Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:47:

Vooral spitefull summoner vind ik erg irritant momenteel, je kan er veel te high mee rollen. Voor de rest vind ik het niet zo erg om een aggro deck bovenaan de meta te zien, het deck is minion based en met een beetje control deck kan je aardig de board onder controle houden. Neemt niet weg dat ik CTA en Divine favor echt extreem domme kaart vind ;(
Nou ja maar nog minimaal 1 jaar CTA :'(
Het is ook gewoon vervelend dat er dan bij elke 2 drop gelet moet worden op deze kaart.

Ik dacht gewoon als Divine Favor(4) en CTA(5) dan is de impact voor zowel Odd als Even Paladin behoorlijk groot.

Verder heeft Paladin nu 5 decks met meer dat een 55% winrate waarvan 3 in top 5 van de beste decks op het moment.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Sorry Predje, je mag hier alleen maar positief over de game zijn.
Negativiteit hier lokt de tientallen cubelocks en aggro paladins uit hun hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 20:54
Leuk man al die paladins in ranked, genieten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:25:
[...]

Nou ja maar nog minimaal 1 jaar CTA :'(
Het is ook gewoon vervelend dat er dan bij elke 2 drop gelet moet worden op deze kaart.

Ik dacht gewoon als Divine Favor(4) en CTA(5) dan is de impact voor zowel Odd als Even Paladin behoorlijk groot.

Verder heeft Paladin nu 5 decks met meer dat een 55% winrate waarvan 3 in top 5 van de beste decks op het moment.
Klinkt als goede changes, ik geloof dat Kibler ook aantal keer heeft aangegeven dat het tijd wordt om wat te doen aan Divine favor.
Tomski1986 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:26:
Sorry Predje, je mag hier alleen maar positief over de game zijn.
Negativiteit hier lokt de tientallen cubelocks en aggro paladins uit hun hol.
Beetje zout is prima, maar we mogen wel lief voor elkaar blijven :)

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:30:
gewoon res priest spelen met veel boardclears je eet ze op bij het ontbijt de lunch en het diner alleen zo af en toe mis je er een bij het tussendoortje die jou meteen sloopt op T3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje en Tomski1986

Wat spelen jullie zelf ?
Hebben jullie eigen cijfers waaruit blijkt dat jullie zoveel Paladins en Warlocks tegen komen?
Wat zijn jullie ideeën om het misschien beter te maken ?
Hebben jullie zelf wat onderzoek gedaan naar decks die misschien favoriet tegen deze 2 decks zijn?
Waarom al de haat op iedereen die nu het populairste meta deck speelt ?

Ik vind Odd Paladin, Spiteful Summoner decks en Cubelock ook vervelend maar je weet dat ze nu sterk zijn en veel gespeeld geworden dus kun je het toch maar beter het beste er van maken of gewoon niet spelen.
Het lastige is ook dat nerfs niet altijd het probleem oplossen want dat de recente veranderingen was de meta nog slechter als ervoor.
Het enige waar ik mij wel een beetje druk om maak is dat er zo weinig Witchwood kaarten gespeeld worden in de huidige meta en daar is natuurlijk alleen Blizzard verantwoordelijk voor en daar kunnen wij net zo goed niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:30:
If you can't beat them... zelf ook een even paladin gemaakt en onafgebroken gewonnen (ik zit nog op de lagere ranks). Niet trots op mezelf maar ik was ook klaar met verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik zit hiermee te kloten op Casual B) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rc9v8b8.png

AAEBAZ8FHowB3APeBfIF9AX6Bo8JuQ33DYEOgg7qD+sP7Q+QEJ4QwxbJFuCsAuauAou9AqrBArPBArnBAsrDAuPLArLpArfpAq3yAsD9AgAA

[ Voor 37% gewijzigd door PCBaas op 21-04-2018 14:38 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:19:
If you can't beat them... zelf ook een even paladin gemaakt en onafgebroken gewonnen (ik zit nog op de lagere ranks). Niet trots op mezelf maar ik was ook klaar met verliezen.
Ik speel een eigen odd-Paladin brouwsel met Liam. 1/3e van het deck is 1 mana, dus het kan bijzonder onvoorspelbaar worden. Wel lachen zoals mensen het standaard net-deck verwachten en dan opeens met een zooi random legendaries om moeten zien te gaan. Natuurlijk gaat het ook vaak compleet het bos in, maar het is wel bijzonder grappig. Wat mensen ook niet verwachten is 2x de Pixie naast DK Uther. Een control warrior had duidelijk nog een brawl achter de hand en liet me een turn beginnen met 2 riders...foutje, bedankt! _O-

Ook nog wat zitten prutsen met een even-Hunter (play 6 secrets quest)...niet bijzonder effectief maar wel leuk klooien met Dire Frenzy.

Eerder vandaag ook wat gespeeld met een White Lady / dragons control deck. Gezien de hoeveelheid dude-Paladins wat zwaarder op de AoE en dat doet het best heel aardig.

Overigens vandaag geen cubelock gezien...toeval?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je veel paladin tegenkomt, gewoon Warrior spelen met veel whirlwind effects, dan zijn ze zo neer. Mijn eigen Warriordeck heeft er geen moeite mee in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Grotman schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:29:
Als je veel paladin tegenkomt, gewoon Warrior spelen met veel whirlwind effects, dan zijn ze zo neer. Mijn eigen Warriordeck heeft er geen moeite mee in ieder geval.
Wat voor een warrior deck speel je? Ik speel tempo/rush warrior <3

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Ik heb zoveel plezier in deze gevarieerde meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kasai schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:32:
[...]

Wat voor een warrior deck speel je? Ik speel tempo/rush warrior <3
Ik ook, een eigen brouwsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Ik heb veel plezier met Taunt Druid, Quest Warrior en Big Spell Mage.
Alleen is het some jammer dat je vaak direct al weet wie het potje gaat winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
beuker19 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:39:
Predje en Tomski1986

Wat spelen jullie zelf ?
Hebben jullie eigen cijfers waaruit blijkt dat jullie zoveel Paladins en Warlocks tegen komen?
Wat zijn jullie ideeën om het misschien beter te maken ?
Hebben jullie zelf wat onderzoek gedaan naar decks die misschien favoriet tegen deze 2 decks zijn?
Waarom al de haat op iedereen die nu het populairste meta deck speelt ?

Ik vind Odd Paladin, Spiteful Summoner decks en Cubelock ook vervelend maar je weet dat ze nu sterk zijn en veel gespeeld geworden dus kun je het toch maar beter het beste er van maken of gewoon niet spelen.
Het lastige is ook dat nerfs niet altijd het probleem oplossen want dat de recente veranderingen was de meta nog slechter als ervoor.
Het enige waar ik mij wel een beetje druk om maak is dat er zo weinig Witchwood kaarten gespeeld worden in de huidige meta en daar is natuurlijk alleen Blizzard verantwoordelijk voor en daar kunnen wij net zo goed niks aan doen.
Ja, je kunt altijd de meest imba decks counteren (dan kom je ze ook niet meer tegen)..
Met een counterdeck heb je iets meer kans, maar verlies je nog vaak genoeg. (zelfs met 100% counter.. zo imba zijn T1 decks gewoon).

Daarnaast is het totaal niet fun (dit is al sinds dag 1 van HS aan de hand btw).
Het is niet fun en interactieve..
Facehunter was in zijn T1 dagen niet leuk... Freezemage niet, Midrange shaman niet, patron warrior niet, pirate warrior niet..

De meeste laffe T1 decks waar je 90% van de tijd tegen moet spelen en van a tot z voorspelbaar zijn (en waar je niets tegen kunt doen). Elke meta speel je weer tegen max 3 verschillende te sterke decks.
Elk potje HS zou anders moeten voelen..

Momenteel als ik inlog en speel is het simpelweg 20 min REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY..
TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE..

Boardclear nummer 3, 4, 5.. en weer REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY, REPORTING FOR DUTY..
TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE, TO BATTLE..

Of yess... ohhhh yesss you'll serve me nooowwwww, etc.

Totaal niets anders, totaal zaai, totaal 0 skill.. dus ik ben elke dag al weer heel snel klaar met HS.
Mij ook prima.. helaas dat er zoveel leuke opties zijn.. maar het spel uiteindelijk door de spelers om zeep geholpen wordt.

En dan ook nog BM'en met je T1 netdeck.. I'm out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik speel momenteel niet superveel.. eigenlijk gewoon mn daily quest en dan nog een paar potjes extra vaak.. maar ik zie vrij weinig Cubelocks.. ook niet zoveel paladins eigenlijk..

Meer druids (spiteful/taunt) en Priests.. Rogues ook nog wel (Kingsbane / odd of tempo)

Maar dat kan ook zomaar zijn omdat ik op een plek in de ladder zit waar het allemaal niet zoveel boeit (rank 4 op t moment)

Heb een beetje het gevoel dat de meeste mensen daar niet bezig zijn met pushen voor legend of extra rewards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Grotman schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:03:
[...]

Ik ook, een eigen brouwsel.
Rush In!
Class: Warrior
Format: Standard
Year of the Raven
2x (1) Molten Blade
2x (1) Town Crier
2x (1) Whirlwind
2x (2) Armorsmith
2x (2) Battle Rage
2x (2) Execute
2x (2) Woodcutter's Axe
2x (3) Acolyte of Pain
2x (3) Frothing Berserker
2x (4) Blood Razor
2x (4) Militia Commander
1x (5) Darius Crowley
2x (5) Muck Hunter
1x (7) Countess Ashmore
2x (7) Lesser Mithril Spellstone
1x (8) Grommash Hellscream
1x (8) Scourgelord Garrosh

Dit speel ik, zit er aan te denken 1 molten blade te droppen voor een silence effect, maar die heb ik in principe alleen nodig voor cube lock en dat is een niet al te beste matchup :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:35
Rezzing HARD
Class: Priest
Format: Wild

1x (1) Binding Heal
2x (1) Pint-Size Potion
2x (2) Resurrect
2x (2) Shadow Visions
2x (2) Shadow Word: Pain
2x (3) Shadow Word: Death
1x (4) Barnes
2x (4) Eternal Servitude
2x (4) Greater Healing Potion
2x (4) Shadow Word: Horror
1x (6) Dragonfire Potion
2x (6) Shadow Essence
2x (7) Lesser Diamond Spellstone
1x (7) Psychic Scream
1x (8.) Free From Amber
1x (8.) Ragnaros the Firelord
1x (8.) The Lich King
1x (9) Obsidian Statue
1x (9) Ysera
1x (10) Y'Shaarj, Rage Unbound

I love this deck :D

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Kasai schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:42:
[...]

Rush In!
Class: Warrior
Format: Standard
Year of the Raven
2x (1) Molten Blade
2x (1) Town Crier
2x (1) Whirlwind
2x (2) Armorsmith
2x (2) Battle Rage
2x (2) Execute
2x (2) Woodcutter's Axe
2x (3) Acolyte of Pain
2x (3) Frothing Berserker
2x (4) Blood Razor
2x (4) Militia Commander
1x (5) Darius Crowley
2x (5) Muck Hunter
1x (7) Countess Ashmore
2x (7) Lesser Mithril Spellstone
1x (8) Grommash Hellscream
1x (8) Scourgelord Garrosh

Dit speel ik, zit er aan te denken 1 molten blade te droppen voor een silence effect, maar die heb ik in principe alleen nodig voor cube lock en dat is een niet al te beste matchup :+
Hoe belangrijk is Scourgelord Garrosh voor dit deck en de matchups in general? Dat is nl. de enige Hero Card van The Frozen Throne die ik niet heb. Heb vorige week ook een rush deck geprobeerd en daarvoor Darius Crowley gecraft, maar ik kan er nog niet echt goede resultaten mee boeken, word op Rank 9 door van alles en nog wat weggespeeld... Wellicht moet ik het deck nog wat beter leren spelen maar vooralsnog is het idee aardig maar de praktijk anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

The_Big_Easy schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:07:
[...]

Hoe belangrijk is Scourgelord Garrosh voor dit deck en de matchups in general? Dat is nl. de enige Hero Card van The Frozen Throne die ik niet heb. Heb vorige week ook een rush deck geprobeerd en daarvoor Darius Crowley gecraft, maar ik kan er nog niet echt goede resultaten mee boeken, word op Rank 9 door van alles en nog wat weggespeeld... Wellicht moet ik het deck nog wat beter leren spelen maar vooralsnog is het idee aardig maar de praktijk anders...
Ik heb er helaas nog niet zo heel veel mee gespeeld, maar de DK is vooral voor wat langere games leuk, uiteraard super goede clear mogelijkheden met Shadowmourne.

Je zou denk ik the lich king als vervanger kunnen proberen.

Atlas#22744

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:54

Thompson

Beeromaniac

*O* *O*

12-2 in arena!

Dat is me gelukt met dit deck;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KT91rft.jpg

En leverde me op;
245 gold
Golden Mana Wyrm
1 pack K&C (2 rares, 3 common)
1 pack The WW (1 epic, 1 rare, 3 common)

Uiteindelijk wist ik de laatste game te winnen grotendeels dankzij m'n Pumpkin Peasant die hij niet verwijderd kreeg waardoor ik 4x voor 4 health kon lifestealen, wie had dat gedacht...

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 19:29
Thompson schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:22:
*O* *O*

12-2 in arena!

Dat is me gelukt met dit deck;

En leverde me op;
245 gold
Golden Mana Wyrm
1 pack K&C (2 rares, 3 common)
1 pack The WW (1 epic, 1 rare, 3 common)

Uiteindelijk wist ik de laatste game te winnen grotendeels dankzij m'n Pumpkin Peasant die hij niet verwijderd kreeg waardoor ik 4x voor 4 health kon lifestealen, wie had dat gedacht...
Nice!

Je reward viel wel beetje tegen zeker?.... 8)7

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:26:
Totaal niets anders, totaal zaai, totaal 0 skill.. dus ik ben elke dag al weer heel snel klaar met HS.
Mij ook prima.. helaas dat er zoveel leuke opties zijn.. maar het spel uiteindelijk door de spelers om zeep geholpen wordt.

En dan ook nog BM'en met je T1 netdeck.. I'm out..
I'm in. AoE-heavy Priest en farmen maar. 2x Spirit Lash, 2x Duskbreaker, 1x Holy Nova en 1x Mass Dispel voor na de buff-ronde. Dat in combinatie met White Lady doet het prima tegen Paladin en zoo-lock.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

louzy82 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:53:
[...]

Nice!

Je reward viel wel beetje tegen zeker?.... 8)7
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik het juist goed getroffen heb met die opbrengst of juist niet.
Het is nogal even geleden dat ik 12 wins heb gehaald (sinds ik het weer heb opgepakt eind januari niet verder gekomen dan 6a7 wins)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Thompson schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik het juist goed getroffen heb met die opbrengst of juist niet.
Het is nogal even geleden dat ik 12 wins heb gehaald (sinds ik het weer heb opgepakt eind januari niet verder gekomen dan 6a7 wins)
Ik vond het in perspectief met 7 wins wat karig.

Dit zijn de rewards volgens hearthwiki

7wins:
150-160 gold
cardpack
een random extra: 20-30 gold, of 10-25 dust, of een rare of een extra pack

12 wins
215-225 gold
25-35 gold
card pack
2 random extra's: 60-185 gold / golden common / golden rare / golden of regular epic / golden of regular legendary / card pack

Je hebt zo te zien wat pech gehad met je 2e random extra --> golden common

Die mogelijkheid zouden ze er toch wel uit moeten halen vind ik, hoe vaak halen spelers 12 wins?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Paladin is nu overal de sterkste, Standard, Wild EN Arena. Ik vind het wel knap dat je met dat deck 12 wins gehaald heb. Want met het onderstaande deck heb ik nog maar net 12 wins (12-2, na 10-0 gestaan te hebben). Golden Rare + 460 gold + WW pack

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VaAscmO.png

Met Shamen wat anders, van 2-2 --> 11-2 (440 gold + WW pack)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mykYcse.png

(niet denken dat ik zo goed ben, want daar tussen ging ik 0-3 met warrior en 2x 1-3 :D )

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik kreeg bij een Palladin run ook aardig wat Spikeridge steeds en vinecleavers aangeboden (helaas erg vaak tegelijk).

Louzy#2475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00
Blizzard schreef op dinsdag 24 april 2018:
Recently, our players have had feedback regarding the Shaman card, Shudderwock. We understand that the length of its Battlecry animation and other animations spawned from its Battlecry can be frustrating.

In a future update, we will be doubling the animation speed of Shudderwock’s Battlecry so it will lessen the impact on the overall pacing of your current Hearthstone match. In addition, the amount of Battlecries Shudderwock can reproduce will be capped at 20.

We will also be speeding up the animation of Lifedrinker for similar reasons.
Thank you for your feedback, and we’ll see you in the Tavern.

Cheers!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capped op 20 BCs...is het dan nog altijd OTK?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Zarhrezz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:23:
Geen idee of het OTK blijft, maar volgens mij blijft het dan nog wel zo dat ie hele board kan clearen en zichzelf kan duplicaten (incl return to hand). Dus gok zo dat als de combo compleet is, hij nog steeds niet te verslaan zal zijn, maar je met speed up van animaties alleen eerder dood bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Zarhrezz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:23:
Ik heb het deck wel eens getest. Maar vaak genoeg is het nu al geen OTK. Maar dat maakt ook niet heel veel uit aangezien je vaak wel gewoon 30 health op het einde hebt.

Enige keer dat het wel uit maakt is als je tegen een ander OTK deck speelt. Maar ik vind het deck sowieso niet echt super. Na 5x is de lol er wel af.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik denk dat shudderwock nog vaker flink generft gaat worden.. Die battlecry werkt zo beperkend op andere mogelijke kaarten. Ze hebben wel vaker ogenschijnlijk onschuldige kaarten generft omdat het beperkend werkt voor het maken van andere kaarten..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-08 06:57
Dus dat gaat ook weer betekenen voor full dust disenchanten?

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Shudderwock is best een gekke design keuze. Je kon toch makkelijk aan zien komen dat hij niet bepaald leuk is om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
Shudderwock is best een gekke design keuze. Je kon toch makkelijk aan zien komen dat hij niet bepaald leuk is om tegen te spelen.
Ik vind het idee wel leuk. Ze hadden de kaart gewoon moeten beperken tot maximaal 1 trigger per battlecry.
Dus ook al speel je 10x life drinker. De battle cry triggert maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eerlijk gezeggen dat ik geen enkel probleem heb met Shudderwock. Verliezen tegen zo'n kaart is altijd nog 10 keer meer vermakelijk dan verliezen tegen de turn 5 smorc.

Een potje tegen Shudderwock geeft je altijd nog de mogelijkheid om zelf ook wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Shudderwock is een prima kaart. Hij is een beetje als Yogg, maar dan minder random. Maar je bouwt je hele deck rondom die ene kaart en dan is de pay-off er aan het einde gewoon naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
mosselmossel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:56:
[...]
Dus dat gaat ook weer betekenen voor full dust disenchanten?
Met een dergelijke aanpassing krijg je geen dust terug denk ik.

De meeste spelers zijn er inmiddels wel achter dat de otk versie een beetje een memedeck is dat het niet bijzonder goed doet. Die spelen nu paladin 'omdat ze het verliezen zat zijn' zoals iemand hier postte. Wat dat betreft verwacht ik niet dat er nog snel nerfs zullen volgen voor deze kaart. Shaman heeft eerst een tier 1/2 deck nodig... Misschien volgend jaar als ze als enige een deathknight in standard hebben?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Tektoon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:04:
[...]

Met een dergelijke aanpassing krijg je geen dust terug denk ik.
Meh, een nerf is toch een nerf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Het is alleen een nerf als je denkt dat de kracht van de kaart in de herhaling van een oneindige reeks battlecries ligt maar dat is dus niet zo. Voor de wat beter presterende decks als Reno-Shudder of Jade-Shudder is dit geen nerf. Het is een aanpassing die je kan vergelijken met de murloc-patch uit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Heb op dit moment veel plezier met mijn Spectral Rogue deck. Het was in het begin een beetje experimenteren maar ben na wat aanpassingen nu wel tevreden over hoe het presteert (speel nu op rank 9). Kom (gelukkig) op die rank niet veel Cubelocks of Hadronox Druids tegen, tegen die decks zal het wel een struggle zijn met dit deck.

Het is in elk geval iedere keer een verrassing welke class cards van je tegenstander je nu weer krijgt of welke legendaries je nu van je turn 6/9 Face Collector krijgt!

Mochten jullie nog wat suggesties hebben ter verbetering dan hoor ik het graag! Zat zelf te denken om er een Shadowstep of Sonya in te doen, maar ben er nog niet over uit ten koste waarvan...

### Spectral Rogue
# Class: Rogue
# Format: Standard
# Year of the Raven
#
# 2x (0) Backstab
# 2x (1) Deadly Poison
# 2x (1) Hallucination
# 1x (2) Bloodmage Thalnos
# 1x (2) Cavern Shinyfinder
# 1x (2) Cheap Shot
# 2x (2) Eviscerate
# 1x (2) Pick Pocket
# 2x (2) Sap
# 2x (3) Blink Fox
# 1x (3) Face Collector
# 2x (3) Fan of Knives
# 2x (3) Hench-Clan Thug
# 2x (3) SI:7 Agent
# 2x (3) Stonehill Defender
# 2x (4) Fal'dorei Strider
# 2x (4) Spectral Cutlass
# 1x (8) Tess Greymane
#
AAECAYO6AgbtBeXRArHuAuvwAu/zArf1Agy0AcsDzQObBYgH3QibwgKbyALc0QKm7wLq8wLH+AIA
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

[ Voor 4% gewijzigd door The_Big_Easy op 25-04-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Wat vinden jullie nu van de Meta? Als ik de beste decks bekijk zie ik niet veel nieuwe kaarten. Tuurlijk, even paladin is leuk (denk ik, ik kan alleen odd-paladin betalen helaas) maar decks met leuke Witchwood kaarten zijn mij te schaars. Daarnaast is Paladin en Cubelock niet echt verrassend; het was tof geweest als Shaman of Hunter opeens aan de top hadden gestaan deze expansion.

Voor mij voelt het meer als een frisse wind, maar ik had eigenlijk een totale chaos verwacht met bizarre decks :-). Desalniettemin heb ik het naar m'n zin hoor, en arena is meer en meer mijn primaire game-mode aan het worden.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cubelock is nog steeds top tier en dat is toch jammer. Met de berg Paladins en odd-Hunters zijn de aggro matches wel wat interessanter geworden. Quest Warrior is ook weer terug en met Priest kun je ook leuke dingen in deze meta. Veel zoo / aggro, ja, maar meer variatie dan voorheen (cubelock only meta).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou de meta is vooral Paladin en Druid en hoe hoger ik kom hoe eentoniger het word.

Ik vind dat het nu echt tijd word dat Blizzard gaan ingrijpen want eigenlijk is heel Witchwood gewoon een failure zeker als je ziet dat dat er nog meer basic kaarten dat Witchwood kaarten gespeeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Het is vooral de fout van de laffe community.
Echt een kudde schapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik heb geen idee hoe de standard meta is, maar in wild meta zie je eigenlijk vanalles!
wild wordt steeds meer gevarieerder en sommige mensen hebben echt geweldige leuke decks!

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 25-04-2018 19:48 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Kol Nedra schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:46:
Ik heb geen idee hoe de standard meta is, maar in wild meta zie je eigenlijk vanalles!
wild wordt steeds meer gevarieerder en sommige mensen hebben echt geweldige leuke decks!
once you go wild you never go back :D
LOL.
Rank 15-20 ga ik helemaal met je akkoord.
Eenmaal daar voorbij is die meta meer dan aids.
Vooral dankzij Cubelock maar vooral door Naga Sea Witch, die interactie maakt de gehele meta gewoon compleet kapot en dit is echt een schande.
Vele Wild-streamers kunnen het zelf niet meer aan en zijn gewoon Standard aan het spelen of gestopt.
Er mag dringend eens een revamp gebeuren in HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:44:
Het is vooral de fout van de laffe community.
Echt een kudde schapen.
Nou niet echt wat iedereen wil gewoon winnen en dan kom je al snel bij de beste decks uit... helaas.
Ik speel nu zelf op rank 2 en het enige deck wat mij een solide basis geeft tegen Paladin is Cubelock en dus speel ik dat aangezien ik anders steeds verlies of met pijn en moeite een x win.
Ik heb echt heel veel decks geprobeerd maar het word gewoon moeilijker en moeilijker om de top decks te verslaan als je niet zelf 1 van die decks speelt.

Ik denk wel dat er kritisch moet worden gekeken naar de huidige stand van zaken want heel leuk is het allemaal niet.
Wel moet men er op letten dat we niet zoals bij de laatste ronde nerfs nog een slechtere meta krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vraag me wel af wat Blizzard er tegen kan doen dat je een handjevol netdecks ziet. Als je die nerf't zijn het weer andere netdecks die veel voorkomen. De manier van ranken op de schop? Zelfs unranked zie ik genoeg dezelfde netdecks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:37:
Vraag me wel af wat Blizzard er tegen kan doen dat je een handjevol netdecks ziet. Als je die nerf't zijn het weer andere netdecks die veel voorkomen. De manier van ranken op de schop? Zelfs unranked zie ik genoeg dezelfde netdecks.
Een goede oplossing zou zijn dat ze elke maand de 40 minst gespeelde kaarten "refreshen". Daarbij kunnen ze de kaarten in zijn geheel veranderen (bijvoorbeeld als de kaart gewoon niet werkt). Of een kleine tweak waardoor hij veel speelbaarder wordt. Ook op die manier kunnen ze dan zonder de top decks te nerfen. Indirect toch kaarten zo maken dat de topdecks wat minder sterk worden.. Iedereen blij :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:37:
Op de ladder moet je gewoon 1 class kunnen bannen!
Ik haat vomit paladins en als ik tech tegen dat godtier deck dan gimp ik mezelf tegen de rest.
Wanneer ik niet meer tegen paladins hoef te spelen kan ik mijn deck beter toespitsen op de rest.
Iedereen mag zijn eigen "cancer" bannen, maar speel je een te sterk deck dan kom je dus spelers tegen die jou niet bannen en dus graag tegen je spelen (met de nodige tech dus).

De meta zal altijd gal blijven, puur omdat al het plebs enkel quick wins wil met godtier decks.
Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen. Deckbuilden is moeilijk en ondankbaar om vervolgens free wins te worden voor alle netdeckers. Niemand wil verliezen.

1 class bannen verbeterd de meta op meerdere vlakken en maakt de speelervaring individueel veel aangenamer. Ik kan al een week niet spelen omdat ik geen paladin meer kan zien..

Volgende week zou ik misschien facehunter of tauntdruid moeten bannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:29:
[...]

Op de ladder moet je gewoon 1 class kunnen bannen!
Ik haat vomit paladins en als ik tech tegen dat godtier deck dan gimp ik mezelf tegen de rest.
Wanneer ik niet meer tegen paladins hoef te spelen kan ik mijn deck beter toespitsen op de rest.
Iedereen mag zijn eigen "cancer" bannen, maar speel je een te sterk deck dan kom je dus spelers tegen die jou niet bannen en dus graag tegen je spelen (met de nodige tech dus).

De meta zal altijd gal blijven, puur omdat al het plebs enkel quick wins wil met godtier decks.
Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen. Deckbuilden is moeilijk en ondankbaar om vervolgens free wins te worden voor alle netdeckers. Niemand wil verliezen.

1 class bannen verbeterd de meta op meerdere vlakken en maakt de speelervaring individueel veel aangenamer. Ik kan al een week niet spelen omdat ik geen paladin meer kan zien..

Volgende week zou ik misschien facehunter of tauntdruid moeten bannen.
Ik vind dit serieus een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Een ban systeem komt er niet.

Er zijn best wel wat spelers die sparen voor een T1 deck om ranked mee te doen en als iedereen Paladin banned kunnen zij opeens hun deck niet meer spelen. Of in het beste geval een lange queue krijgen.

En als je bijvoorbeeld Paladin Banned dan krijg je opeens decks Zoals Cubelock, Spiteful Priest en Quest Rogue.

Nee, ik denk niet dat er ooit een ban optie komt tenzij er een soort tournament mode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Xanthian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:40:
Een ban systeem komt er niet.

Er zijn best wel wat spelers die sparen voor een T1 deck om ranked mee te doen en als iedereen Paladin banned kunnen zij opeens hun deck niet meer spelen. Of in het beste geval een lange queue krijgen.

En als je bijvoorbeeld Paladin Banned dan krijg je opeens decks Zoals Cubelock, Spiteful Priest en Quest Rogue.

Nee, ik denk niet dat er ooit een ban optie komt tenzij er een soort tournament mode komt.
Kies je toch zelf voor.
Ik ben nu paladin, dus moet ik het opnemen tegen de rest.
Indien ik daar de rest zat ben unban ik pala wel weer, spits mijn deck daarop toe en ban zoolock oid.

Als iedereen dezelfde class banned betekend dat dus dat deze class een te erg deck heeft waar echt niemand tegen wil spelen (dan had je geen geklaag gehad over cubelock). Spelers van dat deck zouden dan wellicht lange ques krijgen. Echter zouden er ook mensen een anti cubelock deck maken en juist lock niet bannen en ze lekker farmen. Dat maakt cubelock dan meteen minder interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:49:
[...]

Kies je toch zelf voor.
Ik ben nu paladin, dus moet ik het opnemen tegen de rest.
Indien ik daar de rest zat ben unban ik pala wel weer, spits mijn deck daarop toe en ban zoolock oid.

Als iedereen dezelfde class banned betekend dat dus dat deze class een te erg deck heeft waar echt niemand tegen wil spelen (dan had je geen geklaag gehad over cubelock). Spelers van dat deck zouden dan wellicht lange ques krijgen. Echter zouden er ook mensen een anti cubelock deck maken en juist lock niet bannen en ze lekker farmen. Dat maakt cubelock dan meteen minder interessant.
Je kan mensen niet iets ontnemen of weerhouden waar ze tijd en\of geld in hebben gestopt. Het is prima als alles standaard beschikbaar is maar anders niet.

Blizzard moet gewoon iets doen aan decks te veel te sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Xanthian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:52:
[...]

Je kan mensen niet iets ontnemen of weerhouden waar ze tijd en\of geld in hebben gestopt. Het is prima als alles standaard beschikbaar is maar anders niet.

Je ontneemt helemaal niets. Hooguit een seconde extra wachttijd. Iedereen kan nog steeds alles spelen.tenzij 100% paladin bant en dat gaat nooit gebeuren.

Blizzard kan wel iets doen aan decks die te sterk zijn, maar dan komen er weer andere decks die te sterk zijn. Dat hou je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
mosselmossel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:55:
[...]

Je ontneemt helemaal niets. Hooguit een seconde extra wachttijd. Iedereen kan nog steeds alles spelen.tenzij 100% paladin bant en dat gaat nooit gebeuren.

Blizzard kan wel iets doen aan decks die te sterk zijn, maar dan komen er weer andere decks die te sterk zijn. Dat hou je altijd.
Dat kunnen ze wel als ze maar snel genoeg steeds met nieuwe kaarten komen of bestaande kaarten aanpassen. Het probleem nu is dan mensen 3 maanden hebben, waarin niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Uhmmie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:00:
[...]
Dat kunnen ze wel als ze maar snel genoeg steeds met nieuwe kaarten komen of bestaande kaarten aanpassen. Het probleem nu is dan mensen 3 maanden hebben, waarin niks veranderd.
Amen :) als je als developer ziet dat een bepaald deck week na week tier 1 is kun je daar toch wel wat sneller op inspringen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Xanthian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:52:
[...]

Wat ontneem je iemand dan?

Jij kunt perfect heel de dag paladin spelen als ik paladin class ban in mijn ladder.
Hoef ik me niet te ergeren aan 1 te sterk deck wat je constant tegenkomt.
De verdeling tussen classes laat het niet zien, maar er zijn tijden en ranks waarop je echt 100% paladin tegenkomt.

Nu is het paladin.. tot WW was het cubelock.. het is ook tijden zoo, pirate warrior, etc. geweest.

Nu log ik in en weet ik al wat ik kan verwachten... zou toch heerlijk zijn als ik ff lekker tegen iets anders kon spelen dat het #1 deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
It's all about the money. Blizzard doesn't give a duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:12:
[...]

Wat ontneem je iemand dan?

Jij kunt perfect heel de dag paladin spelen als ik paladin class ban in mijn ladder.
Hoef ik me niet te ergeren aan 1 te sterk deck wat je constant tegenkomt.
De verdeling tussen classes laat het niet zien, maar er zijn tijden en ranks waarop je echt 100% paladin tegenkomt.

Nu is het paladin.. tot WW was het cubelock.. het is ook tijden zoo, pirate warrior, etc. geweest.

Nu log ik in en weet ik al wat ik kan verwachten... zou toch heerlijk zijn als ik ff lekker tegen iets anders kon spelen dat het #1 deck.
Zelfs als de kans bestaat dat 75% Paladin banned omdat het OP/Irritant is kun je niet alle Paladin spelers opzadelen met 25% van de overblijfende spelers die er nu opeens allemaal tech kaarten voor je deck hebben.

Dan ga je tijd en geld steken in bijvoorbeeld Cubelock en als dat rete dure deck eindelijk af hebt is opeens cubelock voor 75% gebanned.

Dit werkt alleen als iedereen, alle kaarten hebben. Maar dat is bij lange na niet het geval.

Wat wel kan:
  • Vaker nerfen en buffen
  • Meer speel modi
Maar goed, dat vereist meer inzet van Blizzard en het lijkt er niet op dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Xanthian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:34:
[...]

Zelfs als de kans bestaat dat 75% Paladin banned omdat het OP/Irritant is kun je niet alle Paladin spelers opzadelen met 25% van de overblijfende spelers die er nu opeens allemaal tech kaarten voor je deck hebben.

Dan ga je tijd en geld steken in bijvoorbeeld Cubelock en als dat rete dure deck eindelijk af hebt is opeens cubelock voor 75% gebanned.

Dit werkt alleen als iedereen, alle kaarten hebben. Maar dat is bij lange na niet het geval.

Wat wel kan:
  • Vaker nerfen en buffen
  • Meer speel modi
Maar goed, dat vereist meer inzet van Blizzard en het lijkt er niet op dat het gaat gebeuren.
Juist! Daarom moet je ook geen verrot deck willen spelen wat 75% van de speler banned.

HS is gewoon rock/paper/scissor, bij de matchup is de winnaar al bepaald.

Nu kun je mooi als freezemage de armor warrior bannen. Of als priest de paladin.

Nerfen/buffen duurt te lang en kost blizzard teveel tijd.
En banoptie hebben ze letterlijk in 3 minuten geprogrammeerd (weet ik als programmeur) en zal vanaf dat moment elke meta verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:41:
[...]

Juist! Daarom moet je ook geen verrot deck willen spelen wat 75% van de speler banned.

HS is gewoon rock/paper/scissor, bij de matchup is de winnaar al bepaald.

Nu kun je mooi als freezemage de armor warrior bannen. Of als priest de paladin.

Nerfen/buffen duurt te lang en kost blizzard teveel tijd.
En banoptie hebben ze letterlijk in 3 minuten geprogrammeerd (weet ik als programmeur) en zal vanaf dat moment elke meta verbeteren.
Naast het feit dat sommige spelers een negatieve ervaring krijgen omdat hun favoriete class zo vaak gebanned wordt krijg je ook andere decks die alleen maar stekker worden.

Kijk eens naar Spiteful Druid deck, de enige class waar dit deck een negatieve winrate heeft is Paladin.
Dan wordt Spiteful Druid deck een gratis manier om naar legend te komen.

"Maar dan banned toch iedereen druid?"

Maar zo zijn er nog veel mee decks.
Warlock banned hunter
Priest banned Druid
Hunter banned weer Warrior, etc, etc.

Het enige wat dit spel het nog een beetje gebalanceerd houd is dat sommige decks andere decks hard afstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Als je pala banned kun je meer techen tegen spiteful.
Nu tech je tegen spiteful, maar vreten de 1000 paladins je op.
Ik kan ook lekker tegen pala techen en druid bannen he.
De bans zijn voor iedereen persoonlijk.. maar de free wins voor de sterkste decks zullen minder worden.
OP decks zullen dus goed naar zichzelf moeten kijken.
Zoals ik al zei; de meta wordt op meerdere vlakken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:06:
Als je pala banned kun je meer techen tegen spiteful.
Nu tech je tegen spiteful, maar vreten de 1000 paladins je op.
Ik kan ook lekker tegen pala techen en druid bannen he.
De bans zijn voor iedereen persoonlijk.. maar de free wins voor de sterkste decks zullen minder worden.
OP decks zullen dus goed naar zichzelf moeten kijken.
Zoals ik al zei; de meta wordt op meerdere vlakken beter.
Geloof er niks van.

Ik denk dat zulke keuzes de game zeer slecht beïnvloeden want vergeet niet dat sommige decks ook anderen in check houden.

Ik moet er niet aan denk dat bijna niemand meer Aggro speelt en je steeds tegen quest Rogue moet spelen bijv.

Ik denk gewoon meer balans patches het antwoord is en het huidige rotatie systeem en classic set eens goed bekeken moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 26-04-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:20:
[...]

Geloof er niks van.

Ik denk dat zulke keuzes de game zeer slecht beïnvloeden want vergeet niet dat sommige decks ook anderen in check houden.

Ik moet er niet aan denk dat bijna niemand meer Aggro speelt en je steeds tegen quest Rogue moet spelen bijv.
Dan ben je rogue.......

Aggro is niet limited tot 1 class..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Odd face agro hunter is ook een ding.....

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:22:
[...]

Dan ben je rogue.......

Aggro is niet limited tot 1 class..........
En dan hier komen lezen dat jij een hekel hebt aan Rogue omdat die juist veel sterker is want geen Paladin.

En wat dan 2 classes bannen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:26:
[...]

En dan hier komen lezen dat jij een hekel hebt aan Rogue omdat die juist veel sterker is want geen Paladin.

En wat dan 2 classes bannen :')
Volgens mij snap jij hem niet.. de ban is persoonlijk en per game aan te passen.
Ik speel lekker ladder en na de 6e paladin op rij ban ik ff lekker de paladins.. heeft niemand last van.. ik enkel meer plezier..
Mocht ik dan constant tegen roques aanlopen zal ik die wellicht weer bannen..
Die rogues zullen tegen hunters aanlopen of paladins of zoo..
De meta blijft sowieso in check.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Predje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:31:
[...]

Volgens mij snap jij hem niet.. de ban is persoonlijk en per game aan te passen.
Ik speel lekker ladder en na de 6e paladin op rij ban ik ff lekker de paladins.. heeft niemand last van.. ik enkel meer plezier..
Mocht ik dan constant tegen roques aanlopen zal ik die wellicht weer bannen..
Die rogues zullen tegen hunters aanlopen of paladins of zoo..
De meta blijft sowieso in check.
Elke competitive cardgame heeft zo'n ban of moet dat in ieder geval hebben om de game gezond te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:41
Het zou logisch zijn als die ban dan niet telt als je zelf de class ook speelt. Kunnen alle paladins lekker tegen elkaar spelen. :P

Maar van mij hoeft het niet hoor. Ranked mode suggereert dat je je eigen skill meet met andere spelers, en dan is het logisch dat iedereen gewoon het beste deck speelt, of waar je het beste in bent, netdeck of niet. Als je daar niet van houdt dan kun je beter geen ranked spelen.

Probleem is alleen dat je in casual ook moeilijk leuke potjes kunt vinden. Of je komt tegen een netdeck, of tegen een noob met basic cards, beide opties is niet veel aan. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

108rogar schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:27:
Het zou logisch zijn als die ban dan niet telt als je zelf de class ook speelt. Kunnen alle paladins lekker tegen elkaar spelen. :P

Maar van mij hoeft het niet hoor. Ranked mode suggereert dat je je eigen skill meet met andere spelers, en dan is het logisch dat iedereen gewoon het beste deck speelt, of waar je het beste in bent, netdeck of niet. Als je daar niet van houdt dan kun je beter geen ranked spelen.

Probleem is alleen dat je in casual ook moeilijk leuke potjes kunt vinden. Of je komt tegen een netdeck, of tegen een noob met basic cards, beide opties is niet veel aan. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
Dat vind ik persoonlijk wel heel erg jammer, als ik een fun deck wil spelen kan ik bijna nergens heen, ook in casual vliegen de tier 1 decks mij om de oren.

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Kasai schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:29:
[...]
Dat vind ik persoonlijk wel heel erg jammer, als ik een fun deck wil spelen kan ik bijna nergens heen, ook in casual vliegen de tier 1 decks mij om de oren.
Wellicht moeten wij als Tweakers elkaar dan maar eens wat vaker uitdagen om casual meme/fun decks uit te proberen of gewoon wat casual te spelen... Ik krijg nl. zowat nooit een challenge/invite van een mede-tweaker terwijl ik daar best voor open sta (ik denk trouwens de meesten hier wel). Als je de ladder beu bent en alle Heros al gold hebt dan is dat wellicht een manier om de lol er in te blijven houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Of maandelijks een toernooi met gebande classes / kaarten. Of toernooien met bepaalde opzet, bv. Standard / Wild, enkel basic en classic kaarten, of enkel Witchwood kaarten. Bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Dungeonzzzzzzzz

Echt niet te hachelen. Even die quests halen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou net een uurtje gespeeld op rank 2 7x Paladin en 1x Warrior en vanmiddag was ik al 4x Druid en 5x Warlock tegen gekomen.

Er moet toch echt iets veranderen want dit is gewoon nog erger dan ooit en het is niet zo dat Spiteful, CTA en Cubelock voor deze uitbreiding al top tier waren :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wat een belachelijke dungeon boss die Forlorn Lovers. Mill Rogue die maar blijft gaan omdat z'n minions niet echt dood kunnen :\

Edit: Lol :') ik speel als The Tracker en kom tegen The Whisperer. Gebruik mijn hero power en krijg een Throw Rock spell van 0 mana deal 1 damage. Hero power van The Whisperer geeft alle spells echo. Kon dus op beurt twee 50 keer Throw Rock op zijn face doen en won. Niet echt goed over nagedacht.

Edit2: Nog een "fout" ontdekt. De eindbaas kapitein is volledig ingesteld op zijn Kingsbane wapen (kan hem elke beurt gratis trekken). Ik speel blighttron en hij krijgt een lullig kut wapen, maar vervangt die nooit met Kingsbane waardoor die heel makkelijk werd. Blijkbaar hard gecodeerd dat als die zijn wapen heeft hij niet nog een wapen speelt. Maarja, dan vecht je dus tegen een 1/4 Light's Justice ipv een 15/3 Kingsbane met lifesteal.

[ Voor 88% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-04-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:44:
Nou net een uurtje gespeeld op rank 2 7x Paladin en 1x Warrior en vanmiddag was ik al 4x Druid en 5x Warlock tegen gekomen.

Er moet toch echt iets veranderen want dit is gewoon nog erger dan ooit en het is niet zo dat Spiteful, CTA en Cubelock voor deze uitbreiding al top tier waren :')
Erger dan ooit is volgens mij niet helemaal aan de orde...Evolve Shaman als solo tier 1 deck hebben we maanden 'van mogen genieten'. In jou lijstje staan al 3 classes, het is lang niet elke meta zoveel. Ik ken Druid niet goed genoeg om zeker te weten of dat deck midrange is, maar als dat zo is, zijn die 3 decks zelfs de 3 arch-types. Als het echt 3 classes, 3 arch-types is, is het waarschijnlijk zelfs de meest gevarieerde meta sinds jaren.

Niet dat ik nou dol ben op de huidige tier 1 decks (da's zelden zo, want tier 1 decks zijn inherent niet leuk om tegen te spelen als je zelf geen full tier 1 speelt), maar het is zeker wel erger geweest.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

The_Big_Easy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:34:
[...]

Wellicht moeten wij als Tweakers elkaar dan maar eens wat vaker uitdagen om casual meme/fun decks uit te proberen of gewoon wat casual te spelen... Ik krijg nl. zowat nooit een challenge/invite van een mede-tweaker terwijl ik daar best voor open sta (ik denk trouwens de meesten hier wel). Als je de ladder beu bent en alle Heros al gold hebt dan is dat wellicht een manier om de lol er in te blijven houden?
Dat is een goed idee, leukste matchen zijn de random 80 gold friend challenges.

Overigens vind ik de canoneer echt geniaal in monster hunter.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:20:
Overigens vind ik de canoneer echt geniaal in monster hunter.
Ja...één run mee gedaan, direct gehaald (Tess ging op de 8e kapot, die captain met Kingsbane). Ik had als eerste passive de cannon damage upgrade en in het begin ook choice voor een BC: Summon another cannon minion. Daarnaast ook extra Squires...hoe geniaal zijn die met Cannoneer. Toen een package met 2x Lady of the Lake voorbij kwam, was het relatief simpel. Als je op een gegeven moment 6x in een ronde voor 2x2 damage kan schieten, ploeg je door minions heen.

Edit:
Houndmaster ook in eerste run...face is the place vomit much?

[ Voor 5% gewijzigd door Zarhrezz op 27-04-2018 20:41 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:15:
[...]

Erger dan ooit is volgens mij niet helemaal aan de orde...Evolve Shaman als solo tier 1 deck hebben we maanden 'van mogen genieten'. In jou lijstje staan al 3 classes, het is lang niet elke meta zoveel. Ik ken Druid niet goed genoeg om zeker te weten of dat deck midrange is, maar als dat zo is, zijn die 3 decks zelfs de 3 arch-types. Als het echt 3 classes, 3 arch-types is, is het waarschijnlijk zelfs de meest gevarieerde meta sinds jaren.

Niet dat ik nou dol ben op de huidige tier 1 decks (da's zelden zo, want tier 1 decks zijn inherent niet leuk om tegen te spelen als je zelf geen full tier 1 speelt), maar het is zeker wel erger geweest.
Jij mag vinden wat je vind maar feit blijft dat je heel hoog op de ladder rank 1 a 2 alleen maar 3 classes tegenkomt en dat was zelfs in de tijd toen Midrange Shaman god tier was niet het geval.

Het andere probleem nu en wat er toen niet speelde was dat rond om het veld veel minder 75/25 matchups had en veel meer 55/45 en zeker geen 9 of 10 drops op het veld zonder dat je met een lege hand zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net voor de 2e x legend geworden en deze keer met Cubelock met een behoorlijke winrate van 70% vanaf rank 3 16-7(zonder mijn ipad stats maar dat waren 4 tot 5 potjes max.)
Het is toch altijd weer leuk om het een x weer te halen en ben er ook blij mee dat ik nu Legend ben geworden met wat anders dan Paladin waar ik de vorige keer het mee gehaald heb.

Ik moet zeggen dat het ook echt geen makkelijke opgave was want ondanks dat Cubelock sterk is moet je heel veel nadenken en kan elke misplay fataal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
beuker19 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 01:31:
[...]
Jij mag vinden wat je vind maar feit blijft dat je heel hoog op de ladder rank 1 a 2 alleen maar 3 classes tegenkomt en dat was zelfs in de tijd toen Midrange Shaman god tier was niet het geval.
Je zet de post van een ander weg als een mening om vervolgens 'feiten' te presenteren: als je die niet onderbouwd is dat ook maar een mening natuurlijk. ;)

Verder denk ik: als je wilt dat er iets verandert moet je zelf andere decks gaan spelen. Op dit moment draag je bij aan het probleem waar je zelf over klaagt: iedereen speelt paladin/cubelock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:16:
[...]

Je zet de post van een ander weg als een mening om vervolgens 'feiten' te presenteren: als je die niet onderbouwd is dat ook maar een mening natuurlijk. ;)
Nou mijn eigen cijfers vanaf rank 3 zijn 53 potjes waarin ik 13x Druid, 1x Mage, 14x Paladin, 23x Warlock en 2x Warrior ben tegen gekomen de andere 4 classes helemaal niet.
Ik vind dat een hele slechte zaak en heb ook nog nooit zoiets meegemaakt maar goed heb helaas geen screenshots meer.
Verder denk ik: als je wilt dat er iets verandert moet je zelf andere decks gaan spelen. Op dit moment draag je bij aan het probleem waar je zelf over klaagt: iedereen speelt paladin/cubelock.
Nou als je Legend wil worden moet je bijna wel of je moet zeeën van tijd hebben en het leuk vinden om heel veel te verliezen.
Verder klaag ik niet dat iedereen Paladin/Warlock speelt maar omdat deze 2 decks ver boven de rest uitsteken qua powerlevel en dat is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hoe doen jullie het tot nu toe in de Monster Hunt? Ik vind het een erg leuke modus.

Ik heb pogingen gewaagd met Tracker en Canonneer, beide denk ik 3 runs gedaan maar nog niet de volle winst gehaald. Met Canonneer wel tot 7 wins gekomen. Met Houndmaster heb ik 'm in de 3e poging gehaald.
Time Tinker is vanavond aan de beurt voor de 1e keer.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Thompson schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:30:
Hoe doen jullie het tot nu toe in de Monster Hunt? Ik vind het een erg leuke modus.

Ik heb pogingen gewaagd met Tracker en Canonneer, beide denk ik 3 runs gedaan maar nog niet de volle winst gehaald. Met Canonneer wel tot 7 wins gekomen. Met Houndmaster heb ik 'm in de 3e poging gehaald.
Time Tinker is vanavond aan de beurt voor de 1e keer.
Alleen Cannoneer in 1x gehaald. De overige bij de laatste boss gesneuveld. Heeft iemand al de final challenge gestreamed?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tess op de boss gesneuveld, Tori op de voorlaatste. Andere twee first run gehaald.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik heb de Canonneer nu inmiddels ook gehaald. Was uiteindelijk een makkie met double first aid kit, zodra ik een paar grote drops op 't veld had blijven die bijna altijd wel in leven.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben enige tijd niet meer actief geweest met HS. Nu de Monter Hunt er is toch weer wat gaan spelen. Gisteren de MH uitgespeeld. Alleen Cannoneer niet in één keer uitgespeeld. Die koste me wel wat meer tijd.
De Finale Boss in 4 games onder het gras gestopt. Alles voor een cardback :)

Daarna toch wat decks gaan verkennen en kwam op Wild een Even Shaman tegen. Zag er prima uit, een deck bestaande uit enkel valuecards. Begon op rang 13 en ben met 22-2 naar rang 5 gegaan. Wat een ontzettend sterk deck in de huidige meta.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fq7IaZD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McItSgP.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beuker19 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:06:
[...]

Nou mijn eigen cijfers vanaf rank 3 zijn 53 potjes waarin ik 13x Druid, 1x Mage, 14x Paladin, 23x Warlock en 2x Warrior ben tegen gekomen de andere 4 classes helemaal niet.
Ik vind dat een hele slechte zaak en heb ook nog nooit zoiets meegemaakt maar goed heb helaas geen screenshots meer.
Komt doordat ze de game dusdanig veel powercreep hebben gegeven dat enkel een paar decks nog kunnen overleven....

Zeker in standard aangezien de overpowered kaarten van classes uit het verleden daar niet meer speelbaar zijn.

Ik heb in ieder geval al mijn standard decks gedelete. Die paar spaarzame potjes die ik per maand nog speel ga ik lekker in wild spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Ik heb de Monsterhunt vanmiddag afgerond, de eerste 2 classes in 2 rondes, de derde in 4 en de vierde in 3. Daarna de final boss in 2 door fatigue. Kreeg door dat ze alleen nog spells in handen had die wat met minions konden doen en had een cannon op het board en ongeveer 18 meer kaarten in deck dan haar. GG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:57:
Ik ben enige tijd niet meer actief geweest met HS. Nu de Monter Hunt er is toch weer wat gaan spelen. Gisteren de MH uitgespeeld. Alleen Cannoneer niet in één keer uitgespeeld. Die koste me wel wat meer tijd.
De Finale Boss in 4 games onder het gras gestopt. Alles voor een cardback :)
Hoe heb je die met die time tinkerer gedaan? Heb alle andere 3 in 1 of 2 pogingen voor elkaar gekregen, maar bij de time tinkerer heb ik er nu denk ik al 10 a 15 pogingen opzitten. Ik hoor graag tips.

Wat ik nu doe:
- Als Passive probeer ik 1 van de volgenden te krijgen: +3 spell damage, 1 extra mana, alle spells 1 mana minder of eerste spell dubbel casten (random)
- Als treasure kaart kies ik de best beschikbare (is heel random maar het is maar 1 kaart van de 30+ dus zou niet dodelijk moeten zijn als ik een keer de verkeerde pak)
- Van de card buckets ga ik over het algemeen voor: Chaos, Magical Friends, Wild Magic of BOOM!

Elke keer eindig ik bij boss 6 of 7 (tot de achtste kom ik niet eens)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Vicarious Tinkerer in twee keer gelukt geloof ik. Haar hero power is erg sterk. Ik weet niet precies wat ik koos, ik weet alleen dat ik nooit voor spell damage of spell kaarten ging. Veel minions op het bord hebben liggen werkte het best voor mij, in alle gevallen.

Oja! Ineens schiet mij wat te binnen: kies de passive dat elke spell wordt herhaald en kies vervolgens voor die hoorn die je minions +1/+1 geeft en taunt. Die doe je dan elke beurt als eerste en wordt herhaald. Binnen notime heb je ventjes liggen van 20/20 met taunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:54:
@Vicarious Tinkerer in twee keer gelukt geloof ik. Haar hero power is erg sterk. Ik weet niet precies wat ik koos, ik weet alleen dat ik nooit voor spell damage of spell kaarten ging. Veel minions op het bord hebben liggen werkte het best voor mij, in alle gevallen.

Oja! Ineens schiet mij wat te binnen: kies de passive dat elke spell wordt herhaald en kies vervolgens voor die hoorn die je minions +1/+1 geeft en taunt. Die doe je dan elke beurt als eerste en wordt herhaald. Binnen notime heb je ventjes liggen van 20/20 met taunt.
Die Hero Power is alleen sterk als je voor random effecten gaat toch? Wat heeft het anders voor zin om je hele beurt terug te draaien? Dat doe je toch om 2x kans op een gunstige afloop te hebben?

Die passive herhaalt alleen de eerste spell en die neem ik zodra ik de mogelijkheid heb (niet altijd dus). Die hoorn heb ik nog nooit gezien. Ik kan voor de verandering eens gaan voor Mechs of Elemental ofzo, kijken of dat beter werkt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vicarious schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:06:
[...]

Die Hero Power is alleen sterk als je voor random effecten gaat toch? Wat heeft het anders voor zin om je hele beurt terug te draaien? Dat doe je toch om 2x kans op een gunstige afloop te hebben?
Of als de vijand een secret heeft en jij niet weet welke. Stel je gooit net je sterkste minion en de vijand krijgt daar een kopie van, dan draai je de beurt even terug en gooi je eerst je zwakste minion neer.

Ik vond die passive van 2x spell in ieder geval erg goed werken. En als je dan een keer die hoorn krijgt; zeker voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:43:
[...]

Hoe heb je die met die time tinkerer gedaan? Heb alle andere 3 in 1 of 2 pogingen voor elkaar gekregen, maar bij de time tinkerer heb ik er nu denk ik al 10 a 15 pogingen opzitten. Ik hoor graag tips.

Wat ik nu doe:
- Als Passive probeer ik 1 van de volgenden te krijgen: +3 spell damage, 1 extra mana, alle spells 1 mana minder of eerste spell dubbel casten (random)
- Als treasure kaart kies ik de best beschikbare (is heel random maar het is maar 1 kaart van de 30+ dus zou niet dodelijk moeten zijn als ik een keer de verkeerde pak)
- Van de card buckets ga ik over het algemeen voor: Chaos, Magical Friends, Wild Magic of BOOM!

Elke keer eindig ik bij boss 6 of 7 (tot de achtste kom ik niet eens)
Ik heb geen idee meer welke buckets ik heb genomen. Wel had ik "Robe of the Magi", "Enhance-a-matic" en "Safe Harbor". Vooral "Enhance-a-matic" is enorm sterk.
Stukje geluk komt er altijd bij kijken hoor. Vind de heropower overigens erg matig want de uitkomst kan soms nog beroerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik ging super lekker met een Tess run, maar die laatste boss bleef maar een Kingsbane equipen en mij in mijn face slaan, helaas kon ik niet snel genoeg jades generen en was het snel voorbij.

Vervolgens ging ik spieken hoe Kibler het had gedaan, hij had zelfde tactiek als ik, goedkope hero power, vol inzetten op de jades. Echter speelde de boss bij hem een fel reaver waardoor hij icm de goedkope hero power zijn hele deck kon burnen en dus ook zijn Kingsbane. Beetje jammer dat ik nog nooit die felreaver heb gezien :')

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Kasai schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:14:
Ik ging super lekker met een Tess run, maar die laatste boss bleef maar een Kingsbane equipen en mij in mijn face slaan, helaas kon ik niet snel genoeg jades generen en was het snel voorbij.

Vervolgens ging ik spieken hoe Kibler het had gedaan, hij had zelfde tactiek als ik, goedkope hero power, vol inzetten op de jades. Echter speelde de boss bij hem een fel reaver waardoor hij icm de goedkope hero power zijn hele deck kon burnen en dus ook zijn Kingsbane. Beetje jammer dat ik nog nooit die felreaver heb gezien :')
Het is mij ook gelukt de boss te verslaan zonder een Fel Reaver te zien.

Ik had ook de 1 mana hero power en +2 HP (erg sterk), twee keer Frenzy Trapper voor 5 random secrets (en natuurlijk shadow step)
Paar keer jade package gekozen en paar keer secret package voor de early game, ging perfect.
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.