[F1 2018] Wintertests Barcelona Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste
Acties:
  • 121.097 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXIFHPLWAAAMe-j?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Wat is zwaar?

Volgens onderstaand plaatje, moet de halo bij frontale impact 46 tot 83 kN kunnen afvoeren/handhaven. Dat is, omgerekend in kilo's, 4700 tot 8500kg. De auto weegt tegenwoordig bijna 750kg dus een klap van maximaal 12g (8500 / 750 dus) gedurende 2ms kan maar opgevangen worden.
[afbeelding]
Hieronder Alonso preventief naar de ziekenboeg bij 25g op Abu Dhabi 2013.
[afbeelding]

Ongenuanceerd gezegd (en ja, misschien moet dit in het algemene topic); de halo is dus absoluuuut niet bedoeld om de rijder te beschermen als hijzelf + auto een hele verkeerde kant op gaat. De halo moet de rijder beschermen tegen rondvliegende brokstukken zoals losse wielen (die grofweg 25kg wegen incl. velg).
"en ja, misschien moet dit in het algemene topic" misschien?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Toch nog iemand die een rondje is gaan rijden, Kubica mocht net heel even buiten spelen *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Chakotay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:48:
Toch nog iemand die een rondje is gaan rijden, Kubica mocht net heel even buiten spelen *O*
Die kon met zijn lamme handje zeker niet goed meekomen in het sneeuwballen gevecht

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/2/28/cc3556a7-af2a-483b-ac2c-fdc0057e6e3a_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kubica gespot:
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/2/28/736eb1e0-d9e6-4065-a9c9-676def5cafc7_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:03

Damian

Insane Obtrusion

Lijkt me toch voor de geschiedenis/stats/media coverage wel stoer om toch in ieder geval 1 tijd neer te zetten, helemaal als je de enige bent :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:21
Staat toch leuk in de nieuwskoppen inderdaad, die openen altijd met wie het snelste was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

Wom

Een team als Minardi had dat wel durven doen :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 18:59
Jero_B schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:05:
[...]

Kan me herinneren dat de coureurs tussen de halo en de auto door passen als het moet.

[...]

Bron: https://www.autosport.com...out-f1-halo-device-busted
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik snap niet helemaal hoe ze de test uit het filmpje reprensentatief noemen. Er zit normaal gesproken (als de impact van het ongeluk niet onwijs groot is) nog een zwaar motorblok achter de auto.
Deze zal door zijn gewicht de achterkant van de auto toch veel verder naar beneden drukken?
De auto rust dan op de luchthapper aan de achterkant en de voorkant van de halo...
Ik zie niet in hoe een coureur daar ooit uit kan komen, aangezien het nu al niet heel soepel gaat.
Maar misschien moeten we het eerste (liefst lichte) ongeluk meemaken waarbij een auto op zijn kop terecht komt.

Het zal mij niets verbazen als nog halverwege het seizoen besloten wordt dat ding te verbouwen/verwijderen, omdat iets niet helemaal voorzien is.

Edit: blijkbaar had iemand anders hetzelfde gevoel, die heeft een "pro" ;) tekening gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pk5eWhf.png

[ Voor 6% gewijzigd door Oaquasis op 28-02-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:
Een team als Minardi had dat wel durven doen :P
Doet me denken aan die ene keer dat Alonso eerste was in quali Q1 in 2017 :) https://wtf1.com/post/alo...1-and-broke-the-internet/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oaquasis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik snap niet helemaal hoe ze de test uit het filmpje reprensentatief noemen. Er zit normaal gesproken (als de impact van het ongeluk niet onwijs groot is) nog een zwaar motorblok achter de auto.
Deze zal door zijn gewicht de achterkant van de auto toch veel verder naar beneden drukken?
De auto rust dan op de luchthapper aan de achterkant en de voorkant van de halo...
Ik zie niet in hoe een coureur daar ooit uit kan komen, aangezien het nu al niet heel soepel gaat.
Maar misschien moeten we het eerste (liefst lichte) ongeluk meemaken waarbij een auto op zijn kop terecht komt.

Het zal mij niets verbazen als nog halverwege het seizoen besloten wordt dat ding te verbouwen/verwijderen, omdat iets niet helemaal voorzien is.

Edit: blijkbaar had iemand anders hetzelfde gevoel, die heeft een "pro" ;) tekening gemaakt:
[afbeelding]
De airbox is ook onderdeel van de crash structure die niet mag indeuken.
De auto zal dan ook schuin op zijn kant komen te liggen over het algemeen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2018 16:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
[...]

[afbeelding]
Volgens mij klopt dat niet. Dat ding bovenop de airbox is niet alleen een camera maar ook een roll hoop en die mag echt niet afbreken tijdens een crash.

Volgens mij is dat ding in de F3 (of een lagere klasse) eens afgebroken toen een auto op z'n dak schoof en een kurbstone raakte. De coureur (een Nederlander) heeft geluk gehad dat hij het nog overleefd heeft, z'n carriere was jammergenoeg meteen klaar. Volgens mij is die jongen toen blijvend verlamd geraakt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
XyritZz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Dat ding bovenop de airbox is niet alleen een camera maar ook een roll hoop en die mag echt niet afbreken tijdens een crash.
De rollhoop zit in the airbox de camera boven op maakt geen onderdeel uit van de crash structure

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
SnowDude schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:56:
[...]

De rollhoop zit in the airbox de camera boven op maakt geen onderdeel uit van de crash structure
Ik zie vaak mensen posten dat de halo Bianchi zou hebben geholpen.
Maar als je dan de crash van Bianchi bekijkt, en je ziet dat de hele airbox inclusief rollhoop weg is, dan weet je meteen dat de halo daar niet geholpen zou hebben.

We dwalen erg af in het test topic ....

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:44
powah33 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:02:
[...]

Ik zie vaak mensen posten dat de halo Bianchi zou hebben geholpen.
Maar als je dan de crash van Bianchi bekijkt, en je ziet dat de hele airbox inclusief rollhoop weg is, dan weet je meteen dat de halo daar niet geholpen zou hebben.

We dwalen erg af in het test topic ....
De FIA heeft al meerdere keren aangegeven dat de halo niet zou hebben geholpen bij de crash van Bianchi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 08:37

Mystikal

It never hurts to help!

NotSoSteady schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:05:
[...]

De FIA heeft al meerdere keren aangegeven dat de halo niet zou hebben geholpen bij de crash van Bianchi.
Wel bij Barrichello.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

En bij Massa?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Bij massa ook niet.. kijk de test hieronder eens... die wil ik wel eens zien op de halo.
Goed kans dat het voorwep via de halo gewoon tegen de coureur slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 05-10 08:37

Mystikal

It never hurts to help!

Of was het Massa, met die veer tegen zijn helm... :?

ja dus.. Oeps... Sorry! |:(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
Kunnen we een F1 Halo topic openen? Alle reacties/meningen zijn namelijk redelijk voorspelbaar aan het worden.

Ps. Ook meteen een F1 in Zandvoort/Assen topic. Zelfde verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mystikal schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:11:
[...]

Of was het Massa, met die veer tegen zijn helm... :?

ja dus.. Oeps... Sorry! |:(
Oh je had het niet over :P YouTube: Rubens Barrichello Big Crash 1994 F1 Imola

Mooi hoe ze die auto omrollen met hem erin. Goed voor je nek :P
BlauweFles schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:12:
offtopic:
Kunnen we een F1 Halo topic openen? Alle reacties/meningen zijn namelijk redelijk voorspelbaar aan het worden.

Ps. Ook meteen een F1 in Zandvoort/Assen topic. Zelfde verhaal.
Sorry dat we alle andere vele discussies over de testdag van vandaag (niets dus) in de weg zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Alonso dan nog snel voor 1 tijd..zodat hij boven aan de lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Door z'n helm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
YouTube: Why Formula 1 Needs HALO ?? Here's Why..

nuf said (behalve Bianchi dan, maar dan nog)

Zoals Alonso het al aangeeft, het gaat om de veiligheid van de coureurs. Ziet het er lelijk uit? Ja, maar ook daar wen je aan, net zoals het motor geluid van de V6. We moeten er aan wennen dat autosport gevaarlijk is, zelfs met een Halo. Het mag alleen niet zo zijn dat er veiligheidsmaatregelen niet getroffen worden die wel getroffen kunnen worden, voor de looks. Het zijn levens van onze sporthelden die we kunnen redden hiermee.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Kunnen we nou eindelijk eens ophouden met deze discussie? Iedereen weet de voors en tegens, en hij gaat er niet meer af. Dit topic gaat over de wintertesten. Als je een nuttige bijdrage over de Halo hebt doe dat dan over de aerodynamische impact bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

redfoxert schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:23:
YouTube: Why Formula 1 Needs HALO ?? Here's Why..

nuf said (behalve Bianchi dan, maar dan nog)

Zoals Alonso het al aangeeft, het gaat om de veiligheid van de coureurs. Ziet het er lelijk uit? Ja, maar ook daar wen je aan, net zoals het motor geluid van de V6. We moeten er aan wennen dat autosport gevaarlijk is, zelfs met een Halo. Het mag alleen niet zo zijn dat er veiligheidsmaatregelen niet getroffen worden die wel getroffen kunnen worden, voor de looks. Het zijn levens van onze sporthelden die we kunnen redden hiermee.
Het gaat er helaas vooral om dat nu deze optie (de halo is uitgedacht door engineers) bekend is de FIA er niet mee weg kan komen als er letsel ontstaat bij een coureur dat met een halo achtige oplossing voorkomen had kunnen worden. Dan zijn ze liable. Het gaat dus ook om de centen. Klinkt alweer heel wat minder ideeel.

Ben al aan het wennen aan het ding. Vind hem al niet eens zo lelijk meer maar het blijft jammer dat de je de helm van de coureur slecht kan zien. Een stuk van de halo in helmkleur verven vind ik wel echt een lelijke "oplossing" hiervoor.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
De halo dient toch helemaal niet voor zo'n crash? De huidige auto kan toch prima overweg met zo'n crash...

eigenlijk laat dat filmpje zien dat een halo hinderend kan zijn voor uitstappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

En we hebben een tracklap Alonso #HELD

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test: Olah, Hallo, Halo....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:De halo discussie mag in het reguliere topic verder.
Verder weet ik ook wel dat het verwarrend kan zijn wat in welk topic moet, maar probeer een beetje na te denken wat waar hoort. Dit topic is voor de testdagen in Barcelona. Onderwerpen die opkomen van de testdagen horen hier. Andere zaken horen in het algemene topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:01
Nou dat was een spannende dag, McLaren wordt kampioen :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXI7U4sW0AAQZu5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Dijkstraat schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:51:

[afbeelding]
Ricciardo 2e kijkt niemand van op, maar Hartley 3e in het WDC ? Dat zou wat zijn. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36

[afbeelding]
Ik denk dat deze rondjes ook een beetje uit nood geboren zijn omdat bepaalde systemen nog niet lijken te werken zoals het hoort. Zelfs met deze kou had McLaren vandaag weer precies dezelfde brandsporen op de enginecover:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXIeCypWAAAFOTy.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

[afbeelding]
Honda is betrouwbaarder dan Mercedes en Ferrari confirmed. :o

:Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Razorbite schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:55:
[...]
Ik denk dat deze rondjes ook een beetje uit nood geboren zijn omdat bepaalde systemen nog niet lijken te werken zoals het hoort. Zelfs met deze kou had McLaren vandaag weer precies dezelfde brandsporen op de enginecover:

[afbeelding]
Reserve onderdeel niet bij zich denk ik eerder. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXIts_KWsAIQkOT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXJEhiYW4AIrTpU?format=jpg&name=900x900

@Razorbite ik debk eerder dat dat onderdeel niet is vervangen.

[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 28-02-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14

Just_I

What did you just say?

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Honda Renault is betrouwbaarder dan Mercedes en Ferrari confirmed. :o

:Y)
FTFY

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee Honda... aangezien die geen brandschade veroorzaakt aan de STR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14

Just_I

What did you just say?

ArcticWolf schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Nee Honda... aangezien die geen brandschade veroorzaakt aan de STR TR :P
FTFY, Stroll on fire :N

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
Helaas zijn beide goed voor STR

De wagen heet zelfs STR13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
YakuzA schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Reserve onderdeel niet bij zich denk ik eerder. ;)
Valt me wel op dat ze bij McLaren wel erg druk zijn met het koelen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXHzPjvW0AEwuC8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXI0STYXUAIIzLr.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WB4w9ackkEc&feature=youtu.be&t=3m00s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
NotSoSteady schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Valt me wel op dat ze bij McLaren wel erg druk zijn met het koelen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Lees/zie hierboven de foto's van de brandplekken...dan snap je het beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
bvbal79 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:00:
[...]

Lees/zie hierboven de foto's van de brandplekken...dan snap je het beter
Dat snap ik, maar dat werd gisteren nog gegooid op een probleem met een bevestigingspunt van de uitlaat. De twee foto's zijn van vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 28-02-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
NotSoSteady schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Dat snap ik, maar dat werd gisteren nog gegooid op een probleem met een bevestigingspunt van de uitlaat. De twee foto's zijn van vandaag.
Nu zitten ze er blijkbaar weer dus dat is het niet, en wat warm is moet je koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bvbal79 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Nu zitten ze er blijkbaar weer dus dat is het niet, en wat warm is moet je koelen :)
Ik weet niet of McLaren de cover heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

NotSoSteady schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet of McLaren de cover heeft gemaakt.
Ga daar maar van uit. En zelfs al niet, dan hebben ze de maten opgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ome Ernst schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Ga daar maar van uit. En zelfs al niet, dan hebben ze de maten opgegeven.
:? Natuurlijk maken (fabriceren) ze die zelf.

Hij bedoelt of ze 'm gemaakt (gerepareerd) hebben. En dat denk ik niet. Dat is gewoon de cover van gisteren. :Y

En als er al een wereld bestond waarin ze die lieten maken... nogal wiedes dat ze dan maten zouden opgeven... :? Of moest die fabrikant dan maar wat verzinnen? :/

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 28-02-2018 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

AzzKickah schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:44:
[...]

:? Natuurlijk maken (fabriceren) ze die zelf.

Hij bedoelt of ze 'm gemaakt (gerepareerd) hebben. En dat denk ik niet. Dat is gewoon de cover van gisteren. :Y

En als er al een wereld bestond waarin ze die lieten maken... nogal wiedes dat ze dan maten zouden opgeven... :? Of moest die fabrikant dan maar wat verzinnen? :/
Niet goed gelezen van mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:24

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wat een klote titel :X maar wel een leuk interview.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:09

Edd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXJQHwLWkAAB_A1.jpg

Jammer dat Toro Rosso niet even 2 extra rondjes heeft gedaan vandaag :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meer
🔥 BREAKING. Day 4 session will run continuously from 9AM to 6PM. There will be no lunch break and neither pit-lane walkabout #F1Testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Moeten ze hun boterham achter het stuur op eten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
haha. En hun glaasje melk in de bekerhouder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47

Oekol

waka waka hey hey

Rivanov schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:43:
Moeten ze hun boterham achter het stuur op eten? :+
Wordt idd in de auto gegooid als ze langsrijden, stilstaan mag namelijk ook niet :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXL2hkVW4AEBWtg?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Dat ziet eruit als mist = geen heli en nog geen test :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXLxS1SX0AAp0HC.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou dat gaat hem dus weer niet worden he :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/c73cf2fb-2b8f-4fe0-ac18-dd337f1b8265_800.jpg

Weather at 8.50AM: ☁️💧88%
🌡7.2C (track 9.4C ⬆️)
🌬 0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ahhh klaart zo wel op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Nou dat gaat hem dus weer niet worden he :/
niet als je kijkt naar foto's van een uur geleden.

20 minuten geleden is al aangegeven dat het circuit gewoon open gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/5f2867dc-68bf-430e-aca3-3edad292b169_500.jpg

Drying the pit stop area 😁 A ritual that must not be overlooked 👍#teamwork #F1Testing

Today's confirmed driver line-ups so far are:

Mercedes: Bottas am - Hamilton pm

Red Bull: Verstappen

Renault: Hulkenberg am - Sainz pm

McLaren: Vandoorne

Toro Rosso: Gasly

[ Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haas is de baan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas038
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-02-2023
Zijn al een stuk of 6 op de baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
VIJF COUREURS TERUG VAN INSTALLATIERONDE
Vijf coureurs hebben inmiddels een installatierun achter de rug: Vettel, Ericsson, Sirotkin, Gasly en Magnussen. Hülkenberg gaat nog een rondje door, Vandoorne is net de baan op. Iedereen staat op regenbanden. Het regent op dit moment niet echt, maar er hangt wel veel vocht in de lucht.
En meer die op het moment volgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*fan boy*

MAX is op de baan
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMEQNqX4AAYJ3h.jpg
*fan boy uit*

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/2ec862ec-65ff-46ca-864c-0817dbe43fc4_500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/dced375f-5b19-4baa-8423-474166f5c772_500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/6e2cfd55-33a1-47f0-9840-77ae6bda1cf1_500.jpg

It's actually the full wets for most, including Max Verstappen who's out and back into the pit lane in quick order.

The RB14 is equipped with another of those sizeable aero-measuring devices on its left-hand side.

Interestingly, Valtteri Bottas revealed yesterday that Mercedes had managed to complete all their planned aero runs for week one in spite of the largely-awful weather.

[ Voor 82% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:18
here we go..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMESzEW4AACj-d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.f1today.eu/x/full/photos/5a97b73e7f758941ebc1b7f60904db7d552b020d662e0.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door SmithNL op 01-03-2018 09:20 ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://storify.com/services/proxy/2/_JuuoshkuNo9sCwU4qxBjg/https/d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/jYLLB3mSNuSjPTDsmBcc_SUT_F1_Testing_Day_1568917.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als ik zo de foto van de Mercedes zie, dan is het bijna niet te geloven dat ze die achterkant zo smal hebben kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMCDGfXUAAIEDC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pilskes schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:20:
Als ik zo de foto van de Mercedes zie, dan is het bijna niet te geloven dat ze die achterkant zo smal hebben kunnen maken:

[afbeelding]
Kijk nog eens naar de RB14. De Mercedes is in vergelijking best "dik". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
9:24 en er zijn al meer rondjes gereden dan gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Craig Slater brings his first update of the day from the Circuit de Catalunya pit lane:

"It’s quite busy in the pit lane at the moment.

"Lewis Hamilton has some catching up to do. He takes over from Valtteri Bottas around lunchtime so he will actually get the best of the conditions today, even if he won’t get the most dry running. It’s a little bit damp on the track at the moment.

"Hamilton hasn’t driven since Monday. Mercedes have done half the number of laps they did at this stage last season but, having said that, no team appears to be struggling at the moment.

"Because the temperatures have been so cold, going out and doing lots and lots of practice runs, there is not really much point in it as it is not representative."

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/5c528828-ed6a-429a-a029-669e365517bf_500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/4c334166-3672-4308-aa67-138ed68f9ea3_500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2018/3/1/b9c45aca-ea6f-4e49-9383-7138bcf4a316_500.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Kijk nog eens naar de RB14. De Mercedes is in vergelijking best "dik". :P
https://www.1limburg.nl/g...1TwpX5PBAD1POL8JqIRs%253D

Valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die auto is wat kleiner en verder is het motorcompartiment ook zeer klein. Ook kleiner dan de SH71H. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Die auto is wat kleiner en verder is het motorcompartiment ook zeer klein. Ook kleiner dan de SH71H. ;)
Tja, minder PK's he O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 16:14
pilskes schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:20:

[afbeelding]
Het is ook een beetje gezichtsbedrog, de mercedes is bij het begin van de sidepods wat breder dan de Red Bull/Ferrari, waardoor het lijkt dat hij achter smaller is.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
'Dank' is probably the word to describe the early-day conditions here at the Circuit de Catalunya.

Want proof? See below...

Afbeeldingslocatie: https://storify.com/services/proxy/2/gmyEb1zv4EnBDnHo69JY3g/https/d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/iEM8jIiMRdOUlyGyNy5d_SUT_F1_Testing_Day_1568929.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Laatst online: 22-09 18:41
Heeft iemand een livestream van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
Het is geen live-stream op dat Youtube-kanaal. Ze wachten ook op een Periscope-live feed om die te embedden in hun stream.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Laatst online: 22-09 18:41
lukadad schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:44:
[...]
Het is geen live-stream op dat Youtube-kanaal. Ze wachten ook op een Periscope-live feed om die te embedden in hun stream.
_/-\o_ _/-\o_ BEDANKT ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:49
lukadad schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:44:
[...]

Je hebt gelijk, :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
VER reed vorig jaar op de natgemaakte baan met full wet banden een rondje van 1.40 dacht ik (om te vergelijken met de huidige rondetijden van VAN).

VAN zit nu onder de 1.50.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15

IkWilbert

Het is mij!

Rode vlag!
Vandoorne en Ericcson zijn de enige op de baan.

[ Voor 71% gewijzigd door IkWilbert op 01-03-2018 10:00 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel gaat voor een record? 150 ronde op 1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15

IkWilbert

Het is mij!

Ericsson spint van de baan!

De eerste rode vlag van de dag is een feit: Marcus Ericsson is in bocht 2 van de baan gespind en in de grindbak vast komen te staan.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:00:
Rode vlag!
Vandoorne en Ericcson zijn de enige op de baan.
Ericcson staat vast in het grind na een spin
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMPfS_XcAAgo6d.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMPw0yWsAAjJLr.jpg

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Ben benieuwd hoeveel de teams en Pirelli nou echt aan deze testweek hebben gehad. Het is toch wel een beetje een aanfluiting op deze manier.

Natuurlijk zit het weer wel ontzettend tegen voor Barcelona begrippen, ik snap ook dat de teams omwille van de kosten/logistiek niet naar het midden-oosten willen om te testen maar er ligt ook nog wel een prima circuit in Zuid-Spanje waar het toch standaard wel een paar graden warmer is. Te laat om nu nog naar toe te gaan, maar ik denk dat ze voor volgend jaar toch ook andere opties gaan overwegen.

Anyway, we zijn weer een weekje dichterbij de start van het seizoen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:49
Wat een gekke foto, het lijkt wel of hij half in de modder gezakt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Wat een gekke foto, het lijkt wel of hij half in de modder gezakt staat.
En alle wielen er af zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DXMG_mrX0AAeUQn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
pilskes schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:07:
[...]

En alle wielen er af zijn...
Achterwielen lijken inderdaad verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11
geheime extra motor? ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.