moet je je telefoon opnieuw instellen en je moet dan verbinding maken met een WiFi netwerk. Ik kan dan echter geen verbinding maken met mijn WiFi op 5ghz na het invullen van het wachtwoord blijft het toestel hangen op verbinding maken. Wanneer ik het wifi netwerk van de 2,4 ghz gebruik is er niks aan de hand. Andere mensen dit soortgelijke probleem meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Megapaul schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:23:
Ik doe met de N7+ mee aan het bèta programma van Android Pie, na een update moet je je telefoon opnieuw instellen en je moet dan verbinding maken met een WiFi netwerk. Ik kan dan echter geen verbinding maken met mijn WiFi op 5ghz na het invullen van het wachtwoord blijft het toestel hangen op verbinding maken. Wanneer ik het wifi netwerk van de 2,4 ghz gebruik is er niks aan de hand. Andere mensen dit soortgelijke probleem meegemaakt?
Ik heb de gewone non-beta software draaien, en ook problemen met wifi op 5GHz: daar valt mijn verbinding continue weg (echt lijk iedere 2 minuten of zo), enige wat helpt bij mij is wifi uit-wifi aan.
Op 2.4GHz geen enkel probleem... (forceer ik door het 5GHz signaal op de router uit te zetten)
Als iemand hier iets voor weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 00:33
Ossi schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:06:
[...]Dat jij genoegen neemt met inferieure scherminstellingen dat is uiteraard helemaal prima.
...
Aangezien Nokia nog steeds niets heeft gezegd over het Novatek-probleem, lijkt het mij beter om nieuwe eventuele kopers te waarschuwen dan het maar dood te zwijgen. ... Sterker nog, de helpdesk komt met leugens over de Belgische markt, terwijl velen m gewoon bij de provider gekocht hebben. 7(8)7
Je hebt gelijk. Als mensen dit issue aanvaarden en de N7+ toch kopen en/of houden, dan is het hun zaak. Prima dat ze tevreden zijn. Ik heb het er ook op gewaagd om hem deze maand nog te kopen, maar een waarschuwing is zeker op z'n plaats.
Qua kleurweergave/'zwemen' e.d. had ik weinig te klagen (of ik wist niet beter t.o.v. de oorspronkelijke 07), maar wat mij nog het meest stoorde is dat zelfs in een 's avonds verlichtte woonkamer het scherm te vaak meteen uitviel na enige touch-inactiviteit als je eens een langere pagina zit te lezen of zo.

In de praktijk zit je dan standaard met een helderheid van 16% te werken en na enige inactiviteit kan het scherm niet eens eventjes dimmen alvorens in stand-by te gaan, maar valt het gewoonweg meteen uit. Je zou de tijdsduur kunnen verlengen, maar voor een toestel dat tegen de 400 euro kost vind ik dat maar knullig.

Voor de rest was ik tevreden met het toestel en begon ik toch te twijfelen om hem in die staat te houden, maar na de negatieve ervaring met hun support en het welles/nietes of het ooit opgelost zal geraken, ben ik blij dat ik dit toestel heb kunnen retourneren. Ik vind het wel jammer voor de shops die met die geretourneerde toestellen opgescheept zitten en die ze enkel nog met verlies kunnen verkopen.

Ondertussen ben ik een Pocophone-bezitter en heb ik weinig redenen om hier nog langer te posten, maar ik heb het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Het toestel is natuurlijk ook niet perfect: geen Android One, hoewel de gevolgen momenteel goed meevallen, geen NFC (bij mijn laatste toestellen nooit gebruikt) en een notch waar ik geen fan van was, maar in de plaats heb ik een bliksemsnel toestel, met een even lange accuduur, voor dezelfde prijs, zonder verplichtte zaklamp met ongemakken in het duister.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Everybody wants a piece of the Pie! We are starting roll out of Android™ 9 on #Nokia7Plus. Which of its delicious new features is your favorite? 🍰 #Nokiamobil
Juho Sarvikas

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de telefoon (met Novatek /16% issues) nog wel in gebruik. In het donker is het inderdaad veel te fel om iets prettig te kunnen lezen. Verder is de gevoeligheid van het touchscreen heel wisselend en reageert het toestel soms gewoonweg even niet. Na een soft reset werkt dit weer even wat beter. Hopelijk is een en ander op te lossen met toekomstige updates. De helpdesk geeft geen concrete informatie hierover.

Voor het geld is het best een aardig toestel, maar er valt zeker nog heel wat aan te verbeteren. Het lijkt soms een beetje een beta-product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Laatst online: 09:10
msx2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:13:
Ik heb de telefoon (met Novatek /16% issues) nog wel in gebruik. In het donker is het inderdaad veel te fel om iets prettig te kunnen lezen. Verder is de gevoeligheid van het touchscreen heel wisselend en reageert het toestel soms gewoonweg even niet. Na een soft reset werkt dit weer even wat beter. Hopelijk is een en ander op te lossen met toekomstige updates. De helpdesk geeft geen concrete informatie hierover.

Voor het geld is het best een aardig toestel, maar er valt zeker nog heel wat aan te verbeteren. Het lijkt soms een beetje een beta-product.
Misschien stoor ik me er minder aan, valt het niet zo op, of komt het omdat ik geen Novatek heb, maar ik heb het 'nachtlicht' aan staan vanaf 22:00 uur, waardoor het scherm veel minder wit is. Daardoor heb ik geen last van echt fel licht. Toegegeven, die van mij kan dus wel <16% helderheid, maar wellicht helpt dit?

- Instellingen
- Nachtverlichting

Dat heb ik dan van 22 tot 06 staan, met de intensiteit redelijk ver naar 'rood' toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 13:11
IkWilbert schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:09:
Everybody wants a piece of the Pie! We are starting roll out of Android™ 9 on #Nokia7Plus. Which of its delicious new features is your favorite? 🍰 #Nokiamobil
Juho Sarvikas
Heb hem nog niet binnen.
Iemand hier al wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Hier nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Njet :( Nog geen manier om te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog geen Pie gezien hier, maar het zal wel een gefaseerde uitrol zijn :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Android Pie Stable now rolling out to Nokia 7 Plus in India!

https://www.reddit.com/r/...w_rolling_out_to_nokia_7/

Zie ik op reddit staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petert87
Ik heb hem reeds geinstalleerd. Het OTA bestand is hier te downloaden: https://android.googleapi...4d47f66b60a97318bc589.zip

Deze kun je op je sd card zetten en dan handmatig via de recovery installeren. Of via adb sideload vanaf je computer.

Hier is meer informatie te vinden:
https://forum.xda-develop...7-plus-ota-links-t3818774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Laatst online: 12-09 21:57
Petert87 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:
Ik heb hem reeds geinstalleerd. Het OTA bestand is hier te downloaden: https://android.googleapi...4d47f66b60a97318bc589.zip

Deze kun je op je sd card zetten en dan handmatig via de recovery installeren. Of via adb sideload vanaf je computer.

Nice! Als ik deze update installeer, blijven al m'n apps en data gewoon werken? Of moet ik het zien als een reinstall van Android en moet ik alles opnieuw doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petert87
Je installeert hem dan gewoon als een update. Je gaat dan dus niet terug naar de fabrieksinstellingen. Alles blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:52
marti28 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:59:
[...]

Nice! Als ik deze update installeer, blijven al m'n apps en data gewoon werken? Of moet ik het zien als een reinstall van Android en moet ik alles opnieuw doen?
Je behoud alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Woop! Geïnstalleerd :) Ben vooral blij met een opgeruimde status bar. Tijd links, paar icoontjes rechts en thats it.

Wel irritant dat die searchbar van Google onderin m'n scherm staat. Overbodige troep. Iemand daar een oplossing voor (los van een andere launcher)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Is het mogelijk om via VPN de OTA binnen te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Qbic schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:37:
Is het mogelijk om via VPN de OTA binnen te halen?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Kan ik nog OTA updaten na het installeren van een manual update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik was 95 procent tevreden met mijn nokia 7 plus.

Ja hij is me eigenlijk wat te groot, en ik vind de ontvangst in gebouwen slechter dan met mijn galaxy s7.
Maar verder ben ik er blij mee.

Wel erg slecht geholpen toen spotify bluetooth stotterde in mijn auto (nokia zei dat ik maar een update van mijn car manufacturers head unit moest doen, is een JVC 1 din unit van 10 jaar oud....) batterijoptimalisatie uitgezet voor spotify en er geen last meer van.

Maar nu ik er dus achter ben gekomen dat bij mij de 0-15% dimming ook niet werkt vind ik het wel een beetje vervelend worden.

Ik kan hem nog ruilen, twijfel om voor een nokia 8 te gaan of voor een nieuwe galaxy s7.
Maar vind ze beiden minder mooi..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:08
Als OTA ontvangen of via truukjes ? Hier (Belgie) alvast nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Speeddragon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:57:
Ik kan hem nog ruilen, twijfel om voor een nokia 8 te gaan of voor een nieuwe galaxy s7.
Maar vind ze beiden minder mooi..
Pocophone?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
r2504 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:55:
[...]

Als OTA ontvangen of via truukjes ? Hier (Belgie) alvast nog niets.
Via adb sideload. Super easy. Zie paar posts terug in dit topic. Zojuist foon van m'n vriendin ook voorzien en die is er ook happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 12-09 20:21
Hebben jullie ook zo'n last van een zeer losse usb c poort? Ik moet de mijne echt precies goed erin doen voordat die het goed oplaad. Anders verbreekt de verbinding gewoonweg. Ik heb de poort al schoongemaakt,l wat wel wat hielp maar nogsteeds niet helemaal goed. Als iemand een gouden tip heeft, graag!

Geprobeerd met vijf verschillende usb c kabels.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
Iekozz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:36:
Hebben jullie ook zo'n last van een zeer losse usb c poort? Ik moet de mijne echt precies goed erin doen voordat die het goed oplaad. Anders verbreekt de verbinding gewoonweg. Ik heb de poort al schoongemaakt,l wat wel wat hielp maar nogsteeds niet helemaal goed. Als iemand een gouden tip heeft, graag!

Geprobeerd met vijf verschillende usb c kabels.
Met de kabel van zowel de Nokia oplader en de Samsung lader die ik hier heb liggen heb ik geen problemen. Echter met een losse USB-c kabel heb ik hetzelfde probleem, de stekker lijkt wel te klein voor de poort. Heb eerder het gevoel dat die losse kabels die op internet te vinden zijn niet helemaal jovel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
DirtyHennessy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:46:
[...]

Met de kabel van zowel de Nokia oplader en de Samsung lader die ik hier heb liggen heb ik geen problemen. Echter met een losse USB-c kabel heb ik hetzelfde probleem, de stekker lijkt wel te klein voor de poort. Heb eerder het gevoel dat die losse kabels die op internet te vinden zijn niet helemaal jovel zijn.
Ik heb het met alle kabels, zelfs die van nokia zelf helaas. Wil hem eigenlijk niet terugsturen hiervoor...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Speeddragon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:57:

Wel erg slecht geholpen toen spotify bluetooth stotterde in mijn auto (nokia zei dat ik maar een update van mijn car manufacturers head unit moest doen, is een JVC 1 din unit van 10 jaar oud....) batterijoptimalisatie uitgezet voor spotify en er geen last meer van.
Interessant. Dat ga ik uitproberen. Ik heb nu vaak dat spotify na tien minuten stopt als mijn dataverbinding uitstaat (wat ik vaak doe op de fiets en bij het rennen / fietsen). Mogelijk blijft ie hierdoor doorspelen. Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
Iekozz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:51:
[...]

Ik heb het met alle kabels, zelfs die van nokia zelf helaas. Wil hem eigenlijk niet terugsturen hiervoor...
Bij mijn N7+ zitten de stekkers juist weer heel strak. Je hoort ook echt een klik als je de stekker erin steekt.
Zelfs zijdelings bewegen zit er geen speling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Edwin Snoek schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:25:
[...]

Bij mijn N7+ zitten de stekkers juist weer heel strak. Je hoort ook echt een klik als je de stekker erin steekt.
Zelfs zijdelings bewegen zit er geen speling op.
Interessant, dan toch maar even met coolblue babbelen, geen zin om tachtig euro te betalen oid voor een vervanging van de charging poort als ik nog garantie heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX

Bedankt voor de informatie tot zover. Ik heb de ota gesideload via de recovery. Pie werkt verder goed op mijn toestel. Op mijn novatek scherm gaat de brightness nog steeds niet lager dan 16% dus dat is nog niet opgelost.

Verder moet ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de nieuwe task switcher. Ik vond het intuïtiever om verticaal te scrollen.

Idempotent.

• Edwin Snoek
Iekozz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:39:
[...]

Interessant, dan toch maar even met coolblue babbelen, geen zin om tachtig euro te betalen oid voor een vervanging van de charging poort als ik nog garantie heb.
Ik zou er ook mee terug gaan naar de winkel, want als de USB ingang nog verder gaat slijten door het in en uitpluggen van de stekker, dan wordt het probleem alleen maar groter.

Verwijderd

Edwin Snoek schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 00:47:
[...]

Ik zou er ook mee terug gaan naar de winkel, want als de USB ingang nog verder gaat slijten door het in en uitpluggen van de stekker, dan wordt het probleem alleen maar groter.
Er hoort juist voldoende speling op de connectors te zitten, gaat dit te strak en zit er geen beweging in, breekt je poort juist eerder, zeker als je een keer per ongeluk aan de kabel trekt. Is onzin om het daarvoor terug te sturen, de volgende zal ook speling hebben als deze goed in elkaar zit.
Slijtage gaat echt zo snel niet bij normaal gebruik, zijn ze wel op berekend.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex_pas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-08 23:43
Vorige week had ik ook een 7+ gekocht en toen die binnenkwam en ik hem aanzette kreeg ik de schrik van mijn leven. De bovenste helft van het scherm was goed, maar vanaf de helft naar beneden werd het scherm steeds geler tot bijna okergeel onderin en aan de zijkanten. Ik heb dat ooit gehad na een schermreparatie van een iPhone 5, waarbij ze de lijm niet hadden laten uitharden ofzo. Geen verstand van, maar daar leek het op. Daar is uiteindelijk nóg een nieuw scherm ingekomen.

Gelukkig deden ze niet moeilijk bij Media Markt. Sterker nog, ze hebben er niet eens naar gekeken en kreeg gelijk geld terug in de winkel en heb hem uurtje later overnieuw besteld en de dag erna kwam de nieuwe per post. De nieuwe had bij het aanzetten heel even een gelige waas, maar die trok gelijk weg en blijft ook weg. Dat hoor ik wel vaker. Een ander had het niet opgemerkt waarschijnlijk, maar ik was bij het indrukken van de powerknop natuurlijk gelijk gefocust op geel op het scherm.

Door de verhalen hier ook eens gekeken welke firmwareversie van Touch ik heb. V07. Inderdaad doet het allerlaatste stukje van de helderheid het niet, maar dat heb ik volgens mij met al mijn voorgaande telefoons gehad. Het scherm is mij donker genoeg en ik ervaar verder totaal geen problemen.

Ik mis vooral kleurdiepte/warmte, maar dat komt meer omdat ik het scherm van een Lumia950 gewend ben. Het is een wat kil scherm. Daarentegen moet ik zeggen dat alles wel natuurlijk overkomt daardoor. Als ik nu een foto neem en ik kijk op het scherm, dan zie ik eigenlijk alles exact zo als het is, waar mijn Lumia van een kraakpand een paleis maakte ;-)

• Edwin Snoek
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:23:
[...]

Er hoort juist voldoende speling op de connectors te zitten, gaat dit te strak en zit er geen beweging in, breekt je poort juist eerder, zeker als je een keer per ongeluk aan de kabel trekt. Is onzin om het daarvoor terug te sturen, de volgende zal ook speling hebben als deze goed in elkaar zit.
Slijtage gaat echt zo snel niet bij normaal gebruik, zijn ze wel op berekend.
Ik heb al 2 ingangen bij telefoons kapot gehad die na speling kapot gingen. Het contact met de interne koperbanen werd steeds minder goed, waardoor je de stekker heel precies moest plaatsen. Op het laatst deden ze niets meer. De telefoons met strakke ingangen zijn tot het eind helemaal goed gebleven bij mij. Hoe meer speling op een stekker, hoe groter de kans dat de stekker na langdurig gebruik steeds slechter contact maakt met de interne koperbanen in de USB ingang. Dat lijkt me ook heel logisch.
De stekkers gaan er bij mij ook niet te strak in, maar juist precies goed en met een duidelijke klik aan het eind als de stekker erin gaat. Het gaat juist heel soepel en glad zonder een millimeter speling. De stekkers met speling gaan juist moeilijker naar binnen omdat je deze vaak schuin erin drukt, waardoor de stekker vastloopt aan de zijkant van de ingang.

Daarnaast geeft hij in zijn gericht aan dat hij de stekker precies goed moet plaatsen om contact te maken. Dat is zowrieso al meteen een reden om met de telefoon terug te gaan naar de winkel. Als de ingang nu al slecht contact maakt en je de stekker precies moet richten om contact te maken, dan wordt het alleen maar erger na langer gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Edwin Snoek op 29-09-2018 13:58 ]

• Iekozz
Even voor de goede orde, ik ben van de laatste beta met een ota naar buildnummer 00WW_3_22C gegaan. Dat is toch de stable release? Zou dan toch ook volgende maand de security update moeten ontvangen van oktober?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29

Zojuist ook zo geïnstalleerd, kon toch niet wachten. Ging eigen makkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

.zip op de sd-kaart > telefoon in recovery > "update from SD" > .zip selecteren > wachten > opnieuw opstarten en ready to go.

Werkt voor alsnog top! Wel even wennen aan de nieuwe navigatie en de klok die is verplaatst.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Iekozz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:56:
Even voor de goede orde, ik ben van de laatste beta met een ota naar buildnummer 00WW_3_22C gegaan. Dat is toch de stable release? Zou dan toch ook volgende maand de security update moeten ontvangen van oktober?
Tweemaal correct :)

March of the Eagles

• marti28
Even voor de goede orde: de nieuwe navigatie is gewoon uit te schakelen. Instellingen, systeem, gebaren.

• speedme
Chrisitan schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:23:
[...]

Zojuist ook zo geïnteresseerd, kon toch niet wachten. Ging eigen makkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

.zip op de sd-kaart > telefoon in recovery > "update from sim" > .zip selecteren > wachten > opnieuw opstarten en ready to go.

Werkt voor alsnog top! Wel even wennen aan de nieuwe navigatie en de klok die is verplaatst.
Er word niets verwijderd op de telefoon ? Alles is er nog na de update ?
En hoe zet ik mijn 7+ in recovery mode ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Je kan nu ook aan de slag met het dashboard, al gok ik dat er pas na een week zinnige data uitkomt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisitan
speedme schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:53:
[...]

Er word niets verwijderd op de telefoon ? Alles is er nog na de update ?
En hoe zet ik mijn 7+ in recovery mode ?
Niks is verwijderd, het is dus als de reguliere update.

Recovery mode gaat als volgt:
Device uit en aansluiten op de oplader> power button + volume Up (10 sec) tot die trilt> dan zie je een android logo met z'n buik open > oplader kan los druk dan op power button en dan volume Up.

That's it

• marti28
XWB schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:56:
[...]

Je kan nu ook aan de slag met het dashboard, al gok ik dat er pas na een week zinnige data uitkomt.
Ehh, alleen te vinden op een pixel device..? Ik kan m iig niet vinden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
marti28 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:48:
[...]

Ehh, alleen te vinden op een pixel device..? Ik kan m iig niet vinden.
Opvallend. Dashboard wordt namelijk gepromoot als één van dé features uit Android Pie.

March of the Eagles

• speedme
Chrisitan schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:57:
[...]

Niks is verwijderd, het is dus als de reguliere update.

Recovery mode gaat als volgt:
Device uit en aansluiten op de oplader> power button + volume Up (10 sec) tot die trilt> dan zie je een android logo met z'n buik open > oplader kan los druk dan op power button en dan volume Up.

That's it
Wat ik ook probeer, ik krijg alleen maar een Android poppetje te zien met een rode driehoek op zijn buik en een uitroepteken er in.
Er onder staat dan de tekst "no command"

Ik lees op Google dat dit dan een corrupt recovery image zou betekenen, wat kan veroorzaakt zijn door een verkeerde custom recovery te flashen.
Maar mijn phone is helemaal stock en niets mee gedaan buiten de normale updates geïnstalleerd.
Niet geroot, geen custom recovery en ook geen bootloader unlocked.

Ik zal en dan eens proberen via ADB sideload

• Chrisitan
speedme schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:13:
[...]

Wat ik ook probeer, ik krijg alleen maar een Android poppetje te zien met een rode driehoek op zijn buik en een uitroepteken er in.
Er onder staat dan de tekst "no command"

Ik lees op Google dat dit dan een corrupt recovery image zou betekenen, wat kan veroorzaakt zijn door een verkeerde custom recovery te flashen.
Maar mijn phone is helemaal stock en niets mee gedaan buiten de normale updates geïnstalleerd.
Niet geroot, geen custom recovery en ook geen bootloader unlocked.

Ik zal en dan eens proberen via ADB sideload
Nee bij dat poppetje: eerst power dan erbij volume Up. Kort indrukken, niet ingedrukt houden.

Hier doet iemand het voor, misschien hulpvol.
YouTube: How to Enter the Recovery Menu on Nokia 7 Plus

• speedme
Chrisitan schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:23:
[...]

Nee bij dat poppetje: eerst power dan erbij volume Up. Kort indrukken, niet ingedrukt houden.

Hier doet iemand het voor, misschien hulpvol.
YouTube: How to Enter the Recovery Menu on Nokia 7 Plus
Dat was deels hulpzaam inderdaad, nu ben ik in de recovery mode gekomen.
Echter geen optie "update from sim" aanwezig.
Alleen update from ADB of update from SD card.
SD card werkt niet, want kan geen /sdcard mounten.

Ga het nu via ADB proberen.

(sorry, ik ben jarenlang een Samung gewend waarop ik regelmatig een nieuwe custom rom flashte, maar dat ging een stuk makkelijker, heb ik het idee).

EDIT : en het is gelukt hoor :) Nu eens kijken wat er allemaal voor moois bij gekomen is

[ Voor 5% gewijzigd door speedme op 29-09-2018 23:02 ]

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Heb zojuist ook via adb de update naar pie geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Geen lag meer in het toetsenbord waar ik bij 8.1 altijd last van had. GUI lijkt ook een stuk soepeler dan in 8.1! :)

• RvD86
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik wilde wachten op de OTA maar duurt me nu toch te lang!
Ben ongeduldig haha :+

Gebruiken jullie die update die op XDA staat?

Anders moet ik ff een SD kaart scoren en ding erop knallen.
Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
speedme schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:42:
[...]

(sorry, ik ben jarenlang een Samung gewend waarop ik regelmatig een nieuwe custom rom flashte, maar dat ging een stuk makkelijker, heb ik het idee).

EDIT : en het is gelukt hoor :) Nu eens kijken wat er allemaal voor moois bij gekomen is
Heb je het uiteindelijk via ADB of via recovery gedaan? Ik kan /sdcard ook niet mounten en heb geen toegang tot een computer dus zie ook geen mogelijkheid tot sideloaden.

Edit: het is gelukt door de update op een externe SD kaart te zetten en vervolgens via de recovery de update uit te voeren!

[ Voor 7% gewijzigd door beukenootjes op 30-09-2018 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
speedme schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:42:
[...]

Super! Moest ik zijn update from SD, onhandige typo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
RvD86 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:36:
Ik wilde wachten op de OTA maar duurt me nu toch te lang!
Ben ongeduldig haha :+

Gebruiken jullie die update die op XDA staat?

Anders moet ik ff een SD kaart scoren en ding erop knallen.
Ben heel benieuwd.
Yes kan via het .zip op XDA. Sd-kaart voor in je telefoon is inderdaad wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:04
[...]

Zojuist ook zo geïnteresseerd, kon toch niet wachten. Ging eigen makkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

.zip op de sd-kaart > telefoon in recovery > "update from SD" > .zip selecteren > wachten > opnieuw opstarten en ready to go.

Dat werkt bij mij niet.

E: footer is wrong
E: signature verification failed
E: error: 21
Installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Flying schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:24:
[...]

Dat werkt bij mij niet.

E: footer is wrong
E: signature verification failed
E: error: 21
Installation aborted
Vreemd, bij mij gaf die ook verschillende foutmeldingen. Daarna heb ik een reboot gedaan en toen was die al geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Chrisitan schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:38:
[...]

Vreemd, bij mij gaf die ook verschillende foutmeldingen. Daarna heb ik een reboot gedaan en toen was die al geüpdatet.
Hier precies het zelfde, ik dacht eerst shit nu is het stuk, naar na een herstart boote hij gewoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
b00ster schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:07:
[...]

Hier precies het zelfde, ik dacht eerst shit nu is het stuk, naar na een herstart boote hij gewoon... ;)
Haha dat gevoel van, waarom kon ik niet gewoon wachten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier inmiddels ook maar de update "geforceerd" aan het instaleren, kon ook niet meer wachten :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

XWB schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:13:
[...]

Opvallend. Dashboard wordt namelijk gepromoot als één van dé features uit Android Pie.
Ik heb ook de sideloadtruc uitgehaald (I'm such a hacker!) en heb ook dat Digital Wellbeing niet. Het zou wel in de beta gezeten hebben, maar wil je de app installeren vanuit de play store, dan krijg je de melding dat het toestel niet compatibel is. Iemand enig idee? Ik vind dat wellbeing namelijk superinteressant.

Voor de rest werkt de update probleemloos, tot dusver. Ik vind de telefoon iets trager reageren, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn. Ik heb hem al opnieuw opgestart, maar soms lijkt er iets meer vertraging te zijn tussen actie en reactie. Verder nog geen echte bugs tegengekomen. So far so good.

(en zoals altijd met updates: lang kijk je ernaar uit, en als ie er dan is, dan is het feitelijk amper boeiend en ben je na 5 minuten weer uitgespeeld. Net het echte leven dus, zo'n Android-upgrade :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berend95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:52
Inge Janse schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:35:
[...]

Ik heb ook de sideloadtruc uitgehaald (I'm such a hacker!) en heb ook dat Digital Wellbeing niet. Het zou wel in de beta gezeten hebben, maar wil je de app installeren vanuit de play store, dan krijg je de melding dat het toestel niet compatibel is. Iemand enig idee? Ik vind dat wellbeing namelijk superinteressant.
Je kunt hier gewoon de APK downloaden: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/digital-wellbeing/

Ik kon ook niet wachten, dus heb Pie via de adb sideload geïnstalleerd, het was eerst even puzzelen maar uiteindelijk vrij eenvoudig. Hij bleef bij het installeren eerst hangen op 79%, toen geannuleerd en opnieuw geprobeerd, waarna het gelukkig goed ging.

[ Voor 19% gewijzigd door berend95 op 30-09-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Inge Janse ik had ergens in een artikel gelezen dat digital well being nog in beta fase was. Op deze website wordt ook een pixel phone als eis gesteld; https://www.android.com/v...0/digital-wellbeing-beta/

Heeft iemand verder al eens het nieuwe gesture based navigeren uitgeprobeerd? Ik vond de nieuwe taskswitcher eerst helemaal niks. Alleen toen ik het nieuwe navigeren inschakelde viel direct het kwartje; de nieuwe taskswitcher is daarin mee ontworpen als één geheel. Het werkt best lekker en switchen tussen apps doet me nu een beetje denken aan alt+tabben tussen applicaties onder windows/mac/gnome.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Dank! Net geïnstalleerd, werkt gewoon, da's fijn. Nu maar eens spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Ik meen dat het in dit topic er al even kort over is gegaan, maar is er een manier om die zoekbalk van Google uit te schakelen/verplaatsen na de Pie update?

En daarnaast heb ik nu bovenin in m'n scherm de datum staan, en als ik er op klik komt er een nieuw menu met de titel 'snel overzicht'. Is dat ook uit te schakelen? Ook dat lijk ik niet te kunnen weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
WiseDise schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:03:
Ik meen dat het in dit topic er al even kort over is gegaan, maar is er een manier om die zoekbalk van Google uit te schakelen/verplaatsen na de Pie update?

En daarnaast heb ik nu bovenin in m'n scherm de datum staan, en als ik er op klik komt er een nieuw menu met de titel 'snel overzicht'. Is dat ook uit te schakelen? Ook dat lijk ik niet te kunnen weghalen...
Volgens mij bedoel je:

Long press home screen > instellingen voor homepage

Hier kan je het meeste vinden.

Enige wat ik nog zoek is hoe het het accupercentage uit kan zetten op het "glance screen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Chrisitan schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:42:
[...]

Volgens mij bedoel je:

Long press home screen > instellingen voor homepage

Hier kan je het meeste vinden.

Enige wat ik nog zoek is hoe het het accupercentage uit kan zetten op het "glance screen"
Klopt, dat menu had ik ook gevonden. Daar kun je alleen niet de 'snel overzicht'-feature en de Google zoekbalk helemaal onderaan uitschakelen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
WiseDise schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:49:
[...]

Klopt, dat menu had ik ook gevonden. Daar kun je alleen niet de 'snel overzicht'-feature en de Google zoekbalk helemaal onderaan uitschakelen, helaas.
Onder het kopje "suggesties" kan je de apps toch uitzetten?

Zoekbalk inderdaad ook nog niet gevonden, maar ik vond hem ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

wil em ook wel instaleren weet iemand of de microsoft lancher dan ook nog werkt ??

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

style2k schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:31:
wil em ook wel instaleren weet iemand of de microsoft lancher dan ook nog werkt ??
Die draait hier zonder problemen met alle oude instellingen op Pie en de 7plus

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:21:
[...]

Dank! Net geïnstalleerd, werkt gewoon, da's fijn. Nu maar eens spelen!
Tof hoor, dat digital wellbeing. Inzicht in schermtijd is heel confronterend/leerzaam, evenals welke apps constant meldingen geven (ik had voor vrijwel alle apps alles al uitstaan, dan houd je gelukkig weinig over, behalve Spotify, en zo'n 'now playing'-melding overleef ik wel). Tofste tot nu toe vind ik die winddown-functie, dus dat je scherm tussen (in mijn geval) 22.00 en 07.00 op grijs springt. Ik merk (n=1 avond, maar toch) dat dit me helpt om 's avonds minder aangetrokken te zijn tot mijn telefoon.

Verder is de ervaring met Pie prima. Ben van nova launcher teruggegaan naar de stock launcher om te checken hoe Google die veranderd heeft. Dat werkt allemaal prima. Ook de nieuwe applicatielade vind ik best relaxed. Achteraf gezien was de oude, verticale versie heel vreemd, totaal anders dan hoe andere interfaces werken.

Ik ben ook wel fan van het nieuwe displayscherm als je de telefoon oppakt, die nu inclusief accuduur is. Dat vind ik een handige toevoeging, want dat is een belangrijk ding om te weten. Het zijn kleine dingen, maar wel fijne dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Hier ook vrijdag Pie installed via ADB. Moet zeggen dat ik hard onder de indruk ben. Oreo draaide best al goed op de N7+ maar Pie lijkt nog een stuk vlotter te lopen. Moeilijk uit te leggen, het voelt nog wat snappier aan.

Wind down ook geactiveerd, lijkt me wel nuttig te zijn. Nieuw multitask menu is goed, gesture navigatie ook OK maar ik hoop dat ze in Android 10 dit beter doortrekken en de back button er ook uit gooien. Gewoon 1 "gesture balk" onderaan oid, swipe je in die ruimte naar rechts krijg je multitask en naar links swipen (bijvoorbeeld, ik zeg maar iets) kan dan back zijn.

Geluidsregeling is nog even wennen. Volume up/down lijkt nu volledig gelinkt aan media volume en is niet meer contextgevoelig. Je krijgt in de volume pop-up dan nog een knopje voor call settings: ring > vibrate > mute . Kan werken maar moet ik nog wat verder gebruiken op die manier.

Met de veel uitgebreidere Do Not Disturb modus moet ik ook nog eens spelen :)

Er zit nog wel ergens een bug in die ik in enkele applicaties terug zie keren, maar denk ik gerelateerd zijn:
- in facebook, wanneer ik de comment threads onder posts open klik, begint de app soms zwart te flashen (vrij snel afwisselen app-zwart-app-zwart). Moet dan app in multitask wegswipen en opnieuw starten
- Yelo (app van Belgische telecomprovider) gaf zaterdag bij opstarten iets gelijkaardig (zwart scherm dat flashte, moest forceclosen)
Ik overweeg om toch even een factory reset te doen, want nu heb ik gewoon geïnstalleerd zonder dataverlies boven Oreo.

Al bij al wel een zeer geslaagde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
WiseDise schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:49:
[...]

Je zou hiervoor een third party launcher kunnen gebruiken. De instelmogelijkheden van de Google stock launcher zijn doorgaans een pak minder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels mijn scherm voor de 2e keer kapot. Val van zo'n 30cm, met de bijgeleverde case eromheen.

Ik heb sinds de begintijden der chinese telefoons (iOcean X7 anyone?) niet meer zo'n fragiele schermen meegemaakt, ik ga weer terug naar Samsung en Nokia bekijkt het maar even....

Wat mij betreft als bedrijfstelefoons totaal ongeschikt. Prive zou ik er ook niet blij van worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Kijk net naar mijn accuverbruik, en damn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbFtkSr8XCvbUWvuBOwy4Tei/thumb.png

Even kijken of ik de 3 dagen met 15 uur haal..

Heb alles overigens aan staan (NFC, locatie en GPS) en alleen de Google Search app uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
jodeltje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:00:

[Afbeelding]

Heb alles overigens aan staan (bluetooth, locatie en GPS) en alleen de Google Search uitgeschakeld.
Bij mij sinds de update naar Pie een enorme boost in accutijd. WiFi, bt, GPS altijd aan, pak makkelijk twee dagen op een accu nu terwijl dat voor de update max 1,5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
marti28 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Bij mij sinds de update naar Pie een enorme boost in accutijd. WiFi, bt, GPS altijd aan, pak makkelijk twee dagen op een accu nu terwijl dat voor de update max 1,5 was.
Dat zou fantastisch zijn want die van mij draait nog op Oreo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
jodeltje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:00:

[Afbeelding]

Heb alles overigens aan staan (NFC, locatie en GPS) en alleen de Google Search app uitgeschakeld.
Dit is je SOT over 1 acculading? Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat is echt heel goed!
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires